Ja ja, kick'em when he's down418O2 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:56:
ben wel van mening dat een e34 in donkere kleuren tijdlozer is dan sommige andere kleuren
Ik heb Lachsilber Metallic, niet de mooiste kleur, maar wel lekker neutraal. Zou liever een shadowline hebben maar hey, die keuze had ik niet, net zoals ik liever een 525i had gehad418O2 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:56:
ben wel van mening dat een e34 in donkere kleuren tijdlozer is dan sommige andere kleuren
Ben desondanks heel gelukkig met mijn Fünfer, rijd als een droom en ik geniet elke keer weer van die 6cylinder als ik het gas intrap, ook al heeft hij dan 12 seconden nodig om bij de 100 te komen
Dat heb ik ook met mijn, nauwlijks tragere, 4 cilinder.
Ik zit wel in dubio. Eigenlijk heb ik geen reden om naar een andere auto te kijken, want deze rijdt als een droom, maar toch... een straight6...
E46 coupé 325 vind ik toch wel heel fijntjes...
Zit nu al rond de 417.000km. Blijft rijden, echt heerlijk
Ik zit wel in dubio. Eigenlijk heb ik geen reden om naar een andere auto te kijken, want deze rijdt als een droom, maar toch... een straight6...
Je hebt gewoon meer auto voor je geld, die 6cylinder klinkt heel krachtig en de vermogensafgifte loopt heel gestaag, je kan er net zo goed laagtoerig mee in de stad rijden als hoogtoerig flink doorjakkeren. Je merkt wel dat het gewicht van de 5 het geheel wat log maakt maar het is dan ook geen kart. Hij is snel genoeg om mee te komen en af en toe eens lekker te racen. Ik haal 220 op de teller als ik de kans krijg (lees: genoeg vrij asfalt).418O2 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:36:
Dat heb ik ook met mijn, nauwlijks tragere, 4 cilinder.
Waar wacht je precies op? Dat ie in 2008 een jaar 'jonger' is dan in 2007, of op de maatregelen van 1 februari? Want die van mij is vorige week besteld en wordt in week 2 of 3 verwacht, dus zo lang hoef je niet meer te wachtenConZito schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:28:Ik heb nog niets besteld, het is bijna 2008 en dat is allemaal niet zo gunstig om dat nu te doen. Dus het wordt pas volgend jaar bestellen
En zonder metallic is Business Line inderdaad niet zo interessant, my bad
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Verwijderd
Ik stond vandeweek geparkeerd naast een oude 740i.
Met Halfords V8 letters op de rocker panels en autostyle pijpjes.

Sowieso het jaar jonger verhaal en de maatregelen en het doorvoeren van de BPM korting vanwege energielabel B en het verlagen van de BPM sowieso. En verder is mijn huidige auto nog niet compleet afgeschreven, dat gebeurd ergens in April/Mei, dus dan wil ik hem eigenlijk pas hebben.Xcalibur schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:58:
[...]
Waar wacht je precies op? Dat ie in 2008 een jaar 'jonger' is dan in 2007, of op de maatregelen van 1 februari? Want die van mij is vorige week besteld en wordt in week 2 of 3 verwacht, dus zo lang hoef je niet meer te wachten
En zonder metallic is Business Line inderdaad niet zo interessant, my bad
Mja, mijn 518i is niet veel trager dan een 520i hoor. Ik verwachtte ook dikke vette purrie prestaties, maar dat valt echt 100% mee. In de stad rijdt het heel makkelijk.HTT-Thalan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:55:
[...]
Je hebt gewoon meer auto voor je geld, die 6cylinder klinkt heel krachtig en de vermogensafgifte loopt heel gestaag, je kan er net zo goed laagtoerig mee in de stad rijden als hoogtoerig flink doorjakkeren. Je merkt wel dat het gewicht van de 5 het geheel wat log maakt maar het is dan ook geen kart. Hij is snel genoeg om mee te komen en af en toe eens lekker te racen. Ik haal 220 op de teller als ik de kans krijg (lees: genoeg vrij asfalt).
ik rij 210 op top geloof ik (wel op benzine dan natuurlijk)
Wat een idiootVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:30:
Ik stond vandeweek geparkeerd naast een oude 740i.
Die dingen moet je bij de action danwel cranenbroek halen, ben je in totaal net zoveel kwijt als 1 sierstukje bij de halfords.
Sierstukjes vd cranenbroek zijn 2,50 ps, zitten dr ook 2 op mn 02 aan mn scheve uitlaat, proud to be fout
En die maakt ook nog meer herrie dan normaal door het maken van een 2e uitlaatpijpje waarbij dr ongeveer 1/3e deel van de demperlengte aan glaswol uit kwam.
dat ie nu een irritante herrie maakt doet dr niet toe, alleen stationair klinkt ie wel gaaf
leeg
Alleen die dingen van de action verlies je4x2 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:20:
[...]
Wat een idioot
Die dingen moet je bij de action danwel cranenbroek halen, ben je in totaal net zoveel kwijt als 1 sierstukje bij de halfords.
Sierstukjes vd cranenbroek zijn 2,50 ps, zitten dr ook 2 op mn 02 aan mn scheve uitlaat, proud to be fout
En die maakt ook nog meer herrie dan normaal door het maken van een 2e uitlaatpijpje waarbij dr ongeveer 1/3e deel van de demperlengte aan glaswol uit kwam.
dat ie nu een irritante herrie maakt doet dr niet toe, alleen stationair klinkt ie wel gaaf
Ik heb er precies 1 week eentje opgehad (gewoon een chromen sierstukje, zodat het grijze pijpje wat netter werd). Die dingen zijn zo slap dat ik hem niet vast kreeg...
Mijn 316i heb ik getopt op 191km/u (GPS) met 2 passagiers aanboord. Het viel me op dat hij zich wonder goed gedroeg, stabiel, niet eens zo heel veel lawaai. Alleen remmen van 160+ naar 140- ging met een vaag getril in de remmen gepaard (en daarmee ook een hevig trillende auto...). Ik heb het vermoeden dat het m'n trommels achter waren, want ik voelde het in de auto, niet in het stuur. Het gebeurde ook alleen als ik harder dan 160 reed als ik begon met remmen. Ik maak me er daarom ook niet echt zorgen om.418O2 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:51:
[...]
Mja, mijn 518i is niet veel trager dan een 520i hoor. Ik verwachtte ook dikke vette purrie prestaties, maar dat valt echt 100% mee. In de stad rijdt het heel makkelijk.
ik rij 210 op top geloof ik (wel op benzine dan natuurlijk)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Haha, dat is mijn oude 850, ingeruild bij Ekris in Veenendaal!Zeeuw schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:35:
[...]
Het is een verslaving![]()
Eerlijk gezegd zou ik willen dat het me niks kon schelen maar telkens als ik zon auto voorbij zie komen begin ik te flippen
En ja, het is een hobby he, die ik nu heb hoeft zeker niet weg, maar ik zit weekelijks op diverse sites te zoeken naar een ander, gewoon voor de lol en soms word ik gewoon verliefd...al ben ik wel steeds kieskeuriger geworden en zal ik ook zeker niet zomaar iets kopen!
Ik heb echt gigantisch veel onderhoud aan die wagen gehad: complete motorrevisie, helemaal overgespoten, dempers vervangen, etc. Vandaar de hoge prijs, in een betere staat ga je ze niet vinden denk ik. Heel erg vet om mijn oude liefde hier weer terug te zien
Zo gisteren ff aan het klussen geweest in de 316 Touring. Alle lampjes in het dashboard vervangen, en een nieuwe cockpit gemaakt, zodat hij nu ipv een grote klok een toerenteller en verbruiksmeter heeft, zoals het hoort.
Aannames zijn fataal.
Nieuwe cockpit gemaakt?
Andere gemonteerd bedoel je?
Mn 540i staat in de garage voor een nieuwe draagarm rechtsvoor en nieuwe stuurstangen.
Binnenkort komen er 18" BBS'en onder en gaan de einddempers er onder vandaan. Geluid gaat ongeveer zo worden: http://s120.photobucket.c...ew¤t=bimmer2113.flv
Maar dan met mooie M5 eindstukken
Dezelfde velgen als GameOver trouwens, die hij op zn 6 heeft:
Binnenkort komen er 18" BBS'en onder en gaan de einddempers er onder vandaan. Geluid gaat ongeveer zo worden: http://s120.photobucket.c...ew¤t=bimmer2113.flv

[ Voor 15% gewijzigd door Spiller op 22-11-2007 16:37 ]
Ioniq 5 P45
Nu een week verder en nog geen nieuws op het 7 gearbox front.
Ik had aangegeven dat ze me moeten bellen als de nieuwe bak erin gaat, op basis daarvan concludeer ik dus dat de nieuwe bak ook nog niet binnen is.
Z4 M heb ik weer terug gebracht naar de dealer na wat plezier.
Toevallig was de vader van een vriend van me met zn 1 er ook.
Deze wist mij naderhand nog te vertellen dat toen ik bij de balie stond, een medewerker van verkoop even de Z4 M grondig inspecteerde op eventuele schades.
Ik kan daar opzich wel een beetje inkomen, maar dan nog, het getuigd totaal niet van vertrouwen.
Ze hadden misschien beter het banden-profiel kunnen meten, dan hadden ze nog echt iets om over te zeuren. (http://www.youtube.com/watch?v=iCT1kHAMHA8)
Aan de balie kreeg ik ook te horen dat iemand per ongeluk de 5er voor vervangend vervoer had meegegeven. Hij bood wel gelijk zijn excuses aan en ik kreeg een 318i mee. Dan wel met Navi en bluetooth, maar verder was ie wel erug kaal.
Wil ik hier niet de 3 eigenaren tegen de schenen trappen, maar ik was er niet echt bepaald van gecharmeerd.
Ik zat steeds met mn rechterbeen tegen de middenconsole aan, wat erg ging irriteren. Verder vond ik t wel een beetje een grijze auto.
Maandag heb ik m opgeruild voor een nieuwe 523i
Ik heb al wel wat gereden in de nieuwe 5's (ca. 25.000 km), maar nog nooit in het huidige 'face-lift' model. En dat maakt toch wel een verschil. Met het mooie nieuwe pookje dat wel lekker in de hand ligt en fijn werkt (zoals in de M modellen).
Overigens probeerde ze me een servicebeurt aan te smeren van meer dan 2.500,-
Maar dat ging m dus niet worden. Dat achterbandjes van meer dan 1200 euro niet langer dan een half jaar mee gaan, gaat er bij mij niet in. Profiel was ook meer dan voldoende.
En dan de dingen als nieuwe bougie's, olie, olie filer, lucht filter, remblokken, remschijven, etc. etc.
binnenkort een filmpje en fotos van de avonturen.
Ik had aangegeven dat ze me moeten bellen als de nieuwe bak erin gaat, op basis daarvan concludeer ik dus dat de nieuwe bak ook nog niet binnen is.
Deze wist mij naderhand nog te vertellen dat toen ik bij de balie stond, een medewerker van verkoop even de Z4 M grondig inspecteerde op eventuele schades.
Ik kan daar opzich wel een beetje inkomen, maar dan nog, het getuigd totaal niet van vertrouwen.
Ze hadden misschien beter het banden-profiel kunnen meten, dan hadden ze nog echt iets om over te zeuren. (http://www.youtube.com/watch?v=iCT1kHAMHA8)
Aan de balie kreeg ik ook te horen dat iemand per ongeluk de 5er voor vervangend vervoer had meegegeven. Hij bood wel gelijk zijn excuses aan en ik kreeg een 318i mee. Dan wel met Navi en bluetooth, maar verder was ie wel erug kaal.
Wil ik hier niet de 3 eigenaren tegen de schenen trappen, maar ik was er niet echt bepaald van gecharmeerd.
Ik zat steeds met mn rechterbeen tegen de middenconsole aan, wat erg ging irriteren. Verder vond ik t wel een beetje een grijze auto.
Maandag heb ik m opgeruild voor een nieuwe 523i
Ik heb al wel wat gereden in de nieuwe 5's (ca. 25.000 km), maar nog nooit in het huidige 'face-lift' model. En dat maakt toch wel een verschil. Met het mooie nieuwe pookje dat wel lekker in de hand ligt en fijn werkt (zoals in de M modellen).
Overigens probeerde ze me een servicebeurt aan te smeren van meer dan 2.500,-
Maar dat ging m dus niet worden. Dat achterbandjes van meer dan 1200 euro niet langer dan een half jaar mee gaan, gaat er bij mij niet in. Profiel was ook meer dan voldoende.
En dan de dingen als nieuwe bougie's, olie, olie filer, lucht filter, remblokken, remschijven, etc. etc.
binnenkort een filmpje en fotos van de avonturen.
Onderhoud valt natuurlijk niet binnen de garantie, maar €1400 voor een beurt is wel wat overdreven. Die zaken hierboven zijn toch vrij normaal?Heuving schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:09:
Ioniq 5 P45
Neu, gemaakt.MikeyMan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:32:
Nieuwe cockpit gemaakt?
Cockpit behuizing van de ene, (minste krassen op het plastic) printplaat van de andere, (meeste baantjes op de print) aantal meters van de ene, (werkende kilometerteller, tankmeter met 60 (touring) ipv 55 liter) toerenteller van de andere, (veel stuk) servicecontrol module van weer een andere, (waarvan alle ledjes werken) en met 13-15 codeerstekkers zitten pielen totdat ik er eentje had die alle functies goed ondersteund, en een kloppend toerental op mijn toerenteller aangaf.
Kortom, met alle uren die ik daar in gestopt heb (iedere keer met ieder nieuw onderdeel weer in de auto hangen om te kijken of het alles het weer doet.
[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-11-2007 17:51 ]
Aannames zijn fataal.
Da's maar 17", deze zijn 18"Spiller schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:35:
Mn 540i staat in de garage voor een nieuwe draagarm rechtsvoor en nieuwe stuurstangen.
[afbeelding]

8,5J voor, 9,5J achter, met 225/40 voor en 255/35 achter.
Ondertussen is hij overigens mooi verlaagt middels spullen van Meneer Bilstein en Dhr H&R, maar heb nog geen nieuwe foto, maar ik gok dat hij een cm of 3-4 lager staat nu.
[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-11-2007 17:52 ]
Aannames zijn fataal.
Niet al te spoorgevoelig? Ik dans met 235/45 en 255/35 (dacht ik) aardig in geulen voor het stoplicht.
Neu, eigenlijk nergens last van.
Spoort prima, zoekt niet echt, en ik heb er al mee in engeland rondgereden over allerlei wegen, dus dan zal het wel goed zijn.
(Misschien omdat voor "maar" 225 is?)
[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-11-2007 21:28 ]
Aannames zijn fataal.
Goed, je hebt iig je best gedaanGaMeOvEr schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:47:
[...]
Neu, gemaakt.![]()
Cockpit behuizing van de ene, (minste krassen op het plastic) printplaat van de andere, (meeste baantjes op de print) aantal meters van de ene, (werkende kilometerteller, tankmeter met 60 (touring) ipv 55 liter) toerenteller van de andere, (veel stuk) servicecontrol module van weer een andere, (waarvan alle ledjes werken) en met 13-15 codeerstekkers zitten pielen totdat ik er eentje had die alle functies goed ondersteund, en een kloppend toerental op mijn toerenteller aangaf.
Kortom, met alle uren die ik daar in gestopt heb (iedere keer met ieder nieuw onderdeel weer in de auto hangen om te kijken of het alles het weer doet.) durf ik dat wel "maken" te noemen.
Maar is dat handig; een 60 liter-tank-uitlezing?
Over de 1400 euro zeur ik ook nietSpiller schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:16:
[...]
Onderhoud valt natuurlijk niet binnen de garantie, maar €1400 voor een beurt is wel wat overdreven. Die zaken hierboven zijn toch vrij normaal?
Ik vond wel dat ze zeurde over de banden die nog prima zijn.
Vervelende was namelijk dat ie bleef doorzeuren. Terwijl ik wss. toch winterbandjes eronder ga leggen.
Ik blijf dit toch zo'n ongelooflijk geile bak vinden... Als ik het geld had nam ik er eentje voor erbijGaMeOvEr schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:48:
[...]
Da's maar 17", deze zijn 18":
[afbeelding]
8,5J voor, 9,5J achter, met 225/40 voor en 255/35 achter.
Ondertussen is hij overigens mooi verlaagt middels spullen van Meneer Bilstein en Dhr H&R, maar heb nog geen nieuwe foto, maar ik gok dat hij een cm of 3-4 lager staat nu.(En ligt strak! Amper overhellen etc.)

Mja ze willen toch wat verdienen hehHeuving schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:12:
[...]
Over de 1400 euro zeur ik ook niet
Ik vond wel dat ze zeurde over de banden die nog prima zijn.
Vervelende was namelijk dat ie bleef doorzeuren. Terwijl ik wss. toch winterbandjes eronder ga leggen.
Zoizo word die service bij dealers in NL steeds minder. Ze denken tegenwoordig dat wij hun nodig hebben. Nee ze kunnen nog wat leren van de dealers in duitsland.
Hoe is het eigenlijk gesteld met het serviceniveau van Duitse dealers ten opzichte van Nederlandse dealers?
Ik was niet erg onder de indruk van de BMW/Alpina-dealer waar ik mijn Alpina heb gehaald in Duitsland. Op een zaterdag had ik de auto bezichtigd en toen besloten tot koop over te gaan. De auto zou ik na overboeking van het gevraagde bedrag de week erop komen ophalen en de dealer zou een exportkenteken regelen. De vrijdag voor het ophalen heb ik nog even gebeld of het kenteken er was. Dit bleek de verkoper vergeten te hebben en heeft hij toen nog terstond geregeld.
Bij aankomst moest de verkoper ter plekke mijn auto uit de showroom verwijderen. Bij overboeking bleken de overboekingskosten van het totaalbedrag afgetrokken te zijn. Op de cent nauwkeurig kon ik het restant samen met de kosten van het exportkenteken gaan afrekenen. Dit terwijl ik gewoon zonder gezeik de vraagprijs had betaald voor die auto.
Er was toegezegd dat de auto nagekeken zou worden voor aflevering. Dit bleek achteraf echter uit niets. Het raam aan de passagierszijde sloot niet goed met het dak, een klepje voor een opbergvakje kon niet goed gesloten worden en de bumper linksachter zat een beetje scheef. Ook zat mijn auto nog steeds onder een laagje showroomstof die er de week ervoor ook opzat.
Op het moment zelf wil je gewoon rijden, maar achteraf bekeken vond ik het nogal een waardeloze vertoning. Als je in Nederland een auto aanschaft van omgerekend 60K mag je verwachten dat ie in concoursstaat voor de showroom op je staat te wachten samen met een verkoper die waardering uitdraagt voor de verkooptransactie.
Ik was niet erg onder de indruk van de BMW/Alpina-dealer waar ik mijn Alpina heb gehaald in Duitsland. Op een zaterdag had ik de auto bezichtigd en toen besloten tot koop over te gaan. De auto zou ik na overboeking van het gevraagde bedrag de week erop komen ophalen en de dealer zou een exportkenteken regelen. De vrijdag voor het ophalen heb ik nog even gebeld of het kenteken er was. Dit bleek de verkoper vergeten te hebben en heeft hij toen nog terstond geregeld.
Bij aankomst moest de verkoper ter plekke mijn auto uit de showroom verwijderen. Bij overboeking bleken de overboekingskosten van het totaalbedrag afgetrokken te zijn. Op de cent nauwkeurig kon ik het restant samen met de kosten van het exportkenteken gaan afrekenen. Dit terwijl ik gewoon zonder gezeik de vraagprijs had betaald voor die auto.
Er was toegezegd dat de auto nagekeken zou worden voor aflevering. Dit bleek achteraf echter uit niets. Het raam aan de passagierszijde sloot niet goed met het dak, een klepje voor een opbergvakje kon niet goed gesloten worden en de bumper linksachter zat een beetje scheef. Ook zat mijn auto nog steeds onder een laagje showroomstof die er de week ervoor ook opzat.
Op het moment zelf wil je gewoon rijden, maar achteraf bekeken vond ik het nogal een waardeloze vertoning. Als je in Nederland een auto aanschaft van omgerekend 60K mag je verwachten dat ie in concoursstaat voor de showroom op je staat te wachten samen met een verkoper die waardering uitdraagt voor de verkooptransactie.
15k? Is die bak van goud? Voor een dealer kost het geen 125 euro/uur he. Al vragen sommigen dat wel onderhandKappeNou schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:25:
[...]
Mja ze willen toch wat verdienen hehZal ze flink wat kosten zo'n nieuw bakkie met montage. 10K/15K zal me niks verbazen
Zoizo word die service bij dealers in NL steeds minder. Ze denken tegenwoordig dat wij hun nodig hebben. Nee ze kunnen nog wat leren van de dealers in duitsland.

Verwijderd
Tja, wat verwacht je dan man? Dat ze een auto van 80k aan je meegeven en achteraf níet controleren of er wat mee is? Zou een mooie boel worden. Heeft ook niks met vertrouwen te maken. Kan altijd iemand met een sleutel langsgelopen zijn, of tegen de spiegels aan zijn gereden.Heuving schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:09:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 12:24 ]
@femme: Ik bedoel zoizo een duitser die bij een duitse dealer koopt. Daar zit wel wat verschil in, je bent toch een buitenlander, ook al geef je veel geld uit. Is natuurlijk wel verschillend per dealer, maar ik sta er zeker niet van te kijken, het blijven mensen. Ook als je een nieuwe auto koopt in duitsland moet alles perfect zijn. Zo niet gaat die meteen terug naar de fabriek 
Ik zou het bij heuving gewoon voor ze neus doen en hem nieuwe banden laten betalen
Alleen al omdat die niet eens ff langs mij is gereden
Dat zelfs wanneer die lelijke bak van hem meerdere keren met mijn water is gewassen!

Zeg ik 15K? Nee het zou me niks verbazen, ik denk meer richting de 10K.. Geen idee wat zo'n 7 serie bak kost. denk wel iets van 5 tot 7K. Arbeids kosten voor hun idd niet zo veel, misschien 15 euro netto per uur.Wimo. schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:16:
[...]
15k? Is die bak van goud? Voor een dealer kost het geen 125 euro/uur he. Al vragen sommigen dat wel onderhand
Verbaast mij ook niks, heel normaal. Vind het juist goed gedaan dat ze het niet in zicht doen, maar dat hij het via iemand moet horen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:24:
[...]
Tja, wat verwacht je dan man? Dat ze een auto van 80k aan je meegeven en achteraf níet controleren of er wat mee is? Zou een mooie boel worden. Heeft ook niks met vertrouwen te maken. Kan altijd iemand met een sleutel langsgelopen zijn, of tegen de spiegels aan zijn gereden.
Ik zou het bij heuving gewoon voor ze neus doen en hem nieuwe banden laten betalen
[ Voor 68% gewijzigd door KappeNou op 23-11-2007 12:41 ]
Hahah €15 netto! Wat een grap
Ioniq 5 P45
Neu, wat ik bedoelde, de meeste cockpitjes hebben een 55 liter teller, want dat is standaard E30, de touring heeft een 60 liter tank.MikeyMan schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:09:
[...]
Goed, je hebt iig je best gedaan
Maar is dat handig; een 60 liter-tank-uitlezing?
Aannames zijn fataal.
Wat voor krankzinnige banden heb jij dat ze 600 euro per stuk moeten kosten?? Ik heb toch niet de meest kazige maat (275/35R19 achter) van een paupermerk (Michelin Pilot Sport 2) en die zijn nog geen 400 euro per stuk, en dan niet eens van de bandenknaller. Bij de dealer toen ik lek reed moest ik 480 afrekenen incl. monteren, balanceren etc.Heuving schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:09:Dat achterbandjes van meer dan 1200 euro niet langer dan een half jaar mee gaan, gaat er bij mij niet in. Profiel was ook meer dan voldoende.
De standaard BMW blokken en schijven zijn ook niet erg duur, zo'n 150 euro per wiel totaal geloof ik.
Zo, gisteren ook weer wat nuttige dingen gedaan aan de E30 touring, setje nieuwe koplampjes erin, lichtzoemertje gemonteerd, achterspeakers erin geknutseld en de deurmassacontactjes gefixed, zodat de lichtzoemer het ook daadwerkelijk doet
, en de binnenverlichting weer braaf aangaat als je in je auto stapt. (Zo irritant, in het donker in een donkere auto stappen.)
Owja, en een nieuw stukje rubber slang voor de achterruitensproeier, zodat hij nu ook daadwerkelijk sproeit, ook als de klep niet omhoog staat.
(oud rubber raakte beknelt als je de kofferbak dicht deed.)
Nu nog ergens een setje H1 Xenon scoren, zodat je een leuke bak licht hebt, en een ander kachelpaneeltje, zodat ik nu een klokje/kleine boordcomputer in de middenconsole kan monteren. (De versies die standaard geen toerenteller hebben, die hebben een ander middenpaneel (waar dus ook de kachelbediening inzit) waarbij de radio gecentreerd zit, en dus niet rechts naast de radio de juiste maat uitsparing zit voor een klokje/bc.)
Oja, en een kofferbakrollo regelen moet ik ook nog. Dan misschien nog een keer een setje elektrische ramen, en dan is hij aardig compleet.
(leuk, zo'n auto lekker compleet maken.
)
Owja, en een nieuw stukje rubber slang voor de achterruitensproeier, zodat hij nu ook daadwerkelijk sproeit, ook als de klep niet omhoog staat.
Nu nog ergens een setje H1 Xenon scoren, zodat je een leuke bak licht hebt, en een ander kachelpaneeltje, zodat ik nu een klokje/kleine boordcomputer in de middenconsole kan monteren. (De versies die standaard geen toerenteller hebben, die hebben een ander middenpaneel (waar dus ook de kachelbediening inzit) waarbij de radio gecentreerd zit, en dus niet rechts naast de radio de juiste maat uitsparing zit voor een klokje/bc.)
Oja, en een kofferbakrollo regelen moet ik ook nog. Dan misschien nog een keer een setje elektrische ramen, en dan is hij aardig compleet.
Aannames zijn fataal.
hij heeft uit me hoofd 275/30/R20 Met een hoog draagvermogen, Pzero's of iets dergelijks. Dealers zijn zoizo altijd een stuk duurder met banden. Winterbanden bij de audi dealer vroeger ze ook 355 per stuk en bij de banden boeren 265.Daniël schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:05:
[...]
Wat voor krankzinnige banden heb jij dat ze 600 euro per stuk moeten kosten?? Ik heb toch niet de meest kazige maat (275/35R19 achter) van een paupermerk (Michelin Pilot Sport 2) en die zijn nog geen 400 euro per stuk, en dan niet eens van de bandenknaller. Bij de dealer toen ik lek reed moest ik 480 afrekenen incl. monteren, balanceren etc.
De standaard BMW blokken en schijven zijn ook niet erg duur, zo'n 150 euro per wiel totaal geloof ik.
Hmmja, 20 inchers zijn wel prijzig, da's een nogal exotische maat
ik kan de link niet meer vinden in mijn favorieten.. maar weet iemand nog hoe je de boordcomputer van een E46 in diagnose stand kan zetten? Was iets van sleutel 1x omdraaien en iets ingedrukt houden maar ik kom d'r niet meer op.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Precies. Alhoewel ik het verschil tussen, bijvoorbeeld 15" en 20" wel extreem groot vind.Daniël schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:55:
Hmmja, 20 inchers zijn wel prijzig, da's een nogal exotische maat
15" bandjes haal je voor 100/150 euro, normaal bandje van 17" heb je voor een 300/350. Waarom dan 20" het dubbele moet zijn...

@ KappeNou: Ze hadden de koppeling van die Porsche eens moeten testen toen je ermee klaar was
Daar wordt je bankrekening ook niet vrolijker van denk ik

Ik had met de verkoper ook al nieuwe M3 gereden. En ik heb echt niet ingehouden toen hij achterin zat. Ook wel gewoon lekker doortrappen op de boerenweggetjes in het noorden van Zoetermeer. Hij gaf zelf al aan dat hij duidelijk kon merken dat ik ervarving heb in sportautos (niet om arrogant te doen, maar dat zei ie, natuurlijk ook met zijn verkoop instinct in het achterhoofd). Overigens is de betreffende man de enige goeie om mee te praten bij BMW Den Haag. Ik ben verder niet echt bepaald gecharmeerd van de service daar.
En die versnellingsbak, onderschat de kosten niet. De materialen zelf kosten een kleine € 7.000.-.
Als je buiten garantie aan zou komen met je auto, laten ze je wel echt vrolijk 12.500,- o.i.d. aftikken.
Anyways, ook maar even kijken voor een wintersetje banden/velgen.
Ik heb nu originele gekocht, a veel te duur.
Voor de winter maar eens kijken voor een goeie rep. Alpina's, liefst ook 20"
Als mn vervangend vervoer 5ertje weer voor de deur staat, pak ik even een camera voor wat leuke kiekjes
300 euro voor een paar 17ers? ernstig duur... was voor een stel bridgestone potenza re050a's in 17 inch 135 kwijt... toch niet de eerste de beste band, dacht ik zo...
Zo, bleek dat 'tankslaaf' de auto gisteravond had meegenomen naar Rotterdam, zonder dat ik het wist
anywayz, de fotos. Het blijkt toch best handig te zijn, zo'n touring:

Ik schaam me er wel een beetje voor, maar vanaf nu ga ik mn leven beteren
minder bier en minder pizza.
Misschien nog wat meer fotos van de 5 station, want ik vind het toch wel een mooie, fijne wagen.
Misschien in combinatie met de auto van JD, een 535d touring full-option met M-pakket. Lijkt me een leuke combo.
De 3 die ik tijdelijk had, blijkt ook verre van goed te zijn off-road.
Ik heb een off-road cursus gehad van Jeep, waarbij ik het nodige heb geleerd. Helaas kon de auto er niet uitkomen zonder hulp.

weer op vaste grond.

Carwash.

Grote wielkasten = veel blubber ophoping.

SCHOON.

En dan nu nog een teasertje
dit is gewoon de originele foto, binnenkort ga ik m even goed photoshoppen (o.a. het overbelichte gedeelte), ik denk dat er wel een mooi resultaat uit gaat voortvloeien.

anywayz, de fotos. Het blijkt toch best handig te zijn, zo'n touring:

Ik schaam me er wel een beetje voor, maar vanaf nu ga ik mn leven beteren

Misschien nog wat meer fotos van de 5 station, want ik vind het toch wel een mooie, fijne wagen.
Misschien in combinatie met de auto van JD, een 535d touring full-option met M-pakket. Lijkt me een leuke combo.
De 3 die ik tijdelijk had, blijkt ook verre van goed te zijn off-road.
Ik heb een off-road cursus gehad van Jeep, waarbij ik het nodige heb geleerd. Helaas kon de auto er niet uitkomen zonder hulp.

weer op vaste grond.

Carwash.

Grote wielkasten = veel blubber ophoping.

SCHOON.

En dan nu nog een teasertje

dit is gewoon de originele foto, binnenkort ga ik m even goed photoshoppen (o.a. het overbelichte gedeelte), ik denk dat er wel een mooi resultaat uit gaat voortvloeien.

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 26-11-2007 10:19 ]
Een verbruiksmeter mis ik eigenlijk wel in m'n E36... Weet je of dat veel moeite kost om in te bouwen? Ik kan aan het bezine verbruik aan de pomp niet echt merken wanneer ik duur of zuinig rij (alleen een ritje Duitsland was merkbaar duurder, hoewel dat ook nog wel mee viel... van 1:11,77 gemiddeld over een jaar naar 1:10.82).GaMeOvEr schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:16:
[...]veel klus verhalen[...]
Bij de E36 doe je het door de auto van contact te halen (helemaal uit), dan de resetknop van de dagteller indrukken, en ingedrukt houden, en dan de auto weer op contact zetten (stand 2) of starten. Op dat moment springt de boordcomputer in de diagnose stand. Je kan dan de verschillende pagina's doorlopen door steeds op de resetknop te drukken. Als je bij het kiezen van de laatste pagina (pagina 15 bij de E36) de knop ingedrukt houdt, dan springt de boordcomputer in een geavanceerdere stand, waarbij nog meer (hexidecimale) data is uit te lezen, zoals sensor input van de temperatuur- en benzine meter. Volgens mij werkt dit ook bij de E46.tazzman schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:49:
ik kan de link niet meer vinden in mijn favorieten.. maar weet iemand nog hoe je de boordcomputer van een E46 in diagnose stand kan zetten? Was iets van sleutel 1x omdraaien en iets ingedrukt houden maar ik kom d'r niet meer op.
1 tip, als je je dagtellerstand bijhoudt voor het verbruik, schrijf die eerst even op, want ik heb bij het inschakelen van de diagnose stand, deze al meer dan eens perongeluk gereset.
Heb jij perongeluk ervaring met de BMW dealer in Gouda (Hans Severs)? Ik ga daar binnenkort wonen en ik zoek nog een garage waar ik m'n 3 in onderhoud kan gaan brengen. Nu gaat hij naar een onafhankelijke garage in Nieuwegein, maar dat vind ik straks te ver weg en ik ben wat huiverig om zomaar naar een garage te gaan (teveel slechte ervaringen met diverse garages in m'n directe omgeving).Heuving schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:07:
[...]
Ik had met de verkoper ook al nieuwe M3 gereden. En ik heb echt niet ingehouden toen hij achterin zat. Ook wel gewoon lekker doortrappen op de boerenweggetjes in het noorden van Zoetermeer. Hij gaf zelf al aan dat hij duidelijk kon merken dat ik ervarving heb in sportautos (niet om arrogant te doen, maar dat zei ie, natuurlijk ook met zijn verkoop instinct in het achterhoofd). Overigens is de betreffende man de enige goeie om mee te praten bij BMW Den Haag. Ik ben verder niet echt bepaald gecharmeerd van de service daar.
[...]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nope, ik ben wel een keer bij de Audi dealer in Gouda geweest, Van Beytum ofzo.deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
[...]
Heb jij perongeluk ervaring met de BMW dealer in Gouda (Hans Severs)? Ik ga daar binnenkort wonen en ik zoek nog een garage waar ik m'n 3 in onderhoud kan gaan brengen. Nu gaat hij naar een onafhankelijke garage in Nieuwegein, maar dat vind ik straks te ver weg en ik ben wat huiverig om zomaar naar een garage te gaan (teveel slechte ervaringen met diverse garages in m'n directe omgeving).
Een nieuwe dealer zoeken is altijd lastig. BMW Zoetermeer was echt fantastisch, ook al ben ik er helaas niet te lang geweest. Altijd vriendelijke service en perfecte afhandeling van eventuele problemen (2x terug geweest met mn 7 voor wat kleinigheidjes, 2x netjes geholpen). Dat is nu helaas ook anders met BMW Den Haag. Nogmaals, de enige rede dat ik naar BMW Den Haag ga, komt door mn 'contact-persoon' Raymond van der Have.
Ik zou eerst voor iets kleins naar die dealer gaan als het kan, heb je in iedergeval een klein idee van hoe het er daar aan toe gaat.
Overigens blijf ik nog minimaal 1 week rondrijden in vervangend vervoer. Hopelijk bellen ze wel snel dat de oude bak er onder vandaan gaat en de nieuwe geinstalleerd wordt. Kan ik weer leuke fotos maken
ik heb hem maar ik zou hem liever niet hebbendeepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
[...]
Een verbruiksmeter mis ik eigenlijk wel in m'n E36...
Bij de E36 zit dat ding toch ook onder de toerenteller? Als in, het is dezelfde klokunit, alleen er zit een metertje extra in? Mijn E30 werd gewoon met een klokkie geleverd, maar alle voorbereiding voor de toerenteller en de verbruiksmeter zat al wel gewoon in het dash en de kabelboom, want ik ros er een andere tellerunit in, en de boel werkt. Lijkt mij een kwestie van een andere toerenteller met verbruiksmeter regelen (of een heel dash, waar hij inzit) en ombouwen in je eigen dash.deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
Een verbruiksmeter mis ik eigenlijk wel in m'n E36... Weet je of dat veel moeite kost om in te bouwen? Ik kan aan het bezine verbruik aan de pomp niet echt merken wanneer ik duur of zuinig rij (alleen een ritje Duitsland was merkbaar duurder, hoewel dat ook nog wel mee viel... van 1:11,77 gemiddeld over een jaar naar 1:10.82).
Bij mij was het dus een kwestie van dash uitbouwen, opschroeven en metertjes omzetten. Vervolgens moest ik ook nog pielen met de "kodierstecker" maar volgens mij heeft een E36 die niet meer. Donderdag ben ik weer naar de garage, dus ik kan het wel ff navragen voor je?
Aannames zijn fataal.
Ja dat was hem!deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
[...]
Bij de E36 doe je het door de auto van contact te halen (helemaal uit), dan de resetknop van de dagteller indrukken, en ingedrukt houden, en dan de auto weer op contact zetten (stand 2) of starten.
Bedankt!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Voor de 7-serie rijders ook een leuke trick met de iDrive:
1. From the main screen, press and hold the iDrive knob for 10 seconds, until the knob graphic on your screen changes
2. Turn the iDrive knob three clicks clockwise
3. Turn the iDrive knob three clicks counterclockwise
4. Turn the iDrive knob one click clockwise
5. Turn the iDrive knob one click counterclockwise
6. Turn the iDrive knob one click clockwise
7. Press the iDrive knob down and release
You can check your Nav OS version to make sure you have the lastest by selecting "MOST Devices", then Navigation and then scrolling down until you see "Software version"
je hebt er niks aan, maar het is wel grappig.
1. From the main screen, press and hold the iDrive knob for 10 seconds, until the knob graphic on your screen changes
2. Turn the iDrive knob three clicks clockwise
3. Turn the iDrive knob three clicks counterclockwise
4. Turn the iDrive knob one click clockwise
5. Turn the iDrive knob one click counterclockwise
6. Turn the iDrive knob one click clockwise
7. Press the iDrive knob down and release
You can check your Nav OS version to make sure you have the lastest by selecting "MOST Devices", then Navigation and then scrolling down until you see "Software version"
je hebt er niks aan, maar het is wel grappig.
Ik ben er nu 1 keer geweest voor wat onderdeeltjes van het koel systeem, en ik werd door het magazijn in iedergeval heel vriendelijk geholpen en ze hadden tijd voor een praatje. Dat was dus al positief. En tja, voor iets kleins... Ik los kleine dingetjes altijd zelf op... Of ik moet ze opzadelen met een los gesprongen instapbescherming aan de bestuurderskant (de kunstofkap die over het tapijt zit bij de deur). Ik krijg daar de klemmen namelijk niet van los... en die moeten er echt eerst af, voor ik hem terug kan klikken...Heuving schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:44:
[...]
Nope, ik ben wel een keer bij de Audi dealer in Gouda geweest, Van Beytum ofzo.
Een nieuwe dealer zoeken is altijd lastig. BMW Zoetermeer was echt fantastisch, ook al ben ik er helaas niet te lang geweest. Altijd vriendelijke service en perfecte afhandeling van eventuele problemen (2x terug geweest met mn 7 voor wat kleinigheidjes, 2x netjes geholpen). Dat is nu helaas ook anders met BMW Den Haag. Nogmaals, de enige rede dat ik naar BMW Den Haag ga, komt door mn 'contact-persoon' Raymond van der Have.
Ik zou eerst voor iets kleins naar die dealer gaan als het kan, heb je in iedergeval een klein idee van hoe het er daar aan toe gaat.
Overigens blijf ik nog minimaal 1 week rondrijden in vervangend vervoer. Hopelijk bellen ze wel snel dat de oude bak er onder vandaan gaat en de nieuwe geinstalleerd wordt. Kan ik weer leuke fotos maken
De Compact heeft dat volgens mij niet in de tellerunit gehad, maar had het als klein display naast de radio (waar bij mij een standaard klokje zit). Het jammere is, dat de E36 Compact geen volledige kabelboom heeft, maar 1 die op maat is voor de opties waarmee de auto geleverd is... Ik kan dus niet het klokje eruit trekken en vervangen voor een boord computer...GaMeOvEr schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:49:
[...]
Bij de E36 zit dat ding toch ook onder de toerenteller? Als in, het is dezelfde klokunit, alleen er zit een metertje extra in? Mijn E30 werd gewoon met een klokkie geleverd, maar alle voorbereiding voor de toerenteller en de verbruiksmeter zat al wel gewoon in het dash en de kabelboom, want ik ros er een andere tellerunit in, en de boel werkt. Lijkt mij een kwestie van een andere toerenteller met verbruiksmeter regelen (of een heel dash, waar hij inzit) en ombouwen in je eigen dash.
Bij mij was het dus een kwestie van dash uitbouwen, opschroeven en metertjes omzetten. Vervolgens moest ik ook nog pielen met de "kodierstecker" maar volgens mij heeft een E36 die niet meer. Donderdag ben ik weer naar de garage, dus ik kan het wel ff navragen voor je?
@Tazzman
Dan moet je GameOver even lief aankijken, z'n auto's wassen en 3 keer op je knieën voor hem buigen, en als het hem wel bevalt, dan overweegt hij het misschien in de OP te zetten
Bij een E30 is het nog geen uurtje werk als je de zooi klaar hebt liggen en weet hoe je je tellers dr uit moet halen.deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:34:
[...]
Een verbruiksmeter mis ik eigenlijk wel in m'n E36... Weet je of dat veel moeite kost om in te bouwen? Ik kan aan het bezine verbruik aan de pomp niet echt merken wanneer ik duur of zuinig rij (alleen een ritje Duitsland was merkbaar duurder, hoewel dat ook nog wel mee viel... van 1:11,77 gemiddeld over een jaar naar 1:10.82).
Kwestie van de tellers dr uit plukken, kastje openmaken, ori toerenteller/klok dr uit halen en toerenteller met verbruiksmeter terugduwen.
Moet je niet op het idee komen om dr een andere coderingsstekker in te duwen want dan gaat ie rare dingen aangeven
leeg

Ik begin mn 7 nu wel erg te missen
net gebeld (wel erg laat?) dat ze er nu mee bezig zijn.
ben erg benieuwd, morgen even langsrijden.
Woei, beunprojectje (wat al heel lang in de schuur ligt, maar deze week ga ik toch maar eens proberen het in elkaar te knutselen).

Ben benieuwd....
kop is trouwens een kop die ik ff had geleend om eea op maat te maken
Ben benieuwd....
kop is trouwens een kop die ik ff had geleend om eea op maat te maken
[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 26-11-2007 18:16 ]
leeg
@ heuving: Die banden bij de dealer zijn altijd duurder. Ga naar de gemiddelde banden boer en er gaat zeker 150€ per band af.
Jaja die 3 niet echt goede offroader. Met de Quattro ging het toch een stukje beter
hopelijk is me sleepkabel niet zo vies 
En ja die *piep* porsche onthield niet eens de tractioncontrol settings in ze sleutel
hahaha geef toe zo'n koppeling lucht/wolk heb je nog nooit geroken of gezien hahahaha.
Traction control in een porsche
Jaja die 3 niet echt goede offroader. Met de Quattro ging het toch een stukje beter
En ja die *piep* porsche onthield niet eens de tractioncontrol settings in ze sleutel

ik weet. Maar zoals ik al zei, misschien toch nog ff winterbandjes eronder.KappeNou schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:11:
@ heuving: Die banden bij de dealer zijn altijd duurder. Ga naar de gemiddelde banden boer en er gaat zeker 150€ per band af.
Jaja die 3 niet echt goede offroader. Met de Quattro ging het toch een stukje beterhopelijk is me sleepkabel niet zo vies
En ja die *piep* porsche onthield niet eens de tractioncontrol settings in ze sleutelhahaha geef toe zo'n koppeling lucht/wolk heb je nog nooit geroken of gezien hahahaha.
ook 2 of 3 keer op wintersport, maar iig 2x met de bus
Met de Quattro was het ook een stuk droger
jaja, geef de traction control de schuld
Je hebt gelijk, ik heb nog nooit zo erg die lucht geroken. Was bijna even erg als die 8 jaar oude 996 bij de Porsche race-cursus.
Een verbruiksmeter klinkt leuk, maar het verschil tussen 11 of 10,5 ga je niet zo snel zien. Bovendien staat ie toch vaker voorbij de 30 dan je lief is, zeker als je 5 minuten tot je huis in een file terecht komt en besluit om te draaien voor omrijden 
In de meeste gevallen doe ik niet zoveel met de PK's, maar in dat geval wil ik nog wel eens een duwtje geven bij elke keer optrekken. Je moet er af en toe ook van genieten
In de meeste gevallen doe ik niet zoveel met de PK's, maar in dat geval wil ik nog wel eens een duwtje geven bij elke keer optrekken. Je moet er af en toe ook van genieten
Laat me weten hoe de dealer is daar!deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:58:
[...]
Ik ben er nu 1 keer geweest voor wat onderdeeltjes van het koel systeem, en ik werd door het magazijn in iedergeval heel vriendelijk geholpen en ze hadden tijd voor een praatje. Dat was dus al positief. En tja, voor iets kleins... Ik los kleine dingetjes altijd zelf op... Of ik moet ze opzadelen met een los gesprongen instapbescherming aan de bestuurderskant (de kunstofkap die over het tapijt zit bij de deur). Ik krijg daar de klemmen namelijk niet van los... en die moeten er echt eerst af, voor ik hem terug kan klikken...
Ik ben momenteel echt zeeer geiriteerd en agressief geworden door hoe ik word geholpen behandeld door BMW Den Haag.
De auto is eindelijk klaar, eerder dan verwacht. Harstikke fijn natuurlijk.
Maar ik heb mijn plannen gebaseerd op wat ik maandag telefonisch had besproken, namelijk dat ik hem hopelijk vrijdag/zaterdag kan ophalen.
Nu werd ik zeer vriendelijk te woord gestaan door De heer Zier van der Zwan (what's in a name?) die mij melde dat ik nu de leen auto moet terugbrengen omdat ze hem nodig hebben.
ik laat g*dv*rd*mme € 1450,- achter voor een servicebeurt, gaan ze moeilijk doen over 2 dagen wachten op een ronduit schofterige manier!?!?!?
Nee, bij BMW Den Haag zullen ze mij niet meer terug zien.
Het is zo zonde, ik hoop de enige goede persoon bij BMW DH, Raymond van der Have ooit terug te zien bij een andere dealer.
Als ze hem nodig hebben, komen ze hem maar lekker halen dan toch?
Dan maken ze van hun probleem, ook weer mijn probleem.MikeyMan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:12:
Als ze hem nodig hebben, komen ze hem maar lekker halen dan toch?
Ik ben hier echt niet van gediend.
*Heuving zoekt het nummer van klantenservice BMW Nederland om een klacht in te dienen
Nouja... Als jij gewoon op je werk -of andere locatie- een keer de auto's omruilen, lijkt het me dat het je zelfs tijd bespaart, anders zou je zelf moeten rijden...
Dubbelsteyn bied die service, ik denk dat BMW Den Haag niet dusdanig klant gericht is om zoiets aan te bieden.MikeyMan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:21:
Nouja... Als jij gewoon op je werk -of andere locatie- een keer de auto's omruilen, lijkt het me dat het je zelfs tijd bespaart, anders zou je zelf moeten rijden...
Hij heeft het in iedergeval niet voorgesteld en ik heb er ook niet over geinformeerd.
Daarnaast kunt u met vragen en opmerkingen ook terecht bij de BMW Klanten Informatie Service. BMW KIS is tijdens werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur: 0800-0992234 (gratis).Heuving schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:16:
*Heuving zoekt het nummer van klantenservice BMW Nederland om een klacht in te dienen
Wel slechte actie van die dealer trouwens

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Mja zit op het forepark heh. Weet je zeker dat het niet wittebrug was heuving?
Auto vanmorgen vroeg opgehaald.
Ik moest daar om het goddeloze tijdstip van 7:30 voor de deur staan.
Factuur totaal bedroeg € 1408,13 voor de servicebeurt.
Dingen die in garantie zijn vervangen zijn:
2400543 Ruil-versnellingsbak
2400010 Werking automatische transmissie controleren
24007521144 AT-versnell
6411260 Extra waterpomp uit en in bouwen
64116922699 Waterpomp
0053265 Navigatiesysteem en regeleenheden programmeren
5199000 Stoelafdekking vervangen
51717030708 Deflector raam
Dingen die ik zelf heb moeten betalen zijn standaard dingetjes als olie verversen (€ 120,86 ex. Btw) Remschijven (248,00 ex. Btw) .
Komt neer op € 383,60 arbeid en € 794,70 aan onderdelen.
Ik ben verder niet in discussie gegaan over de manier waarop. Het lijkt me dat dat weinig zin gehad zou hebben. Overigens presteerde hij het wel om te zeggen ‘hartelijk dank voor uw medewerking met het vervangend vervoer.’
Balzak die gozer.
Opzich heb ik nu uiteraard het geld er wel uit wat ik extra heb betaald om te kopen bij een BMW dealer, in plaats van bij Uzcun Achmed Jihad cars.
Ik moest daar om het goddeloze tijdstip van 7:30 voor de deur staan.
Factuur totaal bedroeg € 1408,13 voor de servicebeurt.
Dingen die in garantie zijn vervangen zijn:
2400543 Ruil-versnellingsbak
2400010 Werking automatische transmissie controleren
24007521144 AT-versnell
6411260 Extra waterpomp uit en in bouwen
64116922699 Waterpomp
0053265 Navigatiesysteem en regeleenheden programmeren
5199000 Stoelafdekking vervangen
51717030708 Deflector raam
Dingen die ik zelf heb moeten betalen zijn standaard dingetjes als olie verversen (€ 120,86 ex. Btw) Remschijven (248,00 ex. Btw) .
Komt neer op € 383,60 arbeid en € 794,70 aan onderdelen.
Ik ben verder niet in discussie gegaan over de manier waarop. Het lijkt me dat dat weinig zin gehad zou hebben. Overigens presteerde hij het wel om te zeggen ‘hartelijk dank voor uw medewerking met het vervangend vervoer.’
Balzak die gozer.
Opzich heb ik nu uiteraard het geld er wel uit wat ik extra heb betaald om te kopen bij een BMW dealer, in plaats van bij Uzcun Achmed Jihad cars.
Ruil-versnellingsbak? Tweedehandsje?
Je zou nu idd ongeveer op dat bedrag zitten. Maar je hebt het er nu nog net niet uitHeuving schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:21:
Ik heb mn BMW ETK al aangeslingerd, het product nummer komt overeen met een versnellingsbak die geproduceerd is (voor nieuwe 7ens) tot 10-2002.MikeyMan schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:23:

Dan zou het zeer waarschijnlijk kunnen zijn dat de bak gerefurbished is.
De prijs die ze opgeven, is wel kloppend met de nieuwprijs van de kale bak.
Wat ook mogelijk zou kunnen zijn is dat er magazijn producties zijn geweest voor ditsoort gevallen.
Dhr. Van der Zwan gaf aan dat de complete navi computer is vervangen.
Voor zover ik weet, is de disc-lezer tevens de navi computer. Echter is deze niet vervangen.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier reageer, terwijl ik toch alweer een tijdje een BMW rijd.
Het is deze (weliswaar van internet geplukt, maar dezelfde kleur en dezelfde wielen etc.):

Het moet er toch maar eens van komen nu, mijn touring huilt uit de achterzijde als een schorre wolf, mijn stuur waggelt even als een zatte eend als ik op hoge snelheid ga remmen (soms) en mijn auto trekt!! (naar rechts) Daarbij blijft een oranje lampje me waarschuwen dat mijn ABS sensor (linksvoor, al uit laten lezen) geen zin meer heeft een juist signaal door te geven.
Diagnose: Wiellagers, draagarmrubbers voor, uitlijning, ABS sensor kapot.
Omdat ik het zonde vind om de auto uit te laten lijnen en te blijven zitten met enkele wellicht versleten delen die na vervangen in de toekomst toch weer voor een uitlijning zorgen, ben ik van plan "the works" uit te voeren.
Ik wil mijn achterste wiellagers vervangen en om dat makkelijker te maken mijn hele draagarmen eronder uit halen, hierdoor kan ik ook meteen mijn subframe-rubbers doen.
Om de trilling bij remmen uit het stuur te halen, wil ik mijn voorste subframe-rubbers ook vervangen.
Dat wordt een #$%klus, ik weet het.......
Een paar vragen hierdoor.
Ik heb bij mijn oude E30 en bij een E30 van een maat van me, de achterste draagarmrubbers al eens vervangen. Dus ik weet ongeveer wat me te wachten staat.
- Iemand die me enig verschil ten opzichte van de E30 met de E36 kan vertellen?
- Ik heb begrepen dat de excentrische draagarmrubbers (voorzijde ) van een M3 ook passen? Kan ik die zo plaatsen en moet ik met belangrijke dingen rekening houden, of is het gewoon: oude eruit, nwe erin> het bewijst zichzelf?
- Zijn er nog meer dingen die ik meteen beter kan vervangen, aangezien de auto na deze klus toch aan een uitlijning toe is?
Enige expertise hier in dit forum aanwezig??
Het is deze (weliswaar van internet geplukt, maar dezelfde kleur en dezelfde wielen etc.):

Het moet er toch maar eens van komen nu, mijn touring huilt uit de achterzijde als een schorre wolf, mijn stuur waggelt even als een zatte eend als ik op hoge snelheid ga remmen (soms) en mijn auto trekt!! (naar rechts) Daarbij blijft een oranje lampje me waarschuwen dat mijn ABS sensor (linksvoor, al uit laten lezen) geen zin meer heeft een juist signaal door te geven.
Omdat ik het zonde vind om de auto uit te laten lijnen en te blijven zitten met enkele wellicht versleten delen die na vervangen in de toekomst toch weer voor een uitlijning zorgen, ben ik van plan "the works" uit te voeren.
Ik wil mijn achterste wiellagers vervangen en om dat makkelijker te maken mijn hele draagarmen eronder uit halen, hierdoor kan ik ook meteen mijn subframe-rubbers doen.
Om de trilling bij remmen uit het stuur te halen, wil ik mijn voorste subframe-rubbers ook vervangen.
Ik heb bij mijn oude E30 en bij een E30 van een maat van me, de achterste draagarmrubbers al eens vervangen. Dus ik weet ongeveer wat me te wachten staat.
- Ik heb begrepen dat de excentrische draagarmrubbers (voorzijde ) van een M3 ook passen? Kan ik die zo plaatsen en moet ik met belangrijke dingen rekening houden, of is het gewoon: oude eruit, nwe erin> het bewijst zichzelf?
- Zijn er nog meer dingen die ik meteen beter kan vervangen, aangezien de auto na deze klus toch aan een uitlijning toe is?
Opmerking van andere aard: zou je ipv rubbers niet beter PU-bussen van bijvoorbeeld Powerflex kunnen plaatsen?
Nja, ik ga er niet mee het circuit op
Heb al wel begrepen dat die powerflex bussen een stuk stugger zijn en daardoor meer trillingen doorgeven aan het stuur.... ik wil absoluut geen comfort inleveren, omdat dat simpelweg niet in lijn staat met het gebruik van deze auto.
Heb jij er ervaring mee met die powerflex bussen?
Heb al wel begrepen dat die powerflex bussen een stuk stugger zijn en daardoor meer trillingen doorgeven aan het stuur.... ik wil absoluut geen comfort inleveren, omdat dat simpelweg niet in lijn staat met het gebruik van deze auto.
Offtopic: mooie foto, maare, als ik je een tip mag geven, ga m photoshoppen!! heb je echt een super foto.JdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:53:
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier reageer, terwijl ik toch alweer een tijdje een BMW rijd.
[afbeelding]
Levels aanpassen, beetje curves hier en daar, etc.
Ooit gelezen dat hij deze gewoon van het internet geplukt heeft?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Stond eronder tochSideSwipe schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:32:
Ooit gelezen dat hij deze gewoon van het internet geplukt heeft?
Klinkt weer helemaal top dan die 7?
btw we zijn weer hard aan het werk
btw we zijn weer hard aan het werk
Niet direct, maar bij diverse merkenforums lees ik er goede dingen over.JdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:59:
Wat jij zegt over die trillingen klopt inderdaad, maar ik vraag me af in hoeverre je dat merkt..
Kan iemand mij wat meer vertellen over het wel en wee van een 1996 serie BMW 525 TD (al dan niet met automaat)? Geen idee welke E-nummer-serie dat dan is.
BMW 535D
Wilde al zeggen, ik wist wel dat de E36 en E46 bij de 3 serie hoort, maar 5-series ben ik niet zo thuis in
BMW 535D
Tsssk! En jij rijd een 5?418O2 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:46:
e36, helpt bij de zoektoch denk ik
E39 it is, inderdaad.
Aannames zijn fataal.
1996? Is dat al een E39 of wellicht een late E34?
Maar de Touring is toch pas vanaf 97 als E39 geleverd?Wimo. schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:03:
Vanaf 96 is E39 ..
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E39tazzman schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:05:
[...]
Maar de Touring is toch pas vanaf 97 als E39 geleverd?
Tijdloze wagen
Van Wiki over de E34 "The E34's 60-0 mph (97 to 0 km/h) stopping distance of 130 feet (40 m) was the best of any production sedan in 1990"
Bij de E39 lees ik nog "The 2003 540 M-Sport is the highest overall performance BMW ever made with an automatic transmission as it had the same 4.4 liter M62 V8 as the 740i, 740Li, but in the smaller body"
In de Autoweek Carbase zie ik 'm niet staan (allemaal de gewone 286pk variant), kennelijk is het een of ander speciaal beestje.
Ach, het blijft toch leuk om eens een avondje te internetten op zoek naar de ultieme foute bak
* Wekkel rent hard weg

Bij de E39 lees ik nog "The 2003 540 M-Sport is the highest overall performance BMW ever made with an automatic transmission as it had the same 4.4 liter M62 V8 as the 740i, 740Li, but in the smaller body"
In de Autoweek Carbase zie ik 'm niet staan (allemaal de gewone 286pk variant), kennelijk is het een of ander speciaal beestje.
Ach, het blijft toch leuk om eens een avondje te internetten op zoek naar de ultieme foute bak
* Wekkel rent hard weg
ik had te snel gelezen, dacht dat er 3 stondGaMeOvEr schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:46:
[...]
Tsssk! En jij rijd een 5?
E39 it is, inderdaad.
maar de automaat zal wel hetzelfde zijn toch
Late E34 (na even serie's uitzoekentazzman schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:59:
1996? Is dat al een E39 of wellicht een late E34?
BMW 535D
Inmiddels iets meer dan 150 km gereden en ik moet zeggen, de bak is boterzacht en perfect.MikeyMan schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:23:
Is er bij mij wel de vraag opgekomen, hoe goed zijn die bakken?
ik heb vaker in verschillende 7's gereden, een 730d (2004) en 760i (2006).
De 730d heeft net ca. 75.000 op de teller de 760i net over 40.000.
De 730d vertoont al een beetje de 'jerk gearchanges'. 760i is nog helemaal soft, maar voor hoelang.
Overigens zijn ze bij de garage wel vergeten het onderhoudsboekje in te vullen, dus, ik moet weer moeite gaan doen om een fout van de garage te corrigeren, erug jammer weer.
Gisteren reed ik nog over de A12 rond 0:30 naar zoetermeer, daar vielen me wat blauwe swaailampen op, en de flister t.h.v. het laatste kruispunt voor de oprit naar de snelweg. Toen we dichterbij kwamen, zagen we een 7 met zwaailicht op het dak, 2 vrachtwagens en een handvol motormuizen die denken belangrijk te zijn (Ik neem aan dat het transport bij het AIVD kantoor vandaan kwam in Zoetermeer). Nog een tijdje er achter gereden, waarbij een zeer zenuwachtige motoragent steeds liep te gebaren dat we afstand moesten houden. Blijkbaar kon hij de mooie fotos die we wilde maken ook zeer zeker niet waarderen. Die mensen hebben ook echt geen humor
Die lui heb ik ook gezien... Kwamen vanuit richting a12, en draaiden de zwaardslootseweg op richting leiden... Dit waren echter een stuk of vijf/zes vrachtwagens onder een hele berg escorte...
Was wel rond kwart voor tien... Deed je klokkie het nog wel goed?
Over die bak... Tsjah, dieselkoppel is nou eenmaal wat heftiger voor een bak dan een gemiddelde benzinemotor... Maar het zou toch fijn zijn als je niet elke 75k je bak hoeft te vervangen
Over die bak... Tsjah, dieselkoppel is nou eenmaal wat heftiger voor een bak dan een gemiddelde benzinemotor... Maar het zou toch fijn zijn als je niet elke 75k je bak hoeft te vervangen

kunnen ook 2 transporten geweest zijnMikeyMan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:08:
Die lui heb ik ook gezien... Kwamen vanuit richting a12, en draaiden de zwaardslootseweg op richting leiden... Dit waren echter een stuk of vijf/zes vrachtwagens onder een hele berg escorte...
Verwijderd
Nou. Ik heb de specs niet in mijn hoofd zitten maar heeft een 3 liter 6-in-lijn diesel meer koppel en powerband dan een 6 liter V-12 benzine? Zou kunnen maar lijkt me sterk eigenlijkMikeyMan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:08:
730d heeft 520nm, 760i inderdaad 600nm...
Maar ik doelde meer op de manier waarop het koppel vrij komt... Door de turbo van de diesel zal dit vrij plotseling in komen knallen, waar dat bij de 760 waarschijnlijk wat subtieler gaat...
Waarschijnlijk; aangezien ik ze niet beiden ken...
Maar ik doelde meer op de manier waarop het koppel vrij komt... Door de turbo van de diesel zal dit vrij plotseling in komen knallen, waar dat bij de 760 waarschijnlijk wat subtieler gaat...
Waarschijnlijk; aangezien ik ze niet beiden ken...
E36 M3 excentrische draagarmrubbers worden afgeraden, omdat deze massief zijn en daardoor zeer veel trillingen door gaan geven. Daarnaast veranderd de geometrie iets, waarvoor alles anders uitgelijnt moet worden. Je kan beter de standaard bussen monteren. De slijtage is nauwelijks meer (meer dan 150.000 km moeten ze normaal wel mee gaan) maar ze zijn wel comfortabeler.JdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:53:
[afbeelding]
Wat betreft de achterwiel ophanging, deze is bij de E36 touring compleet anders ten opzichte van de E30. De E30 gebruikte "swing-arm" ophangingen, en die is bij de E36 vervangen voor een multilink systeem (behalve bij de Compact en Z3, die hebben wel dezelfde ophanging achter).
De sub-frame bussen hoeven eigenlijk nooit vervangen te worden, dus denk even goed na of je dat werk wel op je nek wil halen (je hele achterwiel ophanging moet uit elkaar, plus een deel van de aandrijflijn).
Ik had ooit een site waar precies op stond welke bussen en punten slijtage gevoelig zijn bij de E36 en wat je het beste kan doen... ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.
Wat betreft de trillingen in het stuur, de fusee kogels van de E36 zijn berucht. Er gaan verhalen rond dat deze zelfs maar 20.000 tot 40.000 km mee zouden gaan (bij een heel sportieve rijstijl). Bij mijn compact zijn ze inmiddels beide vervangen (+/- 80.000km resp. 120.000km), waarbij de laatste in opdracht van mij gebeurde en achteraf ook helemaal aan gort bleek te zijn.
In tegenstelling tot wat vaak geroepen wordt, hoeft echter niet je hele draagarm vervangen te worden, een goede garage kan het oude fusee eruit persen en een nieuwe erin zetten (is bij mij gebeurd, duidelijk zichtbaar door de nieuwheid van het fusee, en de oxidatie op de arm).
Gelukkig loopt die nu lekkerHeuving schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:04:
[...]
Inmiddels iets meer dan 150 km gereden en ik moet zeggen, de bak is boterzacht en perfect.
Is er bij mij wel de vraag opgekomen, hoe goed zijn die bakken?
ik heb vaker in verschillende 7's gereden, een 730d (2004) en 760i (2006).
De 730d heeft net ca. 75.000 op de teller de 760i net over 40.000.
De 730d vertoont al een beetje de 'jerk gearchanges'. 760i is nog helemaal soft, maar voor hoelang.
Overigens zijn ze bij de garage wel vergeten het onderhoudsboekje in te vullen, dus, ik moet weer moeite gaan doen om een fout van de garage te corrigeren, erug jammer weer.
Gisteren reed ik nog over de A12 rond 0:30 naar zoetermeer, daar vielen me wat blauwe swaailampen op, en de flister t.h.v. het laatste kruispunt voor de oprit naar de snelweg. Toen we dichterbij kwamen, zagen we een 7 met zwaailicht op het dak, 2 vrachtwagens en een handvol motormuizen die denken belangrijk te zijn (Ik neem aan dat het transport bij het AIVD kantoor vandaan kwam in Zoetermeer). Nog een tijdje er achter gereden, waarbij een zeer zenuwachtige motoragent steeds liep te gebaren dat we afstand moesten houden. Blijkbaar kon hij de mooie fotos die we wilde maken ook zeer zeker niet waarderen. Die mensen hebben ook echt geen humor
Ja ik zag vanochtend ook rond half 8 over het prinsclausplein vanaf amsterdam naar zoetermeer 3 vrachtwagens met daarvoor 2 motormuizen twee 7 serie's en achter de vrachtwagens nog eens drie 7 serie's. Allemaal zwaailichten op het dak..
Dat idee had ik dus ook al, worden dus gewoon de standaard draagarmrubbers.deepbass909 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:10:
[...]
E36 M3 excentrische draagarmrubbers worden afgeraden, omdat deze massief zijn en daardoor zeer veel trillingen door gaan geven. Daarnaast veranderd de geometrie iets, waarvoor alles anders uitgelijnt moet worden. Je kan beter de standaard bussen monteren. De slijtage is nauwelijks meer (meer dan 150.000 km moeten ze normaal wel mee gaan) maar ze zijn wel comfortabeler.
Ik wacht in spanning af op je link!Wat betreft de achterwiel ophanging, deze is bij de E36 touring compleet anders ten opzichte van de E30. De E30 gebruikte "swing-arm" ophangingen, en die is bij de E36 vervangen voor een multilink systeem (behalve bij de Compact en Z3, die hebben wel dezelfde ophanging achter).
De sub-frame bussen hoeven eigenlijk nooit vervangen te worden, dus denk even goed na of je dat werk wel op je nek wil halen (je hele achterwiel ophanging moet uit elkaar, plus een deel van de aandrijflijn).
Ik had ooit een site waar precies op stond welke bussen en punten slijtage gevoelig zijn bij de E36 en wat je het beste kan doen... ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.
Nieuwe draagarmen kan ik aankomen voor 65 euro per stuk... lijkt me niet al te duur? Hiermee heb ik niet alleen de fusee vervangen maar ook weer 100% rechte draagarmen. Mijn auto heeft nu 180K gelopen en ik weet niet of er al ooit een stoeprand geraakt is en daardoor misschien iets krom is.. Zou wel verklaren waarom hij naar rechts trekt, zou best wat krom kunnen zijn.Wat betreft de trillingen in het stuur, de fusee kogels van de E36 zijn berucht. Er gaan verhalen rond dat deze zelfs maar 20.000 tot 40.000 km mee zouden gaan (bij een heel sportieve rijstijl). Bij mijn compact zijn ze inmiddels beide vervangen (+/- 80.000km resp. 120.000km), waarbij de laatste in opdracht van mij gebeurde en achteraf ook helemaal aan gort bleek te zijn.
In tegenstelling tot wat vaak geroepen wordt, hoeft echter niet je hele draagarm vervangen te worden, een goede garage kan het oude fusee eruit persen en een nieuwe erin zetten (is bij mij gebeurd, duidelijk zichtbaar door de nieuwheid van het fusee, en de oxidatie op de arm).
Dank voor je inbreng! Ik wacht nogmaals die link even af met de zwakke punten van de achterste draagarmen.
ik geloof je niet! jij, om 7:30 al onderweg.... ttssssKappeNou schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:31:
[...]
Gelukkig loopt die nu lekkerhoor je mij in iedergeval niet meer zeiken haha
Ja ik zag vanochtend ook rond half 8 over het prinsclausplein vanaf amsterdam naar zoetermeer 3 vrachtwagens met daarvoor 2 motormuizen twee 7 serie's en achter de vrachtwagens nog eens drie 7 serie's. Allemaal zwaailichten op het dak..
zie je toch maar dat ze bij de overheid voor kwaliteit kiezen, op kosten van de burger, dat dan weer wel.
Heuveltje (van gras) bij regen + overmoedige chauffeur + iets teveel gas geven = 180 graden draai maken 
Ik heb genoeg gras meegenomen om mijn eigen veldje aan te leggen thuis, maar leuk was het wel

Ik heb genoeg gras meegenomen om mijn eigen veldje aan te leggen thuis, maar leuk was het wel
Vervelend om toch weer gelijk te moeten hebben..Soulfly schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:46:
[...]
Late E34 (na even serie's uitzoekenvalt niet mee hoor met BMW).
Ik kan niet wachten tot het weer gaat sneeuwen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:20:
Heuveltje (van gras) bij regen + overmoedige chauffeur + iets teveel gas geven = 180 graden draai maken
Als ik dan mn LPG installatie dr in heb zitten ben ik de hele dag aan het rijden denk ik
leeg
Ik hou de boel liever heel
Gewoon 'cruisen' bevalt mij heel goed.
De 4.4l heeft, net zoals de eerdere 4.0l ook 286pk, alleen het koppel is van 400 naar 440Nm gegaaan.Wekkel schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:28:
* Wekkel rent hard weg
In de 740 zijn ze vanaf 98 naar de 4.4l gegaan!
Als het goed is, is dat dezelfde motor als in de Vijver!
Read the badge, Bitch!
Of gewoon 5 serie, of 5'er ofzo. 
Tijd voor goudvissen of kojkarpers in je Beamer catch.
Tijd voor goudvissen of kojkarpers in je Beamer catch.
Aannames zijn fataal.
Dit topic is gesloten.