Het grote BMW topic, deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 27.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

Heerlijk, uiteraard. Hoewel ik wel moet wennen aan de banden. Ik ben van 225/45R17 rondom naar 225/40R18 voor 255/35R18 achter gegaan, en runflats. Dat voelt toch echt anders. Met name runflats zijn klote. Ik snap niet dat BMW de wegligging van hun auto's bewust zo verpest, jammer. Weet iemand misschien of er normale banden zijn die er wel onder "mogen" van BMW? Volgens de BMW-dealer waar ik hem gekocht heb en de lokale BMW-dealer hier in Groningen moeten er per se runflats onder.
Runflats vervangen door normale banden wordt door erg veel BMW-rijders gedaan en bijna iedereen vind de normale banden beter. Je zou bijvoorbeeld Vredestein Ultrac Sessanta kunnen overwegen, die is goed getest (volgens EVO gemiddeld beter dan Michelin Pilot Sport 2 en Pirelli P-Zero Nero) en heeft een relatief aantrekkelijk prijs. Komt nog bij dat het profiel erg mooi is :) .

Wil je het comfort nog verder verhogen dan zijn Koni FSD-schokdempers een goede verbetering. Je levert iets aan scherpte in bij het insturen maar je krijgt er een comfortabeler demping voor terug. Met name drempels worden een aanzienlijk aangenamer verwerkt door deze schokdempers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wat als je een lekke band krijgt dan? Neem aan dat als je runflats hebt, dat er geen reserveband in de auto ligt.

Ga je dan lopen klooien met een propjesschieter en / of lijm?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mmm, ik denk dan dat ik de dealer niet goed begrepen heb. Ik meende namelijk dat het gevolgen zou hebben voor mijn garantie als ik de runflats zou vervangen. Ik ga het nog eens navragen.

Wat ik met name heel erg merk in deze auto is de mate waarin de auto reageert op spoorvorming op het wegdek. Of kan dat ook gewoon door de breedte van de band komen? Met mijn vorige auto (320Ci) had ik er echt minder last van dan. Volgens de BMW-dealer reageren runflats inderdaad meer op het wegdek, maar misschien heb ik dat ook wel verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BtM909 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:27:
En wat als je een lekke band krijgt dan? Neem aan dat als je runflats hebt, dat er geen reserveband in de auto ligt.

Ga je dan lopen klooien met een propjesschieter en / of lijm?
Ik heb een spuitbus achterin liggen.

In de praktijk zal het er op neer komen dat er iemand met een reservewiel zal moeten langskomen op de auto weer mobiel te maken.
zneek schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:34:
Mmm, ik denk dan dat ik de dealer niet goed begrepen heb. Ik meende namelijk dat het gevolgen zou hebben voor mijn garantie als ik de runflats zou vervangen. Ik ga het nog eens navragen.

Wat ik met name heel erg merk in deze auto is de mate waarin de auto reageert op spoorvorming op het wegdek. Of kan dat ook gewoon door de breedte van de band komen? Met mijn vorige auto (320Ci) had ik er echt minder last van dan. Volgens de BMW-dealer reageren runflats inderdaad meer op het wegdek, maar misschien heb ik dat ook wel verkeerd begrepen ;)
De runflats schijnen de gevoeligheid voor spoorvorming wel erger te maken, maar helemaal kwijtraken zul je het niet op normale banden. Ik heb er in mijn auto ook last van. Op slecht wegdek moet je twee handen aan het stuur houden. Mijn Z4 heeft dit overigens nog erger, terwijl het bij de E39 (ook brede banden) geheel afwezig is. De E39 stuurt veel minder gevoelig en precies als de Z4 en de E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 12-09 13:17
Nou als alles gaat zoals het zou moeten dan komt er waarschijnlijk een BMW 118D High Executive met M-Sportpakket ter vervanging van de Seat Ibiza. Zal wel een wereld van verschil zijn :)

Volgende week proefritje maken en als het voldoende weet te overtuigen om de tekortkomingen te compenseren dan heb ik denk ik m'n keuze gemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door ConZito op 26-10-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
ConZito schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:01:
Nou als alles gaat zoals het zou moeten dan komt er waarschijnlijk een BMW 118D High Executive met M-Sportpakket ter vervanging van de Seat Ibiza. Zal wel een wereld van verschil zijn :)

Volgende week proefritje maken en als het voldoende weet te overtuigen om de tekortkomingen te compenseren dan heb ik denk ik m'n keuze gemaakt.
Mag ik je dan als eerste welkom heten in de wondere wereld van bmw-rijders? ;)

Of is dat te prematuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

wie heeft vandaag de ramp die DGB heet gezien?

Hoe kregen ze het voor elkaar om een Compact zo gigantisch te verneuken... En dan nieuwe koplampen erin, maar de oranje zij-knippers laten zitten en niet vervangen voor smoke-versies...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Mijn E39 (525d) uit 2001:
Afbeeldingslocatie: http://iqyi2q.bay.livefilestore.com/y1p8-bXyhz7NZcGrK5YC76RppY7AphapLZXOGYtnbWLJtBLHFOEhrOpRHNDtHQwMTyLlgrUm6bxcqJOTjOt2DAuFw
Het kenteken is een Belgische exportplaat, staat veel beter op deze wagen dan de huidige Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
deepbass909 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:10:

Hoe kregen ze het voor elkaar om een Compact zo gigantisch te verneuken... En dan nieuwe koplampen erin, maar de oranje zij-knippers laten zitten en niet vervangen voor smoke-versies...
Ik. Was weer een auto die er DGB-waardig (dus om te kotsen lelijk) uitkwam. Die paintjob. Omg. Die motorkap. Omg. Zal nog wel een 1.6 geweest zijn ook, dus lekker nuttig en functioneel ook, zo'n monster motorkap met ruimte voor een intercooler eronder. Doe dan ook gelijk ff lekker tunen ofzo ipv de zoveelste ricerkit aan een lamme bak (sorry deepbass, referentiekader enzo. ;) ) te hangen.

Het enige mooie aan die auto waren de velgen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:30:
[...]

Ik. Was weer een auto die er DGB-waardig (dus om te kotsen lelijk) uitkwam. Die paintjob. Omg. Die motorkap. Omg. Zal nog wel een 1.6 geweest zijn ook, dus lekker nuttig en functioneel ook, zo'n monster motorkap met ruimte voor een intercooler eronder. Doe dan ook gelijk ff lekker tunen ofzo ipv de zoveelste ricerkit aan een lamme bak (sorry deepbass, referentiekader enzo. ;) ) te hangen.

'De grote beurt' ... je zou verwachten dat ze hem ook gelijk een grote beurt + apk zouden geven, een beetje kietelen, idd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

deepbass909 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:10:

De gebruikelijke RAMP maar goed.. als je je auto opgeeft voor DGB, verdien je ook echt niet beter.

Die gril is helemaal een giller - WTF moet dat dan voorstellen? De lak was afschuwelijk, de bodykit ook, die luchthapper helemaal sjonnie, die stoelen waren helemaal een ramp.

Die ontwerper is echt een joke zeg, die weet niets van auto's en nog erger, heeft nul comma nul respect voor de wensen van de bezitter.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

De enige pruimbare DGB auto tot nu toe vond ik die 02 van winston post.
Maar dat kwam grotendeels doordat daar niet al teveel idiote fratsen op waren gesmeerd....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden, hierbij de foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7d95b759e73999bbb4265abd02cd3704/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54b86a5bf18ba9598ba497fe70c1c2bf/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/91afefbb7775ecfb8e025ed5759e4d5b/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3478c9885a6d8bf89ceabf160f0f901/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aba730457be328f223901472dc74fd21/full.png

:')

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

botsautolak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Goeie velgen, dat wel.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dat is dan het enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Vandaag bij Protech geweest.
Eigenlijk daar de hele dag gebleven en gezien hoe dat nou in zijn werk gaat. Ondertussen mezelf nuttig gemaakt door de velgen schoon te maken en een maat van me ging het interieur weer netjes maken.
Al met al moet ik zeggen, dat Protech het echt netjes heeft opgelost.
De manager van Protech Benelux is echt een toffe gozer, die met plezier en passie zijn werk doet. Hij is ook niet te arrogant of wat dan ook dan zelf de apparatuur te pakken om een klant een goed gevoel te geven. Dus, voor Protech thumbs up!! Een dezer dagen nog wat foto's van de behandeling.

Nu nog wat M3 E92 geweld. De inmiddels best bekende witte M3 E92 heb ik gister ook even mee gekregen. Daardoor is Zoetermeer (@ MikeyMan: Nee, helaas in Noordhove en niet rokkeveen) een aantal bandensporen rijker.
Voor het langeland ziekenhuis ook even testen hoe snel ie de 360 graden doet, ik moet zeggen, dat doet ie nog best rap.
Op de vaste foto stek weer een paar plaatjes geschoten (klik voor big-ass formaat)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/M3/DSC09439_photoshop_lowres.jpg

originele foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/M3/DSC09441_origineel_lowres.jpg

photoshop op losgelaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/M3/DSC09441_photoshop_lowres.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/M3/DSC09450_photoshop_lowres.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Damn, mooie platen en dat wit (had laatst ook al gepost) staat toch wel heel erg gaaf! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Heerlijke foto's weer! Wel mooi zo'n wekelijkse wallpaper update :)
Wat de grote beurt betreft, verschrikkelijk. Ik zou niet meer met de auto naar huis durven met zulke lak.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Jammer dat de politiestriping er niet meer op zit :D

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

http://www.youtube.com/watch?v=B4l5PhKhT3U

Je krijg een BMW natuurlijk niet zómaar stuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:30:
[...]

Aan het blok te zien, en gezien z'n leeftijd zal het een 316i Compact zijn geweest, of een 318ti met een 1.8 motor. De 1.6 en de 1.8 zien er precies hetzelfde uit, en alleen als je bepaalde details goed kunt zien, kan je zien welke het precies is.

Maar die velgen mooi? Kom op!!! Die dingen glimmen meer dan de spiegels op de auto...

@Hierboven
Damn, hoeveel moeite moet je doen om een oude diesel kapot te krijgen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel, zag ik je vanochtend rijden tussen Uithoorn en Amstelveen? Een mooie E34 540i touring kwam me tegemoed. Ik seinde nog maar weet niet of het gezien werd.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zag je seinen en dacht ook gelijk dat het de andere Amsterdamse e34 540i kon zijn ;) Overigens heeft de auto net APK gehad, en is mijn voorlicht vandaag kaduuk gegaan 8)7

Maar even snel lampje wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Mooie bak heb je hoor, ziet er echt stoer uit :) Heb je nog nooit eerder gezien in Amsterdam omgeving, waar woon je ergens?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Heb al filmpjes van mafkezen gezien op youtube, maar dit.... Achja, zo ik tijd teveel hebben, zou ik het ook doen. Maar dit bewijst dus hoe stevig een motor is en dat je je blok heus niet gaat ontploffen als je hem zo nu en dan mishandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jvvv schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Heb al filmpjes van mafkezen gezien op youtube, maar dit.... Achja, zo ik tijd teveel hebben, zou ik het ook doen. Maar dit bewijst dus hoe stevig een motor is en dat je je blok heus niet gaat ontploffen als je hem zo nu en dan mishandelt.
Mja ontploffen niet, maar je kunt wel degelijk behoorlijke slijtage opdoen als je er niet goed mee omgaat. Dit laat meer zien dat als het écht moet, je BMW je echt wel thuisbrengt. Dat blok is dan misschien niet meer te redden, maar hij zal vechten tot de laatste snik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik ga a.s. woensdag kijken naar een BMW 318i coupe uit 03/1990. Deze auto is op dit moment van een vriend van mij, hij verkoopt de BMW i.v.m. een leaseauto. De auto was daarvoor van zijn opa. De auto heeft iets meer dan 80.000km gelopen en is nog helemaal origineel. Voordat mijn vriend de auto kreeg (jaar geleden) heeft de auto een tijd stilgestaan (door ziekte opa). De startmotor, brandstofpomp en banden zijn een jaar geleden vernieuwd, tevens zijn alle leidingen en filters zijn doorgespoten en/of vernieuwd. Wat zijn specifieke dingen waar ik op moet letten als ik de auto ga bekijken en een proefrit ga maken?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Spiller schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:50:
Mooie bak heb je hoor, ziet er echt stoer uit :) Heb je nog nooit eerder gezien in Amsterdam omgeving, waar woon je ergens?
Uithoorn, dus ik was dicht bij huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heuving schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:08:
Vandaag bij Protech geweest.
Eigenlijk daar de hele dag gebleven en gezien hoe dat nou in zijn werk gaat. Ondertussen mezelf nuttig gemaakt door de velgen schoon te maken en een maat van me ging het interieur weer netjes maken.
Al met al moet ik zeggen, dat Protech het echt netjes heeft opgelost.
De manager van Protech Benelux is echt een toffe gozer, die met plezier en passie zijn werk doet. Hij is ook niet te arrogant of wat dan ook dan zelf de apparatuur te pakken om een klant een goed gevoel te geven. Dus, voor Protech thumbs up!! Een dezer dagen nog wat foto's van de behandeling.

Nu nog wat M3 E92 geweld. De inmiddels best bekende witte M3 E92 heb ik gister ook even mee gekregen. Daardoor is Zoetermeer (@ MikeyMan: Nee, helaas in Noordhove en niet rokkeveen) een aantal bandensporen rijker.
Voor het langeland ziekenhuis ook even testen hoe snel ie de 360 graden doet, ik moet zeggen, dat doet ie nog best rap.
Op de vaste foto stek weer een paar plaatjes geschoten (klik voor big-ass formaat)
[afbeelding]

originele foto:
[afbeelding]

photoshop op losgelaten:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hele mooie fotos... Je mag mijn bolide ook eens schieten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 12-09 13:17
zneek schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:36:
[...]

Mag ik je dan als eerste welkom heten in de wondere wereld van bmw-rijders? ;)

Of is dat te prematuur?
Redelijk prematuur, de 1-serie heeft nogal wat nadelen t.o.v. andere wagens in die klasse, met name de prijs en de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Heuving schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:08:
originele foto:
[afbeelding]

photoshop op losgelaten:
[afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel informatie in de (uitgebeten/grijze) lucht van originele foto terug te vinden was. Hoe kom je aan die wolkenhemel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

Uithoorn, dus ik was dicht bij huis :P
Meerdere mooie E34's in Uithoorn he, ken daar nog een touring met Alpina velgen en een super mooie blauwe E34 M5.
De 540 met zn oude velgen en daarachter de M5 :)
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/e34sth.jpg
Klik!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
JRTB schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:12:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er nog zoveel informatie in de (uitgebeten/grijze) lucht van originele foto terug te vinden was. Hoe kom je aan die wolkenhemel?
andere foto misschien? ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Bijvoorbeeld ;)

Maar dan is er wel erg netjes gelayerd, dus ben ik toch benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ik was er bij, vandaar ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Ja ok, maar hij is dus bewerkt, zoals er bij staat.
Hoe is dan precies die lucht teruggekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
niks terug gekomen. Gewoon van een andere foto de lucht weg gekaapt ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Aha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Spiller schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:57:
Meerdere mooie E34's in Uithoorn he, ken daar nog een touring met Alpina velgen en een super mooie blauwe E34 M5.
Ik heb die blauwe M5 nog niet rond zien rijden. Ik lijkt wel het meeste donkergrijze (standaard) e34's te zien, vooral op de Beneluxbaan als ik in de tram zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

KappeNou schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:20:
niks terug gekomen. Gewoon van een andere foto de lucht weg gekaapt ;)
Hier in vervoer heeft niemand ooit van RAW gehoord? O-)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
JRTB schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:12:
[...]

dr was totaal geen blauwe lucht zichtbaar. 't was 1 dik wolken pak.

met een witte auto is dat dus niet echt mooi. Dus ik heb er een foto van een horizon in gephotoshopped.
Ik deed vroeger nog wel eens wat met 3D dingen enzo. Dus ik heb nog een kleine library met stock photo's van luchten e.d.

Ook standaard dingetjes als even de levels goed zetten, wat curves erin, een press-pull effectje erop, een kleine high-light op de auto en klaar is Tom :)

@ Maciek: geen RAW, er was gewoon totaal geen blauw te zien :P

@ KappeNou: lekker makkelijk, dat te zeggen terwijl je weet dat het zo is :P Heb je nog genoten van de fantastische strepen die ik heb neergezet? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Heuving op 30-10-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Sorry voor de dubbel post, maar dit is weer iets heel anders.

Zoals eerder gezegd, is afgelopen zaterdag de auto helemaal opnieuw behandeld.
Hier wat fotos.

Na de auto gewassen te hebben, het afplakken van randen en kwetsbare delen.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08820.jpg

Lakdikte meten. 160 is een uitstekende dikte. 120/140 is het gemiddelde van lakdikte.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08821.jpg

Licht reflectie meter, 80,6 is een nette, maar zeker niet perfecte waarde. ideaalwaarde is 86.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08822.jpg

Beginnen met het poetsen van de auto. Het ging hier voornamelijk om de krassen uit de lak te halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08826.jpg

Protech lak perfection 'schuurmiddel'
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08827.jpg

Het krassen uitpoetsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08837.jpg

De interieur schoonmaker. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08838.jpg

Het kleien van de velgen. Gebruik gemaakt van Japanse klei en een standaard keuken-sopje.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08840.jpg

deel 2 van de (aluminium) motorkap, met op de achtergrond de ferrari van de manager van Protech benelux. (off-topic: erg mooi ding, helemaal gerestaureerd met nieuwe ophanging, nieuwe uitlaat, e.d. de auto was helemaal in nieuw-staat).
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08843.jpg

Voorbumper poetsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08852.jpg

Bandenzwart :) voor de finishing touch.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08855.jpg

FINISHED.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08859.jpg
al met al, zeer tevreden over de huidige staat van de lak en de prima service van Protech! d:)b

En dan nu vloeken in de kerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/745_pro/DSC08816.jpg
De Audi A5 getest.
Het was de 3.0 TDI. Opzich snelle auto, 5,9 naar de 100.
Maar het was toch niet zo leuk als een M3, of 535d. Dus ik blijf toch trouw aan BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Naar mijn idee rijden Audi's een beetje gevoelloos. Het is zo een soort afstandelijke ervaring naar mijn idee. Geef mij ook maar mijn BMW ;)

Ander vraagje: hoe verhouden een E30 en een E34 zich tegenover elkaar? Op dit moment heb ik een E30 en ik ben aan het uitkijken naar een andere, maar ondertussen beetje verliefd geworden op de E34 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Ik heb ze beiden gehad. E34 is toch even andere shit.

Ik wil niet meer terug in ieder geval. Heb ook wel mazzel gehad met mijn e34 (rijdt super, voor weinig en op gas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
ETzPliskin schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:07:
Naar mijn idee rijden Audi's een beetje gevoelloos. Het is zo een soort afstandelijke ervaring naar mijn idee. Geef mij ook maar mijn BMW ;)

Ander vraagje: hoe verhouden een E30 en een E34 zich tegenover elkaar? Op dit moment heb ik een E30 en ik ben aan het uitkijken naar een andere, maar ondertussen beetje verliefd geworden op de E34 :p
Klopt.

De gas respons is ook gevoelloos. Alsof je op je XBox stuurtje het pedaal intrapt. Nu ik het toch daarover heb, zo kan je het het beste typeren. De Audi A5 rijdt als een Computer game. Het is geen boeiende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Misschien komt het omdat het een diesel is. Ik denk dat een 3.2 FSI toch wel iets anders rijdt.

Maar dat is natuurlijk het verschil tussen audi en bmw, bmw is wat meer een rijdersauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:40:
Misschien komt het omdat het een diesel is. Ik denk dat een 3.2 FSI toch wel iets anders rijdt.

Maar dat is natuurlijk het verschil tussen audi en bmw, bmw is wat meer een rijdersauto
tuurlijk zit er een verschil tussen benzine en diesel. Maar ik vind persoonlijk een 535d veel beter en sportiever aanvoelen dan de A5 3.0 TDI. Dat is natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Maar volgens mij is het een algemeen feit dat Audi liever zo comfortabel mogelijk auto's bouwt, en BMW naast comfortabel ook nog een stukje sportiviteit in de auto's wil stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heuing, dat kleien van velgen. Waar is dat voor? En wat voor invloed heeft de klei daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
reuzekind schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:58:
Heuing, dat kleien van velgen. Waar is dat voor? En wat voor invloed heeft de klei daarop?
Klei kan je eigenlijk voor de gehele auto gebruiken. Daarmee kan je vuil dat op de lak vastzit, weghalen.
Er zijn veel gradaties van klei. De een kan nog krassen verookzaken, de ander niet.
De klei die is gebruikt voor de auto is hoogwaardige japanse klei. Zo'n klein bonkje kost ongeveer € 200,- Dus dat is niet goedkoop.
Je voelt ook een heel duidelijk verschil tussen voor en na. Voor het 'kleien' is de velg nog ruw met kleine pitjes van de remschijven, daarna zijn ze weer helemaal perfect glad :) Het is wel veel werk trouwens, per velg een kwartiertje 'kleien' om het goed te doen.

de 7 is best zwaar, dus de remmen hebben het niet makkelijk. Er schieten altijd wel stukjes staal van de remschijven tegen de velg aan. Met klei kan je alle inperfecties uit de velg halen.
Overigens is daarna ook Protech over de velgen gegaan, om deze optimaal te beschermen.
Velgen waren ook behoorlijk duur, dus ik behandel ze goed O+

[ Voor 13% gewijzigd door Heuving op 31-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die klei is overigens voor een schappelijkere prijs te krijgen van Maguiars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:13:
Die klei is overigens voor een schappelijkere prijs te krijgen van Maguiars...
Klopt! maar die zou ik toch niet zo snel gebruiken voor mn lak.
De kans dat je krassen krijgt is erg aanwezig.

Als je een beetje dure klei hebt, kan je er lang mee vooruit en het is echt een fantastisch hulpmiddel tijdens het autowassen.

15 november gaat ie weer naar de garage (BMW Den Haag).
Voor een beurt en een paar opmerkingen die gerepareerd gaan worden. Onder andere de soms vastlopen navi en een algehele software upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meguiars klei niet gebruiken voor je lak? Tis ervoor gemaakt...En heb daar werkelijk nog nooit problemen over gehoord... Daarnaast; meguiars staat bij mij nog wat hoger aangeschreven dan Protech. Hoewel ook geen troep natuurlijk ;)

Hoewel veel van het resultaat volgens mij afhankelijk is van het gebruik van het product...
Ik vind het persoonlijk wel mooi geweest na een keer polijsten en een keer in de was zetten... Om ook nog met klei en vier andere producten aan de gang te gaan, gaat me wat tever ;)

[ Voor 50% gewijzigd door MikeyMan op 31-10-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:23:
Meguiars klei niet gebruiken voor je lak? Tis ervoor gemaakt...En heb daar werkelijk nog nooit problemen over gehoord... Daarnaast; meguiars staat bij mij nog wat hoger aangeschreven dan Protech. Hoewel ook geen troep natuurlijk ;)

Hoewel veel van het resultaat volgens mij afhankelijk is van het gebruik van het product...
Ik vind het persoonlijk wel mooi geweest na een keer polijsten en een keer in de was zetten... Om ook nog met klei en vier andere producten aan de gang te gaan, gaat me wat tever ;)
De man van Protech, is ook de importeur van Meguiars. Ik had nog specifiek doorgevraagd over de klei, omdat ik dit ook vaak zie op een engels 'detailing forum' (voorbeeld: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43474).

Het ligt er maar net aan watvoor vuil er op de auto zit als je met klei aan de gang gaat.
Ik ben ook geen expert op dat gebied, maar het is me dus verteld dat meestal goedkope klei relatief snel gaat krassen.

Ik vind het opzich belangrijk dat de auto er netjes uit ziet. Maar ik ben ook geen freak (no-offence voor de mensen die zich aangesproken voelen) die een uur of 10 per week bezig is met de auto schoonmaken en geloof me, die mensen zijn er.
Dat vond ik het mooie van Protech. het koste iets van 1100 euro, maar het maakt het autowassen een stuk makkelijker en de lak blijft een stuk langer glimmend :)

Ik ben zelf hooguit een uur bezig per week om de auto schoon te houden. En dat uurtje is precies lang/kort genoeg om nog leuk te zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 31-10-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heuving schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:45:
[...]

De man van Protech, is ook de importeur van Meguiars. Ik had nog specifiek doorgevraagd over de klei, omdat ik dit ook vaak zie op een engels 'detailing forum' (voorbeeld: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43474).
Kijk, das leuk om te weten... Zei hij zelf nog wat over een voorkeur voor één van beiden?
Het ligt er maar net aan watvoor vuil er op de auto zit als je met klei aan de gang gaat.
Ik ben ook geen expert op dat gebied, maar het is me dus verteld dat meestal goedkope klei relatief snel gaat krassen.
Kan me er opzich wat bij voorstellen...
Ik vind het opzich belangrijk dat de auto er netjes uit ziet. Maar ik ben ook geen freak (no-offence voor de mensen die zich aangesproken voelen) die een uur of 10 per week bezig is met de auto schoonmaken en geloof me, die mensen zijn er.
Dat vond ik het mooie van Protech. het koste iets van 1100 euro, maar het maakt het autowassen een stuk makkelijker en de lak blijft een stuk langer glimmend :)

Ik ben zelf hooguit een uur bezig per week om de auto schoon te houden. En dat uurtje is precies lang/kort genoeg om nog leuk te zijn. :)
Zo, dat zijn aardige centen... Voor dat geld doe ik het zelf wel... ;) Glimt ook best aardig...

En inderdaad; het wassen wordt ook een stuk makkelijker... M'n auto ziet er na het wassen weer uit alsof ie in de was is gezet... Terwijl ik dat maar 3 á 4x per jaar doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:55:
[...]

Kijk, das leuk om te weten... Zei hij zelf nog wat over een voorkeur voor één van beiden?

[...]

Kan me er opzich wat bij voorstellen...

[...]

Zo, dat zijn aardige centen... Voor dat geld doe ik het zelf wel... ;) Glimt ook best aardig...

En inderdaad; het wassen wordt ook een stuk makkelijker... M'n auto ziet er na het wassen weer uit alsof ie in de was is gezet... Terwijl ik dat maar 3 á 4x per jaar doe...
Voorkeur heeft hij in principe niet. Tijdens het Protech'en van mn auto, zag ik ook regelmatig een Meguiars fles voorbij komen. Dus ik had ook gevraagd hoe het daarmee zat.
Meguiars is fantastisch spul, maar het is voor een heel ander doel dan Protech.
Protech is er juist voor dat je je auto dusdanig behandeld, dat je meguiars niet meer nodig hebt.
Alleen een keuken-sopje, wat warm water en een grote spons.
Dus het is niet zo dat het een beter is dan het ander, het is niet te vergelijken met elkaar.

Over wat beter staat aangeschreven, Protech wordt op de 'dikste' auto's gezet. Enzo's, Carrera GT's, SLR's, Phantom's, etc. dus ik neem aan dat Protech wel al zijn sporen heeft verdiend. Het ligt er dan puur aan wie je auto behandelt.

De man die mijn auto opnieuw heeft gedaan afgelopen zaterdag, heeft ook een aantal auto's van de sjeik van Abu Dhabi gedaan, foto van hem en zijn gezin met de sjeik hing bij de koffie tafel :)

En Protech zit ook inpandig bij een grote Porsche dealer in Nederland. zegt ook wel wat.

[ Voor 14% gewijzigd door Heuving op 31-10-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heuving schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

Klei kan je eigenlijk voor de gehele auto gebruiken. Daarmee kan je vuil dat op de lak vastzit, weghalen.
Er zijn veel gradaties van klei. De een kan nog krassen verookzaken, de ander niet.
De klei die is gebruikt voor de auto is hoogwaardige japanse klei. Zo'n klein bonkje kost ongeveer € 200,- Dus dat is niet goedkoop.
Je voelt ook een heel duidelijk verschil tussen voor en na. Voor het 'kleien' is de velg nog ruw met kleine pitjes van de remschijven, daarna zijn ze weer helemaal perfect glad :) Het is wel veel werk trouwens, per velg een kwartiertje 'kleien' om het goed te doen.

de 7 is best zwaar, dus de remmen hebben het niet makkelijk. Er schieten altijd wel stukjes staal van de remschijven tegen de velg aan. Met klei kan je alle inperfecties uit de velg halen.
Overigens is daarna ook Protech over de velgen gegaan, om deze optimaal te beschermen.
Velgen waren ook behoorlijk duur, dus ik behandel ze goed O+
Ok dan, weer wat geleerd. Maar heb je dan uiteindelijk niet een stuk klei dat vol met vuildeeltjes zit? Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
reuzekind schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ok dan, weer wat geleerd. Maar heb je dan uiteindelijk niet een stuk klei dat vol met vuildeeltjes zit? Of valt dat wel mee?
Zitten inderdaad vuil deeltjes op/in de klei, echter kan je deze 'eruit wassen'
overigens vergeten te vermelden, de glanswaarde van de lak was na de behandeling zo rond de 83.
Dat is een goede waarde, waar ik meer dan tevreden mee ben.

[ Voor 19% gewijzigd door Heuving op 31-10-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Mijn eerste BMW is een feit. Het is een 318i uit 1990 met slechts 81.000km op de teller. Opzich een nette auto voor een nette prijs. Foto's volgen.

Twee zaken die ik op korte termijn wil oplossen: de toerenteller en de verbruiksmeter zijn defect en de auto ruikt bij een koude start een beetje naar benzine. Het laatste ligt vermoedelijk aan een klein probleem met de choke (chokesensor defect?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zo weinig kilometers en dan toch defecten? Ruikt alsof er achterstallig onderhoud is, of hij heeeeel lang stilgestaan heeft. Maar toch, mijn eerste BMW was een ontzettende roestbak, als je ertegenaan schopte flikkerde er zoveel roest onderuit dat hij in een lagere gewichtsklasse viel bij de belasting :')

Ondanks dat reed hij als een droom en sindsdien kan ik het BMW virus niet meer kwijtraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb overigens een leuke gezien op Autotrader:

http://zoek.autotrader.nl...alertypeid=b&id=96488155#

jammer is wel dat het automaat is, en de KMstand word niet vermeld, dus ik vermoed hoger dan 250.xxx. De schermen in de hoofdsteunen zijn een beetje over de top, maar al met al een leuke auto voor de prijs. Wat vinden jullie? Te goedkoop? Iemand die de garage in kwestie kent?

Het begint toch wel te kriebelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:35:
Zo weinig kilometers en dan toch defecten? Ruikt alsof er achterstallig onderhoud is, of hij heeeeel lang stilgestaan heeft. Maar toch, mijn eerste BMW was een ontzettende roestbak, als je ertegenaan schopte flikkerde er zoveel roest onderuit dat hij in een lagere gewichtsklasse viel bij de belasting :')
Hij is van een oude man geweest, hij heeft in 2006 inderdaad een jaar stilgestaan. Daarna zijn banden, brandstofpomp, startmotor en V-snaar vervangen en zijn de leidingen en filters doorgespoten en/of vervangen. De kosten voor de vorige APK waren €40. Op die twee punten na is er echt weinig mis met de auto. Van roest is geen sprake en ook onder de kap ziet alles er prima uit. Sommige defecten zijn natuurlijk meer leeftijd gerelateerd dan kilometer gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:42:
Ik heb overigens een leuke gezien op Autotrader:

http://zoek.autotrader.nl...alertypeid=b&id=96488155#

jammer is wel dat het automaat is, en de KMstand word niet vermeld, dus ik vermoed hoger dan 250.xxx. De schermen in de hoofdsteunen zijn een beetje over de top, maar al met al een leuke auto voor de prijs. Wat vinden jullie? Te goedkoop? Iemand die de garage in kwestie kent?

Het begint toch wel te kriebelen :9
Ja, jammer dat ie al verkocht is :P
Staat nog wel een andere 525tds op hun site trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 02-09 19:08
Heb ook een bmwtje gekregen van mijn nieuwe werkgever:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/darkie/images/bmw2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/darkie/images/bmw1.jpg

Er is bij mijn collega's wat onenigheid over de kleur (volgens sommige afschuwelijk)

Maar ik vind hem geslaagd :-)

Het is maar een 318, maar ik ben dan ook maar een arme developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
eerste wat ik zou doen met die auto is een setje nieuwe velgen halen en em donkerblauw overspuiten :D Maar mooie bak verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 02-09 19:08
Mmm, nieuwe velgen op een leasebak ... toch maar niet :)
Het was of de velgen of het lederen interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MikeyMan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:15:
[...]

Ja, jammer dat ie al verkocht is :P
Staat nog wel een andere 525tds op hun site trouwens...
Nu al :D Heb hem pas gisteren gevonden. Mja voor dat geld was het ook wel te verwachten dat hij snel weg zou zijn. Dit is wel het model dat ik het liefst als opvolger zou nemen voor mijn huidige E34. Ik maak gewoon teveel kilometers blijkt nu, voor een Benzine-auto. Scheelt me 150eur per maand als ik diesel zou gaan rijden. Probleem is, ik heb nu geen geld om zomaar even een nieuwe auto erbij te kopen en zojuist met mijn baas besproken is een Leaseauto nog geen optie. Over een jaar misschien wel, maar je kunt alleen nieuw leasen en een nieuwe 530d in de lease kan ik niet betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

argro schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:57:
[...]
Hij is van een oude man geweest, hij heeft in 2006 inderdaad een jaar stilgestaan. Daarna zijn banden, brandstofpomp, startmotor en V-snaar vervangen en zijn de leidingen en filters doorgespoten en/of vervangen. De kosten voor de vorige APK waren €40. Op die twee punten na is er echt weinig mis met de auto. Van roest is geen sprake en ook onder de kap ziet alles er prima uit. Sommige defecten zijn natuurlijk meer leeftijd gerelateerd dan kilometer gerelateerd.
Gezien z'n leeftijd kan het zijn dat er een benzineleiding bij de carb of injectoren porreus geworden is. Dat is ook typisch een storing voor een auto die weinig heeft gereden. Ik moet bij mijn Compact ook nog een keer opzoek naar een dergelijke leiding, want als hij koud is stinkt hij ook naar benzine...

Maar eerst toch eens uitzoeken waar het lek in m'n koelsysteem zit... heel langzaam verlies ik koelvloeistof, maar ik kan nog steeds niet ontdekken waar... De plekjes waar ik een lekje heb gevonden kunnen niet zoveel lekker dat het dalen van m'n vloeistof verklaard kan worden... De olie is als nieuw (ook al heb ik er inmiddels meer dan 10.000km mee gereden) en heeft geen zeepachtige afzet. Ik kan dus vrij zeker ervan zijn dat het dus niet in m'n cilinders verdwijnt...
Gister viel me wel een natte plek op de parkeerplaats op, ter hoogte van de radiateur, maar die was eigenlijk weer te groot voor de hoeveelheid vloeistof die hij verliest...
Het meest vervelende is wel, dat ik door het klussen aan m'n nieuwe huis, nog totaal geen tijd heb om een keer een dag onder de motorkap te gaan liggen, het hele systeem leeg te laten lopen, en alle onderdelen na te lopen... Ik heb het afgelopen jaar een 3-tal aansluitingen op het blok vervangen, na m'n accefietje op je A12 (thermostaat, retournippel op het blok en aansluitnippel interieurverwarming), en zie met name bij de retournippel wat aanslag zitten, maar dat kan nooit het vloeistof verlies verklaren... Ik denk dat ik dan ook m'n radiateur demonteer, om te kijken of die niet ergens aanslag heeft zitten van koelvloeistof, wat op een lek zou moeten duiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
DaRKie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is bij mijn collega's wat onenigheid over de kleur (volgens sommige afschuwelijk)

Bijzondere kleur.. Ik vind het wel wat hebben :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:59:
[...]

Gezien z'n leeftijd kan het zijn dat er een benzineleiding bij de carb of injectoren porreus geworden is. Dat is ook typisch een storing voor een auto die weinig heeft gereden. Ik moet bij mijn Compact ook nog een keer opzoek naar een dergelijke leiding, want als hij koud is stinkt hij ook naar benzine...

Maar eerst toch eens uitzoeken waar het lek in m'n koelsysteem zit... heel langzaam verlies ik koelvloeistof, maar ik kan nog steeds niet ontdekken waar... De plekjes waar ik een lekje heb gevonden kunnen niet zoveel lekker dat het dalen van m'n vloeistof verklaard kan worden... De olie is als nieuw (ook al heb ik er inmiddels meer dan 10.000km mee gereden) en heeft geen zeepachtige afzet. Ik kan dus vrij zeker ervan zijn dat het dus niet in m'n cilinders verdwijnt...
Gister viel me wel een natte plek op de parkeerplaats op, ter hoogte van de radiateur, maar die was eigenlijk weer te groot voor de hoeveelheid vloeistof die hij verliest...
Het meest vervelende is wel, dat ik door het klussen aan m'n nieuwe huis, nog totaal geen tijd heb om een keer een dag onder de motorkap te gaan liggen, het hele systeem leeg te laten lopen, en alle onderdelen na te lopen... Ik heb het afgelopen jaar een 3-tal aansluitingen op het blok vervangen, na m'n accefietje op je A12 (thermostaat, retournippel op het blok en aansluitnippel interieurverwarming), en zie met name bij de retournippel wat aanslag zitten, maar dat kan nooit het vloeistof verlies verklaren... Ik denk dat ik dan ook m'n radiateur demonteer, om te kijken of die niet ergens aanslag heeft zitten van koelvloeistof, wat op een lek zou moeten duiden...
Nieuw <=!=> 10.000 km... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

is ALS nieuw, niet is nieuw, klein verschil :+
Wat ik bedoel, het is nog steeds goudkleurig met maar weinig verkleuring, geen zeepvorming, geen vlokken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Les 1 bij nat weer:

Niet stoplichtracen :')

Ik wist niet dat je een 520i nog in zijn 2 kon laten spinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
lukt mij met mijn 518i op gas ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

HTT-Thalan schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:43:
Les 1 bij nat weer:

Niet stoplichtracen :')

Ik wist niet dat je een 520i nog in zijn 2 kon laten spinnen :P
In de regen in mijn E30 320i met een beetje vlot schakelen gaat het zelfs in 3de :P

General XP2000.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het was tegen een 328i (Zag ik pas later, bij het volgende stoplicht) en ik dacht als ik nou echt alles geef win ik dit misschien wel, maar bij de het naar zijn 2 schakelen begonnen mijn achterwielen gewoon door de spinnen en te glijden :P Dus toen moest ik gas terugnemen. In mijn eerste was ik wel al een eind weg overigens, mits droog weer had ik misschien wel gewonnen :P Hij was goed warmgereden, kwam net uit Rotterdam gereden en heb even de 190 aangetikt net voor Breda, lege snelweg, 3 banen, heerlijk rijden is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Gas dr gewoon op houden en doorgaan met schakelen, dat is een stuk grappiger, trek je zwabberend weg en durft niemand je meer voorbij :P

Met die 02 wil het niet zo best, die heeft daar net te weinig vermogen voor (of de banden zijn niet brak genoeg).
Met mn 318i ging het prima toen er nog brakke banden op lagen (driften in de regen ook trouwens).

Lang leve achterwielaandrijving, dat je dan af en toe anaal verkracht kan worden door een vast voorwerp moet je maar voor lief nemen ofzo :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:16:
Het was tegen een 328i (Zag ik pas later, bij het volgende stoplicht) en ik dacht als ik nou echt alles geef win ik dit misschien wel, maar bij de het naar zijn 2 schakelen begonnen mijn achterwielen gewoon door de spinnen en te glijden :P Dus toen moest ik gas terugnemen. In mijn eerste was ik wel al een eind weg overigens, mits droog weer had ik misschien wel gewonnen :P Hij was goed warmgereden, kwam net uit Rotterdam gereden en heb even de 190 aangetikt net voor Breda, lege snelweg, 3 banen, heerlijk rijden is dat :)
BMW 328:
193 PK, 1320 kg, 0-100 in 7.3s

BMW 520:
150 PK, 1445 kg, 0-100 in 10,2s

Hoe had u dat ooit willen winnen? ;) Zo'n 328 is echt veel sneller. Maar toch leuk, stoplicht sprintjes! Volgende keer maar weer Golfjes pakken, die mennekes kunnen over 't algemeen ook wat minder goed rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Plague schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:05:
[...]

BMW 328:
193 PK, 1320 kg, 0-100 in 7.3s

BMW 520:
150 PK, 1445 kg, 0-100 in 10,2s

Hoe had u dat ooit willen winnen? ;) Zo'n 328 is echt veel sneller. Maar toch leuk, stoplicht sprintjes! Volgende keer maar weer Golfjes pakken, die mennekes kunnen over 't algemeen ook wat minder goed rijden :+
Sterker nog, mijn 1988 model heeft zelfs maar 129pk. Ik vermoed dan ook dat de bestuurder van de 328 gewoon niet kon rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bij nat weer gaat mijn anti-slip lampje gewoon branden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echte mannen regelen dat met hun rechtervoet.

Echte mannen staan dan ook wel eens achterstevoren. Dat hoort er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Echte mannen schakelen dan ook niet zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:34:

Dan was ik gisteravond praktisch een echte man... Ik was onderweg naar Zwolle voor een concert (Delain, dus lekkere harde rock) en was door alle files een beetje opgefokt... Kom ik onderaan afrit Zwolle Centrum vanaf de A28, zie een lekkere brede bocht (van 1, naar 2 baans), dus onderaan terug naar de 2, insturen en het gas er weer op... Alleen vond m'n achterkant dat ik daardoor de bocht best wel wat scherper kon nemen dan ik wou en verwachte... Dus toerental vliegt omhoog, van achter hoor ik gepiep komen, en begin ik steeds meer een bushokje aan te kijken dat langs de weg daar ligt... Dus maar tegensturen, maar doordat ik nogal verrast werd deed ik dat iets te veel, dus de kont klapt om, en ik kijk ineens naar de rijbaan van de andere rijrichting... Nog een keer zwabberen, en toen had ik hem weer onder controle...

Gelukkig reed ik daar helemaal alleen, en had ik de ruimte, maar ik werd wel weer even lekker wakker geschud (letterlijk). Ook een 316i zonder traction control blijft af en toe een uitdaging. :X Helemaal met winterbandjes...

Maar met overstuur de bocht door glijden blijft zo leuk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:44

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:34:

Er zit een verschil tussen echte mannen en domme mannen ... één van de twee staat weleens met z'n achterkant in een bushokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn vrouw trapt graag het gas in en begrijpt niets van overstuur. Die anti-slip, wel zo fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En dit, mensen, is waarom wij achterwielaandrijving rijden, omdat dat leuk is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Plague schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:05:
Maar toch leuk, stoplicht sprintjes! Volgende keer maar weer Golfjes pakken, die mennekes kunnen over 't algemeen ook wat minder goed rijden :+
Argh! Geen wonder dat iedereen me asociaal vindt omdat ik in een BMW rijdt. :X

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heren. Ik heb een uitdaging. Mijn nieuwe dinnetje woont een stuk verder weg dan mijn vorige. Ik zal al tijden te dubben met het feit dat ik teveel kilometers maak voor mijn geliefde 520i. Ik deed er voordat ik Esje leerde kennen al 22.000 per jaar. Als het echt wat word met ons (ze woont 50km verder en heeft zelf geen auto) zal dat nog veel meer worden.

Ik heb ingeschat, correct me if I'm wrong, dat ik zo ongeveer 3500 kan vragen voor mijn auto, particulier. Ik wil dat onderbouwen met het feit dat ik hem bij Renova hem laten keuren (rapport aanwezig) en die hebben hem als 'nog zeer hard' bestempeld. Daarbij is de onderkant helemaal behandeld tegen roest, hij heeft enkele plekjes op het Diff (want pas vervangen voor een ander) en wat plekjes op de deuren bij de punten, en de benzinetank, maar dat zijn maar plekjes. De auto zelf in echt perfect in orde.

- Bekleding nog perfect, interieur heel erg netjes
- Kilometerstand nu net over de 260.000 en heeft net grote beurt gehad
- Nieuwe remmen, nieuw draagarmrubbers, nieuw diff dus net gedaan
- 4 in goede staat zijnde banden, 15 inch originele velgen met 225 regenbanden
- Perfect in de lak met 1 klein slecht zichtbaar deukje aan de rechterkant en een klein krasje op de motorkap

Eigenlijk valt er niks op aan te merken dus, maar het is en blijft een oude auto hè...

Vinden jullie mijn vraagbedrag reëel? Ik hoop voor dat geld een leuke 325tds op de kop te kunnen tikken, om zo flink in mijn brandstofkosten te snijden.

- edit -

Vergeten te vermelden, hij is APK gekeurd 2 weken terug, en van alle vervangingen die ik heb laten doen zijn facturen aanwezig. Ook heeft ie een perfect werkend elektrisch zonnedak, iets wat bij veel oude 5 series een probleem is, en hij heeft alarm, CDV, afstandsbediening, stuurbekrachtiging, gescheiden temp.regeling, elektrische (en gedimde) buitenspiegels. Mocht het allemaal wat uitmaken :P

En ik zit dan te denken aan zoiets als vervanger:

http://zoek.autotrader.nl...ealertypeid=b&id=96506628

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-11-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
€3500 heb ik betaald voor mijn vorige 95er 525i met 168000 op de teller. Je mag in je handjes knijpen als je er 2 rooitjes voor kunt vangen.
Het 2.5L TDS blok is trouwens niet het toppunt van zuinigheid, 1 op 12 doe je gemiddeld geloof ik...
Succes met de verkoop.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Spiller schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:02:
€3500 heb ik betaald voor mijn vorige 95er 525i met 168000 op de teller. Je mag in je handjes knijpen als je er 2 rooitjes voor kunt vangen.
Het 2.5L TDS blok is trouwens niet het toppunt van zuinigheid, 1 op 12 doe je gemiddeld geloof ik...
Succes met de verkoop.
Hoe heb je hem verkocht? En in welke staat was hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Spiller in "Show je gecrashte auto"
Totalloss ;)
Heb er alsnog €2380 voor gekregen!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou dan, die van mij is nog in minte staat, dat moet wel lukken dan, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Welk jaar is ie?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

1988... maar laat maar hangen. Mijn nieuwe dinnetje heeft het zojuist weer uitgemaakt. ;(

Ik houd deze wel, ik weet dat hij in goede staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

22k is ook genoeg voor een diesel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MikeyMan schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:43:
22k is ook genoeg voor een diesel hoor ;)
Zit jij niet ook op FoK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

I know nothing... I'm from barcelona... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MikeyMan schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:54:
I know nothing... I'm from barcelona... :+
Dan zul je mij ook nog wel kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 19:23

Zeeuw

5.6

Iemand toevallig in de buurt van Veenendaal?

Dit lijkt me wel iets:
http://www.autoweek.nl/oc...0&sprid=83222173&cache=no

Ik wil zoizo een keer gaan kijken, maar om mezelf een ritje te besparen is er misschien iemand in de buurt die stiekem kan kijken op uiterlijke staat O-) (van mij part ook innerlijk als je tijd hebt :P)

Bedoel...een 850i bekijken is toch geen straf?

Als ie een mooie prijs kan maken dan ben ik in staat de mijne in te ruilen!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:44

Wimo.

Shake and Bake!

Jij gaat ook steeds verder he ;) En ook meteen een 850i _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 21:34
DaRKie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

geweldige kleur! :*)
Staat m echt supergoed! :9~
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.