Ik heb eigenlijk niet zo heel veel nodig, had eerst die belkin, maar daar kreeg ik een Freecom Storage Gateway WLAN 500 gig niet mee aan de praat, zit een FTp functie op die ik wil gebruiken voor werk, zodat ik niet 24/7 mn pc thuis aan hoeft te hebben om daar een ftp server op te draaien.
Elke keer als ik de wan poort op die freecom configureerde, dan liep mn belkin helemaal vast.
Die Belkin was wel een N1 router, maar dacht dat het alleen maar voor de wireless gedeelte was en de wan/lan gewoon 10/100 mbit.
Omdat ik het weinig tot niks kan configureren op die Belkin, alleen poort forwarding, was ik aan het kijken naar een andere router, na wat zoeken op het forum, kwam die WRT54GL naar boven.
Het enigste wat ik wil gebruiken is eigenlijk advanced routing en static routing om die freecom te laten werken.
Ik heb eigenlijk niet eens gekeken naar de orginele firmware menu/settings, gelijk die custom firmware erop gezet.
Kan het wel proberen terug te flashen naar de orginele linksys firmware en dan testen of ik wel die 100 mbit weer haal.
Maar dacht dat de wan/lan poort altijd 10/100 mbit aan konden.
Dus ligt niet aan de firmware, maar aan het limiet van de wan in de WRT54GL?
Kan ook nog proberen om de utp kabel van het glasvezel modem gelijk in mn pc/laptop te proppen en dan checken als ik wel weer die 100 mbit haal.
Was net in de winkel en zag de :
WRT350N
Voor een meer prijs, met 10/100/1000, maar was ff niet in de winkel, de router kan ik weer declareren via werk, dus de prijs maakt niet zo heel veel uit.
[
Voor 4% gewijzigd door
NeoSoulStar op 24-01-2008 13:21
]