Geen porum

Of bij de simpele kiekjes...is het dan niet té wide ?
Als standaardlens vind ik hem te wide ja. Ik ga wel geregeld op stap met de 10-22 + 70-200 voor landschappen en architectuur. Die combi bevalt dan geweldig, maar het betekent voor mij voor allround gebruik teveel wisselen -> 17-40 gaat dan mee.
Ander nadeel is dat ik in de reviews lees over de hoge mate van vignetting bij 10 mm.
Totaal geen probleem, zelfs met pola gaat het prima. Vaak stop je hem dan toch wel af, 't is primair een architectuur/landschapslens.
Voordeeltje vind ik wel de contrasten van de foto's...de (onbewerkte) voorbeelden die ik heb gezien vind ik erg mooi
Het is een loeder qua contrast en kleuren ja

ik neig het meest naar de 17-40 mm. Kan je het niet zijn van een EF-S maar een EF als nadeel zien?
Zou niet weten waarom

Ander puntje is dat het geen 10 mm is ten opzichte van de vorige. Kan iemand me duidelijke verschillen tussen de 7 mm laten zien? Daarnaast is de bouw erg goed wat ik ook we belangrijk vind.
Zie de topicstart. De 17-40 is een prachtallrounder, de 10-22 is een stuk specifieker. Dat is ook gelijk de reden dat ik ze beiden heb.
Eigenlijk is de 17-85 afgevallen, maar ik wil toch graag de reacties horen. In de diverse reviews die ik lees wordt deze lens afgeschilderd als een standaard lens met een goede kwaliteit. Hij komt net wat te kort vergeleken met de vorige 2 lenzen.
Maar is wel prima scherp, heeft IS, USM en een goed bereik. Zeker geen slechte keuze imo.
Kortom, ik zou graag wat reacties en tips horen over genoemde lenzen i.c.m. genoemd budget (en wellicht anderen van bijv. Sigma of Tamron. Het hoeft nl. niet per definitie Canon te zijn)
Eventueel kun je naar de 17-50/2.8 van Tamron kijken, maar die redt het niet tegenover een 17-40

De rest van de lenzen in dit bereik vind ik zelf niet zo interessant. Je zou evt nog naar de Sig 17-70 kunnen kijken, maar dan gaat mijn voorkeur uit naar de 17-85
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 02-01-2008 22:34
]