Toon posts:

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het Creative Zen ervaringentopic

http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod16999_hdr_1_6_1.jpg
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics en video's
Accessoires
Reviews
Links
Overige
Inleiding
Creative heeft weer een nieuwe speler, simpelweg de "Zen". Met deze speler betreedt Creative ook eindelijk de hybrid-markt. Dat wil zeggen, kleine flash muziekspelers met relatief veel schermoppervlak wat de speler ook geschikt maakt voor video afspelen, met verder een horizontale "lay-out". Waar de laatste tijd Creative een beetje achter Apple aanliep (Zen V, ZVM, Zen Stone) zien we nu dat de pijlen gericht worden op spelers (zoals de Cowon iAudio D2, Meizu M6 en iriver's nieuwe spelers) die in korte tijd zeer populair geworden zijn.

Het bijzondere aan deze speler is dat het een SD-kaartslot biedt, iets wat we nog niet eerder zagen bij Creative. Op dit moment is nog niet bekend of dit ook SDHC-support (zoals bij de Cowon iAudio D2) inhoudt. Verder heeft Creative de aandacht gevestigd op de GUI van het apparaatje. Er is aan gesleuteld (en gepatenteerd) en het resultaat mag er zijn! :)

Met de introductie van deze Zen zal de ZVM er op de korte termijn uitgaan. Een vreemde stap, aangezien deze Zen toch nog niet echt aan hdd-capaciteiten kan tippen. De verkoop zal officiëel starten is gestart in september.
Specs

Capacity2GB / 4GB / 8GB / 16GB / 32GB
Size55 x 83 x 11.3mm
Weight65g
LCD2.5" 16.7 million color TFT LCD 320 x 240 pixels
Battery LifeUp to 25 hrs audio playtime. Up to 5 hrs video playtime
Video Playback FormatsMJPEG, WMV9, MPEG4-SP3 ,DivX3 4/5 and XviD3 - Max 1000kbps
Audio Playback FormatsMP3, WMA, AAC4 (.m4A), WAV (ADPCM), Audible 2,3,4
Photo Formats SupportedJPEG / BMP / GIF / PNG / TIFF
BatteryEmbedded Li-ion battery
FM Radio32 preset stations
EQ Settings8 presets and 5 band custom EQ
OrganizerCalendar, Contact, Task List
Album ArtYes
Voice RecordingYes
ConnectivityUSB 2.0, SD connection

Pics en video's

Accessoires

http://images.europe.creative.com/iss/images/products/large/main-prod16979.png
A stylish player deserves stylish protection. And here is where the ZEN Leather Case comes in to serve that purpose.

Pamper your Creative ZEN in this compact leather pouch, whose clever design allows you easy and convenient access to the player's functions. Its clear plastic frame allows you visible clarity to the player's moving visuals while keeping it dust- and dirt-free. Dress your Creative ZEN in sophisticated black leather today.
http://images.europe.creative.com/iss/images/products/large/main-prod16978.png
Carry and show off the stylish Creative ZEN in the portable ZEN Clear Case, which comes with an attached key chain. Protect your player from scratches and dirt as you carry it around you all day.
http://images.americas.creative.com/images/products/large/16978.pnghttp://images.americas.creative.com/images/products/logo16978.png
Choose from the vibrant color trio of fiery red, chic blue or mysterious black, as you decorate your Creative ZEN with the ZEN Skin Pack.

Clip your player on you or your bag for easy and unrestricted access. The silicone cover also fits like a second skin and protects your Creative ZEN from unnecessary knocks or scratches.
http://images.europe.creative.com/iss/images/products/large/main-prod16977.png
Work out in style with the ZEN Armband, a lightweight protective wear which lets you listen up to your favorite tunes as you get high on exercise. Prevent your player from getting knocks and scratches and organize your earphones neatly using this gear.

Strap it fashionably around your arm as you move from the track to the gym for your workout today!
Reviews
Cnet
Anythingbutipod
Laptop Mag
Tweakers.net
PC Mag
Ars Technica
Tom's Guide
Pocketables
Userreviews
6pack15 in "[Flash] Het Creative Zen topic"
TargetX in "[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic"
Knightwolf in "[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic"
Links
Productpage
EpiZENter (Creative nieuws- en fansite)
Guidelines for prolonging battery life
Nieuwste firmware
Videocodeerinstellingen voor SUPER
Overige
Voor aan- of opmerkingen mag gemailed worden naar http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

[Voor 27% gewijzigd door RoD op 01-06-2008 11:55]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gereserveerd.

• Anoniem: 125123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mooie OP.

:) Dat ding is echt werkelijk mooi !!
Ik denk dat er in 2008 de doorbraak komt met Flash geheugen (SSD / SD-HC > 16GB)

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 21:10
nieuws: Nieuwe Creative Zen is media center op creditcardformaat
Wat een prachtige speler, helemaal die vernieuwde GUI mag er zeker wezen _/-\o_
Nu maar hopen dat SDHC ondersteund word, en dat het een UMS apparaat is :)

[Voor 14% gewijzigd door Vihaio op 29-08-2007 12:35]

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-08 19:31
Ik denk dat ik eindelijk een vervanger heb gevonden voor mijn battle-worn zen micro :).
De prijzen in het nieuwsbericht zijn btw wel scherp. Hopelijk kloppen ze.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En ik heb net een ZVM gekocht :'( |:(
Nieuwe firmware updates kan ik dan zeker wel vergeten?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RoD, was je de gelijkenis met de [Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2 ook opgevallen?

http://img141.imageshack.us/img141/2656/meizum6zy7.jpg
vs
http://epizenter.net/e107_images/newspost_images/creative_zen2.jpg

Ik ben benieuwd naar de prijs, 200 euro voor een 4 Gb zal nog wel te veel zijn IMHO.
Het aantal pixels is wel weer groter.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 125123 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:52:
Mooie OP.

:) Dat ding is echt werkelijk mooi !!
Ik denk dat er in 2008 de doorbraak komt met Flash geheugen (SSD / SD-HC > 16GB)
Het lijkt er wel op ja :)
master007 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:59:
nieuws: Nieuwe Creative Zen is media center op creditcardformaat
Wat een prachtige speler, helemaal die vernieuwde GUI mag er zeker wezen _/-\o_
Nu maar hopen dat SDHC ondersteund word, en dat het een UMS apparaat is :)
Dat is inderdaad wel te hopen. Om mee te kunnen met de concurrentie zou het eigenlijk wel moeten :)
Jazzle schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:58:
En ik heb net een ZVM gekocht :'( |:(
Nieuwe firmware updates kan ik dan zeker wel vergeten?
offtopic:
De ZVM bestaat al even. De kans is uberhaubt groot dat daar niks meer voor uitkomt.
Tukk schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:01:
RoD, was je de gelijkenis met de [Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2 ook opgevallen?

[afbeelding]
vs
[afbeelding]

Ik ben benieuwd naar de prijs, 200 euro voor een 4 Gb zal nog wel te veel zijn IMHO.
Het aantal pixels is wel weer groter.
Ja, die gelijkenis was me al opgevallen. Echter, bij dit type speler kun je moeilijk variëren. Je kunt net als de D2 knoppen aan de zijkant van de speler doen + touchscreen, of je doet het op de manier van de M6.. knoppen naast het scherm. Aan beide kanten van de speler of onder de speler gaat niet werken, want dan moet je de speler met twee handen bedienen, en dat geeft je natuurlijk een achterstand op de concurrentie.
Aangezien het bedieningsgedeelte er niet hetzelfde uitziet vind ik het dus ook geen rip-off. Voor maximale effectiviteit moet je een bepaald concept aanhouden, vooral bij dit soort hybride spelers.

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 14:27

Neerio

bezorgt ook bij regen

is er al bekend wanneer hij ongeveer uitkomt ?

HDD 6320 is LIeeev

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Staat gewoon in de topicstart. September.

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 14:27

Neerio

bezorgt ook bij regen

oh sorry overheen gelezen
bedankt in ieder geval

HDD 6320 is LIeeev

• Vihaio
SDHC wordt ondersteund.
Expandable memory slot
Increase the size of your portable media library with an external SD/ SDHC card. Enjoy that much more videos, music and photos today!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik had het ook al gelezen, goed nieuws :) UMS schijnt niet ondersteund te worden trouwens. Doordat er subscription services via iTunes Plus aangeboden worden.

• Vihaio
Misschien dat er net als bij o.a. de clix2 tussen UMS en MTP gekozen kan worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou, degene die het meldde (de beheerder van EpiZENter) vertelde erbij dat het geen dual-boot systeem is.

• agiessen
  • Laatst online: 20-07-2019
Hm, ik lees niets over een TV out functie, zoals bij de Cowon D2. Jammer, anders had ie zeker op m'n wenslijstje gestaan. Ziet er goed uit, lekker klein en de UI lijkt prettig te bedienen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Daar lees je inderdaad niks over. Zit er niet op, helaas.

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 14:14
Oei, deze is wel erg mooi!
En het wordt me nu wel érg moeilijk gemaakt allemaal.. Ben al een tijdje op zoek naar een flashplayer met 2-2.5 inch scherm.. Ben ik net zover dat de D2 vanwege het SD-slot en de gigantische batterijtijd de winnaar is, komt Creative hiermee..

Weet iemand of de Zen ook een vervangbare batterij heeft? Dat is één van de minpunten van de D2, die heeft dat namelijk niet, en her en der duiken wel wat batterij-issues op..

• Vihaio
Nee, batterij kan niet verwisseld worden, maar voor problemen met je batterij heb je toch garantie?

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 14:14
Ja... één jaar ja.. ik doe graag wat langer met een mp3-speler.. Heb nu een iAudop G2 op penlites, wat dat betreft ideaal, maar die begint na dik 2 jaar echt uit elkaar te vallen.. (en 512 MB is wel beetje jammer tegenwoordig)..

Wel jammer dat de batterij niet te vervangen is, kon bij de meeste Creative spelers wel :(

De interface ziet er trouwens wel schitterend uit _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door phreako op 31-08-2007 15:17]

• Vihaio
Als de batterij goed werk moet je toch wel minstens 2 a 3 jaar er mee kunnen doen.
Maar het is idd wel jammer dat het niet kan, bij bijna alle nieuwe spelers kan het niet

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hier nog een unboxing video.

• Vihaio
En hier een paar previews

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57
Mooi ding. Jammer dat het geen 16:9 scherm is.

📷 Insta

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jasper schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:38:
Mooi ding. Jammer dat het geen 16:9 scherm is.
16:9 spelers zie je eigenlijk niet in dit segment, het zijn vooral 320x240 schermpjes. Bij de wat grotere PMP's zie je wel 16:9 formaten, bijvoorbeeld bij Archos.

Anoniem: 116164

ik vraag me af hoe de krasgevoeligheid van deze spelers is... iemand een idee??

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zonder echte ervaringen zal daar nog weinig over te melden zijn denk ik zo.

Anoniem: 102011

Wat ik me nou al een tijdje afvraag over deze speler, is hoe de navigatie werkt bij dit ding.. want ik zie geen touchpad of iets dergelijks. Deze creative is een voor mij een stuk minder interessant als het allemaal drukknopjes zijn.

Het is inmiddels september, maar ze liggen nog niet in de winkel!

• Jormungandr
In de loop van september ;). Dat wil dus zeggen dat je ongeveer de hele maand hebt. Geduld is een schone deugd zegt men.

Ik vind die drukknoppen zelf niet zo slecht. zolang de navigatie maar vlot gaat maakt het niet uit wat het voor mij is. Zolang het wel nog een beetje past bij het design uiteraard.

Anoniem: 102011

Het is niet voor niets dat de zvm en de ipod touchknoppen hebben. Dat maakt het veel makkelijker om door lange lijsten te navigeren. Het is eigenlijk ondenkbaar om dat zonder touchknoppen te moeten doen.

Ik twijfel of ik moet wachten tot dat deze uit is of dat ik de zvm moet kopen. De zvm is voor mij de perfecte speler op de afmetingen na.. De zvm steek je niet zo maar in je zak om op de fiets naar je mp3s te luisteren. Deze heeft betere afmetingen, maar ik geloof niet dat je voor minder dan 250 euro betaald voor 16gb, toch?

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:49
Ik ben serieus onder de indruk van dit ding, ga er zeker een halen (mijn zen v plus heeft het onlangs begeven, vraag me niet hoe, was iig niet de schuld van de zen :X ). Is trouwens een goede concurrent voor zojuist aangekondigde nieuwe ipod nano. Voor de andere nieuwe iPods heeft Creative jammer genoeg nog geen passend antwoord, maar wie weet wat Creative achter de hand heeft ;)

Check out my photography on Instagram

• Woembah
Trouwens, er zijn al een paar andere accesoires beschikbaar, zoals een Screen Protector, een armband,
een skin pack, en een skin met kabelbeheer
Nu nog wachten op de eerste speakerdock, zal vast niet lang duren :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Woembah schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:43:
Trouwens, er zijn al een paar andere accesoires beschikbaar, zoals een Screen Protector, een armband,
een skin pack, en een skin met kabelbeheer
Thx, added :) Leuk die screenprotector. Het schijnt dat die reflectie tegengaat waardoor je je video's beter ziet. Ben benieuwd naar ervaringen.
Nu nog wachten op de eerste speakerdock, zal vast niet lang duren :P
Inderdaad, dat kan eigenlijk niet missen.

Anoniem: 229940

Van dit spelertje word ik wel enthousiast hoor! Ik ben eigenlijk aan het sparen voor de ZV:M, maar die is toch net iets te groot om lekker in je zak te dragen als je `m als mp3-speler gebruikt. Ben heel benieuwd naar de ervaringen, want de navigatie is in dit geval zeker een issue voor mij, knoppen of touchpad maakt me niet heel veel uit, maar het moet vooral handig zijn. Ik moet `m ook altijd even in het echt zien, dan kan ik beoordelen wat ik van het scherm vind... Bij dixons staat de 8gb versie op de site voor 199.99 (daar staat ook dat hij Creative Zen Cobra heet?). Op zich zou ik liever de 16gb versie willen, maar deze speler heeft natuurlijk uitbreidbaar geheugen en dat vind ik wel echt heel erg fijn.

*wacht geduldig af*

• Woembah
Ja dat Zen Cobra viel me idd ook op, hoe zoude ze aan die naam gekomen zijn? Klinkt wel cool eigenlijk :P . Ik kan echt niet wachten tot hij er is, ga m dan meteen bestellen (de 8GB).

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien heeft Creative de naam veranderd? Er was namelijk ook al een speler die gewoon "Zen" heette...

• Woembah
Lijkt me stug dat ze de naam van een product gaan veranderen na de aankondiging... Maar misschien was het gewoon een soort codenaam binnen Creative om verwarring met de oude ZEN te voorkomen en die heeft Dixons blijkbaar opgepikt...

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08 15:30
Heeft iemand 'm al in de winkel gezien?

• Woembah
Ik nog niet iig, maar hij zou in de loop van september verkrijgbaar moeten zijn, dus het kan nog de rest van de maand duren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En vertragingen zijn ook niet ongewoon. Dus zolang hier niks gemeldt wordt kun je er vanuit gaan dat er niks bekend is. Als er nieuws bekend is staat het binnen no-time op grote DAP/gadget-sites zoals Dapreview, Engadget, Gizmodo, etc. Verder kun je ook de webshops in de gaten houden of eens bij de MM langsgaan (waar ze hem overigens niet hadden en niks van wisten (Groningen))

• Jormungandr
Dat hij dan toch maar vlug komt. Ik ben mijn zen micro kwijtgespeeld (dont ask) en nu pas valt het op hoe relaxed zo'n ding wel niet is.

Toch eerst even de reviews afwachten. De gevoeligheid van het scherm wil ik eerst even weten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat bedoel je met de gevoeligheid van het scherm?

• Jormungandr
Qua krasbestendigheid bedoel ik. (k weet het, zin was niet degelijk geformuleerd) Zolang het geen horrorverhaal is als bij de ipoot nano van een vriend van me zit ik safe.

• Vihaio
Review door Cnet
Dat het een vervanging voor een 30/60 GB speler is is voor sommige misschien jammer, maar mij boeit dat niet echt. En dat 'ie alleen in zwart verkrijgbaar is is al helemaal niet erg, het lijkt mij ook sterk datiemand 'em daarvoor niet zou kopen.
The player can sync via drag-and-drop in Windows Explorer, or you can use a jukebox such as Windows Media Player or Rhapsody. Like its other family members, this Zen also supports MP3, WAV, Audible, and both protected and unprotected WMA tracks. Unfortunately, it also shares Mac incompatibility with the other players in its line.
Geen UMS dus... Jammer

[Voor 33% gewijzigd door Vihaio op 16-09-2007 15:59]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is ook gewoon een ander type speler.. Dat is niet aan 60GB kan komen is geen nadeel, want daar is het de speler niet voor. Het is natuurlijk wel zo dat Creative nu de ZVM laat vallen ten koste van deze speler, maar dat is imo niet iets waar de Zen wat mee te maken heeft.

Edit: Wat betreft UMS, de enige hoop is nog dat Creative een soort dual boot systeem in de firmware maakt, zodat je kunt kiezen tussen UMS en MTP. Maar dat zal wel niet erg realistisch zijn...

[Voor 26% gewijzigd door RoD op 16-09-2007 16:03]

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 18:22
Ik ben erg benieuwd naar deze MP3 speler. Op dit moment heb ik een Sony NW-HD5 met 20GB HDD.
Qua geluid en accu is ie perfect, maar iets anders is ook een keer leuk.
Weet iemand misschien hoe Creative spelers zijn in vergelijking met Sony spelers qua geluid?

PSN - 500px - Flickr

• wolfster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02-2018
cker intresse in deze mp3. nog even afwachten of het het waard is om mijn meizu m6 voor die creative in te ruilen. :) heb al goede ervaring met creative van vroeger dus

• Anoniem: 233142
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb zelf niet zoveel goede ervaringen met Creative MP3 spelers, ik heb er al 4 of 5 versleten in...laten we zeggen 2 jaar. :o

offtopic:
RoD, kun jij niet mod PMD worden? :P

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20
Mss even laten weten: amazon heeft hem op stock!
Dus dan zullen wij wel rap genoeg volgen zeker? :)

En van dezelfde prijsdaling als in de VS heeft mp3shop.be nog geen weet.

"Geachte heer Drijkoningen,
Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'Creative Zen 4Gb'.

Momenteel is er bij ons nog niets geweten van een eventuele prijsdaling.
Mocht het zijn dat de prijs zou verlagen, zal deze ook onmiddelijk op onze site worden aangepast.
Gelieve dus onze site in de gaten te houden voor enige prijsverandering."

[Voor 68% gewijzigd door gerre22 op 22-09-2007 12:32]

• Woembah
Dixons en Mp3Shop hebben 'm al op de site staan, ik hoop dat ie snel voorradig is, want ik kom bijna om van het wachten! (ik ben momenteel mp3-spelerloos, gebruik nu de zen stone plus van mijn zusje maar die is daar niet al te blij mee ;) )

• Jormungandr
Prijsdaling? Dat ding is nog niet eens overal verkrijgbaar :s. Is er daar ergens een bron van?

• Woembah
Yup, het staat op EpiZENter. De prijsdaling is waarschijnlijk ingevoerd omdat Sandisk de nieuwe Sansa View wel heel aantrekkelijk heeft geprijsd (199,- voor 16GB). Maar vooralsnog geldt deze prijsdaling alleen in de landen waar hij al verkrijgbaar is.

[Voor 17% gewijzigd door Woembah op 23-09-2007 11:13]

• gerre22
  • Laatst online: 21:20

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is dus een officiële prijsverlaging van Creative. Uiteindelijk gaat dit vanzelf doorwerken bij de retailers denk ik zo. Ook een logische verlaging na de introductie van de nieuwe iPods. Ik denk eigenlijk dat de Sansa View hier weinig mee te maken heeft gehad.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik vind het jammer dat Creative zich nu min of meer in de vingers snijdt door de 30/60GB mp3spelers uit 't assortiment te gooien. Apple bewijst met de recentelijke introductie van de 160GB speler dat er ook vraag is naar modellen met nóg meer opslagruimte dan Creative's huidige opslaggrootmacht uit de MTP-serie. En waarom zouden ze dan de doelgroep die meer dan 16gb wilt afstoten?

[Voor 37% gewijzigd door Goudvis op 23-09-2007 16:44]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind dat ook een vreemde stap. Enige reden die ik kan verzinnen is dat Creative binnenkort met een geheel nieuwe high capacity DAP komt. Aangezien Creative het hele marktsegment voorzien had is dat wel een logische gedachte.

• Goudvis
  • Laatst online: 21:31

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

RoD schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:15:
Ik vind dat ook een vreemde stap. Enige reden die ik kan verzinnen is dat Creative binnenkort met een geheel nieuwe high capacity DAP komt. Aangezien Creative het hele marktsegment voorzien had is dat wel een logische gedachte.
Maar waarom dan weer die onlogische manier van presenteren hé. Dit is natuurlijk niets dan onduidelijkheid scheppen voor de pers en het grote publiek. Erg jammer, maar een 16gb-er voor 250USD/ong 220-250euro ga ik zeker doen.

Morgen me Zen Vision:M maar weer op Marktplaats zetten. ;)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• mrfunk
  • Niet online
Inderdaad raar. Ze zetten deze speler in de markt als de opvolger van de Zen: M maar het is flash based en met zijn 8 GB komt het nooit aan de 30 of 60 of meer. Je zou denken dat ze binnenkort ook gelijk een nieuwe met HD op de markt zetten, maar dan klopt het verhaal gewoon niet helemaal. Als dat zo is hadden ze de Zen als opvolger van de Zen: V moeten aanmerken. En dan nieuwe HD based versie als de opvolger van de Zen: M.

Ik ben benieuwd wat ze nog in petto hebben. Ze moeten oppassen dat ze niet uit de markt gedrukt worden door andere merken. De kwaliteit wordt namelijk alsmaar beter. Ook bij de merken waar we dat eerst niet zagen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
8GB is natuurlijk niet de max van de Zen. Er is een 16GB versie en je kunt 16GB SDHC bijprikken. Maargoed, dan zit de max nog steeds maar op 32GB dus het is geen echt alternatief. Het hele high capacity segment wordt zo toch wel vergeten.

Maargoed, wie weet wat Creative nog gaat aankondigen.

Anoniem: 229940

Ik krijg net een mailtje van een online mp3-winkel dat hij leverbaar is! Ik heb nog geen geld ervoor, maar gezien de speculaties over prijsdalingen is het sowieso goed om even te wachten. En mijn micro photo doet het nog goed :).

In mijn ogen kan het overigens bijna niet anders dan dat Creative binnen niet afzienbare tijd uitkomt met een nieuwe high capacity speler. Anders hebben ze nu echt die markt overgegeven aan Apple en vind ik dat ze daar net zo goed een persbericht over uit hadden kunnen laten gaan :P.

• Woembah
Ik krijg ook net een mailtje van de Dixons dat hij daar direct uit voorraad leverbaar is! Ze meldden ook dat de voorraad beperkt is dus dat we er snel bij moeten zijn (tja, het is denk ik gewoon een verkooptruc maar wie weet?). Ik ga 'm in ieder geval zo snel mogelijk bestellen! Mijn Zen V Plus doet het immers niet zo goed meer ;( en ik heb echt ongelofelijk hard een nieuwe mp3-speler nodig :9~

Over dat harddisk speler gebeuren, ik denk dat we voor de CES 2008 geen nieuwe hdd speler van Creative mogen verwachten. Creative zit in de financiële problemen, en de flash-markt is nu eenmaal veel winstgevender dan de HDD markt. Apple kan het zich veroorloven om met zulke spelers aan te komen, maar Creative nog even niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Zen komt anders terecht in een segment vol met concurrentie, van bijvoorbeeld de Cowon iAudio D2, iriver Clix/X20, Meizu M6, dus ze kunnen hun borst natmaken. Hopen dat je speler het daar goed gaat doen is wel een erg grote gok imo..
Maargoed, het zou een reden kunnen zijn ja.

• Woembah
De ZEN is inmiddels ook bij Mp3Shop verkrijgbaar :*) Heb 'm daar ook maar besteld, zodat ik meteen de screen protector mee kon bestellen.

[Voor 25% gewijzigd door Woembah op 25-09-2007 18:37]

• Vihaio
Review door Anything but iPod
Geen UMS en ook geen dual-boot, en het uitbreidbaar geheugen werkt niet echt goed, nu maar hopen dat ze het met een firmware update verbeteren.(dat van dat geheugen dus, UMS gaan ze toch niet niet als ze het direct doen.)

o ja
-based replacement, but to my disappointment transcoding is required for video playback.
dit is ook jammer

[Voor 16% gewijzigd door Vihaio op 25-09-2007 20:48]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kort gezegd komt het er op neer dat je het externe geheugen alleen apart moet benaderen en je als enige optie hebt om de files zelf te selecteren. Dus niet sorteren op artiest, of wat dan ook. Dat is echt een ontzettend nadeel imo. Zo kan deze speler echt niet mee met de Cowon iAudio D2, ondanks dat die er nog niet in 16GB is.
Die transcoding eis is ook belachelijk.

Waarom dit soort dingen niet even wat effectiever oplossen? Ik snap dat niet... Geen UMS kan ik me nog voorstellen, maar dit is toch echt wel een flinke domper.

• Woembah
Dat transcoding moet gewoon omdat de chip die erin zit niet hoger dan QVGA (320x240) kan afspelen. Een DivX bestand met die resolutie kan gewoon direct op de speler gedropt worden. Helaas zijn de meeste DivX bestanden in 640x480 dus die hebben transcoding nodig.

Die issue van het uitbreidbaar geheugen deert me niet, ik was toch niet van plan dat slot te gaan gebruiken in de nabije toekomst, maar ik snap het heel goed als anderen dat echt een enorm nadeel vinden. Creative moet maar snel met een firmware upgrade komen die dit probleem oplost, anders verliezen ze heel wat potentiele klanten!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59
Denk wel dat Creative met een nieuwe HDD speler komt. Dit is egwoon een totaal nieuw segment lijkt me. De Zen:V is een ding meer voor de audio en lekker compact. Deze Zen (Cobra?) lijkt me meer een portable spelertje voor muziek, video en foto's on the road. Lijkt me ook niet dat de V nu al wordt afgeschreven.

Verder weet Creative ook wel dat er markt is voor HDD. De ZVM loopt ook al een tijdje mee en doet nu onder voro de iPod en Zune qua functies. Denk dat ze een mooi spelertje met 80 of 160GB op de markt gaan gooien met WiFi ondersteuning die uiteraard weer gehakt van een iPod gaat maken. hoop zelf dat ze er dan ook Windows Vista SideShow support bij in gaan gooien dan haal ik hem zeker. en heel misschien nog wel een touch screen? Allemaal nieuws over de iPod en Zune de laatste tijd waar Creative vrij stil is. Volgens mij bereiden ze een kick ass speler voor :+

Denk dat deze Zen dan het middensegment overneemt van de 20GB voor mensen die dat genoeg vinden.

* GENETX hoopt dat Creative opschiet, het "volgende" knopje van mn Touch begitn wat minder te worden en 20Gb zit vol....

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Woembah schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:03:
Dat transcoding moet gewoon omdat de chip die erin zit niet hoger dan QVGA (320x240) kan afspelen. Een DivX bestand met die resolutie kan gewoon direct op de speler gedropt worden. Helaas zijn de meeste DivX bestanden in 640x480 dus die hebben transcoding nodig.
Dat is toch wel erg mank, want zo goed als alle spelers kunnen video met een hogere resolutie aan.
Die issue van het uitbreidbaar geheugen deert me niet, ik was toch niet van plan dat slot te gaan gebruiken in de nabije toekomst, maar ik snap het heel goed als anderen dat echt een enorm nadeel vinden. Creative moet maar snel met een firmware upgrade komen die dit probleem oplost, anders verliezen ze heel wat potentiele klanten!
Ik hoop dat ze dat doen ja. Het moet opzich toch makkelijk te fixen zijn in de firmware.

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 03:08
informatique.nl is het moeite waard om te checken, 185 EURO voor de speler, en dan nog de acc ook cheap(in vergelijking met de rest van de aanbieders).

Heb die van mij trouwens net binnen, supergeil ding zeg.

• Vassie18
  • Laatst online: 08-05 13:14
zie hem overal in de aanbiedings boekjes staan maar in de winkel ho-maar. In ieder geval hier in den haag. Ik wil hem ziennnnn...iemand hem al gespot?

EDIT: Gister heel de stad afgelopen(niet speciaal hier voor) maar niet gezien.
Ga van het weekend winkelen dus kijk dan nog een keer

[Voor 31% gewijzigd door Vassie18 op 26-09-2007 19:29]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou zeggen, kijk eens rond, bel wat winkels af... Het kan namelijk ook goed zijn dat ze bij veel winkels nog binnen moeten komen.

[Voor 43% gewijzigd door RoD op 26-09-2007 19:27]

• Woembah
Vassie18 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:24:
zie hem overal in de aanbiedings boekjes staan maar in de winkel ho-maar. In ieder geval hier in den haag. Ik wil hem ziennnnn...iemand hem al gespot?
Ja, ikke! Ik heb 'm gezien bij de Dixons in Haarlem Centrum (8GB) en de 4GB zag ik bij de Dixons in Haarlem Cronjé. En hij is inderdaad verdomd klein...

Ik zit trouwens op het moment flink te balen, de postbode kwam vanmiddag langs met de mijne maar alleen mijn kleine broertje was thuis en die mocht niet open doen van m'n ma ;( Naja, morgen komt ie weer.
RoD schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:21:
Dat is toch wel erg mank, want zo goed als alle spelers kunnen video met een hogere resolutie aan.
Is dat zo? De meeste spelers die niet voornamelijk voor video bedoeld zijn ondersteunen ook niet hoger voor zover ik gezien heb. Correct me if i'm wrong...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cowon, iriver, Archos, Creative (tot voor kort dus) en Meizu, om maar wat te noemen die kunnen allemaal hoger dan de native resolutie van het scherm.
Ik heb eigenlijk nog nooit een speler van een A-merk gezien die niet een hogere resolutie aankon.

[Voor 27% gewijzigd door RoD op 26-09-2007 19:38]

• Woembah
De Cowon D2, de iRiver Clix en de Meizu M6, de spelers die het meest vergelijkbaar zijn met de ZEN, hebben volgens de reviews die ik op Anything But iPod gevonden heb allen videoconversie nodig voordat ze op de speler afgespeeld kunnen worden. De Zen Vision: M was eerder een uitzondering hierop.

• Vassie18
Heb vandaag naast de zen stone plus in roze(voor men vriendin) de nieuwe Creative Zen 8gb gekocht.
Ik had wat opstart problemen, hij wilde niet in het menu komen na de firmware update(zelfde versie) werkte die weer.

Erg fijn apparaat tot nu toe, geluid is goed met de standaard oordopjes maar daar komen nog vervangers voor.
Beeld kwaliteit erg goed.

Radio, muziek en foto's zijn erg mooi en handig in gebruik. De video functie ook alleen ik dacht zet er snel een serie op maar die hadden een te hoge resolutie, erg jammer. Ik denk zoek snel een converter op internet maar bleek dat die al standaard bij de zen software zat erg handig.
Daar is die nu dus mee bezig en ben benieuwd naar de kwaliteit.

Oordeel super gaaf ding en de kwaliteit is ook goed

• Vihaio
dat hoort in [Flash] Creative Zen Stone (Plus) dat is dat andere topic waar je over deze speler verteld.

[Voor 2% gewijzigd door Vihaio op 28-09-2007 20:54. Reden: best lastig, dat lezen.]

• Vassie18
master007 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:55:
dat hoort in [Flash] Creative Zen Stone (Plus) dat is dat andere topic waar je over deze speler verteld.
Dit verhaal gaat over deze speler en het verhaal in het andere topic is over die speler

• D-e-n
  • Laatst online: 23:53
Woembah schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:03:
Mij wel. :-( Bestanden worden tenslotte steeds groter en groter en als je je speler dan met een kaartje kunt upgraden dan is dat wel handig. Zelf overwoog ik de 4GB variant maar dit brengt mij dus weer hevig aan het twijfelen.
Wellicht dat de komende prijsverlaging uitkomst brengt want als ook de 8GB-speler in prijs zou zakken zou dat ook een optie kunnen zijn. Nu vind ik die nog ff wat te duur

• Woembah
D-e-n schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:07:
[...]

Mij wel. :-( Bestanden worden tenslotte steeds groter en groter en als je je speler dan met een kaartje kunt upgraden dan is dat wel handig. Zelf overwoog ik de 4GB variant maar dit brengt mij dus weer hevig aan het twijfelen.
Wellicht dat de komende prijsverlaging uitkomst brengt want als ook de 8GB-speler in prijs zou zakken zou dat ook een optie kunnen zijn. Nu vind ik die nog ff wat te duur
4GB zou voor mij ook te weinig zijn, ik heb ook de 8GB en ik vind het echt een wereldspeler. Dat scherm is zooo mooi :9 Ik hoop natuurlijk wel dat het probleem tegen de tijd dat ik meer geheugen nodig heb is opgelost

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 12:46
Ik heb de 4GB bij de Dixons gekocht.

Vooralsnog werkt hij goed, alleen het volume is wat laag. Zelfs aan een setje computerboxen die op standje 0.1 moeten staan als ze aan de computer hangen krijg ik op stand 'vol open' en de speler op 25 geen geweldig hoog volume?

De handleiding is niet bijster uitgebreid... Weet iemand hier hoe ik album-art toevoeg en van welk formaat dat dan moet zijn?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:39:
Ik heb de 4GB bij de Dixons gekocht.

Vooralsnog werkt hij goed, alleen het volume is wat laag. Zelfs aan een setje computerboxen die op standje 0.1 moeten staan als ze aan de computer hangen krijg ik op stand 'vol open' en de speler op 25 geen geweldig hoog volume?
Misschien dat Amerikaanse firmware uitkomst biedt. Al weet ik niet of dit beschikbaar is.

• D-e-n
Ik heb wat reviews gelezen en wat specs bekekenen en ik zie dat de batterij niet verwisselbaar is. Is dat geen risico? De accu is volgens mij toch een onderdeel dat best wel aan slijtage onderhevig is. Ik weet dat de Apple's het ook hebben maar dat lijkt me toch niet handig

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die vraag is onderhand nu zo vaak voorbij gekomen in PMD... een beetje zoeken kan geen kwaad hoor.

Maargoed. Bij normaal gebruik gaat zo'n batterij jaren mee. Het kan zijn dat na een bepaalde tijd de batterij wat van zijn kracht verliest, maar tegen die tijd is de speler ook al behoorlijk verouderd en is het maar de vraag of je het ding nog actief gebruikt.
Bovendien, de meeste spelers gebruiken een interne, niet te vervangen accu en je hoort er toch niet zo gek veel klachten over.
Is het een risico: ja, die batterij heeft niet het eeuwige leven. Is het iets om rekening mee te houden: nee, je kunt er dermate lang mee doen bij normaal gebruik dat het maar de vraag is of je er ooit last van zult hebben.
Oh, en dat Apple ook geen vervangbare batterij heeft zegt niks. Ze zijn daar niet bepaald featuregeil.
* RoD doet al 3 jaar met zijn Archos Gmini 400 en heeft nog nergens last van.

Edit: Er staat nu een linkje in de TS met tips voor je batterijduur.

[Voor 9% gewijzigd door RoD op 30-09-2007 12:36]

• D-e-n
RoD schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:23:
Die vraag is onderhand nu zo vaak voorbij gekomen in PMD... een beetje zoeken kan geen kwaad hoor.

Maargoed. Bij normaal gebruik gaat zo'n batterij jaren mee. Het kan zijn dat na een bepaalde tijd de batterij wat van zijn kracht verliest, maar tegen die tijd is de speler ook al behoorlijk verouderd en is het maar de vraag of je het ding nog actief gebruikt.
Bovendien, de meeste spelers gebruiken een interne, niet te vervangen accu en je hoort er toch niet zo gek veel klachten over.
Is het een risico: ja, die batterij heeft niet het eeuwige leven. Is het iets om rekening mee te houden: nee, je kunt er dermate lang mee doen bij normaal gebruik dat het maar de vraag is of je er ooit last van zult hebben.

* RoD doet al 3 jaar met zijn Archos Gmini 400 en heeft nog nergens last van.
Ik zoek me een ongeluk maar de batterij is niet het eerste waar ik op let. Bij de Zen Micro was het volgens mij niet het geval en ik zag net dat het bij de Zen V Plus wel het geval was en hier dus ook.

Ik vind het wel een risico aangezien ik er toch wel meer dan twee jaar mee wil doen. Maar goed: ik ben er sowieso nog niet uit of ik een Iriver, Sandisk (beiden ook met geheugenkaart optie), Cowon of Trekstor neem dus dit is gewoon iets wat ik meeneem in de overweging :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Zen Micro was een beetje een uitzondering ja. Als je trouwens gewoon fatsoenlijk met je batterij omgaat is er geen enkel probleem. Zie ook de TS, waar ik net een linkje geplaatst heb naar een Wiki-pagina met tips.

• D-e-n
RoD schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:40:
De Zen Micro was een beetje een uitzondering ja. Als je trouwens gewoon fatsoenlijk met je batterij omgaat is er geen enkel probleem. Zie ook de TS, waar ik net een linkje geplaatst heb naar een Wiki-pagina met tips.
Tnx, ik zie het.
"should be kept cool" .... koeltasje mee naar mijn werk dus ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou je kan ook overdrijven :+ Het belangrijkste is om hem niet steeds volgeladen weg te leggen. Als je dat gewoon aanhoudt, en hem niet steeds leeg laat gaan, dan gaat je batterij jaren mee, op kamertemperatuur.

• GrooV
  • Laatst online: 15-08 23:42
Heb vandaag de Zen gekocht :D Zeer fijn apparaatje. Zit op dit moment op te laden aan mijn laptop maar goede interface en beduidend beter dan bijvoorbeeld de iPod van 4GB! Uit het apparaat komt goed geluid icm mijn Sony oordoppen.

FM Radio heeft goed ontvangst, en dit verlengt duidelijk de levensduur van dit apparaat!

[Voor 10% gewijzigd door GrooV op 30-09-2007 20:36]

Anoniem: 161336

Ziet eruit als n heel mooi spelertje, vooral het formaat spreekt mij zo aan!

Er is alleen één nadeel aan dit apparaatje: De opstarttijd schijnt enorm lang te zijn (tot wel 30 seconde!) Iemand die dit kan ontkrachten/bevestigen? Zou namelijk wel erg zonde zijn, zelfs mn oude Nokia 3310 (die nota bene nog wel n koelvak heeft!) hoefde nog niet eens aangeslingerd te worden, en een Fiat Panda uit '89 ook niet!

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 161336 op 01-10-2007 22:28]

• GrooV
Anoniem: 161336 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:28:

Er is alleen één nadeel aan dit apparaatje: De opstarttijd schijnt enorm lang te zijn (tot wel 30 seconde!) Iemand die dit kan ontkrachten/bevestigen? Zou namelijk wel erg zonde zijn, zelfs mn oude Nokia 3310 (die nota bene nog wel n koelvak heeft!) hoefde nog niet eens aangeslingerd te worden, en een Fiat Panda uit '89 ook niet!
* GrooV timed even

10seconden precies, als je hem al spelend hebt afgesloten duurt het 1seconde extra om het nummer te spelen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik las dit in de comments op Anything But iPod:
Just as annoying, when the card and player are getting kinda full, it takes forever to boot up (seriously,I timed it at 4 minutes once ~ that's just ridiculous).
Hoe vol is jouw speler GrooV?

• GrooV
De 4GB zit vol, zonder SD kaart maar die laad ie ook niet bij het opstarten

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wellicht dat die persoon dan net een slecht product te pakken had. Nisk, wat is jouw bron?

• GrooV
Ik draai firmware 1.03.04e

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59
Ik zou net zeggen, mn 20GB Zen Touch die bijna naar het museum kan, doet er hooguit 30 seconden over. Flash zou veel en veel sneller meoten zijn en die apparaten zijn heel wat nieuwer..

• Vassie18
Anoniem: 161336 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:28:

Ik heb de 8gb die nu nog 2gb over heeft en die doet er ook zo'n 10seconden over.
Vind dit niet echt een probleem.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:01:
Ik zou net zeggen, mn 20GB Zen Touch die bijna naar het museum kan, doet er hooguit 30 seconden over. Flash zou veel en veel sneller meoten zijn en die apparaten zijn heel wat nieuwer..
Volgens mij is hdd nog altijd sneller dan flash :) Maar 30 seconden is tegenwoordig gewoon veel te veel. Dan doe je echt niet mee met de concurrentie. Vooralsnog lijkt het er echter op dat het een individueel geval was.

• Jormungandr
Flash is sneller dan een hdd hoor. Waarom denk je dat ze nu allemaal solid stade hdd's willen ;).

Hopelijk kunnen ze iets doen aan de boottime. 10 seconden bij een koude start kan er nog wel in bij mij. Ik denk dat er gewoon iets fout zit met de zen van de persoon bij wie hij 30sec+ nodig heeft. Lemons komen overal voor.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jormungandr schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:18:
Flash is sneller dan een hdd hoor. Waarom denk je dat ze nu allemaal solid stade hdd's willen ;).
Daar zit echt geen flash-geheugen zoals in mp3spelers in hoor... Dat is heel wat anders.

• GrooV
Trouwens, ik weet niet of dit bij alle MP3 spelers tegenwoordig is. maar het is niet mogelijk om andere data op het apparaat te zetten dan standaard media extensies.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee