Mijn reactie is dan ook drie letters.Jejking schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:26:
Huilie huilie vanuit de hoogte, neem een chillpil. Het is erg makkelijk om even drie letters te missen in een grote TS als deze.
vrede in rust
Mijn reactie is dan ook drie letters.Jejking schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:26:
Huilie huilie vanuit de hoogte, neem een chillpil. Het is erg makkelijk om even drie letters te missen in een grote TS als deze.
vrede in rust
Nas T schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:37:
Mijn reactie is dan ook drie letters.
De meeste mensen hebben denk ik hun instellingen zo staan dat als ze dit topic binnen komen, ze als eerste post de SP zien. Als je hier komt, dan neem ik aan dat je met een vraag komt. In de SP staat toch uitgelegd welke informatie er te vinden is? Daar staat toch ook:Wiethoofd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:41:
[...]
offtopic:
x10 't zijn er 30
Ik had al gezegd dat het in de topic start terug te vinden was... Verder hoef je niet zo uit de hoogte te doen met wat wel en niet in dit topic mag, dan had de topic titel de lading maar beter moeten dekken en meer richting 'Het Extreem stille PC topic'
[/hangendelangspeelplaatmodus]Dit topic is gemaakt als handleiding en verzamelpunt van kennis en ervaring voor één doel:
Een computer stil krijgen, met een zo laag mogelijk budget, zonder consequenties.
Het gaat me er net om dat ik juist de "extreme" oplossingen uit dit topic wil weren. Heb je de posts echt niet gelezen?dan had de topic titel de lading maar beter moeten dekken en meer richting 'Het Extreem stille PC topic' moeten gaan om de standaard vragen uit de weg te gaan
We gaan hier toch ook niet weer over discussiëren?maar door de grote hoeveelheid posts - vanwege het niet starten van een nieuw deel - gewoon onoverzichtelijk is geworden)
vrede in rust
De nexus fans zijn toch gewoon yate loons....??Smarron schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:46:
[...]
Eensch.
Altijd Papst gehad, voor de waterkoeling overgestapt op SilenX en nu heb ik naar volle tevredenheid 4x 120mm en 2x 92mm Nexus fans, allen draaiend op 5v. De enige fan die ik hoor is van mijn Antec Earthwatts voeding.
De Nexus fans kosten vergeleken met de rest van de fans ook geen drol.
Spielerei...
errr, nee, het is gewoon niet het zelfdeel-jorge schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:12:
[...]
De nexus fans zijn toch gewoon yate loons....??
Signature
Geloof dat er behalve jou niet zoveel mensen zijn die zich storen aan de wat duurdere oplossingen die soms voorbij komen. Daarnaast is duur een relatief begrip dus waar leg je de grens? Zou zeggen: maak je niet zo druk en probeer het hier wat relaxed te houden. Dat leest wat prettiger.Omdat dat dus niet gelezen wordt, komen er posts in het topic over dingen die in de SP staan, gaat het over onderwerpen die dus wat mij betreft niet aan bod hoeven komen. Dus het verzamelen van kennis wordt zo lastig gemaakt, omdat er zoveel non-informatie tussen staat (Dan kan ik het topic net zo goed verwijderen, want de handleiding wordt niet gebruikt en het is geen verzamelpunt van kennis meer). Daarom ga ik dit topic splitsen.
[...]
Het gaat me er net om dat ik juist de "extreme" oplossingen uit dit topic wil weren. Heb je de posts echt niet gelezen?
[...]
We gaan hier toch ook niet weer over discussiëren?
Een forum wordt gebruikt om informatie te zoeken en problemen op te lossen. Je kunt makkelijk zoeken in 1 topic naar bepaalde problemen, maar als het meerdere topics worden niet. Het wordt onoverzichtelijk, maar als ik telkens weer een nieuw topic begin, dan wordt het niet overzichtelijker (lastiger om de zoekfunctie te gebruiken). Het enige verschil is dat het per topic wat makkelijker is om door alle posts te scrollen (en dat doe je om informatie te zoeken, ergo zoekfunctie).
Ik kan de nieuwe informatie in de SP updaten, dus daarom hoef ik ook geen nieuw topic te beginnen.
Er zijn tot nu toe dus geen geldige redenen (behalve dan dat mensen het persoonlijk overzichtelijk vinden om verschillende topics te hebben). Op die persoonlijke voorkeuren kan ik niet ingaan, omdat ik de zoekfunctie dan teniet doe en het topic dan tekort doe. Als je dit objectief kunt weerleggen, doe dat via mail (robnas at gmail.com) zodat het niet offtopic gaat.
Elke discussie hierover accepteer ik via de mail. Elke keer als deze (in het topic al besproken) discussie in dit topic terug komt, zal ik dit reporten.
Ik had zelf mijn Samsung F1 in silencers zitten. Net als jij verder zo min mogelijk fans (doch geen passief gekoelde voeding, wel een stille voeding uitgekozen). Maar helaas, zelfs dat maaktte nog steeds te veel lawaai. Alleen een SSD is echt stil, en gezien het feit dat je al een passieve voeding hebt, je enige keus. Wel een prijzige alleen...Digibilly schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:02:
[...]
Wat me opvalt aan mijn eigen opstelling is (passieve gekoelde voeding en cpu, geen videokaart en slechts 1 uitgangsfan) dat ik nu alleen de harddisks hoor, ook als ze niet lezen of schrijven. Dacht altijd dat de Samsungs F1 en een F2 heel stil waren. Nu zijn ze dat ook wel maar een mens wordt schijnbaar steeds kritischer. Misschien toch gaan denken aan disksilencers maar 2 is ook 80? euro en dat vind ik weer te duur
Dat is niet helemaal waar. Je kunt een 12V fan gewoon op 7V laten draaien met een weerstandje. Je fan draait op 12V, de stroom is 0.0125A (12V*0.0125A=0.15VA). Je wilt dat je er een weerstand tussen zet welke 5V weg neemt, zodat er 7V over blijft voor de fan. U=I*R, R=U/I. 5V / 0.0125, R is 400Ohm. Een weerstandje van 390Ohm komt daar dicht genoeg bij in de buurt (E12 reeks). Is het daarna alleen nog even kijken of de airflow gelijkwaardig is, maar dat probleem heb je sowieso al met een andere fanW00fer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:16:
Ik zoek een goede 60x60x15 fan op 12V, de huidige maakt herrie.
Heb die van Ebm Papst al bekeken, maar die gebruikt teveel stroom. De huidige is een Xinruilian, 0.15 VA. Dus ik wil daar in de buurt zitten.
Het is niet voor in een pc, maar oor in een DVD speler. Het voltage/wattage is dus wel degelijk van belang, want PCB geeft een bepaalde stroom af 12 volt, welke niet aanpasbaar is.
Er staat bij mij gewoon type nummer van Yate Loon op, het zijn dus zeker wel Yate loon fans. Maar misschien wat anders dan de normale Yate loons? Ik zie zelf geen enkel verschil, naast dat ze op 1000rpm draaien inplaats van 1350rpm.BGB4rn schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:21:
[...]
errr, nee, het is gewoon niet het zelfdenexus fans hebben allemaal speciale lagering en malle hapjes uit de fan bladen om ze stiller te maken yates daarentegen zijn gewoon goede goedkope fan's.
[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 10-10-2009 11:29 ]
Signature
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Sempron 140 | € 28,98 | € 28,98 |
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 48,60 | € 48,60 |
1 | Asus M4N78 PRO | € 67,41 | € 67,41 |
1 | Corsair TWIN2X4096-8500C7 | € 67,99 | € 67,99 |
1 | OCZ ModXStream Pro 400W | € 42,71 | € 42,71 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 65,95 | € 65,95 |
Importeren | Totaal | € 321,64 |
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
[ Voor 70% gewijzigd door JaccoW op 11-10-2009 01:04 . Reden: V1 verwijderd, links toegevoegd. ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Dat met de AMD kan ik beamen. Ik gebruik een AMD 4850EE met de stock-cooler, C&Q doet genoeg. Het draait hier "zonder" geluid. "zonder" omdat ik mijn best moet doen hem te horen. Zoekacties hoor ik wel helaas nog...[b]F_demon schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:46:
Aan de andere kant, ik heb laatst voor mijn ouders een pc met een 45W AMD x2 er in gezet, en door een beetje te rommelen in het bios is hij behoorlijk stil te krijgen, en ook wordt hij nauwelijks warm.
Ik draai nu zelf op 33% en dan blijft ie idle onder de 40C en load 55C, met slechts 2x 120mm fans op 5V.
vrede in rust
Ik heb bij mijn ouders ook even geluisterd naar de stock cooler van de AMD Phenom II X3 720 oid en hij is inderdaad fluisterstil. Ik verwacht niet dat de Sempron meer warmte zal produceren dan de X3Nas T schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:08:
[...]
Dat met de AMD kan ik beamen. Ik gebruik een AMD 4850EE met de stock-cooler, C&Q doet genoeg. Het draait hier "zonder" geluid. "zonder" omdat ik mijn best moet doen hem te horen. Zoekacties hoor ik wel helaas nog...
En dat met een WD 750GP met AAM in een Scythe Silent Box/Drive.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
OK, welke 60mm fan raad je aan die in mijn dvd speler past ? Want kan wel een weerstand erin doen, maar een 12V ventilator zou toch moeten kunnen. Of zijn er geen gelijkwaardigen aan de 0.15VA die ik nu heb ?blackangel schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:21:
Dat is niet helemaal waar. Je kunt een 12V fan gewoon op 7V laten draaien met een weerstandje. Je fan draait op 12V, de stroom is 0.0125A (12V*0.0125A=0.15VA). Je wilt dat je er een weerstand tussen zet welke 5V weg neemt, zodat er 7V over blijft voor de fan. U=I*R, R=U/I. 5V / 0.0125, R is 400Ohm. Een weerstandje van 390Ohm komt daar dicht genoeg bij in de buurt (E12 reeks). Is het daarna alleen nog even kijken of de airflow gelijkwaardig is, maar dat probleem heb je sowieso al met een andere fan
Ik zou eerst eens proberen met je huidige fanW00fer schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:47:
[...]
OK, welke 60mm fan raad je aan die in mijn dvd speler past ? Want kan wel een weerstand erin doen, maar een 12V ventilator zou toch moeten kunnen. Of zijn er geen gelijkwaardigen aan de 0.15VA die ik nu heb ?
Verwijderd
Die Noctua's zijn niet heel goedkoop. Als je daar maar iets bijlegt kun je al een stille voeding kopen. Ik heb onlangs een Nexus Value 430 gekocht voor 55 euro (65 met verzendkosten) die aangeraden stond op Silentpcreview (de stilste PSU met fan ooit daar gereviewed) en ik kan niets anders zeggen, hij is inderdaad extreem stil. Ik weet niet of je daar qua vermogen genoeg aan hebt maar voor de rest is dat echt een goede keus; goed en degelijk (Nederlands!) merk, erg weinig geluid en bovendien efficient (altijd boven de 80%, hij blaast geen bakken warmte de kamer in als mijn vorige voeding maar radieert wat lauwe warmte). De kleine form factor schijnt ook nog eens voor een verbeterde airflow in je kast te zorgen, maar dat kan ook marketingpraat zijnRprp schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:26:
Ik heb even een vraagje,
Op het moment is mijn PC hartstikke stil, alleen de de fan van de voeding begint na 5minuten een pokke herrie te maken, voor de rest zijn de andere fans vrijwel stil.
Het gaat om een CoolerMaster M520, die volgens reviews redelijk stil horen te zijn. Zelf hoor ik hem helaas boven alles uitkomen.
Zou het helpen om 2 Noctua fans onder de HDD te plaatsen? Screenie van kast: http://img4.imageshack.us/img4/6552/07102009016.jpg
Deze moeten dan de warmte wegblazen zodat de voeding fan hier geen last van heeft, en deze geen herrie maakt. Als de pc is opgestart is dezen amelijk muisstil, maar na verloop van tijd begint ie alsmaar harder te blazen. CPU cooler is trouwens een Asus Triton 85, maar voor mijn gevoel zorgt dit ervoor dat de hele airflow weg is. (Voeding fan, CPU fan, en case-fan blazen allemaal een andere kant op)
De harddisk is trouwens 50C, dus het is nooit mis om daar sowieso een extra fan te plaatsen, toch?
Iemand die me misschien tips kan geven?
Heel toevallig gisteren zitten te lezen. Ik ben wel enorm te spreken over de Enermax Modu82+. Een van de stilste actieve voedingen met een hoge efficientie.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Nee, ik heb de fan er al uitgehaald en doormiddel van een variabele transformator op 7 volt laten lopen. Bied geen soelaas. Daarom zoek ik een andere goede 60mm fan. Op 7 volgt maakt de huidige namelijk nog een tering herrie. Komt omdat dit geen ball bearing is, maar sleeve bearing, en pruts kwaliteit (aka chinese rommel).blackangel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:24:
[...]
Ik zou eerst eens proberen met je huidige fan
Zelf heb ik geen ervaring met 60mm fans eigenlijk. Bij mij zou de eerste oplossing zijn kijken of je er een grotere fan in kunt zetten. Al hoewel 120mm 'standaard' als beste wordt gezien, zijn er ook nog genoeg stille 80mm's te krijgen. Maar ik ga er niet vanuit dat je dat gaat lukken in hifi-apparatuur...
Verwijderd
Heb je ervaring met die Enermax?Smarron schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:50:
[...]
Heel toevallig gisteren zitten te lezen. Ik ben wel enorm te spreken over de Enermax Modu82+. Een van de stilste actieve voedingen met een hoge efficientie.
Voorlopig hou ik het wel bij mijn Antec Earthwatts 500. Die is stil zat en ook efficient. Mocht ik ooit meer watt nodig hebben dan staat de Enermax voorlopig bovenaan het lijstje.
Edit: nvm, te snel over je post gelezenPirate-Bozz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:23:
Weet iemand waar ik van die rubber schroefjes kan krijgen om een harddisk mee vast te maken?
Vind alleen engelse shops en de NLse hebben alleen van die 5.25 mount dingen.
[ Voor 16% gewijzigd door Daniozi op 14-10-2009 11:36 ]
Waarschijnlijk niet. Die zijn om fans vast te zetten en lang niet stevig genoeg om een goede HDD vast te houden. Overigens heb ik ze er wel in zitten, maar ik heb weinig verschil gemerkt. Kan ook komen omdat ik toen nog met HDD draaide (die sowieso al meer resonantie genereerd dan een fan)Daniozi schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:19:
[...]
Beetje laat misschien, maar bedoel je zoiets?
http://highflow.nl/geluid...-fan-mounts-sfm-1000.html
No offence, maar ik vind die dingen de grootste bullshit die er is ... matten binnenin je kast hebben veel meer nutPirate-Bozz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:23:
Weet iemand waar ik van die rubber schroefjes kan krijgen om een harddisk mee vast te maken?
Vind alleen engelse shops en de NLse hebben alleen van die 5.25 mount dingen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nou vind ik het weer vreemd om je hele kast met matten te beplakken, waardoor je niks meer door je raam kunt zien. Dan vind ik een paar rubber schroefjes die het probleem ook oplossen, een veel betere oplossing (makkelijker, goedkoper, estethisch meer mogelijk, lichtgewicht, een kleine "footprint").nero355 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:53:
[...]
No offence, maar ik vind die dingen de grootste bullshit die er is ... matten binnenin je kast hebben veel meer nut
Misschien zoiets zoeken alleen dan kleiner ??
vrede in rust
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De eerste alinea geloof ik wel, maar de tweede? Is fluid bearing inderdaad een marketingterm voor sleeve bearing? Want ik ben specifiek op zoek gegaan 120mm fans met fluid bearing, aangezien die de voordelen van sleeve en (double) ball bearing zou combineren (tegen een hogere prijs, dat wel). Maar als hetgeen hw.info beweert waar ik moet ik de zaak natuurlijk nog eens heroverwegen. Hopelijk kan iemand die er serieus verstand van heeft uitleggen waarom het wel of niet klopt.De meeste fabrikanten geven voor al hun casefans in de regel keurig op of ze gebruik maken van sleeve of ball bearing. Toch is een beetje gezonde achterdocht verstandig: wanneer een fabrikant spreekt over ball bearing betekent dat vaak dat de fan gebruik maakt van een combinatie van een glij- en een kogellager. Alleen wanneer je in de specificaties two ball bearing ziet staan kun je er zeker van zijn dat aan beide kanten van de as een kogellager zit.
Daarnaast gebruiken fabrikanten vaak creatieve namen om het negatieve imago van sleeve bearings te omzeilen. Zaken als fluid dynamic bearing klinken natuurlijk heel hip, maar het is gewoon een glijlager met hooguit een verschil in gebruikt vet of vloeistof. Ook de door Thermaltake gebruikte term enter bearing, de door SilverStone gebruikte term rifle bearing of het door Recom gebruikte H-bearing komt in feite gewoon neer op een glijlager. Dat betekent niet dat er geen kwaliteitsverschil bestaat: zo zijn glijlagers van metaal bijvoorbeeld beter bestand tegen hitte dan exemplaren van plastic. En ook de manier van afdichten kan verschillen, zodat het weglopen van de vloeistof beter kan worden voorkomen. Ofwel, de ene sleeve bearing is de andere niet, maar helaas is het juist de levensduur die bij een casefan heel lastig te testen is. Geeft een fabrikant niet op wat voor type lager er gebruikt wordt, dan mag je er in 99 van de 100 gevallen vanuit gaan dat je met een glijlager van doen hebt.
Een fluid dynamic bearing is een vloeistoflager. Idee: Pers vloeistof door een ruimte tussen 2 bewegende onderdelen. slijtageongevoelig, stil, weinig weerstand.LB06 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:34:
IDe eerste alinea geloof ik wel, maar de tweede? Is fluid bearing inderdaad een marketingterm voor sleeve bearing? Want ik ben specifiek op zoek gegaan 120mm fans met fluid bearing, aangezien die de voordelen van sleeve en (double) ball bearing zou combineren (tegen een hogere prijs, dat wel). Maar als hetgeen hw.info beweert waar ik moet ik de zaak natuurlijk nog eens heroverwegen. Hopelijk kan iemand die er serieus verstand van heeft uitleggen waarom het wel of niet klopt.
vrede in rust
Verwijderd
Heb jij dan thuis helemaal geen ambient geluid? Ik heb hier een verwarming waar het water nogal hoorbaar doorheen stroomt dus het heeft voor mij op een gegeven moment geen zin meer om mijn PC stiller te maken. Je moet wel een heel stille omgeving hebben wil je die verschillen nog gaan horen (en wordt je dan ook niet gek van dingen als de koelkast?)Nas T schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:59:
Ik weet dus niet meer waar ik van uit moet gaan op die manier. Alleen realistische tests zijn nog enigszins te vertrouwen. Voor mij is het zoeken naar de minst slechte oplossing met alle kennis die ik in de jaren heb vergaard. En zelfs dat blijkt niet afdoende.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 20:29 ]
Maar die kun je nog ontluchten. En een verwarming staat niet continu aan.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
Heb jij dan thuis helemaal geen ambient geluid? Ik heb hier een verwarming waar het water nogal hoorbaar doorheen stroomt dus het heeft voor mij op een gegeven moment geen zin meer om mijn PC stiller te maken. Je moet wel een heel stille omgeving hebben wil je die verschillen nog gaan horen (en wordt je dan ook niet gek van dingen als de koelkast?)
(Sowieso zijn mijn oren een beetje verpest door te luide muziek op de verkeerde feestjes. Dat is heel vervelend maar heeft heel soms zo zijn voordelen)
vrede in rust
Zoals profiteren van onze bijdrage aan de ziektekostenverzekering als je straks een hoortoestel nodig hebt?Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
(Sowieso zijn mijn oren een beetje verpest door te luide muziek op de verkeerde feestjes. Dat is heel vervelend maar heeft heel soms zo zijn voordelen)
vrede in rust
Verwijderd
Tsjah, toen ik nog de kans had er wat aan te doen had ik het besef nog niet genoeg dat ik er wat aan moest doen. Nu loop ik al jaren met oordopjes als ik naar luidruchtige feestjes ga. Ik ben er zelf ook echt niet blij mee, maargoed, het is fijn als sommige nadelen dan toch nog wat voordelen opleverenNas T schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:56:
[...]
Zoals profiteren van onze bijdrage aan de ziektekostenverzekering als je straks een hoortoestel nodig hebt?
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 10:28 ]
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 16-10-2009 12:50 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik heb iets soortgelijks. Een Asus M3N78Pro met dezlefde processor. Mijn systeem is zeer stil.wflink schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:55:
Hallo,
Ik heb vorig jaar een HTPC gebouwd van de volgende onderdelen:
-HFX® mini - metal zwart/zwart
-GigaByte GA-MA78GM-S2H
-AMD Athlon 64 X2 4850E 2.50 GHz, 1000 MHz
-4GB geheugen etc.etc.
De bedoeling is dat er geen ventilators in deze kast gemonteerd hoeven te worden.
Wel dat lukt dus echt niet, of dat lukt mij echt niet. Ik had een koelblokje op de north of south bridge gemonteerd omdat deze zo heet werd maar het koelblokje werd niet warm dus het leek erop dat er geen contact was en dus heb ik deze maar verwijderdt.
Ik heb eerst met Windows Vista Ultimate gewerkt en dat ging redelijk alhowel de bridge erg warm werd (102 C ) dus heb ik toch maar 1 ventilator in de kast gemonteerd. Voor delaatste paar maanden gebruik ik nu Windows 7 met als gevolg desastreuze temperaturen. De bridge gaat soms wel tot 112 C en de Processor gaat ver over de 90 C. Zelf als ik de ventilator op volle snelheid zet lukt et niet. En als gevolg van de hoge temperaturen slaat de Pc dus steed af.
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een HTPF in een hFX kast in te bouwen zonder fan te gebruiken? En welke combo motherboard/processor heb je dan gebruikt?
Alle tips om mijn euvel te verhelpen zijn natuurlijk welkom.
Groeten.
vrede in rust
C&Q is natuurlijk ook niet heilig. Zodra je je CPU eens goed gaat belasten gaat de fan toch (vaak, niet altijd) harder draaien.
Wel met tie-wraps (oude foto, chieftec van inmiddels ~6 jaar oud):SileX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:53:
Heeft iemand dit voor elkaar gekregen voordat ik zelf ga klooien ?
Andere tips ?
[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 20-10-2009 09:14 ]
Dank.blackangel schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:13:
[...]
Wel met tie-wraps (oude foto, chieftec van inmiddels ~6 jaar oud):
Is wel een oplossing ja.SileX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:22:
[...]
Dank.
En zoiets ? http://www.freezinghardwa...n_HDD_Vibe-Fixer_III.html
[ Voor 28% gewijzigd door Smarron op 20-10-2009 09:30 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dat valt echt reuze mee - het zijn 2 Velociraptors en zijn echt stil ! Zelfs als ik de 2 Samsungs van het stroom haal, is het heeeeel acceptabelSmarron schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:29:
Kun je niet beter eerst die 10000rpm schijven lozen? Volgens mij maken deze nog meer geluid dan de F1's.
Ik ga het ook proberen met elastiek/rubberIk heb nu zelf 3x Samsung F1 1TB in mijn kast 'hangen' dwz aan elastieken. Ik heb een Antec Sonata Designer en deze maken in mijn ogen sowieso heel weinig geluid en nu helemaal geen last resonantie.
De zeeman verkoopt 10m elastiek (wat niet uitdroogt zoals dat bruine elastiek) voor 79 cent. Ik gebruik het en ben er tevree meeSileX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:22:
[...]
Dank.
En zoiets ? http://www.freezinghardwa...n_HDD_Vibe-Fixer_III.html
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Stofnest schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:43:
Stukjes fietsbinnenband werkt ook, ik heb ze gewoon met de nietmachiene vastgeniet.
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Rprp op 25-10-2009 14:51 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ja:Superstoned schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:45:
Mensen, ik heb een vraagje. Ik wil een spinQ cooler kopen van thermeltake kopen voor mijn nieuwe 1156 systeem. Ik twijfel wel wat over de tower versus de gewone, mede omdat de tower niet veel weegt en ik mijn mobo niet teveel wil belasten.
Maar waar ik mee zit is de airflow in mijn kast. Ik heb een Silverstone FT01, ofwel een kast met overdruk. Hij blaast lucht in aan de voorkant en de achter-bovenkant, en blaast het uit via de achterkant. Prachtig allemaal maar hoe positioneer ik de koeler? Ook met het oog op ideale werking van de heathpipes...
Het probleem is dat de spinq lucht van binnen in zichzelf naar buiten blaast. Als ik de normale spinq koeler op zijn kant houd (heathpipers min of meer horizontaal) blaast mijn fan van boven dwars erop - dat lijkt me niet handig. Draai ik hem dan gaat dat beter maar scoren de heathpipes niet geweldig...
Met de tower maakt het natuurlijk niet uit - de heathpipes staan altijd horizontaal maar de fan van boven blaast er altijd direct tegenaan, wat me ook niet optimaal lijkt.
Wie kan me vertellen wat de verstandigste optie is?
vrede in rust
Nee, heb hem eruit gehaald en hij maakt het zelfde geluid. Vind hem nogal luidruchtig eerlijk gezegt.Kadett schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:39:
Lawaai? Ik heb er 1 in mijn download bakkie zitten. Waar verder alleen een 120mm fan op 500rpm draait voor een beetje lucht circulatie en een Pico PSU. Verder is de HDD zelf in elastieken opgehangen. Je hoort de schijf wel maar is niet aanwezig.
Is het geen resonantie van de HDD schijf in de behuizing?
Ik heb hier hetzelfde probleem.Rprp schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:30:
Of, is dit juist de stilste harddisk? En kan ik beter op een SSD overstappen.. Of een Silent-drive van Scythe kopen (Helpen die dingen uberhaupt?)
vrede in rust
Verwijderd
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One P183 Zwart | € 106,05 | € 106,05 |
1 | Asus EHD2-100/PT/FM/AV/RC | € 77,- | € 77,- |
1 | Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) | € 199,10 | € 199,10 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,97 | € 21,97 |
1 | Enermax MODU82+ 525 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Intel Core i7 860 | € 228,25 | € 228,25 |
1 | Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 189,- | € 189,- |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 73,23 | € 146,46 |
1 | Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N | € 32,87 | € 32,87 |
1 | MSI P55-CD53 | € 97,80 | € 97,80 |
2 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m | € 6,99 | € 13,98 |
2 | Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts | € 0,93 | € 1,86 |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 80,90 | € 80,90 |
1 | Samsung SH-S223B | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Scythe Quiet Drive | € 29,70 | € 29,70 |
Importeren | Totaal | € 1.342,34 |
Verwijderd
Signature
Verwijderd
Het enige wat ik in (de overigens verder erg matige) review van tweaknews kan vinden is dat 'noise levels acceptable' zijn...?BGB4rn schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:
Lian Li maakt over het algemeen fantastische kasten dus ik mag hopen dat ie wel stil is, het zou mij verbazen als het niet zo is.
vrede in rust
/me Wiethoofd heeft z'n 2x F1 750GB vervangen door een enkele WD 2TB. Het is puur voor data opslag dus de schijf is snel genoeg. En onhoorbaar naast m'n 2x F1 1TB's.Nas T schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:42:
De stilste harddrive tot nu toe gemeten door SilentPCReview is de Western Digital WD20EADS (2TB).
Misschien gebruikt iemand deze schijf al?
vrede in rust
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 16:22 ]
Het potlood is een mooi detailVerwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:20:
Ik heb m'n harde schijven ook maar ff opgehangen, ik heb vooral slechte ervaringen met WD schijven, die klinken heel onregelmatig, zo van wwwwwrrRRROOEeeemmm-wwwwwrrRRROOEeeemmm.Hij is nu lekker stil.
Ff gewoon elastiekjes genomen die de plaatselijke postbode vrolijk in de rondte strooit, binnenkort vervangen met iets wat niet op de lange duur vergaat. Kast is m'n oude Compucase CI-6919
erutangis
Hoe de boel in m'n kast zit:Nas T schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:23:
@Wiethoofd:
Hoe stil vind je de harde schijf, hoe/waar zit deze in welke kast (zodat we een idee hebben van de demping die er door tussenliggende componenten plaatsvinden).
|
Op de grond onder m'n bureauStaat de kast op de grond, op een bureau?
Nop, het is al een 5400rpm schijf, ik heb geen zin in trage accesstimes.Maak je gebruik van AAM?
vrede in rust
Verwijderd
Beetje overkill niet, 430 watt voor iets dat maximaal 80 watt verbruiktNas T schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:42:
[...]
Geluid blijft heel moeilijk, want waar refereer je dat aan?
Ik heb door SPCR de Nexus Value 430 gekocht, ik gebruik deze in een pc welke rond de 50 watt verbruikt (80 max denk ik). Volgens SPCR produceert deze voeding 11dB (of minder, aangezien dat hun omgevingsgeluid is). Dus ik kan wel zeggen dat die voeding echt stil is (ik hoor hem pas op 10cm afstand). Maar maakt hij dan 11dB, of 8dB? 5dB?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 03:34 ]
ja, daag.
[ Voor 29% gewijzigd door qonstant op 07-11-2009 17:07 ]
ik stond ongeveer voor de zelfde keuze.. alleen wijfelde ik tusen de mugen en ninja.. toch maar voor nina gegaan omdat die wat kleiner en stiller isReloader schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:25:
ff voor de zekerheid:
ik wil een Athlon II 250 (tdp 65watt) passief koelen, in een coolermaster sileo behuizing (gewoon atx)
kan ik beter de Scythe MINI ninja revb of de gewone Ninja 2 pakken? vind de ninja2 zo lomp...?
in de behuizing komt sowieso 1 outtake fan 120mm en misschien 1 intake fan maar dat komt alleen als het nodig is...
dus Mini ninja goed genoeg of liever de grote ninja?
[ Voor 13% gewijzigd door [Remmes] op 11-11-2009 19:05 ]
ja, daag.
Ik zou ook voor de Ninja 2 gaan. Als je bang bent voor dat ie zo lomp is (en dus je moederbord breekt), dan vraag ik je eens te zoeken naar mensen waarbij dat het geval is (en of ze vaak hun kast verplaatsen/LAN-parties bezoeken). Of misschien een keer leuk om te testen met een oude moederbord: probeer dat maar eens te breken, hoeveel kracht is daar voor nodig?Reloader schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:25:
ff voor de zekerheid:
ik wil een Athlon II 250 (tdp 65watt) passief koelen, in een coolermaster sileo behuizing (gewoon atx)
kan ik beter de Scythe MINI ninja revb of de gewone Ninja 2 pakken? vind de ninja2 zo lomp...?
in de behuizing komt sowieso 1 outtake fan 120mm en misschien 1 intake fan maar dat komt alleen als het nodig is...
dus Mini ninja goed genoeg of liever de grote ninja?
vrede in rust
die van mij komt morgen binenn
ja, daag.
antec p183 , mooie strakke kast en weinig geluid, ( ligt wel aan je fans natuurlijk)MaartenXM schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:55:
Ik word een beetje gek van mijn goedkope merkloze kast.
Hebben jullie misschien wat tips met betrekking tot goed geluidsisolerende (betaalbare) kasten?
Ik zoek een nette strakke kast, (geen leds, gekke vormen ed). maatje midi-tower ( mijn hd4890 moet er wel in passen natuurlijk).
ik kan weinig reviews te vinden waarin de geluidsdemping van bepaalde kasten aan de orde komt.
ja, daag.
[ Voor 10% gewijzigd door JaccoW op 14-11-2009 22:56 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Over je voeding: Dat maakt weinig uit. Je hebt een voeding vna een goed merk dus die heeft verschillende beveligingen. Meestal gaat samen met een te warme voeding dat er te lage spanningen uitkomen. En daar zit een beveiliging in. Dus dan schakelt de voeding zichzelf uit.Rprp schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:36:
Zo, vandaag heb ik dus mijn voeding fan vervangen door een 'Noctua NF-S12B ULN'.
Maar nu is het zo dat de behuizing van de voeding, en rond de voeding (de kast zelf) toch wel wat warmer wordt.
Is het uberhaupt wel veilig om het zo te laten? En daarmee bedoel ik dat straks niet ineens de voeding ontploft e.d.
Het gaat trouwens om een Coolermaster realpower m520
Oh, en: heeft iemand misschien een tip voor dit: http://img28.imageshack.us/img28/3386/78787421.png ?
[ Voor 37% gewijzigd door Wannial op 17-11-2009 11:38 ]
[ Voor 26% gewijzigd door onzichtbaar op 24-11-2009 00:42 ]
Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790
Signature
Verwijderd
Die Raven is me iets te veel sci-fi inderdaad, die Maingear vind ik echt een mooie kast. Duister en stoer maar niet zo'n ruimteschip. Subtiel en het suggereert dat er een übersysteem in zit.onzichtbaar schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:56:
Ik zie het en de Raven kast is ook besproken op SPCR. Daar scoorde de kast goed op geluid en slecht op looks. Dus deze mod van Maingear zou een mooi alternatief zijn.
vrede in rust
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
met een kleine platte schroevendraaier kun je de connectors die in die 3/4pins aansluiting zitten makkelijk deruit joepen en even in de 2 pins connector steken ;-) uiteraard even testen voor je de zooi weer inbouwt!jelmervos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:11:
Een nieuw topic openen lijkt me wat overbodig, daarom vraag ik het hier.
De voeding (Coolermaster iGreen 500W) fan van een wat oudere PC ratelt nogal en wil ik vervangen. Momenteel zit deze fan erin: Coolermaster A12025-25BB-2AN-P1 (CHB120112DB-O) / 120mm x 25mm / 12V 0.47A / 93cfm 2600rpm 47dbA. Twee pins aansluiting.
Hij draait met variabele snelheid, dus de nieuwe fan moet ook met lage voltages kunnen draaien.
Nu kan ik nergens een alternatief vinden, alles is tegenwoordig 3/4-pins. Kan die zomaar aansluiten op een 2-pins?
Get Airflow, save the world.
Oke, moet ik dat maar proberen.diedazz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:24:
[...]
met een kleine platte schroevendraaier kun je de connectors die in die 3/4pins aansluiting zitten makkelijk deruit joepen en even in de 2 pins connector steken ;-) uiteraard even testen voor je de zooi weer inbouwt!
[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 24-11-2009 15:53 ]
zover als ik weet kan bijna elke fan wel op lage voltages draait behalve als er al een knopje op zit voor de snelheid ( bijv tacen ventus pro)jelmervos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:53:
[...]
Oke, moet ik dat maar proberen.
Zou deze dan voldoen: pricewatch: Sharkoon System Fan Power S1202524P-3, 120mm?
Hoe weet ik dat ie op lage voltages ook gaat draaien? Of is dat niet zo'n probleem.
ja, daag.
Oke. Ik had namelijk gelezen ergens op Internet iemand die gelijke voeding en fan had en deze ook ging vervangen. Hij had een fan erin gezet die 1/4 draai maakte en toen stopte. Dit kwam door te weinig voltage, waardoor de fan net niet wou draaien. Dit wil ik dus voorkomen.Remmes_NT schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:15:
[...]
zover als ik weet kan bijna elke fan wel op lage voltages draait behalve als er al een knopje op zit voor de snelheid ( bijv tacen ventus pro)
ik kan het ook fout hebben hoorjelmervos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:33:
[...]
Oke. Ik had namelijk gelezen ergens op Internet iemand die gelijke voeding en fan had en deze ook ging vervangen. Hij had een fan erin gezet die 1/4 draai maakte en toen stopte. Dit kwam door te weinig voltage, waardoor de fan net niet wou draaien. Dit wil ik dus voorkomen.
ja, daag.
Zoek naar speedfan (link staat zelfs in de startpost). Deze werkt niet met voltages, maar met pulsen.jelmervos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:33:
[...]
Oke. Ik had namelijk gelezen ergens op Internet iemand die gelijke voeding en fan had en deze ook ging vervangen. Hij had een fan erin gezet die 1/4 draai maakte en toen stopte. Dit kwam door te weinig voltage, waardoor de fan net niet wou draaien. Dit wil ik dus voorkomen.
vrede in rust
Maar dan zou hij uiteindelijk toch moeten gaan draaien? Geen airflow is een hoge temperatuur en dan zou hij meer volts door de fan moeten sturen.jelmervos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:33:
[...]
Dan krijg je dus geruisloos.blaas.geruisloos.blaas.TKing schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:53:
[...]
Maar dan zou hij uiteindelijk toch moeten gaan draaien? Geen airflow is een hoge temperatuur en dan zou hij meer volts door de fan moeten sturen.
vrede in rust
[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 29-11-2009 18:04 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq