Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Beste medetweakers,

Even een hele korte vraag over de Tomato firmware 1.19 die ik zojuist op mijn Linksys WRT54g v2.2 geinstalleerd heb.
Misschien is het een hele domme vraag, maar ik kan in de firmware nergens meer het veldje 'Hostname' of iets dergelijks terugvinden om mijn CP andres van @home in te vullen.

Ik ben overgegaan van Hyperwrt naar Tomato om verbindingesproblemen op te lossen die ik met mijn pc onderving.Waarschijnlijk heeft de firmware ergens mijn CP adres opgeslagen ofzo, want mijn internet werkt gewoon.

Ben ik nou zo dom :P , of zit dit echt nergens in deze firmware? En zo ja, hoe kan het dan werken? 8)7

Tot nu toe vind ik overigens de firmware erg snel en stabiel aanvoelen, met volgens mij meer opties dan de hyperWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Kiebus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:11:
Beste medetweakers,

Even een hele korte vraag over de Tomato firmware 1.19 die ik zojuist op mijn Linksys WRT54g v2.2 geinstalleerd heb.
Misschien is het een hele domme vraag, maar ik kan in de firmware nergens meer het veldje 'Hostname' of iets dergelijks terugvinden om mijn CP andres van @home in te vullen.

Ik ben overgegaan van Hyperwrt naar Tomato om verbindingesproblemen op te lossen die ik met mijn pc onderving.Waarschijnlijk heeft de firmware ergens mijn CP adres opgeslagen ofzo, want mijn internet werkt gewoon.

Ben ik nou zo dom :P , of zit dit echt nergens in deze firmware? En zo ja, hoe kan het dan werken? 8)7

Tot nu toe vind ik overigens de firmware erg snel en stabiel aanvoelen, met volgens mij meer opties dan de hyperWRT.
Onder: -> Basic ->> Identification kun je je hostname invullen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
Dat had ik inderdaad eigenlijk nog niet gezien, omdat ik het daar niet echt verwachte.
Ik heb het nou ingevuld, dankjewel voor de info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Kiebus schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:54:
Dat had ik inderdaad eigenlijk nog niet gezien, omdat ik het daar niet echt verwachte.
Ik heb het nou ingevuld, dankjewel voor de info :P
Je hoeft het CP- adres niet meer in te voeren, hoor, dat was vroegah. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiebus
Jaap-Jan schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:53:
[...]
Je hoeft het CP- adres niet meer in te voeren, hoor, dat was vroegah. ;)
Zoiets verwachte ik eigenlijk ook al, maar kun je daar even tekst en uitleg bij geven? Aan de hand waarvan wordt tegenwoordig je ip toegewezen dan? Mac adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Kiebus schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:13:
[...]

Zoiets verwachte ik eigenlijk ook al, maar kun je daar even tekst en uitleg bij geven? Aan de hand waarvan wordt tegenwoordig je ip toegewezen dan? Mac adres?
Zou ik niet weten, maar het is gewoon inpluggen en werken. Of er naar MAC- adressen gekeken wordt weet ik niet.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Jaap-Jan schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:37:
Zou ik niet weten, maar het is gewoon inpluggen en werken. Of er naar MAC- adressen gekeken wordt weet ik niet.
Er wordt bij @home zeker gekeken naar het mac adres.
Je modem wordt gelocked aan het mac adres van de pc/router die eraan hangt.
Vervang je je router/pc, dan moet je het modem eerst even van de stroom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je doet even "clone MAC address" in de router firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb er al verschijdene uren aan besteed, maar ik krijg het niet voor elkaar om bridge-mode met twee wrt54g's goed voor elkaar te krijgen. Dit wil ik voor elkaar krijgen als alternatief voor het trekken van een kabel wat bijna onmogelijk is.
De situatie is:
Orange livebox die dns en dhcp server is. (ip=192.168.1.1) deelt ip's uit vanaf 192.168.1.10
=> draadje in switch van wrt54g(1) (niet WAN dus) met default firmware (ip=192.168.1.2)
=> draadloze verbinding
=> wrt54g(2) met dd-wrt (ip=192.168.1.3)
=> pc + andere bekabelde aparatuur in switch.

Ik heb nu alles ingesteld, maar ik kom er toch niet helemaal uit. De verbinding naar de livebox is er, want ik kan pingen naar dat ip-adres. Als ik ping naar google.nl wordt dit zelfs omgezet in het goede ip-adres, maar vervolgens wil het niet lukken om daarheen te pingen.

Nu lijkt het mij dat er iets in de routing niet goed zit, maar ik zie niet in waar ik dit moet zoeken.
Ik heb ingesteld:
basic setup:
local ip: 192.168.1.3
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
local dns: 192.168.1.1

advanced routing
operating mode: router
dynamic routing: both (wan, lan, wlan)
static routing: hier heb ik niets ingesteld.

Nu vermoed ik dat wrt54g(2) niet begrijpt dat google.nl via de livebox moet gaan, maar dat zou eigenlijk wel duidelijk moeten zijn gezien de gateway de gespecificeerd staat. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe/vergeet.

edit:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge Heb ik natuurlijk ook gezien en gebruikt

edit:
Edit 2: DHCP komt trouwens ook niet door op de vaste pc aan wrt54g(2)

[ Voor 5% gewijzigd door tijsco op 03-05-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Ben verhuisd naar Ter Apel en er zit iemand in me straat ook op een DD-WRT versie, hoe weet ik dat? Omdat zijn naam voor zijn modem is: DD-WRT_VAP :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Zo, heb er behoorlijk negatieve ervaringen mee. Bij meerdere routers problemen met uitval en slecht signaal. Daarnaast is de router behoorlijk instabiel. Zelf had ik de 7.04 firmware al geprobeerd, heb daarna na contact te hebben gehad met Linksys 7.07 Bèta ook geprobeerd. Dit maakte geen verschil. Na nu contact te hebben gehad met de helpdesk werd me verteld dat ik het volgende moest veranderen:

- Beacon Interval: 50
- Fragmentation Threshold: 2304
- RTS Threshold : 2304

Wie heeft dat gedaan en maakte dat daadwerkelijk verschil uit? Ik heb het gevoel dat ik een beetje aan het lijntje gehouden wordt... Als dit niet helpt ben ik van plan bij de helpdesk te vragen naar een chef of iets dergelijks, want dit kan echt niet.. Had ik het maar van te voren geweten, de 15 euro extra voor een GL was het dubbel en dwars waard..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Steephh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:01:
Zo, heb er behoorlijk negatieve ervaringen mee. Bij meerdere routers problemen met uitval en slecht signaal. Daarnaast is de router behoorlijk instabiel. Zelf had ik de 7.04 firmware al geprobeerd, heb daarna na contact te hebben gehad met Linksys 7.07 Bèta ook geprobeerd. Dit maakte geen verschil. Na nu contact te hebben gehad met de helpdesk werd me verteld dat ik het volgende moest veranderen:

Wie heeft dat gedaan en maakte dat daadwerkelijk verschil uit? Ik heb het gevoel dat ik een beetje aan het lijntje gehouden wordt... Als dit niet helpt ben ik van plan bij de helpdesk te vragen naar een chef of iets dergelijks, want dit kan echt niet.. Had ik het maar van te voren geweten, de 15 euro extra voor een GL was het dubbel en dwars waard..
Welke router heb je? Wordt dat ding nog erg heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik heb de WAP54GL v1.1 met Firmware v4.30.7

Is het nu echt noodzakelijk te uppen naar Firmware v4.30.11 :?

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 13-05-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Albert020 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:53:
Ik heb de WAP54GL v1.1 met Firmware v4.30.7

Is het nu echt noodzakelijk te uppen naar Firmware v4.30.11 :?
Als hij goed werkt niet he.. :P
Dutchmega schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Welke router heb je? Wordt dat ding nog erg heet?
WRT54G versie 7.0

Wordt totaal NIET warm.. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Steephh op 13-05-2008 21:03 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Steephh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:02:
[...]

Als hij goed werkt niet he.. :P
Met de LAN verbinding werkt het gewoon goed, de Wifi verbinding is een ander verhaal.
Als ik de computer met de Wifi verbinding 1/5 uur niet gebruik is de verbinding weg.
Ik moet dan de verbinding herstellen, herstellen gaat moeilijk, hij blijft dan op IP nummer hangen

Ik gebruik de linksys WRT54GL in combi met Belkin G+ MIMO USB Adapter

Afbeeldingslocatie: http://www.rabinovich.org/images/Linksys-WRT54GL.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.iteme.com/site/big_images/F5D9050UK_big.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 13-05-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Tsja, dan wordt het upgraden, denk ik.. Misschien is het dan verholpen. Al andere settings geprobeerd? Ander kanaal oid?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Steephh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:52:
Tsja, dan wordt het upgraden, denk ik.. Misschien is het dan verholpen. Al andere settings geprobeerd? Ander kanaal oid?
Hij staat standaard op kanaal 11, kan ik in 192.168.1.1 het kanaal veranderen.
Zo ja in welke settings doe ik dat, en welk kanaal is stabiel gevonden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 13-05-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Albert020 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:00:
Hij staat standaard op kanaal 11, kan ik in 192.168.1.1 het kanaal veranderen.
Zo ja in welke settings doe ik dat, en welk kanaal is stabiel gevonden ?
Ja dat kan je in de admin pagina vinden ja.
En waar... even zoeken. dat vind je binnen een minuut.
Het is hier niet het help ik kan een optie niet vinden topic.

En of je router nou de oorzaak is van je draadloze probleem kan je eenvoudig uitvinden door of een andere router te testen (desnoods even een andere firmware (zie topicstart)), of door een andere draadloze usb stick te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
job schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:18:
[...]

Ja dat kan je in de admin pagina vinden ja.
En waar... even zoeken. dat vind je binnen een minuut.
Het is hier niet het help ik kan een optie niet vinden topic.

En of je router nou de oorzaak is van je draadloze probleem kan je eenvoudig uitvinden door of een andere router te testen (desnoods even een andere firmware (zie topicstart)), of door een andere draadloze usb stick te testen.
Ja ja, even een andere draadloze usb stick testen, waar tover ik deze dan vandaan ?
die dingen groeien niet aan de boom in de tuin he, maar goed, ik ben zeker
wel op onderzoek uit geweest op de Admin page, kon het daar dus niet vinden
ik vraag daarom niet voor niks waar het staat, als ik het zelf had gevonden had ik
het niet gevraagd . . .. .... :O

Maar goed heb het inmiddels gevonden, wat is nou een stabiel kanaal dan ?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 13-05-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Albert020 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:25:
[...]
normaal is een kanaal dat nog door niemand gebruikt wordt iets stabieler...
dus je moet eerst even uitzoeken welke kanalen door je buren worden gebruikt

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Frunz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:35:
[...]

normaal is een kanaal dat nog door niemand gebruikt wordt iets stabieler...
dus je moet eerst even uitzoeken welke kanalen door je buren worden gebruikt
Keej, heb um nu op kanaal 12 gezet, eens even kijken of het iets uit maakt.
Helpt het niet, dan zou ik toch een Firmware update moet uitvoeren.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Albert020 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:25:
Ja ja, even een andere draadloze usb stick testen, waar tover ik deze dan vandaan ?
die dingen groeien niet aan de boom in de tuin he, maar goed, ik ben zeker
wel op onderzoek uit geweest op de Admin page, kon het daar dus niet vinden
ik vraag daarom niet voor niks waar het staat, als ik het zelf had gevonden had ik
het niet gevraagd . . .. .... :O

Waar je die vandaan tovert? Die dingen kan je kopen, je kan ze lenen.
Als jij wilt weten wat de oorzaak is zal je toch echt dingen moeten testen.

En het lijkt me sterk dat je zo'n basis instelling niet kan vinden. 2 klikken na inloggen en je bent er al. En desnoods pak je de handleiding erbij. Doe alsjeblieft wat moeite.
En ga alsjeblieft naar een ander topic, je zit hier niet op juiste plek (zie topicstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
job schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:06:
[...]
ga alsjeblieft naar een ander topic, je zit hier niet op juiste plek (zie topicstart).
Waar heb jij het nou over ?
Dit is toch het [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares topic of ben ik nu gek....
Mijn vraag gaat over het uppen van de Firmware, en of ik een update moest doen.
Daarom heb ik mijn probleem uit gelegt, dus ik snap jou reactie niet helemaal....

*** Edit ***

Ben er overgens ook achter gekomen dat als de PC met de Wifi verbinding de hele nacht
heeft uit gestaan en ik hem S'morgens aan zet hij helemaal geen netwerk heeft.
Het netwerk icoontje rechts onder in de taakbalkt staat dan met een rood kruisje
Dan wil ik hem herstellen en krijg ik de melding, "Beperkt of geen netwerkverbinding"
Het icoontje van het netwerk staat dan wel recht onder in de taakbalk maar met een uiroepteken !
Als ik dan vervolgens de netwerkadapter uitschakel en weer inschakel zoekt ie het netwerk op
en heeft hij verbinding, hmmmmm..., zou dan denk ik toch een Firware update moeten uitvoeren.... :?

[ Voor 72% gewijzigd door Albert020 op 14-05-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 20:02
Albert020 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:37:
[...]

Waar heb jij het nou over ?
Dit is toch het [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares topic of ben ik nu gek....
Je bent niet gek, dit is nog steeds dit topic... :9
Mijn vraag gaat over het uppen van de Firmware, en of ik een update moest doen.
Daarom heb ik mijn probleem uit gelegt, dus ik snap jou reactie niet helemaal....
En daar zit 'm het probleem ;) , je hebt een probleem MET je router OMTRENT je verbinding, niet zozeer met je firmware of je ervaring ermee. We weten dat ie niet werkt bij jou, maar daar stopt het ook. :)
*** Edit ***
KNIP
Uit de startpost:
job schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:46:
Dit topic is om te discussieren over de verschillende firmwares:
Welke firmware gebruik je, en met welke router?
Hoe zijn je ervaringen met deze firmware?
Heb je andere firmwares geprobeerd, en hoe was je mening hierover?

Dit topic is niet bedoeld voor installatie problemen. Sommige firmwares hebben een specifieke installatie methode nodig. Als dit zo is staat dit op de website beschreven.

Let op met de WRT54G v5,v8 & WRT54GS v5,v6,v7! Deze routers hebben alleen dd-wrt als alternatieve firmware. Lees goed de dd-wrt website voor de installatie methode
Voorlopig zie ik hier weinig van terug in je post B) (al staat het je natuurlijk vrij om ergens een nieuw topique over je specifieke probleem te starten ;).

Dit topic vermeld in de TS ook eigenlijk niets over de fabrieksfirmware van Linksys, wat dit topic eigenlijk onderscheidt van andere gewone netwerk-topiques, want de WRT54GL is niet zomaar een router 8) , het is er één waarmee je custom firmwares kan installen *; , en daarover gaat het hier in dit topic, hoe en wat je doet met je firmware die custom is...

Conclusie: je hebt idd een probleem, maar ik zou er een apart topicje voor openen, daar ga je ook wel heel wat meer respons krijgen, omdat degenen die hier al een tijdje rondlopen weten wat ze hier kunnen vinden en vrij snel afhaken als ze zien dat het over een "probleem" van een tweaker gaat...

PS: als je een nieuw opent kom ik nog wel even langs.. Je moet gewoon nooit herstellen kiezen, je moet gewoon verbinding eens verbreken en opnieuw maken...

[ Voor 25% gewijzigd door HyperBart op 14-05-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
He ik had een vraagje..

Ik heb een linksys wrt54gl maar ik heb een probleem.
Ik heb vista op mijn laptop maar als ik wireless probeer
verbinding te maken lukt dit niet± Windows didn´t
receive any response of the router enz. Maar ik kan wel gewoon
met kabel internetten.. Dit is zeer vervelend want het is een laptop
en geen desktop die op 1 plek staat...
Zou iemand me kunnen helpen ik heb echt alles geprobeerd..
Heeft het iets met de firmware te maken of zoek in de verkeerde
richting?

Mvg Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Welke firmware heb je?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MF Doom schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:14:
He ik had een vraagje..

Ik heb een linksys wrt54gl maar ik heb een probleem.
Ik heb vista op mijn laptop maar als ik wireless probeer
verbinding te maken lukt dit niet± Windows didn´t
receive any response of the router enz. Maar ik kan wel gewoon
met kabel internetten.. Dit is zeer vervelend want het is een laptop
en geen desktop die op 1 plek staat...
Zou iemand me kunnen helpen ik heb echt alles geprobeerd..
Heeft het iets met de firmware te maken of zoek in de verkeerde
richting?

Mvg Menno
Klasgenoot had dat probleem ook. Als je die melding krijgt heb je ook een optie, probleeem oplossen ofzo, als je die aanklikt opeens werkt het dan wel.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF Doom
  • Laatst online: 14-08 10:23
Ja dat is geen optie het is of opnieuw proberen of andere verbinding selecteren. :)

Mvg Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Steephh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:01:

Heb met Linksys gebeld.. Konden niets doen en zeiden dat het ECHT was opgelost met de 7.07 firmware.. Nou, dat is het dus niet en op twee verschillende locaties blijven de problemen toch echt..

Nu maar kijken of ik iets kan regelen met de zaak waar het besteld is.. :(

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
HyperBart schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Je bent niet gek, dit is nog steeds dit topic... :9

[...]

En daar zit 'm het probleem ;) , je hebt een probleem MET je router OMTRENT je verbinding, niet zozeer met je firmware of je ervaring ermee. We weten dat ie niet werkt bij jou, maar daar stopt het ook. :)
...
Probleem is opgelost ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 17-05-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn WRT54G v1.0 is aan het overlijden of Tomato doet raar.

Compleet willekeurig krijg ik een reboot van de router. Het maakt niet uit of er internetverkeerd is en het gebeurt ook soms wanneer er geen computer aanstaat. Nu heb ik terug de originele Linksys firmware erop gezet om te zien of het probleem blijft. DD-WRT is geen optie want die heeft een high load bug met de eerste versie van deze router.

Hierbij moet gezegd worden dat ik de originele adapter van deze router stuk is gegaan door gebarsten condensators en dat ik hem van de sloop heb gered met een adapter van een USB hub (die overigens wel sterk genoeg is: 2,5A @ 5V tegenover 2A @ 5V van de originele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om met deze firmware een downloadlimiet per PC (vb. via IP-adres) in te stellen?
Daarmee bedoel ik niet de snelheid, maar bv. een PC kan 6GB per maand downloaden.
Ik heb de documentatie van OpenWRT en DD-WRT al bekeken maar vond er geen duidelijk antwoord in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:06:
Is het ook mogelijk om met deze firmware een downloadlimiet per PC (vb. via IP-adres) in te stellen?
Daarmee bedoel ik niet de snelheid, maar bv. een PC kan 6GB per maand downloaden.
Ik heb de documentatie van OpenWRT en DD-WRT al bekeken maar vond er geen duidelijk antwoord in.
Nee. Je kan wel bandbreedte afknijpen maar een harde downloadlimiet per aangesloten apparaat is nog te hoog gegrepen voor deze routertjes.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Niet online
volgende probleem doet zich voor:

Linksys WRT54GL met Tomato 1.19

Router is ingesteld als wireless ethernet bridge (instellen als wireless client zelfde situatie).

Router krijgt het WAN van een draadloze AP elders. Zolang ik enkel mijn laptop heb aanstaan, kan ik downloaden met de max snelheid van 700KB/s. Echter, zodra ik een 2e apparaat zoals een pc, xbox of PS3 inschakel en online laat komen, zakt de snelheid van het internet helemaal in, downloadsnelheid fluctueert dan tussen 10 en 60 KB/s, terwijl het 2e apparaat enkel een IP vraagt (en krijgt) maar verder geen bandbreedte gebruikt.

Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat alle apparaten tegelijk online zijn en ik de max snelheid van het internetabo kan gebruiken? Alle instellingen in Tomato staan verder op default, maar ik heb dus het gevoel dat ik ergens een cruciale instelling moet veranderen, maar ik kom er niet uit, ook niet naar een lange speurtocht op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

xTmPizzaMan

Error

Hallo,

Ik heb voor school een WRT54GL (v1.1) aangeschaft sn: CL7Bxxxxxxxxxx. Nu moet ik een ad hoc netwerk opzetten. Ik wil er dd-wrt op hebben (v24). Bij het flashen van de iso (met vpn) kreeg ik errors bij het uploaden. ik heb mijn apparaatje kunnen redden door de standard firmware via tftp er weer op te zetten.

Kan iemand mij stap voor stap door de installatie process leiden? Het is ons naar een hele dag flashen niet gelukt. Zelfs het reseten naar factory defaults en dan opnieuw flashen hielp niet.

groeten,

Antek

(Edit) Ik heb er trouwens firmware v4.30.11 op zitten

[ Voor 5% gewijzigd door xTmPizzaMan op 20-05-2008 18:02 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Hoe heb je hem dan precies proberen te updaten? Welke instructies heb je gevolgd (url) ? Heeft weinig nut om om hier een heel verhaal neer te zetten als het al hetgene is wat je hebt gedaan :-)

[ Voor 40% gewijzigd door Klaus_1250 op 20-05-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Mijn eerste stap was het upgraden van de officiele linksys firmware.
Die heb ik gedownload bij de site van linksys zodat mijn router v4.30.11 is.

Ik had vanaf de officiele website de firmware van dd-wrt gedownload.
http://www.dd-wrt.com/dd-...adcom/Linksys/WRT54GL_1.1 dan de file dd-wrt.v24_std_generic.bin .

Vervolgens heb ik via de web interface van de router de settings naar factory default gebracht en toen vervolgens dd-wrt proberen te flashen. Dit proces ging mis zodat ik mijn router kon herflashen via tftp naar de standard 4.30.11 versie.

Poging 2 was via tftp de firmware te uploaden wat ook niet lukte. Ik gebruikte daarbij de volgende commando.
tftp -i 192.168.1.1 put dd-wrt.v24_std_generic.bin dd-wrt.v24_std_generic.bin

Na een flash had ik elke keer even de spanning van de router afgehaald zodat de nieuwe settings geladen werden.

Tenslotte heb ik als test tomato 1.19 geinstalleerd wat wel goed ging. Helaas kan ik daar de infracstructuur niet naar ad-hoc wijzigen.

Als versie v24 niet lukt ga ik Donderdag maar eens versie v23 sp1 of v23 sp2 proberen.

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
a) je moet niet de spanning van de router halen, maar ff een hard reset uitvoeren via de reset button achterop (knop 30 sec oid ingedrukt houden). Persoonlijk doe ik dit altijd voor en na het flashen.
b) je moet eerst naar v24 micro flashen. Bij een andere versie krijg je de fout die jij hebt. Pas als micro erop staat kan je naar een andere DD-WRT v24 versie flashen.

Staat overigens allemaal op de DD-WRT website ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe mbt Remote Desktop? Ik heb zowel RDP aangevinkt in de GL op poort 3389 en ik heb de poort voor de zekerheid geforward naar het goede ip. Echter wil hij van buiten af niet connecten :? Heb de standaard firmware erop zitten nog maar RDP is toch wel boord nodig hier maar ik zie niet wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
xTmPizzaMan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:11:
Tenslotte heb ik als test tomato 1.19 geinstalleerd wat wel goed ging. Helaas kan ik daar de infracstructuur niet naar ad-hoc wijzigen.

Als versie v24 niet lukt ga ik Donderdag maar eens versie v23 sp1 of v23 sp2 proberen.
Installatie moet je eigenlijk nooit doen via vpn. Dat doe je gewoon op de lokatie zelf.
Hang de router rechtstreeks aan je pc en probeer het dan nog eens.

Voor v24 kan je ook deze firmware proberen: http://www.dd-wrt.com/dd-...d-wrt.v24_mini_wrt54g.bin
De gl is gelijk aan de oude g, dus de versie zal werken. Dan heb je de mini versie waarnaar je deze kan upgraden naar de standaard versie.

Wat de install howto betreft.. die is er niet echt (al zou je op de dd-wrt wiki kunnen kijken)
Maar meer dan bestand uitkiezen via de admin pagina is het niet. En ohja, gebruik internet explorer.
firefox kan problemen veroorzaken.

Daarnaast kan je kijken of je via tomato naar dd-wrt kan gaan.
DaannO schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:04:
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe mbt Remote Desktop? Ik heb zowel RDP aangevinkt in de GL op poort 3389 en ik heb de poort voor de zekerheid geforward naar het goede ip. Echter wil hij van buiten af niet connecten :? Heb de standaard firmware erop zitten nog maar RDP is toch wel boord nodig hier maar ik zie niet wat ik fout doe.
Voor de zekerheid?? Hoe moet die router anders weten naar welke pc die poort open moet??
In elkgeval... als het hiermee niet lukt is er wat anders mis (firewall oid.) http://portforward.com/en...RT54GL/Remote_Desktop.htm

Daarnaast wou ik nog even de opmerking maken dat het dus niet een help ik krijg mijn router niet aan de praat topic is. Maar een topic waar we verschillende firmwares voor de linksys routers kunnen bespreken.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 20-05-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Klaus_1250 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:34:
a) je moet niet de spanning van de router halen, maar ff een hard reset uitvoeren via de reset button achterop (knop 30 sec oid ingedrukt houden). Persoonlijk doe ik dit altijd voor en na het flashen.
b) je moet eerst naar v24 micro flashen. Bij een andere versie krijg je de fout die jij hebt. Pas als micro erop staat kan je naar een andere DD-WRT v24 versie flashen.

Staat overigens allemaal op de DD-WRT website ;-)
Job en Klaus, hartelijk bedankt voor de ondersteuning. Ik heb de handleiding en howto's meerdere malen doorgelezen maar ik kon niet in de tekst vinden dat ik eerst de micro versie moest flashen. Wel werd mij aangeraden direct de standard versie of de vpn versie te flashen.

Heeft het probleem iets te maken dat de linksys standard firmware geen files ondersteunt van boven de 3 mb?

Als het allemaal niet lukt zou ik het nog via Tomato proberen. Ik laat morgen even horen hoe het is afgelopen!

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Heeft het probleem iets te maken dat de linksys standard firmware geen files ondersteunt van boven de 3 mb?
Ja. Tenminste, dat is zover ik het weet. Moet toegeven dat de DD-WRT website niet altijd even duidelijk is, e.g. alles staat een beetje verstopt in artikelen, forum-posts, wiki en andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat zou met de laatste linksys firmware verholpen moeten zijn. Dus het zou nu meteen out the box the flashen moeten zijn. Maar blijkbaar dat die functie er nu weer is uitgehaald.
De informatie over die 3mb staat overigens hier: http://www.dd-wrt.com/wik...s_WRT54G/GL/GS/GX#WRT54GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb op dit moment een Linksys WRT54G V7 welke in combinatie met de PlayStation 3's mediaserver functionaliteit constant blijft crashen(ook na het updaten naar 7.007 beta :( , als je intresse hebt, zeg het maar ), aangezien ik vind dat UPnP gewoon zou moeten werken en dus geen zin heb voor alle computers en programma's handmatig ports te gaan forwarden ben ik daarom nu aan het kijken of ik eventueel alsnog een WRT54GL terug kan krijgen via Linksys. Iemand ervaring met een WRT54GL met CFW en de PS3's mediaserver functionaliteit?

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 23-05-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ook even vermelden, v24 van dd-wrt is uitgekomen, staat in de meuktracker: meuk: DD-WRT 24

Ik test 'm binnenkort wel even uit op een tweede WRT54GL die ik nog heb, ik hoop nu dat ik tenminste kan connecten op Virtuele AP's die ik heb aangemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
Is DD-WRT V24 de enige met Virtuele AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
GrooV schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:14:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:50
GrooV schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:14:
Je kunt het waarschijnlijk ook bereiken in OpenWRT maar dat verreist wat linux kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je met die virtuele AP's in DDWRT dan ook 1 WPA-netwerk en 1 WEP-netwerk (voor oude devices) opzetten? En dan dat WEP-netwerk op 1 of andere manier beperken dat ie niet bij de pc's op het WPA-netwerk kan? (dmv. een andere ip-range oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Palomar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:59:
Kun je met die virtuele AP's in DDWRT dan ook 1 WPA-netwerk en 1 WEP-netwerk (voor oude devices) opzetten? En dan dat WEP-netwerk op 1 of andere manier beperken dat ie niet bij de pc's op het WPA-netwerk kan? (dmv. een andere ip-range oid).
Ja dat kan, je kan namelijk verschillende beveiligingen instellen, en AP isolation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Heeft er iemand ook problemen met het verbinden naar een externe VPN server met DD-WRT V24 STD?

Dit werkt wel gewoon in V23 SP2, de firewall staat uit en ook mag er VPN traffic doorgelaten worden. Volgens mij laat IPTABLES geen GRE packets door, enig idee hoe ik dit kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Palomar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:59:
Ja, dat kan, ik geloof zelfs dat je het met Vlan's kan regelen....
GrooV schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:22:
Heeft er iemand ook problemen met het verbinden naar een externe VPN server met DD-WRT V24 STD?

Dit werkt wel gewoon in V23 SP2, de firewall staat uit en ook mag er VPN traffic doorgelaten worden. Volgens mij laat IPTABLES geen GRE packets door, enig idee hoe ik dit kan wijzigen?
Nog niets van gemerkt....

[ Voor 33% gewijzigd door HyperBart op 26-05-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
HyperBart schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:55:
[...]

Ja, dat kan, ik geloof zelfs dat je het met Vlan's kan regelen....

[...]

Nog niets van gemerkt....
Waarmee heb je dit getest als ik vragen mag? Gewoon een PPTP vpn of OpenVPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een WAP54G en heb nu al een tijdje met de release candidate 2 van DD-WRTv24 gedraaid. Toch ga ik terug op Linksys firmware omdat ik daar 800KB/s meer wireless doorvoer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

Heb een WRT54GL 1.1 met een steeds slechter werkende WLAN.
Steeds vaker disconnects tot afgelopen zaterdag ik helemaal niet meer kon connecten.

Uit testjes met een utp kabeltje bleek dat dit wel aan de WLAN moest liggen, want bekabeld werkte het wel.

Toen heb ik maar de DD-WRT 24 erop gezet via de GUI, en wel de standaard versie...
Helaas, die ging dus lekker fout (udate failed oid) en ik had een bricked routertje...

Via tftp ( _/-\o_) maar een mini versie erop gezet en toen werkte het weer...
Speedtest kwam reproduceerbaar tot zo'n 10 mbps (heb een 20mbit verbinding).

Nog even in de GUI van de router gedoken en daar maar frame burst ge-enabled.
Speedtest kwam toen tot 11 - 12 mbps :D

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het moeilijk te geloven die snelheden van jou bloody. Wat biedt die L dat ze zo verschilt van de WRT54G/WAP54G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:00:
Ik vind het moeilijk te geloven die snelheden van jou bloody. Wat biedt die L dat ze zo verschilt van de WRT54G/WAP54G?
Afhankelijk van welke versie de WRT54G was, biedt de GL zowiezo meer geheugen en cpu...
GrooV schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:40:
[...]

Waarmee heb je dit getest als ik vragen mag? Gewoon een PPTP vpn of OpenVPN?
VPN van windows 2003, pptp dus zeker ?

Heb DD-wrt nu niet meer, maar is er nergens zo een optie voor GRE packets ?

[ Voor 32% gewijzigd door HyperBart op 28-05-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

WRT54GL met Tomato 1.19 probleem:

Provider is quicknet (ADSL). Met de standaard firmware geen problemen, router krijgt gewoon een DHCP lease voor 3 dagen.

Nu de Tomato 1.19 firmware op de router: router krijgt geen DHPC lease, ook niet na een uur wachten (status blijft op renew staan). Hang ik het modem even aan een willekeurige pc, dan heeft deze na 1 minuut een IP via DHCP te pakken.
Kloon ik het mac-adres van die pc naar de router, dan krijgt hij alsnog geen IP. Vul ik het door de pc verkregen IP-adres en gateway etc. in op de router bij een static setup, dan werkt alles perfect (totdat de lease na 3 dagen verloopt).

Op de site van tomato is dit het enige dat ik kan vinden:
Why can't my router get an IP address using DHCP?[toc, link]

* Verify that hostname is valid (Basic/Identification).
* Go to Advanced/DHCP and try enabling "Reduce Packet Size".
Een hostname is niet nodig bij Quicknet en met " Reduce Packet Size" aan werkt het nog steeds niet.

Iemand een idee? :?

Overigens heb ik natuurlijk tussen alle stappen regelmatig zowel het modem als de router gereboot :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 28-05-2008 21:07 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gizz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:08:
Verhaal over DHCP en DHPC en quicknet enz...
Gewoon terug downgraden? en bij 2.0 nog eens testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
HyperBart schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:54:
[...]

Afhankelijk van welke versie de WRT54G was, biedt de GL zowiezo meer geheugen en cpu...

[...]

VPN van windows 2003, pptp dus zeker ?

Heb DD-wrt nu niet meer, maar is er nergens zo een optie voor GRE packets ?
Ja gewoon windows VPN, gre packets aan of uit maakt geen verschil. Zou je dit kunnen testen of het misschien alleen aan mij ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
GrooV schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:22:
[...]

Ja gewoon windows VPN, gre packets aan of uit maakt geen verschil. Zou je dit kunnen testen of het misschien alleen aan mij ligt?
Ik zou je graag willen helpen hombre, maarre, ik zit eigenlijk wat in blokperiode.... :X

Moet je het direct weten?

Hij is er wel eens wat uitgevlogen, maar ik weet het niet, was maar eens snel snel, en niet echt met jouw probleem in mijn achterhoofd, ik had toen ff vpn nodig van bij mijn vriendin (doe rdp liever niet meer over gewoon internet), en toen ging het.

Dus, als je wat geduld hebt tot juli ofzo, dan test ik het even voor je... :$
(16 juni heb ik gedaan, maar moet hier nog wat werk verzetten, dus dan kan het ook ergens gedaan worden, maar ja, vriendin neemt weer lekker veel tijd in beslag en moeten wat schaai inhalen van de examens dan he ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 29-05-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Weet iemand wat de default power instelling van een WRT54GL is? Ik probeer deze instelling via Tomato tot het absoluut benodigde minimum terug te brengen, en ik lees op diverse fora hele verschillende getallen (dat gaat van 10 tot 28mW). Ik weet dat Tomato's default 42mW is, maar ik ben dus benieuwd naar de originele Linksys default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
die is 28 mW als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 21:27
bloody schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:21:
Toen heb ik maar de DD-WRT 24 erop gezet via de GUI, en wel de standaard versie...
Helaas, die ging dus lekker fout (udate failed oid) en ik had een bricked routertje...

Via tftp ( _/-\o_) maar een mini versie erop gezet en toen werkte het weer...
Speedtest kwam reproduceerbaar tot zo'n 10 mbps (heb een 20mbit verbinding).
Via tftp ( _/-\o_) ---> Kan je de how-to beschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
even zoeken wil ook wel helpen

job schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb hier een WRT54G v7 staan (onlangs gekocht, dus 'nieuw' model). Ik lees in dit topic dat hier geen alternatieve firmwares voor zijn. Klopt dit nog steeds? Of is er misschien ergens een speciale mini-versie die wel werkt met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ook de mini versie gaat je bij de G7 niet helpen.
De G7 heeft namelijk een andere chipset. En deze chipset wordt niet ondersteund door welke alternatieve firmware dan ook.
De 7.2, 8.0, 8.1, 8.2 werken wel weer met dd-wrt, maar deze zijn zover ik weet nog niet in europa gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een WRT54GL kopen is en blijft toch het beste advies. Welke alternatieve firmware je ook wilt, de GL slikt het allemaal.

Momenteel erg gecharmeerd van Tomato, draai nu v1.19-SpeedMod. Uptime nu 30 dagen en zonder enige problemen. Hiervoor DD-WRT gedraaid maar ik werd gek van alle bijna dagelijkse nieuwe builds van RC7. Tomato draait nu zo lekker dat ik niet meer geïnteresseerd ben in DD-WRT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb ook al een WRT54GL staan hoor, met Tomato :) Die WRT54G heb ik alleen gekocht om zo goedkoop mogelijk een extra accesspoint te creeren aan de andere kant van het huis, waar het bereik niet zo goed was. Heb op die G de dhcp-server uitgezet en gebruik de WAN-poort niet en dat werkt allemaal goed. Alleen heeft Tomato een optie om de hele WAN-interface uit te schakelen, wat ik wel zo 'netjes' vind. Daarom heb ik es rondgekeken of er nog iets alternatief voor die G te krijgen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kocht je geen WAP eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Wij hebben een WRT54GL op het werk met daarop DD-WRT.
Maanden probleemloos gedraaid, maar ik had vandaag de stroom er even afgehaald. Doe ik de stroom er weer op, is dat klotekastje al z'n instellingen kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:45:
Waarom kocht je geen WAP eigenlijk?
De WRT was goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xost schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:52:
Maanden probleemloos gedraaid, maar ik had vandaag de stroom er even afgehaald. Doe ik de stroom er weer op, is dat klotekastje al z'n instellingen kwijt
Backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
xost schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:52:
Zoals hierboven al gezegd, backup?
Ach ja, dan nog, hoeveel tijd kost het om zo een ding terug in te stellen (even daargelaten dat je geen ik weet niet wat voor exotische configs hebt... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HyperBart schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:48:
[...]
Gewoon terug downgraden? en bij 2.0 nog eens testen ?
Ik heb er nu DD-WRT opgezet, want de standaard firmware vind ik erg irritant (webinterface is extreem traag in Firefox, router blijft traag nadat er een keer flink met torrents gespeeld is).

Nu dus DD-WRT v24 erop geflasht. Router krijgt netjes via DHCP een IP, geen gezeur meer daarmee.

Maar voor de rest snap ik het niet helemaal. Ik verander bijvoorbeeld het WPA2 wachtwoord en druk op save, na het saven staat het oude wachtwoord er weer. Verander het wachtwoord nogmaals en druk ditmaal op apply settings; router is even flink aan het stampen en geeft dan een interface vol fouten weer (wel alle knoppen, maar nergens tekst) en het wachtwoord blijkt weer niet opgeslagen te zijn. Ben ik nou zo'n n00b? Even een wachtwoord veranderen zou toch te doen moeten zijn voor iemand die al tig routers heeft beheerd :o

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gizz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Ik heb er nu DD-WRT opgezet, want de standaard firmware vind ik erg irritant (webinterface is extreem traag in Firefox, router blijft traag nadat er een keer flink met torrents gespeeld is).

Nu dus DD-WRT v24 erop geflasht. Router krijgt netjes via DHCP een IP, geen gezeur meer daarmee.

Maar voor de rest snap ik het niet helemaal. Ik verander bijvoorbeeld het WPA2 wachtwoord en druk op save, na het saven staat het oude wachtwoord er weer. Verander het wachtwoord nogmaals en druk ditmaal op apply settings; router is even flink aan het stampen en geeft dan een interface vol fouten weer (wel alle knoppen, maar nergens tekst) en het wachtwoord blijkt weer niet opgeslagen te zijn. Ben ik nou zo'n n00b? Even een wachtwoord veranderen zou toch te doen moeten zijn voor iemand die al tig routers heeft beheerd :o
heb je 'm echt gereset naar default instellingen ?

duw reset knop eens in, hou 30 seconden vast, trek stroom er af terwijl je knop inhoudt, steek stroom er in en hou nog steeds 30 seconden vast, dan MOET ie alles wel weggedaan hebben...

Probeer dan maar eens opnieuw, want dit klinkt alsof ie ergens nog in de knoop ligt...

Idem trouwens bij je upgrades naar tomato.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Probeer het eens met IE ipv firefox.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:
[...]
Sowieso Apply gebruiken ipv Save, aangezien je setting dan meteen actief wordt. Ik begrijp de Save button dan ook niet goed, wellicht is deze bedoeld dat je je wijzingen nog even kan bekijken alvorens je de router/accesspoint laat rebooten(vaak doet ze dit dan) om de settings te activeren.

Ik herken wat je zegt met een website met halve teksten die je terugkrijgt (IE). Ik denk dat de browser net iets te vroeg refreshed om de volledige pagina te kunnen ontvangen. Het opnieuw vragen van de pagina ~.asp (dus nog apply.cgi want die verzend gewijzigde data) geeft je een juiste weergave. ff lastig, maar je doet dit niet vaak dus overkombaar.

Dat settings niet worden onthouden wat jij ervaart, herken ik niet. Wellicht is dat browser afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:57

beekware

To Experience The Unexpected..

Kan zo 123 niet vinden maar weet iemand firmware voor de WRT54 V2 waarin het mogelijk is om op basis van host-headers/reverse proxy te enablen? bv www.test.nl gaat naar LAN-IP-A en mail.test.nl gaat naar LAN-IP-B?

Momenteel draai ik v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c [May 12 2006] als firmware, nooit problemen...

Thx

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ik dacht dat je met DD-wrt apart dns records hard kon ingeven in de router....

BINGOOO: http://www.dd-wrt.com/wik...our_local_network_-_HOWTO

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 01-06-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat DNSMasq gedoe heeft Tomato ook geloof ik, dus als het met DD-wrt niet lukt.. :)

Overigens is het met dat wifi-wachtwoord op de router van mijn vriendin goed gekomen. Ik heb de router weer helemaal gereset én een andere pc gebruikt én IE in plaats van firefox. In de eerste instantie bleef het wachtwoordveld leeg, totdat ik de pagina even had gerefresht. Dus het werkt nu, maar aan welke factor het lag is nu natuurlijk niet meer te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gizz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:47:
Dat DNSMasq gedoe heeft Tomato ook geloof ik, dus als het met DD-wrt niet lukt.. :)
Je hebt gelijk, met dd-wrt heb ik daar meer mee moeten prullen en wist ik dat het er in zat, bij tomato werkt meer out of the box, dus... ;)

Maar idd, het zit in tomaatje ook !
Overigens is het met dat wifi-wachtwoord op de router van mijn vriendin goed gekomen. Ik heb de router weer helemaal gereset én een andere pc gebruikt én IE in plaats van firefox. In de eerste instantie bleef het wachtwoordveld leeg, totdat ik de pagina even had gerefresht. Dus het werkt nu, maar aan welke factor het lag is nu natuurlijk niet meer te zeggen :P
Hulde ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:57

beekware

To Experience The Unexpected..

HyperBart schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:37:
ik dacht dat je met DD-wrt apart dns records hard kon ingeven in de router....

BINGOOO: http://www.dd-wrt.com/wik...our_local_network_-_HOWTO
weet niet of ik het goed gelezen heb maar dit is toch alleen voor intern?

domain A bv www.test.nl -> IP-address van ISP
domain B bv mail.test.nl -> IP-address van ISP, hetzelfde als van A

De router zouden moeten kijken op basis van welke HTTP header er is het request naar het juiste interne IP moet doorverwijzen. (bv draaien van 2 webservers).

WAN (IP-address van ISP)

if www.test.nl then goto LAN-IP-A
if mail.test.nl then goto LAN-IP-B

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje,

ik wil mijn netwerk thuis koppelen aan die van de buurman!

-Ik heb een WRT54G en mn buurman een WAP54G
-ik wil dus kunnen praten met de pc van de buurman maar ik wil dat ik mn eigen internet verbinding gebruik naar buiten en dat hij ook zn eigen internet verbinding blijft gebruiken!
-kan dat?

- en kunnen we dan allebei nog steeds wireless verbinden?

en zo ja kan iemand mij vertellen hoe?

alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de waarschuwing eens Snellius7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb sinds een paar dagen DD-WRT in de micro-uitvoering op een V5 draaien, ik ben daar behoorlijk tevreden mee. Toch heb ik ondanks de nieuwe mogelijkheden een aantal vragen, met name m.b.t. de mogelijkheden van andere versies van DD-WRT.

Ik heb hier thuis alleen maar G-clients en heb de mogelijkheid mijn huidige router door te schuiven naar m'n vriendin en dan voor een klein prijsje een ander apparaat te kopen de L versie dus.

Zijn er t.o.v. DD-WRT in de standard danwel voip of VPN uitvoering andere firmwares die ongeveer de zelfde mogelijkheden bieden als de standard versie van DD-WRT en hierbij aparte VLANS aanbieden voor bijv HOTSPOT gebruik? Zo dat op die manier een open netwerk compleet gescheiden is van het prive gebruikte netwerk? Chillispot lijkt me wel iets, bestaat zoiets ook voor bijvoorbeeld open-wrt en tomato?

Zijn er nog andere versies dan degene uit de startpost geschikt voor de GL, ik meen ergens iets van fonera gelezen te hebben?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Voor de GL zijn nog genoeg versies te vinden. De versies die ik heb genoemd zijn of de bekendste, of de meest gebruikte. Even googlelen en je komt genoeg versies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik ben een redelijke noob in het flashen van routers, daarom deze post

Ik heb hier staan een: Linksys WRT54GL Firmware Version: v4.30.11

Ik wil hier nu Tomato versie 1.19 op gaan zetten ivm me vader die nogal graag z'n torrents gebruikt ( en ik m'n nieuwsgroepen ) en de verbinding dus gewoon super traag maakt ( die torrents doen het hem volgens mij... )

Nu staat er op de tomato site: WRT54GL v1.x en mijn router heeft een versie 4, is het nu uberhaupt wel mogelijk, aangezien er ook staat: This will not work on Linksys WRT54G/GS v5 or newer WRT54G/GS routers.

Ik heb geen 1.x versie, maar ook geen 5.x versie, ik zit er tussen in, betekend dit dus gewoon dat Tomato 1.19 op de router kan plaatsen ?

En als het mis gaat of simpelweg tomato mij niet bevalt, kan ik dan de oude firmware die ik had gewoon weer terug zetten ? ( dit lijkt me wel, maar wil graag zeker weten !!! )

Korte versie: kan tomato 1.19 op mijn Linksys WRT54GL Firmware Version: v4.30.11

[ Voor 9% gewijzigd door Fatal Mind op 08-06-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Volgens de FAQ op polarcloud niet:

http://www.polarcloud.com/tomato#readme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het gaat helemaal niet om de huidige firmware die er nu opstaat (die ga je immers ook vervangen), maar om de hardware versie. Op de onderkant van je router kun je lezen of je een 1.0 hebt of een 1.1. In principe maakt het niet uit voor de Tomato firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Geen kaka praten aub...

Die V's die erbij staan gaan over de hardwarematige revisie van de router.

Zoals je kan zien is de WRT54GL eigenlijk een WRT54G v4, en de WRT54G v4 is de laatste router uit de wRT54G serie die nog genoeg geheugen heeft om alles te draaien..

Dus, JA, je kan alle firmwares die courant zijn draaien.
Wil je echt zekerheid? Omdraaien die router, kijken naar je sticker, tenzij je het allerlaatste nieuwe model hebt en dit nog nergens is opgedoken en daarom nog niemand 'm in de wiki heeft gezet, zou er v1.0 of v1.1 moeten staan... en dan kan je alles draaien !

Wikipedia: Linksys WRT54G series
Wikipedia: Linksys WRT54GL series

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:08
Met WRT54GL v1.x bedoelen ze het typenummer van de WRT54GL. Dit staat onderop je Linksys.

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWRT54GL_version_1.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1193761962522&ssbinary=true

[ Voor 63% gewijzigd door Lizard op 08-06-2008 13:14 . Reden: In het vervolg sneller typen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Geen kaka praten aub...

Die V's die erbij staan gaan over de hardwarematige revisie van de router.

Zoals je kan zien is de WRT54GL eigenlijk een WRT54G v4, en de WRT54G v4 is de laatste router uit de wRT54G serie die nog genoeg geheugen heeft om alles te draaien..

Dus, JA, je kan alle firmwares die courant zijn draaien.
Wil je echt zekerheid? Omdraaien die router, kijken naar je sticker, tenzij je het allerlaatste nieuwe model hebt en dit nog nergens is opgedoken en daarom nog niemand 'm in de wiki heeft gezet, zou er v1.0 of v1.1 moeten staan... en dan kan je alles draaien !

Kaka praten? Heb je uberhaupt de pagina wel gelezen?
»» Routers that are known to work with Tomato:

* Linksys WRT54G v1-v4, WRT54GS v1-v4, WRT54GL v1.x, WRTSL54GS (no USB support)
* Buffalo WHR-G54S, WHR-HP-G54, WZR-G54, WBR2-G54, WBR-G54, WZR-HP-G54, WZR-RS-G54, WZR-RS-G54HP, WVR-G54-NF, WHR2-A54-G54, WHR3-AG54
* Asus WL500G Premium (no USB support), WL500GE
* Sparklan WX6615GT, Fuji RT390W, Microsoft MN-700
Daar staat geen, en ik quote:
WRT54GL v1.x en mijn router heeft een versie 4
Met andere woorden hij heeft een GL v4, en die wordt volgens de schrijver van de firmware niet ondersteund. Dat een wiki iets anders verteld een een tweede.

In het vervolg een beetje fatsoenlijk reageren dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 08-06-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart

"WRT54GL v1.x en mijn router heeft een versie 4"
Hij heeft het over de firmware...
Domino schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:17:
[...]

Kaka praten? Heb je uberhaupt de pagina wel gelezen?

[...]

[...]

Met andere woorden hij heeft een GL v4, en die wordt volgens de schrijver van de firmware niet ondersteund.
Jaja jongen :)

Lees nog maar eens goed wat ik gepost heb...
HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Geen kaka praten aub...
[...]

[...]

Als jij een WRT54GL v4 kan vinden (op dit moment), eet ik mijn schoen op...
Domino schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:17:
[...]
In het vervolg een beetje fatsoenlijk reageren dus.
In het vervolg een beetje beter lezen dus... ;)

[ Voor 66% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Die versie 4 waar ik het over had was idd de firmware waar ik het over had, op de onderkant van het apparaat staat V1.1

Dus dan zou het geen probleem moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:33:
Die versie 4 waar ik het over had was idd de firmware waar ik het over had, op de onderkant van het apparaat staat V1.1

Dus dan zou het geen probleem moeten zijn ?
Absoluut niet, je hebt mijn zegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Heel mooi om dit toch met zekerheid vast te kunnen stellen, tis toch best dure apparatuur als er iets fout zou gaan,

Mocht tomato me nou niet bevallen, kan ik dan ook gewoon weer de standaard firmware terug zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:48:
Heel mooi om dit toch met zekerheid vast te kunnen stellen, tis toch best dure apparatuur als er iets fout zou gaan,

Mocht tomato me nou niet bevallen, kan ik dan ook gewoon weer de standaard firmware terug zetten ?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Alleen bedankt voor de hulp ! ga d'r maar even mee spelen nu :D

Edit:

De boel is geinstalleerd om zo maar te zeggen, en het werkt zowaar in 1 keer, internet doet het, netwerk doet het ook prima, het enige wat het niet helemaal doet zijn de grafiekjes. Zie bijvoorbeeld deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/screenie.jpg

Misschien dat dit aan Opera ligt, moet ik nog even bekijken, kan me internet explorer namelijk niet in me startbalk vinden...

Voor de rest had ik een lading poorten ingesteld, en de standaard paar die erin stonden verwijderd ( boeiend ? ) maar toen ik een paar andere dingen aangepast had in de QOS waren die poorten opeens weg,

Edit 2: Het ligt niet aan Opera, in internet explorer doet hij het ook niet.

Edit 3: op de een of andere manier wil hij mijn poorten niet onthouden :( en da's toch wel heel erg ruk...

[ Voor 94% gewijzigd door Fatal Mind op 08-06-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
In IE moet je eerst de svg plugin van adobe installeren.
In firefox doet hij het meteen, hoe je de boel in opera aan de praat krijgt.... ik zou het niet weten.

edit: in opera zou het met de laatste versie van opera moeten werken.
edit2: wat het toevoegen van je poorten betreft. Eerst de poorten invullen. Dan op Add klikken. Dan op save :P.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 08-06-2008 14:45 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.