[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.794 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 232701

Yuck!

Hmmm ik hoop dat dat veranderd of ingesteld kan worden. Kan je het videoformaat niet aanpassen? ''Fullscreen'' ''Original'' ''Interlaced'' enzo?

En hoe zit het eigenlijk me de ''stappen'' met het volume veranderen? En kan je op de 6G de iPod radio aansluiten?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 232701 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:02:
Yuck!

Hmmm ik hoop dat dat veranderd of ingesteld kan worden. Kan je het videoformaat niet aanpassen? ''Fullscreen'' ''Original'' ''Interlaced'' enzo?

En hoe zit het eigenlijk me de ''stappen'' met het volume veranderen? En kan je op de 6G de iPod radio aansluiten?
Er is een optie om video schermvullend af te spelen. Witte balken heb ik nog niet gezien, maar wie weet encode mijn encoder wel gewoon zwarte balken om het filmpje in 4:3 te houden :)

Het volume kun je gewoon "vloeiend" veranderen, dus niet in stappen (ja, stappen van 1 pixel breed ;) )
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:32:
[...]

Nog zo weinig mensen met die nieuwe iPod? :P
Hoe goed ik ook kijk, mijn schermpje zit recht :)

BTW nog iets vreemds: bij sommige covers die hij laat zien, lijkt hij bepaalde kleurinformatie vergeten te zijn, alsof 'ie alleen maar rood en blauw laat zien en geen groen.

Overall conclusie na een dikke dag:
Qua muziekspelen is 'ie geweldig, de andere features zijn af en toe enigszins buggy. Ik denk dat er veel kan en zal worden gefixt in de eerste firmwareupgrade. En inderdaad, de responsiveness kan wel wat omhoog ja :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hmmz, heb ik weer. Het zit me niet mee :P

Ik heb nog eens gekeken en echt, het scheelt misschien één pixel, maar het zit niet goed. Massaproductie :9

Straks even langs A Mac.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 10:03
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:26:
Zie je dan ook de interface van de iPod op het tv-scherm? Of zie je alleen beeld op het moment dat je een video start?
Je ziet niet het hele interface.
Alleen de video.
Tourniquet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:50:
Ik las ook dat er bij 16:9 filmpjes geen zwarte, maar WITTE balken zichtbaar zijn! Welke slimmerd heeft dat bedacht?!?
Bij mij gewoon zwarte balken, 16:9.

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb nog geen witte balken gezien hoor. Ik heb al vele foto's gezien van mensen die hem in huis hebben en daar zijn het toch echt gewoon zwarte balken.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GuntherS op 12-09-2007 17:19 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 18:32

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gelukkig maar, ik las het op het Apple-forum, maar kan het nu niet nakijken omdat dat down is voor onderhoud.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, net bij A Mac geweest. Doen ze niks aan die iPod. Ik mag 'n foto maken (alsof dat duidelijk is) en dan wordt beoordeeld of Apple er wat mee kan. Belachelijk.

Weet iemand hoe dat wettelijk zit? Heb je niet alles wat je koopt 8 dagen op zicht en mag je niet binnen 8 dagen ruilen of retourneren. Heeft 't zin om Apple morgen te bellen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:00:
Nou, net bij A Mac geweest. Doen ze niks aan die iPod. Ik mag 'n foto maken (alsof dat duidelijk is) en dan wordt beoordeeld of Apple er wat mee kan. Belachelijk.

Weet iemand hoe dat wettelijk zit? Heb je niet alles wat je koopt 8 dagen op zicht en mag je niet binnen 8 dagen ruilen of retourneren. Heeft 't zin om Apple morgen te bellen?
Alleen als je het product op afstand (webwinkel) gekocht hebt. Maar dat had je ook even zelf op kunnen zoeken.

• Flatwhite
  • Laatst online: 08:21
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:00:
Je zegt net zelf dat het bijna niet te zien is en dat het maar 1 pixel scheelt.... Laat eens een foto zien... ben benieuwd!
Wat betreft de wettelijke regeling: Wanneer je in een winkel koopt heb je überhaupt niet het recht om je geld terug te krijgen. Je bent namelijk een koopovereenkomst aangegaan. M.a.w. koop = koop!

Je kan eventueel wel een tegoed krijgen, mits het product ongebruikt en in de originele verpakking zit. Alleen geldt dit helaas dus ook niet voor jouw.

Wat je wel kan doen is contact met Apple opnemen en inderdaad een foto maken en opsturen, zodat zij kunnen beoordelen of dit binnen de garantie valt. Daar heb je namelijk wel recht op! Bij elke iPod zit nl. een standaard (geen gezeur) garantieperiode van 1 jaar. Geen gezeur wil zeggen: dat men als consument niet hoeft aan te tonen dat het defect dat zich voor doet niet zijn eigen schuld is.

Normaal is de bewijslast na het eerste half jaar omgekeerd. Dit wil zeggen dat wanneer er iets mis is met het gekochte product, de consument moet aantonen dat dit defect aanwezig was tijdens de aanschaf van het product. M.a.w. dat de consument een "defect" product heeft gekocht. Apple verlengt dus de standaard (geen gezeur)garantieperiode met een half jaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Flatwhite op 12-09-2007 19:12 ]

• Rox_NL
  • Niet online
Anoniem: 232701 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:02:
Yuck!

Vandaag in de winkel met wat movietrailers gestoeid, maar heb 'keurig' zwarte balken. Ben nu thuis mijn 80GB zwarte classic helemaal naar wens aan het instellen.

• THE_BASE
  • Niet online
Flatwhite schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:04:
[...]

Je zegt net zelf dat het bijna niet te zien is en dat het maar 1 pixel scheelt.... Laat eens een foto zien... ben benieuwd!

[...]

Wat betreft de wettelijke regeling: Wanneer je in een winkel koopt heb je überhaupt niet het recht om je geld terug te krijgen. Je bent namelijk een koopovereenkomst aangegaan. M.a.w. koop = koop!

Je kan eventueel wel een tegoed krijgen, mits het product ongebruikt en in de originele verpakking zit. Alleen geldt dit helaas dus ook niet voor jouw.

Wat je wel kan doen is contact met Apple opnemen en inderdaad een foto maken en opsturen, zodat zij kunnen beoordelen of dit binnen de garantie valt. Daar heb je namelijk wel recht op! Bij elke iPod zit nl. een standaard (geen gezeur) garantieperiode van 1 jaar. Geen gezeur wil zeggen: dat men als consument niet hoeft aan te tonen dat het defect dat zich voor doet niet zijn eigen schuld is.

Normaal is de bewijslast na het eerste half jaar omgekeerd. Dit wil zeggen dat wanneer er iets mis is met het gekochte product, de consument moet aantonen dat dit defect aanwezig was tijdens de aanschaf van het product. M.a.w. dat de consument een "defect" product heeft gekocht. Apple verlengt dus de standaard (geen gezeur)garantieperiode met een half jaar.
Hier wat foto's...

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/dc886e1783fc568f2897d3b15d8dbb2d2g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/feeca961c22b132e4ebd6c4727f697432g.jpg

Je ziet dus dat het scheef zit. Een vriend van me geeft aan dat ik gewoon omruilgarantie heb.

Anoniem: 232701

Zwarte :D.

Wil je wat foto's plaatsen? Zwarte iPod heerschen.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 19:52
Hij zit er inderdaad scheef in . Nu komt dit vaker voor , maar het lijkt mij wel dat je hem om moet kunnen ruilen. :)

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 232701 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:07:
Zwarte :D.

Wil je wat foto's plaatsen? Zwarte iPod heerschen.
Uhm, fotow's staan op www.appleinsider.com geloof ik :)

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:08
ik zit zelf te denken deze te kopen.
maar ik heb nu nog een windows pc. maar met een poosje heb ik een macbook. geeft dit problemen (dat omschakelen).
en hoe zit het met het aansluiten met andere itunes accounts? (dus een andere pc)
is dit mogelijk (of ben ik dan mijn eigen muziek kwijt?)

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik vind die interface echt niet langzaam ofzo hoor... hij is niet zo vlot als itunes op de mac, maar wat wil je.... het werkt echt niet irritant traag en coverflow werkt echt super vlot! ik heb er nu 6000+ nummers opstaan, werkt als een zonnetje

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maar ik heb nu nog een windows pc. maar met een poosje heb ik een macbook. geeft dit problemen (dat omschakelen).
Je moet je iPod dan opnieuw formatteren vanuit iTunes op je mac. Daarbij gaat alleen alle data op je iPod verloren, maar dat kan je er opnieuw opzetten.

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 08:42
dat scherm is idd wel scheef,ik hoop voor jou dat ze het vervangen.Ik zou er zot van worden.

• THE_BASE
  • Niet online
nyboy1 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:44:
dat scherm is idd wel scheef,ik hoop voor jou dat ze het vervangen.Ik zou er zot van worden.
Hmmz, het is te hopen, die gast van A Mac zei: 'Het ligt eraan of Apple het nodig acht...'

Maar zo werkt het niet natuurlijk, dit noemt met een productiefout en dat moet verholpen worden :)

• Rox_NL
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:59:
[...]

Hmmz, het is te hopen, die gast van A Mac zei: 'Het ligt eraan of Apple het nodig acht...'

Maar zo werkt het niet natuurlijk, dit noemt met een productiefout en dat moet verholpen worden :)
Hiermee kom je ook meteen in het duistere gebied. Want verholpen =/= nieuwe iPod. Zeker omdat de iPods nog niet echt in grote aantallen aangeleverd worden, is het dus maar de vraag of er een oplossing komt waar jij direct wat aan hebt ;).

Maar good luck ;). De foto's lijken me genoeg te zeggen :).

/edit: eerste ervaringen zijn hier best wel positief :). Muziek klinkt echt goed (beter dan op mijn nano van de eerste generatie). Coverflow valt me niet tegen. Het is alleen even wennen dat ik van flash weer terug ben naar hd. Je merkt vooral met het inladen van albumart ed dat hij even moet zoeken (net als op de pc though...).

Ben nu maar eens wat films aan het recoden..

[ Voor 23% gewijzigd door Rox_NL op 12-09-2007 22:09 ]

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20
Eerste indrukken hier. Wat is de 160gb dun in vergelijking met mijn oude 4g. Verder erger ik me wel aan de vertraging van een seconder bij ieder commando. Mijn 4g vloog er in dat opzicht over qua snelheid.

Is het trouwens normaal dat iTunes niet alle coverart meekopieerd vanuit de library? Heb de laatste dagen met het schompes lopen zoeken naar covers en dan kijk ik op de iPod en is amper 50% meegegaan.

"Better ask questions before you shoot"

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 12:53

yellow_feet

Opperwijsneus

edit; zo, even een hele pagina overgeslagen bij het antwoorden... :X

[ Voor 84% gewijzigd door yellow_feet op 12-09-2007 23:27 ]

Anoniem: 232928

Iemand een idee waar en of de 160 al verkrijgbaar is??

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Chocovla schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:40:
Eerste indrukken hier. Wat is de 160gb dun in vergelijking met mijn oude 4g. Verder erger ik me wel aan de vertraging van een seconder bij ieder commando. Mijn 4g vloog er in dat opzicht over qua snelheid.

Is het trouwens normaal dat iTunes niet alle coverart meekopieerd vanuit de library? Heb de laatste dagen met het schompes lopen zoeken naar covers en dan kijk ik op de iPod en is amper 50% meegegaan.
Haha dat viel mij ook op: dun :) (Kwam ook van 4G af)

Coverart is inderdaad vreemd ja; sommige art die je wel in iTunes zit, komt niet op de iPod. Bij mij komt dat denk ik omdat ik mijn mp3's met een ander programma dan iTunes heb getagged en dat er in het ondoorzichtige woud van ID3 tags enzo iets is gebeurd zodat iTunes het wel snapt en je iPod niet. In iTunes via "get info" de art opnieuw toevoegen verhelpt het probleem...

leoaq.fm // Jeune Loop

Ohja,

Volgens de regelgeving moet een winkel een deugdelijk product verkopen. Hier is nogal wat jurisprudentie e.a. over..... Erg ingewikkeld allemaal, waarschijnlijk ben ik daarom ooit met Juridische Dienstverlening gestopt..

Ik kan me in het geval van het scheve scherm goed voorstellen dat het omgeruild moet kunnen worden. Immers voldoet het product niet aan dat wat er verkocht is...een scheef scherm staat niet bij de spec. haha

:P

Chocovla schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:40:
Waar heb je die 160GB gehaald?

• Chocovla
Gewoon besteld via apple.com na de keynote. Had dinsdag al binnen moeten zijn maar toen kwam de bezorgen neeet langs op het moment dat ik 15 minuutjes weg was voor een boodschap :X

Nog een positief bent de iPod classic draait als een zonnetje op mijn autoradio (Alpine 9850Ri)

Vermoed dat het tagging inderdaad wel eens de veroorzaker kan zijn. Heb in een grijs verleden toen ik mijn 4G iPod binnenkreeg met tag&rename al mijn mp3's getagged.

• Rox_NL
  • Niet online
Anoniem: 232928 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:50:
Ohja,

Volgens de regelgeving moet een winkel een deugdelijk product verkopen. Hier is nogal wat jurisprudentie e.a. over..... Erg ingewikkeld allemaal, waarschijnlijk ben ik daarom ooit met Juridische Dienstverlening gestopt..

Ik kan me in het geval van het scheve scherm goed voorstellen dat het omgeruild moet kunnen worden. Immers voldoet het product niet aan dat wat er verkocht is...een scheef scherm staat niet bij de spec. haha

:P
Maar het probleem bij deze regelgeving (waar je overigens wel gelijk mee hebt) is dat het de vraag is of de winkel meteen met een oplossing komt. De regelgeving spreekt van een redelijke termijn waarbinnen het opgelost moet worden. Denk dat het reeel is om te vragen of het maandag/dinsdag opgelost kan zijn.

Maar genoeg over het wettelijke geneuzel :).
Wat een geweldig apparaat is het. Echt nog stukken beter dan mijn oude nano.

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Erg slecht voor je gezondheid die bestelstatus bij de Apple Store 8)7 . Ik had dinsdag 11 september mijn zilveren iPod Classic 80GB besteld en gelijk het geld overgemaakt. Kreeg ik de volgende dag een mailtje met mijn bestelstatus en dat mijn geld binnen was: hij wordt 17 september verzonden en u ontvangt hem op 18 of 19 september :S. Erg vaag wat doen ze dan die andere dagen deze week dacht ik? Gelukkig kreeg ik gisteravond opnieuw een mailtje van ze. Hij was diezelfde dag al verzonden en hij wordt vandaag 13 september bezorgd. Erg raar dus die bestelstatus bij de Apple Store. Als ik hem binnen heb zal ik wat foto's posten. Ik ben vooral erg benieuwd naar de dikte van het apparaat aangezien ik nu de iPod 4G Photo 60GB heb en dit volgens mij één van de dikste iPod's ooit was |:( . Helaas is mijn 4G vorige week overleden :'( .

• THE_BASE
  • Niet online
ZoRr0 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:16:
Erg slecht voor je gezondheid die bestelstatus bij de Apple Store 8)7 . Ik had dinsdag 11 september mijn zilveren iPod Classic 80GB besteld en gelijk het geld overgemaakt. Kreeg ik de volgende dag een mailtje met mijn bestelstatus en dat mijn geld binnen was: hij wordt 17 september verzonden en u ontvangt hem op 18 of 19 september :S. Erg vaag wat doen ze dan die andere dagen deze week dacht ik? Gelukkig kreeg ik gisteravond opnieuw een mailtje van ze. Hij was diezelfde dag al verzonden en hij wordt vandaag 13 september bezorgd. Erg raar dus die bestelstatus bij de Apple Store. Als ik hem binnen heb zal ik wat foto's posten. Ik ben vooral erg benieuwd naar de dikte van het apparaat aangezien ik nu de iPod 4G Photo 60GB heb en dit volgens mij één van de dikste iPod's ooit was |:( . Helaas is mijn 4G vorige week overleden :'( .
Update: ik ga zo weer langs die A Mac. Ze hebben nu een Technische Dienst beschikbaar. Als ze dat schermpje recht kunnen zetten, ben ik tevreden, zo niet... jullie horen het ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dapreview heeft wat opmerkelijke dingen (batterylife en GUI performance) op rij gezet. Interessant.

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, A Mac ging bellen met Apple en niemand kende het serienummer. Waarschijnlijk omdat ze te nieuw zijn.

Toen mocht ik kiezen: of 'n paar weken wachten, of 'n demomodel die er net 2 dagen stond. Zag er netjes uit, dus heb dat maar gedaan. Geen zin om geen Early Adapter te zijn en straks niet de eerste meer te zijn, whaha.

Wat mij betreft opgelost. Bedankt voor jullie medeleven. :-)

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 16:31
Weet misschien iemand of de 80 Gb versie al ergens in omgeving Rotterdam te koop is? Ga ik er straks eentje halen :)

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 18:34

Nyana

Who?!

ZoRr0 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:16:
Zelfde bij mij. Wees blij dat hij al verstuurd is. Normalitair duurt het wel zolang als ze aangeven.
Schijnbaar is de Classic ruim op vooraad. Wat alleen maar betekend dat apple dit soort zaken wel op orde heeft.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

BaSsDruM schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:26:
Weet misschien iemand of de 80 Gb versie al ergens in omgeving Rotterdam te koop is? Ga ik er straks eentje halen :)
iFactors in Den Haag heeft ze nog niet. Mediamarkt zou ze vandaag krijgen, maar dat wordt 'ergens' volgende week. Kortom, geen één winkel lijkt ze momenteel op voorraad te hebben.

• ZoRr0
BaSsDruM schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:26:
Ik denk dat als je er zo snel mogelijk één wil hebben je hem het beste online kunt bestellen. Ik heb eerst ook een aantal dagen gewacht totdat hij bij winkels beschikbaar was maar heb er nu geen spijt van dat ik hem via apple heb besteld. Bij de Dixons site stond eerst ook leverbaar vanaf 11-9 maar dat hebben ze later snel veranderd naar 19-9.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Online is momenteel denk ik het snelst inderdaad. Ik wilde vandaag een Classic halen bij de MM, maar toen dat ze er nog niet waren vanmorgen een zwarte 80GB besteld in de Apple Store. Deze is nu al klaargemaakt voor verzending!
Klaargemaakt voor verzending
Verwachte verzenddatum: 13 Sep, 2007 - 14 Sep, 2007
Verwachte leverdatum: 14 Sep, 2007 - 18 Sep, 2007
IPOD CLASSIC 80G BLACK-ZDD

• Chocovla
Heb een erg vreemde bug in iTunes als ik liedjes via mijn iPod probeer af te spelen. Nummer begint te spelen na zo'n 10 seconden hangt iTunes, reageert ongeveer 50 seconden niet meer en dan komt iTunes weer tot leven. Dit gebeurt bij ieder nummer wat ik opstart. Heb ondertussen alle automatische sync opties, scanopties uitgezet maar het probleem blijft bestaan.

• THE_BASE
  • Niet online
Owh, nog een vraagje.

Ben nu wel blij met m'n iPod Classic. Maar wat wel irritant is:

Het scherm gaat snel uit (ook al staat het op 30 seconden en daarna komt er een screensaver met tijd, play en batterijstatus. Bah.

Kan dat uit? :)

Hebben jullie ook dat de batterij steeds doet of 'ie leger raakt, maar nog geen 10 seconden later is 'ie weer vol. Erg onhandig en onbetrouwbaar...

[ Voor 23% gewijzigd door THE_BASE op 13-09-2007 15:40 ]

De MacMe store in Groningen (apple premium seller) heeft de nieuwe 80GB op voorraad. Helaas nog geen nieuwe 160.

MediaMarkt een boos mailtje gestuurd over de misleidende banner die inderdaad op de website stond. Niet dat ik van plan was daar eentje te kopen....
Zelfde geld voor Dixons waar ik eigenlijk de 160 besteld heb vanwege de 12-09 leverdatum. Maar ja, dit is nu verplaatst naar 19-09.

Hopeloos.....gelukkig mijn geld van Dixons al wel weer terug gekregen....

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

THE_BASE schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:36:
Owh, nog een vraagje.

Ben nu wel blij met m'n iPod Classic. Maar wat wel irritant is:

Het scherm gaat snel uit (ook al staat het op 30 seconden en daarna komt er een screensaver met tijd, play en batterijstatus. Bah.

Kan dat uit? :)

Hebben jullie ook dat de batterij steeds doet of 'ie leger raakt, maar nog geen 10 seconden later is 'ie weer vol. Erg onhandig en onbetrouwbaar...
Screensaverkan niet worden uitgeschakeld. Vind ik ook irritant, en ik kan me niet voorstellen dat dit niet gefixt wordt in de eerste firmware-update.

Dat batterijindicator-probleempje hebben afaik alle apparaten, van digitale camera's tot iPods :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• THE_BASE
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:11:
[...]

Screensaverkan niet worden uitgeschakeld. Vind ik ook irritant, en ik kan me niet voorstellen dat dit niet gefixt wordt in de eerste firmware-update.

Dat batterijindicator-probleempje hebben afaik alle apparaten, van digitale camera's tot iPods :)
Hmmz, najah, dat had mijn iPod nano 2nd Gen echt niet hoor ;)

Anoniem: 208483

heeft iemand hem uit de usa amazon gekocht? hoe verliep dat?

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 08:42
THE_BASE schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:29:
[...]

Hmmz, najah, dat had mijn iPod nano 2nd Gen echt niet hoor ;)
mijn ipod nano 2G had dat wel.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Iemand enig idee hoe lang die 'back to school' actie geldt ?
En of de iPod Touch hiervoor ook in aanmerking komt ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kaspers schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:03:
Iemand enig idee hoe lang die 'back to school' actie geldt ?
En of de iPod Touch hiervoor ook in aanmerking komt ?
Back to School actie en lees de voorwaarden van de actie, daar staat alles in beschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 13-09-2007 22:17 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de iPod classic. Het bespreken van leveringen is dus niet hier op z'n plaats. Daarvoor hebben we Levertijd Apple producten Deel 2. Reacties hierover zijn verwijderd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 20:30

ijskonijn

Now MOVE!

nyboy1 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:46:
[...]

mijn ipod nano 2G had dat wel.
Die van mij ook inderdaad

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Back to school actie loopt to 30 oktober.. Had op 11 sept een imac 2.8 besteld en zag op de 12e de back to school actie. Gelijk gebeld en nieuwe order laten plaatsen met een iPod Touch 16G.
Alle iPods vallen gewoon onder de B2School actie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47

bdu

Iemand enig idee of die classic 80gb al bij de bijenkorf in A'dam te krijgen zijn, krijg daar namelijk 15% korting.. :) Dus daar wacht ik eigenlijk even op.

Vinden jullie t niet jammer dat de witte versie eruit is, is natuurlijk lastig met dat aluminium :/ Ik vind t iig wel heel jammer. Ik heb nog net mijn iPod Photo 60GB voor 225 euro kunnen verkopen de vrijdag na lancering van de nieuwe modellen, dus wil nu natuurlijk een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
Zo ik heb gisteren dan eindelijk mijn 80GB zilveren Classic binnengekregen. Mijn bevindingen zijn tot dusver erg positief. Wat is dat ding dun zeg helemaal in vergelijking met mijn 60GB Photo die er uitziet als een baksteen vergeleken de Classic. Ik ben ook zeer tevreden met mijn keus om voor de zilveren versie te gaan. Mijn vorige iPod was wit (zoals het hoort natuurlijk ;)) maar zilver is ook zeer mooi vind ik. De geluidskwaliteit van de Classic is zoals te verwachten viel een enorme verbetering ten opzichte van mijn 4G Photo. Vooral met mijn Sennheiser CX300 oordopjes klinkt de iPod echt fantastisch :9~ .

Er zijn alleen twee nadelen die me zijn opgevallen aan de Classic, de eerste is de traagheid van het menu zoals al eerder vermeld werd. Maar ik neem aan dat dit nog wel verbeterd gaat worden door Apple in een firmware update. Het tweede is de coverflow. Als je alleen maar albums op je iPod zet werkt het allemaal prachtig maar zodra je losse nummers of albums erop gaat zetten met verschillende artiesten op het album slaat het ding compleet door 8)7 . In de gewone albumlijst klopt het allemaal prima maar in coverflow geeft hij elke artiest een aparte cover. Hierdoor wordt mijn prachtige coverflow nu geheel verpest door bijna 100 covers van mijn collectie In Search Of Sunrise CD's. Ik heb geen idee hoe ik dit verholpen krijg. Ik heb al bij alle cd's dezelfde albumartiest ingevuld maar dit helpt niks. Ook mijn paar 100 losse nummers krijgen allemaal in coverflow een aparte cover terwijl ik ervoor heb gezorgd dat ik geen album heb ingevuld achter het nummer. Iemand misschien hetzelfde probleem als ik heb en misschien zelfs wel met een oplossing voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:35
ZoRr0 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:46:
Het tweede is de coverflow. Als je alleen maar albums op je iPod zet werkt het allemaal prachtig maar zodra je losse nummers of albums erop gaat zetten met verschillende artiesten op het album slaat het ding compleet door 8)7 . In de gewone albumlijst klopt het allemaal prima maar in coverflow geeft hij elke artiest een aparte cover.
Je bedoelt een verzamel-cd met verschillende artiesten? Dat kan kloppen omdat hij de cover laat zien per artiest en album.

Bij zulke verzamel-cd's moet je even alle nummer van dat album selecteren en dan rechtermuisknop > Info. Dan krijg je een vraag of je alle items in 1 keer wilt bewerken waarop je Ja antwoordt.
Dan ga je naar het tabje Info en vul je bij Albumartiest: "VA" in (Wat zoals je waarschijnlijk zult weten voor Various Artists staat... Zodra je dan op OK drukt zul je zien dat je album weer eenmalig in de coverflow voorkomt zoals jij graag wilt.

Voor die 100 losse nummers heb je als het ware de zelfde oplossing als hierboven: Album van al die nummers instellen als: Losse Nummers (Of iets anders). En Albumartiest instellen als: VA. Op die manier heb je alle losse nummers ook als 1 album in je Coverflow...

[ Voor 39% gewijzigd door Saeverix op 14-09-2007 14:15 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hmm, ik zit toch nog met de batterij-duur of -icoon.

Ik luister even muziek, draai wat en kijk video. Na 'n half uurtje al 'n streepje batterij weg. Even later vult dat weer.

Uiteraard weet ik wel dat 40 uur extreem overdreven is en alleen in ideale toestand wordt behaald. Het lijkt me ook niet goed dat hij gelijk na aankoop al bijlaadt, door continue te pluggen met 'n Mac.

Toch heb ik 't idee dat ik geen dag kan luisteren of kijken. Bij iemand anders ook al na 'n half uur de batterij iets leger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Naar mijn idee berekent de iPod de resterende accu tijd d.m.v. huidig gebruik. Als je video aan het kijken bent, zal die dus sneller zakken. Als je weer mp3 gaat luisteren neemt het verbruik af en zal de indicator dus weer toenemen. Of dit een goede of slechte indicatie is, persoonlijk vind ik van wel. Maar zoals eerder gemeld zullen er mensen zijn die zich hieraan storen.

• THE_BASE
  • Niet online
Duidelijk. Ik twijfel omdat ik dus die demo kreeg en weet niet hoe ze de eerste keer met de batterij zijn omgesprongen.

Maar hij heeft de hele nacht gespeeld en nog niet leeg. Ik laat hem lekker spelen tot de batterij leeg is... En dan weer helemaal laden. Lijkt me goed.

Je hoort trouwens wel de schijf 's nachts. Ghehe.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Er is een nieuwe firmware beschikbaar! Versie 1.01 (56,6 MB groot volgens iTunes!)

Is niet helemaal duidelijk welke issues deze oplost, maar zo te lezen is de snelheid van de userinterface er duidelijk op vooruit gegaan: http://discussions.apple....threadID=1132796&tstart=0

edit: Ik heb 'm inmiddels erop staan. Coverflow snelheid is merkbaar beter! Een grijze cover met muzieknoot is veel minder vaak te zien, alleen nog als je heel snel gaat scrollen moet hij de plaatjes even inladen. Ben benieuwd wat er allemaal aangepast is met deze update.

[ Voor 32% gewijzigd door Tourniquet op 15-09-2007 11:53 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Tourniquet schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:22:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar! Versie 1.01 (56,6 MB groot volgens iTunes!)

Is niet helemaal duidelijk welke issues deze oplost, maar zo te lezen is de snelheid van de userinterface er duidelijk op vooruit gegaan: http://discussions.apple....threadID=1132796&tstart=0
Wow! Geweldig. Apple luistert wel... als het Microsoft was, lag er met de Kerst een update >:)

• suske_2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 22:21
Ik heb sinds 2 dagen de 160G ipod classic. Dit is mijn eerste iPod, dus misschien heb ik wat andere ervaringen dan mensen die de vorige versies gebruikt hebben:

- Geluidskwaliteit vindt ik zeer goed, ondanks deze site met metingen die beweert dat er problemen mee zouden zijn. Het geluid is helder en beter dan ik van andere mp3 spelers gewend ben, ook is er geen vervorming als je de iPod op het hoogste volume zet. Er ontbreekt m.i. alleen wat bass maar dat zou ook door de apple's headphone kunnen komen. Dit is echter op te lossen door de equalizer te gebruiken.

- Het maximale volume is oke, maar maar net, ik kan me voorstellen dat je in luidruchtige ruimtes toch ietsje meer wilt vooral bij mp3's die wat zacht opgenomen zijn. Als ik de hoofdtelefoonaansluiting als line-out voor mijn stereo gebruik is het volume eigenlijk te laag, ik moet dus de volumeknop aardig omhoog draaien, en het line-out volume is dus lager dan b.v. mijn cd- of dvd-speler. Weet iemand of er ook een volume-beperking op de classic zit, er dat er dus misschien een hack komt die dit verbetert !?

- Helaas is het me nog niet gelukt de classic te gebruiken met 3rd party beheer tools (bv. mediamonkey, gtkpod, floola etc.) uit de verschillende fora blijkt dat er kennelijk compatibiliteitsproblemen zijn en er dus aanpassingen gemaakt moeten worden voordat deze tools met de classic (en de nieuwe nano) samenwerken. Voorlopig blijf je dus aangewezen op iTunes om de iPod te beheren.

- de achterkant zuigt, je ziet er gewoon elke vingerafdruk op. Ongelooflijk dat apple dit materiaal gekozen heeft, waaron niet hetzelfde als de voorkant !? (er zitten na 2 dagen ook al krassen op !!)

- het 'snel scrollen' door de artiesten lijst, waarbij je dus de letters op het scherm krijgt lukt mij niet zo. Misschien doe ik iets verkeerd, ik zou graag weten hoe anderen dit doen, want dit lijkt me een erg handige feature, maar helaas is het me niet helemaal duidelijk hoe je dit gebruikt. Kan iemand tips geven ?

- de gerapporteerde crashes heb ik niet zo'n last van, ik heb nu zo'n 50G mp3's er op staan met covers en alles lijkt prima te werken.

- traagheid vind ik meevallen, maar waarschijnlijk komt dit omdat ik nog niet zo bedreven ben in het gebruik van het scrollweel. Wat me wel opvalt is dat nadat je een nummer geselecteerd hebt het soms enkele seconden doort voordat het begint af te spelen. Ik denk dat dit zou kunnen komen doordat het harddisk op moet spinnen en het mp3 tje in het geheugen moet laden.

Ik hoor graag jullie ervaringen.....

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:44
suske_2 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:51:
Ik heb sinds 2 dagen de 160G ipod classic. Dit is mijn eerste iPod, dus misschien heb ik wat andere ervaringen dan mensen die de vorige versies gebruikt hebben:

- Het maximale volume is oke, maar maar net, ik kan me voorstellen dat je in luidruchtige ruimtes toch ietsje meer wilt vooral bij mp3's die wat zacht opgenomen zijn. Als ik de hoofdtelefoon als line-out voor mijn stereo gebruik is het volume eigenlijk te laag, ik moet dus de volumeknop aardig omhoog draaien, en het line-out volume is dus lager dan b.v. mijn cd- of dvd-speler. Weet iemand of er ook een volume-beperking op de classic zit, er dat er dus misschien een hack komt die dit verbetert !?
Op te lossen door gebruik te maken van OF in-ear oordopjes die goed afsluiten OF een koptelefoon die goed afsluit. Op deze manier hoef je het volume nooit te hoog op te schroeven. EN het is ook nog eens een stuk beter voor je oren!

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Nyana

Nyana

Who?!

In Ear is toch wel een must voor de meeste mensen. Als je ze eenmaal geprobeerd hebt, wil je niks anders.

Blijft een minpunt van Apple. Dit doet SE dan weer beter door meteen MDR-71's based van Sony mee te leveren bij hun mp3 -spelers/phones.

Edit:

Vandaag mn invisibleshield binnen gekregen. Helaas had ik na 1 dag al krasjes op de achterkant. Dus ben vanmiddag eerst wat uurtjes bezig geweest om die weg te polishen. Dus die zijn eraf. En nu zit het shield erop. Nu is en blijft ie krasvrij.

Wat ik wel verbetert vind is dat shieldzone nu ook 2 pompjes solution spray mee leveren waardoor het plaatsen van het shield veel makkelijker gaat. Dit was bij mn 5g shield nog niet zo.

[ Voor 47% gewijzigd door Nyana op 15-09-2007 20:29 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Saeverix schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:07:
[...]

Je bedoelt een verzamel-cd met verschillende artiesten? Dat kan kloppen omdat hij de cover laat zien per artiest en album.

Bij zulke verzamel-cd's moet je even alle nummer van dat album selecteren en dan rechtermuisknop > Info. Dan krijg je een vraag of je alle items in 1 keer wilt bewerken waarop je Ja antwoordt.
Dan ga je naar het tabje Info en vul je bij Albumartiest: "VA" in (Wat zoals je waarschijnlijk zult weten voor Various Artists staat... Zodra je dan op OK drukt zul je zien dat je album weer eenmalig in de coverflow voorkomt zoals jij graag wilt.

Voor die 100 losse nummers heb je als het ware de zelfde oplossing als hierboven: Album van al die nummers instellen als: Losse Nummers (Of iets anders). En Albumartiest instellen als: VA. Op die manier heb je alle losse nummers ook als 1 album in je Coverflow...
Hier werkt dat dus helaas niet...

Bv: Artiest: Jan Smit - Album Artiest: VA - Album: No Album

En dat met diverse artiesten gedaan, waarvan het niet bij een album hoort. Krijg gewoon nog heel veel, per artiest, een cover.

Ik wil gewoon dat het lijkt of ze allemaal bij een album horen, maar iTunes houdt vast aan een cover per artiest :S

• THE_BASE
  • Niet online
Nyana schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:55:
In Ear is toch wel een must voor de meeste mensen. Als je ze eenmaal geprobeerd hebt, wil je niks anders.

Blijft een minpunt van Apple. Dit doet SE dan weer beter door meteen MDR-71's based van Sony mee te leveren bij hun mp3 -spelers/phones.

Edit:

Vandaag mn invisibleshield binnen gekregen. Helaas had ik na 1 dag al krasjes op de achterkant. Dus ben vanmiddag eerst wat uurtjes bezig geweest om die weg te polishen. Dus die zijn eraf. En nu zit het shield erop. Nu is en blijft ie krasvrij.

Wat ik wel verbetert vind is dat shieldzone nu ook 2 pompjes solution spray mee leveren waardoor het plaatsen van het shield veel makkelijker gaat. Dit was bij mn 5g shield nog niet zo.
Waar vind ik dat? >:)

Anoniem: 154400

Ik heb een probleem: ik wil een classic kopen ter aanvulling op mijn nano. Mijn Quicktime werkt echter niet meer naar behoren en daartoe doet itunes het dus ook niet. Zonder itunes geen ipod (dubieus). Dit heb ik met de nano kunnen ondervangen met 3rd party software (Anapod Explorer). maar dat heeft voor de classic momenteel nog geen nut omdat daar nog geen compatibility voor is.

Nu heb ik geprobeerd Quicktime opnieuw te installeren maar telkens geeft hij een foutmelding dat er een fout in de installatie is gekomen en wordt de boel afgesloten.

Iemand enig idee voor een oplossing. Herstellen naar een eerder herstelpunt werkt nl ook niet.

Ik hoop dat iemand hier de helpende hand kan bieden want ik wil graag die classic zsm kopen!

• Nyana

Nyana

Who?!

shieldzone.com

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
Anoniem: 154400 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 21:59:
Nu heb ik geprobeerd Quicktime opnieuw te installeren maar telkens geeft hij een foutmelding dat er een fout in de installatie is gekomen en wordt de boel afgesloten.
Je zou de exacte melding moeten noteren en dan met google zoeken of er iets over bekend is. Hier een vraag stellen zonder verdere informatie erbij is nogal zinloos.

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 12:53

yellow_feet

Opperwijsneus

Wie heeft er hier nog meer last van zoekgeraakte bestandjes in zijn apparaat? Ik heb een aantal nummers op het ding staan, die in heel iTunes nergens te bekennen zijn. Zelfde geld voor een aantal 'tv-shows' en 'muziekvideo's' die ik had 'omgezet' (in properties menu kan je dat aanvinken..). Verder kan je ook nog bij albums aangeven of het 'verzamel-albums' zijn of niet. Zou leuk zijn als je dat kon gebruiken om alles onder één cover te scharen (ipv de artiestnamen om te hoeven zetten in VA). Iemand al silliconskins getraceerd?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou leuk zijn als je dat kon gebruiken om alles onder één cover te scharen (ipv de artiestnamen om te hoeven zetten in VA).
Album artist op VA zetten.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 20:43
Je kunt de classic dus gewoon als harde schijf gebruiken. Ik ben van plan om er 1 te gaan kopen en ik heb ongeveer 2500 songs wat neer komt op 10 gig aan muziek (en nog wat videos). Ik ben van plan om de overgebleven 60 gig te gebruiken als dataopslag. Maar dan is het wel even belangrijk om te weten hoeveel mb per seconde er door de schijf kan gaan.. Kan iemand dit even testen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:25
Vanmiddag wat data erheen gepompt en dat ging met rond de 15MB per seconde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat werkt dus niet, elke artiest houdt een eigen cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:33
Is een bekende bug, wordt in het nano topic meer over gesproken.
In iTunes klopt het bij mij ook (dus het is wel goed ingesteld), en in album view werkt het ook goed, maar in coverflow dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

StanTheMan schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:14:
Is een bekende bug, wordt in het nano topic meer over gesproken.
In iTunes klopt het bij mij ook (dus het is wel goed ingesteld), en in album view werkt het ook goed, maar in coverflow dus niet...
En als je ook aanvinkt dat het een verzameling is? Ik heb er geen last van, een verzamel CD (Slam 40 bijvoorbeeld, met verschillende artiesten) geef ik gewoon VA als Album Artist, en ik zeg dat het een compilation is. In Coverflow heb ik dan 1 afbeelding voor die CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:46

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier ook mensen die via Apple hebben besteld en meer dan twee weken moeten wachten. Ik krijg de mijne pas eind sept binnen :(

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 22:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Anoniem: 124681 schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:21:
[...]

En als je ook aanvinkt dat het een verzameling is? Ik heb er geen last van, een verzamel CD (Slam 40 bijvoorbeeld, met verschillende artiesten) geef ik gewoon VA als Album Artist, en ik zeg dat het een compilation is. In Coverflow heb ik dan 1 afbeelding voor die CD :)
in iTunes? en/of op je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jah, dat lukt me wel. Maar voor elke artiest heb ik dan nog steeds een cover.

Terwijl je zou denken als je alle losse nummers No Album en Various Artist (bij albumartiest) noemt, één cover krijgt... zowel op iPod als iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Misschien komt het omdat je nummers eerst los stonden enallemaal eigen cover hebben gekregen.. als je nu zegt dat het bij elkaar hoort.. weet niet of iTunes dan de oude covers verwijderd en er 1 nieuwe voori n de plaats doet. Als je alle covers mt de hand weghaalt en dan zoekt op nieuwe?

en in opties bij iPod/iTunes.. groepeer verzamelingen / gebruik compilaties..etc?

[ Voor 12% gewijzigd door kaassouffle op 16-09-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
THE_BASE schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 21:53:
[...]

Hier werkt dat dus helaas niet...

Bv: Artiest: Jan Smit - Album Artiest: VA - Album: No Album

En dat met diverse artiesten gedaan, waarvan het niet bij een album hoort. Krijg gewoon nog heel veel, per artiest, een cover.

Ik wil gewoon dat het lijkt of ze allemaal bij een album horen, maar iTunes houdt vast aan een cover per artiest :S
Je zegt dat het in iTunes ook niet werkt... Of wel? Want het werkt hier gewoon hoor.

Voorbeeld van een los nummer van mij:
Naam: Time and Space (Warp Brothers Remix)
Artiest: Pep 'n Up
Albumartiest: VA
Album: Losse Nummers

Heb je bij Album wel iets ingevoerd?
Want ik heb al mijn losse nummers voorzien van:

En die staan nu keurig netjes onder 1 album cover in Coverflow...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Saeverix schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:26:
[...]

Je zegt dat het in iTunes ook niet werkt... Of wel? Want het werkt hier gewoon hoor.

Voorbeeld van een los nummer van mij:
Naam: Time and Space (Warp Brothers Remix)
Artiest: Pep 'n Up

Heb je bij Album wel iets ingevoerd?
Want ik heb al mijn losse nummers voorzien van:

En die staan nu keurig netjes onder 1 album cover in Coverflow...
Hier screenshotjes, van hoe ik het heb... Ik heb op de een of andere manier wel veel minder albumcovers, maar toch nog meer dan 1 voor al die losse nummers.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/b62b1540e8a803db386299732f4752662g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/0dfe29d0a291d189e41f3696eb7911e12g.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 16-09-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

probleem is dat de ipod je nummers alleen rangschikt op artiest met coverflow en er dus meerdere keren hetzelfde album verschijnt bij een album met meerdere artiesten
in itunes kan je je nummers ook op album rangschikken met coverflow, waardoor je geen dubbele albums tegenkomt
het lijkt me meer dan logisch dat covers in coverflow gerangschikt horen te worden op album, foutje van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

THE_BASE schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:43:
[...]

Hier screenshotjes, van hoe ik het heb... Ik heb op de een of andere manier wel veel minder albumcovers, maar toch nog meer dan 1 voor al die losse nummers.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij opties 'groepeer verzamelingen' aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
airliner schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:16:
probleem is dat de ipod je nummers alleen rangschikt op artiest met coverflow en er dus meerdere keren hetzelfde album verschijnt bij een album met meerdere artiesten
in itunes kan je je nummers ook op album rangschikken met coverflow, waardoor je geen dubbele albums tegenkomt
het lijkt me meer dan logisch dat covers in coverflow gerangschikt horen te worden op album, foutje van apple
Helder. Meer kan ik niet zeggen. Ik hoop alleen dat Apple een functie aanpast dat je wel op album kan sorteren, dan gaat Cover Flow ook wat sneller!

En die screensaver blijft irritant, vooral ook omdat het alleen am/pm-tijd doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 20:43
Brad Pitt schreef op zondag 16 september 2007 @ 03:51:
Vanmiddag wat data erheen gepompt en dat ging met rond de 15MB per seconde.
Ow.. Dat is ruim voldoende.. Mijn externe harde schijf van lacie zit op 22 mb dus dat valt me reuze mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, ik weet al hoe het komt. Ik sorteer in iTunes ook op Album Artist. De column Artist heb ik uitgevinkt. Als je dat doet, heb je precies hoe je het wilt hebben denk ik ;)

EDIT: dan is het in iTunes dus in orde, als de coverflow functie op de iPod alleen maar op artiest kan sorteren blijf je dat probleem houden, maar daar weet ik niets van, heb geen iPod.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 16-09-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
THE_BASE schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:34:
[...]

Helder. Meer kan ik niet zeggen. Ik hoop alleen dat Apple een functie aanpast dat je wel op album kan sorteren, dan gaat Cover Flow ook wat sneller!

En die screensaver blijft irritant, vooral ook omdat het alleen am/pm-tijd doet!
Maar is het in iTunes zelf wel goed dan? Want ik begreep uit je post hierboven dat het in iTunes ook niet onder één cover kwam...
Dat de iPod een andere manier van sorteren had las ik net ook in een ander topic...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Saeverix schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:44:
[...]

Maar is het in iTunes zelf wel goed dan? Want ik begreep uit je post hierboven dat het in iTunes ook niet onder één cover kwam...
Dat de iPod een andere manier van sorteren had las ik net ook in een ander topic...
Ik had een afspeellijst van enkel albums, en dat gaat uiteraard goed.

Nu heb ik bij alle muziek gesorteerd op album, dan heb je maar 1 album zonder hoes. Kun je eventueel zelf nog wat voor maken.

En op m'n iPod blijft hij natuurlijk sorteren op artiest, dus dat verhelp je niet zomaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
thecompany schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:41:
[...]
Ow.. Dat is ruim voldoende.. Mijn externe harde schijf van lacie zit op 22 mb dus dat valt me reuze mee!
Sterker nog, ik maakte een foutje, het is zelfs 20MB/sec. Vond ik ook alleszins acceptabel!

Dit geldt natuurlijk voor grote bestanden hè, niet 1000 files van 1KB sturen zal zal langer duren dan 1 file van een megabyte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:25:
[...]

Sterker nog, ik maakte een foutje, het is zelfs 20MB/sec. Vond ik ook alleszins acceptabel!

Dit geldt natuurlijk voor grote bestanden hè, niet 1000 files van 1KB sturen zal zal langer duren dan 1 file van een megabyte ;)
Hoe meet je die snelheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja, in Vista zie je het automatisch tijdens kopieëren van bestanden (als je dat openklapt dan) en onder XP zou je bijvoorbeeld Directory Opus kunnen gebruiken (ex-Amiga users kennen dat sowieso ;)) of bijv. gewoon een stopwatch 8) Van andere OS'en heb ik nul verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:01:
[...]

Mja, in Vista zie je het automatisch tijdens kopieëren van bestanden (als je dat openklapt dan) en onder XP zou je bijvoorbeeld Directory Opus kunnen gebruiken (ex-Amiga users kennen dat sowieso ;)) of bijv. gewoon een stopwatch 8) Van andere OS'en heb ik nul verstand.
Hmm, Vista heb ik in de prullenbak gesmeten. Zit sinds een week op een iMac :D

Anyway, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb ook mijn 80GB Black binnen, en alhoewel ik niet bepaald Apple fan ben, is het met de recente prijsverlaging wel duidelijk de beste speler met dat formaat hd (mijn mening hoor ;) ). Het enige probleem waar ik nu nog mee rotzooi is het feit dat mijn compilatie instellingen niet goed werken. Ik heb er op dit moment iets van 7000 nummers op staan, waarvan iets van 1300 aan compilatie nummers. Het gevolg is dat ik een enorme lijst artiesten heb, maar bij settings kan ik enkel instellen of ik compilaties in mijn muziek/main folder kan vinden. Waar is de instelling om die artiesten weg te krijgen, wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door Jukebox126 op 16-09-2007 22:27 . Reden: Uhm heb een iets ander probleem als ZoRro, namelijk dat mijn coverflow het wel goed doet, maar mijn compilatie-artiesten niet verdwijnen uit de artiesten lijst. Zo misschien iets duidelijker... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
Jukebox126 schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:07:
Ik heb ook mijn 80GB Black binnen, en alhoewel ik niet bepaald Apple fan ben, is het met de recente prijsverlaging wel duidelijk de beste speler met dat formaat hd (mijn mening hoor ;) ). Het enige probleem waar ik nu nog mee rotzooi is het feit dat mijn compilatie instellingen niet goed werken. Ik heb er op dit moment iets van 7000 nummers op staan, waarvan iets van 1300 aan compilatie plaatjes. Het gevolg is dat ik een enorme lijst artiesten heb, maar bij settings kan ik enkel instellen of ik compilaties in mijn muziek/main folder kan vinden. Waar is de instelling om die artiesten weg te krijgen, wat zie ik over het hoofd?
Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem. Albumartiest wijzigen naar VA helpt bij mij helemaal niks |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 15:03
Zit er geen hoesje meer bij als je de iPod Classic koopt?
Inhoud van de verpakking

* • iPod classic
* • Koptelefoon
* • USB 2.0-kabel
* • Dock-adapter
* • Beknopte handleiding
EDIT:

Werkt dit product goed?

http://store.apple.com/Ap...D?mco=9467AE2D&nplm=TH635

Of raden jullie toch de Invisible Shield aan? (kijk een beetje op tegen het aanbrangen, ben daar niet zo precies in namelijk!)

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 16-09-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb voor m'n Classic een Invisible Shield besteld, maar dan alleen voor de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

ik heb de invisibleshield juist gekocht voor de uber besmettelijke achterkant van de classic.

Heb trouwens een ipod video hoesje geprobeerd om mn classic. en dit zit dus veel te ruim.
Gewoon wachten op iPod Classic cases als je er 1 wilt.

Invisibleshield:

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/9913/untitled2be6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/7782/untitled1ef6.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Nyana op 16-09-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen jullie wat foto's posten als je dat spul erop hebt zitten? Ben erg benieuwd, het ziet er goed uit, maar ervaringen van jullie zeggen mij meer dan de promo filmpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jammer dat ze volgens mij nergens iPods verkopen met die dingen eral op, zou graag wat extra betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nee, maar voor € 6,50 kan je toch weinig overkomen lijkt me zo 8)7

Ik ga ze in ieder geval bestellen als ik besluit een Classic te kopen ipv. Touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

Nyana schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:20:
ik heb de invisibleshield juist gekocht voor de uber besmettelijke achterkant van de classic.

Heb trouwens een ipod video hoesje geprobeerd om mn classic. en dit zit dus veel te ruim.
Gewoon wachten op iPod Classic cases als je er 1 wilt.
Heb je wel een hoesje van Ipod video 30GB? Ik dacht dat de 30GB maar een 0,5 milimeter dikker was dan de classic 80GB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
THE_BASE schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:48:
[...]

Ik had een afspeellijst van enkel albums, en dat gaat uiteraard goed.

Nu heb ik bij alle muziek gesorteerd op album, dan heb je maar 1 album zonder hoes. Kun je eventueel zelf nog wat voor maken.

En op m'n iPod blijft hij natuurlijk sorteren op artiest, dus dat verhelp je niet zomaar!
Ja ok, dan is mijn uitleg in ieder geval goed geweest :)
Het is nu dus een kwestie van wachten op Apple voor een update die je de mogelijkheid geeft een sorteeroptie in te stellen.

Ohja en voor de discussie hierboven... Invisible Shield is de bom! Ik gebruik het zelf als sinds mijn eerste iPod. Alle iPods weer voor goed geld kunnen verkopen dankzij dat spul. Volledig krasloos verkoopt goed 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Saeverix op 17-09-2007 00:15 ]

Chookity-pok

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.