[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 63.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

Hoezo zou je dat 2e jaar garantie erbij kopen? Binnen de EU gekochte producten hebben toch sowieso 2 jaar garantie? Of gaat het hier om import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Daarom neem ik nooit een aanvullende garantie. Het is zelfs nog mooier; je hebt garantie voor zolang je redelijkerwijs mag verwachten dat een product meegaat. Mijnsinziens is dit voor een iPod toch wel iets langer dan 2 jaar.
Alleen..... Tussen garantie hebben en garantie krijgen zit een groot verschil, regelmatig moeten mensen hun gelijk met behulp van de rechter halen, met zo'n aanvullende garantie is het wel makkelijker je gelijk te krijgen.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50
LessRam schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:30:
Daarom neem ik nooit een aanvullende garantie. Het is zelfs nog mooier; je hebt garantie voor zolang je redelijkerwijs mag verwachten dat een product meegaat. Mijnsinziens is dit voor een iPod toch wel iets langer dan 2 jaar.
Waarom dat? Er kan heel veel misgaan met een Ipod in 2 jaar en de kans is groot dat als je 'em niet al te voorzichtig gebruikt de speler geen twee jaar meegaatm en als dat wel zo is is de batterij al zo slect dat je hem niet al te lang kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202280

In de europese wet staat dat je garantie voor een product krijgt in de tijd dat het product mee zou moeten gaan. (net als LessRam zegt). Maar dit geld alleen als je hem dan ook redelijk hebt behandeld.
Dus als je hem "niet al te voorzichtig gebruikt" ligt de verantwoording bij jezelf...

Maar recht op iets hebben en recht krijgen zijn inderdaad twee dingen. Er kan goed een hele procedure aan voorafgaan voordat je een recht ook echt krijgt. (denk aan een rechtzaak enz.) maar hiervoor zijn natuurlijk ook de consumentenbond en rechtsbijstand :), en als je deze inschakeld zul je jou recht waarschijnlijk wel krijgen...

(Dat is wat ik denk tenminste, neem het a.u.b. niet klakkeloos van me over :P)

Wat ik wel echt stom vind, zijn maatschappijen als Dell. Toen ik mijn laptop daar kocht wilde ze mij 3 jaar garantie aansmeren voor 300 euro (o.i.d.)... Toen ik het verhaaltje van hierboven vertelde en ik duidelijk maakte dat ik het echt te gek voor woorden vond kwam de aap pas uit de mouw. Je kreeg voor die 300 euro geen garantie (want die krijg je automatisch) maar je kreeg er een soort van aan huis reparatieservice voor...
Ze deden net alsof je garantie moest kopen, maar in werkelijkheid is dat niet zo.
En aan mensen die niet opletten, of niet weten dat ze er recht op hebben, verdienen ze zo ontzettend veel...

Magoed, ik koop dus geen garantie voor 2/3 jaar ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59
Een uitgebreide discussie over garantie past beter in SG. Er zijn daar echt al heel veel topics over geweest ;).

Het blijft toch een persoonlijke keuze. De consument is goed beschermd in Nederland, maar het kan toch handig zijn om garantie bij te kopen. De bewijsplicht ligt immers na 6 maanden bij de consument. Daarnaast, kan het ook zijn dat je bij een reparatie een bijdrage moet betalen, omdat het de levensduur van het product verlengd. Zie voor meer informatie ook de Consuwijzer website :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-07 15:45
Ik heb nogal een vervelend probleem met 't volume van m'n classic. In een stille omgeving (bijv. in bed) is het fijn om 't volume laag te zetten, helemaal met in-ear dopjes. Maar wat blijkt, het volume kan niet zachter worden gezet dan ongeveer 15% van 't totale volume. :| Als je 'm zachter draait blijft het volume 'steken' op die 15%...
Ik heb 'm toen gebracht naar iCentre Alkmaar, en nadat ze 'm eerst niet wilden repareren is ie uiteindelijk toch vervangen. Maar nu blijkt dat de vervangende iPod hetzelfde heeft 8)7

Is dit soms 'normaal' voor dit model? Mijn vorige iPod (3G) had dit in ieder geval niet... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Anoniem: 16728

Chris_eBK schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:04:

Ik heb 'm toen gebracht naar iCentre Alkmaar, en nadat ze 'm eerst niet wilden repareren is ie uiteindelijk toch vervangen. Maar nu blijkt dat de vervangende iPod hetzelfde heeft 8)7
No shit.
99% van alle 'rare' dingen, en ook het volume heb ik zelf ook last van, is te wijten aan de interne software. Geen reparatie kan daar iets wat aan doen.
Het is te hopen dat nieuwe firmware daar verbetering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Ik heb iets raars. Ik heb een audiobook gekocht van de Gorillaz, maar de audiobook wil het niet afspelen op mijn IPOD. Ik kan de audiobook wel selecteren, en ik krijg de normale "play" scherm. Maar hij gaat niet verder dan 0 sec.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het wel in het goede bestandsformaat overgezet dan?
Ik heb wel eens een mp3 in mijn radio gestopt, met hetzelfde effect xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 11-06 11:56
Ik heb niets overgezet, omdat ik dit gewoon gekocht heb via de Itune store. Het is gewoon een audiobook formaat: m4b.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58
Weer software bug ontdekt:
Ik luister nu steeds naar de top2000 met met ipod icm. de radio remote. Nu gebeurd het soms wanneer ik mijn ipod aanzet, hij de verkeerde zender gaat spelen.
Het getal op het scherm is 92,6 (radio2 in Utrecht), echter hoor ik dan de muziek van arrow classic rock. Zodra ik overnieuw naar 92,6 scroll krijg ik gewoon weer radio 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:54
TheKillingBean schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:26:
Ik heb iets raars. Ik heb een audiobook gekocht van de Gorillaz, maar de audiobook wil het niet afspelen op mijn IPOD. Ik kan de audiobook wel selecteren, en ik krijg de normale "play" scherm. Maar hij gaat niet verder dan 0 sec.
Dit heb ik al paar keer gehad met zowat al mijn liedjes :(
Vandaag maar eens een resetje gedaan. Hopen dat het dan in orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246746

Hoi, ik heb ook een vraagje.
Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe iPod classic 80gb aangeschaft, ben er super tevreden mee.
Heb alleen 1 klein dingetje, ik heb heel vveel kleine én grote filmpjes.
Voorbeeld van een aantal grote filmpjes zijn alle 'De Lama's' afleveringen van dit jaar, die ik heb opgenomen met mijn hard-disk recorder en naar mijn pc heb versleept.

Nou keek ik bij 'Films' op mijn iPod en er staan ongeveer 100 filmpjes in dus ik wilde wat gaan selecteren. Ik heel dit forum door gekeken, en het is me gelukt, onder 'TV programma's' staan ze, helemaal goed.

Nou heb ik alleen 1 probleempje, ze staan niet in de juiste volgorde...
Ik heb ze de namen gegeven: "Aflevering 1. Fatima Moreira De Melo" en "Aflevering 3. Guus Meeuwis" enzovoort. Nou zitten ze bij mij in de volgorde Aflevering 7 t/m 1 en daarna aflevering 8.
Wie kan mij helpen?
Mijn instellen in iTunes zal ik hier even posten:

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4095/screenshot002hk0.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4089/screenshot003jf2.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/1585/screenshot004vi1.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ik heb wel een gelukkie. Mijn iPod, gewoon online gekocht bij DigitalStreet, heeft geen volume beperking. Kan gewoon voluit (vol Luid) !
Digital Street is qua aparatuur altijd al goedkoop en zit letterlijk bij mij bijna om de hoek, dus heb ik hem daar gekocht. Accesoires (zoals de "universal USB docking station") daarentegen zijn er altijd TE DUUR. Maar ditkeer was het mazzel, blijkbaar een parallel-import item.

Zelf ben ik nog op zoek naar een docking station welke werkt met de Classic (160GB) met daarop de nieuwe firmware (1.0.3). Met eerdere firmware werkten veel docking stations zonder problemen, maar Apple, commercieel als ze zijn, heeft er met de nieuwe firmware voor gezorgd dat het alleen nog werkt als er een bepaalde chip in het docking station zit. Tja.... en volgens veel gegevens werken dan momenteel alleen de originele Apple "universal docking stations" nog.

Iemand ervaring ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114700

Ik zag op TV dat het nu iPod Mania is bij de Mediamarkt. Nu is alleen de vraag hoe erg deze "mania" is ;).

Ben erg benieuwd naar de prijs van de iPod Classic 80GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

ik hoorde 30E korting op de nano 8gb..

ik ben trouwens nog op zoek naar een hoesje voor de 80gb classic, welke hebben jullie en wat zijn de ervaringen?

[ Voor 60% gewijzigd door Sport_Life op 02-01-2008 01:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Anoniem: 114700 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:57:
Ik zag op TV dat het nu iPod Mania is bij de Mediamarkt. Nu is alleen de vraag hoe erg deze "mania" is ;).

Ben erg benieuwd naar de prijs van de iPod Classic 80GB.
Classic 160GB is 50,- goedkoper zei die kerel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 16728 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:34:
[...]

No shit.
99% van alle 'rare' dingen, en ook het volume heb ik zelf ook last van, is te wijten aan de interne software. Geen reparatie kan daar iets wat aan doen.
Het is te hopen dat nieuwe firmware daar verbetering in brengt.
Same here. Inderdaad, kan alleen verholpen worden met een firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baquelappe schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:13:
[...]

Classic 160GB is 50,- goedkoper zei die kerel toch?
Goed dan heb ik hem gelukkig altijd nog 60 euro goedkoper via een bevriende USA route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 11:09

Wom

Afbeeldingslocatie: http://captainkeyes.net/tweakers/ipodcase.jpg
ja, slechte pic, ik weet het ...

Dan eindelijk een geschikt hoesje gevonden. Kwam via de mailinglist bij de Applestore terecht en zag dat ze daar nu ook hardcase hoesjes hadden voor de classic. Besteld en binnengekomen. Er zitten twee verschillende achterkantjes bij voor de 80 en de 160gb versies. De pasmaat is echt precies, en er zitten openingen op de bekende plaatsen. Ook zit er een clip bij voor aan je broekriem. Ikzelf gebruik hem alleen in de auto, dus die kan ik de rotzooi kast :p

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 14:58
Kan iemand mij vertellen of het bij deze versie wel mogelijk is om de hoofdtelefoon detectie uit te schakelen? (zodat ie niet op pause gaat als je de hoofdtelefoon ontkoppelt) Dat vind ik het enige nadeel van mijn 30GB iPod, aangezien hij altijd ruist door dat systeem. Met Rockbox kan ik het wel uitschakelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Wom schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:30:
[afbeelding]
ja, slechte pic, ik weet het ...

Dan eindelijk een geschikt hoesje gevonden. Kwam via de mailinglist bij de Applestore terecht en zag dat ze daar nu ook hardcase hoesjes hadden voor de classic. Besteld en binnengekomen. Er zitten twee verschillende achterkantjes bij voor de 80 en de 160gb versies. De pasmaat is echt precies, en er zitten openingen op de bekende plaatsen. Ook zit er een clip bij voor aan je broekriem. Ikzelf gebruik hem alleen in de auto, dus die kan ik de rotzooi kast :p
Hoe zit het met de hoofdtelefoon uitgang? Is dat een rondje of is het wat vierkanter uitgesneden? Bij mijn hoesje was het dus rond (erg klein), en daarom paste mijn cx-300 oortjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Sport_Life schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:03:
ik hoorde 30E korting op de nano 8gb..
Hm nouja, 30 euro kortingsbon.. je krijgt het niet direct op je ipod aankoop dacht ik?
Eens bellen wat ze momenteel kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:33:
[...]

Hoe zit het met de hoofdtelefoon uitgang? Is dat een rondje of is het wat vierkanter uitgesneden? Bij mijn hoesje was het dus rond (erg klein), en daarom paste mijn cx-300 oortjes niet.
Vraag ik me ook af ja, en hoe duur was deze ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

gelukkie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:33:
[...]

Vierkant uitgescheden, je hebt absoluut ruimte om andersoortige hoofdtelefoons te gebruiken.
Anoniem: 202280 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:32:
[...]

Vraag ik me ook af ja, en hoe duur was deze ongeveer?
Was 30 euro in de applestore incl. verzenden. Vond het best duur, maar ik gebruikte eerst een sok en dat was niet echt ideaal. Mijn iPod ligt namelijk in mijn handschoenenkastje in de auto en wil dus nog wel eens schuiven.

[ Voor 32% gewijzigd door Wom op 03-01-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:56
Cyclonist schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:34:
[...]

Hm nouja, 30 euro kortingsbon.. je krijgt het niet direct op je ipod aankoop dacht ik?
Eens bellen wat ze momenteel kosten :)
Volgens de site van MM wel direct korting op de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

TacoTaco schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:58:
Kan iemand mij vertellen of het bij deze versie wel mogelijk is om de hoofdtelefoon detectie uit te schakelen? (zodat ie niet op pause gaat als je de hoofdtelefoon ontkoppelt) Dat vind ik het enige nadeel van mijn 30GB iPod, aangezien hij altijd ruist door dat systeem. Met Rockbox kan ik het wel uitschakelen namelijk.
Nee, niet mogelijk. Ik vind het ook een immens kloterige feature, omdat 'ie vaak ook denkt dat de hoofdtelefoon er niet meer inzit als je er een beetje aan draait ofzo...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Wom schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:30:
En past ie met dit hoesje ook nog in de Universal Docking Station van Apple ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

LessRam schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:55:
[...]

En past ie met dit hoesje ook nog in de Universal Docking Station van Apple ?
Durf ik niet te zeggen want die gebruik ik niet. Wel is het zo dat de uitsparing aan de onderkant groter is dan daadwerkelijk nodig voor de connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 14:58
leokennis schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Nee, niet mogelijk. Ik vind het ook een immens kloterige feature, omdat 'ie vaak ook denkt dat de hoofdtelefoon er niet meer inzit als je er een beetje aan draait ofzo...
Heb je misschien enig idee of de ruis van deze "feature" minder is dan bij de vorige iPods (bv de 30GB) of heb je nooit last gehad van ruis? Ik gebruik in-ear dopjes, wellicht dat dat het probleem wat erger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietstoeter
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

fietstoeter

Take pleasure seriously

Herrick schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Volgens de site van MM wel direct korting op de aanschaf.
Dat klopt idd, ik wou er 1 halen (Ipod classic 80gb) bij MM Groningen, maar ze waren uitverkocht. Hij is besteld en ik moest (vanwege de korte actie) direct afrekenen, €199,-
Nu afwachten hoe lang het gaat duren...

Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

DaSaN schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:46:
[...]

iTunes werkt onder Mac OS X 10.3.9, zie de website van apple, dus ook de ipod classic werkt onder dit OS versie, mits je itunes gebruikt.
op http://www.apple.com/ipodclassic/specs.html lees ik nogthans:

Mac system requirements

* Mac computer with USB 2.0 port
* Mac OS X v10.4.8 or later
* iTunes 7.4 or later

Dus mijn vriendin met OSX 10.3 is f*cked.. ze voelt zich nu min of meer gedwongen een OSX upgrade te kopen...
en ze had idd de laatste update van zowel OSX 10.3.9 als de laatste nieuwe iTunes...

personal opinion? --> belachelijk achterbaks dat een nieuwere versie van OSX 'toevallig' vereist is net als de nieuwe iPod reeks uitkomt samen met Leopard! Dat terwijl de vorige iPods perfect werkten met OSX 10.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF, ik wilde net een map met daarin de installatiebestanden van een spel kopieren naar mijn iPod zodat ik em op een andere computer kan zetten.
De map zelf was zo'n 10GB groot, en ik had nog meer dan 50 GB ruimte op mijn iPod.

Maar na zo'n 2 seconden kreeg ik een error dat mijn bronstation vol zat =\

Zou het kunnen dat een van de bestanden te groot was om op de iPod over te zetten (dit had ik met mijn oude pc, daar konden geen bestanden groter dan 2GB opgezet worden)
Of ligt het ergens anders aan? =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 00:35
Anoniem: 202280 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:05:
WTF, ik wilde net een map met daarin de installatiebestanden van een spel kopieren naar mijn iPod zodat ik em op een andere computer kan zetten.
De map zelf was zo'n 10GB groot, en ik had nog meer dan 50 GB ruimte op mijn iPod.

Maar na zo'n 2 seconden kreeg ik een error dat mijn bronstation vol zat =\

Zou het kunnen dat een van de bestanden te groot was om op de iPod over te zetten (dit had ik met mijn oude pc, daar konden geen bestanden groter dan 2GB opgezet worden)
Of ligt het ergens anders aan? =\
Bestanden groter dan 2 gb kunnen niet naar een disc gekopieerd worden dien fat32 is geformatteerd. Echter geen flauw idee of dat met een ipod het geval is.

En volgens mij kun je ergens aangeven hoeveelopslagcapaciteit van je ipod je wilt reserveren voor usb-opslag, en hoeveel voor itunes-data (lees: muziek/films etc), althans dat heb ik ooit eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee dat is het niet, want ik heb er nu weer 10 gig aan usb data bijgegooid en dat ging probleemloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

Weet iemand hoe het zit met de stroomkabels die je bij een universal dock van apple krijgt? Krijg je er nu wel of niet een kabel bij voor netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Anoniem: 90104 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:45:
Weet iemand hoe het zit met de stroomkabels die je bij een universal dock van apple krijgt? Krijg je er nu wel of niet een kabel bij voor netstroom?
Er zijn geen kabels voor netstroom. Apple heeft een adapter met USB connector waar je de sync kabel in prikt en op die manier je iPod oplaadt. Voor zover ik weer wordt deze niet bij de dock geleverd. Enkel het AV pakket heeft een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247653

Mensen, let even op. Bij de MM van Rotterdam Centrum doen ze mee aan de actie met 40€ aan kortingsbonnen, maar ze laten de iPod Classic 80GB standaard 249 € kosten. Ik maakte de verkoper daarop attent, maar die keek me zo wazig aan dat ik zelf begon te twijfelen. Toen ik een recente posting nog eens overlas wist ik dat ik gelijk had. Iemand betaald 199 € door de actie en dat betekent dus: de iPod Classic 80GB kost standaard 239 €. D'r is al een mailtje naar de vestiging gestuurd. Wees alert dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234413

Ikzelf heb gister een zwarte Classic 80gb gehaald voor 209... dus verschilt nogal per vestiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247821

Hoi, ik heb net mijn ipod classic en onbekend ermee.
Nu heb ik een map muziek naae de bibliotheek gebracht en is elk nummer een album geworden??
Wat doe ik fout???
Alvast bedankt Mary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietstoeter
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

fietstoeter

Take pleasure seriously

Anoniem: 247653 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:11:
Mensen, let even op. Bij de MM van Rotterdam Centrum doen ze mee aan de actie met 40€ aan kortingsbonnen, maar ze laten de iPod Classic 80GB standaard 249 € kosten. Ik maakte de verkoper daarop attent, maar die keek me zo wazig aan dat ik zelf begon te twijfelen. Toen ik een recente posting nog eens overlas wist ik dat ik gelijk had. Iemand betaald 199 € door de actie en dat betekent dus: de iPod Classic 80GB kost standaard 239 €. D'r is al een mailtje naar de vestiging gestuurd. Wees alert dus!
Alle MM hanteren in principe gelijke prijzen tenzij er binnen een straal van .. km een goedkopere winkel is. Ivm laagste prijs garantie word er wel eens een prijs bij de plaatselijke MM gewijzigd. Waarschijnlijk in Rotterdam is er geen goedkopere aanbieder? Ik heb het al eerder gehoord, een canon eos 400D was bij MM utrecht een paar tientjes duurder dan in Amsterdam... :? Dit werkt dus onafhankelijk van de verschillende locaties.

Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ga zo mijn iPod Classic 80GB ophalen bij de MediaMarkt in Zwolle. Ik had 'm gereserveerd omdat ik een zwarte wou en die er niet meer was. Ik moest (na aftrek van 40 euro korting) nog 197 euro betalen. Voor 249 euro kun je 'm net zo goed bij de Apple Store zelf halen, overigens.

Op de MM website staat ook dat aanbiedingen per vestiging kunnen verschillen (probeer maar eens de folder met aanbiedingen in te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb mijn Nyko Stereo link binnen, en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt! Het volume is ook te vergelijken met mijn pc:)
Het ipod aansluit stuk voelt wat goedkoop aan (plastic) maar de tulp pluggen zijn van metaal en voelen zwaar en degelijk aan.

Hier wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/3743/ipod3keb2.jpg

En de plug in wat meer detail:
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/4416/plugkkz3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tof ding, waar heb je die vandaan?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Op ebay gekocht, via een amerikaanse winkel. Zo'n 14 euro incl. verzenden. Koopje lijkt me:)

De stand heb ik overigens zelf gemaakt:
http://www.listsanddiagra...005/03/diy_ipod_stand.htm

[ Voor 40% gewijzigd door gelukkie op 07-01-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235643

Ik heb mijn iPod Classic 80Gb Black nu al zo'n twee weken en hij bevalt supergoed! Erg veel functie's, genoeg geheugen en een goede geluidskwaliteit. Ben er zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247821

Nogmaals mijn vraag: Wat doe ik fout. Haal map muziek naar itunes en daar wordt elk nummer van dezelfde map een album. Staat dus niet allemaal in een album.
Mary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Anoniem: 247821 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:53:
Nogmaals mijn vraag: Wat doe ik fout. Haal map muziek naar itunes en daar wordt elk nummer van dezelfde map een album. Staat dus niet allemaal in een album.
Mary
Die vraag kan je blijven stellen want je zit in het verkeerde forum. Stel hem nog eens in het iTunes forum, denk dat ze je dan wel willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237500

Ben ik de enige die de ipod classic 80GB te koop heeft zien staan voor 209 euro bij de BCC?
of wordt ik nou gek? inmiddels is ie weer 249euries... maar gister en eergister stond ie echt voor 209,- op de site van bcc... maf.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 237500 op 07-01-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt altijd naar binnen lopen en een praatje met de verkoper houden en deze duidelijk maken dat je er een voor 209 euro wil. Vaak gaat de prijs dan wel omlaag..

Mijn probleem is nu dat ik mijn iPod classis 80gb vaak niet aan krijg.
Ik moet het echt ontzettend vaak resetten om hem aan te krijgen..
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Anoniem: 247821 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:53:
Mary
Typisch gevalletje van brakke ID3-tags. Probeer die eens aan te passen (met itunes, of met third party software zoals www.mp3tag.de). Als je dat eenmaal op orde hebt, moet het er goed uitzien.

ITunes gebruikt namelijk NIET de bestandnaam van een mp3 of de map waar hij in zit, maar gebruikt alleen de meta-informatie die aan een file is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Heeft iemand ervaring of een linkje over hoe je de hdd van de classic kunt vervangen?
Ik heb de 80gb classic en ik zou hem wel willen upgraden, garantie is inmiddels toch verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Anoniem: 111703 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:27:
Na een tijdje spelen met mijn iPod 80GB heb ik last van het impopulaire probleem waarbij slechts een klein deel van je foto's (niet albumart) naar je iPod wordt gesynched en 90% daarvan corrupt is.
Ik weet niet of ik hetzelfde probleem heb, maar met een search in dit topic kwam ik alleen dit tegen.

Ik heb sinds eind vorige week een iPod Classic 160GB (gekocht in de iPod mania bij Mediamarkt Amsterdam Arena met 50 euro korting). iPod werkt uitstekend en eindelijk past mijn volledige muziekcollectie (ca 95 GB) met room to spare (had hiervoor een iPod 5G 60GB). In het muziek gedeelte geen enkel probleem (en daar is de speler uiteindelijk voor, de rest is redelijk bijzaak). Had gelukkig al erg veel tijd besteed voor de aanschaf van de iPod aan het goed krijgen van ID3 tags, dus sortering en albumart etc allemaal flawless.

Omdat ik toch voorlopig voldoende ruimte heb, heb ik er ook voor gekozen mijn hele collectie vakantiefoto's van 25GB te synchen in volledige resolutie naar de iPod (meteen een goede backup immers).

Inderdaad worden sommige foto's niet gesynched, maar dit waren er maar erg weinig, dus dit valt te overleven.

Erger is alleen dat ik op mijn iPod keurig de thumnails zie, maar als ik de foto's wil kijken een mooi zwart scherm krijg bij elke foto (heb er tenminste nog geen één gevonden die wel werkt).

Ik zie op de Apple forums dat ik niet de enige ben, helaas ook daar geen oplossing.

Is dit hetzelfde probleem waar jullie tegen aan lopen? Of is dit weer wat anders?

Oh ja, gebruik FW 1.03 op mijn iPod onder Vista met de laatste versie van iTunes, foto's idd van een NTFS disk.

Synchen vanaf USB stick is niet echt een optie met 25GB aan foto's.

[ Voor 7% gewijzigd door xahmol op 08-01-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ermo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:29:
Heeft iemand ervaring of een linkje over hoe je de hdd van de classic kunt vervangen?
Ik heb de 80gb classic en ik zou hem wel willen upgraden, garantie is inmiddels toch verlopen...
Deze gasten kunnen je wel verder helpen, staan volgens mij ook handleidinkjes op de website:

http://www.pdasmart.com/index.htm

Raar vind ik dat ze (op deze, maar ook op de meeste andere sites van aanbieders) het typenummer van de 100gig harddisk gewoon vermelden: Toshiba MK1011GAH. Op dit moment nog zo'n 160 bij diverse Nederlandse aanbieders. Persoonlijk zou ik dan ofwel een paar tientjes bijleggen, 20gig inleveren en voor een gloednieuwe 80gig classic gaan, of nog net wat meer bijleggen en gelijk voor de 160gig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

thanks voor de link, ik heb een 80gb classic en mijn interesse zou uitgaan naar een 250gb of zo. Ik weet niet of het standaard 2.5" disken zijn die erin zitten. Een 100gb disk zou idd geen optie zijn. Ik ga eens verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Ermo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:38:
thanks voor de link, ik heb een 80gb classic en mijn interesse zou uitgaan naar een 250gb of zo. Ik weet niet of het standaard 2.5" disken zijn die erin zitten. Een 100gb disk zou idd geen optie zijn. Ik ga eens verder zoeken...
In een iPod Classic zit een 1.8" disk. 2.5" disks gaan dus niet werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Iemand die de coverflow al goed werkend heeft gekregen? Ik krijg 1 album cover te zien van meerdere Greatest Hits albums. De artiest en album-artiest zijn dan dus wèl anders, maar de album naam is hetzelfde. In iTunes werkt het wèl goed...

Weet iemand nog waar je het hoesje kan bestellen zoals deze bij de 5G zat? Ik zoek gewoon een simpel dun lederen hoesje, that's all. Zelfs eBay en Marktplaats boden geen soelaas...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
warrie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:23:
Iemand die de coverflow al goed werkend heeft gekregen? Ik krijg 1 album cover te zien van meerdere Greatest Hits albums. De artiest en album-artiest zijn dan dus wèl anders, maar de album naam is hetzelfde. In iTunes werkt het wèl goed...
Heb zelf geen probleem met cover flow, maar heb ook geen albums met dezelfde albumnaam. Mijn Greatest Hits CDs heten altijd iets zoals Artiestnaam: Greatest Hits of zo. Bij dubbel CDs heb ik altijd CD1 of CD2 in de titel staan. Wellicht een idee om in de ID3 tags de album naam likewise aan te passen zodat ze uniek zijn?
Heb zelf dit soort tructjes al eerder moeten uithalen om ook Windows Mediacenter en Windows Media Player alles netjes in de juiste albums te laten weergeven.
Weet iemand nog waar je het hoesje kan bestellen zoals deze bij de 5G zat? Ik zoek gewoon een simpel dun lederen hoesje, that's all. Zelfs eBay en Marktplaats boden geen soelaas...
Heb zelf vanwege erg goede ervaringen met Vaja Cases deze besteld (had van hen ook al een hoesje voor mijn iPod 5G en daarvoor mijn Creative Zen Xtra). Dit is alleen geen simpel dun leren hoesje en waarschijnlijk nogal duurder dan je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Aha, en waar moet je een vinkje instellen als je wilt dat een nummer NIET bij de cover flow komt te staan, en WEL bij de artist list? Van sommige artiesten heb ik een aantal leuke nummers, maar ieder nummer hoeft niet z'n eigen cover te hebben, maar wil ik wèl graag zien in de artist list (zonder plaatjes dus)....

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ermo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:38:
Dat gaat helaas niet werken, daar hoef je niet naar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
kan iemand mij vertellen of deze oplader zou werken op de classic?

http://cgi.ebay.nl/N-USB-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Wat algemener: Hoe groepeert de iPod de cover flow? Alleen naar albumnaam? Kan het niet naar albumnaam én naar artiest zijn?
Is het dan ook mogelijk om een nummer uìt de cover flow te laten? Want als ik slechts 1 nummer heb van de cd, hoef ik niet de CD cover te zien...

[ Voor 37% gewijzigd door warrie op 08-01-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Noem eens 1 reden waarom ie niet zou werken? Bang dat de groene stroom je iPod een moodswing geeft? :D Alsof die adapter weet watvoor iPod er aan hangt, uiteraard werkt ie met de Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warrie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:40:
Wat algemener: Hoe groepeert de iPod de cover flow? Alleen naar albumnaam? Kan het niet naar albumnaam én naar artiest zijn?
Is het dan ook mogelijk om een nummer uìt de cover flow te laten? Want als ik slechts 1 nummer heb van de cd, hoef ik niet de CD cover te zien...
De Ipod groepeert CF per artiest en dat is het probleem.
Albums van één artiest gaat goed maar hitcd's met meerdere artiesten gaat fout.
Je moet dan wel een "artiest album" ingeven, dat is vaak de naam van het cd'tje dan staat het in menu Albums wel goed maar nog steeds niet in CF omdat CF niet sorteert op "Album op artiest"
Ook niet op "Albums" maar op "Artiest" waardoor je dus tig 'Albums' in CF te zien krijgt.

Dit is NIET te verhelpen door met wat ID3 tags te tunen.
Apple moet in de nieuwe firmware het mogelijk maken dat je een sorteermogelijkheid hebt voor CF zoals ook in Itunes.
Het is nogmaals NIET te verhelpen, doe hier geen verdere moeite voor het zit in de software van de Ipod zelf.
Schrijf een klacht naar Apple mbt dit probleem, hoe meer klachten men stuurt hoe beter, ook klagen op Apple's eigen forum kan je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Anoniem: 16728 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:49:
[...]

Albums van één artiest gaat goed maar hitcd's met meerdere artiesten gaat fout.
Je moet dan wel een "artiest album" ingeven, dat is vaak de naam van het cd'tje dan staat het in menu Albums wel goed maar nog steeds niet in CF omdat CF niet sorteert op "Album op artiest"
Ook niet op "Albums" maar op "Artiest" waardoor je dus tig 'Albums' in CF te zien krijgt.

Dit is NIET te verhelpen door met wat ID3 tags te tunen.
Apple moet in de nieuwe firmware het mogelijk maken dat je een sorteermogelijkheid hebt voor CF zoals ook in Itunes.
Het is nogmaals NIET te verhelpen, doe hier geen verdere moeite voor het zit in de software van de Ipod zelf.
Schrijf een klacht naar Apple mbt dit probleem, hoe meer klachten men stuurt hoe beter, ook klagen op Apple's eigen forum kan je doen.
Eh, je stelt dit heel stellig, maar hoe kan het dan dat mijn verzamelaars in de Cover Flow allemaal onder de V van Various Artists staan, waarschijnlijk omdat ik er voor heb gezorgd dat het veld Album Artist altijd op Various Artists staat voor verzamelaars?
Ben dit toch al gewent te doen, omdat ook Windows Mediacenter van een verzamelaar met 30 nummers 30 albums maakt zonder dit.

Helemaal eens dat Cover Flow een stuk beter zou zijn als je wat meer instelmogelijkheden voor de sorteervolgorde zou hebben, maar tunen van ID3 tags lijkt iig bij mij wel degelijk effect te hebben.

Alleen jammer dat je zoveel ID3 tuning moet doen, want dat is veel werk. Het heeft mij in ieder geval heel wat werk gekost om de tags van mijn collectie van 95 GB zo te krijgen dat eindelijk Windows MCE er wat mee kon, maar gelukkig lijkt dat nu ook met de iPod zijn vruchten af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
baquelappe schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Noem eens 1 reden waarom ie niet zou werken? Bang dat de groene stroom je iPod een moodswing geeft? :D Alsof die adapter weet watvoor iPod er aan hangt, uiteraard werkt ie met de Classic.
Geen idee of dit ook voor opladers geld, maar probleem is wel dat de iPod dus met ingang van de zesde generatie wel weet wat er aan hangt omdat de iPod nu zoekt naar een goedgekeurde Apple chip in wat aangesloten wordt. Dat is ook de reden waarom veel oude accessoires niet meer werken. Apple had kennelijk meer inkomsten uit zijn 'made for Apple' licentie programma nodig.

EDIT: even een search gedaan in dit topic, zie hier: Rox_NL in "[iPod Classic] Discussies en ervaringen"

Kennelijk geldt voor opladers niet dat er een Apple chip in moet zitten. Dan zou dus idd elke USB oplader moeten werken. Kan dit alleen niet zelf bevestigen, anders dan dat mijn officiele Apple lader gekocht voor de 5G Apple iig nog wel steeds werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door xahmol op 09-01-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Het werkt dus niet, die oplader! Alleen de officiele en heel weinig andere werken.
Zelf heb ik ook zo'n ongemerkte, en dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Anoniem: 16728 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:49:
[...]

Maar hoe kan het dan dat ik 1 album heb (bijv Greatest Hits) en dan hij hierin meerdere artiesten laat zien (die helemaal niet op hetzelfde album staan)? Volgens jou theorie zou ik dan dus meerdere Greatest Hits albums moeten zien, namelijk eentje van iedere artiest????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Nee je probleem is dat je alle albums "Greatest Hits" hebt genoemd. En dus denkt de iPod dat die bij elkaar horen. Daarom noem ik die albums altijd "Madonna Greatest Hits", "Extince Greatest Hits", "Gorillaz Greatest Hits" etc.....
Zelfde voor "Best Of" albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Vreemd hoor. Hij sorteert op artiest, maar tegelijkertijd plakt ie ook meerdere artiesten in hetzelfde album als de albumnaam hetzelfde is?

Dat betekent toch juist dat het bij verzamelCD's wèl goed gaat? Want dan pakt hij dus bij bv. "Top 40 1994" alle nummers bij elkaar die alleen dìe albumtitel hebben.

Mijn probleem is bv. bij het album "Stripped", dat zowel de Rolling Stones en Christina Aguilera die albumtitel hebben, waardoor de nummers van beide artiesten allemaal onder 1 albumcover vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
baquelappe schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Onder jou reply lees ik een reply van iemand anders dat die dus niet werkt, en een reply dat die zou moeten werken.
dit is dus verwarrend voor mij want ik snap nu niet welke wel, en welke niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door fusion.fake op 09-01-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
warrie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:38:
Vreemd hoor. Hij sorteert op artiest, maar tegelijkertijd plakt ie ook meerdere artiesten in hetzelfde album als de albumnaam hetzelfde is?

Dat betekent toch juist dat het bij verzamelCD's wèl goed gaat? Want dan pakt hij dus bij bv. "Top 40 1994" alle nummers bij elkaar die alleen dìe albumtitel hebben.

Mijn probleem is bv. bij het album "Stripped", dat zowel de Rolling Stones en Christina Aguilera die albumtitel hebben, waardoor de nummers van beide artiesten allemaal onder 1 albumcover vallen.
Dit probleem is heel eenvoudig op te lossen door albumart aan IEDER individueel nummer toe te voegen. Zie ook de search van dit topic...

Dus niet 1 afbeelding in de map met nummers zetten en dan die map in itunes importeren, maar echt de afbeelding toevoegen aan de metadata van ieder individueel nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
fusion.fake schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:07:
[...]

Onder jou reply lees ik een reply van iemand anders dat die dus niet werkt, en een reply dat die zou moeten werken.
dit is dus verwarrend voor mij want ik snap nu niet welke wel, en welke niet werkt.
In mijn reply gaf ik aan dat er wel degelijk een reden is dat 3rd party laders mogelijk niet zouden werken (nml de detectie op een Apple chip), dat ik niet zeker wist of dit voor laders ook gold en dat in ieder geval iemand in dit topic een wel werkende 3rd party lader heeft.

Nu er ook iemand is die bevestigt dat sommige third party USB laders iig niet werken lijkt mij dus de conclusie: de enige laders die zeker werken zijn de originele Apple laders, voor de rest van de laders is het niet vooraf te zeggen zonder dat er zoiets als 'Certified for iPod Classic' op staat.

(Ben ondertussen erg blij dat mijn Gear4 BluEye bluetooth headset in ieder geval nog wel werkt, zij het alleen na een firmware upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
warrie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:38:
Al eerder aangegeven: wellicht een optie om de albumtitels zo te veranderen dat ze uniek zijn, bv 'Stripped (RS)' en 'Stripped (CA)' of zo iets.
Oh, en ik heb idd alle albumcovers in elke individuele MP3 in de metadata opgenomen, dacht dat dat voor de iPod toch altijd al moest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
DaSaN schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:13:
[...]
maar echt de afbeelding toevoegen aan de metadata van ieder individueel nummer.
Dat ga ik vanavond dan maar eens proberen...wat is de snelste manier om dit te doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
warrie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Dat ga ik vanavond dan maar eens proberen...wat is de snelste manier om dit te doen? :P
Gebruik zelf iArt, kost wel US$ 10,- Erg handig voor zowel het volautomatisch (erg handig bij erg grote collecties) vinden van album art als het converteren van album art die los in de folder staat naar de metadata van alle MP3s in die folder (middels de Hard Drive Wizard).

En hij zet er ook nog eens de lyrics bij (niet zichtbaar in de screenshot omdat dat een oudere versie betreft, de maker mag zijn homepage wel eens bijwerken. Gelukkig werkt hij de applicatie wel regelmatig bij).

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.ipodsoft.com/site/..%5Cfiles%5Cevildude%5Ciart/startwizard.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door xahmol op 09-01-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Dank voor de tip, gebruikte IArt zelf ook al een tijdje. Misschien nu maar eens met mp3tag.de erbij gebruiken. Weet iemand waarom coverflow wel werkt als je de plaatje in iedere ID-tag stopt? Dit is toch veel omslachtiger?? Of is er een reden voor?

Moet je trouwens de iTunes library refreshen als je hebt zitten rommelen met ID3 tags? Of worden de wijzigingen vanzelf gesynchroniseert met de iPod. Refreshen doe ik via Itunes Library Updater...ITLU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
xahmol schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:41:
[...]

In mijn reply gaf ik aan dat er wel degelijk een reden is dat 3rd party laders mogelijk niet zouden werken (nml de detectie op een Apple chip), dat ik niet zeker wist of dit voor laders ook gold en dat in ieder geval iemand in dit topic een wel werkende 3rd party lader heeft.

Nu er ook iemand is die bevestigt dat sommige third party USB laders iig niet werken lijkt mij dus de conclusie: de enige laders die zeker werken zijn de originele Apple laders, voor de rest van de laders is het niet vooraf te zeggen zonder dat er zoiets als 'Certified for iPod Classic' op staat.

(Ben ondertussen erg blij dat mijn Gear4 BluEye bluetooth headset in ieder geval nog wel werkt, zij het alleen na een firmware upgrade).
thanks voor je reply :)
ik denk dat ik dan gewoon ga voor de orginele apple lader, geen gezeur of die wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80955

Hey allemaal,

Ik heb na veel wikken en wegen ook een ipod classic 80gb aangeschaft, maar ik ben echt nog op zoek naar een goed hoesje. Ik las van de InvisibleShield lijkt me handig, maar ik denk dat ik hem toch het makkelijkste aan m'n broek wil hangen aangezien ie anders in m'n broekzak moet die al overbevolkt wordt door mijn portemonnee aan de ene kant, en m'n mobiel aan de andere kant.

iemand hiervoor goede suggesties. Ik heb een Zwarte besteld trouwens, een transparante cover lijkt me dan het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
warrie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Via het gratis tooltje www.mp3tag.de (heeft ook een engelse versie die je kan downloaden daar). Ik vind dat sowieso een erg fijn tooltje om die brakke ID3-tags die ik regelmatig tegenkomen netjes op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ik ben bezig met het Grote ID3 Tag Project. Overal alle albumart aan iedere ID3 tag aan het toevoegen. Moet ik nu alles opnieuw in iTunes plaatsen? Want sommige mappen heb ik gesleept naar iTunes, als er dus een folder.jpg in stond. Dan staat de albumart dus niet in de ID3 tag, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80955 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:52:
Hey allemaal,

Ik heb na veel wikken en wegen ook een ipod classic 80gb aangeschaft, maar ik ben echt nog op zoek naar een goed hoesje. Ik las van de InvisibleShield lijkt me handig, maar ik denk dat ik hem toch het makkelijkste aan m'n broek wil hangen aangezien ie anders in m'n broekzak moet die al overbevolkt wordt door mijn portemonnee aan de ene kant, en m'n mobiel aan de andere kant.

iemand hiervoor goede suggesties. Ik heb een Zwarte besteld trouwens, een transparante cover lijkt me dan het mooist.
In de apple store hebben ze ook mooie hoesjes met riem bukkle (o.i.d.) eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80955

het is een Contour iSee Crystal geworden, hoop dat het een beetje werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

xahmol schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:42:[...]
Gebruik zelf iArt, kost wel US$ 10,- Erg handig voor zowel het volautomatisch (erg handig bij erg grote collecties) vinden van album art als het converteren van album art die los in de folder staat naar de metadata van alle MP3s in die folder (middels de Hard Drive Wizard).En hij zet er ook nog eens de lyrics bij (niet zichtbaar in de screenshot omdat dat een oudere versie betreft, de maker mag zijn homepage wel eens bijwerken. Gelukkig werkt hij de applicatie wel regelmatig ij).Screenshot:[afbeelding]
Wat doet ie met albums waar je al een hoesje voor hebt? Al dan niet zelf toegevoegd...
Ik zou het niet wenselijk vinden als ie dat gaat overschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Je kan aangeven of je wilt dat dat wordt overschreven in iArt.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je ID3 tag wijzigingen ook worden doorgegeven naar de iPod? Je hele library opnieuw importeren in iTunes? Ik doe dat via ITunes Library Updater, maar dit duurt wel heel lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

warrie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:14:
Je kan aangeven of je wilt dat dat wordt overschreven in iArt.
Hoe zorgen jullie ervoor dat je ID3 tag wijzigingen ook worden doorgegeven naar de iPod? Je hele library opnieuw importeren in iTunes? Ik doe dat via ITunes Library Updater, maar dit duurt wel heel lang...
Ik laat itunes mn ipod automatisch syncen en iedere keer als ik em eraan prik dan zie ik de gewijzigde en nieuwe bestanden voorbij komen. Dit duurt een paar seconden tot een paar minuten afhankelijk van hoeveel het is. Ik weet niet wat jij lang vind maar ik heb maar 1 keer lang moeten wachten en dat was de eerste keer dat ik de ipod eraan hing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
InflatableMouse schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Ik laat itunes mn ipod automatisch syncen en iedere keer als ik em eraan prik dan zie ik de gewijzigde en nieuwe bestanden voorbij komen. Dit duurt een paar seconden tot een paar minuten afhankelijk van hoeveel het is. Ik weet niet wat jij lang vind maar ik heb maar 1 keer lang moeten wachten en dat was de eerste keer dat ik de ipod eraan hing ...
Ik denk dat wij langs elkaar praten. Ik bedoel de wijzigingen in ID3 tages die buiten iTunes om gaan. Hoe zorg je ervoor dat iTunes deze ook oppikt en doorgeeft aan de iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
InflatableMouse schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Ik zou persoonlijk je hele biblioheek in itunes leegmaken en alles opnieuw toevoegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
DaSaN schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:35:
[...]
Ik zou persoonlijk je hele biblioheek in itunes leegmaken en alles opnieuw toevoegen....
LOL
Leuk werk als je 4000 of meer songs hebt. Ik snap wel dat hij/ij een snellere manier zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
LessRam schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:21:
[...]

LOL
Leuk werk als je 4000 of meer songs hebt. Ik snap wel dat hij/ij een snellere manier zoekt.
Zo gedaan hoor: alles selecteren => delete, en dan Toevoegen: map, en dan je MP3 map selecteren. Is ie max 5 minuutjes bezig met toevoegen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DaSaN schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:35:
[...]

lol. En dat baseer je op mijn vorige bericht? Ben je helderziend of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

warrie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat wij langs elkaar praten. Ik bedoel de wijzigingen in ID3 tages die buiten iTunes om gaan. Hoe zorg je ervoor dat iTunes deze ook oppikt en doorgeeft aan de iPod?
Ja dan lullen we langs elkaar idd.

Ik denk dat als je in jou geval de mp3s moet verwijderen uit de library en ze opnieuw moet toevoegen.

Ik heb datzelfde ook omdat ik veel van mijn tag werk met een windows proggie doe onder vmware en dat pakt itunes niet op. Ik verwijder dan die artiesten/albums om ze opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
DaSaN schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Zo gedaan hoor: alles selecteren => delete, en dan Toevoegen: map, en dan je MP3 map selecteren. Is ie max 5 minuutjes bezig met toevoegen en klaar is kees.
Waarom eerst deleten? Selecteer gewoon opnieuw mijn MP3 map voor toevoegen en het werkt ook. Ze komen er echt niet dubbel in te staan en worden wel degelijk geupdate.

En idd is dit 5 minuten werk. Stukken sneller iig als bij Windows Mediaplayer waar dat makkelijk een uur duurt.

[ Voor 11% gewijzigd door xahmol op 11-01-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
InflatableMouse schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Ja dan lullen we langs elkaar idd.

Ik denk dat als je in jou geval de mp3s moet verwijderen uit de library en ze opnieuw moet toevoegen.

Ik heb datzelfde ook omdat ik veel van mijn tag werk met een windows proggie doe onder vmware en dat pakt itunes niet op. Ik verwijder dan die artiesten/albums om ze opnieuw toe te voegen.
@ InflatableMouse

Dat zei ik dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
xahmol schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Waarom eerst deleten? Selecteer gewoon opnieuw mijn MP3 map voor toevoegen en het werkt ook. Ze komen er echt niet dubbel in te staan en worden wel degelijk geupdate.

En idd is dit 5 minuten werk. Stukken sneller iig als bij Windows Mediaplayer waar dat makkelijk een uur duurt.
Wanneer je tijdens het bijwerken van je id-tags besluit om een filename ook even aan te passen (wat ik geregeld doe), dan komen er een boel niet meer bestaande files in je library.

Wanneer je idd enkel de id-tag aanpast, gaat het goed. Maar wat is de moeite om even alles te selecteren en te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
DaSaN schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:35:
Wanneer je tijdens het bijwerken van je id-tags besluit om een filename ook even aan te passen (wat ik geregeld doe), dan komen er een boel niet meer bestaande files in je library.

Wanneer je idd enkel de id-tag aanpast, gaat het goed. Maar wat is de moeite om even alles te selecteren en te verwijderen?
Moeite is idd geen, was alleen nieuwsgierig naar de reden. En die weet ik dus nu, dank.

Snap nu ook waarom ik hier nooit tegenaan gelopen ben, ik zorg dat ID3 tags en filenames goed staan voor ze überhaupt de eerste keer mijn iTunes library ingaan. Daarna komt het wel voor dat ik de ID3 tags nog aanpas (omdat ik toch nog iets vergeten ben of omdat ik pas album art toevoeg aan de ID3 tag nadat ze in de library staan omdat anders iArt niet zoveel doet), maar komt het tot nu toe nooit voor dat ik de filenames nog aanpas.

Maar dank voor de pointer, zal ik daar voortaan op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Ook zo maf dat je niet in iTunes kan groeperen op die nummers die zo'n uitroeptekentje voor hun naam staan, die dus geen corresponderende filename meer hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
warrie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:30:
Ook zo maf dat je niet in iTunes kan groeperen op die nummers die zo'n uitroeptekentje voor hun naam staan, die dus geen corresponderende filename meer hebben...
Dat is inderdaad 1 van de grootste missers in itunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248526

He lui,

Misschien ten overvloede: maar ik heb over mijn vraag niets specifieks gelezen.

Ik heb sinds kort de iPod Classic 80 gig. Heel tevreden enzo, het geluid is vrij goed. Er is wel iets anders wat ik maar niet begrijpen kan en dat heeft (jaja, alweer) met de album art te maken.

Namelijk: die dingetjes worden correct meegestuurd, in de cover flow staan alle covers die ik met good ole' Album Art Downloader als folder.jpg heb gepakt EN ingebed in de ID3 tags. Maar: als ik nu een nummer zelf speel, ongeacht vanuit welk menu, staat de cover van het album níet naast het op dat moment spelende nummer.

Ik snap d'r echt geen reet van, en trust me: ik heb HEEL erg veel geprobeerd van dingen die in dit topic gesuggereerd worden als oplossing voor hierop lijkende problemen.

Kan iemand mij helpen?

bvb dank en groet

Llamadeus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246023

Ik heb net de derde classic met dode pixels terug gestuurd. Zijn er meer mensen met dit probleem? Het lijkt wel alsof het niet mogelijk is om eentje te krijgen met een scherm dat 100% in orde is! Voor de rest is het een erg fijn apparaat...
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.