Het grote Ubuntu Topic Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:
  • 116.050 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je vergeet de swap nog, daarnaast is het ook handig om een aparte home partitie te maken. Verder zou ik voor de installatie de bios nog zo zetten dat ie vanaf schijf 0 boot en niet vanaf schijf 1, zoals hij nu zal doen om windows te starten. Heb je meer kans dat het direct goed gaat met de dual boot.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Inderdaad, dus alle partities(nu dus 1) van die G: afgooien, bios instellen dat hij boot vanaf de schijf met partitie G: er nu op, en dan is het het makkelijkst om tijdens de installatie bij de partitioner 'use entire disk' te kiezen. Dan zou hij goed moeten installeren.

Over die driver, na installatie bij Administration -> restricted driver manager de ATI driver aanvinken, als hij dat niet al automatisch doet.

Verder zou ik zeggen: Lees dit eens door, staat veel in, want dit soort vragen mogen hier eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
sorry dat ik de zoek vraag qua resolutie ed. er ook heel lui bij had gezet. :$ het zal nooit meer gebeuren.

De G: is een IDE schijf en de overige SATA. Die sata's wil ik intact houden. Dat G helemaal wordt geherformat maakt dus niet uit. Ik weet alleen zo één twee drie niet hoe en of het mogelijk is om de volgorde van die schijven aan te geven. Die IDE schijf zit op een andere controler op het moederbord (ASUS p5b deluxe) Dus dat ga ik nu maar uitzoeken dan. Toch weer ingewikkelder dan verwacht zo'n dual boot maken... :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Die boot volgorde is een simpele bios instelling, kijk eens onder het kopje 'boot' in je bios, als die asus biossen een beetje gelijk zijn opgebouwd vindt je daar wel wat je zoekt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pin0 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:16:
De G: is een IDE schijf en de overige SATA. [...]
Die "G" is geen 'schijf', maar een partitie op de schijf ;) Als je die partitie weggooit voordat je de installatie start, is die schijf makkelijk te herkennen aan de lege ruimte en zal deze zelfs automatisch gekozen worden.

De volgorde en/of de default van het bootmenu stel je in in /boot/grub/menu.lst.

^^^ Hiermee moet (i.c.m. Google) je voorlopig weer vooruit kunnen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 03-03-2008 22:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Goed ik heb dus de nieuwe IDE HD als eerste HD gezet en dus na de CD ook als eerste boot-device was inderdaad makkelijk aan te passen in de bios.

Gisteren wilde ik handmatig de partitie indelen, dus ik had een primaire ext3 gemaakt en een swap. En op die primaire ubuntu gezet.
Na de reboot->Error 21
Ik zal wel wat fout gedaan hebben met partitioneren, vervolgens via de live-cd ook nog de boot flag aangezet van die partitie
na de reboot->Error loading operationg system

Ik wilde toe maar terug naar windows om te checken of die het nog wel deed maar als ik die schijf weer als eerste zet dan kan die ook XP niet meer opstarten dus daar heeft Ubuntu wel wat met het mbr gedaan. Data staat er nog wel, dat kon ik zie door ze via de live cd te benaderen.

Net gewoon via de live-cd installeren op de volledige harde schijf zonder zelf te partitioneren.
en na de reboot->Error loading operationg system
Nu weet ik het even niet meer... sugesties?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 08:55
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Heb je Compiz aan of uit staan? En als je hem uit zet, is 'ie dan wel vlot?
Ik heb ook zowel vista als xp gedraaid, ik vond vista ook traag eigenlijk. XP was wel vlot, een stuk vlotter dan vista, maar ook dan ubuntu. Ubuntu en vista zijn op mijn pc ongeveer vergelijkbaar (als ik compiz aanzet).
Maar ik ben ook vrij nieuw met linux, ik ben ook wel benieuwd of er services oid uit zijn te zetten.
Met Compiz "aan" gaat het sneller als met Compiz "uit".
Ook het scrollen in FireFox bv. op de tweakers.net/nieuws site gaat schokkerig.
Hij blijft altijd eventjes hangen.
Echt raar, want games bollen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

[google="Error loading operating system" grub ubuntu] en je vindt een hoop informatie. Als je er dan nog niet uitkomt een apart topic openen en alles vertellen wat je al gedaan hebt, je menu.lst posten enzovoort. Niet hier verder gaan in ieder geval, daar is dit topic niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32

Surkow

$µr|{0w

@Pin0 - Grote kans dat Grub zelf gewoon wilt booten vanaf een verkeerde hdd (gebeurt bij mij in 80% van de keren dat ik Ubuntu installeer/kernel upgrade). Je kunt wanneer GRUB start de boot opties aanpassen door op "e" te drukken (kies dan een andere hdd).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartBlackMagic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:48:
[...]

Met Compiz "aan" gaat het sneller als met Compiz "uit".
Ook het scrollen in FireFox bv. op de tweakers.net/nieuws site gaat schokkerig.
Hij blijft altijd eventjes hangen.
Echt raar, want games bollen prima.
Dat klinkt niet echt normaal nee. Als hij bij het surfen al schokt is er toch echt iets mis met de instellingen oid.
Bij mij uit de traagheid vooral in het opstarten van het systeem en het opstarten van programma's. Als het eenmaal gestart is draait het wel vlot bij mij (AMD X2 4200+ met 2GB en GF7900) ook als de effecten op 'uit' staan.

Trouwens een klein ergernisje aan de standaard mediaspeler Totem: als ik een bepaald deel van een film opzoek laat hij ook het beeld zien waarlangs je 'spoelt' (net als bij 'fast forward') en volgens mij maakt hem dat verschrikkelijk onstabiel. Hij wil bij mij nog wel eens vastlopen namelijk tijdens het zoeken. Bovendien blijft het zoekbalkje heel vaak 'hangen' aan m'n muis. Beetje raar voor de 'basic-speler' zulke fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:11:
Trouwens een klein ergernisje aan de standaard mediaspeler Totem: als ik een bepaald deel van een film opzoek laat hij ook het beeld zien waarlangs je 'spoelt' (net als bij 'fast forward') en volgens mij maakt hem dat verschrikkelijk onstabiel. Hij wil bij mij nog wel eens vastlopen namelijk tijdens het zoeken. Bovendien blijft het zoekbalkje heel vaak 'hangen' aan m'n muis. Beetje raar voor de 'basic-speler' zulke fouten.
Dit komt door gstreamer, probeer totem-xine is :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordz. schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:29:
[...]

Dit komt door gstreamer, probeer totem-xine is :)
Had ik al gedaan, is inderdaad minder, maar ook dit reageert echt knudde. Zoekbalkje blijft af en toe nog steeds aan de muis hangen. Waarom niet gewoon pas zoeken naar de video als ik het schuifje heb losgelaten? Maargoed gelukkig zijn er nog alternatieve spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:34:
[...]

Had ik al gedaan, is inderdaad minder, maar ook dit reageert echt knudde. Zoekbalkje blijft af en toe nog steeds aan de muis hangen. Waarom niet gewoon pas zoeken naar de video als ik het schuifje heb losgelaten? Maargoed gelukkig zijn er nog alternatieve spelers :)
Over het algemeen kan je in Gtk-programma's met schuifbalken:
[list]
• Slepen - verschuift met de muis mee,
• Scrollen - verschuift een paar seconden, 3 regels,
• Links klikken - verschuift zo'n 10 seconden, een pagina,
• Midden klikken - meteen precies op de plek waar je klikt.

Slepen doe ik eigenlijk nooit. Ik scroll, of ik middel-klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 01:55:
[...]
• Midden klikken - meteen precies op de plek waar je klikt.
[...]
Oh, vet! Als dit ook zo werkt in VLC, heb je me heel blij gemaakt :D Rot is dan alleen wel dat ik voortaan in Windows ook weer met midden ga lopen klikken :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Room42 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Oh, vet! Als dit ook zo werkt in VLC, heb je me heel blij gemaakt :D Rot is dan alleen wel dat ik voortaan in Windows ook weer met midden ga lopen klikken :P
Werkt ook in VLC. De makers hebben de scroll control aangepast zodat het ook in Windows werkt (geloof ik).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, onder Windows skip je met de linkermuisknop direct naar de positie van de click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, wilde net Kubuntu 7.10 installeren... Lukt niet echt :?
PC start op van dvd, ik selecteer "opstarten of installeren".... kernel wordt geladen... Waarna ik een knipperent _ bovenin zie staan en onderaan
kernel alive
kernel direct mapping tables up to 100000000 @ 8000-d000
Paar sec later wordt de pc gereset en start windows op.
:?

Eens even googlen op die melding....

MD5sum iso klopt trouwens.

Edit: ACPI=off did the trick zo te zien :)
Hmm toch niet.

Nog een keer acpi=off geprobeerd + de vga optie op 1600*1200*16 gezet. Nu zie ik een laadbalk :) Gebeurt alleen verder (nog?) niks.
Hmm, nu knipperende _ maar gebeurt nog niks. Geen HD/cdrom activiteit :?

PC gereset, gedaan wat http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=470880 gezegd werd:
My friend had the same exact problem and I fixed it by pressing F6 when the install part of the screen comes out. Although this might not work for all users, try replacing "splash" for "break=bottom" . Hopefully, this will work and everything will go fine...
Dit resulteert in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Loading, please wait...
4* buffer i/o error fd0 (floppy lijk mij, die is niet aangesloten)
Spawning shell within the initramfs

BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

(initramfs) _

Met onderaan die kernel alive melding, die bleef gewoon staan.
Wat gaat hier nou telkens mis :?

specs

Edit:

Woei :)
acpi=off + noapic + 1600*1200*16 en nu start ie wel op.

Grr, nu wil grub niet installeren. Die moet op sdb komen maar dat kan blijkbaar niet :? . Installeren gaf een fout aan, sudo grub-install /dev/sdb geeft "could not find device for /boot: not fount or not a block device"
Installatie opnieuw gestart en aangegeven dat grub op HD1 moet komen, eens kijken of dat wel werkt...

edit: HD1 pakte de installatie wel, maar na herstart krijg ik "error 17: cannot mount selected partition" als ik ubuntu selecteer in grub, moet dan wel eerst in de bootmenu aangeven dat de pc moet opstarten vanaf de 2e hd omdat ie anders direct door naar windows gaat.
Windows staat overigens ook in grub, maar die werkt ook niet. Geeft "error 13: invalid or unsupported executable format" Die windows kan er wel uit, maar dan....

Waarom moest ik trouwens perse grub gebruiken? Had liever lilo willen hebben....

[ Voor 81% gewijzigd door Raven op 07-03-2008 14:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:28

Auredium

Informaticus Chaoticus

Heuj,

ik heb op mijn Ubuntu de Nvidia drivers geinstalleerd (apt-get install...) voor mijn Geforce 6600 silencer optimaal te kunnen gebruiken.
Helaas start mijn ubuntu niet meer op en resulteerd het in een eindeloze reeks foutmeldingen in blokken.

Nu kan ik wel nog naar safe modus met de life Cd als ik mij niet vergis maar...

hoe deinstalleerd ik de nvidia drivers??

Overigens is mijn ervaring met Ubuntu wel overwegend positief.
Het installeren van programma's in Ubuntu is uber makkelijk....nu nog het configureren. :$

[ Voor 17% gewijzigd door Auredium op 07-03-2008 14:46 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Laatst online: 20:32

Surkow

$µr|{0w

@bartgrefte - Lilo is deprecated en is vervangen door Grub bij de meeste Linux distributies. Misschien kan versie 2 van Grub je problemen oplossen.

@Auredium - Wanneer je de nvidia drivers installeert moet xorg.conf worden aangepast zodat er niet "nv" maar "nvidia" als driver komt te staan. Als dit je niet lukt kun je nog altijd Envy gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Surkow op 07-03-2008 15:21 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm.

Btw, lees net dit @ http://grub.enbug.org/TestingOnX86
Installing GRUB 2 into a real system

WARNING: before installing it, make sure to backup your system!

You can also install GRUB 2 into a real system by grub-install. The usage is very similar to the grub-install in GRUB Legacy. But, beware GRUB 2 counts partitions from 1 and not from 0 like GRUB Legacy! So, increase the numbers. And, not like GRUB Legacy, it does not understand NTFS.
XP heeft NTFS als bestandssysteem... Dus dan werkt het niet?

Maar wil wel eerst weten waarom de huidige grub niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 07-03-2008 15:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Surkow schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:14:
@Auredium - Wanneer je de nvidia drivers installeert moet xorg.conf worden aangepast zodat er niet "nv" maar "nvidia" als driver komt te staan. Als dit je niet lukt kun je nog altijd Envy gebruiken.
Thanx voor het advies. Zodra ik thuis ben zal ik het direct proberen.
Ik heb echt zo lang zitten hameren om de config goed te krijgen (Xp op HDD1, Vista en Ubuntu op HDD2). ik zou het wat zonde vinden als ik een reinstall moet doen van Ubuntu hiervoor.

Op mijn laptop loopt Ubuntu als een zonnetje en ik ben langzaam aan het leren om te gaan met isntalleren e.d. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 07:42
bartgrefte schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:47:
Hmm.

Btw, lees net dit @ http://grub.enbug.org/TestingOnX86

[...]

XP heeft NTFS als bestandssysteem... Dus dan werkt het niet?

Maar wil wel eerst weten waarom de huidige grub niet werkt.
Grub wordt op de linux partitie geïnstalleerd, grub2 krijgt echter de mogelijkheid om deze op een NTFS-partitie te installeren. En dan kun je dus ook in windows in Grub aanpassingen doen.
Naar ik begreep iig, kan er niets van terugvinden op de link die je geeft...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Grub en NTFS werken werken idd niet goed samen. Je kunt ermee proberen rekening te houden met de Windows installatie maar als dat niet gaat kun je eventueel easyBCD downloaden en installeren.

Het kan zijn dat je tegen een paar obstakeltjes komt bij je ubuntu laden, maar die moeten fixbaar zijn (dat waren ze bij mij iig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Meende trouwens dat grub2 ook op een floppy kon, kan die pagina alleen niet meer vinden :?
Zo blijft de huidige grub op z'n plek en kan er niets (nog meer) verkeerd gaan...

Maar ben toch benieuwd waarom grub nou niet werkt. Kan bootpart wel ff proberen straks/morgen. 's kijken of grub wél goed werkt als ik die vanaf sda (dmv de boot.ini) start. Moet 'm alleen wel eerst toevoegen aan de boot.ini.
Zou namelijk kunnen, meende ik gelezen te hebben, dat omdat ik nu vanuit de bios direct vanaf sdb probeer te starten, dat daardoor grub de mist in gaat.

easyBCD is toch voor Vista? Ik draai XP ;)
Na wat googlewerk Om de Vista-bootloader te kunnen gebruiken moet ik een aantal geldige Vista bestanden hebben... Heb geen Vista.

Hmm ,zou met het commando dd een bestand kunnen maken om toe te voegen aan de boot.ini.... Is alleen klein probleem.
dd if=/dev/sdb1 of=bootsect.lnx size=512 count=1
size=512 wordt niet herkend... unrecognized operand

Nog een edit:
dd if=/dev/sdb1 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1 moet het zijn, heb alleen het rootww niet van die 7.10 dvd :?

Hmm, commando beginnen met sudo 8)7

Ok, file toegevoegt aan boot.ini... Kies ik ubuntu, krijg ik alleen een knipperende _ te zien :(

Edit(zoveel): Net weer van HD2 gestart, dan krijg ik wel grub te zien, en na de hd1 in het bootcommando te hebben vervangen door hd0.... start kubuntu op d:)b . Maar niet zoals het moet....

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 07-03-2008 22:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Khaine

Python liefhebber

Steeds meer vreemde dingen hier op Ubuntu:

Zo ben ik zojuist voor de 3e keer opnieuw ingelogd omdat ik erzonder reden uit werd geknikkerd ? Zit gewoon met VLC voor m'n neus, niets bijzonders aan het doen en ineens BLAM ... uitgelogd.
Verklaring? uknown

Verder heb ik firestarter geinstalleerd via add/remove progs. Leuk spul en werkt best ok, maar ik gebruik "minimize to tray when closed". Na ongeveer 3 minuten minimized stopt de firewall er zonder mededeling mee. Hij is gewoon niet meer zichtbaar in de tray.

Elke keer dat ik mijn data schijf voor het eerst wil benaderen heb ik root-rechten nodig (dataschijf komt voor uit Windows XP tijdperk. Standalone schijf met NTFS partitie erop). Daarna kan iker mee doen wat ik wil, ook al verbreek ik de sessie. Zolang de PC maar aan blijft. Hoe kan ik dit automatiseren? Ik word er gek van mijn mp3's niet normaal te kunnen spelen voor ik minstens 1 keer mijn schijf heb bezocht.

Heeft iemand de mogelijke oorzaken voor de eerste 2 voorvallen? Systeem is hardwarematig iig in orde (temps zijn heel netjes, voltages strak).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zo ben ik zojuist voor de 3e keer opnieuw ingelogd omdat ik erzonder reden uit werd geknikkerd ? Zit gewoon met VLC voor m'n neus, niets bijzonders aan het doen en ineens BLAM ... uitgelogd.
Verklaring? uknown
Controleer eens op foutenmeldingen in Xorg.log.0 (of zoiets) in /var/log(s)
Verder heb ik firestarter geinstalleerd via add/remove progs. Leuk spul en werkt best ok, maar ik gebruik "minimize to tray when closed". Na ongeveer 3 minuten minimized stopt de firewall er zonder mededeling mee. Hij is gewoon niet meer zichtbaar in de tray.
Via Procesbeheer controleren of Firestarter draait, (wel beeld op 'alle processen' zetten) en indien niet: Via terminal starten en kijken of hij foutmeldingen geeft.
Elke keer dat ik mijn data schijf voor het eerst wil benaderen heb ik root-rechten nodig
Mijn oplossing was de juiste map chmodden naar 0777 in /media/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb een probleem: Ik heb Ubuntu 7.10 geinstalleerd op een Virtual PC d.m.v. "Microsoft Virtual PC" (Is gratis) Maar nu doet het toetsenbord het wel maar de muis niet? Toetsenbord en muis zitten beiden op PS/2 aangesloten (ook op usb geprobeerd).

Mijn vraag nu: Kan je met het toetsenbord ook navigeren en een muisdriver installeren? Of doe ik gewoon iets fout? Ik start op via een ISO van een live CD, maar ik kan hem dus ook niet volledig installeren omdat ik niet weet hoe je dingen op je desktop zonder muis kan installeren.

Edit: System specs:

P4 Northwood 3.0 GHz HT
512MB DDR RAM (192MB beschikbaar voor linux)
Ati Radeon 9600XT
En het toetsenbord en muis zijn beide Plug 'n Play met USB stekker, met een verloopstukje naar PS/2.

[ Voor 17% gewijzigd door hugoy op 08-03-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
hugoy het is echt verschrikkelijk irritant dat jij de topic warning totaal negeert terwijl hij toch heel duidelijk is. Zéker omdat dit héél eenvoudig te vinden is met Google! :(

Google: ubuntu 7.10 virtual pc

-10 credits voor jou! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 08-03-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

hugoy het is echt verschrikkelijk irritant dat jij de topic warning totaal negeert terwijl hij toch heel duidelijk is. Zéker omdat dit héél eenvoudig te vinden is met Google! :(
Dat gebeurt in dit topic jammergenoeg steeds meer |:(

Over firestarter ik vind het wel een goede firewall, als ik mijn porten laat scannen via zo'n beveilingssite, zijn alle porten in stealth modus. Alleen had ik een keer port 80 geblokkeerd 8)7 . Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met emesene, ik kan mezelf maar niet in loggen??

Zijn er hier ook tweakers die in plaats van de nvidia driver van ubuntu, de normale releases gebruiken zo ja zijn deze stabieler? Want de restricted drivers worden toch nooit upgedate?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

jelly schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:22:
Dat gebeurt in dit topic jammergenoeg steeds meer |:(
Nee hoor, het is een terugkerend fenomeen.
Over firestarter ik vind het wel een goede firewall, als ik mijn porten laat scannen via zo'n beveilingssite, zijn alle porten in stealth modus. Alleen had ik een keer port 80 geblokkeerd 8)7 .
Iptables _/-\o_
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met emesene
Je hebt in ieder geval meer breezah-functionaliteit tot je beschikking dan met een libpurple client (bijvoorbeeld Pidgin). De echte breezah gebruikt daarentegen aMSN.
Zijn er hier ook tweakers die in plaats van de nvidia driver van ubuntu, de normale releases gebruiken zo ja zijn deze stabieler? Want de restricted drivers worden toch nooit upgedate?
De nv-driver is puin in vergelijking met de "restricted" nvidia-driver. De nv-driver wordt door Ubuntu niet vaker geupdate dan de nvidia-driver, dus je hebt eigenlijk geen enkele reden om die te gebruiken. De nvidia-driver kun je op meerdere manieren makkelijk handmatig updaten.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

De nv-driver is puin in vergelijking met de "restricted" nvidia-driver. De nv-driver wordt door Ubuntu niet vaker geupdate dan de nvidia-driver, dus je hebt eigenlijk geen enkele reden om die te gebruiken. De nvidia-driver kun je op meerdere manieren makkelijk handmatig updaten.
De nieuwe NVIDIA 171.06 Linux Display Driver is toch geen puin vergeleken met de restricted driver van ubuntu?? Ik kan natuurlijk toch als deze driver niet werkt, de restricted driver weer installeren.

Mijn vraag over msn was of er hier ook mensen zijn die niet kunnen inloggen op msn met emesene?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
jelly schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:22:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met emesene,
* user109731 1 van de ontwikkelaars is ;)
ik kan mezelf maar niet in loggen??
Onder Preferences zit een optie om debug messages weer te geven, zet die eens aan en start emesene dan vanaf de commandline. Krijg je dan een foutmelding? Het kan ook handig zijn om ~/.config/emesene1.0 te hernoemen zodat je met een nieuw profiel en cache begint. Helpt dat allemaal niet, open dan een nieuw ticket op emesene.org als de fout nog niet eerder gemeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

jelly schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:24:
De nieuwe NVIDIA 171.06 Linux Display Driver is toch geen puin vergeleken met de restricted driver van ubuntu?? Ik kan natuurlijk toch als deze driver niet werkt, de restricted driver weer installeren.
Denk eens even heel goed na wat de restricted driver is.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, nog steeds met grub aan het stoeien....
Als ik vanaf de boot.ini van XP kubuntu start, krijg ik "GRUB" + een knipperende "_" te zien en thats it.
Wel meer dan eerst, zag toen alleen een knipperende "_"
Wordt dan alleen op CTRL+ALT+DEL en de resetknop gereageerd...

Selecteer ik hd2 in de bios-bootmenu, krijg ik gewoon grub te zien. Maar moet dan wel hd1 voor hd0 vervangen om in kubuntu te kunnen komen.

Iemand @ http://kubuntuforums.net is me al aan het helpen maar verder dan bovenstaand komen we niet :|

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-03-2008 20:02 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Die knipperende "_" heet gewoon een cursor, hoor ;)

offtopic:
@vvv
Overal is de cursor een _, behalve in een GUI. ;) [/kortdoordebochtmaarjeweetwel]

[ Voor 172% gewijzigd door Room42 op 08-03-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet anders dat dat een | is...
Nu ik er zo over nadenk... da's die van MSWord, in dos/linux is het altijd een _ :P

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 08-03-2008 23:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar wat trouwens misschien wel handig kan zijn: In het bootmenu kun je 'e' drukken om de geselecteerde te editen. Als je dan goed onthoud wat je hebt gedaan en het werkt, kun je die wijzigingen in menu.lst verwerken om het voortaan te laten werken.
Waar je bijvoorbeeld eens mee moet spelen is de "root(x,x)". Die wil nog wel eens verkeerd herkend worden waardoor je zelf de getallen aan moet passen. Gewoon proberen tot het werkt. Anders kan misschien de Grub Super Disk nog een uitkomst bieden. Dat is een bootable CD met menu gestuurde GRUB. Ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je kan hem ook op diskette zetten, scheelt weer een CD'tje.

Diskettes blijken nog nodig te zijn en ben te lui om te slipstreamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
http://users.bigpond.net.au/hermanzone/p15.htm

Zo een beetje alles wat er over grub te weten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Room42 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:55:
Maar wat trouwens misschien wel handig kan zijn: In het bootmenu kun je 'e' drukken om de geselecteerde te editen. Als je dan goed onthoud wat je hebt gedaan en het werkt, kun je die wijzigingen in menu.lst verwerken om het voortaan te laten werken.
Waar je bijvoorbeeld eens mee moet spelen is de "root(x,x)". Die wil nog wel eens verkeerd herkend worden waardoor je zelf de getallen aan moet passen. Gewoon proberen tot het werkt. Anders kan misschien de Grub Super Disk nog een uitkomst bieden. Dat is een bootable CD met menu gestuurde GRUB. Ideaal! :)
Tsja, ik kan die hd1 wel permanent naar hd0 aanpassen, maar wil toch grub vanuit de boot.ini kunnen benaderen.

Ennuh:
grub> find /boot/grub/stage1
find /boot/grub/stage1
(hd1,0)
grub> root (hd1,0)
root (hd1,0)
grub> setup (hd1,0)
setup (hd1,0)
Checking if "/boot/grub/stage1" exists... yes
Checking if "/boot/grub/stage2" exists... yes
Checking if "/boot/grub/e2fs_stage1_5" exists... yes
Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd1,0)"... failed (this is not fatal)
Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd1,0)"... failed (this is not fatal)
Running "install /boot/grub/stage1 (hd1,0) /boot/grub/stage2 p /boot/grub/menu. lst "... succeeded
Done.
grub>
^ hielp niet...
Ook niet met sdb1 danwel sdb ipv hd1/hd1,0 in het dd commando.

Zie http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3092111.0

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Nou, ik zit in hardy heron alpha 6 :) (de laatste alpha!). Ziet er allemaal erg goed uit en ook het switchen van beeldscherm gaat erg lekker (wat bij de vorige toch wat lastiger ging).

Verder nog wat opmerkingen:
- De nieuwste kernel 2.6.24-12-generic zorgt bij mij en met mij vele andere voor geluids problemen (het niet detecteren van de soundcard), ik ben dus weer terug gegaan naar 2.6.24-11-generic en wacht op 13 :) (heb van meer mensen gelezen die dit doen).
- Verder in het begin wat problemen gehad met fglrx drivers, ik had ze eerst geinstalleerd vanaf de ati site, maar dit ging helemaal fout. Het beste is gewoon om de drivers binnen te halen via de apt-get/synaptic, dat ging na de normale stappen helemaal goed.
- In eerder alpha versies en ook in gutsy nooit problemen gehad met de FAN van me processor. Maar hij draait nu echt als een tierelier, wordt er helemaal gek van. Hopelijk wordt dit gefixxed of iets, me CPU scaled iig nog wel gewoon mee (on demand), dus beetje raar ook. (bekend probleem iemand?)
- FireFox beta 3 werkt erg leuk :)

Zijn er eigenlijk verder nog mensen hier die echt hardy heron aan het gebruiken zijn?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik op een test partitie. Maar is nog wat instabiel bij mij. Eerst werkte m'n ati drivers niet meer, nu overgestapt naar fglrx, maar nog steeds crasht X soms zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
FLeSH schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:14:
- De nieuwste kernel 2.6.24-12-generic zorgt bij mij en met mij vele andere voor geluids problemen (het niet detecteren van de soundcard), ik ben dus weer terug gegaan naar 2.6.24-11-generic en wacht op 13 :) (heb van meer mensen gelezen die dit doen).
Klopt, maar het is al verholpen, de -12 die nu beschikbaar is werkt wel :)
Zijn er eigenlijk verder nog mensen hier die echt hardy heron aan het gebruiken zijn?
Ja, het werkt over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

gvd gvd. Mijn nieuwe HDD is defect en net natuurlijk waar Ubuntu op stond. Alhoewel ik de ervaring heb dat de nieuwe Sata reeks van Western Digital om te huilen is qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Ik heb net even 8.04 Alpha 6 geprobeerd op een Thinkpad T60p (Ati FireGLV5250). De Live-cd boot niet, en de alternate pakt de driver 'ati'. Daarmee heb ik men taakbalk in het midden van men scherm staan, en na enkele seconden wordt het beeld volledig wit. Dus toen heb ik in recoverymode de fglrx-driver geinstalleerd, deze start op, ziet er perfect uit, maar na 5 seconden desktop wordt alles blokjes, allemaal artifacts. Toen heb ik de vesa driver geprobeerd, maar daar start hij niet eens mee op. Tenslotte heb ik in recovery nog geprobeerd xorg-driver-radeonhd te installeren, maar die vond hij niet en had ik er genoeg van.

Onder 7.10 werkte de grafische omgeving wel, als ik handmatig in de recoverymode fglrx installeerde. Als ik echter in 7.10 via bijvoorbeeld Envy een nieuwere fglrx installeerde kreeg ik dezelfde artifacts als ik nu in 8.04 heb.

Dus ik heb daarna nog eens geprobeerd de oude fglrx via een .deb te installeren maar dat lukte niet, conflicteerde met xorg-video ofzoiets?

Erg jammer, op men oude Nvidia-PC werkte Ubuntu altijd heerlijk, maar die heb ik nu niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Heeft er iemand een idee wanneer dat Gnome 2.22 in gutsy komt ?
Standaard zit gnome 2.22 al in de Hardy, maar ik vind niet weer wanneer gnome in gutsy komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom zou hij naar Gutsy (moeten) 'komen'? Als ie al voor Gutsy beschikbaar wordt, is het waarschijnlijk een backport van Hardy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Gnome heeft bepaalde functies meer zoals restore van uit prullenbak en de sudo knop.
Dit zijn echt handige functies.

Even wachten tot Hardy dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 22:35

Gotiniens

Fairly odd Tim

software schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:09:
Gnome heeft bepaalde functies meer zoals restore van uit prullenbak en de sudo knop.
Dit zijn echt handige functies.

Even wachten tot Hardy dan maar.
In principe komt in een ubuntu versie die uit is gegeven, geen nieuwe versies van programma's. De updates die je ziet zijn altijd bugfixes in de zelfde versie.

Uitzondering hierbij zijn de backports, maar deze zijn niet officieel ondersteunt, (Dus je kan niet bellen naar cannonical voor support) en ze mogen ook niet een te grote inpact hebben op de bestaande versie. Dus ik denk dat je moet wachten op hardy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik vind Ubuntu een super O.S. Echt waar.
Alleen de naam Hardy Heron klinkt....alsof het de titel is van gay p0rn. Maargoed, misschien ligt dat aan mij.

Overigens krijg ik het installeren onder de knie (eigenlijk best kinderspel).
Toch nog een klein vraagje. Ik heb aMSN op mijn Ubuntu gezet en deze doet het ook goed alleen bij het opstarten ervan bleek er een nieuwere versie te zijn. Hoe valt aMSN te updaten?

(ter info ik heb hem geinstalleerd via [apt-get install amsn])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
^^ Wilde gok: apt-get upgrade amsn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Roamor schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:13:
^^ Wilde gok: apt-get upgrade amsn?
^^ Als het zo simpel is
Ik gaat het iig uitproberen. :)

Ik heb erheen gezocht maar kwam alleen mensen tegen die er problemen mee hadden tot zover (en niets zeiden over apt-get update ookal hadden ze ubuntu) en natuurlijk die lastige install paketten op de site van aMSN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Dan moet je hem handmatig van de site halen. Volgens mij moet je dan ook zelf de boel compileren. Niet dat dat moeilijk is, de aanwijzigen staan er ook bij. Het allerergste is dan wel dat ubuntu vervolgens denk dat die versie ouder is dan de versie in de repo's, dus je zult hem vervolgens nog moeten pinnen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Auredium schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:03:
Ik vind Ubuntu een super O.S. Echt waar.
Alleen de naam Hardy Heron klinkt....alsof het de titel is van gay p0rn. Maargoed, misschien ligt dat aan mij.
..
Tja, bedenk wel dat die namen code-namen zijn he. Op de officiele site wordt uitsluitend gesproken over Ubuntu 7.10, 8.04.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wie draait er al 100% op 8.04 alpha 6? Ik ben nu een upgrade aan het uitvoeren... ik vertrouw erop dat het stabiel genoeg is om de normale dingen op te kunnen doen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HetWonder schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:08:
Wie draait er al 100% op 8.04 alpha 6? Ik ben nu een upgrade aan het uitvoeren... ik vertrouw erop dat het stabiel genoeg is om de normale dingen op te kunnen doen...
Ik heb hem nu nog in dualboot met Vista, maar voor zover ik Ubuntu draai, draai ik 8.04. Hij doet het bij mij prima, ik ben nog weinig rare vastlopers tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Hier ook 100% 8.04. Pas wel op met updates, deze week waren er nog problemen met glibc waardoor veel mensen niet meer konden opstarten. Gelukkig was de update teruggetrokken voordat ik 'm had binnengehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm ik heb hem hier nu draaien en alle risico-updates zoals backports gewoon uitgezet. Het is nog een weekje voor de beta uitkomt, dus echte problemen zullen (hoop ik) niet meer voorkomen. Tot nog toe draait het iig goed, alhoewel ik wenig wezenlijke verschillen met 7.10 zie (op firefox 3 na).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bij 8.04 heb je ook nog niet echt een risico van een backport he ;) Verder draai ik nu geen Hardy, gewoon omdat ik de tijd er niet voor heb om het te gaan fixen als het moet. Ik wil nu zekerheid hebben, dus blijf gewoon bij de stable releases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm het werkt allemaal redelijk goed zo, ik ben tegen twee problemen aangelopen:

1. hij onthoudt de resolutie niet, dus elke keer als ik opnieuw opstart zit ik met een scherm op 2400x1200 en moet ik dat weer veranderen.
2. de geluidskaart wordt ineens niet meer herkend?

Nog meer mensen last van een van deze problemen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Weet iemand hoe je de fan speed kan aanpassen op een ati graka? Ik zoek er al een tijdje naar, maar kom alleen halve oplossingen met lm-sensors en pwmconfig tegen die niet echt doen wat ik wil.
Waar ik op doel is een soort van atitools voor linux? Dit omdat zodra ik de drivers voor mn x1950 installeer, mn fan plots op 100% draait. Nogal vervelend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Langzaam aan begin ik door te krijgen hoe Ubuntu werkt. aMSN en XMMS erop geinstalleerd en XMMS als standaard ingesteld voor shoutcast. Tekstverwerking, multimedia en internet is dus inmiddels al goed geregeld.
Tot nu toe ben ik best tevreden, alhoewel ik wel een enkele foutmelding heb gehad maar na een reboot kwam die niet meer terug. Waarschijnlijk iets dat scheef is gelopen.

Het is jammer dat mijn HDD die voor Ubuntu was bestemd zichzelf om zeep heeft geholpen minder dan twee weken na aankoop. Anders had ik op mijn vaste computersysteem ook al Ubuntu geinstalleerd. (had dit wel maar ja, HDD ging defect)
Maar op mijn laptop werkt hij wel naar behoren. Sterker nog, beter dan Vista en op de taken wat Ubuntu kan beter dan XP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik wil binnenkort een mediacenter PC'tje met XBMC voor Linux erop. Ik wil hiervoor Ubuntu gebruiken en een moederbord met een AMD 780G chipset erop (met HD video acceleratie). Weet iemand of dit onder Ubuntu goed ondersteund wordt? Op de AMD site kan ik niks terugvinden en via google ook niet (misschien omdat het relatief nieuw is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met AMD's huidig beleid rond hun GPUs zit je wel goed, al zal het sowieso wel nog een tijdje duren eer de support voor de nieuwe chips rond is :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:13
Borromini schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:18:
Met AMD's huidig beleid rond hun GPUs zit je wel goed, al zal het sowieso wel nog een tijdje duren eer de support voor de nieuwe chips rond is :).
mooi :) dan wacht ik wel even dat de drivers beschikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JanDM schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:48:
[...]

Klopt, maar het is al verholpen, de -12 die nu beschikbaar is werkt wel :)

[...]

Ja, het werkt over het algemeen prima.
Hm ik heb op 15 maart de update naar generic-12 gedaan en alsnog wordt mijn geluidskaart niet gedetecteerd. Beetje vreemd??

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren even Ubuntu 7.10 op m`n laptop gezet, doet het prima op zich. Alleen als ik hem op suspend zet of hibernate en dan vervolgens weer terug wil in Ubuntu dan moet ik dus m`n wachtwoord intikken en daarna komt er een heel raar beeld heel storend. Dan moet ik dus uiteindelijk de computer opnieuw starten. Is dit een known issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:02:
Ik heb gisteren even Ubuntu 7.10 op m`n laptop gezet, doet het prima op zich. Alleen als ik hem op suspend zet of hibernate en dan vervolgens weer terug wil in Ubuntu dan moet ik dus m`n wachtwoord intikken en daarna komt er een heel raar beeld heel storend. Dan moet ik dus uiteindelijk de computer opnieuw starten. Is dit een known issue?
Ati videokaart? Probeer in ieder geval even te switchen naar een tty (Ctrl Alt F{1-6}), en daarna terug naar xorg (Alt F7), eens kijken of het dan over is.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:08
Khaine schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:35:
Steeds meer vreemde dingen hier op Ubuntu:

Verklaring? uknown
Ik heb dit ook meerdere malen ervaren. Het volgende is dan in mijn syslog te vinden:
WARNING: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal X error - Restarting :0

Dit gebeurt meestal wanneer ik aan het browsen ben.

Ik heb wel eens last van een hangende systeem. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. De ene keer luister ik naar muziek in Rhythmbox, de andere keer ben ik aan het browsen in Firefox. Het enige waar dan nog op gereageerd wordt is: SysRQ + R E I S U B om het systeem te rebooten.

Ik zal de logs nogmaals uitpluizen zodra het weer gebeurt.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 20-09 16:12
Ik ben gisteren ook aan het ubuntu-en geslagen (Hardy Heron a6) dankzij de briljante feature waarbij je onder windows een Linux installatie kan uitvoeren en direct dualboot opstart. Echter, na het installeren van de nvidia kaart kwam na een reset terecht in de busybox en was het einde oefening.
Kwalijke zaak dat een foute driver een besturingssysteem meteen de vernieling in draait, of is dit typisch "alpha" gedrag?

De eye-candy van KDE4 werkt niet. Daarom maar besloten wat nvidia drivers te downloaden. Nu zag ik dat er 3 nvidia driver keuzes waren, waarvan 1 voor "oude" kaarten (lekker duidelijk).
Ik heb volgens mij zo'n 6600 GTS kaart (PCI-E). Welke driver dien ik nu te kiezen?

De Adept package manager update aan het begin niet. De opties die geinstalleerd waren, kon je zien, de rest was "greyed out". Eerst werd ik geacht een aantal upgrades en update acties uit te voeren voor de package manager in de konsole, voor dat ik gewoon een overzicht kreeg. Hoe kan dit?

Het lettertype van Mozilla FireFox komt erg "vlekkerig" over. Is er ook een cleartype font beschikbaar of is dit centraal te regelen?

Is er al een NL language pakket voor 8.04a6 beschikbaar? Zo ja, hoe te installeren?

Ik hoor het graag. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Warfare op 20-03-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Warfare schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:37:
Ik ben gisteren ook aan het ubuntu-en geslagen (Hardy Heron a6) dankzij de briljante feature waarbij je onder windows een Linux installatie kan uitvoeren en direct dualboot opstart. Echter, na het installeren van de nvidia kaart kwam na een reset terecht in de busybox en was het einde oefening.
Kwalijke zaak dat een foute driver een besturingssysteem meteen de vernieling in draait, of is dit typisch "alpha" gedrag?
alpha != stable, dus je moet niet verwachten dat er niets kapot gaat. Het is gewoon niet stable verklaart, dus kan er gewoon iets misgaan. En ja, dat kan zo cruciaal zijn als een driver :)
De eye-candy van KDE4 werkt niet. Daarom maar besloten wat nvidia drivers te downloaden. Nu zag ik dat er 3 nvidia driver keuzes waren, waarvan 1 voor "oude" kaarten (lekker duidelijk).
Ik heb volgens mij zo'n 6600 GTS kaart (PCI-E). Welke driver dien ik nu te kiezen?
Sowieso heb je voor je composite effecten (onder kde4 of gnome) gewoon een driver voor je grafische kaart nodig. Zo raar is dat niet ;)

Binnen de repositories is een nvidia-glx driver toegevoegd. Het kan initieel je bootproblemen hebben opgeleverd, de driver is wel een 3rd party pakketje wat gewoon werkt. En ja, die is geschikt voor een 6600GTS. De legacy driver is meer voor kaarten uit het jaar 0 ;)
De Adept package manager update aan het begin niet. De opties die geinstalleerd waren, kon je zien, de rest was "greyed out". Eerst werd ik geacht een aantal upgrades en update acties uit te voeren voor de package manager in de konsole, voor dat ik gewoon een overzicht kreeg. Hoe kan dit?
Adept is gewoon een brak programma :p Het kan zijn dat er bij een upgrade iets mis is gegaan. Je moet dan even een dpkg-config -a uitvoeren en dan wordt het rechtgezet, en kan je weer verder :)
Het lettertype van Mozilla FireFox komt erg "vlekkerig" over. Is er ook een cleartype font beschikbaar of is dit centraal te regelen?
msttcorefonts. Zoek en gij zult vinden.
Is er al een NL language pakket voor 8.04a6 beschikbaar? Zo ja, hoe te installeren?
Check de translation page gewoon. Zie je vanzelf hoe ver ze zijn (tip: launchpad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Ik neem aan dat je dan Kubuntu hebt?

Het kan idd alpha-gedrag zijn, mja je wil wel die ´briljante feature´ :)

Hoe heb je de nvidia-drivers geinstalleerd? Gewoon via Restricted-Drivers Manager of de package manager? Of meteen de eerste keer gedownload van nvidia.com oid? Ik zou eerst de drivers uit de repository proberen.

Ik heb geen ervaring met KDE, maar in Gnome vink ik bij Appearance altijd subpixel smoothing aan, dat verbetert de fonts best wel, en je kunt msttcorefonts installeren bij de package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Voor mensen die alleen een MSN-client nodig vinden, en die pidgin/kopete/amsn niet graag zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.emesene.org/img/emesene-main.png

Ik gebruik sinds kort emesene en vindt het veruit het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen!

code:
1
sudo gedit /etc/apt/sources.list

plak volgende regels onderin bij
code:
1
2
3
4
## EMESENE

deb http://apt.emesene.org/ ./
deb-src http://apt.emesene.org/ ./

Doe dan:
code:
1
sudo apt-get update && sudo apt-get install emesene

Verder weet ik niet of dit al vaak in het topic is vernoemd,
maar verder is voor mij ook Gnome-Do onmisbaar geworden:

Afbeeldingslocatie: http://do.davebsd.com/images/gnome-do-blue.png
Voeg ook deze regels toe aan je /etc/apt/sources.list:
code:
1
2
3
## GNOME-DO
deb http://ppa.launchpad.net/do-core/ubuntu gutsy main
deb-src http://ppa.launchpad.net/do-core/ubuntu gutsy main

en doe dan:
code:
1
sudo apt-get update && sudo apt-get install gnome-do

Meer plugins kunnen van de website van de ontwikkelaar worden afgehaald:
http://do.davebsd.com/ en/of:
https://wiki.ubuntu.com/GnomeDo

opmerking Nighty-build repo's

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Goed, mijn HDD van mijn desktop PC is eindelijk terug van de garantie en ja, ik had gelijk de controller was mol. Meteen Ubuntu geinstalleerd omdat ik op mijn laptop het helemaal te gek vond.
Ik heb inmiddels de nvidia drivers geinstalleerd en in de config file ingesteld dat ik de resolutie 1280x1024 kan instellen want de maximale resolutie volgens ubuntu was 1024x768. :P
Ook meteen ingesteld dat ie mijn Audigy 4 en niet de onboard geluidskaart moet pakken.

Vanmiddag aan de slag met Bluetooth en het configureren van mijn TV als tweede beeldscherm. Ik hoorde ook nog iets van LinuxMCE voor mijn TV-kaartje. Iemand nog tips of dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 18-09 14:20
al eens van mythtv gehoord? is een heel mooi pakket om tv mee tekijken, maar kan ook je video en muziek beheren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Veel dank mithras. Dit moet lukken zo, dacht ik.
Ik heb inderdaad de Kubuntu variant gedownload.

V.w.b. die nvidia drivers. Die had ik inderdaad uit de package manager gedownload. Ik weet niet hoe je iets download van een website en installeerd (tar.gz bestanden).

Google maar eens raadplegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Choxo schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:51:
Voor mensen die alleen een MSN-client nodig vinden, en die pidgin/kopete/amsn niet graag zien:
[afbeelding]

Ik gebruik sinds kort emesene en vindt het veruit het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen!
Ik gebruik dan wel alleen Ubuntu via VMWare maar ben toch wel benieuwd naar Emesene!
Ga het gelijk ff installen.

edit:
Vind het nu al relaxed werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door sajoku op 20-03-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

!GN!T!ON schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:55:
al eens van mythtv gehoord? is een heel mooi pakket om tv mee tekijken, maar kan ook je video en muziek beheren! :)
Hmm, ik ken die naam inderdaad ergens van.
Ik zal eens erheen zoeken als ik weer een wat minder beperkt einternetverbinding heb vandaag.
Ondersteund die ook automatisch de TV-kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ Choxo in "Het grote Ubuntu Topic Deel 7":
Oeps, dat ziet er inderdaad behoorlijk onmisbaar uit! Ik ga het vanavond meteen installeren!! Zie ook deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu 7.10 net geïnstalleerd op mijn 12" MSI S260. Alles verliep vlekkeloos en álle hardware is in één keer herkent én geïnstalleerd. Alleen wep-code hoeven in te voeren en HUP ik zat op het web. Moet me écht van het hart dat ik dit nog nooit met een OS heb meegemaakt; alles bij de eerste installatie volledig. Voor Windows XP Pro moest ik nog handmatig drivers downloaden, met Ubuntu is hier geen sprake van.

Verder; mijn eerste ervaring is top! Het OS draait sneller dan Windows en verbruikt veel minder van mijn CPU. Daarmee is de notebook niet alleen stiller, maar bovendien ook nog eens minder warm. Ook is de accuduur verbeterd (zoveel mogelijk niet gebruikte processen uitgeschakeld) en is werken in de trein, met slaapstand easy peasy.

Dan de graphics. De standaardthema's vind ik al helemaal geweldig. Heb net wat topics doorgelezen en ideeën opgedaan voor wat coolers, maar zo basic mogelijk voel ik me in thuis. Als laatste heb ik net al mijn bestanden - die ik op wat dvd's had gebrand - weer terug gezet op mijn harde schijf en alles wordt wederom ondersteunt. Voor wat zelfgeschoten filmpjes met de Add/Remove tool extra driverpackje geïnstalleerd; werkt uitstekend.

Nee, ik word niet betaald om Ubuntu te promoten; deze ervaring is voor mij zo uniek - na tig-duizend OS'en te hebben geïnstalleerd -, dat ik dit even aan jullie kwijt moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:48:
Ubuntu 7.10 net geïnstalleerd op mijn 12" MSI S260. Alles verliep vlekkeloos en álle hardware is in één keer herkent én geïnstalleerd. Alleen wep-code hoeven in te voeren en HUP ik zat op het web. Moet me écht van het hart dat ik dit nog nooit met een OS heb meegemaakt; alles bij de eerste installatie volledig. Voor Windows XP Pro moest ik nog handmatig drivers downloaden, met Ubuntu is hier geen sprake van.
Maar dan heb je wel geluk hoor. :) Want ik zat bijvoorbeeld met een wireless kaart die niet zonder ndiswrapper kon, en een Dell (=Lexmark) printer met dramadrivers. Dus het OS is ook maar afhankelijk van de hardware die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Roamor schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Maar dan heb je wel geluk hoor. :) Want ik zat bijvoorbeeld met een wireless kaart die niet zonder ndiswrapper kon, en een Dell (=Lexmark) printer met dramadrivers. Dus het OS is ook maar afhankelijk van de hardware die er in zit.
Valt wel mee, mijn Dell Inspiron 6000 nb deed het ook in 1 keer goed met alle meegeleverde hardware.
Dat hij bij mijn desktop het niet helemaal goed doet met alle hardware verbaasd me niets want dat is een customised back met wat exotische hardware. Ik ben al blij dat Ubuntu bij mijn desktop iig de basisfunctionaliteit op acceptabel niveau lag. Tuurlijk, je moet wat sleutelen aan het systeem, maar zo leer je het wel beter kennen vind ik.
Aan de andere kant heb ik ook herinneringen aan Windows hardware en drivers die op zijn minst net zo vervelend waren.

Geen OS is perfect, ook Ubuntu niet. Maar ik raad zeker mensen aan Ubuntu op zijn minst te proberen. Het blijft een ge-emmer met Windows spellen en applicaties zelfs met Wine. Maar voor de meeste spellen en apps op Windows zijn minstens net zo capabele tegenhangers voor Linux te vinden. Ja, ik bevoorkeur Windows voor spellen, maar voor de rest geef ik eigenlijk de voorkeur aan Ubuntu want het is een veel gebruikersvriendelijk programma voor tekstverwerking en internetten bijvoorbeeld want het is in mijn ervaring lichter dan Windows XP en zeker Vista (in de standaardinstellingen dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Warfare schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:08:
Veel dank mithras. Dit moet lukken zo, dacht ik.
Ik heb inderdaad de Kubuntu variant gedownload.

V.w.b. die nvidia drivers. Die had ik inderdaad uit de package manager gedownload. Ik weet niet hoe je iets download van een website en installeerd (tar.gz bestanden).

Google maar eens raadplegen :-)
Waarom google raadplegen? De community wiki heeft deze informatie al: https://help.ubuntu.com/c...al?highlight=%28nvidia%29

Scheelt je weer zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:16:
Zoveel geluk heb ik idd nog nooit gehad. Alles ging té makkelijk. Er moet een addertje onder het gras zitten bij Ubuntu. Wedden? (Volgende week crash oid).
Volgende stap is de notebook even toe te voegen aan het (windows)netwerk om bij de gedeelde printer te komen. Vanavond eens kijken, waarschijnlijk ook in twee tellen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Geen OS is perfect, ook Ubuntu niet. Maar ik raad zeker mensen aan Ubuntu op zijn minst te proberen. Het blijft een ge-emmer met Windows spellen en applicaties zelfs met Wine. Maar voor de meeste spellen en apps op Windows zijn minstens net zo capabele tegenhangers voor Linux te vinden. Ja, ik bevoorkeur Windows voor spellen, maar voor de rest geef ik eigenlijk de voorkeur aan Ubuntu want het is een veel gebruikersvriendelijk programma voor tekstverwerking en internetten bijvoorbeeld want het is in mijn ervaring lichter dan Windows XP en zeker Vista (in de standaardinstellingen dan he)
Ik heb ook nog steeds een extra schrijf voor XP, alleen voor Call Of Duty 4, het schijnt wel te kunnen werken met wine, alleen ja dan moet punkbuster & xfire ook nog naadloos werken. Gelukkig wordt het wine project steeds beter, zie wine 1.0 . De volgende ubuntu release na Hardy Heron gaat zich toch meer richten op 'mobiel' gebruik?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Ik heb nu ook iets lekker vaags. Ubuntu 7.10 op Thinkpad t60p. Ik heb alles lekker draaien, en ineens na een reboot was mijn geluid superzacht, ik moest mijn boxen vol open draaien om maar iets te horen. Even bij geluid, PCM, gekeken, niks aan de hand. Het leek wel alsof het geluid niet versterkt werd.

Op internet wel wat hits gevonden van laptop met heel zacht geluid, en ook wat dingen geprobeerd, nieuwe alsa gecompileerd etc. , maar dat hielp niet. Een paar reboots later deed mijn geluid het wonder-boven-wonder weer. Ik blij!

Tot vandaag, weer hetzelfde verschijnsel...Het is geen hardware-probleem, want in windows heb ik het niet. Ik vind het gewoon erg vaag dat er periodes zijn dat het gebeurt, terwijl ik echt niks raars doe, alleen Pidgin/Amarok/Firefox/Openoffice, verder helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Choxo schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:51:
Ik vind Amsn toch wel een van de betere,: http://www.amsn-project.net/ maar zal het eens uitproberen.

[ Voor 12% gewijzigd door KSR op 21-03-2008 02:39 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ook Elisa ziet er best interessant uit en is gebaseerd op gstreamer, wat sowieso al in Ubuntu zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ubuntu Hardy beta is uit...

Volgens mij nieuw in de release notes:
Inkscape
Inkscape 0.46 introduces native PDF support, providing an easy, open source solution to editing text and graphics in PDF documents. Users will appreciate being able to draw up flyers, posters, and other docmuents, save them as PDF in inkscape, and send them to a print shop for printing without ever leaving Ubuntu or loading a proprietary tool.
0.46 is nog niet officieel uit, maar de laatste blockers zijn vooral Windows bugs. Hier staan de release notes, vooral de dockable dialogs en PDF/AI/SVG import/export verbeteringen zien er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:34
Crackh34d schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:53:
Ik heb nu ook iets lekker vaags. Ubuntu 7.10 op Thinkpad t60p. Ik heb alles lekker draaien, en ineens na een reboot was mijn geluid superzacht, ik moest mijn boxen vol open draaien om maar iets te horen. Even bij geluid, PCM, gekeken, niks aan de hand. Het leek wel alsof het geluid niet versterkt werd.

Op internet wel wat hits gevonden van laptop met heel zacht geluid, en ook wat dingen geprobeerd, nieuwe alsa gecompileerd etc. , maar dat hielp niet. Een paar reboots later deed mijn geluid het wonder-boven-wonder weer. Ik blij!

Tot vandaag, weer hetzelfde verschijnsel...Het is geen hardware-probleem, want in windows heb ik het niet. Ik vind het gewoon erg vaag dat er periodes zijn dat het gebeurt, terwijl ik echt niks raars doe, alleen Pidgin/Amarok/Firefox/Openoffice, verder helemaal niks!
Als je op zo'n moment console opent en alsamixer start en op F5 mept, zie je dan EEN control naar voren komen die de boosdoener zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar het eerste plaatje is als ik alsamixer start, tweede als ik op F5 duw:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/13650phpix8Mh2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/13650phpR7uWO4.png

EDIT: Er komt daar rechts van nog een balk Digital, die staat vol open, maar mijn boxen zitten gewoon op men Jack

EDIT2: Die balk IEC958 P kan op PCM en ADC, helpt alleen niet :p

EDIT3: Het werkt weer? :D

[ Voor 30% gewijzigd door Crackh34d op 21-03-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Mede dankzij jullie heb ik gelukkig nvidia aan de praat gekregen. Dat lijkt dus allemaal goed te zijn gegaan. Echter, ik heb het idee dat ik OF tegen een bug aan loop OF de driver niet helemaal goed is. Het probleem is wat moeilijk te omschrijven maar ga mijn best doen.

De vensters worden regelmatig niet helemaal goed weergegeven. In een venster en soms ook het startmenu zijn "knipperende lijnen" te zien. Een beetje vaag, maar je moet je voorstellen dan een aantal lijnen van een paar m. dik en een paar center meter lang staat te knipperen in een venster of in het "startmenu". Het is ontstaan na een de installatie van de nvidia driver (new).

De desktop effects werken naar behoren. Bij wijze van test deze uitgezet, maar de lijnen bleven.
Het probleem is dermate lastig te vangen in een zin dat ik niet zo goed zou moeten weten hoe ik dit in google kwijt moet. :|

Iemand enig idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Warfare op 25-03-2008 16:31 . Reden: Het schijnen zgn. "glitches" te zijn. Nog geen oplossing gevonden. Vanavond even een nieuw topic in de lucht knallen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Warfare: Ik denk dat je maar beter een nieuw topic kan starten. En geef dan wat meer informatie over wat voor systeem en configuratie je hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 25-03-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik heb net de nieuwe 8.04 beta geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Alles doet het gewoon zeer goed. Zelfs alle grafische effecten werken perfect met mijn Radeon 9200. Beat that Vista :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal.

afgelopen tijd ben ik me gaan verdiepen in alternatieve besturings systemen dan windows. ik gebruik nu nog steeds windows vista. ik denk dat dit een zeer goed alternatief is. maar ik heb een paar vraagjes:

1. kan ik windows programma's hierop installeren? (zoals spellen als WoW en CoD4)
2. kan ik er MS office op zetten of zit er een een vergelijkbare office suite op die kan opslaan in office bestand type?

zoja? dan ga ik hem meteen erop zetten!

welke versie raden jullie me aan om te gebruiken? ik ga hem op een normale desktop zetten met een AMD64 proccesor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Er bestaat een programma, Wine, waarmee je windows programma's kan uitvoeren onder bv Ubuntu. Helaas werken ze niet allemaal even goed. Wow werkt zover ik weet perfect. CoD4 zou je even in de http://appdb.winehq.org moeten kijken of die werkt. Qua office zijn er verschillende alternatieven; de bekendste is natuurlijk OpenOffice.org. Maar het is ook mogelijk Office 2003 te gebruiken icm Wine. Dan weet je zeker dat je alles kan openen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:01:
hey allemaal.

afgelopen tijd ben ik me gaan verdiepen in alternatieve besturings systemen dan windows. ik gebruik nu nog steeds windows vista. ik denk dat dit een zeer goed alternatief is. maar ik heb een paar vraagjes:

1. kan ik windows programma's hierop installeren? (zoals spellen als WoW en CoD4)
2. kan ik er MS office op zetten of zit er een een vergelijkbare office suite op die kan opslaan in office bestand type?

zoja? dan ga ik hem meteen erop zetten!

welke versie raden jullie me aan om te gebruiken? ik ga hem op een normale desktop zetten met een AMD64 proccesor.
Nou wil ik niet heeeeeel flauw doen, maar als je je 2.1 seconden had verdiept in zelfs alternatieven voor MS office op Windows, dan was je OpenOffice al tegen gekomen en ja, het is zelfs mogelijk MS office te draaien, maar eh.. waarom je dat dan zou willen?
En CoD4 en WoW runnen beiden op Ubuntu (zie winehq.org en dan de appdb links in het menu), maar dan moet je wel je graphische drivers goed aan de praat kunnen krijgen (ik heb nog steeds ruzie met Ati-drivers, maar misschien heb ik ook wel iets te oude hardware momteel).
Openoffice.org kun je zo ook direct proberen op je windows bak (www.openoffice.org) en na een korte tijd merk je dat het prima werkt (sommige dingen die zitten net op een andere plek).

[ Voor 0% gewijzigd door letatcest op 26-03-2008 10:17 . Reden: lol, dubbelpost :+ ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Zoo, eindelijk ook (primair) aan de ubuntu :D

Na een tijd geprobeerd te hebben met Xubuntu toch maar aan de 'normale' ubuntu gegaan. Gnome is inmiddels al bijna volledig naar wens geconfigureerd, nog wat (voorkeurs) applicaties aanpassen, doe een hoop goede ideeën op in dit topic _/-\o_

Het werkt alles erg soepel... ik vind XFCE wel nèt even wat intuïtiever dan Gnome, maar Gnome is daarintegen een stuk robuster (met mijn 'gebruik' in ieder geval). Perfornmancegewijs maakt het gelukkig allemaal niet zoveel uit op een E6600/2gb/7600GT ;).

Toch een klein vraagje... Ik maak o.a. gebruik van gnome-start-mennu, één button waarin je application, places en system te vinden zijn, erg plezierig. Weet iemand echter een manier om (net als in XFCE) dit menu te laten zien bij rechter-knop-op-desktop?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
Jullie hebben het over Office 2k3 op Wine.
Is het ook al mogelijk om Office 2k7 (incl. Outlook & Visio & Onenote) onder Wine te draaien?

En in GRUB is er een mogelijkheid dat GRUB i.p.v. standaard naar Ubuntu boot naar Windows boot? Moet ik zeker dan de GRUB-configs openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dus spelen en office is goed te doen. maar hoe zit het met mijn drivers van bijv. me videokaart enzo. en kan ik er itunes op zetten voor me ipod?
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen