Jup helaas
Wordt komende 10~ jaar dus geen glasvezel in Veenendaal
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Of ze stellen de uitrol iets uit, dat kan natuurlijk ook nog. Ook zijn er momenteel door2door acties waarbij medewerkers langs de deur gaan om uit te leggen wat glasvezel is. De aanmeldingen komen nog steeds vlot binnen.Riddler85 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:32:
Jup helaas
Ok, fingers crossed dus =)denan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:41:
[...]
Of ze stellen de uitrol iets uit, dat kan natuurlijk ook nog. Ook zijn er momenteel door2door acties waarbij medewerkers langs de deur gaan om uit te leggen wat glasvezel is. De aanmeldingen komen nog steeds vlot binnen.
Idd decan weet jij hoe dit precies zit?Een week geleden was ook de helft van de huisjes ingekleurd. Dat kan dus twee dingen betekenen. De aanmeldingen lopen niet erg hard of het aantal wordt niet vaak geupdate.
No idea, ik zit niet in vraagb.Riddler85 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:58:
[...]
Ok, fingers crossed dus =)
Ik neem aan dat jullie ook op het idee zijn gekomen om buurt verenigingen te benaderen?
Want als je alle inwoners over weet te krijgen van de appartementen aan de vondellaan zijn dat toch weer 100 aansluitingen =)
[...]
Idd decan weet jij hoe dit precies zit?
Verwijderd
Site is inderdaad live.. op/aanmerkingen op de site kun je hier plaatsen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:21:
Net aan gemeld voor digitale tv .
http://www.xtramediaservices.nl/128_Digitale_Televisie.html.
je moet je aanmelden zie link hier boven dit geld voorals nog alleen voor soest en soeterberg hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
Jammer, ik dacht dat het gratis zou zijn zoals werd gezegd voordat we ons ongeveer 3 jaar geleden hadden aangemeld. Nu blijkt dat je na 3 jaar wachten nog 89 euro moet betalen voor zo'n kastje.denan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:25:
[...]
Site is inderdaad live.. op/aanmerkingen op de site kun je hier plaatsen.
Voor digitale televisie bij andere aanbieders moet je ook betalen voor een ontvanger. Bij Casema betaal je bijvoorbeeld 99 euro voor de ontvanger + 29 euro voor DTV-pack, dus totaal 128 euro. Dan is het bij XMS dus nog goedkoper.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:51:
[...]
Jammer, ik dacht dat het gratis zou zijn zoals werd gezegd voordat we ons ongeveer 3 jaar geleden hadden aangemeld. Nu blijkt dat je na 3 jaar wachten nog 89 euro moet betalen voor zo'n kastje.
Het andere apparatuur wat allemaal geplaatst was hadden we ook niet betaald, waarom voor tv wel?
Dan gaat voor ons na 3 jaar wachten het hele feest niet door
Verwijderd
De waarde is idd 128,95 volgens de site van casema maar je krijgt het allemaal gratis als nieuwe abonnee in combinatie met internet en telefonie. Ik dacht me te herinneren dat dat ook het geval was bij xmsnet. We hebben xms al vanaf dat het beschikbaar was bij ons hier in Soest. Bij de aansluiting werd ons verteld dat digitale tv een paar maanden uitgesteld zou worden (is volgens mij al 3 jaar ongeveer) en we het kastje dus iets later kregen, er werd ons niet erbij verteld dat je die zou moeten betalen.lethargy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:27:
[...]
Voor digitale televisie bij andere aanbieders moet je ook betalen voor een ontvanger. Bij Casema betaal je bijvoorbeeld 99 euro voor de ontvanger + 29 euro voor DTV-pack, dus totaal 128 euro. Dan is het bij XMS dus nog goedkoper.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:16 ]
Niet helemaal waar...lethargy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:27:
[...]
Voor digitale televisie bij andere aanbieders moet je ook betalen voor een ontvanger. Bij Casema betaal je bijvoorbeeld 99 euro voor de ontvanger + 29 euro voor DTV-pack, dus totaal 128 euro. Dan is het bij XMS dus nog goedkoper.
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 01-04-2008 23:18 ]
[ Voor 15% gewijzigd door realsoft op 02-04-2008 02:19 ]
Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Je gaat meer betalen en krijgt er minder voor terug. Ik begrijp dan ook niet echt waarom iedereen hier zo op zit te wachten, kan iemand me dat eens uitleggen?Fiber schreef op woensdag 02 april 2008 @ 03:45:
Ik heb een gewone 100 Hz, 80 cm, 4:3 beeldbuis van Grundig. Doet het perfect op het analoge XMS TV-signaal.Wat gaat digitaal daar aan toevoegen? Behalve dan minder zenders voor meer geld? Ik mis bij digitaal behalve BBC 1 en BBC 2, maar dat is bekend, bijvoorbeeld ook Discovery Science, Eurosport 2 en Motors TV.
![]()
De zogenaamde 'extra' paketten vallen tot nu toe ook zwaar tegen, of ik moet er totaal overheen kijken. Ik had minstens een Discovery paket verwacht met alle Discovery en Nat. Geographic zenders er in. En een sport paket, film paket, buitenlandse series paket. Wie zit er nou te wachten op Turks, Sex en Exploding VPRO TV. (De meeste Turken hebben een schotel, voor sex hebben ze internet uitgevonden en rechtgeaarde VPRO'ers kijken überhaupt geen tv.)![]()
Ik hoopte eigenlijk ook op Video on Demand en bijvoorbeeld bij de Olympische spelen zelf kunnen bepalen naar welke sport je kijkt of Formule 1 met meerdere streams....
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 02-04-2008 08:37 ]
Voor mensen die bij aanvang van hun abonnement de belofte hebben gehad dat 'de stb gratis was' zal de stb ook gratis zijn. Bij aanmelding zie je dat ook op de pagina staan.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:51:
[...]
Jammer, ik dacht dat het gratis zou zijn zoals werd gezegd voordat we ons ongeveer 3 jaar geleden hadden aangemeld. Nu blijkt dat je na 3 jaar wachten nog 89 euro moet betalen voor zo'n kastje.
Het andere apparatuur wat allemaal geplaatst was hadden we ook niet betaald, waarom voor tv wel?
Dan gaat voor ons na 3 jaar wachten het hele feest niet door
Het basispakket is duidelijk groter dan het analoge pakket, tevens is het digitale pakket gratis in combinatie met analoge tv.Fiber schreef op woensdag 02 april 2008 @ 03:45:
Ik hoopte eigenlijk ook op Video on Demand en bijvoorbeeld bij de Olympische spelen zelf kunnen bepalen naar welke sport je kijkt of Formule 1 met meerdere streams....
[ Voor 51% gewijzigd door denan op 02-04-2008 08:51 ]
Verwijderd
Politiek 24 zegt me zo niets.. tv utrecht/amersfoort zullen in het basispakket komen.. daar is men nu druk mee bezig.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:57:
Denan
In het Digitale pakket mis ik enkele zenders nl.
TVUtrecht
Politiek24
De laatste zit wel in het extra pakket .
Bij andere aanbieders zit deze zender wel in basispakket.
Is het mogelijk om deze zender in het basispakket in te voeren.
Dit vind ik een groot gemis.
[ Voor 52% gewijzigd door denan op 02-04-2008 10:06 ]
Er komen thema-pakketten aan (HD/Science/turks/arabisch/XXX/etcetcetc). Dit is slechts het begin.rjn27 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:00:
Denan komer ook de extra discovery kanalen er nog bij zo niet vind ik dit een groot gemis?
[ Voor 34% gewijzigd door denan op 02-04-2008 10:09 ]
[ Voor 8% gewijzigd door rjn27 op 02-04-2008 10:27 ]
Volgens mij weet de eredivisie zelf nog niet wat ze daar mee aan moeten. Lijkt me dus sterk dat daar al concrete afspraken voor gemaakt zijn met mogelijke distributeurs van dat kanaal...rjn27 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:26:
oke bedankt voor de info nog een laaste vraag het nieuwe eredivisie kanaal wat volgend jaar van start gaat ?
als dat ook komt meld ik me aan want de erdivisie gaat een betaal kanaal op zetten waar een abbo op kan nemen
en word film1 en sport1 ook beschikbaar?
Klopt.. dat is allemaal nog erg vaag momenteel.ik222 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:33:
[...]
Volgens mij weet de eredivisie zelf nog niet wat ze daar mee aan moeten. Lijkt me dus sterk dat daar al concrete afspraken voor gemaakt zijn met mogelijke distributeurs van dat kanaal...
[ Voor 33% gewijzigd door denan op 02-04-2008 12:09 ]
Aap!
Ik werk niet bij XMS maar in mijn buurt staan tussen de huurwoningen in ook koopwoningen.harmageddon schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:57:
Waarom is volgens dit kaartje in de binnenstad van Amersfoort glasvezel beschikbaar, maar volgens de postcode check niet? Dit geldt hetzelfde voor een vriend van me die ook in het centrum woont.
Lekker duidelijk kaartje dus...
Verwijderd
Hoi Denan,sattertje schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:32:
Hoi Denan,
Weet jij wanneer de info komt over welke straten in welke fase zit wat betreft Amersfoort-Nieuwland?
Thanks
Bart
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hem aangevraagd, na inloggen kon ik het inderdaad gratis bestellen.denan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:44:
Voor mensen die bij aanvang van hun abonnement de belofte hebben gehad dat 'de stb gratis was' zal de stb ook gratis zijn. Bij aanmelding zie je dat ook op de pagina staan.
De website is net geupdate:Nyana schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:16:
En nog geen update op xmsnet.nl betreffende Veenendaal. Die laatste paar dagen zijn echt zenuwslopend..
Inschrijving verlengd
XMS heeft besloten de deadline te verschuiven van 4 april naar 13 mei. Er is veel belangstelling voor glasvezel, echter de noodzakelijke inschrijvingen zijn nog niet binnen! Om alle geïnteresseerde Veenendalers toch voldoende gelegenheid te geven zich in te schrijven is de inschrijvingsperiode eenmalig verlengd. Voor de aanleg van een glasvezelnetwerk in Veenendaal West en Zuidwest is het noodzakelijk dat 40% van de bewoners ook echt kiest voor glasvezel. Wordt op 13 mei de 40% niet behaald, zal er geen glasvezelnetwerk worden aangelegd in West en Zuidwest, dit is dan namelijk economisch onverantwoord. Krijgt Veenendaal glasvezel? De keuze is aan u!
Tja, dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk. Bovenstaande duidt natuurlijk op een situatie die de TV-providers zelf in de hand hebben gewerkt: koppelverkoop van zenders door middel van pakketten. Aangezien extra zenders tegen meerprijs mogelijk zijn concludeer ik dat providers blijkbaar kunnen filteren op wat per aansluiting afgeleverd wordt. De meest logische stap is dus dat je klanten zelf een pakket laat samenstellen zodat iedereen gewoon naar keuze zenders kan afnemen die men wil zien zonder te betalen voor zenders waar men nooit naar kijkt. Zenderpakketten zijn iets uit het analoge tijdperk, met digitale TV is er geen reden meer voor koppelverkoop.denan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:00:
[...]Note: probeer aub wel met een open blik naar het basispakket te kijken. Veel mensen hebben me de afgelopen 24 uur de vraag gesteld 'ik mis zender X..komt die in het basispakket.. bij bedrijf Z is dat wel zo!' of 'zender Y zit in het aanvullende pakket.. bij bedrijf Z zit hij in het basispakket!!'. men gaat hier compleet voorbij aan het feit dat de zenders c,d,e,f,g,h,i,j,k,l en zender m bij ons WEL in het basispakket zitten en bij anderen niet. Het is nooit 100% gelijk aan het zenderpakket van een andere aanbieder.. en vraag je af of je daar ook om zou klagen als je bij bedrijf Z zou zitten ('heej.. bij XMS krijgen ze al die zenders in het basispakket.. ik moet er voor betalen!')
note2: Ik heb ook veel mensen horen klagen over bepaalde zenders in het basispakket 'ja.. maar die kijk ik toch nooit!'.. probeer aub niet te vergeten dat dit zenderpakket voor ALLE XMS klanten is.. Wat jij nooit kijkt op TV zal voor een ander waarschijnlijk wel een leuke zender zijn!
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Aan alle deelnemers in Glazenkamp,
De Glazenkamp campagne is een groot succes geworden. Op 31 maart is de
campagne afgesloten met 1650 voorlopige aanmeldingen. Dat is 57% van het
totaal in aanmerking komende woningen! Het bestuur is allen die zich
hebben aangemeld dankbaar voor het geschonken vertrouwen. Met het
resultaat kunnen
we allemaal buitengewoon tevreden zijn. Met dit resultaat is het zeker
dat het netwerk aangelegd gaat worden.
Definitieve aanmelding
Alle bewoners die zich hebben aangemeld krijgen rond 14 april een brief
thuisbezorgd waarin hun aanmelding wordt bevestigd. Die brief bevat een
overzicht van alle gegevens, zoals die van het aanmeldingsformulier zijn
overgenomen. We verzoeken iedereen die gegevens zorgvuldig te
controleren. Iedereen die een voorlopige aanmelding gedaan heeft, heeft
twee weken de mogelijkheid om de gegevens te corrigeren, wijzigingen aan
te brengen in het gekozen abonnement of de aanmelding zelfs geheel
ongedaan te maken. Na die twee weken zijn de aanmeldingen definitief.
Kortingen
Bij de aanmelding gold de afspraak: de eenmalige aansluitkosten bedragen
maximaal 100 euro en worden 20 euro lager
als de deelnamegrens boven de 50% uitkomt. Inmiddels hebben we met de
bouwer afgesproken dat ook het behalen van de 55% tot een reductie in de
eenmalige kosten leidt. Die grens hebben we bij de voorlopige
aanmeldingen gehaald en daardoor zullen de eenmalige aansluitkosten naar
verwachting uitkomen op 65 euro. Dat weten we pas zeker over ruim twee
weken, als de aanmeldingen definitief zijn.
De bouwer van het netwerk (Reggefiber) en XMS hebben te kennen gegeven
dat alle aanmeldingen die gedaan worden na 31 maart, maar voordat de
bouw van het netwerk van start gaat, nog mee kunnen doen onder dezelfde
condities als de overige aanmelders. Als we door deze extra aanmeldingen
kans zien zelfs boven de grens van 60% uit te komen, zullen de eenmalige
aansluitkosten voor alle deelnemers 50 euro bedragen. We willen u graag
aanmoedigen dit kenbaar te maken aan buren en vrienden die de stap nog
niet gezet hebben. Hun deelname is in het voordeel van iedereen.
denan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:14:
[...]
Het aantal ingekleurde huisjes geeft het percentage aan van de huishoudens in Veenendaal West en Zuid-West dat zich heeft aangemeld. Als de 40% behaald zijn, zijn alle huisjes ingekleurd.
50% van de huisjes is dus 20% behaald.
Verwijderd
Ik heb jaren geleden, en ik spreek nu over misschien wel 26 jaar, ooit een schooltv weekjournaal uitzending gezien waarin ze het hadden over betaaltv en pay per view. Ze hadden toen voor de grap een TV gemaakt met een gleuf erin waar je steeds een gulden in moest gooien. Toen het geld opwas ging de spaarpot van dochterlief eraan.Jordy van e schreef op donderdag 03 april 2008 @ 06:59:
En jij denkt dat dat zo simpel is? Ik denk dat, dat nog wel even gaat duren. Het neemt intern enorm veel werk met zich mee (facturen, support, ect ect). De techniek mag er misschien al wel zijn, ik weet niet of een provider daar nu al klaar voor is.
Ik denk persoonlijk; liever niet, ik denk dat de service er op achteruit gaat. En als je die service toch wilt, betaal je daar ook weer voor....Wat weer resulteert in een hogere maandlast.....en wat was de reden ook alweer voor inviduele kanalen?
[...]
Is het ook niet, maar je beseft je wel dat de koppelverkoop vanuit de zenders komt? Voorbeeld: Als wij discovery Science aanbieden moeten wij de andere discovery's ook afnemen voor één klant.ari3 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:17:
[...]
Tja, dat is natuurlijk wel heel gemakkelijk. Bovenstaande duidt natuurlijk op een situatie die de TV-providers zelf in de hand hebben gewerkt: koppelverkoop van zenders door middel van pakketten. Aangezien extra zenders tegen meerprijs mogelijk zijn concludeer ik dat providers blijkbaar kunnen filteren op wat per aansluiting afgeleverd wordt. De meest logische stap is dus dat je klanten zelf een pakket laat samenstellen zodat iedereen gewoon naar keuze zenders kan afnemen die men wil zien zonder te betalen voor zenders waar men nooit naar kijkt. Zenderpakketten zijn iets uit het analoge tijdperk, met digitale TV is er geen reden meer voor koppelverkoop.
Juist...
Door2Door + infoavonden.Riddler85 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:37:
[...]
Juist...
Er staat alleen niet wat XMS gaat doen om toch nog aan de 40% te gaan komen![]()
Nog een reclame folder versturen is geen oplossing denk ik
Verwijderd
Als alles mee zit doe ik, initiatiefnemer van Nieuwland op Glasvezel, vanavond/vannacht onze laatste nieuwsbrief eruit. Als je je hebt aangemeld via onze site www.nieuwlandopglasvezel.nl (linksonder op de site emailadres invullen) dan krijg je hem vannacht automagisch !Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:54:
[...]
Hoi Denan,
Dit had ik ook al gevraagd ivm met je opmerking van 1 week geleden.
Heb je hier al meer informatie over, want die dag of 1 a 2 zijn helaas niet gehaald.
Thx
Verwijderd
Denan, denk je dat jullie nog vóór het EK en de OS met een HD-pakket (en een dito STB) komen, nu NL1 deze evenementen in HD gaat uitzenden (o.a. via Casema)? Zou fantastisch zijn...Momenteel is het aanbod van HD-zenders zeer schaars, hooguit een handvol kanalen zend in HD kwaliteit uit en vaak is de kwaliteit van deze uitzendingen beperkt. XMS is druk bezig met het maken van een HD-pakket waarvoor een HD Settop-box nodig is. Zodra dit klaar is, en het aanbod van HD-zenders groter is geworden, zullen wij dit pakket introduceren voor onze klanten.
hehe.. die quote is van mijKrizna schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:17:
Quote van xmsnet.nl:
[...]
Denan, denk je dat jullie nog vóór het EK en de OS met een HD-pakket (en een dito STB) komen, nu NL1 deze evenementen in HD gaat uitzenden (o.a. via Casema)? Zou fantastisch zijn...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 10:17 ]
die constructie heeft portaal ook gedaan. Dus de eerste zet in amersfoort en soest/soesterberg is er al daar is al glasvezel aanwezig bij alle portaal woningen nu de rest in amersfoort nog.Riddler85 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:33:
Patrimoium is volgens mij ook de partij die contact heeft gezocht met XMS (weet niet 100% zeker).
Wat ik niet snap is dat Patrimoium gewoon niet alle huizen laat aansluiten want dat zijn 2400 van 8500 woningen. Dan kunnen ze nieuwe huurders een totaal pakket aanbieden inclusief internet, tv en telefoon in de huur prijs =)
Ondertussen heb ik iemand over kunnen halen om zich toch in te schrijven =)
twee weken terug volgens mij. De emails worden geplaatst in je hoofdXMS account.JK schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:53:
Van de week las ik hier dat iemand het had over een nieuwsbrief en 50mbit.
Deze nieuwsbrief heb ik volgens mij nooit gehad.... Denan, wanneer is deze ongeveer verstuurd naar alle klanten?
Het gaat mij er niet om dat ik 'm wil lezen, maar meer om het feit dat een tijdje terug m'n broer ineens was afgesloten en hij niets van XMS had gehoordDus ik wil nu even kijken of dat met die nieuwsbrieffunctie wel goed gaat. Ik verwacht namelijk binnen nu en 2 maanden toch wel een melding dat m'n proefabonnement gaat aflopen...
[ Voor 17% gewijzigd door denan op 05-04-2008 19:32 ]
Om maar meteen met het heetste hangijzer te starten: Digitale TV is niet HDTV, Digitale televisie kan HDTV zijn. Veel mensen nemen een abonnement op Digitale Televisie en verwachten daarmee dat het beeld een stuk mooier en scherper is. Men gaat hierbij echter voorbij aan het feit dat de meeste uitzendingen in Nederland nog in het standaard PAL formaat worden uitgezonden.
Vervolgens ga ik naar de XMS website en lees ik:Steeds meer aanbieders stappen tegenwoordig over op het leveren van Digitale Televisie naast het oude Analoge signaal. Vaak verwachten mensen dat bij de overstap van Analoog naar Digitaal de beeldkwaliteit met sprongen vooruit gaat. Zoals uit het bovenstaande stuk echter blijkt zal het kwaliteitsverschil gering zijn aangezien de meeste zenders in het PAL formaat uitzenden. Combineert men de overstap naar digitale TV met de aanschaf van een nieuwe LCD of Plasma-tv dan zal in de meeste gevallen de kwaliteit er juist op achteruit gaan. Het maakt dus
niet uit of men analoog of digitaal kijkt, zolang de bron(ie: de Tv-zender) in PAL formaat uitzendt zal een HD-televisie het beeld moeten oprekken.
Ik geloof dat dit een typisch verschil is tussen een technisch ingesteld persoon en iemand van de sales afdeling?Echt Haarscherp Televisie kijken? XMS biedt haar abonnees nu ook digitale televisie. Met deze dienst haalt u het beste uit uw televisie.
Eve char: Warock <TEST>
Verwijderd
Nope, alles staat nog steeds wide open. Er zijn genoeg mensen die dit werkend hebben dus ik vermoed een config foutje.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:01:
Hmm.. dacht dat ik net een reply gepost had maar die is nergens te vinden.. nog maar een keer dan. Ik heb sinds kort XMS in Vathorst. Gaat als een trein, lekker snel, vast ipadres gaf wat problemen (eindigt op .0 en dat accepteerde m'n linksys router niet : tip sla je configuratie pagina van je router lokaal op, pas het javascript aan en laat hem naar je router posten, dat werkt) .
Nu wil ik een samba-share openen vanaf m'n windows pc op een externe server (die ergens in een serverpark staat, dus niet op een XMS aansluiting). Die server kan ik bereiken, ftp-en gaat prima. Iemand anders heeft op dat moment voor me getest, de samba-mount worden geopend, dus dat werkt.
Echter, bij mij dus niet. Na alles uitgesloten te hebben (andere routers, geen router , direct aan glasvezel modem dus) kan ik maar tot 1 conclusie komen : die poorten worden geblocked.. Ik las hier een eerder artikel dat dat niet zo zou zijn maar vraag me af of dat veranderd is c.q. wat nu de situatie is en of dat per aansluiting veranderd kan worden.
Kan me voorstellen dat om gebruikers te beschermen die poorten naar binnen toe dicht staan, maar naar buiten lijkt me zo sterk. Iemand een idee?
Dank!
Jeroen
HIj staat op de hoofdaccount, niets ontvangen van een nieuwsbrief.denan schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:30:
[...]
twee weken terug volgens mij. De emails worden geplaatst in je hoofdXMS account.
Verwijderd
Heb de email ondertussen ontvangen, waarvoor dank.Hobbybob123 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:03:
[...]
Als alles mee zit doe ik, initiatiefnemer van Nieuwland op Glasvezel, vanavond/vannacht onze laatste nieuwsbrief eruit. Als je je hebt aangemeld via onze site www.nieuwlandopglasvezel.nl (linksonder op de site emailadres invullen) dan krijg je hem vannacht automagisch !
Daar staat het volgens mij het kaartje in, ingedeeld in 4 kwadranten met de data erbij (die hier ook al vermeld stonden).
Als je de wijk van bovenaf bekijkt is de planning als volgt:
Eerst rechtsonder, dan links onder, dan rechtsboven dan linksboven (stadstuinen).
De wijk is precies in 4'en gedeeld, de kruislijnen lopen door het winkelcentrum.
Dus heb je alvast een beetje een idee.
De komende tijd zal ik weer actief nieuwsbrieven gaan versturen, de reden dat er een tijdje geen is geweest heeft met allerlei zaken te maken, maar vooral dat er nog niet veel te melden viel.
Dat is er nu zeker weer, dus verwacht vanaf nu minimaal weer 1 keer per maand een nieuwsbrief !
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou er gewoon nu voor gaan. De techniek heeft zich na Soest, Utrecht, Amersfoort, Hilversum, Arnhem en Nijmegen wel bewezen en de eerste kinderziektes zijn er toen al uit gehaald.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:43:
Wij zouden het ook kunnen krijgen in V'daal, maar ik wacht nog liever even totdat het er echt ligt en een beetje de kinderziektes eruit gehaald zijn. Dan zullen er meerdere providers komen en dus door concurrentie te kosten minder worden.
Kwestie van geduld.
Als het aan jou ligt wacht V'daal dus nog 10-20 jaar op zn Glas.. FijnVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:43:
Wij zouden het ook kunnen krijgen in V'daal, maar ik wacht nog liever even totdat het er echt ligt en een beetje de kinderziektes eruit gehaald zijn. Dan zullen er meerdere providers komen en dus door concurrentie te kosten minder worden.
Kwestie van geduld.
Geen van die 2. Je komt namelijk van glasvezel. Omdat glasvezel nog nieuw is, vragen providers daar niet naar. Waar het om wordt gevraagd is als jij een ander ADSL provider neemt en je hebt al ADSL dan moet er gemigreerd worden gezien het over dezelfde telefoonkabel loopt. Als glasvezel er niet tussenstaat kun je het beste 'geen' internet kiezen.nmgn231 schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:23:
Wanneer mijn huidige provider XMS is en ik wil een nieuw ADSL-abo aanvragen van Orange, moet ik dan aangeven dat ik van ADSL of kabel afkom?
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Welk type sitecom is dat? Sommige zijn namelijk ook ADSL modems, in dit geval is het niet te gebruiken en zul je een andere router aan moeten schaffen als je router/wireless functionaliteit wilt behouden. Als je het type geeft kan ik dat wel nagaan in documentatie.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:58:
Ik heb een vraagje, ik heb zojuist xms glasvezel internet aangevraagd en ik vroeg mij af of ik mijn wireless adsl router van sitecom direct op het kastje van glasvezel kan aansluiten en dan via mijn wireless kaart in mijn computer verbinding kan maken naar die router?
Of moet ik een access point op het kastje aansluiten en dan mijn wireless router op mijn computer om zo alles te configureren?
Alvast Bedankt
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Verwijderd
Nou ik heb in mijn huidige woning sinds augustus vorig jaar Glasvezel. Daarvoor had ik het ook al in mijn vorige woning. Ik heb dus al een jaar ervaring met glasvezel van XMSnet. Niet alleen vind ik de verbinding de snelste en stabielste verbinding die ik ooit gehad heb. (en binnenkort nog snellerVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:43:
Kwestie van geduld.
[ Voor 6% gewijzigd door dago21 op 07-04-2008 17:44 ]
Dat is een beetje kip/ei situatie die je nu aanhaalt. Ik heb nu zelf 1 jaar XMS in Utrecht en dat werkt vanaf dag 1 goed. De kinderziektes waren er in Soest/Soesterberg omdat dit de eerste plaats was waar aangesloten is en men er toen wel nog van moest leren.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:43:
Kwestie van geduld.
a) Geen idee. Ik heb geen verstand van nota'sdago21 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:43:
Ik blijf het wel krom vinden soms. Als je kijkt op Hilversum.nl staan er een aantal nota's w.o. uit 2001 en 2004 waaruit blijkt dat Glasvezel uitgerold gaat worden binnen 3 jaar. We zijn inmiddels 7 en resp. 4 jaar verder en in Hilversum kun je slechts vanuit huurhuizen Glasvezel krijgen.
Dan vraag ik me af: a) wat stelt zo'n nota voor b) waarom alleen huurhuizen (bedoel kregen vroeger huurhuizen ook als 1ste en alleen Telefoon, Electra, Gas en Riool?) en c) waarom kan niemand zeggen wanneer de rest aan "de beurt" is? En eigenlijk d) waarom zijn er niet meer providers/kabelaars actief mbt concurrentie in Hilversum?
Bij c) bedrijven hebben toch een plan en visie. Kan me niet voorstellen dat dit onbekend is.
Eigenlijk heb je dus weer het monopolie waar iedereen nu over klaagt met UPC / Casema etc.
Het ligt er nog niet en je wilt nu al wachten tot de kinderziektes er uit zijn.. als iedereen afwacht met die instelling krijgt niemand het want dan gaat de uitrol niet door.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:43:
Kwestie van geduld.
Voor degene die in vleuterweide wonen, de inschrijving is geopend!Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:42:
[...]
Ik ben de vriend die bezig is met een bewoners initiatief voor Vleuterweide op glasvezel, vandaag is onze website officieel gestart. Jullie kunnen hem vinden op http://www.vleuterweideopglasvezel.nl/.
We zijn op zoek naar enthousiastelingen die ook wonen of gaan wonen in Vleuterweide en die misschien willen helpen aan dit initiatief. Je kunt contact opnemen via onze site!
Verwijderd
Ik wil wel, maar ze zijn hier in de omgeving niet. Nijmegen wel volgens mij, maar die paar 100 meter doortrekken onder/over de waal kan ik zelf lastig doenNick39 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:50:
[...]
Het ligt er nog niet en je wilt nu al wachten tot de kinderziektes er uit zijn.. als iedereen afwacht met die instelling krijgt niemand het want dan gaat de uitrol niet door.
Ik ben een zeer kritisch mens,de verbinding met internet heeft er nog nooit uitgelegen,een uptime van 100% op 1 vooruit aangekondigde onderbreking na voor onderhoud.
Constante snelheid,mailservers hebben er nog nooit uitgelegen.
Mijn zoon zegt ( heb ik geen verstand van),extreem lage ping naar de gameservers.
Telefonie is goed,duidelijk,geen echo's of andere ellende.
Gratis en goed bereikbare helpdesk.
Geen rare nota's,telefonie gesprekskosten zijn real time te bekijken.
De prijs is zo'n beetje de laagste,waar wil je nog meer op gaan wachten ?
Ik hoop overigens niet dat alle afwachters dit gaan melden want heel veel voegt het niet toe.
Zoals anderen al zeggen,heb je interesse geef je dan op,het verplicht je tot niets maar je helpt er wel mee dat het echt van de grond komt.
Dat is niet correct:Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:58:
Net service desk gebeld over set top box. Duurt nog 4 tot 8 weken voor levering van de box dus nog even geduld.
[ Voor 3% gewijzigd door denan op 08-04-2008 16:20 ]
Verwijderd
Zaterdag? de brief waarin stond dat je digitale televisie vanaf nu kon bestellen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:55:
Heb helemaal geen brief ontvangen aan de telefoon zeiden ze wel dat ik de eerste was die me had aangemeld.
Verwijderd
Heb zaterdag maandag en dinsdag geen brief ontvangen .Helaas heb me wel via xms aangemeld en gekontroleerd door even te bellen of het door was gekomen dit was goed doorgekomen bij de services desk waren ze verbaasd ze zeiden dat ik de eerste was .Dit kan inderdaad kloppen heb de site iedere half uur in de gaten gehouden dat je je kon aanmelden dus hoop dat het goed komtdenan schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:03:
[...]
Zaterdag? de brief waarin stond dat je digitale televisie vanaf nu kon bestellen?
Verwijderd
Sorry net thuis geweest en inderdaad een brief gekregenVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:35:
[...]
Heb zaterdag maandag en dinsdag geen brief ontvangen .Helaas heb me wel via xms aangemeld en gekontroleerd door even te bellen of het door was gekomen dit was goed doorgekomen bij de services desk waren ze verbaasd ze zeiden dat ik de eerste was .Dit kan inderdaad kloppen heb de site iedere half uur in de gaten gehouden dat je je kon aanmelden dus hoop dat het goed komt
Ik vrees dat zelf een stukkie glasvezel aan een paar bakstenen laten zinken inderdaad niet gaat werkenPheno79 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:46:
[...]
Ik wil wel, maar ze zijn hier in de omgeving niet. Nijmegen wel volgens mij, maar die paar 100 meter doortrekken onder/over de waal kan ik zelf lastig doen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Helaas.. Ik werd vandaag door XMS/jullie teruggebeld nav mijn call hierover en er worden idd poorten geblocked om gebruikers te beschermen. De file-share poorten dus... Schijnt niets aan te doen te zijn.. jammer dat het ook naar buiten toe is, en niet alleen naar binnen.denan schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:44:
[...]
Nope, alles staat nog steeds wide open. Er zijn genoeg mensen die dit werkend hebben dus ik vermoed een config foutje.
Klopt, ik zag hem langskomen intern en heb antwoord gegeven. In principe is het geen portblocking maar om gebruikers te beschermen zetten wij de acces voor windows disksharing dicht. bij de eerste uitrol bleek namelijk dat 40% zijn harddisk sharede met het hele XMS netwerk (niet echt secure).Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:55:
[...]
Helaas.. Ik werd vandaag door XMS/jullie teruggebeld nav mijn call hierover en er worden idd poorten geblocked om gebruikers te beschermen. De file-share poorten dus... Schijnt niets aan te doen te zijn.. jammer dat het ook naar buiten toe is, en niet alleen naar binnen.
Tnx voor je reactie iig.
Jeroen
Dat deden wij vroeger met onze studentenflat ook altijd. Ideeal! Ik heb mijn halve MP3 verzameling nog uit die tijd en heb heel wat onbekende groepen op die manier leren kennendenan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
[...]
bij de eerste uitrol bleek namelijk dat 40% zijn harddisk sharede met het hele XMS netwerk (niet echt secure).
[ Voor 10% gewijzigd door martdj op 09-04-2008 15:34 ]
Hmmm ik heb hier nog wel ergens toegang tot de provisioningtools... tijd om een resync te geven op je adres?martdj schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:32:
[...]
- Vast IP adres. Tot nu toe in mijn halve jaar XMS nog 0 wijzigingen van mijn dynamische IP adres gehad (ik heb een eigen domein, dus het is voor mij wel erg relevant als die wijzigt). Ik vrees alleen voor de 50 Mbit/s upgrade. Dat zou weleens een moment kunnen zijn waarop ik mijn IP adres kan verliezen.
[ Voor 58% gewijzigd door denan op 09-04-2008 17:12 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
1. even bellen of mailen dan weet je het vandaag.mats schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:26:
ik heb wat vraagjes over xms (internet)
1. ik woon in soest en volgens het kaartje lig ik net in het gebied (of net niet is niet 100% duidelijk) ik heb aangevraagd via de site of ik aangesloten kan worden, iemand een idee hoelang dit duurt voordat ik dat weet.
2. als ik internet neem bij xms wil ik graag een server hosten thuis (doe ik nu ook al) bij orange zitten de smtp poorten dicht dus moet ik alles omzeilen via rollernet en dat soort onzin, hoe werkt dit bij xms?
Verwijderd
Snap dat het geblokkeerd wordt, jammer dat het niet op verzoek per aansluiting open gezet kan worden. Ik snap alleen niet goed waarom -uitgaand- verkeer (dus ook van het XMS netwerk af) ook dicht staat. Beschermen van je gebruikers doe je door inkomend dicht te zetten. Dank voor je reacties iig. Wellicht kan je intern voor me in de ideeenbus stoppen om verkeer van binnen naar buiten wel toe te laten voor windows file sharing?denan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:13:
[...]
Klopt, ik zag hem langskomen intern en heb antwoord gegeven. In principe is het geen portblocking maar om gebruikers te beschermen zetten wij de acces voor windows disksharing dicht. bij de eerste uitrol bleek namelijk dat 40% zijn harddisk sharede met het hele XMS netwerk (niet echt secure).
Kies je andere poorten voor die share dan werkt het wel gewoon. Ik was er even niet van uitgegaan dat een samba share de windows fileshare poorten gebruikte. (my bad)
Verwijderd
Verwijderd
Ik had me op 2 april aangemeld, dagen voor we die brief hadden ontvangen.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:00:
Helaas nog steeds geen set top box ontvangen zou wel weer bij de laatste zending zitten (6 weken) .
Nou, da's vrij makkelijk.. Zo'n beetje hetzelfde als die Zweden dus..krn176 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:59:Ik speel een vrij oude Firstperson shooter game (Quake2 TDM en duel) en haal op dit moment pingtijden van 50-60 in Zweden, Finland & Polen door de slechte routering. Op de meeste nederlandse gameservers haal ik pingtijden van 25-30 terwijl Zeden met glasvezel in Nederland een ping van 20-25 halen en op hun eigen Zweedse server een ping van maar 5ms!
Hoe zijn de glasvezel-ervaringen van online gamers met de pingtijden, volgens mij is dit vooral belangrijk in snelle games (bijvoorbeeld first-person shooters etc)!
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1 ms TTL=54
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 1ms
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq