[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
ok, ik had al zo'n vermoeden. Verder heb ik nog iets aparts, 1 album staat er 3 keer in, en dan echt 3 keer met dezelfde nummers. In itunes staat dit album er gewoon maar 1 keer in!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232928

gelukkie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:07:
Ik had het al eerder gevraagt, maar wat zijn jullie ervaringen mbt. de ipod kopen bij een andere winkel dan de apple store? Mij is verteld dat wanneer ik bij de apple store koop alles veel makkelijker gaat met garantie en problemen. Ik heb de iPod nu gezien voor 249 euro en dan met gratis 50 euro aan accesoires, mooie deal, maar dus niet bij de apple store...
Ik heb m bewust gekocht bij Dixons omdat de extra verzekering daar erg goed is. Ik reis veel en de Ipod gaat natuurlijk altijd mee.
De extra verzekering van Dixons is iets duurder dan die van apple maar dekt meer en je zit niet met de standaard 30euro service kosten van apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:36:
Ik heb inmiddels de ipod gekocht bij BCC met gratis de apple remote:) Net ge-update, en al mijn muziek gesynchroniseerd (24gb). Alleen nu staat er ook zo'n 200 mb bij 'andere' maar wat houd dat in? Im heb geen bestanden bij de mass-storage ofzo geplaatst.
Die 200mb die er op de Ipod staat heeft natuurlijk ook te maken met de reeds geïnstalleerde games. De IpodQuiz neemt bijvoorbeeld al behoorlijk wat mb in beslag...maar ja wat is nu 200mb op 80 of 160gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:07:
ok, ik had al zo'n vermoeden. Verder heb ik nog iets aparts, 1 album staat er 3 keer in, en dan echt 3 keer met dezelfde nummers. In itunes staat dit album er gewoon maar 1 keer in!?
dat heb ik ooit ook gehad, na een tweede complete synchronisatie was dit verholpen.

Wat ook een oorzaak kan zijn is het volgende:

Ik had destijds verschillende CD's met dezelfde titel op de Ipod staan. "Greatest Hits" of "The Best Of" zijn daarvan veel voorkomende voorbeelden.
De Ipod plaatst dan de liedjes van de verschillende artiesten in alle albums die dezelfde titel dragen. Je krijgt dus bij Robbie Williams de liedjes van Robbie's Greatest Hits maar ook die van bijvoorbeeld Shania Twain of (weet ik veel) Nana Mouskouri 8)7 . Bij Shania staan dus in het Greatest Hits album de nummers van Shania, Robbie en Nana.
Das een nadeeltje, even de albums een andere naam geven is de oplossing: Shania Twain Greatest Hits en Robbie Williams Greatest Hits. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37763 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:35:
[...]

misschien niet met een blaadje maar ik kon mijn 5G clickwheel gebruiken terwijl hij in het bijgeleverde hoesje zat en als ik nu de classic daar in stop dan moet ik om het clickwheel te gebruiken eerst de iPod uit het hoesje halen. Is dus zeker een stuk minder gevoelig.
De clickwheel is inderdaad iets minder gevoelig, zeker i.c.m. met een hoesje. Ik vind dat wel handig, ik vergeet'm nogal eens op hold te zetten en dan sja...

Anoniem: 206805

na versie 1.0.3 geïnstalleerd te hebben. ging itunes m'n foto's opnieuw optimaliseren en zie ik een tijdsbalkje op m'n ipod als ik hem wil loskoppelen (of was dat er al?). coverflow lijkt inderdaad sneller te zijn.

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 11:33
Ik merk eigenlijk niet veel verschil met die 1.0.3 patch. Coverflow lijkt niet sneller te gaan, het enige wat nieuw is is dat er wanneer je de iPod los wilt koppelen je een tijdsbalkje op je ipod te zien krijgt. Maar dat is nou niet echt iets waar ik om zat te springen.
Dus niet echt veel verbeterd in mijn ogen, maargoed, ik vond ook niet dat er veel te verbeteren viel :z

Anoniem: 90104

En de coverflow bug is eruit natuurlijk. Dat is wel een fijn puntje wat mij betreft :)

Anoniem: 202280

Ik kon wel weer mijn menu opnieuw instellen, en de fotos die ik erop had staan laat ie niet meer zien...
Mss moet ik ze opnieuw inladen ofzo :s

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Ik doe altijd restore zodra de nieuwe firmware er op staat, al is het waarschijnlijk niet nodig, het is meer voor het gevoel. Je hebt dan gewoon weer een verse iPod :)

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 12:09
Licht het aan mij of gaat de accu sneller op met de nieuwe firmware?

• gelukkie
De ipod bevalt mij nog steeds goed, echter viel mij net op dat er in itunes 70 nummers meer staan dan op de ipod! Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

1.0.3 en nog steeds geen support voor de cameraconnector :|

Verder doet mijn iPod het probleemloos, maar ik blijf het toch erg jammer vinden.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Anoniem: 242090

Net even de nieuwste firmware (1.0.3) op mijn Classic 80 gezet en maar hopen dat e.e.a. gefixed is. Maar nee hoor. Ik gebruik de Ipod alleen voor muziek. Coverflow heeft nog steeds kuren. In iTunes heb ik albums staan met dezelfde naam, zoals "Greatest Hits". Na synchronisatie zijn op de iPod alle "Greatest Hits" albums tot één album samengevoegd, zowel onder "Coverflow" als onder "Albums". Het lijkt erop dat album namen uniek moeten zijn......beperking hoor! Ik zie het als een bug en hoop nog steeds op een fix!
Tevens heb ik een probleem geconstateerd wanneer je een album met verschillende artiesten in iTunes kenmerkt als "verzameling". Als je deze dan synchroniseert kun je daarna op de iPod met de zoek functie niet zoeken in de artiesten, flauw hoor!
Beste Apple, als je het zogenaamde coverflow als een soort paradepaardje op de markt brengt, zorg dan eerst dat de boel fatsoenlijk functioneert. Is het tegenwoordig alleen maar cashen of betekent kwaliteit ook nog iets? Lekker handig om de consument te gebruiken als test persoon. Zo.. dat was het voor nu.

Een muziekliefhebber.

Het enigste wat ik in die coverflow krij is plaatjesloze albums >_>
En als er een plaatje tussen zit is ie lelijk als de nacht.

Coverflow nee bedankt...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21

TheVMaster

Moderator WOS
hm..Coverflow werkt hier anders best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Straks ook even updaten. Wel handig om de boel een beetje bij de tijd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Ik denk dat het Coverflow gezever volledig bij de gebruiker zelf ligt. Ik heb bijna 70GB aan albums op m'n classic staan, allemaal voorzien van covers, in Coverflow geen dubbele, geen ontbrekende, ze staan er allemaal in, geen samengevoegde albums en de covers zijn haarscherp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 11:33
Coverflow werkt bij mij ook wel goed. Wel heb ik een aantal albums met de naam 'Onbekend album' van verschillende artiesten. Van elke artiest staat dat album dan wel apart in het lijstje, maar als ik erop druk blijkt dat alle nummers met die albumnaam in dat album staat. Hij staat er dus van elke artiest apart in, maar toch zijn alle artiesten in één album gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 09:38
Anoniem: 242090 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:17:
Net even de nieuwste firmware (1.0.3) op mijn Classic 80 gezet en maar hopen dat e.e.a. gefixed is. Maar nee hoor. Ik gebruik de Ipod alleen voor muziek. Coverflow heeft nog steeds kuren. In iTunes heb ik albums staan met dezelfde naam, zoals "Greatest Hits". Na synchronisatie zijn op de iPod alle "Greatest Hits" albums tot één album samengevoegd, zowel onder "Coverflow" als onder "Albums". Het lijkt erop dat album namen uniek moeten zijn......beperking hoor! Ik zie het als een bug en hoop nog steeds op een fix!
Tevens heb ik een probleem geconstateerd wanneer je een album met verschillende artiesten in iTunes kenmerkt als "verzameling". Als je deze dan synchroniseert kun je daarna op de iPod met de zoek functie niet zoeken in de artiesten, flauw hoor!
Beste Apple, als je het zogenaamde coverflow als een soort paradepaardje op de markt brengt, zorg dan eerst dat de boel fatsoenlijk functioneert. Is het tegenwoordig alleen maar cashen of betekent kwaliteit ook nog iets? Lekker handig om de consument te gebruiken als test persoon. Zo.. dat was het voor nu.

Een muziekliefhebber.
Agreed! Mijn iPod mini werkte gewoon veel fijner. De hele feel was gewoon goed daar, en bij deze is het altijd maar af wachten hoe hij reageert.
Apple, jullie gaan achteruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 00:35
Brasher schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 07:40:
Coverflow werkt bij mij ook wel goed. Wel heb ik een aantal albums met de naam 'Onbekend album' van verschillende artiesten. Van elke artiest staat dat album dan wel apart in het lijstje, maar als ik erop druk blijkt dat alle nummers met die albumnaam in dat album staat. Hij staat er dus van elke artiest apart in, maar toch zijn alle artiesten in één album gepropt.
Al dat gezeur met die covers en samengevoegde albums etc ligt inderdaad bij de gebruiker: die heeft zijn ID3 informatie niet op orde.

Sowieso is het aan te raden om album art (de cover dus) in de ID-tag van ieder individueel nummer te voegen, opv als losse afbeelding in de map waarin de nummers van een album staan. Dat werkt bij mij, en bij de mensen om mij heen, perfect.

Wat betreft samengevoegde albums enzo: ik gebruik een ander progsel om mijn id info te ordenen: www.mp3tag.de werkt als een speer en heb nergens problemen mee. iTunes wil het nog wel eens in de war schoppen als ik via itunes mijn id-tags aanpas.

Hopelijk kunnen jullie dit even uitproberen, voordat dit topic weer volraakt met allerlei gemier over problemen die allemaal dezelfde oorzaak hebben: inconsistente ID3-tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DaSaN schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:48:
[...]

Al dat gezeur met die covers en samengevoegde albums etc ligt inderdaad bij de gebruiker: die heeft zijn ID3 informatie niet op orde.

Sowieso is het aan te raden om album art (de cover dus) in de ID-tag van ieder individueel nummer te voegen, opv als losse afbeelding in de map waarin de nummers van een album staan. Dat werkt bij mij, en bij de mensen om mij heen, perfect.

Wat betreft samengevoegde albums enzo: ik gebruik een ander progsel om mijn id info te ordenen: www.mp3tag.de werkt als een speer en heb nergens problemen mee. iTunes wil het nog wel eens in de war schoppen als ik via itunes mijn id-tags aanpas.

Hopelijk kunnen jullie dit even uitproberen, voordat dit topic weer volraakt met allerlei gemier over problemen die allemaal dezelfde oorzaak hebben: inconsistente ID3-tags.
Mee eens. Ik had ook gedonder met Coverflow/albumafbeeldingen, maar sinds ik idd de afbeelding in de ID-tag toevoeg zijn die problemen weg. 'k heb nu 18GB aan muziek op m'n iPOD Classic staan (over 3000 nummers) en geen enkel dubbel album of album zonder afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat zal ik eens gaan proberen dan.
Weet iemand toevallig of ik ook nummers van mijn iPod op de pc kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Vanmiddag een kunstof hoesje gekocht, past perfect alleen 2 nadelen:(
Het gaatje bij de koptelefoon uitgang ie niet breed genoeg om een tulp naar jack kabel aan te sluiten:( Verder is bij de dockconnector het stuk naar de achterkant open gelaten, maar aan de voor kant niet! Hierdoor gaat mijn bestelde pocketdock waarschijnlijk niet passen icm de hoes:(

Denk dat veilen of boren niet gaat werken, omdat het kunstof versplintert, en verhitten gaat het krullen en zwart worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Anoniem: 202280 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:36:
Dat kan zeker, alleen via andere software dan itunes. Ik gebruik daar zelf voor SharePod 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232701

gelukkie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:38:
Denk dat veilen of boren niet gaat werken, omdat het kunstof versplintert, en verhitten gaat het krullen en zwart worden denk ik...
Wat je kan proberen is om een metalen voorwerp (mesje / puntnijptang) te verhitten, en dan het materiaal in de goede vorm te buigen.
Lees de vorige pagina's eens door, er is al een linkje van Wikipedia langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
[quote]Anoniem: 232701 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:42:
[...]

Wat je kan proberen is om een metalen voorwerp (mesje / puntnijptang) te verhitten, en dan het materiaal in de goede vorm te buigen.

[...]

Zou dit ook werken als ik met een soldeerbout tegen de randjes aan tik? Zodat het iets weg smelt?
Alleen dan heb ik nog een probleem, want als ik het stuk boven de dockconnector weghaal (waarmee je het plastic op kan liften), krijg ik volgens mij het hoesje nooit meer van de ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:45
Daar is zelfs een heel topic aan gewijd (geweest) :) : [iPod in Windows]Muziek naar je PC verplaatsen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik krijg steeds meer spijt van de koop van mijn hoesje! Nu passen zelfs mijn CX300 oortjes neit door de koptelefoon opening! Nu maar even knutselen met een hete priem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242494

Ik heb net de tijd ingesteld en gekozen voor een 24-uurs aanduiding. Linksboven staat bij de tijd dan inderdaad 22:00, maar als je een tijdje niks doet en hij in de standby-stand staat (met dus de tijd en een batterij) staat er weer 10:00. Kan je dit nog ergens aanpassen of is daar niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb ook even een vraagje, ik heb dus een iPod Classic (duh anders post ik hier niet) en ik heb daarnet ff een DVD van een TV serie geript (All Stars :*) ) en in iTunes gegooid. Ik heb toen de tags goed gezet, inclusief seizoen en episode nummers, maar op mijn iPod sorteert hij ze op afleveringnaam ipv nummer en dat vind ik niet echt relaxt, is er een mogelijkheid om dit te veranderen?

Edit: Ohnee ik zie het al, hij sorteert ze niet op alfabet maar op laatste aflevering ipv eerste. Het leek op alfabet te zijn, want dat klopt toevallig :9

[ Voor 16% gewijzigd door WinningLOSER op 01-12-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121366

sinds gister de laatste update. Klikweel volume gaat nu mee met het gewone volume. Hij klikt nu dus opeens veel harder, harder zelfs dan de 5,5g ipod 30 gig die ik hiervoor had.

Verder ben ik wel blij met dat timertje wanneer je de ipod disconect. Zie je ten minste dat het best veel tijd kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb denk ik een bug ontdekt: Als ik bij de zoekfuntie een artiest zoek, zeg ik zoek naar Pink Floyd, dan vindt hij Pink Floyd met 4 albums. Als ik nu op de selectieknop druk om deze albums weer te geven, geeft de ipod gewoon alle albums weer die op mijn ipod staan!

Zodra ik op album zoek, dan geeft hij wel alleen het album weer wat ik open na het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
gelukkie schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:48:
Ik heb denk ik een bug ontdekt: Als ik bij de zoekfuntie een artiest zoek, zeg ik zoek naar Pink Floyd, dan vindt hij Pink Floyd met 4 albums. Als ik nu op de selectieknop druk om deze albums weer te geven, geeft de ipod gewoon alle albums weer die op mijn ipod staan!

Zodra ik op album zoek, dan geeft hij wel alleen het album weer wat ik open na het zoeken.
Ik gebruik die zoekfunctie maar weinig, maar je hebt inderdaad gelijk. Wat een misser is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Vaag hier werkt het wel. Als ik zoek op Michael Jackson vind hij 6 albums. Als ik dan op de selectieknop druk om de albums weer te geven geeft hij ze keurig alle 6 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Mmm wel vreemd dan! Het gaat ook over gekocht/geripte albums, en niet over downloads dus daar mag het probleem ook neit inzitten.

Verder is mij nog iets opgevallen mbt de album hoesjes. Ik heb mijn mp3 tags voorzien van een afbeelding, itunes geeft ze keurig weer en mijn ipod ook, alleen soms komt het hoesje niet, maar komt er een hoesje dat helemaal zwart is. Als ik het album opzoek staat het hoesje wel gewoon bij het album. Ik meen dat ik op de apple forums hier iets over gelezen heb, zal het proberen te vinden.

Bij mijn ipod heb ik gratis de radio remote gehad, alleen valt het met mijn cx300 oortjes op dat die remote veel ruis op de pauze stand heeft vergeleken met de normale koptelefoon uitgang, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook iedere tag voorzien van een plaatje, (pfff ben ik wel een hele tijd mee bezig geweest)...
Maar ook ik krijg af en toe een zwarte hoes... :s

Ik dacht eerst dat ie gewoon nog moest laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik vraag me af of mijn radio remote goed is, want volgens mij gaat de batterij van mijn ipod ermee ook sneller leeg (zonder dat ik de radio gebruik, dus puur alleen om knoppen te bedienen).
En dan dat probleem met veel ruis op de pauze stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206805

dat van een zwart plaatje bij de albumcover op m'n ipod had ik ook, bij 1 album, maar na 'm opnieuw getagd te hebben was dit voorbij. het was een album waar ik bij een bestaande album extra nummers zelf had toegevoegd. misschien dat het daar aan ligt, want die extra nummers hadden oorspronkelijk een andere afbeelding...alleen dat heb ik bij meer albums gedaan en die hebben dit probleem niet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik heb 3 computer (en drie OS'en, OSX, Windows en Ubuntu) waartussen is graag zou synchroniseren. Met welke software kan dit in principe? Ik moet dus niet hebben dat ik straks alleen met computer X kan sychen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Ik heb het ook, wachten maar weer op een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169043

Ik weet niet of ik de enige ben die zich er aan irriteert dat je Ipod onthoud waar je in een nummer gebleven bent, zodat je... tijdens het zappen door bv de Top 40 half in een nummer terecht komt op de plaats waar je ditzelfde nummer de vorige keer hebt weggezapt....

Is dit op een of andere manier te voorkomen....?

gr Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 23:49

Nyana

Who?!

Ik vond het juist fijn dat de Classic zo snel uit ging. Nu moet je play/pause weer net zolang indrukken als alle andere iPods voor die uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 07:48
WinningLOSER schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:37:
Ik heb ook even een vraagje, ik heb dus een iPod Classic (duh anders post ik hier niet) en ik heb daarnet ff een DVD van een TV serie geript (All Stars :*) ) en in iTunes gegooid. Ik heb toen de tags goed gezet, inclusief seizoen en episode nummers, maar op mijn iPod sorteert hij ze op afleveringnaam ipv nummer en dat vind ik niet echt relaxt, is er een mogelijkheid om dit te veranderen?

Edit: Ohnee ik zie het al, hij sorteert ze niet op alfabet maar op laatste aflevering ipv eerste. Het leek op alfabet te zijn, want dat klopt toevallig :9
Probeer je afleveringen eens zo te nummeren: 01, 02, 03 ipv 1 2 3 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Weet iemand een manier om de firmware van je iPod zonder iTunes te updaten?
Ik vind iTunes namelijk een zwaar irritant programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

Vinden jullie het eigenlijk normaal dat een iPod Video wel onder OSX 10.3 werkt maar een iPod classic niet? Die vereist opeens 10.4 of nieuwer...

Vriendin had dit meegemaakt na een iPod te kopen in NY, nu zit ze met de gebakken peren, omdat niemand dat haar had gezegd in de store.

ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze je zo "subtiel" dwingen om Tiger/leopard aan te schaffen, aangezien de speler zo populair is en er zéker al duizende mensen met hetzelfde probleem geconfronteerd zijn, niet toevallig komt die iPod classic/touch uit vlak voor de release van Leopard...

Ik vind dat ze zulke mooie/goeie producten hebben, maar voor de rest vind ik Apple echt een kutbedrijf, net door die subtiele kicks in the nuts van hun trouwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
108886 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:36:
Vinden jullie het eigenlijk normaal dat een iPod Video wel onder OSX 10.3 werkt maar een iPod classic niet? Die vereist opeens 10.4 of nieuwer...

Vriendin had dit meegemaakt na een iPod te kopen in NY, nu zit ze met de gebakken peren, omdat niemand dat haar had gezegd in de store.

ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze je zo "subtiel" dwingen om Tiger/leopard aan te schaffen, aangezien de speler zo populair is en er zéker al duizende mensen met hetzelfde probleem geconfronteerd zijn, niet toevallig komt die iPod classic/touch uit vlak voor de release van Leopard...

Ik vind dat ze zulke mooie/goeie producten hebben, maar voor de rest vind ik Apple echt een kutbedrijf, net door die subtiele kicks in the nuts van hun trouwe klanten.
iTunes werkt onder Mac OS X 10.3.9, zie de website van apple, dus ook de ipod classic werkt onder dit OS versie, mits je itunes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

ik zal de vriendin eens bellen om zeker te zijn dat haar iTunes goed geüpdate is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Laatst online: 05:28
Ik gebruik op het moment de Creative Zen Stone. Had niet echt gelet op de geluidskwaliteit dus vond het wel een goed genoeg apparaat. Nu had ik laatst hetzelfde album dat ik op mijn stone heb, op de pc afgeluisterd met dezelfde dopjes (Shure E500PTH), en dat klonk veel voller en rijker. Ik begon me al zorgen te maken over mijn dopjes zeg 8)7

Nu heb ik 2 ipods gehad in het verleden waarvan de laatste een maand na het verlopen van de garantie problemen is gaan vertonen (moest het laten vallen op de grond om het weer werkend te krijgen). Ik ben dus een beetje huiverig geworden om weer een ipod te halen.

Natuurlijk kan ik zo de ipod testen in een apple store maar vroeg me af of er toch alternatieven zijn die uitblinken op het gebied van geluid

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
DaSaN schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:46:
[...]

iTunes werkt onder Mac OS X 10.3.9, zie de website van apple, dus ook de ipod classic werkt onder dit OS versie, mits je itunes gebruikt.
Hm, originele verpakking geeft wel aan dat Mac OS X 10.4.8 vereist is, i.c.m. iTunes 7.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
nwnc schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:00:
Ik heb gebruik op het moment een Creative Zen Stone. Had niet echt gelet op de geluidskwaliteit dus vond het wel een goed genoeg apparaat. Nu had ik laatst hetzelfde album als ik mijn stone heb, op de pc afgeluisterd met dezelfde dopjes (Shure E500PTH), en dat klonk veel voller en rijker. Ik begon me al zorgen te maken over mijn dopjes zeg 8)7

Nu heb ik 2 ipods gehad in het verleden waarvan de laatste een maand na het verlopen van de garantie problemen is gaan vertonen (moest het laten vallen op de grond om het weer werkend te krijgen). Ik ben dus een beetje huiverig geworden om deze te halen.

Natuurlijk kan ik zo de ipod testen in een apple store maar vroeg me af of er toch alternatieven zijn die uitblinken op het gebied van geluid
Ja natuurlijk zijn er alternatieven, maar dit topic gaat over de iPod dus het zou wat offtopic zijn om daar een heel verhaal over te gaan houden.

Mijn tip: Kijk eens rond in Portable Media Devices en lees veel reviews.

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 07-12-2007 16:13 . Reden: Kwootje d'r bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat zijn zeker dure en goede oordopjes. Ik kon het niet opbrengen om voor ze te blijven sparen :P.

Als je een iPod koopt, dan moet je voor de beste geluidskwaliteit op de line-out via de dockaansluiting een (draagbare) koptelefoonversterker aansluiten. Het kan zijn dat je dat overdreven vindt, het moet immers ook een beetje draagbaar blijven, dan voldoet de koptelefoon aansluiting op zich ook wel. Er zijn betere spelers, maar de verschillen zijn over het algemeen klein. Het enige is, als je de equaliser belangrijk vindt, dan moet je geen iPod nemen, maar verder is er eigenlijk geen reden om het niet te doen.

De beste tip die ik je kan geven, geef je jezelf eigenlijk al. Ga naar een Apple store en probeer het daar rustig uit. Verder kan het geen kwaad om je een te orienteren op Head-Fi (http://www.head-fi.org/). Al zul je die site wel al kennen, gezien je oordopjes ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 07-12-2007 16:19 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Laatst online: 05:28
Bedankt voor de tips. Ik zal er eens in duiken. Vind het verschil toch echt belachelijk groot (tussen huidige mp3 speler en pc) en daar heb ik die dopjes niet voor gehaald :P

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Na een tijdje spelen met mijn iPod 80GB heb ik last van het impopulaire probleem waarbij slechts een klein deel van je foto's (niet albumart) naar je iPod wordt gesynched en 90% daarvan corrupt is. Zie ook dit bericht:

JoeyGadget: iPhone and iTunes not syncing some photos problem

Dit is (uiteraard) alleen van toepassing op Windows Vista bakken met i.c.m. iTunes. Ik heb nog niet het USB truukje geprobeerd (een USB stick formatteren naar een FAT partitie en daar je foto's vanaf syncen) maar ik laat jullie spoedig weten of dit gewerkt heeft :)

Ik hoop dat dit snel gefixed wordt (danwel door Apple, danwel door Microsoft) aangezien het wel een kwalijke bug is :)

/edit De USB truc werkt prima, dus voor iedereen die bovenstaand probleem heeft: Synchroniseer je foto's vanaf een USB stick (naar FAT geformatteerd!).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 09-12-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 111703 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:27:
Na een tijdje spelen met mijn iPod 80GB heb ik last van het impopulaire probleem waarbij slechts een klein deel van je foto's (niet albumart) naar je iPod wordt gesynched en 90% daarvan corrupt is. Zie ook dit bericht:

JoeyGadget: iPhone and iTunes not syncing some photos problem

Dit is (uiteraard) alleen van toepassing op Windows Vista bakken met i.c.m. iTunes. Ik heb nog niet het USB truukje geprobeerd (een USB stick formatteren naar een FAT partitie en daar je foto's vanaf syncen) maar ik laat jullie spoedig weten of dit gewerkt heeft :)

Ik hoop dat dit snel gefixed wordt (danwel door Apple, danwel door Microsoft) aangezien het wel een kwalijke bug is :)

/edit De USB truc werkt prima, dus voor iedereen die bovenstaand probleem heeft: Synchroniseer je foto's vanaf een USB stick (naar FAT geformatteerd!).
'k heb hier ook dezelfde configuratie : 80GB iPod Classic, Windows Vista icm iTunes. Hier worden mijn foto's keurig gesynct naar m'n iPOD keurig vanaf een NTFS partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een bug ontdenkt met de nieuwste firmware. Als ik door mijn albums scroll en ik kan op een gegeven moment scrollen per letter, dan selecteer ik bijvoorbeeld de "I" en dan toont hij de albums met de letter "H". Meer mensen met dit probleempje?

De iPod (80 gig) is voor ongeveer 60% gevuld.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Lekker zeg. Ontkoppel ik mijn Classic van mijn USB poort door netjes het apparaat te stoppen in XP, staat er ontkoppelen toegestaan om vervolgens niet meer aan te gaan. Reset geprobeerd, maar apparaat doet helemaal niks. Nu maar 24 uur wachten ("batterij ontladen") en dan resetten anders moet hij *#&$^@*&# zuruck naar Apple. Balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

TheVMaster schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:23:
[...]

'k heb hier ook dezelfde configuratie : 80GB iPod Classic, Windows Vista icm iTunes. Hier worden mijn foto's keurig gesynct naar m'n iPOD keurig vanaf een NTFS partitie.
Mijn foto's werden eerst ook keurig gesynchroniseerd met mijn iPod, pas later kreeg ik problemen. Wat de trigger voor het probleem was, is mij tot op heden onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

Le0032 schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:04:
Lekker zeg. Ontkoppel ik mijn Classic van mijn USB poort door netjes het apparaat te stoppen in XP, staat er ontkoppelen toegestaan om vervolgens niet meer aan te gaan. Reset geprobeerd, maar apparaat doet helemaal niks. Nu maar 24 uur wachten ("batterij ontladen") en dan resetten anders moet hij *#&$^@*&# zuruck naar Apple. Balen...
Je hebt hem niet toevallig op lock staan? Ik dacht laatst ook dat hij niet meer aan wilde maar toen stond hij op lock :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanh
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07-2011
Gisteren een ipod classic 160Gb gekocht. Ik heb alvast itunes geinstalleerd in afwachten dat de ipod binnenkomt. Muziek overzetten gaat prima. Maar hoe krijg in een DVD, muziek of film naar mijn itunes. Wat ik ook probeer het lukt niet. Nu heb ik de complete dvd aan de directory gehangen waar ook mijn muziek al aanwezig is. Ik ga op bibliotheek/film staan en probeer daar "Map aan bibliotheek toevoegen..". Zonder resultaat.
Ik weet ook dat ik een DVD (film of muziek) eerst zou moeten rippen. Mpeg4. Welk programma is daar het meest geschikt voor. Uiteraard dient dit dan gekopieerd te worden, gesynchroniseerd, naar de ipod classic 160Mg.
En kan iemand mij helpen de songteksten/lyrics ergens vandaan te halen. De DVD's en CD zijn origineel door mij gekochte CD's en DVD's. Ik zou het op prijs stellen als iemand mij op weg zou kunnen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door stanh op 11-12-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239600

Als je even googelt naar dvd to ipod krijg je een heleboel resultaten voorgeschotelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar welk programma hebben jullie?
Er zijn echt zo ongelooflijk veel programmas, en de helft is gewoon poep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Anoniem: 90104 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:13:
[...]

Je hebt hem niet toevallig op lock staan? Ik dacht laatst ook dat hij niet meer aan wilde maar toen stond hij op lock :P
Haha, nee hij stond niet op lock ;). Maarre inmiddels doet hij het weer. Ik had nadat ik 'm een nachtje had laten liggen weer een reset geprobeerd. Toen kwam plots wel het Appeltje tevoorschijn. Raar maar qua instellingen staat hij nog precies zoals hij voor de reset stond, beetje vreemd :? Gelukkig hoef ik 'm niet te missen en zijn de dvd movies nog intact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Ik heb net een iPod classic gekocht (160 gb) en wat leuke dingen aan het uit proberen. Ik heb wat trailers gedownload via iTunes, maar ze worden schermgevuld. Dus je mist wat beeld aan beide kanten van de trailer. Is het mogelijk om verhoudingen te veranderen? Ik heb bijna overal op geklikt maar ik kan het niet vinden. Weet tevens ook niet of het mogelijk is.

EDIT: opgelost, blijkt dat bij instelling (bij video) een optie is op stretch uit te schakelen. Ik zat de hele tijd bij Podcast te kijken, omdat daar ook de trailers staan. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door TheKillingBean op 13-12-2007 09:56 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zoek een soort remote voor m'n iPod Classic, gewooon zodat ik niet telkens m'n iPod uit m'n zak hoef te halen om een nummer te skippen. Maar het enigste wat Apple heeft zijn remote met een FM radio ingebouwd, en die sluit je aan dmv de dock-connector. Dit lijkt me vreselijk irritant, ik wil er gewoon eentje die via de headphone jack aansluit, ik weet dat die bestonden een paar jaar geleden.

Weet iemand van een 3rd party accessoire die doet wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mijn ipod classic wordt niet meer herkent door itunes. Ik heb pas een nieuwe HD aangeschaft, dus weer opnieuw itunes etc op m'n pc moeten zetten. Maar nu wil de laatste itunes versie mijn ipod video 60 gig niet meer herkennen. De pc herkent de ipod wel, maar hij verschijnt gewoon niet in itunes.

Wat kan er mis zijn?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Het is echt een drama om je ipod via een line-out aan te sluiten! Eerst de pocketdock bestelt, maar die is niet meer te leveren, de classic past niet in de universal dock, er zijn nergens kabels die van dock naar tulp gaan.
Alleen op internet zijn dingen te koop, maar ben hier erg huiverig mee omdat de classic heel kieskeurig is qua accessoires.

Ik heb wel de radio remote, welke 3x zo hard gaat als de standaard ipod headphone uit, maar ik heb geen idee hoe hard ik het volume meot zetten om line volume te evenaren. Verder gebruikt de radio remote veel stroom, wat bij een line-out niet het geval zou zijn.

Vooral het personeel in a-mac heeft geen idee van europese geluids normen, en dat je je versterker heel erg hard moet zetten als je de hoofdtelefoon uitgang gebruikt begrepen ze niks van 8)7
Kortom die komen met een oplossing om een 60 euro 3,5mm naar tulp kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Switch schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:47:
Ik zoek een soort remote voor m'n iPod Classic, gewooon zodat ik niet telkens m'n iPod uit m'n zak hoef te halen om een nummer te skippen. Maar het enigste wat Apple heeft zijn remote met een FM radio ingebouwd, en die sluit je aan dmv de dock-connector. Dit lijkt me vreselijk irritant, ik wil er gewoon eentje die via de headphone jack aansluit, ik weet dat die bestonden een paar jaar geleden.

Weet iemand van een 3rd party accessoire die doet wat ik wil?
Dat kan niet :). Een remote kun je alleen aansluiten op de nieuwe iPods (5G en later) via de dockconnector. De oude iPods (tot de 5G) hadden een speciale connector naast de koptelefoonaansluiting zitten waardoor de remote werkte.

Let goed op de jack van de oude remote:
Afbeeldingslocatie: http://www.theyshoulddothat.com/images/ipod_remote.jpg

En zie hier de aansluiting van de linker iPod (een 3G) vergeleken met de rechter iPod (een 5G):
Afbeeldingslocatie: http://www.bright.nl/upload/051102-ipod-boven.jpg
gelukkie schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:31:
Het is echt een drama om je ipod via een line-out aan te sluiten! Eerst de pocketdock bestelt, maar die is niet meer te leveren, de classic past niet in de universal dock, er zijn nergens kabels die van dock naar tulp gaan.
Volgens Apple werkt een iPod Classic prima in combinatie met een Universal dock.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/appleuniversaldock.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Alleen passen in combinatie met een kunststof case doet het niet, en elke keer de case er af halen schiet niet op.

Mijn radio remote gaat een stuk harde dan de 'nomale' koptelefoon uitgang, maar nog steeds heb ik een erg zacht signaal op mijn versterker. Zou de Nyko Stereo Link mijn probleem oplossen? Mensen hier misschien ervaring mee (of met de iTV link van monster, audio is hetzelfde principe volgens mij, video werkt niet op de classic).

Ik vraag me af of de nieuwe apple av kabels ook een line-out signaal geven over de 2 tulp stekkers, dus of die hetzelfde signaal geven als de Nyko of de pocketdock zou geven.

[ Voor 16% gewijzigd door gelukkie op 15-12-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Ik heb de volgende usb lader gekocht voor m'n iPod Classic: Ricatech RCC02 MP3 Charger.

Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/nl/medium/224/397/31790162248537057462442167326154397224.jpg

Hij doet het alleen niet. Op de verpakking staat dat hij 500 mA aan kan en 'Suitable for most MP3/MP4 players' is.

Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mbrunek schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:16:
Ik heb de volgende usb lader gekocht voor m'n iPod Classic: Ricatech RCC02 MP3 Charger.

[afbeelding]

Hij doet het alleen niet. Op de verpakking staat dat hij 500 mA aan kan en 'Suitable for most MP3/MP4 players' is.

Iemand ook dit probleem?
Yep. De nieuwe iPods checken eerst of er zich een 'juist' apparaat aan de andere kant van de kabel bevind. IS dit niet zo, dan werkt het niet. Een wel heel flauwe maatregel, maar het is nu eenmaal zo. Bijna al die 230>USB omvormer zijn gewoon 'dom' en hebben geen identificatiechip, dus werken ze niet.

Ze willen graag dat je die 4-5 tientjes bij ze neertelt voor een dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Anoniem: 202280 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:02:
Maar welk programma hebben jullie?
Er zijn echt zo ongelooflijk veel programmas, en de helft is gewoon poep...
Ik vind ConvertXtoDVD wel een fijn programma.

Verder vind ik het wel raar dat je bij de iPod Classic alleen klikgeluid of via speaker én oortjes, of helemaal niet. Daarnaast blijft m'n iPod best vaak hangen als ik 'm connect met de pc, dan reageert ie niet meer op het aan en uitzetten van de lock en zo. Dan moet ik 'm met Menu + Center button resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Brent schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:28:
[...]

Yep. De nieuwe iPods checken eerst of er zich een 'juist' apparaat aan de andere kant van de kabel bevind. IS dit niet zo, dan werkt het niet. Een wel heel flauwe maatregel, maar het is nu eenmaal zo. Bijna al die 230>USB omvormer zijn gewoon 'dom' en hebben geen identificatiechip, dus werken ze niet.

Ze willen graag dat je die 4-5 tientjes bij ze neertelt voor een dock.
Stom, er zit dus niets anders op om een lader van Apple te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Het komische is dat ik het probleem heb, en ze bij de apple stores in Utrecht hier nog nooit van gehoord hebben! Net zo als dat ze nog niks hadden gehoord over de apple chip die video kabels moeten bevatten! Echt mensen met kennis van de producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
mbrunek schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:46:
[...]

Stom, er zit dus niets anders op om een lader van Apple te kopen.
Ik weet niet of er al third parties wat goedkoper laders hebben, maar je kunt eens rondkijken. Als je er 1 vind, hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gelukkie schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:08:
Het komische is dat ik het probleem heb, en ze bij de apple stores in Utrecht hier nog nooit van gehoord hebben! Net zo als dat ze nog niks hadden gehoord over de apple chip die video kabels moeten bevatten! Echt mensen met kennis van de producten!
Een aantal resellers verkoopt de Artwizz oplader voor 17,50 en die doet het gewoon met de nieuwste iPods (classic, nano en touch). Het klopt inderdaad dat er voor de video-output een kabel met chip nodig is, maar voor opladen geldt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Mijn iPod wordt niet gescrobbled door LastFM. Heel vreemd, hij staat wel aangemeld in het programma zelf maar hij pakt de nummers niet. Althans ze staan niet bij recently played songs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245346

Goedenavond allemaal,

Ik heb ruim 2 maanden geleden een iPod Classic gekocht, en ben er op zich tevreden over, nu heb ik alleen 1 probleem. Mijn iPod telt de afgespeelde tracks niet. Als ik hem op de pc aansluit en ik kijk in iTunes, moet deze aangeven hoe vaak iets afgespeeld is, maar dit pakt hij alleen van de pc zelf. Nu heb ik een beetje rondgekeken op het internet en hier staat dat ik in iTunes --> Bewerken --> Voorkeuren naar het kopje iPod moet gaan, maar wat wil nou, het kopje iPod bestaat helemaal niet?!

Kan iemand mij vertellen hoe ik de track count in kan schakelen?? Want voor zover ik het nu door heb lukt dit niet, en telt ie alleen de tracks afgespeeld op de pc.

Mijn dank is groot.

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 21:53
Ik heb helemaal niks ingesteld, maar bij mij worden ze wel geteld (iPod Classic 80GB 1.0.3 + iTunes 7.5 op Win Vista)

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Laatst online: 17-07 15:54
Zijn er mensen met het Universal Dock?
Ik zou willen weten hoe het er vanachter uitziet
Ik vind twee verschillende achterkanten voor dit dingetje

1.: Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1003/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MB125_lm.jpg

2. Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3002771159816665/www.info.apple.com/images/kbase/300277/300277_1.gif

Ze komen beiden van een Apple site, de ene van de Nederlandse Store, de andere van een Engelstalige support page.

Of als er iemand andere opties weet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dalike op 18-12-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er zijn voorzover ik weet twee modellen van de universal dock. De bovenste is het nieuwste model en is in Europa en Verenigde Staten gelijk.

Het voornaamste (visuele) verschil is dat het nieuwe model een langwerpige infrarood receiver heeft en het oude model een ronde infrarood receiver heeft. Daarnaast heeft het oude dock een directe video out en het nieuwe dock alleen via los verkrijgbare kabels. iLounge heeft reviews van het nieuwe dock en het oude dock :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:01:
Er zijn voorzover ik weet twee modellen van de universal dock. De bovenste is het nieuwste model en is in Europa en Verenigde Staten gelijk.

Het voornaamste (visuele) verschil is dat het nieuwe model een langwerpige infrarood receiver heeft en het oude model een ronde infrarood receiver heeft. Daarnaast heeft het oude dock een directe video out en het nieuwe dock alleen via los verkrijgbare kabels. iLounge heeft reviews van het nieuwe dock en het oude dock :).
Helemaal correct.
De directe video-out is op het nieuwe model geschrapt omdat de classic, nano en Touch video-out direct via de dock-connector doen. Het is hierbij ook van belang dat er een chip in de kabel zit (dus alleen Apple kabels) om de output ook daadwerkelijk te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 21:53
Ik heb dus de onderste (oude) versie icm met een iPod classic, en dat werkt prima.
Ik weet niet precies wat je wilt weten Dalike, maar zowel video als audio gaat prima via de "kleine" uitgang op mijn TV.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

check dit: http://youtube.com/watch?v=8xLFDgq9sP0

Sonic:

Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=19806

Erg gaaf. Vanavond eens proberen!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
Ja! Ik heb hem gisteravond ook gekocht, erg vet idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

WinningLOSER schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:24:
Ja! Ik heb hem gisteravond ook gekocht, erg vet idd :D
Hoe is de bediening? Daar ben ik erg benieuwd naar.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
Damon schreef op woensdag 19 december 2007 @ 05:30:
Ik heb dus de onderste (oude) versie icm met een iPod classic, en dat werkt prima.
Ik weet niet precies wat je wilt weten Dalike, maar zowel video als audio gaat prima via de "kleine" uitgang op mijn TV.
Ik wilde inderdaad weten of die TV-out werkte :)
Maar bij die nieuwe hebt ge dus ook extra kabels nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Wat ik wel raar vind is dat als je zeg maar de Screensaver krijgt, ie 'm gewoon in 12-uurs formaat krijgt (13.00 uur->1.00 uur). Verder is het wel jammer dat ook al heeft een nummer geen album artwork, ie wel zo'n grijs vlak met een muzieknoot erin laat zien.
Anoniem: 193080 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:05:
Mijn iPod wordt niet gescrobbled door LastFM. Heel vreemd, hij staat wel aangemeld in het programma zelf maar hij pakt de nummers niet. Althans ze staan niet bij recently played songs.
Dan moet je in iTunes "Manually manage music and videos" uit vinken, dus dat iTunes zeg maar je iPod sychroniseerd met je Library. Dan zou het moeten lukken. Gebruik je de nieuwste versie van Last.fm?

[ Voor 49% gewijzigd door tomtom137 op 19-12-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
Erhnam schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:05:
[...]

Hoe is de bediening? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Het is wel goed te doen, maar niet ideaal natuurlijk. Als je het te lang speelt kan je weleens last gaan krijgen van een iPod-duim :P Rechts & links zijn gewoon lopen en springen doe je met de middelste knop. Werkt goed.

Het is dus wel vermakelijk voor als je je verveeld in de trein ofzo :)

• Dalike
WinningLOSER schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:46:
[...]
Het is wel goed te doen, maar niet ideaal natuurlijk. Als je het te lang speelt kan je weleens last gaan krijgen van een iPod-duim :P Rechts & links zijn gewoon lopen en springen doe je met de middelste knop. Werkt goed.

Het is dus wel vermakelijk voor als je je verveeld in de trein ofzo :)
Heb het ook gekocht, zeer leuk :)

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 19:57
Een maat van mij neemt em mee uit Amerika.
Maar hoe zit dat met de garantie? Ik heb me laten vertellen dat die wereldwijd is, maar ik hoorde ook dat die in amerika maar 3 maanden is ofzo?

hoi

• baquelappe
Mielmania schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:03:
Een maat van mij neemt em mee uit Amerika.
Maar hoe zit dat met de garantie? Ik heb me laten vertellen dat die wereldwijd is, maar ik hoorde ook dat die in amerika maar 3 maanden is ofzo?
Een maat? Das een vis :/
Er vanuit gaande dat ie de iPod naar Nederland brengt, valt ie gewoon onder de 2 jaar waar je als consument recht op hebt.

• Rox_NL
  • Niet online
baquelappe schreef op donderdag 20 december 2007 @ 07:34:
[...]

Een maat? Das een vis :/
Er vanuit gaande dat ie de iPod naar Nederland brengt, valt ie gewoon onder de 2 jaar waar je als consument recht op hebt.
Wrong, je hebt bij aankoop van je Apple product (iPhone uitgezonderd) een wereldwijde garantie van 1 jaar. Je kunt dus met je kapotte Amerikaanse iPod naar een Nederlandse AASP en die kan em voor je maken :) (vervangen eigenlijk..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Rox_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:34:
[...]

Wrong, je hebt bij aankoop van je Apple product (iPhone uitgezonderd) een wereldwijde garantie van 1 jaar. Je kunt dus met je kapotte Amerikaanse iPod naar een Nederlandse AASP en die kan em voor je maken :) (vervangen eigenlijk..).
Ok en is dit bijvoorbeeld nog bij te kopen? Over een jaar is er weer een nieuwe lichting, maar ik mag hopen dat ik even vooruit kan (die maat van mij haalt de 160gig).
En met een "maat" bedoel ik een vriend, gabber, homeboy, mattie en etc. :P

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Het is inderdaad mogelijk om de garantie te laten uitbreiden. Dit gaat door middel van AppleCare. De garantie wordt dan uitgebreid naar 2 jaar. Dit kan ook weer wereldwijd en kost geloof ik $/€59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Rox_NL schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:16:
Het is inderdaad mogelijk om de garantie te laten uitbreiden. Dit gaat door middel van AppleCare. De garantie wordt dan uitgebreid naar 2 jaar. Dit kan ook weer wereldwijd en kost geloof ik $/€59.
19 euro via dixons.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghehe, gister ff gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t229/BSTMatt/1-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t229/BSTMatt/2-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t229/BSTMatt/3.jpg

beetje slechte fotokwaliteit, was met mijn cheapass cam...

Maar wel een mooie dock!
Is normaal 50 euro, maar nu voor 25 euro in de plaatselijke Aldi =D
Vet mooi geluid, hij laadt op onder het afspelen en er zit afstandsbediening enz bij ^_^.

Iemand interesse? Ik kan ze tot zaterdag nog kopen =P
(Is een soort van magazijn leegruiming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Rox_NL schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:16:
Die 20 euro van dixons, voor een jaar extra garantie is indd geen geld. Maar kan ik dat wel later doen dan? Of moet ik dat gelijk doen met de aankoop? (Of is dit gewoon een soort upgrade pack wat je altijd later nog kan doen?)
Weet iemand dit?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Anoniem: 202280 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:50:
Ghehe, gister ff gekocht:

beetje slechte fotokwaliteit, was met mijn cheapass cam...

Maar wel een mooie dock!
Is normaal 50 euro, maar nu voor 25 euro in de plaatselijke Aldi =D
Vet mooi geluid, hij laadt op onder het afspelen en er zit afstandsbediening enz bij ^_^.

Iemand interesse? Ik kan ze tot zaterdag nog kopen =P
(Is een soort van magazijn leegruiming)
Bij Dixons hebben ze nu ook 'n paar acties:
  • een iPod Video voor 199,99 euro incl het eerdergenoemde Apple Care pakket(dus 2 jaar garantie)
  • Wat Nano's i.c.m. Trust speakerdock
  • Gisteren vond ik ook nog Classics en Touch met Kensington docks met een zeer kleine meerprijs, maar nu is die actie blijkbaar beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Mielmania schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:54:
[...]

Die 20 euro van dixons, voor een jaar extra garantie is indd geen geld. Maar kan ik dat wel later doen dan? Of moet ik dat gelijk doen met de aankoop? (Of is dit gewoon een soort upgrade pack wat je altijd later nog kan doen?)
Weet iemand dit?
Je kunt het aanschaffen gedurende het gehele 1e jaar na aanschaf je ipod (dus tijdens de normale farbieksgarantieperiode). En je hoeft ook je ipod niet bij dixons vandaan te hebben, het is gewoo een losstaand product.

Ik heb het nu 3 keer aangeschaf (voor alle drie de ipods die ik hebgehad), en werkt prima
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.