[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:10:
[...]

MediaMarkt Zoetermeer heb ik er een hoop zien liggen (afgelopen vrijdag)....
iFactors Zoetermeer heeft ook een doosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 23-09-2007 20:55 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede 'neppe' docking station +remote voor de classic? Ik heb namelijk geen zin om 50 euro neer te leggen voor zo weinig..

Ik had zelf al iets gezien van Insten, maar daar waren de mensen over het algemeen niet tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een mogelijkheid om handmatig covers toe te voegen bij de albums die reeds op je ipod staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:35
Lijkt me geen probleem te zijn N.i.c.k
Gewoon de artwork droppen op de artwork box wanneer je een song select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:16:
Lijkt me geen probleem te zijn N.i.c.k
Gewoon de artwork droppen op de artwork box wanneer je een song select.
Ja sorry, was een beetje onbezonnen vraag.
Ben nog niet helemaal thuis in itunes, omdat ik er eigenlijk een natuurlijke afkeer tegen heb :P
ik begeef me even naar het itunestopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

Weet iemand hoelang het duurt voor ik hem heb als ik hem nu bij de Applestore (I'net) bestel?
3 dagen :).

En besteld :9 iPod Classic mét inscriptie! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2007 16:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189913

Inscriptie is gaaf hoor, beetje kleine lettertjes vindt ik het maar het wordt er mooi op gezet. Voor verkoop wordt het idd lastiger om hem kwijt te raken maar ja boeie, ik hou hem nog wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Die van mij heet nu iMarc :P. En verder staat mn adres erin, vond ik wel handig als ik hem kwijt raak (niet dat ik verwacht dat de eerlijke vinder hem zal opsturen, maarja).

Enig probleem is nu mijn bankrekening, sta al rood en deze week de huur over maken :X.

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm dat zijn mindere zaken. Nou ja het enige wat ik kan zeggen en de rest die hier zo actief is, de ipod is gewoon verre weg beter dan welke mp3 speler dan ook, dus je doet er altijd goed aan. Zelfs met Imarc er op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 189913 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:52:
Hmmm dat zijn mindere zaken. Nou ja het enige wat ik kan zeggen en de rest die hier zo actief is, de ipod is gewoon verre weg beter dan welke mp3 speler dan ook, dus je doet er altijd goed aan. Zelfs met Imarc er op :P
Onderbouwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Welk ander merk geeft mij 80GB storage voor 249,- met een strak design? Dat laatste is nogal persoonlijk ja, maar toch . . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

- Nergens krijg je op dit moment 80 GB voor €249,-
- Leuke features die de concurrentie ook niet heeft, zoals Cover Flow, leuke spelletjes, etc
- door het menu 'wandelen' is super handig, 5 jaar geleden al gezien op de eerste Ipod, werkt nu nog steeds!

Ik was voorheen ook anti-Ipod met mijn Xclef 8) Nu niet meer!

Design vind ik eigenlijk wat minder eigenlijk, hij ziet er nog steeds hetzelfde uit als de eerste generatie 5 jaar geleden 8)7 niet echt modern ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2007 23:17 ]

• RobbieB
  • Laatst online: 21:18
Sport_Life schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:06:
[...]
Design vind ik eigenlijk wat minder eigenlijk, hij ziet er nog steeds hetzelfde uit als de eerste generatie 5 jaar geleden 8)7 niet echt modern ofzo.
Psst., daarom heet hij ook de 'classic'...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De Nano ziet er precies zo uit, maar dan slagje kleiner.. Maargoed, verder dus een top apparaat! (nou ja, heb hem nog niet, komt deze week binnen :D)

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 26-09-2007 00:08 ]

Ja de andere leden zijn me al aardig voor. Het is idd waar dat je 80gb nergens zo goedkoop krijg als met de apple mp3 spelers. Daarbij de functies die op de apple zijn geprogrammeerd krijg je voor die prijs nergens! Maar iedergeval kijk ook nog maar even boven mijn reacties wat de andere zeggen :)

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb mijn classic nu een week en ben er zeer tevreden over. Ik heb nog wel een vraagje over de video functie.. Kun je die films ook in mapjes plaatsen net zoals bij de podcasts? Dan bedoel ik op de ipod zelf niet in itunes (waar het ook niet lukt)

Anoniem: 206805

thecompany schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:01:
Ik heb mijn classic nu een week en ben er zeer tevreden over. Ik heb nog wel een vraagje over de video functie.. Kun je die films ook in mapjes plaatsen net zoals bij de podcasts? Dan bedoel ik op de ipod zelf niet in itunes (waar het ook niet lukt)
de vraag is waarom je dit zou willen? je kunt muziek ook niet in mapjes op je ipod zetten dat doet itunes nl. voor je en de mappenstructuur in de ipod is helemaal anders dan je in je itunes hebt staan.

je kunt wel films, muziekvideo's etc in mappen plaatsen op je harde schijf van je compu en deze via itunes toevoegen aan je bibliotheek. je kunt de filmpjes plaatsen waar je maar wilt...het is logisch als je ze achteraf gaat verplaatsen op je harde schijf...itunes ze niet meer vindt. dus kun je beter eerst de mappen maken en de films er in zetten die wilt hebben op je ipod en dan via itunes deze toevoegen aan je bieb.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Sterker nog, ze staan helemaal niet in mappen op je iPod. Je iPod sorteerd de boel aan hand van de tags. Dus hoe de mapstructuur ook zou mogen wezen, ze verschijnen toch totaal anders op je scherm.

• thecompany
Jullie begrijpen me verkeerd.. Ik zou graag mapjes willen zien in de ipod zelf.. Nu heb ik een lange waslijst aan films/series onder elkaar en ik zou het graag willen verdelen in mappen zodat ik een beter overzicht heb. The office us in 1 map en ook de simpons in 1 map..

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:20
thecompany schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:49:
Jullie begrijpen me verkeerd.. Ik zou graag mapjes willen zien in de ipod zelf.. Nu heb ik een lange waslijst aan films/series onder elkaar en ik zou het graag willen verdelen in mappen zodat ik een beter overzicht heb. The office us in 1 map en ook de simpons in 1 map..
Misschien kun je het dan zeg maar net als een album maken, maar ik zou niet weten hoe dat moet

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
thecompany schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:49:
Je kunt je films dan toch in iTunes laten taggen als een tv programma?

Dus actiefilms vallen onder de serie actie;
waarbij film 1 season 1 episode 1 is,
etc.
etc.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Rox_NL schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:54:
[...]

etc.
etc.
Ja...maar helaas kun je dan niet precies bepalen wat je synct. Je moet bijvoorbeeld kiezen voor "de laatste 5 afleveringen" ofzo, je kan niet handmatig aanwijzen welke afleveringen je wilt syncen.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ipod binnen! :D.

Gelijk ff aan Itunes gekoppelt, en mn muziek overgeslingerd!

Ik heb gelijk een vraag, mijn muziek is verdeeld over 2 pc's (laptop en thuis PC), en als ik hem aansluit op mijn laptop synchroniseerd hij met de muziek daarvan, maar hoe krijg ik het voor elkaar om de muziek van de thuis PC erbij te doen, zonder de huidige nummers te wissen?

En je schijnt de nummers te kunnen voorzien van Lyrics, hoe krijg ik dat voor elkaar? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2007 15:50 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:19

Tourniquet

Hiya, fellas!

leokennis schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:01:
[...]

Ja...maar helaas kun je dan niet precies bepalen wat je synct. Je moet bijvoorbeeld kiezen voor "de laatste 5 afleveringen" ofzo, je kan niet handmatig aanwijzen welke afleveringen je wilt syncen.
Je kunt in iTunes aangeven dat je alles wilt Syncen en dan dmv vinkjes voor elke aflevering aangeven of die aflevering wel of niet meegesyncd moet worden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Sport_Life schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:46:
Ipod binnen! :D.

Gelijk ff aan Itunes gekoppelt, en mn muziek overgeslingerd!

Ik heb gelijk een vraag, mijn muziek is verdeeld over 2 pc's (laptop en thuis PC), en als ik hem aansluit op mijn laptop synchroniseerd hij met de muziek daarvan, maar hoe krijg ik het voor elkaar om de muziek van de thuis PC erbij te doen, zonder de huidige nummers te wissen?

En je schijnt de nummers te kunnen voorzien van Lyrics, hoe krijg ik dat voor elkaar? :)
Precies als je in Itunes je ipod menu erbij pakt zie je ergens onderin vinkjes staan. Vink gewoon alle vinkjes aan en dan kun je gewoon handmatig over slingeren zonder dat de ipod automatisch gaat syncen. Ik heb er ook altijd ruzie mee, ben er nu vanaf :*)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Okey bedankt :).

Gebruiken jullie allemaal Itunes of wordt er ook andere software gebruikt ?

[ Voor 81% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2007 18:15 ]

• thecompany
Dat kan helaas (nog) niet.. De firmware moet eerst gekraakt worden lijkt me of er moet een leuk programmatje komen zoals anapod oid..

Anoniem: 234657

Ik heb hem vandaag ook aangeschaft :*) leuk die cover flow, en heb ook een hoesje ervoor gekocht.
Maar wat ik me nu afvraag, de ipod touch kun je krijgen bij een abbonoment voor mobiele telefoons.
Maar ik heb dit nog niet gezien voor de classic, ik wil er ook 1 halen voor mijn vriendin.
Het is alleen het probleem even geen geld, maar ze is wel jarig, dus wellicht dat iemand een aanbieding weet ? :o ;(

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

thecompany schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:18:
Dat kan helaas (nog) niet.. De firmware moet eerst gekraakt worden lijkt me of er moet een leuk programmatje komen zoals anapod oid..
Ik las net dat 'ie al gehackt is.. :D

hmm ik word zo langzamerhand een beetje kriegel van dit ding.. Hele middag al bezig om DVD's erop te gooien, gaat niet lukken. Dan maar avi files vanaf Itunes (nieuwste versie) converteren naar de Classic, dit lijkt goed te gaan alleen heb ik geen geluid, enkel beeld. :?

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2007 21:57 ]

• thecompany
Rox_NL schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:54:
[...]

etc.
etc.
Thanks! Dit was dus de oplossing.. Ik heb ze nu allemaal geordent.. Ik wist dus niet hoe je ze als tvprogramma moest taggen maar dit was simpel een kwestie van rechtermuisknop get info en dan als tvprogramma selecteren.

Anoniem: 232928

Allereerst dit:
Een dvdtje kun je openen met de verkenner, vervolgens kun je een VOB file slepen naar het volgende programma SuperConverter
Hier kun je gewoon Ipod als video en muziek instellingen aanklikken en verder gaat alles vanzelf...
Helaas werkt het niet met ondertitels.

Nu mijn probleem....
Ik heb gisteren de nieuwe 160GB gekocht. Een mooi dingetje.
Nu zit ik alleen met een ding.
Ik kan iso-files niet van de ene op de andere pc zetten door mijn ipod te gebruiken, krijg telkens de melding dat de schijf vol is... vreemd aangezien ik er maar 25 GB aan muziek op het staan en 10 GB aan foto's.....Iemand een idee??
Wat moet er nu aangevinkt staan en wat niet? Wat is het probleem?

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 232928 op 27-09-2007 22:58 ]

Sport_Life schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:35:
[...]

hmm ik word zo langzamerhand een beetje kriegel van dit ding.. Hele middag al bezig om DVD's erop te gooien, gaat niet lukken.
Heb ik je iets kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Anoniem: 232928 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:51:
Allereerst dit:
Een dvdtje kun je openen met de verkenner, vervolgens kun je een VOB file slepen naar het volgende programma SuperConverter
Hier kun je gewoon Ipod als video en muziek instellingen aanklikken en verder gaat alles vanzelf...
Helaas werkt het niet met ondertitels.

Nu mijn probleem....
Ik heb gisteren de nieuwe 160GB gekocht. Een mooi dingetje.
Nu zit ik alleen met een ding.
Ik kan iso-files niet van de ene op de andere pc zetten door mijn ipod te gebruiken, krijg telkens de melding dat de schijf vol is... vreemd aangezien ik er maar 25 GB aan muziek op het staan en 10 GB aan foto's.....Iemand een idee??
Wat moet er nu aangevinkt staan en wat niet? Wat is het probleem?
Dit komt omdat het bestandsysteem FAT32 is.. Hierdoor kunnen er geen bestanden groter dan 4 gb opgegooit worden. Ik weet niet wat er gebeurt als je het gaat converteren naar NTFS maar wellicht dat jij dit zou kunnen testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
De iPod firmwares ondersteunen geen NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies ik zit met het zelfde probleem... Beetje kansloos ,maar het is een feit waar ik niks mee kan. En die tip van dvd's op je ipod zetten is een leuke, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooizo!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik ben maar aan het bellen met apple. Volgensmij is hij overleden...tijdens het herstellen na de zoveelste vastloper kreeg ik de melding dat hij niet kon worden herstelt en de foutmelding was 1418. Nu word hij helemaal niet meer herkent door Itunes en kan ik er helemaal niks meer mee doen. En aangezien de hdd vreemde klik geluiden geeft ben ik bang dat de harde schijf kapot is :'(

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IOk voel in deze zaak met je mee. Ik weet hoe verot het is als zoiets stuk gaat. Je hebt nog garantie dus dat wordt even 2 a 3 weekjes wachten als je het snel doet en dan krijg je een nieuwe toegestuurd, als je de ipod die je nu hebt snel opstuurd en laat checken door apple.

• Sand0rf
  • Nu online
Hij gaat RMA, binnen drie werkdagen komt er een koeriersdienst een doos brengen waar hij in moet en dan word hij gerepareerd/vervangen.

/post

Verwijderd

Op het moment gebruik ik MGTEK, maar deze werkt niet. Ik neem aan dat er dus gewerkt moet worden aan een update voor de Ipod Classic ? Op google heb ik althans nog geen alternatieve gevonden.

Vind het eigenlijk aardig onbeschoft wat Apple doet. Je schaft een product aan, en vervolgens ben je gebonden aan hun software. Matige zaak.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:24:
Vind het eigenlijk aardig onbeschoft wat Apple doet. Je schaft een product aan, en vervolgens ben je gebonden aan hun software. Matige zaak.
Nofi hoor :P, maar veel mensen kopen juist een iPod om de koppeling met iTunes. Daarbij staat overal bij dat je iTunes nodig hebt voor de iPod. Dus het is niet dat Apple het verborgen houdt en je er pas op het laatste moment achter komt. Het is juist een verkoopargument van Apple.

Dat 3rd party apps nog niet aangepast zijn voor de nieuwe iPods en jij daar niet vanaf wist is eerder je eigen schuld. Dan had je iets meer en/of beter vooronderzoek moeten doen. Overigens zou ik me geen zorgen maken, want over het algemeen komen er snel genoeg updates om ook de nieuwste iPods weer probleemloos te laten werken met de bestaande programma's.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:56:
[...]

Nofi hoor :P, maar veel mensen kopen juist een iPod om de koppeling met iTunes. Daarbij staat overal bij dat je iTunes nodig hebt voor de iPod. Dus het is niet dat Apple het verborgen houdt en je er pas op het laatste moment achter komt. Het is juist een verkoopargument van Apple.

Dat 3rd party apps nog niet aangepast zijn voor de nieuwe iPods en jij daar niet vanaf wist is eerder je eigen schuld. Dan had je iets meer en/of beter vooronderzoek moeten doen. Overigens zou ik me geen zorgen maken, want over het algemeen komen er snel genoeg updates om ook de nieuwste iPods weer probleemloos te laten werken met de bestaande programma's.
Lees nu pas op het internet over de grote commotie die het veroorzaakt. Dit lijkt me niet de juiste plek om de discussie te voeren, dus laat ik het er ook maar bij. (is er wel een plek om het hier over te hebben ?)
Ik heb de ipod cadeau gekregen, en zal em pas in gebruik gaan nemen zodra er andere apps zijn. Voor de geinteresseerde; http://forevergeek.com/ap...s_new_ipods_to_itunes.php / http://amarok.kde.org/blo...ic-Will-Be-Supported.html

Anoniem: 206805

wat ik wel vind zuigen is dat de spelletjes die ik op de ipod video 5G had staan niet meer op mijn classic kunnen...weet iemand hoe dit zal aflopen want in de itunes winkel bieden ze ze nu apart aan voor de classic en ipod video waaruit ik begrijp dat je ze apart moet aanschaffen.... |:( + :r

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:20:
[...]

Lees nu pas op het internet over de grote commotie die het veroorzaakt. Dit lijkt me niet de juiste plek om de discussie te voeren, dus laat ik het er ook maar bij. (is er wel een plek om het hier over te hebben ?)
Ik heb de ipod cadeau gekregen, en zal em pas in gebruik gaan nemen zodra er andere apps zijn. Voor de geinteresseerde; http://forevergeek.com/ap...s_new_ipods_to_itunes.php / http://amarok.kde.org/blo...ic-Will-Be-Supported.html
Ik moet zeggen, de lock is inderdaad niet netjes. Daar wist ik niets vanaf, verder is mijn verhaal nog steeds van toepassing. Het zal ook wel snel genoeg wel weer gehacked worden, zodat 3rd party apps gewoon weer werken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 234657 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:20:
Ik heb hem vandaag ook aangeschaft :*) leuk die cover flow, en heb ook een hoesje ervoor gekocht.
Maar wat ik me nu afvraag, de ipod touch kun je krijgen bij een abbonoment voor mobiele telefoons.
Maar ik heb dit nog niet gezien voor de classic, ik wil er ook 1 halen voor mijn vriendin.
Het is alleen het probleem even geen geld, maar ze is wel jarig, dus wellicht dat iemand een aanbieding weet ? :o ;(
www.bestelmaar.nl & www.algebeld.nl leveren hem wel bij een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een ding snap ik nog steeds niet...

Ik heb één album met de titel "Various Artists" en album artiest "Various Artists"
Dit album bevat pak'm beet 200 nummers van 80 artiesten. Toch komen lang niet alle artiesten langs tijdens de coverflow, slechts een handjevol.

Hoe zou dat toch komen? Geen enkel nr. is getagd als verzameling o.i.d.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Je moet de artisten ook als various artist opgeven.. Dan werkt het bij mij wel.. Cover flow kijkt naar de Artist en de Album naam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er denk ik uit...

Mijn bibliotheek begint met een album van: Aaliyah. Vervolgens komen enkele liedjes van artiesten zoals ACDC, Ace of Base en dan weer een compleet album van Anastacia.

Wat doet de Ipod.... Plaats keurig Aaliyah en Anastacia als album in de coverflow, alle artiesten die er tussen zitten met maar één nummer krijgen ook gezamenlijk één aparte cover...

Dus met andere woorden, de Ipod geeft alle losse nummers die tussen complete albums liggen één aparte cover in de coverflow....

:( Das toch niet logisch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thecompany schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:27:
Je moet de artisten ook als various artist opgeven.. Dan werkt het bij mij wel.. Cover flow kijkt naar de Artist en de Album naam..
8)7 Das toch niet handig... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Vond het wel logisch.. Juist hierom is er een verschil gemaakt in "Album Artist" en "Artist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Nee, vertel mij wat.. Nu kan ik alleen nog maar de naam van liedje zien en niet de artist.. Zeer frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50

Tead

nnb

nope,

200 verzamel albums op mijn iPod Classic met gemiddeld 30 nummers per album betekent 6000 albums in coverflow. Met andere woorden, useless. :(

Alle ID3 tags staan helemaal ingevuld (Album artist op Various Artists, Compilation op yes, Disk numbers, Track numbers en de gebruikelijke natuurlijk) maar niets werkt. En ik ga niet alle artiesten op VA zetten omdat ieder nummer gewoon een eigen artiest heeft.

Ik hoop dat apple dit probleem snel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dat hele coverflow is ook gewoon vetheid, en nou niet bepaald gebruiksgemakkelijk imo..
Kijk in iTunes selecteer je nog een track eronder in die list, wanneer CF niet op fullscreen staat, maar met de iPod ben je gewoonweg aan het zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik zit hier met 1 dode pixel op m'n nieuwe iPod Classic 80GB. Op zich stoort ie me niet (gebruik m'n ipod toch enkel voor muziek). Nu vraag ik me wel af, het feit dat er 1 dode pixel is, heb je dan meer kans dat er in de toekomst meerdere uitvallen? Wordt dit gecovered door de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

De iPod kijkt bij Cover Flow inderdaad alleen naar het Artist veld en let niet op de Album Artist bij compilaties. In iTunes gaat dit wel goed. m.i. is dit dus gewoon een bug en ik denk dat dit in een volgende firmware wel opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 22:24

ijskonijn

Now MOVE!

Tourniquet schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:18:
De iPod kijkt bij Cover Flow inderdaad alleen naar het Artist veld en let niet op de Album Artist bij compilaties. In iTunes gaat dit wel goed. m.i. is dit dus gewoon een bug en ik denk dat dit in een volgende firmware wel opgelost gaat worden.
De iPod Nano 3G heeft hetzelfde probleem, denk dat dit wel gefixt gaat worden ja

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Zit ook erg te twijfelen om de iPod Classic aan te schaffen. Ben nu nog in het bezit van een good old iPod Mini.
Wat ik me trouwens afvroeg hoe zit het met de overgang naar nummers die opelkaar aansluiten. Mijn Mini ondersteunde dat helaas niet goed en aangezien ik veel filmmuziek luister waarbij dus sprake is van zo'n overgang leek het mij wel handig als mijn toekomstige speler dit wel ondersteund. Ondersteund de iPod Classic een naadloze overgang tussen twee opeenvolgende nummers?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
StefSOFT schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:27:
Zit ook erg te twijfelen om de iPod Classic aan te schaffen. Ben nu nog in het bezit van een good old iPod Mini.
Wat ik me trouwens afvroeg hoe zit het met de overgang naar nummers die opelkaar aansluiten. Mijn Mini ondersteunde dat helaas niet goed en aangezien ik veel filmmuziek luister waarbij dus sprake is van zo'n overgang leek het mij wel handig als mijn toekomstige speler dit wel ondersteund. Ondersteund de iPod Classic een naadloze overgang tussen twee opeenvolgende nummers?
Jep, gapless playback van mp3 wordt perfect toegepast op voorwaarde dat wanneer je muziek toevoegt aan je iTunes bib je ze laat analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Nou heb hem vanmiddag gekocht bij Dixons. Bij thuiskomst bleek er een groen oplichtende pixel in het beeld te zitten. Dit was vrij storend. Gelijk weer teruggegaan naar Dixons en hem kunnen omruilen.

Alvast een tip bij aankoop: Check hem gelijk op dode/oplichtende pixels.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118646

Ik heb vandaag mijn iPod Classic 80GB op mogen halen.
Echt super strak dat coverflow, de nieuwe schermbeveiliging en de nieuwe music quiz is ook leuk!

Alleen heb ik een probleem. Ik weet niet of andere mensen dit ook hebben. Als ik de tv-uitvoer instelling bij films of foto's wil veranderen dan gaat dit niet. Je zou deze op aan of op vraag moeten kunnen zetten, maar wat ik ook doe hij blijft op uit staan.

Is dit andere wel gelukt, en weet iemand waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 118646 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:10:
Ik heb vandaag mijn iPod Classic 80GB op mogen halen.
Echt super strak dat coverflow, de nieuwe schermbeveiliging en de nieuwe music quiz is ook leuk!

Alleen heb ik een probleem. Ik weet niet of andere mensen dit ook hebben. Als ik de tv-uitvoer instelling bij films of foto's wil veranderen dan gaat dit niet. Je zou deze op aan of op vraag moeten kunnen zetten, maar wat ik ook doe hij blijft op uit staan.

Is dit andere wel gelukt, en weet iemand waardoor dit komt?
Dan heb je niet de juiste kabel/dock. Daar moet namelijk een speciale chip in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Laatst online: 20:55
Tourniquet schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

Dan heb je niet de juiste kabel/dock. Daar moet namelijk een speciale chip in zitten.
Weet iemand wat een goed zwart dock is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118646

Tourniquet schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

Chips in een kabel?
In de handleiding staat dat je het eerst moet instellen en daarna pas moet aansluiten.

Als je niet weet hoe het zit, doe dan niet of je het wel weet alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 118646 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

Chips in een kabel?
In de handleiding staat dat je het eerst moet instellen en daarna pas moet aansluiten.

Als je een beetje had gegoogeld, had je zelf al uit kunnen vinden hoe het zit met de tv-out:

http://discussions.apple....hreadID=1119447&tstart=30
http://www.ilounge.com/in...ods-breaks-video-add-ons/
http://www.applelinks.com/index.php/2009/print/17229/
http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=664573
http://www.tuaw.com/2007/...ew-ipod-classic-and-nano/
http://www.macnn.com/arti...new.ipods.disable.tv.out/
http://answers.yahoo.com/...qid=20070928151808AAXyQvk
http://www.applelinks.com...bles_tv_out_in_new_ipods/

Er zit dus wel degelijk een "Apple authentication chip" in de nieuwe Apple dock en in de nieuwe Composiet en Component AV-kabels. Alleen als de iPod die chip "ziet" wordt de optie de tv-out aan te zetten actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235102

Anoniem: 118646 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:14:
[...]
Wat kom je hier doen met je overbodige vraag dan als je het zelf blijknaar allemaal al zo goed weet? Ongelooflijk wat een botte reaktie op iemand die gewoon een correct antwoord geeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nog wat meer info over het onderwerp, in deze uiterst informatieve post:
On Apples discussion boards there are some who theorize that this was a mistake from a feature designed to help people and reduce support problems.
Many people now switch on video out and then later when they try and play a movie or pictures get a blank screen. So apple made it have to be connected to a Video out before you could be turned on, unfortunate its not working with 3rd party devices.
*IF* this is the case it should be simple to update and give you an option to not check for device, just like there is now an option to *ask* about video out. Since most people never use video out, and I have personally seen people get confused by the black screen I think this is possible.

There are other conspiracy theorists that think this is a way to make you buy an expensive Apple accessory. Just like there are those that thought and still think that Apple changed the Video Out of the headphone jack from that of a standard camcorder cable to force you to buy a proprietary cable. These people don’t bother to think that if Apple used the same connection as a Camcorder then standard headphones wouldn’t work and you would have to buy proprietary headphones. (The new iPods “Classic” & “Video Nano” no longer have video out the headphone jack, just the dock connector)

Its also been reported that once you turn on the “Video Out” you can then put it in a third party device and it will work until the end of the video, but when you start a new one it will *check* again. People have been putting them in an Apple dock, starting to play the video, and then while its playing switch it to a 3rd party device.

I have called Apple Sales who were not sure about this, so contacted a “iPod Engineer” He stated that the “Video Out” of the dock connector is exactly the same as the previous generation, so all devices that worked with the 5.5 iPod Video should work with the new classic.
I also called iPod tech support and they also told me that any device that worked with Video Out of the Dock on the previous iPods would work with the new classics.

So I’m leaning to this being a unintentional mistake that HOPEFULLY will be fixed soon. It seems its just this software check is not recognizing the 3rd party devices.

If it was deliberate I’d think that the “iPod Engineer” and the iPod tech support person would have known that it wouldn’t work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Wat ik overigens wel een groot nadeel vind van de iPod Classic is dat je de backlight niet meer handmatig aan of uit kunt zetten (kon wel op mijn iPod Mini). Ik luister 's nachts namelijk veel naar muziek en vind het dan ook behoorlijk irritant als ik een nummer wil skippen of het volume wijzigen dat elke keer die backlight aanschiet. Op het Appleforum al meer mensen gevonden met dezelfde frustaties en Apple maar even een feedbackmailtje gestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door StefSOFT op 02-10-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-07 23:23

Mud

Sinds vrijdag een iPod Classic 80GB (black). Na wat vogelen met iTunes gaat het overzetten soepel. Heb ook een verzekering erbij genomen (35euro voor 3 jaar) zodat hij ook beschermt is tegen waterschade of eventuele valpartijen ;).

Kwaliteit van het geluid: Super goed(heb in de winkel een koptelefoon op gehad van een bekend merk)
Navigeren: Even wennen in het begin, nu gaat het goed

Tot nu toe geen nadelen ontdekt, vooral het bladeren op albums vind ik erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182864

Nu ik een 80gb Classic een week in m'n bezit heb moet ik toch zeggen dat er wat minpuntjes zijn. Zo gaat het navigeren door de menu's nog iets te traag wat mij betreft (hick-ups). Ook crashed de iPod als ik hem verwijder uit iTunes, het verwijderen duurt sowieso heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Even een vraagje tussendoor, ik zit eraan te denken om zo'n classic te gaan halen omdat ik én een nieuwe mp3 speler nodig heb én ik een back-up systeem wil hebben voor mijn 'meest dierbare' }:O muziek/foto's. Kan je tegenwoordig, in geval van crash primaire opslagplaats, nog je muziek van je Ipod afhalen of valt dat ook onder de huidige beveiliging?

[ Voor 6% gewijzigd door LieveNiels op 02-10-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik zou persoonlijk dus echt nooit mijn ipod als backup gaan gebruiken. De ipod is wel aan te raden voor tijdelijke data overdracht, maar weet niet of het verstandig is om als backup te gaan gebruiken. Maar ja dat is mijn hele ervaring en persoonlijke mening hé ;) Na een crash kan je de "backup" wel vergeten.

Als ik de vraag verkeerd begrepen heb, mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-07 23:23

Mud

Anoniem: 182864 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:14:
Nu ik een 80gb Classic een week in m'n bezit heb moet ik toch zeggen dat er wat minpuntjes zijn. Zo gaat het navigeren door de menu's nog iets te traag wat mij betreft (hick-ups). Ook crashed de iPod als ik hem verwijder uit iTunes, het verwijderen duurt sowieso heel lang.
Bij mij crasht winamp als ik iTunes afsluit :o Niet dat dat zo erg is, maar toch ;)
Van die hick-ups heb ik niet echt last van.

Verwijderen van de iPod (veilig verwijderen, iTunes afsluiten) duurt idd wat langer, maar ach ik heb de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:30
hoeveel bits kleurenscherm is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Rechtstreeks vanuit de verpakking deed die van mij ook continu crashen na het unmounten , echter na een restore was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Anoniem: 189913 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:42:
Hmm ik zou persoonlijk dus echt nooit mijn ipod als backup gaan gebruiken. De ipod is wel aan te raden voor tijdelijke data overdracht, maar weet niet of het verstandig is om als backup te gaan gebruiken. Maar ja dat is mijn hele ervaring en persoonlijke mening hé ;) Na een crash kan je de "backup" wel vergeten.

Als ik de vraag verkeerd begrepen heb, mijn excuses daarvoor.
Naja, backup, het feit dat het op twee plaatsen staat in plaats van één. Als nu mijn opslag HD zou crashen dan ben ik eigenlijk alles kwijt qua muziek (foto's, videomateriaal en documenten worden al dubbel opgeslagen). Voor muziek is het niet 'nodig' maar het zou wel mooi zijn als je met een 80gb Ipod eigenlijk je belangrijkste muziek back-up hebt, sla je twee vliegen in één klap. Maar je zegt dus dat je je muziek niet van je Ipod af kunt halen als de muziek niet zelf fysiek meer aanwezig is op je computer door een crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Over de Ipod als backup gesproken: Laatst opende iemand die aan het backpacken in Australie was op Fok! een topic waarin hij meldde dat zijn Ipod - waar al zijn foto's op stonden - gecrasht was. Niet echt handig..
Ik heb zelf nog ergens een Xclef liggen van 40GB waar gewoon een laptop HD in zit, die vertrouw ik wel als backup system (niet dat daar nou belangrijke dingen op staan, meer tijdelijke).

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 03-10-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sport_Life schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:16:
Over de Ipod als backup gesproken: Laatst opende iemand die aan het backpacken in Australie was op Fok! een topic waarin hij meldde dat zijn Ipod - waar al zijn foto's op stonden - gecrasht was. Niet echt handig..
Ik heb zelf nog ergens een Xclef liggen van 40GB waar gewoon een laptop HD in zit, die vertrouw ik wel als backup system (niet dat daar nou belangrijke dingen op staan, meer tijdelijke).
Ik zie niet in waarom de Xclef wel betrouwbaar zou zijn en de iPod niet. Beide hebben een hdd, en beide kunnen crashen. Dat een of andere Fok!'er last had van een gecrashte iPod is een individueel geval en niet erg relevant.

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet erg handig is om belangrijke bestanden alleen op je mediaspeler te hebben en niet ergens anders gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
er zijn toch wel wat vervelende dingetjes.
Heb vandaag de zwarte ipod classic 80 gb gehaald.
Ten eerste is idd het niet handmatig kunnen aanzetten van de backlight erg vervelend.
Ten tweede had ik hiervoor een 3gen 20gb ipod met firewire. En die kabel werkt niet op de computer.
Gelukkig wel op de adapter.
Ten derde, WAAROM KAN IK MIJN IPOD NIET UPDATEN ZONDER ITUNES!!?? Ik HAAT dat programma. Met mijn vorige ipod kon ik alles relaxt via winamp doen. Wanneer er een update voor de ipod uitkwam, kon die apart worden gedownload.
Nu moet de ipod via itunes geüpdatet worden.
Eerst kon ik niet eens muziek op de ipod zetten via winamp, maar met de laatste beta van winamp wil dat gelukkig wel. Helaas is er nog geen album art ondersteuning.
De usb-kabel die erbij zit is ook best kort.

Verder weet ik het nog niet. Komt binnenkort vast nog wel een post :p

Edit:
Ow, en hoeveel kleuren heeft het scherm nou??

[ Voor 3% gewijzigd door ybysaia op 03-10-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 21:18
Het firewire probleem vind ik echt ronduit belachelijk. Ik had eerst een mini. en nu een nano. Dus ik dacht, ik sluit hem mooi aan via firewire, dan houdt ik een extra usb poort vrij op m'n macbook. Maar nee hoor, de standaard die notabene door Apple zelf is ontwikkeld wordt niet meer ondersteund voor bestandsoverdracht. RAAR!
Overigens merk ik dat het vooral windows gebruikers zijn die iTunes kut vinden, waarschijnlijk is het ook kut op windows, maar ik als Mac gebruiker ben zeer tevreden over iTunes. Ach, ieder zijn ding..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Jij moet gewoon een zune hebben, breng die iPod maar weer terug :).

[ Voor 51% gewijzigd door Kaspers op 03-10-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
Kaspers schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Jij moet gewoon een zune hebben, breng die iPod maar weer terug :).
nee man!
De ipod die ik had was perfect! Alles werkte zoals ik het wilde.
Ach, zal wel een kwestie van wennen zijn.
Of geduld hebben. Vroeg of laat kan alles wat met mijn vorige kon, ook wel met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:19:
[...]

Ik zie niet in waarom de Xclef wel betrouwbaar zou zijn en de iPod niet. Beide hebben een hdd, en beide kunnen crashen. Dat een of andere Fok!'er last had van een gecrashte iPod is een individueel geval en niet erg relevant.

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet erg handig is om belangrijke bestanden alleen op je mediaspeler te hebben en niet ergens anders gebackupped.
Nee maar wat ik dus bedoel is dat de belangrijkste muziek zowel op de hardeschijf staat alswel de Ipod. Kans dat ze allebei uitvallen is nihil. Maar nu weet ik nog steeds niet of je je muziek van je Ipod kan halen in geval van hardeschijf-in-PC crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ja dat kan met verschillende programma's, zoek maar met google naar 'ipod to pc'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:19:
[...]

Xclef heeft een 2,5" laptop HD, dus mocht de mp3speler stuk gaan, grote kans dat de HD nog gewoon dmv een externe disk te gebruiken is. Bij Ipod wordt dat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173605

ybysaia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:32:
er zijn toch wel wat vervelende dingetjes.
Heb vandaag de zwarte ipod classic 80 gb gehaald.
Ten eerste is idd het niet handmatig kunnen aanzetten van de backlight erg vervelend.
Ten tweede had ik hiervoor een 3gen 20gb ipod met firewire. En die kabel werkt niet op de computer.
Gelukkig wel op de adapter.
Ten derde, WAAROM KAN IK MIJN IPOD NIET UPDATEN ZONDER ITUNES!!?? Ik HAAT dat programma. Met mijn vorige ipod kon ik alles relaxt via winamp doen. Wanneer er een update voor de ipod uitkwam, kon die apart worden gedownload.
Nu moet de ipod via itunes geüpdatet worden.
Eerst kon ik niet eens muziek op de ipod zetten via winamp, maar met de laatste beta van winamp wil dat gelukkig wel. Helaas is er nog geen album art ondersteuning.
De usb-kabel die erbij zit is ook best kort.

Verder weet ik het nog niet. Komt binnenkort vast nog wel een post :p

Edit:
Ow, en hoeveel kleuren heeft het scherm nou??
De combinatie van iTunes en Ipod is goud, juist een mooie integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sport_Life schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:32:
[...]

Xclef heeft een 2,5" laptop HD, dus mocht de mp3speler stuk gaan, grote kans dat de HD nog gewoon dmv een externe disk te gebruiken is. Bij Ipod wordt dat lastiger.
Ik heb het over het crashen van de hdd. Als de speler op een andere manier kapot gaat is de data nog wel van de hdd te extraheren, ook bij de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
  • Laatst online: 11-07 09:30
Als ik het goed begrijp beginnen de eerste alternatieven voor iTunes op Windows zich aan te bieden, bijvoorbeeld de nieuwste iPod plugin voor Winamp en dit programma.

Ik zit nu op mijn werk en kan het dus niet echt testen - heeft iemand hier al ervaring met deze alternatieven?

Een Vergissing Is Meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 08:16
bdu schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:12:
[...]

Waar? Heb je een link die je mij zou kunnen mailen? .. heb em gevonden..
Zou iemand mij wel een linkje kunnen geven naar zo'n eenvoudig suede hoesje of zoiets dergelijks op marktplaats? ik zoek me kapot, maar kan niks vinden :(
Tnx already..

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 04-10-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 20-07 14:57
Weet iemand of dit ding ook compatible is met de accesoires van de oudere ipods?
Ik heb namelijk een specifieke eis dat hij nog steeds met mijn Pioneer DEH-4900IB auto radio overweg kan. Deze kan vanaf de radio de ipod besturen/afspelen/opladen etc...
ybysaia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:32:
Ten derde, WAAROM KAN IK MIJN IPOD NIET UPDATEN ZONDER ITUNES!!?? Ik HAAT dat
Dan moet je 't niet kopen, vrij simpel. Ik wil wel een ferrari rijden maar ik wil wel dattie op diesel draait.. tja..

[ Voor 38% gewijzigd door blup op 04-10-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205622

Na meer dan een jaar met een ipod video hebben rondgelopen ben ik blij dat ik deze 'update', de Ipod Classic heb gehaald. Alleen de volgende twee punten waar ik niet uitkom..

1. Microsoft Outlook Agenda --> eerder kon ik prima mijn outlook agenda op mijn ipod laden, maar nu pakt ie 'm niet. Eerder kon ik alle agendapunten netjes bekijken op mijn Ipod maar nu laat ie helemaal niks zien.
2. Albums op alfabetische volgorde. In Itunes heb ik een map gemaakt met daarin alle albums. Het rare is dat op de Ipod niet alle albums op alfabetische volgorde weergeeft. Het lijkt wel of de Ipod de laatste toegevoegde albums 'los' onderaan toevoegd. Dit terwijl de albums in Itunes toch echt wel op alfabetische volgorde staan.

Iemand die deze twee puntjes kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
blup schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:52:
Weet iemand of dit ding ook compatible is met de accesoires van de oudere ipods?
Ik heb namelijk een specifieke eis dat hij nog steeds met mijn Pioneer DEH-4900IB auto radio overweg kan. Deze kan vanaf de radio de ipod besturen/afspelen/opladen etc...

[...]

Dan moet je 't niet kopen, vrij simpel. Ik wil wel een ferrari rijden maar ik wil wel dattie op diesel draait.. tja..
ik kan van tevoren weten dat een ferrari niet op diesel rijdt.
Maar ik kan niet van tevoren weten dat ik mijn ipod niet kan updaten zonder itunes. Al helemaal niet omdat ik hiervoor een ipod heb gehad waarbij dat wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
iroQuai schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:39:
Als ik het goed begrijp beginnen de eerste alternatieven voor iTunes op Windows zich aan te bieden, bijvoorbeeld de nieuwste iPod plugin voor Winamp en dit programma.

Ik zit nu op mijn werk en kan het dus niet echt testen - heeft iemand hier al ervaring met deze alternatieven?
Ik heb het met de laatste beta van winamp geprobeerd en dat wil wel. Je kunt er muziek op zetten, maar album art werkt niet. Video's en foto's heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

blup schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:52:

[...]

Dit is wat anders, brandstof = brandstof, maar Apple gaat een beetje Microsoft achterna wat zij wilden doen met Windows Media Player, vanwege de monopoly positie. Je kunt alleen gebruik maken van Itunes, en daarmee hopen ze dat meer mensen ook gebruik gaan maken van het online aankopen van muziek via de Itunes store. Hierdoor heeft de Ipod ook aanzienlijk in prijs kunnen dalen (Ipod Video was er vanaf 300 euro dacht ik).

Overigens ben ik uitermate tevreden over de Ipod Classic, en dat alles via Itunes per se moet accepteer ik maar, beter dan 50 euro meer betalen voor de Ipod :).Online muziek kopen doe ik toch al nooit (koop de meeste CD's gewoon in de winkel..).

Wat betreft mappenstructuur vond ik mijn vorige mp3speler veel handiger (Xclef), Windows zag hem als externe HD en ik kon de muziek in mapjes in de root gooien, zodat de speler gewoon alle mapjes als CD's herkende :). Maargoed, wat betreft grafische kwaliteiten en scrollhandigheid haalt hij het nooit bij de Ipod :).

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 04-10-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 10:21
Ben zelf tevreden gebruiker van Itunes met een Nano2nd 8Gb. Maar, wil m'n muziek nu ook op een Linux doos gaan zetten en zit nu wel met een filestructuur waar ik nooit meer simpele 'artist - album' foldertjes van kan maken. Weet iemand hier misschien een handige tool voor? Heb al flink lopen google'n, maar kom niet echt op een duidelijke tool uit...

Neem aan dat ik niet de eerst ben die terug zou willen naar oude situatie...

Daarnaast mag ik van de baas een fijne Ipod gaan uitzoeken en ik denk dat het een classic wordt. Zijn er al veel 'known' issues mee, of is het gewoon mieren#$@ij over die kleine dingen die ik hier lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

allesflex schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:08:
Ben zelf tevreden gebruiker van Itunes met een Nano2nd 8Gb. Maar, wil m'n muziek nu ook op een Linux doos gaan zetten en zit nu wel met een filestructuur waar ik nooit meer simpele 'artist - album' foldertjes van kan maken. Weet iemand hier misschien een handige tool voor? Heb al flink lopen google'n, maar kom niet echt op een duidelijke tool uit...

Neem aan dat ik niet de eerst ben die terug zou willen naar oude situatie...

Daarnaast mag ik van de baas een fijne Ipod gaan uitzoeken en ik denk dat het een classic wordt. Zijn er al veel 'known' issues mee, of is het gewoon mieren#$@ij over die kleine dingen die ik hier lees?
Er zijn geen 'bugs' oid verder, prima apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
  • Laatst online: 11-07 09:30
Ja het is echt een topding! De dingetjes die je hier leest zijn in principe behoorlijke mierenneukerij - de ipod classic is voor zover ik weet de meest aantrekkelijke optie op de markt.

Een Vergissing Is Meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij is opgevallen dat de classic niet meer die wisselende podcast pictures heeft... :(
dit is eigelijk de reden voor mij voor de aanschaf van een ipod.

bijvoorbeeld bij de 538 podcast of mijn eigen minimal en house podcast (www.kayintveen.com) die hebben dus bij elke nieuwe track een nieuw plaatje met daarin de title.

dit was altijd mogelijk op de ipod video maar op de classic die ik hier nu hebt niet. :s of is het een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een probleem met de Ipod-interface op m’n autoradio, een JVC KD-NX5000.

Wanneer je via de autoradio door de bibliotheek van de ipod wilt bladeren, moet je telkens binnen 5 seconden op een knop drukken, anders gaat hij terug naar de weergave van het op dat moment afgespeelde nummer. Erg irritant, je moet het menu in om een ander album/playlist te selecteren, dat kan niet via een druk op de knop (opzich logisch, kan op de Ipod zelf ook niet, maar daar moet je niet ook af en toe op de weg letten… :)). Dus even tussendoor een knop indrukken en ondertussen normaal op de weg blijven letten is er niet bij, dus moet je weer helemaal zoeken waar je was. Met meer dan 200 albums is dat gewoon storend.

JVC beweert dat het probleem in de software van de Ipod zit, die zorgt voor de aansturing en als hij binnen 5 seconden geen commando krijgt, gaat hij terug naar het hoofdmenu. Het lijkt me op zich sterk dat er dan nog he-le-maal niemand over dit probleem heeft geklaagd of zelfs een oplossing voor het probleem heeft bedacht. Elke caraudio-fabrikant heeft tegenwoordig wel 10 radio’s met ipod-interface in het assortiment, die zouden dat dan allemaal hebben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dat allemaal zomaar slikken.

Help! Voor mij in ieder geval geen JVC meer, de service is gewoon bagger. Het hele menu zit vergeven van de storende vertaalfouten (“winkel” waar ze opslaan bedoelen, van het Engelse “store”, als je gaat bellen komt er “de roeping” te staan, van het Engelse “calling”), erg slecht. Het apparaat kan gewoon via firmware worden geüpgrade, maar JVC zegt doodleuk dat het probleem in de volgende generatie wordt opgelost. Voor een navigatiesysteem waar je net 1400 euro voor hebt neergelegd! 8)7 |:( |:(
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.