Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:01:
Wanneer ik hem 8 uur lang oplaad kan ik er vervolgens 1,5 uur max van genieten, soms zelfs 10 min !?!?!.. dit heeft ook te maken met de temperatuur buiten heb ik gemerkt, des te kouder, des te minder batterypower…
Lithium ion batterijen (of accus, wat je wilt) degraderen vanaf de dag dat ze uit de fabriek komen, dat is een verouderingsproces waar je niets aan kunt doen, zelfs als je ze niet gebruikt. De "normale" levensduur is 3 a 4 jaar als tie op de plank ligt, ze zeggen iets langer als je em in de koelkast legt maar ik ken niemand die zn laptop of ipod in de koelkast legt elke avond

. Je kan met li-ion de levensduur wel drastisch verkorten door em regelmatig helemaal leeg te laten spelen, het is dus aan te raden li-ion regelmatig op te laden (li-ion kent geen "geheugen" zoals ni-cd bijvoorbeeld) zodat tie redelijk 2,5 tot 3 jaar mee kan. Hele goeie accu's mischien een half jaar langer maar dan heb je het wel een beetje gehad, en dat is precies wat jij nu mee maakt, 1,5 uur slaat natuurlijk nergens meer op en is volslagen nutteloos maar is onvermijdelijk, het is inherent aan de type accu.
Als je zo van je ipodje houdt (wat ik me goed kan voorstellen) en geheugen is niet echt een beperkende factor, dan kan je em wegbrengen om de accu te laten vervangen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:01:
-Nou mijn vraag..: kan je die splitscreen ook uitzetten? …van het home scherm… want ik vindt het ronduit lelijk (echts een fout vanuit design standpunt gezien), en daarnaast hoor ik dat ie ‘’lagt’’ door die feature…
-En als je scrollt door je playlists, kan dat alleen met cover flow ? of ook gewoon zoals in oude iPods als een ‘’lijst’’ weergave, met slechts alleen de titels?
Splitscreen is alleen in het hoofdmenu en ik vind het eigenlijk best mooi, het is context-gevoelig (je ziet onderdelen van waar je op dat moment op staat). De splitscreen is niet van toepassing als je browst op albums oid. Je ziet daar dan alleen de titels.
Alleen coverflow is onzin, das pertinent niet waar. Je kan gewoon op titels browsen.
Wat wel heel erg vervelend is als je compilations hebt (verzamel), is dat tie nu onder artists de artiesten van je compilaties laat zien. Dit vind ik wel enorm klote, daarom had je in de 5G en 5.5G juist compilations=ON voor, om die meuk te vermijden, dat hebben ze er dus uitgesloopt.