Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Ik zeg toch niet dat je een andere firmware gebruiken.
Ik zeg dat dit topic niet de juiste plek is om er over te praten.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 06-01-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb hier een linksys wrt54gl op tomato 1.13 firmare draaien. Heb een wds opstelling gemaakt met een conceptronic router. Nu zit ik alleen met beveiligen. Wep werkt perfect maar wpa wil maar niet lukken. Hier loopt al een topic over.

Misschien dat iemand hier hetzelde heeft meegemaakt vandaar even de post hier om het onde de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
job schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:57:
Ik zeg toch niet dat je een andere firmware gebruiken.
Ik zeg dat dit topic niet de juiste plek is om er over te praten.
Dit gaat over een heel andere situatie, mijn neefs netwerk moet ik ook nog aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Admiral Freebee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:51:
Goh, heel dit topic staat vol met voordelen ;)
Voor mij waren de voordelen: stabiliteit (vooral met torrents), goede QOS, mooie grafiekjes ;), het verminderen van de output (minder energieverbruik, straling en toch nog goede ontvangst en snelheid)
Nadelen: tot nu toe geen
Ik gebruik Tomato 1.13
Oke, maar de voordelen zijn er dus eigenlijk alleen als je draadloos gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
BlackWhizz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:42:
[...]

Dit gaat over een heel andere situatie, mijn neefs netwerk moet ik ook nog aanleggen?
Aah oke, dat stond er niet bij :p
Wat de andere firmware betreft.. officieel vervalt de garantie.
Maar een alternatieve firmware gaat je router niet stuk maken hoor :)

Voor de meeste zaken heb je de andere software ook niet eens nodig. De mensen die er een andere software opzetten doen de meeste dat voor de leuk.
Twanjo schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:39:
Heb hier een linksys wrt54gl op tomato 1.13 firmare draaien. Heb een wds opstelling gemaakt met een conceptronic router. Nu zit ik alleen met beveiligen. Wep werkt perfect maar wpa wil maar niet lukken. Hier loopt al een topic over.
Zonder je topic door te lezen wat tips:
Test het eens met een andere firmware.
Test het eens met een andere router (dan de conceptronics en/of de linksys).

Wat ook een poging waard is, is gebruik maken van dd-wrt. Daarmee kan je de wrt instellen als wireless client. De conceptronic gebruik je dan als router achter je modem.
De wrt is dan een client, dan kan je de lan poorten gebruiken om pc's aan te sluiten.
Nadeel is wel dat je daarmee geen draadloze pc's met de wrt kan verbinden.
Voordeel: het werkt wel op 54mbit ipv de helft.

Daarnaast wordt altijd aangeraden om een wds op te zetten tussen 2 exact dezelfde routers..

[ Voor 52% gewijzigd door job op 06-01-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Heeft iemand informatie of een overzichtslinkje wat precies het technische verschil is tussen de verschillende firmware's? E.g. Linux 2.4 vs. 2.6, welke broadcom/... drivers er worden gebruikt, etc... Gezien het feit dat er een redelijk verschil in performance kan zitten tussen verschillende broadcom-drivers (iig is er een groot verschil wanneer het gaat om Linksys PCI/PCMCIA kaarten met verschillende drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Klaus_1250 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:15:
Heeft iemand informatie of een overzichtslinkje wat precies het technische verschil is tussen de verschillende firmware's?
Zoiets? http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=47282

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Nee, niet helemaal. Dat laat vooral het verschil in in functionaliteit en opties (en is helaas niet echt up to date).

Ik ben meer op zoek naar een overzichtje waarin staat welke software en welke versie daarvan er in de firmware gebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Pff.. dat is een hoop uitzoek werk.
Ik zou zeggen download de source bestanden van de firmwares waar jij geinteresseerd in bent en ga alle bestanden maar bij langs :P.

Of stuur de makers eens een mailtje/post op het forum.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 08-01-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornevandongen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-04-2024
Wie kan mij vertellen waarom binnen XP mij signaalsterkte verminderd wanneer ik verbinding maak met mijn WRT54GL met dd-wrt firmware ?
Zonder te verbinden wordt er een signaal sterkte weergeven d.m.v. 5 groene balkjes.
Tijdens de verbinding blijven hier maar twee groene balkjes van over (soms zelfs 1).
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met het draaien van een Open-WRT gebaseerde firmware op een WRT54G v1.0? Elke keer als ik het probeer krijg ik bijna continu 100% CPU belasting en is de webinterface enorm sloom. Ook zakt het internetverkeer dan als een pudding in elkaar als ik een torrent opstart.

Ergens heb ik gelezen over een soort "high load bug" in de firmware voor v1.0 routers maar ik kan het niet meer terugvinden en erg veel was er ook niet over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@cornevandongen: Kan er geen precies antwoord op geven maar wel:

1: Als je geen verbinding hebt met de WRT54GL zijn het aantal groene balkjes slechts een moment-opname. Niet geheel representatief omdat er bv. storingsbronnen of andere accesspoints op een aantal momenten actief zijn
2: Slechte implementatie van de signaalsterkte-meting of andere problemen met de drivers van je access-kaart / WRT54GL. Wat je beschrijft herken ik wel, maar bij zelf heb ik het niet meer (WRT54G met DD-WRT en WMP54G v2 met Broadcom 4.170.x.x drivers)
3: Storing die veroorzaakt word door het zenden van de WRT54GL/accesskaart doordat het signaal bv. weerkaatst op metalen objecten,

@admiral freebee: Ook gehad, maar niet met OpenWRT (DD-WRT), maar dat werd opgelost met een andere firmware. Je kan eens proberen om een reinstall te doen van OpenWRT (config wissen, rebooten, terug naar fabrieksinstellingen, updaten/reinstallen, rebooten, alle configs met de HAND terugzetten). Je kan ook inloggen op de WRT via SSH en dan met ps kijken wat de cpu-tijd opeet.

Als er iets is dat voor een (bijna) 100% load zorgt, gaat het niet lukken om torrents te gebruiken. Daarvoor moet de WRT54 vrij veel verbindingen tracken en forwarden, maar daarvoor heeft het wel wat CPU-tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:04:
@admiral freebee: Ook gehad, maar niet met OpenWRT (DD-WRT), maar dat werd opgelost met een andere firmware. Je kan eens proberen om een reinstall te doen van OpenWRT (config wissen, rebooten, terug naar fabrieksinstellingen, updaten/reinstallen, rebooten, alle configs met de HAND terugzetten). Je kan ook inloggen op de WRT via SSH en dan met ps kijken wat de cpu-tijd opeet.

Als er iets is dat voor een (bijna) 100% load zorgt, gaat het niet lukken om torrents te gebruiken. Daarvoor moet de WRT54 vrij veel verbindingen tracken en forwarden, maar daarvoor heeft het wel wat CPU-tijd nodig.
Ik heb alleen nog maar DD-WRT en X-WRT geprobeerd omdat ik geen zin heb om veel tijd in OpenWRT te steken (iets met examens enzo :P) maar aangezien deze beide op OpenWRT gebaseerd zijn neem ik aan dat daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Maar, het is wel lang geleden dat ik dat probleem heb gehad. Kan me niet voorstellen dat het probleem er nog is, maar, welke DD-WRT's en X-WRT's heb je uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DD-WRT v23 SP2 en X-WRT gebaseerd op Whiterussian 0.9.
DD-WRT viel nog mee qua loads vergeleken met X-WRT en was nog min of meer werkbaar maar van zodra ik een torrent opende kon ik vlot surfen wel vergeten. X-WRT was simpelweg 100% load, continu.

Tomato werkt dan wel weer naar behoren (zeer lage loads en geheugengebruik) maar ondersteunt helaas (nog) geen vlans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zorg ervoor dat je de juiste dd-wrt versie erop zet.
Heb je de wrt54G versie erop of de generic erop gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 11-01-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De file noemde dd-wrt.v23_wrt54g.bin dus ik neem aan de versie voor de WRT54G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Admiral Freebee schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:03:
De file noemde dd-wrt.v23_wrt54g.bin dus ik neem aan de versie voor de WRT54G :)
http://www.dd-wrt.com/wik...s_DD-WRT%3F#File_Versions Tis dus de tftp-versie.

Zou trouwens beginnen met inloggen via SSH en ps eens bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Klaus_1250 op 11-01-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb mijn versie toen hier gedownload:
http://www.dd-wrt.com/dd-...Fstable%2Fdd-wrt.v23+SP2/
en gewoon geflasht via de webinterface.

Ik ga wel niet direct nog veel kunnen experimenteren aangezien ik het even heel druk heb met mijn examens en een goed werkende internetverbinding daarbij handig is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-01-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik had een paar maanden geleden al eens gepost in dit topic met de vraag of er firmware bestaat die het mij mogelijk maakt een maandelijke download limiet op te leggen aan mijn draadloze clients. (een limiet in hoeveel, niet in bandbreedte en dat per mac adres) Jammer genoeg was er toen nog geen oplossing voor handen... iemand een idee of daar nu al verandering in is gekomen? Ik heb gezien dat de nieuwste dd-wrt v23 special een bandwidth monitor heeft, maar ik weet niet of die voldoet aan mijn vereisten. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die bandwidth monitor doet niet veel anders dan de bandbreedte monitoren. Shaping en limiten wordt daarmee niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Laatst online: 14-07 15:42
En is het mogelijk te zien hoeveel een bepaald mac adres heeft verbruikt in de laatste 30 dagen? Het is dan wel geen limiet, maar het zou mij toch ook al vooruit helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:03
Mijn uptimes:

Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c
Wireless-G Broadband Router with SpeedBooster

Uptime : 154 days, 02:22:34
System Load : 0.00 / 0.00 / 0.00

LAN (rx/tx) :
206.66 G (2.97 K/s) 523.52 G (15.95 K/s)

WLAN (rx/tx) :
6.79 G (1.68 K/s) 14.69 G (0.62 K/s)

WAN (rx/tx) :
442.91 G (14.13 K/s) 128.22 G (2.79 K/s

Tomato
Version 1.04.0944

Uptime 73 days, 06:00:08
CPU Load (1 / 5 / 15 mins) 0.01 / 0.02 / 0.00
Total / Free Memory 14.18 MB / 6,980.00 KB (48.08%)

Draaien prima O+

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:36
Nieker schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:25:
En is het mogelijk te zien hoeveel een bepaald mac adres heeft verbruikt in de laatste 30 dagen? Het is dan wel geen limiet, maar het zou mij toch ook al vooruit helpen.
Ik dacht met Tomato wel, heel mooi afgewerkte firmware trouwens, echt heel goed, op dit moment zelfs even wat superieur aan DD-wrt, maar na de volgende versie kan het wat beter zijn.

tomato staat al tijdje aan top wat (imo althans) betreft QoS en bandwith monitoring, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/3016/tomatowanusagedk1.jpg

dit is een screenshotje van het laatste frame van het filmpje dat je hier vindt:

http://www.polarcloud.com/v/scbwm.htm

Ik raad je zeker aan om dit eens te bekijken (filmpje en firmware ;) )

Daar moet volgens mij ook ergens te zien zijn welk ip of welk mac adres hoeveel gedaan heeft, als het op IP is kan je desnoods nog altijd via static dhcp een adres laten uitdelen.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperBart op 13-01-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Tot op heden nog niet op de meuktracker gezien, maar Tomato versie 1.14.1288 is afgelopen woensdag uitgebracht: http://polarcloud.com/tomato_114

[ Voor 22% gewijzigd door hbokh op 18-01-2008 13:18 ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ik bezit nu al enkele tijd een WRT54GL V1.1. Ik wil binnenkort toch eens een keer weer een custom firmware erop flashen (Tomato wordt het :) ), ik heb dit eerder gedaan alleen ging dit niet geheel perfect. Ik had me router geupdate naar Tomato 1.11 maar kreeg geen verbinding met het internet, nu weet ik wat ik toen fout heb gedaan. Ik wou toen terug flashen naar Linksys firmware 4.30.7 (zoiets in ieder geval :+ ) maar toen brickte ik me router.

Mijn vraag is nu: als ik geupdate heb naar Tomato, hoe krijg ik (mocht ik ooit terug willen :) ) me originele linksys firmware weer terug? Want gewoon terug flashen via de webinterface van Tomato ging dus niet goed :> :P

Andere vraag: Mocht me router toch weer gebrickt worden (knipperend power lampje), hoe krijg ik dan via TFTP de originele Linksys firmware er weer op? Ik heb het vorige keer (toen ik me WRT54GL dus al gebricked had) via TFTP gedaan, alleen kreeg toen de melding dat de file te groot was om via TFTP te uploaden( :? :P ). Dit lukte dus ook niet en moest me router inwisselen. Moet ik een speciaal tooltje gebruiken of een kleinere firmware?. Heb al lang op google gezocht maar biks bruikbaars gevonden. Alleen een linksys TFTP.exe file, maar ook daarvoor heb je een originele firmware nodig. Krijg ik dan weer problemen met de grote van de firmware? Hoop natuurlijk dat ik het nooit nodig heb, maar wil het wel graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nog een keer voor de duidelijkheid.
Een knipperende power led is geen brick.
Heb je een brick, dan moet je de wiretrick doen (werkt vaak niet) of jtaggen.

Knipperende powerled is een router die de firmware niet kan booten.
Via tftp krijg je dan weer de juiste firmware erop.
Een te grootte firmware met tftp lijkt me te sterk.. welke melding kreeg je??
Naar mijn idee zegt tftp niet veel meer dan succesful of failed bij de transactie.

Daarnaast kan je met tftp elke firmware erop zetten, dat is echt niet voorbehouden aan de originele.
Je hebt dan waarschijnlijk iets verkeerds gedaan.

Wat flashen betreft.. voor de zekerheid voor de flash je router resetten, en na de flash.
Dan kan er eigenlijk niets verkeerds gaan.
Ik heb tig routers geflashed, (teruggeflashed, gereflashed, e.d.) en alleen met de wrt54G v5 heb ik ooit problemen gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 18-01-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
job schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:27:
Nog een keer voor de duidelijkheid.
Een knipperende power led is geen brick.
Heb je een brick, dan moet je de wiretrick doen (werkt vaak niet) of jtaggen.

Knipperende powerled is een router die de firmware niet kan booten.
Via tftp krijg je dan weer de juiste firmware erop.
Een te grootte firmware met tftp lijkt me te sterk.. welke melding kreeg je??
Naar mijn idee zegt tftp niet veel meer dan succesful of failed bij de transactie.

Daarnaast kan je met tftp elke firmware erop zetten, dat is echt niet voorbehouden aan de originele.
Je hebt dan waarschijnlijk iets verkeerds gedaan.

Wat flashen betreft.. voor de zekerheid voor de flash je router resetten, en na de flash.
Dan kan er eigenlijk niets verkeerds gaan.
Ik heb tig routers geflashed, (teruggeflashed, gereflashed, e.d.) en alleen met de wrt54G v5 heb ik ooit problemen gehad.
Die foutmelding is al tijd terug en heb hem niet opgeschreven. Maar het kwam er op neer dat in me CMD scherpje: "tranfer failed! File size exceeds limit" of iets in die trant. Leek mij erop dat de file te groot was omdat ik anders niks kon bedenken (kreeg namelijk wel ping van de router).

Resetten door middel van de reset knop aan de achterkant en die 30 sec onhouden? :) Dat heb ik vorige keer niet gedaan kan ik mij herinneren :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vanavond ga ik mijn Tomato maar eens updaten, ik loop inmiddels 2 versies achter en er zijn een paar bugfixes voorbij gekomen die ik toch wel graag wil hebben. Ik mis bij Tomato nog steeds de mogelijkheid zelf packages toe te voegen trouwens.

[ Voor 83% gewijzigd door Bor op 19-01-2008 10:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Cubic X schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:20:
Die foutmelding is al tijd terug en heb hem niet opgeschreven. Maar het kwam er op neer dat in me CMD scherpje: "tranfer failed! File size exceeds limit" of iets in die trant. Leek mij erop dat de file te groot was omdat ik anders niks kon bedenken (kreeg namelijk wel ping van de router).

Resetten door middel van de reset knop aan de achterkant en die 30 sec onhouden? :) Dat heb ik vorige keer niet gedaan kan ik mij herinneren :> :P
De wrt54GL moet wel genoeg geheugen vrij hebben om de firmware up te kunnen loaden.
Maar te weinig geheugen komt nauwelijks voor. Resetten voordat je gaat flashen, en erna zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:57
Heel stom n00b-vraagje: kan je de originele Linksysfirmware terugzetten als je eerder DD-WRT firmware erop heb geknald (linksys wrt54gl)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Heb vanochtend Tomato 1.14 erop gezet. Werkt perfect, heb voor en na het flashen de reset knop 30 seconden ingedrukt. Geen problemen tot nu toe :)

Wel paar vraagjes:
- wat betekent RX/TX bij de bandwidth monitoring? Heb wel gezocht in de FAQ en Google maar niks gevonden.

- Wat is de Transmit Power bij Linksys firmwares? Gewoon de standaard 42 zoals in Tomato? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
R = received = download
T = transferred = upload

42 is dezelfde als de linksys firmware ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Daar ben ik nog niet zo zeker van, normaal is het 28mW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Bij de oude versies was het altijd 28mW. Maar wat het nu is? (redelijk veel veranderd intern door de jaren heen).

edit:
Default waarde bij DD-WRT v23 SP2 is 28mW.

[ Voor 20% gewijzigd door Klaus_1250 op 19-01-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hmm, ik ging er vanuit dat tomato de standaard waarde aanhield.
Maar nu je hier 28 zegt gaat er bij mij ook wel een belletje rinkelen.
Iemand die kan zeggen wat de standaard waarde van dd-wrt is?

Desondanks is 42 een waarde waarbij je router het ook wel jaren vol blijft houden.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 19-01-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mijn WRT54G v1.0 had in DD-WRT standaard 28mW en in Tomato 42mW. Nu draai ik hem op 18mW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hoe laat ik die verschillen zien bij maand verbruik? Zie:
HyperBart in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."

Ik heb alleen de up en down stats, niet de verschillen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kijk dan naar weekly: http://192.168.1.1/bwm-weekly.asp
of monthly: http://192.168.1.1/bwm-monthly.asp

Je moet dan uiteraard wel meerdere weken respectievelijk meerdere maanden je router onafgebroken moeten hebben draaien.
(of als je vaak reboot of firmware update de stats ergens anders opslaan (configure klikken)).

Als je dit per ip zou willen zien zou je bij configure alle ip's moeten invullen behalve het ip wat je wilt meten.

[ Voor 143% gewijzigd door job op 19-01-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hij meet al vanaf oct 2007

nov 2007: 74.04 GB 1.29 GB
oct 2007: 17.12 GB 0.36 GB

Maar ik zie de verschil som niet. Moet je percee QoS aan hebben?
Zo ja, als ik de QoS enable, hoe ik dan alleen de snelheden van mijn abbo in te stellen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
welke versie heb je?
Voor zover ik weet staat dat optellen en vergelijken standaard aan...

Hier zou je de boel moeten enablelen: http://192.168.1.1/admin-bwm.asp
Qos instellen: 90% van je max upload instellen. download qos kan op 100% van je max download.
Download qos laat je alles op none staan. Bij upload qos raad ik je aan om lowest te verlagen naar 50%. p2p meuk moet je gewoon naar beneden schroeven om je verbinding snel te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 19-01-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Uhm ik draai 1.13 ik heb WRT54GL v1.1, en de verschillen meten is al sinds 1.00 mogelijk volgens de screen van Bart. Zie mijn verkeer. Mis alleen de verschillen download en upload. Het optellen doet hij perfect :).
Dagen traffic
http://dumpen.vandemeulen...f7077e7b3819ac66a3877.png

Traffic admin
http://dumpen.vandemeulen...bbf8f8143a6b0d19bbe46.png

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 19-01-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hmm, apart. Lijkt allemaal goed ingesteld te staan.
Bij mij werkt het wel out of the box zonder instellen
(maar nu even niet vanwege een update vandaag naar 1.14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb net naar 1.14 geupgrade, de verschillen komen helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Na een upgrade moet je zowiezo een reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Is inderdaad aan te raden, maar werkt ook prima zonder reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

job schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:00:
Is inderdaad aan te raden, maar werkt ook prima zonder reset.
In de meeste gevallen wel maar het is altijd iets om in gedachten te houden als de dingen niet helemaal werken zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Linksys gebruiker

Ik ben een nieuwe gebruikere van mijn WRT54GL en wil mijn signaal sterkte boosten. Ik lees op de eerste pagina dat ik dan moet werken met hyperwrt...

Maar die site doet niks. En daarbij heeft niemand het daarmeer over dus het lijkt wat passe? Of niet?

Ik ben een leek die alleen maar wat meer kracht wil hebben. Wat raden jullie mij aan?

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:22:
Beste mede Linksys gebruiker

Ik ben een nieuwe gebruikere van mijn WRT54GL en wil mijn signaal sterkte boosten. Ik lees op de eerste pagina dat ik dan moet werken met hyperwrt...

Maar die site doet niks. En daarbij heeft niemand het daarmeer over dus het lijkt wat passe? Of niet?

Ik ben een leek die alleen maar wat meer kracht wil hebben. Wat raden jullie mij aan?

Remco
wat is de reden dat je je signaal wil boosten
want behalve dat je signaal geboost wordt, wordt ook je noise geboost, wat dus betekend dat de kwaliteit van je connectie achteruit gaat.

heb je echt helemaal geen bereik meer, of denk je meer snelheid te halen?

een optie om je signaal te boosten is trouwens DD-WRT

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunz schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:07:
[...]

wat is de reden dat je je signaal wil boosten
want behalve dat je signaal geboost wordt, wordt ook je noise geboost, wat dus betekend dat de kwaliteit van je connectie achteruit gaat.

heb je echt helemaal geen bereik meer, of denk je meer snelheid te halen?

een optie om je signaal te boosten is trouwens DD-WRT
Ja ik heb op denk 6 meter verderop maar een verdieping hoger door het beton al vrijwel geen bereik meer. Hoop het door signaal sterkte van 50 % naar 80 % te zetten dat het wat beter gaat. Of is dat onzin?

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Alle in de topicstart beschreven firmwares kan je het signaal mee versterken.
Kijk welke software jou het beste bevalt, en ga die voortaan gebruiken.

edit: ik heb gelijk een link toegevoegd, de url deed het voorheen nog wel. misschien dat die binnenkort weer gaat werken, dus ik laat hem nog even staan. Er staan nu dus 2 linkjes.

[ Voor 72% gewijzigd door job op 20-01-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:57:
[...]

Ja ik heb op denk 6 meter verderop maar een verdieping hoger door het beton al vrijwel geen bereik meer. Hoop het door signaal sterkte van 50 % naar 80 % te zetten dat het wat beter gaat. Of is dat onzin?

Remco
Grotere en betere antennes met meer winst gaat veel meer effect geven,komt er dan nog bij dat als je de power verhoogt er meer ruis gaat optreden wat niet bevorderlijk is voor een stabiele verbinding.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bor de Wollef schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:10:
Na een upgrade moet je zowiezo een reset uitvoeren.
Ben ik dan niet alles kwijt, incl Tomato firmware?

Heb nu naar 1.14 draaien bijna 24 uptime, kan ik nu gewoon reset drukken?

Wil graag weten wat er gebeurt als ik die reset 30 sec in houdt.

Niet dat me router dadelijk kapot is...

[ Voor 34% gewijzigd door RobbyTown op 20-01-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bij een reset gaan gewoon alle instellingen terug naar standaard, de firmware staat op een ander geheugen.

Als je reset met 30seconden ga je echt het NVRAM (het geheugen van de instellingen volledig clearen en terug laten opbouwen door de firmware), bij een reset gewoon het knopje indrukken herstart vaak de router gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Oke, maar wat moet ik in mijn geval nu doen?

1-2 sec reset indrukken of 30 sec reset indrukken?

Misschien als ik de reset doe dat sommige poorten dan gaan werken (niet alle poorten werken op dit moment, hebben nooit gewerkt).

Dus als ik 30 sec doe komt de linksys firmware weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met 30 seconden reset blijft ook de Tomato firmware er opstaan maar doe je een volledige reset van het overige (niet flash)geheugen en gaan de interne settings terug naar standaard.

Na een upgrade is het aan te raden een 30 seconden reset te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-01-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@vandeMeulenhof: Ik denk dat je beter eerst wat meer kan gaan lezen over flashen en custom firmware's. 1-2s is een reset van de router, 30s is een reset waarbij de het nvram word gecleared. De Linksys-firmware komt daarmee niet terug. Het is aan te raden om voordat je een firmware flashed en nadat je hem hebt geflashed, de 30s reset uit te voeren, zodat zaken in het nvram niet voor problemen kunnen zorgen. Er zijn redelijk wat firmware's geweest die daar problemen mee hadden (e.g. bricked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Inderdaad, toen ik veranderde van X-WRT naar Tomato kon ik alleen nog maar telnetten naar de router en werkte de webinterface niet meer. De oplossing was toen een reset van de NVRAM en hierna werkte Tomato weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Klopt, als reden is dat er soms nog instellingen zijn die in het nvram zitten, bij het draaien van de firmware de firmware doen hangen en functioneert hij niet meer naar behoren.

Verder ben ik een imo PRACHTIGE add-on tegengekomen voor Firefox die gebouwd is rond tomato / DD-wrt en je via een klein icoontje waar je even op blijft staan en vervolgens een tooltip krijgt met beknopte statistieken van je router, onder andere:
  • hostname van pc
  • IPv6 en v4 van de pc
  • external ip van router
  • uptime
  • memory usage
  • load
  • connections
  • ssid
  • channel
  • verbonden aantal clients
Kan je vinden op: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5544
in de versie die daar staat zit nog een bug waardoor je net het laatste lijntje van de tooltip niet ziet bij een dd-wrt (of wie weet ook bij andere firmwares), maar op zijn download sectie, te vinden op: http://www.undermined.org/projects/files/index/5 heb je de laatste versie en die werkt perfect met mijn DD-WRT v24 RC-6 (01/18/08) std - build 8790M Eko.

Ook voor mensen met de gewone firmware werkt deze add-on vaak ook

Verder even ook nog even melden dat indien je over wil schakelen naar de V24 en wat wilt testen je het beste kan gaan naar de Eko-releases ipv de gewone RC's die je bij downloads vindt op dd-wrt.

Normaal gebruik je dan de nokaid zonder de 535x .

kan je vinden op http://dd-wrt.com/dd-wrtv...Fothers%2Feko%2FRC6-8790/ en daar dan de laatste release kiezen (ten tijde van het schrijveen van deze post zat er maar alleen die van vpn in, dus je moet dan even de vorige nemen...)

[ Voor 52% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Je moet wel de username + password combinatie van het admin panel ingeven. Daar ben ik zelf nooit zo happig op. Die je dit niet dan krijg je alleen de local ip's op de pc te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Euhm, das toch vrij logisch?

Iemand die de dingen in je huis komt schatten geraakt toch ook niet binnen zonder jouw toestemming/sleutel ? :?

vind ik beetje rare reactie van een ProMod met zoveel ervaring met systemen als ik naar je profile kijk, of je moet het ergens anders over hebben.

Jij kan toch ook niet de stats uitlezen zonder je in te loggen op het admin panel?

Verder zag ik geen vreemde connecties vanuit die addon gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

HyperBart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:56:
Euhm, das toch vrij logisch?

Iemand die de dingen in je huis komt schatten geraakt toch ook niet binnen zonder jouw toestemming/sleutel ? :?

vind ik beetje rare reactie van een ProMod met zoveel ervaring met systemen als ik naar je profile kijk, of je moet het ergens anders over hebben.

Jij kan toch ook niet de stats uitlezen zonder je in te loggen op het admin panel?
Wel eens van SNMP gehoord? Dan kun je dus een community instellen met alleen read access en een passphrase anders dan de admin login code ;)

Zo op het eerste oog gebruikt de plugin ook geen SSL verbinding. Bij elke refresh gaat het admin wachtwoord over het lijntje.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 20-01-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ja, en is ook te doen, zie: http://dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2563

en je kan https inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Wat is wijsheid?
Ik heb nu een wrt54g V2.2 met firmware v.4.20.8 (origineel)

Wat is het probleem:
Regelmatig loopt de router vast met intensief downen.
Oplossing: Even spanningsloos maken en weer gaan.
Mja, dat is lastig. Redenen genoeg te verzinnen waarom ;)

Is er een firmwareversie die dit eventueel kan oplossen die ik erin kan schieten?
Of is het raadzamer om een wrt54gl aan te schaffen?

Nu Tomato oid erop zetten is op zich geen probleem.
Vraag me dus alleen af of het wel zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat SNMP te doen is is bekend natuurlijk maar daar kan zo te zien deze plugin niet mee overweg. Bovendien biedt zowel de standaard firmware als Tomato geen SNMP support. Het is veiliger bv SNMPv2 te gebruiken ipv een non ssl verbinding waarover je steeds het admin password verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bor de Wollef schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:15:
[...]

Dat SNMP te doen is is bekend natuurlijk maar daar kan zo te zien deze plugin niet mee overweg. Bovendien biedt zowel de standaard firmware als Tomato geen SNMP support. Het is veiliger bv SNMPv2 te gebruiken ipv een non ssl verbinding waarover je steeds het admin password verzend.
hm, je hebt idd wel een punt, maar de weg voor een plug in ligt dan wel open voor dd-wrt.

Veiligheid lijkt me hier geen issue, omdat je toch https hebt en diegene die de stats nodig heeft mag in alle waarschijnlijkheid ook wel de credentials hebben voor de router, moest je het al in een publiekere plaats gebruiken.
svijf schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:08:
Wat is wijsheid?

Wat is het probleem:

Is er een firmwareversie die dit eventueel kan oplossen die ik erin kan schieten?

Even over die post heen gelezen...
Een alternatieve firmware heeft bij veel mensen vaak een stabielere router gegeven, ik had toen ik mijn WRT54G v5 en 2x een GL v1.1 niet direct problemen met de firmware, maar na wat te lezen merkte ik idd ook dat deze routers bijzonder goed zijn voor hun alternatieve firmware maar niet voor hun fabrieksfirmware.

Downloaden (zeker met P2P) gaf vaak een probleem met deze bakjes. Tomato gaat dus imo heel goed helpen bij jou, mits eventueel een beetje getweak van de max connections en de tcp/udp time-out's.

[ Voor 44% gewijzigd door HyperBart op 20-01-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
svijf schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:08:
Wat is wijsheid?

Wat is het probleem:

Die van mij is niet meer vastgelopen WRT54GL sinds DD-WRT V23 SP2 in V24 schijnen nog een paar gemene bugs te zitten vanwege nieuwe drivers. V23 is zo'n ongelofelijke verbetering tov de standaard firmware.

Ik heb wel op save gespeeld:
-eerst default settings via default interface
-daarna knop 30seconden ingedrukt
-daarna stekker eruit
-daarna router laten starten en via de kabel V23 SP2 erin geblazen
-duurde even voordat de interface weer bereikbaar was (zweet druppeltjes kwamen al...)

Een en al lof over DD-WRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Is er nog iemand die soms problemen heeft met DHCP (WAN) met Tomato?
Sinds ik een switch voor mijn router heb staan, krijgt de router heel soms geen IP adres en moet ik hem rebooten voor het werkt.

Na wat lezen heb ik "Reduce Packet Size" voor WAN DHCP aangezet wat "problemen met DHCP" zou kunnen oplossen. Veel heb ik hier niet over gevonden maar ik hoop dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
HyperBart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:27:
Klopt, als reden is dat er soms nog instellingen zijn die in het nvram zitten, bij het draaien van de firmware de firmware doen hangen en functioneert hij niet meer naar behoren.

Verder ben ik een imo PRACHTIGE add-on tegengekomen voor Firefox die gebouwd is rond tomato / DD-wrt en je via een klein icoontje waar je even op blijft staan en vervolgens een tooltip krijgt met beknopte statistieken van je router, onder andere:
  • hostname van pc
  • IPv6 en v4 van de pc
  • external ip van router
  • uptime
  • memory usage
  • load
  • connections
  • ssid
  • channel
  • verbonden aantal clients
Kan je vinden op: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5544
in de versie die daar staat zit nog een bug waardoor je net het laatste lijntje van de tooltip niet ziet bij een dd-wrt (of wie weet ook bij andere firmwares), maar op zijn download sectie, te vinden op: http://www.undermined.org/projects/files/index/5 heb je de laatste versie en die werkt perfect met mijn DD-WRT v24 RC-6 (01/18/08) std - build 8790M Eko.

Ook voor mensen met de gewone firmware werkt deze add-on vaak ook

Verder even ook nog even melden dat indien je over wil schakelen naar de V24 en wat wilt testen je het beste kan gaan naar de Eko-releases ipv de gewone RC's die je bij downloads vindt op dd-wrt.

Normaal gebruik je dan de nokaid zonder de 535x .

kan je vinden op http://dd-wrt.com/dd-wrtv...Fothers%2Feko%2FRC6-8790/ en daar dan de laatste release kiezen (ten tijde van het schrijveen van deze post zat er maar alleen die van vpn in, dus je moet dan even de vorige nemen...)
Heb met deze add-on gemerkt dat het geheugengebruik erg toeneemt.
Is ook te lezen op de add-on page.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

stormfly schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:56:
[...]

Die van mij is niet meer vastgelopen WRT54GL sinds DD-WRT V23 SP2 in V24 schijnen nog een paar gemene bugs te zitten vanwege nieuwe drivers. V23 is zo'n ongelofelijke verbetering tov de standaard firmware.

Ik heb wel op save gespeeld:
-eerst default settings via default interface
-daarna knop 30seconden ingedrukt
-daarna stekker eruit
-daarna router laten starten en via de kabel V23 SP2 erin geblazen
-duurde even voordat de interface weer bereikbaar was (zweet druppeltjes kwamen al...)

Een en al lof over DD-WRT
Hyperbart ook bedankt voor je info ;)

Nog een vraagje over die tomato of dd-wrt firmware:
Kan ik de client lease time van de DHCP op oneindig zetten?
Of is dit ook al mogelijk met de standaard linksys firmware?

"probleem" is namelijk dat ik deze router "even" in bruikleen heb.
Kan hem overnemen voor 25 tot 30 euro.
Voor 2 a 3 tientjes meer koop ik een nieuwe wrt54GL.
Dan kan ik zeker weten "rommelen" met firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
svijf schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:12:
Nog een vraagje over die tomato of dd-wrt firmware:
Kan ik de client lease time van de DHCP op oneindig zetten?
Of is dit ook al mogelijk met de standaard linksys firmware?
Nee, maar waarom zou je dat willen.
Wil je dhcp gebruiken, maar dat een pc toch elke maal hetzelfde ip heeft?
Dan gebruik je de static dhcp optie. Die zit zowel in dd-wrt als tomato als.... enz.
Of die in de originele linksys firmware zit? Kijk eens of je hem kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

job schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:19:
[...]

Nee, maar waarom zou je dat willen.
Wil je dhcp gebruiken, maar dat een pc toch elke maal hetzelfde ip heeft?
Dan gebruik je de static dhcp optie. Die zit zowel in dd-wrt als tomato als.... enz.
Of die in de originele linksys firmware zit? Kijk eens of je hem kan vinden.
Zie in de router niets wat lijkt op static :N
Mwa, heb nu diverse pc's een vast ip adres geveven buiten de dhcp range.
Ivm. Azureus en poorten.

Heb een HP jetdirect EX plus waar ik om een of andere reden met geen mogelijkheid een vast ip-adres in krijg :X Knoop ik heb even aan een andere router, krijgt die netjes een ip adres, na defaulten.
Snel de rj45 oversteken op mijn switch van het huidige netwerk en het draait ;)
Maar om dat nu iedere dag te moeten doen, omdat de client lease time verloopt :N

Ik weet het, is vast een ander draadje voor. Maar daar vind ik niet de juiste info -O-

Had verzonnen dat ik het evt. zo kon oplossen ;)
Of een extra router er tussen knopen die niet steeds de dhcp leegt.
Volgens mij kan mijn oude Draytek Vigor 2200E dat nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Gewoon tomato erop.. Bij device list op het ip adres van het apparaat klikken.
Dan kan je een vast ip instellen, desnoods en ander ip intikken dan er staat en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

job schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:56:
Gewoon tomato erop.. Bij device list op het ip adres van het apparaat klikken.
Dan kan je een vast ip instellen, desnoods en ander ip intikken dan er staat en klaar.
Ben is even flink aan het lezen geweest over tomato en dd-wrt.
Over hoe te flashen en welke bestanden in nodig zou hebben.
Als ik het goed heb begrepen, heeft mijn wrt54g v2.2, 2 mb geheugen.
Dan zou tomato 1_14 er dus niet eens op kunnen.
Wel dd-wrt v 23 micro generic. Dit zou ook de enigste zijn die ik kan gebruiken om rechtstreeks vanuit de linksys firmware te kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hoe kom je daar nou bij.
De wrt54g v2.2 heeft 4 mb flash geheugen en 16mb ram.
tomato gaat gewoon werken.

dd-wrt micro is speciaal gemaakt voor de wrt54G versie 5 (en latere versies)
Zie de topicstart.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 21-01-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
svijf schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:52:
[...]

Ben is even flink aan het lezen geweest over tomato en dd-wrt.
Over hoe te flashen en welke bestanden in nodig zou hebben.
Als ik het goed heb begrepen, heeft mijn wrt54g v2.2, 2 mb geheugen.
Dan zou tomato 1_14 er dus niet eens op kunnen.
Wel dd-wrt v 23 micro generic. Dit zou ook de enigste zijn die ik kan gebruiken om rechtstreeks vanuit de linksys firmware te kunnen updaten?
http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G
Zeker van ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

@ Job en HyperBart _/-\o_
Heb gekeken met mijn ogen dicht oid :X

Nja, vanaaf ga ik niets meer doen met de router.
Morgen weer een dag ;)

Thanx voor alle hulp iig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Ik zat vanavond even te zoeken of het mogelijk zou zijn om SNMP te kunnen draaien op m'n Tomato firmware en toen vond ik deze link:
http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=51064

Ga ik van de week is mee stoeien, kijken of ik 't aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Nou, Tomato erop gezet en nu is mijn downloadsnelheid 4x langzamer geworden :X
En nu :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
svijf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:20:
Nou, Tomato erop gezet en nu is mijn downloadsnelheid 4x langzamer geworden :X
En nu :? :+
Al eens een reset gedaan?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

:Y

Mocht alles opnieuw invoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

8)7 :X

Ehm, clone mac adress is ook best handig O-)

Werkt tot nu toe dus goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hola,

Ik heb gisteren mn oude router vervangen (Belkin N1 F5D8231df4), omdat ik weinig to niks kan configureren.

Zo uit de doos de dd-wrt.v23_wrt54g.bin (dd-wrt.v23 SP2) firmware erop gezet, alles leek goed te werken, heb een dynamisch ip adres, dus hoefde niks bijzonders in te stellen, toen ik alles goed ingesteld had, ip range, port forwarding, wireless ect, ging ik wat downloaden via newsservers en merkte dat ik maar ineens 30 Mbit haalde, terwijl ik thuis glasvezel heb en ook een 100/100 mbit verbinding,die altijd ook zo gewerkt heb met de oude router.

Daarna de release candidates/DD-WRT v24 RC6.2 erop gezet, dacht misschien een bugje in die firmware, en nog steeds het zelfde, het laatste nog de Eko release erop gezet, maar nog steeds geen verschil.

Wat testen gedaan met dingen downloaden van microsoft en weer max 30 Mbit download snelheid.

Kan deze WTR54GL geen 100 Mbit aan of heb ik een rare setting over het hoofd gezien of zit het in de firmware misschien, iemand een idee?

Voor de rest ben ik zekers blij met de router en de custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
NeoSoulStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:49:
Hola,

Ik heb gisteren mn oude router vervangen (Belkin N1 F5D8231df4), omdat ik weinig to niks kan configureren.

Zo uit de doos de dd-wrt.v23_wrt54g.bin (dd-wrt.v23 SP2) firmware erop gezet, alles leek goed te werken, heb een dynamisch ip adres, dus hoefde niks bijzonders in te stellen, toen ik alles goed ingesteld had, ip range, port forwarding, wireless ect, ging ik wat downloaden via newsservers en merkte dat ik maar ineens 30 Mbit haalde, terwijl ik thuis glasvezel heb en ook een 100/100 mbit verbinding,die altijd ook zo gewerkt heb met de oude router.

Daarna de release candidates/DD-WRT v24 RC6.2 erop gezet, dacht misschien een bugje in die firmware, en nog steeds het zelfde, het laatste nog de Eko release erop gezet, maar nog steeds geen verschil.

Wat testen gedaan met dingen downloaden van microsoft en weer max 30 Mbit download snelheid.

Kan deze WTR54GL geen 100 Mbit aan of heb ik een rare setting over het hoofd gezien of zit het in de firmware misschien, iemand een idee?

Voor de rest ben ik zekers blij met de router en de custom firmware.
Klopt helemaal, de WRT54GL is niet gemaakt voor een 100Mbit WAN connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wil je echt je 100mbit halen (of benaderen) en toch een boel in kunnen stellen:
koop een professioneel product.
Of ga aan de gang met een oud pctje en 2 goede netwerkkaarten (3com/intel).

[ Voor 10% gewijzigd door job op 24-01-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jeps je moet dan zoeken met routers met de N standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Sh*t,

Helemaal niet over na gedacht, dacht de meeste routers van tegenwoordig kunnen dat wel aan, ff kijken als ik mn oude router ervoor kan hangen en dan doorlinken naar die linksys via lan, zodat ik wel de 100 Mbit kan halen.

Zijn er ook linksys routers die dat wel kunnen?

Waar je ook custom firmware op kan zetten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ik denk dat dit prima uit te zoeken is met de website van linksys waar je de N types zoekt en deze dan op de site van DD-WRT terug probeert te vinden. Zie je ze niet...zal het iig niet met DD-WRT gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
NeoSoulStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:49:
Zijn er ook linksys routers die dat wel kunnen?

Waar je ook custom firmware op kan zetten.?
100mbit halen? vraag ik me af.
Waarvoor heb jij die custom firmware nodig? welke functie is voor jou belangrijk?
Misschien dat een andere router al voor jou voldoet met de fabriekssoftware.

Heb je toch perse een custom firmware nodig dan zou ik het volgende doen.
Ga naar de dd-wrt wiki, kijk met welke routers dd-wrt kan werken (zijn er aadig wat).
En ga dan eens bij de bekende merken kijken/googlelen wat de wan > lan doorvoersnelheid is.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 24-01-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

stormfly schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:28:
ik denk dat dit prima uit te zoeken is met de website van linksys waar je de N types zoekt en deze dan op de site van DD-WRT terug probeert te vinden. Zie je ze niet...zal het iig niet met DD-WRT gaan lukken.
Die N betreft de WLAN zijde niet de WAN zijde van de router.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Alternativ schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Die N betreft de WLAN zijde niet de WAN zijde van de router.
Hmmm ja dat snap ik maar wat maakt dit uit? De WAN poort is altijd 100Mbit en de LAN poorten ook dus als hij maar 30Mbit haalt dan komt dit door het WLAN gedeelte (of te weinig cpu power van de router) Want als je 54Mbit terugrekent met alle verliezen kom je volgens mij rond die 30Mbit uit.

Sorry maar snap je aanvulling niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bij de wrt54g/gl/gs is de poort is 100mbit, de lan poorten zijn ook 100mbit
Maar de linksys wrt54g/gl/gs kan maar maximaal 30mbit routeren van wan naar lan.

Daar heeft wlan niets mee te maken.

Het zou zo kunnen zijn dat wireless N routers van linksys een snellere wan > lan throughput hebben, maar dat hoeft niet.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 24-01-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel nodig, had eerst die belkin, maar daar kreeg ik een Freecom Storage Gateway WLAN 500 gig niet mee aan de praat, zit een FTp functie op die ik wil gebruiken voor werk, zodat ik niet 24/7 mn pc thuis aan hoeft te hebben om daar een ftp server op te draaien.

Elke keer als ik de wan poort op die freecom configureerde, dan liep mn belkin helemaal vast.

Die Belkin was wel een N1 router, maar dacht dat het alleen maar voor de wireless gedeelte was en de wan/lan gewoon 10/100 mbit.

Omdat ik het weinig tot niks kan configureren op die Belkin, alleen poort forwarding, was ik aan het kijken naar een andere router, na wat zoeken op het forum, kwam die WRT54GL naar boven.

Het enigste wat ik wil gebruiken is eigenlijk advanced routing en static routing om die freecom te laten werken.

Ik heb eigenlijk niet eens gekeken naar de orginele firmware menu/settings, gelijk die custom firmware erop gezet.

Kan het wel proberen terug te flashen naar de orginele linksys firmware en dan testen of ik wel die 100 mbit weer haal.

Maar dacht dat de wan/lan poort altijd 10/100 mbit aan konden.

Dus ligt niet aan de firmware, maar aan het limiet van de wan in de WRT54GL?

Kan ook nog proberen om de utp kabel van het glasvezel modem gelijk in mn pc/laptop te proppen en dan checken als ik wel weer die 100 mbit haal.

Was net in de winkel en zag de : WRT350N

Voor een meer prijs, met 10/100/1000, maar was ff niet in de winkel, de router kan ik weer declareren via werk, dus de prijs maakt niet zo heel veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoSoulStar op 24-01-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
NeoSoulStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:16:
Ik heb eigenlijk niet eens gekeken naar de orginele firmware menu/settings, gelijk die custom firmware erop gezet.

Kan het wel proberen terug te flashen naar de orginele linksys firmware en dan testen of ik wel die 100 mbit weer haal.

Maar dacht dat de wan/lan poort altijd 10/100 mbit aan konden.
Ligt niet aan de firmware.
Die poorten kunnen het dus ook wel prima aan :P. De router zelf alleen niet.
Er staat nergens dat ze 100mbit kunnen routeren.
lan naar lan kunnen ze 70mbit halen.
wan naar lan ongeveer 30

[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-01-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
|:(

Net naar de winkel gebeld, kan die WRT54GL omruilen voor WRT350N, alleen hebben ze die nu ff niet op voorraad.

heeft iemand ervaring met dit model en of ie wel mn 100 mbit terug kan halen, merk met downloaden toch wel dat ik die 60 mbit die ik er normaal bij heb mis :)

Thanks voor jullie eerdere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Echt gezocht heb je ook niet.. ofwel?
2 minuten google zoek tijd: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ooh k, thanks, maar dat is 53Mbit, dat is nog steeds 20 Mbit meer dan wat ik nu heb.

Ben nu op werk, hoor dit dus helemaal niet eens te doen of op google dingen op te zoeken :-)

Thanks anyways.

Guess dan ga ik maar voor die WRT350N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Heb net de WRT350N opgehaald, en geconfigureerd en ben weer terug bij mn 100 Mbit download speed, geen custom firmware erop gezet, ftp server werkt ook, dus weet nog niet of ik het ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Kan je een firmware update eigenlijk ook draadloos uitvoeren?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.