Alleen moet je die Nexus Real Silents wel met een weerstand ertussen monteren, want op 1000rpm (waar ze standaard op draaien) zijn ze zeker wel hoorbaar. Op 7V (+/-750rpm) al bijna niet meer.
Zelf zou ik wel voor de Mugen II gaan, omdat die gewoon erg goed presteert. Die €7 prijsverschil met de Hyper 212 vind ik hem waard. Desondanks is de Hyper 212 ook prima, zeker met een andere fan.
Over de voeding: De Nexus Value is inderdaad
erg stil: 10.9dBA idle en 18,6dBA op 400W.
De Seasonic is echter ook
erg stil - onder de 300W belasting presteert hij zelfs beter dan de Nexus Value 430 (zie tabel onderaan pagina bij linkje):
onder de 150W belasting draait de fan
niet, op 200W maakt hij 11,6dBA aan geluid, en op 300W 15,7dBA - daarna gaat de fan redelijk snel wat harder draaien en wordt het 30,6dBA op 400W (in een hotbox).
Dit is in een hotbox (overigens ook voor de Nexus Value); in een kast waarbij de voeding zijn eigen luchttoevoer heeft (zoals in de P183, en alle degelijke moderne kasten) is hij nog veel stiller: tot 300W <10dBA, en pas bij 400W 16dBA.
Elektrisch gezien is de Seasonic
echter beter (vrijwel onovertroffen) dan de Nexus Value, met een zeer lage ripple (<13mV op alle lijnen(!)) en hoge efficiëntie (bij 300W 91,7% vs. 82,7%).
De Seasonic is echter ook 2 keer zo duur als de Nexus, dus het is maar waar je voorkeur ligt.

Als je
echt stil wil, zou je zelfs de
Seasonic X-400 Fanless kunnen overwegen; deze is onder elke belasting stil, want hij heeft überhaupt geen fan. Je druk maken om veiligheid met deze voeding is
niet eens nodig: hij kan echt continu 400W leveren, zonder noemenswaardige airflow.
Kanttekening: Ook ik denk dat jouw systeem niet meer dan 350W gaat trekken onder volledige belasting.
offtopic:
Seasonic X-serie:

[
Voor 8% gewijzigd door
Ghost Dog op 12-10-2010 23:57
]