Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
HTT-Thalan schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:41:
1988... maar laat maar hangen. Mijn nieuwe dinnetje heeft het zojuist weer uitgemaakt. ;(

Ik houd deze wel, ik weet dat hij in goede staat is.
anders had je er gewoon gas op moeten laten zetten. Met jou 22.000km p/j scheelt dat je toch echt wel veel (reken op 1 euro per liter minder brandstof, met iets extra verbruik en 30 eu wb in de maand extra)

1:11 op benzine = 2800 euro pj (1.40 * 2000)
1:9 op gas = 1100 euro pj (0.45 * 2444)

en je betaald 360 euro per jaar extra, scheelt je dus 1300 euro per jaar... Natuurlijk wel iets extra onderhoud (ligt ook heel erg aan jezelf hoor!) maar het is een duidelijk verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23

Zeeuw

5.6

Wimo. schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:12:
Jij gaat ook steeds verder he ;) En ook meteen een 850i _/-\o_
Het is een verslaving :'(

Eerlijk gezegd zou ik willen dat het me niks kon schelen maar telkens als ik zon auto voorbij zie komen begin ik te flippen :P
En ja, het is een hobby he, die ik nu heb hoeft zeker niet weg, maar ik zit weekelijks op diverse sites te zoeken naar een ander, gewoon voor de lol en soms word ik gewoon verliefd...al ben ik wel steeds kieskeuriger geworden en zal ik ook zeker niet zomaar iets kopen!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Zeeuw schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:35:
[...]

Het is een verslaving :'(

Eerlijk gezegd zou ik willen dat het me niks kon schelen maar telkens als ik zon auto voorbij zie komen begin ik te flippen :P
En ja, het is een hobby he, die ik nu heb hoeft zeker niet weg, maar ik zit weekelijks op diverse sites te zoeken naar een ander, gewoon voor de lol en soms word ik gewoon verliefd...al ben ik wel steeds kieskeuriger geworden en zal ik ook zeker niet zomaar iets kopen!
Ik ken het , ben super tevreden met m'n huidige wagen maar stiekem kijk ik toch naar (hetzelfde model!) maar dan een iets jongere... met net wat meer optie's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

418O2 schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:20:
[...]

anders had je er gewoon gas op moeten laten zetten. Met jou 22.000km p/j scheelt dat je toch echt wel veel (reken op 1 euro per liter minder brandstof, met iets extra verbruik en 30 eu wb in de maand extra)

1:11 op benzine = 2800 euro pj (1.40 * 2000)
1:9 op gas = 1100 euro pj (0.45 * 2444)

en je betaald 360 euro per jaar extra, scheelt je dus 1300 euro per jaar... Natuurlijk wel iets extra onderhoud (ligt ook heel erg aan jezelf hoor!) maar het is een duidelijk verschil...
Gas verbrand ook veel heter dan benzine.. ik ben bang dat ik daarmee mijn oude blokje aan stof blaas na een jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mijn 518i (1994) heeft inmiddels 411dkm gereden

auf lpg (fabrieks-af, of iig direct na levering gemonteerd)

wel bij 3 ton een nieuwe geharde kop gekregen, kostte wel 2000 euro..

[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 06-11-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zeeuw schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:55:
Iemand toevallig in de buurt van Veenendaal?

Dit lijkt me wel iets:
http://www.autoweek.nl/oc...0&sprid=83222173&cache=no

Ik wil zoizo een keer gaan kijken, maar om mezelf een ritje te besparen is er misschien iemand in de buurt die stiekem kan kijken op uiterlijke staat O-) (van mij part ook innerlijk als je tijd hebt :P)

Bedoel...een 850i bekijken is toch geen straf?

Als ie een mooie prijs kan maken dan ben ik in staat de mijne in te ruilen!
Ik weet nog wel een mooie (donker)paarse 850ci bij http://www.tooltime-andelst.nl waarvan ik weet dat hij technisch goed is. Hij staat helaas nog niet op de site. Wat ik er optisch van weet, is dat hij op de achterbumper puntjes heeft, dus die moet eigenlijk gespoten worden. Technisch helemaal goed, is van de vrouw van de eigenaar. Als je interesse hebt, kan ik wel de complete specs opvragen, is een erg mooi ding, bicolor interieur, 18" alpina's, etc. :)

Dit is de garage waar ik zelf altijd kom, en erg goede ervaringen mee heb.

(Site is overigens nog niet af, zijn nog druk bezig met het vulen enzo, maar dan heb je iig alle gegevens enzo. ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-11-2007 11:23 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

GaMeOvEr schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:19:
[...]

Ik weet nog wel een mooie (donker)paarse 850ci bij http://www.tooltime-andelst.nl waarvan ik weet dat hij technisch goed is. Hij staat helaas nog niet op de site. Wat ik er optisch van weet, is dat hij op de achterbumper puntjes heeft, dus die moet eigenlijk gespoten worden. Technisch helemaal goed, is van de vrouw van de eigenaar. Als je interesse hebt, kan ik wel de complete specs opvragen, is een erg mooi ding, bicolor interieur, 18" alpina's, etc. :)

Dit is de garage waar ik zelf altijd kom, en erg goede ervaringen mee heb.

(Site is overigens nog niet af, zijn nog druk bezig met het vulen enzo, maar dan heb je iig alle gegevens enzo. ;) )
Hmmmmm, paars is nou niet echt mijn kleur voor een auto...bovendien moet ie handgeschakeld zijn!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Handgeschakelde E31's zijn in Nederland erg zeldzaam. In Duitsland is er wel een redelijk aanbod (momenteel 22 auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Duitsland is daar een mooi optie voor ja, veel meer keus. Komt nog zo'n 4k aan BPM bij dan.

Deze 850CSI ziet er wel erg netjes uit!

http://www.mobile.de/SIDn...p=6&id=11111111286042757&

Edit: maar nu ik het lees, problemen met de motor helaasch.

[ Voor 72% gewijzigd door reuzekind op 07-11-2007 21:28 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autohaus Motor qualmt weiss und verbraucht sehr viel Öl. Nur an Gewerbetreibende ohne Gewährleistung zu verkaufen
Ja netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

reuzekind schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:23:
Duitsland is daar een mooi optie voor ja, veel meer keus. Komt nog zo'n 4k aan BPM bij dan.

Deze 850CSI ziet er wel erg netjes uit!

http://www.mobile.de/SIDn...p=6&id=11111111286042757&
Zie mijn edit ook ;) Kwam er zelf even later ook achter. Ik vind ze er trouwens wel schandalig veel geld voor vragen zeg, voor een auto met bekende motorproblemen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door reuzekind op 07-11-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Spiller schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:48:
[afbeelding]
Maar hee... Wat zien we daar? Rechterachterwiel? Bobbel!?
[afbeelding]

[afbeelding]
Sja, die gaat het niet lang meer volhouden ben ik bang. Dat worden dus ook 2 nieuwe achterbandjes terwijl het profiel nog meer dan prima is :(
Bandjes er gister afgehaald en morgen komen er 2 nieuwe op. Heb lekker droog binnen gezet. Wat denk je, ontploft die band ineens! Heb er nog aardig wat rondjes op zitten driften, maar precies als ie geen enkele druk meer op zich heeft begeeft ie het :D Enorme knal midden in de keuken :+
Blij dat ik er niet mee op het circuit ben gegaan zeg, phew :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Na de voor sommige mensen misschien bekende BMW TIS en BMW ETK, ben ik nu ook bezig BMW WDS te ontdekken :)
De afkorting WDS staat voor Wiring Diagram System, dus leuk voor de echte auto-tweaker.

Het is zo makkelijk, dat zelfs ik Auto monteur ben zolang de laptop WDS draait (bij wijze van spreken dan).

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/WDS5.jpg
Auto model selecteren en klussen maar :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/WDS4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/WDS3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/WDS2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/WDS1.jpg

Ik weet niet wat BMW ervan vindt dat dit eigenlijk vrij gemakkelijk valt te downloaden.
Maar het lijkt me toch niet echt de bedoeling aangzien je best veel (verborgen) info van de auto te weten komt.
Het is trouwens een DVDtje vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort de spiraalveer rechtsvoor vervangen op m'n e38.
Daarvoor schijnen veer-samentrek-gereedschappen te bestaan. Weet iemand waar ik die kan krijgen of hoe die dingen heten?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Mijn versnellingsbak is aan het vervelen!

Het is een automaat, en ik heb de volgende problemen:
- Als ik rustig gasgeef bij het verlaten van een rotonde (waarschijnlijk 2de versnelling) dan stottert/hapert (alsof je met spinnende wielen wegtrekt, echt zoekende) hij...als ik lekker vlot accelereer heb ik nergens last van!
- Tijdens het rijden laat ik gas los, tot op stationair toerental en dan geef ik heel weinig gas bij om op snelheid te blijven, dan hoor ik 2 x schrapende geluiden. Ook nu heb ik bij vlot accelereren daar geen last van...

Verder schakelt hij gewoon goed en zonder stoten of iets dergelijks...iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb al gelezen over olie in de bak, maar er zit geen peilstok in plus ik heb nog geen olievlekken op de parkeerplaats zien liggen...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heuving schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:49:
Na de voor sommige mensen misschien bekende BMW TIS en BMW ETK, ben ik nu ook bezig BMW WDS te ontdekken :)
De afkorting WDS staat voor Wiring Diagram System, dus leuk voor de echte auto-tweaker.

Het is zo makkelijk, dat zelfs ik Auto monteur ben zolang de laptop WDS draait (bij wijze van spreken dan).

[afbeelding]
Auto model selecteren en klussen maar :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik weet niet wat BMW ervan vindt dat dit eigenlijk vrij gemakkelijk valt te downloaden.
Maar het lijkt me toch niet echt de bedoeling aangzien je best veel (verborgen) info van de auto te weten komt.
Het is trouwens een DVDtje vol.
Jammer dat de E36 en schijnbaar niet tussen staat...

* deepbass909 loves techstuff over z'n auto...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:46:
[...]

Jammer dat de E36 en schijnbaar niet tussen staat...

* deepbass909 loves techstuff over z'n auto...
Volgens mij moet er ook nog wel ergens een WDS rond zwerven over de E36.

Ook al bekend met die TIS en ETK?

Overigens is het ook wel erg leuk dat je met ETK gegevens van autos kan opvragen.
Even uitgeprobeerd met een advertentie waarbij het chassis nummer stond, simpelweg chassis nr. invoeren, en voila :) alle gegevens van het voertuig. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nog niet, ik ben nog op zoek, en zou je heeeeeeel graag willen vragen waar je het vandaan hebt, maar dat mag hier niet... (hint hint, zet DM aan ;) )

Ik zie deze cd's en dvd's trouwens ook heel vaak op marktplaats aangeboden worden.

Ik heb, met dank aan aan het bmwforum.nl, nog een goede site voor sleutelaars ontdekt.
http://bmwfans.info/
Hier staat (net als op realoem.com) een volledige onderdelen catalogus, maar is beter browsbaar, met daarbij een forum en nog wat andere gein. Zeker een aanrader.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heuving schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:09:
[...]

Volgens mij moet er ook nog wel ergens een WDS rond zwerven over de E36.

Ook al bekend met die TIS en ETK?

Overigens is het ook wel erg leuk dat je met ETK gegevens van autos kan opvragen.
Even uitgeprobeerd met een advertentie waarbij het chassis nummer stond, simpelweg chassis nr. invoeren, en voila :) alle gegevens van het voertuig. :*)
omg nerT ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ok, even een vraagje inmiddels heb ik zo'n 3 weken een 320d uit 2002. In die drie weken zijn er rond de 4500 km mee gereden. In het begin hoorde ik de turbo nauwelijks, nu best goed eigenlijk... Is ie aan het doodgaan? Er is nu 170.000 mee gereden en de afgelopen 3 weken is er goed mee doorgereden (160-170) op de autobahn, maar telkens pas gas gegeven als hij warm is en rustig uit laten lopen na lange ritten, dus goed behandelt voor zover ik weet. Reden om maar eens even naar de dealer te gaan of kan het nog wel even duren tot hij kapot is? Verder scheelt het misschien als het koud is? Vanochtend viel het mee heel erg op, maar ter plaatse was het 2 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
vuile audi/suzuki rijder :P opzouten uit het BMW topic!!! O-)
Zorg jij er nou maar voor dat alle Ohms, Ampere´s, Watt´s en Volts kloppen. 8)7

@ Deepbass: mn mail staat in mn profiel ;)

ik ken de sites als RealOEM ook, maar dit is niets meer of minder dan een browser UI voor ETK, maar dan met een stuk minder opties.

@ The Man
Als de vorige eigenaar een ontwetende (lease) rijder was, heb je misschien wel een probleem ja.
Die mensen begrijpen niet hoe je een turbo correct moet behandelen.
Ik hoop voor je dat het meevalt, iig succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Heuving op 12-11-2007 22:27 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Tja, de vorige was een leaserijder, maar geen onwetende denk ik. Verder vind ik het nogal vreemd dat hij er 3 weken geleden helemaal geen last van had en nu ineens wel... Dan zou ie het dan ook gehad moeten hebben denk ik toch? Nou ja, ik zal wel eens overleggen wat ze ervan denken, ik hou het eerst nog even in de gaten, als hij warm loopt heeft hij er aanzienlijk minder last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

@The_Man: Wat hoor je dan precies en wanneer?

Zoals gezegd - die van mij hoor ik ook heel licht fluiten als ik b.v. wat gas geef met de koppeling ingetrapt. Maar volgens de BMW dealer is dat vrij normaal voor mijn oude diesel (directe inspuiting) en 60.000 km doet mijn dieseltje het nogaltijd prima - hoewel ik toch welke dag met 180 naar mijn werk tuf.

Maar goed, jouw 320d is een common rail diesel -geen idee of die ook af en toe wat geluid maken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Nou ja, hij fluitte vanochtend best hard bij koude motor en erg weinig gas geven, verder heb ik het 3 weken geleden helemaal niet gehoord (misschien ook niet op gelet) en lijkt het mij erger te worden. Maar zoals ik eerder als zei, misschien omdat het een stuk kouder was vanochtend, het was 2,5 graad en 3 weken geleden reed ik nog met ongeveer 15 graden, misschien scheelt dat. Als hij eenmaal op temperatuur is hoor ik het bijna niet. Moet zeggen dat het wel lekker klinkt, maar volgens mij hoort het niet ;)

Het is trouwens vooral bij koude motor, maar kan zijn dat als hij op temperatuur is dat ik het niet meer hoor vanwege het rijgeluid tijdens de km's die ik door duitsland heb gemaakt met verhoogde snelheid :)

[ Voor 16% gewijzigd door The_MAN op 12-11-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
deepbass909 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:24:
Ik heb, met dank aan aan het bmwforum.nl, nog een goede site voor sleutelaars ontdekt.
http://bmwfans.info/
Hier staat (net als op realoem.com) een volledige onderdelen catalogus, maar is beter browsbaar, met daarbij een forum en nog wat andere gein. Zeker een aanrader.
Die site is geweldig! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Vandaag lekker bezig geweest, kachel dr uit gesloopt, alle rubbers binnenin (welke ? waren allemaal vergaan) vervangen (lang leve de tochtstrip vd gamma) en alle klepjes weer gangbaar gemaakt.
Hij lijkt al een heel stuk meer lucht te blazen nu, morgen ff koelvloeistof dr in gooien (ipv het water wat er sinds juli in zat...) en maar eens kijken of het werkt :P.

Lekker kutklusje is het wel...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als je klaar bent, heb ik ook nog wel een koelsysteem dat afgetapt moet worden, helemaal nagekeken en daarna weer afgevuld moet worden.
Ik verlies nog steeds koelwater, en kan maar niet ontdekken waar... Alle slangen lijken in orde, radiateur is schoon, alleen bij 1 aansluitnippel op het blok zit wat aanslag, maar volgens mij te weinig om het verdwijnen te kunnen verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

The_MAN schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:03:
Nou ja, hij fluitte vanochtend best hard bij koude motor en erg weinig gas geven, verder heb ik het 3 weken geleden helemaal niet gehoord (misschien ook niet op gelet) en lijkt het mij erger te worden. Maar zoals ik eerder als zei, misschien omdat het een stuk kouder was vanochtend, het was 2,5 graad en 3 weken geleden reed ik nog met ongeveer 15 graden, misschien scheelt dat. Als hij eenmaal op temperatuur is hoor ik het bijna niet. Moet zeggen dat het wel lekker klinkt, maar volgens mij hoort het niet ;)

Het is trouwens vooral bij koude motor, maar kan zijn dat als hij op temperatuur is dat ik het niet meer hoor vanwege het rijgeluid tijdens de km's die ik door duitsland heb gemaakt met verhoogde snelheid :)
Kan het niet zo zijn dat je het nu pas bent gaan merken? Ik heb nu 10k km met mijn auto gereden, en begin nu dingen te merken die ik nog niet eerder heb gevoeld/gehoord/gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
4x2 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:51:
Vandaag lekker bezig geweest, kachel dr uit gesloopt, alle rubbers binnenin (welke ? waren allemaal vergaan) vervangen (lang leve de tochtstrip vd gamma) en alle klepjes weer gangbaar gemaakt.
Hij lijkt al een heel stuk meer lucht te blazen nu, morgen ff koelvloeistof dr in gooien (ipv het water wat er sinds juli in zat...) en maar eens kijken of het werkt :P.

Lekker kutklusje is het wel...
Neejoh.

Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet kan sleutelen aan mn 7.

Heb nog een tijdje samen met iemand gekeken voor een 635csi, echter, wordt dat zijn primaire auto en zijn ouders waren het daar niet echt mee eens (A)

Lijkt me toch leuk om een M3 (e46) te kopen en daar zelf een beetje aan te gaan 'kloten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Timmert schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:32:
[...]

Kan het niet zo zijn dat je het nu pas bent gaan merken? Ik heb nu 10k km met mijn auto gereden, en begin nu dingen te merken die ik nog niet eerder heb gevoeld/gehoord/gezien.
Daar dacht ik zelf ook aan, tijdens de testrit hoorde ik de motor helemaal niet, was ook niets gewend. Dat hoorde ik weekje later wel, nog steeds stil, maar toch. Verder is het nu ook vooral als de motor koud is, volgens mij is dat wel redelijk normaal dat hij dan meer geluid maakt! Dus maak me geen zorgen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Heuving schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:17:
[...]

Neejoh.

Ik vind het eigenlijk jammer dat ik niet kan sleutelen aan mn 7.

Heb nog een tijdje samen met iemand gekeken voor een 635csi, echter, wordt dat zijn primaire auto en zijn ouders waren het daar niet echt mee eens (A)

Lijkt me toch leuk om een M3 (e46) te kopen en daar zelf een beetje aan te gaan 'kloten'.
Dat probleem heb ik ook beetje (niet met 7 serie maar toch ;) ), de 3 serie die we gekocht hebben is in goede staat en moet dagelijks voor woon-werk verkeer gebruikt worden, dan ga je er niet zelf even aan liggen sleutelen als je geen reserve hebt! Das wel jammer, maar komt er nog wel 1tje bij over tijdje voor het klussen :)

edit: bedenk nu dat dat ook in 1 post gekund had :p

[ Voor 3% gewijzigd door The_MAN op 14-11-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
The_MAN schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:21:
[...]

Dat probleem heb ik ook beetje (niet met 7 serie maar toch ;) ), de 3 serie die we gekocht hebben is in goede staat en moet dagelijks voor woon-werk verkeer gebruikt worden, dan ga je er niet zelf even aan liggen sleutelen als je geen reserve hebt! Das wel jammer, maar komt er nog wel 1tje bij over tijdje voor het klussen :)
Yep!

En een M3 e46 uit 2002 is wel gewoon leuk.
Koop je in duitsland voor weinig, eventueel jaartje nog geen NL kenteken op plakken, sleutelen en misschien op een trailer naar Zolder.

Wat stickers erop, beetje Carbon-Fiber Tupperware hier en daar, et voila, een personalised race-car :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:24:
Als je klaar bent, heb ik ook nog wel een koelsysteem dat afgetapt moet worden, helemaal nagekeken en daarna weer afgevuld moet worden.
Ik verlies nog steeds koelwater, en kan maar niet ontdekken waar... Alle slangen lijken in orde, radiateur is schoon, alleen bij 1 aansluitnippel op het blok zit wat aanslag, maar volgens mij te weinig om het verdwijnen te kunnen verklaren...
Weet niet hoeveel je verliest, maar lichte lekkage geeft echt geen gigantische sporen, dus misschien is het die nippel wel.
Maar het is allemaal irritant, eigenlijk zou je m gewoon af moeten persen en dan heel goed kijken.
Ik moet ook nog een paar koelslangen vervangen die zo hard als beton zijn, maar daar had ik gisteren geen zin meer in.

Eerst maar even een andere radiateur dr in duwen, haalde m dr toennet even uit om te kijken hoe goed de radiateur van mn oude E30 zou passen en toen kwam ik tot de ontdekking dat ie een beetje vergaan was.
Lamellen vielen dr af als je dr naar keek aan de voorkant....

Dus vanmiddag maar ff met de reeszplee van mn pappe naar mn werk en vanavond maar wat beugeltjes fabrieken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:05:
[...]

Weet niet hoeveel je verliest, maar lichte lekkage geeft echt geen gigantische sporen, dus misschien is het die nippel wel.
Maar het is allemaal irritant, eigenlijk zou je m gewoon af moeten persen en dan heel goed kijken.
Ik moet ook nog een paar koelslangen vervangen die zo hard als beton zijn, maar daar had ik gisteren geen zin meer in.

Eerst maar even een andere radiateur dr in duwen, haalde m dr toennet even uit om te kijken hoe goed de radiateur van mn oude E30 zou passen en toen kwam ik tot de ontdekking dat ie een beetje vergaan was.
Lamellen vielen dr af als je dr naar keek aan de voorkant....

Dus vanmiddag maar ff met de reeszplee van mn pappe naar mn werk en vanavond maar wat beugeltjes fabrieken.
Ik verlies toch wel redelijk wat... heb in een half jaar tijd ruim een liter moeten bijvullen... De slangen waar ik zo bij kan, zijn allemaal nog soepel en schoon. Ik weet ook niet of het te zien is met afpersen... Een tijdje terug had ik een ritje Duitsland in, waarbij ik echt op z'n absolute top heb gereden. Vlak voor die rit had ik het koelwater aangevuld, en ik had verwacht na een dergelijke rit wel een daling te zien, maar toen was er niks veranderd... En 2 weken terug was er een natte plek onder m'n auto aan de voorkant van iets wat niet snel verdampt, dus dacht ik aan koelwater, maar daarna heb ik nooit meer een dergelijke plek onder de auto gezien...

Iets wat me nog wel ingedachten bij staat, is dat toen ik m'n halve dashboard los had liggen, de aansluitslangen van de interieurverwarming ook wat aanslag van het koelwater hadden. Maar omdat ik niet de geur van koelvloeistof in de auto ruik, verwacht ik daar eigenlijk geen lek...

Het maakt me iet wat wanhopig, want ik had deze auto juist gekocht vanwege het betrouwbare imago van BMW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hij doet het toch ;)
Kijk, dat je wat lekkage hebt bij een auto van een paar jaartjes oud is te verwachten, dat rubber slijt gewoon.
Ach, met die 02 heb ik ook wel eens het vermoeden dat de ingenieurs bepaalde delen tijdens het oktoberfest hebben ontworpen.
Een raammechanisme waarvan de bevestiging aan het raam met een circlip vast zit.
En die circlip zit aan de achterkant (dus de buitenwand) van de deur.
Ipv dat ze gewon zo'n mooie gegolfde splitpen hadden gebruikt, maar nee, dat was te moeilijk voor ze |:(

leeg

• Heuving
Daar is ie weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC09643_lowres.jpg

7 staat in de garage, vervangend vervoer blijkt toch wel wat tricky zo vroeg op de bevroren ochtend.

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC09637_lowres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC09625_lowres.jpg

• deepbass909

deepbass909

Heuving schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:47:
Daar is ie weer:
[afbeelding]

7 staat in de garage, vervangend vervoer blijkt toch wel wat tricky zo vroeg op de bevroren ochtend.

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat moet dat een straf zijn zeg... Van een 7 naar de Z4...
4x2 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:57:
Hij doet het toch ;)
Kijk, dat je wat lekkage hebt bij een auto van een paar jaartjes oud is te verwachten, dat rubber slijt gewoon.
Ach, met die 02 heb ik ook wel eens het vermoeden dat de ingenieurs bepaalde delen tijdens het oktoberfest hebben ontworpen.
Een raammechanisme waarvan de bevestiging aan het raam met een circlip vast zit.
En die circlip zit aan de achterkant (dus de buitenwand) van de deur.
Ipv dat ze gewon zo'n mooie gegolfde splitpen hadden gebruikt, maar nee, dat was te moeilijk voor ze |:(
Wat verbruik kan ik mee leven, maar dit is gewoon teveel... Waarschijnlijk lekte hij trouwens al toen ik hem kocht, want ook toen stond het peil eigenlijk te laag...

• Heuving
deepbass909 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:04:
[...]

Wat moet dat een straf zijn zeg... Van een 7 naar de Z4...

[...]

Wat verbruik kan ik mee leven, maar dit is gewoon teveel... Waarschijnlijk lekte hij trouwens al toen ik hem kocht, want ook toen stond het peil eigenlijk te laag...
Z4 ///M
En dat maakt veel verschil ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC09632_lowres.jpg

• EsCo
  • Laatst online: 14:21
Dat schreeuwt om een reviewfilmpje Daniel-style, Heuving!

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Heuving
EsCo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:25:
Jij zegt wat ik denk.

Camera is geregeld :), komt goed.

Ik ga ook wel wat mooie fotos op mn site zetten http://www.heuving.eu/divphotography.html
is nog wel under construction.

• Heuving
Net gebeld door BMW Den Haag over mn auto.

Ik had de auto gebracht voor voornamelijk wat lichte 'ongemakken' tijdens het schakelen die zich soms voordeden, ik vond het persoonlijk niet echt heel bijzonder, maar het was toch vervelend.

Eindstand, er moet een hele nieuwe bak in.
Ik heb uiteraard gewoon garantie, dus voor mij maakt het niet veel uit. Toch was het wel even schrikken toen de monteur dit vertelde.
Maarja, kijken wat het wordt.

Als ik in de buurt ben van de garage, maak ik wel fotos van de 7 op de chirurgie brug.

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Wat had je voor problemen met de bak? Schakelde ie niet soepel meer o.i.d. ?

• Heuving
Wimo. schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:27:
Wat had je voor problemen met de bak? Schakelde ie niet soepel meer o.i.d. ?
heel soms 'klapte' de bak in een andere versnelling.
voorbeeld, als je langzaam afremt voor een stoplicht, als je dan nog ca. 20 km p/h rijdt, stoplicht gaat op groen, je geeft dan (half) gas, klapte de bak van zn 3 naar zn 2. Dat was in feite het probleem.

Ik dacht eerst dat het aan de software lag, het schakelprogramma.

Helaas was dit dus niet het probleem.

Opzich positief eigenlijk, daar de waarde van de auto wel licht stijgt door de nieuwe automaat-bak die erin gaat.

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En weer lekker vette vingers op je net gepoetste karretje ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:34:
[...]

voorbeeld, als je langzaam afremt voor een stoplicht, als je dan nog ca. 20 km p/h rijdt, stoplicht gaat op groen, je geeft dan (half) gas, klapte de bak van zn 3 naar zn 2. Dat was in feite het probleem.
Afhankelijk van wat jij onder 'halfgas' verstaat kan het natuurlijk ook gewoon de kickdown geweest zijn :P

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ja ja bij mij ook een verandering op het BMW front.

Mijn 3.0 CSA uit ´69 gaat er uit en er komt een 3.0 S Automatic voor in de plaats maar wel op LPG dus die gaat als dagelijks vervoer gebruikt worden. De cs reed op 98 met loodvervanger dus dat is niet geschikt voor dagelijks gebruik, met als gevolg dat die meer in de garage staat dat dat ie gebruikt wordt.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Heuving schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:34:
[...]

Ik dacht eerst dat het aan de software lag, het schakelprogramma.
Helaas was dit dus niet het probleem.

Opzich positief eigenlijk, daar de waarde van de auto wel licht stijgt door de nieuwe automaat-bak die erin gaat.
Apart, had de bak al veel km's gemaakt? Dacht dat die dingen toch redelijk bullit proof waren. De mijne is trouwens van GM zag ik laatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wat? Jij hebt een General Motors automaat bak in je BMW?? Ik dacht dat die dingen altijd bij ZF of Gertrag vandaan kwamen. GM... Nee toch?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
EsCo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:25:
Tsja, ik heb de laatste tijd helaas niet zo veel tijd meer om van die filmpjes te bouwen :) Dus dan moet iemand anders het maar doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

GaMeOvEr schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:16:
Wat? Jij hebt een General Motors automaat bak in je BMW?? Ik dacht dat die dingen altijd bij ZF of Gertrag vandaan kwamen. GM... Nee toch?
Op bmwforums hebben ze het regelmatig over de ZF en de GM bakken in de oude 5's :)

http://www.taligentx.com/...nce/atfchange/BMW_ATF.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 16-11-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Goh. Nooit geweten. Naja. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb me ook laten vertellen dat er in de E39 een blok van een Opel Omega ligt. Is dat ook waar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Andersom ;)

Omega diesel (2.5TD) heeft de motor uit de 525TD gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Timmert schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:15:
Andersom ;)

Omega diesel (2.5TD) heeft de motor uit de 525TD gekregen.
Is dat blok dan door BMW gebouwd? Of door een derde partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nope, is een BMW blok, wat Opel heeft ingekocht. Opel heeft al tijden geen eigen diesels gemaakt, ook heel veel dieselblokken bij isuzu ingekocht, tegenwoordig halen ze ze bij fiat vandaan. Misschien ondertussen ook niet meer, maar die 1.9DTI enzo was gewoon hetzelfde blok als ook in bijvoorbeeld de Alfa 156 lag.

Overigens is het topic een BMW 316 rijker! :D

Mijn vriendin wilde ook een auto, een station. Deze is het dus geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tooltime-andelst.nl/occasions/images/bmw-316-touring-2.jpg

Een BMW 3 serie E30 touring. Ondertussen is hij gewassen en gepoetst, maar nu is het alweer donker, :( dus morgen verder met het interieur en het glas enzo. Morgen dus ook eigen pics.

Ik moet zeggen, je zou niet zeggen dat er een 1.6 in zit. Voor een 1.6je vind ik hem toch nog verdacht pittig, zo licht is die auto nu ook weer niet. Goed, boven de 140 schiet het allemaal niet zo op, maar toch, hangt lekker aan het gas, schakelt ook lekker en gewoon de vertrouwde, goede BMW wegligging en besturing. Best een fijn bakkie eigenlijk. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31

Elvhenk

/me hartje GO

FIJNE AUTO FIJNE AUTO FIJNE AUTO! *O* *O* *O*
Ik heb eg wel de mooiste BMW: Fire Engine Red.

De bumpersticker is al besteld:

Afbeeldingslocatie: http://charlesjones.homestead.com/bumpersticker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvhenk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:07:
FIJNE AUTO FIJNE AUTO FIJNE AUTO! *O* *O* *O*
Ik heb eg wel de mooiste BMW: Fire Engine Red.

De bumpersticker is al besteld:

[afbeelding]
pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Ja morgen, als GaMeOvEr klaar is met poetsen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol @ woordgrap sticker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Even over de Omga, dat was volgens mij het oude 525TDS blok. 140 pk's in de BMW en wat 'lag' onder de 2k rpm en in de Opel 130 pk maar een wat soepelere koppelkromme. Mijn broer had een Omega station met die motor. Geen snelle wagen (13s+ naar de 100), maar het gevoel van snelheid was er voldoende, prima tussensprints en een waar vrachtwagengeluid uit het vooronder. Kortom, missie geslaagd (als ik ooooit een goedkope diesel moet, dan hou ik zo'n bak zeker in gedachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een familielid heeft ook een aantal jaren in de Omega Diesel Station gereden. Ook met dat BMW-blok er in. Ik heb er ook in gereden. Kwam toch aardig van z'n plek af. Niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo, de piccies zijn er, van de nieuwe aanwinst.

Wij mogen verwelkomen in de familie: Adje.

Adje is een BMW 316i Touring uit 1993, met ondertussen al 235K achter de kiezen, wat je echter nergens aan merkt. Adje weet dan wel van zichzelf dat hij een 1.6je is, een 4 pitter ipv een 6 pitter, en doet dan ook extra zijn best om toch een echte BMW te zijn. Dit merk je dan ook aan de goede wegligging, niet het gevoel hebben dat het een 1.6 is, goed sturen en rammelvrij te zijn.

Goed, genoeg gelult, piccies van Adje. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d1803cd88d25a494e943adebec9e8d3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1e62323d5052628e30166934fc0930d5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/27f6923ceb4dee42acedbca832c95946/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cfc60898ad7078894e80682394b45a76/full.jpg

Interieur ziet er ook nog netjes uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/402cfafb51657f9a7f804e6add86ac87/full.jpg

En een kont waar flink wat in kan. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80daf78efe859afb077385e51ffd4ac9/full.jpg

Helaas zie ik dat ik wat poetswerk aan de binnenkant vergeten ben. Naja, heb ik morgen nog wat te doen. ;)

Adje is voorzien van de volgende luxe:

- Echte handmatige raamzwengels! (Jaja!)
- Elektrische spiegels
- ABS
- Stuurbekrachtiging
- 15" BBS'en met 205/55 erom.

Ondertussen is er een setje centrale vergrendeling met 5 motortjes en een bliepje besteld, dat vind ik toch wel tamelijk essentiëel.

Kortom, Adje, welkom in de familie!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Dankbaar en met grote vreugde... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

strak karretje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik zie de bumpersticker niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Die moet nog ingevlogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

'93? Dan moet dat wel 1 van de laatste E30 tourings zijn geweest? Of is de E36 Touring pas zoveel later op de markt verschenen?

Mooi rood is niet lelijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
tazzman schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:43:
'93? Dan moet dat wel 1 van de laatste E30 tourings zijn geweest? Of is de E36 Touring pas zoveel later op de markt verschenen?

Mooi rood is niet lelijk :)
Klopt, zat lang tussen. De E36 kwam in 1991, maar de E36 Touring pas eind 1994/begin 1995. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-11-2007 19:34 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Ik denk dat ie makkelijk terug te vinden is een parkeerplaats. ALWEER een plus!

[ Voor 48% gewijzigd door Elvhenk op 17-11-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
En de plek waar de sticker moet komen (plaatje onder de achterruit) moet eerst nog ff nieuw gespoten worden. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:53:
....
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
....
Strak bakkie! Mag je trots op zijn denk ik zo :)

Mag ik echter vragen voor een spul je gebruikt om hem zo te laten glimmen? Hoe vaak ik m'n auto ook was, ik krijg hem nooit op die manier ;) En ik zit dus nog uit te zoeken wat voor een Wax o.i.d. ik nou zou moeten gebruiken, maar kom er maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb binnekort een vaste job, en ben aan het kijken voor een bmw e36 coupe, de 2,5 liter injectie motor lijkt me dan het meeste geschikt omdat ik denk dat het qua verbruik met de 2.0 liter injectie niet zoveel uitmaakt, klopt dit?

iemand ervaring met een e36 325i hier? en wat is het benzineverbruik? Ik wil af en toe een beetje door kunnen rijden omdat ik vaak 's avonds onderweg ben en dan lijkt me wat power wel lekker, vandaar dat de 325i me het meest geschikt lijkt.

Heb 5000 euro te besteden en ik neem aan dat ik daar een hele mooie 325i voor kan kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn oude en huidige auto bij elkaar :*)
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/5404/bimmernb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1949/bimmernc0.jpg

en wat is de resize functie van the Gimp brak :X

[ Voor 37% gewijzigd door Wekkel op 18-11-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Nieuwe Herengracht?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GaMeOvEr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:53:
Zo, de piccies zijn er, van de nieuwe aanwinst.

Wij mogen verwelkomen in de familie: Adje.

Adje is een BMW 316i Touring uit 1993, met ondertussen al 235K achter de kiezen, wat je echter nergens aan merkt. Adje weet dan wel van zichzelf dat hij een 1.6je is, een 4 pitter ipv een 6 pitter, en doet dan ook extra zijn best om toch een echte BMW te zijn. Dit merk je dan ook aan de goede wegligging, niet het gevoel hebben dat het een 1.6 is, goed sturen en rammelvrij te zijn.

Goed, genoeg gelult, piccies van Adje. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas zie ik dat ik wat poetswerk aan de binnenkant vergeten ben. Naja, heb ik morgen nog wat te doen. ;)

Adje is voorzien van de volgende luxe:

- Echte handmatige raamzwengels! (Jaja!)
- Elektrische spiegels
- ABS
- Stuurbekrachtiging
- 15" BBS'en met 205/55 erom.

Ondertussen is er een setje centrale vergrendeling met 5 motortjes en een bliepje besteld, dat vind ik toch wel tamelijk essentiëel.

Kortom, Adje, welkom in de familie!
Ik kan je uit ervaring ook wel zeggen dat een 316i best wel wil, ook de E36 komt best van z'n plek en ik heb (vooral de laatste tijd) best wel vaak dat de kont een scherpere bocht wil maken dan ik eigenlijk wil.

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
osc4r schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:25:
[...]

Strak bakkie! Mag je trots op zijn denk ik zo :)

Mag ik echter vragen voor een spul je gebruikt om hem zo te laten glimmen? Hoe vaak ik m'n auto ook was, ik krijg hem nooit op die manier ;) En ik zit dus nog uit te zoeken wat voor een Wax o.i.d. ik nou zou moeten gebruiken, maar kom er maar niet :)
Crosspost uit de HK, uit het show je auto topic. ;)

Vanalles eigenlijk. :P

Deze heb ik eerst gedaan met wat rode turtlewax, ook om de kleur op te halen, en daarna nog een laag sonax hard-wax, voor de extra diepe glans, en een beetje als lange termijn wax. (hard wax blijft wat langer op je lak zitten)

Voor mijn andere auto's, gebruik ik vaak meguiars NXT tech spul, maar daar is de lakstaat dan ook beter van. Deze glimt wel mooi, maar van dichtbij is de lak niet zo super, (krasjes, hier en daar wat doffere plek) dus ga ik daar ook niet het hele dure spul op smeren, beetje zonde. Daar krijg je ook wel mooiere resultaten mee, -mits- de lakstaat goed genoeg is.

Voor de rest heb ik het kunststof en interieur behandeld met Meguiars NXT techprotect. Tot nu toe echt de beste kunstofverzorger die ik tegen ben gekomen. :)

Ik heb eigenlijk een hele poetsdoos vol met allerlei spul, van sonax, turtle wax, valma en de laatste tijd ook veel meguiars spul. Die rode turtle wax had ik bijvoorbeeld nog over van een rooie motor die ik 5 jaar geleden had ofzo. :P Dus in de jaren spaart dat lekker door. :+

Ik heb altijd een heel gamma aan reinigings en onderhoudsproducten staan, kunststof reinigers, cockpitsprays, glasreinigers, polijstspul, krasverwijderaars, shampoo's en een heel gamma aan poetsmiddelen, dus ik kan me altijd wel uitleven. :P

Check ook mijn fotoalbum, daar staan mijn andere auto's in, die heb ik ook allemaal goed glimmend gekregen. Die blauwe 520 bijvoorbeeld was heel erg vaal, maar die heeft eerst een licht commandant beurtje (polijstmiddel) gehad, nu kan die ook weer mooi glimmen. :)
deepbass909 schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:46:
[...]

Ik kan je uit ervaring ook wel zeggen dat een 316i best wel wil, ook de E36 komt best van z'n plek en ik heb (vooral de laatste tijd) best wel vaak dat de kont een scherpere bocht wil maken dan ik eigenlijk wil.

Veel plezier ermee.
Yup, valt zeker niet tegen. Ik dacht zelf nog, "He, gatsie, een 316. Naja, het is voor mijn vriendin." (Hoewel die een bakkie vermogen ook wel kan waarderen, je wordt ermee verpest he. :P ) Maar na een stukkie rijden had ik toch echt iets van "Weet je zeker dat dit een 1.6je is? :? " Dus uiteindelijk valt het niets tegen. :) (Goed, boven de 140 schiet het allemaal niet meer zo op, (referentiekader. ;) )maar het is ook niet zo dat het dan absoluut niet meer vooruit te branden is.)

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-11-2007 01:41 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Korte eindoverbrenging he ;)
Daardoor wil die 1602 van me ook nog wel aardig vooruit met zn 85pk.
Draait alleen 'ietsje' meer toeren (4700rpm bij 120, met de 4-bak).

Goed, afgelopen 2 dagen aan het kloten geweest om mn auto lekvrij te krijgen na het vervangen vd kachel.
Meteen even de moeite genomen om wat dingen te doen die ik al langer wilde maar dr steeds niet van kwamen (lees: was te lui).
-45A dynamo vervangen door de 80A dynamo van mn 318i blok (past vrij simpel, 2 stekkers aanpassen, beugeltje iets naar voren zetten en 1 busje wat korter maken)
-Mechanische ventilator vervangen door een elektrische van een BX, scheelt toch weer 0,0001pk ofzo (naja, eigenlijk meer, maar het levert vooral een hoop ruimte op). Ding zit met een schakelaartje op de middenconsole, had geen zin om een thermoschakelaar te halen en ergens in te draaien (en ik vertrouw die dingen niet).
-Radiateur van mn 318i dr in duwen, had ik eigenlijk al bij het 'reviseren' van de kachel gedaan, maar had nu een paar slangen nog iets anders gelegd zodat ze wat beter zitten.
-Lekkage oplossen, dacht dat het de waterpomp was, maar achteraf bleek het een slangklem te zijn die steeds losschoot oid (het lijkt nu opgelost te zijn).

Brakke telefoonpiccies van mn gecleande motorruimte (:P)
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/DSC00180(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/DSC00181(Medium).JPG

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Yes sir :)

Ik was daar de intocht van Sinterklaas aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:33:
Ik heb binnekort een vaste job, en ben aan het kijken voor een bmw e36 coupe, de 2,5 liter injectie motor lijkt me dan het meeste geschikt omdat ik denk dat het qua verbruik met de 2.0 liter injectie niet zoveel uitmaakt, klopt dit?

iemand ervaring met een e36 325i hier? en wat is het benzineverbruik? Ik wil af en toe een beetje door kunnen rijden omdat ik vaak 's avonds onderweg ben en dan lijkt me wat power wel lekker, vandaar dat de 325i me het meest geschikt lijkt.

Heb 5000 euro te besteden en ik neem aan dat ik daar een hele mooie 325i voor kan kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vandaag kwam er op de A13 een trailer met Mini's voorbijzetten, met daartussen de nieuwe Mini Clubman
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/4/ea21559536644eeae5f567d930b43e54.jpg

ziet er toch wel leuk uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind het een raar ding :) Die achterdeuren zijn vervelend, neemt heel veel zicht weg.

Sowieso vind ik de 2e generatie van deze Mini minder leuk van de eerste. Ok, hij zit beter in elkaar maar hij is ook net te groot geworden. Met name de neus is gewoon lomp doordat hij veel hoger is. De 'oude' is wat speelser, ongepolijster vooral en daarom gewoon leuker. Ik zou onze Cooper eerder vervangen door een Fiat 500 of het oude model Cooper S dan door een nieuwe Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
* pagani meldt zich

Vanaf januari rij ik in een 118d (jaja, ik begin klein ;) ), montegoblau, sportstoeltjes met monacoblau netwerkstof, businessline pakket, chromen uitlaatsierstukje en een veerpootbrug(laatste twee kadootje van de dealer)

Kan niet wachten om de slopel aan de kant te zetten ;)

* pagani kijkt vanaf zijn werkplek recht de showroom van Ekris in Arnhem in :P

Frustrerend wel, over twee weken ofzo staat hij er al en zie ik hem, maar hij wordt pas uitgeleverd in januari :(

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 20-11-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Welkom in de BMW familie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Iemand enig idee wat de afmetingen zijn van de speakers in de voordeuren van een BMW 1-serie, 5,25" gok ik zo op het oog. Inbouwdiepte weet niemand denk ik zo, maar als ik de diameter heb dan kan ik wat dat betreft al uit te voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:33:

Ik denk dat afhankelijk van je gasvoet, je zo'n ding ongeveer 1 op 10 zult rijden, zelfde verhaal gaat ook een beetje op voor de 320. Kan allemaal zuiniger als je vrekkig en traag rijd, dan zul je een voordeel hebben met de 320, als je echter gewoon de BMW een beetje rijd zoals hij bedoelt is, zal het niet veel uitmaken.

Voor 5000 euro moet je wel een 325 kunnen vinden ja, maar dat zal denk ik wel wat in de hogere kilometerstanden lopen. Check anders gewoon ff autotrader hoeveel aanbod er is in je prijsklasse, weet je gelijk hoe groot je kans op slagen is en wat je zo'n beetje voor dat geld kunt verwachten.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ConZito schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:40:
Iemand enig idee wat de afmetingen zijn van de speakers in de voordeuren van een BMW 1-serie, 5,25" gok ik zo op het oog. Inbouwdiepte weet niemand denk ik zo, maar als ik de diameter heb dan kan ik wat dat betreft al uit te voeten.
Toch maar wel een 1? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:04:
[...]

Ik denk dat afhankelijk van je gasvoet, je zo'n ding ongeveer 1 op 10 zult rijden, zelfde verhaal gaat ook een beetje op voor de 320. Kan allemaal zuiniger als je vrekkig en traag rijd, dan zul je een voordeel hebben met de 320, als je echter gewoon de BMW een beetje rijd zoals hij bedoelt is, zal het niet veel uitmaken.

Voor 5000 euro moet je wel een 325 kunnen vinden ja, maar dat zal denk ik wel wat in de hogere kilometerstanden lopen. Check anders gewoon ff autotrader hoeveel aanbod er is in je prijsklasse, weet je gelijk hoe groot je kans op slagen is en wat je zo'n beetje voor dat geld kunt verwachten.
qua gasgeven heb ik best een zware voet ja, ik zal is ff rond gaan kijken want ik begin in februari met een nieuwe school en dan lijkt me een goed onderhouden 325 toch wel lekker.. ook voor ff naar Duitsland etc. te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb er zo eens over na zitten denken en wat meer proefgereden, het hele feit dat de 118D energie-label B meekrijgt zie ik als een voordeel. Nu is dat nog niet aan de orde, maar met alle plannen die gaande zijn verwacht dat het wat betreft bijtelling uiteindelijk in mijn voordeel gaat werken. Mijn baas vindt het uiteraard ook prachtig want het is lekker goedkoop wat betreft brandstof verbruik en het past mooi binnen het "maatschappelijk ondernemen". En ja, het is ook beter voor het milieu, maar eerlijk is eerlijk, daar kijk ik in eerste instantie niet naar.

Verder ben ik er ook heilig van overtuigd dat een BMW 118D HE + M-Sportpakket minder afschrijft in 4 jaar dan mijn andere keuze (SEAT Leon FR TDI). Dat is voor mij dan weer niet zo interessant, maar de mensen die hem moeten betalen vinden dat soort sommetjes altijd prachtig.

Enige wat nog wel eens hard tegen kan gaan vallen is de inruil van mijn huidige SEAT, dat zal bij de BMW dealer niet zo erg geweldig zijn ;)

En een 3-deurs 1-serie is stiekem toch wel heel erg mooi, zeker in het wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat mij betreft heb je groot gelijk :) Niet dat de Leon nou zo'n rotkar is, maar een 1 is wel ff andere koek. Dan maar wat minder vermogen.

Ik zou het ook wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Timmert schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:44:
Wat mij betreft heb je groot gelijk :) Niet dat de Leon nou zo'n rotkar is, maar een 1 is wel ff andere koek. Dan maar wat minder vermogen.

Ik zou het ook wel weten :)
Dat vermogen is opzich op te lossen, maar 145pk is ook geen straf. Sowieso is het wennen, ik rijd nu rond met ongeveer 185pk in een SEAT Ibiza. Maar ik vond de Leon FR ook traag, dat gevoel had ik in de BMW minder terwijl deze 25pk minder heeft als de Leon FR.

Maar het is wat je zegt, het is in de zelfde klasse toch een stap hoger dan de competitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tis qua beleving compleet anders. Toegegeven: de 1 is klein, en misschien duur voor wat je krijgt maar het is wel een kwaliteitskoets. Veel stiller en minder hokkerig dan een Leon, die vergeleken met een 1 nogal plastic fantastic is.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe 118d rijdt. Ik heb wat 118d's van voor de facelift gereden, maar die nieuwe diesel schijnt wel veel fijner te zijn. En 3-deurs + wit = gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Timmert schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:56:
Tis qua beleving compleet anders. Toegegeven: de 1 is klein, en misschien duur voor wat je krijgt maar het is wel een kwaliteitskoets. Veel stiller en minder hokkerig dan een Leon, die vergeleken met een 1 nogal plastic fantastic is.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe 118d rijdt. Ik heb wat 118d's van voor de facelift gereden, maar die nieuwe diesel schijnt wel veel fijner te zijn. En 3-deurs + wit = gaaf.
Ik vond hem erg fijn rijden, je moet er geen stoplichtsprintjes mee doen, maar je kan goed meekomen op de snelweg. Dat is sowieso toch mijn domein, ergens anders komt de auto vrijwel nooit ;)

Het is alleen jammer dat het vanaf 160km/h allemaal afgelopen is (en waar mijn huidige auto nog net zo braaf doorgaat tot de 200km/h), maar gezien je hier maar 120km/h mag moet je daar ook niet erg over zeuren. Meekomen op de snelweg is dus echt geen punt, doordachte overbrenging, goed elastisch in de 4e en 5e versnelling als je van 80/100 naar de 120/140 wil.

Wegligging is uiteraard helemaal BMW, daar heb ik weinig over te klagen. Hier en daar wat onrustiger dan wat ik nu gewend ben, maar mijn huidige auto doet ook niet aan vering en dat ben ik ook meer dan zat, dat vond ik eerst geweldig, maar je wordt ouder en verstandig he ;)

En achterin moet je inderdaad gewoon niet beschikken over benen, maar die auto is voor mij en voor mijn vriendin. Als er iemand mee wil rijden moet hij/zij ook maar niet zeuren. Ruimte van de kofferbak vind ik royaal vergeleken met wat ik nu heb en daar kan ik dus ook rustig mijn audio in verwerken en toch nog meer mee kunnen nemen dan 1 kratje pils ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Net de Fünfer weer gewassen. Blijf toch elke keer weer van mening dat hij in mijn kleur het allermooiste is O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
ConZito schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:36:
En een 3-deurs 1-serie is stiekem toch wel heel erg mooi, zeker in het wit ;)
Ik krijg die van mij ook in januari, maar dan een zwarte :P
Waarom heb je het HE pakket genomen trouwens? Dat kost zo'n 4800,- (uit m'n hoofd), terwijl je voor zo'n 3800,- het Business line pakket kunt nemen en dat aanvullen met de overige opties uit de HE.

In het Business line pakket zit bovendien metallic lak inbegrepen, die er anders nog apart bijkomt (à 895,- ofzo ) Als je nog kunt kiezen zou ik dat zeker even checken! :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
418O2 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:20:
Net de Fünfer weer gewassen. Blijf toch elke keer weer van mening dat hij in mijn kleur het allermooiste is O+
Nietes, mijn kleur is het mooist! 8)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Xcalibur schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:31:
[...]

Waarom heb je het HE pakket genomen trouwens? Dat kost zo'n 4800,- (uit m'n hoofd), terwijl je voor zo'n 3800,- het Business line pakket kunt nemen en dat aanvullen met de overige opties uit de HE.

In het Business line pakket zit bovendien metallic lak inbegrepen, die er anders nog apart bijkomt (à 895,- ofzo ) Als je nog kunt kiezen zou ik dat zeker even checken! :)
Hij wil toch geen metallic, en met het oog op restwaarde lijkt een HE me ook iets gunstiger ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Timmert op 21-11-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Spiller schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:02:
[...]

Nietes, mijn kleur is het mooist! 8)
Nein, Diamant Schwartz natürlich :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ben wel van mening dat een e34 in donkere kleuren tijdlozer is dan sommige andere kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Xcalibur schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:31:
[...]

Ik heb nog niets besteld, het is bijna 2008 en dat is allemaal niet zo gunstig om dat nu te doen. Dus het wordt pas volgend jaar bestellen, ik heb alle zo na zitten rekenen en met de opties die ik wil is een HE gewoon het goedkoopst. Metallic lak komt er idd niet op, Weiss ist Heiss!

Iemand overigens een globale indicatie wat een servicebeurtje doet bij een BMW dealer voor een diesel?
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.