Runflats vervangen door normale banden wordt door erg veel BMW-rijders gedaan en bijna iedereen vind de normale banden beter. Je zou bijvoorbeeld Vredestein Ultrac Sessanta kunnen overwegen, die is goed getest (volgens EVO gemiddeld beter dan Michelin Pilot Sport 2 en Pirelli P-Zero Nero) en heeft een relatief aantrekkelijk prijs. Komt nog bij dat het profiel erg mooi iszneek schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:09:
[...]
Heerlijk, uiteraard. Hoewel ik wel moet wennen aan de banden. Ik ben van 225/45R17 rondom naar 225/40R18 voor 255/35R18 achter gegaan, en runflats. Dat voelt toch echt anders. Met name runflats zijn klote. Ik snap niet dat BMW de wegligging van hun auto's bewust zo verpest, jammer. Weet iemand misschien of er normale banden zijn die er wel onder "mogen" van BMW? Volgens de BMW-dealer waar ik hem gekocht heb en de lokale BMW-dealer hier in Groningen moeten er per se runflats onder.
Wil je het comfort nog verder verhogen dan zijn Koni FSD-schokdempers een goede verbetering. Je levert iets aan scherpte in bij het insturen maar je krijgt er een comfortabeler demping voor terug. Met name drempels worden een aanzienlijk aangenamer verwerkt door deze schokdempers.