frusciflea schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:25:
Nu heb ik 2 vragen omtrent dit:
1. Kan ik voor een album direct een albumcover veranderen/toevoegen dat makkelijker is dan boven beschreven? (dus niet alle nummers van een album selecteren en de illustratie veranderen...)
2. Hoe worden de albumcovers opgeslagen? Ik heb het idee dat het op de automatische manier via iTunes Store dat de bestandsgrootte een stuk kleiner is, maar op de manier zoals boven beschreven het per nummer opgeslagen wordt en behoorlijk wat geheugen vreet...
1) Ja het kan makkelijker..... ga naar een afbeelding van de hoes ergens op internet. Gebruik Copy om hem in het geheugen van de PC op te slaan. Daarna terug naar iTunes. Nummers selecteren waar de afbeelding bij moet. Links onder op de plek waar je normaliter de albumart ziet staan maar nu een wit vierkant, rechter mouse klik en plakken. Image wordt in ieder geselecteerde song geimporteerd Klaar !
iArt is inderdaad nog sneller, maar dan weet je nooit zeker of de juiste art gebruikt wordt, ik heb meerdere malen een compleet andere image gekregen dan zou moeten.
iArt gebruik ik alleen om playlists te maken van songs waar per ongeluk meerdere arts in zijn gekomen, of juist playlist van tracks zonder art. En om playlists te maken van tracks zonder lyrics. Handmatig invoegen gaat toch secuurder. Voordeel is dan ook dat je shareware niet verloopt van iArt, want ik haal nooit die max. 75 arts/lyrics binnen.
2) Vreet geheugen, maar wat is zo'n 1% van het geheel nou..... Om de een of andere reden is het toch niet mogelijk de 160GB vol te stoppen met MP3. Bij ongeveer 20.000 songs schijnen er problemen op te treden (de apple forums staan er vol van). Als je geen te grote images gebruikt.... 150kB is al erg scherp op je iPod, wat is die hoeveelheid op een song van 5MB......
De images worden op deze manier opgeslagen in het AAC of MP3 bestand, net als de ID3 tags en lyrics e.d. Als je ze via de iTunes store binnenhaalt worden ze 1x in de map van het betreffende album gezet, dus niet in ieder AAC/MP3 bestand apart.
Ik heb er nu 375 albums (4700 nummers / 13,4 dagen) in staan allen gecodeerd op 192 AAC VBR. En het vreet nog maar 40GB. Ik heb er nog zo'n 400 te doen, voor mijn CD verzameling sinds 1987 er compleet in staat. Dus kom op zo'n 80/90 GB uit, Dus is er zat ruimte om ook de aankopen (ja ik koop al mijn muziek echt) van de aankomende 10 jaren erbij te zetten inclusief de cover art in ieder nummer geimporteerd....
Voor wat betreft die ruis: Die is hier ook.... Maar alleen met de volume voluit (en dan is heel zacht een ruis waarneembaar, terwijl de iPod uit staat). Trekt zo wel lekker de accu leeg..... nu maar hopen dat er snel een firmware update komt.
[
Voor 22% gewijzigd door
LessRam op 18-01-2008 23:28
]