Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:37:
[...]
Ik zal je eerdaags ook eens toevoegen, kom je nu ook al vaak tegen terwijl je nog niet in mijn friends list staat, helaas met de afwezigheid van de HUB members blijft Khaos server vaker leeg, ik zit er zelf altijd wel even op om de vlieg skills proberen te verbeteren maar na 15 minuten vliegen in je eentje heb je dat ook wel weer gehad.
Wat is er trouwens mis met het spawncampbeleid?? Ben wel nieuwsgierig.
Bfunk gaat de laatste dagen echt behoorlijk tekeer, al 2 dagen: "Most Engineer XP".
Ik was er expres niet op ingegaan totdat jij zelf even op dit forum wat van je had laten horen, dat leek me wel zo eerlijk. Ik kwam er overigens mee omdat je het op een server (niet de Khaos-server) met een of andere vreselijk onbeschofte Roemeen (of Bulgaar, kon het aan de kleur van z'n tag zien, maar ben dat weer vergeten) aan de stok kreeg over dit onderwerp. En ik heb ook al meegemaakt dat je mensen van de Khaos server bande wegens spawncamping. Terwijl al die mensen, hoe hufterig soms ook, in mijn ogen niets fout deden.
De vorige reacties van Zenix en, met name, GENETX hebben me al wat gras voor de voeten weggemaaid, maar ik zal je proberen uit te leggen waarom spawncamping niet erg is. Spawncamping in mijn boekje is het op een moeilijk bereikbare plaats gaan liggen binnen het bereik van de (forward) spawn van de tegenstander om te snipen of artillerie te spammen. Dit is alleen bedenkelijk (maar niet ontoelaatbaar) als dat gebeurt door iemand die zich achter (dus in de tegenovergestelde richting van waar jij heen moet) jouw primary spawn (dus de spawn waarvan je MOET spawnen, omdat je geen andere keus hebt) verschanst. Het (steeds) heroveren en bezetten van een forward spawn is geen camping, maar een tactiek die vaak cruciaal is. Degene die bijvoorbeeld op Area 22 de beide eerste forward spawns weet in te nemen maakt een goede kans de generator op te blazen/te beschermen. Je zult dus mensen moeten hebben die met een schuin oog op de radar dat soort objectives in de gaten houden.
Ik begrijp jouw afkeer van dit soort dingen denk ik prima. Ik heb je meegemaakt als een speler die vooruit wil en die objectives wil volbrengen, je stats pagina zegt mij wat dat betreft alles. Daar is niets mis mee, integendeel ik vind zulke mensen altijd fijn om mee te spelen, omdat ik zelf meer een ondersteunend type speler ben en dan is het lekker als je een pinchhitter hebt die je kunt begeleiden als medic o.i.d.. Maar je kunt niet altijd zomaar vooruit en verwachten dat de tegenstander zich zal onthouden van praktijken die jij laf vindt. Daarom: Waarom spawncampen mag:
- Regels tegen spawncampen zijn amper op te stellen en vaak arbitrair. Wanneer mag een sniper bijvoorbeeld beginnen te schieten op even daarvoor gespawnde spelers?
- Als je de spawncamper(s) niet te slim of te sterk af kunt zijn, dan verdien je de winst niet. Zie ze maar als uitdaging.
Lastige sniper? Beter bewegen (bunnyhoppen met knife/spikes, zie me maar te raken), iemand een omtrekkende beweging laten maken (8 van de 10 keer succesvol), countersnipen, artillerie erop (dat is ook een van mijn faves Goner, gewoon die Hammer erop, reduceren tot de grondatomen die hap) of naderen met voetuigen. Een sniper ziet meestal heel veel van een heel klein gebied: z'n scope. Als hij buiten bereik van zijn eigen radar ligt is hij zo goed als blind (ik gebruik in zo'n geval m'n 3rd eye als GDF special ops)
Mensen in je forward spawn? Met een paar man aftuigen, hun spawn innemen of gebruik maken van het numerieke overwicht bij de objective, want wie bij je spawn z'n tentje heeft opgeslagen, zit niet bij je objective.
- Spawncampers zijn meestal niet de beste of eendimensionale spelers. Ze kunnen vaak maar een trucje. Zonder die scope zijn sommige snipers geen stuiver waard (als ze moeten schakelen naar pistol of blaster voor als ik ze te dicht ben genaderd, heerlijk!). Sommige field ops/oppressors zijn niets als ze geen mensen kunnen killen met violators of airstrikes. Zoek ze op en maak er een speciaal punt van om ze te vernederen. Blijf ze kapot maken en trashtalken totdat ze stoppen of, nog beter, je server verlaten. Ga geen discussie met ze aan. Spawncampen kost bovendien tijd: je moet in positie zien te komen door een omtrekkende beweging te maken. Als het dan ook nog eens niets oplevert houden een hoop het voor gezien. Op Volcano laatst heb ik zeker 15 van die figuren die vanaf het Core gebouw links of de bergen rechts van de GDF spawn violators dachten te kunnen gooien met de shotgun gesloopt, soms met 3 tegelijk en als je je dat laat door aandoen door een redelijke speler als ik, dan ben je gewoon een speler van niks.
- Last and wat mij betreft ook least: andere mensen hebben ook voor deze game betaald en mogen dus zelf weten welke lamme invulling ze aan het spel geven. Maar niet op jouw eigen server, uiteraard.
Enige vervelende is dat spawncampen voor de camper(s) zelf vaak weinig coördinatie vereist en er voor degene die er last van heeft meestal wel teamplay nodig is om het probleem te neutraliseren. Of misschien is het daarom juist niet vervelend...
Als je nog aan het lezen bent: props voor jou en voeg SilverIFuture toe aan je lijst.
***Edit*** Zie dat je al gereageerd hebt, dacht dat het beleid ook voor de fw spawns gold...
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 07-11-2007 11:50
]