Ik heb 'm op... 15. Ik heb 'm steeds naar boven bijgesteld om mezelf te pushen met hoge sensitivity te werken.DjWannaB2002 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:43:
Hoe gevoelig hebben jullie je muis afgesteld in de game? Mijne staat geloof ik op 8 daar waar hij in ET op 3 stond ofzo.....
Je kan die setting niet vergelijken met anderen. Dit is afhankelijk van andere factoren dan alleen het spel zelf. Muisinstelling in windows, gevoeligheid van de muis zelf, DPI instelling van de muis tijdens het spel (zoals bijv bij de G5). Het is goed mogelijk dat een sensitivity setting van 15 hetzelfde opleverd als een setting van 3 bij een andere pc. Ook de setting vergelijken tussen 2 verschillende game engines gaat niet op.DjWannaB2002 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:43:
Hoe gevoelig hebben jullie je muis afgesteld in de game? Mijne staat geloof ik op 8 daar waar hij in ET op 3 stond ofzo.....
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Anoniem: 209492
Helemaal correct. Stom dat ik daar zelf niet aan dacht. Voor wat het waard is: Razer DeathAdder op 1000Hz polling, 1800 dpi, sensitivity 10. Maar goed, de kans dat je hetzelfde materieel hebt is niet erg groot...Acid_Burn schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:09:
[...]
Je kan die setting niet vergelijken met anderen. Dit is afhankelijk van andere factoren dan alleen het spel zelf. Muisinstelling in windows, gevoeligheid van de muis zelf, DPI instelling van de muis tijdens het spel (zoals bijv bij de G5). Het is goed mogelijk dat een sensitivity setting van 15 hetzelfde opleverd als een setting van 3 bij een andere pc. Ook de setting vergelijken tussen 2 verschillende game engines gaat niet op.
2 'mines' tips :
- plaats geen mijn als er een unconscious enemy in de buurt ligt (tip : tegenstander eerst 'gibben')
- plaats mijnen onder ventilator shafts in Volcano ; worden getriggerd door binnenkomende Flyer Drones !! (tip : niet te dicht bij blijven hangen!)
- plaats geen mijn als er een unconscious enemy in de buurt ligt (tip : tegenstander eerst 'gibben')
- plaats mijnen onder ventilator shafts in Volcano ; worden getriggerd door binnenkomende Flyer Drones !! (tip : niet te dicht bij blijven hangen!)
Hmmm ok, stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ach als het maar prettig speelt denk ik dan maar.Acid_Burn schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:09:
[...]
Je kan die setting niet vergelijken met anderen. Dit is afhankelijk van andere factoren dan alleen het spel zelf. Muisinstelling in windows, gevoeligheid van de muis zelf, DPI instelling van de muis tijdens het spel (zoals bijv bij de G5). Het is goed mogelijk dat een sensitivity setting van 15 hetzelfde opleverd als een setting van 3 bij een andere pc. Ook de setting vergelijken tussen 2 verschillende game engines gaat niet op.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Inderdaad. De sensitivity is heel persoonlijk. De 1 vind het prettig om met 1 cm muisbeweging 360 graden te draaien en de andere wil daar het liefst zijn hele muismat voor gebruiken. Bij mij scheelt het per wapen.. Als ik lig te sniperen wil ik juist dat ie minder gevoelig is. Daar komen die extra settings van de G5 erg goed van pas.
Of plaats die mines in de vents door op de schouders van een gehurkte medespeler te gaan staan. Gaan proximity mines ook nog af als de tegenstander bewusteloos ligt dan?Goner schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:09:
2 'mines' tips :
Bewusteloze speler kan je de mines zien planten en zn teammates waarschuwenAnoniem: 209492 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:21:
[...]
Of plaats die mines in de vents door op de schouders van een gehurkte medespeler te gaan staan. Gaan proximity mines ook nog af als de tegenstander bewusteloos ligt dan?
Ook dat, maar ik bedoelde eigenlijk dat als de tegenstander echt dichtbij ligt, je mijn in je snufferd ontploft!! Vraag maar niet hoe ik daarachter kwam ...GENETX schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:23:
Bewusteloze speler kan je de mines zien planten en zn teammates waarschuwen
Uiteraard! Als het echt interessant is, probeer ik ook nog wel 's 'tap in' om langer te blijven kijken.maar ik kijk altijd even wanneer ik bewusteloos lig.
In mijn ervaring wel ...Anoniem: 209492 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:21:
Gaan proximity mines ook nog af als de tegenstander bewusteloos ligt dan?
By the way ; heb net een Nvidia 8600GTS kaart gekocht.
Welke drivers zijn ivm ET:QW aan of af te raden ??
[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 12-11-2007 16:40 ]
Ik hoor altijd wel goede verhalen over de Omega drivers, dus de moeite waard om die uit te proberen denk ik.Goner schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:33:
[...]
Ook dat, maar ik bedoelde eigenlijk dat als de tegenstander echt dichtbij ligt, je mijn in je snufferd ontploft!! Vraag maar niet hoe ik daarachter kwam ...
[...]
Uiteraard! Als het echt interessant is, probeer ik ook nog wel 's 'tap in' om langer te blijven kijken.
[...]
In mijn ervaring wel ...
By the way ; heb net een Nvidia 8600GTS kaart gekocht.
Welke drivers zijn ivm ET:QW aan of af te raden ??
Er worden al een hele tijd geen NVIDIA drivers gemaakt door demensen van Omegadriver. Welke driver te nemen? 163.75 WHQL denk ik zo. De 164.xx reeks schijnt met veel ganes problemen te hebben (8800GT strategie ivm Crysis heb ik ergens gelezen -> slechte kwaliteit want het is een beta driver...).
Ik wil even de move van het jaar met jullie delen:
Ik was als Strogg aan het spelen op Outskirts. De GDF controleerde de transmitroom (medictrain door de verdediging heen) en had met een halve minuut te gaan de databrain daar weten te krijgen. Hele kamer vol rode pijlen geen enkele groene in buurt. Game over, zou je denken. Het transmit-balkje begint te lopen en stopt opeens echt 1 seconde voor verzending, waarna de databrain naar z'n startlocatie terug geteleporteerd wordt. Ik begreep aanvankelijk niet wat er gebeurd was, tot bleek dat een van onze infiltrators een disguise had aangenomen, zich in de buurt van de terminal had opgehouden en de GDF-soldaat die de databrain aan het verzenden was een mes in z'n rug had geplant. In een kamer stampvol met GDF. Met nog 30 seconden te gaan werd het voor de GDF daarna een kansloze opgave. Props voor deze man: http://stats.enemyterritory.com/profile/Blind_Watchmaker
Ik was als Strogg aan het spelen op Outskirts. De GDF controleerde de transmitroom (medictrain door de verdediging heen) en had met een halve minuut te gaan de databrain daar weten te krijgen. Hele kamer vol rode pijlen geen enkele groene in buurt. Game over, zou je denken. Het transmit-balkje begint te lopen en stopt opeens echt 1 seconde voor verzending, waarna de databrain naar z'n startlocatie terug geteleporteerd wordt. Ik begreep aanvankelijk niet wat er gebeurd was, tot bleek dat een van onze infiltrators een disguise had aangenomen, zich in de buurt van de terminal had opgehouden en de GDF-soldaat die de databrain aan het verzenden was een mes in z'n rug had geplant. In een kamer stampvol met GDF. Met nog 30 seconden te gaan werd het voor de GDF daarna een kansloze opgave. Props voor deze man: http://stats.enemyterritory.com/profile/Blind_Watchmaker
Hele project gaat even on-hold ... de XFX 8600GTS heeft 2 power-cables nodig en ik heb er maar eentje overGENETX schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:38:
Welke driver te nemen? 163.75 WHQL denk ik zo.
(lach niet, Blont!)
Dat zijn wel de verhalen die het spel zo cool makenAnoniem: 209492 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:50:
Ik wil even de move van het jaar met jullie delen:
Flickr PSN ID= cheironnl
Huh? Volgens mij heeft een 8600GTS echt geen 2 power cables nodig.... Was ff op zoek om te kijken wat voor voeding ik nodig ga hebben bij een nieuw systeempje. In het "Welke voeding" topic kwam ik een bericht tegen dat een 8600 helemaal geen externe voeding nodig heeft. Gewoon even de specs lezen. weet niet hoe de 8600GTS presteerd, misschien kun je beter even een weekje op de HD 38xx serie wachten. Die is aardig sneller als een 8600GTS en kost rond de 150 euro is de verwachting. Meende dat hij ergens (HD 3850) tussen de 8600 en 8800 serie zat.Goner schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:11:
[...]
Hele project gaat even on-hold ... de XFX 8600GTS heeft 2 power-cables nodig en ik heb er maar eentje over![]()
(lach niet, Blont!)
2* Molex? Ik kan het mij niet voorstellen.Goner schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:11:
[...]
Hele project gaat even on-hold ... de XFX 8600GTS heeft 2 power-cables nodig en ik heb er maar eentje over![]()
(lach niet, Blont!)
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik kan op de foto's geen molex ontdekken.. er zit wel een vage aansluiting op though.
Ik zie een enkele 6-pins aansluiting. Dat moet toch geen probleem zijn?
Flickr PSN ID= cheironnl
Er zit op de kaart een 6-pins aansluiting en er zit een kabeltje bij met een 6-pins (PCIe) stekker aan de ene kant en 2 4-pins (molex?) stekkers aan de andere kant ...
Heb eens zitten kijken bij andere 8600GTS kaarten en ze hebben het allemaal, zelfs de MSI die een heatpipe heeft.
zie (power cable) :
http://www.newegg.com/Pro...TS-T2D256EZ+HD+Video+Card
Blijkbaar zijn er voedingen met 6-pins PCIe stekkers, maar helaas ... de mijne niet.
Heb eens zitten kijken bij andere 8600GTS kaarten en ze hebben het allemaal, zelfs de MSI die een heatpipe heeft.
zie (power cable) :
Blijkbaar zijn er voedingen met 6-pins PCIe stekkers, maar helaas ... de mijne niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 12-11-2007 23:46 ]
Anoniem: 239234
Heb je weer en wind getrotseerd om die kaart te halen, heb je zo'n 'kort lelijk woord' probleem.Goner schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:11:
[...]
(lach niet, Blont!)
Ik zal niet lachen

Dan nog kan ik het mij niet voorstellen dat een 8600 2* molex nodig heeft. Ik zou hem eens met 1 * proberen, kijken wat hij doet.
Flickr PSN ID= cheironnl
Euh, ik zie op die plaatjes een doodnormale gfx-kaart met 1 6-pins pci-express aansluiting... Als jouw voeding niet zo'n kabel heeft, dan moet je dus dat converterkabeltje gebruiken. Dus: de 2 molexen op je voeding aansluiten en de 6-pins stekker op je grafische kaart. Of zie ik het nu helemaal verkeerd en bedoelde je te zeggen dat je maar één zo'n 4-pins molex over hebt? Dan trek je er toch gewoon iets (een hdd, of dvd drive die je amper gebruikt) uit?Goner schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:36:
Er zit op de kaart een 6-pins aansluiting en er zit een kabeltje bij met een 6-pins (PCIe) stekker aan de ene kant en 2 4-pins (molex?) stekkers aan de andere kant ...
zie (power cable) :
Ik vermoed (nooit getest) trouwens dat je met een enkele molex of een splitter gezeik zult krijgen, omdat de kaart dan wellicht onvoldoende stroom krijgt (misschien niet eens voor standaard 2d-werk, maar alleen onder belasting). Ik denk dat dat ook afhangt van de sterkte van de voeding en de mate waarin die voeding belast wordt, maar al met al is de graka het meest stroombehoeftige element van je computer en die zul je dus goed aan moeten sluiten.
Btw: 6-pins PCIe is een standaard die al een paar jaar in gebruik is. Mijn Enermax uit medio 2005 had dat al, net als mijn huidige Corsair.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 209492 op 13-11-2007 10:36 ]
Laatste reactie, ik sleep jullie nogal off-topic ...Anoniem: 209492 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:09:
Of zie ik het nu helemaal verkeerd en bedoelde je te zeggen dat je maar één zo'n 4-pins molex over hebt? Dan trek je er toch gewoon iets (een hdd, of dvd drive die je amper gebruikt) uit?
Inderdaad, heb maar 1 4-pins over en de rest is al 'doorgelust', da's ook geen aanrader blijkbaar.
Heb in het 'videoplanken' forum gevraagd en wordt toch afgeraden om met 1 te werken of te splitten. Ik ga dus even bellen met Paradigit of ik 'm kan ruilen voor een XFX 8600GT XXX ...
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=594&Itemid=40
Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 13-11-2007 13:46 ]
Pfff mn stats schieten nog niet echt op. Je moet flink wat spelen wil je wat omhoog gaan met je statestieken zo te zien. Sta pas op 25% van behaalde doelen bij light weapons. Morgen maar eens flink wat tijd steken in het spelen op ranked servers om zo mn stats wat op te krikken. Al gaat de lol van het spelen natuurlijk wel voor

net of die stats online wat zeggen. Alleen de zwaar verslaafden komen hoog te staanDjWannaB2002 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:16:
Pfff mn stats schieten nog niet echt op. Je moet flink wat spelen wil je wat omhoog gaan met je statestieken zo te zien. Sta pas op 25% van behaalde doelen bij light weapons. Morgen maar eens flink wat tijd steken in het spelen op ranked servers om zo mn stats wat op te krikken. Al gaat de lol van het spelen natuurlijk wel voor
Haha, generalisatie alert!Zenix schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:55:
[...]
net of die stats online wat zeggen. Alleen de zwaar verslaafden komen hoog te staanBijvoorbeeld die mensen die 24/7 spelen en aan de drugs zitten.
Weldegelijk zeggen die iets over je eigen voortgang! De ranking zelf opzicht is niet interessant, omdat daar het inderdaad op lijkt wie er het meeste tijd in stopt, die staat bovenaan. Maar de stats zelf zijn leuk om te zien, je hebt meteen een duidelijk beeld hoe je schiet met diverse wapens en kunt makkelijk op meerde vlakken jezelf vergelijken met je vrienden / clangenootjes.Zenix schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:55:
net of die stats online wat zeggen. Alleen de zwaar verslaafden komen hoog te staanBijvoorbeeld die mensen die 24/7 spelen en aan de drugs zitten.
Dat klopt. Maar iedereen speeld toch verschillende classes of houdt van verschillende wapens / voertuigen dus echt vergelijken is niet zo makkelijk. Daarvoor zijn er teveel verschillende dingen. Je kan niet aan stats zien die is beter dan die ofzo. En het zegt voor mij niks over mijn voortgang iig. Dat zie ik beter aan mn eigen spel, als je spelers pakt die je eerst niet pakte dan zie je vooruitgang. Dat zie je aan die stats niet zo. Vind het wel grappig dat sommige mensen zich soms druk maken om ranking of hun stats op die pagina terwijl het over public play gaat voor je plezier voornamelijk. Ik maak me alleen maar druk over hoe ik speel in prac of een offi cw. Die tijd dat dat soort dingen me iets deden heb ik gehadNickbn schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:47:
[...]
Weldegelijk zeggen die iets over je eigen voortgang! De ranking zelf opzicht is niet interessant, omdat daar het inderdaad op lijkt wie er het meeste tijd in stopt, die staat bovenaan. Maar de stats zelf zijn leuk om te zien, je hebt meteen een duidelijk beeld hoe je schiet met diverse wapens en kunt makkelijk op meerde vlakken jezelf vergelijken met je vrienden / clangenootjes.
Heb ik ze ook voor. Ik kijk vooral naar schotpercentage, k/d ratio en objectives completed, puur voor eigen referentie. Kan ik tenminste zien of ik beter begin te schieten (gelukkig wel!).Nickbn schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:47:
[...]
Weldegelijk zeggen die iets over je eigen voortgang! De ranking zelf opzicht is niet interessant, omdat daar het inderdaad op lijkt wie er het meeste tijd in stopt, die staat bovenaan. Maar de stats zelf zijn leuk om te zien, je hebt meteen een duidelijk beeld hoe je schiet met diverse wapens en kunt makkelijk op meerde vlakken jezelf vergelijken met je vrienden / clangenootjes.
Ok, nu ga ik het toch maar vragen: in het level waarbij het laatste objective is voor de Strogg met een Fly-Drone iets slopen, waar moet ik in hemelsnaam zijn? Ik ga elke keer naar dat gekooide deel toe, maar dat is blijkbaar fout
Flickr PSN ID= cheironnl
De energy core in Volcano ...
Hier staat een 'walkthrough', de screenshots onderaan laten wel goed zien waar eea zich bevindt.
http://4newbies.planetwol...W/volcano-walkthrough.php
Hier staat een 'walkthrough', de screenshots onderaan laten wel goed zien waar eea zich bevindt.
http://4newbies.planetwol...W/volcano-walkthrough.php
Anoniem: 128025
Paar leuke potjes gisteren Silver, of Menno
, op 2 servers werden de GDF echt weggespeeld, maar dat kwam vooral door hun zelf ze waren heel druk bezig, alleen niet met de objectives. Goed voorbeeld was de Island map waar het 12vs12 was en er maar 4 a 6 man van GDF echt probeerde om bij de Generator te komen. Tegen die tijd hadden wij als Strogg al een super team dus binnen in die bunker zaten medics, ik was engineer en plaatste lekker (self arming) mines op leuke plaatsen, tot 3 keer toe zonder ammo komen te zitten die map, met dank aan de medics lag er dan wel weer ergens stroyent. Zullen die gasten bij GDF gebaald hebben, enne nog bedankt voor de revives zo af en toe Silver 
Laatste potjes die ik speelde waren op de Khaos server en toen kwam Cheiron ook nog langs, werdt de GDF weer vastgezet door een goed samenwerkend Strogg team, RedJenny had iets van 250XP na de eerste ronde, die had zich tactisch opgesteld met een Desecrator en kon de MCP af houden, alleen de enkele engineer die in het GDF team zat die probeerde steeds te repareren en toen werdt het meer XP farmen. Gelukkig hadden we ook nog wat andere middelen om de GDF tegen te houden, Violators
Laatste potjes die ik speelde waren op de Khaos server en toen kwam Cheiron ook nog langs, werdt de GDF weer vastgezet door een goed samenwerkend Strogg team, RedJenny had iets van 250XP na de eerste ronde, die had zich tactisch opgesteld met een Desecrator en kon de MCP af houden, alleen de enkele engineer die in het GDF team zat die probeerde steeds te repareren en toen werdt het meer XP farmen. Gelukkig hadden we ook nog wat andere middelen om de GDF tegen te houden, Violators
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 128025 op 14-11-2007 07:29 ]
Goner, bedankt, handige link!
Gisteren inderdaad anderhalf campaign op Khaos gespeeld. Volgens mij de eerste campaign 2--1 verloren. Ik zat dan in het verliezende GDF team, maar het ging zeker niet slecht. Sewer verloren we nipt 2 minuten voor einde terwijl we goed stonden te verdedigen. De hele zooi was gemined, maar toch stond er iemand te hacken. Erg jammer dat we die verloren.
Volcano hadden we moeten winnen, maar na het laatste signaal gaven 3 mensen toe dat ze niet wisten waar de flyer drones naartoe moesten (ja.. ik ook
). Ik heb zelf 3 drones naar de verkeerde ruimte geleid, als die goed waren gegaan hadden we gewonnen. Niet slecht dus.
Refinery hadden zijn we tot de 3e objective gekomen. Eerste twee gingen redelijk soepel (jeej, heb de shield gen gehacked
), maar de derde was supermoeilijk. De strogg hadden volgens mij vet veel medics en die mines ben ik ook een paar keer tegengekomen. Geen door komen aan. Ook het refreshen van de APT werd goed gedaan. Elke keer als ze werden weggehaald stonden er asap weer nieuwe turrets. Vreselijk! Daar hadden we eigenlijk 2 fulltime Field Ops voor nodig (maarja, ook agressors nodig!)
Toch 1 van de twee einddingen kapot gekregen met de GDF, dat vond ik al heel wat.
En het laatste level was er op een gegeven moment maar 1 strogg
Dat was dus snel gedaan. Wel nog 2 keer dood gegaan door een stomme moedewillige teamkiller en een teamgenoot die een mijn af liet gaan die een andere mijn af liet gaan waar ik bij stond 
Ik hoop wel dat er nog gekeken gaat worden naar de balance van de missies: Strogg heeft maar 5 offence maps terwijl GDF er 7 heeft, en ze zijn erg pittig.
Gisteren inderdaad anderhalf campaign op Khaos gespeeld. Volgens mij de eerste campaign 2--1 verloren. Ik zat dan in het verliezende GDF team, maar het ging zeker niet slecht. Sewer verloren we nipt 2 minuten voor einde terwijl we goed stonden te verdedigen. De hele zooi was gemined, maar toch stond er iemand te hacken. Erg jammer dat we die verloren.
Volcano hadden we moeten winnen, maar na het laatste signaal gaven 3 mensen toe dat ze niet wisten waar de flyer drones naartoe moesten (ja.. ik ook
Refinery hadden zijn we tot de 3e objective gekomen. Eerste twee gingen redelijk soepel (jeej, heb de shield gen gehacked
Toch 1 van de twee einddingen kapot gekregen met de GDF, dat vond ik al heel wat.
En het laatste level was er op een gegeven moment maar 1 strogg
Ik hoop wel dat er nog gekeken gaat worden naar de balance van de missies: Strogg heeft maar 5 offence maps terwijl GDF er 7 heeft, en ze zijn erg pittig.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb zo gelachen op Island. We waren niet een klein beetje beter of zo... GDF kwam regelmatig bij de ingang naar de generator al vast te zitten en dan stonden er een paar man op een kluitje. Ik heb daar heel veel lol gehad met de flyer drone. Onze teamverdeling was ook gewoon goed: bijna alles binnen en een paar man op de richel boven de ingang en de bunker hatch. Veel kills gemaakt (en alle infiltrator upgrades gehaald, voor 't eerst) en ging ik zelf een keer dood, dan hoorde ik meestal binnen een paar seconden de metalen <kchingg> van een nailgun, die degene die mij net neergeschoten had aan de muur nagelde. Samenwerking ging goed btw: als ik een radar deployde en aangaf waar die radar stond en wanneer hij beschadigd was, dan was er altijd wel een constructor (waaronder jij) die 'm repareerde. Ik ga daar nog even standaard binds voor maken, zodat ik met pijltje omhoog (o.i.d.) standaard roep dat de radar plat ligt. Moet ik nog even doen voor alle klassen, zodat ik voor iedere klasse een aantal berichten onder een shortkey heb. Dat scripten is gelukkig tamelijk eenvoudig.Anoniem: 128025 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 07:27:
Paar leuke potjes gisteren Silver, of Menno, op 2 servers werden de GDF echt weggespeeld, maar dat kwam vooral door hun zelf ze waren heel druk bezig, alleen niet met de objectives. Goed voorbeeld was de Island map waar het 12vs12 was en er maar 4 a 6 man van GDF echt probeerde om bij de Generator te komen. Tegen die tijd hadden wij als Strogg al een super team dus binnen in die bunker zaten medics, ik was engineer en plaatste lekker (self arming) mines op leuke plaatsen, tot 3 keer toe zonder ammo komen te zitten die map, met dank aan de medics lag er dan wel weer ergens stroyent. Zullen die gasten bij GDF gebaald hebben, enne nog bedankt voor de revives zo af en toe Silver
Pas op Cheiron, er liggen mijnen!
De Slipgate map ging trouwens als een speer! Werd goed gecovered door GDF tijdens het hacken, oupost was redelijk snep gecaptured en op het eind waren er geloof ik 5 explosives op de target 
En geen Strogg met self-arming mines...
Flickr PSN ID= cheironnl
Eens ... en de Strogg aanval mappen hebben maar 3 missies en de GDF heeft er elke keer 4!cheiron schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:35:
En dat trekt de wins/losses verhouding behoorlijk scheef (101,785 / 130,227). Zo'n MCP op z'n plek krijgen (4 keer!) is een hell-of-a-job, Strogg hebben het makkelijker, alleen maar repareren en opblazen.
En IMHO hebben de Strogg gewoon een beter arsenaal ; Icarus met oneindige(!) voorraad stroy-bombs, spawn-host, teleporter, flyer drones ... en wat heeft de GDF? een rubberboot
Het is gewoon makkelijker om te verdedigen. Voor een aanval heb je veel meer team/samen-spel nodig en dat breekt de GDF aardig op.
Als verdediger is het gewoon een kwestie van de objectives spammen en dan lukt het wel. IMHO allemaal ...
Nah, self-arming mines had ik op refinery niet hoor (en daarna ging ik weg), ik moest ze dus zelf op scherp zetten. Maar dat geeft niet, dat maakt het persoonlijker. Het is een mooie uitdaging om die dingen op de meest onoverzichtelijke en schofterige plekken neer te leggen.cheiron schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:29:
De Slipgate map ging trouwens als een speer! Werd goed gecovered door GDF tijdens het hacken, oupost was redelijk snep gecaptured en op het eind waren er geloof ik 5 explosives op de target
Het viel mij ook al op dat de GDF het een stuk drukker qua missies heeft dan de Stroggs. En verdedigen is inderdaad veel makkelijker dan aanvallen. Verdedigen vereist vooral coördinatie als de aanvallers als een team spelen, anders is het voldoende als iedereen zich gewoon aan zijn rol houdt. Met de Icarus heb ik geen problemen, ze doen me zelden schade, behalve als er dus wat gerepareerd moet worden, zoals... de MCP. Dan wordt het wel heel makkelijk GDF's bombarderen.Goner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:41:
[...]
Eens ... en de Strogg aanval mappen hebben maar 3 missies en de GDF heeft er elke keer 4!
En dat trekt de wins/losses verhouding behoorlijk scheef (101,785 / 130,227). Zo'n MCP op z'n plek krijgen (4 keer!) is een hell-of-a-job, Strogg hebben het makkelijker, alleen maar repareren en opblazen.
En IMHO hebben de Strogg gewoon een beter arsenaal ; Icarus met oneindige(!) voorraad stroy-bombs, spawn-host, teleporter, flyer drones ... en wat heeft de GDF? een rubberboot![]()
Het is gewoon makkelijker om te verdedigen. Voor een aanval heb je veel meer team/samen-spel nodig en dat breekt de GDF aardig op.
Als verdediger is het gewoon een kwestie van de objectives spammen en dan lukt het wel. IMHO allemaal ...
Ook van flyer drones word ik niet bang, ik heb een goede koptelefoon en ik hoor die dingen al van een kilometer afstand, waarna ik ze kan neerschieten of ontwijken (met een mes of pistool ren je sneller dan zij kunnen vliegen). Die drones en teleporter (en de railgun die opgeladen meer schade doet dan de sniper rifle) kloppen wel met de andere rol van de Infiltrator. Die moet afstand kunnen houden, want de blaster is van dichtbij weinig waard en de 1e upgrade voor de CovOps, de silenced machinegun, wel. Ik kies overigens zelden meer voor een sniper rifle als CovOps, zodat ik m'n mensen van dichtbij bij kan staan met smoke grenades voor reparerende Engineers (anti sniper/Icarus) en 3rd eye cam op objectives. Maar zo is het met alles in dit spel: als mensen de mogelijkheden van hun klasse benutten, dan krijgt de rest van het team het een stuk eenvoudiger. Helaas speelt dat dus vooral met de aanvalsmissies een rol en ik heb het vermoeden dat jij veel Engineer gespeeld hebt en dat de steun soms ver te zoeken is geweest...
helemaal waar, het is leuk om ze net om de hoek te gooien, maar een beetje speler hoort de piepjes al van veraf en houd daar dus rekening mee, een tripmine daarentegen kan in alle haast nog wel eens vergeten worden, vooral als ie extreem laag ligt zie je dat ding nog wel eens over het hoofdAnoniem: 209492 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:43:
[...]
Nah, self-arming mines had ik op refinery niet hoor (en daarna ging ik weg), ik moest ze dus zelf op scherp zetten. Maar dat geeft niet, dat maakt het persoonlijker. Het is een mooie uitdaging om die dingen op de meest onoverzichtelijke en schofterige plekken neer te leggen.
Ook leuk, proxy mines op je husky, en rammen maar
explosieven zijn zo leuk
Anoniem: 231912
third eye camera op een voertuig van de vijand plakken is ook wel nice
of bom plakken op husky, armen, en vol in de vijand afrijden.... als het lukt is het altijd weer leuk.
Weet je altijd waar die uit hangt, en hem de nek omdraaien als die erg vervelend begint te worden.Anoniem: 231912 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:13:
third eye camera op een voertuig van de vijand plakken is ook wel nice
Op die manier kan je van ieder voertuig een mobiele radarpost maken
Zoals op de bodem van die open kisten bij bijv. spawn points ...Anoniem: 209492 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:43:
Het is een mooie uitdaging om die dingen op de meest onoverzichtelijke en schofterige plekken neer te leggen.
Anoniem: 128025
Je moest eens weten hoeveel mensen er totaal niet op het plafond lettenGoner schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:52:
[...]
Zoals op de bodem van die open kisten bij bijv. spawn points ...
Maar bij objectives gaat tegenwoordig bijna iedereen er standaard van uit dat er mijnen liggen en worden er granaten gegooid, laatst had ik heel netjes geplaatst op de Slipgate, gaat er een andere engineer ze vol in het zicht ophangen.....

PS: Tijd voor een nieuw topic??
FF een paar vraagjes over teleporters.
wat is het bereik van die dingen ?
blijft het 'beacon' liggen als je wordt neergeknalt ?
Bereik, als de beacon eenmaal ergens ligt, is onbeperkt. De beacon verdwijnt slechts na een respawn, dus als een technician je revived, dan blijft de beacon liggen.Anoniem: 239234 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:31:
FF een paar vraagjes over teleporters.
En ja, tijd voor een nieuwe topic.
Werd net door Asus gebeld. Het onderdeel dat ze nodig hebben laat lang op zich wachten en boden mij een nieuwe laptop aan. Een Asu F3Sc welke wel een mindere graka heeft (8400M GS vs 7600), maar mijn oude laptop ranja heeft gedronken en ik normaal hoogstwss wel 400 euro had mogen dokken ben ik maar akkoord gegaan aangezien dit gratis is. Laptop wordt binnen 5 dagen geleverd dus volgende week zal de Tormentor weer opstijgen
. Zal iig wel te doen zijn op Low en misschein kan ik door de betere CPU er deze keer alsnog meer FPS uit persen. Tot dat ik een mooie desktop heb zal het wel voldoen
Ik wacht gespannen op je komst GENETX. In een hoekje. Met een rocket launcher paraat.GENETX schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:13:
Werd net door Asus gebeld. Het onderdeel dat ze nodig hebben laat lang op zich wachten en boden mij een nieuwe laptop aan. Een Asu F3Sc welke wel een mindere graka heeft (8400M GS vs 7600), maar mijn oude laptop ranja heeft gedronken en ik normaal hoogstwss wel 400 euro had mogen dokken ben ik maar akkoord gegaan aangezien dit gratis is. Laptop wordt binnen 5 dagen geleverd dus volgende week zal de Tormentor weer opstijgen. Zal iig wel te doen zijn op Low en misschein kan ik door de betere CPU er deze keer alsnog meer FPS uit persen. Tot dat ik een mooie desktop heb zal het wel voldoen
*MennovanDoorn ligt inmiddels te slapen...Anoniem: 209492 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:20:
[...]
Ik wacht gespannen op je komst GENETX. In een hoekje. Met een rocket launcher paraat.
[Sjoef]
*MennovanDoorn schrikt wakker, "Ohja GENETX en zn tromentor", en pakt zn rocket launcher.
[Missile locked][Fire]
*GENETX kijkt, drukt op zn muis om decoy af te vuren en vliegt er snel vandoor.
*Menno: "D'oh"
*GENETX keert en stuurt een strocket op Menno af
Helaas blijft het de komende dagen nog even dromen over ETQW voor mij dus, maar mijn rentree is binnenkort. Prepare yourselfs.
idd, nieuw topic, wie o wie voelt zich geroepen de startpost helemaal op te poetsen, zoniet te vervangen met nieuwtjes feitjes en handige weetjes?Anoniem: 209492 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:36:
[...]
Bereik, als de beacon eenmaal ergens ligt, is onbeperkt. De beacon verdwijnt slechts na een respawn, dus als een technician je revived, dan blijft de beacon liggen.
En ja, tijd voor een nieuwe topic.
Ik wil graag wel helpen eventueel met topic start, in het weekend dan wel want ben nu niet thuis =)Nickbn schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:30:
[...]
idd, nieuw topic, wie o wie voelt zich geroepen de startpost helemaal op te poetsen, zoniet te vervangen met nieuwtjes feitjes en handige weetjes?
DM staat aan. Heb wel wat ideeen
Heel graag, wat mij betreft. Ik had zelf even wat geprobeerd, maar ik kreeg het niet op een mooie manier op m'n scherm. Deze link moet er wat mij betreft in elk geval in: http://4newbies.planetwolfenstein.gamespy.com/ETQW/index.php Dat is dé link voor startende en ervaren spelers.Zenix schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:48:
[...]
Ik wil graag wel helpen eventueel met topic start, in het weekend dan wel want ben nu niet thuis =)
DM staat aan. Heb wel wat ideeen
HAHAHA doet me denken aan spaceballs: "And what do we have on this thing? A Cuisinart?"Goner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:41:
[...]
En IMHO hebben de Strogg gewoon een beter arsenaal ; Icarus met oneindige(!) voorraad stroy-bombs, spawn-host, teleporter, flyer drones ... en wat heeft de GDF? een rubberboot
Het draait puur om teamwork. Strogg mag misschien wel wat sterker lijken, toch hebben beide teams wel een pro's en con's. Ik denk dat hetmeer komt omdat de betere spelers liever XP halen op strogg (doe ik eerlijk gezegd aan me als Tormentor verslaafde). Was ook met ET zo, de meeste goede spelers zaten liever met een MP40 te verdedigen bij de Axis ipv een slachting met Thompson in de hand.
Weet je wat we doen? Zodra we met een stel bekenden samen spelen als GDF op Volcano, dan gaan we die Stroggs aftuigen met die rubberbootjes. 4 Man in de boten, engies aan de bunker machineguns, snipers op gebouwen en bergen en field ops die een artillery gordijn optrekken. Gaan ze niet eens van het strand af komen... The Volcano Platypus Massacre!Goner schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:41:
[...]
Zo, vanavond eens een paar lekker potjes gespeeld zeg! Waren 4 man in mijn team die de voicechat lekker gebruikten. Goed elkaar aangeven waar explosives lagen, roepen dat er een DM cannon kwam etc. Echt fijn. Kon ze helaas niet als friends toevoegen.. hij herkende de naam niet. Ook alle maps (6 in a row) gewonnen.
Flickr PSN ID= cheironnl
"wait for empty slot"cheiron schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:53:
Zo, vanavond eens een paar lekker potjes gespeeld zeg! Waren 4 man in mijn team die de voicechat lekker gebruikten. Goed elkaar aangeven waar explosives lagen, roepen dat er een DM cannon kwam etc. Echt fijn. Kon ze helaas niet als friends toevoegen.. hij herkende de naam niet. Ook alle maps (6 in a row) gewonnen.
damnit
Wel oppassen bij de dominationhub want die is beveiligd met geschut. Ben een keer achterlangs gevaren en dat werd mn doodAnoniem: 209492 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:45:
[...]
Weet je wat we doen? Zodra we met een stel bekenden samen spelen als GDF op Volcano, dan gaan we die Stroggs aftuigen met die rubberbootjes. 4 Man in de boten, engies aan de bunker machineguns, snipers op gebouwen en bergen en field ops die een artillery gordijn optrekken. Gaan ze niet eens van het strand af komen... The Volcano Platypus Massacre!
[ Voor 39% gewijzigd door shades op 16-11-2007 08:11 ]
Gisteren weer een fantastische pot gespeeld, met m'n clanmaatjes op salvage GDF. Wat een kick zeg om met een vampire 8 man in 1x te pakken. Whoohoo! Op een gegeven moment zaten er 4 Strogg bij vlak bij het eerste objective naast de weg barricade. Daar kun je net doorheen scheuren met een Husky. En ja hoor, te gek, 4 man gekilled 
Steeds maar in leven blijven of gerevived worden om je battlesense zo hoog mogelijk te krijgen is een spel ansich
Nogsteeds een te gekke game na ruim een maand!
Steeds maar in leven blijven of gerevived worden om je battlesense zo hoog mogelijk te krijgen is een spel ansich
Nogsteeds een te gekke game na ruim een maand!
-- Altijd blijven prutsen --
Inderdaad, ook leuke plek. Ik probeer ze ook altijd zo hoog of laag mogelijk op te hangen en liefst tegen een donkere achtergrond of ergens achter/in. Dus niet midden op op de shield generator screens waar ze zo mooi afsteken tegen de oranje gloedAnoniem: 128025 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:01:
Je moest eens weten hoeveel mensen er totaal niet op het plafond letten
Overigens ga ik met HE/plasma ook wat beter opletten ; ik hing ze voor de zekerheid altijd maar recht op het objective, maar zag gisteren iemand die een charge helemaal links op de barrier (Outskirts) achter een pilaar had gefrommeld ... maar hij werkte 100%.
Anoniem: 123662
Ha, ha, ja, daar plant ik ze iedere keer. Ik heb zelfs al een keer een plant en gelukte ontploffing gehad aan de Strogg kantGoner schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:19:
[...]
Inderdaad, ook leuke plek. Ik probeer ze ook altijd zo hoog of laag mogelijk op te hangen en liefst tegen een donkere achtergrond of ergens achter/in. Dus niet midden op op de shield generator screens waar ze zo mooi afsteken tegen de oranje gloed![]()
Overigens ga ik met HE/plasme ook wat beter opletten ; ik hing ze voor de zekerheid altijd maar recht op het objective, maar zag gisteren iemand die een charge helemaal links op de barrier (Outskirts) achter een pilaar had gefrommeld ... maar hij werkte 100%.
Gadverdamme, zat net in een server waar zeker de helft van het andere team alleen maar bezig was met het bombarderen van onze basis (Area22). Constant een Anansi, APC, Hammers, etc etc. En de rest lag te sniper. Dan ook nog in een team dat niet ok is (3 sniper geen radar).. ik heb het niet eens 1 level uitgehouden.
Flickr PSN ID= cheironnl
Anoniem: 199898
Misschien een stomme vraag maar waar wanneer krijg je battlesense? Als je lang blijft leven toch?
Dat ik dat nu nog steeds niet weet....

http://4newbies.planetwol...y.com/ETQW/experience.phpAnoniem: 199898 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:46:
Misschien een stomme vraag maar waar wanneer krijg je battlesense? Als je lang blijft leven toch?
Onderin vind je een hele paragraaf aan battlesense gewijd.
Dit topic is gesloten.