Ik heb sinds 2 dagen de 160G ipod classic. Dit is mijn eerste iPod, dus misschien heb ik wat andere ervaringen dan mensen die de vorige versies gebruikt hebben:
- Geluidskwaliteit vindt ik zeer goed, ondanks deze
site met metingen die beweert dat er problemen mee zouden zijn. Het geluid is helder en beter dan ik van andere mp3 spelers gewend ben, ook is er geen vervorming als je de iPod op het hoogste volume zet. Er ontbreekt m.i. alleen wat bass maar dat zou ook door de apple's headphone kunnen komen. Dit is echter op te lossen door de equalizer te gebruiken.
- Het maximale volume is oke, maar maar net, ik kan me voorstellen dat je in luidruchtige ruimtes toch ietsje meer wilt vooral bij mp3's die wat zacht opgenomen zijn. Als ik de hoofdtelefoonaansluiting als line-out voor mijn stereo gebruik is het volume eigenlijk te laag, ik moet dus de volumeknop aardig omhoog draaien, en het line-out volume is dus lager dan b.v. mijn cd- of dvd-speler. Weet iemand of er ook een volume-beperking op de classic zit, er dat er dus misschien een hack komt die dit verbetert !?
- Helaas is het me nog niet gelukt de classic te gebruiken met 3rd party beheer tools (bv. mediamonkey, gtkpod, floola etc.) uit de verschillende fora blijkt dat er kennelijk compatibiliteitsproblemen zijn en er dus aanpassingen gemaakt moeten worden voordat deze tools met de classic (en de nieuwe nano) samenwerken. Voorlopig blijf je dus aangewezen op iTunes om de iPod te beheren.
- de achterkant zuigt, je ziet er gewoon elke vingerafdruk op. Ongelooflijk dat apple dit materiaal gekozen heeft, waaron niet hetzelfde als de voorkant !? (er zitten na 2 dagen ook al krassen op !!)
- het 'snel scrollen' door de artiesten lijst, waarbij je dus de letters op het scherm krijgt lukt mij niet zo. Misschien doe ik iets verkeerd, ik zou graag weten hoe anderen dit doen, want dit lijkt me een erg handige feature, maar helaas is het me niet helemaal duidelijk hoe je dit gebruikt. Kan iemand tips geven ?
- de gerapporteerde crashes heb ik niet zo'n last van, ik heb nu zo'n 50G mp3's er op staan met covers en alles lijkt prima te werken.
- traagheid vind ik meevallen, maar waarschijnlijk komt dit omdat ik nog niet zo bedreven ben in het gebruik van het scrollweel. Wat me wel opvalt is dat nadat je een nummer geselecteerd hebt het soms enkele seconden doort voordat het begint af te spelen. Ik denk dat dit zou kunnen komen doordat het harddisk op moet spinnen en het mp3 tje in het geheugen moet laden.
Ik hoor graag jullie ervaringen.....