Je gelooft er niet zo in, maar het is wel zo.RappieRappie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:50:
[...]
Daar geloof ik niet zo in; dan hadden ze imho wel weer de chips aan de "kant gelegd" die wel de 160 goeie streamprocessors aan boord hadden, en die uitgebracht als 8900GTX oid. Denk aan de 7800GTX 512. Ook zo'n "papieren kaart".
-Toch nog even een supersnelle kaart releasen die eigenlijk niet of nauwelijks verkrijgbaar is, maar toch wel leuk is om even te showen zeg maar.
Maar goed, dat denk IK persoonlijk.
En nee, ze leggen geen chips aan de kant met 160 werkende streamprocessoren. En wel om precies dezelfde redenen waarom AMD geen R580 met 64 shaderengines of R600 met 384 streamprocessors uit brengt. Dus het hele verhaal wat ik hierboven getypt heb.... maar blijkbaar is het nut van redundancy inbouwen niet helemaal duidelijk geworden?
De 7800GTX512 was een heel ander verhaal. Dat is hetzelfde als een GF8800Ultra. Gewoon hetzelfde aantal pipelines (streamprocessors bij de G80), maar veel hoger geklokt. Dus geen extra pipelines (of streamprocessors bij de G80) die geactiveerd zijn. Speedbinning is hier keyword.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.