Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Als het over de hele wereld de 24e moet zijn zal dit inderdaad aan het eind van de middag begin van de avond worden....Nakebod schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:26:
Ga er vanuit van wel
Denk dat <1 dag resterend "coming soon" is. Als in, binnen een paar uur gok ik.
Kijk, hier is het nu al een tijdje 24 april, maar in Amerika nog maar net, dus ergens zou het me niets verbazen als ze hem pas over 6-12 uur releasen.
Quod licet lovi, non licet bovi
Verwijderd
Je hebt nu verschillende spelers en verschillende screensettings geprobeerd zonder dat het iets oplost. En vooral je opmerking dat ie het ook doet als de gewoon stroomgebruikt verbaast mij ....dus dan vraag ik me ondertussen af of het nog wel een specifiek os/sw probleem is.Fire69 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:12:
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Dit is namelijk heel vervelend want het gebeurt ook als ik een filmpje zit te kijken
Misschien rare suggestie maar is er niet een bizarre bios setting die dit veroorzaakt ?
Daar ga ik eigenlijk wel van uit, dat is, helaas, wel vaker zo met software/game releases.MrDry schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:41:
[...]
Als het over de hele wereld de 24e moet zijn zal dit inderdaad aan het eind van de middag begin van de avond worden....
En komt ie eerder (Soms lekken er al wat mirrors) dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
Klik hier om de laatste theorieën op dit gebied te volgenMrDry schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:41:
[...]
Als het over de hele wereld de 24e moet zijn zal dit inderdaad aan het eind van de middag begin van de avond worden....
Verwijderd
http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/ubuntu.iso/8.04/ zou 1 van de eerste zijn
En volgens mij is BIT ook al online http://nl.releases.ubuntu.com/releases/8.04/
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Welke software zou er niet draaien moest ik de 64-bit nemen? Windows-soft via Wine of zo?64-bit PC (AMD64) desktop CD
Choose this to take full advantage of computers based on the AMD64 or EM64T architecture (e.g., Athlon64, Opteron, EM64T Xeon, Core 2). If you have a non-64-bit processor made by AMD, or if you need full support for 32-bit code, use the Intel x86 images instead.
Of zijn er ook Linux-dingen die niet gaan draaien dan?
BTW, de iso's van de links hierboven zijn al gewoon beschikbaar, dus start your engines
Jup, ik ben ook aan het hengelen.Fire69 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:00:
BTW, de iso's van de links hierboven zijn al gewoon beschikbaar, dus start your engines
volgens mij stond dat er bij de vorige 64-bit versies ook bij. Ik heb nu 7.10 64 bit draaien en ik merk niet echt dat software niet werkt.Fire69 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:00:
[...]
Welke software zou er niet draaien moest ik de 64-bit nemen? Windows-soft via Wine of zo?
Of zijn er ook Linux-dingen die niet gaan draaien dan?
Nu gebruik ik hem puur als internet bak dus veel vreemde software heb ik er ook neit op.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dan herbegin ik maar eens volledig, we zien wel.
Heb de iso inmiddels al 2x binnen
Torrent duurde nogal lang om te verbinden, en mijn plan was om dan maar snel voor de drukte via http te downloaden, om daarna naar de torrent directory te verplaatsen om te seeden, alleen de http download was sneller klaar dan dat ik terug was, en toen was de torrent ook alweer bijna klaar met downloaden, nu verder seeden.
En blijkbaar ondersteund die server geen resume

Beetje extra load dus, maar zo druk zal het momenteel nog niet zijn denk ik, op Ubuntu.com staat nog steeds 'Coming soon'
Zal straks de 32-bit ook maar binnenhalen dan, zo test ik ze beide wel eens.
Die hebben extra servers ingezet, laten we er maar gebruik van maken
edit: okee die link had Nakebod ook al geplaatst.. ik seed nu de x86 versies van desktop en server, let wel dat de release nog niet officieel is en nog ingetrokken kan worden
[ Voor 33% gewijzigd door user109731 op 24-04-2008 13:15 ]
De school zit op het netwerk van belnet, dus ik kan extra snel de iso binnen halen
[ Voor 3% gewijzigd door software op 24-04-2008 12:52 ]
Als je een half uur wacht tot Belnet hem update, kan je hem op die tijd al van een andere mirror halen
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
idemstraffe_hendrik schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:17:
heh... ik ben aan het hengelen bij twente..
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat betekend nog niet dat je hele OS gecrashed is.Fire69 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:43:
ISO was hier half binnen, crashed mijn X (stabiel hoor, dat Linux-OS).
startx ftw
Juist, maar Firefox was wel weg, dus download was ook foetsieSpike1506 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:32:
[...]
Dat betekend nog niet dat je hele OS gecrashed is.
startx ftw
Trouwens, 8.04 begint niet zo goed voor mij.
Install ging OK, bleef wel dikke 5min hangen op 'Creating User'
Boot gaat OK tot de login, username/password, en dan een mooi zalmroze scherm en verder niks meer.

Failsafe Gnome als sessie maakt geen verschil.
Iemand tips? xorg.conf even checken misschien?
Lekker aan het downen en daarna lekker seeden. Binnen 10 seconden zat ik al op 1,2MB/sThe Ubuntu team is pleased to announce Ubuntu 8.04 LTS (Long-Term Support)
on desktop and server, continuing Ubuntu's tradition of integrating the
latest and greatest open source technologies into a high-quality,
easy-to-use Linux distribution.
Read more about the features of Ubuntu 8.04 LTS in the following press
releases:
Desktop edition http://www.ubuntu.com/news/ubuntu-8.04-lts-desktop
Server edition http://www.ubuntu.com/news/ubuntu-8.04-lts-server
[ Voor 7% gewijzigd door sub0kelvin op 24-04-2008 14:44 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
<slangasek> ladies and gentlemen, I have an announcement to make
<slangasek> I'm now going to bed
<slangasek> because Ubuntu 8.04 LTS has been released :-)
Verwijderd
Ik heb al hem binnen, zo'n uurtje geleden.
Ik nu aan het seeden, via bittorent.
Hij staat ook al op usenet FTD - OpenFTD.
Had ook gehoopt dat mijn Nowplaying screenlet het weer zou doen met Rhythmbox icm Last.fm. Helaas.
[ Voor 21% gewijzigd door Tranzy op 24-04-2008 15:06 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Keep it simple stupid
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat raar... ik probeer het nu al weken voor elkaar te krijgen. Standaard 7.10 install en nu ook met 8.04. Ik start alleen maar Rhythmbox op ..selecteer de plugin ..vul mijn usernamen in en start daarna de nowplaying screenlet. Daar zie ik wel de titels staan ... alleen niet de covers.jelly schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:08:
bij mij werkt rhythmbox + nowplaying screenlet + last.fm goed hoor en er zijn wel veranderingen bij rhythmbox zoals meer albumcovers merk ik.
ps. Ik heb echt problemen met font rendering zeg... www.nu.nl ziet er standaard weer mega groot uit,
Verwijderd
Ik heb hem via Bittorent gedownload.Joopieboy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:09:
Eindelijk de release van 8.04, werd tijd, maar de downloads schiet niet op... 30/40 en soms uitschieters naar 50 kb/s. Achja, vanavond is hij wel binnen dus vanacht maar gaan kloten.
Op het laatst hij had de maximale snelheid.
Ik ben nu aan het seeden, omdat heb al 1 1/5 uur binnen heb.
Op Usenet staat hij ook, OpenFTD.
Fonts op 7.10 met Nu.nl

en 8.04

Fonts op 7.10 met tweakers

en 8.04

Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) Server at www.ubuntu.com Port 80
Heb je de mstcorefonts geinstalleerd staan?Tranzy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:32:
Even een verschil wat de fonts betreft ...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
about:config
layout.css.dpi -> 96 (of welke DPI-setting je dan ook gebruikt).
Als dit niet helpt (en de juiste fonts geïnstalleerd zijn) mag je Canonical een schop gaan geven. Voor zover ik weet is dit alleen een issue bij de Linux-versie van Firefox 3.
[ Voor 22% gewijzigd door Jungian op 24-04-2008 15:55 ]
0.0
Voor zover jij weet, heb je daar ook een bron voor? Voor zover ik weet heeft MS ze zelf offline gehaald, maar vermeldde de bijgaande licentie dat ze vrij te verspreiden en gebruiken zijn (en die licentie vervalt niet opeens als ze ze offline halen), anders zijn ze ook niet zonder problemen op sourceforge te hosten lijkt me.Borromini schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:48:
In principe mag je die dingen alleen op Windows gebruiken of wanneer ze door Microsoft aangeleverd zijn vziw. En dat is niet het geval als je die op Linux draait. Je kan zeggen 'ik heb ze van m'n Windows-installatie gehaald', maar goed...
[ Voor 35% gewijzigd door blaataaps op 24-04-2008 15:53 ]
Nee?llevering schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:43:
[...]
Heb je de mstcorefonts geinstalleerd staan?
Daar staat -1 bij layout.cssJungian schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:51:
Even (hopelijk) als antwoord op de vraag hierboven :
about:config
layout.css.dpi -> 96 (of welke DPI-setting je dan ook gebruikt).
Als dit niet helpt (en de juiste fonts geïnstalleerd zijn) mag je Canonical een schop gaan geven. Voor zover ik weet is dit alleen een issue bij de Linux-versie van Firefox 3.
Dit is bij een default install. ..maar zal die fonts eens installeren
[ Voor 60% gewijzigd door Tranzy op 24-04-2008 16:02 ]
Deze site. Zoals vaker zit er wel een addertje onder het grasblaataaps schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:52:
[...]
Voor zover jij weet, heb je daar ook een bron voor? Voor zover ik weet heeft MS ze zelf offline gehaald, maar vermeldde de bijgaande licentie dat ze vrij te verspreiden en gebruiken zijn (en die licentie vervalt niet opeens als ze ze offline halen), anders zijn ze ook niet zonder problemen op sourceforge te hosten lijkt me.
Microsoft used to offer for free download a set of fonts which are commonly used on web sites (usually made with Microsoft tools), but stopped doing so. The fonts' value is probably debatable, but there is a way to still install them. They're redistributable only in their original form, which means they can't be distributed as rpm, but everyone is free to make their own rpm.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dan hadden ze dat moeten bedenken /voordat/ ze zeiden "iedereen mag dit verspreiden in het originele formaat", de huidige omslachtige manier door ze als .exe te downloaden en dan uit te pakken is dan ook legitiem lijkt me, zelfs als de oorspronkelijke bron weg is ruikt het niet opeens minder legaal.Borromini schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:05:
[...]
Had het geen probleem geweest dan had Redmond ze wel online gelaten, neen?
Natuurlijk mag iedereen zelf kiezen of hij deze fonts installeert of niet, en principiele redenen om dat wel/niet te doen zijn prima natuurlijk, maar ik denk niet dat "legaliteit" een rol moet spelen hier
[ Voor 17% gewijzigd door blaataaps op 24-04-2008 16:10 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 24-04-2008 16:12 ]
Dat verandert alleen niet aan die brakke automatische DPI-glazen bol van (de Linux-versie van) Firefox 3.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:12:
Gezeur over die fonts. Iedereen met fontproblemen doe dit: sudo aptitude install msttcorefonts
En klaar ben je.
[ Voor 255% gewijzigd door Jungian op 24-04-2008 16:14 ]
0.0
Verwijderd
En klaar ben je.
Denk dat een hoop mensen balen dat ze alsnog MS meuk moeten installerenVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:12:
Gezeur over die fonts. Iedereen met fontproblemen doe dit: sudo aptitude install msttcorefonts
En klaar ben je.
Tsja - elk bedrijf neemt wel van die beslissingen waar ze later spijt van hebben. Ik denk dat Microsoft daar geen uitzondering op isblaataaps schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:08:
[...]
Dan hadden ze dat moeten bedenken /voordat/ ze zeiden "iedereen mag dit verspreiden in het originele formaat", de huidige omslachtige manier door ze als .exe te downloaden en dan uit te pakken is dan ook legitiem lijkt me, zelfs als de oorspronkelijke bron weg is ruikt het niet opeens minder legaal.
Natuurlijk mag iedereen zelf kiezen of hij deze fonts installeert of niet, en principiele redenen om dat wel/niet te doen zijn prima natuurlijk, maar ik denk niet dat "legaliteit" een rol moet spelen hier
Als gevolg werd Ubuntu niet gestart en belandde ik in op commandline scherm (zwart scherm waar ik commando's moest invoeren?
Toen heb ik de PC maar opnieuw opgestart en daarna probeerde ik Ubuntu direct te installeren, maar toen kwam ik direct in het commandline scherm, dit keer geen melding over mijn grafische kaart.
Heb ik mss de verkeerde ISO gedownload? Of waar zou dit aan kunnen liggen, met 7.04 geen problemen gehad.
Mijn Fujifilm CD zijn 702 MB, ubuntu heeft 705 MB nodig
Raar dat deze nu zo groot is, de md5sum is ok.
[ Voor 26% gewijzigd door eth0 op 24-04-2008 16:37 ]
Wat voor videokaart heb je? Je kunt de alternate-cd proberen, dan installeer je in tekstmodus. Mogelijk gaat het dan wel goedmonnick schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:18:
Heb ik mss de verkeerde ISO gedownload? Of waar zou dit aan kunnen liggen, met 7.04 geen problemen gehad.
Verwijderd
Ja, of dus sudo apt-get install ttf-liberation. Dan heb je geen rare juridische constructies nodig zodat je toch Microsoft's fonts kan gebruiken. Liberation Serif vervangt Times, Sans vervangt Arial, en Mono vervangt Courier.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:12:
En klaar ben je.
ATi Radeon X800 xx (letters qua type weet ik niet), maar dat is een best standaard videokaart toch? Zou wel ondersteund moeten worden lijkt me? En aangezien Ubuntu Feisty Fawn ook gewoon werkt....JanDM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:42:
[...]
Wat voor videokaart heb je? Je kunt de alternate-cd proberen, dan installeer je in tekstmodus. Mogelijk gaat het dan wel goed
Ik ga morgen beginnen met mijn herinstallatie van Xubuntu. Dat wordt nog wat, vooral met mijn wireless, want als ze nog steeds iwlwifi 1.2.0 gebruiken, heb ik geen goed werkende kaart. En dat is vreemd, want het is meerdere malen op launchpad gezet dat die versie niet correct werkt voor de 3945 kaarten. En dat terwijl 1.2.0 is aangetekend als officiële centrino driver. Gelukkig werkt 1.2.26k van www.linuxwireless.org prima.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Gebruikt Xubuntu een andere driver voor de 3945 wireleskaart dan? Hier namelijk geen enkel probleem met die zelfde wireless kaart in Ubuntu.Hero Of Time schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:21:
Ik ga morgen beginnen met mijn herinstallatie van Xubuntu. Dat wordt nog wat, vooral met mijn wireless, want als ze nog steeds iwlwifi 1.2.0 gebruiken, heb ik geen goed werkende kaart. En dat is vreemd, want het is meerdere malen op launchpad gezet dat die versie niet correct werkt voor de 3945 kaarten. En dat terwijl 1.2.0 is aangetekend als officiële centrino driver. Gelukkig werkt 1.2.26k van www.linuxwireless.org prima.
Ik probeer het laptoppie van mijn moeder te upgraden maar hij doet niks:
- In de update manager zijn er geen update oid te downloaden;
- sudo apt-get distupgrade heeft 0 pakketten.
Misschien een gerelateerd probleem: update-manager is niet te updaten, want hij klaagt dat het post installatie script de foutwaarde 137 terug geeft, maar als ik Goochel dan zie ik verouderde topics met foutwaarde 124 waarvan de oplossing voor het probleem ook niet duidelijk is. Zijn er config bestanden van update-manager die ik kan verwijderen? Die update-manager zit heel de packagemanager -en daardoor mij- dwars.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hoe kan ik vanuit de CLI mijn config aanpassen naar de juiste videokaart? Ik heb geen flauw benul hoe dat moet.
Het is een Geforce 6 en deze driver moet erop. Maar de anawijzingen zijn volgens mij alleen geschreven om vanuit een GUI te werken.
==
hoi
Saved by the buoyancy of citrus
Waarschijnlijk is dit al genoeg om de standaard nv-driver te gebruiken:Eusebius schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:43:
Probleembje: ik heb een nieuwe videokaart in mijn PC gestopt en nu kom ik uit op de CLI. Als ik opstart met de LiveCD krijg ik gewoon een GUI (niet optimaal).
cd /etc/X11 sudo mv xorg.conf xorg.conf_backup
Vervolgens kun je eventueel de binaire driver uit de repo installeren, ik zou niet de versie van nvidia.com gebruiken.
of wat Cyphax zegt
[ Voor 15% gewijzigd door user109731 op 24-04-2008 18:47 ]
1,4 mb per seconden. Dus dan heb je hem zo binnen.
Vuur(Vliegende)Vogel
Verwijderd
Update verliep zonder problemen; nog niet uitgebreid getest.
2b70e2f60ec2cb3ec85eaa0b5a820a0f01502f6b hardy-alternate-i386.iso 644MiB
339701c68b385355908875638b6bde91ff0fb2b2 hardy-alternate-i386.iso 643MiB
54e726681fa3987809d8b11711ae723fe2146958 hardy-alternate-i386.iso 676MiB
762eeaa7a28e40753ebae0f885981d2545ea54c8 hardy-alternate-i386.iso 850MiB
9c7790777e971b73b5bdf005b3790c5e5e88916b hardy-alternate-i386.iso 682MiB
db689378e79ec39dacbb40fd327368385a0ddc3b hardy-alternate-i386.iso 674MiB
Dat zijn nightlies denk ik, hier staan de goede: http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/monnick schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:30:
Omdat de normale Ubuntu CD niet werkt ga ik nu een poging wagen om te installeren mbv de Alternate CD. Deze wil ik via torrents gaan hengelen maar ik zie 5 ISO bestanden staan, wellicht een erg domme vraag maar welke moet ik nemen?
Vind Hardy niet heel erg vernieuwend maar had dat ook niet verwacht. Ben even langer als een jaar geleden begonnen met Ubuntu als main OS te draaien en als ik het daarmee vergelijk is het verschil behoorlijk als ik kijk naar zaken als connectie leggen met een wireless netwerk, goede nvidia drivers (maar dat kan ook liggen dat mijn videokaart nu wat ouder is), zitten naar mijn idee nu veel meer packages in de respositories, was toen erg omslachtig om mijn touchpad goed aan de praat te krijgen en zo zijn er vast nog meer dingen dus dat beloofd wat over een jaar.
Ben me ook erg thuis gaan voelen in Linux en wil dan ook zeker niet meer terug naar XP (als je eenmaal met de CLI door heb is het geweldig, meerdere desktops ik kan niet meer zonder, programma installeren doen we heel snel via apt-get en je bent altijd voorzien security patches etc). Maar toch kan je niet om XP heen als je in .net moet gaan programmeren voor projecten, enigste waar ik nog XP voor gebruik.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
je zult altijd mensen hebben die het leuk vinden iemand met dyslexie te gaan verbeteren

Verwijderd
maxjuh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:22:
[...]
je zult altijd mensen hebben die het leuk vinden iemand met dyslexie te gaan verbeteren![]()
Use the Firefox spell checker, Luke!
Mono?maxjuh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:47:Maar toch kan je niet om XP heen als je in .net moet gaan programmeren voor projecten, enigste waar ik nog XP voor gebruik.
Ik dacht dat Redmond zo blij was dat De Icaza dat implementeerde...

Het is ook altijd wat...
edit: Zo te zien gaat het met mijn SATA schijven verkeerd. Vreemd dat de vorige 7.10 kernel nergens last van had

edit2: Kernel bugje dus, heel fijn... Na wat googlen werkt het booten met pci=nomsi, wat dat dan ook weer mag doen

[ Voor 51% gewijzigd door strandbal op 24-04-2008 20:57 ]
Hier stond een dode link.
Verwijderd
Ja, omdat het een one way street is. Hobbyisten gaan lekker Mono gebruiken, maar voor het echte werk moet je opeens 100% compatibiliteit hebben. Dan is opeens Mono geen optie meer. Mono is gewoon aas om nog wat extra developers aan Windows vast te pinnen.Borromini schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:35:
[...]
Mono?
Dat is gezien vanuit het oogpunt van Microsoft natuurlijk. Het Mono project zelf vindt waarschijnlijk .NET gewoon een lekker platform, en wil het namaken. Ik zou zeggen: streef dan geen compatibiliteit na, maar neem de principes over en ga dan je eigen weg.
Het is wel handig voor Wine natuurlijk. Die hoeven het .NET framework nu niet zelf te programmeren. Sinds Vista is .NET een vast onderdeel van Windows, dus Wine zal het ook moeten implementeren.
Ik draai namelijk de beta, maar zie vandaag nog geen updates. Waar kan ik zien of ik al de final heb?
Verwijderd
Jap die heb ik alVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:33:
[...]
offtopic:
Use the Firefox spell checker, Luke!
Wist het bestaan daar niet eens van af.Borromini schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:35:
[...]
Mono?
Vraag me ook ten zeerste af of dat wel 100% goed gaat werken. Ga dan voor de makkelijke weg. Visual Studio 2008 pro downloaden van MSDNAA, dual boot en ik ben tevreden.
Het zou niet zo mooi zijn als er op de valreep voor de final release nog een flinke zooi updates zouden komen. Er is trouwens een commando om je versie na te gaan:Unicron schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:58:
Hoe kan je zien welke versie van Hardy er geinstalleerd is?
Ik draai namelijk de beta, maar zie vandaag nog geen updates. Waar kan ik zien of ik al de final heb?
lsb_release -a
Verwijderd
Volgens Google zijn er zelfs mensen die voorstellen om deze optie standaard aan te zetten bij kernels hoger dan 2.6.20strandbal schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:46:
edit2: Kernel bugje dus, heel fijn... Na wat googlen werkt het booten met pci=nomsi, wat dat dan ook weer mag doen
The kernel blows up when we start the network unless we turn off MSI.
Zie: http://www.redhat.com/arc.../2007-March/msg00146.html
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 22:23 ]
Goed om wetenVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:56:
[...]
Ja, omdat het een one way street is. Hobbyisten gaan lekker Mono gebruiken, maar voor het echte werk moet je opeens 100% compatibiliteit hebben. Dan is opeens Mono geen optie meer. Mono is gewoon aas om nog wat extra developers aan Windows vast te pinnen.
Daar heb ik meerdere over gehoord dat het voor hem/haar wel prima werkte. Het ligt denk aan de revisie van de kaart of een ander punt. Op een of andere manier heb ik altijd iets dat nooit lekker werkt in een keer. Ik maak trouwens verbinding via config files en wpa_supplicant (combi interfaces en wpa_supplicant.conf). Werkt normaal altijd, behalve bij deze versie. De iwlwifi die bij Gutsy zit werkt ook al niet (1.1.0 even uit mijn hoofd). Alleen 1.1.17 heeft het prima bij mij gedaan, en nu deze 1.2.26.maxjuh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:37:
[...]
Gebruikt Xubuntu een andere driver voor de 3945 wireleskaart dan? Hier namelijk geen enkel probleem met die zelfde wireless kaart in Ubuntu.
Even wat anders, heeft het nog performance winst voor hibernate als je je swap partitie aan het begin van je hdd zet? Ben nu bezig met mijn data partitie te verplaatsen zodat de swap ervoor kan staan. Duurt alleen een paar uurtjes. Ik ga nu slapen, als ik wakker wordt zal hij wel klaar zijn
Commandline FTW | Tweakt met mate
Eerst heb ik de normale desktop i386 cd gedownload. Deze gaf fouten met de videokaart en ik belandde in een commandline venster (ik ben niet de enige er waren meer mensen op het Ubuntu forum die hier last van hebben). Vervolgens heb ik de alternate CD gedownload en gebrand.
Na het booten vanaf deze CD wilde ik gaan installeren, maar dat lukte niet omdat ik de hele tijd de foutmelding krijg dat de setup niet de oude installatie kan overschrijven omdat de bestanden niet verwijderd kunnen worden ofzo.
Toen - na lang kloten - weer PC opnieuw geboot om terug te gaan naar Windows. Maar heee, leuk GRUB loader werkte niet meer. Dus ik even wanhopig (hoewel, ik heb goede backups
Toch zou ik graag een nieuwere versie van Ubuntu draaien aangezien de drivers voor m'n netwerkkaart niet standaard ondersteund worden in 7.04, en sinds ik geen ster ben met Linux is het een enorm gepuzzel om uit te vinden hoe ndiswrapper werkt.
Waarom? Nou, dat zit als volgt:
Ik heb in 2004 of 2005 de eerste (beta) Kubuntu-installatie op deze laptop gezet, deze heeft heel veel updates en upgrades gehad en is ergens in 2007 omgegaan van Kubuntu naar Ubuntu dmv een apt-get ubuntu-desktop en gdm als default.
Maar ik wordt een beetje gek van de ladingen oude meuk, KDE-applicaties die ik allang niet meer gebruik, resten uit oudere distro's waar inmiddels iets nieuws voor is en de chaos op mn drive vanwege mijn niet geheel geordende leven
Dus, heb ik maar besloten een dikke backup te maken van mn home-folder, mn downloads, mn virtuele machines en mn htdocs!
Als het goed is kan ik over 30 mins gaan installeren, de CD ligt al gebrand klaar (was als torrent in 10 mins binnen).
Vanmiddag had ik m al op mn werk gedownload 10 mins nadat ie online was (toen was de site nog snel
Ook was ik er op tijd bij voor een limited edition t-shirt

KnapNoxious schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:42:
Zo, ik ben alles aan het backuppen voor een verse installatie ipv een upgrade
Waarom? Nou, dat zit als volgt:
Ik heb in 2004 of 2005 de eerste (beta) Kubuntu-installatie op deze laptop gezet, deze heeft heel veel updates en upgrades gehad en is ergens in 2007 omgegaan van Kubuntu naar Ubuntu dmv een apt-get ubuntu-desktop en gdm als default.
Maar ik wordt een beetje gek van de ladingen oude meuk, KDE-applicaties die ik allang niet meer gebruik, resten uit oudere distro's waar inmiddels iets nieuws voor is en de chaos op mn drive vanwege mijn niet geheel geordende leven
Het eerste wat dan ook in mijn script staat die ik run bij een nieuwe installatie is:
apt-get remove --purge gnome-games gnome-games-data gnome-cards-data f-spot xsane xsane-common ekiga transmission-common transmission-gtk brasero rhythmbox totem totem-common totem-gstreamer totem-mozilla totem-plugins
Alhoewel even opzoeken in synaptic ook zo gepiept is meestal...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Tot mijn verbazing werkte het geluid ook out of the box. Na het installeren van nvidia's restricted drivers zit ik alleen met het volgende:
http://www.multigesture.n...ds/2008/04/screenshot.png
Roze randjes om al m'n schermpjes
(dit gebeurde na het instellen van visual effects van none->normal )
Vreemd genoeg had ik daar onder 7.10 geen last van (vid: 8600m GT).
[ Voor 7% gewijzigd door falcon4ever op 25-04-2008 01:09 ]
Was dat een nieuwe installatie of een upgrade?
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 25-04-2008 01:18 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ziehier wat msi is: http://lwn.net/Articles/44139/ ... ik ben gestopt met lezen bij dat het "optional" isVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:21:
[...]
Volgens Google zijn er zelfs mensen die voorstellen om deze optie standaard aan te zetten bij kernels hoger dan 2.6.20De optie zelf heeft iets te maken met de PCI Mass Storage Interface of iets dergelijks, kan verder ook niets vinden over die optie.
Edit: zit ook nog met een vraagje - het irriteert me mateloos dat Gnome in Hardy die rare type-een-accent-en-er-verschijnt-niks-maar-als-je-er-een-letter-achteraan-tikt-krijg-je-een-rare-letter gedraging die ik op Windows ook wel eens heb meegemaakt heeft overgenomen. Ik weet niet hoe je dit noemt dus ik kan niet Googlen, en ik wil het heeeeeel graag uitschakelen. Weet iemand waar je dat regelt?
[ Voor 29% gewijzigd door John_Glenn op 25-04-2008 02:45 ]
Ik krijg 8.04 dus nog steeds niet aan de praat. Al meerdere installs gedaan met eerst de 64-bit en nu de 32-bit.
Na het login-scherm, gebeurt er gewoon niks meer.
Kan wel gewoon ctrl-alt-fX naar een shell, heb al de xorg.0.log (Ati X1600 wordt gewoon goed herkend) en de syslog doorgespit, geen enkele warning of error!
Waar kan ik nou nog meer gaan zoeken wat er foutloopt!?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
EN het leverde een koppige foutmelding op There was an error starting the Gnome Settings Daemon.
Ben schijnbaar niet de enige link maar heb nog geen verklaring dan wel oplossing gevonden.
Opmerkelijk vind ik ook dat ik berichten tegenkom dat het te maken zou hebben met te weinig ram.
Dat zou nl betekenen dat 8.04 itt 7.10 niet meer lekker werkt met 512 en minder.
Overigens als ik de foutmelding eenmaal te zien krijg (schermopbouw is extreem traag) en wegklik kan ik gewoon verder aan de slag.
[update]
na in totaal 4x opnieuw te hebben opgestart en tussentijds zo veel mogelijk gnome apps via de synaptic manager te hebben ge-heractiveerd is foutmelding weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 09:52 ]
Ik kan sowieso nergens terug vinden (nu) dat ik een RC zou draaien.. Alle versie nummers geven keurig 8.04 aan
Overigens heb ik geüpgrade van 7.10 naar 8.04 en geen noemenswaardige problemen gekregen (behalve dat Audacious niet meer werkt, maar gezien ze nu eindelijk gstreamer0.10 gebruiken in Totem kan ik daar nu ook goed mee uit de voeten)
[ Voor 56% gewijzigd door WHiZZi op 25-04-2008 09:53 ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Logische verklaring is dat er tussen 8.04rc gisteren en 8.04 final vandaag geen verschil meer zit.WHiZZi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:46:
Heeft iemand zijn 8.04 RC al geupdate? Ik krijg namelijk geen updates binnen op mijn 8.04RC. Laatste updates zijn van gisteren ofzo
Ach, ik ben tevreden over 8.04.. Gnome is merkbaar sneller en heeft her en der wat nieuwe menutjes enzo..
Firefox is ook redelijk stabiel (Ik draaide FF 3b5 ook op 7.10, maar was daar niet echt stabiel te noemen)
Jammer dat er nog een bug zit in AMSN met de Music-player plugin, maar niet echt wereldschokkend (nomaal kun je in MSN laten zien wat je luistert, dat werkt nu niet meer omdat Totem die functie niet meer lijkt te hebben).
Maar hier nog steeds een tevreden Ubuntu 8.04 gebruiker op een Dell D830
Geheugengebruik is ook goed:
Ik heb open staan:
FF 3b5 met 8 tabs waaronder 1 Youtube
aMSN
Thunderbird (2 grote imap boxen open)
Pidgin
Microsoft Outlook 2003 (via Crossover Office)
gDesklets
Ik gebruik nu +/- 750MB geheugen (van de 2GB beschikbaar). CPU draait idle op 800Mhz en alles is erg snappy
Overigens, wat ik een erg grote verbetering vind, is de laptop Power Manager Inhibit Applet die mij de keus laat of ik de accu wil besparen of niet. Werkt erg goed!
Ook een pluspunt die ik zeker niet had in 7.10 is dat als ik de laptop een paar seconden laat rusten, dat automatisch het scherm op een lagere stand (qua lichthelderheid) gaat (energiebesparing dus) en ook heel snel weer het ingestelde licht laat zien als ik de muis beweeg ..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Dit is een verse installatie.Room42 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:17:
@falcon4ever
Was dat een nieuwe installatie of een upgrade?
Dit topic is gesloten.
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen