All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Over die driver, na installatie bij Administration -> restricted driver manager de ATI driver aanvinken, als hij dat niet al automatisch doet.
Verder zou ik zeggen: Lees dit eens door, staat veel in, want dit soort vragen mogen hier eigenlijk niet meer.
De G: is een IDE schijf en de overige SATA. Die sata's wil ik intact houden. Dat G helemaal wordt geherformat maakt dus niet uit. Ik weet alleen zo één twee drie niet hoe en of het mogelijk is om de volgorde van die schijven aan te geven. Die IDE schijf zit op een andere controler op het moederbord (ASUS p5b deluxe) Dus dat ga ik nu maar uitzoeken dan. Toch weer ingewikkelder dan verwacht zo'n dual boot maken...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die "G" is geen 'schijf', maar een partitie op de schijfPin0 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:16:
De G: is een IDE schijf en de overige SATA. [...]
De volgorde en/of de default van het bootmenu stel je in in /boot/grub/menu.lst.
^^^ Hiermee moet (i.c.m. Google) je voorlopig weer vooruit kunnen
[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 03-03-2008 22:39 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Gisteren wilde ik handmatig de partitie indelen, dus ik had een primaire ext3 gemaakt en een swap. En op die primaire ubuntu gezet.
Na de reboot->Error 21
Ik zal wel wat fout gedaan hebben met partitioneren, vervolgens via de live-cd ook nog de boot flag aangezet van die partitie
na de reboot->Error loading operationg system
Ik wilde toe maar terug naar windows om te checken of die het nog wel deed maar als ik die schijf weer als eerste zet dan kan die ook XP niet meer opstarten dus daar heeft Ubuntu wel wat met het mbr gedaan. Data staat er nog wel, dat kon ik zie door ze via de live cd te benaderen.
Net gewoon via de live-cd installeren op de volledige harde schijf zonder zelf te partitioneren.
en na de reboot->Error loading operationg system
Nu weet ik het even niet meer... sugesties?
Met Compiz "aan" gaat het sneller als met Compiz "uit".Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:01:
[...]
Heb je Compiz aan of uit staan? En als je hem uit zet, is 'ie dan wel vlot?
Ik heb ook zowel vista als xp gedraaid, ik vond vista ook traag eigenlijk. XP was wel vlot, een stuk vlotter dan vista, maar ook dan ubuntu. Ubuntu en vista zijn op mijn pc ongeveer vergelijkbaar (als ik compiz aanzet).
Maar ik ben ook vrij nieuw met linux, ik ben ook wel benieuwd of er services oid uit zijn te zetten.
Ook het scrollen in FireFox bv. op de tweakers.net/nieuws site gaat schokkerig.
Hij blijft altijd eventjes hangen.
Echt raar, want games bollen prima.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Verwijderd
Dat klinkt niet echt normaal nee. Als hij bij het surfen al schokt is er toch echt iets mis met de instellingen oid.BartBlackMagic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:48:
[...]
Met Compiz "aan" gaat het sneller als met Compiz "uit".
Ook het scrollen in FireFox bv. op de tweakers.net/nieuws site gaat schokkerig.
Hij blijft altijd eventjes hangen.
Echt raar, want games bollen prima.
Bij mij uit de traagheid vooral in het opstarten van het systeem en het opstarten van programma's. Als het eenmaal gestart is draait het wel vlot bij mij (AMD X2 4200+ met 2GB en GF7900) ook als de effecten op 'uit' staan.
Trouwens een klein ergernisje aan de standaard mediaspeler Totem: als ik een bepaald deel van een film opzoek laat hij ook het beeld zien waarlangs je 'spoelt' (net als bij 'fast forward') en volgens mij maakt hem dat verschrikkelijk onstabiel. Hij wil bij mij nog wel eens vastlopen namelijk tijdens het zoeken. Bovendien blijft het zoekbalkje heel vaak 'hangen' aan m'n muis. Beetje raar voor de 'basic-speler' zulke fouten.
Dit komt door gstreamer, probeer totem-xine isVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:11:
Trouwens een klein ergernisje aan de standaard mediaspeler Totem: als ik een bepaald deel van een film opzoek laat hij ook het beeld zien waarlangs je 'spoelt' (net als bij 'fast forward') en volgens mij maakt hem dat verschrikkelijk onstabiel. Hij wil bij mij nog wel eens vastlopen namelijk tijdens het zoeken. Bovendien blijft het zoekbalkje heel vaak 'hangen' aan m'n muis. Beetje raar voor de 'basic-speler' zulke fouten.
Verwijderd
Had ik al gedaan, is inderdaad minder, maar ook dit reageert echt knudde. Zoekbalkje blijft af en toe nog steeds aan de muis hangen. Waarom niet gewoon pas zoeken naar de video als ik het schuifje heb losgelaten? Maargoed gelukkig zijn er nog alternatieve spelersjordz. schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:29:
[...]
Dit komt door gstreamer, probeer totem-xine is
Verwijderd
Over het algemeen kan je in Gtk-programma's met schuifbalken:Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:34:
[...]
Had ik al gedaan, is inderdaad minder, maar ook dit reageert echt knudde. Zoekbalkje blijft af en toe nog steeds aan de muis hangen. Waarom niet gewoon pas zoeken naar de video als ik het schuifje heb losgelaten? Maargoed gelukkig zijn er nog alternatieve spelers
[list]
• Slepen - verschuift met de muis mee,
• Scrollen - verschuift een paar seconden, 3 regels,
• Links klikken - verschuift zo'n 10 seconden, een pagina,
• Midden klikken - meteen precies op de plek waar je klikt.
Slepen doe ik eigenlijk nooit. Ik scroll, of ik middel-klik.
Oh, vet! Als dit ook zo werkt in VLC, heb je me heel blij gemaaktVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:55:
[...]
• Midden klikken - meteen precies op de plek waar je klikt.
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Werkt ook in VLC. De makers hebben de scroll control aangepast zodat het ook in Windows werkt (geloof ik).Room42 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:40:
[...]
Oh, vet! Als dit ook zo werkt in VLC, heb je me heel blij gemaaktRot is dan alleen wel dat ik voortaan in Windows ook weer met midden ga lopen klikken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
PC start op van dvd, ik selecteer "opstarten of installeren".... kernel wordt geladen... Waarna ik een knipperent _ bovenin zie staan en onderaan
Paar sec later wordt de pc gereset en start windows op.kernel alive
kernel direct mapping tables up to 100000000 @ 8000-d000
Eens even googlen op die melding....
MD5sum iso klopt trouwens.
Edit: ACPI=off did the trick zo te zien
Hmm toch niet.
Nog een keer acpi=off geprobeerd + de vga optie op 1600*1200*16 gezet. Nu zie ik een laadbalk
Hmm, nu knipperende _ maar gebeurt nog niks. Geen HD/cdrom activiteit
PC gereset, gedaan wat http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=470880 gezegd werd:
Dit resulteert in:My friend had the same exact problem and I fixed it by pressing F6 when the install part of the screen comes out. Although this might not work for all users, try replacing "splash" for "break=bottom" . Hopefully, this will work and everything will go fine...
1
2
3
4
5
6
7
8
| Loading, please wait... 4* buffer i/o error fd0 (floppy lijk mij, die is niet aangesloten) Spawning shell within the initramfs BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. (initramfs) _ |
Met onderaan die kernel alive melding, die bleef gewoon staan.
Wat gaat hier nou telkens mis
specs
Edit:
Woei
acpi=off + noapic + 1600*1200*16 en nu start ie wel op.
Grr, nu wil grub niet installeren. Die moet op sdb komen maar dat kan blijkbaar niet
Installatie opnieuw gestart en aangegeven dat grub op HD1 moet komen, eens kijken of dat wel werkt...
edit: HD1 pakte de installatie wel, maar na herstart krijg ik "error 17: cannot mount selected partition" als ik ubuntu selecteer in grub, moet dan wel eerst in de bootmenu aangeven dat de pc moet opstarten vanaf de 2e hd omdat ie anders direct door naar windows gaat.
Windows staat overigens ook in grub, maar die werkt ook niet. Geeft "error 13: invalid or unsupported executable format" Die windows kan er wel uit, maar dan....
Waarom moest ik trouwens perse grub gebruiken? Had liever lilo willen hebben....
[ Voor 81% gewijzigd door Raven op 07-03-2008 14:01 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik heb op mijn Ubuntu de Nvidia drivers geinstalleerd (apt-get install...) voor mijn Geforce 6600 silencer optimaal te kunnen gebruiken.
Helaas start mijn ubuntu niet meer op en resulteerd het in een eindeloze reeks foutmeldingen in blokken.
Nu kan ik wel nog naar safe modus met de life Cd als ik mij niet vergis maar...
hoe deinstalleerd ik de nvidia drivers??
Overigens is mijn ervaring met Ubuntu wel overwegend positief.
Het installeren van programma's in Ubuntu is uber makkelijk....nu nog het configureren.
[ Voor 17% gewijzigd door Auredium op 07-03-2008 14:46 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
@Auredium - Wanneer je de nvidia drivers installeert moet xorg.conf worden aangepast zodat er niet "nv" maar "nvidia" als driver komt te staan. Als dit je niet lukt kun je nog altijd Envy gebruiken.
[ Voor 23% gewijzigd door Surkow op 07-03-2008 15:21 ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Btw, lees net dit @ http://grub.enbug.org/TestingOnX86
XP heeft NTFS als bestandssysteem... Dus dan werkt het niet?Installing GRUB 2 into a real system
WARNING: before installing it, make sure to backup your system!
You can also install GRUB 2 into a real system by grub-install. The usage is very similar to the grub-install in GRUB Legacy. But, beware GRUB 2 counts partitions from 1 and not from 0 like GRUB Legacy! So, increase the numbers. And, not like GRUB Legacy, it does not understand NTFS.
Maar wil wel eerst weten waarom de huidige grub niet werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 07-03-2008 15:49 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Thanx voor het advies. Zodra ik thuis ben zal ik het direct proberen.Surkow schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:14:
@Auredium - Wanneer je de nvidia drivers installeert moet xorg.conf worden aangepast zodat er niet "nv" maar "nvidia" als driver komt te staan. Als dit je niet lukt kun je nog altijd Envy gebruiken.
Ik heb echt zo lang zitten hameren om de config goed te krijgen (Xp op HDD1, Vista en Ubuntu op HDD2). ik zou het wat zonde vinden als ik een reinstall moet doen van Ubuntu hiervoor.
Op mijn laptop loopt Ubuntu als een zonnetje en ik ben langzaam aan het leren om te gaan met isntalleren e.d.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Grub wordt op de linux partitie geïnstalleerd, grub2 krijgt echter de mogelijkheid om deze op een NTFS-partitie te installeren. En dan kun je dus ook in windows in Grub aanpassingen doen.bartgrefte schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:47:
Hmm.
Btw, lees net dit @ http://grub.enbug.org/TestingOnX86
[...]
XP heeft NTFS als bestandssysteem... Dus dan werkt het niet?
Maar wil wel eerst weten waarom de huidige grub niet werkt.
Naar ik begreep iig, kan er niets van terugvinden op de link die je geeft...
Het kan zijn dat je tegen een paar obstakeltjes komt bij je ubuntu laden, maar die moeten fixbaar zijn (dat waren ze bij mij iig
Zo blijft de huidige grub op z'n plek en kan er niets (nog meer) verkeerd gaan...
Maar ben toch benieuwd waarom grub nou niet werkt. Kan bootpart wel ff proberen straks/morgen. 's kijken of grub wél goed werkt als ik die vanaf sda (dmv de boot.ini) start. Moet 'm alleen wel eerst toevoegen aan de boot.ini.
Zou namelijk kunnen, meende ik gelezen te hebben, dat omdat ik nu vanuit de bios direct vanaf sdb probeer te starten, dat daardoor grub de mist in gaat.
easyBCD is toch voor Vista? Ik draai XP
Na wat googlewerk Om de Vista-bootloader te kunnen gebruiken moet ik een aantal geldige Vista bestanden hebben... Heb geen Vista.
Hmm ,zou met het commando dd een bestand kunnen maken om toe te voegen aan de boot.ini.... Is alleen klein probleem.
dd if=/dev/sdb1 of=bootsect.lnx size=512 count=1
size=512 wordt niet herkend... unrecognized operand
Nog een edit:
dd if=/dev/sdb1 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1 moet het zijn, heb alleen het rootww niet van die 7.10 dvd
Hmm, commando beginnen met sudo

Ok, file toegevoegt aan boot.ini... Kies ik ubuntu, krijg ik alleen een knipperende _ te zien
Edit(zoveel): Net weer van HD2 gestart, dan krijg ik wel grub te zien, en na de hd1 in het bootcommando te hebben vervangen door hd0.... start kubuntu op
[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 07-03-2008 22:45 ]
Oscar Wilde
Zo ben ik zojuist voor de 3e keer opnieuw ingelogd omdat ik erzonder reden uit werd geknikkerd ? Zit gewoon met VLC voor m'n neus, niets bijzonders aan het doen en ineens BLAM ... uitgelogd.
Verklaring? uknown
Verder heb ik firestarter geinstalleerd via add/remove progs. Leuk spul en werkt best ok, maar ik gebruik "minimize to tray when closed". Na ongeveer 3 minuten minimized stopt de firewall er zonder mededeling mee. Hij is gewoon niet meer zichtbaar in de tray.
Elke keer dat ik mijn data schijf voor het eerst wil benaderen heb ik root-rechten nodig (dataschijf komt voor uit Windows XP tijdperk. Standalone schijf met NTFS partitie erop). Daarna kan iker mee doen wat ik wil, ook al verbreek ik de sessie. Zolang de PC maar aan blijft. Hoe kan ik dit automatiseren? Ik word er gek van mijn mp3's niet normaal te kunnen spelen voor ik minstens 1 keer mijn schijf heb bezocht.
Heeft iemand de mogelijke oorzaken voor de eerste 2 voorvallen? Systeem is hardwarematig iig in orde (temps zijn heel netjes, voltages strak).
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Controleer eens op foutenmeldingen in Xorg.log.0 (of zoiets) in /var/log(s)Zo ben ik zojuist voor de 3e keer opnieuw ingelogd omdat ik erzonder reden uit werd geknikkerd ? Zit gewoon met VLC voor m'n neus, niets bijzonders aan het doen en ineens BLAM ... uitgelogd.
Verklaring? uknown
Via Procesbeheer controleren of Firestarter draait, (wel beeld op 'alle processen' zetten) en indien niet: Via terminal starten en kijken of hij foutmeldingen geeft.Verder heb ik firestarter geinstalleerd via add/remove progs. Leuk spul en werkt best ok, maar ik gebruik "minimize to tray when closed". Na ongeveer 3 minuten minimized stopt de firewall er zonder mededeling mee. Hij is gewoon niet meer zichtbaar in de tray.
Mijn oplossing was de juiste map chmodden naar 0777 in /media/Elke keer dat ik mijn data schijf voor het eerst wil benaderen heb ik root-rechten nodig
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Mijn vraag nu: Kan je met het toetsenbord ook navigeren en een muisdriver installeren? Of doe ik gewoon iets fout? Ik start op via een ISO van een live CD, maar ik kan hem dus ook niet volledig installeren omdat ik niet weet hoe je dingen op je desktop zonder muis kan installeren.
Edit: System specs:
P4 Northwood 3.0 GHz HT
512MB DDR RAM (192MB beschikbaar voor linux)
Ati Radeon 9600XT
En het toetsenbord en muis zijn beide Plug 'n Play met USB stekker, met een verloopstukje naar PS/2.
[ Voor 17% gewijzigd door hugoy op 08-03-2008 10:05 ]
Google: ubuntu 7.10 virtual pc
-10 credits voor jou!
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 08-03-2008 10:32 ]
Dat gebeurt in dit topic jammergenoeg steeds meerhugoy het is echt verschrikkelijk irritant dat jij de topic warning totaal negeert terwijl hij toch heel duidelijk is. Zéker omdat dit héél eenvoudig te vinden is met Google!

Over firestarter ik vind het wel een goede firewall, als ik mijn porten laat scannen via zo'n beveilingssite, zijn alle porten in stealth modus. Alleen had ik een keer port 80 geblokkeerd

Zijn er hier ook tweakers die in plaats van de nvidia driver van ubuntu, de normale releases gebruiken zo ja zijn deze stabieler? Want de restricted drivers worden toch nooit upgedate?
Keep it simple stupid
Nee hoor, het is een terugkerend fenomeen.
IptablesOver firestarter ik vind het wel een goede firewall, als ik mijn porten laat scannen via zo'n beveilingssite, zijn alle porten in stealth modus. Alleen had ik een keer port 80 geblokkeerd.
Je hebt in ieder geval meer breezah-functionaliteit tot je beschikking dan met een libpurple client (bijvoorbeeld Pidgin). De echte breezah gebruikt daarentegen aMSN.Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met emesene
De nv-driver is puin in vergelijking met de "restricted" nvidia-driver. De nv-driver wordt door Ubuntu niet vaker geupdate dan de nvidia-driver, dus je hebt eigenlijk geen enkele reden om die te gebruiken. De nvidia-driver kun je op meerdere manieren makkelijk handmatig updaten.Zijn er hier ook tweakers die in plaats van de nvidia driver van ubuntu, de normale releases gebruiken zo ja zijn deze stabieler? Want de restricted drivers worden toch nooit upgedate?
0.0
De nieuwe NVIDIA 171.06 Linux Display Driver is toch geen puin vergeleken met de restricted driver van ubuntu?? Ik kan natuurlijk toch als deze driver niet werkt, de restricted driver weer installeren.De nv-driver is puin in vergelijking met de "restricted" nvidia-driver. De nv-driver wordt door Ubuntu niet vaker geupdate dan de nvidia-driver, dus je hebt eigenlijk geen enkele reden om die te gebruiken. De nvidia-driver kun je op meerdere manieren makkelijk handmatig updaten.
Mijn vraag over msn was of er hier ook mensen zijn die niet kunnen inloggen op msn met emesene?
Keep it simple stupid
* user109731 1 van de ontwikkelaars isjelly schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:22:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met emesene,
Onder Preferences zit een optie om debug messages weer te geven, zet die eens aan en start emesene dan vanaf de commandline. Krijg je dan een foutmelding? Het kan ook handig zijn om ~/.config/emesene1.0 te hernoemen zodat je met een nieuw profiel en cache begint. Helpt dat allemaal niet, open dan een nieuw ticket op emesene.org als de fout nog niet eerder gemeld is...ik kan mezelf maar niet in loggen??
Denk eens even heel goed na wat de restricted driver is.jelly schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:24:
De nieuwe NVIDIA 171.06 Linux Display Driver is toch geen puin vergeleken met de restricted driver van ubuntu?? Ik kan natuurlijk toch als deze driver niet werkt, de restricted driver weer installeren.
0.0
Als ik vanaf de boot.ini van XP kubuntu start, krijg ik "GRUB" + een knipperende "_" te zien en thats it.
Wel meer dan eerst, zag toen alleen een knipperende "_"
Wordt dan alleen op CTRL+ALT+DEL en de resetknop gereageerd...
Selecteer ik hd2 in de bios-bootmenu, krijg ik gewoon grub te zien. Maar moet dan wel hd1 voor hd0 vervangen om in kubuntu te kunnen komen.
Iemand @ http://kubuntuforums.net is me al aan het helpen maar verder dan bovenstaand komen we niet
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-03-2008 20:02 ]
Oscar Wilde
@vvv
Overal is de cursor een _, behalve in een GUI.
[ Voor 172% gewijzigd door Room42 op 08-03-2008 23:56 ]
Nu ik er zo over nadenk... da's die van MSWord, in dos/linux is het altijd een _
[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 08-03-2008 23:50 ]
Oscar Wilde
Waar je bijvoorbeeld eens mee moet spelen is de "root(x,x)". Die wil nog wel eens verkeerd herkend worden waardoor je zelf de getallen aan moet passen. Gewoon proberen tot het werkt. Anders kan misschien de Grub Super Disk nog een uitkomst bieden. Dat is een bootable CD met menu gestuurde GRUB. Ideaal!
Diskettes blijken nog nodig te zijn en ben te lui om te slipstreamen
Tsja, ik kan die hd1 wel permanent naar hd0 aanpassen, maar wil toch grub vanuit de boot.ini kunnen benaderen.Room42 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:55:
Maar wat trouwens misschien wel handig kan zijn: In het bootmenu kun je 'e' drukken om de geselecteerde te editen. Als je dan goed onthoud wat je hebt gedaan en het werkt, kun je die wijzigingen in menu.lst verwerken om het voortaan te laten werken.
Waar je bijvoorbeeld eens mee moet spelen is de "root(x,x)". Die wil nog wel eens verkeerd herkend worden waardoor je zelf de getallen aan moet passen. Gewoon proberen tot het werkt. Anders kan misschien de Grub Super Disk nog een uitkomst bieden. Dat is een bootable CD met menu gestuurde GRUB. Ideaal!
Ennuh:
^ hielp niet...grub> find /boot/grub/stage1
find /boot/grub/stage1
(hd1,0)
grub> root (hd1,0)
root (hd1,0)
grub> setup (hd1,0)
setup (hd1,0)
Checking if "/boot/grub/stage1" exists... yes
Checking if "/boot/grub/stage2" exists... yes
Checking if "/boot/grub/e2fs_stage1_5" exists... yes
Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd1,0)"... failed (this is not fatal)
Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd1,0)"... failed (this is not fatal)
Running "install /boot/grub/stage1 (hd1,0) /boot/grub/stage2 p /boot/grub/menu. lst "... succeeded
Done.
grub>
Ook niet met sdb1 danwel sdb ipv hd1/hd1,0 in het dd commando.
Zie http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3092111.0
Oscar Wilde
Verder nog wat opmerkingen:
- De nieuwste kernel 2.6.24-12-generic zorgt bij mij en met mij vele andere voor geluids problemen (het niet detecteren van de soundcard), ik ben dus weer terug gegaan naar 2.6.24-11-generic en wacht op 13
- Verder in het begin wat problemen gehad met fglrx drivers, ik had ze eerst geinstalleerd vanaf de ati site, maar dit ging helemaal fout. Het beste is gewoon om de drivers binnen te halen via de apt-get/synaptic, dat ging na de normale stappen helemaal goed.
- In eerder alpha versies en ook in gutsy nooit problemen gehad met de FAN van me processor. Maar hij draait nu echt als een tierelier, wordt er helemaal gek van. Hopelijk wordt dit gefixxed of iets, me CPU scaled iig nog wel gewoon mee (on demand), dus beetje raar ook. (bekend probleem iemand?)
- FireFox beta 3 werkt erg leuk
Zijn er eigenlijk verder nog mensen hier die echt hardy heron aan het gebruiken zijn?
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Verwijderd
Klopt, maar het is al verholpen, de -12 die nu beschikbaar is werkt welFLeSH schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:14:
- De nieuwste kernel 2.6.24-12-generic zorgt bij mij en met mij vele andere voor geluids problemen (het niet detecteren van de soundcard), ik ben dus weer terug gegaan naar 2.6.24-11-generic en wacht op 13(heb van meer mensen gelezen die dit doen).
Ja, het werkt over het algemeen prima.Zijn er eigenlijk verder nog mensen hier die echt hardy heron aan het gebruiken zijn?
Onder 7.10 werkte de grafische omgeving wel, als ik handmatig in de recoverymode fglrx installeerde. Als ik echter in 7.10 via bijvoorbeeld Envy een nieuwere fglrx installeerde kreeg ik dezelfde artifacts als ik nu in 8.04 heb.
Dus ik heb daarna nog eens geprobeerd de oude fglrx via een .deb te installeren maar dat lukte niet, conflicteerde met xorg-video ofzoiets?
Erg jammer, op men oude Nvidia-PC werkte Ubuntu altijd heerlijk, maar die heb ik nu niet meer
Standaard zit gnome 2.22 al in de Hardy, maar ik vind niet weer wanneer gnome in gutsy komt.
Dit zijn echt handige functies.
Even wachten tot Hardy dan maar.
In principe komt in een ubuntu versie die uit is gegeven, geen nieuwe versies van programma's. De updates die je ziet zijn altijd bugfixes in de zelfde versie.software schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:09:
Gnome heeft bepaalde functies meer zoals restore van uit prullenbak en de sudo knop.
Dit zijn echt handige functies.
Even wachten tot Hardy dan maar.
Uitzondering hierbij zijn de backports, maar deze zijn niet officieel ondersteunt, (Dus je kan niet bellen naar cannonical voor support) en ze mogen ook niet een te grote inpact hebben op de bestaande versie. Dus ik denk dat je moet wachten op hardy.
Alleen de naam Hardy Heron klinkt....alsof het de titel is van gay p0rn. Maargoed, misschien ligt dat aan mij.
Overigens krijg ik het installeren onder de knie (eigenlijk best kinderspel).
Toch nog een klein vraagje. Ik heb aMSN op mijn Ubuntu gezet en deze doet het ook goed alleen bij het opstarten ervan bleek er een nieuwere versie te zijn. Hoe valt aMSN te updaten?
(ter info ik heb hem geinstalleerd via [apt-get install amsn])
^^ Als het zo simpel isRoamor schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:13:
^^ Wilde gok: apt-get upgrade amsn?
Ik gaat het iig uitproberen.
Ik heb erheen gezocht maar kwam alleen mensen tegen die er problemen mee hadden tot zover (en niets zeiden over apt-get update ookal hadden ze ubuntu) en natuurlijk die lastige install paketten op de site van aMSN zelf.
Tja, bedenk wel dat die namen code-namen zijn he. Op de officiele site wordt uitsluitend gesproken over Ubuntu 7.10, 8.04.Auredium schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:03:
Ik vind Ubuntu een super O.S. Echt waar.
Alleen de naam Hardy Heron klinkt....alsof het de titel is van gay p0rn. Maargoed, misschien ligt dat aan mij.
..
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
youtube.com/@hisrep
Ik heb hem nu nog in dualboot met Vista, maar voor zover ik Ubuntu draai, draai ik 8.04. Hij doet het bij mij prima, ik ben nog weinig rare vastlopers tegen gekomen.HetWonder schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:08:
Wie draait er al 100% op 8.04 alpha 6? Ik ben nu een upgrade aan het uitvoeren... ik vertrouw erop dat het stabiel genoeg is om de normale dingen op te kunnen doen...
youtube.com/@hisrep
1. hij onthoudt de resolutie niet, dus elke keer als ik opnieuw opstart zit ik met een scherm op 2400x1200 en moet ik dat weer veranderen.
2. de geluidskaart wordt ineens niet meer herkend?
Nog meer mensen last van een van deze problemen?
youtube.com/@hisrep
Waar ik op doel is een soort van atitools voor linux? Dit omdat zodra ik de drivers voor mn x1950 installeer, mn fan plots op 100% draait. Nogal vervelend dus.
Tot nu toe ben ik best tevreden, alhoewel ik wel een enkele foutmelding heb gehad maar na een reboot kwam die niet meer terug. Waarschijnlijk iets dat scheef is gelopen.
Het is jammer dat mijn HDD die voor Ubuntu was bestemd zichzelf om zeep heeft geholpen minder dan twee weken na aankoop. Anders had ik op mijn vaste computersysteem ook al Ubuntu geinstalleerd. (had dit wel maar ja, HDD ging defect)
Maar op mijn laptop werkt hij wel naar behoren. Sterker nog, beter dan Vista en op de taken wat Ubuntu kan beter dan XP.
mooiBorromini schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:18:
Met AMD's huidig beleid rond hun GPUs zit je wel goed, al zal het sowieso wel nog een tijdje duren eer de support voor de nieuwe chips rond is.
Hm ik heb op 15 maart de update naar generic-12 gedaan en alsnog wordt mijn geluidskaart niet gedetecteerd. Beetje vreemd??JanDM schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:48:
[...]
Klopt, maar het is al verholpen, de -12 die nu beschikbaar is werkt wel
[...]
Ja, het werkt over het algemeen prima.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ati videokaart? Probeer in ieder geval even te switchen naar een tty (Ctrl Alt F{1-6}), en daarna terug naar xorg (Alt F7), eens kijken of het dan over is.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:02:
Ik heb gisteren even Ubuntu 7.10 op m`n laptop gezet, doet het prima op zich. Alleen als ik hem op suspend zet of hibernate en dan vervolgens weer terug wil in Ubuntu dan moet ik dus m`n wachtwoord intikken en daarna komt er een heel raar beeld heel storend. Dan moet ik dus uiteindelijk de computer opnieuw starten. Is dit een known issue?
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Ik heb dit ook meerdere malen ervaren. Het volgende is dan in mijn syslog te vinden:Khaine schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:35:
Steeds meer vreemde dingen hier op Ubuntu:
Zo ben ik zojuist voor de 3e keer opnieuw ingelogd omdat ik erzonder reden uit werd geknikkerd ? Zit gewoon met VLC voor m'n neus, niets bijzonders aan het doen en ineens BLAM ... uitgelogd.
Verklaring? uknown
WARNING: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal X error - Restarting :0
Dit gebeurt meestal wanneer ik aan het browsen ben.
Ik heb wel eens last van een hangende systeem. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. De ene keer luister ik naar muziek in Rhythmbox, de andere keer ben ik aan het browsen in Firefox. Het enige waar dan nog op gereageerd wordt is: SysRQ + R E I S U B om het systeem te rebooten.
Ik zal de logs nogmaals uitpluizen zodra het weer gebeurt.
To be, or not to be...
Kwalijke zaak dat een foute driver een besturingssysteem meteen de vernieling in draait, of is dit typisch "alpha" gedrag?
De eye-candy van KDE4 werkt niet. Daarom maar besloten wat nvidia drivers te downloaden. Nu zag ik dat er 3 nvidia driver keuzes waren, waarvan 1 voor "oude" kaarten (lekker duidelijk).
Ik heb volgens mij zo'n 6600 GTS kaart (PCI-E). Welke driver dien ik nu te kiezen?
De Adept package manager update aan het begin niet. De opties die geinstalleerd waren, kon je zien, de rest was "greyed out". Eerst werd ik geacht een aantal upgrades en update acties uit te voeren voor de package manager in de konsole, voor dat ik gewoon een overzicht kreeg. Hoe kan dit?
Het lettertype van Mozilla FireFox komt erg "vlekkerig" over. Is er ook een cleartype font beschikbaar of is dit centraal te regelen?
Is er al een NL language pakket voor 8.04a6 beschikbaar? Zo ja, hoe te installeren?
Ik hoor het graag.
[ Voor 3% gewijzigd door Warfare op 20-03-2008 11:39 ]
alpha != stable, dus je moet niet verwachten dat er niets kapot gaat. Het is gewoon niet stable verklaart, dus kan er gewoon iets misgaan. En ja, dat kan zo cruciaal zijn als een driverWarfare schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:37:
Ik ben gisteren ook aan het ubuntu-en geslagen (Hardy Heron a6) dankzij de briljante feature waarbij je onder windows een Linux installatie kan uitvoeren en direct dualboot opstart. Echter, na het installeren van de nvidia kaart kwam na een reset terecht in de busybox en was het einde oefening.
Kwalijke zaak dat een foute driver een besturingssysteem meteen de vernieling in draait, of is dit typisch "alpha" gedrag?
Sowieso heb je voor je composite effecten (onder kde4 of gnome) gewoon een driver voor je grafische kaart nodig. Zo raar is dat nietDe eye-candy van KDE4 werkt niet. Daarom maar besloten wat nvidia drivers te downloaden. Nu zag ik dat er 3 nvidia driver keuzes waren, waarvan 1 voor "oude" kaarten (lekker duidelijk).
Ik heb volgens mij zo'n 6600 GTS kaart (PCI-E). Welke driver dien ik nu te kiezen?
Binnen de repositories is een nvidia-glx driver toegevoegd. Het kan initieel je bootproblemen hebben opgeleverd, de driver is wel een 3rd party pakketje wat gewoon werkt. En ja, die is geschikt voor een 6600GTS. De legacy driver is meer voor kaarten uit het jaar 0
Adept is gewoon een brak programmaDe Adept package manager update aan het begin niet. De opties die geinstalleerd waren, kon je zien, de rest was "greyed out". Eerst werd ik geacht een aantal upgrades en update acties uit te voeren voor de package manager in de konsole, voor dat ik gewoon een overzicht kreeg. Hoe kan dit?
msttcorefonts. Zoek en gij zult vinden.Het lettertype van Mozilla FireFox komt erg "vlekkerig" over. Is er ook een cleartype font beschikbaar of is dit centraal te regelen?
Check de translation page gewoon. Zie je vanzelf hoe ver ze zijn (tip: launchpad).Is er al een NL language pakket voor 8.04a6 beschikbaar? Zo ja, hoe te installeren?
Het kan idd alpha-gedrag zijn, mja je wil wel die ´briljante feature´
Hoe heb je de nvidia-drivers geinstalleerd? Gewoon via Restricted-Drivers Manager of de package manager? Of meteen de eerste keer gedownload van nvidia.com oid? Ik zou eerst de drivers uit de repository proberen.
Ik heb geen ervaring met KDE, maar in Gnome vink ik bij Appearance altijd subpixel smoothing aan, dat verbetert de fonts best wel, en je kunt msttcorefonts installeren bij de package manager.

Ik gebruik sinds kort emesene en vindt het veruit het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen!
1
| sudo gedit /etc/apt/sources.list |
plak volgende regels onderin bij
1
2
3
4
| ## EMESENE deb http://apt.emesene.org/ ./ deb-src http://apt.emesene.org/ ./ |
Doe dan:
1
| sudo apt-get update && sudo apt-get install emesene |
Verder weet ik niet of dit al vaak in het topic is vernoemd,
maar verder is voor mij ook Gnome-Do onmisbaar geworden:

Voeg ook deze regels toe aan je /etc/apt/sources.list:
1
2
3
| ## GNOME-DO deb http://ppa.launchpad.net/do-core/ubuntu gutsy main deb-src http://ppa.launchpad.net/do-core/ubuntu gutsy main |
en doe dan:
1
| sudo apt-get update && sudo apt-get install gnome-do |
Meer plugins kunnen van de website van de ontwikkelaar worden afgehaald:
http://do.davebsd.com/ en/of:
https://wiki.ubuntu.com/GnomeDo
opmerking Nighty-build repo's
×××
Ik heb inmiddels de nvidia drivers geinstalleerd en in de config file ingesteld dat ik de resolutie 1280x1024 kan instellen want de maximale resolutie volgens ubuntu was 1024x768.
Ook meteen ingesteld dat ie mijn Audigy 4 en niet de onboard geluidskaart moet pakken.
Vanmiddag aan de slag met Bluetooth en het configureren van mijn TV als tweede beeldscherm. Ik hoorde ook nog iets van LinuxMCE voor mijn TV-kaartje. Iemand nog tips of dingen waar ik op moet letten?
Ik heb inderdaad de Kubuntu variant gedownload.
V.w.b. die nvidia drivers. Die had ik inderdaad uit de package manager gedownload. Ik weet niet hoe je iets download van een website en installeerd (tar.gz bestanden).
Google maar eens raadplegen :-)
Ik gebruik dan wel alleen Ubuntu via VMWare maar ben toch wel benieuwd naar Emesene!Choxo schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:51:
Voor mensen die alleen een MSN-client nodig vinden, en die pidgin/kopete/amsn niet graag zien:
[afbeelding]
Ik gebruik sinds kort emesene en vindt het veruit het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen!
Ga het gelijk ff installen.
edit:
Vind het nu al relaxed werken
[ Voor 4% gewijzigd door sajoku op 20-03-2008 13:27 ]
Hmm, ik ken die naam inderdaad ergens van.!GN!T!ON schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:55:
al eens van mythtv gehoord? is een heel mooi pakket om tv mee tekijken, maar kan ook je video en muziek beheren!
Ik zal eens erheen zoeken als ik weer een wat minder beperkt einternetverbinding heb vandaag.
Ondersteund die ook automatisch de TV-kaarten?
Oeps, dat ziet er inderdaad behoorlijk onmisbaar uit! Ik ga het vanavond meteen installeren!! Zie ook deze video.
Verwijderd
Verder; mijn eerste ervaring is top! Het OS draait sneller dan Windows en verbruikt veel minder van mijn CPU. Daarmee is de notebook niet alleen stiller, maar bovendien ook nog eens minder warm. Ook is de accuduur verbeterd (zoveel mogelijk niet gebruikte processen uitgeschakeld) en is werken in de trein, met slaapstand easy peasy.
Dan de graphics. De standaardthema's vind ik al helemaal geweldig. Heb net wat topics doorgelezen en ideeën opgedaan voor wat coolers, maar zo basic mogelijk voel ik me in thuis. Als laatste heb ik net al mijn bestanden - die ik op wat dvd's had gebrand - weer terug gezet op mijn harde schijf en alles wordt wederom ondersteunt. Voor wat zelfgeschoten filmpjes met de Add/Remove tool extra driverpackje geïnstalleerd; werkt uitstekend.
Nee, ik word niet betaald om Ubuntu te promoten; deze ervaring is voor mij zo uniek - na tig-duizend OS'en te hebben geïnstalleerd -, dat ik dit even aan jullie kwijt moest.
Maar dan heb je wel geluk hoor.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:48:
Ubuntu 7.10 net geïnstalleerd op mijn 12" MSI S260. Alles verliep vlekkeloos en álle hardware is in één keer herkent én geïnstalleerd. Alleen wep-code hoeven in te voeren en HUP ik zat op het web. Moet me écht van het hart dat ik dit nog nooit met een OS heb meegemaakt; alles bij de eerste installatie volledig. Voor Windows XP Pro moest ik nog handmatig drivers downloaden, met Ubuntu is hier geen sprake van.
Valt wel mee, mijn Dell Inspiron 6000 nb deed het ook in 1 keer goed met alle meegeleverde hardware.Roamor schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:16:
[...]
Maar dan heb je wel geluk hoor.Want ik zat bijvoorbeeld met een wireless kaart die niet zonder ndiswrapper kon, en een Dell (=Lexmark) printer met dramadrivers. Dus het OS is ook maar afhankelijk van de hardware die er in zit.
Dat hij bij mijn desktop het niet helemaal goed doet met alle hardware verbaasd me niets want dat is een customised back met wat exotische hardware. Ik ben al blij dat Ubuntu bij mijn desktop iig de basisfunctionaliteit op acceptabel niveau lag. Tuurlijk, je moet wat sleutelen aan het systeem, maar zo leer je het wel beter kennen vind ik.
Aan de andere kant heb ik ook herinneringen aan Windows hardware en drivers die op zijn minst net zo vervelend waren.
Geen OS is perfect, ook Ubuntu niet. Maar ik raad zeker mensen aan Ubuntu op zijn minst te proberen. Het blijft een ge-emmer met Windows spellen en applicaties zelfs met Wine. Maar voor de meeste spellen en apps op Windows zijn minstens net zo capabele tegenhangers voor Linux te vinden. Ja, ik bevoorkeur Windows voor spellen, maar voor de rest geef ik eigenlijk de voorkeur aan Ubuntu want het is een veel gebruikersvriendelijk programma voor tekstverwerking en internetten bijvoorbeeld want het is in mijn ervaring lichter dan Windows XP en zeker Vista (in de standaardinstellingen dan he)
Waarom google raadplegen? De community wiki heeft deze informatie al: https://help.ubuntu.com/c...al?highlight=%28nvidia%29Warfare schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:08:
Veel dank mithras. Dit moet lukken zo, dacht ik.
Ik heb inderdaad de Kubuntu variant gedownload.
V.w.b. die nvidia drivers. Die had ik inderdaad uit de package manager gedownload. Ik weet niet hoe je iets download van een website en installeerd (tar.gz bestanden).
Google maar eens raadplegen :-)
Scheelt je weer zoeken
Verwijderd
Zoveel geluk heb ik idd nog nooit gehad. Alles ging té makkelijk. Er moet een addertje onder het gras zitten bij Ubuntu. Wedden? (Volgende week crash oid).Roamor schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:16:
Maar dan heb je wel geluk hoor.Want ik zat bijvoorbeeld met een wireless kaart die niet zonder ndiswrapper kon, en een Dell (=Lexmark) printer met dramadrivers. Dus het OS is ook maar afhankelijk van de hardware die er in zit.
Volgende stap is de notebook even toe te voegen aan het (windows)netwerk om bij de gedeelde printer te komen. Vanavond eens kijken, waarschijnlijk ook in twee tellen gebeurt.
Ik heb ook nog steeds een extra schrijf voor XP, alleen voor Call Of Duty 4, het schijnt wel te kunnen werken met wine, alleen ja dan moet punkbuster & xfire ook nog naadloos werken. Gelukkig wordt het wine project steeds beter, zie wine 1.0 . De volgende ubuntu release na Hardy Heron gaat zich toch meer richten op 'mobiel' gebruik?Geen OS is perfect, ook Ubuntu niet. Maar ik raad zeker mensen aan Ubuntu op zijn minst te proberen. Het blijft een ge-emmer met Windows spellen en applicaties zelfs met Wine. Maar voor de meeste spellen en apps op Windows zijn minstens net zo capabele tegenhangers voor Linux te vinden. Ja, ik bevoorkeur Windows voor spellen, maar voor de rest geef ik eigenlijk de voorkeur aan Ubuntu want het is een veel gebruikersvriendelijk programma voor tekstverwerking en internetten bijvoorbeeld want het is in mijn ervaring lichter dan Windows XP en zeker Vista (in de standaardinstellingen dan he)
Keep it simple stupid
Op internet wel wat hits gevonden van laptop met heel zacht geluid, en ook wat dingen geprobeerd, nieuwe alsa gecompileerd etc. , maar dat hielp niet. Een paar reboots later deed mijn geluid het wonder-boven-wonder weer. Ik blij!
Tot vandaag, weer hetzelfde verschijnsel...Het is geen hardware-probleem, want in windows heb ik het niet. Ik vind het gewoon erg vaag dat er periodes zijn dat het gebeurt, terwijl ik echt niks raars doe, alleen Pidgin/Amarok/Firefox/Openoffice, verder helemaal niks!
Ik vind Amsn toch wel een van de betere,: http://www.amsn-project.net/ maar zal het eens uitproberen.Choxo schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:51:
Voor mensen die alleen een MSN-client nodig vinden, en die pidgin/kopete/amsn niet graag zien:
[ Voor 12% gewijzigd door KSR op 21-03-2008 02:39 ]
Be Stronger Than Your Excuses
Volgens mij nieuw in de release notes:
0.46 is nog niet officieel uit, maar de laatste blockers zijn vooral Windows bugs. Hier staan de release notes, vooral de dockable dialogs en PDF/AI/SVG import/export verbeteringen zien er goed uitInkscape
Inkscape 0.46 introduces native PDF support, providing an easy, open source solution to editing text and graphics in PDF documents. Users will appreciate being able to draw up flyers, posters, and other docmuents, save them as PDF in inkscape, and send them to a print shop for printing without ever leaving Ubuntu or loading a proprietary tool.
Als je op zo'n moment console opent en alsamixer start en op F5 mept, zie je dan EEN control naar voren komen die de boosdoener zou kunnen zijn?Crackh34d schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:53:
Ik heb nu ook iets lekker vaags. Ubuntu 7.10 op Thinkpad t60p. Ik heb alles lekker draaien, en ineens na een reboot was mijn geluid superzacht, ik moest mijn boxen vol open draaien om maar iets te horen. Even bij geluid, PCM, gekeken, niks aan de hand. Het leek wel alsof het geluid niet versterkt werd.
Op internet wel wat hits gevonden van laptop met heel zacht geluid, en ook wat dingen geprobeerd, nieuwe alsa gecompileerd etc. , maar dat hielp niet. Een paar reboots later deed mijn geluid het wonder-boven-wonder weer. Ik blij!
Tot vandaag, weer hetzelfde verschijnsel...Het is geen hardware-probleem, want in windows heb ik het niet. Ik vind het gewoon erg vaag dat er periodes zijn dat het gebeurt, terwijl ik echt niks raars doe, alleen Pidgin/Amarok/Firefox/Openoffice, verder helemaal niks!

EDIT: Er komt daar rechts van nog een balk Digital, die staat vol open, maar mijn boxen zitten gewoon op men Jack
EDIT2: Die balk IEC958 P kan op PCM en ADC, helpt alleen niet
EDIT3: Het werkt weer?
[ Voor 30% gewijzigd door Crackh34d op 21-03-2008 21:21 ]
De vensters worden regelmatig niet helemaal goed weergegeven. In een venster en soms ook het startmenu zijn "knipperende lijnen" te zien. Een beetje vaag, maar je moet je voorstellen dan een aantal lijnen van een paar m. dik en een paar center meter lang staat te knipperen in een venster of in het "startmenu". Het is ontstaan na een de installatie van de nvidia driver (new).
De desktop effects werken naar behoren. Bij wijze van test deze uitgezet, maar de lijnen bleven.
Het probleem is dermate lastig te vangen in een zin dat ik niet zo goed zou moeten weten hoe ik dit in google kwijt moet.
Iemand enig idee?
[ Voor 0% gewijzigd door Warfare op 25-03-2008 16:31 . Reden: Het schijnen zgn. "glitches" te zijn. Nog geen oplossing gevonden. Vanavond even een nieuw topic in de lucht knallen. ]
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 25-03-2008 00:04 ]
Verwijderd
afgelopen tijd ben ik me gaan verdiepen in alternatieve besturings systemen dan windows. ik gebruik nu nog steeds windows vista. ik denk dat dit een zeer goed alternatief is. maar ik heb een paar vraagjes:
1. kan ik windows programma's hierop installeren? (zoals spellen als WoW en CoD4)
2. kan ik er MS office op zetten of zit er een een vergelijkbare office suite op die kan opslaan in office bestand type?
zoja? dan ga ik hem meteen erop zetten!
welke versie raden jullie me aan om te gebruiken? ik ga hem op een normale desktop zetten met een AMD64 proccesor.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 10:04 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Nou wil ik niet heeeeeel flauw doen, maar als je je 2.1 seconden had verdiept in zelfs alternatieven voor MS office op Windows, dan was je OpenOffice al tegen gekomen en ja, het is zelfs mogelijk MS office te draaien, maar eh.. waarom je dat dan zou willen?Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:01:
hey allemaal.
afgelopen tijd ben ik me gaan verdiepen in alternatieve besturings systemen dan windows. ik gebruik nu nog steeds windows vista. ik denk dat dit een zeer goed alternatief is. maar ik heb een paar vraagjes:
1. kan ik windows programma's hierop installeren? (zoals spellen als WoW en CoD4)
2. kan ik er MS office op zetten of zit er een een vergelijkbare office suite op die kan opslaan in office bestand type?
zoja? dan ga ik hem meteen erop zetten!
welke versie raden jullie me aan om te gebruiken? ik ga hem op een normale desktop zetten met een AMD64 proccesor.
En CoD4 en WoW runnen beiden op Ubuntu (zie winehq.org en dan de appdb links in het menu), maar dan moet je wel je graphische drivers goed aan de praat kunnen krijgen (ik heb nog steeds ruzie met Ati-drivers, maar misschien heb ik ook wel iets te oude hardware momteel).
Openoffice.org kun je zo ook direct proberen op je windows bak (www.openoffice.org) en na een korte tijd merk je dat het prima werkt (sommige dingen die zitten net op een andere plek).
[ Voor 0% gewijzigd door letatcest op 26-03-2008 10:17 . Reden: lol, dubbelpost :+ ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Na een tijd geprobeerd te hebben met Xubuntu toch maar aan de 'normale' ubuntu gegaan. Gnome is inmiddels al bijna volledig naar wens geconfigureerd, nog wat (voorkeurs) applicaties aanpassen, doe een hoop goede ideeën op in dit topic
Het werkt alles erg soepel... ik vind XFCE wel nèt even wat intuïtiever dan Gnome, maar Gnome is daarintegen een stuk robuster (met mijn 'gebruik' in ieder geval). Perfornmancegewijs maakt het gelukkig allemaal niet zoveel uit op een E6600/2gb/7600GT
Toch een klein vraagje... Ik maak o.a. gebruik van gnome-start-mennu, één button waarin je application, places en system te vinden zijn, erg plezierig. Weet iemand echter een manier om (net als in XFCE) dit menu te laten zien bij rechter-knop-op-desktop?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Is het ook al mogelijk om Office 2k7 (incl. Outlook & Visio & Onenote) onder Wine te draaien?
En in GRUB is er een mogelijkheid dat GRUB i.p.v. standaard naar Ubuntu boot naar Windows boot? Moet ik zeker dan de GRUB-configs openen?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen