osc4r schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:25:
[...]
Strak bakkie! Mag je trots op zijn denk ik zo
Mag ik echter vragen voor een spul je gebruikt om hem zo te laten glimmen? Hoe vaak ik m'n auto ook was, ik krijg hem nooit op die manier

En ik zit dus nog uit te zoeken wat voor een Wax o.i.d. ik nou zou moeten gebruiken, maar kom er maar niet

Crosspost uit de HK, uit het show je auto topic.
Vanalles eigenlijk.
Deze heb ik eerst gedaan met wat rode turtlewax, ook om de kleur op te halen, en daarna nog een laag sonax hard-wax, voor de extra diepe glans, en een beetje als lange termijn wax. (hard wax blijft wat langer op je lak zitten)
Voor mijn andere auto's, gebruik ik vaak meguiars NXT tech spul, maar daar is de lakstaat dan ook beter van. Deze glimt wel mooi, maar van dichtbij is de lak niet zo super, (krasjes, hier en daar wat doffere plek) dus ga ik daar ook niet het hele dure spul op smeren, beetje zonde. Daar krijg je ook wel mooiere resultaten mee, -mits- de lakstaat goed genoeg is.
Voor de rest heb ik het kunststof en interieur behandeld met Meguiars NXT techprotect. Tot nu toe echt de beste kunstofverzorger die ik tegen ben gekomen.
Ik heb eigenlijk een hele poetsdoos vol met allerlei spul, van sonax, turtle wax, valma en de laatste tijd ook veel meguiars spul. Die rode turtle wax had ik bijvoorbeeld nog over van een rooie motor die ik 5 jaar geleden had ofzo.

Dus in de jaren spaart dat lekker door.
Ik heb altijd een heel gamma aan reinigings en onderhoudsproducten staan, kunststof reinigers, cockpitsprays, glasreinigers, polijstspul, krasverwijderaars, shampoo's en een heel gamma aan poetsmiddelen, dus ik kan me altijd wel uitleven.
Check ook mijn fotoalbum, daar staan mijn andere auto's in, die heb ik ook allemaal goed glimmend gekregen. Die blauwe 520 bijvoorbeeld was heel erg vaal, maar die heeft eerst een licht commandant beurtje (polijstmiddel) gehad, nu kan die ook weer mooi glimmen.

deepbass909 schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:46:
[...]
Ik kan je uit ervaring ook wel zeggen dat een 316i best wel wil, ook de E36 komt best van z'n plek en ik heb (vooral de laatste tijd) best wel vaak dat de kont een scherpere bocht wil maken dan ik eigenlijk wil.
Veel plezier ermee.
Yup, valt zeker niet tegen. Ik dacht zelf nog, "He, gatsie, een 316. Naja, het is voor mijn vriendin." (Hoewel die een bakkie vermogen ook wel kan waarderen, je wordt ermee verpest he.

) Maar na een stukkie rijden had ik toch echt iets van "Weet je zeker dat dit een 1.6je is?

" Dus uiteindelijk valt het niets tegen.

(Goed, boven de 140 schiet het allemaal niet meer zo op, (referentiekader.

)maar het is ook niet zo dat het dan absoluut niet meer vooruit te branden is.)
[
Voor 23% gewijzigd door
GaMeOvEr op 19-11-2007 01:41
]
Aannames zijn fataal.