Ik ben bang dat je gelijk hebt. Toch, op spcr hebben ze bij het testen van de SIlverstone Raven of Fortress II eens een geluidsmeting gedaan met en zonder de bijgeleverde honigraat roosters op de 180mm case fans, en daar uit kwam dat ze toch weer net wat stiller waren met rooster (2 tot 3 db of zo meen ik). Als ik het me goed herinner vermoede de reviewer dat de honigraat structuur toch een positieve invloed heeft op de geluidsproductie, zal nog eens kijken of hier niet meer over te vinden is.TMon schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:00:
ik had nog wel een leuke toevoeging op het stille fan gebied. Ik weet niet of het al ooit genoemd is, ik ga neit 112 paginas doorlezen.
Je hoort altijd dat iedereen stille fans koopt terwijl daar vaak het probleem niet ligt. Ikzelf heb laatst de scythe Kaze SY1225sl12m gekocht, met een fan controller. Op de laagste snelheid hoor ik deze bijna niet, totdat ik ze in m'n case zetten.
Je schroeft je fans bijna altijd tegen een ''rooster'' aan. Een beetje afhankelijk van de kwaliteit/prijsklasse van je case is zo'n rooster een paar gaatjes of geheel afwezig. In mijn geval waren het een serie gaatjes die erg weinig lucht doorlieten. Als je daar een fan lucht door laat aanzuigen krijg je dus allerlei versnellingen en dus trillingen in de lucht die flink lawaai opleveren.
Mijn tip dus: wil je echt een stille case, zorg dan dat je fan niet gehinderd wordt door roostertjes/tralies/honingraadrooster/enz.
Wat zijn jouw ervaring hiermee Nas?