Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe jij de poorten toevoegen beschijft dat is hoe ik het doe, maar toch wil het niet helemaal, ik ga wel wel even zitten spelen ermee, dat je die plugin moest hebben wist ik niet, maar dan weet ik wel waar het aan ligt,

Edit: nog een geprobeerd en nu doet hij het zo te zien wel, hij heeft nu ook een andere plek in het lijstje gekregen, het klopt btw ook dat je de standaard entries niet eruit kan halen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Fatal Mind op 08-06-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:38
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:46:
Edit: nog een geprobeerd en nu doet hij het zo te zien wel, hij heeft nu ook een andere plek in het lijstje gekregen, het klopt btw ook dat je de standaard entries niet eruit kan halen ?
welke ?
die van poorten ?

Normaal wel, als je over de poort forward regel gaat, komt er gewoon rood kruisje, daar op klikken en terug saven en gedaan ;) .

In het begin is het wennen, wnt je ziet die save knop niet altijd,d ie staat helemaal vanonder...

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is idd flink wennen, vandaar waarschijnlijk ook de simpele vraagjes, maar krijg het vanzelf onder de knie :P

Nu moet ik op m'n gemak eens uitzoeken hoe dat QOS nu werkt, ik zit hier namelijk met een 10mbit verbinding op kabel, waar ik ruim 1100 kb/s mee haal op nieuwsgroepen, maar nu heb ik in moeten stellen bij QOS dat ik ruim 120.000 kbits/s download heb, haal ik hier een 0 weg, dan komt m'n download speed niet meer boven de 170 kB/s uit,

Edit, ik heb de zooi weer terug gezet naar standaard linksys software, dit schiet niet op, ik open poorten maar ze worden niet toegepast... erg apart... jammer maar helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Fatal Mind op 08-06-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Fatal Mind schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:12:
Edit, ik heb de zooi weer terug gezet naar standaard linksys software, dit schiet niet op, ik open poorten maar ze worden niet toegepast... erg apart... jammer maar helaas.
Tomato is niet heilig, maar dit lijkt me typisch een gevalletje pebkac.
Wat je qos betreft. qos op download is niet zo nuttig. Gewoon de snelheid in je usenet prog limiteren.
Voor upload is qos een stuk handiger.

Mocht men (dus anderen ook) rare dingen tegenkomen na de install van een nieuwe/andere firmware dan komt dat meestal omdat de router niet na de installatie gereset is. Na de overgang van een andere firmware (dus niet een upgrade) moet je eigenlijk nog goed de boel resetten (resetknop/reset functie router).

[ Voor 23% gewijzigd door job op 09-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Is er ook een mogelijkheid bij tomato om het hele domein, ongeacht het TLD te blokken?

Bv, hele youtube gedoe, zonder .Be of .com of .fr er achter te gooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:53:
Is er ook een mogelijkheid bij tomato om het hele domein, ongeacht het TLD te blokken?

Yup dat kan

Klik op Access Restriction
Vul in wanneer enzo en dan bij het hokje kun je als je heel youtube wilt blokken dit in:
^youtube

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:53:

Youtube is dan weer een verkeerd voorbeeld omdat youtube.nl doorverwezen wordt naar nl.youtube.com. Dus met youtube.com lukt dat prima. Maar ik snap het principe.

het nadeel van de post die hierboven staat is dat als je youtube invult (zonder extentie dus) je ook niet meer kan googlelen naar youtube, omdat het woord youtube in de request voorkomt.
Er kan dan dus ook niet meer gegoogled worden naar nieuwsberichten die over youtube gaan.
Ik zou dus als ik jou was mooi het domein met elke mogelijke tld's toevoegen.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 10-06-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
job schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:08:
[...]

Youtube is dan weer een verkeerd voorbeeld omdat youtube.nl doorverwezen wordt naar nl.youtube.com. Dus met youtube.com lukt dat prima. Maar ik snap het principe.

het nadeel van de post die hierboven staat is dat als je youtube invult (zonder extentie dus) je ook niet meer kan googlelen naar youtube, omdat het woord youtube in de request voorkomt.
Er kan dan dus ook niet meer gegoogled worden naar nieuwsberichten die over youtube gaan.
Ik zou dus als ik jou was mooi het domein met elke mogelijke tld's toevoegen.
dat wordt gezellig, alhoewel dat ik denk dat je fout zit job, met een ^ geeft ie het begin van de domeinnaam mee..., dus: ^youtube blokkeert alles wat begint met youtube...

gewoon "youtube" blokt alle sites waar het woord nog maar in voorkomt...

net geupdated naar de nieuwe 1.19

Ik had tijdelijk bandwith monitoring in nvram staan (standaard), toen ik net de firmware er op zette had ik nog de helft van mijn geheugen vrij, na instelling van dyndns, static dhcp, cifsclient en alles, heb ik ineens maar terug een 12 % vrij, waar ligt dit aan ??? Ik snap het echt niet, op minder als kwartier alles bijna dicht behalve die 12 percent...

No bittorrent active

Ik heb ook https opstaan, is dat zelfondertekend certificaat dan zo zwaar ?

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 10-06-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:40:
dat wordt gezellig, alhoewel dat ik denk dat je fout zit job, met een ^ geeft ie het begin van de domeinnaam mee..., dus: ^youtube blokkeert alles wat begint met youtube...

gewoon "youtube" blokt alle sites waar het woord nog maar in voorkomt...
Hmm, die ^ had ik wel gezien, maar toen ik dat gebruikte bleef youtube probleemloos werken, maar ik zal het nog even goed uittesten :)

Wat je geheugen gebruik... maak je er niet zo druk over :p
Als het werkt, dan werkt het.

edit: ik heb even zitten testen.
^youtube blokkeert niets.
^www.youtube blokkeert youtube (com/nl/be/enz..enz) probleemloos, maar nl.youtube.com laat hij door (logisch ook).

De ^ werkt prima, maar dus alleen als je ook www. invult.

youtube.com$ blokkeert youtube.com. nadeel van de url youtube.nl is dat deze niet geblokkeerd wordt, althans je wordt doorgestuurd naar nl.youtube.com. De hoofdpagina kan je dan bereiken. Maar zodra je doorklikt naar een filmpje, of gaat zoeken blokkeerd de boel dus wel.

conclusie: om youtube te blokkeren kies je of voor: youtube.com$ waarmee .com volledig wordt geblokkeerd en van de .nl/.be/enz.. alleen de frontpage kan worden bezocht. Prima oplossing, lijkt alleen wat slordig.
Wil je het netter doen, dan blokkeer je alle domeinen apart (dus: ^www.youtube.com$ ^www.youtube.nl$ enz.. enz..).

[ Voor 47% gewijzigd door job op 12-06-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Even een kleine vraag tussendoor. Kun je een HTML-pagina uitgeven als iemand bijvoorbeeld connect?

Voorbeeld:

Er komt iemand hier voor het huis staan met een laptop die zoek naar open netwerken. Ik heb er een en zodra hij connect krijgt die persoon eerst een HTML-pagina voor zijn neus met een kleine waarschuwing (Geen illegale dingen enzovoorts).

Kan dat dmv andere firmware of is dat weer nét teveel gevraagd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dan denk ik aan proxies of aan je WR54GL in te stellen als een soortement publieke hotspot, dan kan je het in de portal page zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tha_T schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:09:
Jep dat is vrij eenvoudig.

Er zijn meerdere oplossingen:
- dd-wrt en gebruik van een radius server website: http://worldspot.net/, http://www.skyrove.com/, http://www.hotspotsystem.com/ enz.. enz..
(sommige zijn gratis als je gratis internet aanbied (worldspot) andere kosten geld, maar dat betaal je doordat jouw "klanten" betalen voor het internet.

- firmware die als authentication server werkt: bijvoorbeeld http://coova.org/wiki/index.php/CoovaAP
En zo zijn er nog tig meer firmwares. De coova firmware kan zelf als radius server werken, of je kan daarmee weer een website gebruiken (ook de eigen website van coova).
Er zijn ook gemakkelijkere kant en klare firmwares te vinden, maar die zijn de laatste tijd niet echt meer geupdate.

- dd-wrt icm zelf een radius server opzetten.

Ik zou zeggen, probeer de eerste optie.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 12-06-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Bedankt voor de linkjes. Dat WorldSpot is eigenlijk precies wat ik zoek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tha_T schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:09:
Even een kleine vraag tussendoor. Kun je een HTML-pagina uitgeven als iemand bijvoorbeeld connect?

Voorbeeld:

Er komt iemand hier voor het huis staan met een laptop die zoek naar open netwerken. Ik heb er een en zodra hij connect krijgt die persoon eerst een HTML-pagina voor zijn neus met een kleine waarschuwing (Geen illegale dingen enzovoorts).

In DD-WRT kan je bij services -> hotspots -> "nocatsplash" aanzetten waarbij je dat kan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verrek nooit geweten.
Tis niet helemaal een radius-gebeuren, maar lijkt er toch wel op.
Het is in elkgeval het proberen waard.

[ Voor 89% gewijzigd door job op 12-06-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Admiral Freebee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:05:
[...]

In DD-WRT kan je bij services -> hotspots -> "nocatsplash" aanzetten waarbij je dat kan instellen :)
Alhoewel dit natuurlijk ook wel erg goed klinkt. Maandag krijg ik het dingetje binnen hier. Eerst dit maar eens proberen. Mocht dat niets zijn hebben we altijd WorldSpot.net nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
vandeMeulenhof schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:24:
Uhm ik draai 1.13 ik heb WRT54GL v1.1, en de verschillen meten is al sinds 1.00 mogelijk volgens de screen van Bart. Zie mijn verkeer. Mis alleen de verschillen download en upload. Het optellen doet hij perfect :).
Dagen traffic
http://dumpen.vandemeulen...f7077e7b3819ac66a3877.png

Traffic admin
http://dumpen.vandemeulen...bbf8f8143a6b0d19bbe46.png
Ik heb van dit probleem ook nog steeds last. Heb de router al helemaal gereset maar wil nog niet werken. :?

Betreft een WRT54GL met Tomato 1.19.

[edit]
code:
1
 grid += makeRow('header', 'Date', 'Download', 'Upload', 'Total');

Komt uit de page van bwm-monthly. Ik mis dus de twee verschil kolommen en heb er een total kolom bij 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Brickman op 15-06-2008 17:18 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb nu (in tegenstelling tentijde van de post van vandeMeulenhof) het idee dat deze functie er is uitgehaald, en misschien alleen in de oudere versies aanwezig is. Ik heb hier echter geen router over om dat even te kunnen testen.

Maar als iemand het wil testen... ik heb de tomato versies vanaf 1.04 op m'n HD staan. Dus graag een PM als ik hem je toe moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
job schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:13:
Ik heb nu (in tegenstelling tentijde van de post van vandeMeulenhof) het idee dat deze functie er is uitgehaald, en misschien alleen in de oudere versies aanwezig is. Ik heb hier echter geen router over om dat even te kunnen testen.

Maar als iemand het wil testen... ik heb de tomato versies vanaf 1.04 op m'n HD staan. Dus graag een PM als ik hem je toe moet sturen.
Zeg nu nog eens wat het probleem is?

Je ziet download en upload niet afzonderlijk?
Brickman schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:10:
[...]

Ik heb van dit probleem ook nog steeds last. Heb de router al helemaal gereset maar wil nog niet werken. :?

Betreft een WRT54GL met Tomato 1.19.

[edit]
code:
1
 grid += makeRow('header', 'Date', 'Download', 'Upload', 'Total');

Komt uit de page van bwm-monthly. Ik mis dus de twee verschil kolommen en heb er een total kolom bij 8)7
Ik ga er even vanuit dat mijn vraag aan job hier boven deze quote positief wordt beantwoord:

Ik zie dus mijn upload en download afzonderlijk en een total kolom bij bw-monthly...

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2wn8ks0.png

Ik draai sinds kort 1.19.

Probeer eens (met evt een backupje), je hele nvram eens te clearen door 30sec reset, stekker eruit, reset lossen...

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
HyperBart schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:36:
Ik ga er even vanuit dat mijn vraag aan job hier boven deze quote positief wordt beantwoord:

Ik zie dus mijn upload en download afzonderlijk en een total kolom bij bw-monthly...
Nope, de verschil kolom mist. Die geeft het verschil in dataverkeer aan tov de vorige maand (of week).
Ik mis die kolom ook. Die is ergens met een update van tomato een keer verdwenen. Mij maakt het niet uit.. ik kijk daar toch nooit. En ik heb geen zin om een werkende config om te schoppen om het te testen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 15-06-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Nu weet ik over welke je het hebt !
ik herinner me er iets vaag over.
ja die is weg blijkbaar, boeit niet, had 'm nie tnodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag DD-WRT proberen, maar er schijnt een kans te bestaan dat ik hem brick doordat ik (denk ik) een Samsung chip heb, betekend dat nou dat ik geen DD-WRT kan draaien?

Hoe kan je het checken BTW (zonder de doos te openen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom zou je hem bricken met een samsung geheugen chip? Hoe kom je daarbij?
Bedoel je niet dat je te weinig geheugen hebt om direct de standaard versie erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
job schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:20:
Waarom zou je hem bricken met een samsung geheugen chip? Hoe kom je daarbij?
Bedoel je niet dat je te weinig geheugen hebt om de standaard versie erop te zetten?
ho ho.. hij heeft wel een punt volgens mij.. Ik weet er alleen het fijne niet vanaf, maar als ik jou was BDH360, zal ik hem niet nu meteen snel gaan flashen..
Kijk even op de FAQ van dd-wrt, daar staat vast wel iets over in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dan ben ik benieuwd naar het punt. Ik wil serieus weten wat hij bedoelt.

samsung maakt geheugen chips volgens mij geen cpu's voor routers...
dd-wrt werkt gewoon op de routers die in de topicstart staan (en nog veel meer van andere merken).

Het is wel zo dat je voor dd-wrt bij bepaalde routers eerst de micro erop moet zetten, en daarna pas de standaard versie. Ik wil gewoon weten hoe hij aan het verhaal komt (van het kunnen bricken door een samsung chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Volgens mij kan je je router niet bricken door een andere geheugenchip tenzij hij te klein zou zijn natuurlijk.

Ik heb gisteren mijn WRT54G v1.0 gemod met heatsinks en extra ventilatiegaten om zo hopelijk het probleem van random reboots op te lossen. Ik vrees echter dat het probleem niet bij de warmte ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-06-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik kan het niet echt vinden op de DD-WRT site, ik heb ook al Gegoogled, daar staat vanaf serienr. blabla ik lijk daarboven te zitten en dus de Samsung chip te hebben, alleen mijn vraag, waarom zou een Samsung chip ineens weer niet werken?

Ik gebruik nu ook gewoon Tomato :?

Edit:
Er werd gewaarschuwd in de meuktracker door iemand.

Op Google lees je dan enkele bricks, ik kom er niet echt uit, ik wil hem niet bricken!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hier kan je netjes zien welke apparaten ondersteunt worden door DD-WRT.
Als je nu gewoon Tomato gebruikt op je WRT54G zal DD-WRT ook wel werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-06-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:38:
alleen mijn vraag, waarom zou een Samsung chip ineens weer niet werken?
Ja, jij kwam er mee..
Waar haal jij die informatie vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''Even een waarschuwing voor bezitters van een Linksys WRT54GL v1.1 Sommige exemplaren hebben een samsung ipv een intel chip en deze zijn bricked na het flashen met v24.
Controleren kan op de linksys site aan de hand van het serienummer.''

Leuk dat hij er geen link bij plaatst, want ik kan et niet vinden.

Mij lijkt ook dat als Tomato werkt, DD-WRT ook wel MOET werken.

Nog iemand anders:

''Kan hem niet meer vinden maar ongeveer hetzelfde ( .... "Linksys WRT54GL v1.1 with s/n: L7B1F63000 and above will be bricked by Freifunk
because they have a Samsung flash chip instead of Intel. " ... ) staat op het forum van OpenWRT''

Edit:
Waarom verteld DD-WRT EN OpenWRT niks over een eventuele brick, allebei zeggen ze gewoon supported!

Ik weet neit wat ik meot doen, ik wil het dolgraag proberen, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een dode router!

De link wist ie niet meer te vinden, maar een andere link van hem praat over 2006.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als Tomato werkt moet DD-WRT niet per se werken aangezien er toch wel verschillen in zitten. Als ik even met Google zoek, lees ik inderdaad wel een paar ervaringen van mensen die hun WRT54GL bricken met een Samsung flashchip.

Langs de andere kant beschrijven ze wel de symptomen als je flasht met de standaard versie van dd-wrt in plaats van de mini versie. Het is de bedoeling dat je eerst de mini versie flasht en daarna pas de standaard versie.

Toevallig ben ik zelf nu op zoek naar een GL of iets gelijkaardig om mijn oude router te vervangen. Ik hoop maar dat ik geen Samsung exemplaar krijg dan :/ Indien deze berichten waar zijn natuurlijk. Ik twijfel er wel een beetje aan aangezien de posts al van even geleden dateren en je nu ook geen stortvloed aan berichten vindt.

Volgens mij heeft men gewoon de installatie instructies niet goed gevolgd. De standaard versie is namelijk te groot voor het vrije deel op het flashgeheugen als je vanuit de standaard firmware flasht. Daarom moet je eerst de mini gebruiken. Misschien heeft die Samsung chip een paar bytes minder waardoor je hem makkelijker brickt door niet eerst de mini te gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-06-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, de flashchip. Ja dat kan wel verschil geven. Ik weet dat als je bij een dbox de verkeerde firmware pakt je hem molt.

Maar wat dd-wrt/tomato icm de linksys routers zou ik me niet druk maken.
Dan zou het dd-wrt forum er ook wel vol mee staan.
Gewoon de instructies volgen (dus eerste de micro of mini versie, dan de standaard versie, mocht je de extra functies nodig hebben).

[ Voor 21% gewijzigd door job op 16-06-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus maar gewoon proberen dan?

MOCHT het fout gaan, wat kost me dat dan, ik hoor iets van jtag kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Er zijn genoeg guides op het internet voor wat te doen als je je wrt54g(l) bricked. Het hangt ervan af hoe erg je brick is. Soms moet je zelfs twee pinnetjes van de flashchip kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:00:
Dus maar gewoon proberen dan?

MOCHT het fout gaan, wat kost me dat dan, ik hoor iets van jtag kabel?
Dan mag je hem omruilen met een oude GL die ik hier heb liggen.
Maar wel de flash instructies opvolgen he.. staan in de dd-wrt wiki
En de goede firmware van de site halen, er staan er tientallen op.

wiki: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT54G/GL/GS/GX
generic mini: http://www.dd-wrt.com/dd-...-wrt.v24_mini_generic.bin

[ Voor 37% gewijzigd door job op 16-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
job schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Dan mag je hem omruilen met een oude GL die ik hier heb liggen.
Maar wel de flash instructies opvolgen he.. staan in de dd-wrt wiki
En de goede firmware van de site halen, er staan er tientallen op.
offtopic:
Ik zoek nog een WRT54GL. Je moet maar eens naar de advertentie in mijn signature kijken of me DM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Admiral Freebee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:05:
offtopic:
Ik zoek nog een WRT54GL. Je moet maar eens naar de advertentie in mijn signature kijken of me DM'en
Die houd ik reserve.. Ga binnenkort op mezelf wonen.

Maar of je nou 40 euro betaald voor een 2e hands, of 55 (incl. verzendkosten) voor een nieuwe..
Dan zou ik altijd voor de nieuwe gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 16-06-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Webshops rekenen hoge verzendkosten aan en de lokale winkels vragen €65+. Het is om mijn WRT54G v1.0 te vervangen die heel af en toe een reboot kent. Maar ja, misschien heb ik het nu wel opgelost met de extra koelmogelijkheden.

Ik woon ook in België dus dat maakt dat de lokale prijzen altijd wat hoger liggen en de verzendkosten naar België ook vrij fors uitvallen :/

Overigens is die €40 een maximumprijs en hangt mijn betalingsbereidheid af van het gebodene. Een GL is me geen €40 waard :)

In ieder geval bevalt DD-WRT mij veel beter dan Tomato. Torrents draaien beter en nog beter: ik kan eindelijk vlans instellen :*)

Dat is ook de reden waarom ik geen andere router wil dan één die DD-WRT kan draaien. Ik wil namelijk geen extra switch voor mijn router :)

[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-06-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, eerst deze en dan deze?

Kan vanuit Tomato toch?

Owjah, ik had mijne voor € 50,- inc. verzendkosten bij dunnet.nl, al enkele maanden terug zelfs.

Hier dus :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Admiral Freebee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:12:
Overigens is die €40 een maximumprijs en hangt mijn betalingsbereidheid af van het gebodene. Een GL is me geen €40 waard :)
Oke, je zou ook eens naar de andere ondersteunde routers kunnen kijken.
Sommigen zijn goedkoper.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:16:
Even voor de duidelijkheid, eerst deze en dan deze?

Kan vanuit Tomato toch?
Jep
Ohja, nog een tip.. doe het niet met de router terwijl in gebruik is in je netwerk.
Oftewel niet aan die router behalve je eigen pc.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 16-06-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, gaan we ff proberen dan, ik laat nog wat horen...

Je moet geloof ik factory defaults doen na de flash van de mini, is dat echt nodig (ik hou hem tenslotte standaard, want ik upgrade hem meteen naar standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er blijft wel eens wat informatie achter in het ram. Een goede reset is zeker aan te raden.
kost je 30 seconden, dus ik zie het probleem niet om het te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was al bezig, toen de mini erin stond zag ik nog tomaten resten op het aanrecht liggen, zoals de naam was geen DD-WRT maar tomato, dus heb zelf maar ebsloten toch een reset te geven, alles werkt prima, standaard zit er nu in, geen brick!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die resten zullen waarschijnlijk uit je browser cache komen :) ctrl+F5 verhelpt dat wel.
Ik bedoelde resten in het tijdelijke geheugen.. en dan krijg je rare fouten bij gebruik van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou kunnen, maar ik vind dat dan wel vaag, want na de reset stond er wel DD-WRT :?

Naja maakt verder niet uit, hij doet et prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nu draai ik al een tijdje Tomato.

Over een tijdje (weet nog niet precies) komt er hier glasvezel.
Mijn vraag is kan de WRT54GL v1.1 wel de 100mbit aan (hier hebben nogal wat router problemen mee vanwege de cpu)

Intern haal ik de 100 mbit wel. Maar ik weet niet of het wat uitmaakt van Extern naar Intern als dat gelijk ligt aan Intern naar Intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
vandeMeulenhof schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:25:
Nu draai ik al een tijdje Tomato.

Over een tijdje (weet nog niet precies) komt er hier glasvezel.
Mijn vraag is kan de WRT54GL v1.1 wel de 100mbit aan (hier hebben nogal wat router problemen mee vanwege de cpu)
Nope, dat ga je langer niet halen.
De wrt54GL gaat zo'n 35mbit halen.

Wil je die 100mbit kunnen benutten, dan moet je kijken naar bijvoorbeeld een wrt350n.
Of kijk eens naar deze site: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

[ Voor 10% gewijzigd door job op 18-06-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hmm ok.

Maar met linksys switch (Linksys EZXS88W) trekt het toch wel of ook niet meer?

Als ik een andere router ga kopen wordt het D-Link DIR-855 of D-Link DIR-655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat heeft de switch te maken met de wan snelheid van je router.
De wan to lan throughput is gewoon maar 30-35 mbit, dus je kan er switches voor of achter zetten wat je wilt, dat gaat niet helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 18-06-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

job schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:55:
Wat heeft de switch te maken met de wan snelheid van je router.
De wan to lan throughput is gewoon maar 30-35 mbit, dus je kan er switches voor of achter zetten wat je wilt, dat gaat niet helpen.
Nee ok. Uiteraard achter de router

Maar dan wordt dus dit als ik glasvezel heb.

Modem > D-Link DIR-855 of D-Link DIR-655 (tips zijn welkom) > Switch > s enzo

Gebruik me WRT voor accespoint of verkoop hem. Maar dat zie ik dan wel.

* RobbyTown gaat slapen

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 19-06-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik heb een aantal aparte vraagjes.. is het mogelijk om de straling van het wireless te verminderen? 8)7

Ik heb momenteel de 2 antennes van mijn WRT54GS v1.1 afgehaald (kan gewoon met dit model) omdat mn laptop toch redelijk dichtbij staat.. de ontvangst is nog altijd even goed.. ik neem aan dat het signaal hier dan minder sterk van wordt?

Verder zag ik in de Tomato firmware nog een instelling staan bij advanced>wireless voor 'Transmit Power'.. deze staat standaard op 42.. zou ik deze evt. omlaag kunnen schroeven als de ontvangers van het signaal toch redelijk dichtbij staan? (heeft iemand goede values hiervoor?).. Het effect hiervan is dan natuurlijk ook dat de omliggende bewonders geen signaal meer ontvangen en het dus in principe ook veiliger is?

[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 23-06-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De antennes zou ik er niet afhalen aangezien je dan meer verloren pakketten krijgt en je router dus eigenlijk net meer zou beginnen "stralen" om deze opnieuw te verzenden. De straling zou volgens mij wel minder ver moeten gaan.

Wat je wel kan doen is het zendvermogen fors verminderen zonder dat de kwaliteit van het signaal hier onder lijdt. Zeker op korte afstand. Mijn WRT54GL draait op 28mW en ik heb nog altijd een goed signaal doorheen heel het huis.

Een voordeel van het verminderen van het zendvermogen is dat je minder ruis op het signaal krijgt. Meer zendvermogen betekent zeker niet altijd betere ontvangst. Het signaal zal wel sterker zijn maar je versterkt ook de ruis. Daarom is een hoog zendvermogen alleen maar in bepaalde situaties aangewezen.

Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
in principe staat de standaard linksys firmware op 28 mW (correct me if i'm wrong), dus je zou die 42 lager kunnen maken

je kan natuurlijk altijd een waarde zoeken door zelf met je laptop door het huis te lopen en te kijken wat de goede waarde voor jouw is, zodat alleen je kamer bereik heeft

[ Voor 0% gewijzigd door Frunz op 23-06-2008 22:14 . Reden: sneller typen volgende keer ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met DD-WRT kan je overigens de knop op de voorkant gebruiken om het draadloos gedeelte aan of uit te zetten. Dan hoef je je niet zo zorgen te maken om overbodige straling.

Thuis doe ik het ook zo aangezien ik meestal aan een bedrade computer zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bedankt allemaal! denk idd dat ik die antennes er maar weer opzet en ik had hem al op 28 gezet (gek genoeg is bij tomato dus 42 de default).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je kan het gerust nog later zetten.
Ga gewoon testen totdat het signaal voor jou nog sterk genoeg is :).

ohja, vergeet niet dat je laptop/netwerk natuurlijk ook gewoon uitzend, en dat je daar bij de meeste kaarten niets aan kan veranderen.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 23-06-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
job schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:32:
Je kan het gerust nog later zetten.
Ga gewoon testen totdat het signaal voor jou nog sterk genoeg is :).

ohja, vergeet niet dat je laptop/netwerk natuurlijk ook gewoon uitzend, en dat je daar bij de meeste kaarten niets aan kan veranderen.
Bij het intel kaartje in mn laptop gaat dit blijkbaar toch wel.. heb hem nu op het laagste gezet en merk geen verschil.. en met transmit power op 1 heeft ie nog altijd 4 streepjes 8)7 maar heb hem nu op 7 gezet (1/4 van de WRT54G default) zodat ie toch nog iets verder komt, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Heb hier dan ook, naar aanleiding van een topicstart het volgende vraagje:

wat is de gemakkelijkste (lees, zo min mogelijk met linux en consoorten) en zo weinig mogelijk met een aparte PC die als server fungeert, de stat's per PC (ip of mac) te loggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik heb momenteel de 2 antennes van mijn WRT54GS v1.1 afgehaald (kan gewoon met dit model)
Normaal is het weghalen van antennes vrij ongezond voor de apparatuur. Dat het kan is 1 ding, het doen zonder er andere antennes op te draaien is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:36:
Ik heb gisteren mijn WRT54G v1.0 gemod met heatsinks en extra ventilatiegaten om zo hopelijk het probleem van random reboots op te lossen. Ik vrees echter dat het probleem niet bij de warmte ligt.
und? Werkt hij nu beter?

Ik ga zondag een 2de hands WRT54GL ophalen. Mijn huididge modem met ingebouwde wifi is zo brak als ik weet niet wat. Mijn PC heeft heel soms disconnects. Mijn laptop draait 10min en daarna krijg ik hem gewoon niet meer verbonden. Daarnaast is de snelheid om te huilen.

Dus daarom maar een WRT54GL 2dehands van een jaartje oud. Ook leuk om direct te knutselen met andere firmware erop etc. Ik denk dat het de tomato versie wordt. Al die uitgebreide dingen van DD-WRT heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik heb me op go6 geabbonneerd en kan een clientserver installeren voor IPV6, hiervoor kreeg ik een email met de volgende tekst:
"Your new go6 account gives you access to forums, documents and the go6 wiki. Your account can also be used with Freenet6, the free IPv6 access service. In order to get IPv6 access, please download and install the go6 client here."

Op deze download-pagina vind ik de mogelijkheid om de "OpenWRT Gateway6 Client" waarvan de mogelijkheid wordt uitgelegd in de readme.txt.

Ik heb een WRT54GL met Tomato Firmware v1.11.1217 geïnstalleerd, kan ik hier de functionaliteit van de router hiermee uitbreiden? Ik moet zeggen, dat ik door de bomen het bos kwijt ben.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Isaak Asimov schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:59:
Ik heb me op go6 geabbonneerd en kan een clientserver installeren voor IPV6, hiervoor kreeg ik een email met de volgende tekst:
"Your new go6 account gives you access to forums, documents and the go6 wiki. Your account can also be used with Freenet6, the free IPv6 access service. In order to get IPv6 access, please download and install the go6 client here."

Op deze download-pagina vind ik de mogelijkheid om de "OpenWRT Gateway6 Client" waarvan de mogelijkheid wordt uitgelegd in de readme.txt.

Ik heb een WRT54GL met Tomato Firmware v1.11.1217 geïnstalleerd, kan ik hier de functionaliteit van de router hiermee uitbreiden? Ik moet zeggen, dat ik door de bomen het bos kwijt ben.. :o
Nee, tomato ondersteund geen andere packages. OpenWRT is een geheel andere (meer die hard command line) firmware. Tenzij je een manier vind om de packages te extracten, te installeren op de Tomato router en deze aan de praat te krijgen gaat dit niet werken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Helaas niet, het is een hardwarematig probleem maar ik kan de oorzaak niet vinden. Misschien ligt het aan de goedkope 5V adapter die ik nu gebruik maar de spanning is, ook onder belasting, normaal en de voeding wordt niet echt warm. Ik heb nu een WRT54GL gekocht en de WRT54G v1.0 hangt nu elders in huis om een ander netwerk te forwarden als mijn eigen internetverbinding zou uitvallen. Hij wordt dus vrijwel nooit meer ingeschakeld.

Sowieso waren de random reboots gewoonlijk vrij zelden maar het is wel héél vervelend als je juist aan het surfen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Gisteren mijn WRT54GL naar Tomato omgezet. jemig wat is dat makkelijk....
Firmware uploaden, nvram resetten instellen en draaien maar. Was in 10min klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hmmm oke Tomato draait. maar krijg het nog niet aan de gang met mijn xyzel modem.

Mijn Zyxel heeft DHCP draaien. Het liefst wil ik dit niet en dat mijn WRT dit doet.
Nu heb ik die tomato in mijn netwerk gekregen maar ikkan er niet op verbinden, krijg namelijk geen netwerkadres. daarnaast zit hij aangesloten op een Netwerkpoort ipv de wanpoort.
Hoe krijg ik het nu aan de gang zodat mijn WRT de DHCP server is? en dat hij op de WANpoort aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zyxel aan je pc hangen. Zyxel in bridge mode zetten.
Zyxel aan de wan poort van je linksys zetten.
Linksys voor de zekerheid nog even resetten.
Pc rebooten en instellen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Tomato 1.21 is uit.
Changelog:
  • Tomato 1.21
  • Updated dnsmasq 2.45. Fixes crash problems in 2.43.
  • Automatically restarts dnsmasq if it dies.
  • /etc/dnsmasq.custom is appended to dnsmasq config if it exists.
  • Added EveryDNS DDNS.

[ Voor 66% gewijzigd door ChessSpider op 27-07-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

job schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:46:
Let op met de WRT54G v5,v8 & WRT54GS v5,v6,v7! Deze routers hebben alleen dd-wrt als alternatieve firmware. Lees goed de dd-wrt website voor de installatie methode
Ik snap het niet helemaal, iedereen zegt dat er geen alternative firmware voor mijn router is: WRT54G
Firmware Version: v7.00.4, Dec. 27, 2006

maar volgende de quote van de TS kan je alleen bij de v5 en v8 van de WRT54G geen firmware upgraden toch?

wie heeft hier gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kijk even hier om te zien welke versies dat ondersteund worden door DD-WRT. Dat zal de onduidelijkheid wel wegnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
koekoek2003nl schreef op zondag 27 juli 2008 @ 02:32:
[...]

Ik snap het niet helemaal, iedereen zegt dat er geen alternative firmware voor mijn router is: WRT54G
Firmware Version: v7.00.4, Dec. 27, 2006

maar volgende de quote van de TS kan je alleen bij de v5 en v8 van de WRT54G geen firmware upgraden toch?

wie heeft hier gelijk?
Dan lees je mijn tekst niet goed.
De WRT54G kan t/m versie 4 alle alternatieve software versies draaien.
Versie 5 en versie 8 kunnen naast de eigen linksys firmware alleen dd-wrt draaien (dus niet tomato, hyperwrt enz.. enz..). Overige versies kunnen geen alternatieve firmware draaien.

edit: ah, ik zie dat dd-wrt weer wat extra hardware ondersteund sinds kort (v6 & v7.2).

[ Voor 13% gewijzigd door job op 27-07-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Linksys WRT54G versie 2. Nu draai ik daar al een tijdje HyperWRT met tofu op, nu zou ik wel eens DD-WRT willen proberen.

Nu probeer ik de firmware te uppen, krijg ik Upgrade/restore failed...

Probeer ik de nieuwste firmware van Linksys (specifiek voor versie 2), dan krijg ik ook deze melding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je router gereset voordat je flashed?
Probeer het anders eens via tftp.

En (het klinkt stom) voor de derde maal eens kijken of je echt de juiste firmware hebt gedownload.
http://www.dd-wrt.com/dd-...d-wrt.v24_std_generic.bin

[ Voor 23% gewijzigd door job op 27-07-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem geprobeerd up te loaden maar dat ging niet helemaal goed.

Nu ligt de router helemaal op zijn gat :P. Geen DHCP's meer, helemaal niks :o

Niet zo fraai dus, zou ik hem nog kunnen herstellen of kom ik aan een nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is alweer gerevivald. >:)

Ik ben benieuwd hoe ik deze firmware toch geupt krijg.

\\edit

Hij werkt 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds afgelopen zaterdag is er een SP1 beschikbaar voor de DD-WRT v24 software.

info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

robertpNL schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:38:
Sinds afgelopen zaterdag is er een SP1 beschikbaar voor de DD-WRT v24 software.

info.
Die ondertussen alweer een tijdje stabiel draait op mijn WRT54G v5.1. Eerste ervaring met een 3rd party FW, heerlijk al die instellingen. Vooral blij dat hier een *werkende* QoS implementatie in zit.
Flashen verliep zonder problemen overigens.
Zou het liefst alle routers die ik in beheer heb hierop draaien.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Omdat ik men router (wrt54gl) extreem gebricked had (reageerde totaal niet meer op pings ook) besloot ik een jtag kabel te kopen op ebay. Deze kabel heb ik gekocht.
Heb hem vandaag toegekregen en nu pas valt me op....deze kabel heeft 10 pins, terwijl de jtag connector op de router 12 pins is. Hoe sluit ik dit aan :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Weet iemand hoe het komt dat zodra ik iets wil aanpassen in de router, bijvoorbeeld Firmware upgrade. Ik kies de firmware, druk op upgrade en er komt een scherm met verbinding verbroken. Het betreft een WRTGL V1.1... Zelfs de SSID aanpassen lukt me niet :S

Edit: Oh lol.. Dat ligt dus aan FF 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 31-07-2008 16:08 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Boeboe schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:23:
Omdat ik men router (wrt54gl) extreem gebricked had (reageerde totaal niet meer op pings ook) besloot ik een jtag kabel te kopen op ebay. Deze kabel heb ik gekocht.
Heb hem vandaag toegekregen en nu pas valt me op....deze kabel heeft 10 pins, terwijl de jtag connector op de router 12 pins is. Hoe sluit ik dit aan :?
edit:
Je hebt maar 10 pins nodig van de twaalf. de twee rechter pins heb je niet nodig.
Probeer het gewoon eens.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 31-07-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mja, had het snel geprobeerd, maar het proggie van HairyDairyMaid beweerde niets te vinden. Moet ik wel direct bijzeggen dat de maker beweert dat de kabel "soldeerloos" kan aangesloten worden, maar desondanks vind ik hem veel te los zitten, kan me niet voorstellen dat alle pinnetjes goed contact maken.
Solderen doe ik niet graag (heb 2 linkerhanden op dat vlak), maar zal het toch eens moeten wagen en opnieuw moeten proberen dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Heb gisteravond even mijn 2 WRT54GL 1.1 geupdated van v24 beta naar v24 SP1. Mijn verbinding is velen malen stabielen geworden en heb nu vrijwel geen lag meer met online gaming. Met de beta was dit wel het geval, om de circa 5 minuten minimaal 1 packetloss en nu gebeurt dit 1x per uur ofzo en dan is het helaas de modem en gelukkig niet me routers.

Heb even een ping aan laten staan voor een uur en had geen enkele packetloss gekregen naar me router.

Ik gebruik me ene WRT54GL om te versturen en de ander om te ontvangen :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Boeboe schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:57:
Mja, had het snel geprobeerd, maar het proggie van HairyDairyMaid beweerde niets te vinden. Moet ik wel direct bijzeggen dat de maker beweert dat de kabel "soldeerloos" kan aangesloten worden, maar desondanks vind ik hem veel te los zitten, kan me niet voorstellen dat alle pinnetjes goed contact maken.
Heb je:
- Dat programma om met de lpt poort te communiceren al geinstalleerd?
- De boel wel onder xp geprobeerd? onder vista gaat die lpt tool niet werken.

Althans als je windows gebruikt :).
Onder linux is het mij echter nog ooit gelukt met de tool, maar dat zal waarschijnlijk aan mijn linux kunsten liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 01-08-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje34
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-01 09:10
Ik gebruik nu al een tijdje met veel succes de wrt54gl met DD-wrt firmware.
Nu krijg ik met de hotspot functie en NoCatSplash een inlogpagina.
Ik neem dus aan dat deze router een eigen server kan draaien.
Is er iemand die weet hoe ik (bv via een ip-adres in de router) dit zou kunnen veranderen,
zodat ik mijn eigen "kleine" server kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een klein probleempje.

Ik heb Kamikaze (zónder webif) eropstaan, maar per ongeluk ipkg gebroken (blijkbaar mag je geen 'ipkg upgrade' doen :X).

Heeft iemand een idee hoe ik er een andere firmware op kan flashen?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 03-08-2008 15:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

mijn linksys router valt om de zoveel tijd weg, hij geeft aan dat hij nog wel verbinding heeft met het netwerk, maar ik heb geen verbinding met internet. nu is dit vaak op te lossen door de router en het modem te resetten.

is dit probleem op te lossen met een alternatieve firmware?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Welke LinkSys router precies? Welke Revisie? Welke firmware staat er nu op? Welke netwerkkaart met welke driver? En wat geeft aan dat ie nog wel verbinding heeft met het "netwerk" maar niet met internet? En welke modem heb je en wat voor modem? En helpt het om alleen de modem te resetten of alleen de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

job schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:13:
[...]
Heb je:
- Dat programma om met de lpt poort te communiceren al geinstalleerd?
- De boel wel onder xp geprobeerd? onder vista gaat die lpt tool niet werken.
lpt driver is geen probleem, die had ik al geïnstalleerd staan ;)
Heb me er wel vandaag nog eens mee beziggehouden. Probleem bleek te liggen aan het feit dat ik die "solderless" connector wel in erg vreemde bochten moest wringen opdat hij goed contact zou maken.
Nu ja, nieuwe CFE en NVRAM image geflashed naar de router en bij de volgende reboot bleek hij weer te reageren op pings. Vervolgens kon ik via TFTP een nieuwe firmware uploaden. Resultaat: mijn brick is terug een volledig functionele router *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
anandus schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:36:
Ik heb een klein probleempje.

Ik heb Kamikaze (zónder webif) eropstaan, maar per ongeluk ipkg gebroken (blijkbaar mag je geen 'ipkg upgrade' doen :X).

Heeft iemand een idee hoe ik er een andere firmware op kan flashen?
via tftp is een idee. :)

Mocht je wat meer verstand van linux hebben, dan zet je dmv een scp client (of simpeler met wget) de firmware op je router (moet je wel een speciale variant van downloaden). Dan kan je via ssh of telnet de firmware opnieuw installeren met mtd.
daantje34 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:23:
Ik gebruik nu al een tijdje met veel succes de wrt54gl met DD-wrt firmware.
Nu krijg ik met de hotspot functie en NoCatSplash een inlogpagina.
Ik neem dus aan dat deze router een eigen server kan draaien.
Is er iemand die weet hoe ik (bv via een ip-adres in de router) dit zou kunnen veranderen,
zodat ik mijn eigen "kleine" server kan draaien.
Kijk eens naar het veld waar je je een chilispot server in kan vullen :)
Zelf een serveropzetten is wat werk, maar wel leuk.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 04-08-2008 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
mijn WRT54GL met Tomate 1.20 (beta) heeft een probleempje. als ik hem een dag aanlaat staan en dan mijn PC weer opstart krijgt hij een IP maar meer niet... Als ik dan inlog op de WRT en hem laat restarten werkt alles weer naar behoren.
iemand idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tomato 1.20 heeft een DNS/DHCP probleem, upgraden naar 1.21 verhelpt dit.

[ Voor 32% gewijzigd door jelmervos op 04-08-2008 15:14 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
job schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 07:09:
[...]

via tftp is een idee. :)

Mocht je wat meer verstand van linux hebben, dan zet je dmv een scp client (of simpeler met wget) de firmware op je router (moet je wel een speciale variant van downloaden). Dan kan je via ssh of telnet de firmware opnieuw installeren met mtd.
Spanks.

scp, tftp of wget is het probleem niet, maar hoe moet ik flashen vanaf de commandline, ik heb me suf gezocht, maar overal wordt er doodleuk verteld dat ik dan de webinterface moet gebruiken.

En wat is mtd?

Alvast bedankt, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
anandus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:16:

En wat is mtd?

Alvast bedankt, trouwens :)
Hastalapasta google power (zoeken naar de magische woorden: openwrt mtd): http://wiki.openwrt.org/O...1b14a0a2ee1262ad2eda6e837

Graag gedaan.

tftp is ook een idee he :)
http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Installing/TFTP

Voor mtd moet je dus een anders "ingepakte" firmware hebben. Te herkennen aan de trx extensie.
Voor tftp kan je gewoon de gewenste bin file pakken.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 04-08-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
job schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:25:
[...]
Hastalapasta google power (zoeken naar de magische woorden: openwrt mtd): http://wiki.openwrt.org/O...1b14a0a2ee1262ad2eda6e837

Graag gedaan.
Ow :P

Dacht dat het wat moeilijker zat.
Thanks anyway! :)

edit:
Bizar :P

Ik ben teruggegaan van kamikaze naar Tomato, en die heeft z'n oude instellingen nog :D
Was even op mijn achterhoofd krabben wat het wachtwoord was, maarja, can't win them all :P

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 04-08-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Linksys BEFW11S4 en ik hoop dat jullie in dit topic mij kunnen helpen. Ik heb nog nooit een firmware upgrade uitgevoerd voor mijn router en dat wil ik nu wel doen want vanaf versie 1.50 biedt WPA ondersteuning. Op dit moment werkt de router met firmware versie 1.45.3. Wanneer ik naar de help sectie ga en ik kies voor de de functie upgrade firmware dan kies ik het .bin bestand. Een statusbalk begint vol te lopen en uiteindelijk wordt ik naar de pagina http://192.168.1.1/upgrade.cgi doorverwezen welke een Internet Explorer cannot display the webpage melding laat zien.

Wat kan de reden zijn van het niet succesvol kunnen inladen van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 11-09 13:16
Als ik op de Linksys support pagina kijk, zie ik dat alleen versie 4 firmware 1.5.2 heeft. Weet je zeker dat de firmware geschikt is voor jou versie van de BEFW11S4, oftewel: heb je een BEFW11S4, versie 4?

Ik ben haast geneigd om te zeggen dat het niet mogelijk is om de firmware te updaten naar een versie met WPA- ondersteuning, helaas. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-08-2008 18:00 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:56:
Als ik op de Linksys support pagina kijk, zie ik dat alleen versie 4 firmware 1.5.2 heeft. Weet je zeker dat de firmware geschikt is voor jou versie van de BEFW11S4, oftewel: heb je een BEFW11S4, versie 4?

Ik ben haast geneigd om te zeggen dat het niet mogelijk is om de firmware te updaten naar een versie met WPA- ondersteuning, helaas. ;(
Ik heb nog even gekeken naar sticker op de router en er staat ver. 4 achter het modelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 11-09 13:16
Dan zou het moeten kunnen. Probeer de instructies uit deze post eens: http://www.wirelessforums...ware-1-52-06-a-31930.html.

Hiermee update je de firmware via TFTP en niet via de webinterface.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-08-2008 18:59 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:59:
Dan zou het moeten kunnen. Probeer de instructies uit deze post eens: http://www.wirelessforums...ware-1-52-06-a-31930.html.

Hiermee update je de firmware via TFTP en niet via de webinterface.
Ik heb TFTP gebruikt en het werkt, de webinterface heeft ook een update ondergaan zie ik nu. Wat is eigenlijk de reden van waarom het hier wel mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 19:17:
Ik heb TFTP gebruikt en het werkt, de webinterface heeft ook een update ondergaan zie ik nu. Wat is eigenlijk de reden van waarom het hier wel mee werkt?
Niet elke router kan helemaal goed omgaan met alle browsers.
Gebruik je firefox, dan kan dat het probleem zijn.

Verder even een opmerking
1. Het is hier geen helpdeskt topic, maar een ervaring topic.
2. Je router is geen router, maar een accesspoint.. en wordt helemaal niet genoemd in de topicstart.

Niet dat het nou zo'n ramp is, maar zoek in het vervolg een topic over jou accesspoint of (indien het topic te oud is) begin je eigen. Niet alleen willen we topics schoonhouden (alleen de juiste onderwerpen bespreken) maar ook is jouw probleem niet zo eenvoudig terug te vinden via de search omdat je het in een verkeerd topic hebt geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 10-08-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 17:30
Ik ben aan het stoeien geweest met de laatste firmware van Tomato. Ziet er gelikt uit, en werkt prettig.

1 probleem:
De situatie is als volgt, hoofd pc zit bekabeld aan mijn Linksys WRT54GL v1.1.
Boven staan 2 pc's draadloos. Nu deel ik vanuit de bekabelde pc een harde schijf en mijn printer. Dit werkte met de standaard linksys firmware altijd perfect. Echter wanneer ik de Tomato erop flash, heb ik geen netwerk meer.
Netwerk is beveiligd met WPA2, en MAC adres permission.
Wat wordt er geblokkeerd door de Tomato firmware?

Of is het gewenst dat ik een apart topic aanmaak?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.