Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55
Dat is ook de manier om te tftp'en. Maar omdat mensen dat lastig vinden is er dus die tftp tool van linksys.
Maar mooi dat het nu gelukt is.

Een echte brick herken je trouwens aan het feit dat de lan leds blijven branden.. of er nou een lan-kabel inzit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Jah, ik ben meteen naar huis gegaan om een en ander ff te testen.

De wrt54g naast de nieuwe wrt160n, het signaal in de slaapkamer blijft bedroevend.
Ook het vermogen iets opgekrikt van de WRT54g, ook dat gaf geen verbetering t.o.v. de wrt160n. Ik heb niet gemerkt dat hij aanzienkijk warmer werd.

Dus de WRT160N gaat zo weer retour. Ik denk niet dat ik op die plek met welke router dan ook een beter signaal krijg, of heeft iemand nog een suggestie??

Bedankt tot zover voor het meedenken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 11:18
Klein probleempje waar ik hoop een oplossing voor te vinden hier.
Ik heb een wrt54g v2.2 met de laatste fw van Linksys, die ik op 08-04 van hun site heb gehaald.
Ik gebruik de router als gateway met dhcp ingeschakeld. Mijn isp is ziggo.
Windows zero config beheert de draadloze verbinding van mijn netwerkkaart. Tijdens de testen was het signaal uitstekend en was de maximale snelheid (54Mbit) mogelijk.
SSID = uitgeschakeld
Beveiliging = WPA personal

Snelheid rechtstreeks op modem 10Mbit.
Snelheid met draad op router 10Mbit
Snelheid via wifi 3Mbit

Het probleem ligt duidelijk aan wifi kant van de wrt54g. Echter ik haalde bij telfort draadloos wel even veel snelheid als bedraad, te weten 8,5 Mbit. De wrt was toen echter wel ingesteld als switch.

Graag advies om mijn draadloze snelheid minstens in de buurt van 10 Mbit te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties.

EDIT: OPGELOST !! De locatie van de router was het probleem. Gek genoeg doet hij het bij mij in de meterkast (waar toch veel interferentie te verwachten is) nog steeds het beste.

[ Voor 9% gewijzigd door FRanatic op 10-04-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177412

WRT54gl v1.1 "iets hogere snelheden..."

Via openwrt + aanpassing ingebouwde "managed switch" zijn dit mijn snelheden:
-bridged WAN to port 1 + 2 "wired"
ubuntu server ftp tudelft: 11,1 MB per seconde << direct pc op 100mbit is 11,3-11,8

-nat WAN to port 3+4 "wired"
ubuntu server ftp tudelft: 5,1 MB per seconde << achter nat is die zo goed als 2x zo traag...

-brided WAN to Wifi "draadloos"
ubuntu server ftp tudelft: 2,3 MB per seconde << draadloos is nog trager...

vraagje:
Heeft er iemand ooit 5 MB's / 54mbit wireless snelheid gehaald?
Laat staan intern, dus van wifi, naar wifi, of wifi naar een andere pc binnen het netwerk? Ik heb het idee dat dit ding niet sneller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

54Mbit mag je delen door 2 en houd je 27Mbit over voor up en down. 2.3MB/s is dan zo gek nog niet.

Met een WRT54G v2.2 met High Gain-antenne kom ik niet verder dan 2.7MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat zomaar door twee te delen valt tenzij je op dat moment evenveel upstream als downstream aan het gebruiken bent. Maar sowieso gaat er wel een heel deel bandbreedte verloren aan overhead. Dus aan die 54Mbit ga je echt nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:11
Verder terug in dit tpoic heb ik gelezen dat het mogelijk is om met behulp van Dnsmasq gebruik te maken van reverse proxy.

Ik heb namelijk meerdere machine achter de router hangen welke websites draaien en deze graag d.m.v. reverse proxy allemaal op poort 80 willen draaien. Alleen kom ik er niet uit.

Ik het graag willen hebben dat als volgt werkt;
- www.mijndomein.nl --> server1.domain.local
- sub.mijndomain.nl --> server2.domain.local
- sub2.mijndomain.nl --> server3.domain.local

Maar hier kom ik dus niet aan uit. Heeft er iemand een link waar ik het in jip en janneke taal kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Begin eerst eens te vertellen welke firmware je op je router hebt staan.
Met de standaard firmware gaat je dit ongetwijfeld niet lukken.

Mocht je dd-wrt hebben, dan kan je ongetwijfeld hier wel wat mee: http://www.dd-wrt.com/wik...our_local_network_-_HOWTO
En een uitleg in jip en janneke taal, ben bang dat je het niet gaat lukken om dat te vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 27-05-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:11
Ow, helemaal vergeten. Het gaat om de laatste versie van Tomato, 1.25 uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik zal je met dat soort wensen toch aanraden naar dd-wrt over te stappen. En ten eerste daar op het forum te kijken/registreren. Wat jij wilt is nou niet echt heel snel en eenvoudig voor elkaar te krijgen.
Daarnaast is de kans ook groot dat je onder tomato andere handelingen uit moet gaan zitten voeren dan onder dd-wrt. Dd-wrt heeft een grotere userbase, en een actief forum, dus je zult eerder een oplossing voor dd-wrt vinden dan voor tomato.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-05-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
Wow, ik wist niet dat het mogelijk was maar mijn Tomato geflashte WRT54GL is vandaag gecrasht! Ruim anderhalf jaar heb ik het droog gehouden (een keer zelfs met een onafbroken uptime van ruim een half jaar) maar vandaag weigerde hij dus eventjes dienst. Na een kleine reset werkte alles gelukkig weer.

Maar ik had nu een kleine vraag. Ik heb voor de reset niet geprobeerd om het log uit te lezen (volgende keer probeer ik dat wel even) maar wat me opviel was dat het power-lampje knipperde. Is dat gewoon een algemene waarschuwing dat de router gecrasht is of heeft het bij Tomato een speciale betekenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Knipperend powerlampje is het teken dat het ding aan het booten is.
Tomato kan uitzichzelf rebooten, maar blijkbaar is bij jou de reboot niet goed gegaan (vastgelopen?)

Ik ken een wrt54GL die zeker toch wel om de dag uitzichzelf reboot. Wat precies de oorzaak is weet ik niet, maar ik verdenk het gare oude adsl modem wat ervoor hangt.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 09-06-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:34

knakworst

Get more sats!

beantherio schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:55:
Wow, ik wist niet dat het mogelijk was maar mijn Tomato geflashte WRT54GL is vandaag gecrasht! Ruim anderhalf jaar heb ik het droog gehouden (een keer zelfs met een onafbroken uptime van ruim een half jaar) maar vandaag weigerde hij dus eventjes dienst. Na een kleine reset werkte alles gelukkig weer.

Maar ik had nu een kleine vraag. Ik heb voor de reset niet geprobeerd om het log uit te lezen (volgende keer probeer ik dat wel even) maar wat me opviel was dat het power-lampje knipperde. Is dat gewoon een algemene waarschuwing dat de router gecrasht is of heeft het bij Tomato een speciale betekenis?
Ik raad je toch DD-Wrt aan, een stuk stabieler >:)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/zri4w.png

Gezien de uptime ben ik best wel tevreden over het product. Reden te meer om deze te overwegen:
nieuws: Linksys schuift nieuwe Linux-router naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

knakworst schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:51:
[...]

Ik raad je toch DD-Wrt aan, een stuk stabieler >:)
Wrong. Over het algemeen staat DD-WRT bekend om zijn features en tomato juist om zijn lean and mean design en stabiliteit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je een crashende router.. Begin dan ten eerst met een goede reset (kan in de webconfig zelf), zodat het geheugen helemaal goed leeg is. Instellingen zoals je het wilt hebben draaien weer opnieuw met de hand invoeren (en dus geen config bestand gebruiken) en nogmaals proberen.

Buiten dat zou tomato inderdaad stabieler moeten zijn dan dd-wrt. Die 2 rotte tomaten buiten beschouwing gelaten.
Toch kan het voorkomen dat tomato niet helemaal lekker werkt in een specifieke situatie of icm met bepaalde aparatuur. Wat dan de oorzaak is kan veel uitzoek werk worden.. werkt het met een andere firmware beter, dan gebruik je die. :) Klamp je niet vast aan een versie.. Kijk wat rond en kijk welke voor jou het beste werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 24-06-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:05
Ik heb nu net ook een WRT54GL en heb er Tomato 1.25 op gezet. Hij draait als switch achter de modem van Alice (een Copperjet 1616-2p), die nodig is vanwege de VoDSL.

Nu wil ik graag QoS gebruiken, maar het lijkt erop dat het niet werkt. Ik denk dat dit komet omdat ik de WAN port niet als zodanig gebruik; ik heb hem ingesteld als LAN port. Dat werkt wel, bij de bandwidth monitor zie ik ook de traffic die door deze poort gaat, maar QoS wil absoluut niet werken (hij classificeert geen pakketten). Zie ik een instelling over het hoofd? Of is QoS in deze opstelling gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 09:53
Ik ben vandaag wat aan het spelen geweest met m'n netwerkje thuis, had een nieuw modem gekregen van ziggo.

Als router heb ik een WRT54GL staan, waarop ik de tomato firmware in heb geflashed (1.25).
Nu zijn er in mijn omgeving een stuk of 10 AP's dus ik ben van channel veranderd.

Maar wat blijkt, de snelheden van m'n wifi connectie veranderen drastisch met het aanpassen van de channel.
Channel 5 geeft bijvoorbeeld 4 Mb/s terwijl channel 6 20 Mb/s geeft, channel 11 geeft 10 Mb/s en channel 1 7 Mb/s
Ik weet niet of dit zo hoort, maar ik dacht van niet.

Nu is door het nieuwe modem mijn inet snelheid van 20Mb/s naar 50Mb/s gegaan,
alle pc's met een touwtje halen die snelheid ook, maar draadloos kom ik niet hoger dan 20 Mb/s.
Dit terwijl m'n wifi signaal sterk is op 54 Mb/s.

Nu heb ik een tijdje goed gedraait met de 1.22 firmware van tomato, maar die rom kan ik niet meer vinden op inet :(
1.23 oudste die ik kan vinden. die doet precies hetzelfde overigens.

Heeft iemand toevallig die 1.22 firmware ergens liggen? die zou ik graag nog even willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als er veel AP's in je buurt zijn, is het erg logisch dat je wisselende snelheden haalt op elk kanaal. Het ene kanaal wordt immers meer gestoord door andere AP's dan het andere kanaal.

Bovendien overlappen de kanalen elkaar sterk. In een omgeving met veel AP's heb je dus al snel last van anderen.

Ten laatste zal je nooit de theoretische maximumsnelheid in het echt halen met wifi. 54Mbit is dus niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 17:09
ArisB schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:26:
Maar wat blijkt, de snelheden van m'n wifi connectie veranderen drastisch met het aanpassen van de channel.
Channel 5 geeft bijvoorbeeld 4 Mb/s terwijl channel 6 20 Mb/s geeft, channel 11 geeft 10 Mb/s en channel 1 7 Mb/s
Ik weet niet of dit zo hoort, maar ik dacht van niet.

Nu is door het nieuwe modem mijn inet snelheid van 20Mb/s naar 50Mb/s gegaan,
alle pc's met een touwtje halen die snelheid ook, maar draadloos kom ik niet hoger dan 20 Mb/s.
Dit terwijl m'n wifi signaal sterk is op 54 Mb/s.
Die 54Mbps is de maximale theoritische snelheid en die ga je nooit halen. Zeker niet als er meerdere AP's in de buurt zijn. 20Mbps is al netjes, met heel veel geluk zou je in de buurt van de 25 a 30 kunnen komen.

Maar als je 50Mbps wil gaan halen, zul je toch echt een (draft) 802.11n router moeten kopen. Die halen 100Mbps+ (mits de afstand niet te groot is en ze niet te veel worden gestoord door naburige AP's). Als er veel AP's in de buurt zijn, zou ik kijken naar één die op zowel 2.4Ghz werkt, als 5Ghz (802.11 a/b/g/n). Op de 5Ghz-band zijn meer frequenties, minder overlap en minder AP's, dus daar zou je wel een volledig vrij kanaal moeten kunnen vinden.

Op hardware.info staan een aantal reviews en vergelijkingstests van 802.11(a/)b/g/n Accesspoints/routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 09:53
Klaus_1250 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:20:
[...]

Die 54Mbps is de maximale theoritische snelheid en die ga je nooit halen. Zeker niet als er meerdere AP's in de buurt zijn. 20Mbps is al netjes, met heel veel geluk zou je in de buurt van de 25 a 30 kunnen komen.

Maar als je 50Mbps wil gaan halen, zul je toch echt een (draft) 802.11n router moeten kopen. Die halen 100Mbps+ (mits de afstand niet te groot is en ze niet te veel worden gestoord door naburige AP's). Als er veel AP's in de buurt zijn, zou ik kijken naar één die op zowel 2.4Ghz werkt, als 5Ghz (802.11 a/b/g/n). Op de 5Ghz-band zijn meer frequenties, minder overlap en minder AP's, dus daar zou je wel een volledig vrij kanaal moeten kunnen vinden.

Op hardware.info staan een aantal reviews en vergelijkingstests van 802.11(a/)b/g/n Accesspoints/routers.
Dat ik die 54Mb/s niet ga halen wist ik wel, maar ik had wel iets in de richting van 30 Mb/s verwacht.
ik laat het nu maar bij de 20 Mb/s.

Ik heb een gigabit switchje besteld, ik schakel wel een paar pc's over van draadloos naar een touwtje. De bestands uitwisseling onderling was toch al rete traag via WIFI en de laptops moeten het maar doen met 20 Mb/s :)

Ik had niet verwacht dat het verschil in snelheid op de verschillende channels zo groot kan zijn, is dus wel iets om even na te kijken bij het configureren van een draadloos netwerk.

Maar iig bedankt voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Supermooi, draaide al een WRT54GL met tomato, maar heb er nu een tweede bijgekocht a 30 euro op marktplaats en op beide TomatoVPN gezet. Even 1x eens static key aanmaken, eentje als server, eentje als client aanzetten. Als verwijzing op de client een mooie DynDNS aanmaken (gratis) zodat hij de server altijd kan vinden en hoppakee, een poor man's VPN! Kan ik mooi mijn backups 's nachts doorsluizen naar een NAS bij m'n ouders!

Wat een topspul :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 15:02
Draai sinds 2 dagen tomato 1.25 op mijn wrt54gl na wat problemen met Ziggo's nieuwe arris 3.0 modem, welke problemen gaf.
Groot verschil met de standaard firmware aangaande snelheid van opstarten en impact instellingen.
Ook erg handig zijn de statistieken, kan ik echt kijken of die beloofde 50mbit wel werkt (niet dus !)
Echter de problemen met de link tussen mijn router en de nieuwe arris is nog steeds niet opgelost. Verbinding valt soms al na 15 min weg en dan na ip refresh op router werkt die weer.
Weet iemand of ik dat refreshen van de WAN ip automatisch kan laten doorvoeren binnen tomato ?

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Wie heeft ervaring met wrt flashen op een wrt54G V7.2 ?
Heb van alles al geprobeert (ook de versie van HAMMA ) maar kom niet verder dan "upgrade are failed"
Met een power reset van 20sec kan ik de Prep flashen maar daarna weigert de Killer te flashen
Dit schiet dus niet erg op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DLP schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:35:
Draai sinds 2 dagen tomato 1.25 op mijn wrt54gl na wat problemen met Ziggo's nieuwe arris 3.0 modem, welke problemen gaf.
Groot verschil met de standaard firmware aangaande snelheid van opstarten en impact instellingen.
Ook erg handig zijn de statistieken, kan ik echt kijken of die beloofde 50mbit wel werkt (niet dus !)
Echter de problemen met de link tussen mijn router en de nieuwe arris is nog steeds niet opgelost. Verbinding valt soms al na 15 min weg en dan na ip refresh op router werkt die weer.
Weet iemand of ik dat refreshen van de WAN ip automatisch kan laten doorvoeren binnen tomato ?
Echt testen of de beloofde 50mbit wel werkt is nog altijd een pc rechtstreeks met een utp kabel aansluiten op een pc. Je download een aantal bestanden die op deze site staan: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Zie ook dit topic: Internetsnelheid wordt geknepen
je virusscanner kan dus ook in de weg zitten, dus probeer het ook eens in veilige modus.

Wat je wegvallende verbindingen betreft. Wis eens de router naar de standaard waarden.
Reset vervolgens de nvram: administration > configuration , en dan bij Restore Default Configuration kiezen voor erase al data in nvram. Laat dan de firmware eens draaien zonder zaken in te stellen.

Ohja, als je wisselt tussen pc aan het modem, en router aan het modem...
Zorg er dan voor dat je tussen die handelingen het modem van het stroom haalt.. Anders krijg je geen ip van ziggo.
Wat geforceerd het ziggo ip vernieuwen betreft gaat je met tomato niet lukken. Met dd-wrt waarschijnlijk wel.
Daar kan je makkelijk de configuratie via telnet veranderen. Zal je op het dd-wrt forum even moeten vragen hoe je dit moet doen.
moborunner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:13:
Wie heeft ervaring met wrt flashen op een wrt54G V7.2 ?
Heb van alles al geprobeert (ook de versie van HAMMA ) maar kom niet verder dan "upgrade are failed"
Met een power reset van 20sec kan ik de Prep flashen maar daarna weigert de Killer te flashen
Dit schiet dus niet erg op...
Niet ervaring met specifiek die versie van de wrt, maar alle wrt's met vxworks firmware moeten ongeveer op dezelfde manier.
Belangrijk is dat je de juiste bestanden gebruikt, en niet ongeduldig wordt bij het flashen.

Dus voor de zekerheid.. je gebruikt deze tutorial?
http://www.dd-wrt.com/dd-...0Flashing/ReadMe-Gv72.txt

En deze bestanden?
http://www.dd-wrt.com/dd-.../eko/WRT54G-V72+Flashing/

[ Voor 86% gewijzigd door job op 14-08-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
@ Job,

Inderdaad ik heb dezelfde bestanden gebruikt, flashen vanuit de firmware upgrade lukt dus niet(upgrade are failed).
Met het resetten van het modem met indrukken van de reset knop kom ik in een ander upgrade scherm,de prep flashed dan goed, vraag is moet ik dan het modem een hard reset geven of weer die 20 sec reset.
Beiden geprobeerd en werkt dus niet,krijg wel weer dat upgrade scherm en daar gaat het weer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je dat andere upgrade scherm ziet zit heb je de prep al goed uitgevoerd.
Daar zou je de killer moeten uploaden.

Probeer ook eens een andere browser. Met IE gaat het normaal gesproken goed.
Firefox kan soms op de een of andere manier problemen geven.

Werkt dat allemaal niet, en krijg je de linksys webconfig niet meer te zien.
Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat je wel en niet te zien krijgt.. dan kan je altijd proberen de linksys firmware terug te flashen (desnoods via tftp).

[ Voor 109% gewijzigd door job op 14-08-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Het gaat verkeerd als ik de killer wil flashen, ik zie dat er data uitwisseling is en krijg dan een scerm met failure
Inmiddels heb ik de firmware weer teruggeflashed, die bij de bestanden van dd-wrt.zat (V8.05),(alles met IE)
Vreemd is dat ik de originele van linksys er niet meer op terug kan flashen,deze heeft een lager serienr dan die
van wrt (7.), verder werkt alles weer als vanouds.
Heb inmiddels ook begrepen dat de hele ingreep weinig tot geen verbetering in de snelheid geeft.
Kan dus misschien beter een andere router kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door moborunner op 15-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dd-wrt zet je er inderdaad op voor de extra opties.. en omdat het stabieler is dan de oorspronkelijk software.
Al heb ik over de v7.2 weinig stabiliteitsproblemen meer gehoord.
Maar raar dat het je niet lukt. Je zou nog op het dd-wrt forum kunnen kijken of er meer mensen zijn met dit probleem.

En wat voor snelheidsproblemen heb je dan eigenlijk last van?

[ Voor 20% gewijzigd door job op 15-08-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Meneer iCy

swarma

DLP schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:35:
WRT54G (L) haalt met de WAN snelheid maar maximaal 30mbit ofzo.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
job schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:29:
dd-wrt zet je er inderdaad op voor de extra opties.. en omdat het stabieler is dan de oorspronkelijk software.
Al heb ik over de v7.2 weinig stabiliteitsproblemen meer gehoord.
Maar raar dat het je niet lukt. Je zou nog op het dd-wrt forum kunnen kijken of er meer mensen zijn met dit probleem.

En wat voor snelheidsproblemen heb je dan eigenlijk last van?
Duurde een eeuwigheid om verbinding op te bouwen op een afstand van 30 a 40mtr (router in huis en laptop achter in de tuin)
Toen een linksys range expander er tussen gezet(halverwege) gaf een hele verbetering maar het duurt nog steeds vrij lang ,signaalsterkte is 90% op de expander en 80% op de router.
Tenzij deze situatie normaal is ,ik kan tenslotte internetten in de tuin maar snel is anders,duurt soms ettelijke seconden voordat ik beeld heb denk ik aan een andere router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
iCy schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:09:
[...]

WRT54G (L) haalt met de WAN snelheid maar maximaal 30mbit ofzo.
Hier een bron dat het wel degelijk sneller kan door middel van een overclock:
RichieB schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:03:
Ik heb net m'n Arris gekregen en geactiveerd. Na een half uurtje deed hij het. Ik heb wat testjes gedraaid op speedtest.net:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Ethernet direct op Arris: 47.64 / 4.59
Ethernet via wrt54gl dd-wrt v24sp1: 34.00 / 4.54
Ethernet via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533: 43.62 / 4.55
Ethernet via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533 225MHz: 47.20 / 4.54
Wifi via wrt54gl dd-wrt v24sp1: 10.53 / 4.56
Wifi via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533: 12.54 / 4.52 
Wifi via wrt54gl dd-wrt v24sp2 build 12533 225MHz: 18.33 / 4.47

Zoals je ziet is de juiste/laatste firmware op je wrt54g(l) erg belangrijk. Ik moest de wrt54gl CPU overclocken naar 225MHz (200MHz is standaard, en 250MHz trok ie niet -> packet loss). Daarna is alles super, en hoef ik (nog) geen nieuwe router. Als je maximale snelheid via wifi wil halen voldoet de wrt54g niet meer, maar ik wacht wel tot dd-wrt beschikbaar is voor de WRT610N (of WRT320N). Ik heb gewoon iptables en tcpdump nog op m'n router.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
moborunner schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:55:
Tenzij deze situatie normaal is ,ik kan tenslotte internetten in de tuin maar snel is anders,duurt soms ettelijke seconden voordat ik beeld heb denk ik aan een andere router
Nope dat is niet normaal.
Wat jij beschrijft (goede signaalsterkte) maar langzame overdracht klinkt als een driver probleem.
Kijk eens of je de driver van je netwerkkaart kan updaten.

Andere oorzaak: Gebruik je buiten wellicht de accu, en binnen altijd het stopcontact? Zoja, probeer dan een nieuwere driver voor je netwerkkaart.

Gebruik daarnaast alleen de windows zero config om je draadloos gebeuren te beheren. Verwijder troep die laptop fabrikanten en netwerkfabrikanten meeleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 18-08-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319177

Ik heb thuis een WRT54G met het probleem dat het draadloos netwerk telkens onderuit gaat.
Heb al andere kanalen gebruikt en berik is geen probleem.
De ene keer kan hij het netwerk niet vinden,terwijl de andere keer hij niet kan contacten.
Zou het helpen om een andere firmware te gebruiken en zoja welke.
Ik gebruik op het moment de nieuwste originele firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48
Anoniem: 319177 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:25:
Ik heb thuis een WRT54G met het probleem dat het draadloos netwerk telkens onderuit gaat.
Heb al andere kanalen gebruikt en berik is geen probleem.
De ene keer kan hij het netwerk niet vinden,terwijl de andere keer hij niet kan contacten.
Zou het helpen om een andere firmware te gebruiken en zoja welke.
Ik gebruik op het moment de nieuwste originele firmware
Check eerst je eigen PC op dubbele WIFI programma's dus een progje van de leverancier van de adapter en WZC tegelijk aan bijv. Dat veroorzaakt exact klachten zoals jij ze hebt.
Post anders je hele config eens.

specs

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
heheh las nu net de waarschuwing, sorry :)

[ Voor 90% gewijzigd door Proqzor op 23-09-2009 10:57 ]

Heb geen dubbele programma's voor wifi, gebruik alleen de windows versie.
Verder is ie gewoon standaard ingesteld met WPA personal (TKIP)

Niemand die me een tip kan geven welke firmware ik het beste kan draaien?

• job
Anoniem: 319177 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 07:06:
Niemand die me een tip kan geven welke firmware ik het beste kan draaien?
Zeg dan eerst eens welke wrt54G je hebt..
Er zijn meerdere versies van, en zoals je in de topicstart kan zien.. kan niet elke wrt54G elke firmware aan.

edit: zal gelijk even de topicstart bijwerken.. omdat dd-wrt tegenwoordig op meer apparaten kan werken.
Maar ik vraag me trouwens af of een andere firmware (en als je pecht hebt ben je een uur of 2 aan het prutsen om die erop te krijgen, of je bricked je wrt) zoveel verschil maakt. Maar wie niet waagt...

[ Voor 30% gewijzigd door job op 26-09-2009 12:04 ]

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met snelheidsverschillen tussen de verschillende firmwares? Dan heb ik het vooral over WAN-LAN throughput. Ik draai op dit moment op mijn WRT54GL 1.1 in combinatie met DD-WRT v24-sp1 mini en haal zo'n 4.7MiB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:32:
[...]

Zeg dan eerst eens welke wrt54G je hebt..
Er zijn meerdere versies van, en zoals je in de topicstart kan zien.. kan niet elke wrt54G elke firmware aan.

edit: zal gelijk even de topicstart bijwerken.. omdat dd-wrt tegenwoordig op meer apparaten kan werken.
Maar ik vraag me trouwens af of een andere firmware (en als je pecht hebt ben je een uur of 2 aan het prutsen om die erop te krijgen, of je bricked je wrt) zoveel verschil maakt. Maar wie niet waagt...
sorry ik heb versie 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Helaas dan zit je vast aan de linksys firmware.
Wat je nog kan proberen is: Kijken of een andere beveiliging (wpa2 ipv wpa en/of aes ipv tkip) nog helpt.
Ook kan je de boel eens testen met een andere laptop of usb dongle.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 27-09-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb hier met allebei de laptop's en vaste PC getest. Ook met andere en geen beveiliging. niks helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Gevonden: Onder Port Forwarding

Weet iemand hoe ik UPnP kan activeren op Tomato versie 1.25? Ik heb het nodig voor PS3.
UPnP daemon is replaced with MiniUPnPd with NAT-PMP support (MiniUPnPd is included into official Tomato releases starting from Tomato 1.24. This mod however adds additional GUI settings for UPnP). UPnP is disabled by default, NAT-PMP is enabled by default.

[ Voor 5% gewijzigd door Zhadum op 03-11-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zhadum schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:32:
Weet iemand hoe ik UPnP kan activeren op Tomato versie 1.25? Ik heb het nodig voor PS3.

[...]
Bij Tomato 1.24 (denk dat dat niet zoveel uit maakt): Port Forwarding > UPnP / NAT-PMP > Enable UPnP aanvinken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

jelmervos schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:34:
[...]

Bij Tomato 1.24 (denk dat dat niet zoveel uit maakt): Port Forwarding > UPnP / NAT-PMP > Enable UPnP aanvinken.
Dank, had ik zelf ook net gevonden, na lang zoeken. Ik had gewoon slecht gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik post hier even een linkje naar mijn topic over een probleem op OpenWRT. Misschien dat iemand hier mij kan helpen :)

[wrt54gl + openWRT] dnsmasq: no address range available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

ik ben opzoek naar een firmware die het volgende ongeveer kan :

- Dual Wan
- VPN tunnels
- grafisch bandbreedlogs
- vlans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DD-WRT kan dat allemaal geloof ik :) VPN tunnels, vlans en grafische bandbreedtelogs in ieder geval wel, die heb ik zelf al gebruikt. En een dual WAN tutorial is er ook ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

heb je linkje van die dual wan shizzle ? dat is belangrijkste eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Anoniem: 138244 schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:19:
heb je linkje van die dual wan shizzle ? dat is belangrijkste eigenlijk
Heb je zelf eigenlijk al eens op de dd-wrt wiki pagina gekeken? Bij de tutorials meer dan genoeg voorbeelden, o.a. dual-wan dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hier dus ;) Gewoon even googlen naar "Dual WAN DD-WRT".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met QoS bij DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) std firmware?

Ik probeerde mijn PS3 voorrang te geven door deze via het MAC adres de extend prio te geven en mijn PC via MAC adres de standard prio te geven.

Gevolg was dat ik zo ongeveer geen UPnP verkeer meer had, en na een reboot van mijn PC helemaal geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb nu toevallig 2 Linksys WRT54G routers in mijn bezit: een WRT54G v2.0 en een recente WRT54GL .
Volgens de wikipedia pagina zijn deze qua specs soortgelijk. Heeft er iemand een reden waarom ik de ene boven de andere zou moeten verkiezen?

Ik neig naar de WRT54GL wegens recenter, en het handige lampje/front schakelaartje.
Maar als iemand goeie argumenten pro of contra weet ...

De andere gaat op 2dehands ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sinds een tijdje reboot mijn WRT54GL met Tomato-firmware vaak uit zichzelf. In de logfile zie ik constant heel vaak achter elkaar het volgende voorbij komen (ong. elke 5 seconden).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Feb  8 22:32:56 <hostname>daemon.info dnsmasq[111]: DHCPACK(br0) 192.168.2.118 00:1d:e0:12:4a:b5 <computernaam>
Feb  8 22:33:03 <hostname>daemon.info dnsmasq[111]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.118 00:1d:e0:12:4a:b5 
Feb  8 22:33:03 <hostname>daemon.info dnsmasq[111]: DHCPACK(br0) 192.168.2.118 00:1d:e0:12:4a:b5 <computernaam>
Feb  8 22:33:14 <hostname>daemon.info dnsmasq[111]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.2.118 00:1d:e0:12:4a:b5 
Feb  8 22:33:14 <hostname>daemon.info dnsmasq[111]: DHCPACK(br0) 192.168.2.118 00:1d:e0:12:4a:b5 <computernaam>
etc. 
etc. 
etc.....

Die <computernaam> is de pc van mijn huisgenoot. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Heb het vermoeden dat hierdoor de router vastloopt/reboot.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 08-02-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DieterVDW schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:44:
Ik neig naar de WRT54GL wegens recenter, en het handige lampje/front schakelaartje.
Maar als iemand goeie argumenten pro of contra weet ...

De andere gaat op 2dehands ...
Ze hebben beiden de zelfde hoeveelheid geheugen en flash geheugen. De GL heeft een nieuwere cpu dus je zal daarmee een hogere wan-lan throughput hebben. Ik zou dus de GL houden en de G 2.0 wegdoen.
Palomar schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:37:
Sinds een tijdje reboot mijn WRT54GL met Tomato-firmware vaak uit zichzelf. In de logfile zie ik constant heel vaak achter elkaar het volgende voorbij komen (ong. elke 5 seconden).

Die <computernaam> is de pc van mijn huisgenoot. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Heb het vermoeden dat hierdoor de router vastloopt/reboot.
Wat je ziet is niets bijzonders, (aanvragen van een ip adres) maar het gebeurt wel te vaak.
Je huisgenoot zou eens naar zijn ip instellingen kunnen kijken en zijn netwerkkaart driver kunnen vernieuwen.
Wellicht dat een reset (dmv reset knop) ook een oplossing kan zijn, dus probeer dat ook eens.
Uiteraard is een update naar de laatste versie van tomato ook een mogelijke oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 09-02-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30

Spoooky

Core temp 37°C

DieterVDW:

pak de GL, de WAN-LAN throughput van de v2.0 is max 20-25 Mb/s

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
@spooky, @job: bedankt! De 2.0 staat op 2dehands.be . Voor de geïnteresseerden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
Ik ben me nu aan het orienteren op een nieuwe router. Ik heb een WRT54G, alleen draadloos valt aldoor weg. Echt van gek van te worden. Wat ik me afvroeg of WRT54GL stabieler is? Want ik wil niet weer 40 eurotjes uitgeven aan een router die ik elke dag moet resetten. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HawVer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:42:
Ik ben me nu aan het orienteren op een nieuwe router. Ik heb een WRT54G, alleen draadloos valt aldoor weg. Echt van gek van te worden. Wat ik me afvroeg of WRT54GL stabieler is? Want ik wil niet weer 40 eurotjes uitgeven aan een router die ik elke dag moet resetten. :)
Waarom nu nog een WRT54GL? Begrijp mij goed, ik heb zelf jaren een WRT54G met tomato gehad en ik vond deze router geweldig. Ik heb hem een half jaar geleden vervangen omdat hij de de snelheid die mijn provider bied niet kan halen. Kijk liever voor een router die wat toekomstgerichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De GL zou stabieler moeten zijn. De gebruikte firmware kan dat nog beinvloeden.
Maar een wegvallend draadloos signaal is niet iets wat bij een G normaal is... dus ik zou eerst eens de instellingen van je G bij langs gaan.
Welke versie van de G heb je eigenlijk. Als je naar de topicstart kijkt kan je zien welke modellen dd-wrt kunnen draaien. Dus dat is ook nog iets wat je kan uitproberen.

Als je nu echter een nieuwe router koopt kan je denk ik beter kijken naar een modernere router. Je doet toch enkele jaren met zo'n ding. Dus koop dan gelijk een wireless-n router. Wellicht nu overdreven, maar je bent er blij mee als je nog eens een nieuwe laptop of draadloze kaart koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-03-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

misschien een beetje offtopic dan, maar ik sta voor dezelfde keuze.

ik zit nu met een drama netgear opgescheept die minstens een keer per week gereset moet worden (zeker om draadloos te laten werken, bedraad werkt meestal wel door). en de instellingen die je doet op de router zelf vergeet hij soms, vast ip aan mac adress werkt van geen meter, en soms gaat hij de getallen in het ipadress bij portforwarding verwisselen. en dat met een recente firmware.....

de router in dit topic lijkt me dan ook erg interessant doordat hij erg stabiel is. of zijn er andere (wel n) routers die ook stabiel zijn? ik heb gezocht naar welke merken stabiel zijn, en er komt jammer genoeg niet echt een eenduidig antwoord op... overal is het janken geblazen lijkt wel. (buffalo en linksys lijken iets betrouwbaarder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Rub3s schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:15:
misschien een beetje offtopic dan, maar ik sta voor dezelfde keuze.
Niet een beetje, maar erg offtopic. Dit topic gaat niet over routers.. het gaat over alternative firmwares. Software dus, niet de hardware.
ik zit nu met een drama netgear opgescheept die minstens een keer per week gereset moet worden (zeker om draadloos te laten werken, bedraad werkt meestal wel door). en de instellingen die je doet op de router zelf vergeet hij soms, vast ip aan mac adress werkt van geen meter, en soms gaat hij de getallen in het ipadress bij portforwarding verwisselen. en dat met een recente firmware.....

de router in dit topic lijkt me dan ook erg interessant doordat hij erg stabiel is. of zijn er andere (wel n) routers die ook stabiel zijn? ik heb gezocht naar welke merken stabiel zijn, en er komt jammer genoeg niet echt een eenduidig antwoord op... overal is het janken geblazen lijkt wel. (buffalo en linksys lijken iets betrouwbaarder)
De router in dit topic? Welke router? Dit topic gaat over alternatieve firmware welke op zo'n 20 verschillende linksys routers draait.
Ik zou zeggen maak gewoon je eigen topic aan, hier hoort je vraag niet thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb niet in de startpost gekeken, maar ik ben puur afgegaan op de titel van dit topic: Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares

2 op elkaar lijkende routers + firmwares lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat had je dan wellicht beter wel kunnen doen, dan had je geweten waar het wel over gaat.
Blijkbaar heb je ook de waarschuwing in het topic maar gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 15:00
Palomar schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:37:
Sinds een tijdje reboot mijn WRT54GL met Tomato-firmware vaak uit zichzelf.
Zelfde probleem hier. Om de zoveel dagen reboot mijn WRT54GL+Tomato uit zichzelf. Meestal merk ik het zelfs niet eens (behalve als ik net een VPN naar mijn werk opstaan had) en zie ik het ineens in de Uptime.

Vraag me af of er een manier is om de logs te persisteren, bvb naar een CIFS Share. Ik gebruik CIFS al met succes om de bandwidth logs te saven, maar zou handig zijn om de router logs zelf ook te kunnen saven. Dan kan ik op zijn minst eens in de logs zien wat er juist gebeurde net voor de router rebootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 16-05 19:37
job schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:55:
Welke versie van de G heb je eigenlijk. Als je naar de topicstart kijkt kan je zien welke modellen dd-wrt kunnen draaien. Dus dat is ook nog iets wat je kan uitproberen.
Versie 7. Voor zover ik begrijp kan je daar geen custom firmwares opdraaien. Helaas, ik hoopte van wel maar dat gaat niet.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
7.0 inderdaad niet, met 7.2 (andere chipset) weer wel.
Linksys wisselt binnen een model soms van onderdelen. De verschillende typenummers binnen 1 model zijn daarom ook niet allemaal even betrouwbaar. Nieuwe chipset, betekent nieuw drivers.. dus een eigen firmware.. en soms levert dat een onbetrouwbaar resultaat op (versie 5 was in het begin ontzettend onbetrouwbaar).

Jammer dat ze meestal kiezen voor de prijs (goedkope chipset) ipv een betrouwbaar product.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 11-03-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is de beste router om Tomato (en andere custom software) op te draaien? Is dat de WRT54GL?
Ik heb momenteell een Zyxel en ben het gezeik zat.

Wat is de Linksys site trouwens waardeloos. Niet eens een pagina die de belangrijkste verschillen tussen de modellen toont.

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-04-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met de WRT54GL ben ik heel tevreden, maar naar verluid zijn de WAN to LAN snelheden niet zo hoog. Dit is natuurlijk enkel van toepassing als je een zeer snelle internetverbinding hebt (lees: >30mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Meneer iCy

swarma

Iemand al met een TP-Link WR1043ND DDWRT geprobeert te installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 21-04-2010 23:36 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

sus

is druk :+

Heren, Dames, ik zit met iets vreemds...

Ik heb de WRT610N, dualband ding met gigabit. Hierin heb ik DD-WRT v24-sp2 (04/23/10) vpn (SVN revision 14311) gezet. Nu loop ik alleen tegen een gekkigheidje aan dat mijn 2.4GHz wlan steeds de verbinding verliest, ik zit dan met mijn laptop en iphone zonder wlan. Na een minuut ofzo komt de verbinding weer terug en kan ik verder internetten. Heel gek is dat hier geen constante in zit, er kan 5 minuten tussen zitten voordat de verbinding wegvalt, het kan ook zo een uur duren.

Ik heb dit probleem al langer en had gehoopt dat het in een nieuwere versie van de software opgelost zou zijn. Echter, na 3x een nieuwe versie zit het probleem er nog.

Ik heb uiteraard andere frequentie's geprobeerd, maar hiermee heb ik geen succes weten te behalen.

Op de 5GHz verbinding heb ik er geen last van. Hier stream ik via mediacenter-extenders Live TV over (Linksys DMA 2100's) en dat gaat zonder problemen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kijk eens in de router log of je wellicht wat raars ziet.
Test het ook eens met een andere firmware.

En daarnaast is dit oude topic wellicht niet de plek om jouw probleem te bespreken.
Het is geen troubleshoot topic, maar een ervaring topic. En het gaat over de wrt54's.
Blijkbaar lokt dat mensen uit om problemen met hele andere routers hier maar neer te knallen.

Dit topic is al erg oud.. laat het lekker met rust. :)

[ Voor 68% gewijzigd door job op 15-05-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:20
Van ziggo krijg ik een mooi 40 Mbit/s (down) naar binnen, wanneer ik mijn PC rechtstreeks aansluit op het modem haal ik deze snelheid ook. Wanneer ik gebruik maak van de WRT54GL is de (down) snelheid ongeveer de helft minder. Dit komt dus waarschijnlijk door de Router (WRT54GL).

Is hier iets aan te doen?? (Wil het lieftste uiteraard m'n max download snelheid benutten) Lost andere firmware (bv. de DD-wrt) dit op of heeft het gewoon puur iets met de router te maken en niets softwarematigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kurvers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:21:
Van ziggo krijg ik een mooi 40 Mbit/s (down) naar binnen, wanneer ik mijn PC rechtstreeks aansluit op het modem haal ik deze snelheid ook. Wanneer ik gebruik maak van de WRT54GL is de (down) snelheid ongeveer de helft minder. Dit komt dus waarschijnlijk door de Router (WRT54GL).
Dat klopt
Is hier iets aan te doen?? (Wil het lieftste uiteraard m'n max download snelheid benutten) Lost andere firmware (bv. de DD-wrt) dit op of heeft het gewoon puur iets met de router te maken en niets softwarematigs
Draadloos zal je niet boven de 22MBit halen. Bedraad moet wel iets hoger kunnen, maar de 40 ga je niet halen.
Probeer eens tomato (lichte firmware) en kijk hoe ver je komt. Maar voor 40Mbit en later na de verhoging nog hogere snelheden moet je gewoon een recente router hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
Door een alternatieve firmware te gebruiken gaat niet per se je downloadsnelheid omhoog. Wat echter wel kan is je router overclocken (mbv alternatieve firmware) waardoor de doorvoer hoger kan worden. Echter kan dit ook je router in rook op doen gaan >:) .

[ Voor 5% gewijzigd door Frunz op 27-07-2010 21:59 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Frunz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:58:
Door een alternatieve firmware te gebruiken gaat niet per se je downloadsnelheid omhoog. Wat echter wel kan is je router overclocken (mbv alternatieve firmware) waardoor de doorvoer hoger kan worden. Echter kan dit ook je router in rook op doen gaan >:) .
Een firmware die minder CPU kracht vereist kan de doorvoer wel omhoog laten gaan. Maar de WRT54GL is nu eenmaal geen supersnelle router qua doorvoer :) Overklokken kan wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica