www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ben op mn E30 ook van een 4.11 naar een 4.27 gegaan, reed veel fijner en nog wat zuiniger ook.
Top was afgenomen van 205 naar 190 (op de teller
leeg
Bij 190 draaide mijn blok ergens tussen de 5500 en 6000 rpm, maar ging niet echt harder meer. Ik zal van een helling af moeten rijden om in de toerenbegrenzer te kunnen komen. Vergeet trouwens de invloed van de luchtweerstand niet. Het kan best zijn dat je met een langer diff een lagere top krijgt, omdat je motor bij een bepaald toerental niet meer genoeg vermogen heeft (terwijl hij nu een gunstigere overbrenging heeft). Ik zou het leuk vinden een keer op een lichte helling de 200 aan te kunnen tippen... Gewoon om die psychologische grens te doorbreken.DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:32:
[...]
Maar ik krijg hem wel in de toerenbegrenzer in de 5e versnelling.. Dus de luchtweerstand is niet de beperkende factor bij de topsnelheid.. Misschien eens een langer diff proberen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Aannames zijn fataal.
En dan begint 3 ton juist vaak een probleempje te worden... En kwa kosten kun je beter een riem vervangen dan een ketting...GaMeOvEr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:47:
Volgens mij hoef je je bij die blokken tot een ton of 3 niet al te druk te maken, volgens mij is dat ook een blok met een distributieketting, en niet een riem.
Nou ja, voordat de 3 ton gehaald is, is ie zeker al weer vervangen!MikeyMan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:51:
[...]
En dan begint 3 ton juist vaak een probleempje te worden... En kwa kosten kun je beter een riem vervangen dan een ketting...
Ik zeg dan ook, tot een ton of 3.MikeyMan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:51:
[...]
En dan begint 3 ton juist vaak een probleempje te worden... En kwa kosten kun je beter een riem vervangen dan een ketting...
[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-10-2007 12:13 ]
Aannames zijn fataal.
k kwam nog een foto tegen van de aflevering
toen nog bij BMW Zoetermeer, die helaas niet meer is
Ik was 1 van de laatste klanten.

Ioniq 5 P45
Daar zit je probleem. In Groningen of Heerenveen heb je dat probleem absoluut niet. Ligt puur aan Amsterdam en/of de specifieke dealerSpiller schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:08:
Hoe werd je daar serieus genomen? Ik en mn baas (paar jaar ouder dan ik) werden bij BMW Amsterdam niet eens aangesproken toen we een 3 cabrio wilden kopen. Eerst een bankafschrift laten zien?
Ik kwam toen aanrijden in een Mercedes S-klasse (ja, ik weet het.... vloeken in de kerk) dus dat was totaal geen probleem. Overigens was de vriendelijkheid en algehele sfeer van BMW Zoetermeer niet te beschrijven. Echt zonde dat ze weg zijn.Spiller schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:08:
Hoe werd je daar serieus genomen? Ik en mn baas (paar jaar ouder dan ik) werden bij BMW Amsterdam niet eens aangesproken toen we een 3 cabrio wilden kopen. Eerst een bankafschrift laten zien?
Toen ik mijn eerste auto kocht, een Jaguar, was het inderdaad wel een stuk anders. Verkoper mee tijdens proefritje, e.d.
Natuurlijk is het eerste waar de verkoper naar kijkt, de auto waar je mee komt voorrijden. Is opzich dan wel jammer als je met OV naar de dealer rijdt bijvoorbeeld
@ Zneek:
Toen was ik wel een beetje geiriteerd eigenlijk. en dat ben ik niet vaak. Hij had waarschijnlijk niet gezien dat mn jag in de garage stond en ik even naar de overkant liep.
[ Voor 20% gewijzigd door Heuving op 11-10-2007 14:41 ]
Als je alleen E30 zegt dan denken ze geloof ik direct aan een afgragde gepimpte bak.
Ach, ik was een snot-aap van 18 toen ik de jaguar dealer binnen liepThe_MAN schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:51:
Dat klinkt positiefAch, als ze niet aan mij willen verdienen zijn er nog wel anderen
en 20 toen ik de dealer in zoetermeer van binnen ging bekijken.
dus 26 moet niet echt een probleem zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 11-10-2007 15:54 ]
Wel ff een wereld van verschil, e30 in niet opperbeste staat vs e34 in perfecte conditie
Aannames zijn fataal.
van wie?GaMeOvEr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:09:
Je plaatje in de TS is stuq!
Als het niet teveel moeite is, kan je dan die @ the erasmusbrug vervangen voor deze: http://www.heuving.eu/VARIOUS/langsweg_rescale.jpg
hier is auto wat meer het hoofd object ipv die wipkip.
Nu dat plaatje van HekkeySE nog.
Aannames zijn fataal.
Anoniem: 125609
jij bent nu dus 21?Heuving schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:12:
[...]
van wie?
Als het niet teveel moeite is, kan je dan die @ the erasmusbrug vervangen voor deze: http://www.heuving.eu/VARIOUS/langsweg_rescale.jpg
hier is auto wat meer het hoofd object ipv die wipkip.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 11-10-2007 19:39 ]
misschien dat iets?
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Dat hij het goed gedaan heeft ben ik het roerend mee eens, maar dat gelul over hoe hij dat toch doet word ik persoonlijk een beetje moe van. Kwestie van hard werken, je buiten de gebaande paden durven te begeven, nog wat geluk erbij en je klaar is je recept voor succes.
Is toch onzin wat je nu zegt, zoals jij het zegt zou iedereen zoveel geld kunnen verdienen als ie zelf wil. Als dat zo zou zijn zou ik nu per direct stoppen met schoolEsCo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:51:
offtopic:
Dat hij het goed gedaan heeft ben ik het roerend mee eens, maar dat gelul over hoe hij dat toch doet word ik persoonlijk een beetje moe van. Kwestie van hard werken, je buiten de gebaande paden durven te begeven, nog wat geluk erbij en je klaar is je recept voor succes.
"Nog wat geluk erbij" is ook een beetje raar, je hebt echt heel veel geluk nodig als je op zo'n leeftijd zo'n auto wil rijden, of je moet gewoon iets geniaals bedacht hebben etc. ( maar dat is dan ook meer een kwestie van geluk )
Dat geld dat die auto heeft gekost heb ik totaal nooit verdient voor mijn 25e (minimaal) en dan is daar al sowieso 90% van uitgegeven
http://smudde.hexon.cx/s0...raad/details/?sid=1073661
Nu kost ie dus 15.900, als je normaal naar een garage gaat dan praat je wat over de prijs en krijg je de meeste auto's voor minder wel mee. Mijn vraag dus: Ga je bij de BMW dealer ook onderhandelen over de prijs of staan die wel redelijk vast? Ik heb niks om in te ruilen helaas. Als ik ga onderhandelen, wat is dan een redelijke prijs? Of kan ik een setje winterbanden met stalen velgen erbij bietsen misschien? Ik vind het de vraagprijs in princiepe wel waard, maar ja, heb geen zin om een te hoge prijs te betalen natuurlijk!
Denk je dat? Weet je hoe hoog de afschrijving is op een 7-serie? Hij heeft echt geen 100K+ betaald hoor. Realistisch gezien (leeftijd v/d auto) minder dan de helft daarvan. Althans, dat baseer ik op 2de hands prijzen van 7-series uit 2002/2003 die ik zie staan bij BMW dealers. zoals een 760Li uit 2003 bij DeBeier voor 50K, of een 745i uit 2002 voor 37K bij MartinistadBMW.Anoniem: 125609 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
Is toch onzin wat je nu zegt, zoals jij het zegt zou iedereen zoveel geld kunnen verdienen als ie zelf wil. Als dat zo zou zijn zou ik nu per direct stoppen met school
"Nog wat geluk erbij" is ook een beetje raar, je hebt echt heel veel geluk nodig als je op zo'n leeftijd zo'n auto wil rijden, of je moet gewoon iets geniaals bedacht hebben etc. ( maar dat is dan ook meer een kwestie van geluk )
Dat geld dat die auto heeft gekost heb ik totaal nooit verdient voor mijn 25e (minimaal) en dan is daar al sowieso 90% van uitgegeven
[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 11-10-2007 22:34 ]
Het onderhoud is wel een wat ander verhaal.
Tsjah, beetje zuinig doen, goed zijn in wat je doet, en je bek open durven trekken kom je echt een heel eind mee hoor...Anoniem: 125609 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
Is toch onzin wat je nu zegt, zoals jij het zegt zou iedereen zoveel geld kunnen verdienen als ie zelf wil. Als dat zo zou zijn zou ik nu per direct stoppen met school
Leasen ja, hij heeft hem gekocht toch? Ik verdien zoals het er naar uit ziet voor mijn 25e echt geen 50.000 euro netto bij elkaar. Maar hoe dan ook, veel mensen kunnen zo'n auto gewoon niet betalen, hun gehele leven niet... al kost hij bijv. 50.000 euro tweedehands, veel mensen kunnen dat gewoon niet ophoesten voor een auto.zneek schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:30:
[...]
Denk je dat? Weet je hoe hoog de afschrijving is op een 7-serie? Hij heeft echt geen 100K+ betaald hoor. Realistisch gezien (leeftijd v/d auto) minder dan de helft daarvan. Althans, dat baseer ik op 2de hands prijzen van 7-series uit 2002/2003 die ik zie staan bij BMW dealers. zoals een 760Li uit 2003 bij DeBeier voor 50K, of een 745i uit 2002 voor 37K bij MartinistadBMW.
Onderhoud; sure... Maar aanschaf...
Ik zal nooit ontkennen dat ik een beetje geluk heb gehad, met het bekende op de goede plek op de juiste tijd. Maar vanaf dat moment moet je het wel zelf doen.
Ik heb er inderdaad iets minder dan 50k voor betaald. Maar zoals eerder gezegd, het rijden in een 7er is duur. Verzekering is zeker voor iemand van mijn leeftijd belachelijk duur. De benzine is helaas ook niet bepaald gratis. Dan heb ik het nog niet over de wegenbelasting, dat is maar 238,- per kwartaal. Peanuts in vergelijking tot de rest.
Ik heb 2 auto’s hiervoor gehad. Ik ben begonnen met een Jaguar, daarna een Mercedes. Ik weet dus best wat afschrijving betekend. Auto’s voor een jaar houden en dan inruilen is best prijzig of beter gezegd, pijnlijk.
Net als veel andere tweakers heb ik ook mijn hypotheek, nuts, verzekeringen, uitgaan, gadgets, e.d. die betaald moeten worden.
Ik ben ook weer geen persoon die alles uitgeeft aan de auto.
Mijn prioriteit is dat ik leuk kan leven, dat ik me niet hoef af te vragen of ik voldoende geld op de rekening heb als ik wat leuks zie of als ik aan het uitgaan ben. Ik ben dus ook geen persoon die tot zijn 40e thuis woont en al het geld in de auto steekt.
@ Hardcore_bass: Ik heb het inderdaad goed gedaan. Ik ben gezond en ik heb goede vrienden.
Dat is belangrijker dan een 7 of wat dan ook. Ik zie vaak genoeg mensen om me heen die in (al dan niet nieuwe) M3’s, 7ers, e.d. rijden maar die niet gelukkig zijn.
Je moet niet als doel hebben dat je op je 25e in een 7 rijdt. Je moet geluk als doel hebben.
De balans vinden tussen werk en prive. Dat is elementair.
Overigens heb ik een jaar geleden mijn studie afgerond. Dus ik kon ook prima werk met school combineren.
Maar laat ik er niet te ver over doorgaan. Het is het BMW topic en niet Dr. Phil talk.
Ik vind het prima als mensen dingen aan me vragen. Maar ik wil niet op dit topic een 'main-event' worden. Als je brandende vragen hebt, kan je gewoon op mn profiel kijken voor mail/msn.

Moet zeker een flink bedrag af te krijgen zijn. In de occasions zit een stuk deelmarge wat als korting kan worden gegeven bij geen inruil, of wat kan worden gebruikt om de inruilauto in prijs iets omhoog te krikken. Hoeveel dat bedrag is is aan jou om achter te komenThe_MAN schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:51:
Ok, ben vanavond bij Smudde geweest en was allemaal erg positief! Beter nog, denk dat ik hem ga kopen. Het is de volgende:
http://smudde.hexon.cx/s0...raad/details/?sid=1073661
Nu kost ie dus 15.900, als je normaal naar een garage gaat dan praat je wat over de prijs en krijg je de meeste auto's voor minder wel mee. Mijn vraag dus: Ga je bij de BMW dealer ook onderhandelen over de prijs of staan die wel redelijk vast? Ik heb niks om in te ruilen helaas. Als ik ga onderhandelen, wat is dan een redelijke prijs? Of kan ik een setje winterbanden met stalen velgen erbij bietsen misschien? Ik vind het de vraagprijs in princiepe wel waard, maar ja, heb geen zin om een te hoge prijs te betalen natuurlijk!
Ioniq 5 P45
Gisteren nog in een gloedje nieuwe 997 Carrera 4S gereden.
Porsche kan mij echt totaal niet boeien. Ik vond de Z4 M veel leuker en voor het 4S geld koop je 2 Z4 M's
Wat dan wel leuk was, was het enorme verschil tussen sport aan/uit. Het gebrul van de uitlaat was anders en de vering was in dikke stuiter modus.
Ik rij met autos die ik test altijd bij het Noord Aa in Zoetermeer.
Prima plek om te kijken hoe de wegligging is.
Het was een tiptronic, is echt wel een goede bak. Maar ik miste de snelheid ervaring.
Het enige echte voordeel van Porsche is dat je m gewoon altijd kan gebruiken.
Overigens was de man van Porsche nog onder de indruk van het gebrul van de 7er
p.s. KappeNou was ook aan het rondraggen in een Boxster S. Misschien nog een filmpje binnenkort van Boxster + 7 sprint
[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 12-10-2007 13:37 ]
Oh dat vind ik wel leuk - een nieuwe Boxster of 911 doen mij niet zo veel, een geheel originele 911 uit 1970 - 1980 kan ik wel waarderen of een fraaie 912 - het lijkt mij toch erg apart eens een droom-auto uit mijn jeugd te kunnen rijden.
En wat betreft Heuving z'n 7-er... een hele, hele mooie auto. Petje af hoor
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Als je nou voortaan voordat je zo'n testrit gaat maken eerst even langs rokkeveen rijdt, heb ik er ook nog wat aanHeuving schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
Gisteren nog in een gloedje nieuwe 997 Carrera 4S gereden.
Porsche kan mij echt totaal niet boeien. Ik vond de Z4 M veel leuker en voor het 4S geld koop je 2 Z4 M's
Wat dan wel leuk was, was het enorme verschil tussen sport aan/uit. Het gebrul van de uitlaat was anders en de vering was in dikke stuiter modus.
Ik rij met autos die ik test altijd bij het Noord Aa in Zoetermeer.
Prima plek om te kijken hoe de wegligging is.
Het was een tiptronic, is echt wel een goede bak. Maar ik miste de snelheid ervaring.
Het enige echte voordeel van Porsche is dat je m gewoon altijd kan gebruiken.
Overigens was de man van Porsche nog onder de indruk van het gebrul van de 7er
p.s. KappeNou was ook aan het rondraggen in een Boxster S. Misschien nog een filmpje binnenkort van Boxster + 7 sprint
Dat snap ik ja dat gezond zijn en gelukkig zijn het beste is, maar ik bedoel dat als je dat al hebt ( wat ik heb gelukkigHeuving schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:04:
Ik ga er nog één keer op in dan.
Ik zal nooit ontkennen dat ik een beetje geluk heb gehad, met het bekende op de goede plek op de juiste tijd. Maar vanaf dat moment moet je het wel zelf doen.
Ik heb er inderdaad iets minder dan 50k voor betaald. Maar zoals eerder gezegd, het rijden in een 7er is duur. Verzekering is zeker voor iemand van mijn leeftijd belachelijk duur. De benzine is helaas ook niet bepaald gratis. Dan heb ik het nog niet over de wegenbelasting, dat is maar 238,- per kwartaal. Peanuts in vergelijking tot de rest.
Ik heb 2 auto’s hiervoor gehad. Ik ben begonnen met een Jaguar, daarna een Mercedes. Ik weet dus best wat afschrijving betekend. Auto’s voor een jaar houden en dan inruilen is best prijzig of beter gezegd, pijnlijk.
Net als veel andere tweakers heb ik ook mijn hypotheek, nuts, verzekeringen, uitgaan, gadgets, e.d. die betaald moeten worden.
Ik ben ook weer geen persoon die alles uitgeeft aan de auto.
Mijn prioriteit is dat ik leuk kan leven, dat ik me niet hoef af te vragen of ik voldoende geld op de rekening heb als ik wat leuks zie of als ik aan het uitgaan ben. Ik ben dus ook geen persoon die tot zijn 40e thuis woont en al het geld in de auto steekt.
@ Hardcore_bass: Ik heb het inderdaad goed gedaan. Ik ben gezond en ik heb goede vrienden.
Dat is belangrijker dan een 7 of wat dan ook. Ik zie vaak genoeg mensen om me heen die in (al dan niet nieuwe) M3’s, 7ers, e.d. rijden maar die niet gelukkig zijn.
Je moet niet als doel hebben dat je op je 25e in een 7 rijdt. Je moet geluk als doel hebben.
De balans vinden tussen werk en prive. Dat is elementair.
Overigens heb ik een jaar geleden mijn studie afgerond. Dus ik kon ook prima werk met school combineren.
Maar laat ik er niet te ver over doorgaan. Het is het BMW topic en niet Dr. Phil talk.
Ik vind het prima als mensen dingen aan me vragen. Maar ik wil niet op dit topic een 'main-event' worden. Als je brandende vragen hebt, kan je gewoon op mn profiel kijken voor mail/msn.
[afbeelding] Om nog maar even met wat nieuws af te sluiten. Gewoon een leuk fototje gemaakt tijdens de roadtrip van een tijdje geleden.
En ik was gewoon geinteresseerd in hoe je dat allemaal had geflikt, vind het knap dat je het nu al zo ver hebt geschopt in ieder geval
Ik vind het ook jammer dat er hier mensen zijn die zeggen dat het niet zo moeilijk is om zover te komen als hij nu al is op die leeftijd, dat vind ik dan wel weer jammer... want zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet418O2 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:18:
hou toch op met jezelf verdedigen man ! Ik denk dat iedereen het wel begrijpt, maar sommigen hun jaloezie niet kunnen onderdrukken.
Ben ook absoluut niet jaloers ofzo, dat zijn de mensen die zeggen dat het niet zo moeilijk is om zo'n auto etc. te rijden op je 21ste ( denk ik dan )
Goed dat ik het bijbehorende bericht ook even las
Was al bijna bang dat de A58 was straks off-limits voor mij en mijn kilometervretende bolide
Het weer is er nog niet naar maar het was meer een F1 Sauber BMW beslissing in een regenrace
Toch es kijken of ik in NL goedkoper uit zou zijn geweest maar denk het toch van niet...
[ Voor 64% gewijzigd door tazzman op 13-10-2007 14:42 . Reden: Ik HAAT deze fujitsu siemens laptop met dat irri touchpad wat altijd in de weg zit!! :p ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Het is dus moeilijk te zeggen of hij na 200.000km kapot is. Vaak kun je het wel horen als een turbo niet goed behandeld is (fluiten bij het gasgeven), maar dat is ook weer afhangelijk van het type turbo en het uitlaat systeem. Als je hem in de auto duidelijk hoort fluiten, dan is dat bij een auto als een 320D vaak geen goed teken, hoor je hem amper, dan hoef je je (voorlopig) geen zorgen te maken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Overigens hoor je de turbo van mijn 318d ook wel fluiten, zeker als de motor koud is.. volgens mijn BMW dealer is er echter niets met de turbo aan de hand en komt het bij de 318d (en de pre-facelist E46 320d) wel vaker voor. Die turbo klinkt nogaltijd precies hetzelfde als bij de proefrit.. en die was toch al meer dan anderhalf jaar en 50.000km geleden..

Hij gaat voor 2 daagjes naar de garage voor een grote beurt, gelijk nieuwe APK (is pas januari nodig, maar ben er nou toch) en nieuwe draagarmrubbers en een nieuwe differentieel/cardanas.
Straks rijd mijn tankje weer als nieuw

Ioniq 5 P45
Ioniq 5 P45
Ik heb er normaal nooit last van, maar ik rij 1 dag in de leenauto van de garage (een geweldig ding overigens, een 205 met een 1.4 75pk blokje) en ik heb de hele A58 van Breda naar Tilburg een kampsjaak met een Golf 4 1.9 TDI in mijn nek hangen

Sommige mensen moeten leren autorijden! (en manieren)
Bij het aanschaffen van de auto heb ik een protech behandeling erbij genomen. Helaas was dit niet echt naar tevredenheid. Ik was toen teruggegaan naar de behandelaar (Den Haag centrum). Deze was lichtelijk geiriteerd dat ik een klacht had over zijn behandeling.
Hij ging de behandeling beoordelen en kwam tot de conclusie dat deze toch inderdaad niet goed was en opnieuw gedaan moest worden.
Toen de auto terugkwam was ik weer niet tevreden ermee. Niet dat ik zo extreem veeleisend ben, maar als je er goed voor betaald, verwacht ik kwaliteit en niet iets waarvoor ik ook terecht kan voor 50 euro bij de poetser om de hoek.
Toen gaan klagen bij Protech Benelux. Ik werd aldaar wel erg goed geholpen. Uiteindelijk een klachten formulier gekregen. Deze heb ik netjes ingevuld met een brief erbij voor uitleg en 5 foto's om het probleem visueel te maken.
Vanmorgen werd ik gebeld. Dat ze er graag naar willen laten kijken door een expert, helaas wel in moergestel. Volgende week zaterdag de afspraak met de expert (CEO/Eigenaar Protech Benelux).
Ik ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.
Maar als het goed is blijft het onder de duizend euro
Komt eraan! Bezig met een nieuweGaMeOvEr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:23:
Die van catch22 was stuk, en nu vervangen. Die van heuving was niet stuk en nu ook vervangen.
Nu dat plaatje van HekkeySE nog.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
...
..
Heel weinig, dus maar eens een briefje geschreven begin oktober.
..
..
..
nog steeds rien. Wel heeft Offenga nog tijd gezien om bv bij marktplaats nog een zoveelste advertentie te plaatsen op 27 september 2007. Ik ga er maar eens een aangetekende brief aan wagen.
Voor iedereen de tip: weet waar je aan begint met deze Offenga.
Ioniq 5 P45
Super Plus:

LPG:

Overlap:

Aannames zijn fataal.
Dat heb ik met m'n katalysator ook... Er zit een matrix in van dempingsmateriaal of katalysator materiaal, en die kan na verloop van tijd uit elkaar vallen en uit de uitlaat geblazen worden. Bij mijn auto kan je het vrij duidelijk horen omdat het klinkt alsof de uitlaat in een leeg conservenblik blaast... Maar aangezien hij afgelopen keer nog netjes door z'n APK kwam zonder notitie en een katalysator nogal duur is, laat ik het nog even zitten...HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:36:
Garage gesproken, de einddemper is niet lek, maar wel 'leeg' ofzoiets. Aangegeven dat hij dat gelijk ook maar aan moet pakken dan, als hij toch bezig is...
Maar als het goed is blijft het onder de duizend euro
Ik was 909 euro kwijtdeepbass909 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:05:
[...]
Dat heb ik met m'n katalysator ook... Er zit een matrix in van dempingsmateriaal of katalysator materiaal, en die kan na verloop van tijd uit elkaar vallen en uit de uitlaat geblazen worden. Bij mijn auto kan je het vrij duidelijk horen omdat het klinkt alsof de uitlaat in een leeg conservenblik blaast... Maar aangezien hij afgelopen keer nog netjes door z'n APK kwam zonder notitie en een katalysator nogal duur is, laat ik het nog even zitten...
Wel nieuwe rubbers, nieuw differentieel, APK, grote beurt, en leen/huurauto inbegrepen. Hij staat weer superstrak op de weg, trekt als een beer en volt weer heer soepel doch strak aan
Ik kan er weer een jaartje tegenaan.
Gedurende een X aantal kilometers gaat die auto steeds rukker lopen, waarna ze bij de beurt op een knop drukken en hij weer prima loopt
Aannames zijn fataal.
zo, alweer een nieuwezneek schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:47:
[...]
Als je mijn adres gokt mag je
[edit] wel ff PM als je het weetStraks heb ik de halve stad op de stoep voor een testrit
en als ik je adres raadt mag ik dan ook een testrit maken zneek? ghehe
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

edit: Tis een E46 320D post-facelift
[ Voor 13% gewijzigd door The_MAN op 22-10-2007 18:34 ]
Raden zei ik, jij weet het, das niet eerlijkAltaphista schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:05:
[...]
zo, alweer een nieuweziet er vet uit man, kan niet wachten tot ik er een kan kopen
en als ik je adres raadt mag ik dan ook een testrit maken zneek? ghehe
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Ioniq 5 P45
En zijn die velgen nou zwart?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik was dus de chauffeur van die landrover, en je mag hem inderdaad feliciteren. En de velgen zijn heel fout zwart ja...
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ze staan nu naast elkaar in de tuin, zal morgen bij daglicht eens een leuk broer/zus fotootje maken
Wat een feest
Ioniq 5 P45
Om mijn rij'kunsten' niet meer op de openbare weg te hoeven botvieren en mijn school een circuitdag organiseert, leek het me wel een leuk idee een extra BMW E34 te kopen; voor het circuit maar ook voor onderdelen. Binnen Nederland zat binnen mn budget alleen redelijke 520's of versjonniefiseerde 525's die uit elkaar vielen van ellende.
Besloten om er een uit Duitsland te importeren, en laten de prijzen daar nou een stuk gunstiger liggen. Dan is de keuze voor een 535 natuurlijk snel gemaakt. Wekenlang mobile.de, autoscout24.de en duitse BMW fora in de gaten gehouden, maar had eigenlijk nooit tijd om hem te kunnen halen.
Gelukkig kwam voor deze HBO'er de herfstvakantie en kon ik er samen met een klasgenoot op uit!
Deze zag ik staan, en was maar 160km vanaf de vertrekbasis

Lekker foute velgen, maar ook in Nederland wonen genoeg Marokjes die voor dit metaal prima geld willen neerleggen dus dat kan altijd nog weg. Ziet er stiekum wel stoer uit toch?
's Ochtends om 7 uur mn nest uit gekomen, in de 540 gestapt en van Amsterdam naar Liempde gereden.

Van m'n slome 540 overgestapt in een razendsnelle Land Rover Defender omdat ik geen trekhaak heb...

Langs het bedrijf van mn klasgenoot gereden om een pallet met 250kg staal achterin de Defender te leggen zodat we wat meer gewicht in het trekkende voertuig hebben liggen. Stuurt wat lekkerder zullen we maar zeggen.
Op naar de verhuur in Best voor een dubbelassige aanhangert.
Ready, set, go!

2 Uurtjes rijden, heerlijk die ongelimiteerde Autobahn....... Oh wacht, wat was de maximumsnelheid met aanhanger ookalweer?
Aangekomen, klein handelaartje met stuk of 20 auto's buiten en een bouwkeet als kantoor. Verkoper geeft ons gerust de sleutel en loopt weer weg. Poeh, dat is wat anders dan op de foto's, maargoed, voor die prijs kun je natuurlijk niet al te veel verwachten he?
Rechterportier had een deukje wat achteraf inderdaad op de verkoopfoto's 'te zien' is. Bestuurdersstoel is echter weinig meer van over, dat lieten ze dan op slinkse wijze op hun foto's aan het oog voorbij gaan. Maakt niet uit, komen toch kuipstoelen in
Even onderhandelen, hand schudden en opladen die kar!

Maar hee... Wat zien we daar? Rechterachterwiel? Bobbel!?

Sja, die gaat het niet lang meer volhouden ben ik bang. Dat worden dus ook 2 nieuwe achterbandjes terwijl het profiel nog meer dan prima is
Zit ie goed vast?

Andere kant:

Op naar Doorn, 180km to go!

Vervelende BMW constant aan het kleven

En nu staat ie naast mn andere lieve E34 in de tuin te wachten tot het weer licht wordt zodat ik wat familiefoto's kan schieten...
Ioniq 5 P45
Hoe is het onderstel en de rubbers? Veel roest? Hoeveel km heeft ie?
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Heerlijk, uiteraard. Hoewel ik wel moet wennen aan de banden. Ik ben van 225/45R17 rondom naar 225/40R18 voor 255/35R18 achter gegaan, en runflats. Dat voelt toch echt anders. Met name runflats zijn klote. Ik snap niet dat BMW de wegligging van hun auto's bewust zo verpest, jammer. Weet iemand misschien of er normale banden zijn die er wel onder "mogen" van BMW? Volgens de BMW-dealer waar ik hem gekocht heb en de lokale BMW-dealer hier in Groningen moeten er per se runflats onder.
Heb nog geen roest kunnen ontdekken! Vond het zelf ook verrassendHTT-Thalan schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:58:
Vette bak
Hoe is het onderstel en de rubbers? Veel roest? Hoeveel km heeft ie?
Boekjes zitten erbij, ingevuld door een duitse dealer tot 72000km. Er zit zelfs nog de originele verbandtrommel bij, onaangetast!
Volvo opgehaald?Acid_Schnitzel schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:04:
Mooie reportage hugo. Was een leuke dag. Helaas kon ik net nog even met de aanhanger weg om nòg een vracht te doen, en ben ik vervolgens nu dus pas weer thuis...
Ioniq 5 P45
Aardig decadent ook voor een HBO-er
Het is nogal een vreemde maat; 245/45/16... Denk dat de velgen weggaan. Heb een mooi setje 15" BBS op het oog.Wekkel schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:15:
He he, ik ben benieuwd hoe die bak rost. Wel een bandje aftikken á 250 euroIk heb er nog wel een voor je liggen BTW als het de goede maat is tenminste.
Ioniq 5 P45
Da's onzin. Nu is het inderdaad wel zo dat BMW zegt het onderstel af te stemmen op de hardere zijwangen van runflat-banden maar in mijn ervaring werkt het monteren van normale banden vooral comfortverhogend en maakt het voor de wegligging niets uit. Femme heeft ook gewone sloffen onder zijn de 330i liggen en die hoor ik ook niet over dramatische veranderingen.zneek schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:09:
Volgens de BMW-dealer waar ik hem gekocht heb en de lokale BMW-dealer hier in Groningen moeten er per se runflats onder.
Het enige echte nadeel is dat je dus geen reservewiel hebt dus lek is ook meteen stoppen. Maar dat heeft ook weer een voordeel, een normale band kun je repareren als je meteen stopt en zolang het geen hogesnelheidsband is (230+) terwijl je runflat gewoon aan gort rijdt als je er nog 50 km op doorkachelt op weg naar de dealer.
Een nieuwe BMW zonder hogesnelheidsband?Daniël schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
Da's onzin. Nu is het inderdaad wel zo dat BMW zegt het onderstel af te stemmen op de hardere zijwangen van runflat-banden maar in mijn ervaring werkt het monteren van normale banden vooral comfortverhogend en maakt het voor de wegligging niets uit. Femme heeft ook gewone sloffen onder zijn de 330i liggen en die hoor ik ook niet over dramatische veranderingen.
Het enige echte nadeel is dat je dus geen reservewiel hebt dus lek is ook meteen stoppen. Maar dat heeft ook weer een voordeel, een normale band kun je repareren als je meteen stopt en zolang het geen hogesnelheidsband is (230+) terwijl je runflat gewoon aan gort rijdt als je er nog 50 km op doorkachelt op weg naar de dealer.
Er zijn trouwens weldegelijk grote aandachtspunten watbetreft runflatbanden. Een 'lekke' runflatband heeft een stuk meer weerstand dan een normale band (logisch), maar als je gaat doorrijden heeft dat grote gevolgen voor je stuurinrichting. Deze krijgt veel grotere krachten te verduren dan normaal. Bij een auto die wordt geleverd met runflat kan dit geen kwaad, maar monteer je runflats onder een auto die daar niet voor gemaakt is...

Aan foto's nooit genoeg toch

535i is mooi verlaagd, boven is 540, onder 535

Verbanddoos lag er zelfs nog compleet bij, maar of het verstandig is het nog te gebruiken?

[ Voor 30% gewijzigd door Spiller op 24-10-2007 11:59 ]
Ioniq 5 P45
Dit topic is gesloten.