Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.274 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vince22 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:55:
@Snars: had je mn link nog gezien voor kuipdelen, mocht je die nog nodig hebben? :)
Stimmt....aber dat is van het oude (<1994) model, past niet op die van mij. Toch bedankt! :)
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:29:
@snars: heb jij ook niet gewoon cuppende banden? slecht remmen, weinig vertrouwen en trillen waren bij mij alle 3 vanwege de gecupte voorband.
Zou best kunnen, die voorband heeft z'n beste tijd gehad. Ik merk ook wel dat de banden met dit weer veel langerzamer warm worden...na een tijdje flink optrekken en remmen slipt het wel minder snel door. De remklauwen zullen ook niet meer al te best zijn.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:04
Chevy454 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:49:
[...]

Nooit ontvangen?

[...]

Jap kopen. Al het andere kost gewoon flink veel geld.

[...]

Ik ben en ga niet meer actief wezen in die wereld. Dus.
jappen zijn niet toegestaan ;) europese modellen only

Ik denk ook niet dat we nog ergens makkelijk winst kunnen boeken.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo ik ben ook lekker bezig geweest aan mijn motor :9

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/3931/achterlichttm8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/2971/akrapovicvb7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/2274/rlogooc9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4038/xenongc9.jpg

Xenon had ik al. En van de achterkant missen de glaasjes op dit moment, omdat ik chrome knipperlichten heb besteld :9

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 13-03-2008 23:48 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
@M3rc, ziet er nice uit, vooral de achterkant

ik blijven spammen met mijn motorzoektocht O-)

Heb gisteravond op een divje 600 uit 98 gereden. (2.000 €)
Beviel meteen wel goed. Zat lekker, motorblok klonk en voelde goed.
Zag er verder ook verzorg uit. Alleen ketting+ tandwiel moet vervangen worden, en de uitlaat was al een keer gerepareerd...

Ga morgen ook nog kijken naar een bandit uit '05.. had deze week al een nieuw bandit bij Safe zien staan. En was eigenlijk meteen wel verliefd. Is meteen wel een stukkie duurder, maar volgens mij ook meteen een heel stuk beter... Wat vinden jullie dat ik moet doen?

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/173658

kan natuurlijk altijd nog zijn dat ik em niet fijn vind rijden :X
maar verwacht dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkChylde op 14-03-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:48:
Zo ik ben ook lekker bezig geweest aan mijn motor :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Xenon had ik al. En van de achterkant missen de glaasjes op dit moment, omdat ik chrome knipperlichten heb besteld :9
Post eens wat meer foto's :) ( gehele motor ;) )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 13:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, net een telefoontje van Snel gehad, zijn eerste mening is dat mijn ZZR totalloss is. Dinsdag komt het schadepoppetje van mijn verzekering erbij kijken.

Geld bij elkaar schrapen en opzoek gaan naar iets anders dan maar... En hopen dat ik voor deze nog iets van de verzekering terugkrijg.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:47

_Apache_

For life.

Gecondoleerd Chakotay ;( , me god have peace on his petrol soul.

Heb je je oog al laten vallen op een andere fiets? Hoop dat je nog wat knikkers terugkrijgt van de verzekering om je keuze voor een nieuwe fiets niet al te krap maken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:18:
[...]

Post eens wat meer foto's :) ( gehele motor ;) )
Hij is nog niet klaar.. dr liggen nog wat onderdelen op mijn kamer :/

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Vandaag nog even lekker een klein stukje (50km) gereden, ik wilde nog wel verder gaan maar het werd een beetje fris in m'n zomerpak. Wel weinig verkeer, maar wat is er zo moeilijk aan rotondes?? Vandaag 2x een automobilist gehad die het wel leuk vond om lekker naast me te gaan rijden terwijl ik op een rotonde rij :?
Het motor virus begint hier in de buurt wel over te slaan, op dit moment zijn een vriend van mij en ik de enige met A rijbewijs maar binnenkort beginnen zijn vader en 3 van onze vrienden ook met lessen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:53:
Vandaag nog even lekker een klein stukje (50km) gereden, ik wilde nog wel verder gaan maar het werd een beetje fris in m'n zomerpak. Wel weinig verkeer, maar wat is er zo moeilijk aan rotondes?? Vandaag 2x een automobilist gehad die het wel leuk vond om lekker naast me te gaan rijden terwijl ik op een rotonde rij :?
Het motor virus begint hier in de buurt wel over te slaan, op dit moment zijn een vriend van mij en ik de enige met A rijbewijs maar binnenkort beginnen zijn vader en 3 van onze vrienden ook met lessen :P
Wat voor rotonde, zo'n kleine 1 baans? Dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als een auto naast je komt te rijden is je positie op de weg niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Pfff, wat een ramp is zo'n vrijdagmiddag op de snelweg. Noitore linksplakkers, koekblikken waar absoluut geen tempo inzit, bijna klemgereden tussen een vrachtwagen en een auto in de file (deels mijn fout want ik zag hem al naar rechts komen maar twijfelde even of ik er tussendoor zou schieten of niet). Ben absoluut geen voorstander van rechts inhalen maar vandaag heb ik er een heleboel ingehaald met een miniem snelheidsverschil. Mocht ik ooit gaan werken zorg ik er iig voor dat ik niet in de spits hoef te rijden want ik kan (blijkbaar) echt niet tegen dat getrut.

Voorzover mijn frustraties, gelukkig heb ik me in de enkele bochten die ik tegenkwam mijzelf goed kunnen vermaken met de nieuwe rubbers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 21-09 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:55:
[...]

Wat voor rotonde, zo'n kleine 1 baans? Dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling :X
Een 1 baans rotonde ja... Inderdaad niet echt de bedoeling :P
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:27:
Dat betwijfel ik, in ieder geval precies zoals ik het geleerd heb. Het punt is ook dat het NIET ging en die auto in de remmen moest. Het punt is dat ik op de rotonde reed en de auto die de rotonde op wilde rijden (maar moest wachten voor mij) gewoon doorreed waardoor ik naar links moest, die auto reed een paar meter door (met z'n 2en op 1 baan dus) en ging daarna opeens vol in de remmen. Rare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Clithopias schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:31:
Pfff, wat een ramp is zo'n vrijdagmiddag op de snelweg. Noitore linksplakkers, koekblikken waar absoluut geen tempo inzit, bijna klemgereden tussen een vrachtwagen en een auto in de file (deels mijn fout want ik zag hem al naar rechts komen maar twijfelde even of ik er tussendoor zou schieten of niet). Ben absoluut geen voorstander van rechts inhalen maar vandaag heb ik er een heleboel ingehaald met een miniem snelheidsverschil. Mocht ik ooit gaan werken zorg ik er iig voor dat ik niet in de spits hoef te rijden want ik kan (blijkbaar) echt niet tegen dat getrut.

Voorzover mijn frustraties, gelukkig heb ik me in de enkele bochten die ik tegenkwam mijzelf goed kunnen vermaken met de nieuwe rubbers :P
Doe je wel een beetje voorzichtig met de nieuwe rubbers ..... Op de één of andere manier plakken die nog niet zo goed. (Of het moet zijn dat ze er al een (paar) honderd kilometer onder liggen).

Wat de rest betreft: Tsja.... ik zat rond de klok van vijven ook op de snelweg (A58, Tilburg -> Eindhoven) maar ben er ter hoogte van Oirschot maar vanaf gegaan. Schijnbaar zijn de automobilisten nog niet volledig uit d'r winterslaap en houden ze daardoor nog niet echt rekening met motoren.
Binnendoor rijden is sowieso véél leuker als je geen haast hebt, en in mijn geval was het ook nog eens korter om thuis te komen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wekko306 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:44:
[...]

Een 1 baans rotonde ja... Inderdaad niet echt de bedoeling :P

[...]

Dat betwijfel ik, in ieder geval precies zoals ik het geleerd heb. Het punt is ook dat het NIET ging en die auto in de remmen moest. Het punt is dat ik op de rotonde reed en de auto die de rotonde op wilde rijden (maar moest wachten voor mij) gewoon doorreed waardoor ik naar links moest, die auto reed een paar meter door (met z'n 2en op 1 baan dus) en ging daarna opeens vol in de remmen. Rare situatie.
Tsjah..... welkom in de wondere wereld die "motorrijden" heet.....

Mensen zien je niet, willen je niet zien óf zien je aan voor brommer o.i.d. * Will_M rijdt met een Yamaha YZF R6 .... schijnbaar lijkt dat op een bromfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dan toch wat meer in het midden van de rijbaan gaan rijden of gewoon stuk harder rijden :D

dat auto's je nog wel is voor brommer aan zien heb ik ook wel is ja :( tegenligger die gaat inhalen vlak voor je neus zodat je op het fietspad moet gaan rijden, tegenligger die naar links wilt afslaan en al half op jouw rijbaan gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:27:
Als je ergens af wilt slaan of op een rechte weg klopt dat wel ja.
Maar op een rotonde ligt het dr gewoon aan dat ze je niet zien (wat trouwens ook niet zo heel raar is, gezien de ongelooflijk dikke raamstijlen van een modernere auto).
Of dat ze van mening zijn dat dat wel moet kunnen.

Ach, keertje remmen en meteen weer gas geven helpt wel aardig om ze wakker te schudden :P
Owja, bij verkeerssluisjes enzo: gewoon chicken gaan spelen als je voorrang hebt, heb allang ontdekt dat als je maar gewoon lomp in de weg gaat rijden ze dr niet eens over nadenken om het alsnog te proberen :P

[ Voor 15% gewijzigd door 4x2 op 14-03-2008 19:06 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:48:
Doe je wel een beetje voorzichtig met de nieuwe rubbers ..... Op de één of andere manier plakken die nog niet zo goed. (Of het moet zijn dat ze er al een (paar) honderd kilometer onder liggen).
Een ruime 250km nu, binnen de eerste 10km zat ik al een cm of 2 van de buitenrand af. Gaat prima als je rustig aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Clithopias schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:36:
[...]

Een ruime 250km nu, binnen de eerste 10km zat ik al een cm of 2 van de buitenrand af. Gaat prima als je rustig aandoet.
same hier, maar nu nog maar 177 km :( morgen wil ik de 500 halen :o

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rimpeldinky schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:59:
[...]

same hier, maar nu nog maar 177 km :( morgen wil ik de 500 halen :o
Waar blijven de foto's ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:21:
[...]

Waar blijven de foto's ??? :)
die hangen ergens een paar uur na het goede weer :+ als mn pa mee wil om foto's te maken met zn camera :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Héél de middag de tijd gehad, vandaag (qua weer..... qua werk durf ik niks te zeggen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:27:
Héél de middag de tijd gehad, vandaag (qua weer..... qua werk durf ik niks te zeggen). :)
ik zal mezelf even snel samenvatten uit het systeembeheerderstopic:

gisteren van 06:00 tot en met 01:00 in utrecht gezeten met de voorbereidingen van een nieuw pand, vandaag alle achtegebleven calls en troep opgeruimd @ kantoor van 08:30 tot 17:00 :+

en JA dat was balen :+

[ Voor 5% gewijzigd door rimpeldinky op 14-03-2008 20:30 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

it's a dirty job .... but a man's got to do what a man has got to do ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:30

JdM

Humbled

Vorige week de cilinder eens van mijn CR250 getrokken, na het opmeten bleek dat de cilinder een tapse toeloop had van 0,8mm :X
Morgen heb ik hem weer terug, nieuwe nicasil erin, nieuw zuigertje> weer een jaartje knallenploegen :)
Zelfs het sleutelen is part of the fun! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, ik heb zojuist voor 28/4 een AVD examen ingepland...nog iets meer dan een maand en dan is het zo ver *O*.

Nu maar hopen dat ik in 1x slaag, is toch best duur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 09:20

DinX

Motormuis

Zo, nog eens een stukje gaan rijden. De 2de keer in bijna 3 maanden ofzo :p (nieuwe auto enzo :p)

Vorige keer mezelf maar afvragen of ik het al zo snel verleerd had. Vandaag op de terugweg dan eens naar m'n banden gekeken, ik kon ze met m'n duim indrukken :X
Thuis aangekomen de compressor erop .... 1.8 bar op m'n achterband en 2.1 op m'n voorband :X
Lekker als je 2.7-2.8 gewend bent :X

Dat krijg je als je normaal doorrijdt en hem dan ineens 3 maanden laat staan :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren 2 uur rijles gehad voor een pakje peuken :) Mijn instructeur moest een aantal dingen kopen 25km verder op. Over de snelweg daar naartoe gegaan en een behoorlijke tijd in een aantal winkels geweest. Hij zei aan het begin dat ie 1 uur zou rekenen ipv 2 maar aan het einde van die 2 uur had ik misschien 45 min gereden dus was een pakje peuken wel goed. Verder was het ook niet echt een goede les want heb bijna alleen maar snelweg gereden. Maarja 45 min rijden voor een pakje peuken van 4 euro is ook niet slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:57:
Woei, ik heb zojuist voor 28/4 een AVD examen ingepland...nog iets meer dan een maand en dan is het zo ver *O*.

Nu maar hopen dat ik in 1x slaag, is toch best duur :P.
Hey succes dan maar he! Dat "is toch best duur" is mij ook opgevallen! Sjeesj, je bent toch echt altijd meer kwijt dan je denkt!
Woensdag heb ik AVB, hopen dat ik het haal, want de langzame slalom lukt nog steeds niet. De rest wel foutloos trouwens. Iemand weleens gezakt met 1 of 2 compleet foute oefeningen?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die langzame slalom vind ik ook het moeilijkste van allemaal. De rest van de oefeningen gaan na een tijdje oefenen wel prima maar die ene slalom is echt klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45
Vince22 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Hey succes dan maar he! Dat "is toch best duur" is mij ook opgevallen! Sjeesj, je bent toch echt altijd meer kwijt dan je denkt!
Woensdag heb ik AVB, hopen dat ik het haal, want de langzame slalom lukt nog steeds niet. De rest wel foutloos trouwens. Iemand weleens gezakt met 1 of 2 compleet foute oefeningen?
Ik heb afgelopen maandag mijn AVB gehaald. Had zelf ook moeite met de langzame slalom, de rest ging eigenlijk meestal wel goed. En uiteraard ging tijdens het examen de langzame slalom perfect en het achtje verkeerd :)
Overigens mag je er gewoon 2 fout hebben, in verschillende groepen welliswaar. Dus nee, er is nog niemand gezakt met 1 compleet foute oefening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/2008%20suzuki%20GSX650F/103_PANA_014.jpg
cliquen voor de rest

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Leuke motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

steveman

Comfortabel ten onder

Nice bike!

Maar waar is je hugger nou :? (Of haal ik nu twee fietsen door elkaar?)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verrry nais , i like yes

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:19:
[...]

Ik heb afgelopen maandag mijn AVB gehaald. Had zelf ook moeite met de langzame slalom, de rest ging eigenlijk meestal wel goed. En uiteraard ging tijdens het examen de langzame slalom perfect en het achtje verkeerd :)
Overigens mag je er gewoon 2 fout hebben, in verschillende groepen welliswaar. Dus nee, er is nog niemand gezakt met 1 compleet foute oefening ;)
Had ik ook :o. Tijdens het lessen ging die langzame slalom met de grootste moeite nog steeds bagger, en op het AVB in 1x goed :').

(@Vince22)
Maar je krijgt inderdaad 7 oefeningen, waarvan je er 5 moet halen (inderdaad wel netjes over de verschillende clusters verdeeld)...dus je mag er best 2 helemaal verneuken :).

Voor de details zie deze PDF van het CBR.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor de motorcrossers en/of Johnny Knoxville fans, dit is het inmiddels bekende moment waar hij z'n kruis stuk maakt :p

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uwsZZXSP4AM]

Z'n hele uitleg. Hij is er blijkbaar in geslaagd om het stuur te breken op z'n zaakje :X

:+

http://www.shredordie.com/videos/0821afc842

:X

[ Voor 58% gewijzigd door DinX op 16-03-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

steveman schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:54:
Nice bike!

Maar waar is je hugger nou :? (Of haal ik nu twee fietsen door elkaar?)
hugger is nog niet binnen :( net als dat er nog geen uitlaten beschikbaar zijn van yoshi :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

charrel

Cortisol4life..

Nice bike rimpel, ziet er erg goed uit in die kleur. Lijkt me dat je zeker geen spijt hebt dat je toch deze kleur genomen hebt!
Zit die rim striping er standaard op?

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 16-03-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

rimpeldinky schreef op zondag 16 maart 2008 @ 05:28:
[...]

hugger is nog niet binnen :( net als dat er nog geen uitlaten beschikbaar zijn van yoshi :(
Ah, oh well dan wordt het toch twee keer pakjesavond!

En meteen een excuus om weer een photoshoot te doen ;) Grappig trouwens, bij een zo'n foto zie je 'm in beide spiegels :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Mooie fiets Rimpel. d:)b

Een goede allrounder om ervaring mee op te doen!
Hij heeft de looks van een 'R' en maar dan met meer comfort. En als je een motortoertochtje gaat maken vermoed ik dat jij meer uitgerust van deze fiets afstapt dan ik op m'n R6.

Echter ik heb één opmerking/tip:
Ik vind de tankpad beetje te hoog zitten. Want dat stuk tussen je buddy en de tankpad is behoorlijk aan slijtage onderhevig. Denk aan je rits of gewoon de wrijving van je leren(?) broek. Ik weet niet of je ook een regenrijder bent, maar als er ook nog eens zand tussen je broek en je tank komt.....
Ik zou dat echt zonde vinden.

Ik raad je aan om terug naar de dealer te gaan om te vragen of ze een nieuwe erop willen plakken, maar dan uiteraard lager. En tot die tijd zou ik dit stuk goed in de wax te zetten en dat goed bijhouden.
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/2008%20suzuki%20GSX650F/103_PANA_011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Erg mooi "speeltje" Rimpeldinky _/-\o_

Wat Oemfoefoe hier boven ook al zegt: Met die tankpad zou ik even terug gaan en even netjes vragen of ze een nieuwe willen plakken op de lokatie waar dat ding hoort (centimeter of 5 naar beneden ongeveer).

Ik heb al meerdere nieuwe Suzuki's (GSX-R'en) gezien waar er helaas al een doffe plek zat op de plaats waar normaal je tankpad zit (nét of ze vergeten waren blanke lak te spuiten).

Dat kleine display in de toerentellen, is dat een gearindicator? Zou erg netjes zijn dat ze dat tegenwoordig gewoon af fabriek monteren. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 16-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Je lijkt gelijk te hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.at/stuff/bike/galerie/GSX650F_K8_4.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Oemfoefoe op 16-03-2008 15:10 . Reden: Plaatje erbij gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

charrel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 08:28:
Nice bike rimpel, ziet er erg goed uit in die kleur. Lijkt me dat je zeker geen spijt hebt dat je toch deze kleur genomen hebt!
Zit die rim striping er standaard op?
rim striping was een optie :)
wimmel_1 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:40:
Erg mooi "speeltje" Rimpeldinky _/-\o_

Wat Oemfoefoe hier boven ook al zegt: Met die tankpad zou ik even terug gaan en even netjes vragen of ze een nieuwe willen plakken op de lokatie waar dat ding hoort (centimeter of 5 naar beneden ongeveer).

Ik heb al meerdere nieuwe Suzuki's (GSX-R'en) gezien waar er helaas al een doffe plek zat op de plaats waar normaal je tankpad zit (nét of ze vergeten waren blanke lak te spuiten).

Dat kleine display in de toerentellen, is dat een gearindicator? Zou erg netjes zijn dat ze dat tegenwoordig gewoon af fabriek monteren. :)
tankpad ga ik nog even voor kijken, bedankt voor de tips :) dat kleine schermpie is idd een gear indicator erg handig :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik wil volgende week maar eens gaan kijken naar een integraalhelmpje van ongeveer 150 euro. Zat zelf te denken aan HJC of Nolan (alhoewel van de laatste ook wat slechtere reviews zijn).
Liefst wil ik een matzwarte en aangezien ik over 3 jaar toch een andere wil vroeg ik me af of het dan toch handig is om glasfiber te nemen of dat dit overkill is?

Heb de standaard tips allemaal al gelezen over pasvorm etc. maar ben nu echt op zoek naar bepaalde type helmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ligt eraan hoe lang je met een helm doet. Ik koop elke 2 jaar een helm omdat hij door de vele km's helemaal afgeleefd is aan de buitenkant (en binnenkant). Ik heb dus al geen helm nodig met fiberglass.

Als je zo iemand bent die motor + pak / helm koopt en waar alles bij elkaar moet passen qua kleur enzo, en die het pak dus ook hebben zo lang als de motor, dan is fiberglass je keuze :+

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 16-03-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Mijn ervaring met Nolan is dat het niet één van de stilste helmen zijn. Veel windgeruis enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Gaat zeker nog geen combinatie worden van motor/kleding/helm. Eerst maar eens wat dingen testen wat wel/niet fijn is op de motor. Windgeruis daarentegen lijkt me niet prettig is dat met alle modellen van Nolan zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gear en benzine indicator, wat een luxe! Die tankpad ziet er trouwens niet uit alsof die ontworpen is om lager te zitten, wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Oemfoefoe schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:35:
Mijn ervaring met Nolan is dat het niet één van de stilste helmen zijn. Veel windgeruis enzo.
de N103 is laatst getest als zijnde de op 1 na stilste na schubert geen idee meer waar ik dat gelezen heb though

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DinX schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:22:
Ligt eraan hoe lang je met een helm doet. Ik koop elke 2 jaar een helm omdat hij door de vele km's helemaal afgeleefd is aan de buitenkant (en binnenkant). Ik heb dus al geen helm nodig met fiberglass.

Als je zo iemand bent die motor + pak / helm koopt en waar alles bij elkaar moet passen qua kleur enzo, en die het pak dus ook hebben zo lang als de motor, dan is fiberglass je keuze :+
Hoeveel km rij je nog ( de afgelopen maand bv......) hehe :+

Polycarbonaat helmen gaan zo'n beetje 3-6 jaar mee, glasfiber enz. wel rond de 10 jaar. Heb ergens wel is een test gelezen van een 23 jaar oude poly helm, die kwam niet eens zo slecht uit de test.
Zeker als je het vergelijkt met de standaarden die ze toen hadden.
Binnenwerk wordt natuurlijk wel minder, maar bij de meeste helmen kan je de binnenste stof iig. al verwijderen en wassen. M'n arai helm van 7 jaar oud zit eigenlijk nog net zo als een nieuwe in dezelfde maat, dan vervang ik dus wel af en toe de wangstukken. Dat heb ik nu 2x gedaan.
Bij Termaat zeiden ze dat een glasfiber helm eigenlijk nog veel langer mee kan, mits je de binnenkant gewoon goed verzorgd/ schoonhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

charrel schreef op maandag 17 maart 2008 @ 00:04:
[...]

Hoeveel km rij je nog ( de afgelopen maand bv......) hehe :+
shhhht :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

rimpeldinky schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:49:
[...]

de N103 is laatst getest als zijnde de op 1 na stilste na schubert geen idee meer waar ik dat gelezen heb though
Okay toegegeven.....techniek staat natuurlijk niet stil. De Nolan die ik had was gekocht in 2001. En deze had aan de zijkanten extra klepjes waar de uiteinden van het vizier in verdween. Dit is natuurlijk erg gevoelig voor windgeruis.
Die helm had trouwens wel een heerlijke sluiting! Een soort getande kunstof lepel die direct in de helm klikt. In een seconde kon je hem met één hand (inclusief handschoenen) losser of strakker stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
vanmiddag mijn motor ophalen *O*
heb besloten om toch maar wat meer centjes neer te leggen en een mooi bandit 650s (2005/ 15k) te kopen. Van het weekend proefritje gedaan, en rijdt fantastisch :D

plaatje van de verkoper:
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2907/bandit1dx6.jpg

Is unive trouwens een goede motorverzekeraar (wa+)?
Heb vanalles zitten bekijken dit weekend, maar zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkChylde schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:09:
vanmiddag mijn motor ophalen *O*
heb besloten om toch maar wat meer centjes neer te leggen en een mooi bandit 650s (2005/ 15k) te kopen. Van het weekend proefritje gedaan, en rijdt fantastisch :D

plaatje van de verkoper:
[afbeelding]

Is unive trouwens een goede motorverzekeraar (wa+)?
Heb vanalles zitten bekijken dit weekend, maar zie door de bomen het bos niet meer
lekt ie zoveel dat er zo'n enorme lap onder ligt? ;)

But seriously leuke fiets :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hier iig geen problemen met unive, niet al teveel eisen aan sloten en dergelijke om hem te stallen.
Qua kosten zegt iedereen altijd dat van alles goedkoper is maar heb er nog nooit eentje gevonden die onder de prijs van unive kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Oriondirect en ZLM zijn (voor een WA verzekering) ietsje goedkoper dacht ik, maar Oriondirect heb ik geen enkel vertrouwen meer in en ZLM is alleen voor brabanders en zeeuwen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ToolkiT schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:31:
[...]

lekt ie zoveel dat er zo'n enorme lap onder ligt? ;)

But seriously leuke fiets :)
die lag onder de hoes, om de lak van de motor te beschermen :+

Ik kwam london verzekering tegen, en die is goedkoper.
Maar vanuit de website kreeg ik de indruk dat je niet direct kon verzekeren.
Dus die viel voor mij al meteen af
Voor een lopende verzekering is het misschien wel goedkoper..
Ik heb alleen gekeken naar wa /wa+, wa+ ben ik bij unive 15 € kwijt, en london was 11 €
https://www.london.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik verzekerde via een intergroep tussenpersoon bij london, nooit problemen mee gehad

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Ik heb een vorige auto bij London gehad via netpolis.nl. Is niet ideaal, niet rechtstreeks telefonisch benaderbaar voor vragen, alleen voor schades rechtstreeks met 0900 volgens mij. Zit nu met de auto bij Centraal beheer. Maar daar ging het niet over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Misschien is het goed om erbij te vermelden of je er ooit aanspraak op hebt moeten maken. Zo ben ik zeer tevreden over m'n kostbaarheden verzekering voor m'n laptop, vooral omdat ik 'm nooit nodig heb gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Nou ik heb wel eens een aanrijding gehad met de auto, en de tredes die ik terugviel was niet te zuinig. Ging van 2 jaren naar -1 of -2 geloof ik. Weet niet of dat per verzekeraar anders is, maar ik zou in ieder geval de no-claim garantiebeschermdinges er wel bij nemen. Dat gebeurt me in ieder geval nooit weer (een ongeluk zit nl in een heel klein (dood) hoekje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verzekeringetje bij KNMV.....naast het blad Motor en andere acties krijg je bij KNMV ook een pechservice. Een soort ANWB zeg maar. Ik kon toendertijd instappen met 80%.
Inmiddels ook maar mijn auto daar ondergebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX, je gaat me toch niet vertellen dat jij nu ook aanschuift op de 314 tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 22:29
Geen enkel probleem bij de Unive. Ben er ook wel min of meer op aangewezen mocht ik de MV all risk willen verzekeren want KNMW bijvoorbeeld eist een startonderbreker of een alarm, welk ik geen van beiden heb. Alleen kost het bij de Unive weer een behoorlijke klap geld :X Voordeel van de Unive voor mij persoonlijk is dat het kantoor 1 straat verder zit dus kan er altijd ff langswippen als ik ergens mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

KNMV schijnt nogal slecht met uitbetalen te zijn, verder moet je volgens mij bij hun nu ook 2x art4 goedgekeurde sloten hebben als je hem stalt buiten (lekker handig op vakantie).
Anders dan de naam doet vermoeden is het niet echt een verzekering voor en door motorrijders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik kan daarvan niets vinden in mijn polisvoorwaarden. :/

* Oemfoefoe gaat eens online kijken of het is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Yoshi schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:15:
[...]

DinX, je gaat me toch niet vertellen dat jij nu ook aanschuift op de 314 tegenwoordig?
De laatste 2-3 maanden ja :p
Toen ik m'n nieuwe auto pas had daar altijd mee naar het werk gegaan :p En na zolang lekker droog en warm in de auto gezeten te hebben is de stap naar rijden door de regen bij 7° toch wat groot :p

Morgen ga ik wel weer met de motor (normaal gezien).
Ik ben eerlijk gezegd iemand die zich niet ergert in de file. De radio aan en lekker lachen met Peter Vandeveire :p

Sta jij er ook in ofzo ? Je woont in dezelfde gemeente, dus de kans is groot. Indien ja, toeter maar als er morgen een blauwe FJR met xenon door de file rijdt :p

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 17-03-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

Steffie

Opaque

charrel schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:18:
KNMV schijnt nogal slecht met uitbetalen te zijn, verder moet je volgens mij bij hun nu ook 2x art4 goedgekeurde sloten hebben als je hem stalt buiten (lekker handig op vakantie).
Anders dan de naam doet vermoeden is het niet echt een verzekering voor en door motorrijders...
Voor rijders onder de 24 rekenen ze ook absurde premies ten opzichte van de gemiddelde verzekeringsmaatschappij. Motorrijders worden er beter van, right :/

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

charrel schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:18:
.....verder moet je volgens mij bij hun nu ook 2x art4 goedgekeurde sloten hebben als je hem stalt buiten (lekker handig op vakantie).
Imho ben je abuis Charrel,

In de polisvoorwaarden staat onder 'Clausule 006 - Extra slot' (pagina 8 ) het volgende:

"Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal, joyriding
of pogingen daartoe dient het motorrijwiel, bij het al dan niet bewaakt parkeren
of stallen naast het normale stuurslot te worden afgesloten met een ARTCategorie
IV of hoger goedgekeurd, dan wel door een KNMV Verzekeringen goedgekeurd,
extra slot. Dit geldt eveneens bij stalling in een niet-inpandige garage,
schuur of berging."

Ik maak hieruit op dat een stuurslot en één extra slot voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 13:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Lijkt wel zo inderdaad... En een Abus Detecto schijfremslot met alarm van ~100 euro is al ART IV goedgekeurd, dus goed te doen:)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:43:
[...]

De laatste 2-3 maanden ja :p
Toen ik m'n nieuwe auto pas had daar altijd mee naar het werk gegaan :p En na zolang lekker droog en warm in de auto gezeten te hebben is de stap naar rijden door de regen bij 7° toch wat groot :p

Morgen ga ik wel weer met de motor (normaal gezien).
Ik ben eerlijk gezegd iemand die zich niet ergert in de file. De radio aan en lekker lachen met Peter Vandeveire :p

Sta jij er ook in ofzo ? Je woont in dezelfde gemeente, dus de kans is groot. Indien ja, toeter maar als er morgen een blauwe FJR met xenon door de file rijdt :p
Ik sta inderdaad elke dag in dezelfde file op weg naar Leuven centrum. In het begin toen ik daar werkte vertrok ik heel vroeg om de file te vermijden, rond 6u, half7. Maar na een jaartje ben ik toch maar beginnen wat later te vertrekken. Of je nu om half7 in de file staat, of om half9, je doet er toch even lang over om in Leuven te geraken.

Ik heb je al een heel aantal keren voorbij zien rijden :P (denk ik toch). Er zijn een deel FJR's die naar Leuven crossen elke dag, maar er is er maar 1 blauwe geloof ik.
Probleem is dat ik je pas herken als je mij voorbij bent. Ik ben namelijk 1 van de chauffeurs die links tegen volle lijn rijdt (ofwel rechts tegen de volle lijn bij die zeldzame keren dat ik rechts sta in de file). Meestal heb je dan iemand achter je die dan in het midden rijdt, waardoor je de motorrijders pas heel laat ziet. :(
Komt daar nog bij natuurlijk dat je in het begin gewoon een bak licht tussen de auto's ziet doorkomen, en pas laat kan onderscheiden wat er achter die bak licht schuilgaat. :)
Ik heb ook een motor gekocht om de file te gaan trotseren, maar voorlopig laat ik die voor woon-werk nog even in de stal om wat ervaring op te bouwen buiten de file, maar binnen een paar weken als de regen wat minder is ga ik toch eens beginnen. Dus als je binnenkort een bordeaux GSX750F ziet stuntelen in de file, ben ik het... Niet te verwarren met de gewoon rode 600F die sinds een maand woon-werk doet, dat is naar het schijnt een collega van mij die ook in Leuven werkt.
Voorlopig zal ik dus nog met het koekblik aanschuiven... Als er je een bordeaux (ja, ik weet, ik heb iets met de kleur rood :P ) C4 ziet aanschuiven mag je me altijd eens de volle xenon laag geven, ofwel gewoon toeteren. Als ik dan wakker genoeg (en je nog niet 100m verder bent tegen dat ik kan reageren) zal ik terug toeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

http://www.bmwgsclub.nl/f...hp?t=22673&highlight=knmv

Hier is een heel stuk over de knmv, op het motor-forum.nl is er ook nog wel het één en ander over te vinden. Zijn natuurlijk altijd wel slechte ervaringen met verzekeringen. Maar hier zijn wel erg veel klachten over. Begon ergens nadat ze over zijn gestapt naar een ander samenwerkingsverband als ik het zo begrijp. Voor 2007 lees je eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

Tevens staat dit in de voorwaarden : (https://www.knmvverzekeri...voorwaarden_AutoMotor.pdf)

Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal of
vandalisme dient het motorrijwiel ‘s nachts (tussen de tijdstippen van zonsonder-
gang en zonsopgang) binnen te zijn gestald. Dit geldt uitsluitend in de directe nabij-
heid van het woonadres van verzekerde.
Bij stalling buiten dient het motorrijwiel door middel van een extra ART-Categorie IV
of hoger goedgekeurd slot (naast het normale stuurslot) te worden afgesloten en
met een deugdelijk ketting- of beugelslot bevestigd te zijn aan een aard- of nagel-
vast voorwerp.
Indien op deze verzekering tevens clausule 007 (alarmsysteem) van toepassing is,
dient het alarmsysteem ingeschakeld en bedrijfsklaar te zijn.

Buiten stallen is dus met 2 sloten, als je op vakantie bent, en ergens aan vast!
Staat ie bij je woonadres dan moet ie binnenstaan ............ !?

Ze hebben zeker voor een speciale prijs garageboxen te huur in de buurt :+

[ Voor 54% gewijzigd door charrel op 18-03-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik spreek niet tegen dat er negatieve ervaringen zijn hoor tegenover KNMV. Gelukkig heb ik nog geen aanspraak op ze hoeven doen en ik hoop dat wanneeer ik dat wel moet doen, dat ik je ongelijk kan geven. Verzekeraars zijn nou eenmaal boeven! :+

Ik wilde je alleen informeren dat het gebruik van 2 sloten (stuurslot niet meegerekend) niet vereist is bij KNMV.

Snel editten hè?! :P
Ik zal het morgen nog eens doornemen..... * Oemfoefoe gaat nu slapie doen. Welterusten!

[ Voor 15% gewijzigd door Oemfoefoe op 18-03-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Oemfoefoe schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:06:
Ik spreek niet tegen dat er negatieve ervaringen zijn hoor tegenover KNMV. Gelukkig heb ik nog geen aanspraak op ze hoeven doen en ik hoop dat wanneeer ik dat wel moet doen, dat ik je ongelijk kan geven. Verzekeraars zijn nou eenmaal boeven! :+

Ik wilde je alleen informeren dat het gebruik van 2 sloten (stuurslot niet meegerekend) niet vereist is bij KNMV.

Snel editten hè?! :P
Ik zal het morgen nog eens doornemen..... * Oemfoefoe gaat nu slapie doen. Welterusten!
Zoals je in bovenstaande kan lezen staat toch echt art4 slot EN met een slot aan een vast voorwerp vast. Naast het stuurslot. Je kan het inderdaad op 2 manieren uitleggen, maar als verzekerde trek je wsl. aan het korste end....

Lol, was inderdaad nog even bezig met zoeken O-)

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 18-03-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Goedemorgen.

Ik ben weer terug uit Italië. Misano is VETTTTTTT :P

Ben alleen helemaal gebroken nu. Maar wel helemaal klaar voor de strijd in de CUP.

Oja, het was er contineu rond de 18 a 19 graden :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/misano-14-16-maart-2008/fotomotoit-13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/misano-14-16-maart-2008/fotomotoit-19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/misano-14-16-maart-2008/fotomotoit-7.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Welcome back! Sjiek zo in het wit. Beetje knappe tijden kunnen rijden ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jeps...

1:54,5 Dat staat gelijk aan een 1:54 op Assen.. (tijden liggen gelijk op die Circuits)

Mag ook wel.. Ik had in totaal 14,5 uur vrij rijden :P Dan moet je de baan toch wel goed kennen hahaha.

De stickers van de sponsor moeten er nog op :P

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 18-03-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

woei tylen! nice! zou willen dat ik ook een racer had zodat ik wat kon spelen op het circuit :o nu is wat jij doet al laaang geen spelen meer maar goed :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er stoer uit tylen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 11:07
en vraagje tussendoor:

ik ben al een jaar of 5 in bezit van mn autorijbewijs..dus geen sprake van een puntenrijbewijs..maar heb ik dat nu wel aangezien ik een "nieuw" rijbewijs heb voor de motor? zou beetje raar zijn dat elke keer als je een nieuw rijbewijs haalt je weer 5 jaar aan een puntenrijbewijs vast zit?

iemand ervaring met een yamaha xt660x? heb interesse in dit model omdat dit wat meer "motor" is dan een echte supermotard...dus niet wegwaaien op de snelweg en de mogelijkheid om eens iemand mee te nemen...bevalt dit kan er naar een aantal jaar alsnog een hardcore sm gehaald worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:22:
en vraagje tussendoor:

ik ben al een jaar of 5 in bezit van mn autorijbewijs..dus geen sprake van een puntenrijbewijs..maar heb ik dat nu wel aangezien ik een "nieuw" rijbewijs heb voor de motor? zou beetje raar zijn dat elke keer als je een nieuw rijbewijs haalt je weer 5 jaar aan een puntenrijbewijs vast zit?
hangt denk ik van je leeftijd af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:22
Mooie plaatjes Tylen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ziet er goed uit jeroen.. :P

Was mark ook aan het trainen?? en wat reed hij?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee Mark niet...

Ik weet niet wat hij gaat doen dit jaar. Ze motor is al vanaf zijn eerste dag op Assen in 2007 kapot en hij wil hem maar niet maken :(

Thnx all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:46:
hangt denk ik van je leeftijd af...
Nee, je bent immers al in het bezit van je rijbewijs. Dat rijbewijs wordt aangevuld met "A" en dus zul je niet weer een beginnend bestuurder worden.

Tylen, als ik die plaatjes zie dan wil ik net als jij zijn. O+ Mooi man!

[ Voor 11% gewijzigd door saviour op 18-03-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 22:29
saviour schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:20:
[...]
Nee, je bent immers al in het bezit van je rijbewijs. Dat rijbewijs wordt aangevuld met "A" en dus zul je niet weer een beginnend bestuurder worden.
Klopt. Je bent tenslotte ook je gehele rijbewijs kwijt, door voor zowel auto, motor, vrachtwagen, etc. wanneer je slechts in 1 bepaald voertuig de overtreding hebt begaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

saviour schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Tylen, als ik die plaatjes zie dan wil ik net als jij zijn. O+ Mooi man!
Je leeft maar 1 keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

* Steve jaloers is op Tylen!

Damn dat lijkt me mooi om te doen/kunnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 14:29

Quarin

Ondertitel... wasda?

Na een maandje motorrijden ben ik nog steeds erg blij met mijn motor (kan ook niet anders natuurlijk), heel veel kilometers heb ik nog niet gereden, maar ik ga vaak als ik thuiskom een kwartiertje mijn standaard rondje hier bij Delft rijden met wat leuke bochtjes.
Wel op een wat mindere manier erachter gekomen dat de motor een parkeerstand heeft, gelukkig kwam er om half 2 's nachts nog iemand langsfietsen.
Verder ook erachter gekomen dat de reservestand van mijn tank niet werkt, daar kwam ik 100 meter voor een tankstation achter (veel meer geluk dan dat ga ik denk ik niet meer hebben). Maar ik ben er niet echt blij mee, je zit toch wat minder relaxt op je motor als je wat meer kilometers hebt gemaakt, en om nou elke 130km preventief te tanken ofzo gaat me ook weer wat ver. Ik heb nog helemaal niks uit elkaar gehaald maar heb ook niet echt een idee wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Quarin schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:55:
Verder ook erachter gekomen dat de reservestand van mijn tank niet werkt, daar kwam ik 100 meter voor een tankstation achter (veel meer geluk dan dat ga ik denk ik niet meer hebben).
Kan nog erger. Ik was een keer m'n kraantje van reserve vergeten afhalen op m'n divi. Na de laatste rotonde voor ik thuis was begon m'n motor te bokken. Toen keek ik pas naar m'n dagteller ... ik zat aan zo ongeveer het absolute maximum van de kilometers die ik kon doen.

Gelukkig was een paar 100 meter verder een benzinestation (3 zelfs op 1 km) :p
M'n motor viel uit toen ik op hetr fietspad aan de overkant kwam, en ik ben uitgerold tot net voor de pomp. Ik heb hem toen 2 meter moeten duwen ofzo :D De eigenaar van het tankstation die buiten stond had me niet eens horen aankomen, m'n motor was dan ook uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Zo, ik heb vandaag het blok uit m'n ZXR400 gehaald. Viel al met al nog wel mee, kost alleen veel tijd.
Verder heb ik nog nooit echt aan motoren gesleuteld dus hopenlijk komt het allemaal goed. :+
Binnenkort ga ik dus de koppakking en het spanblad vervangen en even de kleppenspeling controleren.
Daarna het blok er weer in en dan kan ik weer rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo. Nog eens met de motor naar het werk gegaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:32:
Zo. Nog eens met de motor naar het werk gegaan :p
lekker he? ;)

Toch beter dan dat koekblik zonder deksel van je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:16:
* Steve jaloers is op Tylen!

Damn dat lijkt me mooi om te doen/kunnen !
Het doen is gewoon een kwestie van een dag boeken. Kosten varieren van rond de 100 euro (Zolder) tot 225 euro (Assen).
Het kunnen is niet moeilijk. Knie aan de grond is geen must maar zal aan het eind van de dag niet moeilijk meer zijn, of het gebeurd ongemerkt al (zoals bij een vriendin van mij).

Is de drempel nog te hoog, In de laagste groepen zijn marshalls die je begeleiden. Ben je bang voor je motor? Er zijn verzekeringen. Of anders creatief met crashes doen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Quarin schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:55:
Na een maandje motorrijden ben ik nog steeds erg blij met mijn motor (kan ook niet anders natuurlijk), heel veel kilometers heb ik nog niet gereden, maar ik ga vaak als ik thuiskom een kwartiertje mijn standaard rondje hier bij Delft rijden met wat leuke bochtjes.
Wel op een wat mindere manier erachter gekomen dat de motor een parkeerstand heeft, gelukkig kwam er om half 2 's nachts nog iemand langsfietsen.
Verder ook erachter gekomen dat de reservestand van mijn tank niet werkt, daar kwam ik 100 meter voor een tankstation achter (veel meer geluk dan dat ga ik denk ik niet meer hebben). Maar ik ben er niet echt blij mee, je zit toch wat minder relaxt op je motor als je wat meer kilometers hebt gemaakt, en om nou elke 130km preventief te tanken ofzo gaat me ook weer wat ver. Ik heb nog helemaal niks uit elkaar gehaald maar heb ook niet echt een idee wat het kan zijn.
goed je dagteller in de gaten houden. Dan weet je hoever je ongeveer bent met je brandstof.
Maar wel balen dat je kraantje het niet doet :'(

* DarkChylde gaat deze week (waarschijnlijk) een schubert concept helmpje halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Laatst online: 23-09 22:47

L01

Vandaag motorhelm en jas gehaald bij Martijns motorkleding in Rotterdam (goede zaak!).

:9
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnsmotorwebshop.nl/article383489.jpg

En deze jas

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnsmotorwebshop.nl/full1495145.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door L01 op 19-03-2008 15:59 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:03:
Of anders creatief met crashes doen >:) >:)
Toevallig nog foto van een voorbeeld?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:03:
[...]

Het doen is gewoon een kwestie van een dag boeken. Kosten varieren van rond de 100 euro (Zolder) tot 225 euro (Assen).
Het kunnen is niet moeilijk. Knie aan de grond is geen must maar zal aan het eind van de dag niet moeilijk meer zijn, of het gebeurd ongemerkt al (zoals bij een vriendin van mij).

Is de drempel nog te hoog, In de laagste groepen zijn marshalls die je begeleiden. Ben je bang voor je motor? Er zijn verzekeringen. Of anders creatief met crashes doen >:) >:)
Mja, misschien is een deel van de jaloezie te herleiden tot een gebrek aan motor ;) Maar dit is zeker iets dat ik eens wil doen!

Je zult vast niet de eerste zijn nee die de brokstukken van z'n motor bijelkaar raapt en ergens in een berm een reconstructie maakt :o

Pagina: 1 ... 36 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.