Zijn er mensen hier die mij een tip kunnen geven voor een fijne nieuwsgrabber (met NZB) onder Ubuntu. Ik heb een beetje gezocht en gepeild en ik kwam uit bij HellaNZB (geen GUI, niet fijn) of PAN (krijg ik niet aan de praat?). Dus vroeg me af of jullie nog andere tips hebben.
Misschien is LottaNZB iets voor je? Dit is een GUI voor Hellanzb.monnick schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:01:
Zijn er mensen hier die mij een tip kunnen geven voor een fijne nieuwsgrabber (met NZB) onder Ubuntu. Ik heb een beetje gezocht en gepeild en ik kwam uit bij HellaNZB (geen GUI, niet fijn) of PAN (krijg ik niet aan de praat?). Dus vroeg me af of jullie nog andere tips hebben.
Dit programma is niet beschikbaar in de repositories, maar er is een ubuntu package te vinden op de site.
SABnzbd heeft een nette webinterface. Zit alleen niet in de Ubuntu repositories.
Die bug komt idd van Firefox, van SQLite geloof ik. Ik heb er trouwens vreemdgenoeg geen last meer van lijkt het. Een paar dagen terug heeft Ubuntu een paar updates geinstalleerd en daarna loopt ie gewoon beter.jep schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:33:
Ik heb ook van alles. Mijn laptop heeft opeens ernstig geheugen tekort door Firefox (schijnt een IO Bug te zijn ofzo). Wallpapers instellen van plaatjes in Firefox werkt niet, mijn panel crashed soms en door een lange tail in een terminal flipte mijn hele X zonet.
Met de vorige versie had ik nooit problemen. Hopelijk updaten ze snel e.e.a.
Saved by the buoyancy of citrus
Je kan NewsLeecher en Alt.Binz in Wine gebruiken.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ben niet zo'n fan van Wine. Ga nu SabNZB installeren, maar eerst even Python een update geven.Hero Of Time schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:15:
Je kan NewsLeecher en Alt.Binz in Wine gebruiken.
Bedankt voor de (goede) tips!
Gebruik dit programma al een tijdje met tevredenheid op m'n Mac, dus ga 't ook 'ns proberen op m'n laptop met Ubuntu 8.04. SABnzbd zit inderdaad niet in de officiële Ubuntu repo, maar wel in een niet-officiële, lees meer hier.tweak_dude schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:50:
SABnzbd heeft een nette webinterface. Zit alleen niet in de Ubuntu repositories.
Hehe, de window borders zijn nu eindelijk weer 
Nu heb ik nog een kleine ambetantigheid, mijn zus haar numblock werkt niet
, gelijk wat ik instel...maar daarvoor moet ik eerst nog eens zoeken.
anyway thanks voor de tip ivm die bug!
Edit:
Excel met wine geeft problemen als ik bv een formule wil slepen over meerdere cellen, hij crasht voortdurend dan
, iemand een idee?
Nu heb ik nog een kleine ambetantigheid, mijn zus haar numblock werkt niet
anyway thanks voor de tip ivm die bug!
Edit:
Excel met wine geeft problemen als ik bv een formule wil slepen over meerdere cellen, hij crasht voortdurend dan
[ Voor 23% gewijzigd door Lima op 03-05-2008 15:58 ]
Techno>Music
Kan je niet gewoon dit doen :DarkLoki schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:48:
[...]
Emerald heb ik er niet opstaan, het was gewoon een bijna onaangepaste gusty instalatie. Nu ik er trouwens over nadenk heb ik per ongeluk op behouden geklikt toen hij vroeg of ik overbodige pakketten wou verwijderen, ik wou er maar één van behouden maar dat kon dus niet. Zou het daar aan kunnen liggen? En kan ik anders nog een keer die controle naar overbodige pakketen doen?
code:
1
| sudo apt-get autoremove |
Dan zou ubuntu normaal alle pakketten moeten verwijderen
Verwijderd
Net de laatste versie van Ubuntu geinstalleerd, allemaal mooi en leuk, alleen krijg ik m'n draadloze netwerkje niet aan de praat.
Aan de log te zien blijven we hangen bij
Hij ziet m'n AP (en die van de buren etc.) wel, ook met sudo iwlist wlan0 scanning ziet 'ie alle access points maar connecten: ho maar.
Als ik de beveiliging van m'n AP uit zet (dus volkomen open): hetzelfde resultaat.
Met m'n AP op zich is niks mis, m'n laptop (XP) heeft geen probleem met connecten (zie ook deze post
).
De draadloze netwerkkaart in m'n pc is een Linksys nogiets van een paar jaar oud, die het onder XP altijd probleemloos gedaan heeft.
Qua driver gebruik ik de "Third Party Driver" die Ubuntu standaard installeert: Broadcom B43.
In het beheerdingetje van m'n AP zie ik m'n Ubuntu-installatie ook niet verschijnen in de DHCP client list.
Iemand enig idee op deze zonnige zaterdag?
code:
1
| wlan0: authentication with Ap <mac adres> timed out |
Hij ziet m'n AP (en die van de buren etc.) wel, ook met sudo iwlist wlan0 scanning ziet 'ie alle access points maar connecten: ho maar.
Als ik de beveiliging van m'n AP uit zet (dus volkomen open): hetzelfde resultaat.
Met m'n AP op zich is niks mis, m'n laptop (XP) heeft geen probleem met connecten (zie ook deze post
De draadloze netwerkkaart in m'n pc is een Linksys nogiets van een paar jaar oud, die het onder XP altijd probleemloos gedaan heeft.
Qua driver gebruik ik de "Third Party Driver" die Ubuntu standaard installeert: Broadcom B43.
In het beheerdingetje van m'n AP zie ik m'n Ubuntu-installatie ook niet verschijnen in de DHCP client list.
Linksys gebruikt toch RaLink en geen Broadcom?
Verwijderd
Hero Of Time schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:33:
Linksys gebruikt toch RaLink en geen Broadcom?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| *-network:0 description: Network controller product: BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller vendor: Broadcom Corporation physical id: 3 bus info: pci@0000:03:03.0 version: 03 width: 32 bits clock: 33MHz capabilities: bus_master configuration: driver=b43-pci-bridge latency=64 module=ssb |
Daarnaast zou 'ie met de verkeerde driver toch ook alle AP's niet moeten kunnen zien?
Dan heb je idd een oudere kaart, want tegenwoordig gebruiken ze RaLink. Heb je al met ndiswrapper geprobeert ipv de 'native' driver?
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/182716Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:04:
Net de laatste versie van Ubuntu geinstalleerd, allemaal mooi en leuk, alleen krijg ik m'n draadloze netwerkje niet aan de praat.
code:
1 wlan0: authentication with Ap <mac adres> timed out
Met m'n AP op zich is niks mis, m'n laptop (XP) heeft geen probleem met connecten (zie ook deze post).
Betreffende bug gevonden; is dus een bekend probleem, heb het niet helemaal doorgelezen, maar je zal toch met ndiswrapper aan de slag moeten denk ik..
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb een klein probleempje. Heb sinds vandaag Hardy maar ik ben totaal niet tevreden met FF3 (een beta?!), dus ik heb FF3 verwijderd en FF2 geinstalleerd (via add/remove programs). Dat is allemaal goed gelukt, ik moest na afloop wel even bij systeem -> voorkeuren -> standaard-toepassingen de lokatie van FF aanpassen.
Nu als ik IRC op een link klik opent mijn webbrowser (FF) wel maar wordt alleen mijn startpagina geladen, de link waar ik op klik blijft ongeopend. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Nu als ik IRC op een link klik opent mijn webbrowser (FF) wel maar wordt alleen mijn startpagina geladen, de link waar ik op klik blijft ongeopend. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Je hebt daar dus een custom commando ingevuld? Staat er dan zoiets als:
firefox %s
?
Lijkt mij dat die %s de url meegeeft.
firefox %s
?
Lijkt mij dat die %s de url meegeeft.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Bij mij storen de problemen met de fontgroottes in zowel Firefox 3 als Firefox 2 als Opera. De groottes zijn (toch in opera) OK als ik de msttcorefonts niet heb geïnstalleerd staan, maar o wee als ik ze wél heb geïnstalleerd. Alle fonts lijken zo een maatje te klein, want als ik dan met opera zoom naar 110% dan zijn de fonts maar nipt groter dan ze zouden moeten zijn op 100% zoom.
What gives?
De dpi setting van firefox aanpassen helpt trouwens niet, de fonts blijven rare groottes hebben in firefox, en ook in Opera.
What gives?
De dpi setting van firefox aanpassen helpt trouwens niet, de fonts blijven rare groottes hebben in firefox, en ook in Opera.
[ Voor 13% gewijzigd door RuddyMysterious op 04-05-2008 21:09 ]
Verwijderd
Jammer zeg, dan ga ik m'n XP cd maar weer opzoeken. Niet echt zin meer om er nog meer tijd aan te besteden eigenlijk. Erg jammer, want Ubuntu ziet er wel flitsend uit en volgens mij werkt het verder ook okee.MaximusTG schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:43:
[...]
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/182716
Betreffende bug gevonden; is dus een bekend probleem, heb het niet helemaal doorgelezen, maar je zal toch met ndiswrapper aan de slag moeten denk ik..
Zo moeilijk is het instellen van ndiswrapper ook weer niet hoor
. Staan genoeg howto's op ubuntuforums.org denk ik.. Zou zonde zijn als dit je ervan weerhoudt met Ubuntu aan de slag te gaan.
Ik moet zeggen dat ik best wel slechte ervaringen begin te krijgen met Hardy, terwijl ik met Feisty best wel goede ervaringen heb..
Het begon allemaal toen ik wou upgraden naar Hardy. Ik netjes via de GUI een upgrade gedaan, op de helft van de upgrade begon hij opeens tegen te sputteren en besloot Feisty om alles maar proberen terug te rollen. Zo gezegd, zo niet gedaan.. Ik bleef toch zitten met enkele dingen die Hardy waren. Ik zat dus opgescheept met Ubuntu 8.01
.. Daar ik dit toch vervelend vond heb ik maar een verse install gedaan van Hardy. Eerst de 64-bit versie geprobeerd, waar ik niet tevreden mee was ( het is me niet gelukt om java te installeren voor firefox, en een youtube filmpje kijken op 90% cpu ( op mijn redelijk nieuwe dual-core laptop ) vond ik gewoon niet acceptabel. ). Dus maar weer terug naar de 32-bits versie.
Deze geinstalleerd, weer even "heerlijk" gestoeid met ndiswrapper voor mijn wifi, wat niet zo lang geduurd heeft. Zo ver zo goed, een weekje ongeveer geen problemen gehad tot vanavond. Eerst begon mijn X hickup's te krijgen.. Hij at ongeveer 50% cpu bij een simpel spelletje of bij het browsen of weet ik veel. Ik gegoogled, en toen werd me aangeraden ergens in mijn xorg.conf een optie toe te voegen: Option "UseEvents" "on" ( bij mijn device drivers ).. Gelukkig verhielp dit het probleem enigszinds, ik blij en leuk verder gaan..
Blijkt opeens 5 minuten later geen enkele mp3 meer af te spelen, op geen enkele mediaplayer. Weer een tijdje zitten te googlen, Tot ik ergens las dat in je System->Preferences->Sound, Music & Movies sound playback gewoon op alsa zetten wel eens kon helpen.. Ik dit gedaan, en ja hoor, gelukkig werkte alles weer..
Maar alles bij alles vind ik dit toch wel gestoei wat ik best wel vervelend vond.. Tuurlijk is het een gratis OS en "mag ik niet klagen", maar toch heb ik het idee dat Hardy misschien wel een beetje gerushed is ( net zoals iemand paar pages terug ), aangezien bij Gutsy ik eigenlijk geen problemen tegengekomen ben..
Just my 2 cents
Het begon allemaal toen ik wou upgraden naar Hardy. Ik netjes via de GUI een upgrade gedaan, op de helft van de upgrade begon hij opeens tegen te sputteren en besloot Feisty om alles maar proberen terug te rollen. Zo gezegd, zo niet gedaan.. Ik bleef toch zitten met enkele dingen die Hardy waren. Ik zat dus opgescheept met Ubuntu 8.01
Deze geinstalleerd, weer even "heerlijk" gestoeid met ndiswrapper voor mijn wifi, wat niet zo lang geduurd heeft. Zo ver zo goed, een weekje ongeveer geen problemen gehad tot vanavond. Eerst begon mijn X hickup's te krijgen.. Hij at ongeveer 50% cpu bij een simpel spelletje of bij het browsen of weet ik veel. Ik gegoogled, en toen werd me aangeraden ergens in mijn xorg.conf een optie toe te voegen: Option "UseEvents" "on" ( bij mijn device drivers ).. Gelukkig verhielp dit het probleem enigszinds, ik blij en leuk verder gaan..
Blijkt opeens 5 minuten later geen enkele mp3 meer af te spelen, op geen enkele mediaplayer. Weer een tijdje zitten te googlen, Tot ik ergens las dat in je System->Preferences->Sound, Music & Movies sound playback gewoon op alsa zetten wel eens kon helpen.. Ik dit gedaan, en ja hoor, gelukkig werkte alles weer..
Maar alles bij alles vind ik dit toch wel gestoei wat ik best wel vervelend vond.. Tuurlijk is het een gratis OS en "mag ik niet klagen", maar toch heb ik het idee dat Hardy misschien wel een beetje gerushed is ( net zoals iemand paar pages terug ), aangezien bij Gutsy ik eigenlijk geen problemen tegengekomen ben..
Just my 2 cents
Verwijderd
Tja, ik ben best bereid om 'es wat nieuws te proberen en zo nu en dan zet ik dan ook een willekeurige Linux distro op m'n desktop en helaas loop ik dan toch telkens weer tegen dezelfde problemen aan: geneuzel met hardware (en ik heb echt geen exotische hardwareMaximusTG schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:31:
Zo moeilijk is het instellen van ndiswrapper ook weer niet hoor. Staan genoeg howto's op ubuntuforums.org denk ik.. Zou zonde zijn als dit je ervan weerhoudt met Ubuntu aan de slag te gaan.
Ik wil best wel, maar het is te veel gedoe. In terminal te gaan lopen klooien om drivers te blacklisten en modules via een workaround scriptje te laden, nee: daar heb ik geen zin meer in.
Ja, dat is GNU/Linux en dat wist je voordat je eraan begon. Dat is trouwens ook gelijk het mooie aan GNU/Linux. Alles is aan de praat te krijgen, je moet er alleen soms wat zelf voor doen. Daarom noem ik het ook nooit gratis. Het is vrij, als in vrijheid. Maar echt gratis is het niet, omdat er soms wat uren in gaat zitten.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:47:
[...]
Ik wil best wel, maar het is te veel gedoe. In terminal te gaan lopen klooien om drivers te blacklisten en modules via een workaround scriptje te laden, nee: daar heb ik geen zin meer in.
Twee paar vrienden van mij hebben geluk dat ze mij kennen. Daardoor is hun Ubuntu wél gratis.
Wat mij wel opvalt is dat men de nieuwe release van Ubuntu vergelijkt met een nieuwe release van Windows. Men verwacht er veel teveel van. Tussen de releases van Windows zit altijd minimaal 2-3 jaar. Tussen Ubuntu releases maar 6 maanden, vergeet dat niet.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ben het niet helemaal met je eens. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bijv. geen goede support is voor Wifi. Ik heb zelf een RT2500 gebaseerde kaart, en dat is een ramp. En die chipset is nu niet echt een exotische, ik denk zelfs dat het een van de meest verkochte is.Room42 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 07:26:
[...]
Ja, dat is GNU/Linux en dat wist je voordat je eraan begon. Dat is trouwens ook gelijk het mooie aan GNU/Linux. Alles is aan de praat te krijgen, je moet er alleen soms wat zelf voor doen. Daarom noem ik het ook nooit gratis. Het is vrij, als in vrijheid. Maar echt gratis is het niet, omdat er soms wat uren in gaat zitten.
Twee paar vrienden van mij hebben geluk dat ze mij kennen. Daardoor is hun Ubuntu wél gratis.Ik vind het leuk om te zien hoe normale users Ubuntu ervaren en ze ermee te helpen, dus doe ik dat voor nop. Het gaat bijzonder goed, trouwens (wel Gutsy, nog. Ik wacht even met upgraden tot dat stabiel is)!
Wat mij wel opvalt is dat men de nieuwe release van Ubuntu vergelijkt met een nieuwe release van Windows. Men verwacht er veel teveel van. Tussen de releases van Windows zit altijd minimaal 2-3 jaar. Tussen Ubuntu releases maar 6 maanden, vergeet dat niet.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Ik begrijp je probleem nietmonnick schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:01:
. Ik heb een beetje gezocht en gepeild en ik kwam uit bij HellaNZB (geen GUI, niet fijn)

hellanzb -D --> zorgt ervoor dat hellanzb als daemon draait.
hellanzb pause --> pauzeert hellanzb.
hellanzb shutdown --> stopt hellanzb.
hellanzb continue --> zorgt dat hellanzb weer verder gaat met downloaden.
hellanzb status --> laat zien waar hellanzb mee bezig is.
Tsja hardware support is meestal de schuld van de fabrikant. Als die alle specificaties gesloten houdt en zelf geen driver uitbrengt wordt het erg moeilijk hebackupdevice schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:29:
[...]
Ben het niet helemaal met je eens. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bijv. geen goede support is voor Wifi. Ik heb zelf een RT2500 gebaseerde kaart, en dat is een ramp. En die chipset is nu niet echt een exotische, ik denk zelfs dat het een van de meest verkochte is.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Da's nogal een dooddoener zeg. Vind je niet dat een distro á la Ubuntu onderhand het pielen-in-terminal stadium een beetje ontgroeit is? Dat hoop ik tenminste wel eigenlijk en volgens mij is dat ook wel de bedoeling.Room42 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 07:26:
[...]
Ja, dat is GNU/Linux en dat wist je voordat je eraan begon.
Verwijderd
Wat let jou om dit even te gaan organiseren bij debian zodat het werkt zoals jij het wilt bij ubuntu.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:30:
[...]
Da's nogal een dooddoener zeg. Vind je niet dat een distro á la Ubuntu onderhand het pielen-in-terminal stadium een beetje ontgroeit is? Dat hoop ik tenminste wel eigenlijk en volgens mij is dat ook wel de bedoeling.
Aan de ene kant heb je ergens wel gelijk; Als je als linux-distributie aspireert klaar te zijn voor de gemiddelde gebruiker, moet je zorgen dat dit soort problemen opgelost worden. Aan de andere kant kan je het Ubuntu niet kwalijk nemen dat een stuk hardware niet werkt als de fabrikant geen specificaties/drivers beschikbaar stelt. De meeste broadcom kaarten hebben zelfs proprietaire firmware nodig om te functioneren. En daar wringt het dus een beetje. Je kan als linux-community dan wel blijven klagen, maar het zou beter zijn om én de fabrikanten te blijven pushen én er toch vanuit gaan dat ze niks zullen doen en dit soort problemen oplossen.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:30:
[...]
Da's nogal een dooddoener zeg. Vind je niet dat een distro á la Ubuntu onderhand het pielen-in-terminal stadium een beetje ontgroeit is? Dat hoop ik tenminste wel eigenlijk en volgens mij is dat ook wel de bedoeling.
Het is natuurlijk wel heel erg mooi dat het uberhaupt mogelijk is om een stuk hardware waar geen goede drivers voor zijn, via de CLI aan de praat te krijgen! Probeer dat maar eens in Windows.
Verwijderd
Ah, de tweede te verwachten dooddoener.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:07:
[...]
Wat let jou om dit even te gaan organiseren bij debian zodat het werkt zoals jij het wilt bij ubuntu.
Ze claimen zelf "Ubuntu just works" en voor 98% van het pakket is dat ook zo en werkt het hartstikke fijn. De resterende 2% is alleen tamelijk essentieel en dat is erg jammer dat het niet werkt.
Maar als het de bedoeling is dat Ubuntu alleen gebruikt wordt door mensen die handmatig in terminal hun eigen drivers kunnen compileren dan is dat ook prima hoor, maar volgens mij is dat toch echt niet de bedoeling.
Tsja, wat betreft wireless, daar heb ik ook een hoop problemen mee gehad. Ook met de RaLink 2500 chipsets. Het lukte wel met ndiswrapper, maar dan ging het weer niet goed met WPA. Heel irritant allemaal. Uiteindelijk ben ik bij Atheros netwerkkaarten (mini-pci voor laptops) terecht gekomen, en heb nooit meer gezeik gehad, in welke distro dan ook .
Mwah, geen GUI boeit me niet zo heel erg veel, want opzich het werkt wel retesnel zonder GUI en vreet uiteraard ook geen geheugen. Maar er worden allerlei lijpe mappen aangemaakt en als ik daarmee ga zitten kloten dan download hij meer omdat ik dan foutmeldingen krijgen (ligt ongetwijfeld aan mij, maar toch....).Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:43:
[...]
Ik begrijp je probleem nietHellanzb is echt perfect op een desktop want je hebt er geen omkijken meer naar en hellanzb is zeer eenvoudig in gebruik. Dit zijn alle terminal commando's die je moet weten:
hellanzb -D --> zorgt ervoor dat hellanzb als daemon draait.
hellanzb pause --> pauzeert hellanzb.
hellanzb shutdown --> stopt hellanzb.
hellanzb continue --> zorgt dat hellanzb weer verder gaat met downloaden.
hellanzb status --> laat zien waar hellanzb mee bezig is.
Gebruik nu GrabIT via Wine en dat werkt uitstekend. Moest Wine ook eens proberen.
pan wel eens gebruikt?monnick schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:52:
[...]
Mwah, geen GUI boeit me niet zo heel erg veel, want opzich het werkt wel retesnel zonder GUI en vreet uiteraard ook geen geheugen. Maar er worden allerlei lijpe mappen aangemaakt en als ik daarmee ga zitten kloten dan download hij meer omdat ik dan foutmeldingen krijgen (ligt ongetwijfeld aan mij, maar toch....).
Gebruik nu GrabIT via Wine en dat werkt uitstekend. Moest Wine ook eens proberen.
werkt prima hier.
(sudo apt-get install pan)
Volgens mij is de gemiddelde gebruiker juist het slechts af met Linux. Voor de zakelijke gebruiker werkt het prima, voor de gevorderde gebruiker werkt het prima. De beginner ziet het verschil toch niet. Maar juist de gemiddelde gebruiker heeft de meeste problemen er mee.MaximusTG schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:14:
[...]
Aan de ene kant heb je ergens wel gelijk; Als je als linux-distributie aspireert klaar te zijn voor de gemiddelde gebruiker, moet je zorgen dat dit soort problemen opgelost worden. Aan de andere kant kan je het Ubuntu niet kwalijk nemen dat een stuk hardware niet werkt als de fabrikant geen specificaties/drivers beschikbaar stelt. De meeste broadcom kaarten hebben zelfs proprietaire firmware nodig om te functioneren. En daar wringt het dus een beetje. Je kan als linux-community dan wel blijven klagen, maar het zou beter zijn om én de fabrikanten te blijven pushen én er toch vanuit gaan dat ze niks zullen doen en dit soort problemen oplossen.
Het is natuurlijk wel heel erg mooi dat het uberhaupt mogelijk is om een stuk hardware waar geen goede drivers voor zijn, via de CLI aan de praat te krijgen! Probeer dat maar eens in Windows.
Ik begreep wel uit een artikel op linux.com dat pc-assembleurs stees meer druk gaan zetten op fabrikanten om open source drivers te leveren danwel tenminste een open api. En dat de wi-fi fabkanten door te concurrentie met de intel chips ook steeds meer gedwongen worden 'open' te gaan.
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Tja, dat ligt er dan maar net aan wat je verstaat onder gemiddelde gebruiker. Ik bedoelde daar de gebruiker mee die af en toe emailt, wat simpele verslagen typt, beetje msn't etc. Jij dacht bij gemiddelde gebruiker zeker aan 'powerusers'. Want dan ben ik dat wel met je eens. Want als je namelijk 'goed' bent met Windows, betekent dat dat je gewoon veel ervaring hebt met alle kleine eigenaardigheden op het gebied. Je weet allerlei 'trucjes'. Als je dan ineens in een andere omgeving komt wordt het al snel duidelijk of de betreffende persoon goed analytisch kan denken, en een probleem kritisch bekijkt. De meeste powerusers zijn dan vaak snel gefrustreerd dat het allemaal net wat anders werkt.Brupje schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:14:
[...]
Volgens mij is de gemiddelde gebruiker juist het slechts af met Linux. Voor de zakelijke gebruiker werkt het prima, voor de gevorderde gebruiker werkt het prima. De beginner ziet het verschil toch niet. Maar juist de gemiddelde gebruiker heeft de meeste problemen er mee.
Ik begreep wel uit een artikel op linux.com dat pc-assembleurs stees meer druk gaan zetten op fabrikanten om open source drivers te leveren danwel tenminste een open api. En dat de wi-fi fabkanten door te concurrentie met de intel chips ook steeds meer gedwongen worden 'open' te gaan.
Verwijderd
Geen dooddoener, maar vrijheid. De vrijheid om het zelf te regelen. Onafhankelijk. Maar goed, niet iedereen kan overweg met het concept vrijheid.
Inderdaad, en die chipset kwam met drivers die uiteindelijk ge-GPL'ed werden maar wél een complete eigen wireless stack en encryptie implementeerdenbackupdevice schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:29:
[...]
Ben het niet helemaal met je eens. Ik vind het onbegrijpelijk dat er bijv. geen goede support is voor Wifi. Ik heb zelf een RT2500 gebaseerde kaart, en dat is een ramp. En die chipset is nu niet echt een exotische, ik denk zelfs dat het een van de meest verkochte is.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Nog nooit gehoord van NNTPGrab?monnick schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:01:
Is van dezelfde maker als OpenFTD
Tsja... Er bestaan nu eenmaal mensen die gráág pielen met hun setups, of ze nu veel of weinig tijd hebben. En sommige Linuxes zijn daar perfect voor.
Essentieel is iets maar in die mate dat jij er belang aan hecht. Waarom denk je dat er nauwelijks installers zijn die installatie over een draadloos netwerk ondersteunen? Juist ja.Ze claimen zelf "Ubuntu just works" en voor 98% van het pakket is dat ook zo en werkt het hartstikke fijn. De resterende 2% is alleen tamelijk essentieel en dat is erg jammer dat het niet werkt.
Dat je toetsenbord of monitor niet werken is een showstopper. Dat je draadloos niet werkt kan best irritant zijn, maar er is een evenwaardig alternatief, en dat heet een bedraad netwerk. Misschien iets meer rommel, maar betrouwbaarder, veiliger, en hogere snelheden. Imho is draadloos dus niet 'essentieel'. Zelfs niet tamelijk. Waarom mensen per sé draadloos willen is meestal omdat het makkelijk is, weer een paar kabels minder. Buiten het mobiliteitsargument is er geen enkel punt waarop draadloos het haalt van een bedraad netwerk.
Waar haal jij die 'alleen'? Lijkt me een luie veralgemeningMaar als het de bedoeling is dat Ubuntu alleen gebruikt wordt door mensen die handmatig in terminal hun eigen drivers kunnen compileren dan is dat ook prima hoor, maar volgens mij is dat toch echt niet de bedoeling.
[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 05-05-2008 12:15 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik moet zeggen dat ik dit een beetje een onzin argument vindt. Als ik bijvoorbeeld op school zit, is er voor mij geen ander alternatief voor draadloos netwerk, er zijn geen patches in de muur waar je even je kabel in kunt pluggen.Borromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:13:
Dat je toetsenbord of monitor niet werken is een showstopper. Dat je draadloos niet werkt kan best irritant zijn, maar er is een evenwaardig alternatief, en dat heet een bedraad netwerk. Misschien iets meer rommel, maar betrouwbaarder, veiliger, en hogere snelheden. Imho is draadloos dus niet 'essentieel'. Zelfs niet tamelijk. Waarom mensen per sé draadloos willen is meestal omdat het makkelijk is, weer een paar kabels minder. Buiten het mobiliteitsargument is er geen enkel punt waarop draadloos het haalt van een bedraad netwerk.
En als ik net een duur wireless AP heb aangeschaft, en ik denk: ik ga Ubuntu proberen, en het wireless werkt niet, dan is dat voor mij toch echt wel een showstopper..
Op school heb je een punt, thuis niet
. Daarvoor deed je het toch ook met een kabel? Net zoals een GSM - je merkt dat je niet meer zonder kan, maar uiteindelijk heb je het toch maar jaren zonder gedaan. En je leeft nog altijd
.
Verwijderd
Oh, tuurlijk. Direct mee eens, maar volgens mij is Ubuntu niet zo'n type Linux. Volgens mij is de gedachte achter Ubuntu toch meer dat je het installeert en dat het draait. Zoals ik al zei is dat, voor mij en, gezien alle posts over hetzelfde onderwerp op diverse fora, nog flink wat andere mensen, voor 98% ook het geval.Borromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:13:
[...]
Tsja... Er bestaan nu eenmaal mensen die gráág pielen met hun setups, of ze nu veel of weinig tijd hebben. En sommige Linuxes zijn daar perfect voor.
Installers van een compleet OS bedoel je? Omdat het gemiddelde draadloos netwerk (hopelijk) beveiligd is en je die beveiliging ook in je wifi kaart door moet voeren?Essentieel is iets maar in die mate dat jij er belang aan hecht. Waarom denk je dat er nauwelijks installers zijn die installatie over een draadloos netwerk ondersteunen? Juist ja.
Nee hoor, met een draad die midden door m'n slaapkamer loopt, is het prima internetten.Imho is draadloos dus niet 'essentieel'.
Dat was een vraag, geen constatering.Waar haal jij die 'alleen'? Lijkt me een luie veralgemening
Het leek me wel (weer?) is zinvol als iedereen zijn top 5 (of 10?) van programmaatjes post die ze het meest gebruiken of iig niet zonder kunnen. Misschien kom ik (en andere) zo nog is wat leuks tegen.
ik naam aan dat dit gewoon mag in dit topic, zo niet dan hoor ik het wel
- Listen music player
- Pidgin
- MySQL query browser
- Wine
- Ubuntu-restricted-extras
- htop
- sudo dpkg-reconfigure gnome-applets - voor cpu scaling in de applet monitor
- Thunderbird
- EnvyNG - hierdoor dual monitor goed werkend gekregen met verschillende resoluties, echter werkt compiz dan niet
ik naam aan dat dit gewoon mag in dit topic, zo niet dan hoor ik het wel
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
offtopic:
Opsomtopics mogen alleen in de HK, maar als je nou ook nog eens beargumenteerde wáárom je die programa's nou zo noodzakelijk vindt, dan kan er nog wel een mooie discussie uitkomen, maar dan wel in een apart topic, want het gaat dan echt niet alleen over ubuntu. En volgens mij zijn er ook al wel van dat soort topics geweest.
Opsomtopics mogen alleen in de HK, maar als je nou ook nog eens beargumenteerde wáárom je die programa's nou zo noodzakelijk vindt, dan kan er nog wel een mooie discussie uitkomen, maar dan wel in een apart topic, want het gaat dan echt niet alleen over ubuntu. En volgens mij zijn er ook al wel van dat soort topics geweest.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Er bestaat al zoiets. Weliswaar niet op GoT, maar wel met een database van 1996 applicaties. Check gewoon de ranking van http://www.gnomefiles.org
offtopic:
In Apple talk staat er een lijst met Onmisbare tools / software - deel 4.
Misschien willen de mods dit ook toelaten voor linux ?
In Apple talk staat er een lijst met Onmisbare tools / software - deel 4.
Misschien willen de mods dit ook toelaten voor linux ?
[ Voor 7% gewijzigd door software op 05-05-2008 15:20 ]
idd. Maar als je gemiddelde gebruiker definieert als iemand die alleen hoeft te mailen en internetten, die kunnen prima overweg met Ubuntu denk ik. Die laat je alleen geen driverproblemen oplossen, dat doen ze onder Windows ook niet.MaximusTG schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:39:
[...]
Tja, dat ligt er dan maar net aan wat je verstaat onder gemiddelde gebruiker. Ik bedoelde daar de gebruiker mee die af en toe emailt, wat simpele verslagen typt, beetje msn't etc. Jij dacht bij gemiddelde gebruiker zeker aan 'powerusers'. Want dan ben ik dat wel met je eens. Want als je namelijk 'goed' bent met Windows, betekent dat dat je gewoon veel ervaring hebt met alle kleine eigenaardigheden op het gebied. Je weet allerlei 'trucjes'. Als je dan ineens in een andere omgeving komt wordt het al snel duidelijk of de betreffende persoon goed analytisch kan denken, en een probleem kritisch bekijkt. De meeste powerusers zijn dan vaak snel gefrustreerd dat het allemaal net wat anders werkt.
Maar als ubuntu echt succesvol wil zijn zullen de idd de 'powerusers' meer moeten verleiden. En om dat te doen zul je echt veel beter moeten presteren dan Windows
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Iemand anders ook het probleem dat de HELE X-server keihard crashed tijdens het opstarten van klibido??? best een groffe bug lijkt mij
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Dat heb ik al gedaan maar dat maakte niks uit, ik wist niet dat dat hetzelfde was als wat het upgrade programma deed. Ik heb niet meer gehad dat de panelen vastliepen maar voor de rest werkt het allemaal nog steeds niet zo bestsoftware schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:01:
[...]
Kan je niet gewoon dit doen :
code:
1 sudo apt-get autoremove
Dan zou ubuntu normaal alle pakketten moeten verwijderen
Ik heb vorige week ook 8.04 geinstalleerd. Was wel ff zoeken om mijn monitor op de juiste resolutie te krijgen. Hij wilde alleen 640x480 of 800x600 op mijn 22" widescreen tft draaien. Nou was dat in 7.10 ook al zo en je moet gewoon je monitor goed instellen. Echter hebben ze het menuutje waar je dat kan doen (displayconfig-gtk) weggehaald uit het System/Preferences lijstje. Nu kan er het nog wel opstarten vanuit de terminal, maar een schoonheidsprijs verdient dit niet wat mij betreft.
Enfer schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:45:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit een beetje een onzin argument vindt. Als ik bijvoorbeeld op school zit, is er voor mij geen ander alternatief voor draadloos netwerk, er zijn geen patches in de muur waar je even je kabel in kunt pluggen.
En als ik net een duur wireless AP heb aangeschaft, en ik denk: ik ga Ubuntu proberen, en het wireless werkt niet, dan is dat voor mij toch echt wel een showstopper..
Niet echt onzin argument toch???Borromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:13:
[...]
Buiten het mobiliteitsargument is er geen enkel punt waarop draadloos het haalt van een bedraad netwerk.
[...]
Tegenwoordig kun je makkelijk opzoeken of je draadloos kaartje al dan niet goed door linux ondersteund wordt. Mocht je tijdens de koop van je ultra dure wireless AP al weten dat je Ubuntu of een andere disto gaat gebruiken, zou ik toch eerst mijzelf ervan willen verzekeren dat deze dan ook werkt! Probleem voorkomen lijkt mij zo, er zijn genoeg (bekende en minder bekende) hardware apparaten waarvan bewezen is dat deze wel werken.
Eerst kopen en dan zeuren dat het niet werkt smaakt een beetje als mosterd na de maaltijd...
Joggie ;)
Ik ben zelf nu al een tijdje aan het spelen met Ubuntu (7.10 momenteel) en bevalt me goed.
Wil nu meer met video gaan doen met ene inmiddels wat oudere pc. Het video deel stelt niet veel voor hier moet je gewoon denken aan spelen van overgangen enzo en max 15 a 20 min film. Meer niet.
De config die ik hiervoor heb:
Dual Xeon 2,8GHz (met HT)
2GB PC 2100 ECC RAM kan max 8GB aan
36GB SCCI 15000RPM (ja weet is niet veel)
160GB IDE 7200RPM
16/48 DVD/CD brander
Nvidia Quadro 128MB (PCI-X)
Vrij simpele TV tuner kaart (met ingang voor video) PCI
Nu staat er momenteel Windows XP op en ja omdat ik Pinnacle kende dus ook Pinnacle. Pinnacle is simpel en grappig maar heb nog niet echt een leuk alternatief gezien/ gevonden in Ubuntu.
Is het slim/ leuk om op deze pc Ubuntu te gooien en dan een simpele Ubuntu video bewerk pc van te maken?
Let op het gaat echt om simpel werk. Zit wel te denken om ergen een 73GB te kopen inplaats van de 36GB maar met volledig installeren in Windows XP met Pinnacle etc heb ik nog ruim 25GB over en de opslag wil ik uiteindelijk (tijdelijke opslag eigenlijk) op de 160GB doen.
Wat ik ook vreemd vind het is het zijn 32 bit cpu's. Nu weet ik dat Linux anders met het geheugen omgaat maar er staat in de handleiding duidelijk vermeld dat de pc max 8GB in Linux ondersteunt en max 3,2 in Windows. PC2100 ECC geheugen is nog wel redelijk te krijgen goedkoop ook. Is dat erg zinvol voor Ubuntu en mijn eisen?
Wil nu meer met video gaan doen met ene inmiddels wat oudere pc. Het video deel stelt niet veel voor hier moet je gewoon denken aan spelen van overgangen enzo en max 15 a 20 min film. Meer niet.
De config die ik hiervoor heb:
Dual Xeon 2,8GHz (met HT)
2GB PC 2100 ECC RAM kan max 8GB aan
36GB SCCI 15000RPM (ja weet is niet veel)
160GB IDE 7200RPM
16/48 DVD/CD brander
Nvidia Quadro 128MB (PCI-X)
Vrij simpele TV tuner kaart (met ingang voor video) PCI
Nu staat er momenteel Windows XP op en ja omdat ik Pinnacle kende dus ook Pinnacle. Pinnacle is simpel en grappig maar heb nog niet echt een leuk alternatief gezien/ gevonden in Ubuntu.
Is het slim/ leuk om op deze pc Ubuntu te gooien en dan een simpele Ubuntu video bewerk pc van te maken?
Let op het gaat echt om simpel werk. Zit wel te denken om ergen een 73GB te kopen inplaats van de 36GB maar met volledig installeren in Windows XP met Pinnacle etc heb ik nog ruim 25GB over en de opslag wil ik uiteindelijk (tijdelijke opslag eigenlijk) op de 160GB doen.
Wat ik ook vreemd vind het is het zijn 32 bit cpu's. Nu weet ik dat Linux anders met het geheugen omgaat maar er staat in de handleiding duidelijk vermeld dat de pc max 8GB in Linux ondersteunt en max 3,2 in Windows. PC2100 ECC geheugen is nog wel redelijk te krijgen goedkoop ook. Is dat erg zinvol voor Ubuntu en mijn eisen?
@Cave_Boy: Check deze twee eens:
• http://lives.sourceforge.net/
• http://ubuntustudio.org/
Disclaimer: * Room42 heeft er (nog) geen ervaring mee...
• http://lives.sourceforge.net/
• http://ubuntustudio.org/
Disclaimer: * Room42 heeft er (nog) geen ervaring mee...
[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 05-05-2008 16:31 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wat betreft het voorbeeld: misschien iets ongelukkig gekozen, maar het was even puur om het idee duidelijk te maken dat als bepaalde hardware niet werkt onder Ubuntu, dat voor mij in ieder geval een showstopper kan zijn..joggie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:53:
[...]
[...]
Niet echt onzin argument toch???
Tegenwoordig kun je makkelijk opzoeken of je draadloos kaartje al dan niet goed door linux ondersteund wordt. Mocht je tijdens de koop van je ultra dure wireless AP al weten dat je Ubuntu of een andere disto gaat gebruiken, zou ik toch eerst mijzelf ervan willen verzekeren dat deze dan ook werkt! Probleem voorkomen lijkt mij zo, er zijn genoeg (bekende en minder bekende) hardware apparaten waarvan bewezen is dat deze wel werken.
Eerst kopen en dan zeuren dat het niet werkt smaakt een beetje als mosterd na de maaltijd...
Gelukkig wordt mijn hardeware genoeg ondersteunt, zodat ik hier geen problemen meer mee ondervind
Voor mij, en waarschijnlijk vele andere zal het mobiliteitsargument toch ( veel ) zwaarder wegen dan je denkt..
Amen. Net als Mac-users moeten (wannabe) Linux-users nog altijd checken of hun hardware ondersteund wordtjoggie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:53:
[...]
[...]
Niet echt onzin argument toch???
Ik dus ook, het voordeel is dat je dan over het algemeen wel met een heel goed werkend systeem eindigt. Ik kan er wel mee leven. De support wordt over het algemeen toch wel steeds beter, al gaat het langzaam.Borromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:55:
En geloof me, ik draai fulltime Linux, en ik check het nog elke keer bij een nieuwe aankoop.
Goed nieuws voor mensen met last van de Firefox3-bug, er staat een update in de rij met dit als beschrijving:
* fix LP: #215728 - "excess disk IO when updating the url-classifier"; we
increase cache size of sqlite database and better align page size.
Cherry-picking and backporting upstream fix from bmo#430530;
other changes vs. upstream: we move default pref for cache size from
browser/ to toolkit/
Dat zou het einde daarvan moeten betekenen.
Better safe than sorryCyphax schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:07:
[...]
Ik dus ook, het voordeel is dat je dan over het algemeen wel met een heel goed werkend systeem eindigt. Ik kan er wel mee leven. De support wordt over het algemeen toch wel steeds beter, al gaat het langzaam.
Eigenlijk wil ik helemaal niet terug naar de winkel
[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 05-05-2008 19:54 ]
Zolang je Intel-stuff koopt is er niets aan het handje. Ik koop als het even kan alleen maar Centrino laptops. Kost weinig (zie bijvoorbeeld Acer) en je hebt er jarenlang probleemloos plezier van.
Hetzelfde geldt voor desktops : koop geen prullaria (lees vooral : Broadcom en vriendjes) en je zit zelfs met Plan 9 goed qua hardware-support. Het is jammer dat bepaalde hardware slecht of niet ondersteund wordt (op welk platform dan ook), maar als de fabrikant niet meewerkt en de community geen brood ziet in de hardware dan geef ik je weinig kans. Ondertussen draait de wereld gewoon door.
offtopic:
Omdat er Santa Rosa geschreeuwd werd ging ik er in november dom genoeg vanuit dat m'n MacBook ook een Centrino was (assumptions
) en zit ik met een godsonmogelijk crappy Broadcom BCM43xx opgescheept (crappy @ Windows, OS X en Linux). Ook @ de HvA heb ik nog geen goed woord gehoord over deze snijbrander-waardige bagger. Ik ga binnenkort even langs een ASP om te kijken of het mogelijk is (zonder dat m'n garantie vervalt) een IPW te laten plaatsen.
Omdat er Santa Rosa geschreeuwd werd ging ik er in november dom genoeg vanuit dat m'n MacBook ook een Centrino was (assumptions
Hetzelfde geldt voor desktops : koop geen prullaria (lees vooral : Broadcom en vriendjes) en je zit zelfs met Plan 9 goed qua hardware-support. Het is jammer dat bepaalde hardware slecht of niet ondersteund wordt (op welk platform dan ook), maar als de fabrikant niet meewerkt en de community geen brood ziet in de hardware dan geef ik je weinig kans. Ondertussen draait de wereld gewoon door.
offtopic:
De eerder aangehaalde power user definitie deel ik totaal niet. Een power user is imo iemand die verstand van meerdere zaken heeft en niet zomaar de handdoek in de ring gooit. My 2 cents.
De eerder aangehaalde power user definitie deel ik totaal niet. Een power user is imo iemand die verstand van meerdere zaken heeft en niet zomaar de handdoek in de ring gooit. My 2 cents.
0.0
Nope me neither. Gelukkig geldt het niet voor al je hardware. Netwerkkaartjes werken wel altijd, processoren en dat soort dingen ook wel, HD's, en muizen en tobo's (hoewel niet bij elke muis alle knoppen werken, en jammergenoeg worden extra knoppen - niet bepaald een zeldzaamheid - nog genegeerdBorromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:53:
Better safe than sorry![]()
Voor een paar euro's wil ik wel teruggaan naar de winkel, voor duurdere spullen heb ik liefst direct iets dat werkt
.
Eigenlijk wil ik helemaal niet terug naar de winkel
Waar je mee uit moet kijken zijn videokaarten (best bet: nvidia momenteel voor zover ik weet, maar vooruitgang wordt geboekt) en wifi-meuk. Dat laatste voelt op mij aan als nog steeds een heikel punt en daar moet echt wel wat aan gebeuren. Onder Windows is het ook vaak een heikel punt, ik heb een keer 3 kaartjes onder windows 2000 geprobeerd werkend te krijgen en het uiteindelijk op moeten geven; de software van de fabrikanten was gewoon TE slecht. Het voordeel van de situatie onder Linux is dan wel weer dat je niet afhankelijk bent van die rotte software die vooral niet integreert in Windows.
Qua geluidskaarten heb ik het liefst een SB Live of Audigy, die werken bij onder Linux direct goed, met surround.
Intel is inderdaad gewoon echt goed op dat punt. De hardware is ook altijd goed van ze (op de P4 na danJungian schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:39:
Zolang je Intel-stuff koopt is er niets aan het handje.
Aan de andere kant werd juist in de goedkopere kaartjes ook vaak RALink gebruikt en die deden het altijd erg goed. Ik vond het dan ook vreemd om te lezen dat sommige mensen het niet voor elkaar kregen met notabene een RT2500, maar blijkbaar is daar een keer een flinke verandering geweest. Ik heb een Rt61-apparaatje in mijn laptop die in ieder geval gelijk werkt, dus het kan nooit volledig waardeloos zijn.Hetzelfde geldt voor desktops : koop geen prullaria (lees vooral : Broadcom en vriendjes) en je zit zelfs met Plan 9 goed qua hardware-support.
Het is alleen vaak zo lastig om erachter te komen welke chipset zo'n kaartje gebruikt.
Hou wel rekening met intel-stuff en dan met name voor laptops dat je mobo een ACPI heeft die voldoet aan de specs en niet een in elkaar gedraaid zooitje met een microsoft ACPI compiler. Wel zo leuk als je je standby/hibernate/multimedia-keys/wlan-switch/normale accuduur/brightness-keys/enz. in linux wilt gebruiken. Veel laptop gebruikers gaan hier toch wel het schip mee in, ondanks hun intel centrino gebaseerde laptop.Jungian schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:39:
Zolang je Intel-stuff koopt is er niets aan het handje. Ik koop als het even kan alleen maar Centrino laptops. Kost weinig (zie bijvoorbeeld Acer) en je hebt er jarenlang probleemloos plezier van.
offtopic:
Omdat er Santa Rosa geschreeuwd werd ging ik er in november dom genoeg vanuit dat m'n MacBook ook een Centrino was (assumptions) en zit ik met een godsonmogelijk crappy Broadcom BCM43xx opgescheept (crappy @ Windows, OS X en Linux). Ook @ de HvA heb ik nog geen goed woord gehoord over deze snijbrander-waardige bagger. Ik ga binnenkort even langs een ASP om te kijken of het mogelijk is (zonder dat m'n garantie vervalt) een IPW te laten plaatsen.
Hetzelfde geldt voor desktops : koop geen prullaria (lees vooral : Broadcom en vriendjes) en je zit zelfs met Plan 9 goed qua hardware-support. Het is jammer dat bepaalde hardware slecht of niet ondersteund wordt (op welk platform dan ook), maar als de fabrikant niet meewerkt en de community geen brood ziet in de hardware dan geef ik je weinig kans. Ondertussen draait de wereld gewoon door.![]()
offtopic:
Verwijderd
Inderdaad Intel is behoorlijk pro linux. Waar bijv. AMD-Ati en Nvidia alleen maar gesloten drivers releasen voor een videokaarten. Zijn er voor de Intel GMA chipsets gewoon open-source drivers gemaakt met de hulp van Intel zelf. 99% van het Intel (netwerk kaarten, moederbord chipsets, etc, etc) spul werkt gewoon out-of-the-box subliem onder Linux.
Ik neem aan dat er sinds de "Santa Rosa"-revisie weinig verandert is.Borromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:44:
Ik denk dat Apple nog altijd Broadcom verscheept? Of is dat inderdaad met hun nieuwste platformen eindelijk veranderd? Die k*tdingen zitten al jaren in de Macs.

Statistics or it didn't happen.Miki schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:22:
Hou wel rekening met intel-stuff en dan met name voor laptops dat je mobo een ACPI heeft die voldoet aan de specs en niet een in elkaar gedraaid zooitje met een microsoft ACPI compiler. Wel zo leuk als je je standby/hibernate/multimedia-keys/wlan-switch/normale accuduur/brightness-keys/enz. in linux wilt gebruiken. Veel laptop gebruikers gaan hier toch wel het schip mee in, ondanks hun intel centrino gebaseerde laptop.
Een veel groter probleem (waar afaik ook al wat gezeik om is geweest) is dat Linus en vrienden als een stel Lemmings aan het programmeren zijn geslagen. Ze veranderen/verbeteren zo veel dingen, dat er constant van alles uitelkaar knalt tussen verschillende kernel releases (ga voor jezelf maar even na hoe bespottelijk veel dingen gewijzigd zijn de laatste tijd). Legacy-laagjes zijn ze niet zo scheutig mee.
offtopic:
* Jungian merkt dat dit weinig meer met Ubuntu te maken heeft
0.0
Cyphax schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:12:
Qua geluidskaarten heb ik het liefst een SB Live of Audigy, die werken bij onder Linux direct goed, met surround.
offtopic:
Iemand al enig idee of de nieuwe ASUS Xonar D2 supported is? Heb namelijk een zeer grote intresse in dit stukje sex-op-een-pci-kaart
Iemand al enig idee of de nieuwe ASUS Xonar D2 supported is? Heb namelijk een zeer grote intresse in dit stukje sex-op-een-pci-kaart
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Dat zeg je nou wel, maar dan is een discussie of ervaringen met Gnome ook off-topic... Ubuntu nou eenmaal een verzameling bestaande software + preconfiguration. En problemen die te maken hebben met drivers in de kernel vertalen zich in een verminderde ervaring met os zelf. Ergo, zo off-topic kan het niet zijn.Jungian schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:20:offtopic:
Zal ik dan maar een meer Ubuntu-gerelateerde vraag stellen? 
Ik wil sabnzbd (jaja, geen Newsleecher
) starten als ik inlog. Ik heb dus een scriptje gemaakt (noem ik dat zo goed?):
en dat heb ik in de sessions-manager toegevoegd (zo moet ik niet in die rc.d-folders gaan klooien)
Maar nu wil hij steeds mijn downloads onder ~/.sabnzbd/Downloads zetten.
Ik heb in de sabnzbd.ini nochtans ~/Downloads opgegeven.
Ook de dirscan-directory heb ik als ~/Downloads staan, maar die negeert hij compleet.
Wat doe ik fout?
Ben het beu, ga slapen
Ik wil sabnzbd (jaja, geen Newsleecher
#!/bin/sh python /usr/share/sabnzbd/SABnzbd.py --browser 0 -d -f ~/.sabnzbd/sabnzbd.ini
en dat heb ik in de sessions-manager toegevoegd (zo moet ik niet in die rc.d-folders gaan klooien)
Ook de dirscan-directory heb ik als ~/Downloads staan, maar die negeert hij compleet.
Wat doe ik fout?
Ben het beu, ga slapen
Zonder Linux-kernel heb je uiteraard geen Ubuntu Linux, maar een discussie over de Lemming-strategie van Linus kan misschien beter ergens anders geplaatst worden.Cyphax schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:02:
Dat zeg je nou wel, maar dan is een discussie of ervaringen met Gnome ook off-topic... Ubuntu nou eenmaal een verzameling bestaande software + preconfiguration. En problemen die te maken hebben met drivers in de kernel vertalen zich in een verminderde ervaring met os zelf. Ergo, zo off-topic kan het niet zijn.
Als het goed is helemaal niets. Een maandje terug heb ik SABnzbd @ Linux geprobeerd en merkte dat de daemon-optie (-d) het leuk vond andere paden te gebruiken (kun je controleren als je hem als daemon draait @ Configuration -> Directories). Ik ben niet naar een oplossing gaan graven overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 05-05-2008 23:12 ]
0.0
Je zou ook kunnen proberen het hele pad op te geven, dus /home/user/bla/enzovoort/Fire69 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:04:
Wat doe ik fout?
Ben het beu, ga slapen![]()
[ Voor 29% gewijzigd door joggie op 05-05-2008 23:15 ]
Joggie ;)
Ik heb net dus ~ in $HOME veranderd:

Wat me opvalt aan bovenstaande is dat er staat:
User Directories (in /home/fire69/.sabnzbd)
En hij maakt dus ook effectief /home/fire69/.sabnzbd/$HOME/fire69/Downloads aan ipv /home/fire69/Downloads
[edit]
Never mind, heb het veranderd in /home/fire69/Downloads, en dat doet hij blijkbaar wel goed...
Lijkt me toch een schoonheidsfoutje?
Of is de $home variabele = home/fire69 ipv /home/fire69?
Hoe kan ik zien wat er in $home zit?

En hij maakt dus ook effectief /home/fire69/.sabnzbd/$HOME/fire69/Downloads aan ipv /home/fire69/Downloads

[edit]
Never mind, heb het veranderd in /home/fire69/Downloads, en dat doet hij blijkbaar wel goed...
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 06-05-2008 09:35 ]
echo $home
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
echo $HOME
Zo dus blijkbaar, en er zit /home/fire69 in, dus waarom sabnzbd het verkeerd gebruikt...
Maar alles werkt nu goed. Voor nzb'tjes is het goed genoeg, als het blijft bevallen vernieuw ik mijn NL misschien zelfs niet
De variable $HOME bevat in principe een absoluut pad dus het zou geen probleem mogen zijn. Niettemin is het niet aan te raden om in zo'n configuratiebestanden allerlei variabelen te gebruiken, je kent je homedir, doe niet moeilijk en gooi ze dr ook gewoon inFire69 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:32:
Ik heb net dus ~ in $HOME veranderd:
[afbeelding]
[edit]
Je kunt btw gewoon
gebruiken om een mapje terug tegaan. Als je bijvoorbeeld
neemt, dan verwijs je dus naar /home/fire69/Downloads/SABnzbd.
Waarom SABnzbd als daemon erop staat een ander beginpad te gebruiken (ook als je je eigen config forceert) is mij een raadsel.
../
../Downloads/SABnzbd
neemt, dan verwijs je dus naar /home/fire69/Downloads/SABnzbd.
Waarom SABnzbd als daemon erop staat een ander beginpad te gebruiken (ook als je je eigen config forceert) is mij een raadsel.
[ Voor 35% gewijzigd door Jungian op 06-05-2008 12:10 ]
0.0
Yep, da's inderdaad vreemd, als je sabnzbd met -d start, gebruikt hij standaard de ini-file die in /usr/share/sabnzbd staat. Als je een andere ini wilt, moet je deze ook als optie meegeven.
Waarschijnlijk is dit om als deamon te draaien voor alle users die op het systeem inloggen, zodat ze allemaal gebruik van het programma kunnen maken?
Ik gok trouwens dat die ../ ook niet gaat werken, aangezien hij $HOME en ~ ook straal negeert.
Waarschijnlijk is dit om als deamon te draaien voor alle users die op het systeem inloggen, zodat ze allemaal gebruik van het programma kunnen maken?
Ik gok trouwens dat die ../ ook niet gaat werken, aangezien hij $HOME en ~ ook straal negeert.
Ik _weet_ dat het werkt.Fire69 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:14:
0.0
Ah, ok, zeg dat er dan direct expliciet bij joh! 
Merk trouwens net dat mijn geluid niet meer werkt...
[edit]
Na een log out werkt het terug.
Heeft je X ook iets met je audio te maken?
Merk trouwens net dat mijn geluid niet meer werkt...

[edit]
Na een log out werkt het terug.
Heeft je X ook iets met je audio te maken?
[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 06-05-2008 12:30 ]
FHS specifieert anders wel duidelijk dat configuratiebestanden in /etc moeten. Waarom sommige programmeurs zich daar geen reet van aantrekken snap ik niet... Is het niet de bedoeling dat je de (sample) config in /usr/share naar /etc kopieert?Fire69 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:14:
Yep, da's inderdaad vreemd, als je sabnzbd met -d start, gebruikt hij standaard de ini-file die in /usr/share/sabnzbd staat. Als je een andere ini wilt, moet je deze ook als optie meegeven.
Denk het niet, aangezien de ini-file standaard in $home/.sabnzbd staat.
Enkel als je hem als daemon gebruikt, neemt hij standaard de /etc/share/sabnzbd-versie...
Als daemon kan je wel opgeven welke ini-file hij moet gebruiken, dus als je er eentje in /etc wil zetten, kan dat wel.
Kan iemand me zeggen hoe ik via een launcher (desktop-icoontje eigenlijk) een nieuw firefox-venster kan openen? Als ik 'firefox http://localhost:8080/sabnzbd' gebruik, opent er een nieuwe tab in mijn openstaande venster
[edit]
Dat FHS is wel handig (http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html), heb ik altijd al willen weten hoe dat georganiseerd was
[edit2]
Thanx Bob
Enkel als je hem als daemon gebruikt, neemt hij standaard de /etc/share/sabnzbd-versie...
Als daemon kan je wel opgeven welke ini-file hij moet gebruiken, dus als je er eentje in /etc wil zetten, kan dat wel.
Kan iemand me zeggen hoe ik via een launcher (desktop-icoontje eigenlijk) een nieuw firefox-venster kan openen? Als ik 'firefox http://localhost:8080/sabnzbd' gebruik, opent er een nieuwe tab in mijn openstaande venster

[edit]
Dat FHS is wel handig (http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html), heb ik altijd al willen weten hoe dat georganiseerd was
[edit2]
Thanx Bob
[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 06-05-2008 16:03 ]
nog een kort vraargje....
men zus heeft 8.04 draaien op ene P4 met 256MB ram. (1,7GHz)
Nu als ze word opent met wine dan hapert haar muziek en dimt het vesnter precies alsof het ana het crashen is...
Nu twijfel ik of dit aan wine ligt of aan haar P4 die niet meekan?
men zus heeft 8.04 draaien op ene P4 met 256MB ram. (1,7GHz)
Nu als ze word opent met wine dan hapert haar muziek en dimt het vesnter precies alsof het ana het crashen is...
Nu twijfel ik of dit aan wine ligt of aan haar P4 die niet meekan?
Techno>Music
Als je eens kijkt met top (in een console) of Word toevallig misschien de hele CPU loopt te hoggen, dan weet je in ieder geval vast de oorzaak.
Misschien toch eens kijken voor iets meer RAM. Ik denk dat ubuntu minumum 256MB nodig heeft.
Pc gaat zwaar genoeg zijn, maar het ram is iets te weinig, denk ik
https://help.ubuntu.com/c...lation/SystemRequirements
Pc gaat zwaar genoeg zijn, maar het ram is iets te weinig, denk ik
https://help.ubuntu.com/c...lation/SystemRequirements
[ Voor 17% gewijzigd door software op 06-05-2008 19:47 ]
Of een symlink aanmaken natuurlijkJungian schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:08:
Je kunt btw gewoon(...)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Je bedoeld nu toch niet dat het daar alleen voor bedoeld is? lolbroekFire69 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:59:
Ach, ik experimenteer maar wat aan, daar is Linux toch voor bedoelt.
Een variabele als $HOME is handig voor als je scriptjes, of configuratie bestandjes maakt die generiek moeten zijn. Om bijvoorbeeld te kunnen voorkomen dat wanneer 2 gebruikers op dezelfde computer de home directory van 1 gebruiker moeten gebruiken...juist in zo een geval is het makelijker om $HOME te gebruiken...
Nu leert de ervaring dat het niet altijd werkt zoals je wilt, en je dus soms een heel pad moet opgeven!! jamer toch?
Joggie ;)
Je moet je in dit geval 2 dingen afvragen: Draait SAB wel als jezelf (en niet als root, bijvoorbeeld)? En ondersteund SAB die variabelen wel?
Trouwens, als ik die screenshot zie, Fire69, dan zit je al in /home/fire69/.sabnzbd (antwoord op punt 1 van mij is "ja" dus
) en kun je gewoon relatieve paden gebruiken. Dus "Downloads/Incomplete" en "Downloads" (of ../Downloads, dan komen ze direct onder je home-directory.
Trouwens, als ik die screenshot zie, Fire69, dan zit je al in /home/fire69/.sabnzbd (antwoord op punt 1 van mij is "ja" dus
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 07-05-2008 07:28 ]
Note thejoggie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:56:
[...]
Je bedoeld nu toch niet dat het daar alleen voor bedoeld is? lolbroek
Inderdaad, die $HOME is perfect voor zo'n dingen, daarom is het zo vreemd dat sabnzbd het niet ondersteund, vooral omdat hij zelf daemonized niet de ini uit de home-folder gebruikt.Een variabele als $HOME is handig voor als je scriptjes, of configuratie bestandjes maakt die generiek moeten zijn. Om bijvoorbeeld te kunnen voorkomen dat wanneer 2 gebruikers op dezelfde computer de home directory van 1 gebruiker moeten gebruiken...juist in zo een geval is het makelijker om $HOME te gebruiken...
Nu leert de ervaring dat het niet altijd werkt zoals je wilt, en je dus soms een heel pad moet opgeven!! jamer toch?
Je zou dan denken dat hij snapt dat het system-wide gebruikt wordt ipv voor 1 user, maar toch moet je specifiel een home-folder opgeven voor gebruikt... Idd jammer.
Misschien maar eens doorgeven aan de maker.
Ok, net even een testje gedaan.Room42 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:26:
Je moet je in dit geval 2 dingen afvragen: Draait SAB wel als jezelf (en niet als root, bijvoorbeeld)? En ondersteund SAB die variabelen wel?
Trouwens, als ik die screenshot zie, Fire69, dan zit je al in /home/fire69/.sabnzbd (antwoord op punt 1 van mij is "ja" dus) en kun je gewoon relatieve paden gebruiken. Dus "Downloads/Incomplete" en "Downloads" (of ../Downloads, dan komen ze direct onder je home-directory.
Als ik sabnzbd start als daemon zonder de plaats van de ini op te geven, gebruikt hij de ini in /usr/share/sabnzbd.
Hij maakt dan ook user-dirs aan onder die directory. Dus als je het als daemon start bij het booten, zit je niet met die home-folder-issues.
Als je het als daemon start na het inloggen, en je geeft de ini mee die in $home/.sabnzbd staat, gaat hij ervan uit dat je user-dirs ook daaronder gemaakt moeten worden.
Gebruik je dan relatieve paden ("Downloads" bvb.), dan komt deze onder $home/.sabnzbd/ te staan.
Gebruik je ~/Downloads of $HOME/Downloads, komen deze ook onder de .sabnzbd te staan.
Dus hij ondersteund deze variabelen niet, je moet echt /home/fire69/Downloads ingeven.
Dus het enige 'probleem' zijn gewoon die 2 variabelen, al de rest werkt zoals het hoort, denk ik.
Intussen is er ook een bug geherintroduceerd (die ik volgens mij zelf had omzeild) door een update: de laptop sluit soms niet meer af. Dan moet ik de powerknop 5 seconden inhouden om 'm te forceren en duurt het opstarten de volgende keer een minuut of 3, 4. Dat is mega-irritant, ik dacht dat het met ACPI te maken had ergens maar ik zou graag zien dat ze er eens naar kijken, ik heb dit op 2 totaal verschillende laptops regelmatig en het was ook al in Gutsy het geval. Jammer.
En wat als je dus als relatief pad "../Downloads" gebruikt? Dan moet die dus ook onder $HOME komen te staan (dus niet $HOME/.sabnzbd).Fire69 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:29:
[...]
Gebruik je dan relatieve paden ("Downloads" bvb.), dan komt deze onder $home/.sabnzbd/ te staan.
[...]
Ik zag dat de evolution-data-server geupdate is. Dat scheelt, want nou hoef ik hem niet meer te killen na het opstarten
[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 07-05-2008 09:58 ]
Hier werkt het afsluiten nog steeds normaal. Welke update heeft voor het probleem gezorgd bij jou?Cyphax schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:45:
Intussen is er ook een bug geherintroduceerd (die ik volgens mij zelf had omzeild) door een update: de laptop sluit soms niet meer af. Dan moet ik de powerknop 5 seconden inhouden om 'm te forceren en duurt het opstarten de volgende keer een minuut of 3, 4. Dat is mega-irritant, ik dacht dat het met ACPI te maken had ergens maar ik zou graag zien dat ze er eens naar kijken, ik heb dit op 2 totaal verschillende laptops regelmatig en het was ook al in Gutsy het geval. Jammer.
Gisteren wel een hoop libhal*-updates gekregen, maar alles werkt nog (zelfs de standby, kan ik nog steeds niet van over, superhappy daarmee!
Zal ik straks even testen.Room42 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:56:
[...]
En wat als je dus als relatief pad "../Downloads" gebruikt? Dan moet die dus ook onder $HOME komen te staan (dus niet $HOME/.sabnzbd).
[...]
[edit]
Getest en werkend bevonden
Het afsluit probeem heb ik met Gutsy gehad. Hij wilde niet meer uitgaan of herstarten. Er stond dan gewoon in beeld dat het systeem opnieuw zou starten of zou stoppen, maar deed niets. Ctrl+Alt+Del deed het wel, toen herstartte mijn laptop wel. Uit was idd ook de knop ingedrukt houden. Nu met een clean install van Hardy is het probleem er niet meer.
Ik denk de kernelupdate, het is geloof ik op te lossen door iets te veranderen in menu.list van grub. Ik weet zo gauw niet meer wat het was maargoed, blijkbaar heeft een kernelupdate ook dus grub aangepast en die wijziging ongedaan gemaakt.Fire69 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:14:
Hier werkt het afsluiten nog steeds normaal. Welke update heeft voor het probleem gezorgd bij jou?
Het is geen bug van de update.
Gebruik iemand hier Devil's Pie?
Ik krijg het maar niet goed werkend...
Daemon draait (start net zoals SABnzbd terug op via Sessions), maar gelijk welke rule ik erin zet, hij negeert het gewoon...
2 voorbeeldjes:
1. Aangemaakt met gdevilspie
2. Met de hand aangemaakt:
[edit]
Open ik net de properties van mijn firefox-shortcut om sabnzbd te openen, maximaliseert hij dat venster wel!?
Voorbeeldje 2 doet dus wel iets, maar niet het juiste...
Ik krijg het maar niet goed werkend...

2 voorbeeldjes:
; generated_rule Terminal ( if ( and ( is ( application_name ) "gnome-terminal" ) ) ( begin ( set_viewport 2 ) ( println "match" ) ) )
(if (contains (window_name) "SAB") (begin (set_viewport 1) (maximize) ) )
[edit]
Open ik net de properties van mijn firefox-shortcut om sabnzbd te openen, maximaliseert hij dat venster wel!?
[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 07-05-2008 15:28 ]
Is er inmiddels al een oplossing voor dat firefox zo stroef loopt? Moet nu nml een maand werken met een iets minder snelle pc maar firefox is wel rete traag...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Deze update heb ik ondertussen gekregen.Cyphax schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:07:
[...]
Goed nieuws voor mensen met last van de Firefox3-bug, er staat een update in de rij met dit als beschrijving:
* fix LP: #215728 - "excess disk IO when updating the url-classifier"; we
increase cache size of sqlite database and better align page size.
Cherry-picking and backporting upstream fix from bmo#430530;
other changes vs. upstream: we move default pref for cache size from
browser/ to toolkit/
Dat zou het einde daarvan moeten betekenen.
Er stond wel absoluut niks vermeld over Firefox, dus of dit nu een FF-update of een Ubuntu-update was, weet ik niet. Maar FF lijkt nu wel veel vlotter (hangt niet meer voor enkele seconden en zo...)
Heb jeFire69 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:15:
Gebruik iemand hier Devil's Pie?
Ik krijg het maar niet goed werkend...Daemon draait (start net zoals SABnzbd terug op via Sessions), maar gelijk welke rule ik erin zet, hij negeert het gewoon...
2 voorbeeldjes:
; generated_rule Terminal ( if ( and ( is ( application_name ) "gnome-terminal" ) ) ( begin ( set_viewport 2 ) ( println "match" ) ) )
(if (contains (window_name) "SAB") (begin (set_viewport 1) (maximize) ) )
[edit]
Open ik net de properties van mijn firefox-shortcut om sabnzbd te openen, maximaliseert hij dat venster wel!?Voorbeeldje 2 doet dus wel iets, maar niet het juiste...
ook gelezen?Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen
Weet niet of je het zelfde probleem hebt wat ik had, maar heb daar toen een oplossing voor gegeven in dit topic wat je zou kunnen proberen. Maar een echte goeie fix durf ik het niet te noemen.Joopieboy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
Is er inmiddels al een oplossing voor dat firefox zo stroef loopt? Moet nu nml een maand werken met een iets minder snelle pc maar firefox is wel rete traag...
maxjuh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:35:
[...]
Om even op mijzelf terug te komen. Is simpel op te lossen door bij je preferences in de tab security de twee opties met "Tell me if the..." uit te schakelen. Ben je wel iets minder veilig maar dan draait het wel weer als een tierelier.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!