[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 63.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134243

Geen dode pixels hier. Ik heb de 80 GB Classic vandaag aangeschaft, omdat ik op de oude 20GB (4G) nu echt te weinig ruimte heb voor mijn muziek. Dat was al langer zo, maar ik nam nog de moeite om steeds muziek van iPod naar PC en andersom te blijven gooien.
De oude 20GB wordt nu gebruikt voor audiobooks. Ook een oplossing. Overigens, geen verkeerd woord over die oude iPod, behalve dan dat ie geen gapless playback ondersteund, het apparaat heeft me ruim 3 jaar elke dag minimaal 2 uur per dag goed bediend. En hij doet het nog steeds. De accu is nu wel na 4 uur spelen leeg, maar dat mag nu geen probleem meer zijn. Of de Classic inderdaad 30 uur playback op 1 accu lading gaat halen........... we zullen zien. Scheelt wel even of je elke 2 weken moet opladen of elke dag.

Wat ik dan weer wel jammer vind, en typisch Apple, is dat ik mijn afstandsbediening niet kan gebruiken met de Classic. De aansluiting van de koptelefoon heeft niet meer dat ene sleufje.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134243 op 12-01-2008 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Anoniem: 248526 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:44:
He lui,

Misschien ten overvloede: maar ik heb over mijn vraag niets specifieks gelezen.

Ik heb sinds kort de iPod Classic 80 gig. Heel tevreden enzo, het geluid is vrij goed. Er is wel iets anders wat ik maar niet begrijpen kan en dat heeft (jaja, alweer) met de album art te maken.

Namelijk: die dingetjes worden correct meegestuurd, in de cover flow staan alle covers die ik met good ole' Album Art Downloader als folder.jpg heb gepakt EN ingebed in de ID3 tags. Maar: als ik nu een nummer zelf speel, ongeacht vanuit welk menu, staat de cover van het album níet naast het op dat moment spelende nummer.

Ik snap d'r echt geen reet van, en trust me: ik heb HEEL erg veel geprobeerd van dingen die in dit topic gesuggereerd worden als oplossing voor hierop lijkende problemen.

Kan iemand mij helpen?

bvb dank en groet

Llamadeus
Ben ook erg benieuwd naar het antwoord hierop...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

warrie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:38:
[...]

De covers invoegen in Itunes moet toch werken?
click eerste bestand shift klik laatste bestand van het album en het hoesje in het vakje links onder slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 13:57
warrie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Ik moet bij mijn iPod (touch) voor elk nummer de coverart instellen, als ik wil dat de iPod de coverart bij het huidige nummer laat zien. Ik weet niet hoe dit het snelst moet (ik doe zelf gewoon altijd de art aanpassen door middel van bewerken, en dan cntrl+c,cntrl+v bij het volgende), maar als NiBoR's manier om coverart aan een nummer te koppelen werkt, moet je dat gewoon doen. Je kan dus in principe ook bij elk nummer een andere art zetten.
Waarom Apple niet gewoon zorgt dat de art van nummer 1 bij het hele album te zien is weet ik niet, alsof je bij elk nummer een andere art zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Fireburn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:39:
[...]

Ik moet bij mijn iPod (touch) voor elk nummer de coverart instellen, als ik wil dat de iPod de coverart bij het huidige nummer laat zien. Ik weet niet hoe dit het snelst moet (ik doe zelf gewoon altijd de art aanpassen door middel van bewerken, en dan cntrl+c,cntrl+v bij het volgende), maar als NiBoR's manier om coverart aan een nummer te koppelen werkt, moet je dat gewoon doen. Je kan dus in principe ook bij elk nummer een andere art zetten.
Waarom Apple niet gewoon zorgt dat de art van nummer 1 bij het hele album te zien is weet ik niet, alsof je bij elk nummer een andere art zou willen.
Erg vaag dat het niet werkt, bij mij (album art zoals gezegd door iArt zowel als folder.jpg als in de ID3 geschreven) heb ik geen enkel probleem.

En die art per nummer is neem ik aan omdat mensen ook losse nummers zonder album op de iPod kunnen hebben die wel bij elkaar in één folder staan zonder een album te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 13:41

Hazzz-E

Que?

Misschien heel simpel, maar heb je "Display album artwork on your iPod" aangevinkt in de Music tab in iTunes ?

[ Voor 0% gewijzigd door Hazzz-E op 13-01-2008 10:43 . Reden: typo :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Hazzz-E schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:12:
Misschien heel simpel, maar heb je "Display album artwork on your iPod" aangevinkt in de Music tab in iTunes ?
Ja

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Pepper

The one and only!!

Ik heb sinds kort een ipod classic 80gb

Nu was ik allemaal albums er op aan het gooien. Allemaal geen probleem etc.
Alleen nu heb ik nog een zooi mp3's wat eigenlijk niet in een album zit.

Dus ik dacht dan maak ik gewoon een album "Mix" aan en gooi daar al deze mp3's erin. (stuk of 300)
Alleen nu ga ik naar het menu en zie ik dus geen artiest erbij staan alleen de titel. Wat het dus erg onoverzichtelijk maakt.
Ik even rond gezocht naar instellingen op de ipod enzo. zodat misschien de artiest erbij kan. Maar kon er niets over vinden.

Is dit wel mogelijk? of moet ik dan bij itunes iets anders instellen?
Of moet ik gewoon artiest + titel opnemen in de info onder titel?

Iemand een idee? :)

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121366

Pepper schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:07:
Ik heb sinds kort een ipod classic 80gb

Nu was ik allemaal albums er op aan het gooien. Allemaal geen probleem etc.
Alleen nu heb ik nog een zooi mp3's wat eigenlijk niet in een album zit.

Dus ik dacht dan maak ik gewoon een album "Mix" aan en gooi daar al deze mp3's erin. (stuk of 300)
Alleen nu ga ik naar het menu en zie ik dus geen artiest erbij staan alleen de titel. Wat het dus erg onoverzichtelijk maakt.
Ik even rond gezocht naar instellingen op de ipod enzo. zodat misschien de artiest erbij kan. Maar kon er niets over vinden.

Is dit wel mogelijk? of moet ik dan bij itunes iets anders instellen?
Of moet ik gewoon artiest + titel opnemen in de info onder titel?

Iemand een idee? :)
Artiestnaam en titelnaam gewoon laten zoals ze zijn. Alle mp3's selecteren en er een compilatie of verzameling van maken (aanvinken) en natuurlijk dezelfde albumnaam geven. Het album komt in je ipod onder compilaties te staan (onder muziek) en wordt gelezen als 1 album waar wel alle namen goed instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Pepper

The one and only!!

Anoniem: 121366 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:15:
[...]

Artiestnaam en titelnaam gewoon laten zoals ze zijn. Alle mp3's selecteren en er een compilatie of verzameling van maken (aanvinken) en natuurlijk dezelfde albumnaam geven. Het album komt in je ipod onder compilaties te staan (onder muziek) en wordt gelezen als 1 album waar wel alle namen goed instaan.
ok thnx gaan we proberen!
Ik wist dat er een manier moest zijn :P

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nieuwe ipod classic update 1.1 uit samen met itunes 7.6.
Geen grote verschillen behalve rentals. Ipod heeft nu de optie voor subtitles en alternate audio.
Menu's voelen iets snappier aan maar dat kan ook aan mij liggen en helaas hebben ze nog steeds de bug niet opgelost van albums met dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

De classic zat toch op update 1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
De Classic zat op 1.03.

Wacht alleen nog heel even: op het officïele Apple forum zie ik dat van de paar mensen die hebben geupgrade nog niemand zeggen, yippee er is veel verbeterd, integendeel, niemand heeft nog verschillen in de muzieksectie kunnen ontdekken. Aan de cover flow sorterings opties is iig niets veranderd. Veranderingen lijken alleen in de video sectie te zitten. Gaf Rockmanz ook al aan trouwens/

Verder zijn er wel enkelen die hun iPod hebben gebricked en iemand anders die meld dat hij zijn iPod moest restoren in het update proces waardoor hij alles weer opnieuw naar de iPod kon overbrengen (en dat duurt even met een library van ruim 100 GB).
Bij jou dus wel alles zonder problemen gegaan Rockmanz?

[ Voor 21% gewijzigd door xahmol op 16-01-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

xahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:41:
[...]

De Classic zat op 1.03.

Wacht alleen nog heel even: op het officïele Apple forum zie ik dat van de paar mensen die hebben geupgrade nog niemand zeggen, yippee er is veel verbeterd, integendeel, niemand heeft nog verschillen in de muzieksectie kunnen ontdekken. Aan de cover flow sorterings opties is iig niets veranderd. Veranderingen lijken alleen in de video sectie te zitten. Gaf Rockmanz ook al aan trouwens/

Verder zijn er wel enkelen die hun iPod hebben gebricked en iemand anders die meld dat hij zijn iPod moest restoren in het update proces waardoor hij alles weer opnieuw naar de iPod kon overbrengen (en dat duurt even met een library van ruim 100 GB).
Bij mij ook, heb nu 1.1 erop, maar merk idd weinig spannends tot nu toe :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
xahmol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:41:
[...]

De Classic zat op 1.03.

Jup, bij mij werkt alles goed, alle muziek staat er nog op en alle video's werken nog prima. Ik heb mijn ipod ingesteld op manually manage music and videos, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Alles werkt in principe prima maar verwacht geen grote veranderingen, updaten is niet noodzakelijk als je tevreden bent met 1.0.3. Het kan misschien wel zijn dat ik paranoide ben maar de laadtijd om terug te gaan van het album menu naar music lijkt wel een stuk korter. Eerst was het iets van 2 seconden en nu ongeveer een halve seconde (en ja ik weet zeker dat ik hiervoor op 1.0.3 zat). Ik ga binnenkort maar even kijken hoe die subtitles werken op de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

ah op die fiets, sorry mijn fout..
ik ga hem morgen toch maar eens updaten dan, ook al is er weinig nieuws.
Ik erger me op het moment wel een beetje aan die 2 seconden die het duurt om van muziek naar menu te gaan..
Misschien dat het echt beter is zoals rockmanz al zei ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Hier 1.1 ook prima geupdate van 1.0.3
Probleemloos.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 14:46
LessRam schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:52:
Hier 1.1 ook prima geupdate van 1.0.3
Probleemloos.
Bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206805

ook probleemloos van 1.0.3 naar 1.1 en inderdaad bij video's staat nu 'huurfilms' en bij instellingen toevoegingen waaronder ondertiteling...
trouwens gebruik tunetalk van belkin ook probleemloos op ipod classic had 'm ooit voor de ipod video gekocht maar werkt dus ook prima op de classic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand al hoe of wat subtitles werken.
Goed het is wat klein die subs in films maar het staat dat het kan dus hoe embed je subs in een film zodanig dat je het kan aan of uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb mijn iPod Classic 80GB net 3 dagen. Gisteren had ik de iPod geüpdate naar 1.1, maar had voor de update nog niet veel gebruik gemaakt van mijn iPod, slechts een enkele keer (tja, nog net in bezit).

Maar wat mij gisteren opviel was dat bij het uitschakelen van de iPod dat er flinke ruis door mijn oordopjes te horen was, dit was uitschakelen middels de play-knop in te houden. Ook via de optie "sluimerstand" kreeg ik hetzelfde resultaat. De ruis verplaatst zelfs als ik de iPod op de Hold-stand zet...

Vreemd! Meerdere mensen die last hebben van dit euvel? Kan me niet herinneren dat ik dit na mijn 1e luisterbeurt (op 1.0.3 nog) had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
frusciflea schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:36:
Ik heb mijn iPod Classic 80GB net 3 dagen. Gisteren had ik de iPod geüpdate naar 1.1, maar had voor de update nog niet veel gebruik gemaakt van mijn iPod, slechts een enkele keer (tja, nog net in bezit).

Maar wat mij gisteren opviel was dat bij het uitschakelen van de iPod dat er flinke ruis door mijn oordopjes te horen was, dit was uitschakelen middels de play-knop in te houden. Ook via de optie "sluimerstand" kreeg ik hetzelfde resultaat. De ruis verplaatst zelfs als ik de iPod op de Hold-stand zet...

Vreemd! Meerdere mensen die last hebben van dit euvel? Kan me niet herinneren dat ik dit na mijn 1e luisterbeurt (op 1.0.3 nog) had.
Dit is een bekend probleem bij 1.1, op de discussion boards van apple en de forums van ilounge van hebben al meerdere mensen erover geklaagd. Ik merk zelf wel dat de ruis minder wordt naarmate ik het geluid zachter zet.
Het is trouwens alweer de tweede bug die apple introduceert met een firmware update (de eerste was de hard drive spin bij 1.0.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Ok, thanks, hoop dat ze het snel fixen. Toen ik de iPod uitschakelde en die ruis hoorde had ik gelijk zo'n zure nasmaak... Denk je een klasse product te hebben gekocht, stamt ie nog met zulke dingetjes. Ach, gelukkig is het te verhelpen met een firmware-update, maar dit is toch wel een beetje "domme" bug ;)

Anyway, nog iets (misschien dat het al eerder gevraagd is): Voor veel albums heb ik prima de albumillustraties automatisch m.b.v. iTunes Store opgehaald (ik ben mijn eigen CD collectie aan het rippen, en krijg de album covers via iTunes Store, de automatische manier voor zover ik weet).

Als ik een album heb waarvan de cover niet gehaald, of foutief opgehaald wordt dan voeg ik deze handmatig toe door de nummers te selecteren van het desbetreffende album en op "info tonen" te klikken en de illustratie te kopiëren.

Echter heb ik het idee dat het op deze manier flink wat extra ruimte inneemt op mijn iPod. Ik dacht gister een behoorlijk aantal MB's (volgens mij zelfs in GB's) toenemen nadat ik handmatig covers had toegevoegd.

Nu heb ik 2 vragen omtrent dit:
1. Kan ik voor een album direct een albumcover veranderen/toevoegen dat makkelijker is dan boven beschreven? (dus niet alle nummers van een album selecteren en de illustratie veranderen...)
2. Hoe worden de albumcovers opgeslagen? Ik heb het idee dat het op de automatische manier via iTunes Store dat de bestandsgrootte een stuk kleiner is, maar op de manier zoals boven beschreven het per nummer opgeslagen wordt en behoorlijk wat geheugen vreet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
frusciflea schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:25:
1. Kan ik voor een album direct een albumcover veranderen/toevoegen dat makkelijker is dan boven beschreven? (dus niet alle nummers van een album selecteren en de illustratie veranderen...)
2. Hoe worden de albumcovers opgeslagen? Ik heb het idee dat het op de automatische manier via iTunes Store dat de bestandsgrootte een stuk kleiner is, maar op de manier zoals boven beschreven het per nummer opgeslagen wordt en behoorlijk wat geheugen vreet...
Hmm, ruis door naar 1.1 te updaten terwijl nog niemand een voordeel aan 1.1 ziet (films huren kan nml alleen in de VS)? Wellicht toch nog even wachten dan.

Wat jouw vragen betreft: heb het al eerder gezegd in deze thread (zie dus ook daar), maar ik gebruik iArt (US$10,-) hiervoor. Voegt volledig automatisch album art toe aan alle nummers van een album voor alle albums in je library in zowel de metadata als in een folder JPEG.

En ja, de JPEGs opnemen in elke MP3 kost uiteraard ruimte, afhankelijk van de resolutie van de albumart die je gebruikt zo'n 100-300 kilobyte meestal en dat dus in elke MP3. Dat vergoot dus al snel de grootte van al je MP3s met een paar procenten.
Maar de covers toevoegen aan alle MP3s is bij mij de enige manier waarmee alles goed gaat met de cover art.

Gelukkig heb ik op mijn iPod 160 GB en een musiclibrary van 95 GB nog enige speling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
frusciflea schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:25:
1) Ja het kan makkelijker..... ga naar een afbeelding van de hoes ergens op internet. Gebruik Copy om hem in het geheugen van de PC op te slaan. Daarna terug naar iTunes. Nummers selecteren waar de afbeelding bij moet. Links onder op de plek waar je normaliter de albumart ziet staan maar nu een wit vierkant, rechter mouse klik en plakken. Image wordt in ieder geselecteerde song geimporteerd Klaar !
iArt is inderdaad nog sneller, maar dan weet je nooit zeker of de juiste art gebruikt wordt, ik heb meerdere malen een compleet andere image gekregen dan zou moeten.
iArt gebruik ik alleen om playlists te maken van songs waar per ongeluk meerdere arts in zijn gekomen, of juist playlist van tracks zonder art. En om playlists te maken van tracks zonder lyrics. Handmatig invoegen gaat toch secuurder. Voordeel is dan ook dat je shareware niet verloopt van iArt, want ik haal nooit die max. 75 arts/lyrics binnen.

2) Vreet geheugen, maar wat is zo'n 1% van het geheel nou..... Om de een of andere reden is het toch niet mogelijk de 160GB vol te stoppen met MP3. Bij ongeveer 20.000 songs schijnen er problemen op te treden (de apple forums staan er vol van). Als je geen te grote images gebruikt.... 150kB is al erg scherp op je iPod, wat is die hoeveelheid op een song van 5MB......
De images worden op deze manier opgeslagen in het AAC of MP3 bestand, net als de ID3 tags en lyrics e.d. Als je ze via de iTunes store binnenhaalt worden ze 1x in de map van het betreffende album gezet, dus niet in ieder AAC/MP3 bestand apart.

Ik heb er nu 375 albums (4700 nummers / 13,4 dagen) in staan allen gecodeerd op 192 AAC VBR. En het vreet nog maar 40GB. Ik heb er nog zo'n 400 te doen, voor mijn CD verzameling sinds 1987 er compleet in staat. Dus kom op zo'n 80/90 GB uit, Dus is er zat ruimte om ook de aankopen (ja ik koop al mijn muziek echt) van de aankomende 10 jaren erbij te zetten inclusief de cover art in ieder nummer geimporteerd....

Voor wat betreft die ruis: Die is hier ook.... Maar alleen met de volume voluit (en dan is heel zacht een ruis waarneembaar, terwijl de iPod uit staat). Trekt zo wel lekker de accu leeg..... nu maar hopen dat er snel een firmware update komt.

[ Voor 22% gewijzigd door LessRam op 18-01-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Wat volgens mij ook een verbetering is ten opzichte van de vijfde iPod generatie, is dat je tijdens het spelen kunt wisselen van shuffle. Als ik wat muziek ga luisteren, start ik met mijn 90 gieg collectie vaak eerst op shuffle. Kom je dan een leuk nummer tegen van een album, wil je vaak meer horen. Dan kan je dus shuffle uitzetten, waardoor je meer nummers van het album hoort. Althans, het zou mooi zijn als het zo zou werken. Want als je immers shuffle uitzet, kom je terecht in een lijst met nummers die gesorteerd is op titel. Zo hoor je daarna dus nummers die starten met dezelfde titelletters.

Iemand enig idee hoe je dan juist binnen hetzelfde album blijft? Een oplossing zou zijn om de albumnaam en tracknummer op te nemen in de titel, maar dit is wel heel omslachtig...? Ben benieuwd naar jullie reacties...

<edit> Oeps...gevonden...shuffle naar albums zetten :X Maar blijft toch vreemd dat ie met shuffle uit op titelnaam sorteert...</edit>

[ Voor 7% gewijzigd door warrie op 19-01-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Iemand enig idee hoe je kunt controleren of je een US of een EU iPod Classic hebt ?
Die volume setting kan ik wel op 100% zetten, maar wanneer ik een stap terug ga en dan weer kijk bij die volume limiet setting staat ie toch weer op 80-90%. Dus zou je verwachten dat hij inderdaad gecapped wordt, zeker omdat ik hem gewoon hier in Nederland heb gekocht.

Maar.... als ik lees op diverse fora hoe zacht die EU versie is, dat ze hem amper kunnen horen als ze in de metro/trein zitten terwijl hij max staat.....
Daar heb ik nou weer geen last van, als ik hem op max zet, klappen mijn oren eruit en krijg spontaan last van mijn oren. Zet ik hem aan dan kan ik de oordoppen neerleggen, en hoor hem in huis 3 kamers verder nog. (tuurlijk met de deur open, en zeer slecht geluid.... maar ik hoor dat ie aanstaat, en herken de muziek) Wel heb ik de de Normaliseer optie van de iPod op UIT gezet.

Dus ik ben een beetje nieuwsgierig of ik toevallig een "niet gecapte" US versie heb. Ben alleen benieuwd of je dat kunt checken mbv serial number of zo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
LessRam schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:21:
Die volume setting kan ik wel op 100% zetten, maar wanneer ik een stap terug ga en dan weer kijk bij die volume limiet setting staat ie toch weer op 80-90%.
Da's echt vreemd, dat heb ik nooit gehad.

Is het trouwens iemand gelukt om AVI's met 5.1 geluid te converteren naar de iPod? Ik gebruik hiervoor WinAvi Video Ipod Converter, maar deze zet niet al het geluid in de MP4, waardoor stemmen vaak slecht hoorbaar zijn. Iemand een oplossing?

[ Voor 41% gewijzigd door warrie op 19-01-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ik bedoelde niet het gewone Volume niveau, die kan ik ook vol zetten. Maar in het hoofdmenu bij "volume begrenzer" die schiet terug naar 85%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59
Verander het maar eens met muziek aan;) Dat dingetje wat je terug ziet springen is het huidige volume niveau. Als je hem bij de setting op max zet, en vervolgens toepast is het goed. Je zult zien als je je volume op 0 zet, en je gaat naar de optie, de limiter ook op 0 staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152601

Iemand ervaring met een Denon ASD-3N of ASD-3W dock (lan of wlan). Hier kun je ook internetradio mee op je hifi installatie krijgen en de muziek van de Ipod zou beter zijn op je hifi installatie.

Ik ben mn benieuwd naar de kwaliteit van internetradio en of je makkelijk een zender kunt selecteren zonder eerst de dock aan een tv vast te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Nou, ik ben dan ook eindelijk aan de ipod (160gb classic black).
Net bij de dixons gekocht, hier krijg je nu tijdelijk een 45€ waardebon toegestuurd als je €290 of meer uitgeeft.

Bevalt me tot nu toe goed, library overzetten ging prima.
Ik alleen dat ik nog even bij firmware versie 1.02 blijf als ik al die berichten zo lees.

Alleen heb ik ook het probleem dat afspelen vanuit de headphone mini-jack naar mijn onkyo versterker niet echt optimaal werkt.het ingangssignaal is echt veel te zwak. Het volume moet echt driekwart om voordat ik een beetje een normaal volume heb.

Ik hoop dat Dixons maar snel die coupon stuurt, en dan toch ook nog maar een dock.
Verzorgt een dock ook een betere geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
gelukkie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:08:
Verander het maar eens met muziek aan;) Dat dingetje wat je terug ziet springen is het huidige volume niveau. Als je hem bij de setting op max zet, en vervolgens toepast is het goed. Je zult zien als je je volume op 0 zet, en je gaat naar de optie, de limiter ook op 0 staat :)
Ik begrijp niks van je hele verhaal. Je moet dat witte driehoekje veranderen van plaats in de volume limiter. Dat doe je door in dat scherm het volume helemaal open te draaien, en dan de middelste knop in te drukken. Dan blijft ie daar bij mij echt staan hoor, ook met het geluid helemaal tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 14:46
De ruis als je hem uitzet bij de nieuwste firmware update is echt irritant. Hoop dat ze er snel iets aan doen.

Een mogelijk is te downgraden, dan moet je echter alles opnieuw erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Laatst online: 10-06 22:40
hallo alemaal.

Heb vandaag van iemand een ipod classic 80 gb overgenomen ( hij gaat nu voor de ipod touch). Ben een en ander aan het doornemen en heb een vraag.

Deze ipod heeft de naam van de persoon van wie ik het overgenomen t.w. de ipod van Merwin.

Nu is dit niet mijn naam, weet iemand hoe ik dat kan veranderen/aanpassen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
rambocus schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:02:
hallo alemaal.

Heb vandaag van iemand een ipod classic 80 gb overgenomen ( hij gaat nu voor de ipod touch). Ben een en ander aan het doornemen en heb een vraag.

Deze ipod heeft de naam van de persoon van wie ik het overgenomen t.w. de ipod van Merwin.

Nu is dit niet mijn naam, weet iemand hoe ik dat kan veranderen/aanpassen.
Je bedoelt de naam van de ipod zoals je hem ziet in itunes aan de linkerkant? Deze kan je, net als je in windows een bestandsnaam verandert, veranderen door op je ipod te klikken, nog een keer en vervolgens jouw naam of die van je hond invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Laatst online: 10-06 22:40
bedankt, de simpelste dingen zijn vaak het moeilijks _/-\o_

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 21:57

MARTIJN_

<<---^|^--->>

mbrunek schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:20:
De ruis als je hem uitzet bij de nieuwste firmware update is echt irritant. Hoop dat ze er snel iets aan doen.

Een mogelijk is te downgraden, dan moet je echter alles opnieuw erop zetten.
Na een reset (hold aan uit zetten, menu en enter ingedrukt houden) is bij de ruis weg, er alleen nog een tikje als je hem uit zet

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
LessRam schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:21:
Maar.... als ik lees op diverse fora hoe zacht die EU versie is, dat ze hem amper kunnen horen als ze in de metro/trein zitten terwijl hij max staat.....
Vraag me toch altijd af hoe stokdoof de mensen zijn dat ze hier last van hebben (of ze hebben erg slechtzittende dopjes). Lijkt me heel sterkt dat ik een US versie heb, en op vol volume doet het toch echt pijn aan mijn oren zo hard. Heb hem meestal op 60-70% of zo staan.
Heb wel in-ear doppen, dat maakt uiteraard wel uit.

De standaard iPod doppen zijn zo slecht dat er maar één ding is wat je daarmee kan: meteen weggooien.

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 20-01-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MARTIJN_ schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:05:
[...]

Na een reset (hold aan uit zetten, menu en enter ingedrukt houden) is bij de ruis weg, er alleen nog een tikje als je hem uit zet
Dit lijkt IDD te helpen.
Een tikje is niet erg, dan weet je tenmiste dat ie uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ik heb sinds donderdag ook een iPod Classic 80GB Silver (past mooi bij m'n MBP :P ). Bevalt tot nu toe erg goed. Enige nadeel is de snelheid van de menutjes, dat had wel wat beter gekund. Maar er valt zeker goed me te leven. Ook lekker veel ruimte, dus ik kan al m'n muziek er op kwijt, plus nog wat andere data wat ik wil bewaren.

Atm gebruik ik nog de standaard oordopjes, kwaliteit valt me eigenlijk nog niks tegen. En ze zitten super goed.

Binnenkort nog maar eens een keer een dock ergens vandaan zien te halen, dat lijkt me wel een stuk makkelijker. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Vanitas schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:51:
Atm gebruik ik nog de standaard oordopjes, kwaliteit valt me eigenlijk nog niks tegen. En ze zitten super goed
Heb je ooit goede in-ears geprobeerd? Ok fors duurder, maar het geluid is zo veel beter..... Ga verder geen tips geven, daar is al een topic over: DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

En ook niet onbelangrijk: jij hoort de trein/vliegtuig niet meer en de rest van de trein/vliegtuig hoort jou niet meer, zelfs niet met vol volume (al hoor je dan zelf na een tijdje ook niet meer, omdat het geluid dichter in je oor komt en de afsluiting beter is, kan je met minder volume toe). Enige nadeel: ze sluiten echt af, dus als fietser/voetganger in druk verkeer met in-ears is minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 19:36

allstarted1

WTRFTS

Anoniem: 16728 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:15:
[...]

Dit lijkt IDD te helpen.
Een tikje is niet erg, dan weet je tenmiste dat ie uit gaat.
Bij mij werkt dit dus compleet weer niet. En er komt ook echt een stevige portie ruis na het uitschakelen uit. Voorheen had ik dit inderdaad niet. Vreemd dat er telkens maar kleine (kinder?)ziektes in de Classic blijven zitten :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
xahmol schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:32:
[...]

Heb je ooit goede in-ears geprobeerd? Ok fors duurder, maar het geluid is zo veel beter..... Ga verder geen tips geven, daar is al een topic over: DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

En ook niet onbelangrijk: jij hoort de trein/vliegtuig niet meer en de rest van de trein/vliegtuig hoort jou niet meer, zelfs niet met vol volume (al hoor je dan zelf na een tijdje ook niet meer, omdat het geluid dichter in je oor komt en de afsluiting beter is, kan je met minder volume toe). Enige nadeel: ze sluiten echt af, dus als fietser/voetganger in druk verkeer met in-ears is minder handig.
In-ear dopjes vind ik niet echt wat. Ik wil altijd nog wat kunnen horen van de omgeving, dat is wel wat veiliger voor m'n gevoel. Ik heb wel tijden een soort hybride van normaal en in-ear gehad (van Sony). Daar was ik altijd erg tevreden over, maar die zijn inmiddels al 4 a 5 jaar oud en hebben hun beste tijd wel gehad. Ik had laatst wel even van de MM gekeken of ze nog een vergelijkbaar model hebben, maar die kon ik ook zo niet vinden. Veelal is het niet een Y-vormig snoer, of er zit een volume regelaar in en dat wil ik ook niet.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
De mensen op de hoofd-fi forums zijn erachter wat de hissing veroorzaakt (het is in ieder geval een theorie). Het schijnt dus dat de ipod minder goed omgaat met zijn audiochip waardoor deze aan blijft als de ipod in sleep gaat en een dc offset geeft van 0.5v (dit is gemeten). Dit betekent dat de ipod energie (in kleine mate) slurpt als hij uit gaat en als hij aan is, en muziek speelt, kan je je headphones beschadigen. Even voor de duidelijkheid, je wilt bij het bouwen van een amp geen offset hoger hebben dan 50mV en al zeker niet 500mv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Dat hissing heb ik ook 1x gehad. Daarna had ik weer aan en uit gezet en toen was het voorbij. Daarna heb ik het nooit meer gehad, maar het is inderdaad best wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Hmm, dank Rockmanz (en LessRam voor de link) voor de vermelding van die forumthread. Nu weet ik zeker dat ik voorlopig geen 1.1 FW download.

Kennelijk kan die FW je koptelefoon onherstelbaar beschadigen, in ieder geval lijkt de firmware je batterij leeg te trekken zelfs als hij uit staat.

En iedereen die dure headphones aan zijn Classic met FW1.1 hangt: deze thread lezende is het wellicht handig te downgraden of om even goedkope doppen te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door xahmol op 22-01-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Ben ook even het Apple forum aan het doorlezen, waar inmiddels de mensen massaal manieren aan het vinden zijn om naar 1.03 te downgraden.

EDIT: dit soort zaken zijn de reden dat ik altijd minstens een weekje wacht met FW updates.

[ Voor 39% gewijzigd door xahmol op 22-01-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Ik was even kwijt of je nou wel of geen links naar andere fora mocht posten op GoT dus toch maar niet gedaan. Nu gebruik mijn ipod momenteel alleen aan mijn speakerset (ik hoop niet dat deze eronder hebben geleden) en mijn ipod oortjes (waren toch gratis :P) maar ik ga vanmiddag terug naar 1.0.3 zodat ik mijn in-ears er weer in kan pluggen en binnenkort nieuwe alessandro's. Ik begin me elke keer af te vragen wat apple nou doet met die firmwares, ik kan me zo voorstellen dat bij elke firmware update mensen naar de service centre bellen (of gaan zoals ik deed) om te klagen dat de harddrive "plots" niet wil ophouden met spinnen, "plots" het volume niet "uit" kan of dat er nu "plotseling" geluid uit de ipod komt als hij uit staat. De tijd dat het duurt om een firmware uit te brengen bij apple is twee maanden schat ik zo maar dan mag je toch wel verwachten dat de fouten er dan wel uit zijn. Ik heb al meerdere keren feedback naar apple gestuurd maar ze leren het nooit. Ik mag verwachten van een mp3-speler die €350 heeft gekost dat hij wel redelijk om kan gaan met oordopjes en headphones. Maar nee, tegenwoordig horen wij niet zo te redeneren want apple's zin is apple's wet (wie wil er bijv. in godsnaam dat ruimte slurpende time machine?) en als je het niet bevalt ga je maar naar een concurrent. Ik begin het langzamerhand echt zat te worden en de Zune wil maar niet opschieten naar europa :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
xahmol schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:09:
Ben ook even het Apple forum aan het doorlezen, waar inmiddels de mensen massaal manieren aan het vinden zijn om naar 1.03 te downgraden.
Aldus de forums;

Simpel je nieuwe firmware files weghalen, 1.03 laten staan en bij aansluiten van iPod vraagt ie of je terug wil naar de oude firmware. En gaat de complete iPod weer synchroniseren, kan dus een behoorlijke tijd duren. (Zeker niet aan te bevelen als je niet een nette iTunes backup hebt van je muziek e.d.)
De directory waar de firmware staat en waar je hem dus moet weghalen, kan ik zo 1,2,3 even niet opkomen.

Zelf niet geprobeerd, dus ik kan niet bevestigen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
LessRam schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Aldus de forums;

Simpel je nieuwe firmware files weghalen, 1.03 laten staan en bij aansluiten van iPod vraagt ie of je terug wil naar de oude firmware. En gaat de complete iPod weer synchroniseren, kan dus een behoorlijke tijd duren. (Zeker niet aan te bevelen als je niet een nette iTunes backup hebt van je muziek e.d.)
De directory waar de firmware staat en waar je hem dus moet weghalen, kan ik zo 1,2,3 even niet opkomen.

Zelf niet geprobeerd, dus ik kan niet bevestigen of het werkt.
Ik heb het net gedaan en ging prima, hij is nu alle muziek,foto's en video's aan het syncen.
DE UPDATE FILES VAN 1.0.3 HEB JE NODIG OM DIT UIT TE VOEREN. Heb je deze niet dan moet je even iemand vinden die ze wel heeft.
Iedereen die het wil doen moet even preferences in itunes openen en het vinkje weghalen bij de optie dat hij automatisch nieuwe updates moet binnenhalen. Dan voor de vista mannetjes onder ons, verplaats(of verwijder, als hij maar niet in dezelfde map staat) de 1.1 update file samen met de signature file van 1.1. Deze staan in: *:\Users\<je username>\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPod Software Updates
Controleer voor de zekerheid dat 1.0.3 hier ook staat
Voor de XP mensen geldt bijna hetzelfde, alleen de map structuur is anders. Users is documents and settings en de roaming map mag je weglaten.
Vervolgens sluit je de ipod aan en klik je op restore. Eerste venster is een nee (je wilt niet weer 1.1 neem ik aan) en bij de tweede vraag ie of 1.0.3 oke is. Ik neem aan dat het antwoord in dit venster duidelijk is.
P.S. ik weet niet hoe het met garantie zit als je downgrade, maar ik denk dat het niet veel kwaad kan (iemand hier die het wel weet?)
P.P.S. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade volgend uit het proces dat hierboven beschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:39
En verder in een nieuw deeltje: [iPod Classic] Discussies en ervaringen Deel 2 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.