Sinds jaar en dag speel ik de Fifa franchise. Mijn eerste Fifa was op de Super Nintendo (Fifa soccer heette het toen nog dacht ik). De jaren daarna heb ik elk jaar rond deze tijd de nieuwe versie aangeschaft. Zo ook gisteren. De verkoper van de Intertoys was zo vriendelijk het schijfje gisteren al aan mij mee te geven. Ik dacht, misschien is het een goed idee een Fifa 08 topic te openen om ervaringen te uit te wisselen over Fifa 08 op de pc. Volgens mij is deze er nog niet.
Ik heb Fifa 07 echt onvoorstelbaar veel uren met mijn broer gespeeld. Mooie goede controllers gekocht (Rumble 2 van Logitech) en gaan met die bana... euh... bal! Vanavond komt hij weer op bezoek. We gaan dan zeer waarschijnlijk een tournament starten met Real Madrid. Gisteren heb ik in mijn eentje al een kijkje genomen, en hier mijn bevindingen:
Ik heb Fifa 07 echt onvoorstelbaar veel uren met mijn broer gespeeld. Mooie goede controllers gekocht (Rumble 2 van Logitech) en gaan met die bana... euh... bal! Vanavond komt hij weer op bezoek. We gaan dan zeer waarschijnlijk een tournament starten met Real Madrid. Gisteren heb ik in mijn eentje al een kijkje genomen, en hier mijn bevindingen:
- Na installatie kun je meteen een patch dowloaden waardoor de last-minute transacties worden doorgevoerd. Sneijder en Robben zitten nu netjes bij Real. Drenthe denk ik ook wel, maar moet eerlijk bekennen dat ik daar nog niet op gelet heb. Drenthe was bij de vorige Fifa afwezig iig (bij Feyenoord). Trouwens wel grappig om te zien dat niemand beter is dan Sneijder in Real.
- Vanzelf sprekend heeft het spel een dik geluid en dito soundtracks
- Het spel kan nu in een resolutie van 1680x1050 gespeeld worden. Dat was 1280x1024. Een behoorlijke verbetering dus. Het spel loopt ook vele malen vloeiender dan zijn voorganger. Ik weet niet hoe dat kan. Zal wel met de manier van programmeren te maken hebben. Misschien dat ze nu ondersteuning hebben voor dual core processoren?
- Je kan ervoor kiezen de nieuwe control gebruiken. Schiet- en passknop (hoge pass) zijn omgedraaid. Van mannetje wisselen zit niet meer onder de zelfde knop als laag over de grond passen.
Eindelijk geen onbedoelde passjes meer!!!
- De gameplay is weer net effe anders. Bal springt sneller van je voet. Er worden meer kleine overtredingen gemaakt (schouderduwtje, van de bal aflopen enz).
- Het passingssyteem werkt nu anders. Je kan/moet nu helemaal zelf bepalen waar je de bal wil hebben. Bij de vorige Fifa was het zo dat hij altijd wel bij een mannetje in de buurt kwam. Nu moet je dus veel meer mikken en kracht van je pass bepalen. Met name bij een diepte pass is dit van toepassingJe kan er overigens ook voor kiezen de traditionele manier van passen te gebruiken. Dit kun je bij je instellingen wijzigen.
- Truukjes: Bij de vorige Fifa is mij dit nooit gelukt! Ik heb werkelijk waar nooit een truukje kunnen doen. Nu is het me wel gelukt. Ben er achter gekomen dat je die truukjes alleen kan doen als je niet aan het sprinten bent. Tenminste, weet iemand of je ook kan truuken op volle (sprint)snelheid???
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline