HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:40:
dat wordt gezellig, alhoewel dat ik denk dat je fout zit job, met een ^ geeft ie het begin van de domeinnaam mee..., dus: ^youtube blokkeert alles wat begint met youtube...
gewoon "youtube" blokt alle sites waar het woord nog maar in voorkomt...
Hmm, die ^ had ik wel gezien, maar toen ik dat gebruikte bleef youtube probleemloos werken, maar ik zal het nog even goed uittesten
Wat je geheugen gebruik... maak je er niet zo druk over

Als het werkt, dan werkt het.
edit: ik heb even zitten testen.
^youtube blokkeert niets.
^www.youtube blokkeert youtube (com/nl/be/enz..enz) probleemloos, maar nl.youtube.com laat hij door (logisch ook).
De ^ werkt prima, maar dus alleen als je ook www. invult.
youtube.com$ blokkeert youtube.com. nadeel van de url youtube.nl is dat deze niet geblokkeerd wordt, althans je wordt doorgestuurd naar nl.youtube.com. De hoofdpagina kan je dan bereiken. Maar zodra je doorklikt naar een filmpje, of gaat zoeken blokkeerd de boel dus wel.
conclusie: om youtube te blokkeren kies je of voor: youtube.com$ waarmee .com volledig wordt geblokkeerd en van de .nl/.be/enz.. alleen de frontpage kan worden bezocht. Prima oplossing, lijkt alleen wat slordig.
Wil je het netter doen, dan blokkeer je alle domeinen apart (dus: ^www.youtube.com$ ^www.youtube.nl$ enz.. enz..).
[
Voor 47% gewijzigd door
job op 12-06-2008 19:39
]