Sinds deze week heb ik een nieuw modem (Arris Docsis 3.0) van mijn provider Ziggo ontvangen. Met dit nieuwe modem zou ik 50 mbit/s moeten halen. Met mijn PC haal ik echter niet meer dan 30 Mbit/s. Zowel via verschillende speedtests op Internet als downloaden vanaf Usenet. Ik krijg geen volle snelheid. Lijkt wel op mijn computer de verbinding knijpt.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo. Deze vertelde mij dat ik eens moest proberen om de pc in veilige modus met netwerkmogelelijkheden te starten en vervolgens een speedtest uit te voeren. En inderdaad, dan haal ik wel de volledige snelheid van 50 mbit/s!
Ik kreeg van de helpdesk het advies om mijn computer te formatteren...
Iets op mijn computer belemmert dus de snelheid, maar ik weet niet wat. Het gebeurt alleen in de normale modus van Windows. In de veilige modus met netwerkmogelelijkheden kan ik met volle snelheid leechen.
Ik heb al van alles geprobeerd. Wat heb ik tot nu toe reeds gedaan:
- spyware gecontroleerd, niets gevonden
- firewall uitgeschakeld
- antivirus (AVG) uitgeschakeld
- netwerkkaart vervangen
- TCP/IP opnieuw geinstalleerd
Allemaal zonder resultaat...
Iemand een idee waar het nog aan zou kunnen liggen?
Even voor de duidelijkheid:
Ik zit niet draadloos maar rechtstreeks via UTP op het modem.
Mijn besturingssysteem is Windows XP met Service Pack 3.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo. Deze vertelde mij dat ik eens moest proberen om de pc in veilige modus met netwerkmogelelijkheden te starten en vervolgens een speedtest uit te voeren. En inderdaad, dan haal ik wel de volledige snelheid van 50 mbit/s!
Ik kreeg van de helpdesk het advies om mijn computer te formatteren...
Iets op mijn computer belemmert dus de snelheid, maar ik weet niet wat. Het gebeurt alleen in de normale modus van Windows. In de veilige modus met netwerkmogelelijkheden kan ik met volle snelheid leechen.
Ik heb al van alles geprobeerd. Wat heb ik tot nu toe reeds gedaan:
- spyware gecontroleerd, niets gevonden
- firewall uitgeschakeld
- antivirus (AVG) uitgeschakeld
- netwerkkaart vervangen
- TCP/IP opnieuw geinstalleerd
Allemaal zonder resultaat...
Iemand een idee waar het nog aan zou kunnen liggen?
Even voor de duidelijkheid:
Ik zit niet draadloos maar rechtstreeks via UTP op het modem.
Mijn besturingssysteem is Windows XP met Service Pack 3.