Het grote Ubuntu Topic Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste
Acties:
  • 116.045 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Ik denk dat ik een bugje heb.

Zowel thuis als op kantoor kan ik vanuit firefox geen foto's als wallpaper instellen. Opslaan en dan instellen werkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Dirk schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:58:
Jonn_Glenn, wat jij zoekt is 'dode toetsen'. Die uitschakelen en je bent klaar.
Fire69 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:03:
Dat ligt aan je keyboard layout...
Mijn dank is groot, daar zou ik dus nooit op gekomen zijn (lekker intuitieve naam ook :P). Eerst begreep ik niet wat het met keyboard layout te maken had, zat in dat scherm alsmaar door de "Layout options" te spitten... Uiteindelijk ontdek ik dus dat het recht voor mijn neus stond al die tijd:"Keyboard Layout: USA International (with dead keys)" B) Nu dus "AltGr dead keys" - snap niet dat dat niet de standaard instelling is maar ben iig weer blij. Bedankt!

Fire69: geen idee wat die installatieproblemen betreft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

jep schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:22:
Ik denk dat ik een bugje heb.

Zowel thuis als op kantoor kan ik vanuit firefox geen foto's als wallpaper instellen. Opslaan en dan instellen werkt wel. :)
Hier ook :P
Misschien ligt dat eerder aan FF3b5 ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze in een LTS versie beta software opnemen...

Ook ik liep binnen 5 minuten tegen een leuke bug aan: ik wilde nvidia_glx installeren en aanzetten die ik via synaptic nvidia_glx geinstalleerd. Zie ik vervolgens in het menu een optie voor device management en daar stond een optie om de closed source nvidia driver te installeren. Dus dat vink ik aan met als gevolg dat de nvidia_glx gedeinstalleerd wordt en de nvidia_glx_new wordt geinstalleerd. Echter kan de nvidia_glx niet worden gedeinstalleerd omdat er files hiervan niet kunnen worden gevonden aangezien hij probeert te zoeken in een lib32 directory terwijl ik de 64bits versie heb geinstalleerd en die lib32 dir niet bestaat....

Ik krijg zelf het gevoel dat deze versie wat is gerusht om op tijd tot een release te komen...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
WHiZZi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:14:
Firefox is ook redelijk stabiel (Ik draaide FF 3b5 ook op 7.10, maar was daar niet echt stabiel te noemen)
Stabiel :o hier draait het echt voor geen meter. In heb begin draaide het ok maar nu is het werkelijk waar een ramp. Hardeschijf flipt het heel vaak en dan slaat firefox ook helemaal vast. Gebruik voorlopig maar Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Creepy schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:57:
Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze in een LTS versie beta software opnemen...

Ook ik liep binnen 5 minuten tegen een leuke bug aan: ik wilde nvidia_glx installeren en aanzetten die ik via synaptic nvidia_glx geinstalleerd. Zie ik vervolgens in het menu een optie voor device management en daar stond een optie om de closed source nvidia driver te installeren. Dus dat vink ik aan met als gevolg dat de nvidia_glx gedeinstalleerd wordt en de nvidia_glx_new wordt geinstalleerd. Echter kan de nvidia_glx niet worden gedeinstalleerd omdat er files hiervan niet kunnen worden gevonden aangezien hij probeert te zoeken in een lib32 directory terwijl ik de 64bits versie heb geinstalleerd en die lib32 dir niet bestaat....

Ik krijg zelf het gevoel dat deze versie wat is gerusht om op tijd tot een release te komen...
Dat ze Firefox 3 beta erin hebben gestopt komt geloof ik doordat ze binnen een Ubuntu release niet meer veranderen van (major) versie van een programma. Als ze dan Firefox 2 erin hadden gedaan, had Hardy dus 3 jaar geen Firefox 3 gehad.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Mijn FF meldt: Ubuntu/8.04 (hardy) Firefox/2.0.0.14

Kan dit dan door de Alpha release <-> updates 8.04 dat ik geen FF3 (nog) heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daarnaast is Fx3 al bijna stabiel volgens de roadmap. De beta5 is begin april gereleased en volgens de calendar was op 8 april de RC1 code freeze. Het zal dus niet heel lang meer duren.

Dan ligt Ubuntu natuurlijk nog wat achter met updates van Firefox omdat het nog door de eigen QA gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

har0 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:54:
Mijn FF meldt: Ubuntu/8.04 (hardy) Firefox/2.0.0.14

Kan dit dan door de Alpha release <-> updates 8.04 dat ik geen FF3 (nog) heb??
Misschien heb je ooit een keer een firefox-2 package gepakt? Volgens mij verwijst het gewone firefox package namelijk naar firefox-3.0 dus dan zou je die gewoon moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

John_Glenn schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:31:
[...]

[...]

Mijn dank is groot, daar zou ik dus nooit op gekomen zijn (lekker intuitieve naam ook :P). Eerst begreep ik niet wat het met keyboard layout te maken had, zat in dat scherm alsmaar door de "Layout options" te spitten... Uiteindelijk ontdek ik dus dat het recht voor mijn neus stond al die tijd:"Keyboard Layout: USA International (with dead keys)" B) Nu dus "AltGr dead keys" - snap niet dat dat niet de standaard instelling is maar ben iig weer blij. Bedankt!
Is hiermee dus ook opgelost dat als je ' + t typt, er niets komt? Ik heb hier veel last van op engelse forums, typ veel don't enzo en dat is vreselijk irritant. Ik ga nu de herinstall doen.

Ik weet nu wel dat ik een performance winst heb als de swap partitie eerder op de schijf staat. Haalde eerst met resume hooguit 17 MB/s, nu ruim 22 MB/s. Hele verbetering.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 12:37

Cyphax

Moderator LNX
MaximusTG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:49:
[...]

Dat ze Firefox 3 beta erin hebben gestopt komt geloof ik doordat ze binnen een Ubuntu release niet meer veranderen van (major) versie van een programma. Als ze dan Firefox 2 erin hadden gedaan, had Hardy dus 3 jaar geen Firefox 3 gehad.
Dat, en Mozilla blijft Firefox 3 maar uitstellen en nu zijn ze met beta's klaar die zo onderhand net zo goed zijn als finals, maar toch moeten ze wachten tot juni.
Met als gevolg dat ze bij Ubuntu een keuze moesten maken: of een beta-versie installeren (die zichzelf naar final kan upgraden, anders hadden ze het vast ook niet gedaan), of nog jarenlang versie 2 gaan supporten en daar zou ik ook geen zin in hebben als ik een distributie moest onderhouden.
Creepy schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:57:
Volgens mij valt dat wel mee, ze hadden een paar dagen uitstel kunnen nemen als ze dat nodig hadden gehad, daar kun je een aardig aantal bugs nog wel mee verhelpen en anders komt de eerste update wel. Ze waren aardig op tijd met de eerste alpha dacht ik, de enige tijd die wel erg kort leek was die tussen de rc en deze final.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 25-04-2008 13:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
maxjuh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:08:
[...]

Knap ;) Ik kan er echt niet tegen als ik allerlei meuk erop heb staan die ik niet gebruik, half werkt, mijn menu mega groot maakt etc... Hou van een mooi opgeruimde desktop omgeving en computer :+

Het eerste wat dan ook in mijn script staat die ik run bij een nieuwe installatie is:

[...]
Ja ik ben slecht in opruimen :+

Maar na 3-4 jaar mag een verse herinstall wel toch :P

De backups zijn bijna klaar, toch meer data dan ik dacht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hero Of Time schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:18:
[...]
Is hiermee dus ook opgelost dat als je ' + t typt, er niets komt? Ik heb hier veel last van op engelse forums, typ veel don't enzo en dat is vreselijk irritant. Ik ga nu de herinstall doen.
Ja, dat was precies waar ik gek van werd, en dat is zo opgelost. Als je nu een accent typt verschijnt-ie meteen. Als je het andere gedrag wil moet je nu AltGr+accent (dus de rechter Alt toets meestal) doen en dan een letter. Dat is zo ontzettend veel handiger, niet te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:47
Pff, leer eens azerty gebruiken, dan heb je al die problemen niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Wooo, 8.04 werkt!

Kleine minpuntjes die ik tegenkwam:
- Wireless werkte niet, waarschijnlijk werdt de driver pas na 1e keer opstarten geactiveerd/geinstalleerd. Na een 2e reboot werkte het meteen, en meteen ook beter dan onder Ubuntu 7.10
- De non-free ATi driver voor mn X300 Mobile werdt wel automatisch geinstalleerd en geactiveerd, maar het systeem moest nog herstart worden voordat ie het deed. Hier kreeg ik echter geen melding van, dat was een beetje verwarrend, maar werkt dus na een extra reboot prima :D
- Tijdens de installatie kun je het venster minimaliseren, maar er is geen taakbalk om het terug te krijgen, lol :P gelukkig werkt Alt+Tab wel ;)

Het enige waar ik nog mee zit dat in bepaalde games het geluid kraakt :{ zoals in 20K Light Years Into Space, maar dat vind ik nog wel uit...

Verder niets dan lof natuurlijk :P Compiz is met een handige knop in 1 keer aan te zetten mét wobbly windows :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, voor het eerst sinds lange tijd weer zonder gedoe werkend Direct3D (tnx to ENVY, want nee, het werkte niet out of the box goed :( Ati X700 mobile overigens)
En helaas werkt ook de hoofdtelefoonuitgang niet, maar de oplossing staat ergens in dit kleine topic ;) nu even test of steamgames werken en zo ja, dan eh.. bye bye XP

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

Direct3D? Je bedoeld OpenGL of je bent heel knap.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

glxinfo | grep direct: direct rendering Yes
oh, la ma, ik bedoelde niet direct 3D natuurlijk ;) (brainwashed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Hier ook Ubuntu 8.04 geïnstalleerd.
Nieuwe installatie, geen problemen tegen gekomen.

Kopiëren via samba is veeeeel sneller geworden. Een echt plus punt.
Firefox doet soms raar maar na opnieuw firefox opstarten werkt alles terug goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben atm Ubuntu 8.04 aan het instaleren op mijn RAID 0 setup naast Vista.

So far, so good. :) Ik heb wat truukjes moeten uithalen maar na wat gekloot herkende hij mijn raid en kon ik hem instaleren op een partitie. (Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hoe? :o Dat wil ik ook. Dan komt ie over Vista heen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Firefox 3 rendert een stuk sneller, echt goed. In m'n oude kubuntu waren dingen als een lightbox gewoon niet leuk om tegen te komen.

Verder: ik denk dat ik toch maar weer voor KDE ga gaan. GTK blijft lelijk, en pidgin en rythmbox bevallen me niet. Het enige goede aan deze gnome setup is dat ik niet meer elke keer opnieuw m'n ssh passphrase moet ingeven in de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Sebazzz schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:03:
Hoe? :o Dat wil ik ook. Dan komt ie over Vista heen.
Ik heb 1 vista partitie, daar heb ik in Vista een extra partitie bij gemaakt van 40GB en geformateerd naar EXT3 met Partition Magic.

Toen heb ik dit gevolgt: http://www.ubuntu-in.org/wiki/SATA_RAID_Howto en na wat acracadabra in de console kon ik hem instaleren op de 40GB partitie. (Naast de 300GB vista partitie, ik hoop dat hij hem met rust laat!) Nu nog even gaan kijken hoe ik dat met de bootloader ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Heeft er nog iemand last van een bug in Nautilus.
Je kan de kolom grootte van Naam, Grootte niet aanpassen.
Het is te zeggen, het gaat wel, maar om de kolom kleiner te maken moet je naar rechts schuiven ? |:(
Juist omgekeerd wat je normaal doet. Om de eerste kolom kleiner te maken moet je de laatste kolom kleiner maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nou, het ging niet zonder horten of stoten, maar ik ben er wel. Mijn voeding is niet de meest sterke voor mijn setup en dat gaat heel soms mis. Natuurlijk ook precies op het moment dat je de update draait. Je kan verder niets anders dan een reboot, dus ik hopen dat het goed ging.

Gelukkig bootte de kernel (al geupdate), maar X was kapot. Helaas kon ik ook tty1 t/m tty6 niet in, dus een reboot richting recovery maar. Daar kon ik dpkg --configure -a draaien. Dit ging eerst gedeeltelijk goed (heel veel dependencies), dus dan nog maar een keer dpkg --configure -a. Het ging al weer beter. Helaas veel problemen met gnome. Toen dus maar dpkg --configure -force-all en dat ging weer een stukje beter. Na nog een keer geforceerd en een keer normaal was alles -eindelijk- ok. Voor mij een hele diepe zucht, maar het staat erop.

Voor zover ik kan zien werkt alles naar behoren en gaat het een stuk sneller. Kijken of het eea getweaked kan worden zodat die kernel weer wat kleiner wordt en de opstarttijden korter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

nou ik kan u zeggen: na een te easy install (via win xp... ) en nu even testen met steam en wat games: GEEN gezeik meer met direct rendering, ergo: xp kan gaan :)
(heb anderhalf jaar suse gebruikt als werklaptop, daar draaide dan ook WoW prima op, met ubuntu nooit meer ati drivers correct aan de praat gekregen en wegens eigenlijk alleen nog maar gamen toch weer xp geinstalleerd, maar eh... nu werkt alles gewoon, aan de andere kant besef ik dat ik in de afgelopen 3 jaar toch stiekem veel ervaring heb opgedaan en probleemloos even de command line gebruik, dus... maar voor een ieder die er bang voor is: het werkt eigenlijk wel heel makkelijk, ondanks dat je alle repro's via je package manager kunt installeren, is het gewoon handig. wel is het zo dat als je idd. niet weet dat je mplayer moet hebben om dingen als uitzendinggemist.nl te kunnen kijken, tja.. dat is ook weer niet handig en niemand die je dat direct vertelt..., ach, ooit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je hebt dus 8.04 met Wubi geinstalleerd? Is het dan wel mogelijk om naderhand je Windows te verwijderend? Is het niet handiger om helemaal vanaf een lege schijf te beginnen? (of was je dat al van plan?).

Ik draai nu zelf dus al een tijdje 8.04 op mn laptop, binnenkort de desktop maar eens omzetten, denk dat ik een verse install doe. Heb toch een losse /home partitie, en het ging op mn laptop ook al zo soepeltjes. Kan wel zeggen dat ik me tegenwoordig goed 'thuis' voel in Ubuntu. Heb een mooie stijl/theme gevonden waar ik af en toe aan schaaf. Bij een nieuwe install wordt die meteen gebruikt (handig zon aparte /home) dus voel me meteen weer prettig in mn nieuwe install. Want ik vind Ubuntu in zn standaard vorm niet bepaald mooi... Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal. Hoewel de hoeveelheid ruimte die de standaard theme inneemt (qua pixelopp zeg maar) erg groot is.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ik wilde eerst even checken of nu mijn ati kaart goed zou werken, laatst met een update op mijn desktop ging dat nog steeds niet goed.. dus, ik dacht: ff checken, maar dat wordt dus alsnog een verse install, no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
maxjuh schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:24:
[...]

Stabiel :o hier draait het echt voor geen meter. In heb begin draaide het ok maar nu is het werkelijk waar een ramp. Hardeschijf flipt het heel vaak en dan slaat firefox ook helemaal vast. Gebruik voorlopig maar Opera.
Om even op mijzelf terug te komen. Is simpel op te lossen door bij je preferences in de tab security de twee opties met "Tell me if the..." uit te schakelen. Ben je wel iets minder veilig maar dan draait het wel weer als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, ik heb nu 8.04 ook draaien. Compiz erbij geïnstalleerd. Wel even wennen met die altgr indeling van dead keys. Hibernate en standby doen het direct, hiervoor had ik wat problemen om dat aan de praat te krijgen (standby nooit goed gewerkt, ging er wel in, maar kwam er niet goed uit, geen beeld meer of wat dan ook). Reboot en shutdown deden het ook niet, hij herstartte niet of ging niet uit, maar dat is een ander probleem geweest denk ik.
Mijn wireless ook gelijk gedaan. Ik zat op school en daar hebben we één access point met WPA TKIP en verders niets, die in NM ingevuld, werken, geen probleem. Toen ik thuis kwam heb ik mijn gegevens erin gezet, WPA2 AES en vaste ip adressen, wilde niet direct werken. Ik heb NM ook nooit eerder gebruikt en hoe ik dan vaste adressen in moet vullen weet ik ook niet. Via Apps > System > Network gegevens ingevuld, werkte ook niet. Nieuwe driver gecompiled en via wpa_supplicant laten lopen, gaat weer als een zonnetje, 3 MB/s gehaald. Er is dus duidelijk iets waar de 1.2.0 driver niet overweg mee kan.

Wine en Newsleecher gaat ook goed, binnen een minuut heb ik Newsleecher met gewoon Wine. Gebruikte hiervoor eerst wine-pthread wat ook aanzienlijk sneller was.
De power management ziet er ook goed uit, batterij icoon in de systemtray met info over je accu en directe optie om naar standby of hibernate te gaan, geweldig.

Nu maar even de rest instellen, mis nog het een en ander (oa. Virtualbox, Samba).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds een tijdje gebruik ik ook Ubuntu en ik merk dat ik steeds meer Ubuntu ga gebruiken en steeds minder onder Windows XP werk. Gisteren heb ik de upgrade gemaakt naar 8.04 (online install) en die verliep compleet probleemloos in slechts 20 min. Het is ongelooflijk hoe veel sneller en responsiever het systeem is in vergelijk met mijn XP installatie. XP gebruik ik eigenlijk alleen nog maar om testwerk te doen onder IE7.

Onder de 7.10 versie had ik even wat moeite om mijn ATI 2900xt aan de praat te krijgen maar icm Envy had ik hem direct aan de praat onder 8.04.

[ Voor 18% gewijzigd door Toink op 26-04-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De upgrade van 7.10 naar 8.04 op mijn laptop is compleet mislukt. Halverwege het booten crashed het ding met een kernel panic, zowel bij de normale kernels als de fail-safe boot. Op mijn desktop is het wel gelukt, maar ik kan niet meer hoger dan 800x600 kiezen en dat is een erg vervelende resolutie op een 20" widescreen met een native resolutie van 1680x1050. Ik heb al van alles geprobeerd, en zelfs mijn oude X configuratie teruggezet, maar ik krijg het niet fatsoenlijk aan de gang. Ook duurt het booten op zowel mijn desktop als mijn laptop echt een eeuwigheid, op mijn laptop duurt het 10 minuten tot de kernel panic en op mijn desktop kan ik na zo'n 5 minuten pas mijn username en password opgeven.

Ik denk dat ik weer terugga naar 7.10 en over een week of 2 als er meer updates zijn het nog wel eens probeer. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Iedereen kent hem wel de tracker die standaard in Ubuntu zit, maar werkt voor geen meter. Gister dus maar weer een kans gegeven en hele /home laten indexeren maar het werkt nog steeds heel belabberd. Een simpele search van een woord waarvan ik weet dat het voorkomt in een text file wordt gewoon niet gevonden ;( Ik vermoed dat er vast iets verkeerd gaat bij het indexeren of is het programma echt zo brak?

Zat al te denken om dan maar Google Desktop Search te gaan gebruiken maar vertrouw dat toch niet helemaal. Na wat zoeken weet ik dat er geen informatie wordt teruggestuurd naar Google (als je tenminste niet een bepaalde optie hebt aan staan) maar toch durf ik dat niet aan. De tracker leek mij dus de oplossing maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is de tracker wel bedoeld voor het zoeken in bestanden, en niet slechts voor het zoeken op naam en andere metadata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

grep & find O+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
blaataaps schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:01:
Is de tracker wel bedoeld voor het zoeken in bestanden, en niet slechts voor het zoeken op naam en andere metadata?
Volgens de beschrijving op de website doet het toch iets meer als dat.
Tracker is a tool designed to extract information and metadata about your personal data so that it can be searched easily and quickly.

By using Tracker, you no longer have to remember where you've left your files. To locate a file you only need to remember something about it, such as a word in the document or the artist of the song. This is because as well as searching for files in the traditional way, by name and location, Tracker searches files' contents and metadata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Leuuuukk,,, Ubuntu. Heeft ie mijn hele RAID schijf gedelete en naar ReiserFS geformateerd... Waardoor mijn Vista naar de kloten is. Hij heeft er nog niks opgezet. Maarja, zie nu maar eens een DOS tool te vinden om je partities terug te krijgen met RAID ondersteuning voor ICH9R...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:25
maxjuh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:57:
Iedereen kent hem wel de tracker die standaard in Ubuntu zit, maar werkt voor geen meter. Gister dus maar weer een kans gegeven en hele /home laten indexeren maar het werkt nog steeds heel belabberd. Een simpele search van een woord waarvan ik weet dat het voorkomt in een text file wordt gewoon niet gevonden ;( Ik vermoed dat er vast iets verkeerd gaat bij het indexeren of is het programma echt zo brak?
Ik bekom ook slechte resultaten met tracker. Zoekt wel snel en accuraat, maar hij schijnt enkel te zoeken in recente bestanden. Bestanden/mappen ouder dan 1 week vindt hij nooit.

Morgens eens naar kijken, want het lijkt me best een interessant programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

FiXeR.nl schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:09:
Leuuuukk,,, Ubuntu. Heeft ie mijn hele RAID schijf gedelete en naar ReiserFS geformateerd... Waardoor mijn Vista naar de kloten is. Hij heeft er nog niks opgezet. Maarja, zie nu maar eens een DOS tool te vinden om je partities terug te krijgen met RAID ondersteuning voor ICH9R...
ubuntu formateerd niet zelf, dat moet je tenslotte zelf doen. :)

Ik heb al een een kleine tijd de beta op mn laptop staan en haal gewoon updates binnen dus ben nu "hetzelfde" als de ofi release. Straks eens kijken of alles ook out of the box werkt op mn PC, want dan is de overstap zéér simpel gemaakt lijkt me :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En al helemaal geen reiserfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
MALEADt schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:22:
[...]

Ik bekom ook slechte resultaten met tracker. Zoekt wel snel en accuraat, maar hij schijnt enkel te zoeken in recente bestanden. Bestanden/mappen ouder dan 1 week vindt hij nooit.

Morgens eens naar kijken, want het lijkt me best een interessant programma
Heb net wat forums lopen afspeuren en heel veel mensen hebben er problemen.

Wat voor mij in ieder geval heeft geholpen is:
First, in your session, make sure you kill trackerd

Then at the terminal run:
trackerd -v 2 -R
Nu werkt het echt geweldig moet ik zeggen en razendsnel vind alles _/-\o_ nu hopen dat het blijft werken. Als ik kijk naar hoe de statistics er nu uit zien en dat vergelijk hoe dat er eerst uit zag is dat niet veranderd lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door maxjuh op 26-04-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20
Ik heb zojuist 8.04 geinstalleerd in virtualbox. Installatie etc gaat goed, alleen krijg ik de virtualbox graphics drivers niet aan de praat en blijf ik met een max resolutie van 800*600 zitten. Heb de vbox guest additions geinstalleerd, gereboot, en daarna dpkg-reconfigure xserver-xorg uitgevoerd.

Alleen tijdens de configuratie krijg ik enkel een paar vragen over mijn toetsenbord en thats it :? Normaal gesproken moet hij ook dingen over je videokaart etc gaan vragen maar dat doet hij niet ... iemand hier misschien een oplossing voor?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
IceM schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:56:
Ik heb zojuist 8.04 geinstalleerd in virtualbox. Installatie etc gaat goed, alleen krijg ik de virtualbox graphics drivers niet aan de praat en blijf ik met een max resolutie van 800*600 zitten. Heb de vbox guest additions geinstalleerd, gereboot, en daarna dpkg-reconfigure xserver-xorg uitgevoerd.

Alleen tijdens de configuratie krijg ik enkel een paar vragen over mijn toetsenbord en thats it :? Normaal gesproken moet hij ook dingen over je videokaart etc gaan vragen maar dat doet hij niet ... iemand hier misschien een oplossing voor?
Hier zelfde probleem. Geen werkende videokaart drivers, 8.04 werkt alleen in SafeGraphics-mode op 800*600. En ik als Linux newb weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ook internet werkt niet. En ik zou zooo graag eens goed leren werken met Linux. Maar vraag me af of dat gaat werken met deze versie van Ubuntu (bij 7.04 had ik minder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hier viel de computer (AMD X2 64 bit) met Ubuntu 8.04 (gisteren geupgrade) vandaag spontaan uit! Na opstarten werkte alles weer, ik weet niet of het toeval is, er een heel gammele kernel op zit, of er hardware aan het doodgaan is, maar het was wel even schrikken! Computer heeft vanaf augustus probleemloos gedraaid, en vannacht gaat er dan ook memtest overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
RemcoDelft schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:24:
Hier viel de computer (AMD X2 64 bit) met Ubuntu 8.04 (gisteren geupgrade) vandaag spontaan uit! Na opstarten werkte alles weer, ik weet niet of het toeval is, er een heel gammele kernel op zit, of er hardware aan het doodgaan is, maar het was wel even schrikken! Computer heeft vanaf augustus probleemloos gedraaid, en vannacht gaat er dan ook memtest overheen...
kan een kernel bugje zijn: als ik me goed herinner zit er een bug in de 2.6.24 reeks die computers met 4gb ram en PAE uit zou kunnen doen crashen wegens geheugen corruptie...
(zie http://kerneltrap.org/Lin...ved_2.6.25_Expected_Today )

Zelf til ik niet zo zwaar aan een sporadische crash, bij een dergelijk complex systeem is het toch niet verwonderlijk dat het heel af en toe eens misloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MALEADt schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:37:
[...]
kan een kernel bugje zijn: als ik me goed herinner zit er een bug in de 2.6.24 reeks die computers met 4gb ram en PAE uit zou kunnen doen crashen wegens geheugen corruptie...
(zie http://kerneltrap.org/Lin...ved_2.6.25_Expected_Today )
Deze computer draait 2.6.24-16-generic, maar met "slechts" 2 GB ram...
Zelf til ik niet zo zwaar aan een sporadische crash, bij een dergelijk complex systeem is het toch niet verwonderlijk dat het heel af en toe eens misloopt?
Ik wel, een crash is ronduit onacceptabel voor een OS/hardware. Maar het was zelfs geen crash, maar gewoon hard power-down.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 26-04-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja... Als Windows dat voor heeft zouden de meeste mensen all over the place zijn... Ik vind het ook best irritant, en ik moet zeggen dat 2.6.24 geen al te beste beurt gemaakt heeft hier. 2.6.25 is een stap vooruit, maar nog altijd niet zoals het moet zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ben momenteel ook niet zo erg over 8.04 te spreken (niet specifiel over de kernel ervan, gewoon algemeen).
Ik heb het nu reeds verschillende keren opnieuw geinstalleerd (telkens op een usb-stick, wat dus niet goed gaat), nu op een usb-disk werkt het wel normaal.
Vind het ook vrij raar dat bij iedere install de power-settings anders stonden, dat hij de ene keer wel en de andere keer niet meldde dat er restricted drivers waren...
Vind ik allemaal maar vreemd voor een OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Nog geen crashes meegemaakt, maar er zitten inderdaad wel een paar rare beslissingen in deze release. Kwam op ubuntuforums een probleem tegen waar de b43 driver (die niet werkt tot je Broadcom wlan firmware hebt geinstalleerd) de hele OS installatie platlegt: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=765616 - waarom wordt zo'n driver niet pas geactiveerd nadat je de firmware hebt gesjeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28

Metro2002

Memento mori

Ik heb een probleempje met de Gnome balk, ik had hem voor de installatie op mijn eeepc even opzij geschoven naar rechts zodat ik de knopjes kon aanklikken (800x480 suckt :( ) maar nu krijg ik die balk niet meer naar boven omdat ik de balk zelf niet meer kan aanklikken, ik klik dan steeds op een menu of applet. Iemand een simpele oplossing om dit weer bovenaan neer te zetten? (zonder eerst alle applets weg te gooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Ergens een leeg stukje menu vinden. Dan rechtermuisknop -> eigenschappen
Orientatie: Boven kiezen

Ow, je hebt helemaal niets meer over van menu ? :o

[ Voor 21% gewijzigd door software op 27-04-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onderste rij pixels van je panel is altijd ongebruikt. Bij jou zal dat één van de zijkanten zijn. De beste oplossing zou eigenlijk zijn om de panel-opties altijd in het context-menu te hebben. Tijd voor een feature request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Of ga naar ~/.gconf/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0 en open dat %gconf.xml bestand in een editor. Volgens mij kan je daar de orientation terugzetten naar Top. Dan uitloggen/inloggen (denk ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:19:
Of ga naar ~/.gconf/apps/panel/toplevels/top_panel_screen0 en open dat %gconf.xml bestand in een editor. Volgens mij kan je daar de orientation terugzetten naar Top. Dan uitloggen/inloggen (denk ik?).
Waarom dan niet met de gconf-editor? Dan kan je minder stuk maken. Ik heb niet getest met het direct op de file editen, maar als je het in gconf-editor verandert, worden de aanpassingen meteen in gebruik genomen. Maarja, waarom zou je het register induiken als je de balk ook gewoon aan de ongebruikte plekken kan slepen naar de goede plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

^^ stukken beter plan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57
Terecht dat er wat kritiek is en als het niet werkt moet dat ook zeker gemeld worden. Helaas sneeuwt het positieve nieuws daardoor soms wel een beetje onder. Ik ben hardstikke tevreden met Hardy Heron! Ik heb besloten om een complete herinstall te doen en over te gaan naar de x86-64 versie. Alle hardware in één keer herkent, alles werkt. En na een paar repositories aangevinkt te hebben, had ik ook binnen no-time al m'n software terug. Ik ben zeer tevreden en geniet ervan om elke dag weer met dit OS te kunnen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Ook hier is nu de nieuwe Ubuntu geïnstalleerd (na wat te hebben geëxperiment te hebben met andere distributies), en ik ben ook aangenaam verrast door het gemak waarmee alle hardware wordt herkend en direct gebruiksklaar is (zonder te hoeven rommelen met packages enz.) !

Deze Ubuntu staat nu op m'n laptop in dual-boot met XP, en het werkt zeer goed...

Ik denk dat ik voor alledaags gebruik vanaf nu Linux voorrang geef op XP (en deze laatste enkel gebruiken voor games).

In ieder geval heeft de Linux community (of hoe de fanbase ook heet) er een tevreden gebruiker bij !

respect voor de maturiteit die Linux heeft gewonnen de laatste jaren, de gebruiker heeft eindelijk een waardig alternatief voor Windows ter beschikking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Ik had de RC van Kubuntu geinstalleerd en deze sindsdien geupdate met de nieuwste updates. Betekent dit dat ik nu de final versie draai? Het werkt allemaal prima en heb ook geen zin een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je draait de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik had paar dagen geleden weer is Ubuntu Hardy Heron geinstalleerd, ben helaas wel weer terug in windows xp. Maar waarom:

- dat dualscreen wil toch echt niet lekker werken, ik wil 1650x1080 (extern) samen laten werken met 1280x800 (laptop) maar blijkbaar mag dat niet

- de fan van me laptop heeft hele harde spurts, dus soms gaat ie opeens 2 minuten lang keihard blazen en is daarna weer gewoon stil (heb verschillen programmaatjes en instellingen geprobeerd)

- GIMP vond ik niet echt lekker werken (al zal dat vooral wennen zijn)

- ik kon geen lekker programma vinden om me PHP bestanden te editten (ook hier aantal geprobeerd, zocht zoiets als Textmate op de MAC) en mysql databases te beheren

- goed ftp programma, liefst zoiets als transmit van de Apple (niet dat windows xp dat wel heeft.. maar ik hoopte dat ik dat zou vinden in Ubuntu)

Misschien zegt iemand van; ik weet daar wel een goed programma voor, mocht dat zo zijn dan wil ik et nog wel is proberen. Ik vind ubuntu trouwens verder geniaal, als ik bovenstaande zou oplossen zou het me nieuwe standaard OS worden!

[ Voor 5% gewijzigd door bop op 27-04-2008 14:17 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:42

slazh

Here To Stay

Ik heb gisteren de machine van mijn moeder van xubuntu 7.10 naar 8.04 geupgrade wat opzich prima ging maar ik zit nu nog met een best irritant probleem: als ik Applications > Quit kies en dan vervolgens voor Shutdown of Restart kies, kom ik weer bij het aanmeldt venster terecht.

Het rare is dat ik vanuit het aanmeldt venster -wel- kan afsluiten en rebooten. Nou heb ik al een beetje zitten rondpluizen op verschillende fora maar heb niets kunnen vinden wat enigszins op mijn probleem lijkt.

Weet iemand hier misschien hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ok, Ubuntu is geinstaleerd. (Al hangt hij iedere X aantal uur) Maar man, o, man.. Wat is compiz fusion vet :P

Alleen hoe zit dat nou met Emerald, ik heb het geinstaleerd. Maar hoe enable ik nou zo'n theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
FLeSH schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:14:
Ik had paar dagen geleden weer is Ubuntu Hardy Heron geinstalleerd, ben helaas wel weer terug in windows xp. Maar waarom:

- dat dualscreen wil toch echt niet lekker werken, ik wil 1650x1080 (extern) samen laten werken met 1280x800 (laptop) maar blijkbaar mag dat niet

- de fan van me laptop heeft hele harde spurts, dus soms gaat ie opeens 2 minuten lang keihard blazen en is daarna weer gewoon stil (heb verschillen programmaatjes en instellingen geprobeerd)

- GIMP vond ik niet echt lekker werken (al zal dat vooral wennen zijn)

- ik kon geen lekker programma vinden om me PHP bestanden te editten (ook hier aantal geprobeerd, zocht zoiets als Textmate op de MAC) en mysql databases te beheren

- goed ftp programma, liefst zoiets als transmit van de Apple (niet dat windows xp dat wel heeft.. maar ik hoopte dat ik dat zou vinden in Ubuntu)

Misschien zegt iemand van; ik weet daar wel een goed programma voor, mocht dat zo zijn dan wil ik et nog wel is proberen. Ik vind ubuntu trouwens verder geniaal, als ik bovenstaande zou oplossen zou het me nieuwe standaard OS worden!
Veel van jou punten ben ik al eens tegen aan gelopen en heb de volgende suggesties:
  • PHP: Eclipse PDT is een aanrader, zeker in combinatie met zend debugger. Zie hier voor een voorbeeld en hier voor een installation guide. PHPEclipse is overigens ook een goede optie.
  • MySQL: MySQL administrator en Query Browser zijn prima tools, ben er wel over te spreken. Echter zijn er ook een aantal leuke Eclipse plugins zoals Eclipse SQL explorer bijvoorbeeld (handig als je Eclipse gebruikt als editor).
  • FTP: Nautulis (Places->Connect to Server) of Filezilla
  • GIMP: Photoshop CS/CS2 via wine, werkt goed met de nieuwste wine!
Wat je dualhead setup betreft: heb je een ati of een nvidia chip in je laptop? Tegenwoordig leveren zowel Nvidia als ATI GUI programma's waarmee je vrij gemakkelijk een dualhead configuratie kunt opzetten. Voorwaarde is wel dat je de drivers eerst goed aan de praat moet krijgen (wat bij ATI kaarten vaak wat meer gedonder geeft). Als je de drivers goed aan de praat hebt is het in combinatie met die GUI tools net zo simpels als onder windows.

Wat betreft die spurts van je fan: doet je videokaart (?) dit ook onder windows? Het kan best zijn dat het aan de drivers ligt waardoor je er niet zo veel invloed op hebt behalve dan de goede drivers correct installeren. Je moet natuurlijk niet vergeten dat je videokaart wel voldoende gekoelt moet worden. Als je bijvoorbeeld Compiz gebruikt dan moet je kaart wel iets meer werk verrichten waardoor de kaart actiever gekoelt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:42

slazh

Here To Stay

slazh schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:50:
Ik heb gisteren de machine van mijn moeder van xubuntu 7.10 naar 8.04 geupgrade wat opzich prima ging maar ik zit nu nog met een best irritant probleem: als ik Applications > Quit kies en dan vervolgens voor Shutdown of Restart kies, kom ik weer bij het aanmeldt venster terecht.

Het rare is dat ik vanuit het aanmeldt venster -wel- kan afsluiten en rebooten. Nou heb ik al een beetje zitten rondpluizen op verschillende fora maar heb niets kunnen vinden wat enigszins op mijn probleem lijkt.

Weet iemand hier misschien hoe ik dit kan oplossen?
Mocht iemand anders hier tegen aan lopen: sudo apt-get --reinstall install gdm
Hiermee installeer je GDM opnieuw (want daar ging het volgens syslog mis). Probleem is bij mij nu opgelost in ieder geval :)

Helaas iets te vroeg gereageerd.. werkte slechts een keer en zit nu weer met het zelfde probleem :/

[ Voor 5% gewijzigd door slazh op 27-04-2008 17:25 . Reden: Fix helpt toch niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:36
Ik heb ubuntu 8.04 ook draaien, en alles werkt perfect op mijn geluidskaart na.

Dit is een creative soundblaster X-fi xtreme audio notebook
De beta drivers van creative zelf ondersteunt deze niet aan de praat en kan nergens wat vinden.
Heeft iemand hier toevallig een oplossing wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
software schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:50:
Heeft er nog iemand last van een bug in Nautilus.
Je kan de kolom grootte van Naam, Grootte niet aanpassen.
Het is te zeggen, het gaat wel, maar om de kolom kleiner te maken moet je naar rechts schuiven ? |:(
Juist omgekeerd wat je normaal doet. Om de eerste kolom kleiner te maken moet je de laatste kolom kleiner maken 8)7
Klopt heb ik ook met de view op "List".
Ik weet niet of deze bug al gemeld is bij de ubuntu bug tracker ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
GeniusJennis schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:42:
[...]

Klopt heb ik ook met de view op "List".
Ik weet niet of deze bug al gemeld is bij de ubuntu bug tracker ?
Ik heb gezocht maar ik vind niet direct iets over dit specifiek probleem.
Ik heb een probleem gevonden die erop trekt :
https://bugs.launchpad.net/nautilus/+bug/94014

Doe jij of moet ik de bug report aanmaken ? Bug report is aangemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door software op 27-04-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Kun je van een 32Bits Ubuntu upgraden naar een 64Bits ubuntu? Of dien je dan een gehele nieuwe installatie te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Laatst online: 03-09 12:06
software schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:00:
[...]
Doe jij of moet ik de bug report aanmaken ? Bug report is aangemaakt
Linkje ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

FiXeR.nl schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:45:
Kun je van een 32Bits Ubuntu upgraden naar een 64Bits ubuntu? Of dien je dan een gehele nieuwe installatie te doen?
Resp. neen... En ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik heb alleen nog ervaring met de server-editie van HH, maar ik vind de installatieprocedure wel aanmerkelijk verbeterd. Als hij merkt dat er geen weg naar 'buiten' is, blijft hij het niet meer ellenlang proberen; "Scanning the Mirror".

De eerste HH-server (met niet echt kritische taken) draait als sinds de release als een zonnetje, dus mijn ervaringen zijn nog smetteloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou, het kan wel, maar dat is heel veel geklooi (kernel + rest van software vervangen, dingen die je niet wilt) --> nieuwe installatie is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

8.04 werkt erg prettig en itt tot bij Feisty wordt de WiFi module van m'n laptop nu wel in 1x herkend. Er is echter nog wel 1 probleem: het draadloos netwerk hier wordt gevonden maar het wachtwoord wordt steeds afgekeurd? Het is gewoon WPA/TKIP (zo wordt het ook herkend) maar het wachtwoord wordt steeds geweigerd terwijl deze zeker weten goed is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
Weet iemand hoe ik de NVIDIA-drivers van Geforce FX kan installeren onder Ubuntu 8.04?
Ik kom er maar niet uit. Ze zeggen iets met het commando 'sh' en dan root ofzo, maar volg het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:48:
[...]

Nou, het kan wel, maar dat is heel veel geklooi (kernel + rest van software vervangen, dingen die je niet wilt) --> nieuwe installatie is beter.
Ik ga zo even upgraden, de installatie was toch maar 2 dagen oud :+ . Helaas niet op RAID, want hij ziet RAID wel maar schrijven lukt hem niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sebazzz schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:48:
[...]

Je zit met je toolchain die geen 64 bit ondersteunt (van 64 naar 32 bit zou wél gaan). Je toolchain moet je vervangen en die hangt helemaal aan mekaar van de dependencies (glibc upgrade je niet zomaar even van 32 bit naar 64 bit denk ik). Mocht het wél zo zijn (en iemand real life ervaringen kunnen voorleggen) dan stel ik graag m'n mening bij :). Maar op een draaiende installatie kan je je architectuur niet zomaar switchen vrees ik, zelfs met een chroot in een niet-actieve installatie wordt het moeilijk, indien niet onmogelijk.

Edit: ok, het lijkt technisch mogelijk, maar niettemin - niet iets wat je wil.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 27-04-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
GoTCoast schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:50:
Weet iemand hoe ik de NVIDIA-drivers van Geforce FX kan installeren onder Ubuntu 8.04?
Ik kom er maar niet uit. Ze zeggen iets met het commando 'sh' en dan root ofzo, maar volg het niet!
op deze manier:
http://ubuntuforums.org/s...php?p=4794842&postcount=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zo, nu al twee dagen bezig alles fijntjes in te stellen. Voor mij hoeven bepaalde dingen niet (aMSN en zo), maar de rest van het gezin moet ook onder Linux kunnen werken.

De weerstand van m'n broers en m'n moeder vielen reuze mee.. Een broer vind het zelf ook wel cool volgens mij, en hij hoeft alleen Gametrailers en dergelijke werkende te hebben. De ander is wat jonger dus die wil MSN, en hij is een beetje extreem zwak met computers, dus moest alles hetzelfde zijn als Messenger Live. M'n ma gebruikt alleen Firefox en Thunderbird, dus dat ging allemaal prima.

Toch nog ff een vraag: Hoe krijg ik tekens als e-breve en accents op m'n letters? Welke indeling heb je daarvoor nodig om het gewoon "+e (bijvoorbeeld) te tikken voor zo'n teken?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Engels-Amerikaans Internationaal. Standaard staat ie op Engels. Hij geeft dan wel wat meer accenten dan in Windows, bijvoorbeeld s accent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Net KDE4 remix erop gezet. Ziet er enorm cool uit, jammer dat de nieuwe KDE apps niet allemaal even stabiel zijn. Kopete weigert bvb instellingen als 'geen incoming message bubbles' toe te passen, wat enorm irritant is als je desktop vol met popups komt te staan.

Ik geef 'm nog enkele dagen, als het dan echt lastig blijft ga ik voor de gwne kubuntu metapackage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

link0007 schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:55:
Toch nog ff een vraag: Hoe krijg ik tekens als e-breve en accents op m'n letters? Welke indeling heb je daarvoor nodig om het gewoon "+e (bijvoorbeeld) te tikken voor zo'n teken?
Jij wil denk ik aanzetten wat ik wilde uitzetten:
John_Glenn in "Het grote Ubuntu Topic Deel 7"
:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:50:
8.04 werkt erg prettig en itt tot bij Feisty wordt de WiFi module van m'n laptop nu wel in 1x herkend. Er is echter nog wel 1 probleem: het draadloos netwerk hier wordt gevonden maar het wachtwoord wordt steeds afgekeurd? Het is gewoon WPA/TKIP (zo wordt het ook herkend) maar het wachtwoord wordt steeds geweigerd terwijl deze zeker weten goed is.
Ondertussen dit artikel gevonden. Kennelijk moet je de WPA Supplicant instellen. Jammergenoeg kan nog steeds niet alles automatisch of via gebruiksvriendelijke wizards...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

MadMarky schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:10:
[...]

Ondertussen dit artikel gevonden. Kennelijk moet je de WPA Supplicant instellen. Jammergenoeg kan nog steeds niet alles automatisch of via gebruiksvriendelijke wizards...
Als dat nodig is is er iets zwaar mis hoor. Ook met de live cd kon ik probleemloos op ons WPA draadloos netwerk, zonder een ding te moeten instellen (buiten de key via GUI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
[...]

Hoeft niet hoor. Nu trekt de NetworkManager het zich normaal allemaal aan. Als je het echter manueel (= op de oude manier) wil doen, moet je die WPA Supplicant installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Ik weet niet of je mijn topic in NOS over Hardy gezien hebt?
Dat gaat over een probleem met de gnome-keyring-manager.
Deze zorgt oa voor je paswoorden... Ik had dus ook dat ik steeds dat paswoord opnieuw moest ingeven.
Misschien iets om even te controleren?
Hero Of Time schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:17:

[...]

Wine en Newsleecher gaat ook goed, binnen een minuut heb ik Newsleecher met gewoon Wine. Gebruikte hiervoor eerst wine-pthread wat ook aanzienlijk sneller was.
[...]
Kan je even exact zeggen hoe je Newsleecher start?
wine of wine-pthread doen er bij mij beiden 10min over om NL te starten.
Zet ik wine-phtread echter in een .sh en start ik die, dan is het binnen 10sec opgestart... :?

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fire69 schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:40:

[...]

Kan je even exact zeggen hoe je Newsleecher start?
wine of wine-pthread doen er bij mij beiden 10min over om NL te starten.
Zet ik wine-phtread echter in een .sh en start ik die, dan is het binnen 10sec opgestart... :?
Ik heb een launcher die naar Newsleecher wijst. In een terminal werkt het ook gewoon lekker snel. In de Launcher heb ik het volgende staan:
code:
1
wine "D:\Installed Programs\NewsLeecher\newsLeecher.exe"

Ook via een terminal gaat het gewoon snel. Blader naar de map van Newsleecher, dan "wine newsLeecher.exe" en draaien maar. Ook gewoon via Thunar (draai Xubuntu) is het snel.
Dit is met Wine 0.9.59 en NL 3.9 beta 15 (helaas nog geen nieuwe alpha).

Enige nadeel wat ik nog ondervind is dat Wine blijft draaien nadat alle Wine programma's zijn afgesloten. Zeer irritant.
[...]

Er is een WPA Supplicant GUI in de repo. Gebruik die dan. Ik heb geen enkel probleem met wpa_supplicant. Network Manager daarentegen werkt bij mij thuis niet. Hij kan schijnbaar geen WPA2 AES en hidden SSID aan wat ik thuis gebruik, en vast IP adressen heb ik ook niet kunnen vinden om die in te stellen, behalve op handmatig te doen, maar dan heb je geen NM die je gebruikt (tray icoon). WPA1 staat ook nog aan, maar het zal niet lang duren of dat is ook uit. Maar het kan ook aan de driver hebben gelegen, want wpa_supplicant deed het namelijk ook niet. WPA1 met TKIP deed NM echter wel goed met de oudere driver. Ik heb het hier over de iwl3945 driver, versie 1.2.0. Draai nu 1.2.26.

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 28-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Vanmiddag heb ik eindelijk vakantie, dan ga ik denk een review schrijven over mijn ervaringen met 8.04.

Heeft iemand trouwens tips om Amarok beter de looks van standaard Human theme te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hero Of Time schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:49:
[...]

Ik heb een launcher die naar Newsleecher wijst. In een terminal werkt het ook gewoon lekker snel. In de Launcher heb ik het volgende staan:
code:
1
wine "D:\Installed Programs\NewsLeecher\newsLeecher.exe"

Ook via een terminal gaat het gewoon snel. Blader naar de map van Newsleecher, dan "wine newsLeecher.exe" en draaien maar. Ook gewoon via Thunar (draai Xubuntu) is het snel.
Dit is met Wine 0.9.59 en NL 3.9 beta 15 (helaas nog geen nieuwe alpha).

Enige nadeel wat ik nog ondervind is dat Wine blijft draaien nadat alle Wine programma's zijn afgesloten. Zeer irritant.

[...]
Vreemd. Ik heb de originele link van Newsleecher in het Wine-menu aangepast naar wine-pthread:
env WINEPREFIX="/home/fire69/.wine" wine-pthread "C:\Program Files\NewsLeecher\newsleecher.exe" 

Als ik die start duurt het dus 10min.

Zet ik identiek diezelfde regel in een scriptje, dan start hij direct op.
(Wine 0.9.60 en NL 3.9b15)

Trouwens, als ik enkele malen van workspace switch, verdwijnt mijn NL-venster. Hij draait voor de rest wel gewoon verder...

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Waarom zoveel moeite doen voor Newsleecher als HellaNZB er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij het NL forum zeiden ze ook al over die env variabele. Ik heb deze uitgezet omdat je maar 1 Wine install draait. Dmv de env setting, kan je meerdere wine configs maken.
Frank-NL schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:30:
Waarom zoveel moeite doen voor Newsleecher als HellaNZB er is?
Misschien omdat we NL gewend zijn en er voor hebben betaald? In mijn geval ben ik alpha tester, dus moet wel. Bovendien haal ik nog headers op, iets dat hellanzb niet doet. En SuperSearch is meesterlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Hero of Time op 28-04-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Hero Of Time schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:49:
Er is een WPA Supplicant GUI in de repo. Gebruik die dan. Ik heb geen enkel probleem met wpa_supplicant. Network Manager daarentegen werkt bij mij thuis niet. Hij kan schijnbaar geen WPA2 AES en hidden SSID aan wat ik thuis gebruik, ...
Dan zou ik maar is proberen om hiden van je SSID uit te zetten. Dit heeft namelijk ook geen enkele zin voor je security! Het is een myth die bestaat rondom wireless security.

Het kan resulteren in een trager netwerk en het is zelf minder veilig omdat al je verbonden clients vrolijk het SSID gaan verspreiden. Bij een aantal windows systemen is het zelfs zo dat ze het ook gaan verspreiden als het netwerk niet in range is maar dat kan natuurlijk ook voor linux gelden.

[ Voor 7% gewijzigd door maxjuh op 28-04-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Metro2002 schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:34:
Ik heb een probleempje met de Gnome balk, ik had hem voor de installatie op mijn eeepc even opzij geschoven naar rechts zodat ik de knopjes kon aanklikken (800x480 suckt :( ) maar nu krijg ik die balk niet meer naar boven omdat ik de balk zelf niet meer kan aanklikken, ik klik dan steeds op een menu of applet. Iemand een simpele oplossing om dit weer bovenaan neer te zetten? (zonder eerst alle applets weg te gooien)
zit nu even niet achter een linux pc, maar je menubalk is gewoon een programma, namelijk Gnome Panel. Ik had een paar installs terug op mijn desktopbak dat ik vaak alle panels kwijt was na opstarten, dus zodoende had ik een shortcut naar panels op mijn desktop gezet (gewoon iets met even zoeken naar panels of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Hero Of Time schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:31:
Bij het NL forum zeiden ze ook al over die env variabele. Ik heb deze uitgezet omdat je maar 1 Wine install draait. Dmv de env setting, kan je meerdere wine configs maken.

[...]

Misschien omdat we NL gewend zijn en er voor hebben betaald? In mijn geval ben ik alpha tester, dus moet wel. Bovendien haal ik nog headers op, iets dat hellanzb niet doet. En SuperSearch is meesterlijk.
Jah ik zie het voordeel van NL niet zo hoor. Hellanzb doet alles wat ik wil repareert en pakt het uit. En supersearch is helemaal niet nodig met websites als binsearch.info

Voor de gene die nog een front-end zoeken voor Hellanzb ik kwam gister lottaNZB tegen en werkt heel aardig. Zijn er nog zat meer te vinden btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hero Of Time schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:31:
Ja, maar ik gebruik die env ook gewoon in het script, en dan werkt het toch nog normaal. :P
Zal eens zonder proberen...

[edit]
Getest, doet het niet... :/
[...]

Daarom idd.
Plus dat het gewoon een superhandig programma is. Ik heb eerst ook Hellanzb geinstalleerd (met LottaNZB erbij) gehad, maar als je NL gebruikt hebt, wil je niks anders meer. :)
Of je wil natuurlijk je downloads thuis via het web beheren. Maar ik leech gewoon op mijn werk. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 28-04-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh! Dood aan Firefox 3! :( Wat bezielt Canonical om een betaversie van een webbrowser te gebruiken in een final release van Ubuntu? (Dat weet ik eigenlijk wel hoor :+) Ik heb uit pure frustratie maar weer Firefox 2 geïnstalleerd. Ik was het zat dat mijn webbrowser elke keer als ik een flashvideo wilde kijken weer vastliep, om het maar niet over de andere overklaarbare crashes te hebben...

Tot kijk Firefox 3, ik zie je wel weer als je uit de beta-fase komt :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of je installeerd Opera :+

@Maxjuh, binsearch en andere index sites hebben wel eens verrotte NZB bestanden, daar heeft SuperSearch geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 12:37

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:12:
Argh! Dood aan Firefox 3! :( Wat bezielt Canonical om een betaversie van een webbrowser te gebruiken in een final release van Ubuntu? (Dat weet ik eigenlijk wel hoor :+) Ik heb uit pure frustratie maar weer Firefox 2 geïnstalleerd. Ik was het zat dat mijn webbrowser elke keer als ik een flashvideo wilde kijken weer vastliep, om het maar niet over de andere overklaarbare crashes te hebben...

Tot kijk Firefox 3, ik zie je wel weer als je uit de beta-fase komt :w
Hoewel Fx3 bij mij niet crasht bij Flash-video's (dat deed Fx2 bij mij nog weleens) ben ik absoluut niet onder de indruk van het ding vooralsnog. Stom genoeg gaat het topic met al die gifjes in de HK zonder enig probleem, is razendsnel, maar op willekeurige momenten vreet die browser zonder reden (2 tabs open, 1 Google en 1 t.net) 99% CPU en kan je er weinig mee. Dat is niet fijn. En ik heb er meer mensen over horen klagen.

Misschien hadden ze beter Fx2 mee kunnen leveren en dan in juni kijken of Firefox2 niet een update naar deel 3 kan maken. Zo niet, eens pushen bij Mozilla, zij hebben dit mede veroorzaakt en zorgen ongewild er toch voor dat mensen een slechte indruk krijgen van hun product.
Ubuntu zelf kan ook zichzelf upgraden en dat is een heel OS, lijkt me dat ze dat met een browser ook moeten kunnen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had daarnet even zitten klooien met de .. hm, hoe heten die dingen eigenlijk... je icoontjes van de networkmanager en Pidgin en zo... :P
Nou ja, die kreeg ik dus niet verplaatst.
Nou herstart ik mijn X, staan ze dus zowat overal natuurlijk... :/ En ik krijg ze niet terug waar ze horen!
Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen