If it ain't broken, play with it till it breaks.
Bedankt voor tip, maar weet niet.. Ik vind die HTC TyTN II al goede dingCobra_Lup schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:07:
Silver7, is de HTC Advantage niet iets voor jou ?
http://www.htc.com/product/03-product_x7501.htm
Dit toestel is nl. meer geschikt voor datacommunicatie en veel minder voor telefonie, je kan er nl. alleen maar mee bellen als je er een headset bij hebt. Dit apperaat is wat groter, waardoor je een beter scherm hebt en een wat groter toetsenbord wat fijner werkt als je heel intensief moet typen (zoals in jouw geval)
En andere tweakers, bedankt voor antwoorden.Mini Poeper schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:09:
1. Kan ik wel urenlang (tot 1,5 uur) achter elkaar msnen/chatten?
2. Kan telefoon trillen als ik email binnen krijg?
2a. Kan ik instellen dat outlook om aantal min op emails controleert? (automatisch email ontvangen)
2b. Ik kan toch wel email-account gebruiken die niet Hotmail/Gmail is?
Gebruik zelf HCCnet ben allergisch voor Hotmail; vies/bah
2c. Is het ook mogelijk om email op telefoon te ontvangen terwijl die ook nog te ontvangen is in outlook? Of moet ik daarvoor synchroniseren of juist een "IMAP"-server inrichten?Gebeurt bij mij automatisch (pop account)
3. Kost het veel stroom als ik msn altijd aan laat staan?Ligt eraan welke verbinding: GPRS/UMTS/HSDPA
Speciale vraag op 2a:
Ik heb gelezen dat Hi aangegeven heeft dat automatisch email niet toegestaan is. Moet ik dan andere abonnement zoeken? Richting T-Mobile / KPN? Deze vraag kun je denk ik beter in deze topic stellen.
Verwijderd
(En dus niet via Home -> 'SMS/MMS; -> 'Menu' -> 'Nieuw' -> 'SMS'... ).
Verwijderd
Ik ben heel blij met dit antwoord!...alleen...zo technisch ben ik nou ook weer niet. Hoe en waar moet ik vinden?Chutney schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:50:
[...]
Zoiets?
code:
1 2 3 4 Modifying the DWORD stored in: Code: \HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplay DuringCall from "1" to "0" will leave the screen on and falling back to the backlight/power settings)
Lees even deze thread (8 posts), hier staan een aantal tips welke je kunt proberen naar behoefte.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:54:
Is het mogelijk om een knop toe te voegen aan de 'Starter' van de HTC Home plugin om direct een nieuwe sms te maken?
(En dus niet via Home -> 'SMS/MMS; -> 'Menu' -> 'Nieuw' -> 'SMS'... ).
Je moet een regedit applicatie hebben voor pocketpc (resco heeft dat bijvoorbeeld). Via die tool de stappen doorlopen en aan het registervalue "DWORD" een andere waarden geven.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:01:
[...]
Ik ben heel blij met dit antwoord!...alleen...zo technisch ben ik nou ook weer niet. Hoe en waar moet ik vinden?
ik heb hetzelfde gedaan zoals jij beschrijft.Silver7 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:31:
Doelstellingen
1. Communicatie via verschillende kanalen, niet via telefoongesprek (Zwaar slechthorendheid)
2. Binnenkort een baan, dan wil ik communicatie met toekomstige collega's gemakkelijk maken
Welke kanalen?
Internetten, MSN / soortgelijks chatbox, Emailen, SMS
Abonnement
Ik heb op dit moment nog 20 euro abonnement van Hi en loopt pas in april af.
Wat zijn mijn plannen?
- Die prachtige telefoon kopen
- Huidige SIM-kaart in die telefoon stoppen
- Hi Eindeloos Internet bundel van 9,95 euro per maand aanschaffen
Goed idee? of Slecht idee?
Kan ik daarmee voldoende internetten, msn, emailen wat dan ook?
Ben erg tevreden maar als je goed gaat kijken dan kom je misschien tegen de volgende problemen aan.
Hi Eindeloos online is FUP en lage snelheid dan de overige.
Via dit abbo mag je ook niet geautoriseerd mail binnenhalen...
Ik heb het afgelopen maandag aangevraagd en 2 uur later kreeg ik de melding van KPN dat ik erop zat en dat klopte ook en ik vind de snelheid opzich prima, alleen als je apps zoals google maps gaat gebruiken dan kan het msischien wat problemen geven met ophalen van kaarten en dataverkeer ?
In de TS staat een link naar 't programma 'Total Commander'.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:01:
[...]
Ik ben heel blij met dit antwoord!...alleen...zo technisch ben ik nou ook weer niet. Hoe en waar moet ik vinden?
Als je dit programma hebt geïnstalleerd en draaiende hebt zie je een commando regel. Vul hier '\\\' in dan kom je in het register.
Installeer de volgende CAB : http://www.luppie.net/got/regedit.mrln_arm.cabVerwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:01:
[...]
(Dit is een regeditor)
Start deze op d.m.v. Start -> Programma's -> PHM Regedit
Blader nu door de registry naar de aangegeven waarde (werkt hetzelfde als windows verkenner met directories)
Pas de opgegeven waarde aan.
(P.S. HKLM = HKEY Local Machine)
Suc6
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je zou dit tooltje kunnen proberen, weet alleen niet of dat ook op WM6 werkt.Arfman schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:14:
OK, ik heb alle 3 topics doorgelopen, en ben geen oplossing tegengekomen voor het volgende probleem. Ik wil namelijk dat mijn TyTN II slechts 1 x per half uur een GPRS verbinding opbouwt, de mail ophaalt van onze Exchange, en daarna de GPRS verbinding verbreekt. Dit in verband met batterijgebruik. Weet iemand hier een tooltje voor? Ik heb hem niet kunnen vinden.
Verder staat er op xda-dev een draadje met wellicht interessante info.
En nog een draadje op xda-dev met twee cabjes die je kunt gebruiken
[ Voor 8% gewijzigd door corny op 26-09-2007 09:35 . Reden: tweede link naar xda-dev ]
Verwijderd
Volgens mij is deze al ergens genoemd:Arfman schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:14:
OK, ik heb alle 3 topics doorgelopen, en ben geen oplossing tegengekomen voor het volgende probleem. Ik wil namelijk dat mijn TyTN II slechts 1 x per half uur een GPRS verbinding opbouwt, de mail ophaalt van onze Exchange, en daarna de GPRS verbinding verbreekt. Dit in verband met batterijgebruik. Weet iemand hier een tooltje voor? Ik heb hem niet kunnen vinden.
http://www.commmgrpro.com
Let the program to close automatically iddle connections. The program will close any connection that hasnt data traffic in X seconds.
Phone > instellingen > en welk tabblad dan ?koksie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:40:
Zit in de opties van de phone applicatie.
Zie het echt niet hoor.
@Elwin23 Nee, ik ben de baas zelf, maar wil gewoon weten wat ik per maand boven mijn 750 min. verstook.
Phonepad -> Menu -> Call History -> Menu - > Call Timers -> ResetRob-Pol schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:58:
[...]
Phone > instellingen > en welk tabblad dan ?
Zie het echt niet hoor.
@ Aerofreak: Zou je al deze dingetjes die 10 keer gevraagd zijn in de TS kunnen zetten, anders worden ze 100x gevraagdVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:24:
[...]
Volgens mij is deze al ergens genoemd:
http://www.commmgrpro.com
[...]
Alvast bedankt.
Goed idee ja, maar help de beste man om de TS op te bouwen? Post wat je belangrijk vindt, zo doende kan hij zelf bepalen of het belangrijk genoeg is of niet.. ik neem aan dat hij niet 24/7 deze thread bestudeert namelijkDjerique schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:18:
[...]
@ Aerofreak: Zou je al deze dingetjes die 10 keer gevraagd zijn in de TS kunnen zetten, anders worden ze 100x gevraagd
Alvast bedankt.
ik heb het geinstalleerd alleen zie ik het nergens terug in mijn programmas.... vaag...
Nee, niet geinstalleerd. Ik wil juist de verbinding open houden. Maar ik vermoed dat het alleen register instellingen betreft die gewijzigd worden en dat het geen 'echt' programma is.miel schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:26:
heeft iemand dat 1 minute GPRS al geinstalleerd vanaf xda?
ik heb het geinstalleerd alleen zie ik het nergens terug in mijn programmas.... vaag...
Ja heb hetzelfde. Dacht misschien zit er geen interface aan vast, maar verbinding blijft gewoon open.miel schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:26:
heeft iemand dat 1 minute GPRS al geinstalleerd vanaf xda?
Bedankt.corny schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:01:
[...]
Phonepad -> Menu -> Call History -> Menu - > Call Timers -> Reset
De info is wel heel erg summier, je kan niet eens zien hoeveel je hebt verbruikt deze maand !
Is er een extern proggie wat dit wel kan ?
Verwijderd
Kon het proggie trouwens ook niet terug vinden in de programs lijst.
Wat bedoel je met gebruikt deze maand?Rob-Pol schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:36:
[...]
Bedankt.
De info is wel heel erg summier, je kan niet eens zien hoeveel je hebt verbruikt deze maand !
Is er een extern proggie wat dit wel kan ?
Je ziet toch hoeveel minuten je hebt gebruikt.
Voor data staat er een programma op meegeleverde cd.
Zou het alleen werken met G en niet met 3G misschien, zal het wel even proberen.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:41:
Bij mij sluit ie netjes na 1 minuut de G verbinding
Kon het proggie trouwens ook niet terug vinden in de programs lijst.
Ja het werkt alleen voor G.
[ Voor 5% gewijzigd door kenniani op 26-09-2007 10:56 ]
alleen vraag ik me nog wel iets af wat ik niet in dit topic, of de vorige delen ervan, heb kunnen vinden (correct me if i'm wrong);
De batterij is niet opgeladen wanneer je hem ontvangt (volgens de manual tenminste), dus moet hij niet eerst een x-aantal uur aan de lader liggen? i.v.m. levensduur van de batterij?
Dit had ik tenminste wel bij een aantal vorige soortgelijke apparaten.
Moisture is the essence of wetness!
Dit is volgens mij al besproken. Het beste is om hem eerst volledig op te laden voor gebruik. Vervolgens gewoon gaan gebruiken, maar zorgen dat je hem helemaal op gebruikt van tijd tot tijd en dan weer helemaal gaat opladen. Op die manier pakt je batterij hem beter en doet die het na verloop van tijd ook langer.Zky_ schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:52:
Vandaag ook maar eens kijken of ik dit technische wonder ergens vandaan kan krijgen
alleen vraag ik me nog wel iets af wat ik niet in dit topic, of de vorige delen ervan, heb kunnen vinden (correct me if i'm wrong);
De batterij is niet opgeladen wanneer je hem ontvangt (volgens de manual tenminste), dus moet hij niet eerst een x-aantal uur aan de lader liggen? i.v.m. levensduur van de batterij?
Dit had ik tenminste wel bij een aantal vorige soortgelijke apparaten.
Gewoon eerst ff lekker vol laten lopen, dan ermee aan de slag. Dat is wat wordt aangeraden door iedereen.
Er staat:kenniani schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:42:
[...]
Wat bedoel je met gebruikt deze maand?
Je ziet toch hoeveel minuten je hebt gebruikt.
Voor data staat er een programma op meegeleverde cd.
Alle oproepen
Recente mobiele oproepen
Alle oproepen, is de totale duur van alle gesprekken samen ( deze wordt alleen bij een reset op nul gezet)
Recente mobiele oproepen zijn ontvangen en uitgebelde samen, daar heb je dus helemaal niks aan.
Start -> Instellingen -> Apperat Informatie
Op het tabje Gesprekstijd zie je 2 counters
Inkomend & Uitgaand
Ik weet echter niet of en hoe je deze kan resetten.
al maanden heb ik de ontwikkelingen van de TYTN II en andere pocketpc's/PDA's gechecked, maar de TYTN II kwam toch als een van de beste uit qua specs (ik begin maar niet over de prijs te praten
Zodra ik heb hem laat ik de toekomstige TYTNII aanschaffers ff weten wat mijn eerste indrukken zijn.
Ik ben vooral te spreken over de GPS die binnen +/- 10 seconden een fix heeft! met met gps receiver die ik i.c.m. de 9100 gebruikte kostte dat meerdere minuten!Djerique schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:17:
Zodra ik heb hem laat ik de toekomstige TYTNII aanschaffers ff weten wat mijn eerste indrukken zijn.
En over de accuduur heb ik niets te klagen (in tegenstelling tot anderen), ik gebruik hem redelijk intensief (naar mijn idee) en gaat dat zeker 2 dagen mee (vanaf zaterdag pas 2x opgeladen).
De Autofocus van het fototoestel doet het ook erg goed!
minpuntjes
1 ) met T-mobile PIT heeft google maps het op sommige zoom niveau's het erg zwaar om de sateliet foto's op tijd te laden als je in de trein zit. Maar dat ligt meer aan PIT dan aan de telefoon.
2 )Bij SMS/MMS staat er bij knoppen onderaan "verwijderen" ipv. nieuwe SMS zoals de 9100 dat had
Verwijderd
Kijk, dat is tenminste nuttige informatie waar we iets mee kunnen. Bedankt voor het delen hiervan.Djerique schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:17:
Ik heb zojuist de TYTN II besteld via gsmtrack!
Kan even aan de TS worden toegevoegd dat Djerique hem heeft besteld?
Jammer.... Nu moet ik helemaal naar gsmtrack gaan om de prijs te zoeken....(ik begin maar niet over de prijs te praten).
Ik heb tot nu toe 1 keer wat aparts met de GPS gehad. Reed onder Heerenveen richting het noorden en TomTom begon opeens aan te geven dat ik in het water ergens in Limburg reedtrigger808 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:30:
[...]
Ik ben vooral te spreken over de GPS die binnen +/- 10 seconden een fix heeft! met met gps receiver die ik i.c.m. de 9100 gebruikte kostte dat meerdere minuten!
Telefoon herstart, quickfixgps weer ff gedraaid. En daarna duurde het 5 minuten voordat hij uberhaupt satelieten kon vinden en weer reed ik in Limburg

What a fine day for Science! | Specs
[panic mode]Harmsen schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:42:
Reed onder Heerenveen richting het noorden en TomTom begon opeens aan te geven dat ik in het water ergens in Limburg reed
Amerika gaat met de GPS klooien vanwege terroristische drijging!! we gaan er allemaal aan!
[/panic mode]
Ik merk wel dat met het progamma VisualGPSce (of zoiets) dat ondanks dat er geen satelieten in beeld (binnen in huis) zijn dat er wel >10 "gezien" worden maar in de balkjes die het signaal kwaliteit aangeven oid dat die allenaal helemaal leeg zijn
http://forum.xda-develope...mentid=50134&d=1189493984
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja je hebt gelijk. Hieruit blijkt weer is dat het telefoon gebeuren zwaar onder de maat is.Rob-Pol schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:03:
[...]
Er staat:
Alle oproepen
Recente mobiele oproepen
Alle oproepen, is de totale duur van alle gesprekken samen ( deze wordt alleen bij een reset op nul gezet)
Recente mobiele oproepen zijn ontvangen en uitgebelde samen, daar heb je dus helemaal niks aan.
Anders heb je toch nog altijd mensen die een mini-usb kabel hebben. Vrijwel iedereen die ik ken heeft wel zo'n kabeltje(en dat zijn niet allemaal Tweakerstrigger808 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:30:
[...]
En over de accuduur heb ik niets te klagen (in tegenstelling tot anderen), ik gebruik hem redelijk
Bij mij werkt het voor zowel G als 3G, er is echter een kleine kanttekening, zodra je messenger heb geopend dan sluit de verbinding niet meer automatisch. Dus na messenger handmatig sluiten. Voor e-mail ophalen vind ik het geweldig, bespaart reteveel accuduur.kenniani schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:43:
[...]
Zou het alleen werken met G en niet met 3G misschien, zal het wel even proberen.
Ja het werkt alleen voor G.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
Niet mee eens, want ik had mijn WIFI aanstaan voor Voipbuster!peugeot206gt schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:04:
[...]
met crusader eens...
Dit werkt gewoon en kost je helemaal niets van je provider. zoals hierboven is beschreven sluit je dan ook je dataverbindingen af.
Voor degene die het niet willen gloven, haal je simkaart er maar uit en verstuur ze maar via wifi,
ne pas de problem, werkt vlekkenloos. Ikzelf vind het weer te omslachtig, maar 2 cent per sms is ongetwijfeld minder als bij je provider
Die vlieger gaat helaas niet op, of iedereen die jij kent heeft een htcDjerique schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:54:
[...]
Anders heb je toch nog altijd mensen die een mini-usb kabel hebben. Vrijwel iedereen die ik ken heeft wel zo'n kabeltje(en dat zijn niet allemaal Tweakers)
HTC heeft namelijk een eigen minu usb, dus die van je digicam, usb-hub etc etc passen er helaas niet op....
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dan heb jij een andere vlieger. Ik kan mijn TyTN II gewoon op de kabel van mijn externe HD en mijn canon camera aansluiten en hij laad dan gewoon zelfs Mobile Device Center doet het dan gewoon met zijn sync.peugeot206gt schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:57:
[...]
Die vlieger gaat helaas niet op, of iedereen die jij kent heeft een htc
HTC heeft namelijk een eigen minu usb, dus die van je digicam, usb-hub etc etc passen er helaas niet op....
Och, als je daar zo zwaar aan tilt... Dat was al zo met m'n MDA Compact hoor!kenniani schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:30:
[...]
Ja je hebt gelijk. Hieruit blijkt weer is dat het telefoon gebeuren zwaar onder de maat is.
btw, er zijn natuurlijk tooltjes die het wel kunnen bijhouden voor je:
DKToday
PhoneAlarm
Phone Dashboard
[ Voor 33% gewijzigd door corny op 26-09-2007 14:32 ]
* aerofreakVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:37:
[...]
Kijk, dat is tenminste nuttige informatie waar we iets mee kunnen. Bedankt voor het delen hiervan.
Kan even aan de TS worden toegevoegd dat Djerique hem heeft besteld?![]()
[...]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Zit ik dan met mijn 6GB MicroSD, screenprotector en autolader..
de TYTNII is klaar voor de 2.0 standaard SD kaartjes. Elke kaart op de markt zou dus in principe moeten werken... ook de 8GB micro die begin volgens jaar van samsung komt, en ook de 32GB die ooit moet komen (Max 2.0 standaard).trigger808 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:56:
Zijn er al microSD kaartjes bekend die niet werken?
Algebeld is over het algemeen een heel goed bedrijf, dat wordt al vanaf deel 1 hier beschreven, dus dan zullen de meeste bedrijf wel weer met een tekort zitten.KeN. schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:48:
Niets over prijs of abonnement, maar voor degenen die 'm snel in huis willen hebben en niet kunnen wachten: ik heb 'm maandag bij algebeld.nl besteld en kreeg te horen dat ze 'm pas volgende week weer binnen krijgen
Zit ik dan met mijn 6GB MicroSD, screenprotector en autolader..
de aansluiting op de telefoon zorgt er voor dat een speciale usbmini audio kabel (headset) ook werkt, dit zorgt er NIET voor dat alle andere mini usb kabels voor sync en laden niet werken... hoewel er verschillende usb mini kabels zijn, zullen de meeste gewoon goed werken! (kleine kans dat je minder stroom krijgt en bv alleen kan syncen, of alleen kan laden).peugeot206gt schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:57:
[...]
Die vlieger gaat helaas niet op, of iedereen die jij kent heeft een htc
[ Voor 36% gewijzigd door Elwin23 op 26-09-2007 16:53 ]
De standaard lettergrootte in wm6 voor ontvangen smsjes en emails is groter dan in wm5. Ik wil de lettergrootte dus graag verkleinen.
Nu weet ik haast zeker dat dit met een registerwijziging kan worden aangepast. Ik kom er alleen niet uit wat ik precies moet wijziging. Iemand ideeen?
Om even in te haken op de leverbaarheid bij de diverse winkels;
ik heb hem vanmiddag besteld bij telecomadvies.nl en daar hadden ze hem op voorraad.
Heb er 10 euro bij de bezorgkosten bovenop gedaan en hij komt morgen binnen
Nog een voordeel van telecomadvies vind ik dat hun garantie via de shops van belcompany lopen, waardoor je wat meer persoonlijk contact hebt in zo'n situatie. Vind ik persoonlijk wel handig soms
edit;
Volgens mij zijn er meer mensen die dit gezien hebben; hij is nu beperkt leverbaar
[ Voor 10% gewijzigd door Zky_ op 26-09-2007 17:41 . Reden: update ]
Die opmerking over 2a gaat niet over het zelf controleren van email maar over pushmail iets wat de blackberry populair heeft gemaakt.Silver7 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:24:
[...]
Bedankt voor tip, maar weet niet.. Ik vind die HTC TyTN II al goede dingen kan ook makkelijk typen onderweg ipv stilstaan...
[...]
En andere tweakers, bedankt voor antwoorden.
Dan controleer je niet zelf op mail maar wordt er continu verbinding gehouden en vanuit daar wordt je mail gepushed naar je telefoon.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
je heb 2 opties zonder reg oid iig:DaSaN schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:02:
Ik zoek me suf naar het volgende:
De standaard lettergrootte in wm6 voor ontvangen smsjes en emails is groter dan in wm5. Ik wil de lettergrootte dus graag verkleinen.
Nu weet ik haast zeker dat dit met een registerwijziging kan worden aangepast. Ik kom er alleen niet uit wat ik precies moet wijziging. Iemand ideeen?
settings-->input-->options tab-->default zoom level for typing
of
Settings-->Screen-->Text Size (heb zelf ook cleartype aan staan, ff wennen maar uiteindelijk best mooi!)
tip voor veel mensen hier: loop alle settings is langs, ook in elk programma de opties...
en als je de telefoon een weekie heb ook de manual een beetje doorlezen, scheelt een hoop gekloot en gevraag
is toegevoegd aan de TSChutney schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:50:
[...]
Zoiets?
code:
1 2 3 4 Modifying the DWORD stored in: Code: \HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplay DuringCall from "1" to "0" will leave the screen on and falling back to the backlight/power settings)
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Volgens mij zitten er geen specifieke aansluitingen voor en via usb lijkt me dit niet mogelijk.
Verwijderd
Ik ga 't uitproberen en zal laten weten of 't gelukt is om het scherm van zwart te houden als ik bel.
Thnx!!!
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 23:51 ]
De mogelijkheid om vanuit de contacten 'navigeer naar' te gebruiken zat in tomtom 5. In tomtom 6 zit deze mogelijkhied volgens mij niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:23:
In WM5 kan je vanuit Contacten de optie 'navigeer naar' of zoiets gebruiken. Deze optie mis ik in WM6. Kan ik die optie in het menu bij contacten toevoegen? Een alternatief is om in TomTom de contacten te selecteren, maar dat scheelt wel een paar kliks. Of heeft het niets met Windows Mobile te maken, maar met de TyTN zelf?
Aan alles komt een eind.
Verwijderd
KSH schreef op maandag 17 september 2007 @ 06:03:
Weet iemand toevallig hoe je de 'ringtones' kan aanpassen als je de kaiser open schuift? Wil namelijk graag hiervoor het bekende transformer geluid in de plaats doen
Hoe verander je het slide-geluidje;_Rayman_ schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:54:
In het menu settings -> tabblad personal -> Keyboard sliding Sound
Daar kan ik er maar 3 kiezen (wind chimes/piano/xylophone). Ik weet niet hoe je hier nog tonen aan toe kan voegen.
Ik heb hiervoor een van de originele slide-sounds vervangen, namelijk het windorgel (who would ever use that really). Als iemand een register-tweak weet om een extra optie aan het menu toe te voegen hoor ik het graag
Wil je je originele slide-sound bewaren? Ga naar de \Windows\ map en maak backups van;
0_out.wav (windorgel slide uit)
0_in.wav (windorgel slide in)
1_out.wav (piano slide uit)
1_in.wav (piano slide in)
2_out.wav (xylofoon slide uit)
2_in.wav (xylofoon slide in)
Zoek 2 leuke WAV files voor open en dicht en sla ze op in je Documents. Hernoem deze bestanden naar 0_out.wav en 0_in.wav en zet ze met Total Commander in de map \Windows\.
Als je nu bij 'Instellingen -> Schuifgeluid van toetsenbord' het windorgel kiest, heb je je eigen wav!
Nog suggesties voor coole sounds? Transformers, Lightsaber, ...
Hopelijk kan dit in de startpost
Enjoy!
[ Voor 17% gewijzigd door Tjado op 27-09-2007 00:30 ]
Die ene, met die snor
Deze settings heb ik allang geprobeerd, maar werken allebei niet. Het is een registerdingetje, alleen weet ik niet waar het zit.Elwin23 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:46:
[...]
je heb 2 opties zonder reg oid iig:
settings-->input-->options tab-->default zoom level for typing
of
Settings-->Screen-->Text Size (heb zelf ook cleartype aan staan, ff wennen maar uiteindelijk best mooi!)
tip voor veel mensen hier: loop alle settings is langs, ook in elk programma de opties...
en als je de telefoon een weekie heb ook de manual een beetje doorlezen, scheelt een hoop gekloot en gevraag
En ik vind het niet fijn dat er gesuggereerd wordt dat ik niet genoeg research doe. Ik heb een uur zitten googlen hierop, en de handleiding en settings hebben voor mij ook geen geheimen meer, ik heb inmiddels 5 jaar een WM-toestel. Weet jij misschien ook welke registerwijziging ik nodig heb? Daar heb ik een stuk meer aan.
Excuses als ik dit te persoonlijk opvat, maar ik heb zelf ook een hekel als mensen iets vragen dat makkelijk en duidelijk in de handleidign oid zou staan.
de alt+tab-functionaliteit van SPB POCKETPLUS is hiervoor ideaal. Aangezien ik nu htc home gebruik en geen spb pocketplus meer, heb ik alleen dit deeltje als apart bestand op mn tytn2 gezet. Werkt perfect. PM me maar als je het wil hebben.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:17:
Is er eigenlijk een gemakkelijke manier om tussen de verschillende actieve applicaties te 'switchen'. Het knopje met actieve programma's rechts bovenaan is niet altijd zichtbaar. Het fijnst zou het zijn als dit kon met het 'wieltje' aan de zijkant van het toestel of anders bijvoorbeeld met een bepaalde toetselcombinatie (Tab + .....).
Die er nu in staat verwijst naar een .html bestand, terwijl het een .htm bestand betreft
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Hartelijk dank voor deze info !Tjado schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:27:
[...]
[...]
Hoe verander je het slide-geluidje;
Ik heb hiervoor een van de originele slide-sounds vervangen, namelijk het windorgel (who would ever use that really). Als iemand een register-tweak weet om een extra optie aan het menu toe te voegen hoor ik het graag
Wil je je originele slide-sound bewaren? Ga naar de \Windows\ map en maak backups van;
0_out.wav (windorgel slide uit)
0_in.wav (windorgel slide in)
1_out.wav (piano slide uit)
1_in.wav (piano slide in)
2_out.wav (xylofoon slide uit)
2_in.wav (xylofoon slide in)
Zoek 2 leuke WAV files voor open en dicht en sla ze op in je Documents. Hernoem deze bestanden naar 0_out.wav en 0_in.wav en zet ze met Total Commander in de map \Windows\.
Als je nu bij 'Instellingen -> Schuifgeluid van toetsenbord' het windorgel kiest, heb je je eigen wav!
Nog suggesties voor coole sounds? Transformers, Lightsaber, ...
Hopelijk kan dit in de startpost![]()
Enjoy!
Nu wil ik idd het transformer geluidje erin gaan zetten
Dat bestandje wil ik ook graagDaSaN schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:58:
[...]
de alt+tab-functionaliteit van SPB POCKETPLUS is hiervoor ideaal. Aangezien ik nu htc home gebruik en geen spb pocketplus meer, heb ik alleen dit deeltje als apart bestand op mn tytn2 gezet. Werkt perfect. PM me maar als je het wil hebben.
Ik kan me herinneren dat je da nde setup van SPB moest extracten. Dan zie ik wel een 00alttab.020 bestandje staan, maar deze kan ik natuurlijk niet installeren. Ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar, als iemand dit weet, graag.
EDIT: laat maar, je moest hem gewoon renamen naar AltTab.exe
EDIT2: nu nog uitvogelen hoe je hem aan die scrollknop links kunt binden ...
[ Voor 9% gewijzigd door Arfman op 27-09-2007 09:30 ]
Verwijderd
Ben het niet met je eens wat betreft de trial-versie aanname. De meegeleverde TT6 versie is volledig en er ontbreekt geen enkele functionaliteit, voor zover ik dat heb kunnen checken. Hij werkt samen met al mijn (eerder aangeschafte) versie 6 kaarten van Benelux en Europa....kortom, je hoeft geen pakket te kopen alleen kaarten. Dat je daar dan pakket bij krijgt is iets anders. Wil geen discussie starten over waar men nu zijn TT voor gebruikt dus mij betreft einde verhaal....Jaapio_B schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:17:
[...]
Volgens mij gebruikt de normale gebruiker zijn navigatie juist buiten zijn eigen regio. De taster versie van TomTom is gewoon om het uit te proberen. Zie het als een trail van een programma waarin alleen een paar simpele functies werken zodat je het uit kan proberen. Wil je er echt meer werken dan moet je het hele pakket kopen.
Verwijderd
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
gaat er meer om dat de kaart een taster is... maar goed, lekker boeiend allemaalVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:10:
[...]
Ben het niet met je eens wat betreft de trial-versie aanname. De meegeleverde TT6 versie is volledig en er ontbreekt geen enkele functionaliteit, voor zover ik dat heb kunnen checken. Hij werkt samen met al mijn (eerder aangeschafte) versie 6 kaarten van Benelux en Europa....kortom, je hoeft geen pakket te kopen alleen kaarten. Dat je daar dan pakket bij krijgt is iets anders. Wil geen discussie starten over waar men nu zijn TT voor gebruikt dus mij betreft einde verhaal....
Wordt je TyTN II daar niet enorm traag van? Op mijn oude iPaq 5450 was het verschil goed te merken. Ik heb op dit moment de Home plugin ook uitgezet, vond het toch niet zo mooi, heb het idee dat de TyTN nu ook iets sneller is.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:18:
Ben van deHTC Home plugin overgestapt naar SPB Mobile Shell en kan het iedereen aanbevelen. Ook klok op je scherm (fraaier), het weer is er ook nog en handige vingerbediening van meest voorkomende functies en programma's. Aanwinst voor je Tytn II. Hier te vinden:
Verwijderd
Merk geen enkel verschil. Todayagenda en Phoneweaver heb ik ook als tabje erbij gezet. Ik heb wel diverse berichten op andere fora gelezen dat de Home plugin behoorlijk wat cpu-tijd inpikt maar ik kan dat niet bevestigen noch ontkennen.Arfman schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:49:
[...]
Wordt je TyTN II daar niet enorm traag van? Op mijn oude iPaq 5450 was het verschil goed te merken. Ik heb op dit moment de Home plugin ook uitgezet, vond het toch niet zo mooi, heb het idee dat de TyTN nu ook iets sneller is.
Verwijderd
Ik heb hem nu een paar keer aangepast maar naar een paar uur loopt hij weer een paar min voor, vervelend voor de wekker in de ochtend pikken ze weer een paar min van me slaap af haha.
gr ronald
Enige wat me nog tegenhoud zijn de erg chique en strakke kleuren van de HTC home plugin...Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:18:
Ben van deHTC Home plugin overgestapt naar SPB Mobile Shell en kan het iedereen aanbevelen. Ook klok op je scherm (fraaier), het weer is er ook nog en handige vingerbediening van meest voorkomende functies en programma's. Aanwinst voor je Tytn II. Hier te vinden:
Verwijderd
Sprite Backup behoort bij de top, dus nix nieuws aanschaffen maar deze gebruiken. Het grotere bestand is inclusief de PC-client.Elwin23 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:50:
[beetje offtopic?]Wat is de beste tool om je tytn2 te backuppen? ik zie Backuptool en Sprite backup op de cd staan die is meegeleverd, zijn een van deze 2 aan te raden of zijn er veel betere op de markt?[/beetje offtopic]
Verwijderd
Zeker nog wel....als je 2e schermpje kiest bij Navigeer naar in TT (dus op pijltje klikken) dan komt optie Contactpersoon in beeld.Jaapio_B schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:16:
[...]
De mogelijkheid om vanuit de contacten 'navigeer naar' te gebruiken zat in tomtom 5. In tomtom 6 zit deze mogelijkhied volgens mij niet meer.
eigenlijk wil ik dat soort dingen niet weten.. wilde de Vario3 nemen, maar daarover wisten ze vorige week vrijdag nog helemaal niks.. dus heb de HTC maar genomen....xvanwaart schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:16:
Heb net eventjes met T-Mobile gebeld en hij is wel aanzienlijk goedkoper dan de TyTn II icm verlenging... scheelt me €115,- met de goedkoopste webshop... moeilijk... deze nemen of wachten op iets mooiers!
Dan moet je ze is naast elkaar leggenmiel schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:21:
[...]
eigenlijk wil ik dat soort dingen niet weten.. wilde de Vario3 nemen, maar daarover wisten ze vorige week vrijdag nog helemaal niks.. dus heb de HTC maar genomen....
Thanks! ga ik die gebruikenVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:55:
[...]
Sprite Backup behoort bij de top, dus nix nieuws aanschaffen maar deze gebruiken. Het grotere bestand is inclusief de PC-client.
Hij bedoelde letterlijk vanuit je adressenboek, tomtom opstarten. Dus niet eerst tomtom starten en dan naar een menutje gaanVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:58:
[...]
Zeker nog wel....als je 2e schermpje kiest bij Navigeer naar in TT (dus op pijltje klikken) dan komt optie Contactpersoon in beeld.
zou iemand me die trouwens kunnen sturen (transformers geluid)
Verwijderd
Sprite werkt prima, ik heb de kleinste geinstalleerd zonder PC client..Elwin23 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:50:
[beetje offtopic?]Wat is de beste tool om je tytn2 te backuppen? ik zie Backuptool en Sprite backup op de cd staan die is meegeleverd, zijn een van deze 2 aan te raden of zijn er veel betere op de markt?[/beetje offtopic]
Voor het maken van een backup wordt de Tytn II gereset en erna weer.
De backup wordt automatisch op je storage kaart gezet met de datum als naam (te wijzigen).
Ik krijg wel steeds een foutrapport dat er een paar logbestandjes niet gekopieerd konden worden, maar dat schijnt normaal te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 13:48 ]
Verwijderd
of wachten op iets goedkopers bedoel je?xvanwaart schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:16:
Heb net eventjes met T-Mobile gebeld en hij is wel aanzienlijk goedkoper dan de TyTn II icm verlenging... scheelt me €115,- met de goedkoopste webshop... moeilijk... deze nemen of wachten op iets mooiers!
want ik vind de HTC mooier vind ik.
Die tweak werkt zowel met gprs als met umts/3g, echter NIET met het automatisch ophalen van email via Windows Live! Als ik mijn weer update dan disconnect ie keurig, maar bij het ophalen van mijn mail niet.Arfman schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:58:
Dat programma van xda-dev om GRPS te disconnecten lijkt te werken.
heeft iemand hier een oplossing voor?
Alleen zit ik met 1 probleempje (als het een probleempje is tenminste);
Het gedeelte met de softkeys, navigatietoetsen en windowstoets e.d. onder het touchscreen zit enigszins los bij mij.
Ik kan het ong. links en rechts 1,5 mm verticaal heen en weer bewegen. Het rammelt niet heen en weer als je het toestel schudt zeg maar (maargoed wie zou dat doen tis geen milkshake) maar zit dus wel los.
Iemand anders dit ook, of ben ik weer de pechvogel die nog ff moet wachten omdat ie terug moet?
[ Voor 0% gewijzigd door Zky_ op 27-09-2007 15:05 . Reden: typo ]
Levertijd zou +- 10 dagen zijn, ik ben benieuwd.
Zie http://gathering.tweakers...message/28760284#28760284Zky_ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:04:
Net mijn TyTN II ontvangen! en de eerste indruk van het apparaat alleen; WOW!
Alleen zit ik met 1 probleempje (als het een probleempje is tenminste);
Het gedeelte met de softkeys, navigatietoetsen en windowstoets e.d. onder het touchscreen zit enigszins los bij mij.
Ik kan het ong. links en rechts 1,5 mm verticaal heen en weer bewegen. Het rammelt niet heen en weer als je het toestel schudt zeg maar (maargoed wie zou dat doen tis geen milkshake) maar zit dus wel los.
Iemand anders dit ook, of ben ik weer de pechvogel die nog ff moet wachten omdat ie terug moet?
3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'
Voor de TyTN II weet ik het niet precies. Heb zelf wel een MDA Vario gehad. Bij dit toestel is het verschil alleen in behuizing. De HTC heeft een hele degelijk behuizing die metaalachtig aandoet en voelt heel goed aan. De Vario is hiermee in vergelijking een plastic speelgoed toestel.Paradise schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:56:
Kan iemand me vertellen wat 't nadeel is van zo'n "branded" T-Mobile versie? Dat hun sticker en Sim-lock erop zit natuurlijk, maar verder, qua techniek? Software updates e.d.? De prijs is idd wel erg aantrekkelijk via de T-Mobile Shop, maar ik ben benieuwd wat er voor nadelen aanzitten t.o.v. de HTC versie.
Qua ROM maakt het niet veel uit, als je hem van de CID-Lock weet te ontdoen kan je gewoon de HTC rom er op draaien.
thnx!! dat lucht op
Hmm..Arfman schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:58:
Dat programma van xda-dev om GRPS te disconnecten lijkt te werken.
Als ik hem installeer, zie ik nergens een icoontje ofzo tevoorschijn komen. Klopt dat ? Wellicht door de nederlandse versie van mijn TyTN II ? Want er wordt ook geen folder aangemaakt onder "Programmabestanden".
3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'
Thnx
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Op XDA-Developers.com staat een topic met laatste cab files voor de standaard aanwezige tools. Ook msn versie Windows Live 10.6.32.2100!-nickx- schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:35:
Ik heb ergens een nieuwe msn live versie voorbij zien komen met de optie dat niet alle contacts worden gekopieerd in de contact map. Weet iemand waar of welke versie dat is?
Thnx
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=332438
Ik wist niet dat die optie EINDELIJK aanwezig is. Ga hem gelijk ff installeren op me "oude" vario. Vario 3 is onderweg:).
[ Voor 9% gewijzigd door schiffeb op 27-09-2007 16:45 ]
eerder zei iemand iets over een exe runnen via total commander, zoek ff in deze topic.Lion31 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:23:
[...]
Hmm..
Als ik hem installeer, zie ik nergens een icoontje ofzo tevoorschijn komen. Klopt dat ? Wellicht door de nederlandse versie van mijn TyTN II ? Want er wordt ook geen folder aangemaakt onder "Programmabestanden".
iets voor minifaq?
(en hebben we al een 'verschillen tytn2/vario/vodafone' deel in minifaq?)
Klopt hoor! Het cabje wijzigt alleen de volgende instellingen in het register:Lion31 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:23:
[...]
Hmm..
HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\SuspendResume (wordt GPRS_bye_if_device_off) en
HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\CacheTime (wordt 60)
It's dark but I don't want to find the light
uitbreidbaar geheugen: miniSD ipv microSD
Camera: 3.0 megapixel camera met zoomfunctie en flits
hoe dan ook, volgens mij zijn ze de klant op deze manier goed aan t informeren...
Er zijn wel andere versies van de TYTNII, maar deze hebben geen van alle flits/analogezoom/minisd.
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde! Ben erg benieuwd of dit een op te lossen probleem is, of dat het te maken heeft met de snelheid van het toestel.anyonas schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:02:
Ik heb een probleempje met het toetsenbord. Als ik heel snel een letter achter elkaar druk komt deze er maar een keer op, zoals ee of uu of maakt niet uit wat ... het lijkt een soort van fout correctie als je niet op 2 knoppen tegelijkertijd zou drukken ... is er een mogelijkheid om dit af te zetten? Al die functies van de toetsenbord settings heb ik al uitgeprobeerd en allemaal afgezet, dat is het al niet ...
Dit topic is gesloten.
Reminder:
Dit is een topic over de TyTN II en niet over waar je `m het beste tegen welke prijs met welk abonnement kan kopen... Daarvoor moet je gewoon eventjes naar de winkel gaan, of op TelecomVergelijk kijken.
En, overige off-topic-blaat is natuurlijk ook not_done!