[iPod Classic] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Godzijdank, heb ik er afgelopen weekeinde weer eentje gekocht. Ongeveer 4 maanden geleden een 5,5 Video gekocht. En sinds ik die nieuwe classic gezien had bij een vrind van me. Stak ie me toch de loef af.

Reden waarom ik de oude weggedaan heb was:
Witte krasgevoelige frontje
"maar" 30 GB,
Uiteraard geen coverflow, hoewel ik het wel heel zuur zou vinden als apple besluit dit toch beschikbaar te maken voor de 5,5 versie (Mijn vraag is, hoe realistisch is die kans)

Toen ik besloot de nieuwe classic te gaan kopen, heb ik eerst nog even gekeken of ie ook werkte in mijn auto. Gelukkig dat was geen probleem. En toen maar naar de dixons geweest hem halen, en zodoende heb ik nu een mooie zwarte, die me goed bevalt. En ondanks dat ik hier achteraf lees hoeveel mensen toch weer probleempjes hebben met de classic ben ik blij of misschien gezegend dat er op het eerste ogenblik niets mankeert. Geen dode pixels, batterij-probleempjes oid.

De music quiz is echt een super"game" en sta gewoon perplex de manier waarop apple je weet te entertainen. Geweldig is het als ik weer een passage hoor langskomen en moet bepalen uit welke tijd deze ook al weer kwam. En gat in de markt, of een schot in de roos. Als ze nou zoiets ook op Apple TV releasen, heb je wellicht nog tijdens je luistersessies met je vrinden ook nog een leuk tijdverdrijf. En zo houd je toch je muziekkennis op pijl.

De traagheid waar iedereen over spreekt als je albums bekijkt in coverflow, is ook bij mij aanwezig. Maar voor mij niet storend. Soms moet je consessies doen, veel schijfruimte en een langzame ipod vs. flash geheugen en maar 4 of 8 GB capaciteit. Either way, de muziek speelt ie er niet langzamer door, evenmin als de films en foto's en daar draaid het toch om?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Het probleem is dus dat je die consessie helemal niet hoeft te doen. De 5.5G is erg snel, heel veel vrienden gebruiken die met honderden liedjes erop. Ik heb de Classic niet helemaal kunnen testen, hoogstens 30 minuten, maar het was echt enorm langzaam. In die 30 minuten was ik behoorlijk geirriteerd. De Coverflow en de halve menu ziet er natuurlijk erg mooi uit, maar als dat ten koste gaat van gebruiksgemak wordt het irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
loewie-643- schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:13:
Uiteraard geen coverflow, hoewel ik het wel heel zuur zou vinden als apple besluit dit toch beschikbaar te maken voor de 5,5 versie (Mijn vraag is, hoe realistisch is die kans)
Volgens mij niet realistisch Apple doet niet aan updates zodat oude producten hetzelfde kunnen als nieuwe en het zou me niets verbazen als de 6e generatie een betere processor heeft om covers te kunnen flowen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

mister_S schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:51:
Het probleem is dus dat je die consessie helemal niet hoeft te doen. De 5.5G is erg snel, heel veel vrienden gebruiken die met honderden liedjes erop. Ik heb de Classic niet helemaal kunnen testen, hoogstens 30 minuten, maar het was echt enorm langzaam. In die 30 minuten was ik behoorlijk geirriteerd. De Coverflow en de halve menu ziet er natuurlijk erg mooi uit, maar als dat ten koste gaat van gebruiksgemak wordt het irritant.
Nieuwste update al geprobeerd?

Mijn vorige mp3HDspeler bladerde gewoon met een soort binary methode door de mapjes heen, had nooit last van lag tijdens het bladeren, alleen soms bij het laden van nummers.. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 24-10-2007 11:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ze hadden twee Classics naast elkaar, de zwarte en de witte, de witte had duidelijk een nieuwere firmware. Met ongeveer 1000 liedjes erop was het merkbaar sneller dan de lege zwarte. Het probleem is dat het nog steeds te langzaam was. Misschien ben ik een mierenneuker, maar de 5.5 werkt heel soepel. Hopelijk doet 1.3, die wel erg lang op zich laat wachten, iets aan dit probleem.
Het andere aan de Ipod is dat de kabels e.d. zo duur zijn. Zelfs voor radio moet je een kabel kopen. Maar daar moeten we maar mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vanmiddag een iPod classic gekocht ter vervaning van mij 20Gb 3G iPod (bediening werkte niet meer en accu was snel op, de 3G doet nu dienst als backup schijf). Ben er erg blij mee, nogal een vooruitgang ten opzichte van de 3G.

De "uitrusting" is wel erg karig. Destijd kreeg ik bij mijn 3G twee hoesjes, een adapter en een dockingstation. Bij de Classic zit alleen maar een (zeer kort) kabeltje en een paar oordopjes. Maar goed, de Classic past ook in mij 3G-dockingstation en ook de adapter kan ik nog gebruiken, niet veel aan de hand dus.

Heb nog wel een vraag: voorheen (bij eerdere versies van iTunes) kon ik mijn iPod altijd loskoppelen zonder eerst iTunes te starten of te verwijderen via "hardware veilig verwijderen". Nu is dat niet meer zo lijkt het. De iPod geeft altijd aan dat hij niet zomaar losgekoppeld mag worden. Is dit ook aan te passen?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

argro schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:20:
Vanmiddag een iPod classic gekocht ter vervaning van mij 20Gb 3G iPod (bediening werkte niet meer en accu was snel op, de 3G doet nu dienst als backup schijf). Ben er erg blij mee, nogal een vooruitgang ten opzichte van de 3G.

De "uitrusting" is wel erg karig. Destijd kreeg ik bij mijn 3G twee hoesjes, een adapter en een dockingstation. Bij de Classic zit alleen maar een (zeer kort) kabeltje en een paar oordopjes. Maar goed, de Classic past ook in mij 3G-dockingstation en ook de adapter kan ik nog gebruiken, niet veel aan de hand dus.

Heb nog wel een vraag: voorheen (bij eerdere versies van iTunes) kon ik mijn iPod altijd loskoppelen zonder eerst iTunes te starten of te verwijderen via "hardware veilig verwijderen". Nu is dat niet meer zo lijkt het. De iPod geeft altijd aan dat hij niet zomaar losgekoppeld mag worden. Is dit ook aan te passen?
Niet dat ik weet en ik zou het ook niet aanraden. Ik negeerde dat in het verleden gewoon omdat ik altijd alles los trok zonder te ontkoppelen maar het is een keer fout gegaan. Ik moest een restore doen en resyncen en alles was wel weer oke maar toch ... gek genoeg had ik kort daarna het zelfde met mn usb stick op een pc op het werk ... voortaan toch maar ontkoppelen .. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

argro schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:20:

Op die manier is de Digitale Camera van mijn zusje stuk gegaan. Keertje foutief losgekoppelt en sindsdien is ie dood.

Dus pas altijd op daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Is dat unmounten is gewoon om het HFS systeem veilig af te sluiten? Lijkt me niet dat apparatuur er letterlijk defect van raakt.

[ Voor 55% gewijzigd door baquelappe op 25-10-2007 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Iemand nog een beter DVD naar IPOD programma dan:

Apollo DVD to Ipod of Nidesoft DVD to IPOD converter, want die twee programma's bevallen me beide niet. Rippen slecht naar mijn mening.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
HandBrake is een simpele, goede en uitgebreide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej,

Sinds vandaag in het bezig van mijn eerste iPod.
Het is een iPod Classic 80GB Black geworden.

Nu even opladen en sychroniseren.

En nu even kijken naar DVD to iPod programma's

edit:

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
Is dit wat voor jullie? kan je ook youtube omzetten voor je iPod

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfels twijfels twijfels.
Word het de Ipod Classic 80gb of de Nano 8gb..

Help me alsjeblieft in deze keuze en deel je ervaringen zodat ik een beter beeld krijg van beiden.

Ik wil graag een Ipod waarmee ik mijn muziekcollectie mee kan nemen (niet zo heel groot) en aardig wat video's, zodat als er een moment is dat ik niks te doen heb ik toch de mogelijkheid heb iets te doen.

Voor vakanties zou 80gb handiger zijn, op momenten (voor het slapen, 's ochtends) even een videootje kijken. Maar is de Classic wel handig om mee naar school te nemen (dikte, zit ie lekker in je zak), dan lijkt de Nano me toch handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 18:32
Ik heb morgen m'n iPod Classic 80GB binnen, maar ik ben alvast met iTunes aan de gang geweest. Ik heb nu de nodige covers voor m'n albums, maar soms staan covers er twee keer in. De nummers zijn dan gewoon van hetzelfde album en dezelfde artiest, en alle instellingen zijn bij die nummers hetzelfde (album artiest, album naam, etc.).

En wat hebben jullie eigenlijk als oplossing als je een aantal losse nummers van één artiest hebt, die dan met elk een verschillend album (geen coverart daarvan, aangezien heb album onbekend is) in de lijst staat? Is daar een handige oplossing voor of is het een kwestie van elk nummer onder één albumnaam gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:03:
Twijfels twijfels twijfels.
Word het de Ipod Classic 80gb of de Nano 8gb..

Help me alsjeblieft in deze keuze en deel je ervaringen zodat ik een beter beeld krijg van beiden.

Ik wil graag een Ipod waarmee ik mijn muziekcollectie mee kan nemen (niet zo heel groot) en aardig wat video's, zodat als er een moment is dat ik niks te doen heb ik toch de mogelijkheid heb iets te doen.

Voor vakanties zou 80gb handiger zijn, op momenten (voor het slapen, 's ochtends) even een videootje kijken. Maar is de Classic wel handig om mee naar school te nemen (dikte, zit ie lekker in je zak), dan lijkt de Nano me toch handiger.
Ik denk dat voor jouw de classic beter is,
je krijgt dan voor de 50 euro meer ook een helboel extra features.
zoals een halve inch extra beeldscherm (lijkt weinig maar je merkt het duidelijk)
10 keer zoveel opslag, belangrijk voor films en gigantisch gote muziek collecties.
en hij is net even iets degelijker en sterker als de nano.
hij zit prima in je broekzak maar is mischien ff wat moeilijker eruit te halen als je een nummer wilt wisselen.
het enige wat ik er slecht vind is de afgenomen gevoeligheid van het clickwheel mischien ligt het aan mij of is er al een update voor maar ik merkte duidelijk dat hij minder gevoelig is als mijn 2 jaar oude 1st gen nano. Ik hoor nog graag welke je gaat kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor elke dag meenemen naar school is de Classic ook handig? Want ik wil hem dagelijks ook op school gaan gebruiken (in de pauzes enzo ;))

Iig bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:55:
Maar voor elke dag meenemen naar school is de Classic ook handig? Want ik wil hem dagelijks ook op school gaan gebruiken (in de pauzes enzo ;))

Iig bedankt voor je advies!
tja... hij is wel degelijk steviger, een nano kan breken als je bijvoorbeeld even gaat rennen en hij zit in je broekzak. een classic blijft dan ok. als je hem laat vallen is de classic waarschijnlijk wel zijn data kwijt en kan de harddisck kapot zijn.
als je de nano dropt zal mischien het scherm gebroken zijn maar staat de data er nog wel op.
je zult dus zelf ff moeten beslissen welke voor jou het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het gaat me er voornamelijk om dat je wel een grote klomp in je zak hebt zitten als je de Classic meeneemt. Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Dat ligt een beetje aan jouw broekzakken ;)

Hij is erg dun, dus dat is niet zo'n probleem. En ook niet enorm hoog en breed dat hij heel strak in je broekzak zit. Met een dik hoesje kan het al wel een beetje krap worden, maar dat ligt dus aan wat voor broekzakken je hebt. Bij mij past hij er in ieder geval makkelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op foto's vind ik hem wel een beetje dik eruit zien, maar als ik het vergelijk met me huidige MP3 speler valt het wel mee.

Ik hoor graag nog wat andere mensen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Can we really put the iPod Classic in a pocket? It would seem that you can, at least you can with the 80 GB model and its slim profile. The Classic probably won’t go unnoticed in the pocket of your jeans but it won’t be uncomfortable either. With its three extra millimetres of width, the 160 GB model is already much less adapted to in-pocket use. The most complicated part of the operation is still getting the iPod in and out of pockets. This is when its width can pose a problem; jean pockets are usually narrow, making a few twists and turns necessary [You should see our managing editor do what we’ve come to recognise as the iPod shuffle, priceless –Ed].

In reality, the best fit for the Classic are jacket pockets. It’s also particularly comfortable in the palm of a hand. It’s possible to use it with one hand or with two at once (which is probably a far safer option). The Classic is still an mp3 player of relatively large size and weight compared to current flash memory alternatives. In this range though, its size is actually average, and smaller than the previous generation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Weet je wat ik waardeloos vind?

Dat ze Compilaties hebben gewijzigd (ten opzichte van de 5.5G). Ze staan nu gewoon door alle artiesten heen :( Errug lame.

En dat als je op artist/album browsed dat je (ondanks zeeen van ruimte) nog steeds album jaar niet te zien krijgt en dat je, als je zo browsed, niet op jaar kan sorteren.

Kweenie hoeveel mensen dit request moeten maken (en klagen over de wijziging van Compilaties) voordat ze er wat aan gaan doen ... beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
It fits perfectly in any pocket!

Terug naar het nederlands?

[ Voor 8% gewijzigd door stijnos1991 op 28-10-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:22:
Can we really put the iPod Classic in a pocket? It would seem that you can, at least you can with the 80 GB model and its slim profile. The Classic probably won’t go unnoticed in the pocket of your jeans but it won’t be uncomfortable either. With its three extra millimetres of width, the 160 GB model is already much less adapted to in-pocket use. The most complicated part of the operation is still getting the iPod in and out of pockets. This is when its width can pose a problem; jean pockets are usually narrow, making a few twists and turns necessary [You should see our managing editor do what we’ve come to recognise as the iPod shuffle, priceless –Ed].

In reality, the best fit for the Classic are jacket pockets. It’s also particularly comfortable in the palm of a hand. It’s possible to use it with one hand or with two at once (which is probably a far safer option). The Classic is still an mp3 player of relatively large size and weight compared to current flash memory alternatives. In this range though, its size is actually average, and smaller than the previous generation.
Je moet gewoon voor jezelf bepalen, de classic past prima in je broekzak en de 160 gb past er ook prima in, de nano is er mischien iets makkelijker in en uit te halen maar je hebt bij de classic minder kans dat je hem per ongeluk doormidden breekt, je hebt 10x zoveel opslag(die je in dank afneemt) en je hebt een groter display. en als je hem niet laat vallen is een hoesje mischien niet eens nodig omdat de behuizing erg krasbestendig en degelijk is, bij de nano is hij ook krasbestendig maar minder degelijk.net zoals de samsung d900 is de nano er dun en daardoor makkelijk breekbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Igor4 op 28-10-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 17:19
Ik ben mijn Creative Zen Touch zat. Het mooie is dat ik binnenkort jarig ben en ik dus mooi over kan stappen op een iPod.

Features als het component dock lijken me handig voor mijn home-cinema.
Het enige wat me een beetje tegenhoud is het synchroniseren. Via iTunes is het alleen mogelijk om met 1 pc (binnenkort macbook hoop ik) te synchroniseren. Dit vind ik niet handig want als ik bij vrienden ben is het wel handig om eff snel wat nummertjes en videos mee te nemen naar huis. standaard kan dit dus volgens mij niet?
Is hier 3rd party sofware voor waar dit probleem er niet is?

Ook over de geluidkwaliteit weet ik nog niet zoveel. Mijn vader heeft een iaudio X5L en die is zeer tevreden over het geluid. hoe verhoud de ipod zich met de X5?

Misschien dan toch die archos....?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik ben sinds kort ook de bezitter van een iPod Classic en ik loop tegen een 3-tal probleempjes aan:
  1. De coverflow doet zijn werk, maar als ik een liedje selecteer en hem laat afspelen en dan weer terug naar coverflow wil gaan lijkt het alsof ie vastloopt. (Menu-knop langer ingedrukt houden) Eenmaal terug is de album art bij 'huidig nummer' verdwenen.
  2. Als ik in de artiesten/album een nummer selecteer dan verschijnt er in de lijst wel album art, maar zodra ik hem afspeel niet meer. Dan verschijnt de art alsof er geen art is.
  3. Ik heb in iTunes wat mpg's geconverteert naar het formaat voor iPod, maar eenmaal op de iPod is er geen geluid uit die video's.
Herkent iemand deze problemen en heeft er een oplossing voor?

[ Voor 2% gewijzigd door Radagast2005 op 28-10-2007 14:54 . Reden: Deel opgelost ]

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Ik wil misschien een ipod classic aan gaan schaffen ter vervanging van mijn creative zen xtra.
Nu zit ik met een paar vraagjes:
Is de geluidskwaliteit te vergelijken met mijn oude zen?

En verder vroeg ik mij af hoe het zit met zoeken naar muziek. Als ik bijvoorbeeld een nummer zoek met de volgende titel:
111_voorbeeld
Ik weet bijvoorbeeld alleen dat het woord 'beeld' in de titelnaam zit. Vindt de ipod dat het nummer als ik 'beeld' bij zoeken in vul? Mijn huidige zen vind het nummer alleen maar als ik exact de goede titel invul, dus begin met 111_vo.
Op de pc met foobar werkt de manier van zoeken die ik net beschreef wel. Maar hoe zit dat dus met de ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

GoblinGamer schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:21:
Ik ben mijn Creative Zen Touch zat. Het mooie is dat ik binnenkort jarig ben en ik dus mooi over kan stappen op een iPod.

Features als het component dock lijken me handig voor mijn home-cinema.
Het enige wat me een beetje tegenhoud is het synchroniseren. Via iTunes is het alleen mogelijk om met 1 pc (binnenkort macbook hoop ik) te synchroniseren. Dit vind ik niet handig want als ik bij vrienden ben is het wel handig om eff snel wat nummertjes en videos mee te nemen naar huis. standaard kan dit dus volgens mij niet?
Is hier 3rd party sofware voor waar dit probleem er niet is?

Ook over de geluidkwaliteit weet ik nog niet zoveel. Mijn vader heeft een iaudio X5L en die is zeer tevreden over het geluid. hoe verhoud de ipod zich met de X5?

Misschien dan toch die archos....?
iaudio klinkt beter, echter om het te horen heb je echt goeie oren nodig EN een hoofdtelefoon die het ook weer geeft. Met oordopjes ga je het verschil niet horen, iig niet met degene die ik heb gehoord (ik heb toevallig een Zen V, iaudio U3 en ipod classic 160GB). De muziek die je speelt maakt ook nog uit of je het gaat horen. Archos zou ik niet weten maar ik vind die dingen afschuwelijk lelijk en veel te duur. Ik gebruik zelf een Grado Labs SR125 hoofdtelefoon (mocht je je dat afvragen).

Synchroniseren is niet zo'n probleem, je moet alleen wat creatief zijn. Er zijn freeware tools om je muziek weer van je ipod af te halen, de ipod ondersteunt diskmode en als je je tags goed bijhoud dan moet het wel te doen zijn, maar het blijft wat behelpen zeg maar.

Het blijft oppassen overigens, want zodra itunes ingesteld staat om je library te syncen naar je ipod is tie binnen een paar seconden leeg. Da's altijd klote als dat gebeurd ... :X

Een aantal posts terug heb ik wat verteld over geluidskwaliteit en hoe je het kan verbeteren. Da's echt geen onzin en als je geluidskwaliteit belangrijk vind zeer de moeite waard! PM me maar als je meer wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 14:33
Ik heb vorige week van m'n baas ook een mooie classic 80Gb gekregen en natuurlijk meteen in gebruik genomen. Nu heb ik echter 1 probleem wat zich voordoet. Als ik hem heb opgeladen op een normale USB poort en niet heel veel gebruik op een dag (zeg een uurtje) en ik leg 'm 's avonds neer om hem de volgende morgen weer te gebruiken, dan geeft ie aan dat ie leeg is...

Heeft iemand hier al meer ervaring mee/van gehoord? Ik heb het gevoel dat ie niet helemaal goed is en dat ik 'm dus moet omruilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

allesflex schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:43:
Ik heb vorige week van m'n baas ook een mooie classic 80Gb gekregen en natuurlijk meteen in gebruik genomen. Nu heb ik echter 1 probleem wat zich voordoet. Als ik hem heb opgeladen op een normale USB poort en niet heel veel gebruik op een dag (zeg een uurtje) en ik leg 'm 's avonds neer om hem de volgende morgen weer te gebruiken, dan geeft ie aan dat ie leeg is...

Heeft iemand hier al meer ervaring mee/van gehoord? Ik heb het gevoel dat ie niet helemaal goed is en dat ik 'm dus moet omruilen :'(
Da's niet goed. Ik doe er letterlijk weken mee, en als ik em niet gebruik dan schakelt tie zichzelf uit. Dan kan tie echt weken zo niet maanden liggen zonder leeg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

gelukkie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:51:
Ik wil misschien een ipod classic aan gaan schaffen ter vervanging van mijn creative zen xtra.
Nu zit ik met een paar vraagjes:
Is de geluidskwaliteit te vergelijken met mijn oude zen?

En verder vroeg ik mij af hoe het zit met zoeken naar muziek. Als ik bijvoorbeeld een nummer zoek met de volgende titel:
111_voorbeeld
Ik weet bijvoorbeeld alleen dat het woord 'beeld' in de titelnaam zit. Vindt de ipod dat het nummer als ik 'beeld' bij zoeken in vul? Mijn huidige zen vind het nummer alleen maar als ik exact de goede titel invul, dus begin met 111_vo.
Op de pc met foobar werkt de manier van zoeken die ik net beschreef wel. Maar hoe zit dat dus met de ipod?
Geluidskwaliteit zit wel goed en zal vergelijkbaar zo niet iets beter zijn dan je creative. Als je het verschil uberhaubt al hoort ...

Zoeken is echt goed op de ipod. Beter dan welke andere mp3 speler die ik ken. Geniaal als je het mij vraagt. Wat ik ook erg handig vind is dat als je een keuze maakt uit de resultaten en er naar luistert, je terug kan met de menu knop en gewoon terug komt in je vorige resultaten. Erg handig als je meerdere dezelfde titels vind en niet weet welke het is die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onlangs ook een iPod Classic gekocht. Later pas zag ik dat er zoiets als Cover Flow was. Nooit geweten want die optie zit helemaal niet op mijn iPod. Hoezen laat het wel gewoon zien bij het afspelen van nummers, maar nergens can ik de Cover Flow functie vinden. Ook kan ik niets vinden om die funtie aan te zetten. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invalid schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:53:
Onlangs ook een iPod Classic gekocht. Later pas zag ik dat er zoiets als Cover Flow was. Nooit geweten want die optie zit helemaal niet op mijn iPod. Hoezen laat het wel gewoon zien bij het afspelen van nummers, maar nergens can ik de Cover Flow functie vinden. Ook kan ik niets vinden om die funtie aan te zetten. Waar zou dit aan kunnen liggen?
ik denk niet dat jij een classic hebt xD :N
muziek-->bovenaan coverflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Invalid schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:53:
Volgens mij heb jij de Ipod 'classic' 5.5 gen gekocht.. 2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08 12:09
Hoe zit het eigenlijk met hardlopen met de classic?

Kan hij daartegen?

Kan er niets over vinden.

Een HD lijkt me toch kwetsbaarder dan flashgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diezelfde vraag is al eens eerder op geworpen in een ander topic.

De Ipod classic kan er 100% tegen. Daarbij komt nog eens dat ik zelf aardig vaak hardloop op een ochtendje en nergens last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over hardlopen met iPods (oftewel: harde schijfspelers) is al veel geschreven, dus ik zou even wat rondzoeken. De meningen zijn namelijk ook nogal verdeeld.

Persoonlijk zou ik niet gaan hardlopen met een iPod. Hij mag dan een flashbuffer hebben waardoor de hdd niet steeds op hoeft te spinnen en je dus minder kans op hicks en schokken hebt, maar een hdd heeft bewegende onderdelen en zal dus sowieso meer aan slijtage onderhevig zijn. Ik denk dat het de levensduur van je iPod wél beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg InflatableMouse, een beetje muziek specialist hier op het forum !

Heb ook zin in IpodClassic, dan wel voor klassieke muziek,.....(grote werken = veel plaats nodig ! )
wat is volgens jou het beste muziekformaat, AAC of MP3 ? en dan nog welke compressie ? 128...196...320 ???

ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:17:

Heb ook zin in IpodClassic, dan wel voor klassieke muziek,.....(grote werken = veel plaats nodig ! )
wat is volgens jou het beste muziekformaat, AAC of MP3 ? en dan nog welke compressie ? 128...196...320 ???

ben benieuwd...
Ik denk dat qua geluidskwaliteit van de mogelijkheden die jij aangeeft MP3@320kbps is. Echter is mijn ervaring dat mp3@192 ook prima voldoet. Ik converteer in ieder geval al mijn muziek naar 192 kbps mp3 en ben daar zeer tevreden over.

Maar ik weet nu al dat er heel wat reacties gana komen van mensen die het niet met mij eens zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dvd/film converteer naar mpeg4 speelt mijn computer deze gewoon af, dus de convertie is goed. alleen als ik het in itunes wil laden om het op mijn classic te zetten, pakt itunes maar een aantal filmpjes en de andere geconverteerde mpeg4 filmpjes pakt ie niet. ook niet door opnieuw te converteren en ook niet door te hestarten. dit is heel irritant aangezien, als ik er een serie op wil zetten, er steeds afleveringen tussenuit vallen. ligt dit aan mijn programma's? (btw, heb er meerdere geprobeerd) of doe ik gewoon iets fout met Itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Om terug te komen op mijn eerdere bericht, ik heb precies het probleem wat hier beschreven is:
http://discussions.apple....threadID=1127123&tstart=0

Zijn er mensen met herkenbare problemen die een oplossing weten? Of moet ik op een firmware update wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:03:
Als ik dvd/film converteer naar mpeg4 speelt mijn computer deze gewoon af, dus de convertie is goed. alleen als ik het in itunes wil laden om het op mijn classic te zetten, pakt itunes maar een aantal filmpjes en de andere geconverteerde mpeg4 filmpjes pakt ie niet. ook niet door opnieuw te converteren en ook niet door te hestarten. dit is heel irritant aangezien, als ik er een serie op wil zetten, er steeds afleveringen tussenuit vallen. ligt dit aan mijn programma's? (btw, heb er meerdere geprobeerd) of doe ik gewoon iets fout met Itunes?
Dat het bestand afspeelt op je pc zegt niks. De iPod speelt maar een zeer beperkt aantal mpeg4 bestanden af, namelijk H.264 gecodeerde mpeg4 bestanden met een maximale bitrate van 1,5mbps en een maximumresolutie van 640x480 (wat overigens ook in de topicstart te lezen is).

Nu kan ik hier wel een aantal manieren opnoemen om goed gecodeerde bestanden te krijgen, maar er is al zoveel over geschreven dat ik weinig zin heb om dat te herhalen, ook omdat ik niet weet wat je al geprobeerd hebt. Vooral in het vorige deel van dit topic staan een boel tips, daar kun je vast wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
Radagast2005 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:00:
Om terug te komen op mijn eerdere bericht, ik heb precies het probleem wat hier beschreven is:

Zijn er mensen met herkenbare problemen die een oplossing weten? Of moet ik op een firmware update wachten?
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling dat daar coverart getoond wordt. Ik heb dat nog niet gezien tenminste. Zou nog eerder artiest willen zien daar dan de coverart, maar heel boeiend vind ik het niet, ik klik er altijd op en dan zie ik toch alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ben benieuwd...
Ligt er maar helemaal aan. Ik kan niet weten hoe goed jouw oren zijn en wat ook meetelt is hoeveel moeite wil je er voor doen?

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Mp3 (LAME 3.97) omdat het op de eerste plaats compatible is.

AAC is daarentegen in verschillende ABX tests op lage bitrates het beste getest. Echter .... de laagste bitrates is niet wat je wilt. Je wilt transparantie.

Als je tot het uiterste wilt gaan gebruik je Exact Audio Copy in secure mode met SecureRip (google is je vriend) en gebruik je LAME 3.97 met "-V3 --vbr-new" als parameters (in EAC in te stellen). EAC werkt alleen onder Windows ... "-V3 --vbr-new" is 175 kbps VBR en behoudt theoretisch 86% van de kwaliteit. Verschil met -b 320 (320 kbps CBR) is maar 6% (link).

Geloof je dat allemaal wel en doe je liever "gewoon" :P , itunes AAC rippen op 192 kbps in VBR.

Ikke zelf? Itunes, Mp3, 160 kbps highest quality, joint stereo.

Waarom dat verschil tussen AAC en Mp3? Omdat in itunes de Mp3 encoder 160 kbps dan als minimum gebruikt en de AAC encoder 192 als gemiddelde.

Lossless? Leuk voor opslag/backup maar niet voor portable media players. Zelfs niet via home stereo. De kans dat je dat hoort - laat me niet lachen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt InflatableMouse,

Heldere uitleg !zal raad volgen....exact audio copy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik lees net op veel plekken dat het lastig tot niet mogelijk is om muziek van ipod naar een pc te zetten.

Maar ik heb hier een externe hd voor mijn muziek van maar 30gb, de ipod heeft 80gb, dus ik kan niet alle muziek van de ipod op mijn hd backuppen. Maar als de ipod het dus zou begeven gaat mij het heel veel werk kosten om alle muziek er weer op te krijgen! Een soort backup file zou dan handig zijn. Zou je deze backup, als het uberhaupt kan, ook op een andere pc kunnen maken? En zou je de backup ook via die pc eventueel terug kunnen zetten?

Ik vraag me dus af of het mogelijk is om een complete backup file van ipod kan maken, waarmee je dus in een handomdraai alles weer op de ipod kan zetten. Deze backup zal dan op een andere pc gemaakt worden dan de pc waar ik muziek mee op de ipod zet (ik zal geen synchro functie gebruiken, maar ik zal muziek handmatig op de ipod zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gelukkie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:07:
Ik lees net op veel plekken dat het lastig tot niet mogelijk is om muziek van ipod naar een pc te zetten.

Maar ik heb hier een externe hd voor mijn muziek van maar 30gb, de ipod heeft 80gb, dus ik kan niet alle muziek van de ipod op mijn hd backuppen. Maar als de ipod het dus zou begeven gaat mij het heel veel werk kosten om alle muziek er weer op te krijgen! Een soort backup file zou dan handig zijn. Zou je deze backup, als het uberhaupt kan, ook op een andere pc kunnen maken? En zou je de backup ook via die pc eventueel terug kunnen zetten?

Ik vraag me dus af of het mogelijk is om een complete backup file van ipod kan maken, waarmee je dus in een handomdraai alles weer op de ipod kan zetten. Deze backup zal dan op een andere pc gemaakt worden dan de pc waar ik muziek mee op de ipod zet (ik zal geen synchro functie gebruiken, maar ik zal muziek handmatig op de ipod zetten).
Je begaat hier een denkfout ;). In principe is je iPod de mobiele locatie van je iTunes bibliotheek. Dus alle muziek staat in iTunes en kopieer je (desgewenst) naar de iPod. Wanneer er wat gebeurt met je iPod is er dus nog niets aan de hand, want al je muziek staat op je PC/Mac in je iTunes bibliotheek.

Complete back-ups van de iPod heb ik nog nooit van gehoord, maar misschien dat er anderen zijn die hier wel ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Maar dat is mijn probleem, ik heb niet zoveel capaciteit als de ipod heeft, dus ik kan niet al mijn muziek op de ipod en op de pc hebben staan. In ieder geval niet op de pc waarmee ik muziek op mijn ipod wil zetten.

Op een andere locatie heb ik wel opslag ruimte voor een eventuele backup, maar het is niet handig voor mij om op deze locatie ook nieuwe muziek op de ipod te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazor
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb laatst op mijn iPod een uitvoering van beethovens 7e gezet. Het probleem is dat het erg lang duurt voordat deze begint te spelen (minstens een minuut). Het is dan ook handig om de 'grote werken' in verschillende delen op te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk muziekformaat (MP3 of AAC )hebt jij gebruikt Drazor ? en welke compressie,128...325...
by the way, de 7de van beethoven bestaat toch uit 4 verschillende delen waarvan grootste 11 min.
Zou een grotere compressie, dus kleinere muziekfile niet vlugger inladen ?

Hoe staat het met de volume van klassieke muziek op je ipod ? Is da nog een beetje genietbaar,de dynamiek, eerst stille en plots luide passages.... ben benieuwd....

Heeft iemand al ervaringen gehoord van de nieuwe ZEN met flaschgeheugen van 16GB....Zou een MP3player met flaschgeheugen niet vlugger opstarten dan een met harde schijf ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:17:
Welk muziekformaat (MP3 of AAC )hebt jij gebruikt Drazor ? en welke compressie,128...325...
by the way, de 7de van beethoven bestaat toch uit 4 verschillende delen waarvan grootste 11 min.
Zou een grotere compressie, dus kleinere muziekfile niet vlugger inladen ?
De vraag was niet aan mij gericht maar ik antwoord toch :P

bestandsgrootte zou niet uit meoten maken. Ik heb er nog nooit last van gehad iig en ik heb nummers van ruim 41 minuten in 232kbps (vbr, 70MB groot). Start gewoon op binnen een seconde.
Hoe staat het met de volume van klassieke muziek op je ipod ? Is da nog een beetje genietbaar,de dynamiek, eerst stille en plots luide passages.... ben benieuwd....
Ik vind het volume van de ipod classic tegen vallen en eerlijk gezegd de geluidskwaliteit ook maar dat vind ik van bijna alle portable spelers. Een zogenaamde headamp overkomt dat probleem maar zorgt daarnaast ook nog voor een behoorlijke verbetering in geluidskwaliteit (zie andere posts van mij over dat onderwerp).
Heeft iemand al ervaringen gehoord van de nieuwe ZEN met flaschgeheugen van 16GB....Zou een MP3player met flaschgeheugen niet vlugger opstarten dan een met harde schijf ????
Geen ervaring mee, maar in principe zou dat iets sneller moeten gaan ja. Echter start de ipod 1 keer op en gaat daarna in soort van slaapstand. Als je em de volgende dag aanzet is tie meteen aan, alsof alleen het scherm aan zet. Ik heb het met de classic nog niet meegemaakt dat ik em moest resetten en helemaal opnieuw moest opstarten. Als dat nodig is duurt dat een seconde of tien maar nogmaals, is zelden of nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Euh dat vraag je hier? :? Zie [Flash] Het Creative Zen topic
Over de opstarttijd is daar trouwens al het eea voorbijgekomen.

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 30-10-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Radagast2005 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:00:

Bij mij laat hij ook geen coverart zien...kan me niet voorstellen dat 'ie dat wel zou moeten doen aangezien hij in het afspeelscherm de art wel gewoon laat zien, dus hij kan hem zeker vinden.

Maar goed, lekker boeiend, je wordt op de classic sowieso al doodgegooid met albumhoesjes :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

leokennis schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:50:
[...]

Bij mij laat hij ook geen coverart zien...kan me niet voorstellen dat 'ie dat wel zou moeten doen aangezien hij in het afspeelscherm de art wel gewoon laat zien, dus hij kan hem zeker vinden.

Maar goed, lekker boeiend, je wordt op de classic sowieso al doodgegooid met albumhoesjes :)
Nee, het probleem is bij mij juist dat de album art niet in het afspeelscherm wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Vroeg me af zit ernu standaard een radio in deze iPod? Want op internet lees je soms in advertenties dat het een radio bezit, maar op apple.nl kan ik niks vinden. Of moet je er iets extra's bij kopen voor de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit zelf geen radio op, die moet je er los bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
gelukkie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:03:
Maar dat is mijn probleem, ik heb niet zoveel capaciteit als de ipod heeft, dus ik kan niet al mijn muziek op de ipod en op de pc hebben staan. In ieder geval niet op de pc waarmee ik muziek op mijn ipod wil zetten.

Op een andere locatie heb ik wel opslag ruimte voor een eventuele backup, maar het is niet handig voor mij om op deze locatie ook nieuwe muziek op de ipod te zetten.
Je kan idd je gehele iPod backuppen. Zorg ervoor dat je je ipod als extra schijf in Deze computer ziet, en zorg dat je verborgen bestanden zichtbaar hebt.

Je opent dan je ipod via windows verkenner en kopieert de gehele map "iPod_control" naar je harde schijf. In een van de subfolders van deze map staan al je nummers, echter met een rare korte bestandsnaam. De id-tag is nog wel in orde, dus met een tooltje als "mp3tag" www.mp3tag.de kun je de bestandsnaam weer in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DaSaN schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:55:
[...]
Je opent dan je ipod via windows verkenner en kopieert de gehele map "iPod_control" naar je harde schijf. In een van de subfolders van deze map staan al je nummers, echter met een rare korte bestandsnaam. De id-tag is nog wel in orde, dus met een tooltje als "mp3tag" www.mp3tag.de kun je de bestandsnaam weer in orde maken.
Een backup maken van de muziek op je iPod kan ook heel eenvoudig met ephpod, volgens mij een gratis programma. Alle muziek staat dan direct in mapjes en met een correcte bestandsnaam.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
argro schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:28:
[...]
Een backup maken van de muziek op je iPod kan ook heel eenvoudig met ephpod, volgens mij een gratis programma. Alle muziek staat dan direct in mapjes en met een correcte bestandsnaam.
Jij hebt het over het overzetten van muziek van je ipod naar je pc. Daar zijn 1001 (gratis) tools voor.

Maar een backup van je gehele iPod kun je daar niet mee maken, dat kun je het beste handmatig doen op de manier zoals ik vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb sinds gister een Classic 80GB. Valt me wel op dat deze wel trager is dan m'n Nano 4GB (1G) maar natuurlijk wel een stuk groter.

Alleen 1 ding vind ik irrant, het is niet mogelijk om snel te spoelen bij films. De 'spoelsnelheid' bij korte filmpjes is ongeveer net zo snel als bij langere films. En zodoende is het best lastig om een bepaald stuk op te zoeken in een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nex_be
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:16
Toch ook even mijn ervaringen posten nadat ik hier veel heb gelezen voor ik mijn Classic 80 GB gekocht heb.
Wat mij heel erg opvalt, is dat de gevoeligheid van het click wheel enorm is afgenomen en dat is een serieuze tegenvaller. Ik kom van een 4G iPod.
Maar het positieve nieuws vind ik de batterijduur en de heldere weergave van de video's. Dus zeker geen spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
nex_be schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:48:
Wat mij heel erg opvalt, is dat de gevoeligheid van het click wheel enorm is afgenomen en dat is een serieuze tegenvaller. Ik kom van een 4G iPod.
Dat viel me ook op tijdens het spelen met het showmodel. Ik nam aan dat het gewoon een probleem was met de demo, veel mensen spelen ermee en je weet natuurlijk niet hoe die mensen de wheel gebruiken. Vreemd dat Apple hiervoor heeft "gekozen".
Ik wacht nog steeds op een nieuwe firmware update die de snelheid zal fixen, maar de Classic begint steeds meer op een lompe 5.5G met meer geheugen te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
allesflex schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:43:

Ik heb hier ook last van, heb alleen nog niet gekeken hoe t komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Ik had dit ook.

Ben ermee teruggegaan en hebben nieuwe gekregen.

Die ging merkbaar veel langer mee.

Als je het niet OK vindt, moet je er gewoon mee teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Vandaag ook iPod Classic ziet er allemaal mooi uit, maar ligt het aan mij of moet je 2x zo hard drukken voordat je iPod je vinger registreerd? Want bij iPod Mini (van paar jaar geleden) kan ik lichtjes met me vinger glijden om te scrollen maar bij deze iPod moet je veel meer druk zetten. Iets wat ikzelf niet zo geweldig vind.

Hopelijk dat het mischien nog moet 'slijten' en dat de iPod gevoeliger word. Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
mbrunek schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:31:
Ik had dit ook.

Ben ermee teruggegaan en hebben nieuwe gekregen.

Die ging merkbaar veel langer mee.

Als je het niet OK vindt, moet je er gewoon mee teruggaan.
Ik heb ook een iPod classic 80Gig.
Mijn batterij is ook heel vaak snel leek. Dacht eerst dat het aan de 'hold-switch' lag. Als ik die erop liet staan, dat dat de batterij leeg trok. Maar gisteren luisterde ik ongeveer 3 uur achtermekaar naar m'n iPod (toen ik 'm net helemaal vol had geladen) en na die 3 uur gaf 'ie aan dat 'ie bijna leeg was.

Ik wil wel terug gaan naar de winkel, maar ik heb 'n invisible shield erop geplakt, waar ik 3 weken op heb gewacht, vanuit Amerika. Die wil ik niet kwijt zijn als ik 'n nieuwe iPod krijg...

Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
Tsja, dat is moelijk.

Ik vind het belangrijk dat hij doet wat hij hoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik heb het ook gehad, maar dat was toen ik een Video had gekeken. Toen had ie 's nachts ook de hele batterij leeggetrokken. Deze week is ie nog de hele week vol geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heeel lang twijfelen de iPod Classic 160gb besteld. Gaat mijn 30gb 5G iPod vervangen die mankementjes vertoont en voor mijn ouders de dienst mag gaan doen.
Het is dat de iPod Touch maar tot 16gb gaat en ik bij mijn huidige 30gb al vaak ruimte tekort kom. Als de Touch in 32gb variant was verschenen had ik toch een Touch gekocht.
De Classic is mooi apperaatje maar niet veel beter dan de 30gb die ik al heb. Het is dat je met 160gb nooit meer iets eraf hoeft te gooien wat voor mij toch de doorslag gaf tussen de Touch en de Classic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radagast2005 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:37:
Ik heb het ook gehad, maar dat was toen ik een Video had gekeken. Toen had ie 's nachts ook de hele batterij leeggetrokken. Deze week is ie nog de hele week vol geweest.
Ik heb ook last van dat probleem. Het gekke is dat dat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Omdat ik de Ipod Classic nu zo'n maand heb en hij eigenlijk direct van het begin af aan dit batterij-probleem had heb ik er nooit zo bij stil gestaan hoe het 'werkelijk' hoort.

Ik heb wel ervaren dat:
1. Als ik een nummer pauzeer, de Ipod weg leg en op hold zet de batterij sneller leeg lijkt te gaan. Alsof de Ipod blijft spinnen.

2. Als ik een video bekijk, deze pauzeer em de Ipod weg leg en op hold zet lijkt de batterij langer mee te gaan.

Mijn conclusie is dus een beetje dat als de Ipod aan het bijladen is op het moment dat je'm uitzet, dat ie dat niet leuk vind ofzo. Het klinkt echt te maf om waar te zijn....

Ik kijk het nog even aan, terug gaan kan altijd nog en ik weet niet of ik mijn Ipod wel kan missen als ie opgestuurd moet worden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

iPod vandaag binnen gekregen (80GB zilver) en ik baal, heb het apparaat namelijk besteld icm. een camera-connector waarbij op het moment van bestellen op de apple-site stond dat deze ondersteund wordt door de classic, maar dat is dus niet zo.

Nu staat er dat alle ipods met kleurenscherm behalve de nano de connector ondersteunen, maar de Classic doet het in ieder geval niet. 30 euri weggegooid dus en nog altijd geen backup voor m'n digitale camera.

Best jammer.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als je zeker weet dat er onjuiste product informatie op de website stond (bewijs?) dan heb jij alle recht op je 30 euro :). Zullen ze bij Apple ook niet moeilijk over doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Heb al gemaild.

De algemene tendens op de support-forums is dat men verwacht dat Apple wel met een update gaat komen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirediew
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 17:33
ik heb een probleempje, ik had een paar films onder tv-programma's gezet in ituenes.
en op mn ipod gezet, maar in mn ipod staat er niets op..
heeft iemand een idee hoe dit kan?
als ik ze gewoon als film instel dan kan ik ze wel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:22:
[...]

Ik heb ook last van dat probleem. Het gekke is dat dat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Omdat ik de Ipod Classic nu zo'n maand heb en hij eigenlijk direct van het begin af aan dit batterij-probleem had heb ik er nooit zo bij stil gestaan hoe het 'werkelijk' hoort.

Ik heb wel ervaren dat:
1. Als ik een nummer pauzeer, de Ipod weg leg en op hold zet de batterij sneller leeg lijkt te gaan. Alsof de Ipod blijft spinnen.

2. Als ik een video bekijk, deze pauzeer em de Ipod weg leg en op hold zet lijkt de batterij langer mee te gaan.

Mijn conclusie is dus een beetje dat als de Ipod aan het bijladen is op het moment dat je'm uitzet, dat ie dat niet leuk vind ofzo. Het klinkt echt te maf om waar te zijn....

Ik kijk het nog even aan, terug gaan kan altijd nog en ik weet niet of ik mijn Ipod wel kan missen als ie opgestuurd moet worden.... :X
Heb je toevallig de .02 firmware? Want ik heb veel op internet gelezen over problemen met deze firmware. Het probleem was dat de hardeschijf maar bleef spinnen ookal stond de ipod uit. Misschien een luisteren of de harde schijf aan blijft als je stopt met luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
mbrunek schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:59:
Tsja, dat is moelijk.

Ik vind het belangrijk dat hij doet wat hij hoort te doen.
K'heb 'm gister teruggebracht.
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Of ik 'n nieuwe krijg, of ze 'm gaan repareren, of helemaal niets... Dat moet ik ook nog zeker gaan betalen omdat ze 'm niet gerepareerd hebben.
We zien wel, keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

RealRico schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:44:
[...]

K'heb 'm gister teruggebracht.
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Of ik 'n nieuwe krijg, of ze 'm gaan repareren, of helemaal niets... Dat moet ik ook nog zeker gaan betalen omdat ze 'm niet gerepareerd hebben.
We zien wel, keep you posted.
Volgens mij vervangt Apple die iPod altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand problemen mee als er een Divx/Xvid serie is geconverteerd naar Ipod formaat dat deze, als je het als film op de ipod zet wel gewoon zichtbaar is, maar als ik het als tv-programma het niet in die lijst zichtbaar is, maar je kunt ze weer wel terug vinden bij recent toegevoegd, en dan gewoon afspelen? de tv-programma optie gaat ook niet naar het ''vervolgmenu''.

BTW,.. Ipod Photo Cache en video's die op pc staan voor ipod, die ook in itunes zitten, moeten die echt ook op de pc blijven staan? als ik dat zou kunnen verwijden zou weer een aantal +- 20GB schelen van mijn hardeschijfruimte.? heb het idee, dat als je het verwijderd van je pc, het ook uit itunes gaat, en bij synchronisatie van je ipod deze bestanden verdwijnen, of is dit niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:41:
Er zit zelf geen radio op, die moet je er los bij kopen.
Heeft deze los te kopen radio adapter keuzestations zodat je favoriete stations kan opslaan?

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dunster schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:07:
[...]
Heeft deze los te kopen radio adapter keuzestations zodat je favoriete stations kan opslaan?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Hoe zit het nu eigenlijk, ik las dat als je de ipod update of herstelt dat de hd weer leeg gemaakt wordt en de muziek er weer overnieuw op moet (klopt dit?) Verder: ik heb een aantal playlists in itunes, deze worden ook op de ipod gezet als ik het goed begrijp. Maar hoe zit het met playlists die ik op de ipod maak? Worden deze playlists ook op de pc gezet? Want als de hd van de ipod leeg moet ben je, de op de ipod gemaakte playlists kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is dat eigenlijk met het geluidsvolume van de classic ?
zit daar ook een geluidsbeperking op ?
bestaat er software om die beperking ongedaan te maken, zoals bij de vorige modellen van ipod ?
bvb GoPod was daar een van !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb die remote-radiocontroller, maar ik kan geen voorkeursstations opslaan. Ik dacht eerst dat de remote-controller niet werkte met de Classic, omdat op de US-site van Apple de Classic er niet bij staat. Op de NL-site staat hij er wel bij, dus...

In de handleiding van de remote-control zie je een aantal schermpjes afgedrukt die ik niet in de Classic terugzie. Radiozenders vastleggen kan ik niet vinden, in ieder geval. Er staat ook in de handleiding dat de Ipod vanzelf in de Radiomode schiet als je de remote inplugt, not...

Ik weet niet wat ik van dat dingetje moet denken, maar de bediening van de Ipod werkt in ieder geval wel.

[edit]
Toch nog even klooien?

Ja(!), je kan wel presets vastleggen, tevens zie ik nu wel de schermpjes uit de handleiding, misschien heb ik niet goed gelezen.... :)

[ Voor 18% gewijzigd door NaN op 05-11-2007 12:12 . Reden: zoveel redenen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iroQuai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 09:30
Ik dacht eigenlijk altijd dat alle benodigde soft- en hardware voor de radio al wel in de ipod zat (je kan de optie "radio" ook al aan- en uitvinken in het menu) maar dat je nog even zo'n dingetje moet kopen om te zorgen dat de radio daadwerkelijk geactiveerd moet worden.. klopt dat vermoeden?

Een Vergissing Is Meesterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb hier in dit topic iets gelezen over dat invisible shield, ik vroeg mij af of veel mensen daar ervaringen mee hebben... En als je ipod deffect is of zo en ze sturen je een nieuwe toe, dan ben je dat invisible shield tocho ok gewoon kwijt?? Of kan je 'm eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Filipek schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:28:
Ik heb hier in dit topic iets gelezen over dat invisible shield, ik vroeg mij af of veel mensen daar ervaringen mee hebben... En als je ipod deffect is of zo en ze sturen je een nieuwe toe, dan ben je dat invisible shield tocho ok gewoon kwijt?? Of kan je 'm eraf halen?
Je kan hem eraf halen. Zou ik in ieder geval wel doen, als ik hem terug zou moeten sturen, dan kunnen ze daar niets over zeggen.

Je moet wel voorzichtig zijn met verwijderen, anders trek je je draaischijf misschien aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Sangroid schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:34:
[...]

Je kan hem eraf halen. Zou ik in ieder geval wel doen, als ik hem terug zou moeten sturen, dan kunnen ze daar niets over zeggen.

Je moet wel voorzichtig zijn met verwijderen, anders trek je je draaischijf misschien aan gort.
Ok thnx! Ik dacht datie daarna misschien niet meer plakt, maar die spray die je er op spuit die kan je dus gewoon weer hergebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Filipek schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:59:
[...]
Ok thnx! Ik dacht datie daarna misschien niet meer plakt, maar die spray die je er op spuit die kan je dus gewoon weer hergebruiken?
Hmm.. Ik heb het niet opnieuw erop geplakt.. Dus of dat werkt weet ik niet. Ik had eerst zo'n skin van een ander merk, maar ik zag later dat hij er scheef op zat. Dus heb ik het verwijderd (de achterkant) en een nieuw setje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:14:
[...]

Heb je toevallig de .02 firmware? Want ik heb veel op internet gelezen over problemen met deze firmware. Het probleem was dat de hardeschijf maar bleef spinnen ookal stond de ipod uit. Misschien een luisteren of de harde schijf aan blijft als je stopt met luisteren?
Jep dat klopt. Ik kwam ook al wat posts tegen op andere forums over dit onderwerp. Die schijf blijft soms inderdaad spinnen idd. Hoop dat dat opgelost wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Itunes 7.5 schijnt uit te zijn en volgens wat vroege berichten verhelpt deze update onder andere de lock ups van itunes tijdens het syncen met de classic. Daarnaast krijgen we een nieuw spelletje (niet dat ik het ooit zal gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Daarnaast krijgen we een nieuw spelletje (niet dat ik het ooit zal gebruiken).
Krijgen?? Kopen bedoel je.

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dunster schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:55:
[...]

Krijgen?? Kopen bedoel je.
Ah sorry, gisteravond stond hij nog niet in de itunes store dus ik had de aanname dat het gratis was (er stond immers geen prijs in de whats new van 7.5). Maar het spel is dus gewoon €4,99 mocht iemand het willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ik heb nu een week mijn zilvere 80GB Classic. En ik ben er erg tevreden over, maar dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat ik hiervoor een Philips HDD120 mp3-speler had. Dan ben je snel tevreden ;)
Het enige vervelende is eigenlijk dat je elke film naar iPod-formaat moet converteren (ik gebruik altijd .mp4), dat duurt meestal nogal lang, helemaal omdat bijna elke film in avi formaat is.

Ik probeer nu wat Films in iTunes te krijgen, maar die wil ik in de 'TV-Programma's'-map. Daar wil hij ze echter niet in zetten, dat doet hij alleen in de 'Films'-map. Hoe los ik dit op?
En nog iets, is het op de een of andere manier mogelijk om submappen te creëeren? Dus dat je in de map Films bijvoorbeeld nog een submap hebt met bepaalde films daarin, anders wordt die lijst wat onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Brasher schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:48:Ik probeer nu wat Films in iTunes te krijgen, maar die wil ik in de 'TV-Programma's'-map. Daar wil hij ze echter niet in zetten, dat doet hij alleen in de 'Films'-map. Hoe los ik dit op?
En nog iets, is het op de een of andere manier mogelijk om submappen te creëeren? Dus dat je in de map Films bijvoorbeeld nog een submap hebt met bepaalde films daarin, anders wordt die lijst wat onoverzichtelijk.
Het verplaatsen van de Films map naar de TV-programma's is bijzonder snel gebeurt. Selecteer de afleveringen in iTunes, druk op meer info. Ga naar (derde tabblad: video), pas dit aan naar de juiste serie+aflevering en klaar is Brasher.

Submappen weet ik zo 123 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ah mooi. Stom dat ik dat zelf niet bedacht had, bedankt!

Ik merk nu nog iets anders op. Bij het afspelen van films gaat het geluid soms wat achterlopen. Dit heb ik op m'n PC ook wel eens gehad (maar minder erg dan op m'n iPod) en dat was simpel op te lossen door de film op stop te zetten en vervolgens weer af te laten spelen vanaf het punt waar ik geëindigd was. Dit werkt alleen bij de iPod niet.

Iemand een idee hoe dit kan? Zijn films soms wat 'teveel' voor de iPod en moet ik ze bij het converten naar een lagere resolutie zetten? Ik vraag me alleen af wat er dan zou gebeuren, want de meeste films zijn breedbeeld dus zou het nogal vervormd zijn als je de resolutie veranderd naar 640x480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Ik ben sinds gisteren trotse bezitter van de nieuwe Ipod 160gb. Ik heb er enkele videos en muziek op gezet, ik had er ook een kabel bij gekocht voor tv, een AV kabel. Nu is er daaraan een mini jack wat je in de koptelefoon ingang moet steken en aan de andere kant van deze draad zitten 3 kleuren kabels , geel, rood en wit. Als ik dit aansluit op de tv heb ik geluid maar geen video. Moet ik nog een kabel hebben ? Ik heb namelijk op mijn tv alleen een scart ingang dus ik zie niet in wat er nog bij zou moeten, iemand een idee ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die kabel werkt voor beeld niet meer met de iPod classic, alleen op de generaties ervoor. Als je beeld wilt hebben moet je of de Apple component-AV-kabel of de Apple composite-AV-kabel gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Wauw vriendelijke mevrouw dan xD had het nog uitdrukkelijk gevraagd of het ging werken, jaja zei ze me fris :D

Daar ga ik morgen richting winkel mee terug

Thx !

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ik ben van plan om de classic te kopen, ik twijfel alleen nog steeds tussen de witte en de zwarte :P
maar anyways,

Kan ik een iTunes alternative gebruiken op Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm, volgens mij heb ik een 'bugje' ontdekt in de Classic. Als het adresboek toevoeg aan het hoofdmenu (en m'n adresboek is nog leeg) en ik klik dan in het hoofdmenu op adresboek krijg ik de melding dat er niks op staat. Klik ik dan op de select of menu button, dan crasht de iPod :N
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.