Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Hoi,

Ik weet niet hoe ik het geflikt heb, maar hij doet het :D
ook op mn laptop en ook op mijn telefoon, waarschijnlijk had hij een rebootje nodig.

toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 16:03
Hoi,

ik heb vanavond de dd-wrt.v24_vpn_generic.bin ff in de wrt54gl gezet.
Draait goed. Nu kan je hier openvpn op instellen, nou ik heb dus alles ingevuld en de vpn server zou moeten draaien op het ip adres van de router (staat wel in bridge), lokaal kan ik keurig een vpn connectie maken. Dus ik heb even de poorten 47, 50, 51, 500, 1723 en 1194 doorgezet naar het ip adres van de vpn server.

Even connectie gemaakt met een andere internetprovider en geprobeerd verbinding te krijgen met mijn vpn server (via mijn dyndns naam maar dat maakt niet uit toch?)

Te vergeefs ik krijg helemaal geen connectie.

ik krijg een foutmelding 800 in vista, weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 18:42

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

heb gisteren even m'n Tomaat geupgrade naar 1.10 maar volgens mij zit er een bug in het port forward gedeelte. Want wanneer er een aantal forwards zijn ingesteld en gesaved werken deze pas na een complete reboot van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Mr_Dark schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:10:
heb gisteren even m'n Tomaat geupgrade naar 1.10 maar volgens mij zit er een bug in het port forward gedeelte. Want wanneer er een aantal forwards zijn ingesteld en gesaved werken deze pas na een complete reboot van de router.
Hier had ik ook last van. Verder zit er iets niet goed met de portforwarding. Extern kan namelijk niet op mijn ftp komen. Connectie maken lukt alleen men krijgt geen lijst te zien.
[R] 200 PROT command OK. Using private data connection.
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,125,27,89)
[R] Opening data connection IP: 213.93.218.13 PORT: 7001
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,125,27,90)
[R] Opening data connection IP: 213.93.218.13 PORT: 7002
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
Enige idee wat ik moet doen om het werkend te kriijgen? (misschien een optie aan of uit vinken....) Ik draai Tomato 1.10

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
Router geflashed naar DD-WRT v.23 SP2(standaard versie) in een WRT54GL.
Ik kan middels http://192.168.1.1 niet in de router komen. Wel heb ik normaal internet.

Wie helpt me aan de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 02:37:
Router geflashed naar DD-WRT v.23 SP2(standaard versie) in een WRT54GL.
Ik kan middels http://192.168.1.1 niet in de router komen. Wel heb ik normaal internet.

Wie helpt me aan de oplossing?
Wat is het ip-adres van je gateway (start, uitvoeren: cmd (enter) ipconfig(enter)) ?
Waarschijnlijk (ik ken dd-wrt niet) is het adres wat jij noemde, in de dd-wrt-firmware anders dan in de linksys-firmware.

Optie 2, tevens mn bron van het bovenstaande: http://www.dd-wrt.com/php...946c3894defc9920d007781a0

[ Voor 24% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 29-10-2007 02:46 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
De standaard Gateway had ik natuurlijk al gecontroleerd. Alsmede ik de router ook al een paar minuten spanningsloos gehad voor een reset.

Een harde reset gaf de oplossing. Nou ja, dan alles maar weer opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Welke versie van DD-WRT moet ik nu eigenlijk hebben voor mijn WRT54GL v.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 19:30
Ik gebruik DD-WRT niet, maar volgens mij kan je dat makkelijk vinden op de site van DD-WRT.
vandeMeulenhof schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:22:
[...]

Hier had ik ook last van. Verder zit er iets niet goed met de portforwarding. Extern kan namelijk niet op mijn ftp komen. Connectie maken lukt alleen men krijgt geen lijst te zien.

[...]

Enige idee wat ik moet doen om het werkend te kriijgen? (misschien een optie aan of uit vinken....) Ik draai Tomato 1.10
Ik had er gisteren ook last van dat Portforwarding niet goed werkte, maar na een keer herstarten werkte het bij mij wel.
Naast dat je in Tomato op 'reboot' kan klikken, had ik echt een 'shutdown' gedaan en daarna even de stroom er van af.

Daarna werkte het bij mij.

Ik weet niet of er naast het fysiek de stroom er af halen dit enige voordelen heeft tegenover een 'Reboot' binnen tomato zelf, maar zoals ik al zei: it did the job 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 05:40

Totaalgeflipt

De enige echte

Gewoon DD-WRT v.23 SP2 standaard versie.
Maar dit staat ook allemaal wel in de dd-wrt wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Maar dit is niet de laatste versie.
Foutje van mij, maar ik zocht de laatste versie(Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 12:50
Momenteel draai ik Tomato op mijn WRT54GL en het gaat geweldig. :)
Maar ik ben bang dat Tomato binnenkort niet meer aan mijn eisen kan voldoen omdat ik graag een bepaald IP/IP-range wil gaan afknijpen in bandbreedte.
Welke firmware is hier het meest geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01
patrickt35 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:24:
Maar dit is niet de laatste versie.
Foutje van mij, maar ik zocht de laatste versie(Beta)
v24 RC4
M@NIC schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:15:
Maar ik ben bang dat Tomato binnenkort niet meer aan mijn eisen kan voldoen omdat ik graag een bepaald IP/IP-range wil gaan afknijpen in bandbreedte.
Ip's afknijpen op snelheid per ip range...?
Dat gaat je met tomato en dd-wrt niet lukken. Welke het wel kan weet ik niet.

[ Voor 66% gewijzigd door job op 29-10-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Dat v24 RC4 de laatste Beta versie was had ik ook al gevonden.
Maar er zijin zoveel versie's van. Welke van het lijstje moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nou, ten eerste heb je een linksys router. Dus een firmware voor de linksys (generic dus) lijkt me wel verstandig :)
En ten tweede, hier heb je een overzicht van de de versies: http://www.dd-wrt.com/wik...s_DD-WRT%3F#File_Versions
De standaard is voor de meeste mensen genoeg. :?
Ik zie het probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 30-10-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M@NIC schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:15:
Kan je hem niet gewoon een lagere prioriteit bij qos geven? Snelheid per ip instellen kan volgens mij niet echt inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Met qos kan je protocollen prioriseren (geen ip's). Dus daar kom je niet zo ver mee.
Misschien dat openwrt wel zoiets kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
job schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:59:
Nou, ten eerste heb je een linksys router. Dus een firmware voor de linksys (generic dus) lijkt me wel verstandig :)
En ten tweede, hier heb je een overzicht van de de versies: http://www.dd-wrt.com/wik...s_DD-WRT%3F#File_Versions
De standaard is voor de meeste mensen genoeg. :?
Ik zie het probleem niet.
Maar via downloads kom ik uit op het volgende lijstje, en daar zie ik geen standaard bij staan:
(het lijstje wat jij laat zien is v.23)

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 00:09
in dat menu click je op release candidates
dan op RC4
dan op generic broadcom (dat is de standaard proc die in linksys zit (bijna alle routers))
en dan zou ik voor de std_generic gaan, want volgens mij kan dat gewoon bij de WRT54GL, correct me if i'm wrong

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92171

Hoi,

Ik heb nu een WRTG54G (V7) en dat werkt niet echt lekker met een casema kabelabo. De verbinding wordt om de haverklap verbroken.
Weten jullie of de andere versies van deze router, GL, GS, wel goed functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:43

Investig8or

What goes up, could come down

Anoniem: 92171 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:24:
Hoi,

Ik heb nu een WRTG54G (V7) en dat werkt niet echt lekker met een casema kabelabo. De verbinding wordt om de haverklap verbroken.
Weten jullie of de andere versies van deze router, GL, GS, wel goed functioneren?
De verbinding tussen router en modem of tussen pc en router? Ik heb ook Casema kabel en heb sinds gisteren een WRT54GL (die nog niet geinstalleerd is...) dus ik kom er snel genoeg achter of ik problemen heb. Welke modem heb je en hoe merk je dat er geen verbinding is?

Ik ga trouwens tomato proberen na de vele goede reacties op dit forum. Ik vind het erg goed dat er firmware is die meer opties heeft dan de originele! (maar daarom heb ik de GL natuurlijk ook gekocht)

[ Voor 14% gewijzigd door Investig8or op 30-10-2007 13:55 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
is dat de wireless verbinding die de hele tijd uitvalt, of is het internet die uitvalt (maw werkt LAN nog wel)

zelf heb ik WRT54G v2.2 op casema draaien (2 huizen, 2 abbo's, 2 routers) en dat werkt perfect, heb in principe nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 20:23
Inmiddels weer een nieuwe tomato uit, http://www.polarcloud.com/tomato_111

Heb zojuist mijn WRT54GL v1.1 ontvangen en ga m direct flashen met deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:56:
is dat de wireless verbinding die de hele tijd uitvalt, of is het internet die uitvalt (maw werkt LAN nog wel)

zelf heb ik WRT54G v2.2 op casema draaien (2 huizen, 2 abbo's, 2 routers) en dat werkt perfect, heb in principe nergens last van
Alles valt weg, wireless en LAN.

Volgens Linksys ligt het probleem bij Casema (dat ze te snel van adres wisselen en dat kan de router niet bijbenen?). Maar van anderen heb ik gehoord dat het een combinatie is tussen V7 en Casema.

Maar dit probleem heb ik al sinds het begin en een oplossing is nog niet gevonden :(
Ik wil hier vanaf zijn door een andere type te kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 92171 op 30-10-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Investig8or schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

De verbinding tussen router en modem of tussen pc en router? Ik heb ook Casema kabel en heb sinds gisteren een WRT54GL (die nog niet geinstalleerd is...) dus ik kom er snel genoeg achter of ik problemen heb. Welke modem heb je en hoe merk je dat er geen verbinding is?
Ik merk dat de verbinding weg is omdat ik nergens meer op kan op internet.

Ik denk dat ik een Motorola kabelmodem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
meeste casema mensen hebben idd een motorola modem, maar dit is dus duidelijk je router die problemen geeft
valt dan ook echt je bekabeld netwerk uit, of is het alleen je wireless die niet goed is

het schijnt vaker voor te komen dat de v7 niet heel sterk is

[ Voor 11% gewijzigd door Frunz op 30-10-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:11:
meeste casema mensen hebben idd een motorola modem, maar dit is dus duidelijk je router die problemen geeft
valt dan ook echt je bekabeld netwerk uit, of is het alleen je wireless die niet goed is

het schijnt vaker voor te komen dat de v7 slecht is dus misschien kan je hem nog ruilen voor een GL
Ik heb een PC via een UTP kabel aan de router hangen en een laptop die wireless is verbonden. Bij beiden heb ik het zelfde probleem. Of ik kan bij het opstarten van de PC´s niet op internet of als ik verbinding heb valt het na een tijdje vanzelf weg.

Ik zal Linksys eens kontakteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Anoniem: 92171 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:24:
De wrt54G was een goede router (versie 1 t/m 4). Met versie 5 zijn de problemen begonnen.

Je kan eens de laatste firmware versie proberen (de linksys.com site loopt vaak voorop op de nl versies met firmware.. een nadeel kanaal 12 en 13 kan je dan niet meer gebruiken).
Ik hoop dat het met een nieuwere firmware beter werkt, maar als je het ding nog maar net hebt gewoon het ding weer inleveren (winkels kennen de problemen die dit model geeft wel) en een wrt54GL halen. :) Heb je veel meer plezier van.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 30-10-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:41:
[...]

De wrt54G was een goede router (versie 1 t/m 4). Met versie 5 zijn de problemen begonnen.

Je kan eens de laatste firmware versie proberen (de linksys.com site loopt vaak voorop op de nl versies met firmware.. een nadeel kanaal 12 en 13 kan je dan niet meer gebruiken).
Ik hoop dat het met een nieuwere firmware beter werkt, maar als je het ding nog maar net hebt gewoon het ding weer inleveren (winkels kennen de problemen die dit model geeft wel) en een wrt54GL halen. :) Heb je veel meer plezier van.
Ik zal eens kijken naar de nieuwste firmware.

Ik heb deze router nog geen jaar, maar ik betwijfel of de winkel waar ik het gekocht heb, cdromland, deze terug wilt nemen................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Aah je hebt hem al vrij lang. Ik dacht uit je post op te maken dat je hem nog maar net had.
Dan is terugbrengen lastig...
Geeft trouwens welke leuke dingen.. de router terugbrengen omdat die niet werkt , krijg je een nieuwe die ook niet werkt :P.
En ze moeten je helpen, want ze geven garantie op het product.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 30-10-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Ik heb de GL zojuist zonder problemen aan de praat gekregen met Casema, dus dat werkt wel goed. Is dat wegvallen niet na vaste prioden? Bijvoorbeeld een uur?

Ik heb vrij snel de tomato firmware erop gezet en dat bevalt me prima. Nu ben ik alleen bezig met dat ses lampje van cisco. Indrukken en hij gaat uit, kleur verandering als WLAN connect of er verkeer is, maar dat wil nog niet erg lukken. Maar dat is ook de charme van 3rd party firmware he, dat uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
Net Tomato 1.11 er op gezet.

Flashen ging weer zonder problemen, instellingen bleven gewoon bewaard etc.

Ik zal het morgen wel posten als ik bugs vind.

Edit:
Heel de avond gesurft en gaat nogsteeds goed. Het voelt net zoals vorige versies van Tomato weer hardstikke stabiel aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Pipooow op 31-10-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik had Tomato 1.11 vanmiddag al in de nieuwssubmit gegooid, maar hij staat nog steeds niet in de meuktracker op de frontpage. ;(

Ik heb 'm er net ook opgezet en tot nu toe nog geen problemen. Na het instellen waren de logs van mijn dataverkeer, die ik op een CIFS mount (Samba) had gezet, ook weer terug.

Wat me wel meteen opviel was dat ik in 1.10 6MB vrij geheugen had (zag ik nog even voordat ik de nieuwe firmware geflashed had nadat de router 17 dagen aanstond) en in 1.11 is dat 4,5MB. Niet wereldschokkend ofzo, maar wel apart terwijl de veranderingen in de firmware toch niet wereldschokkend zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jaap-Jan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:18:
Wat me wel meteen opviel was dat ik in 1.10 6MB vrij geheugen had (zag ik nog even voordat ik de nieuwe firmware geflashed had nadat de router 17 dagen aanstond) en in 1.11 is dat 4,5MB. Niet wereldschokkend ofzo, maar wel apart terwijl de veranderingen in de firmware toch niet wereldschokkend zijn.
Ik zou zeggen kijk over een paar dagen ook eens naar het vrije geheugen in 1.11.
Ik neem aan dat je dan een soortgelijke waarde zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Investig8or schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:42:
Ik heb de GL zojuist zonder problemen aan de praat gekregen met Casema, dus dat werkt wel goed. Is dat wegvallen niet na vaste prioden? Bijvoorbeeld een uur?

Ik heb vrij snel de tomato firmware erop gezet en dat bevalt me prima. Nu ben ik alleen bezig met dat ses lampje van cisco. Indrukken en hij gaat uit, kleur verandering als WLAN connect of er verkeer is, maar dat wil nog niet erg lukken. Maar dat is ook de charme van 3rd party firmware he, dat uitproberen :)
Het kan een uur zijn, maar ook een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Vanavond ook maar even Tomato erop knallen,
offtopic:
Uptime19 days, 7:58

Kun je nou, voor de nieuwe firmware, de router beter nog even resetten, of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:52:
offtopic:

Kun je nou, voor de nieuwe firmware, de router beter nog even resetten, of maakt dat niks uit?
Dat is eigenlijk wel mijn standaardmethode. Eerst resetten naar fabrieksinstellingen, dan flashen, daarna nog een keer resetten en vervolgens opnieuw instellen. Of het nodig is weet ik niet, maar volgens mij levert het uiteindelijk wel de minste problemen op.

Wat ik trouwens wel jammer vind, is dat ze bij Tomato nog niet echt lijken te werken aan IPv6 ondersteuning, vandaag ook weer een bericht dat de adresruimte begint op te raken. Ook providers houden zich een beetje op de vlakte en in Nederland is xs4all geloof ik de enige die al een IPv6 netwerk aanbiedt naar zijn gebruikers, maar op zijn minst support voor Sixxs en Freenet6 en het automatisch configureren van de firewall zou van mij wel eens geïmplementeerd mogen worden in Tomato. De enige firmware die het op dit moment ondersteund is dd-wrt en IPv6 support is toch op dit moment niet echt meer een gadget te noemen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-10-2007 21:29 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 20:23
Hoe wordt de up en download snelheid met de Tomato ervaren. Ik heb sinds gister een GL met de tomato v1.11 draaien. Hiervoor had ik een ZyXEL 2602HW welke het Nat gedeelte deed. Ik heb een 20/1 Mbit DSL verbindin.

Bij het up en downloaden tegelijk op de ZyXEL had download voorrang leek het, altijd volledige downstream en upstream hing er maar bij, zoveel als mogelijk. Van de 20/1 doet de ZyXEL ook netjes 20 downstream en 1mbit upstream.

Nu met de tomato/GL merk ik dat downstream inzakt en upstream voluit gaat. Van de 20/1 connectie blijft 10/1 over.

Valt dit te tweaken?.. iemand die het zelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
offtopic:

Knal gewoon die nieuwe firmware erop en klaar. Werkt de laatste paar keer in ieder geval zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

pjlgt schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:41:
[...]

Knal gewoon die nieuwe firmware erop en klaar. Werkt de laatste paar keer in ieder geval zonder problemen.
Heb hem er inmiddels opstaan, werkt leuk, even wennen vergeleken met dd-wrt. Maar draait stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

[...]

:Y

Tot nu toe zonder problemen, het cisco knopje/ lampje werkt als WLAN switch/indicator. Geen klagen dus over 1.11!

(goh, bekende nickname...)

[ Voor 3% gewijzigd door Investig8or op 31-10-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Investig8or schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

:Y

Tot nu toe zonder problemen, het cisco knopje/ lampje werkt als WLAN switch/indicator. Geen klagen dus over 1.11!

(goh, bekende nickname...)
Eerste wat ik ook dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Laatst online: 02-06 21:17
Bij mij liep tomato goed, maar na 2 dagen had ik een downloadsnelheid van 500kb/s. Zelfs na een reset. Weet iemand hoe dit kan komen? (Livebox ->WRT54GL). Als ik direct op het modem zat ging het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Het beste is de config te resetten na de upgrade.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 16:04
Na jaren trouwe dienst heb ik besloten mijn Draytek Vigor 2000E maar eens te gaan vervangen. Na dit topic door gelezen te hebben is het duidelijk dat het een WRT54G of GL moet gaan worden. Nu wil ik natuurlijk wel een aangepaste firmware er op kunnen zetten. Is de GL dan de enige optie of bestaat er nog wel een kans dat er ergens G modellen te koop zijn in de versie 1 t/m 4 ?

Graag zou ik ook willen weten of 1 van de aangepaste firmwares de mogelijkheid heeft voor het aanmaken van een VLAN.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
Phoolie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:48:
Na jaren trouwe dienst heb ik besloten mijn Draytek Vigor 2000E maar eens te gaan vervangen. Na dit topic door gelezen te hebben is het duidelijk dat het een WRT54G of GL moet gaan worden. Nu wil ik natuurlijk wel een aangepaste firmware er op kunnen zetten. Is de GL dan de enige optie of bestaat er nog wel een kans dat er ergens G modellen te koop zijn in de versie 1 t/m 4 ?

Graag zou ik ook willen weten of 1 van de aangepaste firmwares de mogelijkheid heeft voor het aanmaken van een VLAN.

Alvast bedankt.
WRT54G zou ik niet kopen, kans is groot dat je een V7 krijgt. en die zijn niet bepaald goed.

Zoals volgens mij in de openingspost stond:
de WRT54G tot en met versie 4 zijn daarna niet verder gegaan in versie 5 maar in de WRT54GL.

Vanaf Versie 5 werkt de WRT54G niet meer op een linux based firmware maar op een VxWorks firmware. de WRT54G heeft vanaf versie 5 ook minder geheugen dat de WRT54G 1tm4 en de GL.

Dus eigenlijk zijn de WRT54G's een nieuw product vanaf versie 5
terwijl de WRT54GL het vervolg is van de WRT54G versies 1tm4.

Als je nu een WRT54GL koopt krijg je waarschijnlijk de V1.1
En die zou ik kopen als ik jou was. kost evenveel als de huidige WRT54G maar heeft dus meer geheugen is daardoor makkelijker te flashen met Custom Firmwares (bv. HyperWRT / Tomato / DD-WRT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De mogelijkheid om op de GL andere software op te zetten is voor de meest mensen niet eens zo heel belangrijk.
Dat dat ding gewoon met de standaard firmware erg stabiel is wel.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 02-11-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 17:16
offtopic:

Neen, resetten hoeft, een keer je tomato of ddwrt hebt moet je niet resetten, de killer is al uitgevoerd (vx_works killer). HIj is nu eig al "geunlockt" om het zo te zeggen :+ .

offtopic:
Mijn maximum uptime met V23 SP2: 45 dagen. En dan was het nog alleen maar omdat ik de elektriciteit er even heb afgehaald voor een andere stekkerdoos ertussen te steken
job schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:03:
De mogelijkheid om op de GL andere software op te zetten is voor de meest mensen niet eens zo heel belangrijk.
Dat dat ding gewoon met de standaard firmware erg stabiel is wel.
StabielER wil ik geloven, maar mijns inziens draaien die dingen veel soepelder met een third party firmware...

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 03-11-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
StabielER wil ik geloven, maar mijns inziens draaien die dingen veel soepelder met een third party firmware...
[/quote]

De GL draait op de linksys software even stabiel en soepel als op dd-wrt of tomato....alleen zijn bij die laatsten de mogelijkheden veel groter.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
HyperBart schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:47:
[...]

Neen, resetten hoeft, een keer je tomato of ddwrt hebt moet je niet resetten, de killer is al uitgevoerd (vx_works killer). HIj is nu eig al "geunlockt" om het zo te zeggen :+ .
Volgens mij haal je wat zaken door elkaar. :)
Iemand die tomato heeft draaien, heeft nooit gebruik gemaakt van de vxworks_killer.
vxworks_killer is er alleen voor de wrt54g v5, & wrt54gs v5, v6 (waar tomato dus niet op draait).

En daarnaast is resetten niet voor het unlocken, maar om de nvram (het geheugen) volledig te wissen.
Na het flashen van een nieuwe firmware is het altijd aan te raden om een reset uit te voeren.
Blijf je binnen een zelfde firmware (dus bijv. van tomato 1.10 > 1.11) dan is resetten niet noodzakelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 03-11-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
Heeft iemand enig idee hoe goed de ingebouwde firewall in de WRT54GL is? Draai de standaard Linksys firmware (werkt perfect overigens :) ).

Wil wel weten of die firewall goed genoeg is om ZoneAlarm van mij pc te kunnen flikkeren aangezien die flink wat resources verbruikt. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar heeft bijvoorbeeld Tomato of een andere custom firmware een betere firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:31
Wat betreft casema ervaringen:
Ik heb een v2.2 met de linksys 4.20.8 firmware en geen problemen met het wegvallen van verbindingen. Ik heb er wel eens tomato (ik dacht 1.07) op gehad maar toen viel na steeds verschillende tijden de draadloze verbinding eruit. Bedrade deel deed het dan nog wel.

Bij een vriendin die ook casema heeft had de v5 veel problemen. Doe moest bijna dagelijks gereset worden. Die router is toen ingewisseld voor een v3.1 en toen waren de problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 19:02
jongens, ik word knettergek van dat kreng. De GL versie in dit geval. Weken draait ie heerlijk en hoppa....ineens weer helemaal brak. Ben weer de hele avond aan het &^$%^* om dat kreng aan de gang te krijgen. Ik draai overigens DDWRT.

Hoe kan het nu in vredesnaam dat het weken goed werkt en ineens helemaal niks meer. Hij vind hem wel in de lijst (overigens ook niet altijd) met volle sterkte etc....daar ligt het dus niet aan. Maar connecten......ho maar, helemaal niks.....

Wie oh wie kan me het verlossende antwoord geven. Als dit om de zoveel weken moet, dan ord ik nog gekker als ik nu al ben.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heb op het moment tomato (laatste versie), vergeleken met dd-wrt vind ik het een verademing, geen problemen meer met connecten met pptp inlog via speedtouch 546. En eindelijk wil hij van overal mijn vpn server goed serveren, met de standaard firmware waren daar een boel problemen mee.. En daarbij die interface ziet er gewoon gelikt uit en werkt ook redelijk intuitief.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Cubic X schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:45:
Heeft iemand enig idee hoe goed de ingebouwde firewall in de WRT54GL is? Draai de standaard Linksys firmware (werkt perfect overigens :) ).

Wil wel weten of die firewall goed genoeg is om ZoneAlarm van mij pc te kunnen flikkeren aangezien die flink wat resources verbruikt. Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar heeft bijvoorbeeld Tomato of een andere custom firmware een betere firewall?
de router firewall werkt prima. zolang je geen poorten in de router open zet ben je voor inkomend verkeer veilig zat. Maar voor uitgaand verkeer helpt de firewall uiteraard niets. Daarvoor heb je ZoneAlarm (of de windows firewall). De beslissing of je ZoneAlarm eraf gooit kan je beter zelf maken.
Bartez schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:01:
jongens, ik word knettergek van dat kreng. De GL versie in dit geval. Weken draait ie heerlijk en hoppa....ineens weer helemaal brak. Ben weer de hele avond aan het &^$%^* om dat kreng aan de gang te krijgen. Ik draai overigens DDWRT.
Welke versie van dd-wrt draai je nu? Gebruik je beta versie, pak eens een stable (desnoods een rc). Je zou ook eens naar een andere firmware kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 13:11
job schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:07:
[...]

de router firewall werkt prima. zolang je geen poorten in de router open zet ben je voor inkomend verkeer veilig zat. Maar voor uitgaand verkeer helpt de firewall uiteraard niets. Daarvoor heb je ZoneAlarm (of de windows firewall). De beslissing of je ZoneAlarm eraf gooit kan je beter zelf maken.
Ik ga misschien een beetje offtopic, maar bestaan er eigenlijk programma's die uitgaande connecties kunnen loggen zonder een complete firewall te draaien? Sinds ik een router met firewall heb gebruik ik geen ZoneAlarm meer, maar ik zou toch wel graag willen zien wat er qua uitgaand verkeer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
start > cmd > netstat
of als je het wat overzichtelijker wil kan je tcpview gebruiken.
Echt loggen is dat niet, maar je kan wel op elk moment zien met welke ip's je pc verbonden is.

Is dat niet naar je wens dan zou je een eigen topic kunnen aanmaken (maar eerst even googlelen en zoeken op GoT natuurlijk).

[ Voor 32% gewijzigd door job op 06-11-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik gebruik een WRT54GL V1.1 router voorzien van de laatste Tomato firmware.

Mijn dochter klaagt nooit over haar verbinding.
Als wireless adapter heeft ze een linksys pci kaart in haar pc zitten.

De downloadsnelheid op de bekabelde pc is altijd optimaal (995kb/s)

Echter wanneer ik een speedtest doe op haar pc, kom ik niet verder dan 600kb/s.
( http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin )

Windows geeft aan dat de ontvangststerkte uitstekend is.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 07-11-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Laatst online: 05-05 11:18
Ik weet niet hoever de router van het pci kaartje zit, maar volgens mij haal je met meer dan 3 meter sowieso al niet meer de volledige snelheid ook al geeft de kaart het wel aan.

Ik zit tenminste 3 meter van me router af en haal nu 800kb/s

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Craytahar schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:32:
Ik weet niet hoever de router van het pci kaartje zit, maar volgens mij haal je met meer dan 3 meter sowieso al niet meer de volledige snelheid ook al geeft de kaart het wel aan.

De pc staat recht boven de router op de grond. Dus 2 meter ertussen, en natuurlijk een betonnen vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

patrickt35 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:28:
[...]

De pc staat recht boven de router op de grond. Dus 2 meter ertussen, en natuurlijk een betonnen vloer.
Goedemorgen,

Had/heb hetzelfde probleem nog steeds. (zie me topic: Draadloos netwerk verliest veel performence )

Wat ik heb gedaan is gescant welke kanalen in me buurt al gebruikt werden, en dat waren o.a. 11(meerdere zelfs), 9, 7 en 6 dus ik heb toen gekozen voor 3. Want standaard krijg je kanaal 11 toegewezen. Had toen wel wat hogere snelheden behaald, 700 ipv 500/600 en een peek van 900kb van een torrent.

Met het bedraade haal ik tussen 900kb en 1000kb zowel torrents als testbestanden.

BTW mijn draadloze PC ligt hemelsbreed op een afstand van 5meter.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Craytahar schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:32:

En wat haal je bedraad dan? En wat is de max van je provider? 8Mbit?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Misschien meer een algemene linux vraag dan specifiek over deze router(s), maar misschien heeft iemand dit al eens voor elkaar weten te krijgen:

Ik wil graag dat in de (traffic) logs niet het doel ip wordt getoond maar het doel domein/hostname.
De logs worden keurig gesyslogd naar een andere computer, dat werkt prima. Een scriptje schrijven om de logs te verwerken lukt me ook wel, maar ik zit dus met de IP adressen ipv een hostname.

Ik heb al een poosje gezocht op oa op het forum van linksysinfo.org, maar nog niks nuttigs kunnen vinden. Ook heb ik alle config bestanden in /etc bekeken maar zag er niks tussenstaan dat mijn aandacht trok.

Eerder stond hier een ipcop pc als router, als ik me niet vergis gebruikte ik daar de squid logs om het verkeer te analyseren. Die gaf wel de hostname van elk request.

Het is trouwens een WRT54GL met Tomato 1.11 erop.
Heeft iemand een idee hoe je dit instelt? Elke tip/hint is welkom. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb met Tomato firmware de 'transmit power' in mn WRT54GL opgeschroefd naar 100 (default was 42) en ik merk wel vrij duidelijk dat het signaal in een uithoek van het huis nu beter is. Eerder was het altijd 'low' of 'very low' of viel het zelfs weg. Met de hogere waarden is het ineens aldoor 'good' tot 'excellent' :D (heel soms even een dipje naar low).

Nu lees ik dat waarden boven de 42 zinloos zijn of dat het je router kan beschadigen (?). Iemand een idee wat hier precies van waar is? Want ik laat hem het liefst zo hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
normaal gesproken boost je niet alleen je signaal, maar ook de noise waardoor je bereik wel beter wordt, maar de snelheid minder wordt (zal je met normaal internetten niet zo heel veel van merken)

meestal adviseren ze niet hoger te gaan dan 80. als je dan wel hoger wilt wordt er geadviseert actieve koeling te gebruiken (koelribben, fan)

je moet dus ook even kijken of je snelheid niet teveel inzakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Palomar schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:41:
Ik heb met Tomato firmware de 'transmit power' in mn WRT54GL opgeschroefd naar 100 (default was 42) en ik merk wel vrij duidelijk dat het signaal in een uithoek van het huis nu beter is. Eerder was het altijd 'low' of 'very low' of viel het zelfs weg. Met de hogere waarden is het ineens aldoor 'good' tot 'excellent' :D (heel soms even een dipje naar low).

Nu lees ik dat waarden boven de 42 zinloos zijn of dat het je router kan beschadigen (?). Iemand een idee wat hier precies van waar is? Want ik laat hem het liefst zo hoog staan.
Vaak gehoord, maar nog nooit gehoord van overleden routers door zendvermogen. Volgens mij kan het geen schade berokkenen aan je router. Wel even zorgen dat evt. extra opgewekte warmte makkelijk weg kan, maar dat geld voor ieder electrisch/zend apparaat. Beetje stom van de fabrikant om een zendvermogen mee te geven dat de touter killt, nietwaar?

Volgens mijn firmware info heb ik een vreselijk zendvermogen van 127 mW uit mijn Asus 500gP, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat-ie dat ook levert. M.i. is de zendsterke beperking alleen bedoeld om een slechte verbinding te voorkomen (verhouding sterkte signaal en noise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
De fabrikant stelt je niet in staat het zendvermogen te verhogen. 3rd party firmware asl DD-WRT en Tomato doen dat. En je kan je router wel degelijk naar de eeuwige jachtvelden helpen door het zendvermogen te hoog in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja dat geloof ik ook wel (bij pc's is het immers hetzelfde als je in de bios het voltage e.d. van je cpu gaat verhogen).

Maar stel dat 80-100 nog veilig is, kan ik de ruis dan ook nog verminderen door betere antennes te plaatsen? Of heeft dat er niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-02-2016
Ik heb een WRT54G v5.
Ik had veel problemen met dat ding als ik Torrent aan had staan of iets wilde kijken of luisteren dat gestreamd werd (internet radio, live streams (voetbal)).
Ging dat ding echt over de rooie.

Dus beetje op internet gezocht voor andere firmware. Las goede dingen over dd-wrt.
Dus die gedownload en vond een pagina met een beschrijving voor v5.
Alles netjes gevolgd.

In eerste instantie werkte het voor geen meter, kreeg geen wan-ip.
Was vergeten MAC adres te clonen, dus gedaan en toen werkte het wel (echter zonder goede web-gui) zie http://www.toffehaan.nl/vb_dd_wrt_fckd.jpg, dus dat is al k*t.

Daarnaast werkt het nog steeds niet goed als ik torrent aan heb staan: ik kan wel blijven downloaden via torrent en msn'en, maar brouwsen... ho maar! Ik kan dan ook niet meer brouwsen naar mn router.

Dus ik dacht ik zet de originele firmware weer erop.
Dat lukt dus niet, het enige wat ik dan te zien krijg is "upgrade failed".

Tot zover mijn ervaringen met wrt54g en firmware. Sta op het punt dat ding uit het raam te gooien 8)7 , tenzij er iemand met een briljant idee komt natuurlijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
r4vi4n schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:37:
Ik heb een WRT54G v5.
Ik had veel problemen met dat ding als ik Torrent aan had staan of iets wilde kijken of luisteren dat gestreamd werd (internet radio, live streams (voetbal)).
Ging dat ding echt over de rooie.

Dus beetje op internet gezocht voor andere firmware. Las goede dingen over dd-wrt.
Dus die gedownload en vond een pagina met een beschrijving voor v5.
Alles netjes gevolgd.

In eerste instantie werkte het voor geen meter, kreeg geen wan-ip.
Was vergeten MAC adres te clonen, dus gedaan en toen werkte het wel (echter zonder goede web-gui) zie http://www.toffehaan.nl/vb_dd_wrt_fckd.jpg, dus dat is al k*t.

Daarnaast werkt het nog steeds niet goed als ik torrent aan heb staan: ik kan wel blijven downloaden via torrent en msn'en, maar brouwsen... ho maar! Ik kan dan ook niet meer brouwsen naar mn router.

Tot zover mijn ervaringen met wrt54g en firmware. Sta op het punt dat ding uit het raam te gooien 8)7 , tenzij er iemand met een briljant idee komt natuurlijk! _/-\o_
Als je alle stappen hebt gevolgd zal je dit wel gedaan hebben, maar heb je na het flashen elke keer een 'hard reset'gedaan of je NVRAM geleegd?

Beste tip van mijn kant zou zijn om een GL te kopen en er tomato op te zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
r4vi4n schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:37:
Zonder erbij te zetten hoe je de oude er weer op probeert te zetten (dat moet namelijk vrij omslachtig met een tussen firmware, voordat je de linksys er weer op zet) kan niemand je helpen.
Wat doe je?
Wanneer krijg je die melding?
Welke firmware probeer je te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik heb ff iets doms gedaan. 8)7 8)7 8)7
Ik heb in de Tomato firmware local acces, en wireless acces op disable gezet.

Hoe kan ik nu nog mijn WRT54GL bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
volgens mij kan je met een harde reset gewoon terug naar de fabrieksinstellingen

dus reset inhouden (30 sec.)
stroom eraf, reset inhouden (30 sec.)
stroom weer erin, reset inhouden (30 sec.)

dan zou alles weer normaal moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Frunz schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:15:
volgens mij kan je met een harde reset gewoon terug naar de fabrieksinstellingen

dus reset inhouden (30 sec.)
stroom eraf, reset inhouden (30 sec.)
stroom weer erin, reset inhouden (30 sec.)

dan zou alles weer normaal moeten zijn
Oke, had ik inmiddels al gedaan. (En kan hem dus weer bereiken)
Maar kan ik niet middels een telnet in de router komen?

[ Voor 3% gewijzigd door patrickt35 op 12-11-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
Palomar schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:13:
Ja dat geloof ik ook wel (bij pc's is het immers hetzelfde als je in de bios het voltage e.d. van je cpu gaat verhogen).

Maar stel dat 80-100 nog veilig is, kan ik de ruis dan ook nog verminderen door betere antennes te plaatsen? Of heeft dat er niks mee te maken?
Met betere antennes maak je het signaal sterker zonder je transmit power hoger te zetten.
Dan nog: als je je transmit power te hoog zet krijg je nogsteeds (veel) ruis, al zal je signaal wat verder rijken.

Efficient gezien kun je met betere antennes de ruis verminderen, omdat je de transmit power dan dus lager kunt zetten, en nog dezelfde range hebt als met de standaard antennes met meer Transmit power (en daarbij meer ruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 18:42

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:17:
[...]

Oke, had ik inmiddels al gedaan. (En kan hem dus weer bereiken)
Maar kan ik niet middels een telnet in de router komen?
Als je Tomato draait:
Administration -> Admin Access -> Telnet Daemon -> Enable at startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Mr_Dark schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:14:
[...]

Als je Tomato draait:
Administration -> Admin Access -> Telnet Daemon -> Enable at startup
Dat kan ik nu wel veranderen jah, maar voor de harde reset natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Schweino schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:59:
De fabrikant stelt je niet in staat het zendvermogen te verhogen. 3rd party firmware asl DD-WRT en Tomato doen dat. En je kan je router wel degelijk naar de eeuwige jachtvelden helpen door het zendvermogen te hoog in te stellen.
In de meeste gevallen levert het ophogen van het vermogen ook geen echte netto winst. Zie voor een duidelijke uitleg (met spectrum shots van de ruis) het vorige topic. Wifi is 2-wegs verkeer. Het ophogen van het vermogen aan slechts 1 kant heeft geen zin indien de andere kant het vermogen niet (schoon) kan leveren. Het signaal lijkt beter / sterker maar de communicatie verloopt niet beter.
Edgarz schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:51:
[...]

Vaak gehoord, maar nog nooit gehoord van overleden routers door zendvermogen.
[...]
Beetje stom van de fabrikant om een zendvermogen mee te geven dat de touter killt, nietwaar?
En daarom ontbreekt de optie om dergelijke vermogens in te stellen ook in de stock router. Naast dat een hoog vermogen de router kan beschadigen is het mogelijk ook schadelijk voor de gezondheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 12-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik gebruik al enkele malen Tomato op mijn WRT54GL, naar volle tevredenheid.
Maar momenteel is mijn verbinding gedeelte met een langdurige logee en wil ik graag wat meer controle over mijn eigen verbinding.
Nu weet ik dat zoiets met Tomato niet gaat lukken, maar zijn er firmwares waar ik dit wel een beetje in kan controleren?
Misschien het IP afknijpen of een lagere prioriteit geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
M@NIC schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:48:
Ik gebruik al enkele malen Tomato op mijn WRT54GL, naar volle tevredenheid.
Maar momenteel is mijn verbinding gedeelte met een langdurige logee en wil ik graag wat meer controle over mijn eigen verbinding.
Nu weet ik dat zoiets met Tomato niet gaat lukken, maar zijn er firmwares waar ik dit wel een beetje in kan controleren?
Misschien het IP afknijpen of een lagere prioriteit geven?
Kijk eens in Tomato onder QoS zou ik zeggen, je zal verbaasd staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Daarmee kan je wel protocollen voorrang geven, maar niet specifieke ip's
Met dd-wrt kan je per lan poort de bandbreedte beperken.
Met dd-wrt kan je ook vlans aanmaken, en misschien dat je per vlan nog het een en ander kan instellen, meer informatie daarover moet je op het dd-wrt forum kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik kan onder QoS --> Classification een bepaald source IP- adres een bepaalde class (highest,high, medium, low, lowest, A, B, C, D, E) toewijzen en dan onder QoS --> Basic Settings van die bepaalde class aangeven wat de boven- en ondergrenzen zijn voor die bepaalde class en zo dus de (inbound en outbound) de bandbreedte beperken.

Wat niet wil is het beperken van de bandbreedte op een bepaalde poort. Ten minste, die optie heb ik nog niet gevonden. Maar je kan met Tomato wél de bandbreedte beperken per IP- of MAC- adres. :)

Net even getest en ik had mijn IP- adres toegevoegd aan de rules met class E, ingesteld dat class E inhbound 1% van mijn bandbreedte mag gebruiken (80kbit/s dus) en toen kon ik met 10kB/s het 100mb testbesteld binnenhengelen. Works like a charm dus hier. :) Sterker nog, ik laat nu gewoon QoS aanstaan met de default classifiers die al ingebakken zijn. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-11-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hmm. suf.. niet eens aan gedacht om het zo in te stellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Jaap-Jan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:38:
Ik kan onder QoS --> Classification een bepaald source IP- adres een bepaalde class (highest,high, medium, low, lowest, A, B, C, D, E) toewijzen en dan onder QoS --> Basic Settings van die bepaalde class aangeven wat de boven- en ondergrenzen zijn voor die bepaalde class en zo dus de (inbound en outbound) de bandbreedte beperken.

Wat niet wil is het beperken van de bandbreedte op een bepaalde poort. Ten minste, die optie heb ik nog niet gevonden. Maar je kan met Tomato wél de bandbreedte beperken per IP- of MAC- adres. :)

Net even getest en ik had mijn IP- adres toegevoegd aan de rules met class E, ingesteld dat class E inhbound 1% van mijn bandbreedte mag gebruiken (80kbit/s dus) en toen ik met 10kB/s het 100mb testbesteld binnenhengelen. Works like a charm dus hier. :) Sterker nog, ik laat nu gewoon QoS aanstaan met de default classifiers die al ingebakken zijn. :P
Bedankt voor de uitleg JanJaap! :D
Ik had al naar QoS gekeken maar had dit nog niet uitgevonden, ga ik vanavond even mee aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:05

Sr_Ogel

Klop klop klop

Jaap-Jan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:38:

Daar is ook een optie dat je specifieke poorten kunt beperken, standaard staat hij op any port maar het is mogelijk om daar van 1 of meerder poorten de snelheid te limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
alexkroeze schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:51:
[...]

Daar is ook een optie dat je specifieke poorten kunt beperken, standaard staat hij op any port maar het is mogelijk om daar van 1 of meerder poorten de snelheid te limiteren.
Ik bedoelde LAN poorten. Ik reageerde op job, die zei dat je met dd-wrt per lan poort de bandbreedte kunt beperken. Dat je TCP poorten kunt beperken had ik ook gevonden. ;)

Ik zit me alleen af te vragen hoe het werkt en ik heb een stukje gevonden:
Ethernet port. This special category lets you prioritize traffic originating from a particular switched router port. The “special” caveat is that Ethernet port priority only works on DD-WRT compatible routers using the ADM6996L chipset – this includes the Linksys WRT54G versions 1.0, 1.1, 2.0, and WRT54GS version 1.0.
Gebruikt dd-wrt de QoS die in die chip aanwezig is, of trekt het andere informatie uit de registers van de ethernet chip zodat die gebruikt kan worden voor QoS doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik hoop dat ik on-topic ben, maar ik overweeg aanschaf van een WRT54G - router. Ik heb begrepen dat het essentieel is teweten met welke hardware-variant je te maken hebt ivm alternatieve firmware en performance. Nu wordt op verschillende plaatsen de variant WRT54G-EU aangeboden en die kan ik niet plaatsen in het schema van de topic-start. Moet ik deze variant mijden of is het een aanrader.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Isaak Asimov schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:44:
Ik hoop dat ik on-topic ben, maar ik overweeg aanschaf van een WRT54G - router. Ik heb begrepen dat het essentieel is teweten met welke hardware-variant je te maken hebt ivm alternatieve firmware en performance. Nu wordt op verschillende plaatsen de variant WRT54G-EU aangeboden en die kan ik niet plaatsen in het schema van de topic-start. Moet ik deze variant mijden of is het een aanrader.. :?
Volgens mij is de WRT54GL nog steeds het beste aan te raden. :)
Zover bekend is deze ook een beetje ontwikkeld voor deze doeleinden... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:44

Meneer iCy

swarma

Kan ik van tomato gewoon weer teruggaan naar DD-WRT.

Eerst de router resetten met tomato en dan DD-WRT flashen?

WRT54GL

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 14-11-2007 15:18 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

iCy schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:18:
Kan ik van tomato gewoon weer teruggaan naar DD-WRT.

Eerst de router resetten met tomato en dan DD-WRT flashen?

WRT54GL
Volgens mij stond hierover iets in het vorige deel. Wellicht dat je dat nog kunt vinden. Het schijnt niet in alle gevallen helemaal lekker over te gaan. Wellicht dat je een antwoord in het DDWRT forum kunt vinden?

Waarom wil je trouwens terug (uit interesse)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je goed de boel reset voor en na de flash zie ik geen probleem om over te stappen van de ene naar de andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Isaak Asimov schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:44:
De WRT54G-EU is gewoon de europese variant van de WRT54G. Het enige verschil is de software, in Amerika mag het 13e kanaal niet gebruikt worden.

Maar kijk even naar de Wikipedia- site van de WRT54G, daar staat een heel mooi lijstje van alle types en waarmee de typenummers beginnen. Op die manier kun je op de doos al zien welke versie je hebt. Alleen types met serienummers tot en met CDFA kopen, anders kun je alternatieve firmwares wel vergeten. :)
M@NIC schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:16:
[...]

En dit is altijd safe. Geen gezeur met versies, gewoon een router die geschikt is en blijft voor alternatieve firmwares :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-11-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117601

Ik heb laatst de WRT54GL aangeschaft. Nu zou ik hier graag op één of andere manier een harde schijf op aan willen sluiten, hoe doe ik dit? (Ik zie geen USB poorten op de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 117601 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:22:
Ik heb laatst de WRT54GL aangeschaft. Nu zou ik hier graag op één of andere manier een harde schijf op aan willen sluiten, hoe doe ik dit? (Ik zie geen USB poorten op de router)
Dat kan niet zomaar tenzij de harddisk ook een ethernet poort heeft. De WRT54GL heeft geen mogelijkheid out of the box om randapparatuur hier op aan te sluiten. USB poorten zijn niet voorradig (mogelijk met modden) en de standaard firmware ondersteund een harddisk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
NAS kopen, zoals bijvoorbeeld de Western Digital My Book World Edition, dit is een harde schijf die aangesloten is via ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nou ik ben sinds gisteren even aan het prusten geweest met QoS om een bepaalde machine flink af te knijpen.
Dat gaat goed tot op een zekere hoogte.
Helaas slipt er nog wat bandbreedte tussen door die onder de class "Unclassified" valt terwijl dit helemaal niet zo is ingesteld.
Ook kan deze machine nog super veel verbindingen maken, maar heb op het internet al een scriptje gevonden om dit te beperker. (Tot hoelang blijft dat staan? Is dat na een reset weg?)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e0ed0228aa53742c92014ccae42068a1/full.jpg
Hier is mijn regel te zien, het bovenste mac-adres moet onder class E vallen.
Voor de zekerheid ook het IP er nog bij gezet, met of zonder... dit maakt geen verschil.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/386648a47b9379513725b9e38138f45d/full.jpg
Hier nog even de machine onder het device list overzichtje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/33abd3614de32f349b4638c7a0a0cfe2/full.jpg
Even een kleine greep uit mijn connectie overzicht, gesorteerd op class.
Nog een aardig deel van de connecties valt niet onder class E.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6383342693223d47e39dd098891ac553/full.jpg
Hier even een overzicht van de bandbreedte die gebruikt wordt.
Op dat moment vrij veel class Unclassified in vergelijking met class E.
Maar ik moet wel zeggen dat de Outbound Bandwidth Distribution goed gaat, helaas kan ik dat niet monitoren bij de Inbound Bandwidth Distribution. :(

Nu is mijn vraag, wat heb ik verkeerd gezet?
Het liefste wil ik dit natuurlijk waterdicht hebben.
Is het nu ook zo dat alle connecties onder Unclassified max verbinding hebben omdat dit niet onder class E valt?

[ Voor 4% gewijzigd door M@NIC op 14-11-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
M@NIC schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:07:
Nou ik ben sinds gisteren even aan het prusten geweest met QoS om een bepaalde machine flink af te knijpen.
Dat gaat goed tot op een zekere hoogte.
Helaas slipt er nog wat bandbreedte tussen door die onder de class "Unclassified" valt terwijl dit helemaal niet zo is ingesteld.
Ook kan deze machine nog super veel verbindingen maken, maar heb op het internet al een scriptje gevonden om dit te beperker. (Tot hoelang blijft dat staan? Is dat na een reset weg?)
Die regels (ik neem aan dat dat regels zijn voor de firewall) worden opgeslagen in het nvram en zijn pas weg als je een factory reset doet of een nieuwe firmware erin zet. De regels verdwijnen niet na een gewone reset. :)
[afbeelding]
Hier is mijn regel te zien, het bovenste mac-adres moet onder class E vallen.
Voor de zekerheid ook het IP er nog bij gezet, met of zonder... dit maakt geen verschil.

[afbeelding]
Hier nog even de machine onder het device list overzichtje.

[afbeelding]
Even een kleine greep uit mijn connectie overzicht, gesorteerd op class.
Nog een aardig deel van de connecties valt niet onder class E.

[afbeelding]
Hier even een overzicht van de bandbreedte die gebruikt wordt.
Op dat moment vrij veel class Unclassified in vergelijking met class E.
Maar ik moet wel zeggen dat de Outbound Bandwidth Distribution goed gaat, helaas kan ik dat niet monitoren bij de Inbound Bandwidth Distribution. :(

Nu is mijn vraag, wat heb ik verkeerd gezet?
Het liefste wil ik dit natuurlijk waterdicht hebben.
Is het nu ook zo dat alle connecties onder Unclassified max verbinding hebben omdat dit niet onder class E valt?
Bij mij staat 'From: 192.168.0.31' bovenaan en de enige Unclassified verbindingen die ik dan heb zijn de lokale verbindingen (verbinding tussen computer <--> router en router <--> internet, maar niet computer <--> internet). Dat dat bij jou niet zo is, vind ik wel apart en lijkt me niet te kloppen. Misschien kun je het IP boven het MAC adres zetten. Misschien dat je op de client zelf kunt kijken of je QoS regels wel werken, oftewel: de downloadsnelheid checken. Ik heb ook geen uitgebreide ervaring met QoS, ik heb het gewoon geprobeerd en ItWorksForMe™. :)

• job
never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door job op 15-11-2007 09:07 ]

• Isaak Asimov
Heb de WRT54GL maar besteld bij Pixmania voor €61,- ; bedankt voor het duidelijke advies.. :*)
M@NIC schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:16:
[...]

• Isaak Asimov
Bij de Makro hadden ze twee weken geleden nog een NAS van Packard Bell, de Deskstore 3500 met FTP-mogelijkheid en 500 GB capaciteit voor €130,- inclusief. Die heb ik zelf aangeschaft en werkt aardig.. :*)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.