[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Helaas denk ik dat het probleem toch in de iPod zit. Heb zelf een kensington fm transmitter en daar heb ik ook problemen mee met de classic. Ik kan gewoon geen frequentie kiezen waarop er uitgezonden zou moeten worden. Die knop doet het simpelweg niet, terwijl deze fysiek op de transmitter zit.

Ik hoop dat ze dit met een firmware-upgrade nog kunnen oplossen, want het is wel hinderlijk dat je sommige accessoires niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik die interface toch. niet. met 30gb aan mp3s duurt het zo'n 20 minuten om artists=>john mayer te vinden bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 08:30

bdu

stijnos1991 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Zou iemand mij wel een linkje kunnen geven naar zo'n eenvoudig suede hoesje of zoiets dergelijks op marktplaats? ik zoek me kapot, maar kan niks vinden :(
Tnx already..
deze is niet meer op marktplaats te vinden, waarschijnlijk uitverkocht.

Je mag die van mij kopen voor 50 euro ;) hehe.. geintje

Sorry kan je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 09:30
En dan heb je maar geaccepteerd dat je iTunes en al die andere dingetjes die ik opgenoemd moet gebruiken. Heb je gezeik met die cover flow! Als je een album hebt met meerdere artiesten, dan verschijnt het album dus ook meerdere keren in cover flow. Zit je dan met je verzamelalbum hippiemuziek met 30 verschillende artiesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Versie 1.0.2 is ook uit voor de classic.

Moet zeggen dat de iPod voor mijn gevoel veel sneller is geworden (zowel algemene menu's als coverflow).
klikje naar nieuwsbericht@macrumors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07 21:43

Tourniquet

Hiya, fellas!

Versie 1.0.2 staat er op... Compilatie-albums komen nu niet meer bij elke artiest voor in Coverflow, maar staan achteraan gegroepeerd. Jammer dat het nog steeds niet gesorteerd is op Album Artiest! Als artiest bij compilaties staat nu de naam van de artiest van het eerste nummer. We zijn er dus nog niet, maar het is een stap in de goede richting...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:00

Wom

Afbeeldingslocatie: http://captainkeyes.net/tweakers/meeloperalert.jpg

Sinds afgelopen weekend heb ik dan ook mijn eerste iPod. Ben voor de 80 gb versie gegaan. Grotendeels gebruik ik hem in de auto. Via mijn Pioneer Avic D3 kan ik perfect mijn iPod bedienen. Alles verloopt lekker vlot en soepel. Enig nadeel is dat de EQ instellingen van iPod overgenomen worden waardoor ik telkens even de EQ op uit moet zetten. Doe liever de EQ via mijn radio.

Nu nog opzoek naar een fatsoenlijk beschermhoesje.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:29:
[afbeelding]

Sinds afgelopen weekend heb ik dan ook mijn eerste iPod. Ben voor de 80 gb versie gegaan. Grotendeels gebruik ik hem in de auto. Via mijn Pioneer Avic D3 kan ik perfect mijn iPod bedienen. Alles verloopt lekker vlot en soepel. Enig nadeel is dat de EQ instellingen van iPod overgenomen worden waardoor ik telkens even de EQ op uit moet zetten. Doe liever de EQ via mijn radio.

Nu nog opzoek naar een fatsoenlijk beschermhoesje.
Lol @ naam van foto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog antwoord op mijn vraagstuk? zou top zijn!
wat mij is opgevallen dat de classic niet meer die wisselende podcast pictures heeft... :(
dit is eigelijk de reden voor mij voor de aanschaf van een ipod.

bijvoorbeeld bij de 538 podcast of mijn eigen minimal en house podcast (www.kayintveen.com) die hebben dus bij elke nieuwe track een nieuw plaatje met daarin de title.

dit was altijd mogelijk op de ipod video maar op de classic die ik hier nu hebt niet. :s of is het een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:07:
Heeft iemand nog antwoord op mijn vraagstuk? zou top zijn!

[...]
Ik heb ergens gelezen dat in de nieuwste firmware (1.0.2) enhanced podcasts (denk dat je dat bedoeld) nu wel ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks :) raar dat ze dat niet gelijk bij 1,0,0 doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 12:40

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Tourniquet schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:18:
Versie 1.0.2 staat er op... Compilatie-albums komen nu niet meer bij elke artiest voor in Coverflow, maar staan achteraan gegroepeerd. Jammer dat het nog steeds niet gesorteerd is op Album Artiest! Als artiest bij compilaties staat nu de naam van de artiest van het eerste nummer. We zijn er dus nog niet, maar het is een stap in de goede richting...
Wat ik überhaupt niet begrijp is waarom je niet kan kiezen hoe je het gesorteerd wilt zien. Ik wil het liefst gewoon alfabetisch op album sorteren. Geen gezeik met meerdere artiesten gewoon 1 plaatje per album. :*)

Maar goed de nieuwste update zorgt er in ieder geval voor dat je wat sneller door de menu's kunt navigeren dat is wel fijn.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-07 13:31
Mee eens, waarom niet gewoon een lijst met ALBUMS in coverflow, daar is het toch voor?! :S
Ik heb zoveel artiesten, voordat ik bij de Z of W bent ben ik 2 min aan het scrollen!

Trouwens, ik had hiervoor ooit een Mini (tijdje geleden alweer) maar die was veel sneller met menu's enzo, maar goed de Classic is natuurlijk gewoon veel mooier en na die laatste update valt het allemaal wel mee :)

Is het ook normaal dat je de harddisk vaak hoort opspinnen en draaien? Het is een zacht geluid en ik stoor me er niet aan, maar ik weet niet of het normaal is want bij een nano(flash, logisch) en een mini heb ik het nooit gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door stijnos1991 op 09-10-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

stijnos1991 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:56:

Is het ook normaal dat je de harddisk vaak hoort opspinnen en draaien? Het is een zacht geluid en ik stoor me er niet aan, maar ik weet niet of het normaal is want bij een nano(flash, logisch) en een mini heb ik het nooit gehoord.
Het is te horen en te voelen inderdaad als de harddisk opspint. Maar niet echt storend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 09:30
Ik vind het altijd wel een geruststellend gevoel... ook al zie je niks gebeuren op je schermpje of hoor je nog geen muziek, dan voel je ten minste dat dat ding wel z'n best doet!

Ben erg blij met die laatste update trouwens! 't gaat allemaal een stuk vloeiender :)

Een Vergissing Is Meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m nu ook sinds gisteren, prachtig apparaat wel.
alleen is er nu een update van de firmware beschikbaar, moet je die al installeren? of is het weer een foute update van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:44:
Ik heb m nu ook sinds gisteren, prachtig apparaat wel.
alleen is er nu een update van de firmware beschikbaar, moet je die al installeren? of is het weer een foute update van apple
Die kun je beter installeren :) Maakt het menu wat sneller en fixt wat bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
iroQuai schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:00:
Ik vind het altijd wel een geruststellend gevoel... ook al zie je niks gebeuren op je schermpje of hoor je nog geen muziek, dan voel je ten minste dat dat ding wel z'n best doet!

Ben erg blij met die laatste update trouwens! 't gaat allemaal een stuk vloeiender :)
Zal wel aan mij liggen maar ik voel niks maar dat maakt niet uit.

Weet iemand waar je voor niet al te veel geld een klein hoesje/bescherm dingetje kan kopen?
Je hebt van die leather cases maar dat vind ik er niet uit zien en is me veel te groot.
Wat voor hoesjes gebruiken jullie? :)

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 09-10-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn hoor!@$#@#$!! Al m'n muziek weg van m'n iPod.. Ik heb vandaag ongeveer 2gig erbij gezet, kon hem daarna nog connecten. Ik wilde ff de hond uitlaten maar wilde eerst nog even muziek luisteren, dus ik m'n iPod op de normale manier ontkoppelt en aan een speakertje aangesloten. Even wat nummers beluisterd en ben toen weggegaan met de hond, heb de iPod laten doorspelen en toen ik thuis kwam deed hij het nog gewoon normaal. Toen wilde ik nog wat erbij zetten, herkent iTunes m'n iPod opeens niet meer! :| Moest ik 'm herstellen zei die.. Maar toen heb ik annuleren gedrukt en de iPod op een normale manier weer ontkoppelt. Maar op dat moment kreeg ik al een vastloper, dus ik menu + middelste knop ingedrukt gehouden zodat hij 'm zou resetten. Ik heb dit al eerder gehad maar toen had hij de muziek niet gewist. En nu wilde ik weer een muziekje luisteren zie ik dat er niks meer opstaat.. :S En er stonden juist veel dingen op de iPod die niet meer op m'n computer stonden (ongeveer 4/5 gig..). Wat zuigt dit zeg! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 14:25
stijnos1991 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:30:
Weet iemand waar je voor niet al te veel geld een klein hoesje/bescherm dingetje kan kopen?
Je hebt van die leather cases maar dat vind ik er niet uit zien en is me veel te groot.
Ik las dat iemand zei dat die uitverkocht waren. Volgens mij nog lang niet hoor, ik heb Zaterdag nog een hoesje en sock besteld via Marktplaats. Hele goede verkoper moet ik zeggen, zelfs wastips en alles gemaild :P Echt netjes..
Voor een classic/video sleeve moet je hier eens kijken:
http://www.marktplaats.nl...-60-80-gb.html%3Fxref%3D1

Past perfect om mijn iPod Classic 80GB! 8) En niet duur ook :)
Fixed, nu krijg ik een andere url :?

[ Voor 30% gewijzigd door Ruben [NL] op 09-10-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 12:17
De Hema heeft nu trouwens ook wanabe iPod sokken. Voor 5,95 per stuk dacht ik. Dus dan hoef je ze iig niet per 6 te kopen :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ruben [NL] schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

Ik las dat iemand zei dat die uitverkocht waren. Volgens mij nog lang niet hoor, ik heb Zaterdag nog een hoesje en sock besteld via Marktplaats. Hele goede verkoper moet ik zeggen, zelfs wastips en alles gemaild :P Echt netjes..
Voor een classic/video sleeve moet je eens kijken op deze manier: (linken werkt niet)
> Marktplaats.nl
> zoek op 'ipod sock'
> klik 1 van de links in 'Zelhem'
> 'Alle advertenties van deze adverteerder bekijken'
> 5de van onder, 'Originele Video Sleeves, 30, 60, 80GB.

Laat maar ff weten of je mn beschrijving snapt en of je t vind :9
Hoezo werkt linken niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:55:
Fijn hoor!@$#@#$!! Al m'n muziek weg van m'n iPod.. Ik heb vandaag ongeveer 2gig erbij gezet, kon hem daarna nog connecten. Ik wilde ff de hond uitlaten maar wilde eerst nog even muziek luisteren, dus ik m'n iPod op de normale manier ontkoppelt en aan een speakertje aangesloten. Even wat nummers beluisterd en ben toen weggegaan met de hond, heb de iPod laten doorspelen en toen ik thuis kwam deed hij het nog gewoon normaal. Toen wilde ik nog wat erbij zetten, herkent iTunes m'n iPod opeens niet meer! :| Moest ik 'm herstellen zei die.. Maar toen heb ik annuleren gedrukt en de iPod op een normale manier weer ontkoppelt. Maar op dat moment kreeg ik al een vastloper, dus ik menu + middelste knop ingedrukt gehouden zodat hij 'm zou resetten. Ik heb dit al eerder gehad maar toen had hij de muziek niet gewist. En nu wilde ik weer een muziekje luisteren zie ik dat er niks meer opstaat.. :S En er stonden juist veel dingen op de iPod die niet meer op m'n computer stonden (ongeveer 4/5 gig..). Wat zuigt dit zeg! :'(
Ja da's mooi balen! Ik heb ook al twee keer gehad dat ik hem zonder duidelijke reden opeens moest herstellen.. was wel beide keren toen er een update beschikbaar was. (1.01 en 1.02) dus ik heb het vermoeden dat het daar wat mee te maken heeft? Ik heb in ieder geval al wel ontdekt dat de ipod geen geschikt middel is om overige bestanden te backuppen. Om tijdelijk te bewaren (bijv. om een film of verslag mee te nemen naar een vriend) is het perfect, maar meer ook niet.
stijnos1991 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

Zal wel aan mij liggen maar ik voel niks maar dat maakt niet uit.

Ik heb een invisibleSHIELD full body shield besteld. Is omgerekend zo'n 18 euro, maar dan heb je wel het kleinste, meest praktische hoesje dat er is!

[ Voor 16% gewijzigd door iroQuai op 10-10-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:58:
De Hema heeft nu trouwens ook wanabe iPod sokken. Voor 5,95 per stuk dacht ik. Dus dan hoef je ze iig niet per 6 te kopen :)
Hier, bij de Applestore kan je voor $34.95 een hoesje aanschaffen voor de Classic 80GB.

De 80GB is even groot als de 30GB video, en de 160 even groot als de 60GB iPod video. Dit iPod video 30GB hoesje past prima om de 80GB classic heen.

Ik schaf een iPod Classic 80GB aan, stukke better dan de nano 3G!!!
Bij de NL Applestore is een andere cover, deze voor Eur 29,95 en ook Classic compatible.

Wel jammer dat de zwarte Classic een zwart clickwheel heeft... :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellachi
  • Laatst online: 28-04 21:44
Machtig apparaat, heel erg tevreden mee. Was in eerste instantie niet zo blij dat ik itunes moest gebruiken. Nu ik er een paar dagen mee bezig ben geweest om mijn muziek op orde te krijgen (tags en albumfoto) ben ik eigenlijk best te porren voor het pakket.

Jup ik = tevreden!

Het enige vreemde wat ik nu al bij twee albums tegen ben gekomen is het volgende:

Bij Minutes to Midnight (Linkin Park) en bij All that we needed (Plain White T's) verhuist 1 van de nummers naar de eerste plaats. De rest van de track list blijft in orde. In itunes staat alles goed en als je het daar aanpast dan verandert dat er niks aan. Heeft iemand hier ook last van? Is dit iets bekends? B.T.W. ik heb 1.0.2 erop gezet en dit verandert er niks aan, wel blij dat coverflow nu een stukje sneller is :) mooi spul!

********edit

Ik hebt inmiddels gevonden :) van die ene nummers wast album-artiest veld ingevuld en van die andere niet. Toch bedankt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mellachi op 10-10-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zo! Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een zwarte iPod Classic 160GB. Mijn oude 3rd gen 20GB was overleden, dus ik had een goed excuus :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn zilvergrijze Ipod Classic (160 GB) nu een week. Tijd voor enkele bevindingen:

PRO:

- uiterlijk. Had ik wat schrik voor. Ik vond mijn 5 gen echt een parel. De classic overstijgt het 5gen design. Het voelt erg solide aan en geeft een nog groter "luxegevoel" dan de vorige.
- geluidskwaliteit. Is nog steeds prima. De Ipod is nooit een hoogvlieger geweest, maar hij klinkt goed genoeg om door te gaan als degelijke MP3-speler.
- Reset- en uitzettijden. In een aantal reviews werd beweerd dat resetten ontieglijk lang zou duren. Mijn Ipod reset daarentegen een pak sneller dan mijn vorige 5 gen. Uitzetten gebeurt nu ook veel preciezer en sneller.
- Schermkwaliteit. Erg stevige vooruitgang hier. Diepere kleuren, nog helderdere weergave. Groot pluspunt.
- Games. Ipod quiz is een prachtige feature. In plaats van raden naar het afgespeelde nummer worden er nu allerhande vragen uit verschillende onderwerpen op je afgevuurd. Dit alles tegen de tijd. Erg leuk. De andere games zijn ook prima. Dit zal de eerste keer zijn dat ik de games-feature daadwerkelijk gebruik op een ipod.
- Batterijduur. Gigantisch verschil. Zeer goede autonomie. Gaat langer mee dan Apple adverteert momenteel.

CON:
- Nieuwe interface. De interface van de ipod was perfect. Geen overbodigheden. Simple en to the point. Dit domme split screen gedoe is volstrekt onnodig en vertraagt bovendien de werking van de ipod. De laatste update helpt hier wel bij, maar ik blijf tegenstander.
- Coverflow: neen, neen, neen. Gesorteerd op "artist" dus kom je een hoop dubbele covers tegen. Traag als de pest. Gewoon rommel en onbruikbaar als je veel muziek hebt. Apple, fix this.
- Algemeen wat trager dan de 5gen. De harde schijf moet meer worden aangesproken door de nieuwe interface (art laden). Minder responsief.
- Harde schijf is wat "rammeliger". De harde schijf hoor je beter werken. Niet echt een probleem als je koptelefoon op hebt, maar het geeft een rommelige indruk.

Algemene conclusie:
Tevreden met een maar.

Apple heeft nog werk voor de boeg. De nieuwe interface moet gestroomlijnder. Die korte laadmomenten storen wat. Anderzijds zijn er wel een aantal handige features bijgekomen. Er mogen zeker nog wat firmware-updates komen wat mij betreft. Veel potentie, maar momenteel niet op punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Laatst online: 24-07 20:13
Mooie review :)

Ik zit er toch aan te denken om een 80GB Classic aan te schaffen, mijn oude Philips HDD120 20GB speler heeft z'n beste tijd wel gehad. Morgen maar eens naar de Apple Store hier om hem even van dichtbij te bekijken en er even mee te kunnen spelen (als dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ruben [NL] schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

Voor een classic/video sleeve moet je hier eens kijken:
http://www.marktplaats.nl...-60-80-gb.html%3Fxref%3D1

[...]
Fixed, nu krijg ik een andere url :?
Shit, had net een andere besteld op marktplaats, maar die laat niks meer van zich horen(geld al overgemaakt)
Ik wacht het nog 2 dagen af, anders zet ik naam/emailadres/rekeningnummer en alles fijn online hier, en op andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na hier een beetje gemopperd te hebben wil ik jullie dan ook wel even een tip delen. (voorzover nog onbekend). Mediamonkey vind ik,na een round-up van ongeveer wel 10 programma's, veruit het meest geschikte programma om je apple te synchen. (de nieuwe beta 3 is classic etc. proof). Doet niet moeilijk, ettele malen sneller dan itunes, removed de ipod veeel sneller, haalt ook zonder account covers op en tagt met de info van amazon, en vooralsnog werkt hij ook beter samen met de coverflow.

MM ftw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb 2 vraagjes :

1- ik zie bijna nergens covers voor G6 160gb ipod classics . enkel voor G5 80gb . Passen de G5 covers op de G6 ?

2- ivm mediamonkey : kan itunes al mijn albumart in orde brengen , of doet hij dat enkel voor aangekochte muziek . Indien hij dat enkel voor aangekochte muziek kan , ga ik mediamonkey proberen . Hopelijk gaat hij mijn folders niet overhoop gooien , zodat itunes achteraf nog werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
CrimInalA schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:13:
Ik heb 2 vraagjes :

1- ik zie bijna nergens covers voor G6 160gb ipod classics . enkel voor G5 80gb . Passen de G5 covers op de G6 ?

2- ivm mediamonkey : kan itunes al mijn albumart in orde brengen , of doet hij dat enkel voor aangekochte muziek . Indien hij dat enkel voor aangekochte muziek kan , ga ik mediamonkey proberen . Hopelijk gaat hij mijn folders niet overhoop gooien , zodat itunes achteraf nog werkt .
1. Ja, de 80GB 5G covers passen BIJNA allemaal op de classic
2. Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 19:35

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja, iTunes kan ook album art zoeken van niet gekochte muziek, maar hiervoor moet je wel eerst een iTunes account hebben of je kan een van de twee programma's gebruiken die in de startpost van het iTunes topic staat.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 17:42
Ik heb nog nooit een Ipod gehad, ik heb nu een oude Iriver, en ik dacht aan een Ipod Classic 80GB. Wat me stoort zijn de enorm hoge prijzen voor simpele accesoires. Moet ik de Apple gadgets kopen of zijn er 'neppe' merken? Ik denk niet dat ik gelijk allerlei extras ga kopen, maar het zou natuurlijk goed zijn als ik met een gerust hart aan de toekomst kan denken.
Verder nog een vraag. Niemand kan het natuurlijk voorspellen, maar zijn er al plannen voor een nieuwe generatie Ipods in de nabije toekomst? Als dat het geval is wacht ik natuurlijk liever op een Ipod met de nieuwe features van de Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:48:
Verder nog een vraag. Niemand kan het natuurlijk voorspellen, maar zijn er al plannen voor een nieuwe generatie Ipods in de nabije toekomst? Als dat het geval is wacht ik natuurlijk liever op een Ipod met de nieuwe features van de Touch.
Ieder jaar brengt Apple in de eerste week van september een nieuwe generatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ah, bedankt voor je antwoord. Dat is erg mooi, een jaar is een lange tijd. Op sommige forums denken mensen dat de Classic lijn een miskoop zal zijn omdat Apple waarschijnlijk snel met een nieuwe lijn zal komen. Dat is natuurlijk speculatie, maar het zou niet leuk zijn als Apple een maand later meteen een nieuwe generatie begint. 249 euro is veel geld als er een risico bestaat dat je nieuwe apparaat snel verouderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 09:21
Ik heb mijn classic 80gb binnen.
maar nu het probleem. Ik heb thuis mijn ipod gesynchroniseerd, maar wil dit ook bij mijn ouders doen, zonder dat ik muziek verlies. Hoe doe ik dit??
als dit al mogelijk is. is het ook mogelijk als ik hem op windows heb geformateerd, aangezien ze bij mijn ouders een mac hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 22-07 07:35
Ja dat is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Vandaag even langs de Apple Store geweest en even een Classic in m'n hand gehad. Toch wel een heel erg mooi apparaat, en de beeldkwaliteit is echt verbazend mooi (stond een kleine IMAX sample op). Nu zit ik alleen nog te twijfelen welke kleur ik zou willen :P

Verder even nog een vraagje, waar hebben jullie je iPod besteld. Gewoon via www.apple.nl of via een goedkopere webshop zoals chear.nl? Op Apple kun je wel iets laten graveren, maar ik weet niet of ik dat überhaupt wel wil. Op Chear kost ie wel 20 euro minder, niet enorm veel, maar als Nederlander is elke euro meegenomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
enn.... hoe??:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 22-07 07:35
Gewoon syncen, want op een mac pakt hij een ipod in windows formaat dacht ik ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Kaspers schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:08:
Gewoon syncen, want op een mac pakt hij een ipod in windows formaat dacht ik ook wel...
jah.. maar dan moet ik mijn huidige ipod leeggooien... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Laatst online: 25-07 15:34
ik heb ook sinds een paar dagen een zwarte classic van 160gb, maar ik heb iets raar voor mij iquiz lijkt me... Als er een vraag wordt gesteld in de trend van: "welk liedje hoor je nu spelen?" "van wanneer is het liedje dat je nu hoort?"
Probleem is dat ik dan niets hoor afspelen, is nogal moeilijk het antwoord op die manier te weten :)
ik heb via itunes nieuwste firmware geinstalleerd (1.0.2 geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Brasher schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:38:
Vandaag even langs de Apple Store geweest en even een Classic in m'n hand gehad. Toch wel een heel erg mooi apparaat, en de beeldkwaliteit is echt verbazend mooi (stond een kleine IMAX sample op). Nu zit ik alleen nog te twijfelen welke kleur ik zou willen :P

Verder even nog een vraagje, waar hebben jullie je iPod besteld. Gewoon via www.apple.nl of via een goedkopere webshop zoals chear.nl? Op Apple kun je wel iets laten graveren, maar ik weet niet of ik dat überhaupt wel wil. Op Chear kost ie wel 20 euro minder, niet enorm veel, maar als Nederlander is elke euro meegenomen :9
heb m bij apple.com besteld en lekker laten graveren :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
scatman schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:27:
ik heb ook sinds een paar dagen een zwarte classic van 160gb, maar ik heb iets raar voor mij iquiz lijkt me... Als er een vraag wordt gesteld in de trend van: "welk liedje hoor je nu spelen?" "van wanneer is het liedje dat je nu hoort?"
Probleem is dat ik dan niets hoor afspelen, is nogal moeilijk het antwoord op die manier te weten :)
ik heb via itunes nieuwste firmware geinstalleerd (1.0.2 geloof ik)
check #1: Staat je geluid aan en zit je koptelefoon er goed in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Laatst online: 25-07 15:34
stijnos1991 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:03:
[...]

check #1: Staat je geluid aan en zit je koptelefoon er goed in :+
ja, want de muziek en sfx van de quiz zelf kan ik wel horen, en muziek afspelen (dus niet in de quiz) werkt ook, en jah ook de koptelefoons zitten in mijn oren terwijl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik de Classic vastgehad, wat een schatje!
Hij voelt niet echt robuust aan, en ziet er echt uit als de Big Brother van de nano.
Alleen viel me wel op dat alle Classics én nano's een loszittend Click Wheel en een scheef scherm hadden.. Echt zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Veel mensen lijken te klagen over lag tijdens het navigeren. Heeft iemand met een Classic dit gemerkt? De schuldigen zouden de nieuwe graphics zijn.
Ook wordt Apple's support best negatief beoordeeld. Ik heb nog nooit wat van Apple gehad, dus kan iemand hier wat ervaringen geven? Met support bedoel ik het oplossen van problemen met nieuwe firmware. Hoe snel gaat dit dus?

Ik begin toch echt te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 14:25
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:38:
Gisteren heb ik de Classic vastgehad, wat een schatje!
Hij voelt niet echt robuust aan, en ziet er echt uit als de Big Brother van de nano.
Alleen viel me wel op dat alle Classics én nano's een loszittend Click Wheel en een scheef scherm hadden.. Echt zonde!
Wat heb jij dan weer vast gehad, een showmodel waar 1000en mensen aangezeten hebben, laten vallen etc. Of was het een dummie :P Hij is dus echt wel robuust (blok aluminium), en er zit echt niets los hier en al helemaal niet scheef... :> Lolbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Niemand die wat kan zeggen over de lag in de menus en de Apple support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
mister_S schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:17:
Niemand die wat kan zeggen over de lag in de menus en de Apple support?
Een beetje zelf onderzoek doen is al te veel moeite? Er was inderdaad lag in de menu's, maar met de update naar 1.0.2 is dat al veel minder geworden. Dit soort antwoorden kun je gewoon vinden in de quicksearch aan de bovenkant van je pagina :).

Apple support is niet om te gillen. Je moet er vooral voor zorgen dat je je oordopjes heel houdt, daar zit bijna geen garantie op. Voor de rest heb ik zelf nog nooit problemen gehad met 1 van mijn iPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Sport_Life schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:03:
[...]

heb m bij apple.com besteld en lekker laten graveren :).
Apple.com of Apple.nl? Voor zover ik weet kun je vanuit Nederland niks van .com bestellen en moet dat bij .nl. Wat dus weer zo'n 80 euro extra kost. Als je hem wel via .com kan bestellen weet ik al wat ik zometeen ga doen. Dus als het zou kunnen, hoe? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Brasher schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:10:
[...]

Apple.com of Apple.nl? Voor zover ik weet kun je vanuit Nederland niks van .com bestellen en moet dat bij .nl. Wat dus weer zo'n 80 euro extra kost. Als je hem wel via .com kan bestellen weet ik al wat ik zometeen ga doen. Dus als het zou kunnen, hoe? :/
Apple.nl, tja betaalde de volle mik.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Sport_Life schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:40:
[...]

Apple.nl, tja betaalde de volle mik.
Nou ja, dan laat ik m'n tante er binnenkort wel eentje meenemen uit Amerika. Scheelt toch weer 80 euro :)

En het wordt een zilvere, die zwarte vind ik niet zo heel mooi eigenlijk. Jammer dat dat clickwheel ook zwart is, als dat wit was was de zwarte Classic toch een stuk mooier geweest, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, leuk is dit.. De 2e keer binnen 2 weken dat iTunes m'n iPod niet kan herkennen, waardoor ik 'm wederom heb moeten herstellen. Hij gaat dus mooi terug naar Apple, want hier klopt geen ene reet van.. Iemand dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:45:
Zo, leuk is dit.. De 2e keer binnen 2 weken dat iTunes m'n iPod niet kan herkennen, waardoor ik 'm wederom heb moeten herstellen. Hij gaat dus mooi terug naar Apple, want hier klopt geen ene reet van.. Iemand dit wel eens meegemaakt?
Wel dat ie niet helemaal lekker werd herkent door windows vista, ivm brakke USB drivers denk ik, want m'n G3 muis deed het ook niet meer. Maar het probleem heeft zich inmiddels zelf opgelost.

Misschien helpt het als je je USB drivers opnieuw installeert? (verwijderen bij apparaat beheer en dan weer zoeken naar gewijzigde apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 16:34

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Voor diegenen die vinden dat de geluidskwaliteit van de nieuwe classics te wensen overlaat is er hoop. Toen ik mijn 80GB video verving voor de 160GB classic was ik in staat om hem terug te sturen, totdat ik tegen een artikel aanliep dat een hoofdtelefoon versterker adviseerde.Ik heb toen van ebay een CMOY headamp van ZIGIS besteld en geloof me, dat apparaatje is geweldig. Een Duracel 9v batterij, je sluit de koptelefoonuitgang van je ipod erop aan en je koptelefoon op de headamp en je weet niet wat je hoort. De batterij zou zo'n 40 uur mee moeten gaan en ik denk dat dat ongeveer wel klopt. Oplaadbare 9v batterijen heb ik geen ervaring mee.

Als je veel zachte muziek hebt en je vind dat je ipod niet hard genoeg gaat dan is dit ook een optie, maar het ging mij puur om de geluidskwaliteit.

Als jij ook vind dat je ipod niet goed klinkt en je luistert nog naar de ipod dopjes is het wellicht ook al voldoende om eens een betere koptelefoon te proberen. Als je al een betere koptelefoon hebt en (net als ik) nog steeds vind dat het beter kan zou ik adviseren toch eens te kijken naar de Zigis amp op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Rox_NL schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:51:
[...]

Een beetje zelf onderzoek doen is al te veel moeite? Er was inderdaad lag in de menu's, maar met de update naar 1.0.2 is dat al veel minder geworden. Dit soort antwoorden kun je gewoon vinden in de quicksearch aan de bovenkant van je pagina :).

Apple support is niet om te gillen. Je moet er vooral voor zorgen dat je je oordopjes heel houdt, daar zit bijna geen garantie op. Voor de rest heb ik zelf nog nooit problemen gehad met 1 van mijn iPods.
Er zit na de update nog steeds wat lag in en dat merk je met als je op artiest/album browst en er staan meer dan een paar albums met art onder. Voordat je dan naar je album van keuze kunt browsen moet tie perse eerst de covers laten zien. Dit duurt soms een seconde of twee. Ik stoor me er niet meer aan maar IMO zou tie gewoon moeten reageren en de covers op de achtergrond laden.

Mijn ervaring met Apple Support is GEWELDIG. Ik had mijn vorige ipod op marktplaats gekocht, zonder bon oid. Na een sync bleef de ipod resetten en ik kwam er met geen mogelijkheid meer in, ging zelfs niet meer uit. Bleef dus resetten tot tie leeg was ...

Ik heb em naar een Apple Support Center gebracht en dezelfde week had ik een splinternieuwe. Ik kom thuis, sync dat ding en PL0P! Gebeurt precies hetzelfde. Ik begreep er geen hout maar uiteraard dacht ik wel dat er iets met mijn pc of zo mis was. Ik heb toen met Apple Support gebeld en ik mocht em wederom weg brengen. Ik heb toen WEER een nieuwe gekregen. Ik kom thuis en wat denk je? Het gebeurd gewoon weer. Ik heb me wezeloos gezocht en een website gaf aan dat als dat gebeurd dat je tijdens de reset op een specifiek moment de keylock aan en uit moet zetten en dan een toets combinatie waarna de ipod in een diagmode terecht komt. Je kan em daarna dan ook in disk mode zetten waarna tie weer gedetecteerd word in itunes en te resetten. Dit werkte en uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat ik corrupte ID3v2 tags in 1 bepaald nummer had staan. Naast het feit dat ik het gek vind dat de ipod daar zo van over zn nek gaat (andere mp3 spelers hebben dat nooit gehad) heeft Apple zonder problemen tot 2 keer toe de iPod omgeruild en mij een nieuwe verschaft, voor iets wat ik op een avondje onder een lantaarnpaal van iemand had gekocht (wat ik eerlijk heb gezegd in het Apple center overigens, en waar ze ook wel om konden lachen) en een probleem wat uiteindelijk aan mij lag.

Ik heb tal van andere voorbeelden van anderen waaruit blijkt dat Apple support over het algemeen genomen erg goed is en helaas gebeurd het altijd wel dat iemand niet goed behandeld word of zijn of haar klacht niet verholpen word zoals het zou moeten. Dit is echter een behoorlijke minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-07 20:54
Wel geluk mee gehad dan.

Ik ben momenteel in afwachting. Ik heb 2 weken terug namelijk een iPod Classic 80GB Zwart gekocht. Heb er vanalles opgezet en nu merk ik dat de accu echt niet 30 uur meegaat op muziek.

Ik had namelijk vorige week op een dag wat op school geluisterd totdat hij zei dat hij leeg was. Thuis aangekoppeld en helemaal volgeladen. Die avond nog half uur geluisterd terwijl hij op stereo installatie stond. Toen ging ik werken en na het werken zette ik hem aan en was het balkje al halverwege! Na een halfuurtje muziek luisteren!

Dit vond ik echt te gek en ben ermee teruggegaan. Ze konden me niet gelijk een nieuwe geven, omdat hij eerst moest worden onderzocht.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mbrunek schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:23:
Wel geluk mee gehad dan.

Ik ben momenteel in afwachting. Ik heb 2 weken terug namelijk een iPod Classic 80GB Zwart gekocht. Heb er vanalles opgezet en nu merk ik dat de accu echt niet 30 uur meegaat op muziek.

Ik had namelijk vorige week op een dag wat op school geluisterd totdat hij zei dat hij leeg was. Thuis aangekoppeld en helemaal volgeladen. Die avond nog half uur geluisterd terwijl hij op stereo installatie stond. Toen ging ik werken en na het werken zette ik hem aan en was het balkje al halverwege! Na een halfuurtje muziek luisteren!

Dit vond ik echt te gek en ben ermee teruggegaan. Ze konden me niet gelijk een nieuwe geven, omdat hij eerst moest worden onderzocht.

Wat denken jullie?
Het is mischien wat onduidelijk in mijn post maar ik kreeg ook niet direct een nieuwe mee. Ze hebben het inderdaad eerst onderzocht maar in het eerste geval was het dezelfde week dat ik em terug kreeg en de tweede keer duurde het iets langer, maar niet veel.

Ik verwacht dat als je accu met een nieuwe ipod inderdaad zo snel leeg is dat je een nieuwe accu krijgt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Nou, ik wil liever niet dat ze hem openmaken ofzo. Gewoon een nieuwe.

Maar zo lang (kort) hoort een accu toch niet mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mbrunek schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:36:
Nou, ik wil liever niet dat ze hem openmaken ofzo. Gewoon een nieuwe.

Maar zo lang (kort) hoort een accu toch niet mee te gaan?
Die keuze heb je niet. Als ze besluiten om de accu te vervangen doen ze dat, maar je moet hem dan uiteraard wel onbeschadigd terug krijgen.

Het klinkt niet goed inderdaad. Ik doe er wel een paar weken mee voordat tie leeg is maar zover komt het niet omdat tie tussendoor dan allang weer aan de usb kabel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb met de Classic kunnen spelen in de winkel en de traagheid was toch behoorlijk merkbaar. De menu items skippen als je te snel gaat en dat op een lege Ipod. Daarnaast stond nog een Classic, maar dan zilver, die ietsje sneller was. Daar zal wel de nieuwe firmware op zitten gezien die sneller is met zo'n 1000+ liedjes erop. Vergeleken met de nieuwe Nano is het helemaal duidelijk, de Flash geheugen maakt behoorlijk wat verschil heb ik gemerkt.
Ik stoor me niet echt aan zulke dingen als het minimaal is, laden moet altijd gebeuren, maar het viel meteen op terwijl ik er maar een kwartiertje mee heb gespeeld. Op de Apple forum is ook geen enkel input van Apple zelf, de mensen praten daar gewoon onder elkaar en zijn er zeer gefrustreerd om. Ik denk dat ik maar wacht tot Apple hier wat duidelijkheid over biedt.

Beetje off-topic, maar de nieuwe Zen zag er toch erg goed uit. Werkt snel, enorm veel opties en ondersteuning. Jammer dat de SD slot momenteel niet goed werkt en dat het maar 8gig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé mensen, nieuw hier...ik zag dat er veel posts waren in dit topic dus ik neem aan dat er wel een aantal mensen zijn die het één en ander weten van deze nieuwe iPod Classic waar ik even een vraag aan kan stellen.

Het zit zo; ik ben al lang...5 jaar ofzo? (sinds de dag dat ie uitkwam in ieder geval) de trotse eigenaar van de 3e Generatie iPod. Mijns inziens nog steeds de mooiste iPod ever, voornamelijk omdat hij helemaal wit is..

Het probleem is alleen dat dit beestje het een beetje begint te begeven…hij heeft mij trouw gediend al die jaren en ik heb er nooit, maar dan ook echt nooit een probleem mee gehad (het is serieus de beste aanschaf van elektronische apparaten die ik ooit gedaan heb)…maar de batterij begint erg te fucken de laatste tijd..

Wanneer ik hem 8 uur lang oplaad kan ik er vervolgens 1,5 uur max van genieten, soms zelfs 10 min !?!?!.. dit heeft ook te maken met de temperatuur buiten heb ik gemerkt, des te kouder, des te minder batterypower…

Nou zit ik dus te overwegen om een classic op te halen, deze had vele voordelen in mijn ogen.. meer capaciteit ik zit nu op 15 gig namelijk, en de kleur past beter bij mn macbook pro :, daarnaast is de batterijtijd aanzienlijk langer, en ook dat probleem zou dan opgelost zijn…

-Nou mijn vraag..: kan je die splitscreen ook uitzetten? …van het home scherm… want ik vindt het ronduit lelijk (echts een fout vanuit design standpunt gezien), en daarnaast hoor ik dat ie ‘’lagt’’ door die feature…

-En als je scrollt door je playlists, kan dat alleen met cover flow ? of ook gewoon zoals in oude iPods als een ‘’lijst’’ weergave, met slechts alleen de titels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Ik heb er al twee weken een. Nu is hij alleen weg voor onderzoek naar de accu. :'(

De antwoorden:
  • Het splitscreen kan helaas niet uit. Het is misschien iets trager dan de oude iPods, maar er valt in mijn ogen wel mee te leven. Ook is het mooi als je veel coverart hebt ingeladen.
  • Coverflow is er als extra bijgekomen. Je kan dus gewoon door de lijsten scrollen zoals eerst. Als je coverflow echt niet wilt kun je het zelfs uit het menu 'muziek' halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:01:
Wanneer ik hem 8 uur lang oplaad kan ik er vervolgens 1,5 uur max van genieten, soms zelfs 10 min !?!?!.. dit heeft ook te maken met de temperatuur buiten heb ik gemerkt, des te kouder, des te minder batterypower…
Lithium ion batterijen (of accus, wat je wilt) degraderen vanaf de dag dat ze uit de fabriek komen, dat is een verouderingsproces waar je niets aan kunt doen, zelfs als je ze niet gebruikt. De "normale" levensduur is 3 a 4 jaar als tie op de plank ligt, ze zeggen iets langer als je em in de koelkast legt maar ik ken niemand die zn laptop of ipod in de koelkast legt elke avond ;) . Je kan met li-ion de levensduur wel drastisch verkorten door em regelmatig helemaal leeg te laten spelen, het is dus aan te raden li-ion regelmatig op te laden (li-ion kent geen "geheugen" zoals ni-cd bijvoorbeeld) zodat tie redelijk 2,5 tot 3 jaar mee kan. Hele goeie accu's mischien een half jaar langer maar dan heb je het wel een beetje gehad, en dat is precies wat jij nu mee maakt, 1,5 uur slaat natuurlijk nergens meer op en is volslagen nutteloos maar is onvermijdelijk, het is inherent aan de type accu.

Als je zo van je ipodje houdt (wat ik me goed kan voorstellen) en geheugen is niet echt een beperkende factor, dan kan je em wegbrengen om de accu te laten vervangen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:01:
-Nou mijn vraag..: kan je die splitscreen ook uitzetten? …van het home scherm… want ik vindt het ronduit lelijk (echts een fout vanuit design standpunt gezien), en daarnaast hoor ik dat ie ‘’lagt’’ door die feature…

-En als je scrollt door je playlists, kan dat alleen met cover flow ? of ook gewoon zoals in oude iPods als een ‘’lijst’’ weergave, met slechts alleen de titels?
Splitscreen is alleen in het hoofdmenu en ik vind het eigenlijk best mooi, het is context-gevoelig (je ziet onderdelen van waar je op dat moment op staat). De splitscreen is niet van toepassing als je browst op albums oid. Je ziet daar dan alleen de titels.

Alleen coverflow is onzin, das pertinent niet waar. Je kan gewoon op titels browsen.

Wat wel heel erg vervelend is als je compilations hebt (verzamel), is dat tie nu onder artists de artiesten van je compilaties laat zien. Dit vind ik wel enorm klote, daarom had je in de 5G en 5.5G juist compilations=ON voor, om die meuk te vermijden, dat hebben ze er dus uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

< Thanks voor de antwoorden mensen. Ja de accu vervangen heb ik inderdaad aan gedacht, maar dit is redelijk duur, en aangezien mijn muziek collectie ook behoorlijk enorm geworden is, is een grotere HD ook wel een erg grote pre. Ik zal de Classic morgen even gaan bekijken, ik heb de mijne toen gekocht 5/6 jaar geleden voor 350,. en dat is het meer dan waard geweest, die van 80 gig is zelfs nog 100,. goedkoper ook, dus ik zal het zeker overwegen.

Is het waar trns dat de CLassic wat ''lawaaieriger'' is dan de vorige generaties? dat hoor ik hier een daar....en als ik hem in de Apple store bekijk is dit natuurlijk niet goed te checken aangezien daar altijd wel geluid op de achtergrond is.. heeft iemand dit nog gemerkt?

Oja, is het scherm trouwens van glas? weet iemand dat? want de iPhone heeft dat wel, en die is dus zo goed als niet-bekrasbaar zegmaar..zou mooi zijn als iPods van nu dat ook hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:17:
Is het waar trns dat de CLassic wat ''lawaaieriger'' is dan de vorige generaties? dat hoor ik hier een daar....en als ik hem in de Apple store bekijk is dit natuurlijk niet goed te checken aangezien daar altijd wel geluid op de achtergrond is.. heeft iemand dit nog gemerkt?
Mijn 160GB Classic maakt iets meer geluid dan mn 80GB video. Ik durf het geen lawaai te noemen, het klikt wat als de koppen bewegen, da's eigenlijk alles.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:17:
Oja, is het scherm trouwens van glas? weet iemand dat? want de iPhone heeft dat wel, en die is dus zo goed als niet-bekrasbaar zegmaar..zou mooi zijn als iPods van nu dat ook hadden..
Nee, het is van stevig plastic en je moet er niet te hard op drukken, dan verkleurd het beeld en kan je soms ook iets van een piepje in je koptelefoon horen, het is dan net of het pijn doet of zo ;) Het is wel zo dat er een klein laagje tussen het echte scherm en het plastic zit, dus het kan wat ingedrukt worden zonder dat het het scherm raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 22:18
Heeft iemand al een tooltje of een andere manier gevonden om de Europese volumebegrenzing van de nieuwe iPod Classic af te halen? De tools goPod en euPod die ik voor mijn 5g video gebruikte werken helaas niet.

Het lijkt wel of het volume nog meer begrensd is dan met de vorige generatie, en ik gebruik zelfs als steengoede oordopjes (mijn oude vertrouwde sennheisertjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stijnos1991, thanks heb de usb drivers opnieuw geïnstalleerd. Hij werkt nu wel weer, maar als hij 'm nog 1x niet herkent stuur ik 'm direct op.. Toen ik 'm aansloot op de laptop, kreeg ik al een melding "Mogelijk werkt dit apparaat niet goed, blablabla". Dus waarschijnlijk ligt het aan de usb poorten.

Nog een vraagje, is het normaal dat ik geen playlisten op m'n iPod heb van "25 meest afgespeelde, favorieten, Onlangs toegevoegd etc etc" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Hoe zit het eigenlijk met al die albumart in coverflow? Moet je die betaald downloaden via iTunes of kun je die ook gewoon ergens anders vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DaSaN schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:05:
Heeft iemand al een tooltje of een andere manier gevonden om de Europese volumebegrenzing van de nieuwe iPod Classic af te halen? De tools goPod en euPod die ik voor mijn 5g video gebruikte werken helaas niet.

Het lijkt wel of het volume nog meer begrensd is dan met de vorige generatie, en ik gebruik zelfs als steengoede oordopjes (mijn oude vertrouwde sennheisertjes).
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de volume begrenzing een harde cap en niet meer softwarematig op te heffen.

Zie een van mijn vorige posts voor een goeie oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Brasher schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:08:
Hoe zit het eigenlijk met al die albumart in coverflow? Moet je die betaald downloaden via iTunes of kun je die ook gewoon ergens anders vandaan halen?
Je kunt in iTunes zelf coverart toevoegen. Je kunt iTunes ook naar covers laten zoeken in de MusicStore, maar dan moet je daar wel een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Tourniquet schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Je kunt in iTunes zelf coverart toevoegen. Je kunt iTunes ook naar covers laten zoeken in de MusicStore, maar dan moet je daar wel een account aanmaken.
En ik wil daar aan toevoegen dat er ook 3rd party tooltjes zijn die je helpen bij het zoeken naar coverart voor itunes en ze semi-automatisch toevoegen in je library (even bevestigen per album oid). Google maar es even, er zijn er meerdere voor zowel de mac als Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ok, maar je kunt dus ook gewoon zelf coverart zoeken, die naar het juiste formaat verkleinen (of gaat dat automagisch?) en die dan toevoegen? Ik voel er namelijk niet zoveel voor om voor elk album coverart te gaan downloaden via de MusicStore, want dat zal ongetwijfeld niet gratis zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
coverart via de musicstore is gewoon gratis, maar je moet wel een account hebben. In het itunes topic staat een howto hoe je een account kunt maken zonder cc. Verder zijn er ook wel tools, als je veel mp3's hebt die niet in de store te vinden zijn. Zelf maak ik gebruik van een widget waarmee ik albumart toevoeg icm de itunes musicstore functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:01:
@stijnos1991, thanks heb de usb drivers opnieuw geïnstalleerd. Hij werkt nu wel weer, maar als hij 'm nog 1x niet herkent stuur ik 'm direct op.. Toen ik 'm aansloot op de laptop, kreeg ik al een melding "Mogelijk werkt dit apparaat niet goed, blablabla". Dus waarschijnlijk ligt het aan de usb poorten.

Nog een vraagje, is het normaal dat ik geen playlisten op m'n iPod heb van "25 meest afgespeelde, favorieten, Onlangs toegevoegd etc etc" ?
Het gebeurd bij mij altijd samen met mijn G3 muis. Die werkt dan al niet als ik m'n laptop uit standby haal, dan moet ik eerst de kabel erin en d'r uit doen. Wil ik daarna m'n iPod aansluiten krijg ik ook van die berichten van me USB...
Dan opnieuw drivers installeren, kabel erin en eruit.. en dan hopen dat ie werkt...
Misschien is het wel een bug in de iPod, want het gebeurde pas sinds ik dat ding een paar dagen had.

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 18-10-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al draadloze koptelefoons die werken op de iPod Classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ja alle draadloze koptelefoons...er zit gewoon een 3.5mm gaatje in hè :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Oké Oké sinds vanmiddag ook een iPod classic...

iTunes heeft er twee naar de knoppen geholpen, automatische update met een bijna lege accu = Kapot (HD kan niet starten ozooiets zei de verkoper toen ik de tweede keer terug kwam en we het probleem hadden gevonden :S)

Maar goed nummer drie draait nu lekker na 4 uurtjes laden... maar updaten laat ik nog ff wachten ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:26

Fab1Man

Live life to the fullest

Pat-Skim schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:46:
Oké Oké sinds vanmiddag ook een iPod classic...

iTunes heeft er twee naar de knoppen geholpen, automatische update met een bijna lege accu = Kapot (HD kan niet starten ozooiets zei de verkoper toen ik de tweede keer terug kwam en we het probleem hadden gevonden :S)

Maar goed nummer drie draait nu lekker na 4 uurtjes laden... maar updaten laat ik nog ff wachten ;)...
iTunes maakt niks kapot, maar jij omdat je ongeduldig bent. Ik snap het best en enerzijds ben je per USB toch aan het opladen maar dan nu iTunes de schuld te gaan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar weken een zwarte classic 80 gig die mijn 5,5g 30 gig heeft vervangen.
Hier wat bevindingen:
In eerste instantie leek die ongeveer even snel (traag) als de 5,5g maar na de update gaat alles een stuk sneller. Coverflow, ander nummer selecteren tijdens afspelen, door menu's klikken en uitzetten, gaat allemaal een stuk sneller.

Ik had de helderheid van het scherm van de 30gig flink naar beneden gehaald om zo accuspanning te sparen. Nu ik dit met de classic heb gedaan komt de accutijd voor mijn gevoel ongeveer overeen. Wel lijkt de batterij indicator beter te werken. Bij de 5,5g bleef die heel lang vol en ging die opeens snel leeg. Bij de classic gaat dit geleidelijker.
Wat me opvalt is dat de batterij, wanneer je coverflow gebruikt, niet echt lang meegaat. Lijkt erg veel stroom te kosten.

Van het beperkte maximale volume heb ik geen last. Vind het hard zat en bovendien bescherm je je oren nog een beetje. Als een cd echt heel weinig volume heeft kun je het volume altijd nog in itunes een beetje corrigeren.

De bouw is net als de 5,5g en de eerste gen mini (die ik daarvoor had) gewoon goed. Vind de alu behuizing prettiger dan de gladde plastic van de 5,5g, minder krasgevoelig en ziet er erg goed uit.

Aansluiten op itunes gaat net als bij de 5,5g. Echter bevriest itunes altijd even voor een paar seconden wanneer ik een cd op de ipod zet. Daarna werkt alles nog gewoon goed dus heb er geen echte problemen mee. Het loskoppelen neemt erg veel tijd in beslag.

Vind het wel jammer dat apple geen hoesje meer bij de ipod levert. Ik gebruik zelf een Foofpod (foofshop.com) hoesje , nog van de 5,5g, waar ik erg tevreden over ben. Maar vind het toch een beetje knullig dat ze zo'n ding er niet bijstoppen.

Kortom, was over de 5,5g al erg tevreden maar ben blij dat ik een classic heb gekocht. Net even beter dan de 5,5g en natuurlijk veel meer geheugen wat toch wel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Kan de classic nou ook beter kwaliteit video weergeven dan de 5,5? Dus zeg maar met een codering van hogere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je dat wilt weten, dan kijk je toch in de specificaties :)

Fifth Generation iPod (Late 2006):
H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Baseline Low-Complexity Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
iPod classic
H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Mijn oude 20Gb 3G iPod is aan vervanging toe. Hiervoor heb ik de 80Gb iPod Classic op het oog.

Ik wil graag weten of de aansluiting van de 3G en de Classic gelijk zijn? Kan ik de adapter van mij 3G gebruiken voor de Classic en werkt de Classic ook met de FireWire-cable van de 3G? Dat zou wel makkelijk zijn, heb namelijk begrepen dat Apple tegenwoordig geen adapter meer meeleverd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
argro schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:44:
Mijn oude 20Gb 3G iPod is aan vervanging toe. Hiervoor heb ik de 80Gb iPod Classic op het oog.

Ik wil graag weten of de aansluiting van de 3G en de Classic gelijk zijn? Kan ik de adapter van mij 3G gebruiken voor de Classic en werkt de Classic ook met de FireWire-cable van de 3G? Dat zou wel makkelijk zijn, heb namelijk begrepen dat Apple tegenwoordig geen adapter meer meeleverd.
Als het goed is kan je de usb kabel van de 3g gebruiken voor de classic. De firewire daarentegen kan alleen gebruikt worden voor het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Fab1Man schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:44:
[...]

iTunes maakt niks kapot, maar jij omdat je ongeduldig bent. Ik snap het best en enerzijds ben je per USB toch aan het opladen maar dan nu iTunes de schuld te gaan geven...
als ik op geen een knopje druk vind ik het toch een beetje raar... maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik vroeg me af of de Ipod gelijk wordt herkend op een PC. Ik wil er namelijk iTunes op zetten zodat ik het kan installeren vanaf de Ipod, zonder een download dus. Ik ga wel eens naar Turkije op vakantie en daar heeft niet iedereen internet.
Zal dit dus werken of moet echt eerst iTunes geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
Volgens mij herkent ie m wel zonder itunes! of het allemaal goed werkt weet ik eigenlijk niet, heb het nog niet op die manier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu sinds een week in het bezit van een i-pod classic.

Het apparaat bevalt prima maar heb toch het idee dat de batterij niet helemaal zijn werk goed doet. Wanneer ik hem vol oplaad en er ongeveer 10 uur mee speel is hij leeg. Ik gebruik cover-flow en helderheid staat op 50%.

Ik heb de instellingen nu veranderd naar geen gebruik van cover-flow en een helderheid van 0%. Ik ga het komende dagen wel merken.

Mijn vraag is of het normaal is dat het met de eerste instellingen klopt dat mijn batterij zo snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:14:

Het apparaat bevalt prima maar heb toch het idee dat de batterij niet helemaal zijn werk goed doet. Wanneer ik hem vol oplaad en er ongeveer 10 uur mee speel is hij leeg. Ik gebruik cover-flow en helderheid staat op 50%.

Ik heb de instellingen nu veranderd naar geen gebruik van cover-flow en een helderheid van 0%. Ik ga het komende dagen wel merken.

Mijn vraag is of het normaal is dat het met de eerste instellingen klopt dat mijn batterij zo snel leeg is.
Bij mij was dit het geval met zowel de 30 gig 5,5g als de 80 gig classic. Lijkt mij vrij normaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:14:

Hij gaat alleen de volle 30 uur mee als je 'm aanzet, niet meer aanraakt, nummertjes op half volume en AAC-tjes op 128kbps afspeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 13:47
Verplaatst naar itunes topic :)

[ Voor 95% gewijzigd door Fugitive2008 op 23-10-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:59
Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn zwarte classic 80 gb binnen gekregen. Helaas liep ik tegen wat problemen aan met mijn USB hub wat er voor zorgde dat ik niet de volledige 4 uur heb kunnen opladen. Hij gaf echter wel aan volledig opgeladen te zijn. Ik vroeg mij af of dit omdat het de eerste laadsessie was gevolgen heeft voor de batterij (ondanks deze geen geheugen meer zou moeten hebben)? En ik vroeg mij af wat nu de beste aanpak is om het maximale uit mijn batterij te halen? Ik ga straks een AC adapter halen. Ik heb voor op het forum van ilounge gekeken naar relevante informatie. Maar nergers wordt er antwoord gegeven op de vraag wat voor gevolgen een niet volledige eerste charge heeft.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Het zou niet veel meer mogen uit maken, maar het beste wat je kunt doen is de batterij helemaal leeg laten voordat je hem weer oplaad. Overigens moest die van mij minder als 4 uur opladen, dus pin jezelf niet teveel vast op die 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wom schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:30:
Het zou niet veel meer mogen uit maken, maar het beste wat je kunt doen is de batterij helemaal leeg laten voordat je hem weer oplaad. Overigens moest die van mij minder als 4 uur opladen, dus pin jezelf niet teveel vast op die 4 uur.
Fout. Li-ion moet je zeker niet helemaal leeg laten gaan. Dit was zo met ni-cd.

Li-ion heeft een beperkte houdbaarheid, of je hem nu gebruikt of niet. Zodra die accu van de band af rolt begint tie "kapot" te gaan en elk jaar van zn leven tijdens normaal dagelijks gebruik verliest tie tussen de 12 en de 20% van zn capaciteit (afhankelijk van de kwaliteit en gebruik). Koel bewaren doet hier deels wat aan en warmte versnelt het proces aanzienelijk. Echter is er niemand die zn ipod in de koelkast bewaard, dus behalve weg van de verwarming houden kan je er weinig aan doen.

Li-ion accus gaan het langst mee als ze regelmatig worden opgeladen, echter continue 100% houden is ook weer niet goed. Het is eigenlijk het mooist als je hem tot pak em beet 20% gebruikt en oplaadt tot 40 a 60% en af toe laadt je hem helemaal op.

Meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Rimshim schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:24:
...nergers wordt er antwoord gegeven op de vraag wat voor gevolgen een niet volledige eerste charge heeft.
Geen voor de accu zelf. De voornaamste reden waarom dat ze adviseren de ipod helemaal op te laden is omdat veel usb poorten en hubs onvoldoende stroom kunnen leveren om de ipod zowel op te laden EN de harddisk hard te laten werken tijdens een sync.

Wat er namelijk kan gebeuren is dat je je ipod aansluit, itunes zegt "er is een nieuwe update" en jij klikt updaten dat ding. Vervolgens is tie halverwege de installatie en is de accu leeg, je usb poort biedt niet genoeg power en je ipod start niet meer op. Vandaar, eerst opladen, dan gebruiken.

De accus in ipods komen met (ruwe schatting) 20 tot 60% lading. Afhankelijk van hoe lang ze onderweg zijn geweest van de fabriek naar jouw bureau kan het 1 uur laden zijn maar ook 4 uur. Apple speelt op safe en adviseert 4 uur.

Ik weet eigenlijk niet of dat de ipod over gaat op een conditionerende lading (soort druppel lading) als tie vol is. Dat zou een andere belangrijke reden zijn om hem toch 4 uur te laten laden ondanks dat tie al vol aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
Bedankt voor jullie tips! Ik kwam deze link tegen. Hierin vermelden ze dat het van belang is om het digitale geheugen per 30 cycli te resetten dmv een full dis- en recharge zodat de indicator correcte waarde blijft geven. Het gaat mij er om dat ik door die eerste charge in ieder geval niet mijn batterij verniel door hem nu meteen weer op te laden. Ik vraag mij dus af of de batterij volledig zal opladen en zijn volledige capaciteit kan benutten als ik hem nu al weer op ga laden (zit nu op 30% batterij volgens de indicator). Misschien maak ik mij veel te druk, maar wil het gewoon zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Rimshim schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:37:
Ik vraag mij dus af of de batterij volledig zal opladen en zijn volledige capaciteit kan benutten als ik hem nu al weer op ga laden (zit nu op 30% batterij volgens de indicator). Misschien maak ik mij veel te druk, maar wil het gewoon zeker weten :)
li-ion heeft geen geheugen. Je kan het opladen zoveel je wilt, zo lang je wilt. Bedenk je alleen dat de accu continue (of regelmatig) op 100% houden de levensduur van de accu aanzienelijk verkort.

Persoonlijk weet ik wat goed en slecht is voor mn li-ion en ni-cd accus en batterijen en ik neem het allemaal met een korreltje zout. Ik zit echt niet van elke accu of batterij bij te houden welke nu wel en niet vol is en hoe vaak tie is opgeladen etc etc.

Gebruik em gewoon en laadt je ipod regelmatig op. Soms vol, soms iets minder dan vol. Af en toe gaat tie een keer leeg en dan laadt je hem helemaal op. Voor de ipod vind ik het persoonlijk allemaal wat minder spannend omdat dat ding toch al 30 tot 40 uur meegaat. Mocht er, omdat je er minder efficient mee omgaat, 20% vanaf gaan (da's veel en je moet er erg slecht mee omgaan om dat te halen) dan na een jaar gaat tie nog steeds 24 tot 38 uur mee. Na 5 jaar blijft er dan nog steeds 10 tot 16 uur over ... als je je ipod al zo lang hebt.

Niet te veel zorgen maken zou ik zeggen, maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
Dank! *Laad zijn Ipod op.... en stopt het gezeur :D
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.