Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
GL, die draait op Linux en werkt met alle firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
BlackWhizz schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:50:
GL, die draait op Linux en werkt met alle firmwares.
Dat 2.2 G ook.Verschil tussen een 2.2G en 1.1GL is klein; 2.2G heeft misschien meer geheugen (32MB, 16MB enabled), 1.1GL heeft een iets andere (betere?) chipset. Voor de subtiele verschillen kun je het beter op een internationaal forum vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:08

jefjef

learning by doing

Klaus_1250 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:34:
Ja. Gebruik je MAC-cloning of een aparte hostname op een ip-address te krijgen?
Mac cloning tenminste in de linksys situatie. en dan nog is het een mac adres die gekloond is van een pc die ik nu niet meer heb. Ik heb dit niet meer veranderd uit luiheid anders moet ik mijn internetvebinding weer opnieuw aanmelden bij Upc. en aparte host name dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
jefjef schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:33:
[...]

Mac cloning tenminste in de linksys situatie. en dan nog is het een mac adres die gekloond is van een pc die ik nu niet meer heb. Ik heb dit niet meer veranderd uit luiheid anders moet ik mijn internetvebinding weer opnieuw aanmelden bij Upc. en aparte host name dat dus niet.
Nou dan zal je of, dat mac adres weer moeten klonen.
Of je meldt de mac van je linksys aan bij upc.

aanmelden: Stroom van modem af voor paar minuten. Daarna stroom er weer op en je linksys (met welke firmware dan ook) aan je modem en naar http://prov.upc.nl/ gaan. Daar nieuwe mac aanmelden (houd je klantnummer en wachtwoord bij de hand).
Kost je hooguit 2 minuten werk.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 16-03-2008 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Waarom verlies ik na de upgrade van Tomato altijd mijn history gegevens.
Als ik wil kijken hoeveel ik per maand heb gedownload ben ik dit altijd weer kwijt na een upgarde.
Nu vermoed ik wel dat ik in de config van de bandwidt monitoring iets moet doen met save history location maar daar kom ik niet uit
Iemand een voorbeeld hoe hij/zij dit heeft ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, ik heb momenteel een belkin router, maar word helemaal gek dat ik mijn bandbreedte niet kan regelen. Ik heb een huisgenoot die alle internet verkeer opslurpt met zijn Bittorent downloads/uploads. Ik kan daardoor geen enkele online game meer doen omdat mijn ping te hoog is.

Ik zoek daarom nar een alternatief, wat ik hieruit begrijp zou ik dus een Linksys wireless router kunnen kopen en daarvan de firmware upgraden zodat ik bandbreedte kan beheren via ip of mac adres ?

Is dit mogelijk, en zoja, wat is het makkelijkst te gebruiken firmare upgrade voor een semi netwerk noob ? Tomato ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Als ik nu een WRT54 router wil gaan kopen kan ik dus het best(uitgaand van de TS) voor een WRT54GL gaan? Of is de TS al verouderd?
En op de wiki van de WRT serie zie ik dat de WRT54GS meer RAM, meer flash geheugen en snellere processor heeft. Maakt dit wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:28:
Hoi allen, ik heb momenteel een belkin router, maar word helemaal gek dat ik mijn bandbreedte niet kan regelen. Ik heb een huisgenoot die alle internet verkeer opslurpt met zijn Bittorent downloads/uploads. Ik kan daardoor geen enkele online game meer doen omdat mijn ping te hoog is.

Ik zoek daarom nar een alternatief, wat ik hieruit begrijp zou ik dus een Linksys wireless router kunnen kopen en daarvan de firmware upgraden zodat ik bandbreedte kan beheren via ip of mac adres ?

Is dit mogelijk, en zoja, wat is het makkelijkst te gebruiken firmare upgrade voor een semi netwerk noob ? Tomato ?
Tomato is verreweg het gemakkelijkste met het instellen van QoS wat eigenlijk het prioriteren van het verkeer is waardoor je jouw game in een HIGH class zet en bittorrent in een LOW class. Moet goed gaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 15:50
barzi schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:34:
Als ik nu een WRT54 router wil gaan kopen kan ik dus het best(uitgaand van de TS) voor een WRT54GL gaan? Of is de TS al verouderd?
En op de wiki van de WRT serie zie ik dat de WRT54GS meer RAM, meer flash geheugen en snellere processor heeft. Maakt dit wat uit?
Tja ik weet niet of het wat toevoegt maar de GL draait bij mij prima voor normaal internet verkeer, heb ooit is gelezen dat een linksys maar max 30Mbit kan routeren zolang je aansluiting hier niet in de buurt komt zou ik me niet druk maken over RAM etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Frixel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:18:
Als ik wil kijken hoeveel ik per maand heb gedownload ben ik dit altijd weer kwijt na een upgarde.
Nu vermoed ik wel dat ik in de config van de bandwidt monitoring iets moet doen met save history location maar daar kom ik niet uit
Iemand een voorbeeld hoe hij/zij dit heeft ingesteld?
Een voorbeeld heb ik niet, maar je kan bij administration > Bandwidth Monitoring kiezen waar je de history op wilt slaan. Standaard staat dit op RAM die dus bij een reboot of een upgrade gewist wordt.
Wil je het permanent bewaren dan kan je het beste een pc gebruiken die altijd aanstaat, of althans een pc die teminste elke dag op hetzelfde moment aanstaat.
cifs is voor windows pc's nfs is voor linux pc (even kort door de bocht).
In windows netwerkschijf delen, in linux nfs share aanmaken de netwerklocatie invullen en klaar ben je.
Je kan ook de gegevens opslaan in de nvram, deze wordt niet gewist bij een reboot of upgrade, maar op een bepaald moment kan deze volraken (en dan krijg je rare dingen met je router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik krijg nu met geen middel het wireless gedeelte van mijn Linksys WRT54G meer in gang.
(Tomato 1.07) . Grr ... Tijd voor een firmware update I guess, ik hoop dat er niks aan de hardware scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Resetten van de software helpt ook niet? Dus een goede reset inclusief nvram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 15:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

barzi schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:34:
Als jij een GS t/m v3 kan krijgen dan zit je daarmee beter dan een GL. Als je echter een GS koopt, heb je echter grote kans dat je een v4 of later krijgt. v4 is nog goed, doch minder dan <=v3, maar vanaf v5 gaat het bergafwaarts met het geheugen. Als jij zeker weet dat je <=v3 krijgt als je een GS bestelt, dan moet je dat zeker doen, maar anders zou ik op safe spelen en een GL kopen, zit je gegarandeerd goed.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:15

Meneer iCy

swarma

de WRT54G die in de winkel is v7, en die ondersteund helemaal geen alternatieve firmware omdat ze hier gebruik maken van een hele andere type netwerkkaart.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier loopt m'n WRT54GL met Tomato 1.17 erg lekker! :-)
Moet alleen nog het WLAN uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Laatst online: 09-02 20:29
Frixel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:18:
job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:14:
[...]

je kan bij administration > Bandwidth Monitoring kiezen waar je de history op wilt slaan. Standaard staat dit op RAM die dus bij een reboot of een upgrade gewist wordt.
Wil je het permanent bewaren dan kan je het beste een pc gebruiken die altijd aanstaat, of althans een pc die teminste elke dag op hetzelfde moment aanstaat.
cifs is voor windows pc's. In windows netwerkschijf delen,
Dit wil niet erg lukken, dan krijg ik een foutmelding (cifs1#is not enabled)
en er staat 2x cifs, nl cifs1 en cifs2.
Ook kan ik er geen lokatie neerzetten.
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik heb een WRT54GS V6 valt daar nog wat eer aan te behalen met custom firmware? Aangezien ik nergens firmware kan vinden die op deze versie geinstalleerd kan worden heb ik er weinig hoop op maar misschien dat jullie een verborgen tip hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Frixel schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:55:
Dit wil niet erg lukken, dan krijg ik een foutmelding (cifs1#is not enabled)
en er staat 2x cifs, nl cifs1 en cifs2.
Ook kan ik er geen lokatie neerzetten.
Wat zie ik over het hoofd?
Je moet gewoon even verder kijken dan je neus lang is.
Als je nergens een locatie ziet om cifs te enablen, dan zoek je die op.
http://192.168.1.1/admin-cifs.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb nu een WRT54GL v1.1 en nu wil ik er ook een alternatieve firmware opzetten(gehoord dat dit sowieso beter is dan de standaard), maar ik weet niet welke?
Ik hoef niet echt super veel functies (de standaard functies wel), maar ik wil het liefst dat ie stabiel is(is ie nu ook wel, maar miss kan die nog stabieler) en eventueel een betere bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:31:
Ik hoef niet echt super veel functies (de standaard functies wel), maar ik wil het liefst dat ie stabiel is(is ie nu ook wel, maar miss kan die nog stabieler) en eventueel een betere bereik?
Tomato of DD-WRT. Probeer eerst eens Tomato, kom je wat tekort dan kan je altijd nog DD-WRT erop zetten. Goede keuze die GL. Beter bereik is door een andere plaatsing van de GL wellicht te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:07:
[...]

Tomato of DD-WRT. Probeer eerst eens Tomato, kom je wat tekort dan kan je altijd nog DD-WRT erop zetten. Goede keuze die GL. Beter bereik is door een andere plaatsing van de GL wellicht te realiseren.
Bedankt! Heb hem voor een mooi prijsje kunnen overnemen (27,50 :D).
Weet iemand trouwens de signaalsterkte sterk genoeg zodat ik de router in de (dichte) meterkast kan zetten? Het draadloze signaal moet 1 verdieping hoger komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-03-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
barzi schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:51:
[...]
Weet iemand trouwens de signaalsterkte sterk genoeg zodat ik de router in de (dichte) meterkast kan zetten? Het draadloze signaal moet 1 verdieping hoger komen.
dat kan je alleen weten als je het test. is de vloer van beton of niet. dit scheelt namelijk ook nogal veel, maar waarschijnlijk haalt ie het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Frunz op 20-03-2008 21:37 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Niet online
Sinds dinsdag een WRT54GL met de laatste Tomato operationeel. QoS werkt perfect zoals het moet. Ben er content van (om het op z'n Belgisch te zeggen). Ook alle andere features zijn voor mij nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Frunz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:37:
[...]

dat kan je alleen weten als je het test. is de vloer van beton of niet. dit scheelt namelijk ook nogal veel, maar waarschijnlijk haalt ie het wel
1 Betonnenvloer moet gemakkelijk kunnen, heb dat hier ook. Router staat nu tijdelijk boven en beneden heb ik alsnog 4 streepjes ontvangst.

Als ik de router goed plaatst heeft iemand in de straat nog verbinding met me 3 huizen verder op. Als ik de antenne's niet naar hem richt dan heeft die meer packetloss dan verbinding. De verbinding is zowiezo niet super, 1 streepje maar, maar ze kan wel internetten met 1 packetloss om de 10 a 20 pakektjes, is wel werkbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb nu DD-WRT en bevalt me goed. Ik vroeg me alleen af hoe ik instel dat de computer van mijn broer minder downlink/uplink krijgt(hij download veel, ik game veel). Volgens mij moet die via QoS, maar er zijn echt zoveel functies dat ik het helemaal niet meer snap.

Ik wil dus of een IP minder down-/uplink geven, of een programma/poort (maakt niet uit). En een andere ip/programma meer down-/uplink. Weet iemand hoe ik dit doe?(dus met DD-WRT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Zijn er bep. settings nodig als men Tomato 1.17 firmware draait op een wrt54gl en dan spec. gericht op iemand die veel torrents draait op z'n netwerk of iemand die vrijwel nooit torrents draait.

Kortom wat zijn de beste settings om in te vullen, of kan men beter alles zo laten op :"default" na upgrade?

Ik ben trouwens erg tevreden over deze Tomato firmware (1.17), tot nu toe merk ik het bij het surfen hoe snel de webpagina's openen etc.., dit ken ik niet van de DDWRT v.23 sp2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

apacer schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:17:
Zijn er bep. settings nodig als men Tomato 1.17 firmware draait op een wrt54gl en dan spec. gericht op iemand die veel torrents draait op z'n netwerk of iemand die vrijwel nooit torrents draait.

Kortom wat zijn de beste settings om in te vullen, of kan men beter alles zo laten op :"default" na upgrade?

Ik ben trouwens erg tevreden over deze Tomato firmware (1.17), tot nu toe merk ik het bij het surfen hoe snel de webpagina's openen etc.., dit ken ik niet van de DDWRT v.23 sp2 firmware.
Niet dat ik weet, misschien met een torrent client op SSL zetten. Dan kan het mogelijk sneller gaan. Maar de router zelf hoef je niet zo heel veel in te stellen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
In tomato valt torrentverkeer (door zijn "hoge" poorten) automatisch onder bulk traffic.
Ik heb bij de qos settings bulk traffic maximaal 25% van mijn upload gegeven.
En bij de totale max. bandwith heb ik 90% van mijn verbinding ingesteld.

Dan hoef je je niet druk te maken of men bittorrent wel goed instelt, dus mensen kunnen seeden wat ze willen je verbinding slipt toch niet vol.
Verder hoef je inderdaad niets in te stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 25-03-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:40
Ik draai nu al een hele tijd de dd-wrt firmware op mijn wrt54gl maar wil eigenlijk wel is wat anders proberen bijvoorbeeld tomato... maar kan ik nu gewoon wisselen met de firmware upgrade optie in de webgui van dd-wrt?

Heb gehoord dat tomato wat sneller is vandaar dat ik wil veranderen... als ik torrents aan heb op mijn 20mbit connectie gaat allles toch wat trager hoewel ik mijn bandbreedte zeker niet volledig gebruik.
En zeker als ik de pagina van mijn router wil openen kan dit gewoon echt traag gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door kadooosh op 25-03-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
ik ben terug naar ddwrt v.23 sp2 op mijn wrt54gl router. Bepaalde sites opende niet snel of helemaal niet onder Tomato 1.17 firmw., heb alles nagelopen en toen weer terug naar ddwrt-firmware. Nvram wel erased en reboot gedaan..websurfen etc. gaat snel en ga nu langzamerhand det ddwrt-forum doorlezen, wat de beste instellingen zijn voor torrent-software. Als ik alles op default laat staan, dan loopt de router vast: geen snel websurfen meer en inloggen naar router bijna niet modelijk of zeer langzaam. Alleen een reboot maakte de router weer o.k. om in te loggen en weer gewoon te werken.

'k blijf voorlopig bij DDWRT-V.23 SP2.. :*)

Vandaag (31032008) wat meer tijd genomen voor firmware Tomato 1.17 installeren en tunen op een wrt54gl router. Na upload van ddwrt v.23 sp2 naar Tomato 1.17 toch nog even via telnet ..nvram gewist en alle settings ingebracht, daarna gekozen voor Qos en de settings die hier staan van user: "kadooosh"gebruikt.

Torrent (azureus) met spec. poorttoewijzing: 64000, draait perfect en router loopt niet meer vast.
Natuurlijk nog even hier en daar wat dingen uitproberen, maar ziet er nu hoopgevend uit..

Inloggen in de router gaat rap, surfen etc. ok...'k blijf dus effe doortesten.

[ Voor 32% gewijzigd door apacer op 31-03-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kadooosh schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:49:
maar kan ik nu gewoon wisselen met de firmware upgrade optie in de webgui van dd-wrt?
http://www.polarcloud.com/tomatofaq
apacer schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:33:
verhaal

'k blijf voorlopig bij DDWRT-V.23 SP2.. :*)
Klinkt als een gevalletje je upload volgegooit met torrent verkeer.
Maarja dan zou dd-wrt er ook last van moeten hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 25-03-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Ja sorry had het al gevonden, ik zit nu op Tomato en moet zeggen dat ik wel een verschil merk, sites openen volgens mij wel een stukje sneller.
Ook gaan mijn torrents sneller, binnen een paar sec zit ik met 2.2MB/sec te uploaden, normaal duurde dat wel ff voordat ie op zijn max zat.
Die bandwidth stats pagina is ook veel beter dan die van dd-wrt uitgebreider en sneller.

Als ik een 20mbit upload connectie heb en max kan ik 2.2MB/sec te uploaden dan ik wil zeker mijn outbound op ongeveer 18000kbits zetten toch?

Zijn de default settings voor QoS voor de rest wel goed?

Ik heb voor gaming de volgende rule toegevoegt:
TCP/UDP
Port: 27005-27015 Highest HL2
Gaat dat zo simpel?

Bij DD-WRt had je een knopje zodat ie automatische de bekende porten voorgang gaf:
http://www.dd-wrt.com/wik...rvice#Optimize_for_Gaming

Dit is in principe hetzelfde toch?

Hmm, http://www.polarcloud.com...o_i_disable_wireless_acce
If your router has an AOSS or SES (Cisco logo) button, you can also disable wireless temporarily by pushing the button for 2 seconds.

Hoe bedoelen ze temporarily, gaat ie vanzelf weer aan na een tijdje?

Ik gebruik bij na nooit me wlan dus wel het eigenlijk hebben dat het gewoon een on/off knop is(scheelt weer radiatie _/-\o_ ).

Er zat trouwens gelijk iemand op me netwerk 1min nadat ik tomato had geinstalleerd 8)7 .

[ Voor 66% gewijzigd door kadooosh op 25-03-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik had hetzelfde soort probleem als jou met Tomato. Websites laadde steeds langer, en op den duur sommige pagina's gewoon niet meer. Firmware reset hielp niks, maar een firmware update naar 1.17 wel. Nu doet alles het goed bij mij na een paar dagen uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Bah, ik ben stom denk ik zo:)

ik heb nete mijn firmware van mijn WRT54GL upgegrade naar tomato 1.17 via draadloos.

Dit ging goed, router resette. kan niet meer inloggen 0o. Ik ging er vanuit dat hij mijn wachtwoorden gewoon overnam. SSID is namenlijk wel overgenomen. nu werkt mijn WPA wachtwoord dus niet meer.

aangezien ik samen met mijn buurvrouw internet deel, de router bij haar staat en ik geen sleutel heb kan ik niet via LAN even het wachtwoord wijzigen.

Wat is het standaard wachtwoord na een upgrade naar Tomato? weet iemand dit, alle google resultaten leveren namenlijk de ADMIN gegevens op (voor 192.168.1.1).

help

UPDATE:
Ik kom er achter dat hij waarschijnlijk mijn wachtwoord wel heeft overgenomen. Vul ik namenlijk een random wachtwoord in (testing). Gaat hij na 3-4 seconden terug naar mijn huidige (andere buurman) netwerk over. Vul ik het goede wachtwoord in duurt het 30-40 seconden voordat hij "Limited or no connectivity aangeeft"(helaas heb ik dan geen toegang tot 192.168.1.1)

UPDATE 2:
Waarempel ik ben iets verder (maar nog lang niet daar).
Handmatig IP ingesteld:
IP: 192.168.1.101
subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1/255

Verbinden->Verbonden (zowaar)
Google -> Werkt niet (hmpf)
192.168.1.1 -> Inlog scherm voor linksys WRT54GL. Heey!! hij vind dus wel wat.
login -> admin / admin -> error -> root / admin -> error -> oudeusername / oudepassword -> error..

wtf!?

[ Voor 39% gewijzigd door Tjirp op 25-03-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bah ik begin nu ook opeens sites(ebay fok etc) te krijgen die niet meer openen met Tomato, na een reboot deden ze het weer.

Maar goed als dit nog een keer gebeurt dan ga ik weer terug naar dd-wrt welke maanden lang draaide zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je van de linksys software naar tomato gaat zonder te resetten neemt hij behalve je ssid e.d. ook je inlog wachtwoord over.
username zou nu moeten zijn: root (admin werkt ook)
wachtwoord is wat het hiervoor was.

Maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk je laptop pakken. Aanbellen bij buuv.
Draadje tussen router en laptop. Router resetten en de boel opnieuw instellen.
Het kan goed gaan, een andere firmware zonder te flashen. Maar het kan ook zeker fout gaan.
Je zou de boel ook kunnen resetten en draadloos opnieuw instellen, maar mijn voorkeur is met een draadje.

Wat mensen betreft die problemen hebben met de tomato firmware.
Ik ben wel benieuwd wat het probleem is.

Standaard heeft tomato het maximaal aantal connecties op 2048 staan. Je kan kijken of het naar beneden schroeven of omhoog schroeven van dat aantal helpt.
Kijk eens als webpagina's niet meer werken hoeveel connecties je hebt, welke connecties er veel van zijn. pas desnoods de timings aan (http://192.168.1.1/advanced-ctnf.asp).
Bekijk desnoods hoe hoog de load is van tomato op dat moment.

Je moet met custom firmware gewoon kijken wat voor jou de beste instellingen zijn.
Voor de meeste mensen is de standaard instelling prima, anderen zullen even moeten uitproberen.
Misschien dat de maker van tomato het niet op dat soort dingen heeft getest.
dd-wrt heeft een grote userbase, en een super actief forum waar problemen meteen aangekaart worden en worden gefixed in de volgende beta.
Dd-wrt is overigens pas met de v23 sp1 (en 2) echt stabiel geworden.
Nu met v24 vind ik het weer berg afwaarts gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 26-03-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
job schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:10:
[...]

Maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk je laptop pakken. Aanbellen bij buuv.
Draadje tussen router en laptop. Router resetten en de boel opnieuw instellen.
Het kan goed gaan, een andere firmware zonder te flashen. Maar het kan ook zeker fout gaan.
Je zou de boel ook kunnen resetten en draadloos opnieuw instellen, maar mijn voorkeur is met een draadje.
I know,

Helaas geeft die nu geen IP adressen uit, en als ik er zelf 1 kies kom ik niet in dde admin.
en mijn buur is vaak 2-3 dagen weg, dus wachten dan maar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinxton
  • Niet online
Hier gaat alles lekker met QoS, wat ben ik blij!
Moet alleen nog wireless uitgebreidt testen wanneer m'n xps1330 binnen komt.

Ook is de wrt54gl al 2x vastgelopen, reboot helpt wel, de wrt maakt ook verbinding met m'n modem in bridge mode, dus minder cpu/mem nodig voor het wan gedeelte.

Verder weinig bugs of niet werkende features gezien in tomato, alles werkt zoals het moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Nou het connectie probleem is er nog, terwijl er maar "79 connections currently tracked' zijn..
Wat me wel opvalt is dat het probleem veholpen is als ik Firefox opnieuw opstart.
Dus het moet vast wel op te lossen zijn, zou het toch wel zonde vinden om die bandwidth monitor kwijt te raken :p

Oh en..
CPU Load (1 / 5 / 15 mins) 0.10 / 0.06 / 0.02
Total / Free Memory 14.19 MB / 3,700.00 KB (25.47%)

Ik zie dit trouwens staan in me log als ik reboot:
Mar 27 02:26:09 unknown user.warn kernel: HTB: quantum of class 10001 is big. Consider r2q change.
Enig idee wat dit kan betekenen?

[ Voor 34% gewijzigd door kadooosh op 27-03-2008 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kadooosh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 02:08:
Nou het connectie probleem is er nog, terwijl er maar "79 connections currently tracked' zijn..
Wat me wel opvalt is dat het probleem veholpen is als ik Firefox opnieuw opstart.
Dus het moet vast wel op te lossen zijn, zou het toch wel zonde vinden om die bandwidth monitor kwijt te raken :p

Oh en..
CPU Load (1 / 5 / 15 mins) 0.10 / 0.06 / 0.02
Total / Free Memory 14.19 MB / 3,700.00 KB (25.47%)

Ik zie dit trouwens staan in me log als ik reboot:
Mar 27 02:26:09 unknown user.warn kernel: HTB: quantum of class 10001 is big. Consider r2q change.
Enig idee wat dit kan betekenen?
Nauwelijks connecties. load is ook prima.
Die melding heeft (voor zover ik zo snel kon vinden) te maken met je qos.
Misschien dat je daar wat raars hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
job schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:43:
[...]
Nauwelijks connecties. load is ook prima.
Die melding heeft (voor zover ik zo snel kon vinden) te maken met je qos.
Misschien dat je daar wat raars hebt ingesteld.
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/9093/qoshb5.jpg
Ik zie niks raars toch?
Voor de rest staan alle instellingen op standaard(gebruik dhcp voor me wan port) en bandwidth loggin wordt gedaan op cfis 1 die gekoppeld is aan mijn windows shared drive.
Wireless is disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 15:28
In dit topic, of ergens in netwerken meen ik mij te herinneren dat er iemand eens een progje postte waarmee je de logs van je router altijd naar dat progje kon sturen en dat de computer warop het progje dan draaide fungeerde als log-server. Ik kan er niet opkomen met de search.

Dit lijkt maar een simpele zoekvraag, maar daar aan gekoppeld vond ik het zo vreemd dat in mijn wrt54GL met Tomato firmware (1.17), ik precies maar heel kort logs kan opslaan...

Ik zou graag eens mijn verkeer en de hele mikmak van een hele tijd zien, maar mijn dagen van de week kloppen niet, hij neemt geen volledige weken, ik krijg geen enkele maand extra te zien dan mijn huidige maand enz..

Weet iemand hoe dit komt?

Tomato heeft mooie grafiekjes enzo, kan ie die nog weergeven nadat er een log is gemaakt en evt versturd is naar een andere server door het terug op te halen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Ik heb een WRT54G v5 met DD-WRT V23 sp2 aangezien de standaard firmware niet goed werkte met portforwarding.

Werkte als een trein alleen heb ik de laatste tijd regelmatig dat de WAN wel verbinding maakt (100% volgens PC en 50% volgens DD-WRT) maar geen internet doorgeeft. :|

Zou dit kunnen komen omdat ik de transmitting power verhoogd heb?

De PC heeft een externe antenne en staat in dezelfde ruimte als de router.

[ Voor 10% gewijzigd door M411007 op 28-03-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kadooosh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:46:
[afbeelding]
Ik zie niks raars toch?
Voor de rest staan alle instellingen op standaard(gebruik dhcp voor me wan port) en bandwidth loggin wordt gedaan op cfis 1 die gekoppeld is aan mijn windows shared drive.
Wireless is disabled.
Ik ook niet, behalve dat je upload max zo hoog is. Zou kunnen dat tomato dat niet aan kan.
Je zou de maker van tomato eens kunnen mailen met de melding uit je syslog, misschien dat die je terug mailt
HyperBart schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 03:01:
In dit topic, of ergens in netwerken meen ik mij te herinneren dat er iemand eens een progje postte waarmee je de logs van je router altijd naar dat progje kon sturen en dat de computer warop het progje dan draaide fungeerde als log-server. Ik kan er niet opkomen met de search.
kiwi?? http://www.kiwisyslog.com/products/
M411007 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:34:
Werkte als een trein alleen heb ik de laatste tijd regelmatig dat de WAN wel verbinding maakt (100% volgens PC en 50% volgens DD-WRT) maar geen internet doorgeeft. :|

Zou dit kunnen komen omdat ik de transmitting power verhoogd heb?
Lijkt me raar dat het daar door komt. Zou eerder een driver probleem zijn.
Kijk eens of je nieuwere drivers kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
job schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:40:
[...]

Ik ook niet, behalve dat je upload max zo hoog is. Zou kunnen dat tomato dat niet aan kan.
Je zou de maker van tomato eens kunnen mailen met de melding uit je syslog, misschien dat die je terug mailt
Mja me upload ik heb een 20mbit upload line.
Maar goed na een nachtje torrent downloaden ging ie weer raar doen vannochtend, ik ga terug naar dd-wrt waarmee ik nooit problemen had, zo jammer van die bandwidth stats alleen :p
Mar 2008 86.18 GB 262.91 GB 349.10 GB .. in een paar dagen, kwil wel is weten wat ik nou in een volle maand haal :p

Kan opzich nog wel ff proberen zonder QoS kijken of het daar aan lag.

[ Voor 5% gewijzigd door kadooosh op 30-03-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bah zonder QoS deed ie nog vaag, ben nu terug naar dd-wrt maar kom er niet meer in met me login root en pass admin, ook admin/admin, root/root en alleen pass admin of root geprobeert.
Heb een reset gedaan en nog steeds werkte niks :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
kadooosh schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:34:
Bah zonder QoS deed ie nog vaag, ben nu terug naar dd-wrt maar kom er niet meer in met me login root en pass admin, ook admin/admin, root/root en alleen pass admin of root geprobeert.
Heb een reset gedaan en nog steeds werkte niks :(.
What's the default username and password?

Bij recentere versies vanaf DD-wrt 2.3SP1 is die veranderd naar root/admin.

@job: fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Lizard schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:41:
Bij recentere versies van DD-wrt is die veranderd naar root/admin.
Dat wachtwoord wordt al zeker meer dan een jaar gebruikt, dus niet dat het recent is veranderd.
23 SP1 is nogal oud :P
Username is root
wachtwoord is admin

[ Voor 14% gewijzigd door job op 30-03-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
kadooosh schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:46:
[...]

[afbeelding]
Ik zie niks raars toch?
Wireless is disabled.
Vandaag (31032008) wat meer tijd genomen voor firmware Tomato 1.17 installeren en tunen op een wrt54gl router. Na upload van ddwrt v.23 sp2 naar Tomato 1.17 toch nog even via telnet ..nvram gewist en alle settings ingebracht, daarna gekozen voor Qos en de settings die hier staan van user: "kadooosh"gebruikt.

Torrent (azureus) met spec. poorttoewijzing: 64000, draait perfect en router loopt niet meer vast.
Natuurlijk nog even hier en daar wat dingen uitproberen, maar ziet er nu hoopgevend uit..

Inloggen in de router gaat rap, surfen etc. ok...'k blijf dus effe doortesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
apacer schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:53:
daarna gekozen voor Qos en de settings die hier staan van user: "kadooosh"gebruikt.
Wat kadooosh heeft gebruikt zijn gewoon de standaard instellingen zoals ze default staan ingesteld.
Het enige wat je dus hoeft te doen is qos inschakelen (vinkje in het hokje) en bij de upload 90% van jou maximale upload in te vullen. Dat noem ik geen tunen :P.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 31-03-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
job schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Wat kadooosh heeft gebruikt zijn gewoon de standaard instellingen zoals ze default staan ingesteld.
Het enige wat je dus hoeft te doen is qos inschakelen (vinkje in het hokje) en bij de upload 90% van jou maximale upload in te vullen. Dat noem ik geen tunen :P.
'k was een beetje "overblij".. :X
Werkt zeer goed tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
:P. Achja.. als het werkt is het goed.
Werkt het niet lekker, dan kijk je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hoe werkt de communicatie met tussen 2 van deze routers met allebei tomato firmware? Ik heb namelijk geen zin in lelijke kabels door het huis want de aansluiting zit helemaal links in het huis en de computerkamer zit helemaal rechts, wat dus betekend. Veel kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dmv wds bedoel je? Dat gaat prima werken.
je houdt echter maar de helft van 54mbit over (hoort zo bij wds). en die helft is dan dus maar de maximale theoretische snelheid.

Daarnaast de wds functie is in tomato nou niet echt anders dan bij bijvoorbeeld dd-wrt of openwrt.
Veel delen van de firmware zijn hetzelfde. Kleine delen verschillen aan elkaar.

[ Voor 95% gewijzigd door job op 02-04-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Oke dan ga ik binnenkort maar nog een router bijkopen. Ik neem dan het zo af en toe lag via internet gaming voor lief, maar het versturen van de Linksys routers is zowiezo al aardig goed en mijn "Hardcore" Gaming tijdperk is zowiezo voorbij, ik game de laatste meer op me console dan me pc. Me consoles krijgen wel een lijntje mochten deze die nog niet hebben (Wlan van Wii zuigt :P))

54/27mbit is voldoende, want mijn internet is maar 4 mbit :-) En de rest in de computerkamer zit gewoon op kabels (Gigabit netwerk)

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 02-04-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bah ben nu terug naar dd-wrt maar blijf het probleem dat sites niet bereikbaar zijn nog steeds houden als ik wat torrents download en met 2mb/sec usenet gebruik.
Me hele router is op dit moment gewoon niet bereikbaar meer :(.
Volgens mij had ik destijds een soort startup script voor torrents toegevoegd, ga maar ff zoeken of dat het probleem oplost want hij werkte perfect totdat ik over ging naar tomato(en dus weer terug naar dd-wrt).

Heb wel al dit verandert maar dat hielp niet:
Maximum Ports
4096
TCP Timeout (in seconds)
60
UDP Timeout (in seconds)
60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je router niet bereikbaar is, dan heeft hij het te druk met (wat dan ook).
Je zou eigenlijk de router pagina open moeten houden en kijken of de load ook daadwerkelijk oploopt. Kijken wat voor connecties je er nou zoveel van hebt.
Als het echt de load is dan zal je toch echt naar het aantal connecties in je torrent programma moeten kijken. Schroef ze naar beneden. Schroef de connection time-outs naar beneden.

Usenet is nauwelijks belastend voor je router, dus dan zal torrents wel de boel verpesten.
Kijk ook eens naar andere torrent software.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 04-04-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
job schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:14:
Als je router niet bereikbaar is, dan heeft hij het te druk met (wat dan ook).
Je zou eigenlijk de router pagina open moeten houden en kijken of de load ook daadwerkelijk oploopt. Kijken wat voor connecties je er nou zoveel van hebt.
Als het echt de load is dan zal je toch echt naar het aantal connecties in je torrent programma moeten kijken. Schroef ze naar beneden. Schroef de connection time-outs naar beneden.

Usenet is nauwelijks belastend voor je router, dus dan zal torrents wel de boel verpesten.
Kijk ook eens naar andere torrent software.
Hmm wordt nog vreemder blijkt dat zonder torrents aan sites ook niet willen laden af en toe.
Heb ik 10 sites open ofzo en wil ik dus nog meer openen dan lukt dit gewoon niet meer maar als ik Firefox herstart doet ie het gewoon weer en op een andere pc doet alles het wel gewoon.
Lijkt erop dat er iets in firefox zit ingesteld ofzo 8)7 .

Heb ook nooit problemen gehad met utorrent en de settings die ik had ingesteld, max 300 con max 75 p torrent.

[ Voor 5% gewijzigd door kadooosh op 04-04-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hier een WRT54G V2 en ik heb er SVEASOFT op gezet, maar is dit wel de beste firmware?
Ik zoek een die het meeste bereik geeft/het snelste is bij gebruik met torrents.

Iemand ook de beste instellingen dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:00:
Hoi,

Ik heb hier een WRT54G V2 en ik heb er SVEASOFT op gezet, maar is dit wel de beste firmware?
Ik zoek een die het meeste bereik geeft/het snelste is bij gebruik met torrents.

Iemand ook de beste instellingen dan?
SVEASOFT ken ik niet. Zelf gebruik ik Tomato.

Voor torrents zijn de tomato instellingen standaard goed. Mits je afwijkende poorten gaat gebruiken.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hey jongens,

Heb nog even een vraagje:

Tomato draait bij mij als een zonnetje, alhoewel ik met QoS toch merk dat mijn internetsnelheden (10mbit Telenet ExpressNet) naar bv Tweakers.net lager liggen, ook al gebruikt mijn torrent maar 100kbyte/Sec. dat vind ik een beetje raar, daaraan gekoppeld heb ik maar een geheugen vrij van iets zoals dit:
Total / Free Memory 14.19 MB / 1,716.00 KB (11.81%)
Wat vinden jullie daar van? dit is met torrents (slechts een met beperkt aantal peers) aan het downloaden.

Verder had ik ook nog een vraagje: ik heb bij mij alleen maar HTTPS ingeschakeld, maar vaak "vergeet" ik dus https er voor te zetten, firefox/mijn router corrigeren dit niet. Is er een mogelijkheid om automagisch als hij op http geen respons krijgt een redirect te laten doen naar een HTTPS ? Dit moet lokaal zijn en liefst op de router... Vindt er niets van op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Na veel problemen met de standaard firmware: (Opstellingen die niet worden opgeslagen bijvoorbeeld, waardoor ik een onbeveiligd draadloos netwerk heb) heb ik besloten om
DD-WRT of Tomato te proberen.

Maar wat ik ook doe, ik blijf telkens de melding upgrade failed krijgen.

Gisteravond wel de standaardfirmware upgrade van Linksys zelf er op kunnen zetten, maar vervolgens
deze upgraden naar Tomato of DD-WRT gaat dus niet goed.

Wat kan er zo hopeloos verkeerd gaan dat deze het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Welke router heb je? Dus niet alleen zeggen welk type, maar ook de revisie (als je die niet kan vinden, noem dan de code onderop de router op: serial number)
Welk bestand probeer je erop te zetten (dus welke exacte filenaam).

Een upgrade failed krijg je als je de verkeerde firmware er op probeert te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 08-04-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
job schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:59:
Welke router heb je? Dus niet alleen zeggen welk type, maar ook de revisie (als je die niet kan vinden, noem dan de code onderop de router op: serial number)

Een upgrade failed krijg je als je de verkeerde firmware er op probeert te zetten.
job schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:59:

Oh ja tuurlijk wel zo handig om te vermelden inderdaad:

WRT54GL versie 1.1 met firmware 4.30.11

Ik probeer bestand: Tomato versie 1.17 er op te zetten.
Bestand: WRT54G_WRT54GL.bin erop te zetten.

Maar ik kan nu helemaal geen verbinding meer maken met mijn router als ik 192.168.1.1 intoets.
Ik krijg dan een pagina die niet kan worden gevonden. (zelfs na diverse resets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Firmware is ok, je wrt54gl moet die kunnen draaien...

Hmm, probeer eens een echte harde reset te doen:
reset inhouden, power eruittrekken, power terug in, reset loslaten na 30 seconden.

Kan NVRAM zijn wat beetje rot doet ofzo en bepaalde namen/instellingen koppig blijft houden.

Je reset toch ook naar fabrieksinstellingen voor het flashen en na het flashen he ?

Bij upgraden naar alto's is één van de belangrijkste dingen altijd na iedere handeling resetten, resetten, resetten.
offtopic:
op het toontje van "Developers, developers developers"

En anders gewoon terugdoen die bak ;)

Iemand nog antwoord op mijn post ?

[ Voor 60% gewijzigd door HyperBart op 08-04-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
HyperBart schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:08:
Hmm, probeer eens een echte reset te doen:
reset inhouden, power eruittrekken, power terug in, reset loslaten na 30 seconden.

Kan NVRAM zijn wat beetje rot doet ofzo.

En anders gewoon terugdoen die bak ;)
Terug doen zal moeilijk gaan vrees ik..... geen bon, geen idee waar ik het apparaat heb gehaald :P

Maar zelfs na de echte reset, kan ik via 192.168.1.1 de router niet benaderen.
Het rare is dat ik wel via deze router nu bedraad internet.

Dus functioneel is hij wel, maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Das wel heel vreemd...
Probeer eens een firmware zoals dd-wrt te tftp'en? Gaat tftp uberhaupt?
Volgens mij is het bakje dood...

Maar als het nu nog verder gaat open je best een nieuw topicje denk ik...
Tgaat hier wat te fel ot

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 08-04-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
HyperBart schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:06:
Das wel heel vreemd...
Probeer eens een firmware zoals dd-wrt te tftp'en? Gaat tftp uberhaupt?
Volgens mij is het bakje dood...

Maar als het nu nog verder gaat open je best een nieuw topicje denk ik...
Tgaat hier wat te fel ot
Laatste post.... ik heb al een nieuwe router gekocht.
Thanks voor de hulp d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
Ik heb nu een ruime maand de WRT54G Versie 7.00.1

Nu knalt hij mijn verbinding er elke week (precies op donderdag) uit, stekker-eruit stekker-erin is altijd de oplossing.

Toch zit ik er niet elke keer op te wachten om dat te doen (zit ergens achter een kastje)

Is dit probleem verholpen met een firmware update ?
Ook zie ik dat ik versie 7 heb (staat ook op het router zelf) maar op de officiele site voor firmware update staat hij daar niet eens tussen.

Wat kan ik doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Versie 7 is het brakste model van de WRT54G serie. Er is een firmware update via via, maar weet de link zo niet meer. Misschien dat dat een oplossing is want alternatieve firmware zit er voor deze router niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 7 verkopen en een WRT54GL kopen en er Tomato of DD-WRT op zetten is mijn advies...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 23:51
Ik heb hier een WRT54G Versie 2 en ik krijg DNS maar niet aan de praat. Heb de linksys op een experiabox aangesloten en wat ik ook probeer ik kom niet voorbij de experiabox. Als ik rechtstreeks op de experia zit heb ik wel internet. Ik gebruik DD-WRT v23 sp2

Ik heb wel heel even verbinding gehad op de linksys toen ik de dhcp lease time aanpaste op de experiabox maar toen heb ik de dhcp ip van de linksys aangepast en nu werkt het weer niet meer

Ja ik werk met 2 keer NAT dit doe ik om 2 aparte netwerken te gaan creëren want ik wil draadloos gescheiden hebben van mijn lokale netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je 2 keert wilt natten, dan zal je in de wrt54 je dns servers (dus die van je provider) vast in moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
job schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:13:
Als je 2 keert wilt natten, dan zal je in de wrt54 je dns servers (dus die van je provider) vast in moeten voeren.
Hoeft niet als je linksys weet dat hij naar de experiabox moet om zo verder te kunnen gaan dan zorgt de experiabox er weer voor dat je naar buiten kunt gaan (teminste zo zou het horen) maar ik zal het eens instellen en kijken wat die doet.

Heb trouwens de linksys gereset opnieuw een nieuwe lease uitgedeeld op de Experiabox en toen werkte het wel. Weer het ip adres veranderd van de router van 192.168.1.1 naar 192.168.6.1 en het werkt niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Ecke op 12-04-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zou inderdaad niet hoeven :)
Maar test het eens uit, ik wel een idee waarom het soms wel, en soms niet moet.

edit: oke, dan weet ik de reden :P
Als je linksys in dezelfde range zit als je experia (192.168.1.X) dan gaat er iets mis met dhcp.
Ik kwam er laatst achter toen ik een routertje bij iemand aan het installeren was.
Ik had alleen geen zin en tijd meer om de oorzaak te vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 12-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
De experiabox heeft de volgende range 192.168.2.1

Ik heb nu de DD-WRT 24 rc 6.2 er op gezet (zelfde problemen).

Ik heb weer alles terugzet naar de standaard instellingen dus kwam de linksys in de 192.168.1.1 range terecht. Toen opnieuw de dhcp lease opnieuw laten uitvoeren op de experiabox en ik had weer internet. Toen weer het ip adres aangepast naar 192.168.6.1 en geapplied. Toen de DNS instellingen ingevuld en deze gesaved. Ben toen weer naar de experiabox gegaan en daar heb ik opnieuw de dhcp lease laten uitvoeren. Nu heb ik verbinding met het internet. Ga ik terug naar de linksys zie ik dat hij mijn handmatig ingevulde dns niet opgeslagen had omdat ik niet op apply settings had gedrukt dus conclusie is dat de experiabox moeite heeft met dns wanneer je het ip adres aanpast van de linksys. Je moet de experiabox dan opnieuw een dhcp lease laten uitvoeren.

ps. Ik had dit al eerder geprobeerd maar toen geen effect ik heb nu wel de experiabox een vast ip adres laten toewjizen naar de linksys toe

[ Voor 7% gewijzigd door Ecke op 12-04-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hmm, dan wordt het wel een heel apart verhaal :)
Nouja, als het maar werkt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik heb een WRT54G v7 linksys router waar ik laatst een nieuwe firmware heb opgezet (7.2)
maar als ik nu beneden zit (AP staat op zolder) valt vaak mijn verbinding weg
(2 betonnen vloeren nieuwbouw huis +- 14 jaar oud) en volgensmij had ik dat met mijn ouder firmware niet (7.0) is er een firmware die mijn berijk kan vergroten, of staat mijn AP gewoon tever weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Voor de versie 7 is geen alternatieve firmware te krijgen (zie ook de topicstart).
signaal versterken gaat je dus niet lukken. Wat jij kan doen is of een andere router kopen (de v7 is nou niet echt een jofel ding), of misscchien dat je door te spelen met de antenne beter bereik kan krijgen. (een antenne zend uit in de breedte van de antenne. Een computer die boven een router staat kan dus geen goed signaal krijgen als je de antenne rechtop zet.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 13-04-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik heb een vraagje over Tomato,
Ik heb vanmiddag Tomato 1.17 geinstalleerd op mijn WRT54G v2.2 router.
Dit liep heel erg gesmeerd en alles werkt.

Ik heb dus thuis 2 routers, en 1 is mijn hoofdrouter dat is de WRT54GL en ik had nog 1 in me kast liggen waarop ik dus Tomato heb geinstalleerd.
Wij hebben als Internet abbonement Caiway.., maar ik dacht laten we eens kijken of ik op mijn WRT54G internet kan hebben via PPPOE, Ik snel de WRT54G vervangen met de WRT54GL maar het internet Werkt niet op de WRT54G, ik heb de gegevens goed ingevuld net zoals die op de WRT54GL.
Ik had de modem van te voren ook gereset omdat ik iets had gelezen over dat Caiw alleen maar 1 MAC adres ondersteund ofzo.

Toen ik naar Caiw overschakelde had ik nog een WRT54G liggen (destijds) deze had ik aangesloten en alle PPPOE gegevens ingevuld maar dat werkte niet (zelfs niet na 20 modem restarten en router restarts).
Toen had ik een WRT54GL aangekocht en die werkte wel, daarom had ik nog mijn oude WRT54G liggen.

Dan is dit mijn uiteindelijke vraag: Hoe groot is de kans dat mijn WRT54GL met Tomato wel werkt in samenwerking met PPPOE en als het niet werkt kan ik dan nog gewoon switchen naar de oude standaard Linksys firmware ?
Want het liefst heb ik dat ik niet heel mijn Router firmware verkloot en dat ik 1 dag geen internet heb (krijg ik gezeur met ouders).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt gewoon weer terug switchen naar je oude firmware. Als het goed is kun je ook (met de standaard firmware) een backup maken en terugzetten van je instellingen.

Heb je trouwens al geprobeerd het MAC adres van je GL router te laten spoofen door je G router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dahlia, laat ik het zo stellen. Tomato kan geen reden zijn voor het niet of wel werken van de router.
In principe moet elke router die PPPoE ondersteund werken met je kabelmodem.

De reden dat je het niet aan de praat krijgt kan inderdaad een mac lock zijn. Als dat zo is, is de manier om die te omzeilen is het modem een paar minuten stroomloos maken.
Let erop dat je zodra je het modem weer stroomgeeft er geen router/pc aan hebt hangen.. het eerste apparaat wat er dan aanhangt wordt namelijk gelocked met het modem. Oftewel modem resetten en daarna pas de router wisselen heeft geen zin. Doe het resetten zonder dat je er een router aan hebt hangen, of wat ook werkt.. wissel eerst je router, en dan het modem resetten.

En wat Joolee zegt klopt ook allemaal. Je kan tig keer switchen tussen de linksys en tomato software. router backups echter werken alleen met de corresponderende sofware. Dus een tomato backup werkt alleen met tomato firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahlia
  • Laatst online: 20-12-2021
Oke, ik heb het geprobeerd en het werkt :D Heel erg bedankt.
Ik gaat eens kijken wat Tomato allemaal voor functies heeft ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

job schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:52:
Voor de versie 7 is geen alternatieve firmware te krijgen (zie ook de topicstart).
signaal versterken gaat je dus niet lukken. Wat jij kan doen is of een andere router kopen (de v7 is nou niet echt een jofel ding), of misscchien dat je door te spelen met de antenne beter bereik kan krijgen. (een antenne zend uit in de breedte van de antenne. Een computer die boven een router staat kan dus geen goed signaal krijgen als je de antenne rechtop zet.
Oke bedankt dan ga ik hem even op zn zei proberen, dat wist ik namelijk niet, en vind het ook wel een beetje onlogisch eerlijk gezegt maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
En tomato 1.18 is uit. hier de changelog: http://www.polarcloud.com/tomato_118
Werkt prima tot zover.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 15-04-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Interessant nieuws rondom Linksys: http://webwereld.nl/artic...leven-meer-beschoren.html

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Echt slim vind ik dat niet van Cisco. LinkSys staat nu niet echt bekend om zijn goede support en kwaliteit van de producten is maar so-so. Zonder custom-firmwares en drivers is het net zo'n B-merk als Belkin of Sitecom, ondanks dat ze er altijd zo trots Cisco bij hun merknaam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Bij Tomato 1.18 is het QoS/Basic Settings menu lichtelijk aangepast. Het is nu naast ACK flagged packets mogelijk SYN FIN RST flagged packets prioriteit te geven boven andere packets. Heb wat zitten googlen maar ik kom er niet helemaal uit welke van deze vier ik nu het beste kan aanvinken. Alle vier opties is natuurlijk een keuze, maar dan geef je ze allemaal prioriteit wat dit prioriteits effect misschien dan weer benadeeld.

Weet iemand hoe ik dit goed kan instellen?

Betekenis van de flags heb ik wel kunnen vinden:
# CWR - Congestion Window Reduced
# ECE - Explicit Congestion Notification echo
# URG - Urgent
# ACK - Acknowledgement
# PSH - Push
# RST - Reset
# SYN - Synchronize
# FIN - Finished

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vreemd, als ik mijn wireless op kanaal 1 zet ipv 6/11, kan ik geen verbinding meer maken met mijn laptop ( hij staat niet meer in de lijst van beschikbare netwerken? )
Ze zouden er Cisco Linksys van kunnen maken O-)
Ste7en schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:38:
Bij Tomato 1.18 is het QoS/Basic Settings menu lichtelijk aangepast. Het is nu naast ACK flagged packets mogelijk SYN FIN RST flagged packets prioriteit te geven boven andere packets. Heb wat zitten googlen maar ik kom er niet helemaal uit welke van deze vier ik nu het beste kan aanvinken. Alle vier opties is natuurlijk een keuze, maar dan geef je ze allemaal prioriteit wat dit prioriteits effect misschien dan weer benadeeld.

Weet iemand hoe ik dit goed kan instellen?

Betekenis van de flags heb ik wel kunnen vinden:
# CWR - Congestion Window Reduced
# ECE - Explicit Congestion Notification echo
# URG - Urgent
# ACK - Acknowledgement
# PSH - Push
# RST - Reset
# SYN - Synchronize
# FIN - Finished
In het algemeen wil je ACK, SYN, FIN, RST en ICMP allemaal uitzetten voor bijv. downloaden via torrents. Ik zie geen reden om die pakketjes voor te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tomato heeft een nieuwe versie, 1.18
Ik draai op dit moment nog de 1.17, maar ik vroeg me af, als ik nu ga updaten, behoud ik dan nog mijn instellingen na de flash ?

Of raden jullie zowiezo aan om toch nog eens het nvram te clearen ?
Job?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
HyperBart schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:21:
Ik draai op dit moment nog de 1.17, maar ik vroeg me af, als ik nu ga updaten, behoud ik dan nog mijn instellingen na de flash ?

Job?
Normaal blijven de instellingen gewoon staan. Je kunt voor de zekerheid even de instellingen backuppen bij Administration/Configuration

ps. ik reboot router altijd wel even voordat ik flash, maar dit is alleen uit gevoel eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ste7en op 16-04-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
HyperBart schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:21:

Job?
Instellingen blijven behouden. Een reset is niet nodig.
Ik kan me herinneren dat als dat nodig is(zoiets is namelijk wel eens zo geweest), het wel bij de release notes staat.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 16-04-2008 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bong_Marley
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 17:04
Oke, zit met het volgende probleem. Heb een WRT54GL v1.1 in mijn bezit met daarop tomato v1.18. Wanneer ik uTorrent aanzet om te downloaden is surfen via een browser vrijwel onmogelijk. Kan beide dus niet tegelijkertijd doen. Dit probleem doet zich alleen voor bij uTorrent (cabos geeft bijvoorbeeld geen enkel probleem). Opzoek naar een oplossing kwam ik het volgende tegen in de faq van uTorrent:
Special note for users with Linksys WRT54G/GL/GS routers, there are severe problems with them when running any P2P app (read for fix)

The following note does NOT apply to WRT54G/GS v5 and up! Use the latest official firmware (1.00.9+) with those, they do not suffer from this specific problem (though they do suffer from different problems).

The default firmware for Linksys (and all replacement firmwares except for the latest DD-WRT and HyperWRT Thibor) have a severe problem where they track old connections for FIVE days, which causes the router to hang when using P2P apps, or any software that generates a lot of connections. DHT only aggravates the situation because of the number of connections it generates.

Linksys has yet to address this issue, but there is a fix. If you use alternative firmware, you can put in a start-up script to fix this problem. DD-WRT and HyperWRT support custom start-up scripts.
...Ik blij dat ik iets had kunnen vinden wat me eventueel verder kon helpen. Dus ik aan de slag met oplossingen die eronder staan aangegeven. Opstart script toegevoegd aan de instellingen. Geen effect! Zitten kloten met het maximum aantal poorten en de tcp en udp time-out. Weer geen resultaat, nog steeds hetzelfde probleem!

Dus zodoende begon ik me af te vragen of het echt een een probleem van de router was en niet simpelweg lag aan de modem (speedtouch 516). Dus ik de router er tussen uit gehaald, compu op de modem ingeplugd, nog steede hetzelfde probleem. Dat zou dus eventueel kunnen betekenen dat de modem het euvel is, maar dat zou erg vreemd zijn aangezien de firmware nooit gelashed is en aan de instellingen nooit iets is veranderd.

Toen schoot me ineens te binnen dat de instellingen van uTorrent behoorlijk aangepaast waren om hogere snelheden te behalen. Die zouden mijn router wel eens aardig kunne overspoelen met teveel verbindingen. Dus ik het aantal maximale verbindingen (van 450 naar 200 en 100), maximaal aangesloten peers per torrent (van 200 naar 100 en 50), aantal uploads per torrent (van 5 naar 4 en 3) teruggezet. Wederom geen effect! Vervolgens DHT en peer uitwisselen uitgeschakeld. Geen resultaat.

Kortom ik zit redelijk aan het einde van mijn latijn wat betreft eigen oplossingen. Wat ik dan ook zo vreemd vindt is dat ik als ik een reboot van de router en compu doe, ik meteen een 40-tal verbindingen tel via de count current optie van tomato. Ik heb ook al geprobeerd om naar oudere versies van tomato terug te flashen (van 1.09, 1.14, 1.15 naar 1.18). Ook zonder resultaat. Ben benieuwd of iemand me van dit gedoe kan afhelpen.

Alvast bedankt...

...en als het hier niet lukt waar dan wel :P

ps: oh ja ik gebruikt windows vista ultimate 32 bit, met geupdate drivers (realtek en intel pro wireles)

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bong_Marley schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:10:
Alvast bedankt...

...en als het hier niet lukt waar dan wel :P
Die bug die je aanhaalt is al ontzettend oud. Het lijkt me sterk dat die nog niet gefixed is.
Met torrents is het zo (ja ook tomato/dd-wrt is geen wondermiddel) dat je vrij eenvoudig je hele internetverbinding plat kan leggen.

Zorg er met torrents voor dat je: Niet je hele upload vol gooit, gewoon testen welke uploadsnelheid met jouw verbinding nog lekker werkt.
En het is belangrijk dat je niet te veel connecties gebruikt. Gewoon beginnen met 50 connecties (in je torrent client), en dan langzaam opbouwen om te zien wanneer je verbinding begint te schokken.
Test ook eens een andere torrent client, ik hoor meer problemen van mensen met utorrent.

Je kan overigens vrij makkelijk zien wat het probleem is.. is de webadministration pagina onbereikbaar of erg sloom, dan trekt de router het niet. Doet die het wel, dan kan je verbinding het niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-04-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 09-09 18:04
HyperBart schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 03:01:
Volgens mij bedoel je Wallwatcher

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bong_Marley
job schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:20:
[...]
Die bug die je aanhaalt is al ontzettend oud. Het lijkt me sterk dat die nog niet gefixed is.
Met torrents is het zo (ja ook tomato/dd-wrt is geen wondermiddel) dat je vrij eenvoudig je hele internetverbinding plat kan leggen.

Zorg er met torrents voor dat je: Niet je hele upload vol gooit, gewoon testen welke uploadsnelheid met jouw verbinding nog lekker werkt.
En het is belangrijk dat je niet te veel connecties gebruikt. Gewoon beginnen met 50 connecties (in je torrent client), en dan langzaam opbouwen om te zien wanneer je verbinding begint te schokken.
Test ook eens een andere torrent client, ik hoor meer problemen van mensen met utorrent.

Je kan overigens vrij makkelijk zien wat het probleem is.. is de webadministration pagina onbereikbaar of erg sloom, dan trekt de router het niet. Doet die het wel, dan kan je verbinding het niet aan.
Ik heb geprobeerd wat je zei. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Bij een maximale verbindingen van 50, maximaal aangesloten peers per torrent van 20 en aantal uploads per torrent van 4 werkt surfen via een browser nog steeds niet goed. Ook het inloggen op de router duurt eeuwen.

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dus zodoende begon ik me af te vragen of het echt een een probleem van de router was en niet simpelweg lag aan de modem (speedtouch 516). Dus ik de router er tussen uit gehaald, compu op de modem ingeplugd, nog steede hetzelfde probleem. Dat zou dus eventueel kunnen betekenen dat de modem het euvel is, maar dat zou erg vreemd zijn aangezien de firmware nooit gelashed is en aan de instellingen nooit iets is veranderd.
Als je hetzelfde ziet zonder router, lijkt het me geen router-probleem :-) Eerder of een probleem met de modem of een probleem met Windows/de PC. Echter, als het lang duurt om in te loggen op je router terwijl je aan het downloaden bent, zou ik het eerder zoeken bij Windows/de PC. Probeer eens een Linux Livecd en download daarmee wat via BitTorrent terwijl je inlogt op de router. Dan weet je precies waar je het probleem moet zoeken.

PS: Als je nog nooit je modem hebt geflashed of de instellingen hebt doorgenomen, zou ik daar toch eens naar kijken. Flash van de firmware van je modem kan ook wonderen verichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
Kijk eens naar deze link van linksysinfro.org. Na het verhogen van het aantal toegestane connecties van 10 naar 100 onder windows xp sp2 schijnt het probleem verholpen te zijn. De patch die dit verhoogt komt hier vandaan.

Zelf had ik ook problemen met utorrent icm trage verbindingen. Ik heb zojuist deze patch gebruikt en utorrent even aangezet, tot dusver lijkt het probleem verholpen te zijn. Mocht dit de oorzaak geweest zijn lag het dus niet aan de WRT54GL, maar aan windows xp sp2.

Succes ermee, en laat even weten of dit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Klaus_1250 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:40:
Als je hetzelfde ziet zonder router, lijkt het me geen router-probleem :-)
Damn, helemaal overheen gekeken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bong_Marley
Ste7en schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:20:
Kijk eens naar deze link van linksysinfro.org. Na het verhogen van het aantal toegestane connecties van 10 naar 100 onder windows xp sp2 schijnt het probleem verholpen te zijn. De patch die dit verhoogt komt hier vandaan.

Zelf had ik ook problemen met utorrent icm trage verbindingen. Ik heb zojuist deze patch gebruikt en utorrent even aangezet, tot dusver lijkt het probleem verholpen te zijn. Mocht dit de oorzaak geweest zijn lag het dus niet aan de WRT54GL, maar aan windows xp sp2.

Succes ermee, en laat even weten of dit werkt :)
// edit Ik zal me even moeten rectificeren :P. De patch voor windows vista die de hard limit van tcpipsys omzeilt werkt wel, ik was te voorbarig. Bedankt voor de tip.

http://www.mydigitallife....1-v744-and-600118000-rtm/

[ Voor 11% gewijzigd door Bong_Marley op 20-04-2008 09:29 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.