Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 422 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.052 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
Bommes schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:14:
Tja motor heeft net iets over de 7k gelopen, blokken zijn nog goed van dikte.
Vloeistof ga ik wel vervangen denk ik.
Ben nog aan het twijfelen of ik het zelf doe of laat doen.
Heb hier in de buurt een zaak waar ik erg vaak kom voor advies, zonder er echt veel "te kopen".
Misschien wel eens tijd om die goede man eens wat handel te gunnen.

Moeten 2 nieuwe bandjes op, beurtje, remvloeistof en ff software checken en eventueel updaten.
Al met al best wat werk dus niet echt goedkoop, maar om nou alles behalve de software update zelf te doen en dus hem helemaal geen "centen" te laten verdienen is denk ik niet bevorderlijk voor "de relatie"
De zaak waar ik m'n motor in onderhoud heb moedigt het juist aan om zelf dingen te doen. Hij wil alleen wel graag dat je de onderdelen bij hem koopt :+
Doe ik vaak ook wel, scheelt bijna niks in vergelijking met webshops. Soms zelfs nog goedkoper!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op zondag 09 december 2012 @ 01:46:
[...]
En die winterbanden zijn ook geen silver bullet. Leuk spul, maar niet meer dan een extraatje. Het denkwerk moet je nog altijd zelf doen.
Heb nu aan de voorzijde banden met M+S aanduiding (dus winterbanden), en die doen het naar mijn gevoel nog slechter in de sneeuw dan de vorige "zomerbanden" :F Kan er ook aan liggen dat dit de goedkoopste waren :P

Echt goede winterbanden is wel heerlijk hoor, maar dan ook alleen met sneeuw. Want tegen ijs op de weg helpt helemaal niets inderdaad :)
Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:59:
[...]

De zaak waar ik m'n motor in onderhoud heb moedigt het juist aan om zelf dingen te doen. Hij wil alleen wel graag dat je de onderdelen bij hem koopt :+
Doe ik vaak ook wel, scheelt bijna niks in vergelijking met webshops. Soms zelfs nog goedkoper!
Als je inderdaad dezelfde merkonderdelen koopt dan scheelt online vs. dealer vaak helemaal niets inderdaad. Onderdelenprijzen zijn redelijk vastgelegd. Echter via Ebay is het vaak wel wat goedkoper te vinden. Ook vervangende merken zijn uiteraard veelal goedkoper :)

[ Voor 34% gewijzigd door Exigence op 09-12-2012 16:30 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:59:
[...]

alleen moet je naar je dealer rijden ipv. het thuis ontvangen -O- maar kwa prijs zit er weinig verschil tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 09-12-2012 17:02 ]

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Een andere vraag.

Een paar pagina's terug heb ik gepost dat ik mijn OEM lichten van mijn Yamaha Fazer wilde vervangen met nieuwe, aangeschafte LED lichten.

Deze heb ik nu binnen en ik wil er over een paar dagen aan beginnen. Het hele gebeuren schijnt niet moeilijk te zijn.

Ik heb de LED lichten (4 stuks) en een nieuwe relais specifiek voor LED lichten aan geschaft. Heeft iemand tips om het op zo'n makkelijke manier mogelijk te maken? (of een handleiding op internet, kan er geen vinden -_-)

De laatste keer dat ik mijn motor monteur sprak, vertelde hij dat het vooral een beetje afknippen is van de oude kabels, krimpkous erop, solderen van de contactpunten, krimpkous eroverheen, verwarmen en vast monteren.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:27:
[...]
Heb nu aan de voorzijde banden met M+S aanduiding (dus winterbanden), en die doen het naar mijn gevoel nog slechter in de sneeuw dan de vorige "zomerbanden" :F Kan er ook aan liggen dat dit de goedkoopste waren :P
Dat heb ik vaker gehoord. Er gaat een hoop rommel rond, allemaal inspelend op de hype. Als er winterbanden op staat is het toch goed? :+
Echt goede winterbanden is wel heerlijk hoor, maar dan ook alleen met sneeuw. Want tegen ijs op de weg helpt helemaal niets inderdaad :)
Dat dacht ik ook altijd, maar het schijnt dat goede winterbanden ook op een ijsbaan beter remmen als gewone banden. Hier een vreselijk dom filmpje van de ANWB, maar goed...
[YouTube: http://youtu.be/ZvRm5dzvWbU]
Op zich is er wel wat op aan te merken. Ik heb zelf gemerkt dat je aan ABS in de ijzel geen reet hebt. Dan remt ie gewoon niet. Je moet dan ook niet volop remmen met ijzel/sneeuw, maar hééééél zachtjes. Als je dat een beetje kunt, met een fluwelen voetje remmen, kom je daardwerkelijk tot stilstand. En gelukkig rij ik diesel, dus wegkomen is gewoon een kwestie van de koppeling op laten komen en geen gas geven. Meestal kom je dan wel weg.

Uiteindelijk weet ik ook wel dat (goede) winterbanden beter zijn, maar zoals gezegd: met die paar dagen sneeuw die we hier doorgaans hebben vind ik het niet nodig. Ik ben dan (leasebak) €10/mnd extra kwijt, dus dat is 4x€120=€480 voor zeg maar 4 weken sneeuw/ijzel. Als echte krentenkakker vind ik dat veel te veel :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:54:
[...]

Dat heb ik vaker gehoord. Er gaat een hoop rommel rond, allemaal inspelend op de hype. Als er winterbanden op staat is het toch goed? :+

[...]

Dat dacht ik ook altijd, maar het schijnt dat goede winterbanden ook op een ijsbaan beter remmen als gewone banden. Hier een vreselijk dom filmpje van de ANWB, maar goed...
[video]
Op zich is er wel wat op aan te merken. Ik heb zelf gemerkt dat je aan ABS in de ijzel geen reet hebt. Dan remt ie gewoon niet. Je moet dan ook niet volop remmen met ijzel/sneeuw, maar hééééél zachtjes. Als je dat een beetje kunt, met een fluwelen voetje remmen, kom je daardwerkelijk tot stilstand. En gelukkig rij ik diesel, dus wegkomen is gewoon een kwestie van de koppeling op laten komen en geen gas geven. Meestal kom je dan wel weg.

Uiteindelijk weet ik ook wel dat (goede) winterbanden beter zijn, maar zoals gezegd: met die paar dagen sneeuw die we hier doorgaans hebben vind ik het niet nodig. Ik ben dan (leasebak) €10/mnd extra kwijt, dus dat is 4x€120=€480 voor zeg maar 4 weken sneeuw/ijzel. Als echte krentenkakker vind ik dat veel te veel :+
dan reken je nog ruim. als er een week echt ellende is is het erg veel

• Tankiej
Exigence schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:27:
[...]

[...]

Als je inderdaad dezelfde merkonderdelen koopt dan scheelt online vs. dealer vaak helemaal niets inderdaad. Onderdelenprijzen zijn redelijk vastgelegd. Echter via Ebay is het vaak wel wat goedkoper te vinden. Ook vervangende merken zijn uiteraard veelal goedkoper :)
Dingen als remschijven etc scheelt nogal via Ebay ja. Maar ik bedoel olie, oliefilter, lampjes, remblokjes, remvloeistof etc. De kleine dingen, onder de 100 euro ;)
Ik heb nog niet groot onderhoud aan m'n motor gehad. Het grootste/duurste was een setje banden :+
DECOY88 schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:01:
[...]

alleen moet je naar je dealer rijden ipv. het thuis ontvangen -O- maar kwa prijs zit er weinig verschil tussen.
Die garage zit op de route die ik altijd reed om naar stage te komen, dus dat maakte niks uit. Daarnaast is die garage het ook nog eens maar 10 min rijden vanaf m'n huis, dus dat valt ook wel weer mee qua tijd en benzinekosten! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 09-12-2012 19:26 ]

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:24:
[...]

Dingen als remschijven etc scheelt nogal via Ebay ja. Maar ik bedoel olie, oliefilter, lampjes, remblokjes, remvloeistof etc. De kleine dingen, onder de 100 euro ;)
Ik heb nog niet groot onderhoud aan m'n motor gehad. Het grootste/duurste was een setje banden :+

[...]

Die garage zit op de route die ik altijd reed om naar stage te komen, dus dat maakte niks uit. Daarnaast is die garage het ook nog eens maar 10 min rijden vanaf m'n huis, dus dat valt ook wel weer mee qua tijd en benzinekosten! :)
dan is het erg goed te doen. maar bij mij is het in een uithoek -O-

• Exigence
  • Laatst online: 19:44

Exigence

dnkroz

Mijn Kawasaki-dealer waar ik mijn kleine onderdelen haal zit op 3 minuten fietsen achter mijn huis *O*

Zijn ook nog eens hele schappelijke mensen die echt tijd voor je nemen om iets uit te zoeken (als ik eens iets onmogelijks nodig heb).

Verder zit er nog een groothandel in (speciaal) gereedschap, een groothandel in lagerspul en Fabory voor de bouten en moeren (en ze verkopen niet alleen per doos) oOo

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 09-12-2012 19:34 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:14:
[...]
dan reken je nog ruim. als er een week echt ellende is is het erg veel
Ja, meestal is het maar een paar dagen per jaar. En daar maken we een heel drama om. In Scandinavië en Canada lachen ze zich suf als ze zien waar wij ons druk om maken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Zelfs in Zwitserland lachen ze zich suf - we hebben hier al een paar weken minstens 10, meestal rond 20 cm sneeuw en bijhorende ijzel :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Tankiej
mphilipp schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:50:
[...]

Ja, meestal is het maar een paar dagen per jaar. En daar maken we een heel drama om. In Scandinavië en Canada lachen ze zich suf als ze zien waar wij ons druk om maken.
Ik heb een semester in Finland gezeten voor m'n studie, sinds toen lach ik me ook suf om al die drukte om een paar vlokjes sneeuw. Het is daar zoveel beter geregeld! :Y

Verwijderd

Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:20:
Ik heb een semester in Finland gezeten voor m'n studie, sinds toen lach ik me ook suf om al die drukte om een paar vlokjes sneeuw. Het is daar zoveel beter geregeld! :Y
Wat mij blijft verbazen is dat het al jaren zo gaat en ieder jaar lijkt het weer een verrassing. Dat klopt toch ergens niet...

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Het is niet de sneeuw die voor het drama zorgt. Omdat de temperatuur constant rond het vriespunt schommelt valt er een combinatie van regen en sneeuw die direct aan de grond vastvriest. En dat is wanneer het gevaarlijk wordt.

Daarnaast hadden we aan de kust sneeuwjacht, en dat is ook geen pretje om in te rijden.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:20:
[...]

Het is ook geen rocket science ofzo. Heb ooit in FI met een locale dame in de auto gezeten en gebabbeld over het verkeer. Daar leren ze bijv dat als je buiten de bebouwde kom het kenteken van je voorganger kunt lezen, je te weinig afstand houdt. In de zomer allicht wat overdreven, maar met sneeuw, ijzel en rest van die meuk gewoon verstandig. Valt me trouwens tegen hoe weinig ik bij rijlessen (B en A) concreet gehoord heb over hoe je je rijstijl moet aanpassen onder die omstandigheden. Ja, het is allemaal gewoon gezond verstand - maar zoals ze in EN zeggen: the funny thing about common sense is that it isn't :z

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
dion_b schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:39:
[...]

Het is ook geen rocket science ofzo. Heb ooit in FI met een locale dame in de auto gezeten en gebabbeld over het verkeer. Daar leren ze bijv dat als je buiten de bebouwde kom het kenteken van je voorganger kunt lezen, je te weinig afstand houdt. In de zomer allicht wat overdreven, maar met sneeuw, ijzel en rest van die meuk gewoon verstandig. Valt me trouwens tegen hoe weinig ik bij rijlessen (B en A) concreet gehoord heb over hoe je je rijstijl moet aanpassen onder die omstandigheden. Ja, het is allemaal gewoon gezond verstand - maar zoals ze in EN zeggen: the funny thing about common sense is that it isn't :z
Het is geen rocket science nee, maar als je soms hier in NL kijkt dan lijkt dat wel zo :')

Het verschil is natuurlijk ook dat ze daar met spikes in de banden rijden in de winter. Maar bijv. op de fietspaden worden kleine steentjes gestrooid die in het ijs vast komen te zitten. Daardoor heb je met de fiets in de winter bijna net zoveel grip als in de zomer.
Hier (waar ik woon) doen ze nu niks meer aan de fietspaden, dat zijn echte ijsbanen met het platgereden sneeuw in de winter :')

Nu mag je hier natuurlijk niet op spikes rijden en ze strooien geen steentjes omdat ze dat niet in het riool willen zodra het weer gaat dooien. Maar het kan in NL wel iets beter geregeld worden dan het drama dat het altijd is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 10-12-2012 00:23 ]

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:44:
[...]

Het is geen rocket science nee, maar als je soms hier in NL kijkt dan lijkt dat wel zo :')

Het verschil is natuurlijk ook dat ze daar met spikes in de banden rijden in de winter. Maar bijv. op de fietspaden worden kleine steentjes gestrooid die in het ijs vast komen te zitten. Daardoor heb je met de fiets in de winter bijna net zoveel grip als in de zomer.
Hier (waar ik woon) doen ze nu niks meer aan de fietspaden, dat zijn echte ijsbanen met het platgereden sneeuw in de winter :')

Nu mag je hier natuurlijk niet op spikes rijden en ze strooien geen steentjes omdat ze dat niet in het riool willen zodra het weer gaat dooien. Maar het kan in NL wel iets beter geregeld worden dan het drama dat het altijd is :)
gewoon spikes onder de trapfiets >:) je hebt spikes om geen gevaar voor een ander te vormen. omdat hun verzuimen om het fietspad sneeuw en ijsvrij te maken >:) ik denk dat er weinig mee gedaan word als je betrapt word. met die 0,2pk kan je toch weinig aanrichten

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 10-12-2012 06:11 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:44:
[...]
Op zich is de vergelijking (die ik zelf ook maak) met die koude landen niet helemaal eerlijk. Zij hebben de garantie op een dik pak sneeuw en alles is er dan ook op ingericht, anders ligt ook daar het land plat.
Hier hanteren de overheden dezelfde regel is ik: het is maar een paar dagen, dus ik monteer geen winterbanden. De overheid doet hetzelfde en gokt erop dat het wel mee zal vallen en neemt dus minimale maatregelen. Een beetje zout, een paar sneeuwschuivers en de brave burger op het hart drukken thuis te blijven...yeah right! We blijven massaal thuis als het een beetje vriest :X

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, want het kost natuurlijk nogal wat om net zulke maatregelen te nemen als in Zwitserland of Finland. Dat zou een beetje disproportioneel zijn.

Ik pleit er wel al jaren voor om een anti slip cursus verplicht op te nemen in de rijopleiding. Het is, net als een rijvaardigheidstraining, gewoon goed om dat soort dingen een keer in een beschermde omgeving te proberen. Als je het een keer hebt ervaren, weet je hoe het voelt en hoef je er niet meer bang voor te zijn. Want dat is het probleem denk ik. Mensen zijn heel bang om te slippen, en dan gaan ze krampachtig rijden, waardoor ze juist gaan slippen.

Alleen met de motor ben ik nog niet zover... ;) Misschien een keer met die zijwieltjes gaan oefenen.

• Tankiej
mphilipp schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:00:
[...]

Op zich is de vergelijking (die ik zelf ook maak) met die koude landen niet helemaal eerlijk. Zij hebben de garantie op een dik pak sneeuw en alles is er dan ook op ingericht, anders ligt ook daar het land plat.
Hier hanteren de overheden dezelfde regel is ik: het is maar een paar dagen, dus ik monteer geen winterbanden. De overheid doet hetzelfde en gokt erop dat het wel mee zal vallen en neemt dus minimale maatregelen. Een beetje zout, een paar sneeuwschuivers en de brave burger op het hart drukken thuis te blijven...yeah right! We blijven massaal thuis als het een beetje vriest :X

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, want het kost natuurlijk nogal wat om net zulke maatregelen te nemen als in Zwitserland of Finland. Dat zou een beetje disproportioneel zijn.

Ik pleit er wel al jaren voor om een anti slip cursus verplicht op te nemen in de rijopleiding. Het is, net als een rijvaardigheidstraining, gewoon goed om dat soort dingen een keer in een beschermde omgeving te proberen. Als je het een keer hebt ervaren, weet je hoe het voelt en hoef je er niet meer bang voor te zijn. Want dat is het probleem denk ik. Mensen zijn heel bang om te slippen, en dan gaan ze krampachtig rijden, waardoor ze juist gaan slippen.

Alleen met de motor ben ik nog niet zover... ;) Misschien een keer met die zijwieltjes gaan oefenen.
Klopt, het is niet helemaal een eerlijke vergelijking. Maar ze zouden het in NL toch wel iets beter kunnen doen naar mijn mening.

Voorbeeld:
Bij de eerste sneeuw wordt hier in de gemeente altijd als eerste de parkeerplaats voor de medewerkers van het gemeentehuis sneeuwvrij gemaakt. Dat zou nog enigzins oke zijn als de zoutstrooiers en sneeuwschuivers daarnaast werden 'opgeslagen', maar dat is niet zo. die staan aan de andere kant van de stad. De vier grote parkeerplaatsen in het centrum worden overgeslagen door de gemeente. Daar is het altijd een ijsbaan zodra de sneeuw een beetje ingereden is. Voor het eerst sinds ik hier woon (10 jaar) kwam de zoutstrooier hier door de straat, nadat er elk jaar geklaagd is dat ze hier niet langs kwamen. En nee, dit is geen doodlopend achteraf straatje ;)

Daarnaast valt mij altijd op dat de NS gelijk problemen heeft zodra het gaat sneeuwen en vriezen, terwijl je eigenlijk nooit hoort dat de regionale vervoerders ermee ophouden. De Arriva trein hier heeft de afgelopen winters ook gewoon kunnen rijden. De enige keer dat het niet lukte was 1 dag in 2008, toen was de wisselverwarming uitgezet in de nacht 'om kosten te besparen'. Waardoor dus alle wissels bevroren waren de volgende ochtend :')

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:11
Tankiej schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:20:
[...]

Klopt, het is niet helemaal een eerlijke vergelijking. Maar ze zouden het in NL toch wel iets beter kunnen doen naar mijn mening.

Voorbeeld:
Bij de eerste sneeuw wordt hier in de gemeente altijd als eerste de parkeerplaats voor de medewerkers van het gemeentehuis sneeuwvrij gemaakt. Dat zou nog enigzins oke zijn als de zoutstrooiers en sneeuwschuivers daarnaast werden 'opgeslagen', maar dat is niet zo. die staan aan de andere kant van de stad. De vier grote parkeerplaatsen in het centrum worden overgeslagen door de gemeente. Daar is het altijd een ijsbaan zodra de sneeuw een beetje ingereden is. Voor het eerst sinds ik hier woon (10 jaar) kwam de zoutstrooier hier door de straat, nadat er elk jaar geklaagd is dat ze hier niet langs kwamen. En nee, dit is geen doodlopend achteraf straatje ;)

Daarnaast valt mij altijd op dat de NS gelijk problemen heeft zodra het gaat sneeuwen en vriezen, terwijl je eigenlijk nooit hoort dat de regionale vervoerders ermee ophouden. De Arriva trein hier heeft de afgelopen winters ook gewoon kunnen rijden. De enige keer dat het niet lukte was 1 dag in 2008, toen was de wisselverwarming uitgezet in de nacht 'om kosten te besparen'. Waardoor dus alle wissels bevroren waren de volgende ochtend :')
Vraagje hierover. Heeft iemand wel eens gehoord van woonwijken waar niet gestrooid wordt, omdat dat in het koopcontract van de woningen staat. Iets met beter voor het milieu en dergelijke? Gaat om een straat waar ook een school ligt, en waar het fietspad een behoorlijke ijsbaan kan worden, met de nodige ongevallen tot gevolg.

Ik was van mening dat het de _plicht_ van de gemeente is om plekken bereikbaar en veilig te houden? En dat ongeacht waar je ook woont, de straat van de gemeente is en ze daar kunnen strooien wat ze willen?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

In NL hebben we anders ook nagenoeg garantie op een x-aantal vorstdagen per jaar incl ijzel. Of het significant sneeuwt of niet is maar de vraag, maar gemiddeld genomen heb je ieder jaar wel een paar sneeuwdagen.
Hangt af van de maatregelen.
Precies. Dit soort maatregel heeft veel zin en kost relatief weinig (plus valt op de bestuurder ipv de overheid te verhalen :X ). Wat je nu hebt is dat degenen die het toch al snappen vrijwillig dit soort dingen doen, of het nu een formele cursus is danwel gewoon handrembochten doen op ondergesneeuwde parkeerplaatsen. Maar degenen die het het hardst nodig hebben, de categorieen durft-bij-gladheid-niets-maar-rijdt-toch enerzijds en negeert-wegomstandigheden-en-rijdt-stug-bumperklevend-150 anderzijds, doen dat dus niet.
;)

Doet me denken, wordt ondertussen echt tijd voor VRO hiero. Maarja, heeft niet hoogste prio. Eerst vaarbewijs en trouwens revisie remmen voor incl nieuwe schijven...

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:56:
[...]
In NL hebben we anders ook nagenoeg garantie op een x-aantal vorstdagen per jaar incl ijzel. Of het significant sneeuwt of niet is maar de vraag, maar gemiddeld genomen heb je ieder jaar wel een paar sneeuwdagen.
Dus kies je ervoor om het maar aan te zien en we komen er uiteindelijk allemaal wel doorheen. Het is niet dat er meteen 20 doden per dag vallen. Het is allemaal wat langer in de file en wat blikschade. Zo redeneert denk ik de overheid. Zou ik misschien ook doen als ik het moest betalen... ;)

VRO heb ik trouwens wel gedaan. Alleen niet die sliptoestand met de zijwielen.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 10-12-2012 11:17 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Marc Rademaker schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:55:
[...]

Vraagje hierover. Heeft iemand wel eens gehoord van woonwijken waar niet gestrooid wordt, omdat dat in het koopcontract van de woningen staat. Iets met beter voor het milieu en dergelijke? Gaat om een straat waar ook een school ligt, en waar het fietspad een behoorlijke ijsbaan kan worden, met de nodige ongevallen tot gevolg.

Ik was van mening dat het de _plicht_ van de gemeente is om plekken bereikbaar en veilig te houden? En dat ongeacht waar je ook woont, de straat van de gemeente is en ze daar kunnen strooien wat ze willen?
Nee, nooit van gehoord; maar lijkt me ook niet iets voor een koopcontract eigenlijk. Wat als de buren dan deze paragraaf eruit onderhandelen; moet de gemeente dan bij hun voor de deur wel ineens strooien/schuiven?

Maar bij mij in de wijk wordt ook niet gestrooid; terwijl er toch 3 basisscholen vlak bij elkaar liggen. De weg daarlangs wordt gewoon weer een ijsbaan als de sneeuw lekker platgereden wordt.

Yamaha MT-09

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Het is mij wel bekend dat er in sommige woonwijken gewoon niet gestrooid wordt vanwege [x] reden (Te weinig zout / niet belangrijk genoeg / milieu bewist oid) bijvoorbeeld de straat waar ik in woon wordt niet gestrooid.

Ik heb geen paragraaf in mijn koopcontract over het wel / niet strooien, maargoed, zoiets zou natuurlijk in een ander gemeente wél kunnen worden toegepast. Is ij ons ook heel moeilijke denk ik, de ene kant van de straat is koop woningen en de overkant zijn allemaal huurwoningen.

Uiteindelijk: Plicht of niet, er zijn heelveel straten waar niet gestrooid wordt. Nu ben ik daar zelf niet zo heel erg in geinteresseerd. Ik wil toch niet met 50 of zelfs 30 km/u door mijn straat rijden (kinderen, smal, geparkeerde auto's e.d.) dus hou de strooigoed lekker voor de wegen waar ik wél door wil rijden voor bereikbaarheid.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Tankiej schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:20:
[...]

Voorbeeld:

Ik dacht dat jij ook in het Noorden woonde? in dat geval deel ik die mening niet, want de Arriva lag er ook geregeld uit tussen Leeuwarden <-> Groningen in de afgelopen twee winters.

• Verwijderd
  • Niet online
GenjiBlade schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:45:
Het is mij wel bekend dat er in sommige woonwijken gewoon niet gestrooid wordt vanwege [x] reden (Te weinig zout / niet belangrijk genoeg / milieu bewist oid) bijvoorbeeld de straat waar ik in woon wordt niet gestrooid.

Ik heb geen paragraaf in mijn koopcontract over het wel / niet strooien, maargoed, zoiets zou natuurlijk in een ander gemeente wél kunnen worden toegepast. Is ij ons ook heel moeilijke denk ik, de ene kant van de straat is koop woningen en de overkant zijn allemaal huurwoningen.

Uiteindelijk: Plicht of niet, er zijn heelveel straten waar niet gestrooid wordt. Nu ben ik daar zelf niet zo heel erg in geinteresseerd. Ik wil toch niet met 50 of zelfs 30 km/u door mijn straat rijden (kinderen, smal, geparkeerde auto's e.d.) dus hou de strooigoed lekker voor de wegen waar ik wél door wil rijden voor bereikbaarheid.
Ik ben zelf opgevoed met dat er de plicht is dat je je eigen straat moet schoonmaken. Als de postbode z'n nek breekt is dat jouw verantwoordelijkheid.

Ik weet dat het tegenwoordig erg normaal is om zelf niks te ondernemen en alles maar op andere af te schuiven, maar je eigen straat strooien en vegen is de grootste moeite niet.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:51:
[...]

Ik ben zelf opgevoed met dat er de plicht is dat je je eigen straat moet schoonmaken. Als de postbode z'n nek breekt is dat jouw verantwoordelijkheid.

Ik weet dat het tegenwoordig erg normaal is om zelf niks te ondernemen en alles maar op andere af te schuiven, maar je eigen straat strooien en vegen is de grootste moeite niet.
Dat gaat om de stoep, niet om de straat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

De 'weg' is eigendom van de gemeente. Twee privaatrechtelijke partijen die een overeenkomst sluiten tot de overdracht van een woning kunnen in die overeenkomst niet het eigendomsrecht van een derde, namelijk het 'recht' van de gemeente om de wegen in haar eigendom te strooien, beperken.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Tankiej
Eddos schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:48:
[...]

Ik dacht dat jij ook in het Noorden woonde? in dat geval deel ik die mening niet, want de Arriva lag er ook geregeld uit tussen Leeuwarden <-> Groningen in de afgelopen twee winters.
Klopt, oosten van Groningen. Hier reed Arriva nog gewoon :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Legend schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:19:
De 'weg' is eigendom van de gemeente. Twee privaatrechtelijke partijen die een overeenkomst sluiten tot de overdracht van een woning kunnen in die overeenkomst niet het eigendomsrecht van een derde, namelijk het 'recht' van de gemeente om de wegen in haar eigendom te strooien, beperken.
Ik denk eerder dat het andersom is: nieuwbouwwijk, gemeente geeft aan niet te willen strooien (kosten/milieu/wat voor reden dan ook), projectontwikkelaars kregen allicht keuze om mee te betalen of het onbestrooid te laten. 3x raden waar ze voor kozen :z

Oslik blyat! Oslik!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik denk niet dat projectontwikkelaars zich heel druk maken over of er gestrooid wordt of niet, en er zeker niet voor gaan betalen :P Overigens heeft elke gemeente groter dan anderhalve man en een paardenkop een Gladheidbestrijdingsplan vanuit haar publiekrechtelijk verplichting als wegbeheerder. Die verplichting kun je niet privaatrechtelijk 'afkopen' oid.

[/offtopic]

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 10-12-2012 14:35 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Goed nieuws voor wie nog geen voorlopig rijbewijs heeft gehaald: Vernieuwd motorrijbewijs uitgesteld tot 1 mei. (bron)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 16:39 ]

• Tankiej
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:38:
Goed nieuws voor wie nog geen voorlopig rijbewijs heeft gehaald: Vernieuwd motorrijbewijs uitgesteld tot 1 mei. (bron)
Dat gaat over België, niet over Nederland volgens mij..

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tankiej schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:47:
[...]

Dat gaat over België, niet over Nederland volgens mij..
BE inderdaad. Ach, boeit mij toch niet want ik heb het toch al gehaald :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
BE of NL is toch hetzelfde?
Ik bedoel.... Dat is toch juist de bedoeling met al die rijbewijzen? Nu wordt het allemaal op 1 lijn en eenduidig, gaat Belgie het weer aanpassen.

• Tankiej
Phyxion schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:52:
[...]

BE inderdaad. Ach, boeit mij toch niet want ik heb het toch al gehaald :+
Haha klopt, hier hetzelfde :')
Maar ik heb wel medelijden met de mensen onder de 24 die het nog willen halen binnenkort :X
Serotonine schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:53:
BE of NL is toch hetzelfde?
Ik bedoel.... Dat is toch juist de bedoeling met al die rijbewijzen? Nu wordt het allemaal op 1 lijn en eenduidig, gaat Belgie het weer aanpassen.
Zou je wel zeggen ja, maar volgens mij is dit specifiek voor België. Daarnaast moet die nieuwe rijbewijsregeling ook nog steeds door de Eerste en Tweede kamer in NL, zolang dat niet gebeurd is gaat het nog niet door hier.

Achja, het enige wat 1 lijn is, is dat er drie categoriën komen waarvan de motorinhouds en/of vermogen is beperkt/vastgelegd. De leeftijden, of er examens zijn voor nieuwe categoriën mogen de lidstaten nog aanpassen. Dat wil zeggen: ze mogen het strenger maken, niet soepeler :)

Zo is NL één van de weinige landen die voor de eerste categorie een leeftijd van 18 kiest, bijna heel Europa laat dat op 16 staan zoals in de Europese richtlijnen staat. Daarnaast las ik afgelopen week een bericht dat Nederland het enige land is waar je A2 niet in één keer kan halen, maar waar je eerst A1 moet hebben om examen te kunnen doen voor A2.
Bron: http://www.verkeerspro.nl...-a1-verplicht-is-voor-a2/

Hoewel het dus bedoeld zou moeten zijn als één richtlijn voor Europa, zit er in de lidstaten onderling nog best veel verschil in. Jammer genoeg..

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 10-12-2012 17:26 ]

• DECOY88
(overleden)
[...]

offroad (de kuil, zand) is moeilijker dan met ijzel overeind houden

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:49:
[...]
offroad (de kuil, zand) is moeilijker dan met ijzel overeind houden
Oh...dawissiknie. Nou ben ik niet de beste offroadrijder, maar ik heb er wel een paar km's offroad in NL en de sahara opzitten. Nou is het diepe/mulle zand niet mijn grootste vriend, maar in principe kom ik er wel doorheen. Sowieso helpt offroad rijden enorm voor je rijvaardigheid in het alledaags verkeer.
Eigenlijk zou je dat moeten koppelen aan het motorrijbewijs: een of twee dagen offroad rijden. Gewoon om te ervaren hoe stabiel zo'n motor nou eigenlijk is (leer je met VRO ook wel) en wat je er eigenlijk allemaal mee kan. Het zal voor velen een beetje eng zijn, maar als je alleen al een aantal basiszaken onder de knie hebt, zit je weer heel anders op de motor.

Met de auto heb ik dus ooit zo'n anti-slip gedaan en dat scheelt ook enorm. Misschien is het niet voor iedereen hetzelfde, maar ik vond het nuttig. Je zit veel zekerder in de auto onder mindere omstandigheden. Je weet immers wat je kunt en hoe het slippen aanvoelt. Als je er alleen maar bang van bent (want onbekend) gaat het zeker fout. En de VRO hielp ook goed (vooral omdat ik toen een paar jaar niet had gereden). Je moet na zo'n cursus ook actief bezig blijven met wat je geleerd hebt. Dingen in je hoofd nalopen en verkeersituaties die je om je heen ziet gebeuren bekijken en bedenken hoe je zelf zou reageren in zo'n geval. Niet constant natuurlijk; je moet ook ontspannen kunnen rijden. Maar het bewust zijn van de gevaren en wat je moet doen is denk ik wel belangrijk.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:38:
[...]

Oh...dawissiknie. Nou ben ik niet de beste offroadrijder, maar ik heb er wel een paar km's offroad in NL en de sahara opzitten. Nou is het diepe/mulle zand niet mijn grootste vriend, maar in principe kom ik er wel doorheen. Sowieso helpt offroad rijden enorm voor je rijvaardigheid in het alledaags verkeer.
Eigenlijk zou je dat moeten koppelen aan het motorrijbewijs: een of twee dagen offroad rijden. Gewoon om te ervaren hoe stabiel zo'n motor nou eigenlijk is (leer je met VRO ook wel) en wat je er eigenlijk allemaal mee kan. Het zal voor velen een beetje eng zijn, maar als je alleen al een aantal basiszaken onder de knie hebt, zit je weer heel anders op de motor.

Met de auto heb ik dus ooit zo'n anti-slip gedaan en dat scheelt ook enorm. Misschien is het niet voor iedereen hetzelfde, maar ik vond het nuttig. Je zit veel zekerder in de auto onder mindere omstandigheden. Je weet immers wat je kunt en hoe het slippen aanvoelt. Als je er alleen maar bang van bent (want onbekend) gaat het zeker fout. En de VRO hielp ook goed (vooral omdat ik toen een paar jaar niet had gereden). Je moet na zo'n cursus ook actief bezig blijven met wat je geleerd hebt. Dingen in je hoofd nalopen en verkeersituaties die je om je heen ziet gebeuren bekijken en bedenken hoe je zelf zou reageren in zo'n geval. Niet constant natuurlijk; je moet ook ontspannen kunnen rijden. Maar het bewust zijn van de gevaren en wat je moet doen is denk ik wel belangrijk.
offroad met van die allroad bandjes. dan duwd het zand je alle kanten op terwijl je met ijzel geen kant opgeduwd word alleen de kant die jij wilt.

Verwijderd

Als ik me niet vergis is dit inderdaad enkel voor Belgie. Ik heb mijn rijbewijs ook al een tijdje geleden gehaald maar vind het toch niet slecht dat er nog enkele maanden bijkomen. De nieuwe regeling trekt echt nergens op.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DECOY88 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:42:
[...]

offroad met van die allroad bandjes. dan duwd het zand je alle kanten op terwijl je met ijzel geen kant opgeduwd word alleen de kant die jij wilt.
Aan de andere kant kan ijzel je wel makkelijker verrassen, omdat het slechter zichtbaar is. Als je het zand in gaat dan zie je dat wel en ben je daar ook meer bewust mee bezig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:17:
[...]

Aan de andere kant kan ijzel je wel makkelijker verrassen, omdat het slechter zichtbaar is. Als je het zand in gaat dan zie je dat wel en ben je daar ook meer bewust mee bezig.
dat is zo. maar vaak rij je met ijzel vaste routes waarbij bepaalde punten eerder ijzelt dan andere delen van de route :Y gewoon niet gek doen en rechtop door de bocht gebeurd er weinig

beide wielen geblokkerd. km teller op 0 en toeren op 1200. en gleed rustig rechtuit.

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 10-12-2012 19:24 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ijzel is niet iets wat je kunt bepalen qua locatie.

Ik heb 20 ton (20.000 Kg) materiaal onder me voelen schuiven op ijzel en gun dat niemand. Géén controle hebben over... is ENG!!

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 10-12-2012 19:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:44:
Ijzel is niet iets wat je kunt bepalen qua locatie.

Ik heb 20 ton (20.000 Kg) materiaal onder me voelen schuiven op ijzel en gun dat niemand. Géén controle hebben over... is ENG!!
hier op het dorp zijn het vaste plekken die eerder aanvriezen dan andere stukken. waarvan eentje 200 meter van huis is. dus als het daar glad is kan het vaker glad zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's geen ijzel... Da's aangevroren vocht (waarschijnlijk een viaduct/brug). Net zo lastig, maar voorspelbaar bij omstandigheden.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:50:
Da's geen ijzel... Da's aangevroren vocht (waarschijnlijk een viaduct). Net zo lastig, maar voorspelbaar bij omstandigheden.
kruispunt waar het een en ander onder gestort ligt wat goed de aardwarmte isoleerd. ben daar al meerdere keren rond mijn as gegaan met de trapfiets _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dat al meerdere malen overkomen is op die locatie.... :o

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 10-12-2012 20:17 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56

_Apache_

For life.

Twijfel sterk, ga ik morgen met de motor weg of niet.. Graadje vorst, hoeveel ik aan de kust zit zal het wel niet zo hard lopen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DECOY88 schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:23:
[...]

dat is zo. maar vaak rij je met ijzel vaste routes waarbij bepaalde punten eerder ijzelt dan andere delen van de route :Y gewoon niet gek doen en rechtop door de bocht gebeurd er weinig

beide wielen geblokkerd. km teller op 0 en toeren op 1200. en gleed rustig rechtuit.
Als je vaste routes rijdt, rijd je automatisch ook meer op de automatische piloot en word je dus nóg eerder verrast. Juist omdat je die route kent en het dus niet verwacht. ;)

Als het écht ijzelt ben je gewoon klaar. Dan kun je niet eens over straat lopen, laat staan rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:18:
[...]

Als je vaste routes rijdt, rijd je automatisch ook meer op de automatische piloot en word je dus nóg eerder verrast. Juist omdat je die route kent en het dus niet verwacht. ;)

Als het écht ijzelt ben je gewoon klaar. Dan kun je niet eens over straat lopen, laat staan rijden.
het verbaaste me ook maar kon zonder moeite overiend blijven ook al stond me voorwiel stil en bleef achter 1200rpm aangeven _O- gewoon een beetje balanceren en er is niks aan de hand.

alleen met de fiets boeit het me niet of doe ik het erom. 3x om me as deed ik het erom. vol in de ankers voetje uit en draaien maar *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat ik m'n fiets moet uitlenen aan je?

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:05:
Misschien dat ik m'n fiets moet uitlenen aan je?
:N oefening baart kunst. kan tegenwoordig al aardig weg(gl)rijden op een ijsplaat. hard trappen en de boel overeind houden >:)

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 20:52
Dat was nog best spannend op de motor...in Uitgeest vrij weinig aan de hand, maar in Heerhugowaard was er niet gestrooid... 1 grote ijsbaan hier.
Maar we hebben het weer gered :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuw dieptepunt: met 276km volledig drooggereden :(

Gelukkig wel binnen bebouwde kom op 400m van goedkope tankstation. Maar toch...

Oslik blyat! Oslik!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
1 op hoeveel was dat? En belangrijker, vertel eens over je rijstijll haha 8-)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Of je hebt bij de laatste tankbeurt de tank niet helemaal volgegooid. :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Kent iemand de Nieuweweg in Maarsen waar die uitspraak over gaat? Blijkbaar zijn 2 motorrijders verongelukt doordat ze de macht over het stuur verloren door bobbels in de weg. Bomen langs de weg hebben met hun wortels hobbels in het wegdek veroorzaakt.
Ik heb al gekeken met Google Maps/Streetview, maar dan zie ik niets, alleen een aantal opgelapte stukken wegdek en nieuwe boompjes ernaast.
Ik probeer me een voorstelling te maken van hobbels die zo erg zijn dat je motor gaat stuiteren en je de macht over het stuur verliest. Maar ik ken die situatie niet, dus ik weet het ook niet. Ooit wel eens zitten dromen en zo een drempel gemist...en dat was even de lucht in dus...ook leuk. Wie kent het daar?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik niet, maar op de video van het ongeval zag je dat ze met cruisers reden. En die staan niet bekend om hun geweldige vering of wegligging.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:29:
Ik niet, maar op de video van het ongeval zag je dat ze met cruisers reden. En die staan niet bekend om hun geweldige vering of wegligging.
Ah! Die video had ik even gemist (niet op die link geklikt). Het was dus best wel heftig zo te zien. Je ziet een motor met passagier die zelfs even uit het zadel wipt. Vooral als je het niet verwacht kan ik me voorstellen dat het niet fijn is. De dames moesten door een tegenligger naar rechts uitwijken, waardoor je op de ergste hobbels terecht komt. Normaal ga je daar niet vrijwillig overheen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ken de situatie niet, maar heb het laatst op tv gezien. (In een "neutraal" programma en niet bij het stemmingmakende HvN) Ze hebben er complete reconstructies gemaakt die uiteindelijk tot deze uitspraak hebben geleid.

Het blijkt dat de wortels het asfalt flink omhoog hadden gedrukt. Nu is één zo'n hobbeltje weliswaar oncomfortabel, maar niet direct een probleem. Alleen stonden de bomen langs deze weg toevallig op een zodanige afstand, dat je van hobbel naar hobbel reed, waardoor het effect van een eventuele onbalans werd versterkt.
Als ik het me goed herinner, mocht je er 60 rijden. Deze snelheid was niet veilig te halen. Alleen al daarom is de gemeente nalatig geweest.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 22:31

JaltaH

meh

Ik rij er vaker langs, het was een paar jaar geleden inderdaad best erg gesteld met die weg. Als je goed keek zag je van een afstandje al de hobbels (precies waar je nu die opgelapte stukken ziet), vooral door de scheidingslijn tussen wegdek en gras die niet recht was. In het donker of met de zon in je ogen konden ze je zeker verrassen. Als je dan ook net nog moet uitwijken voor een tegenligger...

Careful. We don't want to learn from this.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:11
mphilipp schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:22:
Kent iemand de Nieuweweg in Maarsen waar die uitspraak over gaat? Blijkbaar zijn 2 motorrijders verongelukt doordat ze de macht over het stuur verloren door bobbels in de weg. Bomen langs de weg hebben met hun wortels hobbels in het wegdek veroorzaakt.
Ik heb al gekeken met Google Maps/Streetview, maar dan zie ik niets, alleen een aantal opgelapte stukken wegdek en nieuwe boompjes ernaast.
Ik probeer me een voorstelling te maken van hobbels die zo erg zijn dat je motor gaat stuiteren en je de macht over het stuur verliest. Maar ik ken die situatie niet, dus ik weet het ook niet. Ooit wel eens zitten dromen en zo een drempel gemist...en dat was even de lucht in dus...ook leuk. Wie kent het daar?
Ik ken het daar, maar heb er niet gereden toen die hobbels er nog waren. Heb wel eens een andere hobbelige weg gehad, en toen ging mijn motor gelukkig rechtdoor, maar ik moest al mijn harry de hengst-kunsten wel even uit de kast trekken.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
En daar komt dus het manco van veel motoren, je kan niet staan of hebt niet genoeg veerweg om over dit soort obstakels heen te komen.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is denk ik vooral de verrassing die je pakt. Achteraf is het vaak makkelijker om er iets over te zeggen. Als je schrikt en verstijfd, ben je gezien. Je komt, vooral in Nederland niet dagelijks dit soort dingen tegen en niet iedereen heeft meteen het instinct om te gaan staan en de motor onder te laten klapperen. En dat gaat ook niet (goed) op elke motor. Staan op een chopper is best lastig denk ik. En dan nog...als je dat nooit hebt gedaan.

Vandaar dat ze in de VRO ook die bermvlucht doen. Maar dan nog moet je dat blijven oefenen en hopen dat je uit reflex niet precies het verkeerde doet. Je reflexen zijn maar heel moeilijk te beheersen. Toch scheelt het denk ik als je dergelijke oefeningen hebt gedaan. Al was het alleen maar om je schrikreactie te kunnen beheersen.

• GBTW
>:) bermvlucht doe ik ook wel eens om hier op de dijk mensen in te halen :+

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Die hobbels waren het ergst bij de rand v/d weg bij de bomen. als je naar rechts verplaatst en gaat vervolgens vliegen dan blijf je naar rechts gaan. Beetje als ijzel en bewegen, beiden bandjes grip kwijt en natuurkunde laat je de ingeslagen weg doorgaan. beetje knippenpad is leuk maar dan wel zonder tegenliggers want zo'n weg met 2-richting verkeer kan echt niet. Haalt een Enduro ook niet.

And it goes BRAAAAAPP!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Net geplaatst in het GIFjes toppic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dvPxdRZD6RrT8u3bnUlykeIA/full.gif
Levensgevaarlijk, zo'n slecht aangeduid bultje :S

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yonni schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:43:
1 op hoeveel was dat? En belangrijker, vertel eens over je rijstijll haha 8-)
5.91l/100km volgens Spritmonitor.de, dus 1:16.9.

Niet geweldig, maar te verwachten gezien combo van rijden met slecht weer en korte ritjes (motor niet goed op temperatuur, relatief veel van de tijd met choke gereden). Heb nergens boven de 120km/u gereden, probleem is eerder teveel 50km/u (bk Amsterdam)

Als ik lange stukken rij en het rustig houd haal ik 1:21, maar dan moet ik echt strak 100km/u blijven rijden.

* dion_b overweegt cruise control, op zo'n PC800 heb je toch geen neiging tot scheuren
Coffeemonster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:47:
Of je hebt bij de laatste tankbeurt de tank niet helemaal volgegooid. :P
Vorige tank was 3/4 leeg en er is 12l ingegaan. Deze keer ging er 16.32l in, exact zelfde als vorige keer dat ik hem leeg reed. Denk niet dat dat het probleem was.

Gewoon combo van idioot kleine tank (16,32l dus, en dat is tot aan de rand vol) met suboptimale rijomstandigheden en teveel optimisme van mijn kant.

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, Oxford handgrips besteld. ben benieuwd.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 21:43
@discussie over hobbels in de weg:

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de provincie Zuid-Holland over een hobbel op de A4 van Amsterdam naar Den Haag (tussen HMP 28.1 en 28.2). Ongeveer een jaar geleden hebben ze daar aan de weg gewerkt en sindsdien zit er een behoorlijke hobbel (ik schat toch wel 15cm) die de twee linker rijstroken kruist. Als je daar met een vaartje overheen gaat dan kan ik niet meer normaal op het zadel blijven zitten. Ik ga nu dan ook altijd gehurkt staan op de motor om de klap op te vangen.

Bij slecht weer en eventueel een glad wegdek zou je daar met een tweewieler best eens op je smoel kunnen gaan. Is dit stukje snelweg: http://maps.google.nl/?ll...p=12,221.99,,0,21.52&z=16 maar dan na de werkzaamheden.

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 11-12-2012 14:39 ]

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
_Apache_ schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:35:
Zo, Oxford handgrips besteld. ben benieuwd.
Ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik heb zelf handvaten van Daytona, die er gisteravond opeens mee ophielden terwijl ik bij -2 door de sneeuw over de A6 reed. Heb nog nooit zulke koude handen gehad geloof ik 8)7

Geen idee wat er mis mee is, alle kabels zitten nog goed aangesloten en de zekeringen zijn ook allemaal in orde. Heb ze pas sinds augustus, wel erg snel kapot :F

• GBTW
MailMan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:35:

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de provincie Zuid-Holland over een hobbel op de A4 van Amsterdam naar Den Haag (tussen HMP 28.1 en 28.2). Ongeveer een jaar geleden hebben ze daar aan de weg gewerkt en sindsdien zit er een behoorlijke hobbel (ik schat toch wel 15cm) die de twee linker rijstroken kruist. Als je daar met een vaartje overheen gaat dan kan ik niet meer normaal op het zadel blijven zitten. Ik ga nu dan ook altijd gehurkt staan op de motor om de klap op te vangen.

Bij slecht weer en eventueel een glad wegdek zou je daar met een tweewieler best eens op je smoel kunnen gaan. Is dit stukje snelweg: http://maps.google.nl/?ll...p=12,221.99,,0,21.52&z=16 maar dan na de werkzaamheden.
even bij MAG melden dan 8)7

• _Apache_

_Apache_

For life.

GBTW schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:54:
[...]
Heb ook wel eens een klacht gemeld over een lus bij een stoplicht welke slecht reageerde daarom lang op rood bleef. Een dag later een mailtje van de verkeersdeskundige dat de lus onhandig geplaatst is, maar voorlopig weinig aan te doen is. Welliswaar geen oplossing, maar wel snel een antwoord. :*)

• MailMan
GBTW schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:54:
[...]

Verwacht je dat er een actiegroep voor ingezet moet worden dan? :P Mag hopen dat de wegbeheerder van Zuid-Holland ook bovenstaand bericht in de media heeft gelezen en ze wat alerter zijn bij meldingen.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
gelaagd voor mijn AVD examen!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gefeliciteerd! Welkom bij de club!

Oslik blyat! Oslik!

• GBTW
MailMan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:07:
[...]

Verwacht je dat er een actiegroep voor ingezet moet worden dan? :P Mag hopen dat de wegbeheerder van Zuid-Holland ook bovenstaand bericht in de media heeft gelezen en ze wat alerter zijn bij meldingen.
MAG maakt het makkelijker om het bij de juiste persoon neer te leggen zodat ze er ook wat mee gaan doen.
Maar zolang jij niets meld gebeurt er niets |:(
Feli :) *O*

[ Voor 14% gewijzigd door GBTW op 11-12-2012 15:21 ]

• MailMan
GBTW schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:20:
[...]

MAG maakt het makkelijker om het bij de juiste persoon neer te leggen zodat ze er ook wat mee gaan doen.
Maar zolang jij niets meld gebeurt er niets |:(
Ik heb in mijn bericht toch gezegd dat ik gemaild heb naar de webeheerder (die ik via deze link heb gevonden: http://www.rijkswaterstaa...ders.aspx?cookieload=true)? Waarom doe je dan alsof ik niets gemeld heb en zet je er twee keer een verontwaardigde smiley bij?

Of interpreteer ik je bericht verkeerd en is dat niet naar mij gericht?

Zou binnen 5 dagen bericht moeten krijgen in ieder geval.
Van harte :)

[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 11-12-2012 15:40 ]

Verwijderd

Feli!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:02
Gefeliciteerd *O*

• GBTW
MailMan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb in mijn bericht toch gezegd dat ik gemaild heb naar de webeheerder (die ik via deze link heb gevonden: http://www.rijkswaterstaa...ders.aspx?cookieload=true)? Waarom doe je dan alsof ik niets gemeld heb en zet je er twee keer een verontwaardigde smiley bij?

Of interpreteer ik je bericht verkeerd in is dat niet naar mij gericht?

[...]

Van harte :)
Niet naar jouw gericht :) bedoelde meer dat veel mensen zeiken maar niemand het eigenlijk meldt. Ik hoop dat je nog wat terug hoort van RWS. :)

Had van de week het zelfde bij een supermarkt waar mijn oma boven woont, ligt al een week een elektro motor van de koel installatie die uit diezelfde koel installatie is gevallen. Vraag ik aan mijn oma heeft iemand het al gemeld? Nee, hoe lang ligt hij er zo al, Oh een week... :| Gewoon jammer dat.

• MailMan
GBTW schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:42:
[...]

Niet naar jouw gericht :) bedoelde meer dat veel mensen zeiken maar niemand het eigenlijk meldt. Ik hoop dat je nog wat terug hoort van RWS. :)

Had van de week het zelfde bij een supermarkt waar mijn oma boven woont, ligt al een week een elektro motor van de koel installatie die uit diezelfde koel installatie is gevallen. Vraag ik aan mijn oma heeft iemand het al gemeld? Nee, hoe lang ligt hij er zo al, Oh een week... :| Gewoon jammer dat.
Ah ok :) Snap wat je bedoelt. Ik wacht het even af en ben benieuwd of ze actie gaan ondernemen. Zo niet dan ga ik er weer even achteraan.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag 7 doorrijders gespot.
1 motorscooter in eindhoven, 1 fazer achtig ding in Apeldoorn en de rest ergens op de A50 tussen Hoogeveen en Eindhoven in de middag/avond spits.
Wat ik zeker herkende: GS ergens tussen Arnhem en Apeldoorn richting N.
Rode BMW K nog iets met kuip en zwart leren pak ter hoogte van Oss richting N.
Grijze motorscooter bij de afrit Vechgel ook N waards, rode Pan achtig geval bij afrit Uden, en zwarte chopper net na de oprit Son.
Helden met die 1,5graad buiten temp.. d:)b

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Verwijderd
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:58:
Vandaag 7 doorrijders gespot.
1 motorscooter in eindhoven, 1 fazer achtig ding in Apeldoorn en de rest ergens op de A50 tussen Hoogeveen en Eindhoven in de middag/avond spits.
Wat ik zeker herkende: GS ergens tussen Arnhem en Apeldoorn richting N.
Rode BMW K nog iets met kuip en zwart leren pak ter hoogte van Oss richting N.
Grijze motorscooter bij de afrit Vechgel ook N waards, rode Pan achtig geval bij afrit Uden, en zwarte chopper net na de oprit Son.
Helden met die 1,5graad buiten temp.. d:)b
Het was aan de kust niet glad, dus nog prima te doen. Mijn wintervoering heb ik thuis kunnen laten.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/523836_10200200331277262_1520642481_n.jpg

Vandaag maar begonnen de stock knipperlichten - die naar mijn mening lelijk waren - te vervangen met LED knipperlichten.

Dacht dat het een moeilijke klus zou zijn, maar nee. Dit was echt easy. Ik had geen handleiding of iets dergelijks, ben er gewoon zo ingedoken. Had voor de zekerheid wel krimpkousen gekocht, mocht het onverhoopt misgaan.

Eerste lampje rechtsachter ging goed, totdat ik een calculatiefoutje maakte en alles opnieuw kon doen -_-

Dat gebeurde me geen tweede keer en vanaf dat punt ging alles vlekkeloos. Nou ja. De voorste lichten van de Fazer zijn irritant om los te maken (zeker omdat 1 schroef dol was geraakt en ik hoop wrik werk heb moeten verrichten) de achterlichten gingen zonder problemen los.

Ook heb ik een hoop moeten improviseren qua gaten om de nieuwe lichten vast te krijgen. Stukjes plastic covers die de gaten mooi zouden bedekken waren 14 euro per paar via eBay. 28 euro dus voor 4 stuks.

Dat kon ik natuurlijk zelf ook doen, dus heb flink wat dingen zelf in elkaar geknutseld om de lampen mooi weg te werken :)

Al met al, eerste keer LED lichten installeren heeft me ongeveer 2,5 uur tijd gekost. Ben nu van plan om ook het remlicht achter te gaan vervangen voor LED.

(Tevens heb ik tussendoor even de stock spiegels vervangen voor spiegels met beter zicht)

I'm on a roll :Y

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
(overleden)
Big Womly schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:12:
Net geplaatst in het GIFjes toppic:
[afbeelding]
Levensgevaarlijk, zo'n slecht aangeduid bultje :S
dat is niet het bultje zijn schuld :N gevalletje voorwielin de lucht die door de rem reactie niet meer op gang kan komen. en een achterwiel die op dat moment gelanceerd word. ik ga wel ruiger over drempels. kan met mijn gs500 ook als ik de keerringen weereens vervangen had :X

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

iemand een tip voor een fatsoenlijke webshop voor led verlichting..??
Wil de pinkers en runninglights en zo gaan vervangen voor led versies maar ik zie door al die sites het bos niet meer.
De ene site heeft alleen wat H4 pitten, de andere gooit je dood met een heel assortiment aan led dag rij lamp dingen voor in auto's.
Ik zoek gewoon iets waarbij elke verschillend type fitting te krijgen maar dat lijkt wat te veel gevraagd.. |:(

Oh ik heb trouwens geen creditcard of paypal dus een Nederlandse webshop heeft de voorkeur.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik haal altijd alles van Ebay. Dan heb je inderdaad wel Paypal nodig. Met Ebay heb je wel de beste prijs en het grootste aanbod.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 11-12-2012 22:53 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, alle accessoires voor mijn gsx-r komen van ebay. Donker ruitje, 'titax' hendels, rimstriping, veel ander klein spul, allemaal van ebay. Mss dat ik binnenkort een setje Arashi wave schijven ga bestellen

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:57:
Idd, alle accessoires voor mijn gsx-r komen van ebay. Donker ruitje, 'titax' hendels, rimstriping, veel ander klein spul, allemaal van ebay. Mss dat ik binnenkort een setje Arashi wave schijven ga bestellen
Hier precies hetzelfde.

Donker ruitje uit China voor 15 euro inclusief verzenden. Hier in NL betaal je daar zo'n 60 tot 100 euro voor.

Verder nog een vizier, hendels en lampjes besteld, ook allemaal uit China. Alleen de Yoshimura uitlaten komen uit Amerika. Die waren inclusief verzendkosten en belasting nog dik 400 euro goedkoper dan hier.

Verwijderd

DECOY88 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:36:
[...]

dat is niet het bultje zijn schuld :N gevalletje voorwielin de lucht die door de rem reactie niet meer op gang kan komen. en een achterwiel die op dat moment gelanceerd word. ik ga wel ruiger over drempels. kan met mijn gs500 ook als ik de keerringen weereens vervangen had :X
Als ze er gewoon een bordje bij zetten "pas op drempel" is iedereen weer gelukkig.
Goede nieuws, er zijn geen mensen gewond geraakt

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:35:

Zo heeft er jarenlang een hobbel gezeten in de afrit van de A2 naar de A15, komende vanuit het zuiden. Dat is zo'n leuke lus, maar er zat ergens op 3/4 als ik het me goed herinner een hobbeltje. Als je niet al te hard rijdt, niet heel erg, maar als je 'm met Rossi aspiraties doet, kan het akelig worden.

Uiteindelijk is dat wel een beetje het probleem met de openbare weg. Hoewel de wegen hier best goed zijn in vergelijking met bv België, kun je van alles tegenkomen, vooral in het buitengebied. Juist op die leuke kleine weggetjes is het soms best slecht. Ik reed vorig jaar nog langs de Amstel geloof ik, aan de kant waar je eigenlijk alleen met goed fatsoen met fietsers overheen kunt. Het is zodanig smal dat als er een fiets van de andere kant komt, ik met de motor al bijna op het randje moet rijden. Dus lekker doorgassen met al die leuke bochtjes is er al helemaal niet bij, tenzij je graag gaat zwemmen met je motor. En daar is de weg niet best, veel scheuren, kuilen en hobbels.
En al is de weg prima, heb je wel eens landbouwvoertuigen die een bak klei neerdonderen, peerden die er een lekkere flats laten vallen of een bak grind op de ideale lijn in een bocht. Daarom snap ik niet dat juist in dat soort gebieden sommigen van ons als gekken doorscheuren. En als ze dan op hun bek gaan, krijg je zo'n janktopic op MF dat het vooral aan allerlei andere zaken lag, behalve aan henzelf. Meestal krijgen de banden de schuld, of het grind wat er lag.

• MailMan
mphilipp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:04:
[...]

Zo heeft er jarenlang een hobbel gezeten in de afrit van de A2 naar de A15, komende vanuit het zuiden. Dat is zo'n leuke lus, maar er zat ergens op 3/4 als ik het me goed herinner een hobbeltje. Als je niet al te hard rijdt, niet heel erg, maar als je 'm met Rossi aspiraties doet, kan het akelig worden.

Uiteindelijk is dat wel een beetje het probleem met de openbare weg. Hoewel de wegen hier best goed zijn in vergelijking met bv België, kun je van alles tegenkomen, vooral in het buitengebied. Juist op die leuke kleine weggetjes is het soms best slecht. Ik reed vorig jaar nog langs de Amstel geloof ik, aan de kant waar je eigenlijk alleen met goed fatsoen met fietsers overheen kunt. Het is zodanig smal dat als er een fiets van de andere kant komt, ik met de motor al bijna op het randje moet rijden. Dus lekker doorgassen met al die leuke bochtjes is er al helemaal niet bij, tenzij je graag gaat zwemmen met je motor. En daar is de weg niet best, veel scheuren, kuilen en hobbels.
En al is de weg prima, heb je wel eens landbouwvoertuigen die een bak klei neerdonderen, peerden die er een lekkere flats laten vallen of een bak grind op de ideale lijn in een bocht. Daarom snap ik niet dat juist in dat soort gebieden sommigen van ons als gekken doorscheuren. En als ze dan op hun bek gaan, krijg je zo'n janktopic op MF dat het vooral aan allerlei andere zaken lag, behalve aan henzelf. Meestal krijgen de banden de schuld, of het grind wat er lag.
Eens. Juist de gemiddelde goede staat van ons wegdek doet je al snel vergeten dat er ook plekken zijn waar het/de weg(dek) gewoon niet zo perfect is, of juist tegen het gevaarlijke aan. Dat laatste eigenlijk alleen maar wanneer je er (te) hard rijdt, maar dat dat gebeurt begrijp ik. Ik heb er niets op tegen als een motorrijder een mooi weggetje zoekt en daar zonder teveel overlast een keertje gaat scheuren (doe ik ook wel eens), mits je rekening houdt met de mogelijke risico's. Ga dan inderdaad niet lopen janken op de gemeente als er ineens een tak op de weg ligt of een scheur in het asfalt. Een gemeente heeft niet overal cameras of inspecteurs en een groot deel is je eigen verantwoordelijkheid. Ik rijd ook wel eens een stukje eerst rustig om de weg te inspecteren, dan keer ik om en ken dan in ieder geval de staat van het wegdek en de situatie eromheen.
In de situatie op de pagina hiervoor is de gemeente duidelijke nalatig geweest doordat ze niet adequaat gereageerd hebben op eerdere gevallen in die situatie, laat dat duidelijk zijn. Maar in eerste instantie heb je je eigen verantwoordelijkheid om op te letten en er niet vanuit te gaan dat het wegdek 100m voor je in perfecte staat is omdat het wegdek 100m achter je dat ook was. Gewoon altijd blijven opletten.

Nu in Amsterdam bij de oprit S113 b.v. daar zijn ze bezig met wegwerkzaamheden. Als gevolg een spoor zand in de bocht van de oprit. Erg vervelend, maar ze kunnen ook niet elke keer de weg af gaan zetten en het schoon gaan maken om 2 minuten later weer met de shovel over de weg te moeten.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sterker nog, met vorst ben ik blij met een spoortje zand. Liever dat dan de ongeveegde en ongestrooide ijsplaten die je af en toe vlak voor de S112 oprit hebt :X

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

PilatuS schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:47:
Ik haal altijd alles van Ebay. Dan heb je inderdaad wel Paypal nodig. Met Ebay heb je wel de beste prijs en het grootste aanbod.
Ik zal e-bay eens gaan door zitten spitten en maar eens kijken of ik een paypal accountje kan aan maken.

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:23:
[...]

Ik zal e-bay eens gaan door zitten spitten en maar eens kijken of ik een paypal accountje kan aan maken.
Zou er zeker eens rondkijken, kan je altijd nog beslissen om het niet te doen.

Als ik kijk wat er voor mijn motor allemaal te koop is vind ik dat enorm veel. De motor die ik rij is nou niet bepaald een erg populair model geweest maar de keuze in accesoires op Ebay is gigantisch.

Ook vind ik het prijsverschil met Ebay en diverse winkels te groot.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PilatuS schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:30:
[...]

Zou er zeker eens rondkijken, kan je altijd nog beslissen om het niet te doen.

Als ik kijk wat er voor mijn motor allemaal te koop is vind ik dat enorm veel. De motor die ik rij is nou niet bepaald een erg populair model geweest maar de keuze in accesoires op Ebay is gigantisch.

Ook vind ik het prijsverschil met Ebay en diverse winkels te groot.
Klopt, op eBay kan je soms erg goedkoop aan onderdelen komen. Toch moet je wel even goed rondkijken hoor, zo had ik laatst nieuwe remblokken nodig (waren ruim op eBay beschikbaar), maar ik kon bij de lokale motorzaak bijna 10€ goedkoper. Blijft absoluut de moeite waard om even rond te kijken ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Nou ja die dealer,
poste ik hier van de week nog dat ik hem wel de handel zou gunnen.
Goed ik vanmiddag ff in de telefoon geklommen en hem eens op gebeld.
Bandjes 2 stuks 200 euro met de montage, :S
(scooter maatje dus een flink pak goedkoper dan grotere motor maten)
Beurtje (olie + filter + versnel.b. olie+ klepspelling check) 175
Das gewoon 375 euro's.. :N
Die bandjes via internet heb ik voor 50 euro het stuk thuis liggen, dan zou ik dus voor 100 euro een banden zaak moeten vinden.
Dat gaat wel lukken denk ik zo.
En voor 175 euro dat mini kleine beurtje. :X

Pagina: 1 ... 422 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.