De Intel D201GLY2 (passief!) met een WD7500AACS.
Verbruik max ligt rond de 65 watt dacht ik, en idle vermoed ik rond de 25 watt.
Ik vond dit interessant omdat ik nu een thin client heb, welke hetzelfde verbruikt, alleen minder opslag, meer geluid en langzamer(al is het max verbruik lager).
Tsja, als je iets stils wilt hebben kun je gelijk een NAS kopen waar je twee HDDs in stopt en de boel een beetje organizeert (webserver, torrents, etc).
Kan. Alleen zit je dan al snel aan prijs gebonden, flexibiliteit en gebruiksgemak.
Een leuk NAS-systeem kost al snel aardig wat, terwijl deze bovengenoemde combo waarschijnlijk meer tot veel meer kan voor dezelfde prijs.
Waarom ik dit nou roep:
Misschien dat er iemand een vrij goedkope behuizing met (passieve) voeding weet.
Wat ik vindt ligt rond de €40 zonder voeding. Een normale computerbehuizing is €30 inclusief voeding.
Dit is ideaal om te gebruiken als een kruising tussen een NAS en HTPC.
Het verbruik is laag, je kunt je bestanden delen, of er centraal mee werken, als je een server maakt zelfs over de hele wereld centraal.
Het moederbord spreekt me enorm aan door de prijs/kwaliteit verhouding.
Het is van deze tijd, zonder al teveel fratsen(bij mijn huidige TC moest ik wat propwerk doen om de ata-kabel in de behuizing te krijgen, was het nogal een gedoe om een ODD aan te sluiten en om hem met succes te booten en win2000 erop te krijgen. Nu ik aardig dicht bij het volraken van die hdd kom(nog 50GB beschikbaar), dacht ik aan die hdd, maar dat is sata, dus dat schiet niet heel hard op en 500MHz CPU is ook niet om naar huis te schrijven.
Misschien dat meerdere mensen dit idee interessant vinden en dus meedenken over een voeding en behuizing voor deze combinatie. Er zou evt een GB-Lan kaart erbij kunnen, voor snellere overdracht.