[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.871 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 16:09
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Start-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iPod.jpg

Welkom in het Apple Classic Discussie en ervaringen topic

In dit topic zal het gaan over de iPod Classic. Apple heeft op 5 september 2007 de hele iPod lijn vernieuwd waar ook de iPod Classic uit is voortgekomen.

De iPod Classic heeft een volledige metalen design . De voorzijde van de iPod is van krasbestendig metaal , hetzelfde materiaal wat bij de iPod Mini en iPod Nano 2G is gebruikt .De achterzijde is nog wel "oldskool" glimmend .Maar niet alleen de buitenkant is vernieuwd. De binnenkant heeft ook een behoorlijke update meegekregen. Zo heeft de iPod Classic een vernieuwde gebruiksinterface met als grootste vernieuwing Coverflow. Verder is de opslagcapaciteit nu 80 GB en 160 geworden.Genoeg plaats voor heel je muziekcollectie , podcasts en films dus. Ook is de accu flink beter geworden waardoor je nog langer naar je favoriete muziek kunt luisteren .

De eerste reviews zijn al geplaatsd onder andere bij iLounge

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Algemeen.jpg

iPod Classic
De iPod Classic is de grootste iPod die er is . De iPod Classic is er in 2 varianten namelijk de 80 GB en de 160 GB. Volgens Apple is dit goed genoeg voor 20000 nummers voor de 80 GB en 40000 nummers voor de 160 GB. Helaas haal je dit niet omdat Apple uitgaat van 128-Kbps AAC-structuur.

De looks
De iPod Classic heeft een volledige metalen behuizing met de welbekende glimmende achterkant. Verder is de iPod leverbaar in een zilvergrijze kleur of in het zwart. Het scherm is nog steeds 2,5" groot. Ook de resolutie is onveranderd gebleven en is nog steeds 320 x 240 pixels bij 163 dpi.

Accuduur
De accuduur is wel flink opgeschroefd. De 80 GB kan 30 uur onafgebroken muziek afspelen of 5 uur video. Het 160 GB model doet er nog een schepje bovenop want de iPod kan 40 uur onafgebroken muziek afspelen en tot zelfs 7 uur video.

Muziek , films en foto's
Op deze iPod kun je naast je favoriete muziek luisteren ook je favoriete films . En zelfs kun je op de iPod je eigen foto's bekijken.

Coverflow
Een nieuwe functie op de nieuwe iPods is Coverflow . De functie houdt in dat je door je albumart kunt scrollen om een album te vinden. Handig als je de titel niet meer weet maar wel de albumart herkent. Dit zit ook ingebouwd in de iPhone en iTunes.

Compatibiliteit
De iPod is te gebruiken op een Windows PC of op een Mac. Het is wel vereist om een USB 2.0 poort tot je beschikking te hebben. De iPod is ook als externe opslag te gebruiken.

En wat kost al dat moois ?
De iPod Classic 80 GB is te koop voor € 249 . De iPod Classic 160 GB is te koop voor € 349.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Specs.jpg

Specs
Opslag80 GB
(20000 nummers of 100 uur video)
160 GB
(40000 nummers of 200 uur video)
Prijs€249.-€349.-
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Afbeelding3.png
Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Afbeelding3.png
Baterij
30 uur muziek ; 5 uur video
40 uur muziek ; 8 uur video
DisplayLCD-kleurenscherm van 2,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie: 320 x 240 pixels, beeldpunten per inch: 163
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen
103,5 x 61,8 x 10,5 mm
103,5 x 61,8 x 13,5 mm
Gewicht
140 gram
162 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter, beknopte handleiding

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Acces.jpg

Met het Apple Universal Dock heb je gemakkelijk toegang tot een USB-poort voor het opladen en synchroniseren van uw iPod of om verbinding te maken met een televisie of luidsprekers. En de Apple Remote biedt bedieningsgemak vanuit de hele kamer. Dit is het vernieuwde dock met een kleiner IR dock en het is nu een pakket samen met een Apple remote. € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/appleuniversaldock.jpg

Met deze ongelooflijk kleine lichtnetadapter kun je je iPod thuis, op kantoor of onderweg snel en efficiënt opladen. Compleet met USB-kabel. € 29

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MA592_screen.jpg

Met de Apple Radio Remote kun je naar FM-radio op uw iPod luisteren en tegelijkertijd alle functies bedienen met de handige afstandsbediening. Bovendien zit er een koptelefoon met een kortere kabel bij, die een perfect combinatie vormt met de afstandsbediening € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MA070_screen1.jpg

Met de Apple component-AV-kabel of de composite-AV-kabel kunt een iPod aansluiten op je televisie, en samen met anderen op het grote scherm kijken naar een video of diavoorstelling. Je kunt de component-AV-kabel of composite-AV-kabel ook aansluiten op uw stereo-installatie of luidsprekers met een eigen stroomvoorziening voor een oorstrelend geluid dat je hele kamer vult. Inclusief lichtnetadapter. € 49

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MB128_lm.jpgAfbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/MB129_lm-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Slot.jpg

Dit mooie apparaatje kun je aanschaffen bij je plaatselijke Dixons , Mediamarkt en andere elektronicawinkels . Ook kun je hem natuurlijk aanschaffen bij de Apple Premium Resellers of bij de Apple Store

Verdere informatie
Apple
Apple iPod Classic

Met toetstemming van Daedalus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:29

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Respect! mooie startpost _/-\o_
Mooi ding , zit hier de aansluiting voor de hoofdtelefoon boven of onderop?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Heb er een besteld, zou 11 september moeten komen...heeft iemand anders hem al wel ergens in een winkel gespot ofzo?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
De hoofdtelefoon aansluiting zit bovenop. Bedankt voor het compliment dit is mijn eerste startpost.

In de winkel moet hij deze week wel te krijgen zijn. Dixons zegt 11-9 en mijn plaatselijke APR verwachtte ze ook van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

yup ik heb er ook een besteld een zwarte 80gb, is verstuurd en komt 11 september binnen.
ik had overigens de classic liever in deze kleuren combi gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmedia.nl/ipod_classic.jpg
beetje de nieuwe imac style ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222815

Heeft iemand al ergens gevonden of je dat splitscreen interface uit kan zetten? Wil gewoon de titels zien, geen cover art oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airliner schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:16:
yup ik heb er ook een besteld een zwarte 80gb, is verstuurd en komt 11 september binnen.
[afbeelding]
Vind hem zo ook strakker eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 09:11
Anoniem: 222815 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:23:
Heeft iemand al ergens gevonden of je dat splitscreen interface uit kan zetten? Wil gewoon de titels zien, geen cover art oid..
Dat is alleen in het hoofdmenu zo...
In je tracklist is het menu weer gewoon (alleen wel uitgebreider dan de vorige iPod versies).

Check hier maar, dan kun je het zelf even checken. http://www.ilounge.com/in...pod-classic-80gb-160gb/P3

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de iPod Classic met de Universal Dock van de 5 en 5.5G ipod gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:15:
Kun je de iPod Classic met de Universal Dock van de 5 en 5.5G ipod gebruiken?
Ja, het Universal Dock is geschikt voor iedere iPod met dock aansluiting. Bij de iPod classic zit een dockadapter die je dus in het dock kunt klikken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222815

Saeverix schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:44:
[...]

Dat is alleen in het hoofdmenu zo...
In je tracklist is het menu weer gewoon (alleen wel uitgebreider dan de vorige iPod versies).

Check hier maar, dan kun je het zelf even checken. http://www.ilounge.com/in...pod-classic-80gb-160gb/P3
De eerste bijna volledige review :) danku! Na jaren Iaudio wordt het toch maar de Classic 80gb, prijs/kwaliteit toch de beste speler op de markt, dan maar geen .ogg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Too bad we won't see Rockbox on it for a longtime, maybe never :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de mooie openingspost... :)
De langere batterijduur en aantal GB doet mij besluiten deze te kopen. Hoewel ik zeer blij ben met een prijs van 249 voor 80gb...zit ik nu wel met ipod 5G die ik ooit voor 325 met 30GB kocht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt interresant... echter is er iets van verbetering in het beeldscherm? of is die gelijk gebleven aan de g5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
[afbeelding]
Ja zeer mooi. Als hij er zo was zou ik zeker over de streep zijn getrokken. Ik twijfel nu nog tussen de iTouch en de iClassic. Ik wacht rustig af totdat er gebruikers van dit forum zijn die hem binnen hebben. :)

Verder dank voor de complimenten voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03:13
Mooie startpost _/-\o_

Die van mij is besteld (80 GB Zwart). Vandaag het berichtje dat hij klaar was om te verzenden.

Maar waarom verzenden ze dan pas aanstaande donderdag 8)7 Nu doort het nog minstens tot zaterdag voor ik hem heb... :'(

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@olliepower: did you order on the apple.nl shop ?
Does anyone knows if they have it in stock at the Apple Store in A'dam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra dit model ergens in de winkel ligt leg ik mijn good ol' mini er eens naast.
Wat ik uit de specs van de classic kan opmaken, is dat eigenlijk net een slag(je) hoger en breder is dan de mini ... maar dan wel dunner. (Die vergelijking lijkt me wel een foto waard)

En omdat de classic een beetje de maatvoering van de mini volgt zal hij makkelijker in de bestaande gsm annex mp3player klem autohouders passen dan de 2 andere nwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

carfreak02 schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:13:
De iPod Classic heeft een volledige metalen design . De voorzijde van de iPod is van krasbestendig metaal , hetzelfde materiaal wat bij de iPod Mini en iPod Nano 2G is gebruikt .De achterzijde is nog wel "oldskool" glimmend.
Iemand die 'n beetje weet hoe dat met de krasbestendigheid zit...
Kan wel van 'krasbestendig metaal' zijn, maar werkt dit ook nog 'n beetje!? En whatabout de achterkant?

m'n 30GB iPod video was na 4 maanden al zo lelijk dat ik 'm heb doorverkocht dus...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
@ rlemarec, Yes I did. You can choose between creditcard, cheque or bankdisposit (or Wire transfer) wich I did, it's pretty easy. You get excellent instructions about where to send you're money too

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232701

Weet iemand de precieze afmetingen van het scherm?

Jammer dat deze niet in meerdere kleuren verkrijgbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Stelling van Pythagoras >:) --> Kleuren-lcd-display van 2,5 inch (diagonaal)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb het uitgerekend...

75x38mm
(BxL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 08:30

bdu

CLB schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:06:
Stelling van Pythagoras >:) --> Kleuren-lcd-display van 2,5 inch (diagonaal)
Moet je daar niet twee zijde voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb het plaatje in dit topic uitgeprint, de maten opgemeten, de factor uitgerekend en zodoende de maten berekend.

Ik zit nog te twijfelen welke ik zal kopen, de zwarte of de zilveren? Je ziet de krassen minder bij zilver, maar met reflectie zie je ze wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of coverflow er ook komt voor de 5.5G ipod video?
Ik hoop het wel, want mijn ipod is nog geen jaar oud en ik vind het een beetje zonde om nu alweer een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 21:51
Je kan er vanuit gaan dat het niet gebeurt, Apple heeft liever dat je een nieuwe koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:18:
klinkt interresant... echter is er iets van verbetering in het beeldscherm? of is die gelijk gebleven aan de g5?
Bekijk de review die ik hierboven heb gepost even... Daar geven ze namelijk aan dat het scherm het zelfde is...

Dit geld ook voor vele andere vragen hierboven... Erg uitgebreide review met veel antwoorden op je vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:06:
Weet iemand of coverflow er ook komt voor de 5.5G ipod video?
Wat zal dan nog de reden voor jou en andere iPod 5(,5)G eigenaren zijn om een nieuwe iPod Classic te kopen...???

Inderdaad (bijna) geen! Het zou echt on-Apple zijn om d.m.v. een update coverflow te introduceren voor de 5G iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Als ze de nieuwe interface ook zouden doen op de oude iPods , verkoopt Apple een stuk minder iPods. Maar dat is al gezegd.

Over de kleur ; de voorkant is van hetzelfde materiaal als de oldskool 2nd Gen Nano. Dat betekent dat krassen op de voorzijde onmogelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door carfreak02 op 10-09-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Net een heel mooi mailtje gehad van Apple.

In plaats van de verzending aanstaande donderdag is hij vanmiddag al verzonden en word hij morgen thuisgebracht :9 Alleen zit ik dan wel tot 15:50 op school :(

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-07 08:44

Erik80

Sinds 1980

De handleiding in NL staat online:
http://www.apple.com/nl/support/manuals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

Anoniem: 232701 schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:15:
Ja, ik heb het uitgerekend...

75x38mm
(BxL)
als het diagonaal 2,5" is, wat 63,5mm is kan de langste rechte zijde nooit 75mm zijn, zeker niet aangezien de classic zelf 61,8mm breed is...
schuine zijde is altijd het langst, de breedte v/h scherm is 50,8mm. hoogte had je wel goed (38,1mm)
code:
1
2
3
4
5
6
scherm is 4:3
dus wortle(4^2+3^2)=5 (schuine zijde)
in het echt is de schuine zijde 63,5mm, dus 1 is in het echt 12,7mm (63,5/5)
dat vermenigvuldig je met de verhoudingsgetallen, wordt dus:
4*12,7= 50,8mm (breedte)
3*12,7= 38,1mm (hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hmmz, ik hoop dat A Mac in Utrecht mij morgen ook belt, als ik snel ben kan ik hem na 18.00 uur nog ophalen! :D

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb net de 5.5 classic voor 219 euro gekocht, maar krijg nu toch een beetje spijt en vraag me afof ik niet de 6.0 had moeten kopen voor 250 euro. Ik kan hem nog binnen 10 dagen terugsturen. Kunnen jullie aangeven wat jullie zouden doen en of de verbeteringen fors zijn tov 5.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:08:
k heb net de 5.5 classic voor 219 euro gekocht, maar krijg nu toch een beetje spijt en vraag me afof ik niet de 6.0 had moeten kopen voor 250 euro. Ik kan hem nog binnen 10 dagen terugsturen. Kunnen jullie aangeven wat jullie zouden doen en of de verbeteringen fors zijn tov 5.5?
Tja...voor 30 euro meer heb je meer HD ruimte en een wellicht marginaal hippere interface...dat lijkt mij wel 30 euro waard, zeker als je er al 219 hebt uitgegeven...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik had voor 30 euro meer zeker die nieuwe gekocht! Die wordt trouwens ook weer langer ondersteund met updates, waarschijnlijk betere batterij, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook 80 GB voor 219 euro (de 5.5) dus het scheelt geen hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looks like the battery life to watch videos on the 80gb 6.0 is *lower* than the 5.5 80gb ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat zo want op ilounge zeggen ze juist dat de battery life sterk verbeterd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:36:
looks like the battery life to watch videos on the 80gb 6.0 is *lower* than the 5.5 80gb ;-(
Ja...we hebben een half uurtje verloren, maar wel weer veel langere batterijduur bij muziek...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
wow, wat een mooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 21:17
THE_BASE schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:03:
Hmmz, ik hoop dat A Mac in Utrecht mij morgen ook belt, als ik snel ben kan ik hem na 18.00 uur nog ophalen! :D
ik was er vandaag ook en zij zeiden eind van de week dat ze hem binnen kregen.
ik hoop wel voor je dat het morgen word _/-\o_
ik wil hem eerst zien voordat ik hem koop.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Flatwhite schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:26:
[...]
Inderdaad (bijna) geen! Het zou echt on-Apple zijn om d.m.v. een update coverflow te introduceren voor de 5G iPods
Sterker nog, er staat me iets bij dat het toevoegen van nieuwe functionaliteiten via softwareupdates verboden is voor Apple iPod's? Iemand anders weet vast wel beter dan mij uit te leggen waar ik het over heb, maar je zal nooit Cover Flow op een oudere iPod krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Something similar to coverflow may come back as a theme to be used on rockbox modified Ipods.
Doubt it will come from Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal de nieuwe ipod uiteindelijk bij web winkels goedkoper zijn dan bij Apple of scheelt dat niet zo veel normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-07 09:18
NiteSpeed schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:33:
[...]

Sterker nog, er staat me iets bij dat het toevoegen van nieuwe functionaliteiten via softwareupdates verboden is voor Apple iPod's? Iemand anders weet vast wel beter dan mij uit te leggen waar ik het over heb, maar je zal nooit Cover Flow op een oudere iPod krijgen.
Onzin vrijwel alle functionaliteit van de 5,5G is ook beschikbaar gesteld aan de 5G bezitters middels een firmware upgrade en hetzelfde geld voor de functionaliteit van de 4G voor 3G bezitters. Het punt is alleen dat de iPod nu een geheel nieuwe interface heeft, dus ik denk niet dat Apple die 1/2/3 zal willen en kunnen omzetten voor bestaande iPod bezitter (5G en 5,5G). Daarbij zullen er waarschijnlijk ook hardwarematig te grote verschillen zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:55:
zal de nieuwe ipod uiteindelijk bij web winkels goedkoper zijn dan bij Apple of scheelt dat niet zo veel normaal gesproken?
zag bij pixmania ipod classic 80gb voor 245 maar dan komen er nog verzendkosten bij a 6,80...datum 14/9/2007 komt ie beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Naar mijn weten is het nu een geheel eigen OS in plaats van een Portalplayer based OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Okay, spannend. A Mac Utrecht belde net, iPod Classic 80GB Black is binnen! Straks even aansluiten en alle muziek overzetten, eindelijk, weg iPod nano 2GB!!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Foto's !! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 15:13
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/66cucqw.jpg%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Weetje wat ik jammer vindt, dat ze de hele interface niet met dat zwart en blauwgrijze hebben uitgevoerd... Zoals de afbeelding hierboven.
En dat bijvoorbeeld de Coverflow en Now playing screens ook een zwarte achtergrond hadden...

Misschien een reden om Apple te mailen? Zodat ze het misschien met een update nog invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 15:13
Sorry hoor, maar ik denk niet dat ze naar een paar mensen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Saeverix schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:07:
Weetje wat ik jammer vindt, dat ze de hele interface niet met dat zwart en blauwgrijze hebben uitgevoerd... Zoals de afbeelding hierboven.
En dat bijvoorbeeld de Coverflow en Now playing screens ook een zwarte achtergrond hadden...

Misschien een reden om Apple te mailen? Zodat ze het misschien met een update nog invoeren?
Je hebt wel gelijk, ziet er netjes uit, maar dat maakt het wel rommeliger. En Mac OS X of Apple Portable OS kenmerken zich door 'sense and simplicity'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
NederB schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:25:
Sorry hoor, maar ik denk niet dat ze naar een paar mensen luisteren.
Misschien niet naar een paar, maar er zijn vast meer mensen die het met me eens zijn... Meerdere mensen zal dus geen probleem zijn.
THE_BASE schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:33:
[...]

Je hebt wel gelijk, ziet er netjes uit, maar dat maakt het wel rommeliger. En Mac OS X of Apple Portable OS kenmerken zich door 'sense and simplicity'...
Tja, maar ik vind dit juist rommelig. Dan hadden ze alle schermen gewoon wit moeten laten. Ook het Batterij en Disconnect scherm... Ik vind dat donkere juist mooi. Wit is zo kaal he.

Ik zal er eens een topic over openen bij Apple zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Ik heb hem binnen !!! Vanmorgen netjes gebracht met de pakketpost ;)

Hij ligt hier nu naast me te synchen en ik moet zeggen, het ziet er erg gelikt uit 8)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-07 17:07
THE_BASE schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:33:
[...] En Mac OS X of Apple Portable OS kenmerken zich door 'sense and simplicity'...
Is dat niet Philips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jíj bent wakker! Maar toch heeft Apple meer met die slogan dan Philips ooit zal krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For info, ordered the Classic 80gb from apple web site today.... shipped today already !!! Delivery tomorrow .... can't beat that !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
THE_BASE schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:24:
[...]

Jíj bent wakker! Maar toch heeft Apple meer met die slogan dan Philips ooit zal krijgen ;)
Daarentegen heeft Philips meer markt dan Apple ooit zal krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 13:47
http://www.eppinternation...duct_info&products_id=526
Dit is wel erg goedkoop voor een Ipod 160Gb iemand ervaringen met deze webwinkel?

excl btw excuus ernaast gelezen... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Fugitive2008 op 11-09-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 04:24
Fugitive2008 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:06:
http://www.eppinternation...duct_info&products_id=526
Dit is wel erg goedkoop voor een Ipod 160Gb iemand ervaringen met deze webwinkel?
Ik vertrouw het totaal niet. Als je ziet hoe weinig de prijzen gewoonlijk verschillen op iPod produkten lijkt me dit niet pluis. Zeker niet bij een net nieuw model. Niet doen dus.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben momenteel echt echt echt aan 't twijfelen om 'even' (todat de iPhone/ Zunephone hier uitkomt)
een iPod Classic van 80GB te kopen voor 249,- Heb momenteel een 30GB Zune die ik dan door wil verkopen en dan 'n paar tientjes bij wil leggen voor 'n gloednieuwe zwarte 80GB'er iPod Classic :)

Maar m'n vorige iPod video 30GB was na enkele maanden al zo onwijs lelijk, dat ik 'm niet goed meer kon gebruiken (keek er ook vaak films op en er zaten toch veel krassen in dat scherm zeg) vond ik!
carfreak02 schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:13:
De iPod Classic heeft een volledige metalen design . De voorzijde van de iPod is van krasbestendig metaal , hetzelfde materiaal wat bij de iPod Mini en iPod Nano 2G is gebruikt .De achterzijde is nog wel "oldskool" glimmend.
Kan wel van 'krasbestendig metaal' zijn, maar werkt dit ook nog 'n beetje!?
En whatabout de achterkant?

Is 't een veel betere coating dan de iPod 5th generation, die ik had?
M'n Zune heeft na 10 maanden nog geen een krasje/ putje op 't scherm dus...

En ik zou wel graag wat reallife pics van de zwarte iPod Classic zien van GoTters
(de review-foto's ken k nou wel)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 11-09-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 13:47
Rossi46 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:11:
[...]

Ik vertrouw het totaal niet. Als je ziet hoe weinig de prijzen gewoonlijk verschillen op iPod produkten lijkt me dit niet pluis. Zeker niet bij een net nieuw model. Niet doen dus.
Prijzen zijn ex btw ist nog 337 euro maar mijn eerste indruk zegt me dat t geen goede winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 11:34

Nyana

Who?!

Mijn 80 Gb ook vanmiddag mogen ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/9792/apple3pa1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/7638/apple1bv8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/1890/apple2qu2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
CLB schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:11:
Ik ben momenteel echt echt echt aan 't twijfelen om 'even' (todat de iPhone/ Zunephone hier uitkomt)
een iPod Classic van 80GB te kopen voor 249,- Heb momenteel een 30GB Zune die ik dan door wil verkopen en dan 'n paar tientjes bij wil leggen voor 'n gloednieuwe zwarte 80GB'er iPod Classic :)

Maar m'n vorige iPod video 30GB was na enkele maanden al zo onwijs lelijk, dat ik 'm niet goed meer kon gebruiken (keek er ook vaak films op en er zaten toch veel krassen in dat scherm zeg) vond ik!

[...]

Kan wel van 'krasbestendig metaal' zijn, maar werkt dit ook nog 'n beetje!?
En whatabout de achterkant?

Is 't een veel betere coating dan de iPod 5th generation, die ik had?
M'n Zune heeft na 10 maanden nog geen een krasje/ putje op 't scherm dus...
toon volledige bericht
Zoals ik al zei de voorkant is echt krasbestendig . Ik heb nu al een half jaar een Nano 2nd Gen en er zit nog geen enkele kras op . Aangezien de Classic van hetzelfde materiaal is zul je hier op voorkant ook geen krassen krijgen. Het is maar net hoe je er mee omgaat . Ik had ook eerst een U2 iPod die heb ik ook een half jaar krasvrij gehouden door enkel het meegeleverd hoesje te gebruiken. Maar de krassen vallen dus reuze mee. De achterkant zou wel eens krassend kunnen zijn. Maar hier geldt het is zo erg als je het zelf maakt. Als je hem netjes gebruikt is de kans klein. :) Laten we het over dat apparaat van Bill maar niet hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dankje, dan zal dat wel beter zijn dan de 5G's :9
carfreak02 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:23:
Laten we het over dat apparaat van Bill maar niet hebben. ;)
Dat apparaatje is wel heel wat mooier dan de iPod video 30GB 5(,5) the gen hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:59:
For info, ordered the Classic 80gb from apple web site today.... shipped today already !!! Delivery tomorrow .... can't beat that !
Je mag best Nederlands tikken hier hoor :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Heb hem nu ook binnen. Nou ja...het werkt zoals iPods werken: mooi, soepel etc. :)

2 puntjes:
1-Coverflow is vrij nutteloos; het gaat an sich snel genoeg, maar ja, waarom door al je albums gaan zoeken als je ook gewoon via artiest oid kan browsen? Plus, het ziet er nogal pixelig uit.
2-Ik dacht dat iPod ook 320x240 videos konden afspelen...deze in ieder geval niet, volgens iTunes :S

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 16:05
Ik heb vandaag ook met een nieuwe 80GB classic mogen spelen. Wat mij meteen opvalt is dat er echt een delay is wanneer je de Cover flow mode ingaat. Verder vind ik de menu's en het scrollen door de albums lang niet soepel gaan.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

Ik heb mijn classic ook binnen, wat een heerlijk apparaat, ik vind de menu's nog vrij vlot gezien de hoeveelheid muziek, films, foto's etc, zeker coverflow

video's spelen ook prima af, divx/xvid films heb ik geconverteerd via QT en dvd's via handbrake, bij beide gebruik ik de standaard ipod instellingen. zowel 320x240 en 640x480 spelen zonder problemen
ben echt blij dat ik niet voor de 8gb nano ben gegaan

[ Voor 45% gewijzigd door airliner op 11-09-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
airliner schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:53:
Ik heb mijn classic ook binnen, wat een heerlijk apparaat, ik vind de menu's nog vrij vlot gezien de hoeveelheid muziek, films, foto's etc, zeker coverflow

video's spelen ook prima af, divx/xvid films heb ik geconverteerd via QT en dvd's via handbrake, bij beide gebruik ik de standaard ipod instellingen. zowel 320x240 en 640x480 spelen zonder problemen
Hmmz, de snelheid valt me wat tegen, maar ik kom ook van een simpele nano. Ik heb een vraagje: als ik een iPod classic (of iPod video) aansluit op iTunes, kun je dan op de iPod niet je muziek afspelen? Dat kon met de nano namelijk wel?! Of moet ik dan sync auto uitzetten ofsow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Bij mijn classic gaat het niet, en bij de nano van mijn broertje gaat het ook niet (dacht ik)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

zolang je niet aan het synchroniseren bent kan het, tenminste op de mac... weet niet of dit voor de windows versie van itunes ook geldt, maar daar ga ik wel vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:35:
[...]

Of moet ik dan sync auto uitzetten ofsow?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-07 17:08

Fab1Man

Live life to the fullest

Ziet er erg mooi uit. Als ik mag vragen waar heb je die gekocht, gezien ik een dezer dagen er ook een wil bestellen en ik heb 'm voor 22 september nodig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

www.apple.nl

Vrijdag geld overgemaakt. En maandag al op de post.
Erg snelle levering. Verwachtte shipment date was 14 Sept Maar ik heb hem al thuis.

Zo snel heb ik nog nooit geleverd gekregen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

Tourniquet

Hiya, fellas!

airliner schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:53:

Ik ben nog aan het twijfelen over de Classic vs. de Nano, oftewel Capaciteit vs. Gewicht/compactheid/prijs.
Wat heeft bij jou de doorslag gegeven voor de Classic te kiezen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 21:17
de ipod heeft zijn schattige buikje weer terug van voren god zij dank. _/-\o_
want de video vond ik zo lelijk net een platgeslagen pannenkoek :X

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• yellow_feet
  • Laatst online: 13-07 14:31

yellow_feet

Opperwijsneus

Ik heb vandaag ook een exemplaar mogen ontvangen, ik was na het lezen over de accutijd en de schijfruimte vrijwel meteen verkocht. Daarbovenop dan nog eens de (over geluidskwaliteit) zeer lovende reviews en mijn geluk kon niet op.

Ik heb altijd principiëel een hekel gehad aan het hele merk (in de mp3spelermarkt); veel te duur, en way overhyped. Dat eerste argument was in dit geval snel van tafel, maar ik blijf me toch enigszins schamen om elke keer dit ding uit m'n zak te halen. Toch door m'n knieën gegaan voor het apparaat wat door het gros van de mensen niet aangeschaft wordt omwille van zijn kwaliteiten, maar omdat iedereen er een heeft :X . Helaas ben ik nu ook een bezitter, maar desalniettemin vond ik het in dit geval wel gerechtvaardigd.

Ik vind de interface nu nog traag, maar heb er vertrouwen in dat apple hier nog wel een aantal updates op zal gooien, tenslotte is het een gloednieuw product met een gloednieuw besturingssysteem, dus ik verwacht dat er nog wel wat grote ontwikkelingen/optimalisaties onderhuids zullen worden doorgevoerd in de software waardoor het wel wat soepeler gaat lopen. Skins zouden leuk zijn (voor de software), maar dat blijft voor mij ben ik bang enkel uitbesteed aan mijn ZVM. :)

Over het geluid: prima, zeer prima. Wel wat zakelijk (kaal), schijnbaar een bekend verschijnsel bij de iPods. Met mijn EP630 oortjes van creative is er overigens geen enkele vorm van ruis te horen, zelfs mijn Rio Karma was hierbij vergeleken nog te horen. Het geluid van de Rio heeft nog altijd mijn voorkeur, zelfs zonder EQ aan, maar er is eigenlijk niks om over te klagen.

Het schermpje is niet denderend en tegelijkertijd ook weer niet om over te klagen. Ik vond het schermpje op mijn ZVM (welke nu helaas nog enkel een half interlaced beeld laat zien) aanzienlijk mooier beeld produceren, maar ik heb zeer sterk het vermoeden dat dit iPodschermpje aanzienlijk zuiniger is dan die van de Zen. Kwaliteit kost accutijd en aangezien het toch echt zeer primair een audiospeler is, voldoet het scherm voor mij aan al mijn eisen.

Het apparaat heeft dan wel een heel strak ontwerp etc, maar voor mij toch grappig genoeg iets te strak. Ik ben een (naast de ergonomisch uitmuntende Karma) de Zen Vision:M gewend geweest, die je echt prima vast kon houden en bedienen.

Dit apparaat is zo 'slick' (dun en glad) dat het uit m'n vingers glijdt als ik er mee bezig ben. 8)7 Ik zoek daarom nu al naar zo'n mooi siliconen-hoesje (sowieso prettig tegen krasjes), maar vermoed dat het niet prettig werkt om tweedehands er eentje voor een 5g aan te schaffen, vanwege het verschil in afmetingen. Ik kan nog nergens silicon-cases vinden, ontworpen voor de classic.

Weet iemand of de 5G silicon cases goed om de 80gb versie passen? Ik denk het antwoord al wel te weten, maar misschien zijn er toch al mensen die dit anders ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door yellow_feet op 12-09-2007 02:04 ]

• Nyana

Nyana

Who?!

Mierenneuker modes zeg... Eerst alle slechte dingen noemen en vervolgens zeggen dat je het niet erg vind?

5/5.5G cases zouden niet perfect passen want de 6G is net wat dunner.

Het ding is net uit. Logisch dat er nog geen cases te vinden zijn. Thans weinig. Als je nou even afwacht. Binnen enkele weken zullen er wel accesoires verschijnen voor de 6G.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het scherm heeft een resolutie van 320 x 240 pixels, maar het apparaat speelt ook 640 x 480 video's. Is er op het display nog enig verschil zichtbaar tussen 640x480 en 320x240 video's? Of is 320x240 genoeg en is het alleen handig video's in 640x480 erop te zetten als je van plan bent ze op een tv te laten zien?

Kan dat aansluiten op een tv met deze kabel:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=93FE3C33&nplm=M9765 (Apple iPod AV Cable, €19,00)

of heb je persé één van deze nodig?
http://store.apple.com/Ap...D?mco=94023C8B&nplm=MB128 (Apple component-AV-kabel, €49,00)
http://store.apple.com/Ap...D?mco=94023C8C&nplm=MB129 (Apple composite-AV-kabel, €49,00)

Zie je dan ook de interface van de iPod op het tv-scherm? Of zie je alleen beeld op het moment dat je een video start?

• CLB
  • Niet online

CLB

Volgens mij heeft Apple 't zo vern*$kt dat die goedkope AV-kabeltjes niet op de 6th gen werken!

Je zal wel gewoon je hele interface te zien zijn, alleen dan op tv-scherm formaat :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb hier inmiddels info gevonden over de TV-out. Het blijkt dus dat de goedkope iPod AV Cable wel werkt, maar dan alleen in combinatie met een iPod Universal Dock.

Anoniem: 232928

De nieuwe Ipod Classic 80 getest, hoesje van oude 30GB past perfect

Volgens de specificaties zouden Ipod hoesjes voor de oude 80gb passen om de nieuwe 160gb toch??

• Saeverix
yellow_feet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:57:
Dit apparaat is zo 'slick' (dun en glad) dat het uit m'n vingers glijdt als ik er mee bezig ben. 8)7 Ik zoek daarom nu al naar zo'n mooi siliconen-hoesje (sowieso prettig tegen krasjes), maar vermoed dat het niet prettig werkt om tweedehands er eentje voor een 5g aan te schaffen, vanwege het verschil in afmetingen. Ik kan nog nergens silicon-cases vinden, ontworpen voor de classic.

Weet iemand of de 5G silicon cases goed om de 80gb versie passen? Ik denk het antwoord al wel te weten, maar misschien zijn er toch al mensen die dit anders ervaren.
Als je iets moois zoekt tegen krassen en waardoor hij tegelijkertijd ook wat meer grip krijg moet je een Invisible Shield aanschaffen.

Heb ik ook om mijn 8 maanden oude 30GB Video en daar is nog geen krasje op te bekennen. Terwijl hij gewoon in me jaszak zit samen met andere dingen zoals sleutels en geld...

http://www.shieldzone.com (Verzendkosten zijn gratis)

Het lijkt even een investering, maar als je t eenmaal erop hebt ben je er blij mee...
En om het folie erop te krijgen heb je even geduld nodig, maar dat is wel te doen...

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:22
dat valt reuze mee. ik heb voor mijn 5,5G 3 weken terug via shieldzone besteld (cc) en heb heb vorige week gekregen. Ik was er in totaal nog geen 45 min mee bezig en het zit keurig. Belangrijk is wel dat je ècht 24hr wacht met gebruiken, anders duw je het shield van zijn plaats en heb je kans dat je deukjes krijgt. Kleine luchtbellen (diameter max 2mm) verdwijnen zelf tijdens het drogen, dus hoef je hem niet geheel los te halen. Echt een aanrader!

                           

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
Ik heb hier inmiddels info gevonden over de TV-out. Het blijkt dus dat de goedkope iPod AV Cable wel werkt, maar dan alleen in combinatie met een iPod Universal Dock.
Bedankt voor de info, maar nu zit ik met het probleem dat ik geen Ipod Universal Dock vind op de site apple.be. De enige die ik kan vinden is de Apple Universal Dock.

En er is wel degelijk een verschil, kijk maar rechts naast de Ipod connector de extra, ik denk, s-video aansluiting

Ipod Universal Dock
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3002331189107749/www.info.apple.com/images/kbase/300233/iPodUniversalDock

Apple Universal Dock
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3002331189107749/www.info.apple.com/images/kbase/300233/AppleUniversalDock.jpg

Iemand enig idee??

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Volgens mij is de dock met de S-video connector het oude model. Als je op de Apple site kijkt bij de Apple Universal Dock, staat bij 'Inhoud van de verpakking': iPod Universal Dock . :+
Ik denk dat de termen hier een beetje doorelkaar gebruikt worden.
yellow_feet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:57:
Ik vind de interface nu nog traag, maar heb er vertrouwen in dat apple hier nog wel een aantal updates op zal gooien, tenslotte is het een gloednieuw product met een gloednieuw besturingssysteem, dus ik verwacht dat er nog wel wat grote ontwikkelingen/optimalisaties onderhuids zullen worden doorgevoerd in de software waardoor het wel wat soepeler gaat lopen. Skins zouden leuk zijn (voor de software), maar dat blijft voor mij ben ik bang enkel uitbesteed aan mijn ZVM. :)
Ik zit nu wat op het Apple Classic-forum te lezen, maar ik schrik toch wel van alle berichten over de erg trage interface, in tegenstelling tot die van de nieuwe Nano, die dezelfde interface heeft! De traagheid lijkt dus niet te maken te hebben met OS of programmeer-foutjes o.i.d. Zou het te maken hebben met de harddisk toegangstijden? De Nano heeft natuurlijk snel flashgeheugen! Of zou het toch een firmwareprobleem van de Classic zijn? Ik begin nu weer te twijfelen over de Nano. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Tourniquet op 12-09-2007 12:48 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De eerste is de oude Universal Dock, die niet meer wordt geleverd. Misschien dat je in een winkel nog zo'n model kunt vinden, maar ze zijn in principe vervangen door het nieuwe Universal Dock (dus zonder S-Video uitgang). De TV-out gaat nu via de dockconnector, waar je dus ook een nieuwe (en duurdere) AV kabel voor nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:32
Daedalus schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:54:
De eerste is de oude Universal Dock, die niet meer wordt geleverd. Misschien dat je in een winkel nog zo'n model kunt vinden, maar ze zijn in principe vervangen door het nieuwe Universal Dock (dus zonder S-Video uitgang). De TV-out gaat nu via de dockconnector, waar je dus ook een nieuwe (en duurdere) AV kabel voor nodig hebt.
Bedankt voor de info. Kan ik op zoek gaan naar de oude versie 8)

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Daedalus schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:54:
[...] De TV-out gaat nu via de dockconnector, waar je dus ook een nieuwe (en duurdere) AV kabel voor nodig hebt.
Zo'n nieuwe AV-kabel (van € 49) heb je volgens mij alleen nodig als je de iPod zonder dockconnector wilt aansluiten. Sluit je 'm via de dockconnector aan, dan volstaat deze AV-kabel van € 19: http://store.apple.com/Ap...D?mco=93FE3C33&nplm=M9765

• THE_BASE
  • Niet online
Hmmz, ik heb net wat vreemds ontdekt.

Als ik heel goed kijk naar het display ín de behuizing van de iPod classic, dan zit het scheef... linksonder het het een fractie lager dan rechtsonder. Misschien verbeeld ik het me wel.

Zou iemand willen kijken of dit bij die van jouw ook zo is? Je ziet het het beste wanneer je een nummer afspeelt met een witte achtergrond.

• THE_BASE
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:43:
Volgens mij is de dock met de S-video connector het oude model. Als je op de Apple site kijkt bij de Apple Universal Dock, staat bij 'Inhoud van de verpakking': iPod Universal Dock . :+
Ik denk dat de termen hier een beetje doorelkaar gebruikt worden.

[...]

Ik zit nu wat op het Apple Classic-forum te lezen, maar ik schrik toch wel van alle berichten over de erg trage interface, in tegenstelling tot die van de nieuwe Nano, die dezelfde interface heeft! De traagheid lijkt dus niet te maken te hebben met OS of programmeer-foutjes o.i.d. Zou het te maken hebben met de harddisk toegangstijden? De Nano heeft natuurlijk snel flashgeheugen! Of zou het toch een firmwareprobleem van de Classic zijn? Ik begin nu weer te twijfelen over de Nano. :P
Ik vónd hem inderdaad best traag, maar dat is alleen Cover Flow, ik heb het idee dat het echt een aparte applicatie binnen het OS van de iPod is, wat op moet starten. En aangezien dat via een harde schijf gaat en niet via flash gaat dat wat trager. Maar hoe vaak gebruik je toch Cover Flow. ;)

Ook ik twijfelde om die nano, maar 8GB is écht te weinig (dat is geloof ik de grootste).

Ik zal maar geen nano nemen, je hebt voor €50 meer 10x zoveel geheugen!

Is het schermpje van de Classic krasvrij? Het hoesje van de iPod video 30GB past erop.
iPod Video (5G): Afmetingen : 103,5 x 61.8 x 11 mm
iPod Classic (6G): Afmetingen : 103,5x61,8x10,5 mm
Kost trouwens maar €25 bij de Dixons (en je hebt er gelijk 3 van! :))Klik, niet bedoeld als reclame

Ik denk dat ik de Classic voor mijn Gmini 500 ga verruilen :), na een jaar trouwe dienst.

O, nog een vraagje: Kan je de bestanden gewoon ''slepen'' naar de iPod -> zonder iTunes te gebruiken en bestanden te converteren?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 232701 op 12-09-2007 14:47 . Reden: linkje toegevoegd ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Goede review van de Classic & Nano: http://arstechnica.com/re...no-and-ipod-classic.ars/1

Ook hier komt de traagheid van de UI ter sprake, en niet alleen in Coverflow...

Op iFixit hebben ze de Classic en de Nano ook al uit elkaar gehaald. :P

• yellow_feet
  • Laatst online: 13-07 14:31

yellow_feet

Opperwijsneus

Saeverix schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:58:
[...]

Als je iets moois zoekt tegen krassen en waardoor hij tegelijkertijd ook wat meer grip krijg moet je een Invisible Shield aanschaffen.

(...)

http://www.shieldzone.com (Verzendkosten zijn gratis)

Het lijkt even een investering, maar als je t eenmaal erop hebt ben je er blij mee...
En om het folie erop te krijgen heb je even geduld nodig, maar dat is wel te doen...
De krasjes maken me niet zo bijster veel uit, het ding is gewoonweg te klein en glipperig :P , ik wil iets om vast te kunenn houden en om het ding op de grond te kunnen laten vallen zonder noemenswaardige schade. Het is me één keer bij m'n ZVM overkomen en daarvan is dus, zoals gezegd, het schermpje nog maar half functioneel. Als het hoesje dan ook nog m'n schermpje op nette wijze tegen krasjes beschermd, mooi meegenomen.
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:43:

[...]

Wat ik bij de Rio Karma dacht te zien was dat een groot deel van de library continue in Solidstate geheugen aanwezig was, en pas als je een nummer opende (dus niet al wanneer je het submenu artiesten opent, of een album selecteerd) begon het schijfje op te spinnen. (klopt niet hoor, maar in ieder geval is ie aanzienlijk sneller..). Bij de iPod is dit al het geval als je een willekeurig menu opent.

Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon een paar mb solidstate apart hebben gezet voor de library, scheelt denk ik veel met wachten :z . Misschien zelfs iets om in het settingsmenu als optie aan te geven. "Library permanently in cache" ofzo. Mensen die weinig zappen hebben baat bij meer ruimte in het solidstate geheugen omdat er dan meer nummers ingeladen kunnen worden, die éne keer in de (gemiddeld) 25min dat het schijfje opspint.

Voor mensen die dus heel veel in het menu werken is het aanzienlijk efficiënter om dit menu permanent in dit snel bereikbare geheugen te hebben. Dat scheelt je veel wachten in het menu'tje en hoeft die schijf niet elke keer op te spinnen. Bij mijn NW-A3000 en de HD-5 die ik daarvoor bezitte, was dit wel elke keer het geval, qua snelheid is de iPod dan nog een zegen. Overigens vind ik de verhouding tussen wat je moet inleveren aan snelheid (halve seconden) en wat je daar aan accutijd voor terugkrijgt heel prima (het lijkt erop alsof er een trager rekenbeestje in huist, wat ook voor die verdubbeling in accutijd zorgt).
Anoniem: 232701 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:36:
(...)

Is het schermpje van de Classic krasvrij? Het hoesje van de iPod video 30GB past erop.
iPod Video (5G): Afmetingen : 103,5 x 61.8 x 11 mm
iPod Classic (6G): Afmetingen : 103,5x61,8x10,5 mm
Kost trouwens maar €25 bij de Dixons (en je hebt er gelijk 3 van! :))Klik, niet bedoeld als reclame

O, nog een vraagje: Kan je de bestanden gewoon ''slepen'' naar de iPod -> zonder iTunes te gebruiken en bestanden te converteren?
Hij is helaas niet drag&drop nee, maar mp3tjes hoef je niet te converten (behalve dan misschien bestandsnamen) en transferrren is ie dus heel snel in. Ik zou zweren zelfs sneller dan m'n mybook, maar aangezien mijn muziek daar vandaan kwam is dat een weinig slimme bewering :P .

De vraag bij die hoesjes was of je het merkt, dat verschil in grootte. Dat het ding niet als een te groot condoom eromhangt. Ik vermoed bij sommige producten wel en andere niet, naar gelang hoe strak het ding om de 5G had moeten zitten. Ik ben nieuwsgierig naar een ervaring van iemand die dit geprobeerd heeft.

edit; de batterij is schijnbaar dezelfde als die in de Video, wat betekent dat het apparaat aanzienlijk zuiniger moet zijn. Daarnaast nog wel een nuchtere opmerking van iemand op de apple forums:
Anybody else noticing that there's VERY noticable lag when using the scroll wheel? The iPod is so busy loading up nifty graphics for the right side of the nav menu that you can't move through the menus 'til it's done.

This stinks Apple - fix it.
:Y

[ Voor 5% gewijzigd door yellow_feet op 12-09-2007 15:47 ]

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:10:
Hmmz, ik heb net wat vreemds ontdekt.

Als ik heel goed kijk naar het display ín de behuizing van de iPod classic, dan zit het scheef... linksonder het het een fractie lager dan rechtsonder. Misschien verbeeld ik het me wel.

Zou iemand willen kijken of dit bij die van jouw ook zo is? Je ziet het het beste wanneer je een nummer afspeelt met een witte achtergrond.
Nog zo weinig mensen met die nieuwe iPod? :P

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik las ook dat er bij 16:9 filmpjes geen zwarte, maar WITTE balken zichtbaar zijn! Welke slimmerd heeft dat bedacht?!?

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 12-09-2007 15:51 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.