XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

@ discussie hierboven: nieuws: BBC en Nederlandse kabelmaatschappij ruziën om doorgifte
De BBC en de Nederlandse kabelaanbieder Hertzinger strijden juridisch over het recht om het signaal van de Britse omroep via de kabel door te geven. Hertzinger doet dit, maar de BBC probeert het te verbieden.

De strijd loopt al een tijd, maar is door beide partijen uit het nieuws gehouden. Maandag werd het geschil echter door Hertzinger bevestigd. Het bedrijf is een aanbieder van zogenaamde gemeenschappelijke satellietontvangst. Hertzinger installeert op een centrale plaats een ontvangstation en levert het signaal via kabels door aan woningen. Ook levert het bedrijf complete programmapakketten. Het abonnementsgeld dat Hertzinger hiervoor vraagt is aanzienlijk lager dan dat van traditionele kabelbedrijven.

Hertzinger geeft ook de zenders BBC 1 en 2 door, en dat is tegen de zin van de Britse omroep. De BBC heeft een contract met de Vecai, de vereniging van Nederlandse kabelbedrijven, waarin de doorgifte van het signaal geregeld is. Hertzinger is echter geen lid van de Vecai en derhalve vindt de omroep dan ook dat dit bedrijf de zenders niet mag aanbieden.

De BBC was aanvankelijk van plan om een kort geding tegen Hertzinger aan te spannen, maar besloot uiteindelijk tot een bodemprocedure. Die ging al in mei 2007 van start, maar is tot dusver niet in het nieuws gekomen. De uitspraak, die door deskundigen met belangstelling tegemoet wordt gezien, zal waarschijnlijk dit voorjaar worden uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:31:
ik wil alleen de pros en cons uit een primaire bron zelf halen.
Met alle respect gaat in de diverse forums een sausje overheen, ik wil graag van dit nieuws, waar ik dus het bestaan niet van ontkennen wil, zelf dus een mening vormen om te voorkomen dat er cirkelredeneringen ontstaan....
Als je iets verder terug leest zie je dat Denan,zelf van XMS,zelf ook zegt dat de contracten niet verlengd worden.
"Kleine moeite inderdaad, maar jammer dat de britse regering de BBC heeft gedwongen om alle buitenlandse contracten in te trekken voor bbc1-4. Alleen voor World en Prime kan men nog buiten Engeland contracten afsluiten. Alle aanbieders die nog bestaande contracten hebben zullen deze verliezen zodra de contracten aflopen (2008-2010 voor de meesten). "

Als iemand van XMS zelf,dichter bij het vuur kan niet,dit bevestigd dan lijkt het me toch een behoorlijk betrouwbare bron O-)

Aanvulling:
Ook ARTE heeft besloten te stoppen met analoge doorgifte van haar kanaal:
http://dutchmedia.nl/blog/?p=1294
Nu staat daar ZesKo omdat die de belangrijkste is ( meeste abonnees) maar het gaat dus voor alle analoge kabelkanalen op.
"ARTE stelt dat besloten is tot wijzigingen in haar distributiebeleid om “de beschikbaarheid van de zender voor meerdere jaren zeker te stellen via digitale kabeldoorgifte”.

Nog een artikel over Hertzinger (analoog xms) en de BBC.
http://www.emerce.nl/nieu...source=rss&utm_medium=rss

[ Voor 43% gewijzigd door Nick39 op 10-03-2008 20:41 . Reden: vermelding van bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Hey Denan,
Kan ik zelf bij bijv de fabrikant ;) eenzelfde soort kastje krijgen? bijv. de 530, die heeft nl. een harddisk en kan ook opnemen :)
want dan kan die 110 op mijn slaapkamer en de 530 beneden ;)

Mijn vraag over een pc had je volgens mij niet beantwoord, kan dat ook???? hoop hoop :)
thnx en hoelang moet ik nog wachten in amersfoort :) is er al een planning bekend?

[ Voor 0% gewijzigd door TPA op 11-03-2008 06:42 . Reden: naam fout... ]

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24
TPA schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 06:41:
[...]

Hey Denan,
Kan ik zelf bij bijv de fabrikant ;) eenzelfde soort kastje krijgen? bijv. de 530, die heeft nl. een harddisk en kan ook opnemen :)
want dan kan die 110 op mijn slaapkamer en de 530 beneden ;)

Mijn vraag over een pc had je volgens mij niet beantwoord, kan dat ook???? hoop hoop :)
thnx en hoelang moet ik nog wachten in amersfoort :) is er al een planning bekend?
Nope, sowieso gaat zo'n pvr functie niet werken zonder middleware (software). Via de PC kan ook niet, de streams komen uit op een vlan waarin alleen de door XMS geprovisionde STB's kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Toch nog wat vraagjes ondanks dat aanmelding de deur uit is :)

1. Kan XMS ook zorgen voor het porteren van mijn huidige telnummer?
2. Kan XMS de huidige contracten namens mij tzt opzeggen of moet ik dat zelf doen?
3. Is er al een install handleiding klaar voor als je het zelf gaat aanleggen?
4. Er is veel...heel veel vraag naar andere Aminet's, behalve de 110 (dat is wel duidelijk uit dit topic). Wat is de prognose hiervan? Want het merendeel wil een settop box met HDMI, HDD en HD. Gaat dat komen of niet?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:53:
Toch nog wat vraagjes ondanks dat aanmelding de deur uit is :)

1. Kan XMS ook zorgen voor het porteren van mijn huidige telnummer?
2. Kan XMS de huidige contracten namens mij tzt opzeggen of moet ik dat zelf doen?
3. Is er al een install handleiding klaar voor als je het zelf gaat aanleggen?
4. Er is veel...heel veel vraag naar andere Aminet's, behalve de 110 (dat is wel duidelijk uit dit topic). Wat is de prognose hiervan? Want het merendeel wil een settop box met HDMI, HDD en HD. Gaat dat komen of niet?
Vragen 1 t/m3 staan letterlijk beantwoord op de website van XMSnet zelf. Misschien is het handig om daar eens te lezen. Zeker voordat je een aanvraag de deur uit stuurt.

Vraag 4 is hier in dit forum ook al vaker besproken. Je had dus zelf kunnen lezen dat dit niet uitgesloten wordt maar dat XMSnet zich eerst gaat richten op een goede en stabiele uitrol van DTV en pas daarna eventueel zich gaat richten op andere settopboxen.

Ik vind het niet erg als iemand een keer een dubbele vraag stelt. Maar als ik jouw vragen lees krijg ik de indruk dat je niet eens de moeite genomen hebt om de XMS site door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:45:
[...]

Vragen 1 t/m3 staan letterlijk beantwoord op de website van XMSnet zelf. Misschien is het handig om daar eens te lezen. Zeker voordat je een aanvraag de deur uit stuurt.

Vraag 4 is hier in dit forum ook al vaker besproken. Je had dus zelf kunnen lezen dat dit niet uitgesloten wordt maar dat XMSnet zich eerst gaat richten op een goede en stabiele uitrol van DTV en pas daarna eventueel zich gaat richten op andere settopboxen.

Ik vind het niet erg als iemand een keer een dubbele vraag stelt. Maar als ik jouw vragen lees krijg ik de indruk dat je niet eens de moeite genomen hebt om de XMS site door te lezen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had de "Veel gestelde vragen" domweg over het hoofd gezien 8)7 |:(

En de laatste vraag weet ik dat het hier al vaker is besproken, maar mijn vraag is over er al iets nieuws te melden is cq (en dat antwoord lijkt me logischer te horen) dat XMS momenteel wél bezig is te testen en niet alleen de 110 uitlevert en ondertussen niets test voor de nabije toekomst.
Want als ik nu aanmeld (wat ik dus wel ga doen) wil ik tzt, als XMS zover is, de mogelijkheid om zonder idioot hoge kosten ofzo, naar een ander model dan de 110 overstappen....niet dat je dan alsnog ff 400euro moet neerleggen.

Misschien dat ik mijn vraag #4 zo moet formuleren: Is XMS wel bezig met een onderzoek naar andere modellen dan de 110, welke meer mogelikheden hebben? Of staat dat in de ijskast of op stapel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:48:
[...]
Misschien dat ik mijn vraag #4 zo moet formuleren: Is XMS wel bezig met een onderzoek naar andere modellen dan de 110, welke meer mogelikheden hebben? Of staat dat in de ijskast of op stapel?
Het staat maximaal 1-2 pagina's terug in deze thread.. minimaal 6x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

denan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:12:
Website update

Men heeft een mooie overlay op google maps gemaakt met de wijken waarin glasvezel (hoogstwaarschijnlijk) mogelijk is. Deze zijn te vinden op :
http://nijmegen.opglasvezel.nl/ en via de www.xmsnet.nl pagina.
Mijn wijk (Tolhuis 66e straat) zit er echt net buiten, aan de overkant van de straat in Zwanenveld en in de wijk naast ons Meijhorst, is het wel beschikbaar. Is de kans dan automatosch groter dat het in deze wijk ook aangelegd kan worden omdat het tussen 2 beschikbare gebieden in ligt?

De postcodecheck gaf een negatief resultaat maar toch maar een aanvraag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

denan schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:23:
[...]

Het staat maximaal 1-2 pagina's terug in deze thread.. minimaal 6x ;)
Nou ja...je geeft aan dat het "momenteel nog niet aan de orde is". Dat is toch iets anders als " het zal ongetwijfeld komen/gedaan worden" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Hoi Denan,
Is er eigenlijk al een planning bekend wanneer ik iptv kan krijgen, wil best als eerst O-) B-) , heb ik geen moeite mee....
zonder gekheid is het al bekend wanneer er begonnen wordt met de uitrol?
En iet mbt de 50mb -O- *O*

(ik heb de nieuwsbrief gelezen uiteraard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TPA schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 06:30:
[...]

Hoi Denan,
Is er eigenlijk al een planning bekend wanneer ik iptv kan krijgen, wil best als eerst O-) B-) , heb ik geen moeite mee....
zonder gekheid is het al bekend wanneer er begonnen wordt met de uitrol?
En iet mbt de 50mb -O- *O*

(ik heb de nieuwsbrief gelezen uiteraard :) )
Pff... In de nieuwsbrief staat wanneer er begonnen wordt met de uitrol en de 50 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:48:
[...]

Nou ja...je geeft aan dat het "momenteel nog niet aan de orde is". Dat is toch iets anders als " het zal ongetwijfeld komen/gedaan worden" ;)
Maar ik gaf ook aan dat wij in een later stadium HD stb's en PVR functionaliteit zullen onderzoeken :)

add: versie 1.03 van de IPTV installatiehandleiding is klaar (hier) Na een laatste check door marketing zal hij naar de drukker gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 12-03-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pagina 6 bevat een fout:
er staat met een het updaten naar de meest recente update van de XMS software.
Dat een lijkt er niet thuis te horen.

Pagina 8 bevat het woordje the.
Uw televisie krijgt video via the...

Voetnoot zou ik persoonlijk veranderen in opmerking,maar goed,dat is geen fout ;)

Reminder nog gehad ? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 12-03-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:46:
Pagina 6 bevat een fout:
er staat met een het updaten naar de meest recente update van de XMS software.
Dat een lijkt er niet thuis te horen.

Pagina 8 bevat het woordje the.
Uw televisie krijgt video via the...

Voetnoot zou ik persoonlijk veranderen in opmerking,maar goed,dat is geen fout ;)

Reminder nog gehad ? ;)
*grom* je wilt niet weten hoe vaak ik al problemen heb gehad met het versiebeheer. Word + photoshop hebben al een paar keer ruzie gehad waardoor ik informatie verloor, of oude versies van de tekst terugkreeg.

Heb (voor de 4e keer) een aantal 'the's' uit het document gewist :)
Zelfde link.

En ja: de reminder is binnen. Zodra ik iets weet laat ik het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pagina 3:
Doormiddel is niet een woord maar 2, moet een spatie tussen.

Bladzijde 17, alle merken met hoofdletters behalve cONCERTO

Verder kan ik er weinig aan ontdekken meer, een prima en vooral duidelijke gebruiksaanwijzing

Heel erg mieren je weetwel zou ik de cijfercombinaties iets opschuiven, er zijn 3 merken of zo die zo lang zijn dat de codes opzij schuiven waardoor de colom niet helemaal netjes uitgelijnd is.
Zoals bij WHITEWESTINGHOUSE en LUXMAN STEREO TUNER

Ik heb nogal wat apparatuur en baal er altijd van als terug wordt verwezen naar bladzijde een,afbeelding zoveel,knopje dit of dat.
Voordat je het weet zit je 20 keer terug te bladeren en ben je kwijt waar je oorspronkelijk vandaan kwam,dat is hier netjes geregeld. _/-\o_

[ Voor 108% gewijzigd door Nick39 op 12-03-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Nick39 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:37:
[...]

Pff... In de nieuwsbrief staat wanneer er begonnen wordt met de uitrol en de 50 mb.
puffen kan ik ook :*) :*) .... maar ik vraag of er een planning is van wanneer waar. niet per wanneer, want dat staat idd in de nieuwsbrief.

Thnx. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina 4, De inhoud van de doos bevat de volgende onderdelen: Volgens mij is het beter om te schrijven "De doos bevat de volgende onderdelen" of "De inhoud van de doos bestaat uit"

Hier viel toevallig mijn oog op.. misschien kun je het nog wijzigen. Mogelijk is het al naar de drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TPA schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:48:
[...]

puffen kan ik ook :*) :*) .... maar ik vraag of er een planning is van wanneer waar. niet per wanneer, want dat staat idd in de nieuwsbrief.

Thnx. :*)
Ik denk zelf,maar ik bedoel dat niet negatief,dat er best een planning zal zijn,maar dat als wij die mochten weten die al hier stond.
Moet er op lokaal gebied ook iets gedaan worden..hier waar ik zit,kijk ik direct op het wijkhuisje en hier is in geen tijden een auto van Stam of XMS of Volkers geweest (niet langer dan een uur althans,)ik zit niet steeds naar het huissie te koekeloeren.
Ik denk dat Denan het wel weet,maar niet vertelt om teleurstellingen te voorkomen en om te voorkomen dat er een "maar jij zei dat" discussie komt.
Wat het puffen betreft,misschien kunnen we een klasje opzetten :)
Heb er alleen niet zoveel aan want mijn kids zijn al oud en kunnen bovendien niet bevallen.
Tenminste ik geloof dat dat biologisch gezien bij jongens niet kan,biologie was niet mijn beste vak. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 13-03-2008 12:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op pagina 3 in de handleiding iets vreemds: FCC compliance? De FCC staat voor Amerikaanse regelgeving. In Nederland, of eigenlijk Europa, moet je CE compliance hebben.

Tevens wordt in de handleiding gesproken over een SCART-kabel, maar niet welke signalen deze biedt. Ik mag hopen dat RGB ondersteund en niet slechts composiet video. Dit roept tevens de vraag op of XMS ook andere kabels kan leveren omdat niet iedereen een SCART aansluiting vrij heeft. Een S-video of Component video kabel ligt dan voor de hand.

[ Voor 50% gewijzigd door ari3 op 13-03-2008 13:40 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:22:
Op pagina 3 in de handleiding iets vreemds: FCC compliance? De FCC staat voor Amerikaanse regelgeving. In Nederland, of eigenlijk Europa, moet je CE compliance hebben.

Tevens wordt in de handleiding gesproken over een SCART-kabel, maar niet welke signalen deze biedt. Ik mag hopen dat RGB ondersteund en niet slechts composiet video. Dit roept tevens de vraag op of XMS ook andere kabels kan leveren omdat niet iedereen een SCART aansluiting vrij heeft. Een S-video of Component video kabel ligt dan voor de hand.
Je mag FCC niet vertalen naar CE compliance,maar de Amerikaanse eisen zijn zwaarder dan de Europese,van europa mag je zelf je eigen testen doen.
Als iets voldoet aan de FCC kan je er bijna zeker van zijn dat het ook wel voldoet aan de CE norm.

In de specificaties van de fabrikant (link in dit stukje ) staat dat over scart standaard RGB uit komt en dat inderdaad het apparaat voldoet aan de CE norm.
Ook staat dat optioneel een S-video of Component kabel leverbaar is.
Overigens kan je overal zogenaamde scart verdeelblokjes kopen waardoor je moeiteloos meerdere apparaten aan een scartaansluiting kan hangen,die kosten niet meer dan 5 euro.
Desnoods ook schakelbaar,eerder heb ik zelfs uitgelegd waar ze die dingen verkopen,en van welk merk ze verkrijgbaar zijn :)

Goedkope scartadaptors:
http://www.lakewoodconfer...0165280/Scart_Adaptor.jpg
o.a. verkrijgbaar bij de bouwmarkten en handyman vanaf 5 euro.

Duurdere:
De marmitek,kost zo rond de 120 euro, verkrijgbaar bij o.a. de handyman:
http://www.marmitek.nl/nl/pictures/9592.gif
Mooie van de Marmitek is wel dat het alles echt schakelt,optisch,coaxiaal,scart,s-vhs,audio in en uit,component,composiet enz... behalve helaas HDMI.

Er tussen ligt een hele range,verkrijgbaar bij zo'n beetje elke electronicazaak,online bij de Conrad en Vogels.

Overigens heeft bijna elke video,dvd speler of dvd recorder een video in scart aan de achterzijde waarop je de Amino ook aan kan sluiten,staat het apparaat aan dan geeft hij zijn eigen beeld, staat het apparaat uit dan geeft het het op die 2e aansluiting aangesloten apparaat ( de amino) door zodat je niet meerdere kabels hoeft aan te sluiten op je tv en desnoods gebruik je de loop trough van het gewone kabel signaal wat ook nog kan.
Een extra aansluiting is dus niet vereist.
(Niet negatief bedoeld maar dat heb ik ook al eerder uitgelegd, er is een search binnen dit topic)

De specificaties van de amino aminet 110:
http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf

Zo staat het weer overzichtelijk bij elkaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 13-03-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goh het project in arnhem gaat toch niet door, dat is jammer.
Denan heb je enig idee wat het exacte percentage van aanmeldingen is, ligt dat rond de 30% of iets hoger/lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Madcat schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:18:
Goh het project in arnhem gaat toch niet door, dat is jammer.
Denan heb je enig idee wat het exacte percentage van aanmeldingen is, ligt dat rond de 30% of iets hoger/lager
Klopt, ik hoorde het ook (teveel verg. vandaag). Volgens mij is het niet zo dat het project in Arnhem niet door gaat, maar wel voor de Laar. De exacte percentages weet ik niet, maar tijdens de opleveringsfase halen ze meestal de laatste 10% wel. Schijnbaar is dat in de laar niet gebeurt, waar dat in andere wijken/steden geen enkel probleem was. Wellicht is dit doelgroep/locatie gebonden, maar dat mogen de marketing mensen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
denan schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:36:
[...]

Klopt, ik hoorde het ook (teveel verg. vandaag). Volgens mij is het niet zo dat het project in Arnhem niet door gaat, maar wel voor de Laar. De exacte percentages weet ik niet, maar tijdens de opleveringsfase halen ze meestal de laatste 10% wel. Schijnbaar is dat in de laar niet gebeurt, waar dat in andere wijken/steden geen enkel probleem was. Wellicht is dit doelgroep/locatie gebonden, maar dat mogen de marketing mensen uitzoeken.
Heerlijk, die valse beloftes.

XMS gaat bij mij op de lijst van bedrijven waar ik nóóit meer iets mee te maken wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan,

Een klein vraagje voor je als je het niet erg vind.
Altijd al voordatik XMS had een eigen domainname gehad. Dit werkte ook prima bij XMS.
Alleen nu ben ik terug uit Canada en....werk niet meer. Had wel hetzelfde ip nog na bijna 6
weken afwezigheid (kast xms ook uit).
Vraag het hier maar even weet niet zeker of zoiets ook wel bij de helpdesk kon.

Groeten,
Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hertog_Martin schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:50:
[...]

Heerlijk, die valse beloftes.

XMS gaat bij mij op de lijst van bedrijven waar ik nóóit meer iets mee te maken wil hebben
Omdat meer dan 60% van de medebewoners niet wil,wil jij niets meer met xms te maken hebben ?
Ik begrijp je teleurstelling,maar het lijkt me sterk dat xms heeft beloofd dat je internet kreeg.
Ik denk dat je meer boos moet zijn op de "nee" stemmers.
Overigens op diverse Ziggo fora dwalen de meest idiote verhalen rond welke ook mensen beinvloeden.
Het zijn allemaal van die "horen van" verhalen,de sprekers hebben totaal geen ervaring met xms,noemen het analoge aantal zenders schamel terwijl Ziggo er minder heeft en diverse zenders uit het standaard analoge pakket zitten bij Ziggo in het betaalde digitale pakket.
Neem de internetsnelheid van Casema, maximaal 20 mbits down en 2 mbits up kost alleen al 69 euro.
Dat is meer dan het totale pakket van xms bij elkaar kost inclusief onbeperkt bellen.
Nu zeurt men weer over het digitale pakket,maar toen Casema begon zaten er veel minder zenders in het digitale pakket.
Het lijkt er veel meer op dat Casema/Ziggo er baat bij heeft zoveel mogelijk negatieve berichten over xms de wereld in te helpen,want de negatievelingen hebben zelf nog nooit te maken gehad met xms.
Samen met een manager die roept dat de decoder is afgekeurd door Caiway,beweert hem zelf te hebben (waar ie niets aan heeft want ze hebben nog geen ip tv dus wat moet de man er mee) en roept dat allerlei functies er niet op zouden zitten terwijl die er wel zijn.
Maar de man is een authoriteit dus men gelooft hem.
En als ik het tegendeel bewijs,zwijgt men en krijg ik prive een waarschuwing dat verdere berichten genegeerd worden.
Dat is pas kinderachtig gedrag,en in andere gebieden waar xms een poot aan de grond probeert te krijgen gaat men van ziggo opeens gratis decoders uitdelen en noemt met het verschil tussen max 20 mbits en 50 mbits opeens gering.
Mensen uit Deventer klagen dat ze de 150 euro teveel vinden,wel surprise,toen casema de kabel ging aanleggen hier 30 jaar geleden vroeg men ook 80 gulden entreekosten,kpn vroeg zelfs 200 gulden voor isdn,toendertijd was dat meer als de 150 euro van nu.
De tegen argumenten slaan kant nog wal maar worden graag gevoed.
Zolang het geld maar richting Ziggo stroomt maakt het niet uit hoe het daar komt.

Nog een paar praktijken van Ziggo: we halen Arte uit het analoge basispakket en stoppen het in het betaalde pluspakket van 9,95.
Idem met de TRT,uit het analoge basispakket,in het betaalde pluspakket.
En zo hevelen ze vele zenders uit het gewone standaard analoge pakket naar het dure digitale pluspakket,introduceren ze kaartbijdrages.
Zenders als tv oranje,motors tv,eurosport 2,arte,trt,erotiek die gewoon in het basispakket van xms zitten gaan bij Casema/Ziggo in het dure pluspakket.
Over kabels die met overheidsteun al bij de bouw in de huizen werd neergelegd en dus vele malen goedkoper is als achteraf graven wat xms nu moet doen.
Maar daar luistert niemand naar,lang leve Ziggo/Essent/Casema.
U vraagt,en wij naaien. (sorry voor de uitdrukking)

(Ziggo is de nieuwe naam van de gefuseerde Casema,Essent en Multikabel.)

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 13-03-2008 23:04 . Reden: uitleg wat ziggo is,geen aansteker,da's een zippo :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou het ook blufpoker kunnen noemen.. eerst iedereen lekker maken...
want er was eerst twijfel om door te gaan, dan toch doorgaan en nu weer niet...
Een gemiste kans....
Als er beter vooronderzoek was gedaan dat weet je dat De Laar een wijk is met grote inkomensverschilllen, zie de CBS site.... de andere wijken waar ze het nu willen gaan proberen, staan bekend als dinky wijken of erg hoge inkomens.

Maar ik was er zelf (niet arm maar ook niet stinkend rijk...) van overtuigd dat eenmaal aangelegd mensen bij elkaar zien wat het is en dan toch overstag gaan, immers ADSL + UPC-TV samen is ook al 40 euro....minimaal ...

Kortom een grote tegenvaller ??? en >:( en :(

http://www.xmsnet.nl/81_Nieuws.html
De Laar gaat niet door
De aanleg van een glasvezelnetwerk dat uiteindelijk heel Arnhem moet omvatten start niet in De Laar. De technische voorbereidingen zijn deze week stopgezet. Deze beslissing is genomen vanwege het tegenvallend aantal wijkbewoners dat bereid bleek een dienst op het nieuwe netwerk af te nemen.

Aanleg van een glasvezelnetwerk is economisch verantwoord wanneer minimaal 40% van de huishoudens in een bepaald gebied bereid is een dienst (internet, telefonie of televisie) via dat netwerk af te nemen. Dat percentage is in De Laar niet gehaald. Na een aanvankelijk moeizame start, leek het er eind vorig jaar op dat de interesse vanuit de wijk toch voldoende zou zijn. Mede op grond van ervaringen in andere steden werd daarop besloten de aanleg door te laten gaan. Inmiddels is gebleken dat de belangstelling in De Laar daar sterk bij achterblijft.

Het stopzetten van het project in De Laar betekent niet dat Arnhem nu verstoken blijft van een glasvezelnetwerk. In samenwerking met de gemeente wordt op dit moment onderzocht in welke wijken er meer animo voor bestaat.

De afgesloten contracten met XMS door bewoners uit de Laar komen door het stopzetten van de bouw te vervallen. De aanmelders uit De Laar zijn inmiddels al op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Je moet niet vergeten dat XMS al gezegt had dat de laar definitief door zou gaan, dit aangezien de 40% makkelijk gehaald was.

Mensen hebben daar een brief van gehad, deze heb ik zelf gezien.

Een monteur die met het glas bezig was had het al over 85% aanmeldingen.
Na maanden bellen en vragen hoe of wat zonder duidelijk antwoord en valse beloftes krijgen ze vandaag een brief
Het gaat niet door aangezien de 40% niet gehaald is, daarom krijgt u ter compensatie deeerste 2 maanden een korting van wel 10 Euro! op een adsl abonnement van Allice. 8)7

XMS
Valse beloftes
Reageren niet op aanvragen per e-mail of webformulier
Via de telefoon hebben ze ook niets nuttings te vertellen.
Slechte annaloge TV

Ik heb het idee dat er iets heel anders speelt.
Ze zullen h.w.s. samen met KPN het netwerk wel gaan aanleggen net zoals in Almere, of ze gaan meeliften op ALL-IP.
Dit scheelt natuurlijk wel een hoop kosten...

Ze hebben vorig jaar een intentie verklaring getekend met de Gemeente Arnhem om alle wongingen aan te gaan sluiten.
Maar dit zullen ze wel alleen gedaan hebben om goedkope deal af te dwingen voor de graafwerkzaamheden (vergunningen).
Zal hierover de gemeente is bellen hoe dit precies zit en of er geen sprake is van mislijding.

Voor Arnhem is XMS dus een zeer grote teleurstelling en een onbetrouwbare partner gebleken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vorig jaar dus ook zo'n brief gehad.... je ziet wat ie waard is...
Probeer als consument zo maar eens onder je verplichtingen vandaan te komen als je buiten de 7 standaard dagen.... je eens zou bedenken..
Dit lijkt op meten met 2 maten.....
En Alice.... vind ik niks. Verplicht overnemen van de telefoon werd mij laatst nog medegedeeld door de Helpdesk bij navraag of ik het wel goed begrepen had....

Dan ga ik weer naar Tiscali nu Telfort, 20 MB voor 19.95 euro. Alleen die 1 MB upload......

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:54:
Denan,

Een klein vraagje voor je als je het niet erg vind.
Altijd al voordatik XMS had een eigen domainname gehad. Dit werkte ook prima bij XMS.
Alleen nu ben ik terug uit Canada en....werk niet meer. Had wel hetzelfde ip nog na bijna 6
weken afwezigheid (kast xms ook uit).
Ik zou zeggen: controleer dit even bij de partij die je domeinnaam in beheer heeft. Wellicht staat daar iets verkeerd. XMS doet niets met domeinnamen.
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:15:
je zou het ook blufpoker kunnen noemen.. eerst iedereen lekker maken...
want er was eerst twijfel om door te gaan, dan toch doorgaan en nu weer niet...
Een gemiste kans....
Als er beter vooronderzoek was gedaan dat weet je dat De Laar een wijk is met grote inkomensverschilllen, zie de CBS site.... de andere wijken waar ze het nu willen gaan proberen, staan bekend als dinky wijken of erg hoge inkomens.
Vergeet niet dat de gemeente Arnhem 'de laar' bij XMS heeft aangedragen als één van de beste wijken om een dergelijk project in te starten. Gezien de enorme investeringen die tijdens het voortraject gedaan zijn zou ik dit niet betitellen als 'blufpoker' maar als een pijnlijke misser voor XMS.
Het is ook zo dat XMS de uitrol wel mag starten als ze denken dat ze de 40% wel halen, maar daar moet de investeerder/netwerkeigenaar het ook mee eens zijn.
fast-server schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:32:
Je moet niet vergeten dat XMS al gezegt had dat de laar definitief door zou gaan, dit aangezien de 40% makkelijk gehaald was.

Mensen hebben daar een brief van gehad, deze heb ik zelf gezien.
Ik zou zeggen: pak hem erbij-> er staat duidelijk dat de 40% niet gehaald is maar dat men toch gaat starten met de voorbereidingen en de aanleg. Tijdens de voorbereidingsfase zou men nog proberen om de laatste 10% te halen die nodig is.
Ik heb het idee dat er iets heel anders speelt.
Ze zullen h.w.s. samen met KPN het netwerk wel gaan aanleggen net zoals in Almere, of ze gaan meeliften op ALL-IP.
Dit scheelt natuurlijk wel een hoop kosten...

Ze hebben vorig jaar een intentie verklaring getekend met de Gemeente Arnhem om alle wongingen aan te gaan sluiten.
Maar dit zullen ze wel alleen gedaan hebben om goedkope deal af te dwingen voor de graafwerkzaamheden (vergunningen).
Zal hierover de gemeente is bellen hoe dit precies zit en of er geen sprake is van mislijding.

Voor Arnhem is XMS dus een zeer grote teleurstelling en een onbetrouwbare partner gebleken.
Over het KPN verhaal-> ik kan je garanderen dat dat niet het geval is. Vergeet echter niet dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een investering is van enkele miljoenen waar niet alleen XMS maar vooral de investeerder vertrouwen in moet hebben. In alle andere gebieden waar wij bezig zijn vliegen de aanmeldingen binnen en is het geen enkel probleem om de 40% te halen en uit te rollen. Persoonlijk denk ik dat de laar een verkeerde keus is geweest voor de start van de aanleg, maar dat is natuurlijk makkelijk achteraf.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 02:14:
ik heb vorig jaar dus ook zo'n brief gehad.... je ziet wat ie waard is...
Probeer als consument zo maar eens onder je verplichtingen vandaan te komen als je buiten de 7 standaard dagen.... je eens zou bedenken..
Dit lijkt op meten met 2 maten.....
En Alice.... vind ik niks. Verplicht overnemen van de telefoon werd mij laatst nog medegedeeld door de Helpdesk bij navraag of ik het wel goed begrepen had....

Dan ga ik weer naar Tiscali nu Telfort, 20 MB voor 19.95 euro. Alleen die 1 MB upload......
Nee hoor, zoals hier al enkele malen gemeld is (en ook op de inloopavonden) is de interesseverklaring die bewoners invulden GEEN afnameverplichting. Iedereen kon tot uiterlijk een week voor de werkelijke aanleg in zijn/haar woning het abonnement cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nick39 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:48:
[...]

Omdat meer dan 60% van de medebewoners niet wil,wil jij niets meer met xms te maken hebben ?
Ik begrijp je teleurstelling,maar het lijkt me sterk dat xms heeft beloofd dat je internet kreeg.
Ik denk dat je meer boos moet zijn op de "nee" stemmers.
Ik kreeg maanden geleden een brief dat het doorgaat. punt. Het stond er als feit, en niet 'onder voorbehoud' oid.

Dat heeft alles met XMS en niets met die 40% te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:41:
[...]

Ik kreeg maanden geleden een brief dat het doorgaat. punt. Het stond er als feit, en niet 'onder voorbehoud' oid.

Stond daar eigenlijk een handtekening onder?
Zo ja dan is het rechts geldig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hertog_Martin schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:41:
[...]

Als je die brief echt gekregen hebt met die uitspraak er in,dan snap ik je teleurstelling.
Ik heb de brief niet gezien,misschien kan je hem scannen ?

Ik weet niet hoe het in De Laar is gegaan.
Ik weet wel dat een grote groep,aangemoedigd door Ziggo mensen,bezig is in div fora om XMS in een kwaad daglicht te stellen waardoor zij mijns inziens geen eerlijke kans krijgt.
Als dat niet helpt verlaagt Ziggo de prijzen plaatselijk, zoals recent gebeurde in Lisse waardoor Lijbrandt niet genoeg aanmeldingen kreeg.
Daarnaast deelt men gratis decoders en pvr's uit in gebieden waar XMS wil starten.
Het netwerk van Ziggo wordt wel vernieuwd maar zoals hier,de kabels vanuit de wijkkast naar de woning liggen er al meer dan 30 jaar,die investering is er al lang uit,ja zo kan ik ook stunten.
In nieuwbouwwijken wordt standaard die groene kabel al neergelegd,een oneerlijke voorsprong.
Mensen spreken met grote stelligheid dingen uit over XMS met als bron: een verre neef wiens nicht na een geslachtsoperatie.... ;)
Dat is jammer,want ik denk zelf dat een dienst als XMS gebouwd wordt met het idee dat er expansie mogelijk is.
Het zou zonde zijn als uiteindelijk definitief ergens een stekker uit gaat.

Maar ik begrijp de teleurstelling heel goed,hier in Leiden duurde het ook bijna 2 jaar tussen aankondiging en de eerste opleveringen,maar met name internet zou ik nooit meer willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:25:
[...]

Als je die brief echt gekregen hebt met die uitspraak er in,dan snap ik je teleurstelling.
Ik heb de brief niet gezien,misschien kan je hem scannen ?
Ik heb hem ook gehad. Gevalletje bijzonder slechte externe communicatie van XMS en flink balen dat het niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:25:
Ik weet wel dat een grote groep,aangemoedigd door Ziggo mensen,bezig is in div fora om XMS in een kwaad daglicht te stellen waardoor zij mijns inziens geen eerlijke kans krijgt.
Dat heeft u meerdere malen aangegeven. Kunt u die fora aangegeven, omdat ik daar wel benieuwd naar ben en teneinde mij het zoekwerk uit handen te nemen.
Als dat niet helpt verlaagt Ziggo de prijzen plaatselijk, zoals recent gebeurde in Lisse waardoor Lijbrandt niet genoeg aanmeldingen kreeg.
Daarnaast deelt men gratis decoders en pvr's uit in gebieden waar XMS wil starten.
Het netwerk van Ziggo wordt wel vernieuwd maar zoals hier,de kabels vanuit de wijkkast naar de woning liggen er al meer dan 30 jaar,die investering is er al lang uit,ja zo kan ik ook stunten.
In nieuwbouwwijken wordt standaard die groene kabel al neergelegd,een oneerlijke voorsprong.
Mensen spreken met grote stelligheid dingen uit over XMS met als bron: een verre neef wiens nicht na een geslachtsoperatie.... ;)
Heet dat niet concurrentie en als XMS daar niet tegen op kan is dat jammer voor XMS.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een brief gehad waarin staat dat er besloten is om het
project (De Laar) definitief door te laten gaan.
Deze brief is van 23 Oktober 2007 en is niet ondertekend maar
er staat wel een naam van de projectmanager onder.
Kan de brief helaas niet scannen omdat deze defect is.

Dus ook ik vind het vreemd dat ze het nu in een keer afblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:19:
[...]

Dat heeft u meerdere malen aangegeven. Kunt u die fora aangegeven, omdat ik daar wel benieuwd naar ben en teneinde mij het zoekwerk uit handen te nemen.

[...]

Heet dat niet concurrentie en als XMS daar niet tegen op kan is dat jammer voor XMS.

Met vriendelijke groet.
Niet geheel met u eens, concurrentie kan maar is het eerlijke concurrentie ?
Netwerken die toen voor een appel en een ei werden aangeboden,aangelegd op kosten van de gemeente en haar burgers.
Neem Leiden.
In Leiden werd een nieuwe wijk gebouwd: de Merenwijk.
Op eigen initiatief, zoals een beetje als XMS nu doet,hebben de bewoners toen de stichting kabelnet Merenwijk in het leven geroepen en een enorme mast in Oegstgeest neergezet ( deze is thans opgekocht door digitenne die daar nu voor Leiden e.o. haar signaal verstuurt ) waardoor een deel van Leiden wel kabel had en het grootste deel niet,gemeente Leiden zag er geen heil in.
Dat veranderde toen men zag hoe populair die 6 aangeboden zenders waren.
Met belastinggeld van de burgers heeft de gemeente zelf een kabelnet opgericht,en later dat van de merenwijk opgekocht.
Een gravende gemeente krijgt makkelijker een vergunning van zichzelf dan XMS.
Daarna is het netwerk verkocht aan van der Berg die het op haar beurt weer doorverkocht aan Van Eijk welke het weer doorverkocht aan de Nuon.
De nuon heeft het weer doorverkocht aan casema,maar leverde toen dus wel een volledig netwerk af.
De burger heeft het geld nooit terug gezien.
Casema zelf is 2 keer verkocht en thans in handen van een investeringsbedrijf die er ook multikabel en Essent bij heeft gekocht.

Wat is makkelijker concurreren,een klein bedrijf als XMS die overal nieuwe kabels in de grond moet aanleggen,of een stel kapitaal investeerders die in een klap 3 netwerken heeft opgekocht.

Namen/linken naar andere fora is hier volgens mij op GoT niet toegestaan,is ook zinloos op dit moment,u kent de hierarchie niet,de namen niet,weet niet welke mensen achter welke postings zitten omdat ze zich officieel niet voorstellen als medewerkers van,en de fora zich gaan bundelen tot 1 forum.
Als dat begint zal ik u graag prive de link doorgeven,u hoeft mij niet te geloven hoor.
Denan weet waar wat staat en dat vind ik momenteel het belangrijkste.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 14-03-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Nick, sorry, maar dat is een beetje appels met peren vergelijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal fan van het product dat ik van XMS afneem, maar om wat jij nu net hierboven aangeeft als oneerlijke concurrentie aan te kaarten vind ik ver gaan.

Ja, het is een beetje raar hoe de kabelmaatschappijen zijn ontstaan, en ja, het is jammer dat ze zo ontzettend weinig kosten hebben gemaakt om een volledig werkende infrastructuur te krijgen. Maar dat is iets dat al heel lang bestaat. Dat wist XMS toen ze begonnen. Dat wisten ze voordat ze begonnen, om het zo te zeggen. XMS heeft dit dus bij de kostenberaming meegenomen, en heeft hun product daarom op een bepaalde manier in de markt kunnen zetten. De vergelijking is trouwens te trekken met de KPN en de telefoonlijnen en de NS en de sporen. Het enige verschil is dat de kabelnetwerken (nog) niet opengegooid zijn.

Als een "aside".... Leiden heeft, op de merenwijk na, jaren lang geen kabelinternet gehad omdat casema nog moest investeren in het updaten van datzelfde kabelnetwerk. De oude kabels konden internet en andere diensten niet aan, en moesten dus vervangen worden. Casema heeft deze kabels op eigen kosten vervangen. Voor het grootste deel van Leiden, merenwijk natuurlijk uitgezonderd, is jouw argument dus alhelemaal onzin, aangezien casema er weldegelijk veel geld ingepompt heeft.

In ieder geval wist XMS waar ze aan begonnen, en is de situatie zoals die was toen ze begonnen niet echt aan te dragen als oneerlijke concurrentiepositie.

Wat betreft het kleine zielige bedrijfje tegenover het grote boze bedrijfsyndroom..... ook daar wist XMS waar ze aan begonnen. Weliswaar was Casema minder groot als alleenstaand bedrijf, maar casema had al meer dan genoeg middelen om een stevige concurrent te zijn van XMS.... dus ook daar wist XMS waar ze aan begonnen....

Ik ben het daarnaast wel met je eens dat het zwartmaken van XMS op fora dan weer niet kan. Ook ik zou graag weten welk forum het hier over gaat. Ik ben, naast XMS klant, nog steeds een casema klant, en ben zeker geïnterreseerd in zo'n forum. Ik zou, waarschijnlijk, niet posten, maar wil zeker wel meelezen. En als ik dan iets tegenkom wat gewoon niet waar is....ja wie weet, misschien kan ik dan wel wat zeggen. Dus als je me dat forum kunt sturen middels een PM, dan graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Day24 op 14-03-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo kan iedereen van mening verschillen of dingen interpreteren,ik vraag me gewoon luidop af of het eerlijke concurrentie is maar ook voor jouw standpunten heb ik begrip.
Maar daarentegen liet Casema ook de mensen jaren in de kou zitten, in 2000 kon je al tekenen voor internet en digitale tv via de kabel,het kwam hier pas in 2006.
Natuurlijk hebben ze moeten investeren maar de infra structuur ligt er al, de kabels liggen al wel bij iedereen in huis.
Als je dan leest dat de Jan Luykenlaan en zo al zo lang op rood staat vanwege het feit dat bewoners de monteurs niet binnen willen laten.
Daar heeft casema geen last van,die heeft die kabels al lang binnen.
In de flats bij bv de antillenstraat waar wij toen afhankelijk van waren voor het gewone tv signaal werd door toen nog woningbouwvereniging Leiden gewoon de antenne van de gemeenschappelijke installatie op straat gegooid ondanks de belofte dat deze zou blijven staan.
Daarom hadden wij in het begin geen kabel,maar dan laat je wel de monteur binnen hoor,want er was gewoon geen tv meer.
Er was toen geen keuze,wilde je tv dan moest je die kabel binnenlaten,dat bedoelde ik meer.

Ik zal je de link zo geven naar dat forum,alleen in voorbereiding op de verhuizing hebben ze de search al uitgeschakeld en diverse stukken zijn na discussie met mij verwijderd waardoor je alleen mijn reactie ziet :(
Het enige dat ik wil voorkomen is een soort van Flamewar tussen 2 of 3 fora,het gaat er daar soms heel hard aan toe en er is nog maar 1 moderator en die heb ik al in 6 maanden niet meer gezien.

/edit ehh stomme vraag maar zie ff niet zo snel hoe ik je kan pm-en? :o

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 14-03-2008 16:36 . Reden: de edit.. ik kan de pm mogelijkheid niet ontdekken ( schaam) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:58:

Niet, want dat heeft hij zo te zien uit staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:58:
Zo kan iedereen van mening verschillen of dingen interpreteren,ik vraag me gewoon luidop af of het eerlijke concurrentie is
Als XMS dezelfde mening heeft als u zullen ze er wel iets aan doen; oneerlijke concurrentie is verboden.

Zelf heb ik geen speciale binding of sympathie met of voor XMS. Ze zijn hier gewoon monopolist en er is dus geen sprake van concurrentie en daar ben ik geen voorstander van.
Over email-adressen gesproken:
Eén van mijn aliassen is eerder al door XMS uitgegeven. Daar krijg ik dus geen spam op, maar veel ongewenste berichten. De vorige eigenaar van het email-adres is nogal actief op het gebied van wereldberoemde zangers in Nederlandse dorpen en provincies en noemt zichzelf luistersmurf, tvsmurf en cdsmurf en smurft van TV-Oranje e.d.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is vervelend,hoewel wel iets lachwekkends met al dat gesmurf ;)
Wij hadden jaren geleden hetzelfde met de vaste telefoon,het nummer was van een opticien geweest.
Op de meest rare momenten ging de telefoon dat er een bril gesneuveld was.

Later bleek dat hij nog honderden,misschien wel duizenden brillenpoets doekjes had die met elke bril meeging,waarop ons nieuwe nummer stond.
Uiteindelijk heeft KPN ons toen een ander nummer gegeven,want het werd toch wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Nick, ik heb het PM gebeuren aangepast, had geen idee dat het uit stond....

olddutch.... XMS monopolist noemen is klinkklare onzin. Misschien zijn ze de enige glasvezeldienst leverancier, maar monopolist zijn ze niet. Vrijwel exact dezelfde diensten zijn namelijk op meerdere andere manieren bij anderen af te nemen. Je kan naar een kabelaar, je kan naar kpn... daarnaast kan je ook alle diensten die ze aanbieden los bij anderen afnemen.... een monopolie is er in dit geval dus niet. Je hebt meer dan een ruime keuze.

Wat betreft een flamewar.... maak je geen zorgen, ik hou me gedeisd...
Ik begrijp trouwens jouw standpunt over oneerlijke concurrentie ook wel hoor... en ben het er wel mee eens dat de kabelaars een oneerlijke voorsprong hebben meegekregen ooit.... maar of dat hun concurrentiepositie nu beïnvloedt durf ik niet te zeggen.
En inderdaad, iedereen heeft recht op zijn mening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A:
Vergeet niet dat de gemeente Arnhem 'de laar' bij XMS heeft aangedragen als één van de beste wijken om een dergelijk project in te starten. Gezien de enorme investeringen die tijdens het voortraject gedaan zijn zou ik dit niet betitellen als 'blufpoker' maar als een pijnlijke misser voor XMS.
Het is ook zo dat XMS de uitrol wel mag starten als ze denken dat ze de 40% wel halen, maar daar moet de investeerder/netwerkeigenaar het ook mee eens zijn.

B:
Ik zou zeggen: pak hem erbij-> er staat duidelijk dat de 40% niet gehaald is maar dat men toch gaat starten met de voorbereidingen en de aanleg. Tijdens de voorbereidingsfase zou men nog proberen om de laatste 10% te halen die nodig is.

C:
Nee hoor, zoals hier al enkele malen gemeld is (en ook op de inloopavonden) is de interesseverklaring die bewoners invulden GEEN afnameverplichting. Iedereen kon tot uiterlijk een week voor de werkelijke aanleg in zijn/haar woning het abonnement cancellen.
ad B:
De brief....
http://www.fileshack.us/g...647011&file=Brief-XMS.pdf
Lees ik het nu goed "definitief.... door laten gaan" Hoe zat dat ok al wer met dit woord..
Even bij Van Dale kijken...
http://www.vandale.nl/van...oek/?zoekwoord=definitief
U hebt gezocht op het woord: definitief.
RESULTAAT (max 20 woorden)
de·fi·ni·tief (bijvoeglijk naamwoord)
1 vast, voorgoed
Hmm ik had iets anders verwacht gezien dit thema... :( :( :( :(

ad A:
Ik vrees..... dat hier iemand creatief bezig geweest is.
Tov de andere wijken in Zuid is De Laar idd een verademing...
http://artsen.goedbegin.nl/
Maar tov Noord, de sjieke wijken.... tja das en ander verhaal en daar wil XMS nu heen.. daar hadden ze dus al meteen heen kunnen gaan..
Zoals al eerder vermeld leeft hier een brede laag van de bevolking. Je junt er een huis/flatje kopen vanaf 160kEuro maar ook wel boven 500kEuro... de huurwoningen, dat is nog steeds 60%... . Het gemiddelde wijkinkomen ligt volgens CBS op ca 18 mille pp/jaar en dat is in die wijken in noord wel tot 1,5x zo hoog... gemiddeld weer uiteraard.
Wat wellicht voor de gemeente mee speelt ???? Er is veel concurrentie voor bewoning in de Schuitgraaf en als er te veel mensen daar heen zouden gaan vanf hier hebben zij wellicht een nieuw wijkprobleem met die leegloop. dus probeer die wijk aantrekkelijk te houden. tja dat aanleggen van die glasvezel kwam wellicht daarbij goed uit? Een dubbele agenda? Ik kan het niet beoordelen...

Ad C:
die indruk is mi niet gewekt dat opzeggen tot zo kort ervoor mogelijk is. Ik heb het blauwe contract (geen kopie hier... teveel pers. info ) erbij gehaald en daar staat vrijwel hetzelfde op als in de algemene voorwaarden
Artikel 12 Duur, opschorting en beëindiging
12.1 Onverminderd de bepalingen omtrent tussentijdse beëindiging in deze Algemene Voorwaarden,
wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode die eindigt (één) jaar nadat de eerste
levering van de Diensten door XMS heeft plaatsgevonden. De overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend verlengd met 1 (één) jaar, tenzij Eindgebruiker of Xms uiterlijk dertig (30) dagen
voor het einde van die periode schriftelijk, per e-mail of via de website te kennen geeft op
verlenging geen prijs te stellen.
Mag ik nu toch teleurgesteld zijn in XMS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:02:
olddutch.... XMS monopolist noemen is klinkklare onzin.
Ik neem aan dat u bedoelt, dat u dat klinkklare onzin vindt.
En inderdaad, iedereen heeft recht op zijn mening....
Dank u

Met vriendelijke smurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een redelijke toezegging, maar ja, het is inmiddels duidelijk wat dat waard is.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:16:
[...]

Ik neem aan dat u bedoelt, dat u dat klinkklare onzin vindt.
Tja, ik moet smurfen dat ik dat toch wel mierengesmurf vind hoor....

Maar zover ik weet bestaat er een monopolie als er maar 1 aanbieder van bepaalde diensten en/of een product is op een bepaalde markt. (ik geloof dat de term monopolie gebruikt mag worden bij 80%, maar dat weet ik even niet zeker)

U kunt mij niet vertellen dat XMS meer dan 80% van de internet verbindingen / telefoon aansluitingen / televisie aansluitingen (of een combinatie hiervan) heeft binnen haar dekkingsgebied. (en mijn excuses aan XMS dat ik maar even aanneem dat ze vrouwelijk is)

Indien u vindt dat XMS een monopolist is omdat ze als enige gebruik mogen maken van het door hunzelf aangelegde glasvezelnetwerk....tja... dan moet ik toch even zeggen dat er een behoorlijke logica zit achter het mogen weren van anderen van dat netwerk. We willen namelijk allemaal dat een investeerder hun geld kan terugverdienen. Anders zullen ze namelijk dit soort projecten nooit meer opstarten.

van dale:
mo·no·po·list (dem)
1 bedrijf met een monopoliepositie

mo·no·po·lie (het; monopoliën, monopolies)
1 uitsluitend recht dat men bezit tot het verhandelen of het verrichten van iets

Aangezien ook KPN, Casema en meerdere andere partijen dezelfde diensten aanbieden als XMS in exact hetzelfde dekkingsgebied is er dus geen sprake van een monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik ben bang dat de wijken in Arnhem Noord ook niet gehaald worden.

De reden waarom ik dit denk is het volgende:
De meerderheid van de bewoners hebben wel geld maar zijn ouder 40/50+
Deze mensen hebben meestal KPN en annaloge TV of een totaal pakket van UPC voor 35 euro.
Het meerendeel gebruikt internet alleen om iets op te zoeken en om te kunnen e-mailen, dus niet echt de doelgroep.
Daar komt bij dat ze niet zo snel switchen als ze nu iets hebben wat al goed werkt en goedkoper is als de nieuweling (XMS).

Het probleem in de laar is:
Er zitten wel wat mensen die wat meer te besteden hebben maar die zitten in de zelfde doelgroep als het bovenstaande.
Maar een heel groot gedeelte van de laar heeft het niet zo breed
De laar (xms gebied) Middelbare alleenstaanden 58,5% - Oudere alleenstaanden 21,3%

Niet echt de doelgroep vindt je ook niet?

Als de XMS marketing slim is kijken ze meer naar de samenstelling van de wijk.
In giebieden zonder al teveel oudere alleenstaanden heb je gewoon veel meer kans.

In gebieden met veel jonge 2 verdieners en mensen met schoolgaande kinderen heb je veel meer kans.

Neem nou bijvoorbeeld gebied 6833LJ daar zijn de laatste paar jaar alleen maar nieuwe huizen gebouwd.
Deze zijn bijna allemaal gekocht door jonge 2 verdieners en een hoop hebben al kleine kinderen.
Voor jonge mensen en jonge mensen met kinderen is internet een must have.

Maar ik hoop voor XMS niet dat ze te laat zijn in Arnhem aangezien KPN hier binnen een jaar ALL-IP gaat aanleggen.

KPN heeft eenmaal het voordeel van de bekende en betrouwbare naam...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ALL_IP een soort pay per view (idem dito voor andere diensten) wordt..... we kennen de Nederlanders.... dan moet ik nog zien wat het wordt.
Ik houd nu ook nog met ADSL alle opties open, telefoon via XMS vind nl duur, wij waren toch voor internet en TV gegaan, gratis telefoneren doe ik al via Voipbuster, met als backup een belbudget die net zo duur is als het koperen draadje vd ADSL......
Als KPN de stekker uit de analogie telefonie gaat trekken wordt het tijd voor herbezinning.
Graag meerdere partijen in de lucht houden, hoe goed XMS ook is voor internetnelheid, er is meer.... staar je niet blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:34:
Dat is vervelend,hoewel wel iets lachwekkends met al dat gesmurf ;)
Wij hadden jaren geleden hetzelfde met de vaste telefoon,het nummer was van een opticien geweest.
Op de meest rare momenten ging de telefoon dat er een bril gesneuveld was.
Geen behoefte tot beroepsverandering gevoeld? :)

Dat heb ik ook diverse malen meegemaakt. Het vervelende/aardige is ook dat mensen niet luisteren als de telefoon opgenomen wordt, omdat ze hun verhaal kwijt willen.
Decennia geleden had ik het oude telefoonnummer van een kolenboer. Rond oktober begonnen dan weer de telefoontjes van mensen die het gesprek begonnen met: "Goedemorgen, ik wil graag tien mud cokes bestellen" of iets dergelijks en het duurde dan altijd even voor je duidelijk kon maken dat ze niet het goede nummer hadden en je wil ze ook niet in de 'kou' laten zitten.

Het onhandige bij deze emails is dat ze wel naar het 'goede email-adres' zijn gestuurd, maar dat ze niet voor mij bestemd zijn.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:43:
Tja, ik moet smurfen dat ik dat toch wel mierengesmurf vind hoor....
Let's agree to differ.

Van Dale is niet de aangewezen autoriteit om dit soort begrippen te definiëren en bovendien is er onder economen ook geen eenduidig antwoord op wat een monopolie is.
Het zou wel makkelijk zijn, want dan zouden die mensen in De Laar heel sterk staan bij de Kantonrechter, maar helaas houdt die geen rekening met wat Van Dale onder 'definitief' verstaat.

Zolang je kunt kiezen uit één leverancier is er volgens mij sprake van een monopolie.
Ook als XMS de kosten van de aanleg van de glaskabel hebben gedragen, wil dat nog niet zeggen dat ze daarover het alleenrecht hoeven te hebben.
Bovendien kunnen ze daarvoor een bedrag in rekening brengen bij de gebruikers van andere leveranciers, zoals dat ook bij het koperen draadje van de KPN gebeurt.

Ik neem aan dat over een aantal jaren er keuze komt van welke leverancier je wat af wilt nemen, net als bij elektra en gas nu het geval is.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Even over de monopoly-positie: het netwerk is in principe open van aard. Als een andere aanbieder glasvezeldiensten wil aanbieden op het GNEM netwerk (midden Nederland) zijn zij daar vrij toe. Om de continuiteit van het netwerk te garanderen heeft XMS alleen in de beginperiode een soort 'alleenrecht'. Kijk je bijvoorbeeld naar de glazenkamp (die wel met gemak de 40% halen) dan hebben zij ook afspraken dat zij de providerkeuze kunnen herzien na een paar jaar.

In de brief lees ik trouwens wel duidelijk dat men het niet gehaald heeft, maar alle vertrouwen heeft dat het nog te halen is en dus definitief van start gaat. Daarna zijn er blijkbaar geen noemenswaardige aantallen aanmeldingen binnengekomen (wellicht iets te maken met die UPC acties in 'de laar'? - het speciale UPC-"de laar-glasvezelpannel" voor bewoners en de anti-glasvezel kortingsacties?) en zat men dus duidelijk fout qua schattingen voor de aantallen. In zo'n geval zijn er twee opties:
1- Een netwerk aanleggen waarvoor men de investering nooit binnen 30 jaar terugkrijgt (geld over de balk gooien).
2- Je verlies accepteren en de bewoners duidelijk maken dat het er niet gaat komen.
Vergeet niet dat er al enorme investeringen zijn geweest in het voortraject van 'de laar'

wat betreft de keuze voor de laar en de doelgroep daar:
Zoals al eerder aangegeven heeft de gemeente 'De laar' aangegeven als de beste 'startwijk' voor een dergelijk project. Dat is duidelijk geen goede keuze geweest (persoonlijk zou ik eerder naar de schuytgraaf gaan) maar het zal wel iets te maken hebben met de vele wijkverbeteringstrajecten die nu lopen.
Los van dat was het niet handig om alle bewoners te informeren dat XMS de aanleg start en 'alle vertrouwen heeft dat de resterende aantallen gehaald zullen worden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie lijkt gerechtvaardigd dat mijn uitspraken voldoende onderbouwd waren.. maw dus kloppen.
XMS heeft gewoon niet netjes gewerkt en laat een grote steek vallen.

Dat UPC tegengas zou geven met acties was te verwachten, die hebben ook hun belang. Maar hun extreme is mi veel duurder dan XMS, en zelfs veel van hun andere pakketten zijn niet goedkoop.
Veel mensen gaan wel voor een UPC minimum pakket, niet geïnteresseerd in snelheid, maar die is wel goedkoper dan XMS. Ik denk dat ze zich daar bij XMS op verkeken hebben.....

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:57:
[...]

Geen behoefte tot beroepsverandering gevoeld? :)

[.....................]

Het onhandige bij deze emails is dat ze wel naar het 'goede email-adres' zijn gestuurd, maar dat ze niet voor mij bestemd zijn.

Met vriendelijke groet.
Ik heb de mail opties bij xms nog niet zo goed bekeken maar misschien bestaat er de mogelijkheid om een automatisch antwoord te laten versturen bij aankomst van een mail.
U zou daarin,als het kan,kunnen zetten,ik heb uw mail ontvangen en reageer zo snel mogelijk,wilt u wel controleren of u de mail naar de goede persoon heeft gestuurd of iets dergelijks maar in elk geval iets waaruit duidelijk blijkt dat u de grote smurf of Gargamel niet bent,misschien is het wel een marketing actie van A.H.

Inderdaad heb ik wel eens scheldkanonnades aan moeten horen van een eigenaar van een uitelkaar gevallen bril waarbij je de kans niet kreeg uit te leggen dat je de bewuste persoon niet was,als je dan ophing waren ze alleen maar bozer en kon je er vergif op in nemen dat het volgende telefoontje vol nare ziektes was.. maar goed,het is geregeld.

Zonder afbreuk te willen doen aan bepaalde bijdragen,er is een grote groep oudere mensen die niet begrijpen hoe simpel het is om te switchen,die inderdaad denken dat bij goedkope stroom de leidingen uit de muur moeten of een meterkast er uit gezaagd moet worden,ik denk ook dat als hier het echt op 40% zou afhangen deze niet gehaald zou worden,misschien moet de investeerder meer gokken of het percentage lager laten liggen,tenslotte kan als het netwerk er ligt 100% van die 40% afzeggen en heb je niets.

Wat de betrouwbaarheid van KPN betreft,ik heb aan den lijve keer op keer mogen voelen dat KPN ondertussen ook uiterst onbetrouwbaar is,de experia box ligt hier nog,men belde me uitsluitend nog mobiel omdat vast het toch niet deed :(
Misschien krijg ik er wel andere software in,doet ie het nog als router..

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 15-03-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:36:
In de brief lees ik trouwens wel duidelijk dat men het niet gehaald heeft, maar alle vertrouwen heeft dat het nog te halen is en dus definitief van start gaat.
  • "Mede dankzij u gaat de aanleg van het glasvezelnetwerk in De Laar binnenkort van start"
  • "Hoewel het gewenste aantal nog niet is bereikt, is toch besloten het project definitief door te laten gaan".
  • "De voorbereidingen zijn in volle gang en binnen enkele maanden zullen de eerste aansluitingen in De Laar een feit zijn."
Dit maakt geen enkel voorbehoud, XMS accepteert het bedrijfsrisico van te weinig aanmeldingen en zet het project door, om er vervolgens op terug te komen. XMS heeft gewoon die brieven de deur uit gedaan dat het vuurtje verder zou gaan lopen. Leuke marketing, het vuurtje loopt vanzelf verder, maar niet erg vriendelijk richting je toekomstige gebruikers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:34:
[...]
  • "Mede dankzij u gaat de aanleg van het glasvezelnetwerk in De Laar binnenkort van start"
  • "Hoewel het gewenste aantal nog niet is bereikt, is toch besloten het project definitief door te laten gaan".
  • "De voorbereidingen zijn in volle gang en binnen enkele maanden zullen de eerste aansluitingen in De Laar een feit zijn."
Dit maakt geen enkel voorbehoud, XMS accepteert het bedrijfsrisico van te weinig aanmeldingen en zet het project door, om er vervolgens op terug te komen. XMS heeft gewoon die brieven de deur uit gedaan dat het vuurtje verder zou gaan lopen. Leuke marketing, het vuurtje loopt vanzelf verder, maar niet erg vriendelijk richting je toekomstige gebruikers.
Lees mijn laatste zin dan nog eens.. volgens mij zijn we het in grote lijnen met elkaar eens.
Anyway.. marketing is niet mijn ding (godzijdank ;)) dus ik kijk vanuit een technisch oogpunt naar XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van dat was het niet handig om alle bewoners te informeren dat XMS de aanleg start en 'alle vertrouwen heeft dat de resterende aantallen gehaald zullen worden'.
Deze dus......
Dat noemde ik dus blufpoker... ze hoopten met zo'n zekere houding de uitstraling te wekken dat het ok zou worden en daarmee de twijfelaars over de streep te trekken, wat blijkbaar niet gelukt is...

...ik neem het jou zeker niet kwalijk. Je staat hier meestal erg neutraal met verder juiste info.
De brief wordt echt door iemand anders ondertekend....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.....

Als de Nederlander niets meer te zeuren meer heeft is de aarde echt vergaan.....

Lijkt wel dat bij een aantal mensen hier de mieren in hun buurt wijdbeens lopen. Dit vanwege het mierenge**** 8)

Groeten van een zeer tevreden XMS klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:21:
Zucht.....

Als de Nederlander niets meer te zeuren meer heeft is de aarde echt vergaan.....

Lijkt wel dat bij een aantal mensen hier de mieren in hun buurt wijdbeens lopen. Dit vanwege het mierenge**** 8)

dit is geen issue voor jou, je hebt al glasvezel, dus voelt het ook anders aan, een beetje flauw zelfs deze opmerking.
Dus: graag meer respect voor deze discussie, waarbij niet alleen mijn bijdrage onderbouwd was. Dat er af en toe wat met meer emotie gereageerd wordt kan ik wel begrijpen vanuit de teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:59:

Ik heb de mail opties bij xms nog niet zo goed bekeken maar misschien bestaat er de mogelijkheid om een automatisch antwoord te laten versturen bij aankomst van een mail.
Ben ik nog niet tegengekomen bij de opties, maar ken dat wel van andere (web)mail-progs.
misschien is het wel een marketing actie van A.H.
Ik lees al die berichten niet en in mijn anti-spam prog zet ik de afzenders in de zwarte lijst, dus ik hoop mettertijd wel van die berichten af te zijn.
Ik heb het email-adres via google gezocht en kwam daar achter die ....smurf; had ook een web-site bij XMS, die nu natuurlijk een error geeft, maar heeft die nu bij een andere provider, waarop al die lokale helden voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:21:
Zucht.....
Dank voor de geweldige bijdrage aan de discussie.

De vriendelijke groeten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre zo'n brief bindend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de monopoly-positie: het netwerk is in principe open van aard. Als een andere aanbieder glasvezeldiensten wil aanbieden op het GNEM netwerk (midden Nederland) zijn zij daar vrij toe. Om de continuiteit van het netwerk te garanderen heeft XMS alleen in de beginperiode een soort 'alleenrecht'.
Een monopolie dus! (Even flauw doen: zie Van Dale)

Zoals ik al schreef: 'Ik neem aan dat over een aantal jaren er keuze komt van welke leverancier je wat af wilt nemen'.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
olddutch.... kijk nog eens terug naar de van dale definitie.... zoals ik al eerder aangaf geeft die aan dat het over een product of diensten gaat.... de definitie gaat absoluut niet over de weg waarlangs deze diensten geleverd worden. Of je dienst A nu via de telefoonlijn, de kabel of glasvezel afneemt, als het gelijkwaardige of vergelijkbare producten zijn, en je hebt een (in dit geval ruime) keuze, dan is er geen sprake van een monopolie. Maar goed, we zijn het hier niet over eens.

Ik vind het daarnaast meer dan redelijk dat een pionier op een netwerk (die dus het wiel moet uitvinden om zo te zeggen, en daardoor allemaal kosten maakt) een tijd het alleenrecht heeft op het netwerk.
Ik neem aan dat jij dat niet vindt. Ik neem dan ook meteen aan dat jij, en dan extrapoleer ik even jouw mening hier (dat XMS een monopolie heeft omdat ze niemand anders op hun netwerk toelaten), vindt dat Casema dus ook een monopolie heeft? (die laten ook niemand anders toe). In dat geval klopt er iets niet helemaal....of, laat ik het anders zeggen... als jouw mening gedeeld zou worden door een aantal instanties, dan zouden de pogingen van KPN om het kabelnetwerk open te gooien voor concurrentie toch wel gelukt zijn? Een monopolie is namelijk niet toegestaan.

Maar goed, het is jouw mening. Gelukkig zijn er geen instanties die monopolies controleren en er actie op ondernemen als ze tegenwoordig daadwerkelijk bestaan.... oh...wacht.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:00:
[...]

Deze dus......
Dat noemde ik dus blufpoker... ze hoopten met zo'n zekere houding de uitstraling te wekken dat het ok zou worden en daarmee de twijfelaars over de streep te trekken, wat blijkbaar niet gelukt is...

...ik neem het jou zeker niet kwalijk. Je staat hier meestal erg neutraal met verder juiste info.
De brief wordt echt door iemand anders ondertekend....
Niet kwaad bedoeld.. maar zou dat echt zo zijn van zo'n lopend vuurtje en een "de meeste schapen zijn al over de dam dus het zal zeker gehaald worden" houding, kan ook tegen je werken in de vorm van dat mensen er geen moeite meer voor doen,die 40% zal toch wel binnen zijn dus ik meld me wel aan als het er ligt of zo ?

ik begrijp trouwens niet wat iedereen met die mieren heeft, daar wil je toch helemaal niets mee..die dingen kruipen in elk gaatje wat je kan vinden >:)

Aan de andere kant,als het tegen de 40 aan zat,zou het dan zo moeilijk zijn voor plaatselijke mensen om zelf actie te voeren om de resterende procenten binnen te halen.
Dan gaat het misschien met wat vertraging,maar is het geen weggegooid geld en moeite.
Want hoeveel mensen zullen nu denken,ja doei van mij hoeft het nu niet meer ?
Het gaat tenslotte om intentie verklaringen,niet om echte aanmeldingen,dus een uurtje zelf flyeren bij een winkelcentrum en je hebt ze misschien alsnog binnen ?
Of praat ik nou uit mijn nek ?
Bewonersverenigingen benaderen en zo een optie ?
Als het echt maar op een haar gehaald is,moet met wat persoonlijk initiatief toch die 40 gehaald kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wbt XMS strategie moet je niet aan mijn adres zijn, mail ze eens ;)

De bewoners: het blijven NL-ers..... wat ik met een computer/internet prachtig vind halen anderen hun schouder over op. Een beetje mailen en wat surfen/chatten, daar heb je echt geen glasvezel voor nodig.

De demo op de avond waar ik was, was ook een flop. De mensen kregen geen idee wat er nu precies aan kwam. Suggestie uit de zaal: laat nu met een klein filmpje bijv zien hoe de aanleg gaat, komt er veel rotzooi in mijn kamer en dat KASTJE....., moet dat in de kamer of kan dat niet ergens anders... (ja daar ging het heeeeeeel lang over).
En laat dan een demo zien van een werkend internet met voorbeelden die wel leven, waar mensen normaal veel problemen mee hebben.
Er was te weinig uitgegaan vanuit de belevingswereld van de toekomstige gebruiker.
Ik ben niet naar een andere avond geweest, technisch en platform & applicatie gericht niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:40:
olddutch.... kijk nog eens terug naar de van dale definitie....
Sorry, maar in dit geval is de weg waarlangs gelijk aan het product.
Je kunt moeilijk volhouden dat omdat je ook met de kano bij de Oude Gracht in Utrecht kan komen
de plaatselijke busvervoerder geen monopolist is.
Maar zoals geschreven: Let's agree to differ.
Ik vind het daarnaast meer dan redelijk dat een pionier op een netwerk ....... een tijd het alleenrecht heeft op het netwerk.
Nogmaals alleenrecht = monopolie (volgens uw autoriteit Van Dale)
Ik houd daar niet van. De consument is altijd slechter af dan bij meerdere aanbieders.
Maar goed, het is jouw mening. Gelukkig zijn er geen instanties die monopolies controleren en er actie op ondernemen als ze tegenwoordig daadwerkelijk bestaan.... oh...wacht.......
???Mevrouw Smit-Kroes???

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:07:
[...]

Ik zou zeggen: controleer dit even bij de partij die je domeinnaam in beheer heeft. Wellicht staat daar iets verkeerd. XMS doet niets met domeinnamen.

[...]

Denan,

gedaan en er zou niks mis moeten zijn.
Een traceroute met mijn domainnaam, ip adres en ook jullie *.ftth.xms.internl.net geeft altijd dit als resultaat :
traceroute to <mijn ip adres>, 30 hops max, 40 byte packets
1 v867.m7i.transip.net (80.69.67.220) 0.272 ms
2 pr1.nik-asd.internl.net (195.69.144.204) 0.615 ms
3 xms-nh.customer.internl.net (217.149.196.46) 0.942 ms
4 *
5 *
6 * etc

Maakt niet uit van welke online traceroute ik ook gebruik maak.
Hij stopt altijd bij xms-nh.customer.internl.net (217.149.196.46).

Enig idee?

Groeten,
Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:11:
Sorry, maar in dit geval is de weg waarlangs gelijk aan het product.
Je kunt moeilijk volhouden dat omdat je ook met de kano bij de Oude Gracht in Utrecht kan komen
de plaatselijke busvervoerder geen monopolist is.
Maar zoals geschreven: Let's agree to differ.
Ja sorry hoor, maar dit is een onzinnige vergelijking. Als u even goed gelezen had zei ik een gelijkwaardig product. Dus nee, de kano is niet gelijkwaardig, maar de trein is gelijkwaardig, een tram is gelijkwaardig, etc. Zo is een ADSL 2+ verbinding gelijkwaardig aan de glasvezelverbinding van XMS. Natuurlijk heeft de één voordelen boven de ander (XMS is sneller en heeft hogere upload), maar zo heeft de ander ook zijn voordelen (de ADSL2+ verbinding is stukken goedkoper). Met andere woorden, iemand die een internet verbinding wil (of TV of telefonie of een combinatie hiervan) kan dus naar meerdere partijen kijken, en is dus niet afhankelijk van 1 aanbieder, en is dus niet afhankelijk van 1 netwerk.

Als persoonlijk voorbeeld: Als u geen gebruik zou willen maken van XMS internet zou u een verbinding kunnen nemen via een kabelaar of via KPN of een onafhankelijke aanbieder. Sterker nog, XMS heeft veel minder van deze markt in handen dan de andere partijen. Een monopolie bestaat dus niet.

Oh, en als u kroes er op af wil sturen mag dat van mij, maar ik was van mening dat we ook wel een aantal nationale mededingingsautoriteiten hadden die hier naar kijken.... de opta is er een, de NMA zou er naar kunnen kijken.... wie weet, wellicht zijn er meer.

Het blijft natuurlijk zo dat een investeerder zijn geld terug moet kunnen verdienen over zijn investering. Zodra hij dat heeft kunnen doen ben ik helemaal voorstander van het feit dat het netwerk opengesteld zou moeten worden.

U geeft trouwens aan dat u vindt dat een consument slechter af is als ze niet bij meerdere partijen terecht kunnen voor de diensten die ze willen afnemen. Ben ik geheel met u eens. Zoals ik echter al heb aangegeven bent u meer dan vrij om gelijkwaardige producten af te nemen van andere partijen. Ook waar u woont is dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:11:
Wbt XMS strategie moet je niet aan mijn adres zijn, mail ze eens ;)

De bewoners: het blijven NL-ers..... wat ik met een computer/internet prachtig vind halen anderen hun schouder over op. Een beetje mailen en wat surfen/chatten, daar heb je echt geen glasvezel voor nodig.

De demo op de avond waar ik was, was ook een flop. De mensen kregen geen idee wat er nu precies aan kwam. Suggestie uit de zaal: laat nu met een klein filmpje bijv zien hoe de aanleg gaat, komt er veel rotzooi in mijn kamer en dat KASTJE....., moet dat in de kamer of kan dat niet ergens anders... (ja daar ging het heeeeeeel lang over).
En laat dan een demo zien van een werkend internet met voorbeelden die wel leven, waar mensen normaal veel problemen mee hebben.
Er was te weinig uitgegaan vanuit de belevingswereld van de toekomstige gebruiker.
Ik ben niet naar een andere avond geweest, technisch en platform & applicatie gericht niet noodzakelijk.
Als het goed is heeft iedereen in de Laar een DVD ontvangen (waarop mijn lelijke tronie ook te bewonderen is) met daarop een film over de aanleg en de mogelijkheden. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het niet de juiste doelgroep was, op die twee voorlichtingsavonden waarop ik mee was stuitte ik vooral op onbegrip en weerstand (wat op zich weer vreemd is: waarom ga je naar een informatieavond als je alleen wilt klagen en zeuren.. ga dan niet als je geen interesse hebt in het product glasvezel). Initiatieven als nieuwland/vathorst hebben duidelijk mijn voorkeur, hier is er namelijk een duidelijke 'drive' vanuit de bewoners om het netwerk te ontsluiten. Niet alleen heb je dan te maken met een groep die weet wat er mogelijk is, vaak komen er ook goede ideeen en initiatieven vanuit deze bewoners waar XMS ook weer mee wat kan doen.
Het is gewoon zo dat niet iedereen klaar is voor glasvezel en de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:41:
Ja sorry hoor, maar dit is een onzinnige vergelijking.
Het lijkt me dat deze discussie geen doel (meer) dient. Blijkbaar heeft u geen behoefte aan een agreement to differ.
'klinkklare onzin' en 'onzinnige' zijn niet echt constructieve kwalificaties die uitnodigen tot een discours.
Als ik u verkeerd begrepen heb, spijt me dat, maar een gelijkwaardig product is niet hetzelfde als het product zelf (ook al willen veel winkeliers u dat doen geloven)

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:12:
[quote][b][message=29756368,noline]denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @
Maakt niet uit van welke online traceroute ik ook gebruik maak.
Hij stopt altijd bij xms-nh.customer.internl.net (217.149.196.46).

Enig idee?

Groeten,
Hendrik
Volgens mij ben je dat zelf... maar ik zit nu thuis dus ik kan niet goed kijken natuurlijk :) (check even op www.mijnip.nl). Als je dat zelf bent is er iets mis met de configuratie van je httpd of je netwerkconfiguratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:36:
[...]

Het lijkt me dat deze discussie geen doel (meer) dient. Blijkbaar heeft u geen behoefte aan een agreement to differ.
'klinkklare onzin' en 'onzinnige' zijn niet echt constructieve kwalificaties die uitnodigen tot een discours.
Als ik u verkeerd begrepen heb, spijt me dat, maar een gelijkwaardig product is niet hetzelfde als het product zelf (ook al willen veel winkeliers u dat doen geloven)

Met vriendelijke groet.
Weet u wat, wat u wilt. U bent bezig XMS een monopolist te noemen, en ik ontkracht dat. Als u niet tegen mijn argumenten in kunt gaan met iets zinnigs vind ik dat best hoor. Als ik uw eerdere metafoor goed begrepen heb dan vergelijkt u de geleverde diensten even met het openbaar vervoer. Alles wat door anderen dan XMS geleverd wordt vergelijkt u dan even met vervoer via een kano.... Lijkt me niet een hele goede vergelijking, maar dat zal dan aan mij liggen. Ik probeer daarna een wat correctere vergelijking op te zetten, maar blijkbaar kunt u daar niets mee. Ik moet zeggen dat dit XMS wel in een heel erg positief daglicht plaatst, als alle andere internet aanbieders zo ontzettend langzaam zijn vergeleken met hun product, maar totdat ik die upgrade van 24 naar 50 mbit heb zijn er weldegelijk zat andere mogelijkheden om een vergelijkbare snelheid te halen voor een mindere prijs.

U kunt het best met mij oneens zijn over een monopoliepositie van een bedrijf, maar het niet met elkaar eens zijn heeft pas zin als we beide dezelfde definitie gebruiken van monopolie. Ik gebruik die uit van dale. U heeft hem blijkbaar gelezen, maar om één of andere reden interpreteert u hem heel anders dan ik en de nederlandse mededingings authoriteiten (anders hadden ze het netwerk van XMS al wel opengegooid, alsmede het netwerk van Casema). Maar goed, het is weekend. In plaats van mijn tijd verdoen door met iemand te praten die een volledig andere mening heb dan ik, ga ik mijn tijd besteden door eens te genieten van een goed spelletje monopoly.

m. vr. gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:56:
mijn tijd besteden door eens te genieten van een goed spelletje monopoly.
m. vr. gr.
Via internet of via de gelijkwaardige doos uit de spelletjeskast? :)

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:08:
[...]

Via internet of via de gelijkwaardige doos uit de spelletjeskast? :)

Met vriendelijke groet.
Geen discussie over de monopolie die Hasbro heeft op deze games? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:54
Pfff ik hoop dat we dat gezeur niet in Veenendaal krijgen wat jullie in Arnhem hebben gehad..

Ik heb tot nu toe 1 ding waar ik not amused over ben. En dat is de reclame die XMS maakt voor digitale televisie..

Ik quote een aantal stukken tekst uit hun reclame folders:

“Met XMS kunt u nu al glashelder radio ervaren en haarscherp televisie beleven…”

“Op meerdere televisies gelijktijdig HD-uitzendingen ontvangen…”.

“Dit uitgebreide zenderaanbod kunt u eenvoudig zonder een extra settop box in een uitstekende kwaliteit bekijken.”

En wat kreeg ik vandaag te horen op de informatie stand in de Ellekoot, ja hoor er moet een setupbox aangekocht worden om digitale TV te ontvangen...

Kan iemand please uitleggen waarom KPN, Casema, XMS , UPC allemaal een setupbox met smartcard leveren met natuurlijk een extra afstandbediening... Dit wil je toch niet!?!

Ik vind dit eerder 3 stappen achteruit dan 1 stap vooruit...

Edit:

Wat ik mij afvraag, ik lees zoveel over een tegen actie van UPC. Jullie zijn als XMS al begonnen met aanleg (dus er zijn kosten gemaakt) waarom hebben jullie dan niet gereageerd op de actie van UPC.

[ Voor 9% gewijzigd door Riddler85 op 15-03-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik heb al een tijdje glasvezel maar ik wil het nu met meerdere comptuers delen en heb op aanraden van de FAQ een linksys wrt150n router gekocht maar hoe stel ik de router in dat eht connectie met het itnernet kan maken want de enige optie die ik kan kiezen zonder username en password is DHCP maar dan verlies ik ook de connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Riddler85 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:49:
Pfff ik hoop dat we dat gezeur niet in Veenendaal krijgen wat jullie in Arnhem hebben gehad..

Ik heb tot nu toe 1 ding waar ik not amused over ben. En dat is de reclame die XMS maakt voor digitale televisie..

Ik quote een aantal stukken tekst uit hun reclame folders:
“Met XMS kunt u nu al glashelder radio ervaren en haarscherp televisie beleven…”
“Op meerdere televisies gelijktijdig HD-uitzendingen ontvangen…”.
“Dit uitgebreide zenderaanbod kunt u eenvoudig zonder een extra settop box in een uitstekende kwaliteit bekijken.”

En wat kreeg ik vandaag te horen op de informatie stand in de Ellekoot, ja hoor er moet een setupbox aangekocht worden om digitale TV te ontvangen...

Kan iemand please uitleggen waarom KPN, Casema, XMS , UPC allemaal een setupbox met smartcard leveren met natuurlijk een extra afstandbediening... Dit wil je toch niet!?!

Ik vind dit eerder 3 stappen achteruit dan 1 stap vooruit...
Je haalt een aantal dingen door elkaar, in de folder gaat het namelijk over het huidige analoge aanbod, en de digitale dienst. HD/VideoOnDemand/Digitale televisie zal via een settopbox gaan, maar ons analoge aanbod zal gewoon te gebruiken zijn aangezien dat via een coax kabel werkt. Digitale TV werkt via een Settop-box en netwerkkabels. (zonder smartcard overigens).

Ik begrijp trouwens niet echt je STB/smartcard opmerking.. klaag je over het feit dat een STB nodig is om digitale televisie te bekijken?

add: ik begrijp het misverstand trouwens wel, in de folder staat het allemaal een beetje door elkaar. Ik heb de mensen van marketing al gevraagd om dit voortaan beter te scheiden en duidelijker uit te werken.
Wat ik mij afvraag, ik lees zoveel over een tegen actie van UPC. Jullie zijn als XMS al begonnen met aanleg (dus er zijn kosten gemaakt) waarom hebben jullie dan niet gereageerd op de actie van UPC.
Er is wel gereageerd, maar we kunnen klanten niet dwingen om onze diensten af te nemen. Persoonlijk heb ik de instelling 'godver.. dus dat bedrijf heeft me al jaren gen**id' als ik plotseling brieven krijg waarin staat 'glasvezel komt, maar blijf bij upc en uw abonnementskosten gaan met 25 euro/maand omlaag.. voor altijd!'. Maar ja.. zo ben ik :)

@strife:

Gewoon op DHCP instellen en alle kabels lostrekken tussen het glasvezelaansluitpunt en je computer. Na 30-60 minuten is de MAC-lock weg en kun je een nieuw mac adres laten connecten. (of je gebruikt mac-adres spoofing en je kopieert het mac adres van de computer die nu aangesloten is)

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 15-03-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:39:
[...]

Volgens mij ben je dat zelf... maar ik zit nu thuis dus ik kan niet goed kijken natuurlijk :) (check even op www.mijnip.nl). Als je dat zelf bent is er iets mis met de configuratie van je httpd of je netwerkconfiguratie.
Denan,

nee is het ook niet mijn ip begint met 82.215.etc.
Wat ik zelf raar vind (maar dat zul jij wel beter weten) is dat ik na bijna 6 weken
de stroom eraf te hebben gehad nog steeds datzelfde ip adres van xms kreeg.
Maar misschien kun je kijken als je op je werk zit of kan ik maar het beste een mail sturen
naar de helpdesk ?

Groeten,
Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Even over de monopoly-positie: het netwerk is in principe open van aard. Als een andere aanbieder glasvezeldiensten wil aanbieden op het GNEM netwerk (midden Nederland) zijn zij daar vrij toe. Om de continuiteit van het netwerk te garanderen heeft XMS alleen in de beginperiode een soort 'alleenrecht'. Kijk je bijvoorbeeld naar de glazenkamp (die wel met gemak de 40% halen) dan hebben zij ook afspraken dat zij de providerkeuze kunnen herzien na een paar jaar.

In de brief lees ik trouwens wel duidelijk dat men het niet gehaald heeft, maar alle vertrouwen heeft dat het nog te halen is en dus definitief van start gaat. Daarna zijn er blijkbaar geen noemenswaardige aantallen aanmeldingen binnengekomen (wellicht iets te maken met die UPC acties in 'de laar'? - het speciale UPC-"de laar-glasvezelpannel" voor bewoners en de anti-glasvezel kortingsacties?) en zat men dus duidelijk fout qua schattingen voor de aantallen. In zo'n geval zijn er twee opties:
1- Een netwerk aanleggen waarvoor men de investering nooit binnen 30 jaar terugkrijgt (geld over de balk gooien).
2- Je verlies accepteren en de bewoners duidelijk maken dat het er niet gaat komen.
Vergeet niet dat er al enorme investeringen zijn geweest in het voortraject van 'de laar'

wat betreft de keuze voor de laar en de doelgroep daar:
Zoals al eerder aangegeven heeft de gemeente 'De laar' aangegeven als de beste 'startwijk' voor een dergelijk project. Dat is duidelijk geen goede keuze geweest (persoonlijk zou ik eerder naar de schuytgraaf gaan) maar het zal wel iets te maken hebben met de vele wijkverbeteringstrajecten die nu lopen.
'alle vertrouwen heeft dat de resterende aantallen gehaald zullen worden'. Laat het duidelijk zijn dat deze zin overigens een irrelevante bijzin is in de brief voor de consument. Enige dat telt in de brief zijn de zinnen '... besloten het project definitief door te laten gaan!'
en 'al binnen enkele maanden zullen de eerste aansluitingen in De Laar een feit zijn'

Dat XMS dan vervolgens de door hun gehoopte 40% niet haalt is puur het probleem van XMS. De toezegging is gedaan en dan moet je als bedrijf je verlies nemen. Inschattingsfouten gebeuren bij bijna elk groot project en dat hoort er bij. Als XMS dat al bij een wijk niet kan veroorloven hoe moet het dan ooit landelijk een succes worden???

Die 2 opties die jij noemt, voor XMS is het het makkelijkst op de korte termijn om het dan maar niet door te laten gaan... dat je daarmee de consument iets flikt wat niet door de beugel kan en al in een vroeg stadium een enorme slechte reputatie opbouwt is potentieel dodelijk voor je bedrijf. Daarnaast maakt belofte gewoon schuld en zijn dat gewoon menselijke normen en waarden.

Een half jaar lang heb ik mij als aankomend XMS klant gewaand... half jaar lang al geen fijn gevoel over de slechte communicatie van XMS... en dan dit?! Nee dan overdrijf ik niet als ik zeg dat ik nooit meer iets met XMS te maken wil hebben. UPC is er een heilig boontje bij vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Overigens heb ik als UPC klant niets vernomen van bovengenoemde kortingsakties van hun? Kan iemand wat meer informatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:36:
[...]

Als het goed is heeft iedereen in de Laar een DVD ontvangen (waarop mijn lelijke tronie ook te bewonderen is) met daarop een film over de aanleg en de mogelijkheden. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het niet de juiste doelgroep was, op die twee voorlichtingsavonden waarop ik mee was stuitte ik vooral op onbegrip en weerstand (wat op zich weer vreemd is: waarom ga je naar een informatieavond als je alleen wilt klagen en zeuren.. ga dan niet als je geen interesse hebt in het product glasvezel). Initiatieven als nieuwland/vathorst hebben duidelijk mijn voorkeur, hier is er namelijk een duidelijke 'drive' vanuit de bewoners om het netwerk te ontsluiten. Niet alleen heb je dan te maken met een groep die weet wat er mogelijk is, vaak komen er ook goede ideeen en initiatieven vanuit deze bewoners waar XMS ook weer mee wat kan doen.
Het is gewoon zo dat niet iedereen klaar is voor glasvezel en de mogelijkheden.
folder, gebruiksaanwijzingen worden toch niet door Nederlanders gelezen... of iig slecht.
Als ik mijn project(en) presenteer, dan probeer ik eerst weer iedereen zo goed als mogelijk op het zelfde startniveau te krijgen....
Voor XMS had dat gekund door terug te gaan naar die DVD zodat er voor degenen hem een tijdje terug gezien hebben weer een aha Erlebnis krijgen en die het nog niet... gezien hebben kort bijgespijkerd zijn.
Doe je dat niet dat krijg je vragen die van de hoofdzaak afleiden en teruggrijpen op onbegrip die met een juiste inleiding voorkomen hadden kunnen worden.
Dit is geen theorie maar noodzaak.
Les één van de cursus "Effectief Presenteren" (oei das lang gleden....)

Even terzijde: ik kan me zelf ook niet herinneren dat juist die kastjes-thema's op de DVD stonden. Blijkbaar sloot het niet aan bij hun belevingswereld en had een herhaling dit gedoe voorkomen.
Tja, mensen die met een (ultra)light UPC pakket tevreden zijn, krijg je niet zo makkelijk mee.
Dat jullie in het begin geen Internet +TV combi aanboden (alleen Internet of "Alles uit de kast") vond ik weer vervelend, de telefoon vond ik relatief duur (ik gebruik al jaren voipbuster), zker als je een 2e nr ook nog volledig naar vast vrij nodig had, waarbij de nummer afrekening niet gescheiden mogelijk was.
De antwoorden van jullie helpdesk (Danny...) waren telkens wel correct.
· wij willen in ieder geval ons huidige nummer niet porteren (is ook niet verplicht), Vraag: krijgen wij dan nog steeds 2 aparte telefoonnummers van XMS voor de extra prijs van 10 + 4,50 euro met onbeperkt vast net bellen?
=>Dat klopt. Dat kan inderdaad. Zolang je je eigen nummer niet gaat porteren blijft het gewoon actief op de KPN lijn en krijg je van ons 1 of 2 nieuwe nummers.

· de telefoon rekening; kan ik op het web in mijn account een specificatie van de twee XMS-telefoonnummer apart inzien en afdrukken? Het is geen doen om het handmatig te splitsen.... wie wanneer gebeld heeft. Haar baas vereist nl een specificatie.
==> Wij leveren het overzicht niet gescheiden aan. U ziet in het overzicht van welk nummer naar welk nummer gebeld is.. dus U zult het zelf uit moeten rekenen :)

· mijn zoon heeft ook een VOIPBusteraccount om met zijn vrienden in Canada (bijna) vrij te bellen, wij hebben daar een apart VOIP-kastje (ATA) voor. Die plug ik nu in onze netwerkrouter, die straks dus aan het XMS kastje komt te hangen. Dat gaat nu prima, naast onze huidige Tiscali VOIP gecombineerde / KPN oplossing. Gaat dat straks zo'n aparte ATA met VOIPBuster account ook net zo goed werken bij XMS?
=> Dat zal gewoon werken, het staat namelijk los van onze diensten. De telefoondienst van XMS is ook een VOIP dienst. Ik kan echter GEEN garantie geven dat dit probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:07:
Overigens heb ik als UPC klant niets vernomen van bovengenoemde kortingsakties van hun? Kan iemand wat meer informatie geven?
ander forum of topic graag, succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
[b][message=29763269,noline]denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @
@strife:

Gewoon op DHCP instellen en alle kabels lostrekken tussen het glasvezelaansluitpunt en je computer. Na 30-60 minuten is de MAC-lock weg en kun je een nieuw mac adres laten connecten. (of je gebruikt mac-adres spoofing en je kopieert het mac adres van de computer die nu aangesloten is)
tnx, dit was het idd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
@denan
Je haalt een aantal dingen door elkaar, in de folder gaat het namelijk over het huidige analoge aanbod, en de digitale dienst. HD/VideoOnDemand/Digitale televisie zal via een settopbox gaan, maar ons analoge aanbod zal gewoon te gebruiken zijn aangezien dat via een coax kabel werkt. Digitale TV werkt via een Settop-box en netwerkkabels. (zonder smartcard overigens).

Ik begrijp trouwens niet echt je STB/smartcard opmerking.. klaag je over het feit dat een STB nodig is om digitale televisie te bekijken?

add: ik begrijp het misverstand trouwens wel, in de folder staat het allemaal een beetje door elkaar. Ik heb de mensen van marketing al gevraagd om dit voortaan beter te scheiden en duidelijker uit te werken
In de eerst folder wordt toch echt een beeld geschets dat je geen STB nodig heb voor Digitale TV.
Maar goed zal wel aan mij liggen..
Ik heb een mediacenter PC en dat gaat niet echt samen met een STB of je moet gaan knutselen.
Welk type leverd XMS? En werkt deze samen met een mediacenter PC?

Ik heb zojuist ingeschreven maar dan alleen maar voor Internet omdat ik geen voordelen zie waarom ik TV bij jullie zou moeten gaan afnemen...
Er is wel gereageerd, maar we kunnen klanten niet dwingen om onze diensten af te nemen. Persoonlijk heb ik de instelling 'godver.. dus dat bedrijf heeft me al jaren gen**id' als ik plotseling brieven krijg waarin staat 'glasvezel komt, maar blijf bij upc en uw abonnementskosten gaan met 25 euro/maand omlaag.. voor altijd!'. Maar ja.. zo ben ik
Tja het zal uit eindelijk wel een rekensommetje zijn geweest.

Jullie werken samen met Reggefiber toch?

16% en nog 3 weken volgens mij gaat die 40% nooit gehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Riddler85 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:29:
@denan
In de eerst folder wordt toch echt een beeld geschets dat je geen STB nodig heb voor Digitale TV.
Maar goed zal wel aan mij liggen..
Nope.. het stond er inderdaad onduidelijk. Marketing heeft me beloofd het in de volgende folder anders te plaatsen.
Ik heb een mediacenter PC en dat gaat niet echt samen met een STB of je moet gaan knutselen.
Welk type leverd XMS? En werkt deze samen met een mediacenter PC?
Analoge tv werkt wel met een mediacentre pc samen, en dat zit bij digitale tv inbegrepen. De stb die we nu gebruiken is een Amino110, maar we kijken ook naar andere versies natuurlijk.
Jullie werken samen met Reggefiber toch?
Klopt.. reggefiber is de netwerkeigenaar/investeerder. XMS de dienstenleverancier op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glazenkamp

Zo te zien is die Stichting Glazenkamp uitstekend in staat haar boontjes te doppen.

http://www.glazenkamp.nl/index.php?page=aanbiedingen

100Mb/s en met het triplepakket met telefoon afgekocht dezelfde prijs als bij ons.

Keurig, ik wens ze veel succes.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Een monopolie dus! (Even flauw doen: zie Van Dale)

Zoals ik al schreef: 'Ik neem aan dat over een aantal jaren er keuze komt van welke leverancier je wat af wilt nemen'.

Met vriendelijke groet.
KPN heeft de dienst MINE,met een volledig pakket.
Tele2 heeft een heel pakket.
Canal Digitaal heeft een heel pakket.
Je kan telefoon nemen van tele2 of kpn of diverse andere diensten,televisie van Mine of Tele2 of whatever welke kabelaar.
Internet kan bij tig providers, legt u eens uit waarop u het monopolie van XMS dan baseert of wat u precies bedoelt ?
Monopolie op alleen glasvezel ?? een en ander is me niet helemaal duidelijk.

@Riddler85
De media center werkt prima met digitale tv.
U heeft alleen de extender ook nodig,een klein kastje waarop bv een draadloos toetsenboard kan worden aangesloten,hierbij geleverd worden diverse infra rood oogjes welke de digitale decoder kunnen besturen,en je kan windows media center leren de commando's van een bepaalde afstandsbediening aan te leren.
Sommige hauppauge type kaarten hebben zelf een aansluiting voor een infra rood oog.
Tot nu toe heb ik dit bij elke decoder van Casema werkend gekregen.
Analoog werkt het zowiezo.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de epg van windows media center niet alle kanalen kent,maar dat komt meer omdat ze bij Microsoft er niet zoveel zin in hebben om alle zenders toe te voegen.

[ Voor 39% gewijzigd door Nick39 op 16-03-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:57:
legt u eens uit waarop u het monopolie van XMS dan baseert ?
Beste Nick39,

U wilt niet stoppen voor u uw gelijk heeft?!
U kunt van mij gelijk krijgen, als dat voor u belangrijk is.

een soort alleenrecht is citaat van denan, alleenrecht = monopolie
Nogmaals let's agree to disagree.

Vanuit uw standpunt heeft u gelijk. Ik vermoed dat u mij niet kunt overtuigen.
Vanuit mijn standpunt heb ik gelijk. Ik vermoed dat ik u niet kan overtuigen.
En ik vermoed ook that the tween never shall meet.

Met vriendelijke groet.

P.S. Leuk Monopoly gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:11:
[...]

Beste Nick39,

U wilt niet stoppen voor u uw gelijk heeft?!
U kunt van mij gelijk krijgen, als dat voor u belangrijk is.

een soort alleenrecht is citaat van denan, alleenrecht = monopolie
Nogmaals let's agree to disagree.

Vanuit uw standpunt heeft u gelijk. Ik vermoed dat u mij niet kunt overtuigen.
Vanuit mijn standpunt heb ik gelijk. Ik vermoed dat ik u niet kan overtuigen.
En ik vermoed ook that the tween never shall meet.

Met vriendelijke groet.

P.S. Leuk Monopoly gespeeld?
Beste Old Dutch.
Waarom deze aggressieve benadering.
Ik vraag u netjes wat u bedoelt met monopolie en of u dit wat beter wilt uitleggen omdat ik niet geheel begrijp wat uw standpunt is,dit heeft niets met gelijk krijgen of willen hebben te maken.
Monopoly is een woord dat duidelijk is,maar monopoly waarin is me niet duidelijk.
Uw reactie is dan ook dermate onbeschoft dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb,maar ik wil nogmaals proberen me in te leven in uw gedachtengang.
De persoon die monopoly ging spelen en waarover u de discussie voerde was een totaal ander iemand.
Mijn reacties naar u waren steeds correct,ik verwacht van u hetzelfde,anders kunt u wellicht beter helemaal niet meer reageren.
Verder is de voertaal nederlands,als u dat zou willen eerbiedigen ?
Er is namelijk nog een andere optie,bij ongepast gedrag kan een admin u de toegang verder weigeren.
Leest u eens netjes terug en u zult zien dat u nu tegen de verkeerde persoon tekeer gaat.
Ik heb zelfs nog geprobeerd uw smurven probleem op te lossen.'

In gewoon nederlands zou ik zeggen,doe eens normaal en niet zo opgefokt.
U heeft de monopoly discussie niet met mij gevoerd maar ik heb wel een suggestie voor u.
Probeer mens erger je niet eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:25:
Beste Old Dutch.
Waarom deze aggressieve benadering.
Ik vraag u netjes wat u bedoelt met monopolie en of u dit wat beter wilt uitleggen omdat ik niet geheel begrijp wat uw standpunt is,dit heeft niets met gelijk krijgen of willen hebben te maken.
Monopoly is een woord dat duidelijk is,maar monopoly waarin is me niet duidelijk.
Uw reactie is dan ook dermate onbeschoft dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb,maar ik wil nogmaals proberen me in te leven in uw gedachtengang.
Geenszins de bedoeling agressief over te komen.
De persoon die monopoly ging spelen en waarover u de discussie voerde was een totaal ander iemand.
Sorry mijn fout, had ik niet in de gaten
Mijn reacties naar u waren steeds correct,ik verwacht van u hetzelfde,anders kunt u wellicht beter helemaal niet meer reageren.
Verder is de voertaal nederlands,als u dat zou willen eerbiedigen ?
Er is namelijk nog een andere optie,bij ongepast gedrag kan een admin u de toegang verder weigeren.
Ik zal mij zel wel afmelden, heb ik u niet voor nodig.
Leest u eens netjes terug en u zult zien dat u nu tegen de verkeerde persoon tekeer gaat.
Ik heb zelfs nog geprobeerd uw smurven probleem op te lossen.'
Nogmaals mijn fout.
In gewoon nederlands zou ik zeggen,doe eens normaal en niet zo opgefokt.
U heeft de monopoly discussie niet met mij gevoerd maar ik heb wel een suggestie voor u.
Probeer mens erger je niet eens ?
Gelukkig niet agressief.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig, heren, mag ik jullie verzoeken deze totale offtopic en zinloze discussie per mail/DM voort te zetten? Dit gaat nergens over, het voegt niks toe en frankly: het is zwaar irritant.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@olddutch2
Ik probeer nogmaals zonder wie of wat dan ook gewoon antwoord te krijgen op de simpele vraag,waarin vind u dat XMS het monopoly heeft.
Niet om een nieuwe discussie met u uit te lokken maar gewoon omdat het me niet helemaal duidelijk is.
Ik ga dus niet zeggen die of die heeft gelijk.
Monopoly is alleenrecht,of althans zonder weer een discussie te krijgen,dat maak ik er even op uit.
Wat me gewoon niet duidelijk is in uw betoog is het alleenrecht waarop.
Misschien dat u zonder gelijk weer in de hoogste boom klimt,mij gewoon wilt uitleggen waar volgens u XMS het alleenrecht in heeft,want dat is me gewoon niet duidelijk.
Dus waarin vind u dat xms het monopoly heeft,slaat dat op bv uw woonplaats waar geen ander glasvezel aanbied,of slaat dat op de algemene dekking in uw gebied, is xms bij u in de buurt de enige die bepaalde diensten aanbied,dit is me gewoon niet duidelijk en dat probeer ik u op een beleefde manier te vragen zodat ik de discussie die u met een ander voerde beter begrijp.
Ik was al bang dat anderen zich er aan gingen ergeren,ik heb gewoon de discussie die u voerde gelezen en ik snapte het niet,laten we er maar mee stoppen,ik wil niet nog meer mensen ergeren,ik wilde me alleen inleven in de redenatie van u beiden zonder een oordeel te vellen,misschien dat u me het antwoord via PM wilt geven.
@neographikal, mijn excuus ik begrijp e.e.a. gewoon niet,wilde dat gewoon vragen en kreeg een naar mijn mening nogal onterecht antwoord.
Wilde je niet ergeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 16-03-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:08
Modbreak:Ok bij deze het verzoek deze discussie per PM, email, telefoon of rooksignalen voort te zetten. Dit forum is niet de plaats voor dit soort persoonlijke discussies.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 16-03-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Tijd voor iets on-topics:
De glazenkamp (nijmegen) heeft gisteren de benodigde 40% gehaald en de aantallen groeien nog steeds hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
denan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:28:
De glazenkamp (nijmegen) heeft gisteren de benodigde 40% gehaald en de aantallen groeien nog steeds hard.
Dat is positief idd

Ik lees op de site van Amino dat de ook USB ondersteund (Output USB 1.1 Master)
Zou windows het apparaat dan herkennen als TV tunner?

@Nick39
U heeft alleen de extender ook nodig,een klein kastje waarop bv een draadloos toetsenboard kan worden aangesloten,hierbij geleverd worden diverse infra rood oogjes welke de digitale decoder kunnen besturen,en je kan windows media center leren de commando's van een bepaalde afstandsbediening aan te leren.
Thx voor de feedback, maar vind dit best wel ingewikkeld klinken.. Heb je eventueel een link naar een andere topic of een site waarbij ze uitleggen hoe dit werkt en hoe je dit moet aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Riddler85 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:44:
[...]

Dat is positief idd

Ik lees op de site van Amino dat de ook USB ondersteund (Output USB 1.1 Master)
Zou windows het apparaat dan herkennen als TV tunner?

@Nick39

[...]

Thx voor de feedback, maar vind dit best wel ingewikkeld klinken.. Heb je eventueel een link naar een andere topic of een site waarbij ze uitleggen hoe dit werkt en hoe je dit moet aanleggen?
1) nope.. dat gaat niet werken.
2) het is redelijk simpel. Je legt gewoon een infraroodzendertje voor het oogje van de amino.. en leert je mediacenter de commando's voor het bedienen van de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:28:
wordt tijd dat spijkenisse eens onder de loep wordt genomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:20:
[...]

wordt tijd dat spijkenisse eens onder de loep wordt genomen :(
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Goh hoor vandaag voor het eerst over XMS en het klinkt errug goed!!

Vraagje wat moet ik doen om XMS de interesse in mijn wijk (Groenzuilen is een nieuwbouwwijkje in Utrecht naast een portaal wijk) te laten meten?
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste