XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Arnhems glasvezelnet komt niet van de grond
http://webwereld.nl/articles/50322

Tsjah, maat van me heeft het, loopt als een trein.
2 straten verder van mij woont mijn oma in een senioren blokje, daar leggen ze wel glasvezel aan en ik kan het niet krijgen |:( |:(
Het erge is nog dat die mensen dat niet eens willen maar Portaal doet dat standaard bij hun huizen vanwege "waardeverhoging", iig hier in de buurt.

Ik heb me al 2x aangemeld maar nooit iets gehoord :X
[update]
Ik heb me voor de grap nog eens geprobeerd aan te melden en toen las ik
"Er is al een aanvraag voor dit adres."
Dus dat is dan wel weer positief.
Helaas vertellen ze er ook bij dat ze me op de hoogde houden maar zoals al gezegd, ik heb nooit meer wat gehoord.

[ Voor 31% gewijzigd door Gman op 16-03-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32
Gman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:34:
[update]
Ik heb me voor de grap nog eens geprobeerd aan te melden en toen las ik
"Er is al een aanvraag voor dit adres."
Dus dat is dan wel weer positief.
Helaas vertellen ze er ook bij dat ze me op de hoogde houden maar zoals al gezegd, ik heb nooit meer wat gehoord.
Eventjes een mailtje sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24
esky schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:28:
Goh hoor vandaag voor het eerst over XMS en het klinkt errug goed!!

Vraagje wat moet ik doen om XMS de interesse in mijn wijk (Groenzuilen is een nieuwbouwwijkje in Utrecht naast een portaal wijk) te laten meten?
Zelf langs de deur gaan ;)

Voor mensen die serieus zoiets van plan zijn:->de mensen van www.nieuwlandopglasvezel.nl kunnen je vast meer vertellen. Die hebben het namelijk ook zelf gedaan en zijn aardig ver over de 40% gekomen.

@gman:
Klopt, je staat dan op een 'interesse-lijst'. De aannemer zal dan pas contact opnemen als het mogelijk is om je woning aan te sluiten, niet voor die tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 17-03-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:35
10:51: geen tv en radio meer in Arnhem / Spijkerkwartier / mijn woning
Probeer helpdesk te bereiken. *een ogenbliik geduld aub*

*update* 11.01: wacht nog steeds...leve het gratis nummer! *O*

*update* 11:05: en doorgegeven, geloof dat ik de eerste / enige was.. Nou ja merk het wel wanneer er weer beeld is. *natuurlijk altijd in je vakantie*

[ Voor 53% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-03-2008 11:06 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:52:
10:51: geen tv en radio meer in Arnhem / Spijkerkwartier / mijn woning
Probeer helpdesk te bereiken. *een ogenbliik geduld aub*

*update* 11.01: wacht nog steeds...leve het gratis nummer! *O*

*update* 11:05: en doorgegeven, geloof dat ik de eerste / enige was.. Nou ja merk het wel wanneer er weer beeld is. *natuurlijk altijd in je vakantie*
Er is een grote stroomstoring in Arnhem (NUON)... Helaas net in het dekkingsgebied waar het analoge headend voor XMS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:35
aha! Dank je! De servicemedewreker kon me nl. nog niets zeggen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Ik kom op een adres te wonen dat door de postcodecheck komt. Nu heb ik een mailtje gestuurd naar xms met de vraag hoe zeker die postcodecheck is. Het blijkt dat onze woning "om onbekende redenen niet is meegenomen" en dat het onbekend is op wat voor termijn er iets gedaan zal worden. Ik kan me dus inschrijven en hopen dat er ooit iets wordt gedaan... Op een antwoord van mij met de vragen of ik hier moet rekenen op maanden of gewoon moet wachten op meerdere bewoners, of er extra kosten zijn verbonden aan de aansluiting, kreeg ik geen antwoord meer. Is er hier iemand die ook in zo'n situatie zit/heeft gezeten?

Als men bij XMS gewoon zegt: we sluiten je aan binnen een paar maanden en neem tot die tijd even een internet abo dat per maand opzegbaar is, dan meld ik me meteen aan. Helaas is het op dit moment zo'n gedoe om een aansluiting te krijgen en zo onduidelijk, dat ik waarschijnlijk er van af moet zien en een adsl-aansluiting zal nemen... Ik vraag me dan ook heel erg af hoe glasvezel ooit een succes wordt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
<- Zie de eerdere uitleg over dit soort problemen in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
IntToStr schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:32:
Is er hier iemand die ook in zo'n situatie zit/heeft gezeten?
Ik wacht al een jaar nu ( Leiden, Jan Luykenlaan).
Sinds een maand is nu duidelijk dat de aansluiting toch echt bij mijn directe onderburen gestopt is en dat men dus de kabel vanaf mijn onderburen door moet trekken zodat men mij kan aansluiten.

Omdat ik al zo lang wacht werd mij verteld dat men extra aandacht aan mijn geval schenkt. Maar een maand later navragen leert mij dat men in die maand nog geen contact heeft opgenomen met mijn onderburen (om een afsrpaak te maken om de kabel door te trekken).

Heb dus vooral geduld bij een eventuele aanvraag.

Even voor de duidelijkheid, toen ik het een jaar geleden aanvroeg werd mij verteld dat ik uiterlijk een maand zou moeten wachten (door de toenmalige aannemer).
Het jammere vind ik dat de aansluting door Portaal al gewoon betaald is, en gewoon echt nog geen 2 meter van mijn woning af ligt (sinds september vorig jaar). maar xms het dus in een half jaar schijnbaar niet voor elkaar heeft gekregen die laatste 2 meter af te krijgen (lees: contact op te nemen met mijn buren, want als men ooit komt aanleggen zorg ik wel dat ik er ben).

Ik kan heel erg boos worden, en dat ben ik ook al lang geweest, maar de aanleg gaat er niet sneller door en ik wil het toch wel erg graag hebben. Ik ben alleen nog maar extreem teleurgesteld en hoop dat men het nu eens snel wel af komt maken. Over 8 weken moet ik weer besluiten of ik mijn adsl een jaar verleng. Ik hoop maar dat dat niet nodig is.

[ Voor 37% gewijzigd door milenko79 op 18-03-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:40
nieuwlandopglasvezel heeft het natuurlijk wel goed aangepakt. Zoals te zien heeft een grote groep dit aangepakt, ik denk niet dat als student zijnde dat je die 40% zomaar even kan klaren in je 1tje. Laat staan het geld wat je er zelf voor neer moet leggen.

Zelf stond ik al raar te kijken dat eerst Arnhem-zuid / laar-oost aan de beurt was terwijl Rijkerswoerd in mijn ogen meer voor de hand liggend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel lachen, in de tabel bij Nieuwland staat een postcode met slechts 1 huis.
Die persoon heeft zichzelf aangemeld,de postcode is dus 100% aangemeld,de aansluiting is dan gratis.
Dus door zichzelf aan te melden heeft hij de maximale burenkorting gehaald.

Nu ik het zelf heb en ervaar zou ik die 150 er ook voor over hebben gehad,maar tis grappig om te zien hoe iets in grafiekjes kan,veel huizen in je postcode betekent dus een lagere korting per huis,slechts 1 huis in je postcode en je bent gelijk binnen.
Vraag ik me wel gelijk weer af,hoe kan er nou aan 1 huis een aparte postcode toegewezen worden,dat zal toch niet vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:57:
Wel lachen, in de tabel bij Nieuwland staat een postcode met slechts 1 huis.
Die persoon heeft zichzelf aangemeld,de postcode is dus 100% aangemeld,de aansluiting is dan gratis.
Dus door zichzelf aan te melden heeft hij de maximale burenkorting gehaald.

Nu ik het zelf heb en ervaar zou ik die 150 er ook voor over hebben gehad,maar tis grappig om te zien hoe iets in grafiekjes kan,veel huizen in je postcode betekent dus een lagere korting per huis,slechts 1 huis in je postcode en je bent gelijk binnen.
Vraag ik me wel gelijk weer af,hoe kan er nou aan 1 huis een aparte postcode toegewezen worden,dat zal toch niet vaak voorkomen.
Hmmm eerder een bug denk ik. Wat nog moet blijken is of deze persoon wel aangesloten kan worden. Als hij de enige persoon is met die postcode gok ik dat hij ergens buitenaf woont, op een erf 500 meter van nieuwland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:44
denan schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:00:
[...]

Hmmm eerder een bug denk ik. Wat nog moet blijken is of deze persoon wel aangesloten kan worden. Als hij de enige persoon is met die postcode gok ik dat hij ergens buitenaf woont, op een erf 500 meter van nieuwland :)
volgens postcode.nl is de straat die erbij hoort de Waterkers. Is inderdaad enigste huis in die straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3ssen schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:13:
[...]

volgens postcode.nl is de straat die erbij hoort de Waterkers. Is inderdaad enigste huis in die straat.
Ha je had hem net iets eerder als ik, postcode 3824 EH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
milenko79 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:
[...]

Ik wacht al een jaar nu ( Leiden, Jan Luykenlaan).
Sinds een maand is nu duidelijk dat de aansluiting toch echt bij mijn directe onderburen gestopt is en dat men dus de kabel vanaf mijn onderburen door moet trekken zodat men mij kan aansluiten.

Omdat ik al zo lang wacht werd mij verteld dat men extra aandacht aan mijn geval schenkt. Maar een maand later navragen leert mij dat men in die maand nog geen contact heeft opgenomen met mijn onderburen (om een afsrpaak te maken om de kabel door te trekken).

Heb dus vooral geduld bij een eventuele aanvraag.

Even voor de duidelijkheid, toen ik het een jaar geleden aanvroeg werd mij verteld dat ik uiterlijk een maand zou moeten wachten (door de toenmalige aannemer).
Het jammere vind ik dat de aansluting door Portaal al gewoon betaald is, en gewoon echt nog geen 2 meter van mijn woning af ligt (sinds september vorig jaar). maar xms het dus in een half jaar schijnbaar niet voor elkaar heeft gekregen die laatste 2 meter af te krijgen (lees: contact op te nemen met mijn buren, want als men ooit komt aanleggen zorg ik wel dat ik er ben).

Ik kan heel erg boos worden, en dat ben ik ook al lang geweest, maar de aanleg gaat er niet sneller door en ik wil het toch wel erg graag hebben. Ik ben alleen nog maar extreem teleurgesteld en hoop dat men het nu eens snel wel af komt maken. Over 8 weken moet ik weer besluiten of ik mijn adsl een jaar verleng. Ik hoop maar dat dat niet nodig is.
Ben je al eens bij de onderburen op bezoek geweest? En dit probleem aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
welk probleem, dat xms geen afspraak met ze maakt?
Nee, ik ben er niet geweest, geen idee wie er woont. Maar wat moet ik dan zeggen? misschien zou het kunnen dat xms ergens in de komende maanden contact met jullie opneemt om internet aan te leggen bij mij?
Een hoe of wanneer heb ik niet, da's juist het probleem. Als xms zegt we willen het over 2 weken op woensdagmiddag doen maar we kunnen je buren niet bereiken, dan wil ik heus wel met ze praten. Nu weet ik niks (behalve dat ik nergens van uit moet gaan en nergens op kan rekenen).

Als xms niks doet heb ik die mensen niks te vertellen, als xms die mensen niet kan bereiken maar wel een specifiek plan heeft dan hoor ik dat graag, dan wil ik best met ze praten. willen ze niet meewerken, dan is het een zaak voor de woningbouwvereniging (want aanleg is in een gemeenschappelijke ruimte en je bent verplicht mee te werken is mij verteld).

Maarja, zover is het allemaal niet. Er is gewoon geen actie vanuit xms, er valt dus niks te bespreken. Zoals reeds eerder gemeld aan xms kan ik horen dat mijn onderburen bijna altijd thuis zijn (spelende kinderen). Dus contact opnemen moet geen probleem zijn, en als xms wat gaat doen zorg ik ook wel dat ik thuis ben. Maar er gebeurt niks, zelfs niet met die extraspeciale aandacht die ik van ze krijg.

Dus ik wacht rustig af en gooi er eens in de paar weken eens een mailtje of post tegenaan.

[ Voor 129% gewijzigd door milenko79 op 18-03-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
milenko79 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:47:
welk probleem, dat xms geen afspraak met ze maakt?
Nee, ik ben er niet geweest, geen idee wie er woont. Maar wat moet ik dan zeggen? misschien zou het kunnen dat xms ergens in de komende maanden contact met jullie opneemt om internet aan te leggen bij mij?
Een hoe of wanneer heb ik niet, da's juist het probleem. Als xms zegt we willen het over 2 weken op woensdagmiddag doen maar we kunnen je buren niet bereiken, dan wil ik heus wel met ze praten. Nu weet ik niks (behalve dat ik nergens van uit moet gaan en nergens op kan rekenen).

Als Xms niks doet heb ik die mensen niks te vertellen, als xms die mensne niet kan bereiken maar wel een specifiek plan heeft dan hoor ik dat graag, dan wil ik best met ze praten. willen ze niet meewerken, dan is het een zaak voor de woningbouwvereniging.
Toch zou ik wel eens kennis met ze gaan maken en ze het probleem uitleggen,misschien zijn ze dan wel bereid zelf even met XMS te bellen of staan ze misschien wel meer open voor een verzoek.
Ik heb geen idee hoe xms het doet hoor maar als ik zelf een brief kreeg om gaten te gaan boren voor buren die ik niet ken en een product dat ik ook niet ken zou ik misschien ook wel zoiets hebben van,moet dat nou ?
Misschien maken ze er zelf niet eens gebruik van en weten ze niet eens wat het is en begrijpen ze wel niet waarom ze bij hun moeten zijn voor een aansluiting bij jou ?
Als je met ze gesproken hebt is het misschien makkelijker om xms weer te bellen en zeggen: ik heb met de buren gesproken en ze vinden het goed ?
Dan heb je ook 1 in plaats van 2 aanspreekpunten.
Misschien zijn het wel oudere mensen die er niets van snappen,die krijgen dan een brief waar ze nog minder van begrijpen,misschien als je het ze uitlegt op jouw manier dat ze dan ook meer open staan voor xms als die ze benadert en in elk geval snappen waar het over gaat ??
Een persoonlijke benadering en kennismaking kweekt misschien meer begrip dan een brief ?
Niet geschoten is altijd mis lijkt me.
Natuurlijk is deze voorlichting wel een taak van Portaal,maar misschien hebben ze wel wat van Portaal dreigementen gehoord en denken ze daarom van,bah nog meer troep.
Ikzelf zou een persoonlijke aanpak meer prefereren dan een "dreigbrief" van Portaal.
Toen XMS hier kwam heb ik bij alle buren in gewoon Leids een briefje neergegooid met een uitleg en het voorstel ze te helpen met het aansluiten.
Dat heeft zelfs geresulteert in echte aanmeldingen/aansluitingen.
Ik zou zeker even met ze gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nogmaals, het is geen onwil, maar er komt totaal niks vanuit xms. de vorige 2 afspraken die ik met ze had kwamen ze niet opdagen (2de keer waren de buren aan het verhuizen, eerste keer zeiden ze af de dag voor de afspraak). Dat heeft me al 2 vrije dagen gekost.
Ik ga dus niet naar buren toe die ik niet ken, hen vragen iets voor mij te doen (zoals vrij nemen/thuis blijven zodat xms een gat in hun meterkast kan komen boren ) terwijl de kans reeel aanwezig is dat xms nooit wat van zich laat horen of op de afgesproken datum gewoon weer niet komt opdagen. Dan mag ik opeens tegen de buren zeggen, sorry dat jullie voor mij voor niets vrij hebben genomen, dat mijn wens voor sneller internet jullie geld heeft gekost.
Daar begin ik dus niet aan. Xms mag met ze afspreken, punt uit.

Normaal zou ik het zo doen hoor, geen probleem. Mensen overtuigen van het nut van glasvezel wil ik best, ik kan zo duizend en 1 toepassingen bedenken en ik ben ook echt niet mensenschuw ofzo.
Maar xms (of de aannemer)heeft het bij mij al zo vaak laten afweten dat ik buren die ik niet ken daar niet persoonlijk in wil betrekken.
Dus wacht ik gewoon op xms/portaal.
Misschien worden ze mijn gezeur ooit zo zat dat ze het onmogelijke doen en me maar gewoon aansluiten om er vanaf te zijn. (zijn jullie hier ook van me af, buurman martdj is schijnbaar tevreden, die is niet meer in dit topic geweest sinds hij in oktober is aangesloten, dus als je eenmaal aangesloten bent lijkt alles naar behoren te werken. ).

Als xms mij nou 3 data noemt waarop ze een monteur beschikbaar hebben om de boel te komen maken, dan ga ik wel met de buren praten en laat ik ze weten welke datum we gekozen hebben ;) .
Als ze dan die afspraak ook nog nakomen zijn we klaar. Maarja, krijg maar eens 1 datum van xms, dat gaat je al niet lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door milenko79 op 18-03-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
milenko79 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:41:
Nogmaals, het is geen onwil, maar er komt totaal niks vanuit xms. de vorige 2 afspraken die ik met ze had kwamen ze niet opdagen (2de keer waren de buren aan het verhuizen, eerste keer zeiden ze af de dag voor de afspraak). Dat heeft me al 2 vrije dagen gekost.
Ik ga dus niet naar buren toe die ik niet ken, hen vragen iets voor mij te doen (zoals vrij nemen/thuis blijven zodat xms een gat in hun meterkast kan komen boren ) terwijl de kans reeel aanwezig is dat xms nooit wat van zich laat horen of op de afgesproken datum gewoon weer niet komt opdagen. Dan mag ik opeens tegen de buren zeggen, sorry dat jullie voor mij voor niets vrij hebben genomen, dat mijn wens voor sneller internet jullie geld heeft gekost.
Daar begin ik dus niet aan. Xms mag met ze afspreken, punt uit.

Normaal zou ik het zo doen hoor, geen probleem. Mensen overtuigen van het nut van glasvezel wil ik best, ik kan zo duizend en 1 toepassingen bedenken en ik ben ook echt niet mensenschuw ofzo.
Maar xms (of de aannemer)heeft het bij mij al zo vaak laten afweten dat ik buren die ik niet ken daar niet persoonlijk in wil betrekken.
Dus wacht ik gewoon op xms/portaal.
Misschien worden ze mijn gezeur ooit zo zat dat ze het onmogelijke doen en me maar gewoon aansluiten om er vanaf te zijn. (zijn jullie hier ook van me af, buurman martdj is schijnbaar tevreden, die is niet meer in dit topic geweest sinds hij in oktober is aangesloten, dus als je eenmaal aangesloten bent lijkt alles naar behoren te werken. ).

Als xms mij nou 3 data noemt waarop ze een monteur beschikbaar hebben om de boel te komen maken, dan ga ik wel met de buren praten en laat ik ze weten welke datum we gekozen hebben ;) .
Als ze dan die afspraak ook nog nakomen zijn we klaar. Maarja, krijg maar eens 1 datum van xms, dat gaat je al niet lukken.
Ik snap jou standpunt echter medewerking volgt van biede partijen. Dus loop eens een etage lager naar je buren kan je ook gelijk eens kennis maken met de mensen die bij jou in de flat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Milenko79
Ik noem het zeker geen onwil van je,als dat zo over gekomen is mijn excuus,ik denk echter wel,onafhankelijk van wanneer sms van plan is kontakt op te nemen,dat het in je voordeel werkt als je eens langs gaat.
Een mens kan nu eenmaal meer uitleggen dan een brief en ook al weet je geen datum dan nog zullen ze wel denken,hee daar had die buurman het over.
Misschien mag je hun nummer doorgeven zodat xms hun kan bellen.
Potje stroop,ijs breken,kan absoluut geen kwaad,die investering komt vanzelf terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:01:
@Milenko79
Ik noem het zeker geen onwil van je,als dat zo over gekomen is mijn excuus,ik denk echter wel,onafhankelijk van wanneer sms van plan is kontakt op te nemen,dat het in je voordeel werkt als je eens langs gaat.
Een mens kan nu eenmaal meer uitleggen dan een brief en ook al weet je geen datum dan nog zullen ze wel denken,hee daar had die buurman het over.
Misschien mag je hun nummer doorgeven zodat xms hun kan bellen.
Potje stroop,ijs breken,kan absoluut geen kwaad,die investering komt vanzelf terug ;)
En willicht willen ze als je ze overtuigd ook wel een aansluiting van xms en zien ze het nut er van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Tja, ik snap jullie standpunt ook, maar ik zie er eerlijk op dit moment het nut niet van in, ik wil eerst eens iets commitment achtigs van xms zien, dan ga ik wel verder kijken. Ik wil best wat regelen en mijn nek uitsteken, maar ik hou er niet van om mensen onnodig lastig te vallen, en daar komt het nu nog wel op neer vind ik.
Ik denk er nog wel even over. Ik vind alleen dat de discussie nu wel erg toegespitst word op het ontbreken van mijn relatie met mijn buren (inherent aan de gesloten gallerij construcite die hier gekozen is, zie er maar eens achter te komen welke van de 8 omwonende buren geluidsoverlast (al komt dat niet vaak voor) veroorzaakt als je de boven en onderliggende gallerij niet op kan, lekker veilig, maar niet heel bevorderlijk voor de sociale contacten).
Het probleem dat ik heb is mijns inziens met xms en niet met mijn buren. Het kan misschien sneller gaan door de buren erbij te betrekken, maar het kan gezien het track record van xms net zo goed averrechts uitpakken.

[ Voor 46% gewijzigd door milenko79 op 18-03-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik respecteer je standpunt.
Ik ken de constructie, ik heb op 34 gewoond, hal C 2e etage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik ook, alleen een stukje hoger. Het woont perfect, zat ruimte, lekker rustig, op 3 minuten van mijn werk en op 5 minuten van het centrum, ik wil er voorlopig niet weg (al helemaal niet meer als ik ooit die glasvezel krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 16-09 22:40
Van wat ik begrepen heb gaat de laar dus niet meer door?! Wel lekker maken de mensen en vervolgens de boel afblazen. Laat staan de wegen die open gelegen hebben die nou niet bepaald als "vakmanschap" achter gelaten zijn. Ben benieuwd waar ze vervolgens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:54
Heeft dit nog invloed op het aantal aanmeldingen? Ik kan me namelijk voorstellen in Veenendaal dat er misschien een groep mensen hier op heeft zitten te wachten?
Denan hoe vaak wordt het percentage op veenendaal.opglasvezel.nl geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Neefdave schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:45:
Van wat ik begrepen heb gaat de laar dus niet meer door?! Wel lekker maken de mensen en vervolgens de boel afblazen. Laat staan de wegen die open gelegen hebben die nou niet bepaald als "vakmanschap" achter gelaten zijn. Ben benieuwd waar ze vervolgens gaan kijken.
Onze monteurs hebben nog niets gedaan.. dus die wegen lagen open voor KPN of Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

In Veenendaal zou nu zo'n 15% aangemeld zijn. Vraag me af of dat klopt. Ik heb me iig wel aangemeld :)
En ergens 25 maart zou er weer een presentatie worden gehouden in V'daal voor geïnteresseerden. Hoop dus op een hoge opkomst ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Kensei schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 07:48:
In Veenendaal zou nu zo'n 15% aangemeld zijn. Vraag me af of dat klopt. Ik heb me iig wel aangemeld :)
En ergens 25 maart zou er weer een presentatie worden gehouden in V'daal voor geïnteresseerden. Hoop dus op een hoge opkomst ;)
Volgens de XMS site ligt het percentage op 16%

Source: http://veenendaal.opglasvezel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
17 % nu.. flyeren mensen :) xms zou wat promo materiaal op de site moeten hebben die mensen kunnen downloaden en in hun eigen buurt bezorgen.
Zie ook dat er iets staat over het digitale pakket en de zelf te kopen decoder.
We moeten de decoder dus zelf kopen, no problem maar is er dan wel iets bekend over de prijs ?

Daarnaast iets over de zender lijst, BBC prim bestaat niet, BBC Prime wel en voor die e was toch wel ruimte.
Overigens denk ik dat ik maar niet over ga op digitale tv,het risico is me te groot.
Tenzij ik kanaal 114 kan blokkeren,of is XMS/Lijbrandt aansprakelijk te stellen voor de schade ? :+

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 20-03-2008 10:15 . Reden: lachen.. maak ik zelf ook een typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:59:
17 % nu.. flyeren mensen :) xms zou wat promo materiaal op de site moeten hebben die mensen kunnen downloaden en in hun eigen buurt bezorgen.
Zie ook dat er iets staat over het digitale pakket en de zelf te kopen decoder.
We moeten de decoder dus zelf kopen, no problem maar is er dan wel iets bekend over de prijs ?

Daarnaast iets over de zender lijst, BBC prim bestaat niet, BBC Prime wel en voor die e was toch wel ruimte.
Overigens denk ik dat ik maar niet over ga op digitale tv,het risico is me te groot.
Tenzij ik kanaal 114 kan blokkeren,of is XMS/Lijbrandt aansprakelijk te stellen voor de schade ? :+
The bomb has been defused.. Dat kanaal was van de VPRO en zend sinds een paar weken niets uit. Hij zal in het eerstvolgende overzicht hoogstwaarschijnlijk wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Nick39 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:59:xms zou wat promo materiaal op de site moeten hebben die mensen kunnen downloaden en in hun eigen buurt bezorgen.
Goed idee, een paar pdf's met kleur of zwart/wit reclame materiaal op a4/a5/a6 formaat waarin de voordelen van glas worden gemeld en waar je op te geven ofzo. Lijkt me dat veel mensen dat best zouden willen printen en/of kopieren om hun buurt/wijk bewust te maken van de mogelijkheid om glasvezel te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:56:
[...]

The bomb has been defused.. Dat kanaal was van de VPRO en zend sinds een paar weken niets uit. Hij zal in het eerstvolgende overzicht hoogstwaarschijnlijk wegvallen.
_/-\o_ ok, ik vind het maar gevaarlijk namelijk, een exploding tv :)

Dat van de decoder (prijsstelling) is gewoon nog niet bekend ondaks dat het wel op die site staat ?

@Esky.
Hier hoeft het niet meer,maar het lijkt mij inderdaad gewoon handig om een soort van downloadable promotie pakket te hebben,zodat er wel vanuit xms ook ondersteuning is.
Veel mensen slaan een website over,maar als je zo een paar % kan overtuigen door zelf simpel wat te downloaden en uit te printen,je kent je eigen buurt het best,weet hoe en waar je moet zijn,het kan net die paar % schelen.
Die lokale kennis kan van onschatbare waarde zijn.
Laten we hopen dat de marketing afdeling het oppikt.

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 20-03-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:45:
Die lokale kennis kan van onschatbare waarde zijn.
Laten we hopen dat de marketing afdeling het oppikt.
Dat weten ze. Downloadable informatie staat hoog op de agenda van marketing.

btw: De techniek staat voor niets tegenwoordig (op locatie voor een klankbordgroep meeting in Soest met een n95+laptop :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Dat weten ze. Downloadable informatie staat hoog op de agenda van marketing.

btw: De techniek staat voor niets tegenwoordig (op locatie voor een klankbordgroep meeting in Soest met een n95+laptop :)).
Ha.. denk aan de rekening :) en niet teveel promoten anders neemt iedereen een N95 ipv een XMS abbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:49:
[...]

Ha.. denk aan de rekening :) en niet teveel promoten anders neemt iedereen een N95 ipv een XMS abbo ;)
*kuch* Internet-blox ;)
En als ik zou kiezen zou ik het wel weten.. 10kbyte/sec versus 8Mbyte/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te fraai om niet te vermelden

Net thuis vond ik een geel briefje in de bus van Baeten Electrotechniek te Nijmegen:

In opdracht van Uw woningvereniging PORTAAL zijn wij bij U geweest voor het monteren van 1 dubbele wandcontactdoos bij de meterkast voor de glasvezelbekabeling. Wij troffen U helaas niet thuis. en nog een paar regels over een nieuw te maken afspraak.

Even met ze gebeld en gezegd dat ik geen bezwaar heb tegen die dubbele wcd, maar ook gevraagd of het plan dan was om de kabel te verleggen van de buitenmuur van de huiskamer naar binnenshuis.
Antwoord was dat hier volgens opgave van Portaal nog geen glaskabel ligt, maar dat ik vrij was om al dan niet een wcd aan te laten leggen.

Zou die kast in de huiskamer dan nep zijn en is het stiekem van UPC, waaraan ik dan ook slinks betaal?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:46:
Te fraai om niet te vermelden

Net thuis vond ik een geel briefje in de bus van Baeten Electrotechniek te Nijmegen:

In opdracht van Uw woningvereniging PORTAAL zijn wij bij U geweest voor het monteren van 1 dubbele wandcontactdoos bij de meterkast voor de glasvezelbekabeling. Wij troffen U helaas niet thuis. en nog een paar regels over een nieuw te maken afspraak.

----------------------------------------------------------------------

Met vriendelijke groet.
Aangezien XMS de monteurs niet gestuurd heeft maar Portaal zie ik eigenlijk niet in wat dit hier te zoeken heeft,misschien eens gratis bellen met Portaal waarom ze de monteur zo laat sturen ?
(of de info van de electricien is verouderd,of de electricien is hopeloos laat)
Hier in de straat zijn 2 types woningen,een met,een zonder meterkast.
Portaal heeft de monteurs hier ook naar de niet meterkast woningen gestuurd.
Dan zijn er ook nog 2 type's DRG's een met een apart packetfront en die hebben dus 2 stopkontakten nodig,een met een gecombineerde packetfront,die heeft er maar 1 nodig.
Wij kregen de gecombineerde DRG's en dus had Portaal de electriciens niet hoeven te sturen want een enkel stopkontakt was er al.
Overigens hebben de meeste bewoners die zelf al vervangen voor een dubbele.
Het is makkelijker om 1 opdracht te sturen en dat de monteur ter plaatse kijkt wat en hoe nodig is,dan allemaal aparte.
Maar als u er vragen over heeft lijkt Portaal de meest aangewezen partij aangezien u zelf ook al zegt dat deze de monteur gestuurd hebben.
0800-PORTAAL is het nummer.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 21-03-2008 16:26 . Reden: stukje er tussen uit gehaald,het wordt anders zo lang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:14:
Aangezien XMS de monteurs niet gestuurd heeft maar Portaal zie ik eigenlijk niet in wat dit hier te zoeken heeft,
Neemt u mij niet kwalijk
misschien eens gratis bellen met Portaal waarom ze de monteur zo laat sturen ?
(of de info van de electricien is verouderd,of de electricien is hopeloos laat)
Hier in de straat zijn 2 types woningen,een met,een zonder meterkast.
Er is hier in 4 straten maar één type woning en de kabel ligt er al circa een jaar.
Blijkbaar gaaf stukje miscommunicatie.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:08:
[...]

Neemt u mij niet kwalijk

[...]

Er is hier in 4 straten maar één type woning en de kabel ligt er al circa een jaar.
Blijkbaar gaaf stukje miscommunicatie.

Met vriendelijke groet.
Ja,alleen is niet duidelijk tussen wie,ik wil niet weer een hele discussie aanzwengelen met een modbreak als gevolg en wilde u ook niet op de vingers tikken,maar niet duidelijk is wie de miscommunicatie heeft veroorzaakt,was de electricien met verouderde gegevens bezig ?
U en ik hebben daarin geen inzicht,behalve Portaal,zij zou u kunnen vertellen wanneer de opdracht verstrekt is,het kan wel een oude bon geweest zijn.
Volgens de gegevens die zij hadden van Portaal had u nog geen glasvezel,maar hoe actueel waren die gegevens ?
Los daarvan,waar gewerkt wordt,ontstaan ook fouten,deze lijkt me niet onoverkomelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:37:
Los daarvan,waar gewerkt wordt,ontstaan ook fouten,deze lijkt me niet onoverkomelijk :)
Ik vond het een nogal amusante situatie, maar mijn gevoel voor humor is hier blijkbaar niet besteed.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Vraagje voor Denan m.b.t. het project "veenendaal".
Heb jij toevallig inzicht in de reden waarom gekozen is voor veenendaal west /zuid-west :? Dit zijn toch de wat "oudere" buurten. Waarom is niet bijvoorbeeld gekozen om zuid ook mee te pakken, of bijvoorbeeld centrum. In het centrum (tuinstraat om precies te zijn) komt nu al het ADSL signaal binnen en ik durf er wel wat op te wedden dat er al glasvezel heen ligt om mensen te voorzien van ADSL. Aangezien het centrum toch al op de schop gaat is het 1+1.
Hopelijk kan je mijn vraag beantwoorden!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan natuurlijk niet de specifieke antwoorden geven dat is aan Denan,maar het is wel zo dat XMS niet de glasvezel mag gebruiken van de ADSL provider.
Hier in de straat ligt ook fiber van KPN,maar voor XMS moest een nieuwe fiber de grond in.
Er liggen hier in de meterkast div lege pijpen die onder de grond in de straat uit komen.
Toch mocht XMS die pijpen niet gebruiken hoewel XMS in opdracht van Portaal de fiber aanlegde en Portaal eigenaar van de woning is.
Maar dus weer niet eigenaar van de pijpen.
Zo moest dus iedereen thuis zijn om een gat te boren terwijl 10 cm verderop een lege pijp ligt waardoor de fiber zo naar binnen kon.
Ook gezamenlijk graven is een probleem,hier ging de straat eerst open voor KPN ( hun fiber ) daarna voor Nuon,daarna voor een Fiber van Casema en daarna dus weer voor een XMS fiber.
Idem centrum Leiden, eerst open voor een pomp leiding door de gemeente,daarna voor de fiber van XMS en nu weer open voor een nieuwe kabel van de NUON,de Zijlsingel was net 6 maanden weer dicht na de kabel van XMS waarna de gemeente de boel weer open gooide om alles opnieuw in te richten de stoepen helemaal opnieuw te betegelen en nieuw asfalt te leggen terwijl de aannemer dus een half jaar er voor onder dat asfalt door moest boren voor de fiber van xms om over te steken en zo heb ik nog zeker 3 voorbeelden waarbij binnen een jaar de grond opnieuw (zelfs meerdere keren) open moest.
Niet alleen hinderlijk voor de maatschappijen want het kost veel geld,maar ook voor de omwonenden.
Toch kon de gemeente dit weten door de vergunning aanvragen,ze hadden dit kunnen bundelen,maar nee,misschien verdienen ze hier wel meer door...
Ik weet bijna zeker dat een aantal neestemmers van XMS echt heeft gedacht,weer de straat open,nou echt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb mij ook bij XMSNET aangemeld en ben 1 van de gelukkigen die een huis gekocht heeft op fase 1 van Veenendaal.
begin maart stond er een oude amerikaanse schoolbus bij winkelcentrum de Ellekoot om XMSNET te promoten en ben ik er even naar binnen gestapt.
Ze beginnen binnenkort met graven (mei/juni) wat ik er van begrepen heb en medio december/january moet alles operationeel zijn.
Heb gekozen voor een totaalpakket met tv/radio internet en telefonie en wat mij opviel was dat je voor €9,95 extra vrij kan bellen zonder extra telefoonkosten in het binnenland.
Al met al kost het hele pakket mij rond de €60,00 en krijgen we een verbinding van 50Mbit symetrisch.
Ik hoop dat alles doorgaat van mij mogen ze vandaag al beginnen met graven en dat ik meteen het net op kan als het huis klaar is.
Tot de tijd dat het werkt neem ik een hetnet abbo zonder jaarcontract.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Edwin van Cleef schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:35:
Heb mij ook bij XMSNET aangemeld en ben 1 van de gelukkigen die een huis gekocht heeft op fase 1 van Veenendaal.
begin maart stond er een oude amerikaanse schoolbus bij winkelcentrum de Ellekoot om XMSNET te promoten en ben ik er even naar binnen gestapt.
Ze beginnen binnenkort met graven (mei/juni) wat ik er van begrepen heb en medio december/january moet alles operationeel zijn.
Heb gekozen voor een totaalpakket met tv/radio internet en telefonie en wat mij opviel was dat je voor €9,95 extra vrij kan bellen zonder extra telefoonkosten in het binnenland.
Al met al kost het hele pakket mij rond de €60,00 en krijgen we een verbinding van 50Mbit symetrisch.
Ik hoop dat alles doorgaat van mij mogen ze vandaag al beginnen met graven en dat ik meteen het net op kan als het huis klaar is.
Tot de tijd dat het werkt neem ik een hetnet abbo zonder jaarcontract.
Wij hopen natuurlijk allemaal dat het doorgaat :) 25 maart is er nog een info avond in het gemeentehuis en hopelijk trekt dat nog een aantal mensen over de streep. Prijs/technisch gezien is het geen verkeerde deal namelijk.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Helaas is het jammer dat we vrij slecht up2date gehouden worden. De website van XMS wordt eens in de 1 of 2 weken geupdate. Heb er maar een mailtje uit gedaan hopend hiermee aan info te komen.
Jammer ook dat XMS medewerkers hier op het forum geen info kunnen verschaffen over deze data.

Nog 2 weekjes en dan weten we of het doorgaat of niet doorgaat. Als ze maar niet hetzelfde flikken als wat ze bij De Laar hebben gedaan.

Wat me alleen verbaasd is, waarom er straks dus minimaal 2 glaskabels in wijken liggen. Beetje overkill aan bandbreedte. Over enkele jaren wanneer het glas wat er ligt en het nieuwe glas opengesteld wordt voor andere partijen is het dus voor niks geweest eigenlijk.

Ik wacht met smart op de aansluiting iig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand of het in Leiden alleen aangeboden wordt aan huurders bij Portaal of kun je als bewoner buiten deze zone, lig toevallig precies tussen 2 zones in, er ook gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oakie schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:45:
Weet iemand of het in Leiden alleen aangeboden wordt aan huurders bij Portaal of kun je als bewoner buiten deze zone, lig toevallig precies tussen 2 zones in, er ook gebruik van maken?
Ligt de vezel echt voor je deur wel maar uiteraard zijn er kosten aan verbonden,alleen zal men niet snel een enkel huis gaan aansluiten,dus zal je een vraagtraject moeten starten.
Bel even met XMS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nyana schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:46:
Nog 2 weekjes en dan weten we of het doorgaat of niet doorgaat. Als ze maar niet hetzelfde flikken als wat ze bij De Laar hebben gedaan.
Dat hangt puur van het aantal aanmeldingen af. met 40% is het mogelijk dat na 30 jaar de kosten eruit zijn, zijn de aantallen lager dan kun je je geld net zo goed door de wc spoelen :)
Wat me alleen verbaasd is, waarom er straks dus minimaal 2 glaskabels in wijken liggen. Beetje overkill aan bandbreedte. Over enkele jaren wanneer het glas wat er ligt en het nieuwe glas opengesteld wordt voor andere partijen is het dus voor niks geweest eigenlijk.
Er is een duidelijk verschil tussen ons glas en het glas van KPN, zij gebruiken dat namelijk als backbone voor hun netwerk en niet als FTTH project. Met hun WBA projecten is dat wel weer mogelijk, maar volgens mij trekken ze dan gewoon koper over het laatste stuk.
Ik wacht met smart op de aansluiting iig! _/-\o_
Zorg dat je buren/bekenden/sportschoolvrienden/vage kenissen en random mensen op straat zich ook aanmelden en de kans dat ie er komt is veel groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wat gebeurt er in Veenendaal mocht op 5 april de 40% niet gehaald zijn?
Is het dan over en uit voor heel Veenendaal? of gaan jullie dan wel in de rest van Veenendaal door met de vraagbundeling.
En mocht het fase 1 gebied dan in de loop van de tijd alsnog die 40% halen, wordt er dan alsnog aangelegd, zei het iets later, na de overige wijken?

Ik ben hier heel benieuwd naar.

Groeten,

Uli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
http://veenendaal.opglasvezel.nl/

Als ik de site van XMS moet geloven hebben ze pas 16% aan aanmeldingen binnen voor Veenendaal West/Zuid..

Fingers crossed denk ik.. Ik weet dat mijn buurman zich nog moet aanmelden, maar die is pas 2 april terug uit Colombia 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25

GmR

Riddler85 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:58:
http://veenendaal.opglasvezel.nl/

Als ik de site van XMS moet geloven hebben ze pas 16% aan aanmeldingen binnen voor Veenendaal West/Zuid..

Fingers crossed denk ik.. Ik weet dat mijn buurman zich nog moet aanmelden, maar die is pas 2 april terug uit Colombia 8)7
Inmiddels is de helft van de huisjes 'ingekleurd'.
Voor het weekend was dit zeker nog niet het geval, wat dus zou betekenen dat 'we' nooit veel verder dan die 20% kunnen zijn op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm nog een week, en dan kan het zomaar zijn dat onze verbinding sneller wordt. En deze week zal volgens de nieuwsbrief nog DTV uitgerold worden. Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat dit niet het geval zal zijn. Ik ben namelijk best wel benieuwd naar wat nu precies het aanbod zal zijn voor DTV.

spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:25:
Hm nog een week, en dan kan het zomaar zijn dat onze verbinding sneller wordt. En deze week zal volgens de nieuwsbrief nog DTV uitgerold worden. Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat dit niet het geval zal zijn. Ik ben namelijk best wel benieuwd naar wat nu precies het aanbod zal zijn voor DTV.

spannend
De uitrol start inderdaad vanaf 1 april, maar we starten in eerste instantie in Soest/Soesterberg. De impact van een massale uitrol van IPTV op het netwerk is namelijk enorm dus we zullen een gefasseerde uitrol starten. Denk aan: 20 klanten per wijkcentrale in de eerste week, 50 in de tweede, etcetc. waarbij we de uitrol en stabiliteit van het netwerk streng zullen bewaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38
Even wat ervaringen met XMS (amersfoort).

Momenteel is XMS vooral een partij die zijn afspraken niet nakomt. Ik zou in Amersfoort oorspronkelijk worden aangesloten per 21-1-2008. Inmiddels steekt er inderdaad een stuk glasvezel uit de grond, alleen nu moeten er nog twee mensen komen. 1 om het kastje op te hangen en 1 om de glasvezel aan het kastje te knopen.

Ik ga ongeveer wekelijks langs bij het XMS huis en wekelijks vertellen me hetzelfde verhaal. excuus hier en excuus daar, maar een daadwerkelijke aanlsuiting is er nog niet van gekomen. Ze hebben me zelf gesuggereerd om maar een andere provider te nemen voor de time-being (alice en hetnet leveren niet op locatie en dat weten zij ook, dus je zou sowieso vast zitten aan een jaarcontract).

Het is jammer dat er nog niet voor betaald wordt, want deze partij is echt te traag voor woorden. Mijn advies voor mensen die het bestaande aanbod willen vervangen door XMS. Pas opzeggen als het daadwerkelijk werkt. De diensten zelf kan ik weinig over zeggen, gezien ik daar nog nooit gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cardinal808 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:00:
Mijn advies voor mensen die het bestaande aanbod willen vervangen door XMS. Pas opzeggen als het daadwerkelijk werkt.
Aanlegproblemen zijn er met een glasvezelnetwerk altijd, het is tenslotte een nieuw netwerk en compleet anders dan een abonnement nemen op een dienst die over een kabeltje loopt die al in een woning aanwezig is. Wat betreft je advies: Dat is ook het advies wat XMS zelf aan aanstaande klanten geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Ik lees zelden de mail van mn provider (die rekeningen worden automatisch afgeschreven), maar nu las ik in de nieuwsbrief dat binnenkort mijn verbinding gratis geupgrade wordt naar 50Mbit. Nice! :) Enige nadeel is dan wel dat mijn internetverbinding sneller is dan mijn wifi netwerk thuis. :) Die 54Mbit van mn Linksys WRT54GL haal je in de praktijk niet. Misschien toch maar eens naar 802.11n kijken...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de planning zou ik mei 2007 opgeleverd worden,maar het werd maart 2007 dus 2 maanden eerder,ondertussen heb ik "het" dus al weer ruim een jaar.
In dat jaar gingen we van 10 naar 24 en binnenkort naar 50 mbit.
Casema had ik opgezegd per 1 juni 2007,het kan dus ook anders.
In dat jaar heb ik 1 keer een telefoonstoring gehad,internet heeft er nog nooit uitgelegen.
Bij mij waren ze dus te vroeg,zelfs op de dag van aansluiting,ze zouden 's middags komen maar ze waren er al 's ochtends.
Zelfs bij de feitelijke aansluiting waren ze te vroeg,wanneer is er signaal ?
Vrijdag meneer ( 2 dagen na plaatsing) het was de volgende dag reeds.
De kabel zelf werd ook nog verplaatst van de kamer naar de meterkast omdat die toevallig lang genoeg was.
Soms zit het mee, soms tegen denk ik,maar dat ligt meer aan de aannemer dan aan XMS zelf hoewel de laatste natuurlijk dan wel hoofd verantwoordelijk is.
Jammer om te horen dat mijn positieve ervaringen dus niet door iedereen gedeeld worden,maar er zijn ook aannemers die wel wat simpel plannen vrees ik...

In "ons" geval was er de opdrachtgever Portaal ( naast XMS) er was een aannemer die de graafwerkzaamheden weer had uitgesteed,weer een andere partij zette het wijkkastje neer,weer een ander legde de hoofdvezel en de aftakkingen neer,de loopgraven werden weer door een ander dichtgegooid en opnieuw bestraat,nog weer een andere partij blies de vezels,weer een ander (kwam 2 weken te laat want het werkte al) kwam stopkontakten aanleggen,van XMS kwamen ze de kastjes ophangen en de vezels ehh smelten,waarna weer iemand van XMS met een laptop de gegevens inklopte.
Daar gaat wel eens iets mis onderweg....

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 25-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn huis lag de glasvezel er al. (ik heb het huis er ook een beetje op uitgezocht :-))

Enfin ik heb internet aangevraagd en de dag dat ik de sleutel kreeg van mijn huis.. werkte het gewoon allemaal. (mogelijk zelfs al eerder, maar dat kan ik niet nagaan).

Zo vlekkeloos als dit ging, heb ik het met ADSL of de Kabel nog nooit meegemaakt.

Ook de overstap naar internetonly naar het totaal pakket ging vlekkeloos.

De helpdesk is gratis bereikbaar en je wacht nooit lang op je beurt.

De verbinding is snel, stabiel. Zelfs digitale tv (pilot) loopt tot zover geweldig.

Ik heb sinds augustus 1 keer een downtime gehad. Toen was er iets mis gegaan met een update ergens. Ik heb in de ochtend gebeld, en in de avond, toen ik thuis kwam, werkte het gewoon weer.

Kortom, mijn ervaringen met XMSnet zijn alleen maar positief! Nog nooit heb ik zo'n goede service gehad. En dit wilde ik even tegenover de negatieve verhalen zetten die ik de laatste tijd steeds meer lees.

Pluimpje van mij en KEEP UP THE GOOD WORK!

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik zou in april 2007 aangesloten worden, Ik wacht nu nog tevergeefs. Laatste reacte vanuit XMS na mijn vraag of de extra aandacht die ze aan mijn geval beloofd hadden betekende dat ik nu moest rekenen op een wachttijd van maanden of weken (ook i.v.m. eventuele communicatie naar buren toe in het achterhoofd).

De reply was weer als vanouds, planning staat los van ons, je bent aan de beurt als w er aan toe komen, wanneer dat is weten we niet, reken dus maar op maanden.

Ik verleng mijn adsl dus maar weer een jaar en kom hier volgend jaar we lweer eens zeuren dat ik nog steeds niet ben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ik werd op 1 juni aangesloten. Er werd gezegt eerst de week na de bouwvak het is dus toch sneller.

Verder werkt alles perfect. geen last van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:03:
Hallo,

Wat gebeurt er in Veenendaal mocht op 5 april de 40% niet gehaald zijn?
Is het dan over en uit voor heel Veenendaal? of gaan jullie dan wel in de rest van Veenendaal door met de vraagbundeling.
En mocht het fase 1 gebied dan in de loop van de tijd alsnog die 40% halen, wordt er dan alsnog aangelegd, zei het iets later, na de overige wijken?

Ik ben hier heel benieuwd naar.

Groeten,

Uli.
Dat wil ik ook weten. Als Veenendaal zuid/west niet doorgaat, gaat XMS wel gewoon verder proberen met de andere 3 wijken van Veenendaal?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
cjdijk schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:02:
[...]

Dat wil ik ook weten. Als Veenendaal zuid/west niet doorgaat, gaat XMS wel gewoon verder proberen met de andere 3 wijken van Veenendaal?
Lijkt me niet. Veenendaal is niet zo groot als Arnhem.. De return on investment berekening zal waarschijnlijk ervanuit gaan dat een 40% van alle bedrijven en huizen in heel Veenendaal mee doen (denk ik).

Waar ik mij zorgen over maak is zodra de 40% niet gehaald wordt in Veenendaal, wij waarschijnlijk als één van de laatste gemeentes van Nederland glasvezel zal gaan krijgen.
Dit doordat bedrijven en investeerders zich dit project niet zullen vergeten.
Pas zodra de kosten voor de aanleg lager zullen zijn en dat er dus minder “massa” nodig is zal het project misschien heroverwogen worden.

Ik zou er ieder geval zo overdenken als ik investeerder was van dit project….
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Riddler85 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:15:
[...]

Lijkt me niet. Veenendaal is niet zo groot als Arnhem.. De return on investment berekening zal waarschijnlijk ervanuit gaan dat een 40% van alle bedrijven en huizen in heel Veenendaal mee doen (denk ik).

Waar ik mij zorgen over maak is zodra de 40% niet gehaald wordt in Veenendaal, wij waarschijnlijk als één van de laatste gemeentes van Nederland glasvezel zal gaan krijgen.
Dit doordat bedrijven en investeerders zich dit project niet zullen vergeten.
Pas zodra de kosten voor de aanleg lager zullen zijn en dat er dus minder “massa” nodig is zal het project misschien heroverwogen worden.

Ik zou er ieder geval zo overdenken als ik investeerder was van dit project….
8)7
Goed gedacht :)
De aanmeldingen lopen wel binnen in Veenendaal, maar het zou nog iets sneller kunnen. Als teveel mensen een 'de kat uit de boom-kijk'-idee hebben is de kans groot dat het niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de investeerder maar niet gaat denken, oh jee we halen nergens de 40% laten we er maar mee stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
denan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:38:
[...]

Goed gedacht :)
De aanmeldingen lopen wel binnen in Veenendaal, maar het zou nog iets sneller kunnen. Als teveel mensen een 'de kat uit de boom-kijk'-idee hebben is de kans groot dat het niet doorgaat.
True ik ken een aantal mensen die nog twijfelen over de noodzaak. Helaas heb ik ze tot op heden kunnen overtuigen.. Maar goed is ook gewoon lastig om iemand uit te leggen die nu een orange 20/1 abbo heeft en 15 euro maand betaald, te vertellen dat in de toekomst een 50/50 verbinding van 35 euro toch echt nodig is...
Nick39 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:42:
Als de investeerder maar niet gaat denken, oh jee we halen nergens de 40% laten we er maar mee stoppen...
Dan zouden ze helemaal geen geld verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Riddler85 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:52:
[...]

True ik ken een aantal mensen die nog twijfelen over de noodzaak. Helaas heb ik ze tot op heden kunnen overtuigen.. Maar goed is ook gewoon lastig om iemand uit te leggen die nu een orange 20/1 abbo heeft en 15 euro maand betaald, te vertellen dat in de toekomst een 50/50 verbinding van 35 euro toch echt nodig is...
Simpel: wat doe je nu met je netwerk.. en wat deed je 6 jaar geleden. Als je ziet wat er in die tijd veranderd is lijkt het me duidelijk dat je het met 20/1 ook niet lang gaat redden :)
Ook komen er steeds meer applicaties (bvb alle VideoOnDemand-diensten) waarbij een hoge bandbreedte toch echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
True maar probeer iemand maar te overtuigen die denkt dat hij het niet nodig heeft |:(
Dat is gewoon lastig.

Maar goed finger crossed en laten we optimische blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Is er al wat meer informatie bekend over de planning / uitrol in Nieuwland - Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:46:
Is er al wat meer informatie bekend over de planning / uitrol in Nieuwland - Amersfoort.
Bij deze:
Start aanleg glasvezel fase 1: 15 juni 2008 tot 15 september 2008
Start aanleg glasvezel fase 2: 15 september 2008 tot 15 November 2008
Start aanleg glasvezel fase 3: start 15 oktober 2008 tot 15 december 2008
Start aanleg glasvezel fase 4: start 15 december 2008 tot 15 februari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2009 zal fase 4 wel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
@ Denan.

wanneer weet je wat de 'nieuwe' wijk voor Arnhm zal zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bobje1986 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:26:
@ Denan.

wanneer weet je wat de 'nieuwe' wijk voor Arnhm zal zijn..?
Op korte termijn nog niets denk ik, Nieuwland heeft een dekking die ver boven de 40% ligt en hiervoor zal veel capaciteit nodig zijn.(add: niet dat ik daar veel over te zeggen heb btw :))

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 26-03-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

denan schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:31:
[...]

De uitrol start inderdaad vanaf 1 april, maar we starten in eerste instantie in Soest/Soesterberg. De impact van een massale uitrol van IPTV op het netwerk is namelijk enorm dus we zullen een gefasseerde uitrol starten. Denk aan: 20 klanten per wijkcentrale in de eerste week, 50 in de tweede, etcetc. waarbij we de uitrol en stabiliteit van het netwerk streng zullen bewaken.
Betekent dit dat de pakketten en prijzen daarvoor ook bekend worden gemaakt? Ik ben er zeer benieuwd naar. Mijn proefabo loopt namelijk op 2 april af en ik wil graag digitale TV (want de analoge TV uit het XMS kastje -heb er geen abo voor maar werkt wel!- is hier helaas erg slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Bij deze:
Start aanleg glasvezel fase 1: 15 juni 2008 tot 15 september 2008
Start aanleg glasvezel fase 2: 15 september 2008 tot 15 November 2008
Start aanleg glasvezel fase 3: start 15 oktober 2008 tot 15 december 2008
Start aanleg glasvezel fase 4: start 15 december 2008 tot 15 februari 2008
Thanks, nu nog even achter zien te komen in welke fase ik val.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:49:
[...]
Thanks, nu nog even achter zien te komen in welke fase ik val.....
Volgens mij komt de kaart vandaag/morgen op de site te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eh ziet nu niemand dat dit niet kan ? O-)
Start aanleg glasvezel fase 4: start 15 december 2008 tot 15 februari 2008 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
sPENKMAN schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:21:
EDIT
Denan, http://xmsnet.nl werkt niet, misschien moet deze even als serveralias worden gekoppeld aan http://www.xmsnet.nl? ;)
denan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:40:
@spenk: klopt.. dat was ook het geval maar bij de omzetting is er schijnbaar iets aangepast. Ik zal het opnieuw aankaarten.
Ter info, het werkt nog altijd niet :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:45:
eh ziet nu niemand dat dit niet kan ? O-)
Start aanleg glasvezel fase 4: start 15 december 2008 tot 15 februari 2008 8)7
Nee, wij zien dat niet, maar gelukkig dat u ons het tweemaal meldt.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
sPENKMAN schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:40:

Ter info, het werkt nog altijd niet :+
Scherp! Alleen zou ik aanraden er geen alias van maken maar een 301 redirect. Dit heeft te maken met zoekmachine optimalisatie. Zie voor uitleg http://www.usarchy.com/2007/04/domeinnaam-www/ .

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jurjen de Vries schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:48:
[...]

Scherp! Alleen zou ik aanraden er geen alias van maken maar een 301 redirect. Dit heeft te maken met zoekmachine optimalisatie. Zie voor uitleg http://www.usarchy.com/2007/04/domeinnaam-www/ .
*kucht* ik was het inderdaad straal vergeten. :)

Edit: aangepast.. het werkt nu intern.. en binnen nu en 3-4 uur moeten alle DNS servers het ook snappen.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 27-03-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
Is er inmiddels al iets bekend over wanneer Leidsche Rijn aan de beurt is? Inmiddels is zo'n beetje heel Utrecht uitgerold, en veel omliggende gemeentes, maar LR nog niet.
Persoonlijk ben ik in het bijzonder geinteresseerd in Vleuterweide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Modalen schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:09:
Is er inmiddels al iets bekend over wanneer Leidsche Rijn aan de beurt is? Inmiddels is zo'n beetje heel Utrecht uitgerold, en veel omliggende gemeentes, maar LR nog niet.
Is Utrecht uitgerold? Waarom merk ik daar niets van in Votulast/vogelenbuurt? :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Modalen schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:09:
Een vriend van mij is bezig met een initiatief vergelijkbaar als Nieuwland om voor een deel van Leidsche Rijn geïnteresseerden te verzamelen en gezamenlijk te kunnen laten aansluiten.
Eerdaags gaat de website online en dan geeft hij hier, via www.uglas.nl & www.xmsforum.nl wel een seintje.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Ramon schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:15:
[...]

Is Utrecht uitgerold? Waarom merk ik daar niets van in Votulast/vogelenbuurt? :(
Omdat het niet voor elke woning in Utrecht beschikbaar is. In Utrecht is de uitrol samengegaan met de verhuurdersorganisatie Portaal. De portaal woningen hebben dus glasvezel. Sommige koopwoningen kunnen ook glasvezel krijgen als ze direct langs de glavezelader lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Dat is mooi zal de site in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Laatst online: 16-09 13:43
Jurjen de Vries schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:01:
Omdat het niet voor elke woning in Utrecht beschikbaar is. In Utrecht is de uitrol samengegaan met de verhuurdersorganisatie Portaal. De portaal woningen hebben dus glasvezel. Sommige koopwoningen kunnen ook glasvezel krijgen als ze direct langs de glavezelader lopen.
Hadden ze dan niet even een foldertje in de bus kunnen gooien bij de huizen vlak naast de portaal woningen? Ik woon in een nieuwwijkje in zuilen met aan 2 kanten(misschien 3 maar dat weet ik niet zeker) woningen van portaal waar inmiddels glas is aangelegd. Als ze hier een foldertje hadden verspried had een groot deel van de bewoners ja gezegd en waren de aanleg kosten laag geweest, maarja da's achteraf praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
esky schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:57:
[...]

Hadden ze dan niet even een foldertje in de bus kunnen gooien bij de huizen vlak naast de portaal woningen? Ik woon in een nieuwwijkje in zuilen met aan 2 kanten(misschien 3 maar dat weet ik niet zeker) woningen van portaal waar inmiddels glas is aangelegd. Als ze hier een foldertje hadden verspried had een groot deel van de bewoners ja gezegd en waren de aanleg kosten laag geweest, maarja da's achteraf praten.
Ik woon zelf in een koopwoning en heb enkele malen folders gehad voordat met aansluiten werd begonnen. Wellicht komt het doordat je aan een overkant van een straat woont?! Mijn ouders kunnen het ook niet krijgen terwijl de glasvezel aan de overkant van de bestrating ligt. Ik heb het geluk dat het de eerste stoeptegel voor mijn deur langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
wellicht komt het straks wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:41:
[...]

Een vriend van mij is bezig met een initiatief vergelijkbaar als Nieuwland om voor een deel van Leidsche Rijn geïnteresseerden te verzamelen en gezamenlijk te kunnen laten aansluiten.
Eerdaags gaat de website online en dan geeft hij hier, via www.uglas.nl & www.xmsforum.nl wel een seintje.
Ik ben de vriend die bezig is met een bewoners initiatief voor Vleuterweide op glasvezel, vandaag is onze website officieel gestart. Jullie kunnen hem vinden op http://www.vleuterweideopglasvezel.nl/.

We zijn op zoek naar enthousiastelingen die ook wonen of gaan wonen in Vleuterweide en die misschien willen helpen aan dit initiatief. Je kunt contact opnemen via onze site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Helaas nog niks kunnen vinden.
Is er al wat meer bekend?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey.. ik deed wat snelheids testen en opeens lijkt alles veel sneller te gaan..
Is per ongeluk de nieuwe snelheid vandaag in gegaan ??
Ik piek nu rond de 5,soms 6 mb :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 31-03-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:14:
Hey.. ik deed wat snelheids testen en opeens lijkt alles veel sneller te gaan..
Is per ongeluk de nieuwe snelheid vandaag in gegaan ??
Ik piek nu rond de 5,soms 6 mb :)
Nope.. bugje in je speedtest :)

Als het komt zullen we dat van te voren melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:25:
[...]

Nope.. bugje in je speedtest :)

Als het komt zullen we dat van te voren melden.
Graag,kan ik tissues inslaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 dagje en dan gaan ze hopelijk na 3 jaar digitale tv uitrollen in Soest (Heb ik gehoord) hou jullie op te hoogten wanneer ze het aan komen sluiten . _/-\o_ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ben benieuwd wat de actuele tussenstand is wat betreft Veenendaal. Laatste week. Heb er een hard hoofd in ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 12:51

DjVe

Hatsaflats!

ben ik ook wel benieuwd naar....ook al woon ik er niet. Wel erg gaaf hoe de hazenkamp het gewoon voor elkaar krijgt...

/editje als ik op http://veenendaal.opglasvezel.nl/ kijk, zie ik toch 50% :)

[ Voor 27% gewijzigd door DjVe op 01-04-2008 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jordy van e schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:28:
ben ik ook wel benieuwd naar....ook al woon ik er niet. Wel erg gaaf hoe de hazenkamp het gewoon voor elkaar krijgt...

/editje als ik op http://veenendaal.opglasvezel.nl/ kijk, zie ik toch 50% :)
Het aantal ingekleurde huisjes geeft het percentage aan van de huishoudens in Veenendaal West en Zuid-West dat zich heeft aangemeld. Als de 40% behaald zijn, zijn alle huisjes ingekleurd.

50% van de huisjes is dus 20% behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:14:
[...]

Het aantal ingekleurde huisjes geeft het percentage aan van de huishoudens in Veenendaal West en Zuid-West dat zich heeft aangemeld. Als de 40% behaald zijn, zijn alle huisjes ingekleurd.

50% van de huisjes is dus 20% behaald.
Dat is dus de helft,wil niemand ontmoedigen maar de kans dat je in een week nog eens de andere helft over de streep trekt lijkt me erg moeilijk...
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste