• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb sinds kort de WRT54GL. Het is echt een prima routertje en werkt tot nu toe smetteloos. Ik vroeg me alleen af. Kan ik op de router 3 pc's met kabel en 2 draadlose verbindingen tegelijk gebruiken?

Upside down

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Craytahar schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:50:
Ik heb sinds kort de WRT54GL. Het is echt een prima routertje en werkt tot nu toe smetteloos. Ik vroeg me alleen af. Kan ik op de router 3 pc's met kabel en 2 draadlose verbindingen tegelijk gebruiken?
Zonder problemen op tomato. En zover ik weet ook niet op de originele firmware.
WRT54GL is gewoon een hele snelle en stabiele router, waar je echt wel wat voor moet doen om die op de knieen te krijgen.
Houd er wel rekening mee dat met twee draadloze verbinding de risico bestaat dat je verbindingssterkte een stuk zwakker word.
Ik heb daar geen ervaring mee, want er is maar één laptop in dit huis, maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Is iemand dit probleem wel eens tegengekomen?
Router werkt gewoon via kabel en wlan staat aan, maar hij accepteert geen connecties.
Als ik handmatig de wlan connect dan vraagt hij weer om password, connect en dan doet hij helemaal niks.

Dit is pas de tweede keer dat dit gebeurde.. De eerste keer ging het over na 2 dagen. Maar weet iemand specifiek waarom de router geen wlan verbindingen accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nou wil ik mijn wrt54gl op mijn alice box (= modem en router in 1) aansluiten , en de wrt54gl als access point gebruiken, dus dan moet ik de firewall, NAT en de DHCP uitzetten op mijn wrt54gl.

ik heb de laatste tomato firmware er op staan.

welke opties moet ik op mijn wrt54gl uit of aan zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door edgarf28 op 17-11-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
edgarf28 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:06:
nou wil ik mijn wrt54gl op mijn alice box (= modem en router in 1) aansluiten , en de wrt54gl als access point gebruiken, dus dan moet ik de firewall, NAT en de DHCP uitzetten op mijn wrt54gl.

ik heb de laatste tomato firmware er op staan.

welke opties moet ik op mijn wrt54gl uit of aan zetten?
Je kan beter de firewal op de box uitzetten en de poorten en 1 statisch ip adres forwarden naar de wrt.
Vergeet hierbij ook niet de dhcp server van de box uit te zetten.

Zo kan je beter alles managen in je wrt router.

De mijne doet het weer.. Heb een beacon interval, fragmentation and rts treshold wat veranderd.
Weet niet welke er voor heeft gezorgd dat het werkt though... :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Crashcat schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:15:
[...]

Je kan beter de firewal op de box uitzetten en de poorten en 1 statisch ip adres forwarden naar de wrt.
Vergeet hierbij ook niet de dhcp server van de box uit te zetten.

Zo kan je beter alles managen in je wrt router.

De mijne doet het weer.. Heb een beacon interval, fragmentation and rts treshold wat veranderd.
Weet niet welke er voor heeft gezorgd dat het werkt though... :x
dat is het nou juist bij alice, de alice box is gelockt, dus je kan daar niets in veranderen.

EDIT: inmiddels heb ik gevonden hoe je DHCP uitzet, in de wrt54gl.
nou nog de firewall / NAT

als ik bij firewall kijk, heb ik deze opties:

Respond To ICMP Ping

Allow Multicast

Enable NAT Loopback

welke moet ik uit of aan zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door edgarf28 op 17-11-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03
nat en firewall aan laten staan.
En dan ipv de wan poort alleen lan poorten gebruiken op je wrt.
de linksys een vast ip adres geven en klaar ben je.

(overigens kan je met de door jou genoemd opties de firewall niet uitzetten).

[ Voor 21% gewijzigd door job op 17-11-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
dat is het nou juist bij alice, de alice box is gelockt, dus je kan daar niets in veranderen.
Das minder... Ik heb nog een oude wanadoo box.

[ Voor 56% gewijzigd door Crashcat op 17-11-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wrt54g is doodgegaan :( dus ik kreeg een nieuwe (naja nieuwe.. het was al geconfigueerd en alles..) Ik had alles op factory settings gedaan en mijn internet deed het weer maar alles is zo sloom.
Hij doet er zelfs nu 5 minuten over om dit pagina te laden (normaal 5 seconden).

Ik heb de wireless kaart van linksys zelfs, met een signaal van 99%.

Maar waarom laggt het zo erg? En net ging ik ook nog Age of empires III spelen, en eindelijk na een uurtje wachten had ik lekker een potje! maar wat gebeurd er? Heb ik 'opeens' geen verbinding meer? en na 20 seconden werd er weer verbinding gemaakt maar toen werd ik gekickt van de potje :(

Hoe kan ik dit verhelpen? moet ik DD-WRT gebruiken ofzo? ik heb versie 7! en zijn er settings waar ik op moet letten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Op een versie 7 kan geen dd-wrt. Dus je zit vast aan een linksys firmware.
Pak voor de zekerheid nog eens de laatste firmware versie. Voer een goede reset uit en probeer het nog een ker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem met mijn WRT54GL, het probleem doet zich voort op Tomato 1.02 en Tomato 1.10.

Situatieschets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/817d58b8defc61240ac2f1c1f94d6e2a/full.png

Het gaat me om het rooie netwerk gedeelte. Hier zie je een WRT54GL, welke core-router is in mijn netwerk (verzorgt connectie naar internet).

Zodra ik op deze router de wifi functionaliteit aanzet, dan zal hij zich spontaan gaan restarten (1x per 2 dagen ongeveer, bij hoge load/downloadsnelheid). Zet ik Wifi uit op deze, en verplaats ik het naar een andere WRT54GL (zie rooie tekening, 2e AP), dan zal de 2e AP stabiel zijn, en de core-router is dan ook stabiel.

Mijn eigen WRT54GL (groene zone) draait 1 client, 1 server, en soms 2 laptops (en wat andere netwerk devices), deze restart zichzelf nooit. Het gaat bij alle Tomato routers om exact de zelfde firmware.

Ik snap niet waarom de core-router "onderuit" gaat als mijn zusje een spel (via http/ftp) download (bijvoorbeeld Pristontale) over het wifi netwerk. Het lijkt alsof de router de load niet aankan van: wifi+core router. Dit gezien dat de wifi zeker wel stabiel is op alle anderen.

Zou dit kunnen komen door de hoge belasting van de core-router, of door een bug in de firmware? Ik ga binnenkort het wifi terugplaatsen naar mijn core-router icm dat ik logging aanzet op de WRT54GL, om zo te kijken of er iets op te vinden is.

Ik blijf het een vreemd probleem vinden eigenlijk. Zeker gezien mijn eigen WRT54GL wel stabiel draait, en hier 99% van de connecties vandaan komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 14:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-02-2016
job schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:03:
[...]

Zonder erbij te zetten hoe je de oude er weer op probeert te zetten (dat moet namelijk vrij omslachtig met een tussen firmware, voordat je de linksys er weer op zet) kan niemand je helpen.
Wat doe je?
Wanneer krijg je die melding?
Welke firmware probeer je te flashen?
Ja, dat bedacht ik me ook gister pas ofzo. De stappen naar een andere firmware zijn ook vrij omslachtig ivm vxworks ipv linux op de v5+, dus dan zal dat op de weg terug ook wel lastig zijn.

Ik heb gewoon geprobeerd de originele firmware up te loaden dmv de menu optie.
Hij is dan even bezig en zegt dan: upgrade failed.
De nieuwste versie trouwens van linksys voor wrt54g v5, weet even uit mn hoofd niet welke versie dat is.
Als je alle stappen hebt gevolgd zal je dit wel gedaan hebben, maar heb je na het flashen elke keer een 'hard reset'gedaan of je NVRAM geleegd?
ehm... nee |:(

[ Voor 45% gewijzigd door r4vi4n op 19-11-2007 15:08 ]

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Welke firmware kan de cache automatisch resetten.
Dat vindt ik wel een must, want ik heb een Linksys WRT54GL en die wil ook nog wel eens traag worden, door dat zijn Cache vol raakt.
Of wie heeft hier een oplossing voor.
Heb het hele topic al doorgelezen maar kom er niet echt uit wat de beste firmware daar voor is :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Ben sinds kort de gelukkige bezitter van een WRT54GL en heb een vraagje: ik heb een VoIP-telefoon met een UTP-kabel verbonden aan een ethernet-poort van de router. Werkt prima, maar wanneer ik aan het downloaden ben boet de kwaliteit behoorlijk in tot bijna onverstaanbaar. Ik wil daarom garanderen, dat bij VoIP-bedrijf een bepaalde bandbreedte (bv 60 kBps) wordt gereserveerd voor de VoIP-data. Kan dit met mijn huidige standaardfirmware V4.30.7 zo ja hoe en zo nee welke andere firmware zou ik moeten installeren..

TIA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Isaak Asimov schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:06:
Ben sinds kort de gelukkige bezitter van een WRT54GL en heb een vraagje: ik heb een VoIP-telefoon met een UTP-kabel verbonden aan een ethernet-poort van de router. Werkt prima, maar wanneer ik aan het downloaden ben boet de kwaliteit behoorlijk in tot bijna onverstaanbaar. Ik wil daarom garanderen, dat bij VoIP-bedrijf een bepaalde bandbreedte (bv 60 kBps) wordt gereserveerd voor de VoIP-data. Kan dit met mijn huidige standaardfirmware V4.30.7 zo ja hoe en zo nee welke andere firmware zou ik moeten installeren..

TIA _/-\o_
1 woord: QoS, ga daar maar eens in verdiepen. ;)
MiskentTalent schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:19:
Dat vindt ik wel een must, want ik heb een Linksys WRT54GL en die wil ook nog wel eens traag worden, door dat zijn Cache vol raakt.
Of wie heeft hier een oplossing voor.
Heb het hele topic al doorgelezen maar kom er niet echt uit wat de beste firmware daar voor is :?
Welke Firmware heb je erop? (dd-wrt, openwrt, tomato, etc) Bij dd-wrt heb je de optie "Keep alive", dan heb je zeker weten je cached gecleared :+

[ Voor 29% gewijzigd door niels88 op 23-11-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb van de week een WRT54GL router van linksys besteld en zou graag willen weten hoe ik kan flashen van de originele firmware naar de DDWRT firmware.

Hoe wordt de harde reset uitgevoerd op juiste manier?

Naar welke versie van DDWRT moet ik eerst flashen als ik de WRT54GL gebruik?

Is er een harde reset nodig na de eerste flash van origineel linksys firmware naar DDWRT?

Moet of kan ik daarna flashen naar de standard version?

Hoe heten deze mini en standaard versie precies?

Ik heb het topic gelezen, maar kon er niet precies uit opmaken wat ik precies moest doen.
Misschien iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
- Flashen naar dd-wrt (of welke software dan ook) is met de GL super simpel.
Gewoon in het admin scherm en daar de gewenste software uploaden.
- Eerst moet je weten of je versie 23 of versie 24 wilt. van v24 is nu een release candidate die redelijk stabiel is.. van v23 is er een stable version.
Dan moet je weten of je de mini, standaard of voip versie wilt hebben. mini is voor de meeste mensen al voldoende. En als laatst zorg je ervoor zorgen dat je de versie voor de generic versie neemt. Je zou dan dus de v23 mini generic kunnen downloaden.
- reset voor een update is nie nodig, na een update wel. Je kan dat aangeven in de webgui van je router op de plek waar je gaat flashen (reset to default settings).. dus je kan de router lekker aan de muur laten hangen.

Maar dat je er met dit topic niet uitkomt is ook niet zo raar, het is ook niet het grote dd-wrt topic.
De uitleg van alles wat je wilt weten kan je vinden op de dd-wrt wiki.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-11-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
Heb net de wrt54gl-router versie 1.1. van Linksys binnen en heb direkt de firmware erop geflashed;

Er zat firmware 4.30.7 van Linksys erop dacht ik.

Nu een speciale versie van ddwrt erop geflashed: dd-wrt.v23SP2 final_special_generic.bin (3,33 MB)

Eerst de router naar default settings teruggebracht onder de originele firmware en daarna via "internet explorer" naar de ddwrt-firmw. gebracht, daarna een harde reset (stroom eruit, knopje ingedrukt houden en dan stroom erin, terwijl we het knopje indrukken, 30 sec.)

Toen alles settings bijgewerkt, die ik belangrijk vind.

Effe wat gigabytes downloaden nu en verder testen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
job schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:24:
- Flashen naar dd-wrt (of welke software dan ook) is met de GL super simpel.
Gewoon in het admin scherm en daar de gewenste software uploaden.
- Eerst moet je weten of je versie 23 of versie 24 wilt. van v24 is nu een release candidate die redelijk stabiel is.. van v23 is er een stable version.
Dan moet je weten of je de mini, standaard of voip versie wilt hebben. mini is voor de meeste mensen al voldoende. En als laatst zorg je ervoor zorgen dat je de versie voor de generic versie neemt. Je zou dan dus de v23 mini generic kunnen downloaden.
- reset voor een update is nie nodig, na een update wel. Je kan dat aangeven in de webgui van je router op de plek waar je gaat flashen (reset to default settings).. dus je kan de router lekker aan de muur laten hangen.

Maar dat je er met dit topic niet uitkomt is ook niet zo raar, het is ook niet het grote dd-wrt topic.
De uitleg van alles wat je wilt weten kan je vinden op de dd-wrt wiki.
Ik heb die ervaring niet dat het super simpel is, en met mij toch wel wat meer mensen.
Op zich is het allemaal wel goed op te lossen. Handig is wel om de firmware van Linksys achter de hand houden in geval je via TFTP de router moet herstellen.
Mijn ervaring is dat het verstandiger is om eerst de dd-wrt generic mini te flashen en dan, na een herstart, een andere, uitgebreidere, versie.
Ik draai nu de v24 en die is erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Eerst de mini daarna een grotere versie (wat filesize betreft) is sinds de gl 1.1 niet meer nodig.
Je kan er nu meteen elke gewenste firmware opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
job schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:32:
Eerst de mini daarna een grotere versie (wat filesize betreft) is sinds de gl 1.1 niet meer nodig.
Je kan er nu meteen elke gewenste firmware opzetten.
Helaas is dat ook geen garantie dat het werkt. Ik heb zelf met een bricked gezeten, een gloedjenieuwe 1.1 versie. Gelukkig los je bricked Linksys wel snel op maar voorzichtigheid is toch geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb 2 maal een brick gehad (1 maal per ongeluk en 1 keer expres), beiden met een wrt54g v5.
Met de wrt54G t/m4 en de GL is me dat met alle routers die ik tot nu toe heb geflashed (stuk of 30) niet voor gekomen. Het kan natuurlijk voorkomen, maar dan doe je meestal zelfs iets fouts.

Overigens is een brick helemaal niet snel op te lossen, daarvoor moet je in elkgeval al de router openen.
Moet je tftp-en.. dan dan heb je geen brick. Enja, met dd-wrt is dat soms wel eens nodig.
Maar dan komt dat omdat je dan een beta software erop gooit.. en dat is (als je niet weet wat je doet) sowieso niet handig.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 24-11-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
Hoe kan je trouwens op een nette manier terug naar de originele linksys firmware 4.30.7 EU?
Kan iemand dat nog even uitleggen, zodat we niet naar een steen/brick zitten te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 22:17
De puristen zullen hem al wel hebben maar op de frontpage:

http://tweakers.net/meukt...wrt-24-rc5.html#r_2314480

DD-WRT V24 RC5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
apacer schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:21:
Hoe kan je trouwens op een nette manier terug naar de originele linksys firmware 4.30.7 EU?
Kan iemand dat nog even uitleggen, zodat we niet naar een steen/brick zitten te kijken.
je hebt een GL 1.1, dus dat is vrij eenvoudig.
via de webgui.. achteraf nog even resetten en klaar.
Ben je echt bang een brick te krijgen, dan kan je nog een reset doen voordat je gaat flashen.

Apart eigenlijk dat linksys voor de GL 1.1 sinds juni 2006 geen nieuwere firmware heeft uitgegeven.edit: de GL 1.0 firmware 4.30.11 schijnt ook op de GL 1.1 te werken ...
Gebruik op eigen risico uiteraard :P.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 26-11-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
Dat komt omdat de verschillen tussen de V1.0 en de V1.1 zo ontzettend klein zijn.

De enige echte verandering is dat de V1.1 standaard met een nieuwere firmware versie werd geleverd dan die er bij de V1.0 standaard op stond. (volgens mij)

Daarom heeft de V1.1 geloof ik ook een andere release code (CL7B en CL7C) dan de V1.0 (CL7A).

Voor de rest zijn ze nagenoeg gelijk.

Dus ja die 4.30.11 moet daar gewoon op kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben van plan een ookeen linksysaan te schaffen. Welke versie kan ik nu hetbeste pakken ? Is een wrt54gl ten alle tijde goed? Ik wil er ook graag een range expander op aansluiten dus hij moet ook wds hebben. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WRT54G v5
Probeerde hem naar een nieuwere firmware te flashen. Tijdens het flashen stopte het programma en explorer gaf de melding dat de pagina niet te bereiken was.
Einde verhaal. Vanalles geprobeerd. Vorige pagina, pagina vernieuwen enz. Explorer afgesloten en weer opnieuw opgestart. Toen was de router niet meer te benaderen. Ook niet na een harde reboot. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Spreken we dan over een "Brick" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:02:
Ik heb een WRT54G v5
Probeerde hem naar een nieuwere firmware te flashen. Tijdens het flashen stopte het programma en explorer gaf de melding dat de pagina niet te bereiken was.
Einde verhaal. Vanalles geprobeerd. Vorige pagina, pagina vernieuwen enz. Explorer afgesloten en weer opnieuw opgestart. Toen was de router niet meer te benaderen. Ook niet na een harde reboot. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Als je (groene) lichtje heel snel blijft knipperen is hij bricked. Maar ik weet wel een manier om hem weer tot leven te brengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
WR. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:01:
[...]

Als je (groene) lichtje heel snel blijft knipperen is hij bricked. Maar ik weet wel een manier om hem weer tot leven te brengen. :P
Hoe dan, heb ook nog 1 te staan die niet meer wil :( :(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
google maar eens op JTAG en wrt54g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:02:
Ik heb een WRT54G v5
Heb je de handleiding op de bitsum site goed opgevolgd? Dan kan het eigenlijk niet misgaan.
En nee waarschijnlijk heb je geen brick, zie ook wat lager in deze post.
WR. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:01:
Als alle lan leds blijven branden (dus ook als er geen lan stekkers inzitten) dan spreek je van een brick.
Alleen een knipperende powerled betekent dat de router vastloopt bij het booten van de firmware.
Dan kan je dmv tftp de router de firmware opnieuw invoeren.
Twanjo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:56:
Ben van plan een ookeen linksysaan te schaffen. Welke versie kan ik nu hetbeste pakken ? Is een wrt54gl ten alle tijde goed? Ik wil er ook graag een range expander op aansluiten dus hij moet ook wds hebben. Iemand tips?
Jep. met een GL zit je altijd goed.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 02-12-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

MiskentTalent schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:19:
Sorry, maar dit vind ik een beetje raar verhaal...
Wat zou dan waar gecached worden in een Linksys? En je hebt het dan over de standaard firmware in de WRT54GL?
Mijn hoogste uptime op een Tomato-WRT54GL is meer dan 100 dagen geweest, maar van enige vertraging daardoor heb ik destijds nooit iets gemerkt.
Tomato heeft wel de mogelijkheid om inactieve verbindingen ("Idle Connections") met een druk op de knop te verwijderen.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Iemand al het volgende probleem gehad? Ik heb hier een Linksys WRT54GL router liggen v1.1 S/N Prefix CL7B, en mijn wireless reset continue.

Deze router draait momenteel op Tomato Firmware 1.11 met default settings. Wifi op channel 2, WPA-WPA2 met TKIP beveiliging.

Dit is de router die ik gekocht heb voor mijn broer. Zelf heb ik ook een 54GL, 6 maanden eerder gekocht, dezelfde firmware en geen problemen (bij mij staat zelf QOS aan, veel meer ports geforward, DynDNS aan en static leases ingesteld). Nooit geen last gehad van resets.

Ik heb echt geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Hij voelt niet zo warm aan, dus ik denk niet dat het ligt aan oververhitting. De router reset volledig, dus als je wifi uitschakeld en gewoon via een netwerkkabel werkt, heb je dezelfde problemen. Je krijgt meestal een reset wanneer je een hoop data begint binnen te halen (bvb een youtube videotje). Zou ik hem terugbrengen onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]job schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:18:
[...]
Heb je de handleiding op de bitsum site goed opgevolgd? Dan kan het eigenlijk niet misgaan.

De handleiding op de bitsum site heb ik inmiddels gelezen http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE en alles volgens de beschrijving uitgevoerd. Maar toch krijg ik de firmware er niet in geklopt. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar niets hielp. Doe vast wel iets fout, maar weet niet wat....!
[...]

Als alle lan leds blijven branden (dus ook als er geen lan stekkers inzitten) dan spreek je van een brick.
Alleen een knipperende powerled betekent dat de router vastloopt bij het booten van de firmware.

Ik heb alleen een knipperende powerled. En toch kan ik met tftp er geen firmware in krijgen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:02:
[quote]job schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:18:
[...]

De handleiding op de bitsum site heb ik inmiddels gelezen http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE en alles volgens de beschrijving uitgevoerd. Maar toch krijg ik de firmware er niet in geklopt. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar niets hielp. Doe vast wel iets fout, maar weet niet wat....!
[...]

Ik heb alleen een knipperende powerled. En toch kan ik met tftp er geen firmware in krijgen.
[...]
Heb je al een "hard" reset gedaan door pin 15 en 16 kort te sluiten met een schroevendraaier? Je kan je vakjes tellen door de "witte streepjes''. Per 5 pinnetjes 1 witte streep. Als je gaat gaat doen is het wel op eigen risico.Mijn is het daarna wel gelukt. Ben totaal paar uur bezig geweest met dat rotding voordat het lukte.

[ Voor 5% gewijzigd door WR. op 03-12-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig stoeien is het dan toch gelukt. Bedankt voor de hints.... :*)

Het is me gelukt om na een harde reboot via explorer de firmware er toch weer in te kloppen. Eerst deed ik het met opera. Daarmee kreeg ik telkens de melding dat de server niet te bereiken was. Ook met tftp lukte het niet want die zei dat het het verkeerde verkeerde bestand was.

Job, hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:07:
Na enig stoeien is het dan toch gelukt. Bedankt voor de hints.... :*)
Mooi dat het gelukt is. Opera doet inderdaad soms wel eens moeilijk. (tenminste met dd-wrt). Is misschien iets wat ik in de startpost kan zetten.
Wat die foutmelding in tftp betreft. tftp kan niet zien dat je de verkeerde firmware upload..
Dus als je een foutmelding kreeg dan heb je het verkeerde commando ingevoerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
En er is weer een nieuwe tomato uit: http://www.polarcloud.com/tomato
1.13 (12 is blijkbaar maar meteen overgeslagen).

change log:

Version 1.13
Fixed problem with L2TP, PPPoE, PPTP.

Version 1.12
Added WHR-HP-G54 transmit amplifier and enhanced receive options in Advanced/Wireless.
Added DNS-O-Matic and eNom DDNS support.
Added/fixed WBR-G54 support thanks to John M.
Updated South Australia TZ.
NAT loopback (Advanced/Firewall) now has more options: Enabled, Forwarded Only and Disabled.
Removed obsolete Telstra/heartbeat/bpalogin support.
Updated to l7-protocols-2007-11-22.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 05-12-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

job schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:24:
En er is weer een nieuwe tomato uit: http://www.polarcloud.com/tomato
1.13 (12 is blijkbaar maar meteen overgeslagen).

change log:

Version 1.13
Fixed problem with L2TP, PPPoE, PPTP.

Version 1.12
Added WHR-HP-G54 transmit amplifier and enhanced receive options in Advanced/Wireless.
Added DNS-O-Matic and eNom DDNS support.
Added/fixed WBR-G54 support thanks to John M.
Updated South Australia TZ.
NAT loopback (Advanced/Firewall) now has more options: Enabled, Forwarded Only and Disabled.
Removed obsolete Telstra/heartbeat/bpalogin support.
Updated to l7-protocols-2007-11-22.
Nee, v1.12 was 4 dec uitgekomen
http://www.polarcloud.com/tomato_112

Verder heb ik 1.13 een paar uur geleden gesubmit @meuktracker :D

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
aha. ik zie het inderdaad ook.
Maar op dit moment wordt er niet meer rechtstreeks naar 1.12 gelinkt.
Dus daar was wat mis mee (ook wel te zien aan de changelog van 1.13).

[ Voor 39% gewijzigd door job op 06-12-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
Heb Tomato 1.13 ook net, werkt tot nu toe als een zonnetje,

Kzal morgen na een dagje surfen hier wel editten als ik iets vind dat niet werkt of iets dergelijks.

Edit:
Werkt nogsteeds prima!

[ Voor 9% gewijzigd door Pipooow op 06-12-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Hebben jullie trouwens ook dat als je wireless disabled hebt, dat je dan nog wel bij Tools->Wireless Site Survey de access points van de buren kan zien? Ze verdwijnen soms ook weer uit de lijst, maar ik had verwacht dat het hele wireless gedeelte gedeactiveerd zou worden.

(WRT54GL, Tomato 1.11)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

zwippie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:17:
Hebben jullie trouwens ook dat als je wireless disabled hebt, dat je dan nog wel bij Tools->Wireless Site Survey de access points van de buren kan zien? Ze verdwijnen soms ook weer uit de lijst, maar ik had verwacht dat het hele wireless gedeelte gedeactiveerd zou worden.

(WRT54GL, Tomato 1.11)
Jouw wireless gaat wel gewoon uit. Je kan dan gewoon andere netwerken zoeken (lijst me toch handig).

Dat ze soms uit de lijst gaan heb ik ook wel eens. Je router pinkt dan net nog een zwak signaal dat hij hem ziet. Wordt het weer iets anders dan kan het niet niet genoeg zijn, dus is hij uit je lijst.

P.S. de crew is wel erg traag met firmware keuren @frontpage :P.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 11-09 21:54
Ik heb de WRT54GL binnen, mooi dingetje :) . Nu moet ik alleen wat dingen poortmappen, maar je hebt maar 10 regels... net als mijn vorige linksys best weinig, en soms gewoon te weinig :X

Nu zat ik te kijken in de topicstart voor een firmware die wat meer kan en tomato lijkt me erg geschikt (screenshots spreken mij erg aan). DD-WRT schijnt ook erg mooi te zijn, maar ik zie geen screenshots van de interface dus ik heb geen idee of dit iets voor mij is. Wat is er zo speciaal aan DD-WRT?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FoutTM schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:38:
Ik heb de WRT54GL binnen, mooi dingetje :) . Nu moet ik alleen wat dingen poortmappen, maar je hebt maar 10 regels... net als mijn vorige linksys best weinig, en soms gewoon te weinig :X

Nu zat ik te kijken in de topicstart voor een firmware die wat meer kan en tomato lijkt me erg geschikt (screenshots spreken mij erg aan). DD-WRT schijnt ook erg mooi te zijn, maar ik zie geen screenshots van de interface dus ik heb geen idee of dit iets voor mij is. Wat is er zo speciaal aan DD-WRT?
Is net als tomato een flink aangepaste firmware. Maar screenshots staan gewoon op de site van DD-WRT? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 11-09 21:54
Ik heb hem geflashed met de laatste Tomato Firmware en hij werkt prima! :) Best wel uitgebreide firmware en tot nu toe (13 uur later ongeveer :P ) nog steeds stabiel met utorrent. Ook mooie grafieken dat dit ding uitspuugd.

Wat betreft de wlan module, hoeveel mW kan je maximaal instellen op een veilig niveau?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele stabiele router alleen heel erg balen van die troughput van maar 30mbps. Mijn internet is 24/24mbps en dat haal ik lang niet met deze router aangesloten. Daarom ga ik ook voor een D link game ding met 4x 1000mbps ports die heeft een troughput van 90mbps, precies wat ik zocht. 1 maand in bezit

Misschien een firmware wat de troughput omhoog kan halen? Draai nu Tomato erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bedraad haalt hij inderdaad zo'n 30-35 mbit (wan naar lan). Dus dat moet genoeg zijn.
Of gaat het erom dat je draadloos te weinig snelheid haalt? Daar zal je echt een wireless-n router voor moeten aanschaffen. wireless-g haalt (ondanks de theoretische 54mbit) de 24 eigenlijk alleen als het signaal redelijk sterk is.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 07-12-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb een WRTL54GL (V1.1) met Tomato 1.13. Het rare is dat mijn hele draadloze netwerk ontzettend langzaam word na ongeveer 1? dag. Na een reset van de router is dit weer voor eventjes opgelost. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Geheugen/CPU zijn gewoon low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DoDo, wordt het op alle draadloze pc's langzaam? Dan is het duidelijk een router issue.
Je zou je router eens goed kunnen resetten en hem nog eens opnieuw kunnen instellen.

Daarnaast zou je ook eens een andere firmware kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Hallo, ben sinds kort de gelukkige eigenaar van de WRT54GL en heb er meteen Tomato 1.11 op gezet. Omdat ik ook VoIp-telefonie wil bedrijven zonder tussenkomst van een VoIP-provider (bellen naar IP-nummer) moet mijn router Sip-aware zijn. Ik las in het forum dat iemand een versie van DD-WRT had geInstalleerd te weten: dd-wrt.v23_voip_wrt54g.bin.

Hoe zijn de ervaringen hiermee? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
Jup op alle pc's hier in het netwerk word het traag. De orginele firmware van Linksys werkt zonder problemen volgens mij. Ik heb 3 versies Tomato erop gehad, en met alle het zelfde probleem.
Logging staat uit, en er word verder niks in het ram opgeslagen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil met Tomato 1.13 bittorrent blocken op mijn WRT54GL. Althans, ik wil voorkomen dat bittorrent de router platgooit door ongelooflijk veel connections te maken. Ik heb al wat gegoogled en in theorie blijkt dat je BitTorrent niet echt kunt blocken, omdat de poortnummers variabel zijn. Echter heb ik het idee dat bittorrent vnl. 'hoge' poortnummers gebruikt, dus om te testen heb ik bij Access Restrictions ingesteld:

TCP/UDP | Src or Dst | 10000-60000

Dus poort 100000 t/m 60000 geblockt. Je kunt dan nog wel gewoon browsen en mailen. Echter: de router en internet worden dan gigantisch traag als je tóch bittorrent aanzet. Het wordt wel keurig geblockt (wordt niks gedownload), maar ik heb het idee dat de router het nu ontzettend druk heeft met het blocken van connections. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:06:
Ik wil met Tomato 1.13 bittorrent blocken op mijn WRT54GL. Althans, ik wil voorkomen dat bittorrent de router platgooit door ongelooflijk veel connections te maken. Ik heb al wat gegoogled en in theorie blijkt dat je BitTorrent niet echt kunt blocken, omdat de poortnummers variabel zijn. Echter heb ik het idee dat bittorrent vnl. 'hoge' poortnummers gebruikt, dus om te testen heb ik bij Access Restrictions ingesteld:

TCP/UDP | Src or Dst | 10000-60000

Dus poort 100000 t/m 60000 geblockt. Je kunt dan nog wel gewoon browsen en mailen. Echter: de router en internet worden dan gigantisch traag als je tóch bittorrent aanzet. Het wordt wel keurig geblockt (wordt niks gedownload), maar ik heb het idee dat de router het nu ontzettend druk heeft met het blocken van connections. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
De random range van uTorrent (de meest gebruikte bittorrent client) ligt inderdaad boven de 10000, vergeet echter niet dat veel clients nog gebruik maken van de poorten 6881-6999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ja klopt, die kan ik dan evt. ook nog toevoegen. Echter, is het normaal dat de router zo traag wordt bij het blokkeren van die poorten? Want dat doet mn hele idee van een snelle verbinding houden teniet en kan ik het net zo goed niet blocken.

Er zit bij de Access Restrictions ook een voorgedfinieerde keuze (bij applications) voor bittorrent, maar die lijkt hetzelfde te doen (langzaam bij blocken) en bovendien blijft de download dan wel enigszins doorgaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 14-12-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 11-09 13:16
Palomar schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:16:
ja klopt, die kan ik dan evt. ook nog toevoegen. Echter, is het normaal dat de router zo traag wordt bij het blokkeren van die poorten? Want dat doet mn hele idee van een snelle verbinding houden teniet en kan ik het net zo goed niet blocken.

Er zit bij de Access Restrictions ook een voorgedfinieerde keuze (bij applications) voor bittorrent, maar die lijkt hetzelfde te doen (langzaam bij blocken) en bovendien blijft de download dan wel enigszins doorgaan.
Kun je nog kiezen tussen REJECT of DROP? Waarschijnlijk stuurt de router connection refused berichten terug (REJECT), terwijl het voor de load beter is om de boel gewoon te dumpen zonder bevestiging (DROP).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nee, dat kan ik niet kiezen.

Maar nu ik er nog es over nadenk: wat ik eigenlijk nodig ben is een manier om het aantal connecties per gebruiker(mac address) te beperken op bijv. 100. Is zoiets niet mogelijk? Heb bij QoS gekeken, maar dat gaat volgens mij alleen om bandbreedte en dat ie niet echt een issue.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 14-12-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Hoi
Een vraagje omtrend deze router en de firmwares.

Ik wil eigenlijk een nieuwe router kopen (mits betaalbaar en dat is deze) waarbij je per poort/IP adres kan regelen wie hoeveel mag gebruiken, snelheid bedoel ik dus.
Ik weet echter niet waarop ik dan moet zoeken bij de routers hoe dit staat omschreven zodat ik weet voor welke router ik moet gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

Alvast mij dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Frixel, zie deze post: Jaap-Jan in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."
Misschien dat je daar wat aan hebt.

Palomar, bittorent blocken heb ik nooit geprobeerd.
Heb het wel dmv qos beperkt. Daar heeft mijn GL geen problemen mee.
Het zou natuurlijk kunnen dat er bij jou thuis belachelijk veel gebruik van wordt gemaakt, maar beperken (in upload bandbreedte) gaat hier prima..

[ Voor 50% gewijzigd door job op 16-12-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

gex

De gekste

Ik heb mijn linksys wrt54gl (v1.1) geflashed met de laaste stabiele firmware van dd-wrt en alles werkt nog steeds, alleen kom ik nu mijn router niet meer in, deze zat op 192.168.1.2 als ik hier naar toe ga krijg ik een blanco pagina, zonder foutmelding. De linksys hangt achter een Zyxel 2608 Modem, en heeft zo ook al lange tijd gewerkt.

Via telnet kom ik wel bij een login, maar als ik daar dan het standaard wachtwoord voor de DD-WRT ingeef krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt (evenals met mijn oorspronkelijk wachtwoord).

Ik ben wel vergeten om van te voren alles op standaard instellingen te zetten (stom, ik weet het).
Maar alles werkt dus nog als voorheen, kom alleen niet meer bij m'n router, iemand een idee??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Laatst online: 01-09 08:46
gex schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:17:
Ik heb mijn linksys wrt54gl (v1.1) geflashed met de laaste stabiele firmware van dd-wrt en alles werkt nog steeds, alleen kom ik nu mijn router niet meer in, deze zat op 192.168.1.2 als ik hier naar toe ga krijg ik een blanco pagina, zonder foutmelding. De linksys hangt achter een Zyxel 2608 Modem, en heeft zo ook al lange tijd gewerkt.

Via telnet kom ik wel bij een login, maar als ik daar dan het standaard wachtwoord voor de DD-WRT ingeef krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt (evenals met mijn oorspronkelijk wachtwoord).

Ik ben wel vergeten om van te voren alles op standaard instellingen te zetten (stom, ik weet het).
Maar alles werkt dus nog als voorheen, kom alleen niet meer bij m'n router, iemand een idee??? :?
Wat is het IP van de default gateway? Die moet je gebruiken om je router te accessen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
gex schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:17:

heb je al een harde reset uitgevoerd, ik heb dit namelijk ook 2 keer gehad met DD-WRT en na een harde reset kon ik de webgui wel weer bereiken

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Laatst online: 01-09 08:46
Frunz schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:30:
[...]

heb je al een harde reset uitgevoerd, ik heb dit namelijk ook 2 keer gehad met DD-WRT en na een harde reset kon ik de webgui wel weer bereiken
Klopt dit is een bekend probleem, je moet idd de router resetten. Ik had hetzelfde probleem en na een reset was het opgelost. Ik geloof dat dit zelf standaard op de dd wrt site staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
job schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:58:
Frixel, zie deze post: Jaap-Jan in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."
Palomar, bittorent blocken heb ik nooit geprobeerd.
Heb het wel dmv qos beperkt. Daar heeft mijn GL geen problemen mee.
Het zou natuurlijk kunnen dat er bij jou thuis belachelijk veel gebruik van wordt gemaakt, maar beperken (in upload bandbreedte) gaat hier prima..
het lijkt nu beter te werken dan toen ik eerder postte. Heb idd QoS aanstaan waardoor de upload niet de hele verbinding kan leegtrekken. En tevens werkt mijn truukje om alle poorten van 20000 tot 60000 te blocken nu ook ineens zonder vertraging oid. Zogauw ik dat inschakel stopt al dat bittorrent-dataverkeer ineens en is het internet weer supersnel (heb ingesteld dat het 's nachts wel mag). Heb even rondgezocht op internet welke programma's die poorten nog meer gebruiken en volgens mij zitten alle bekende programma's/protocollen e.d. zowat onder de 10000, dus het kan niet veel kwaad lijkt me. Of zijn er wel (bekende) programma's die in die range zitten en nu dus niet meer werken?

Een andere (mooiere) oplossing is misschien om de upload per PC te beperken. Volgens mij kan dat niet met QoS. Dat is voor alle pc's. Wat nu nl. gebeurt is als iemand de volledige upload leegtrekt dat ik toch merk dat internetpagina's wat langzamer laden. In Tomato kun je dan de Max Bandwidth instellen, maar dat is vziw voor de complete verbinding. Als ik dat instel op halve capaciteit dan gaat alles wel snel ongeacht alle uploads e.d., maar dan heb ik natuurlijk een mindere verbinding dan waar ik voor betaal. Als ik dan zelf ga uploaden moet ik die halve capaciteit delen met mn huisgenoten. Iemand een idee om de upload per gebruiker te cappen?

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 17-12-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

gex

De gekste

Frunz schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:30:
[...]

Thanx,dit was inderdaad de oplossing, nu kan ik er eindelijk mee gaan hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Palomar schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:41:
Iemand een idee om de upload per gebruiker te cappen?
Eigenlijk is dat wat in de post die ik quote voorgesteld wordt.
Zelf een klasse aanmaken (maar dan 1 ip in die klasse zetten). En je kan de max upload per ip instellen (maximum percentage instellen).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-12-2007 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb ongeveer een maand geleden een Linksys WRT54Gv7 router gekocht bij de MediaMarkt, vorige week eindelijk de tijd gevonden om het apparaatje te installeren i.c.m. met een Linksys wireless USB ontvanger.

Installeren ging goed en ik heb nu 1 computer bedraad gekoppeld aan de router en 1 computer verderop in het huis draadloos. Het ontvangst is opzich goed, niet echt klachten over.

Maar..

Als ik wil gaan downloaden, of iig, veel bandbreedte wil gaan verbruiken via nieuwsgroepen, p2p, bittorent etc., crasht de router binnen het kwartier. Het maakt niet uit of ik via de bedrade of de draadloos aangesloten pc download.. Ik heb een 8mbit internetverbinding liggen, de router zou in principe 54mbit moeten kunnen draaien. Ik heb nog de standaard firmware geinstalleerd staan.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Aantal connecties in je bittorrent p2p programma naar beneden schroeven en nog eens proberen.
Daarnaast je upload in die programma's beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:36:
Ik heb een 8mbit internetverbinding liggen, de router zou in principe 54mbit moeten kunnen draaien.
De 54Mbit heeft betrekking op de draadloze snelheid, niet direct op de WAN poort.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
job schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:09:
[...]
Eigenlijk is dat wat in de post die ik quote voorgesteld wordt.
Zelf een klasse aanmaken (maar dan 1 ip in die klasse zetten). En je kan de max upload per ip instellen (maximum percentage instellen).
thnx, werkt perfect :) Wel even zorgen dat de betreffende class helemaal bovenaan staat, anders overrulen de andere classes hem. Heb het ingesteld op MAC-adres, zodat een nieuw ip-adres geen roet in het eten gooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:42:
Aantal connecties in je bittorrent p2p programma naar beneden schroeven en nog eens proberen.
Daarnaast je upload in die programma's beperken.
Sorry, was ik vergeten te vermelden. Dat heb ik al geprobeerd, er zijn ook gigantisch veel dropouts bij het downloaden van nieuwsgroepen, volgens mij is dat vrij eenzijdig dataverkeer en komt er nauwelijks upload bij kijken. Dankjewel, anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Die WRT54G v7 is idd bets een waardeloos ding. Heb hem ook een paar uur gehad, maar constant vastlopers of zware vertragingen bij bittorrent. Heb hem snel omgeruild voor een WRT54GL.

Echter, als je het aantal connections maar laag genoeg zet zal ie niet vastlopen. Bijv. 10 ofzo. Je downloads zullen dan alleen niet zo snel meer gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 18-12-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:32:
Die WRT54G v7 is idd bets een waardeloos ding. Heb hem ook een paar uur gehad, maar constant vastlopers of zware vertragingen bij bittorrent. Heb hem snel omgeruild voor een WRT54GL.

Echter, als je het aantal connections maar laag genoeg zet zal ie niet vastlopen. Bijv. 10 ofzo. Je downloads zullen dan alleen niet zo snel meer gaan.
Kan ik die connections ook nog ergens in de firmware van de router aanpassen? En die WRT54GL , werkt die wel fatsoenlijk? Anders koop ik die maar, wel een beetje een domper dit dan.. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al even rondgekeken, maar ik zie nergens duidelijkheid eromtrent:
is het mogelijk met een van de alternatieve firmwares een GL zo in te stellen dat een bepaalde gebruiker (op mac, ip of poort, maakt niet uit, maar niet wireless) over een bepaalde tijd maar een bepaald volume mag verbruiken?
Bv: PC1 mag op 30 dagen tijd max. 5GB bandbreedte gebruiken

Of is dat iets dat nog niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Naast DD-WRT nu ook fully supported op Tomato - 'n Firefox-plugin om live je router-status te checken:

Router Status
View the status of your router in the tool or status bar.
Shows the current status of your router in the status bar and allows you to control it.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Net nog maar eens DD-WRT V2.4 Micro geïnstalleerd op een WRT54G v5. Het is welliswaar een béta versie, maar ik heb nog steeds geen problemen tegengekomen.
Fantastisch machientje, maar zou toch graag een bakje willen met wat meer geheugen. Eens ergens kijken voor een niet te dure WRT54GL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
_/-\o_
NjitsSs schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:20:
Net nog maar eens DD-WRT V2.4 Micro geïnstalleerd op een WRT54G v5. Het is welliswaar een béta versie, maar ik heb nog steeds geen problemen tegengekomen.
Fantastisch machientje, maar zou toch graag een bakje willen met wat meer geheugen. Eens ergens kijken voor een niet te dure WRT54GL...
Ik heb er van de week één bij www.dunnet.nl besteld en met vier dagen in huis.
€ 49.95 en GEEN verzendkosten, Bravo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Goedenavond mede Tweakers,

Ik heb een Linksys WRT54G router en ik heb een probleempje met het openen van mijn poorten: wanneer ik in de setup de poorten forward, zoals op portforward.com staat, staan de poorten alleen open als ik een kabel tussen pc en de Linksys router leg. Als ik een draadloze verbinding maak met de router, dan blijken de poorten ineens dicht te zitten.
Ik zal waarschijnlijk slechts een kleine aanpassing moeten maken, maar je moet het dan maar net weten ;)

Mijn netwerk zit als volgt in elkaar:
kabel (@home) --> @ home modem --> netwerkkabel --> Linksys WRT54G --> draadloos --> pc's

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
verschilt het ip-adres niet als je van connectie wisselt
bij mij is in ieder geval mijn vaste ip-adres anders als mijn wireless ip-adres

edit: dus dat wordt intern je poort naar het verkeerde ip-adres geforward

[ Voor 21% gewijzigd door Frunz op 29-12-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Hm, nee niet dat ik weet. Ik zie gewoon hetzelfde ip adres staan in de DHCP tabel onder Status (Local Network)
Wat ik wel heb, is dat ik er zelf twee keer in sta: op 192.168.1.100 en op 192.168.1.101, maar ik heb voor allebei de ip adressen de poort gewoon geforward.

[ Voor 14% gewijzigd door Snoop op 30-12-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
je kan in principe een poort niet forwarden naar 2 ip-adressen (correct me if i'm wrong)

probeer dus maar naar 1 ip te forwarden en kijk of het dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ah dat was het dus. Hij werkt nu. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb ook een probleem met het forwarden van poorten. Met de originele Linksys firmware werkte het gewoon maar met DD-WRT v23 SP2 wil het maar niet lukken. Als ik een regel toevoeg dan komen er gewoon twee, niet ingevulde regels, te staan en ook in de praktijk blijkt de forward niet te werken. :/ Hetzelfde verhaal met het triggeren van poorten.

Mijn router is een WRT54G v1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Moet je in dd-wrt de regel ook niet eerst nog aanzetten voordat die werkt?
Lang geleden dat ik met dd-wrt werkte..

Wat problemen betreft na een update naar een andere firmware versie altijd de tip:
Voer een volledige reset van de software uit. Ga daarna pas aan de slag met instellen van je router.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 31-12-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja hoor. Ik heb dan ook een vinkje bij het activeren gezet :) Maar het werkt gewoon niet :/
Reset heb ik ook gedaan. Zelfs een volledige reset naar fabrieksinstellingen omdat v23 SP2 een nieuwe manier van wachtwoorden gebruikt. Anders kom je gewoon nog niet eens in je router.

[ Voor 50% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-12-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
heb je wel elke keer tussendoor je settings gesaved, als je namelijk een regel toevoegd dan vergeet ie alles wat niet is opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, ik bewaar inderdaad de settings. Ik probeer ook maar één regel toe te voegen voor µTorrent.

Overigens doe ik dit gewoon via een computer die rechtstreeks op een LAN poort hangt.

Edit: Ondertussen ben ik er in geslaagd de regel aan te maken. Door de Nederlandse vertaling dacht ik dat je eerst nog op "toevoegen" moest klikken maar blijkbaar niet.

Enige probleem: de poort zit nog potdicht :/ Volgens GRC.com is het wel de enige poort die op "closed" staat en niet op "stealth". Er gebeurt dus wel iets :P

Edit2: Nog wat rondgepruld en ik denk dat ik het eindelijk door heb *O* Bedankt voor de hulp allemaal!

[ Voor 58% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-12-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb al een tijdje een GL 1.1, nu had ik elke keer problemen met uTorrent. Ik heb nu v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c, maar als ik meer dan 100 global connections instel dan loopt de boel vast.

Ik heb natuurlijk al dagen zitten googlen, ik heb al openWRT en ddrwrt geprobeerd, maar niets wil.

Ik kan dus gewoon niet meer internetten of emailen e.d. ook QoS maakt niks uit.

Volgens mij werken die startup scripts ook voor geen meter, want ik merk geen verschil.

Iemand nog tips? Het begint nou echt hopeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:35:
Ik heb al een tijdje een GL 1.1, nu had ik elke keer problemen met uTorrent. Ik heb nu v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c, maar als ik meer dan 100 global connections instel dan loopt de boel vast.

Ik heb natuurlijk al dagen zitten googlen, ik heb al openWRT en ddrwrt geprobeerd, maar niets wil.

Ik kan dus gewoon niet meer internetten of emailen e.d. ook QoS maakt niks uit.

Volgens mij werken die startup scripts ook voor geen meter, want ik merk geen verschil.

Iemand nog tips? Het begint nou echt hopeloos te worden.
Andere modem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Is er ook ergens een site of topic te vinden wat de voordelen zijn van een "zelfgemaakte" firmware ten opzichte van de originele firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Goh, heel dit topic staat vol met voordelen ;)
Voor mij waren de voordelen: stabiliteit (vooral met torrents), goede QOS, mooie grafiekjes ;), het verminderen van de output (minder energieverbruik, straling en toch nog goede ontvangst en snelheid)
Nadelen: tot nu toe geen
Ik gebruik Tomato 1.13

Ik had zelf ook nog een vraag maar die stond hier eigenlijk niet juist dus heb ik een nieuw topic gemaakt:
1 poort laten werken als switch

[ Voor 67% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-01-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 09:22
De decoder van Telenet een Statisch IP geven en dat IP in DMZ zetten...

Das vreemd, zoals ik het lees zou het toch moeten werken... (bij die howto).

Je hangt dus eig WAN en LAN1 in hetzelfde VLAN, dus das hetzelfde alsof je een switch hebt met 2 poorten en die VLAN routeert naar de echte switch van de WRT....

Misschien toch beter apart topicje openen ? gezien de waarschuwing down there...

[ Voor 166% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik zal wel even een nieuw topic openen aangezien ik de waarschuwing misschien net even verkeerd had geïnterpreteerd ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-01-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een WRT54G v5 en heb daar een hele tijd plezier van gehad met DD-WRT. Voornamelijk QoS vind ik erg handig om te gebruiken.

Van de week x-WRT erop proberen te zetten, maar nu kan ik de router alleen nog maar pingen (dus een brick is het niet helemaal...). Dus geen ervaringen daarover.

Weet iemand trouwens hoe ik nu mijn router kan de-bricken? TFTP komt niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
@NiGhTsPiRiT:
Met ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe heb ik een bijna gebrickte router weer aan de praat te krijgen. Dit programma werkte voor mij beter dan het generieke tftp programma.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolukan op 05-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:18:
Ikzelf heb een WRT54G v5 en heb daar een hele tijd plezier van gehad met DD-WRT. Voornamelijk QoS vind ik erg handig om te gebruiken.

Van de week x-WRT erop proberen te zetten, maar nu kan ik de router alleen nog maar pingen (dus een brick is het niet helemaal...). Dus geen ervaringen daarover.
v5 werkt niet met x-wrt. Had je de installatie handleiding gelezen dan had je dat geweten.

Je hebt mazzel dat je hem niet gebricked hebt. V5 werkt alleen met dd-wrt micro.
Ik zou gewoon met tftp aan de slag gaan, en dd-wrt er weer op terug flashen.
Als je geluk hebt werkt de bootloader nog en kan je met tftp dd-wrt micro er weer opkrijgen.
Kom je er niet uit dan zit er niets anders op dan jtaggen.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 06-01-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Iemand ervaring met antenne's om bereik te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die dingen zullen vast wel werken.
Maar wat heeft dat met dit topic (wat over firmwares gaat) te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Nou, ik vertrouw die andere firmwares niet zo, je hebt dan toch geen garantie meer als je ding kaduuk is?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.