[MULTI] Fifa 08 bevindingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 18.435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Sinds jaar en dag speel ik de Fifa franchise. Mijn eerste Fifa was op de Super Nintendo (Fifa soccer heette het toen nog dacht ik). De jaren daarna heb ik elk jaar rond deze tijd de nieuwe versie aangeschaft. Zo ook gisteren. De verkoper van de Intertoys was zo vriendelijk het schijfje gisteren al aan mij mee te geven. Ik dacht, misschien is het een goed idee een Fifa 08 topic te openen om ervaringen te uit te wisselen over Fifa 08 op de pc. Volgens mij is deze er nog niet.

Ik heb Fifa 07 echt onvoorstelbaar veel uren met mijn broer gespeeld. Mooie goede controllers gekocht (Rumble 2 van Logitech) en gaan met die bana... euh... bal! Vanavond komt hij weer op bezoek. We gaan dan zeer waarschijnlijk een tournament starten met Real Madrid. Gisteren heb ik in mijn eentje al een kijkje genomen, en hier mijn bevindingen:
  1. Na installatie kun je meteen een patch dowloaden waardoor de last-minute transacties worden doorgevoerd. Sneijder en Robben zitten nu netjes bij Real. Drenthe denk ik ook wel, maar moet eerlijk bekennen dat ik daar nog niet op gelet heb. Drenthe was bij de vorige Fifa afwezig iig (bij Feyenoord). Trouwens wel grappig om te zien dat niemand beter is dan Sneijder in Real.
  2. Vanzelf sprekend heeft het spel een dik geluid en dito soundtracks
  3. Het spel kan nu in een resolutie van 1680x1050 gespeeld worden. Dat was 1280x1024. Een behoorlijke verbetering dus. Het spel loopt ook vele malen vloeiender dan zijn voorganger. Ik weet niet hoe dat kan. Zal wel met de manier van programmeren te maken hebben. Misschien dat ze nu ondersteuning hebben voor dual core processoren?
  4. Je kan ervoor kiezen de nieuwe control gebruiken. Schiet- en passknop (hoge pass) zijn omgedraaid. Van mannetje wisselen zit niet meer onder de zelfde knop als laag over de grond passen. _/-\o_ Eindelijk geen onbedoelde passjes meer!!!
  5. De gameplay is weer net effe anders. Bal springt sneller van je voet. Er worden meer kleine overtredingen gemaakt (schouderduwtje, van de bal aflopen enz).
  6. Het passingssyteem werkt nu anders. Je kan/moet nu helemaal zelf bepalen waar je de bal wil hebben. Bij de vorige Fifa was het zo dat hij altijd wel bij een mannetje in de buurt kwam. Nu moet je dus veel meer mikken en kracht van je pass bepalen. Met name bij een diepte pass is dit van toepassingJe kan er overigens ook voor kiezen de traditionele manier van passen te gebruiken. Dit kun je bij je instellingen wijzigen.
  7. Truukjes: Bij de vorige Fifa is mij dit nooit gelukt! Ik heb werkelijk waar nooit een truukje kunnen doen. Nu is het me wel gelukt. Ben er achter gekomen dat je die truukjes alleen kan doen als je niet aan het sprinten bent. Tenminste, weet iemand of je ook kan truuken op volle (sprint)snelheid???
Al met al speelt het dus behoorlijk slick. Ik moet zeggen dat het grafisch niet eens zo'n verbetering is (afgezien van de hogere resolutie). De framerate is wel een stuk beter en dat is natuurlijk altijd goed!!! Vanavond gaat het spel haar echte vuurdoop krijgen, maar de eerste indrukken zijn zéér goed!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik heb altijd Fifa gespeelt maar ik vind dat sinds Fifa07 PES wel grafisch sterker is geworden op de PC. Fifa 08 kan toch niet meer graphicswise. Ik vind de managermode in Fifa altijd geweldig, dat is dan ook het enige wat me er nu van weerhoudt om PES 2008 te gaan spelen.

Verwijderd

Hij staat nog te downloaden dus even afwachten maar ben benieuwd. Was vroeger erg fan van fifa maar sinds ik vorig jaar pes ontdekt hebt speel ik t eigenlijk niet meer en irriteerde fifa me alleen nog maar. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

• Dutch_Baseline
Kaap schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:24:
Ik heb altijd Fifa gespeelt maar ik vind dat sinds Fifa07 PES wel grafisch sterker is geworden op de PC. Fifa 08 kan toch niet meer graphicswise. Ik vind de managermode in Fifa altijd geweldig, dat is dan ook het enige wat me er nu van weerhoudt om PES 2008 te gaan spelen.
Dat heb ik nog nooit gedaan dat manager gedoe... Ik ben meer van het actief spelen. Samen met mijn broer in 1 team. (om te voorkomen dat we elkaars hersenen inslaan)...

PES heb ik altijd bij vriend op de PS2 gespeeld. Erg tof ook, maar blijf toch trouw aan mijn Fifa. Al helemaal sinds een jaar of 2 (flinke gameplay verbetering).

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:26:
[...]

(om te voorkomen dat we elkaars hersenen inslaan)...
LOL, dat heb ik nou ook altijd... :+
nouja niet zo erg, maar ik heb hier Fifa 07 op de PS2.
Vind hem grafisch niet zo sterk, maar gameplay is wel goed en soms win je met 5-0 en soms verlies je met 5-0. Kan alle kanten op iedere keer. Ik heb al vele nachten tot in de ochtend doorgespeeld met vrienden op de PS 2....de PC versie van Fifa 07 is eigelijk maar een slechte port van de PS 2 versie. Ik moet Fifa 08 eens gaan proberen, maar de manager mode van Fifa is idd ook wel leuk ipv alleen maar voetballen de hele tijd

• Dutch_Baseline
Thrills33ka schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:55:
[...]

de PC versie van Fifa 07 is eigelijk maar een slechte port van de PS 2 versie.
Dat vind ik dus niet. Fifa's op de consoles vind ik juist niet zo goed als op de pc (kun je nagaan hoe meningen verschillen). Bij de console versie heb ik altijd het idee dat de spelers door dikke stroop lopen. Het gaat allemaal zo traag zeg maar. Zelfde had/heb ik bij Fifa08. Heb demo gespeeld op de PS3, maar de enige reden dat ik die toch wil hebben, is omdat er een veel hogere fun-factor bij is. Ik heb 4 controlers, en het is natuurlijk geweldig met zijn 4en te gamen. 2 tegen 2. Of met z'n 4en in 1 team. Maar dat zal wel wat chaotisch zijn...

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:01:
[...]

Dat vind ik dus niet. Fifa's op de consoles vind ik juist niet goed (kun je nagaan hoe meningen verschillen). Bij de console versie heb ik altijd het idee dat de spelers door dikke stroop lopen. Het gaat allemaal zo traag zeg maar. Zelfde had/heb ik bij Fifa08. Heb demo gespeeld op de PS3, maar de enige reden dat ik die toch wil hebben, is omdat er een veel hogere fun-factor bij is. Ik heb 4 controlers, en het is natuurlijk geweldig met zijn 4en te gamen. 2 tegen 2. Of met z'n 4en in 1 team. Maar dat zal wel wat chaotisch zijn...
nouja, tis iig wel verslavend, de gameplay is niet slecht ofzo...
grafisch vind ik het wat minder, en ja tuurlijk valt er nog vanalles te verbeteren maargoed.
maar Fifa op de PC blijft een port van de PS versie, in ieder geval bij Fifa 07 wel en dat zie je ook terug op de PC waar het slechter uitziet

• Dutch_Baseline
Thrills33ka schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:05:
[...]

nouja, tis iig wel verslavend, de gameplay is niet slecht ofzo...
grafisch vind ik het wat minder, en ja tuurlijk valt er nog vanalles te verbeteren maargoed.
maar Fifa op de PC blijft een port van de PS versie, in ieder geval bij Fifa 07 wel en dat zie je ook terug op de PC waar het slechter uitziet
Hmm.. ok. Toch wel apart dat de pc versie van 07 een beter cijfer kreeg... Hmz... ennieweej, je hebt wel gelijk als je zegt dat ze verslavend zijn! Wat ik tof vind is dat het echt alle kanten opkan soms. Soms kom je moeizaam met veel geluk zonder kleerscheuren de 1ste helft door en dan win je uiteindelijk met 0-3! Echt tof is dat!!! Trowuens, het rumble effect bij de 08 versie is ook een stuk beter.... (voor het geval je een gamepad met rumble hebt)

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:22
Hij is weer een tikkeltje beter dan zijn voorganger.
Maar zulke drastische verbeteringen zijn er nou ook weer niet doorgevoerd.
Desalniettemin nog steeds leuk om multiplayer te spelen, singleplayer is saai als vanouds.

Wie een potje direct ip wil, voeg me toe op msn; floepie17 [at] hotmail [dot] com :)

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik probeer elk jaar weer om FIFA te spelen maar sinds ik PES heb ontdekt ( vanaf PES3 op de PS2) vind ik het gewoon niet meer lekker spelen. Vroeger speelde ik altijd FIFA op de PS1 maar speel nu eigenlijk alleen maar PES. De demo van FIFA08 heb ik geprobeerd op de PS3. Het speelt redelijk maar een beetje traag en ik krijg het idee dat ze alles van PES jatten. Zelfs de knoppenlayout is nu identiek! Vanavond hoop ik de PES demo te kunnen spelen op mijn PS3 en dan maar een definitief oordeel vellen.

PSN id: PENo1

• Dutch_Baseline
P.E.No.1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:48:
Ik probeer elk jaar weer om FIFA te spelen maar sinds ik PES heb ontdekt ( vanaf PES3 op de PS2) vind ik het gewoon niet meer lekker spelen. Vroeger speelde ik altijd FIFA op de PS1 maar speel nu eigenlijk alleen maar PES. De demo van FIFA08 heb ik geprobeerd op de PS3. Het speelt redelijk maar een beetje traag en ik krijg het idee dat ze alles van PES jatten. Zelfs de knoppenlayout is nu identiek! Vanavond hoop ik de PES demo te kunnen spelen op mijn PS3 en dan maar een definitief oordeel vellen.
Tsja... Ik heb juist wel altijd zowel PES (op ps2) en Fifa gespeeld (op pc). Fifa is in je eentje wel een beetje saai idd. maar geldt dat niet voor alle footies? De pc versie van Fifa08 en Fifa07 zijn wel een stuk sneller dan de PS3 versie waardoor de PC versie gewoon lekkerder speelt in mijn beleving...

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:43

Smoonshine

Feyenoord!!

P.E.No.1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:48:
Ik heb de afgelopen paar jaren ook PES gespeeld. Eerst PC, daarna 360. Ik moet zeggen dat de verwijten die Fifa altijd krijgt (geen vernieuwing, enz.) meer voor PES opgaan, dan voor Fifa de laatste jaren. PES gaat grafisch maar mondjesmaat vooruit en bij elke nieuwe versie tweaken ze de snelheid een beetje en voegen ze een paar nieuwe bewegingen toe. Fifa 08 draait op de next-gen consoles op een compleet nieuwe next-gen engine (vorig jaar was niet echt een volwaardige Fifa op de 360). Meer licenties dan ooit en ook een compleet nieuwe gameplay die echt een stuk beter en completer is dan 07.

Als ik Fifa 08 naast PES7 leg voor de 360, dan steekt Fifa er met kop en schouders bovenuit dit jaar. PES7 lijkt gewoon een exacte kopie van PES6 alleen met wat gedetailleerdere spelers. Kwa gameplay is weinig verandert en kwa licenties zit er al een paar jaar geen verbetering in.

uhm...

Verwijderd

heb veel versies van fifa gespeeld ze gaan er elk jaar weer op vooruit heb gespeeld van 97 tot 2006
kwa game play en grafish
persoonlijk vind ik fifa 98 en 99 het leukste deel ben ook meer een arcade gamer. :P

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Hoe doe je eigenlijk trucjes? ik heb zowel een keyboard als een joypad maar ik krijg het niet voor elkaar om een truc knopje te vinden :S .. weet iemand beide knoppen van zowel key als joypad?

...is er btw weer zo'n "schiet hard" en "schiet gericht" knop zoals bij 07?

• Dutch_Baseline
Smoonshine schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:13:
[...]

Ik heb de afgelopen paar jaren ook PES gespeeld. Eerst PC, daarna 360. Ik moet zeggen dat de verwijten die Fifa altijd krijgt (geen vernieuwing, enz.) meer voor PES opgaan, dan voor Fifa de laatste jaren. PES gaat grafisch maar mondjesmaat vooruit en bij elke nieuwe versie tweaken ze de snelheid een beetje en voegen ze een paar nieuwe bewegingen toe. Fifa 08 draait op de next-gen consoles op een compleet nieuwe next-gen engine (vorig jaar was niet echt een volwaardige Fifa op de 360). Meer licenties dan ooit en ook een compleet nieuwe gameplay die echt een stuk beter en completer is dan 07.

Als ik Fifa 08 naast PES7 leg voor de 360, dan steekt Fifa er met kop en schouders bovenuit dit jaar. PES7 lijkt gewoon een exacte kopie van PES6 alleen met wat gedetailleerdere spelers. Kwa gameplay is weinig verandert en kwa licenties zit er al een paar jaar geen verbetering in.
Haha, well that's a bold statement!!! Had niet verwacht het ooit met een Feyenoorder eens te zijn.... ;) Nee hoor, geintje! Ik ken de nieuwste telg van PES niet. Ik kan daar geen antwoord op geven. Maar je hebt wel gelijk dat Fifa zeer innovatief is bij de laatste versie!!! Be a Pro bedoel je toch??

• Dutch_Baseline
Loona35 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:28:
Hoe doe je eigenlijk trucjes? ik heb zowel een keyboard als een joypad maar ik krijg het niet voor elkaar om een truc knopje te vinden :S .. weet iemand beide knoppen van zowel key als joypad?

...is er btw weer zo'n "schiet hard" en "schiet gericht" knop zoals bij 07?
Ik heb zelf 2 van deze:

http://www.logitech.com/i...pads/devices/264&cl=nl,nl

Ik had ook een ander, maar die werkte niet goed. Lijkt erop alsof alleen Logitech controllertjes goed werken met het spel. Truukjes werken iig niet bij/met sprinten! Wel gewoon lopen en stil staan en die "pace-control". Hiervoor moet je het rechter pookje gebruiken. In het boekje staat precies hoe je ze moet uitvoeren. Het is ff uitzoeken, maar na een tijdje gaat het werken! Je moet de bewegingen echter niet te snel doen op je gamepad... Eerder rustige vloeiende bewegingen. Als het lukt, ziet het er mooi uit... Let wel, gebuik het matig! Voetballers in het echt gebruiken ook maar zelden de truukjes...

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Ben er zeer benieuwd naar.
Heb ooit een keer PES getracht onder de knie te krijgen, blijkbaar te moeilijk voor me :P
Dussss... 2008 wordt het proberen waard denk ik zo.

Is het publiek nog altijd zo 2d ?

MW | BF1 Stats

• Dutch_Baseline
Zephyer schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:56:
Ben er zeer benieuwd naar.
Heb ooit een keer PES getracht onder de knie te krijgen, blijkbaar te moeilijk voor me :P
Dussss... 2008 wordt het proberen waard denk ik zo.

Is het publiek nog altijd zo 2d ?
Jep... maarja... who cares? Hierdoor blijft de framerate lekker hoog.... Is sowieso sterk verbeterd! Speel nu op de hoogste resolutie (1680x1050, dit was 1280x1024) maar nu met veel betere framerate!!!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik vond PES tot nu toe ( tot en met PES6 op de PS2 ) altijd lekkerder spelen. De xbox versie vond ik minder lekker spelen dan die voor de PS2. Dus moet nu maar kijken hoe het op de PS3 speelt...

PSN id: PENo1

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Het menu (vooral in-game) is ZEER vervelend in Vista, hapert en schokt en is niet te gebruiken! Een speler wisselen kost minuten! En dat ondanks dat Vista wordt ondersteund. Iemand een oplossing?

Nu ook met Flickr account

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Wacky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:10:
Het menu (vooral in-game) is ZEER vervelend in Vista, hapert en schokt en is niet te gebruiken! Een speler wisselen kost minuten! En dat ondanks dat Vista wordt ondersteund. Iemand een oplossing?
Ik heb fifa08 ook op Vista (X64 Ultimate) geïnstalleerd en bij mij gaat het menu soepel. Denk dat je je probleem dus ergens anders moet zoeken.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

theroman schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:20:
[...]

Ik heb fifa08 ook op Vista (X64 Ultimate) geïnstalleerd en bij mij gaat het menu soepel. Denk dat je je probleem dus ergens anders moet zoeken.
Hmmm, vreemd! Heb toch de nieuwste drivers voor m;n GeForce 8600.

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik vind nieuwe fifa net als 07, zelfs de comentaar stemmen hebben ze gewoon uit 07 geript, en dat idee heb ik bij het hele spel een beetje dat het gewoon 07 is met een paar kleine toevoegingen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Tha-PC-Legend
Wacky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:10:
Heb precies hetzelfde probleem met mijn 7800 GTX.
nVidia issue ben ik bang.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Tha-PC-Legend schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:08:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem met mijn 7800 GTX.
nVidia issue ben ik bang.
Toch vreemd, nieuwe drivers + directx update mogen niet baten! Balen zeg, speel alleen maar wedstrijdjes nu want manager mode is niet te doen als het menu slecht reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:06:
[...]

Jep... maarja... who cares? Hierdoor blijft de framerate lekker hoog.... Is sowieso sterk verbeterd! Speel nu op de hoogste resolutie (1680x1050, dit was 1280x1024) maar nu met veel betere framerate!!!
Ok, ik dus.
Waarom, omdat het oog wat wilt.
Ze hebben de afgelopen jaren de graphics op het veld (spelers, acties etc.) mooier gemaakt maar
het publiek blijft hetzelfde.

Framerate.. pff... dat zal imho niet veel schelen m.b.t. publiek enhancements :P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zephyer schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:02:
Ze hebben de afgelopen jaren de graphics op het veld (spelers, acties etc.) mooier gemaakt maar
het publiek blijft hetzelfde.
Ik merk anders weinig van die mooiere graphics op de PC. Sinds Fifa 07 heb ik toch het idee dat de graphics stil zijn blijven staan.

En als je dan kijkt naar PES 2008 op de PC, waarom kunnen zij wel scherpe en kleurrijke graphics krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dutch_Baseline schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:30:
[...]

Haha, well that's a bold statement!!! Had niet verwacht het ooit met een Feyenoorder eens te zijn.... ;) Nee hoor, geintje! Ik ken de nieuwste telg van PES niet. Ik kan daar geen antwoord op geven. Maar je hebt wel gelijk dat Fifa zeer innovatief is bij de laatste versie!!! Be a Pro bedoel je toch??
Niet alleen be a pro, maar gewoon het hele spel. Al moet ik wel heel erg wennen aan de traagheid van Fifa 08. Maar toen ik de demo speelde van PES 2008, had ik gewoon het idee dat ik PES6 aan het spelen was, maar dan met iets betere graphics. Daarnaast is het enige dat aangepast is dat er nu 2 andere Engelse clubs bij zitten dan bij PES6. En dan heb je natuurlijk verder het standaard geneuzel van betere AI die nog beter op jouw spel anticipeert. Dat vind ik altijd een beetje gelul in de ruimte. Fifa heeft daar ook een handje van. "Je tegenstander heeft 1000 keuzemogelijkheden per seconde!!". So what! In het spel merk je daar uiteindelijk niet zoveel van.

De laatste volledige Fifa die ik heb gespeeld was Fifa 06 voor de Cube. Vergeleken met dat spel is Fifa 08 (X360) gewoon 10x beter. Fifa 08 vind ik echt een next-gen titel waar ook ontzettend veel moeite in is gestoken om er een compleet nieuwe ervaring van te maken. PES 2008 is gewoon de voortzetting van PES6.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Kaap schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:46:
[...]

Ik merk anders weinig van die mooiere graphics op de PC. Sinds Fifa 07 heb ik toch het idee dat de graphics stil zijn blijven staan.

En als je dan kijkt naar PES 2008 op de PC, waarom kunnen zij wel scherpe en kleurrijke graphics krijgen?
Erm.. correct me if i'm wrong..
Maar sinds fifa 07 .. da's dus nu 08 toch ? :P

Anyway, ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen 06 en 07 ..

En ja, Fifa vs. PES .. dat is / zal altijd een issue.
Beetje appels vs. peren, Unreal vs. Quake etc. imho.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Ok, gisteravond heeft Fifa 08 bij mij dan de echte vuurdoop gekregen. Samen met mijn broer achter de pc gerkopen, control uitgelegd en beginnen maar!
Voordat ik verder ga: ik heb gisteren 2x een vastloper gehad in het menu. Kan toeval zijn natuurlijk. Ik ga dit nog eens goed in de smiezen houden. Mijn graka: XFX 7900GT
  • De control is toch wel behoorlijk wennen! Ik heb de nieuwe lay-out gekozen. De conservatieve tackle bevind zich nu onder een nieuwe knop (laag passen). Sprintknop is gewijzigd, schieten en hoog overspelen zijn van stuivertje gewisseld. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe lay-out op papier beter is. (Stuk minder onbedoelde passjes e.d.).
  • Naast de nieuwe lay-out, heb ik ook gekozen voor het nieuwe passingssyteem. Bedoeling hiervan is, dat je als gamert zelf veel meer controle hebt over je passjes. Waar voorheen de bal altijd wel min of meer in de goede richting vliegt bij een pass, moet je nu veel meer de hoek/richting van je pass kiezen. Daarnaast is de kracht van je pass van 'levensbelang'. Druk je te kort, verstuur je een pass die slechts paar metertjes voor je uitrolt. Druk je te hard, kun je de bal uit het publiek gaan vissen. Ik moet zeggen dat ik hier op dit moment nog grote moeite heb! Mijn broer trouwens ook. Zo vaak kwam het voor dat er enorme afzwaaiers verstuurd werden. Ik geef het natuurlijk nog niet op, maar ik moet wel zeggen dat dit behoorlijk lastig is. Maar goed, mocht het echt niet lukken dan kan hij altijd nog uit natuurlijk
    ['*]Sta je achter en krijg je een hoekschop in de laatste minuut, kun je de keeper mee naar voren laten komen
  • Over keepers gesproken: Deze doen nu veel, veel beter mee met het spelletje! Ze komen tot ver buiten de 16 uit om te scherpe passjes te onderscheppen! Zeer goede verbetering!!!
Al met al moet ik zeggen dat we gisteren niet echt heel lekker gespeeld hebben. Ben er echter van overtuigd dat dit komt doordat we de control nog niet onder de knie hebben. Als je de besturing van 07 gewend bent en je vervolgens 08 speelt en dan ook nog de nieuwe lay-out gebruikt, dan heb je behoorlijk wat te wennen.

We merkte daarnaast ook dat het veel moeilijker is een kans te creëren. Je hebt echt veel meer geduld nodig en slimme passing. Bij 07 werd het op een gegeven moment gewoon een kunstje. Tikkie breed, langs de lijn en voor de pot gooien. Was eigenlijk altijd wel gevaarlijk. Je loopt ook niet meer zomaar een speler voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
SithWarrior schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:36:
Ik vind nieuwe fifa net als 07, zelfs de comentaar stemmen hebben ze gewoon uit 07 geript, en dat idee heb ik bij het hele spel een beetje dat het gewoon 07 is met een paar kleine toevoegingen.
Die stemmen zijn Clyve Tylseley en Andy Gray. Dat zijn dé commentatoren in Engeland. Niet echt een gevalletje van copieëren dus....

Trouwens, ik krijg de indruk dat het stadion van Real Madrid niet echt overeenkomt? Als je hier kijkt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Bernabeu_stadium.jpg

Volgens mij heeft het stadion in het spel geen 3 ringen. Kan het nu niet checken daar ik om mijn werk ben nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Waarom alleen PC? Ik speel de Wii versie en mijns inziens is deze superieur boven de PC versie. (en de x360/PS3) Controls zijn echt leuk en vernieuwend. Daarnaast is tafelvoetbal de beste mini-game evah!.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
FoggyFreek schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
Waarom alleen PC? Ik speel de Wii versie en mijns inziens is deze superieur boven de PC versie. (en de x360/PS3) Controls zijn echt leuk en vernieuwend. Daarnaast is tafelvoetbal de beste mini-game evah!.
Ben het topic gestart omdat ik hem voor de PC heb gekocht... Je hebt misschien wel gelijk. Ik zal de topic-titel aanpassen. Tenminste, dat kan toch??? :S

edit: Eeeuh... weet iemand waar je dat kan veranderen??? Modje??

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_Baseline op 28-09-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

FoggyFreek schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:31:
Waarom het alleen PC is vraag ik me ook af, maar dat de Wii versie superieur is waag ik te betwijfelen. Dat de controls leuk en vernieuwend zijn betekend niet dat ze superieur zijn. Persoonlijk zie ik veel meer in de PS3/X360 versie, aangezien deze op een compleet nieuwe engine zijn gebouwd. De gameplay is top en de graphics zijn om te kwijlen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Smoonshine schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:44:
[...]

Waarom het alleen PC is vraag ik me ook af, maar dat de Wii versie superieur is waag ik te betwijfelen. Dat de controls leuk en vernieuwend zijn betekend niet dat ze superieur zijn. Persoonlijk zie ik veel meer in de PS3/X360 versie, aangezien deze op een compleet nieuwe engine zijn gebouwd. De gameplay is top en de graphics zijn om te kwijlen.
Als iemand mij wil vertellen hoe ik de topic-titel aanpas, dan ga ik dat meteen doen! Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je dit doet! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:47:
[...]

Als iemand mij wil vertellen hoe ik de topic-titel aanpas, dan ga ik dat meteen doen! Ik heb werkelijk waar geen idee hoe je dit doet! :S
Voor zover ik weet moet je dan of een mod DM'en of een topic openen in LA (Lieve Adjes). Daar kun je dan je nieuwe topictitel aangeven. De titel wordt dan door de crew aangepast.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Heb verzoek ingediend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 13:25

Fuelke

Forza Ferrari

* titlefix

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
_/-\o_

ok, beetje overdreven... maar thanx ennieweej!!!!

@ alle Fifa 08 bezitters, maar niet voor de PC: Tevreden??? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Dutch_Baseline op 28-09-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik ga de game zo halen voor de 360 denk ik. Lekker on-line ownen. :P

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

hmm dit komt dus niet meer uit op de xbox ? :<

dat is eigenlijk waarvoor ik de xbox nog heb , even lekker van de pc weg een footie spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
tuinïnen schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:16:
hmm dit komt dus niet meer uit op de xbox ? :<

dat is eigenlijk waarvoor ik de xbox nog heb , even lekker van de pc weg een footie spelen :D
Niet uit op de xbox :X

Eerste de beste link in google ..
http://www.livegamer.nl/Scripts/prodview.asp?idProduct=31018

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Denk dat hij de old school Xbox bedoelt... Je weet wel, dat grote zwarte (en in mijn mening) lelijke ding... :+

Als je hier kijkt:

http://www.electronicarts.nl/gamesearch/fifa/69/40/0/

zie je dat de Xbox er niet bij staat. Laatste Fifa is die van 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik ben nogal hard afgeknapt op fifa 08. Ik speel PES pas sinds deel 6 en daar voor altijd Fifa keihard gespeeld. maar ik vind Fifa echt te simpel geworden. het is wat teveel pick up en play je word er niet veel beter in. Pes is wat meer voetbal dus ik wacht 2008. Ik vind fifa gewoon niet meer leuk :( terwijl ik toch wel heel veel uren er in heb zitten.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38

On_E

Housemusic

Postius schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:08:
Ik ben nogal hard afgeknapt op fifa 08. Ik speel PES pas sinds deel 6 en daar voor altijd Fifa keihard gespeeld. maar ik vind Fifa echt te simpel geworden. het is wat teveel pick up en play je word er niet veel beter in. Pes is wat meer voetbal dus ik wacht 2008. Ik vind fifa gewoon niet meer leuk :( terwijl ik toch wel heel veel uren er in heb zitten.
Ik vind PES2008 juist pickup and play geworden, terwijl next-gen Fifa 08 veel realistischer is geworden qua het (voetbal-)spelletje zelf.

En er niet veel beter in worden is ook onzin, ik heb 7 games gespeeld gisteravond, in de eerste games creeërde ik geeneens een kans, en kwamen passes amper tot niet aan.

In de laatste games ging het passen steeds beter en creeërde ik ook steeds meer kansen.

[ Voor 17% gewijzigd door On_E op 28-09-2007 15:12 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
FIFA 2008 draait goed. 1680 x 1050 alles op High, draait heerlijk soepel. De menu's zijn wel snel, maar wat korrelig, erg jammer. Voor de rest ziet het eruit als dat je gewend bent. Iets betere graphics als het jaar ervoor, al is er dit jaar net zo als vorig jaar heel veel aan de gameplay gedaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

ik bedoel idd de oude ( maar voor fifa graphics ) nog steeds goed presterende console. nja erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Jumpman schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:16:
FIFA 2008 draait goed. 1680 x 1050 alles op High, draait heerlijk soepel. De menu's zijn wel snel, maar wat korrelig, erg jammer. Voor de rest ziet het eruit als dat je gewend bent. Iets betere graphics als het jaar ervoor, al is er dit jaar net zo als vorig jaar heel veel aan de gameplay gedaan.
ja goed man! Ik speel hem zelf ook op die resolutie! Speelde 07 op 1280x1024 (op de 226BW van Samsung), je ziet dat het beeld dan een beetje vertekend! Nu, op 1680x1050 zie de dat de verhoudingen goed, of in ieder geval beter zijn!

edit: Overigens, 08 loopt op 1680x1050 beter dan 07 op 1280x1024!!! Goed geprogrammeerd als je het mij vraagt!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch_Baseline op 28-09-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu ook FIFA 08 de XBOX 360, 07 heb ik laten liggen voor dit platform omdat het eigenlijk nog een soort beta-versie is. (beperkte competities, engine draaide nog niet helemaal soepel). Ik moet zeggen dat de xbox versie echt niet simpel is om te spelen zoals alle voorgangers. Maar nu ik het een beetje door heb, begin ik er meer plezier in te krijgen. :) Alleen jammer dat ze geen Engels commentaar op de nederlandse versie hebben :X Want dat is nog steeds niet echt je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16
Heb FIFA sinds ISS Pro Evo 2 op de PSX niet meer aangeraakt. Tot ik voor de grap eens wat potjes FIFA 08 heb kunnen spelen op de PS3. Heerlijk tikken, combineren, rustig opbouwen. Voor het eerst in jaren geen PES maar FIFA hier in huis. Ook erg leuk om weer eens de manager mode te spelen. Wat heb ik dat gemist in de pro evo jaren.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, zal wel gewenning zijn, net wat de TS zegt:

Ik ben te gewend aan fifa 07, speelde die op Legend en kon makkelijk winnen, ook met slechte teams. Nu is dat wel even anders... Manager mode begonnen met Zaragoza op World Class. Van de 10 wedstrijden win ik er 1, verlies er 4 en speel er dus 5 gelijk... Ontslag nadert :P 4 doelpunten kunnen maken en niet echt het gevoel dat ze goed waren gecreeerd (2 gelukjes, vrijetrap en een penalty). Het spel blijft hangen op het middenveld, er vallen weinig gaatjes en ik raak dan snel gefrustreerd... Jouw team lijkt gewoon niet mee te werken met ruimtes opzoeken. Het ergste is nog verdedigen. Ik kan niet wennen aan de wisseling van knoppen bij het speler selecteren. Voorheen zat dit samen met de pass-knop, maar nu met de tactics modifier. Ik hoop dat hier snel een patch voor komt want ik zie het nut er niet van in... |:(
Maja, nog even verder oefenen denk ik, alles went. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Niemand geinteresseerd in een potje Direct IP ?
Singleplayer is toch wat minder dan multiplayer.
En via EA's online"portal" spelen lukt niet met mijn versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:58:
Niemand geinteresseerd in een potje Direct IP ?
Singleplayer is toch wat minder dan multiplayer.
En via EA's online"portal" spelen lukt niet met mijn versie ;)
foei! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Ik ga 'm kopen voor de Wii :+
Schijnt zelfs beter te zijn dan de PC versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:28:
[...]

Ik ga 'm kopen voor de Wii :+
Schijnt zelfs beter te zijn dan de PC versie :P
haha... fair enough... ;)

Verwijderd

Ik heb hem op de pc es effe zitten proberen. Maar weet iemand waarom de PC versie er zo slecht uitziet t.o.v Xbox360? Er is met geen mogelijkheid gras te krijgen in het optie menu. Ik heb alles op zijn max gezet en het ziet er naar mijn mening toch echt niet goed uit. Is dit op de een of andere manier aan te passen? Of ziet de PC versie er gewoon minder uit.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb sinds vandaag ook FIFA08 (360). Afgelopen jaar heb ik 07 links laten liggen en ben ik voor PES6 gegaan. Na het bekijken en spelen van de demo's is de keuze toch weer op FIFA gevallen. Ik moet zeggen dat het spel lekker wegspeelt. De graphics zijn zeer netjes en het is niet meer een standaard "ik ren naar voren en scoor" spel. Zeer netjes.
Het is alleen jammer dat ik de FIFA met NL commentaar heb gehaald. Heb er helemaal niet bij stilgestaan. Dus nu moet ik het met Evert en Jouri doen :'(...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:02:
Ik heb hem op de pc es effe zitten proberen. Maar weet iemand waarom de PC versie er zo slecht uitziet t.o.v Xbox360? Er is met geen mogelijkheid gras te krijgen in het optie menu. Ik heb alles op zijn max gezet en het ziet er naar mijn mening toch echt niet goed uit. Is dit op de een of andere manier aan te passen? Of ziet de PC versie er gewoon minder uit.
EA had vorig jaar al bekend gemaakt voor de current gen (PS2/PC/Xbox) enkel een PS2 versie te maken en die dan te porten naar de andere 2. Kortom, ze doen geen moeite meer om graphics voor PC versie te upgraden. En dan vind ik erg jammer.

• Dutch_Baseline
Calitomnication schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:07:
Ik heb sinds vandaag ook FIFA08 (360). Afgelopen jaar heb ik 07 links laten liggen en ben ik voor PES6 gegaan. Na het bekijken en spelen van de demo's is de keuze toch weer op FIFA gevallen. Ik moet zeggen dat het spel lekker wegspeelt. De graphics zijn zeer netjes en het is niet meer een standaard "ik ren naar voren en scoor" spel. Zeer netjes.
Het is alleen jammer dat ik de FIFA met NL commentaar heb gehaald. Heb er helemaal niet bij stilgestaan. Dus nu moet ik het met Evert en Jouri doen :'(...
Haha! Geen paniek! Dat heb je niet. Je moet alleen als je het spel start en je gevraagd wordt een land te kiezen, niet Nederland selecteren maar "gewoon" Engels. Ik stonk daar bij Fifa07 ook in en volgens mij hebben ze bij deze nieuwe versie het zelfde geintje uitgehaald! Voor als je neefje komt spelen denk ofzo... ;)

edit: Ik zie nu trouwens dat je de Xbox-versie hebt. Weet eigenlijk niet of je dan ook een land moet kiezen aan het begin...

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_Baseline op 29-09-2007 01:53 ]

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:02:
Fifa op de console ziet er altijd anders uit dan op de pc. Ik heb de pc versie en moet eerlijkheidshalve bekennen dat de versie op de console er mooier uitziet. Was bij 07 ook al het geval. Gras is mooier, stadion in (beter uitgewerkt) 3D (zie je vooral bij de ringen van een stadion) en het publiek is mooier. Dat geldt voor de Xbox als de PS3. Heb zelf ook een PS3, maar heb ondanks de graphics toch voor de pc versie gekozen omdat ik die simpelweg veel beter vind spelen. Op de consoles heb ik het idee meer met een arcade game bezig te zijn...

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dutch_Baseline schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:49:
[...]

Haha! Geen paniek! Dat heb je niet. Je moet alleen als je het spel start en je gevraagd wordt een land te kiezen, niet Nederland selecteren maar "gewoon" Engels. Ik stonk daar bij Fifa07 ook in en volgens mij hebben ze bij deze nieuwe versie het zelfde geintje uitgehaald! Voor als je neefje komt spelen denk ofzo... ;)

edit: Ik zie nu trouwens dat je de Xbox-versie hebt. Weet eigenlijk niet of je dan ook een land moet kiezen aan het begin...
Trust me.. Ik speel Fifa vanaf de '98 versie en deze keuze is bekent. Zo had een kameraad die ook op de PS2.. Ik kan alleen maar kiezen tussen Spaans, Zweeds of Nederlands... Voor de rest niets... ;(. Had ik dat geweten had ik het op Play.com besteld.. Maja.. Het gaat toch om het spelletje zelf, dat speelt lekker weg.. Commentaar van PES6 was ook niet alles ;)

tips voor New York

Verwijderd

Erg vervelend om te zeggen. Maar ik speel als sinds jaar en dag de fifa reeks en heb het idee dat het na fifa 2004 alleen maar slechter is geworden. Zojuist 08 gespeeld op de pc en het was echt een afknapper. Grafisch is het echt een drama (en nee, mijn computer is redelijk nieuw dus daar ligt het niet aan). gameplay is ook ruk. Kortom, fifa heeft het een beetje afgedaan voor mij.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Iemand een idee hoe ik mijn manager savegame op een andere pc kan spelen? Het kopieren van het mapje memorycard heeft geen zin.

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:20:
[...]

Die stemmen zijn Clyve Tylseley en Andy Gray. Dat zijn dé commentatoren in Engeland. Niet echt een gevalletje van copieëren dus....
Dat klopt ja, maar ze kunnen wel gewoon de stemmen van de vorige fifa 07 (dat waren de zelfde twee) copyen en in die nieuwe gebruiken.

Voor namen maakt dat niks uit, maar steeds het zelfde comentaar tijdens rust gaat ook beetje vervelen, dat hadden ze van mij best meer mogen vernieuwen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

SithWarrior schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:33:
[...]

Dat klopt ja, maar ze kunnen wel gewoon de stemmen van de vorige fifa 07 (dat waren de zelfde twee) copyen en in die nieuwe gebruiken.

Voor namen maakt dat niks uit, maar steeds het zelfde comentaar tijdens rust gaat ook beetje vervelen, dat hadden ze van mij best meer mogen vernieuwen.
Volgens mij doen ze dat ook gewoon. Het commentaar wordt gewoon elk jaar weer een stukje uitgebreider. Ze behouden de basis en daar komt elk jaar weer een nieuw stuk commentaar bij. Het is ook niet te doen om elk jaar het wedstrijdcommentaar helemaal opnieuw te doen.

uhm...

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Het is nog steeds dezelfde bagger op de PC. Waarom gebruiken ze die engine van de 360 niet op de PC zodat de PC gamers ook nog eens wat hebben. En ik vindt persoonlijk het voetbal-werk op de 360 ook veel beter en mooier. Ik heb het idee dat ik een Fifa07 speel met nieuwe teams en spelers.

[ Voor 33% gewijzigd door Metalbuster op 29-09-2007 15:14 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Ehm ik heb hem nu ook...allemaal leuk en aardig die veranderingetjes, maar één ding is echt zwaar k*t: ik speel met een keyboard, en LSHIFT is daarop de knop waarmee je om een positie "knokt", je de bal meeneemt in de loop als je wordt aangespeeld etc. Maar...die knop zorgt er in FIFA 08 ook (soms :? ) voor dat je de keeper controlled....dus speel je iemand vrij voor de keeper, wil je de bal meenemen, dus je drukt op de linker Shift, is opeens je keeper 100m verderop geselecteerd? Hoort dit?

leoaq.fm // Jeune Loop

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik ben overgestapt met deze games op een gamepad, je kan eigenlijk niet anders, want op het keyboard is het nu gewoon geen doen meer met de vele toetsencombinaties...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

RobertJ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:09:
Ik ben overgestapt met deze games op een gamepad, je kan eigenlijk niet anders, want op het keyboard is het nu gewoon geen doen meer met de vele toetsencombinaties...
Fifa 07 ging 95% goed; af en toe mis je dat je niet 100% perfect kunt richten. Maar dit is beduidend irritanter.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Metalbuster schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:13:
Het is nog steeds dezelfde bagger op de PC. Waarom gebruiken ze die engine van de 360 niet op de PC zodat de PC gamers ook nog eens wat hebben. En ik vindt persoonlijk het voetbal-werk op de 360 ook veel beter en mooier. Ik heb het idee dat ik een Fifa07 speel met nieuwe teams en spelers.
Het is inderdaad rampzalig op PC. De voorbije 3 jaar had ik: belachelijke LOD die me doet terugdenken aan 98, slechte preformance ondanks de slechte graphics, verschrikkelijke preformance in de menu's, een soort DoF effect in replays dat non-stop verkeerde dingen lelijk blurt enz enz. Er is niks aan optimized, er is niks support voor...

Met andere woorden EA geeft geen rats om FIFA op PC. Ofwel release je een goede PC versie, ofwel doe je het niet. Want dit is afzetterij.

Verwijderd

Hoeveel seizoenen kan je op e pc Be A Pro spelen?

Hopelijk dat het volgend seizoen wat uitgewerkter uitziet zoals een stand in Be A Pro en dat je een transfer kan verdienen naar een andere club dat zou allenmaal wel cool zijn :)

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:46:
Hoeveel seizoenen kan je op e pc Be A Pro spelen?

Hopelijk dat het volgend seizoen wat uitgewerkter uitziet zoals een stand in Be A Pro en dat je een transfer kan verdienen naar een andere club dat zou allenmaal wel cool zijn :)
Volgens mij geen enkel seizoen, alleen een enkele wedstrijd. Althans, dat begreep ik uit een review.

De PC versie is idd een ondergeschoven kindje. Ik ben afgehaakt nadat ik met FIFA2005 verspringende menu's had omdat ik een draadloos toetsenbord heb. In de vorige 2 demos (2006 en 2007) was het probleem er nogsteeds.

[ Voor 19% gewijzigd door Zamorano op 29-09-2007 18:50 ]

• Dutch_Baseline
Zamorano schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:48:
[...]

Volgens mij geen enkel seizoen, alleen een enkele wedstrijd. Althans, dat begreep ik uit een review.

De PC versie is idd een ondergeschoven kindje. Ik ben afgehaakt nadat ik met FIFA2005 verspringende menu's had omdat ik een draadloos toetsenbord heb. In de vorige 2 demos (2006 en 2007) was het probleem er nogsteeds.
Ik heb gisteravond en vandaag de hele middag zitten spelen met mijn broer. Wij vinden het juist wél een vet spel! Wij merken duidelijk dat de gameplay getweaked is in de positieve zin van het woord. 100% zuivere passjes kun je wel degelijk geven nog steeds. Het is alleen wel een stuk moeilijker geworden. Volgens mij kun je bij de settings ervoor kiezen dat je geholopen wordt bij het passen. Volgens mij switched die dan naar de oude manier van pasen vavn 07.

Je moet hem ook niet vergelijken met de Xbox of PS3 IMO. Die versies zien er idd wat mooier uit, maar ja... Bij de pc moeten ze toch rekening houden met de minder snelle pc's denk ik??? Daarnaast speelt hij wat langzamer op de consoles.

Al met al vind ik / vinden wij het wederom een betere Fifa dan zijn voorganger.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
[...]
Met de Be A Pro Co-op iig 1 seizoen.
Weet nog niet of je daarna verder gaat...

@hierboven
Met een controller is het vast leuker ja.
Ik heb wel een controller maar die heeft maar een paar knopjes, dat schiet dus ook niet erg op.

[ Voor 20% gewijzigd door SH4D3H op 29-09-2007 19:15 ]

• Dutch_Baseline
[...]

Heb ik ook. Een old school draadloze van Logitech. Trouwens, wij hebben hier 2 controlers met rumble van Logitech, echter alleen 1 van deze twee trilt ook daadwerkelijk. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Bij het opstarten van de game trillen ze overigens allebij even...

Verwijderd

Ik heb hem voor de Wii, en ik moet zeggen dat hij me heel erg meevalt. Het spel ziet er goed uit, online werkt het erg lekker, en ook gewoon multiplayeren is erg goed te doen. Jammer dat mannetje wisselen het zelfde is als passen, en niet bijvoorbeeld, de toch vrij zijnde, 'c'-knop.

Echter, het spel blijft lekker te spelen, alleen scoren is erg pittig :)

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

Pieroman

/me

Ik heb gisteren bij een vriend van me de PS2 versie gespeeld en al meteen moesten we opmerken dat het last had van haperingen en een zeer traag menu.
Toen een potje met gelijke stand werd afgesloten en we gingen penalty trappen liep het spel vast. Daarna de DVD er maar even uitgehaald en zag er al bekrast uit dus heeft die vriend het spel vandaag maar omgeruild voor een nieuwe. Maar nog steeds traag en vastlopers dus aan de DVD kan het niet liggen.
Waarschijnlijk is het spel te zwaar voor de PS2? Zijn er meer mensen met deze mening/ervaring

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
erg vet spel, scoren is lastig maar dat is ook deels gewenning van mijn kant.

Wat ik me afvraag, is het mogelijk een soort master league te doen zoals in pes? dat je dus competitie, beker en europees moet spelen en dergelijke. Heb al heel lang geen fifa meer gespeeld dus het is allemaal weer even wennen.

Vind het ook erg jammer dat deze nederlandse versie alleen spaans/nederlands/zweedse taal heeft. Ik had toch graag ook engels erin gezien, al was het alleen maar voor het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op wereldklasse net gewonnen met 6-1 tegen PSV met Ajax en verlies ik daarna uit tegen VVV met 5-1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:41:
op wereldklasse net gewonnen met 6-1 tegen PSV met Ajax en verlies ik daarna uit tegen VVV met 5-1 8)7
tja het blijft fifa he ;)

gister hele middag FIFA08 gespeeld op PC, in de hoop dat je het leert te waarderen als je het wat meer kans geeft. ik heb me echter de hele middag kapot lopen ergeren aan die typische FIFA irritaties die er eigenlijk al vanaf 2000 inzitten. ik blijf erbij dat 99 de laatste leuke versie was en 98 was de topper. Grafisch is het zwak op mijn high-end PC valt me ook enorm tegen, verder presteert het spel het nog om regelmatig te stotteren ook. het spel is iets beter omdat het op een aantal punten meer op PES is gaan lijken. de "be a pro" modus vind ik ook echt helemaal niks, zo'n simpele gameplay optie die door de grote marketingmachine weer groots wordt uitgemeten, bah.

ik heb het nu weer gedeinstalleerd en ga maar de PES demo spelen tot dat daar het hele spel uit komt, ik snap echt niet wat mensen zien in FIFA (behalve de licentie en de rijke marketingmachine).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind bij fifa de schermtjes zo mooi bij PES is het allenmaal zo saai maar fifa speelt wat minder lekker dan PES maar ze komen wel elk jaar een stukje dichterbij.
Net weer een potje gedaan op wereldklasse met Excelsior gewonnen tegen Arsenal met 2-0 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 00:41:
Dan heb je vast een sneak van wat er vanmiddag in de AremA gaat gebeuren ;)...
Ik heb gister FIFA met een kameraad van me gespeeld. Deze heeft de PC versie, ik de 360. Hij gaf idd aan dat de 360 vele malen beter en mooier is dan de PC versie.
Ik ben niet ontevreden over FIFA08 moet ik bekennen. Hoevwel ik vorig jaar ook stug heb volgehouden dat Pro Evo toch echt de betere serie is.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Bah het is echt onspeelbaar, nu je spelers niet meer fatsoenlijk kan selecteren. Met Shift selecteer je de helft van de tijd de keeper en S doet de helft van de tijd niks :(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het spel ook binnen, eerste instantie vind ik het er netjes uitzien.
Alleen met keyboard is irritant dus had ik nog een XBOX 360 USB Controller in de kast liggen, aansluiten installeren en ik dacht spelen.
Maar als ik dan FIFA 2008 opstart en ik naar My FIFA ga en dan controls kan ik hem niet selecteren, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nou ik heb hem geinstalleerd, geprobeerd. En binnen 2 uur weer verwijderd. De laatste goede Fifa was 98. 07 was MET gamepad nog wel te doen maar brakke online ondersteuning. En mensen die serieus nog met het toetsenbord spelen? Dat kan echt niet. Ik ken hier ook een paar(1tje eigelijk) die heilig gelooft in het toetsenbord, maar je kan gewoon veel minder op een toetsenbord maar dat realiseren die mensen zich nooit. BIj fifa 07 was het ook fijn als je online ging en je zag dat iemand op het toetsenbord speelde->betekende dat ie een newbie was en dat je een win had. Nooit verloren tegen iemand met een toetsenbord(nou verloor ik sowiezo niet zoveel online :p).Maar de hoge dieptepass of cross op maat was echt heilig in 07 en die konden mensen met een toetsenbord niet normaal geven :p

Maar ik ga weer terug naar PES, Fifa is gewoon te simpel ik ben jarenlang fan geweest. Maar het word te simpel. Snelheid is bij fifa de enige statistiek die belangerijk is. En waarom er zoveel te doen was over die Be a Pro mode? Ik bedoel....je kan gewoon ingame ook met mannetjes rennen om ze op de goede plek te zetten. Doe ik bij pes ook altijd(dat speel ik samen met een huisgenoot). 1tje gaat voor de pressing de ander neemt met zijn mannetje de man van de ander over. Om er nou een hele game om heen te bouwen op het feit dat je kan lopen zonder bal en dat je in positie moet lopen, geeft een beetje de simpelheid van Fifa aan. Bij pes moet je op de hogere niveau's al goed vrijlopen voordat je de bal krijgt als je een goede aanval wil maken.

Het is zeker geen slecht spel. Maar het is gewoon geen voetbal. Het is een ren-je-rot-met-domme-keepers-en-alweer-debiel-commentaar spelletje geworden helaas.(al zijn al die 3 dingen toch wel kenmerkend aan de fifa reeks, en nee ik zeg niet dat het commentaar in PES beter is...die zuigt ook. Maar die van fifa is soms wel echt dramatisch wat ik me herinner van 07).

Zijn er meer mensen die de indruk hebben dat de AI van de keepers in 98/99 veel beter was dan tegenwoordig. Ik heb ze alweer zoveel domme acties zien maken, ik snap het gewoon niet zo moeilijk kan een keepersAI niet zijn maar ze doen het toch al weer bijna 10 jaar fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je overschakelt op Engels commentaar, die Youri Mulder begint me een beetje de keel uit te hangen. De blu-ray disc is groot genoeg voor meerdere talen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Laatst online: 07-02-2024
Is er al een patch voor de Nederlandse namen en shirts? Dacht dat EA daar altijd WEL de rechten voor had.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:32:
Weet iemand hoe je overschakelt op Engels commentaar, die Youri Mulder begint me een beetje de keel uit te hangen. De blu-ray disc is groot genoeg voor meerdere talen.
Aan het begin engels selecteren helpt.Als je teminste die keuze krijgt....bij de PC altijd wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 30-09-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:32:
Je PS3 op Engels zetten, in de game zelf zit geen taaloptie.

Youri is zo erg..'De grasmat van de Allianz Arena kan in zn geheel naar buiten worden geschoven, maaarrr ze zijn vergeten wormen in de mat te stoppen! Nu ze dit wel hebben gedaan groeit het gras als kool'. Zo frustrerend.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
woeps.... verkeerde topic... never mind....

[ Voor 83% gewijzigd door Dutch_Baseline op 01-10-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:27:
[...]

Je PS3 op Engels zetten, in de game zelf zit geen taaloptie.

Youri is zo erg..'De grasmat van de Allianz Arena kan in zn geheel naar buiten worden geschoven, maaarrr ze zijn vergeten wormen in de mat te stoppen! Nu ze dit wel hebben gedaan groeit het gras als kool'. Zo frustrerend.. :O
Thanks, dat is idd veel beter. Ik heb het idee dat de Engelse commentatoren 5 dagen in de studio gezeten hebben voor het opnemen en de Nederlandse commentatoren slechts een paar uur.

Daarbij kun je ook duidelijk horen dat ze niet in de Nederlandse maar Engelse vorm commentaar geven. 'Ik ben ... en naast mij zit ... ' Het klinkt in ieder geval niet natuurlijk. Dat doen ze bij het RTL nieuws ook, vind dat een beetje gemaakt Amerikaans.

Dat Youri er uberhaupt voor betaald heeft gekregen, hij herhaalt bijna alles wat Evert ten Napel zegt maar dan in andere woorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmmm, kun je op de PS3 de taal van het commentaar bepalen.. Weet iemand toevallig ook of dit op de 360 mogelijk is? Ik begin ook langzaam door te draaien van Youri en Evert... :(.
Voor de duidelijkheid, mijn versie geeft slechts 3 talen.. Nederlands, Spaans :? en Zweeds :?...
Nederlands, Duits en Engels was nog een logische verklaring voor geweest, maar dit...

[ Voor 13% gewijzigd door Calitomnication op 01-10-2007 15:40 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:40:
Hmmm, kun je op de PS3 de taal van het commentaar bepalen.. Weet iemand toevallig ook of dit op de 360 mogelijk is? Ik begin ook langzaam door te draaien van Youri en Evert... :(.
Voor de duidelijkheid, mijn versie geeft slechts 3 talen.. Nederlands, Spaans :? en Zweeds :?...
Nederlands, Duits en Engels was nog een logische verklaring voor geweest, maar dit...
De tip van Shaggy heeft voor de PS3 gewerkt, ik weet niet of de XBOX in de voorkeuren taalinstellingen heeft staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

De tip van Shaggy heeft voor de PS3 gewerkt, ik weet niet of de XBOX in de voorkeuren taalinstellingen heeft staan. :)
Volgens mij die van mij staat gewoon op engels :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik was eigenlijk al vanaf minuut 1 teleurgesteld, er zit weer geen 1280 x 800 bij... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik heb hem besteld voor de 360 na alle goede verhalen op verschillende sites. Ik had gezworen nooit meer een FIFA te kopen, maar ik zit in een gameloze periode en wil een spel ter overbrugging naar PES2008.

Op de 360 kan je alleen maar voor NL, Zweeds en Spaans kiezen... Dit is de reden waarom ik hem in engeland heb besteld. Moet alleen wat langer wachten voordat hij binnen is.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Ik zal vanavond weer eens kijken.. Anders mijn versie maar Marktplaatsen en Play.com gebruiken om een Engelse aan te schaffen..

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Ik vind het best aardig spelen op mn oude P4 2,6, 1,5GB en 6600GT.
Draait soepel op 1600*1200 @ high...
Best vreemd, vergeleken Fifa07 die totaal niet draaide.
Met rumblepad2 en knoppen zoals pes is het best lekker.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Weet iemand toevallig waar ik ergens de knoppenlayout voor fifa 2008 kan vinden zoals die op de PS2/PS3 gelden? Ik heb namelijk een Logitech Rumble 2 (wat gewoon een PS2/3 controller is qua layout). Maar tot nu toe kan ik nergens vinden hoe die knoppen dus ingesteld moeten worden...

Of zou iemand zo lief willen zijn dat eventjes hier te typen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Luuk1983 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:03:
Weet iemand toevallig waar ik ergens de knoppenlayout voor fifa 2008 kan vinden zoals die op de PS2/PS3 gelden? Ik heb namelijk een Logitech Rumble 2 (wat gewoon een PS2/3 controller is qua layout). Maar tot nu toe kan ik nergens vinden hoe die knoppen dus ingesteld moeten worden...

Of zou iemand zo lief willen zijn dat eventjes hier te typen?
Ik gebruik die ook. Twee stuks zelfs. Zwaar relaxed!!! Ik gebruik even de PS gamepad in mijn uitleg, omdat ik ff niet weet wat de indeling/benaming is van de Logitech controller

L1: Mannetje switchen, hoge diepte pass, geplaatst schot, vroege voorzet
L2: Lobje

Kruisje: Lage pass, conservatieve tackel

Vierkantje: Schieten/koppen op doel, Bal weg "peunen"

Rondje: Hoge pass, strakke lage voorzet (dubbel tap), sliding

Driehoek: Diepte pass

R1: Sprinten
R2: Pace-control

Rechter pookje: Tricks

edit: Of bedoel je dit niet.... :S

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste