Hoi hier,
iemand wel eens iets raars meegemaakt met de WRT's?
Heb onlangs bij de familie in Tunesie een WRT54GLv4 neergezet met DD WRT 2.4SP1 erop en dat werkte perfect op 1 PC na.
Het systeem (dell GX150) zit op 1 van de poorten via UTP aangesloten.
Het probleem is:
Ik kan het internet niet op. Wel naar de webinterface en pingen doet ie óók gewoon naar een IP op het internet maar www:80 het net op ho maar.
Kabel reeds vervangen en mijn laptopje op dezelfde kabel werkt wel.
Heb aldaar zelfs een Ubuntu ge-torrent (jazeker via 256kbit) en "live" gestart, hetzelfde gezanik.
Andere poort geprobeerd, hetzelfde... laptop doet het PC niet.... alles DHCP.
Zelfs een andere interface aangeschaft aldaar, jawel een computershoppie in de buurt met een RLT interface (low-profile gemaakt) .... NIETS....
Snapper geen jotah van ... naja.. Modem ingesteld dat PPPoE gedaan word en het zaakje werkt weer maar zonder de linksys (weer meegenomen naar huis) wat natuurlijk wel jammer is gezien QOS.
Qos wat overigens ook niet goed werkte, ze hebben daar nl. PPPoE en een extra modem wat ik meegenomen heb (speedtouch home

)) werkte in bridge modus perfect. Echter QOS kijkt naar de eth0 en niet naar de PPP verbinding.....
Jammer maar goed oude situatie met een draadloos access-pointje werkt gewoon.
Op een andere router in het verleden heb ik een heel ander verhaal met de WRT-families meegemaakt.
Het betreft een Asus WL500GP ... een superrrrdingetje wat ik thuis heb draaien met dd-wrt.
Hierin zit een mini-pci wifi kaartje gebaseerd op een Broadcom chipset en dat werkte niet op de OpenWRT uitvoering. Ik een atheros kaartje gekocht en het oude kaartje belandde op een dag in een laptop.
Hier detecteerde ik hetzelfde als bovenstaand verhaal.
Ik kon daarmee wel het wifi LAN connecten maar geen netwerk verkeer hebben. Een dhcp server benaderen over de andere poorten ho maar.
Handmatig IP kreeg ik de web-interface maar dat was het.
Allemaal niet zo erg... de economie draait er niet slechter om (op korte termijn) maar vreemd is het wel.
Iemand anders wel eens iets fweemds meegemaakt met WRT's op Broadcom 47xx CPU-omgevingen?
Martijn