Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
NeoSoulStar schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:30:
Heb net de WRT350N opgehaald, en geconfigureerd en ben weer terug bij mn 100 Mbit download speed, geen custom firmware erop gezet, ftp server werkt ook, dus weet nog niet of ik het ook ga doen.
Mooi om te horen :)
Spurlie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 02:03:
Kan je een firmware update eigenlijk ook draadloos uitvoeren?
Kan, maar ik raad het je af.
Mocht de verbinding net even stokken, stoppen of wat dan ook mee mis gaat heb je kans op een brick.

Trek je router van de muur.
Leg hem naast je pc/laptop, utp tussen router en je pc/laptop en flashen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
idd nooit draadloos doen!

en de 350n haalt ook niet de volle 100 mbit hoor want het is gewoon een 10/100 internetpoort. hij haalt rond de 95/96 dus wel vrijwel tegen het maximum aan dus veel zul je er niet van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
dat is wel mogelijk, maar ik ontraad het je sterk, want als je wireless wegvalt kan het zijn dat je firmware nog niet volledig upgeload is, waardoor je je router kunt bricken

edit: beetje vreemd, zag de reply's nog niet van job en H-M

[ Voor 18% gewijzigd door Frunz op 27-01-2008 12:22 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
idd sommige kunnen er wel tegen(wrt54gl) maar veel ook weer niet(wrt300n is meteen kapot 100% zeker)

dus gewoon voor de zekerheid altijd met een kabel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ok dus gewoon via de kabel doen, is ook eigenlijk wel logisch ja.

Ik ben een beginnende tweaker met firmwares op deze router. Heeft het voor mij nut om een andere firmware in de router te flashen? Ik zal niet echt de extra opties gebruiken, maar hoop hierdoor wel mijn signaal sterkte te verbeteren. Welke firmware kan ik als beginner het beste gebruiken, Tomato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
ik ben zelf begonnen met DD-WRT en daar ook blijven hangen (nu versie 23 sp2), vind het strak en overzichtelijk

de extra opties gebruik ik ook niet heel erg, maar vooral static DHCP wilde ik graag hebben en ook mijn signaal iets geboost

of het voor jouw nut heeft om nieuwe firmware te gebruiken weet ik niet echt, je kan inderdaad je signaal iets boosten, maar hierdoor komt er meer ruis, waardoor de kwaliteit minder wordt.

je zou ook kunnen kijken of de extra opties die geboden worden voor jou nuttig zijn en deze dus wel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 11:36
Spurlie, als je echt beter bereik wilt, dan is het het beste als je een setje antennetejs koopt met een groter dbi waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
En dan natuurlijk de vraag HyperBart. Wat is de dBi waarde van de antenne's van de linksys zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Wat houd dat nu eigenlijk precies in dat je meer ruis krijgt en de kwaliteit dus minder wordt. Wat merk je als gebruiker hier precies van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
dat je wel maximaal ontvangst heb, maar je Mb/s laag ligt, dat je dus maximaal signaal hebt bij bv. 4 Mbps

als je je signaal boost vergroot je dus je bereik, maar KAN je inleveren op snelheid (hoeft niet altijd)
waar je wel om moet denk is dat je normaal gesproken je signaal van je computer zelf niet boost deze ook nog de bottleneck van het bereik kan zijn (er moet immer ook informatie teruggezonden naar de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
je moet hem ook niet op hoogste signaalsterkte zetten maar op 80MW werkt t perfect!

had signaal waar goed op te internetten was(4 a 500 kb/sec) @ 90 meter van mn huis af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
je moet hem ook niet op hoogste signaalsterkte zetten maar op 80MW werkt t perfect!

had signaal waar goed op te internetten was(4 a 500 kb/sec) @ 90 meter van mn huis af

met high gain antennes van linksys haalde ik iets over de 100 meter en op 130 meter was t nog zichtbaar

verder gewoon met standaard intel pro 3945 kaartje in laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Op hoeveel MW werkt een standaard Nederlandse router? Of wordt dit ook in de alternatieve firmware weergegeven?

Gaat misschien een beetje offtopic zo, maar is het misschien mogelijk om bepaalde dingen aan je netwerkkaart te wijzigen waardoor deze ook een sterker signaal krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
de wrt54g werkt standaard op 28, denk dat andere routers ook rond die waarde zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
dcht dat mijne met tomato standaard op 42 stond weet het niet zeker hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hardcore-Maniac schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:33:
dcht dat mijne met tomato standaard op 42 stond weet het niet zeker hoor
Ja, Tomato houdt als standaardwaarde 42mW aan maar met DD-WRT had ik dan weer 28mW en ik geloof dat dat ook de waarde was van de originele Linksys firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 10:40

Devil103

Coffee need more coffee

Misschien beetje offtopic aangezien het hier niet gaat om een Linksys WRT
(ik heb er daarnet 3 winkels voor afgelopen maar allemaal hebben ze de v7, die met S/N dat start met CDFE en dus niet compatibel is :( ) maar wel over een USR5461 welke ook werkt op aan Broadcom chip.

Nu is DD-WRT volgens hun eigen Wiki compatibel met de v24 micro generic (klik)
En toch... ik heb de laatste dagen al verschillende malen (zeker zo'n 60 keer ondertussen) firmwares op het apparaat zitten uploaden (zowel v24RC4 als v24RC6.2) en dat werkt allemaal perfect via tftp. Ik kan zonder probleem de originele firmware er op zetten, DD-WRT, OpenWRT,enz. en toch geraak ik nooit ingelogd op het apparaat na een flash met DD-WRT/OpenWRT,...!

Op die 60x is het mij welgeteld 3x gelukt om in te loggen op DD-WRT en de router werkte dan stabiel zonder problemen, met lekker veel Bittorrent connecties, enz. maar vanaf een reboot of wanneer ik de router naar beneden wou brengen (en dus de spanning er heb afgehaald) kon ik opnieuw niet meer inloggen (terwijl de Wireless wel actief was!)

Heeft iemand dus enig idee waarom het af en toe wel werkt en waarom meestal niet? Ikzelf dacht aan het nvram dat niet goed gecleared is ofzo? Of een flash die meestal mislukt voor een bizarre reden (tftp geeft aan dat de transfer goed lukt)? En belangrijker, hoe kan ik het oplossen

Ik heb deze vraag al gesteld op het DD-WRT forum zelf maar daar krijg ik geen antwoord dus hoop ik dat ze hier op GoT wat vriendelijker zijn :P of meer kennis hebben :+

Het is trouwens een backup routertje waar ik wat mee speel, maar waar ik graag de WoL optie van wil gebruiken samen met VPN van DD-WRT. Dus of ik het nu brick in the process of niet maakt eigenlijk niet veel uit

[ Voor 8% gewijzigd door Devil103 op 28-01-2008 17:43 . Reden: Vergeten een vraag te formuleren :P ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
V7 is inderdaad de enige versie die te koop is.
Maar het is verstandiger een GL te kopen ipv een G.

In elkgeval, het probleem met je US-robotics:
Bij een router die een firmware niet pakt (tftp is succesvol maar er veranderd niets) komt bijna altijd door een verkeerde firmware. In jouw geval blijkt de router het dus afentoe wel te doen.
Die situatie heb ik 1 maal eerder gehad, met een linksys wap11 die elke keer dat die van de stroom af ging via tftp een nieuwe firmware moest hebben. Maar dat was bij alle firmwares, ook de originele.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen. Goede reset van te voren. flashen, nogmaals resetten.
Lukt het je dan echt niet.. jammer en ding in de kast gooien.

Wil je toch de nvram voor de zekerheid clearen.
Normaal gesproken doe je dat door de stroom van de router af te halen. resetknop indruwen.
Stroom erop en reset knop 30 seconden vast te houden.
Ook via telnet kan je vrij eenvoudig je nvram opschonen (even googlelen zo gevonden).

[ Voor 16% gewijzigd door job op 28-01-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Vanmiddag wilde ik de computer opstarten en het internet op. No way.
Had een Linksys WRT54GL met Tomato 1.14 erop.
Kon nog wel de router bereiken. DHCP bleek niet meer goed te werken. (renewen mislukte alsmaar)
Reboot router hielp voor even. Kon even snel internet weer op.

Om een verhaal kort te maken: Op http://www.polarcloud.com/tomato_115 is te zien dat inmiddels versie 1.15 uit is van Tomato om, jaja!, problemen met DHCP op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103

Devil103

Coffee need more coffee

job schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:12:
V7 is inderdaad de enige versie die te koop is.
Maar het is verstandiger een GL te kopen ipv een G.

In elkgeval, het probleem met je US-robotics:
Bij een router die een firmware niet pakt (tftp is succesvol maar er veranderd niets) komt bijna altijd door een verkeerde firmware. In jouw geval blijkt de router het dus afentoe wel te doen.
Die situatie heb ik 1 maal eerder gehad, met een linksys wap11 die elke keer dat die van de stroom af ging via tftp een nieuwe firmware moest hebben. Maar dat was bij alle firmwares, ook de originele.

...
Ik had inderdaad gelezen dat de GL beter was maar ik wou echt vandaag iets hebben om te flashen daarom dat ik op zoek was naar elk ondersteunt model ;) (Het hele consumentengedrag enz :P)

Als ik er ooit een bestel via internet zal het wel een GL worden maar voor een simpel projectje als dit heb ik het er (nog) niet voor over. Ik ga alleszins blijven proberen en misschien het forum van DD-WRT nog wat lastigvallen :P

Maar ik ben wel vrij zeker dat de chips zelf ondersteunt worden. De hardware is gelijk aan die van de Asus WL520g en iemand op het DD-WRT forum heeft daar geen problemen met RC4 (ook al getest trouwens) en de USR5430 werkt ook al zonder problemen volgens het forum. Daarom dat ik dacht dat het misschien aan mijn NVRAM kon liggen.

Maar over dat resetten... je zegt resetten voor, goed clearen met 30sec resetknop houden enz. doe ik wel, maar resetten achteraf doe ik nooit (zelden, 1 of 2x geprobeerd) want ik heb ergens in de Wiki gelezen dat de firmware zichzelf reboot.

Wat is nu de juiste werkwijze?
  • Reset 30sec, stekker uit, stekker in en onmiddelijk uploaden en wachten,
  • Reset 30sec, stekker uit, stekker in en onmiddelijk uploaden en resetten (hard of zacht?) na een minuutje,
  • Soft Reset, onmiddelijk uploaden en wachten,
  • Soft Reset, onmiddelijk uploaden, soft reset
  • Nog een andere volgorde?
Want volgens mij moet er toch ergens een bepaald iets zijn waardoor het die 3/100 keren wel werkt of is dit gewoon geluk? Als ik dat iets kan vinden heb ik een perfect werkende DD-WRT...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat ik meestal doe:
Reset knop indrukken en vasthouden. stekker erin. 30 seconden daarna pas de reset knop loslaten.
Router reset zich en gaat booten. Als de boel geboot is en de router weer niets meer doet (wacht even paar minuten)
Stekker eruit. ping -n naar 192.168.1.1 stekker erin, als de ping beantwoord wordt tftp-en.

Daarna een reset mag, hoeft niet.

Maarja, als een firmware erop staat en werkt zou die eigenlijk moeten blijven werken na een reboot.
Op welke manier je ook flasht. Dus ik vraag me af of de preciese methode van flashen nou zoveel uitmaakt.

edti: wat me net te binnenschiet.
Als je wel een werkende firmware hebt (bijvoorbeeld rc4), probeer dan eens via de webgui te updaten naar een nieuwere. Misschien dat dat nog wat uitmaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 28-01-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103

Devil103

Coffee need more coffee

Ik bedenkt me net, en weet niet of het uithaalt, maar tot de DD-WRT niet eenmaal juist geboot is moet ik blijven tftp'en naar 192.168.2.1 (standaard USR IP) ipv DD-WRT's 192.168.1.1. Van zodra DD-WRT goed werkte moest ik tftp'en naar 192.168.1.1. Wil dit dan zeggen dat het flashen steeds mislukt tot het af en toe toevallig eens werkt?

edit: Om even te antwoorden op je vraag, daar had ik dus ook al aan gedacht. De laatste keer dat het me lukte en dat was inderdaad in RC4 is het terug naar de vaantjes gegaan door te willen upgraden naar RC6.2. Het flashen werkte (en dat zag je aan het ledje) maar van zodra de router rebootte had ie hetzelfde voor als nu.

[ Voor 32% gewijzigd door Devil103 op 28-01-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moraxv schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:59:
Vanmiddag wilde ik de computer opstarten en het internet op. No way.
Had een Linksys WRT54GL met Tomato 1.14 erop.
Kon nog wel de router bereiken. DHCP bleek niet meer goed te werken. (renewen mislukte alsmaar)
Reboot router hielp voor even. Kon even snel internet weer op.

Om een verhaal kort te maken: Op http://www.polarcloud.com/tomato_115 is te zien dat inmiddels versie 1.15 uit is van Tomato om, jaja!, problemen met DHCP op te lossen.
Ik kon een paar dagen geleden even op het internet waarna de router in een soort rebootcycle bleef steken :/ Eventjes de stroom eraf en er terug op scheen het wel op te lossen maar het was toch vreemd.

Dat was een WRT54G v1.0 met Tomato 1.13

Edit: ik lees net dat het om een probleem specifiek voor 1.14 ging. Nevermind :P

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-01-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

even een soort van tvp plaatsen hier.
ik heb een WRT54G V7.
helaas, blijkt uit meerdere sites.

eerst ff topic 1 en deze doorlezen voor ik ga huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn WRT54G V5.0 had last van vele disconnects. Niet op te lossen en om gek van te worden.

Uiteindelijk besloten om maar een nieuwe router te kopen en met de gedachte "baat het niet dan schaadt het niet" de DD-WRT firmware geflashed.

Resultaat: De router is stabiel als een huis! Geen enkele disconnect meer gehad! Waarom kan Linksys dit zelf niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
als je de laatste linksys firmware 1.02.4 erop had staan kan het wel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
[b][message=29525938,noline]Waarom kan Linksys dit zelf niet???
Zelf doet Linksys niet zo veel. Zaken als firmware e.d. worden allemaal uitbesteedt, dus het ligt er vooral aan hoe goed degene zijn aan wie ze het uitbesteden en hoeveel tijd en budget er voor is. Verder gaan ze nogal prat op om elke jaar de hardware x keer aan te passen, wat ook niet altijd even goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:36

Reda

HA DO KEN

Hallo, ik zit met het volgende,

ik wil graag even testen hoe een wrt firmware draait op mijn oude asus wl-500g. Echter wanneer ik deze via de webinterface wilt updaten (dd-wrt.v23_asus.trx) geeft de router een melding dat deze firmware fout is.

Wat doe ik fout?

ik gebruikte versie 2.3 sp2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103

Devil103

Coffee need more coffee

Ik wou nog even een kleine update geven i.v.m. mijn USR5461 en de DD-WRT firmware. Het is dus gelukt om nogmaals DD-WRT te draaien op deze router, maar de firmware overleeft (nog steeds) geen reboot/restore to factory settings/hard reset/spanningsuitval/... Maar zolang er niet gereboot wordt, de spanning er niet af gaat,... werkt het stabiel, zelfs met veel BitTorrent connecties, VPN, enz.

Eigenlijk werken alles features zoals verwacht, buiten de reboot en ik heb wel een vreemde werkwijze moeten hanteren om te flashen. En ik flash nog steeds regelmatig aangezien ik blijf proberen dat reboot probleem op te lossen :P.

Voor de geïnteresseerden:
  • USR5461 flashen met Asus WL520g firmware (is eigenlijk zelfde hardware),
  • Proberen firmware te uploaden met WL520g firmware, zal gegarandeerd mislukken maar het zorgt op een bizarre manier ervoor dat de router de DD-WRT firmware accepteert. 8)7
  • Spanning afhalen en opzetten en onmiddelijk starten met tftp van DD-WRT
  • En even wachten, DD-WRT schakelt zelf in
Ik heb nu al enkele dagen een support vraag lopen op het DD-WRT forum maar heb er is voorlopig nog geen oplossing voor. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je leest de installatie handleiding niet: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation
Misschien dat je beter een draadje kan starten op het dd-wrt forum.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 31-01-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Ik heb de WRT54G v2 met Tomato 1.15 firmware.

Weet iemand of het daarmee mogelijk is om een download limit te zetten op 1 pc/ip adres?

Ik heb geprobeerd om met QOS wat dingen in te stellen, maar had niet het gewenste effect...
thnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
NEOeo schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:06:
Ik heb de WRT54G v2 met Tomato 1.15 firmware.

Weet iemand of het daarmee mogelijk is om een download limit te zetten op 1 pc/ip adres?

Ik heb geprobeerd om met QOS wat dingen in te stellen, maar had niet het gewenste effect...
thnx in advance!
Wat heb je dan geprobeerd, want ik kon wel de bandbreedte beperken: Jaap-Jan in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..." :)

Je moet dus zorgen dat het MAC adres/ IP adres van die pc in een hele lage class (ik gebruikte Class E) terechtkomt en vervolgens de bandbreedte beperken voor die class.

Tip: zet die 'match rule' zo hoog mogelijk neer voor die pc, de eerste rule die gematcht wordt, wordt namelijk gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-02-2008 17:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Oke bedankt! Het is me nu redelijk goed gelukt.

[ Voor 74% gewijzigd door NEOeo op 12-02-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn wrt54g geflasht van de sveasoft alchemy naar de ddwrt vpn v23.

Ik heb de poorten geforward naar mijn interne lan-ip, echter ik kan van buitenaf geen vpn opzetten. Als ik intern een vpn opzet naar mijn interne ip lukt het wel.
Port 3389 voor RDP heb ik ook geforward, ik kan dan ook Remote Desktop van buitenaf gebruiken.
Je zou dus zeggen dat de portforwarding goed zit.

Voorheen kon ik via de sveasoft firmware een vpn opzetten. Dit heeft lang goed gegaan, tot ongeveer een week of 4 geleden. Vandaar dat ik nu de ddwrt firmware erop heb gezet. Helaas, lukt het nu nog steeds niet om van buitenaf een vpn op te zetten.
Ik heb zowel getest met een xp machine, alsmede een vista machine, maar beiden hebben het probleem dat het intern wel kan, maar vanaf een externe machine niet (win xp prof, vista home).

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Opgelost.....

Ik probeer het nu vanaf een interpc een vpn op te zetten. Dit werkt gewoon.

Ik heb gisteren getest vanaf een windows 2003 server die ik over vpn had benadered. Waarschijnlijk is dus het probleem geweest dat ik van huis uit een vpn had opgezet met een server, en vanaf die server weer een vpn wilde opzetten naar huis....

Alles werkt dus nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 12:54
Hoi,

Ik heb vandaag een LinkSys WRT54GL ver1.1 met firmware 4.30.7. Mijn vraag is welke firmware kan ik best upgrade voor deze LS? Mag ik ook de link voor de firmware. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
saigon66 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:34:
Hoi,

Ik heb vandaag een LinkSys WRT54GL ver1.1 met firmware 4.30.7. Mijn vraag is welke firmware kan ik best upgrade voor deze LS? Mag ik ook de link voor de firmware. Alvast bedankt.
Ik zou beginnen met het doornemen van de startpost, daar staan wat verschillende firmwares in.

Je zult zelf een keuze moeten maken. dd-wrt zit bijvoorbeeld vol features en Tomato is een behoorlijk stabiele firmware. HyperWRT is al wat ouder. Verder heb je openwrt, die een kleine basis heeft en die uitgebreid kan worden met packages. Of je kunt natuurlijk gewoon de stock firmware laten staan als je eigenlijk geen reden hebt om voor een alternatieve firmware te kiezen. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
idd je hebt nog niet de laatste stock firmware 4.30.13 als je dan nog iets mist erin kun je altijd nog overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
De laatste tijd ben ik erg te spreken over mijn WRT54GL met DD-WRT. Tot nu toe al een uptime van 5 dagen. Vooral mijn server wil nog wel eens veel connecties open gooien voor torrents. Dit gaat allemaal goed!

Heb gekozen voor DD-WRT omdat dat net iets meer mogelijkheden heeft als Tomato. Vooral bereik vergroten d.m.v. mW verhogen werkt goed bij mn vaders PC beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
is het eigelijk mogelijk dat er met een wrt54gl iets misgaat tijdens het updaten of wijzigen van firmware waardoor je router "dood" is? Of is er altijd een reset de firmware terug naar defaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Belangrijkste is dat je nooit moet resetten als je aan het upgraden bent. Met een GL is het bijna onmogelijk om iets kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
PainkillA schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:36:
is het eigelijk mogelijk dat er met een wrt54gl iets misgaat tijdens het updaten of wijzigen van firmware waardoor je router "dood" is? Of is er altijd een reset de firmware terug naar defaults?
Er gaat inderdaad wel eens wat mis met een update.
Het kan zijn dat de webgui dan niet (goed) werkt. De boel goed resetten lost dit meestal op.

Werkt de boel dan nog niet, dan zal je opnieuw moeten flashen dmv tftp.
De router echt stuk maken (dat je een brick krijgt) komt eigenlijk nauwelijks voor.
Dat gebeurt eigenlijk alleen als de flash onderbroken wordt (stroomuitval, pc crash),

Ga je flashen, zorg er dan voor de zekerheid voor dat je voor en na het flashen je router reset.
Dan minimaliseer je kans op problemen. En gebruik een utp kabel ipv draadloos.

edit: lees uiteraard goed de installatie notes te vinden op de website van de firmwares.
Bij tomato staat/stond namelijk dat als je vanaf dd-wrt naar tomato wilde, je dit moest doen door tussendoor naar de linksys firmware te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 20-02-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmm, vreemd job, ik heb nochtans al bij de laatste routers die ik van dd-wrt naar tomato flikkerde geen enkel probleem gehad.

Tomato ftw !

over hierboven:QoS is toch uploadgebaseerd? :? Niet Job? Ik dacht dat QoS bepaalde welke services van het LAN naar het WAN prioriteit hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
qos kan je (in tomato) in beide richtingen instellen.
Het is alleen niet zo heel nuttig om downstream qos in te schakelen.

Wat het van dd-wrt naar tomato overgaan betreft:
bron: tomato website
Why doesn't my password work?[toc, link]
Make sure you're entering the username "admin" or "root". Unlike the Linksys firmware, they are required in Tomato.

If you're upgrading from the DD-WRT firmware, telnet into the router *before* upgrading and type "nvram get http_passwd". The result will be your password in Tomato. This is necessary because of a change in DD-WRT's way of using the standard http_passwd variable.
Dat is een manier. Andere manieren voor de dezelfde oplossing:
tussentijds naar de linksys firmware gaan (zou niet weten waarom, maar het schijnt te werken).

Ik heb er eigenlijk ook nooit last van, maar je weet het nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 20-02-2008 19:29 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:07:
edit: lees uiteraard goed de installatie notes te vinden op de website van de firmwares.
Bij tomato staat/stond namelijk dat als je vanaf dd-wrt naar tomato wilde, je dit moest doen door tussendoor naar de linksys firmware te gaan.
Kan ik niet bevestigen. Ben zelf ooit (even) van dd-wrt naar tomato gegaan om daarna (snel!) weer terug te gaan naar dd-wrt. :)

Momenteel zééér tevreden met v24 RC5 nokaid op m'n WRT54GL, uptime van 88 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 08:42
@TS

Volgens mij is de website van HyperWRT definitief down. En ik raad ook niet echt veel mensen meer aan om deze 2,5 jaar oude firmware nog te gebruiken. Misschien een idee om hem uit de topicstart te schoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
job schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:06:
qos kan je (in tomato) in beide richtingen instellen.
Het is alleen niet zo heel nuttig om downstream qos in te schakelen.

Wat het van dd-wrt naar tomato overgaan betreft:

[...]
Dat is een manier. Andere manieren voor de dezelfde oplossing:
tussentijds naar de linksys firmware gaan (zou niet weten waarom, maar het schijnt te werken).

Ik heb er eigenlijk ook nooit last van, maar je weet het nooit.
Hmm, kay, wist ik niet.

Verder: ja ik weet wat je bedoeld, die nvram deed ik altijd, maar blijkbaar wordt dat altijd gedaan als de originele firmware wordt geflashed, en voor de doorsnee gebruiker is het dan wrschlk "fijner" om hem de originele te laten inladen dan een telnet te doen en nvram te clearen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hallo allemaal,

Heb zojuist een Linksys WRT54GL draadloze router gekocht en deze firmware upgraded naar dd-wrt. Dit verliep allemaal prima en ik heb mijn router nou in gebruik als accespoint.

Bestaat er een mogelijkheid om via mijn notebook te gaan zoeken naar draadloze netwerken die de Linksyss kan vinden. Dit bereik is namelijk veel groter dan mijn standaard laptopkaartje. Wil de verbinding van het netwerk van mijn vriendin bereiken op ongeveer 70 mtr van mij vandaan. En standaard vindt mijn laptop deze niet

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
knny schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:02:
Hallo allemaal,

Heb zojuist een Linksys WRT54GL draadloze router gekocht en deze firmware upgraded naar dd-wrt. Dit verliep allemaal prima en ik heb mijn router nou in gebruik als accespoint.

Bestaat er een mogelijkheid om via mijn notebook te gaan zoeken naar draadloze netwerken die de Linksyss kan vinden. Dit bereik is namelijk veel groter dan mijn standaard laptopkaartje. Wil de verbinding van het netwerk van mijn vriendin bereiken op ongeveer 70 mtr van mij vandaan. En standaard vindt mijn laptop deze niet
Heb je zelf al rondgekeken? Dan had je gezien dat DD-WRT en Tomato doormiddel van Site Survey een mooi lijstje kunnen geven van omliggende netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Nu online
Ricardo87 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:11:
[...]

Heb je zelf al rondgekeken? Dan had je gezien dat DD-WRT en Tomato doormiddel van Site Survey een mooi lijstje kunnen geven van omliggende netwerken.
Nee dat had ik nog niet gevonden, ik zal er eens naar gaan googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
knny schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:14:
[...]

Nee dat had ik nog niet gevonden, ik zal er eens naar gaan googlen
Gewoon inloggen op de firmware. Weet uit mijn hoofd niet zo onder welk tabje het bij DD-WRT zit (gebruik @ the moment Tomato).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Nu online
Ik heb het gevonden, maar nu ik de router als client bridge heb ingesteld kan mijn notebook het WLAN niet meer vinden:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Als je router 'Client Bridge' is, dan is hij geen 'AP' (Access Point) meer, dus je kunt er niet meer mee verbinden met wireless, maar alleen via de LAN- poorten. Als je de gebruiksaanwijzing van dd-wrt had gelezen, had je dat kunnen weten. ;)
Client Bridged mode – The radio interface is used to connect the LAN side of the router to a remote accesspoint. The LAN and the remote AP will be in the same subnet (This is called a "bridge" between two network segments). The WAN side of the router is unused and can be disabled. Use this mode, e.g., to make the router act as a "WLAN adapter" for a device connected to one of its LAN ethernet ports.
Als extraatje moet je dus internetten via het AP van je vriendin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
knny schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:27:
Ik heb het gevonden, maar nu ik de router als client bridge heb ingesteld kan mijn notebook het WLAN niet meer vinden:S
Uitleg over bridging:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge

Ik denk echter dat jij aan de gang wilt gaan met WDS.

[ Voor 26% gewijzigd door Spixo op 25-02-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Oke, ik moet voor een groepje een lan-party organiseren. Nu heb ik dus 1 probleempje, geen internetverbinding.

Daarom zat ik te denken om mijn WRT54GL met DD-WRT Mini v32 SP2 op de locatie te zetten en iemand anders router op de plek waarvan ik mogelijk internet kan krijgen te plaatsen.

Is het mogelijk om met een router het signaal van een andere router op te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als ik alles hier goed lees dan uit alle genoemde routers is de WRT54GL de beste? Ik ga hem als router gebruiken voor mijn glasvezel netwerk. Er komt een laptop op dmv wifi en mn pc dmv een lan kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
De GL draait onder linux en daardoor heb je de meeste voordelen qua firmwares. Let er wel op als je gaat flashen (en ik kan het je aanraden) dat je naar fabrieksinstellingen reset en e.v.t. modems en spul weghaalt, alleen eigen pc met een kabeltje er tussen. Voor de rest geef de router de tijd. Resetten, stroom uithalen zal ervoor zorgen dat je een brick krijgt.

Eerste flash altijd met een mini build. Generic is bedoeld voor de WRT54* router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
BlackWhizz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:30:
De GL draait onder linux en daardoor heb je de meeste voordelen qua firmwares. Let er wel op als je gaat flashen (en ik kan het je aanraden) dat je naar fabrieksinstellingen reset en e.v.t. modems en spul weghaalt, alleen eigen pc met een kabeltje er tussen. Voor de rest geef de router de tijd. Resetten, stroom uithalen zal ervoor zorgen dat je een brick krijgt.

Eerste flash altijd met een mini build. Generic is bedoeld voor de WRT54* router.
Generic is gewoon een firmware waarmee je het best kunt beginnen en hierna gewoon DD-WRT erop mikken ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Nee, de generic firmware is bedoeld voor het Broadcom moederbordje dat op de GL zit. Ik kan het moeilijk uitleggen, dus bekijk de wiki!

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation Dit artikel kun je best eens doorlezen.

[ Voor 25% gewijzigd door BlackWhizz op 25-02-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
BlackWhizz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:10:
Oke, ik moet voor een groepje een lan-party organiseren. Nu heb ik dus 1 probleempje, geen internetverbinding.

Daarom zat ik te denken om mijn WRT54GL met DD-WRT Mini v32 SP2 op de locatie te zetten en iemand anders router op de plek waarvan ik mogelijk internet kan krijgen te plaatsen.

Is het mogelijk om met een router het signaal van een andere router op te pakken?
Tip: lees de link door die je voorganger postte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Maar kan dat met een Merk X router en WRT54GL met DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
BlackWhizz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:53:
Maar kan dat met een Merk X router en WRT54GL met DD-WRT?
Tip: lees de link door die je voorganger postte :+

sorry, maar het staat echt in die link :>

Tomato was echt een piece of cake en dd-wrt valt ook wel mee :P

• Ga naar het 'Basic' --> 'Network'
• stel 'Wireless Mode' in op 'Wireless Ethernet Bridge'
• stel SSID in op het wireless netwerk waarmee je wilt verbinden
• stel correcte channel in

• stel 'Router IP address' in op iets wat binnen het subnet van het andere netwerk valt

• Klik op 'Save' en je bent klaar.

dd-wrt ook voor elkaar gekregen:
• Ga naar 'Wireless' --> 'Basic Settings'
• stel 'Wireless Mode' in op 'Client bridge'
• stel SSID in op het wireless netwerk waarmee je wilt verbinden
• klik op 'Save Settings'

• Ga naar 'Setup' --> 'Basic Setup'
• stel 'Local IP Address' in op iets wat binnen het subnet van het andere netwerk valt
• Klik op 'Save Settings'

Als je AP beveiligd is moet je de correcte key ook ingeven, maar het AP waarmee ik verbond was onbeveiligd. :)

Ooh ja, de router van de buren waarmee ik verbind is van wazige makelij: http://standards.ieee.org/cgi-bin/ouisearch?00-18-E7. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-02-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
En er is alweer een nieuwe Tomato uit, iemand al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er is niet zo schokkend veel gewijzigd. Hij draait hier prima. De enige reden dat ik telkens de boel update is ivm de l7 protocol lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Klein vraagje, bij de GL zat een cd'tje bij waarop duidelijk stond eerst installeren etc etc. Moet dit ook echt eerst of is het gewoon onzin en kan je hem gewoon al out of the box benaderen via zijn ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat van die cd is onzin. Ik zou niet weten wat nou de toegevoegde waarde is van die cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
job schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:35:
Dat van die cd is onzin. Ik zou niet weten wat nou de toegevoegde waarde is van die cd.
Thnx, dat dacht ik dus ook maar het stond overal en nergens er zo uitbundig op dus even voor de zekerheid. Nu maar is even zoeken naar een goeie flashtutorial voor de firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Youtube heeft een goeie, van techAnvil. Daar hebik het ook mee gedaan.

http://www.youtube.com/watch?v=No_NyW2Ug9o Edit: Deze

[ Voor 28% gewijzigd door BlackWhizz op 27-02-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het wordt me overigens niet duidelijk welke mini versie voor mijn router bedoeld is? Volgens mij de Micro eerst 23 sp1 en die via de linksys pagina uploaden (alleen de file generic_bin) Vervolgens laten rebooten en klaar? Dan staat eigenlijk alles er al op?

• job
de micro is gemaakt voor de wrt54G versie 5 (omdat die weinig geheugen heeft).
Jij kan gewoon de standaard of een uitgebreidere versie pakken.

Dat en hoe je moet flashen staat verder gewoon in de dd-wrt wiki geschreven.
Lees je eerst even in van te voren, men schrijft die dingen niet voor niets.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 28-02-2008 10:15 ]

• DaannO
job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:43:
de micro is gemaakt voor de wrt54G versie 5 (omdat die weinig geheugen heeft).
Jij kan gewoon de standaard of een uitgebreidere versie pakken.

Dat en hoe je moet flashen staat verder gewoon in de dd-wrt wiki geschreven.
Lees je eerst even in van te voren, men schrijft die dingen niet voor niets.
Mjah dat heb ik dus gedaan, echter staat hier boven:
BlackWhizz in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."
Dat je eerst de mini moet flashen en in het filmpje ook ;)

• job
De micro is wat anders dan de mini.
Jij had het eerst over de micro, nu kom je pas aan met de mini versie.

Maar daarnaast kan je met de huidige wrt54GL meteen de standaard eropzetten.
Voorheen had de linksys firmware een geheugen limiet vwb het flashen van een bestand, met de huidige firmware (al meer dan een jaar overigens) is dat niet meer nodig.
wil je voor de zekerheid gaan, dan doe je eerst de mini, knal je daarna de standaard erop.

[ Voor 69% gewijzigd door job op 28-02-2008 11:02 ]

• DaannO
job schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:59:
Ten eerste is de micro wat anders dan de mini.
En ten tweede kan je met een GL die je nu koopt meteen de standaard erop zetten.
Duidelijk :)

• job
Kijk dan ook even meteen welke versie je gebruikt.
v23 sp2 is de laatste stable versie.

van v24 zijn veel beta's. Die werken ook prima, maar ik persoonlijk vind die firmware te traag en te cpu intensief.
Kijk zelf maar wat je belangrijk vind in een firmware, en kies degene die je het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Iemand last van DNS problemen met V23 of V24 latest? Ik heb sinds kort last van een probleem dat Vista uit timed bij het openen van webpagina's. Echt heel irritant maar ik heb ook me laptop open gehad en Vista opnieuw geïnstalleerd. Dus of het nu DD-WRT, hardware intel wlan kaartje of een fout in Vista SP1 bug.

Dus om wat af te turven iemand last met DNS problemen in DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik heb problemen gehad, maar sinds ik OpenDNS servers in DD-WRT gebruik niet meer. Om de een of andere reden zorgde het gebruik van DD-WRT + DNS-servers van @home voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:02
Sorry voor deze mss domme vraag. Maar het verhogen van de Signaal sterkte , kan dat er ook voor zorgen dat de snelheid van het draadloos internet omhaag gaat bij het verzenden van bijv een bestand van de ene pc ( draadloos) naar de andere pc ( bedraad)?

En zo niet, wie weet hoe ik deze snelheid zou kunnen verhogen via de instellingen? Ik gebruik momenteel tomato 1.17 met linksys wrt54gl

Ik test mijn snelheid momenteel met behulp van NetCPS haal nu een snelheid van 2.51MPS oftwel volgens mij 20Mbit.

[ Voor 33% gewijzigd door bisselke op 03-03-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Klaus_1250 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:55:
Ik heb problemen gehad, maar sinds ik OpenDNS servers in DD-WRT gebruik niet meer. Om de een of andere reden zorgde het gebruik van DD-WRT + DNS-servers van @home voor problemen.
Zojuist over naar tomato 1.15 en het lijkt al een stuk sneller! Hopelijk zijn de problemen verleden tijd vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus DD-WRT en andere firmwares zijn nog steeds niet mogelijk op een WRT54G (versie 7) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Volgens mij niet, anders moet je ff in de Wiki kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:05:
Dus DD-WRT en andere firmwares zijn nog steeds niet mogelijk op een WRT54G (versie 7) ?
Versie 7? nee, die zal ook nooit ondersteund worden.
Versie 7 heeft een chipset van een geheel andere fabrikant. Al is een andere fabrikant geen probleem, er moeten wel opensource drivers voor beschikbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-03-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:50:
[...]

Versie 7? nee, die zal ook nooit ondersteund worden.
Versie 7 heeft een chipset van een geheel andere fabrikant. Al is een andere fabrikant geen probleem, er moeten wel opensource drivers voor beschikbaar zijn.
Hmm, ja dat vind ik wel jammer idd.

Maar iig, ik heb een raar probleem met mijn WRT54G version 7 router, op hyperlinks doet hij sloom en dan moet ik 2 keer klikken. Dit heb ik met draadloos en bedraad.

Ik had eerst een e-tech router, en die deed het echt beter hoor. Lekker stabiel en als je gewoon klikte dan deed die het ook gewoon. Maar met gamen heb ik gewoon wel een goede ping en internet snelheid is wel goed. alleen bij het doorlinkenvan een ander adres doet hij sloom. Net alsof je een PC hebt met norton antivirus, dat laggt maar door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
job schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:50:
[...]
Al is een andere fabrikant geen probleem, er moeten wel opensource drivers voor beschikbaar zijn.
Open source niet per sé. Broadcom drivers zijn ook niet open source (je hebt inmiddels wel een open source driver, maar die stamt niet van Broadcom zelf af AFAIK), ze moeten alleen wel onder Linux beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Ik heb net de laatste firmware van Tomato geflashed op mijn WRT54GL (voor reden zie andere topic). Echter merk ik dat ik nu ietsje achteruit ben gegaan met ontvangst, eerst had ik altijd alle streepjes vol (5) en nu heb ik bijna constant 4 streepjes. Hoe kan dit, ik dacht dat Tomato juist beter zou zijn?
Als ik bij channel de scan uitvoer krijg ik de volgende lijst, welk channel kan ik nu het beste kiezen?
Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee224/spurlief1/Naamloos-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Spurlie schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:23:
Ik heb net de laatste firmware van Tomato geflashed op mijn WRT54GL (voor reden zie andere topic). Echter merk ik dat ik nu ietsje achteruit ben gegaan met ontvangst, eerst had ik altijd alle streepjes vol (5) en nu heb ik bijna constant 4 streepjes. Hoe kan dit, ik dacht dat Tomato juist beter zou zijn?
Als ik bij channel de scan uitvoer krijg ik de volgende lijst, welk channel kan ik nu het beste kiezen?
[afbeelding]
5 ;-) dan zit je helemaal vrij. Tomato is zoveel stabieler op mijn WRT54GL 1.1 dan DD-WRT waarvan ik de advanced options niet gebruikte. Tomato is een super brakke naam voor een hele mooie stabiele firmware. Zeker met het instellen van prioriteiten van het verkeer, ook wel QoS genoemd kan je hele leuke configuraties maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11-09 08:32
Kan je met de WRT54G v1.1 ook alternate firmwares draaien? In de TS staat van v1-v4, maar valt 1.1 daar ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
jep. 1.1 gaat ook werken. versie 1 tot/met versie 4.
je hebt 1.0 1.1 2.0 2.1 2.2 3.0 3.1 & 4.0. die werken allemaal met de alternatieve firmwares.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 11-03-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
stormfly schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:56:
[...]

5 ;-) dan zit je helemaal vrij. Tomato is zoveel stabieler op mijn WRT54GL 1.1 dan DD-WRT waarvan ik de advanced options niet gebruikte. Tomato is een super brakke naam voor een hele mooie stabiele firmware. Zeker met het instellen van prioriteiten van het verkeer, ook wel QoS genoemd kan je hele leuke configuraties maken.
Als ik hem op channel 5 zet dan kan ik niks meer...
Ik heb inmiddels ook weer de originele firmware geflashed maar blijf problemen houden :?

Als ik mijn netwerk bijvoorbeeld beveilig dan kom ik niet meer in mijn router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zorg ervoor dat je je router via een draadje instelt :).
Je stelt het kanaal in, de beveiliging.

Dan ga je kijken of je er draadloos in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Zo heb ik het ook gedaan, want ik had de router toch naast de pc staan om andere firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Had afgelopen zaterdag een nieuwe router besteld bij Salland, het gaat om de: Linksys WRT54GL.

Vandaag binnen gekregen en zojuist geinstalleerd.

Maar volgens mij is er 1 teveel draadloos netwerk aangemaakt ofzo.
Als ik met die onbeveiligde wil verbinden geeft hij wel aan dat hij daarmee niet kan verbinden.
Moet wel van mijn router zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/linksys.jpg

Weet iemand hoe ik die kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Spurlie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:53:
Zo heb ik het ook gedaan, want ik had de router toch naast de pc staan om andere firmware te flashen.
Dan moet je wel zeker weten of de draadloze netwerkkaart wel de door jouw gekozen beveiliging aan kan.
Niet elke netwerkkaart kan namelijk wpa2 aan (om maar wat te noemen).
kaat17 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:56:
Maar volgens mij is er 1 teveel draadloos netwerk aangemaakt ofzo.
Als ik met die onbeveiligde wil verbinden geeft hij wel aan dat hij daarmee niet kan verbinden.
Moet wel van mijn router zijn.

[afbeelding]

Weet iemand hoe ik die kan verwijderen?
Originele firmware?
Voer voor de zekerheid even een reset uit (30 seconden reset knop vasthouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
job schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:24:
[...]
Dan moet je wel zeker weten of de draadloze netwerkkaart wel de door jouw gekozen beveiliging aan kan.
Niet elke netwerkkaart kan namelijk wpa2 aan (om maar wat te noemen).
Maar het heeft altijd gewerkt met WPA Personal beveiliging totdat ik TOMATO erop heb gezet en nadat ik de orginele firmware weer terug geflashed heb is dit probleem gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Meer dan echt goed resetten naar de fabriekswaarden en nog eens proberen kan je niet.
Werkt het dan nog niet, test het uit met een andere draadloze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
[...]
Originele firmware?
Voer voor de zekerheid even een reset uit (30 seconden reset knop vasthouden).
Dank u, vreemd door een reset. Ik moest erna wel weer opnieuw me wireless beveiliging instellen maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Dit soort problemen heb ik ook gehad toen ik met mijn netwerk aan het stoeien was (of mijn netwerk met mij aan het stoeien was, wat je wilt). Er blijft een spookverschijning achter van het oude netwerk, op het moment dat je zowel de SSID als de beveiliging verandert. Ik heb het niet kunnen checken op andere pc's, maar ik heb het idee dat het probleem voornamelijk client-side speelt, de pc ziet een mac-adres van het accesspoint en koppelt daar een naam aan die ie nog had liggen, terwijl het accesspoint met dat macadres ook al een ander SSID actief propageert. Als je dat accesspoint echter vraagt om het netwerk met de oude naam, geeft ie keihard 0 terug, je kunt er niet mee verbinden. Het probleem was bij mij na korte tijd vanzelf opgelost, en ik heb me er verder ook niet druk om gemaakt aangezien ik niet kon verbinden met dat oude netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

Wat ik ook probeer ik krijg dus Tomato 1_11 niet aan de praat. Wat is het geval: op mijn WRT54G draait dus al zolang deze uit is firmware WRT54GV2_v4.21.1 tot volle tevredenheid. Maar door alle online extra computers e.d zijn mijn forward mogelijkheden dus uitepoept en wil ik uitbreiding hierop. Goede verhalen gelezen over Tomato en ik dus installeren. Maar mijn WRT54G krijgt dus geen IP en Tomato blijft renewen....zelfs na reboots soft en hard..geen sjoege. gelukkig had ik nog een linksys .bin en de laatste config van .bin gebackupped anders had ik dus wat anders kunnen kopen..

Heeft iemand dat eerder gehad? het constant renewen en zoeken naar een IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja. Gebruik je MAC-cloning of een aparte hostname op een ip-address te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 10-09 18:37
Ik heb momenteel een wrt54gl v1.1 en een wrt54g v2.2 in mijn bezit en er zou 1 weggaan.
Welke van de 2 is biedt de meeste voordelen icm DD-WRT?
Ik twijfel gezien de goeie commentaren op de oudere 54g modellen (zoals mijn 2.2).
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.