er zit in de cover op de photo een video 5.5G dus weet niet of ie speciaal voor de Classic is..Anoniem: 152601 schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:14:
Iemand ervaring met deze cases:
http://cgi.ebay.nl/Leathe...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Dat aluminium van de Classic voelt toch heeel anders aan dan dat Invisible Shield? Voor de achterkant lijkt het me een goed idee, maar de voorkant lijkt mij er niet mooier op te worden?! Of heb ik het helemaal mis?Saeverix schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:13:
[...]
Ja ok, dan is mijn uitleg in ieder geval goed geweest
Het is nu dus een kwestie van wachten op Apple voor een update die je de mogelijkheid geeft een sorteeroptie in te stellen.
Ohja en voor de discussie hierboven... Invisible Shield is de bom! Ik gebruik het zelf als sinds mijn eerste iPod. Alle iPods weer voor goed geld kunnen verkopen dankzij dat spul. Volledig krasloos verkoopt goed
Helemaal eens. Ik vind het leuk spul, maar het wordt er niet mooier op!bdu schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:42:
[...]
Dat aluminium van de Classic voelt toch heeel anders aan dan dat Invisible Shield? Voor de achterkant lijkt het me een goed idee, maar de voorkant lijkt mij er niet mooier op te worden?! Of heb ik het helemaal mis?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
voor de 5.5G is het een must, ivm krassen op de frontcase. De folie glimt en de frontcase zelf van origine ook. Dat is niet het geval bij de classic lijkt me. Die gaat dan ineens ook glimmen. Maar tegen krassen in het screen venster lijkt het me toch wel nodig.
Even storen, mn pa wil graag een classic aanschaffen maar vraagt zich af of hij via een docking station zn music playlist op de tv kan toveren. Weet iemand dit?
Dat is persoonlijk... Ik houdt liever alles krasvrij, dus heb een full body shield besteld.
Chookity-pok
Same here. Benieuwd hoe lang het duurt eer het hier is. Op de site staat twee a drie weken. Da's lekker, moet ik hem dus twee weken laten liggen
Heb hem een paar keer gewoon rustig neergelegd en er zitten al krasjes op. Onbegrijpelijk dat ze zoiets nu nog steeds zo maken. Maar goed, je koopt het toch wel, like they care ;-)
Heb hem een paar keer gewoon rustig neergelegd en er zitten al krasjes op. Onbegrijpelijk dat ze zoiets nu nog steeds zo maken. Maar goed, je koopt het toch wel, like they care ;-)
Nickname does not reflect reality
Heb daar een beetje een verdeelde mening over. aan de ene kant: het is een gebruiksvoorwerp. Who cares of er krasjes op komen maar aan de andre kant, je betaald er 3/400 euro voor dus wil je er voorzicht mee doen en als je hem dan alleen met neerleggen al krasjes bezorgt is dat natuurlijk waardeloos.
Er bestaan AV-kabels voor de ipod. Die splitsen de output in 3 tulpjes (geel, rood en wit).Pixxa schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:29:
Even storen, mn pa wil graag een classic aanschaffen maar vraagt zich af of hij via een docking station zn music playlist op de tv kan toveren. Weet iemand dit?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
krassen op de voorkant vallen reuze mee, vandaar dat ik liever een scherm en achterkant bescherming zou nemen.. maar okee.. eerst maar eens een kopen
wacht nog ff tot ze ze bij de bijenkorf of V&D hebben, krijg ik 15% korting, scheelt toch weer
Maar dan zie je niet je muziek lijsten op de TV.mOrPhie schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:06:
[...]
Er bestaan AV-kabels voor de ipod. Die splitsen de output in 3 tulpjes (geel, rood en wit).
Je kunt alleen video's bekijken dan.
Zo zit het in ieder geval met mijn docking station.
Bah dat is erg jammerNederB schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:34:
[...]
Maar dan zie je niet je muziek lijsten op de TV.
Je kunt alleen video's bekijken dan.
Zo zit het in ieder geval met mijn docking station.
Aangezien ik mijn 30gb video vervangen heb door de 80 gb weet ik wel cker dat het om een 30gb hoesje ging ja. die halve mm scheelt in cc's natuurlijk vrij veel.Anoniem: 102013 schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:23:
[...]
Heb je wel een hoesje van Ipod video 30GB? Ik dacht dat de 30GB maar een 0,5 milimeter dikker was dan de classic 80GB,
Het invisible shield maakt hem niet mooier. En idd zou alleen de achterkant genoeg zijn. Aangezien de allu front vrijwel krasvast is mits je er geen sleutels ofzow bij doet. Daarbij kan je het er altijd nog afhalen. Persoonlijk vind ik het ook niet lelijk. zeker niet i.v.m. een case want die maakt hem ook nog is een stuk groter. Maar dit is zoals altijd persoonlijk.
Van mij is ook nog niet binnen. Zodra mijn iPod er morgen is ga ik eerst de achterkant afplakken met plakbandBrad Pitt schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:58:
Same here. Benieuwd hoe lang het duurt eer het hier is. Op de site staat twee a drie weken. Da's lekker, moet ik hem dus twee weken laten liggen![]()
Misschien niet de mooiste oplossing, maar ach het is maar voor 2/3 weken...
Dan ben ik tot die tijd ook krasvrij
Chookity-pok
Mensen het is een gebruiksvoorwerp, alsjeblieft wat een overdreven gedoe kom je hier toch tegenSaeverix schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:49:
[...]
Van mij is ook nog niet binnen. Zodra mijn iPod er morgen is ga ik eerst de achterkant afplakken met plakband
Misschien niet de mooiste oplossing, maar ach het is maar voor 2/3 weken...
Dan ben ik tot die tijd ook krasvrij

Dat is een auto ook. Toch word ik he-le-maal para als een of andere wanker zijn voeten tegen m'n dashboard zet. De een is wat zuiniger op zijn spullen dan een ander. So what? Dat de een de krassen niet deert is prima. Als een ander daar niet tegen kan, ook prima.
Nickname does not reflect reality
Een auto vergelijken met een mp3 speler van 250/350 euro is toch wat anders imo.Brad Pitt schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:55:
Dat is een auto ook. Toch word ik he-le-maal para als een of andere wanker zijn voeten tegen m'n dashboard zet. De een is wat zuiniger op zijn spullen dan een ander. So what? Dat de een de krassen niet deert is prima. Als een ander daar niet tegen kan, ook prima.
En ik ben ook zuinig, maar om nou 3 weken rond te lopen met verband onder je iPod omdat je bang bent om een krasje op te lopen...
Overdrijven is ook een vak!
Anoniem: 124681
Zullen we het weer over de iPod hebben?
Weet iemand waar ze de iPod classic op voorraad hebben? Ik ben benieuwd naar de kleuren in het echt, dat is altijd moeilijk te beoordelen.
Weet iemand waar ze de iPod classic op voorraad hebben? Ik ben benieuwd naar de kleuren in het echt, dat is altijd moeilijk te beoordelen.
Lol neem gewoon goede garantie en dan haal je na een jaar weer een nieuwe - krasvrije- iPod.
Zoals ik, ik had de U2 iPod, zo'n hele oude zwart wit scherm enzo. Toen kreeg ik door de Dixons garantie een gloednieuwe iPod 5G
Dusja op mag ie gaan van mij, dan kan je na een tijd iig een nieuwe halen...
Zoals ik, ik had de U2 iPod, zo'n hele oude zwart wit scherm enzo. Toen kreeg ik door de Dixons garantie een gloednieuwe iPod 5G
Dusja op mag ie gaan van mij, dan kan je na een tijd iig een nieuwe halen...
Ik weet niet of ze bij A-Mac de classic alweer op voorraad hebben, maar ze hebben wel van elke kleur een demomodel zodat je er even in het echt mee kunt spelenAnoniem: 124681 schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:28:
Zullen we het weer over de iPod hebben?![]()
Thx, dan weet ik waar ik heen gaRox_NL schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:28:
[...]
Ik weet niet of ze bij A-Mac de classic alweer op voorraad hebben, maar ze hebben wel van elke kleur een demomodel zodat je er even in het echt mee kunt spelen.
Anoniem: 233632
Grote problemen!
Ik wil graag de Ipod Classic 80GB maar ik kan maar niet kiezen; zwart of zilver.
Iemand een paar foto's waarmee ik kan vergelijken ofzo?
Ik wil graag de Ipod Classic 80GB maar ik kan maar niet kiezen; zwart of zilver.
Whaha, dat is toch simpel: black ;-)Anoniem: 233632 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:26:
Grote problemen!
www.appleinsider.com of www.engadget.com
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Anoniem: 42080
Ik zeg sexy silver! Heb em gisteren sinds gisteren en het apparaat is erg stylish. Heb hiervoor de zwarte 5,5 G iPod Video gehad en nee, lak kan niet meer. Maarja, dit is puur een kwestie van smaak.Anoniem: 233632 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:26:
Grote problemen!
Hier word ik wijzer van 
De ene zegt zwart en de ander wit. Ik neig eerlijk gezegt naar wit toe.
Ik heb van het weekend een Ipod Classic 80GB gekocht. Prachtig ding en ook het menu vind ik super werken.
Het is echter mijn eerste Ipod en ik vind toch echt de geluidskwaliteit erg tegenvallen. Ik had altijd een Iaudio X5 in combinatie met een paar redelijke Sony doppies, maar daar komt toch echt een veel "zwaarder" en "voller" geluid uit. Nu komt dit vooral door de betere EQ opties van de X5. Nu is alleen de vraag in hoeverre een betere koptelefoon dit verschil weer kan opheffen? Wat meer bass vind ik toch echt een must... Eigenlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld in de Ipod...
Kan een wereld van verschil zijn. Sennheiser CX 300 bijv, zijn echt super.ezeedijk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:36:
Nu is alleen de vraag in hoeverre een betere koptelefoon dit verschil weer kan opheffen? Wat meer bass vind ik toch echt een must... Eigenlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld in de Ipod...
http://store.apple.com/Ap...D?mco=14973190&nplm=BC797
Ja, ik had een zwarte besteld, maar nu ik ze in werkelijkheid heb gezien moet ik zeggen dat de zilveren (of naja witte) er ook wel erg goed uit ziet! Ik vind alleen het witte scrollwheel een beetje lelijk er op staan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bij een collega met een 5G zie ik ook dat het witte snel vies wordt. De zwarte vind ik al met al toch wel iets strakker, en oogt ook wel chique met het contrasterende glimmende zilver aan de achterkant!!Anoniem: 233632 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:30:
Hier word ik wijzer van
Toch is dit echt een moeilijke keuze.... Koop je er toch gewoon twee?

Hmmm, die zijn ook nog wel betaalbaar...Als de bass hier van goed is, is dit misschien het proberen waard! Toch heel erg zonde van die beroerde EQ van de Ipod. Ik snap niet dat Apple hier niks aan doet...Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:39:
[...]
Kan een wereld van verschil zijn. Sennheiser CX 300 bijv, zijn echt super.
Betaal jij ze voor me?ezeedijk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:40:
[...]
Ja, ik had een zwarte besteld, maar nu ik ze in werkelijkheid heb gezien moet ik zeggen dat de zilveren (of naja witte) er ook wel erg goed uit ziet! Ik vind alleen het witte scrollwheel een beetje lelijk er op staan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bij een collega met een 5G zie ik ook dat het witte snel vies wordt. De zwarte vind ik al met al toch wel iets strakker, en oogt ook wel chique met het contrasterende glimmende zilver aan de achterkant!!![]()
Toch is dit echt een moeilijke keuze.... Koop je er toch gewoon twee?
Heb je al wel de verschillende EQ presets gevonden? De Senheiser CX300 in-ear oordoppen zijn inderdaad erg goed, ik gebruik ze zelf ook!ezeedijk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:43:
[...]
Hmmm, die zijn ook nog wel betaalbaar...Als de bass hier van goed is, is dit misschien het proberen waard! Toch heel erg zonde van die beroerde EQ van de Ipod. Ik snap niet dat Apple hier niks aan doet...
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 87506
Ik heb de classic ook besteld, en als het goed is komt die een dezer dagen binnen! Maar wie is er nog meer geïnteresseerd in deze case? Zodat we de verzendskosten kunnen verdelen!Anoniem: 152601 schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:14:
Iemand ervaring met deze cases:
http://cgi.ebay.nl/Leathe...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Je krijgt er ook nog 3 beschermlaagjes bij, voor de voor- en achterkant en het click wheel.
Anoniem: 128940
Ik heb een vraagje over het kopen van een Ipod in het buitenland.
Ik ga namelijk over 2 weken naar Australië en wil daar een nieuwe Ipod kopen.
Hij kost daar in de officiële store 350 dollar wat 195 euro is.
Wat een koopje is zeker als je mee rekent dat ik mijn huidige al heb verkocht voor 100 dus 95 euro voor een 80GB ipod classic is niet veel. MAar kan dit zomaar? zijn er problemen te verwachten.
Wat een koopje is zeker als je mee rekent dat ik mijn huidige al heb verkocht voor 100 dus 95 euro voor een 80GB ipod classic is niet veel. MAar kan dit zomaar? zijn er problemen te verwachten.
350 Australian dollars = 212.04398 Euros
Is niet dezelfde dollar als de Amerikaanse
.
Is niet dezelfde dollar als de Amerikaanse
Boven de 50 euro meen ik (buiten de EU) moet je import betalen. Dus boven die 195 euro mag je dan nog is een bedrag van rond de 100 euro betalen. Als het niet meer is.Anoniem: 128940 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:26:
Ik heb een vraagje over het kopen van een Ipod in het buitenland.
Na een powerbook en iMac dan eindelijk ook maar eens een iPod gekocht, 80 gb classic zeer hip ding, alleen een klein probleem. Ik heb er 9000 liedjes op staan, bijna allemaal albums op een aantal verzamel cd's. In iTunes staan deze verzamel cd's gewoon onder compilaties, zodat er onder artiesten geen 400 artiesten komen maar het overzichtelijke aantal van 98. Nu zou ik dit graag ook op mijn iPod willen hebben maar kan hier nergens een optie voor vinden.
Daarnaast komt er voor elk lied dat op een verzamel cd staat een aparte instantie in de coverflow van mijn iPod, i.t.t. mijn iTunes waar dit wel allemaal netjes is. Nu heb ik na wat google de oplossing gevonden. Als je de info van één niet bekijkt kan je de sorting invullen en dan kan je bij Album Artist Sorting Various Artists invullen en dan schijnt het te werken, maar om dit voor 1000 liedjes een voor een te doen zie ik ook niet zitten, is er misschien een 3rd party tool dit wel in een keer kan voor een rits liedjes?
Daarnaast komt er voor elk lied dat op een verzamel cd staat een aparte instantie in de coverflow van mijn iPod, i.t.t. mijn iTunes waar dit wel allemaal netjes is. Nu heb ik na wat google de oplossing gevonden. Als je de info van één niet bekijkt kan je de sorting invullen en dan kan je bij Album Artist Sorting Various Artists invullen en dan schijnt het te werken, maar om dit voor 1000 liedjes een voor een te doen zie ik ook niet zitten, is er misschien een 3rd party tool dit wel in een keer kan voor een rits liedjes?
Niet als je de iPod in je handbagage doet zonder vepakking, dan kunnen ze nooit aantonen dat je het ding niet al had.Nyana schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:58:
[...]
Boven de 50 euro meen ik (buiten de EU) moet je import betalen. Dus boven die 195 euro mag je dan nog is een bedrag van rond de 100 euro betalen. Als het niet meer is.
Wat een vrouwenlogica trouwens, "dat ik mijn huidige al heb verkocht voor 100 dus 95 euro voor een 80GB ipod"
Hehe inderdaad, die oude iPod kreeg ie toen gratis ofzoHyperioN. schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:28:
[...]
Niet als je de iPod in je handbagage doet zonder vepakking, dan kunnen ze nooit aantonen dat je het ding niet al had.
Wat een vrouwenlogica trouwens, "dat ik mijn huidige al heb verkocht voor 100 dus 95 euro voor een 80GB ipod"
Ik heb nog een vraagje. Is er al een Nederlandse review van de Classic of Nano. Die Engelse reviews volg ik namelijk niet zo
Ja, die heb ik wel gevonden, maar echt heel erg geweldig vind ik ze niet hoor. Vooral de bass gaat heel erg snel vervormen. De Ipod heeft wel een mooi helder geluid, mooier denk ik nog wel dan mijn oude speler, maar hij mist zeg maar een beetje "de kracht" achter het geheel. Toch een heel erg mooi apparaat. Nu nog zorgen dat ik al mijn muziek een beetje fatsoenlijk in Itunes krijg.Tourniquet schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:47:
[...]
Heb je al wel de verschillende EQ presets gevonden? De Senheiser CX300 in-ear oordoppen zijn inderdaad erg goed, ik gebruik ze zelf ook!
EQ moet je bij iPod gewoon op normaal laten staan. Dan heb je het beste geluid. Ik heb zelf de CX300 en ook Shure E4g's liggen. Met de CX300 vind ik dat er zeker genoeg bass in zit. Wat mij betreft net teveel zelfs. maar op de fiets is dit niet erg. Thuis luister ik liever met de Shure's.ezeedijk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:46:
[...]
Ja, die heb ik wel gevonden, maar echt heel erg geweldig vind ik ze niet hoor. Vooral de bass gaat heel erg snel vervormen. De Ipod heeft wel een mooi helder geluid, mooier denk ik nog wel dan mijn oude speler, maar hij mist zeg maar een beetje "de kracht" achter het geheel. Toch een heel erg mooi apparaat. Nu nog zorgen dat ik al mijn muziek een beetje fatsoenlijk in Itunes krijg.
maak er 450 euro van de regels zijn veranderd. was tijdje terug in kassa als item.Nyana schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:58:
[...]
Boven de 50 euro meen ik (buiten de EU) moet je import betalen. Dus boven die 195 euro mag je dan nog is een bedrag van rond de 100 euro betalen. Als het niet meer is.
tot 450 euro mag je meenemen
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Anoniem: 206805
heb inmiddels de software versie 1.0.1 op de classic geinstalleerd onder windows xp maar dat was nog niet eenvoudig bij mij althans.
zodra ik de nieuwe software via itunes wilde installeren koppelde die de ipod los, en bleef de installatie zoeken naar het apparaat.
uit pure ellende heb ik toen de usb eruit gehaald en er direct weer ingestopt en toen pas werd de software geinstalleerd...niet erg professioneel maar tis wel gelukt...
zodra ik de nieuwe software via itunes wilde installeren koppelde die de ipod los, en bleef de installatie zoeken naar het apparaat.

Wat vaag dat op de ene pagina ze met korting worden geleverd, en op de andere niet...Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:39:
[...]
Kan een wereld van verschil zijn. Sennheiser CX 300 bijv, zijn echt super.
Don't live for pleasure, make life your treasure
Viel mij ook al op ja, ik kwam er bij toeval achter omdat ik in de store gewoon zocht op CX-300. Zo speciaal is die aanbieding overigens niet:Stormbringer schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:29:
[...]
Wat vaag dat op de ene pagina ze met korting worden geleverd, en op de andere niet...
pricewatch: Sennheiser CX300 (In-Ear, Zilver)
pricewatch: Sennheiser CX300 (In-Ear, Zwart)
Ik was ook van plan om in het buitenland een iPod classic te kopen, dus ik heb even op de site van de douane gekeken:Dutchzilla schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:44:
[...]
maak er 450 euro van de regels zijn veranderd. was tijdje terug in kassa als item.
Voor goederen onder de 350 euro kan je nog een speciaal reizigerstarief betalen:Apparaat bedoeld voor eigen gebruik
Als u een apparaat meeneemt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie, en dat apparaat is bedoeld voor eigen gebruik, dan hoeft u geen belasting te betalen als het apparaat niet meer waard is dan € 175. Is het aanschafbedrag hoger, dan betaalt u over het hele bedrag belasting. Die belasting zijn douanerecht, en omzetbelasting. Hoeveel belasting u betaalt is afhankelijk van het soort apparaat en de waarde van het apparaat.
http://www.douane.nl/part...bagage-18.html#P276_24345
geen crossposts

[ Voor 162% gewijzigd door Daedalus op 19-09-2007 17:22 ]
Oh daarom moest ik afgelopen vrijdag op mn HDDVD box HEROES 18 euro import betalenDutchzilla schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:44:
[...]
maak er 450 euro van de regels zijn veranderd. was tijdje terug in kassa als item.

Echt geen 450 euro... Misschien binnen de EU maar niet erbuiten.
back ontopic
Als ik deze foto zo zie: http://www.ipodclassicreview.com/images/review7.jpg
Is de Ipod Classic best een dikkerd. Of lijkt dat maar zo en valt dat best mee?
Ik begin nu namelijk wel te twijfelen of ik niet beter af ben met een Nano. Aangezien er op me PC geeneens 80gb muziek en video's kan.
Ik begin nu namelijk wel te twijfelen of ik niet beter af ben met een Nano. Aangezien er op me PC geeneens 80gb muziek en video's kan.
Ik neem aan dat je die hebt laten versturen, of ben je die boxset zelf op gaan halen?Nyana schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:35:
Oh daarom moest ik afgelopen vrijdag op mn HDDVD box HEROES 18 euro import betalen![]()
Echt geen 450 euro... Misschien binnen de EU maar niet erbuiten.
Weet iemand of er al zo'n soort hoes te koop is, wat ook bij de 5.5G Video zat? Ik wil gewoon zo'n simpel hoesje, niet een of andere case o.i.d.
edit: Heb iets gevonden van Waterfield Designs: http://www.sfbags.com/pro...acket/ipodsuedejacket.htm
Helaas een beetje veel verzendskosten voor zo'n hoesje..
edit: Heb iets gevonden van Waterfield Designs: http://www.sfbags.com/pro...acket/ipodsuedejacket.htm
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 87506 op 19-09-2007 18:00 ]
De 80gb is dunner dan de 160gb, waarschijnlijk is dit de 160gb versie.Anoniem: 233632 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:45:
Als ik deze foto zo zie: http://www.ipodclassicreview.com/images/review7.jpg
Uit de VS laten versturen ja.BurningSheep schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:46:
[...]
Ik neem aan dat je die hebt laten versturen, of ben je die boxset zelf op gaan halen?
Back Ontopic
Heeft iemand dan een foto van de 80gb op die manier genomen en van de Nano op die manier genomen? Kan ik nog ff vergelijkenBurningSheep schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:52:
[...]
De 80gb is dunner dan de 160gb, waarschijnlijk is dit de 160gb versie.
Misschien eerst het forum doorlezen voor je vragen gaat stellenAnoniem: 233632 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:57:
[...]
Heeft iemand dan een foto van de 80gb op die manier genomen en van de Nano op die manier genomen? Kan ik nog ff vergelijken
Click
Click
Nee, maar wel een foto van een 1G nano met de 80GB Classic:Anoniem: 233632 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:57:
[...]
Heeft iemand dan een foto van de 80gb op die manier genomen en van de Nano op die manier genomen? Kan ik nog ff vergelijken
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Foto van de Nano zit er niet bij.. ik doorzoek nog wel ff het Nano-topicNyana schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:04:
[...]
Misschien eerst het forum doorlezen voor je vragen gaat stellen![]()
Click
Click
Anoniem: 42080
Ben ook op zoek naar een simpel suede hoesje zoals die "vroeger" werd meegevelerd. Heb uit wanhoop maar iPod Socks gehaald.Anoniem: 87506 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:47:
Weet iemand of er al zo'n soort hoes te koop is, wat ook bij de 5.5G Video zat? Ik wil gewoon zo'n simpel hoesje, niet een of andere case o.i.d.
Beetje jammer dat zoiets simpels hier niet makkelijk te verkrijgen is.
Op MP kun je de hoesjes die bij de 5.5 G zitten aanschaffen voor 5 eu. Goed alternatief !
Marktplaats
Marktplaats
[ Voor 16% gewijzigd door carfreak02 op 19-09-2007 22:38 ]
Anoniem: 102013
Heeft iemand de ipod classic icm met een wekker? Ik heb namelijk de AJ300D van philips, maar de wekker functie met de Ipod werkt niet. De wekkerradio zet de ipod wel aan, maar hij speelt niets af.
Waar? Heb je een link die je mij zou kunnen mailen? .. heb em gevonden..carfreak02 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:37:
Op MP kun je de hoesjes die bij de 5.5 G zitten aanschaffen voor 5 eu. Goed alternatief !
Marktplaats
[ Voor 5% gewijzigd door bdu op 20-09-2007 15:48 ]
Heb al veel gelezen hier op GoT, en met het gevaar dat ik word verwezen naar een andere topic of post, stel ik toch men vragen hier.
Sommige zijn al ter sprake gekomen, maar niet duidelijk genoeg beantwoord naar mijn gevoel.
Ik zou graag een Ipod Classic 160gb aankopen, maar zit nog met dit:
- Kan je de Ipod Classic 160gb aan je TV hangen, en zo de playlist bekijken? (Geen video, maar muziek) En zo dus met een remote door je muziek bladeren?
Voorlopig gevonden: Neen blijkbaar, enkel aan de tv hangen voor video, maar niet voor muziek. Zou dit opgelost kunnen worden in de toekomst?
- Kan ik mijn playlists van winamp (m3u en pls) door een of andere manier importeren in itunes?
Ik zal straks itunes eens installeren en het eens bekijken. Weet iemand het antwoord, mag je dit al gerust weten te zeggen :-)
- Ik heb mijn verzameling nu in mappen. 1 album = 1 folder.
In die folder staat er dan een folder.jpg, zo kan xp deze cover weergeven. Moet dit alles opnieuw gedaan worden door itunes, of kan dit allemaal zo blijven?
De man in de apple store wist niet goed te antwoorden, en vertelde dat je dit best opnieuw liet ophalen door itunes.
- Drag en drop is de Ipod dus niet. Plugin voor winamp ofzo anders gebruiken?
De man van de apple store raadde me aan om over te schakelen naar itunes, omdat het daar nu eenmaal met ontworpen is. Toch wil ik graag bij Winamp blijven als mp3 player.
- Firmware upgradable?
Opgelost: Ja.
Ik zal hem wel aankopen bij de volgende firmware update. Als de dingen hierboven geen struikelblokken zijn.
Sommige zijn al ter sprake gekomen, maar niet duidelijk genoeg beantwoord naar mijn gevoel.
Ik zou graag een Ipod Classic 160gb aankopen, maar zit nog met dit:
- Kan je de Ipod Classic 160gb aan je TV hangen, en zo de playlist bekijken? (Geen video, maar muziek) En zo dus met een remote door je muziek bladeren?
Voorlopig gevonden: Neen blijkbaar, enkel aan de tv hangen voor video, maar niet voor muziek. Zou dit opgelost kunnen worden in de toekomst?
- Kan ik mijn playlists van winamp (m3u en pls) door een of andere manier importeren in itunes?
Ik zal straks itunes eens installeren en het eens bekijken. Weet iemand het antwoord, mag je dit al gerust weten te zeggen :-)
- Ik heb mijn verzameling nu in mappen. 1 album = 1 folder.
In die folder staat er dan een folder.jpg, zo kan xp deze cover weergeven. Moet dit alles opnieuw gedaan worden door itunes, of kan dit allemaal zo blijven?
De man in de apple store wist niet goed te antwoorden, en vertelde dat je dit best opnieuw liet ophalen door itunes.
- Drag en drop is de Ipod dus niet. Plugin voor winamp ofzo anders gebruiken?
De man van de apple store raadde me aan om over te schakelen naar itunes, omdat het daar nu eenmaal met ontworpen is. Toch wil ik graag bij Winamp blijven als mp3 player.
- Firmware upgradable?
Opgelost: Ja.
Ik zal hem wel aankopen bij de volgende firmware update. Als de dingen hierboven geen struikelblokken zijn.
heb zelf sinds kort een de 80gb classic en kan je een paar antwoorden geven. overigens is er ook een itunes 7 topic waar je met vragen over itunes terecht kunt.
je kunt via itunes je mappen ophalen. alleen de mappen structuur in itunes is per artiest en dan is er een verdeling per cd dus als je van 1 arties 4 cd's hebt vind je die vier cd's dus in de map van die artiest. bij een verzamel cd vind je die in de map verzamelingen. als je mappen via itunes laat inlezen dan leest ie ook m3u bestanden mee en komen de nummers er dubbel in te staan.
of itunes ook de covers meeneemt weet ik niet. volgens mij zoekt itunes zelf de covers erbij en vindt die deze alleen zoals ze in de getagt zijn volgens itunes. de covers handmatig toevoegen is wel even een werkje...
je kunt via itunes je mappen ophalen. alleen de mappen structuur in itunes is per artiest en dan is er een verdeling per cd dus als je van 1 arties 4 cd's hebt vind je die vier cd's dus in de map van die artiest. bij een verzamel cd vind je die in de map verzamelingen. als je mappen via itunes laat inlezen dan leest ie ook m3u bestanden mee en komen de nummers er dubbel in te staan.
of itunes ook de covers meeneemt weet ik niet. volgens mij zoekt itunes zelf de covers erbij en vindt die deze alleen zoals ze in de getagt zijn volgens itunes. de covers handmatig toevoegen is wel even een werkje...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 206805 op 20-09-2007 13:58 ]
Hij doet het niet meer!!
Ik kan de nummers nog wel opzoeken maar hij speelt ze niet af....ook coverflow geeft hele vreemde beelden. Ik ben bang dat de harde schijf kapot is want die tikt om de zoveel seconde.
Ik heb hem nog niet hersteld met Itunes want ii zit nu nog op school. Maar ik hoop niet dat het erger is want ik ga zaterdag naar barcelona met school en dan hoop ik hem toch wel te hebben
Ik kan de nummers nog wel opzoeken maar hij speelt ze niet af....ook coverflow geeft hele vreemde beelden. Ik ben bang dat de harde schijf kapot is want die tikt om de zoveel seconde.
Ik heb hem nog niet hersteld met Itunes want ii zit nu nog op school. Maar ik hoop niet dat het erger is want ik ga zaterdag naar barcelona met school en dan hoop ik hem toch wel te hebben
/post
misschien helpt een reset
: middelste knop + menuknop tegelijkertijd indrukken en bovenop de hold knop heen en weer bewegen...
Ja dat was het gelukkig
Ik moest hem wel eerst weer aan iTunes hangen voordat hij weer tot leven kwam maar ik zit ondertussen weer rustig muziek te luisteren
/post
Ik heb zo'n sleeve besteld via MP, bedankt voor de tip!
Ik krijg hem denk ik volgende week binnen.. En vanmiddag even m'n classic 80gb ophalen!:D
Ik krijg hem denk ik volgende week binnen.. En vanmiddag even m'n classic 80gb ophalen!:D
Ik heb nu nog een Xclef waar ik veel gebruik van gemaakt heb
maar hij begint 'oud' te worden
.
Een functie die mij wel handig lijkt is dat je zegmaar tijdens het luisteren van een nummer een playlist samen kunt stellen met nummers die je daarna wilt horen. Kan dat met de Ipod? Of weet iemand een ander apparaatje waarmee dat mogelijk is? (Creative Zen Vision: M? )
Een functie die mij wel handig lijkt is dat je zegmaar tijdens het luisteren van een nummer een playlist samen kunt stellen met nummers die je daarna wilt horen. Kan dat met de Ipod? Of weet iemand een ander apparaatje waarmee dat mogelijk is? (Creative Zen Vision: M? )
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Je kan on-the go playlists maken, dus op de iPod zelf. Als je daar het eerste nummer van opzet en tijdens het luisteren daarvan het tweede toevoegt enzo kun je volgens mij wel een soort "queue" maken, maar dan moet je dus wel nummers blijven "feeden"Sport_Life schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:07:
Ik heb nu nog een Xclef waar ik veel gebruik van gemaakt hebmaar hij begint 'oud' te worden
.
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat "feeden" maakt niet uit, zolang het geheugen toestaat om meer dan 10-15 nummers op te slaan (lijkt me wel met 80GB aan boord
).
Ik zag de Creative Zen Vision M voor 239 in de aanbieding, ook wel nette prijs dacht ik zo.
* Sport_Life twijfelt nog een beetje.
Ik zag de Creative Zen Vision M voor 239 in de aanbieding, ook wel nette prijs dacht ik zo.
* Sport_Life twijfelt nog een beetje.
[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 20-09-2007 16:15 ]
sorry, maar met de ipod vergeleken is de creative zen een baksteen...
niet alleen de buitenkant vind ik mooier van de ipod maar ook de hele interface en layout, dat is natuurlijk wel persoonlijk...voor de kosten hoef je ook niet te laten een ipod classic 80gb is 10 euro duurder. trouwens de zen 30 gb is volgens mij via internet wel ergens goedkoper te krijgen dan 239.
niet alleen de buitenkant vind ik mooier van de ipod maar ook de hele interface en layout, dat is natuurlijk wel persoonlijk...voor de kosten hoef je ook niet te laten een ipod classic 80gb is 10 euro duurder. trouwens de zen 30 gb is volgens mij via internet wel ergens goedkoper te krijgen dan 239.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 206805 op 20-09-2007 16:28 ]
offtopic:
Het is de Zen Vision:M, niet de Zen, dat is een geheel andere speler
Het is de Zen Vision:M, niet de Zen, dat is een geheel andere speler
Zo m'n iPod classic is ook sinds gisteren !
Zonde dat ik weer (tijdelijk?) gebonden ben aan iTunes, ik vond Anapod zoveel fijner werken met mijn iPod Mini G2.
Maar goed, apparaat wordt vanavond eens goed getest door er een filmpje op te zetten oid. Ik vind het apparaat wel wat lomper dan m'n mini, maarja daar staat ruim 10 zoveel ruimte tegenover
. (80 vs 6)
Ik heb de zwarte versie gekozen, zonder extra's
(Sok etc is onzin imho, die maak ik zelf wel met wat leuke prut.)
Zonde dat ik weer (tijdelijk?) gebonden ben aan iTunes, ik vond Anapod zoveel fijner werken met mijn iPod Mini G2.
Maar goed, apparaat wordt vanavond eens goed getest door er een filmpje op te zetten oid. Ik vind het apparaat wel wat lomper dan m'n mini, maarja daar staat ruim 10 zoveel ruimte tegenover
Ik heb de zwarte versie gekozen, zonder extra's
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik heb gister bij de Dixons gekeken, vind die zwarte toch wel een stuk mooier, zeker omdat die zilvere een wit clickweel heeft...
Bijenkorf (ivm korting) heeft ze eerste week oktober waarschijnlijk binnen, dan maar even langs rennen
Bijenkorf (ivm korting) heeft ze eerste week oktober waarschijnlijk binnen, dan maar even langs rennen
Anoniem: 233963
Ik ben van plan om een iPod Classic 80 gig te kopen.
Maar ik heb gemerkt dat hij in Amerika veel goedkoper is, dus zou ik hem het liefst daar kopen.
Toevallig gaat men vader naar Amerika over 2 weken.
Ik had uitgerekend dat hij daar zo'n 180 euro kost, maar zijn die prijzen inclusief btw?
En als je deze in België invoert, moet je dan importkosten betalen.
Had gelezen dat dat vanaf 175 euro was, maar zouden ze dat niet kwijtschelden voor die 5 euro?
Of kijken ze naar de prijs met de eventuele btw erbij?
Srr dat ik er opnieuw over begin, maar ik zou hem echt graag willen hebben en liefst zo goedkoop mogelijk.
Maar ik heb gemerkt dat hij in Amerika veel goedkoper is, dus zou ik hem het liefst daar kopen.
Toevallig gaat men vader naar Amerika over 2 weken.
Ik had uitgerekend dat hij daar zo'n 180 euro kost, maar zijn die prijzen inclusief btw?
En als je deze in België invoert, moet je dan importkosten betalen.
Had gelezen dat dat vanaf 175 euro was, maar zouden ze dat niet kwijtschelden voor die 5 euro?
Of kijken ze naar de prijs met de eventuele btw erbij?
Srr dat ik er opnieuw over begin, maar ik zou hem echt graag willen hebben en liefst zo goedkoop mogelijk.
Anoniem: 34741
kan je allemaal opzoeken op de site van de belastingdienst, maargoed.
Amerikaanse prijzen zijn excl hun vorm van btw (vat, verschilt per staat), Al zit je maar 1 cent over die 175 dan moet je over het hele bedrag invoer en btw betalen. Wel kan je op het vliegveld in amerika je vat terug krijgen.
Amerikaanse prijzen zijn excl hun vorm van btw (vat, verschilt per staat), Al zit je maar 1 cent over die 175 dan moet je over het hele bedrag invoer en btw betalen. Wel kan je op het vliegveld in amerika je vat terug krijgen.
Anoniem: 189913
Hallo beste mensen, ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben maar ik zit nu al met een probleempje,
Ik heb verschillende films gedownload via LimeWire. Sommige films kunnen zo vlekkeloos naar mijn Ipod Classic 160GB gestuurd worden en sommige geven al als ik de films open in mijn pc de volgende foutmelding: fout: fout: -2048: H
Weet iemand wat dit betekend want ik wordt er helemaal gaar van. Ik heb bijvoorbeeld net de film 300 erop gezet en draait prima en dan bijvoorbeeld american pie 4 en daar geeft ie weer zo foutmelding. Iemand die mij kan helpen, of iemand weet een beter gratis adres waar ik goede films voor mijn ipod vandaan kan halen? Of andere tips hierover? Muziek en fotos zijn geen probleem.
Gr,
Paul
Ik heb verschillende films gedownload via LimeWire. Sommige films kunnen zo vlekkeloos naar mijn Ipod Classic 160GB gestuurd worden en sommige geven al als ik de films open in mijn pc de volgende foutmelding: fout: fout: -2048: H
Weet iemand wat dit betekend want ik wordt er helemaal gaar van. Ik heb bijvoorbeeld net de film 300 erop gezet en draait prima en dan bijvoorbeeld american pie 4 en daar geeft ie weer zo foutmelding. Iemand die mij kan helpen, of iemand weet een beter gratis adres waar ik goede films voor mijn ipod vandaan kan halen? Of andere tips hierover? Muziek en fotos zijn geen probleem.
Gr,
Paul
Als je torrents een beetje doorhebt..*knip* is een goede site voor series/films etc.. Anders moet je gewoon avi/mpeg downloaden en dat converteren naar mp4 met videora. Werkt perfect voor mij
[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 21-09-2007 15:58 . Reden: geen linkjes naar torrentsites ]
Sorry voor de link..
Heeft iemand al screen protectors gezien voor de classic? Eigenlijk zoek ik een full body protector, maar als eerst het scherm maar is beschermd is, de rest maakt me niet zo heel veel uit. Ik zag dat shieldzone er 1 had maar ik heb helaas geen creditcard.. Dixons, apple store en mediamarkt zitten in de buurt maar die hebben ze nog niet..
Heeft iemand al screen protectors gezien voor de classic? Eigenlijk zoek ik een full body protector, maar als eerst het scherm maar is beschermd is, de rest maakt me niet zo heel veel uit. Ik zag dat shieldzone er 1 had maar ik heb helaas geen creditcard.. Dixons, apple store en mediamarkt zitten in de buurt maar die hebben ze nog niet..
net v-moda vibe oordopjes binnengekregen, wat een heerlijk geluid icm mijn ipod classic en ze zien er ook nog eens zeer goed uit, zeker icm de zwarte versie
echt een aanrader
echt een aanrader
Ik lees af en toe dat er geen adapter bij zit, klopt dat? Hoe moet ik hem dan opladen of gaat dat via de USB poort?

Via de USB kabel ja... Stopcontact lader zul je er los bij moeten kopen. Als je dat nodig denkt te hebben.Sport_Life schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 01:03:
Ik lees af en toe dat er geen adapter bij zit, klopt dat? Hoe moet ik hem dan opladen of gaat dat via de USB poort?
Chookity-pok
Via het stopcontact gaat toch veel sneller dan USB?
Don't live for pleasure, make life your treasure
Tuurlijk niet. Een USB-poort levert maximaal 500mA, ik neem aan dat de iPod dit ook gebruikt.
Er zijn USB-netvoedingsladers verkrijgbaar die 1000mA kunnen leveren, maar zeer waarschijnlijk heeft de iPod een geregeld laadproces waardoor ze niet meer dan die 500mA zal wegtrekken. Dan maakt het dus helemaal niks uit of je hem via een echte USB-poort of een USB-netvoedingsladertje laadt.
Er zijn USB-netvoedingsladers verkrijgbaar die 1000mA kunnen leveren, maar zeer waarschijnlijk heeft de iPod een geregeld laadproces waardoor ze niet meer dan die 500mA zal wegtrekken. Dan maakt het dus helemaal niks uit of je hem via een echte USB-poort of een USB-netvoedingsladertje laadt.
Gerelateerd aan bovenstaande posts: Ik heb nog een oude 3G iPod met firewire-stekker oplader, kan ik die ook gebruiken met m'n net bestelde iPod classic? En zo nee laadt ie wel op vanaf die AV-kabelset met adapter erbij?
Ja dit werkt gewoon. de 3G lader.ekoopman schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:46:
Gerelateerd aan bovenstaande posts: Ik heb nog een oude 3G iPod met firewire-stekker oplader, kan ik die ook gebruiken met m'n net bestelde iPod classic? En zo nee laadt ie wel op vanaf die AV-kabelset met adapter erbij?
Anoniem: 152601
Ik heb de Ipod classic 80Gb nu een kleine week en ik moet zeggen dat ik het een prachtig apparaat vind. Ik had eerst de Creative Zen Microphoto 8 GB maar deze Ipod is toch wel een stuk mooier. Niet zozeer qua geluid, maar vooral qua design en coverflow vind ik helemaal geweldig.
ja, het idee door je lp/cd hoezen bladeren is hiermee helemaal terug....geweldigAnoniem: 152601 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:05:
Ik heb de Ipod classic 80Gb nu een kleine week en ik moet zeggen dat ik het een prachtig apparaat vind. Ik had eerst de Creative Zen Microphoto 8 GB maar deze Ipod is toch wel een stuk mooier. Niet zozeer qua geluid, maar vooral qua design en coverflow vind ik helemaal geweldig.
Wilde hem vanmiddag halen, ben eerst bij de V&D geweest (uitverkocht), toen naar de MediaMarkt (alleen de witte nog, zwarte hadden ze niet), toen naar Dixons (Uitverkocht), toen naar Apple Store (uitverkocht) en nu zit ik thuis zonder zwarte Ipod.
.
Is hij overal uitverkocht of zijn er winkels waar hij wel verkrijgbaar is? (Den Haag/Utrecht/Nijmegen).
Is hij overal uitverkocht of zijn er winkels waar hij wel verkrijgbaar is? (Den Haag/Utrecht/Nijmegen).
[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 23-09-2007 16:52 ]
MediaMarkt Zoetermeer heb ik er een hoop zien liggen (afgelopen vrijdag)....Sport_Life schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:40:
Wilde hem vanmiddag halen, ben eerst bij de V&D geweest (uitverkocht), toen naar de MediaMarkt (alleen de witte nog, zwarte hadden ze niet), toen naar Dixons (Uitverkocht), toen naar Apple Store (uitverkocht) en nu zit ik thuis zonder zwarte Ipod.![]()
.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik ga hem bij de Apple store bestellen denk ik, met gegraveerde tekst
(enig nadeel is dat hij dan misschien minder snel doorverkocht kan worden, voordeel is dat 'ie "anders" is dan de rest
)
Dit topic is gesloten.