Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LAPTOP Mag schrijft:
Unfortunately, the Zen takes almost 30 seconds to boot up. In today's need-it-now digital world, that half a minute felt like an eternity.
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron is, maar ook in dit filmpje op Youtube.com duurt het een poosje om het apparaatje op te starten. De opstarttijd is daar alleen geen dikke 30 seconden.

Wel een beetje zonde, ik bedoel; je kan ook een bootscherm maken als je t apparaatje aan zet, en laat dat dan staan totdat ie aan staat, klein puntje van afwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Nog een minpunt :/ Renamen zal wel werken (toch?) maar het is wéér een onnodig nadeel.. Nouja, ook hierbij maar hopen dat Creative het fixed.

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:10:
LAPTOP Mag schrijft:

[...]

Ik weet niet of dit een betrouwbare bron is, maar ook in dit filmpje op Youtube.com duurt het een poosje om het apparaatje op te starten. De opstarttijd is daar alleen geen dikke 30 seconden.

Wel een beetje zonde, ik bedoel; je kan ook een bootscherm maken als je t apparaatje aan zet, en laat dat dan staan totdat ie aan staat, klein puntje van afwerking :)
Hmm, nu zijn er dus meerdere onafhankelijke bronnen die dit melden. Volgende gok: Wellicht brakke firmware die er voor kán zorgen dat de speler traag boot?

Jammer dat naarmate de tijd vordert er toch steeds meer nadeeltjes naar boven komen drijven.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 02-10-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Waarom zou je er iets anders op willen zetten? Dat kan hij toch niet afspelen :?

Voor UsbMassStorage moet je maar een UMS-apparaat kopen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:38:
Waarom zou je er iets anders op willen zetten? Dat kan hij toch niet afspelen :?

Huh, dus Mac- en Linuxgebruikers (ben zelf een Linuxgebruiker) staan in de kou?
Tot zover dus mijn interesse in deze speler. Ik stond echt op het punt er 1 te bestellen maar als je per se speciale software nodig hebt, die niet draait onder iets anders dan Windows, om 'm te vullen houdt het direct op. Wat een oerdomme beslissing van Creative zeg, zonde. :(
En ik dacht dat alle spelers vandaag de dag wel gewoon UMS waren.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:38:

Ja, dat is het probleem ook. Als deze speler UMS zou ondersteunen (en niet de belachelijke beperking had dat het alleen afspeelbare files toelaat) dan was de Zen veel interessanter.

Als Creative dit nog een echt interessante speler wil maken en met de Cowon iAudio D2 wil dan moet er in de firmware wel wat gefixed worden... Het boot-probleem, het gedoe met het interne geheugen vs. SD-kaarten, UMS, verplichte transcoding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:55:
Als Creative dit nog een echt interessante speler wil maken en met de Cowon iAudio D2 wil dan moet er in de firmware wel wat gefixed worden... Het boot-probleem, het gedoe met het interne geheugen vs. SD-kaarten, UMS, verplichte transcoding...
Dit zijn allemaal dingen waar ik mee zou kunnen leven, op UMS na (tot ik uitvind hoe ik het toch aan de praat krijg :P), dat is net het stomme.
Ik heb trouwens een Creative MuVo van 2GB en die doet er ook een tijdje over om op te starten. Hij staat bijna vol en hij was voorheen altijd wat sneller.
'k Weet niet of het toeval is, maargoed. Een sterkere batterij lijkt 'm trouwens iets sneller te doen booten dan een zwakkere.
Mag ik je overigens even hartelijk danken voor de tip (Cowon iAudio D2), dat ziet er super uit in eerste instantie (speelt ook veel meer af, alleen is 4GB erg krap).

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 02-10-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Ik heb zonet de Creative Zen bij MP3man besteld. De 8GB variant voor 190 euri's, dit lijkt me een vrij scherpe prijs. Aangezien de concurrerende spelers met 8GB vaak boven de 200 euro zitten verwacht ik niet dat de prijs van de Zen nog snel gaat dalen. Anders heb ik pech gehad :P
Hopelijk kan ik morgen al wat nuttige ervaringen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17
RoD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Ja, dat is het probleem ook. Als deze speler UMS zou ondersteunen (en niet de belachelijke beperking had dat het alleen afspeelbare files toelaat) dan was de Zen veel interessanter.

Boot-probleem: Die van mij doet er 10 seconden over, daar mag je niet over klagen. Die man van dat youtube filmpje heeft in één van de comments gezegd dat hij juist snel opstart, maar dat hij een probleempje had met het knopje waardoor het lang leek te duren.

SD-kaart gedoe: Tja, dat is echt aan Creative om dat recht te zetten

UMS: Zolang je Windows XP SP2 of beter hebt is er toch niks aan de hand? Het overgrote deel van de computergebruikers bezit immers een pc met deze configuratie. Je kan er prima andere bestandjes op kwijt via drag 'n drop, heb er net zelf nog een word-bestandje op gezet om 't te checken.

Verplichte transcoding: Nogmaals, de Cowon D2 bijvoorbeeld verplicht je daar ook toe. Bovendien is het simpelweg niet met een verbeterde firmware te fixen, omdat de hardware gewoon geen hogere resolutie dan 320x240 ondersteunt.

Mijn conclusie: Dit spelertje kan heel goed mee met de D2. Ik vind de ZEN zelf een heerlijk apparaatje om mee te werken. Het enige 'echte' nadeel dat ik kan bedenken is dat de SD kaart niet goed ondersteund wordt, waar de D2 dit probleem niet heeft. Aan de andere kant heeft de ZEN veel meer intern geheugen dan de D2, dus de SD-kaart is minder snel nodig.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 12-09 13:52
Woembah schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:46:
[...]
UMS: Zolang je Windows XP SP2 of beter hebt is er toch niks aan de hand? Het overgrote deel van de computergebruikers bezit immers een pc met deze configuratie. Je kan er prima andere bestandjes op kwijt via drag 'n drop, heb er net zelf nog een word-bestandje op gezet om 't te checken.
Laat dat of beter maar weg, want hij werkt niet standaard onder Vista Ultimate hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:03:
[...]

Dit zijn allemaal dingen waar ik mee zou kunnen leven, op UMS na (tot ik uitvind hoe ik het toch aan de praat krijg :P), dat is net het stomme.
Ik heb trouwens een Creative MuVo van 2GB en die doet er ook een tijdje over om op te starten. Hij staat bijna vol en hij was voorheen altijd wat sneller.
'k Weet niet of het toeval is, maargoed. Een sterkere batterij lijkt 'm trouwens iets sneller te doen booten dan een zwakkere.
Mag ik je overigens even hartelijk danken voor de tip (Cowon iAudio D2), dat ziet er super uit in eerste instantie (speelt ook veel meer af, alleen is 4GB erg krap).
offtopic:
Er komt een 8GB versie uit :)
[...]

Boot-probleem: Die van mij doet er 10 seconden over, daar mag je niet over klagen. Die man van dat youtube filmpje heeft in één van de comments gezegd dat hij juist snel opstart, maar dat hij een probleempje had met het knopje waardoor het lang leek te duren.
Het wordt ook vermeld in een review en in een comment op Anything But iPod. Zoals ik al zei, het kan brakke firmware zijn zodat hij het bij sommige mensen niet goed doet en bij anderen weer wel.
SD-kaart gedoe: Tja, dat is echt aan Creative om dat recht te zetten
Ik hoop het.
In dat geval is er inderdaad minder aan de hand.. Ik vraag me af waarom diegene dan meldde dat er geen bestanden opgezet konden worden die niet afgespeeld kunnen worden. Klonk me ook al wat raar in de oren aangezien dit nog nooit bij Creative is voorgekomen en reviews er ook niks over melden.
Verplichte transcoding: Nogmaals, de Cowon D2 bijvoorbeeld verplicht je daar ook toe. Bovendien is het simpelweg niet met een verbeterde firmware te fixen, omdat de hardware gewoon geen hogere resolutie dan 320x240 ondersteunt.
Dat klopt. Vervelend blijft het wel.
Mijn conclusie: Dit spelertje kan heel goed mee met de D2. Ik vind de ZEN zelf een heerlijk apparaatje om mee te werken. Het enige 'echte' nadeel dat ik kan bedenken is dat de SD kaart niet goed ondersteund wordt, waar de D2 dit probleem niet heeft. Aan de andere kant heeft de ZEN veel meer intern geheugen dan de D2, dus de SD-kaart is minder snel nodig.
De D2 is er inderdaad niet in 16GB smaak. Hij kan ook prima mee hoor, ik wil hem niet afschrijven.. maar als je ze recht tegenover elkaar zet dan delft de Zen toch het onderspit.
Maargoed, zonder bootproblemen, SD-problemen en overdrachtsproblemen (welke er dus niet zijn) komt de Zen toch al een heel eind. Ben dus wel benieuwd wat Creative nog gaat verbeteren met firmware. Mocht het bootprobleem (als dat er is) en het SD-probleem verholpen worden, geef ik de Zen toch weer wat meer kans. Die twee dingen moeten er toch echt uit.
Zeer belangrijk punt is overigens ook nog de prijs. De Cowon iAudio D2 kan qua prijs absoluut niet in de buurt van de Zen komen, dus wat dat betreft heeft de Zen nog altijd een belangrijke troef in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zie deze speler niet in de Tweakers.net Pricewatch, is hij al op de Nederlandse markt?

Ik zoek een vervanging voor mijn een jaar oude Zen V Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:41:
Ik zie deze speler niet in de Tweakers.net Pricewatch, is hij al op de Nederlandse markt?

Ik zoek een vervanging voor mijn een jaar oude Zen V Plus.
De wereld is veel groter dan de pricewatch van Tweakers. Een beetje rondzoeken levert op dat de MP3 shop hem heeft en dat Informatique hem ook heeft maar dan iets goedkoper. En er zijn er vast nog wel 10. De enige die ik niet kan vinden is de 16Gig versie.. En die wil ik nu juist

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dat vind ik wel erg makkelijk hoor. Als Creative er gewoon een UMS-device van had gemaakt dan had het helemaal geen reet uitgemaakt.
Het zou me niets verbazen als ie gewoon te traag is voor grote bestanden (en de Cowon ook).
De prijs van die Zen's staat me wel aan, de D2 leek wat duurder te zijn.
RoD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:42:
offtopic:
Er komt een 8GB versie uit :)
Okee dan, ik kijk het nog even aan. :)
De D2 is ook een stuk liberaler qua afspeelmogelijkheden, al is de Zen mooier qua uiterlijk. Ik zie het over een maand of wat wel, dan is er voor de Zens misschien een firmware-update (als Cowon het kan...) die ze verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:51
Kan je btw op de zen de playlist order veranderen? Ik bedoel daarmee dus een nummer hoger of lager in de playlist schuiven. Dat is iets dat ik in mijn zen micro mis en mijn volgende player zou die functie wel is mogen hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
Jormungandr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:16:
Kan je btw op de zen de playlist order veranderen? Ik bedoel daarmee dus een nummer hoger of lager in de playlist schuiven. Dat is iets dat ik in mijn zen micro mis en mijn volgende player zou die functie wel is mogen hebben :p.
Ja je kunt bij het maken van een playlist nummers toevoegen aan een playlist, wanneer je deze hebt toegevoegd kun je de volgorde nog wijzigen voordat je de playlist uiteindelijk genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Is het ook mogelijk om dingen van de SD-kaart te kopieren naar de interne geheugen??
vb; Digicam sdkaart in de Zen stoppen, en dan alle fotos kopieren naar de Zen.

En ik zie op de pricewatch dat de prijzen voor een 8gb Zen gedaald zijn... naar ongeveer 160euro? Is dat wel correct?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Denk wel dat dat klopt. Er was namelijk een aangekondigde verlaging van Creative. Wellicht dat het nu doorgewerkt is bij de retailers, bovendien bieden meerdere winkels hem voor ongeveer dezelfde prijs aan :)

Verder: reviews: Creative Zen: een oase van rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Helaas staat daar niet zoveel in over de functionaliteiten van de sd-kaart. Op andere reviews via google staat die specifieke kopieer mogelijk ook niet duidelijk vermeld. Als de kopieer functie erin zou zitten, dan kan de Zen toch wel een goede sdkaart host functie vervullen. :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:01:
Ik heb zonet de Creative Zen bij MP3man besteld. De 8GB variant voor 190 euri's, dit lijkt me een vrij scherpe prijs. Aangezien de concurrerende spelers met 8GB vaak boven de 200 euro zitten verwacht ik niet dat de prijs van de Zen nog snel gaat dalen. Anders heb ik pech gehad :P
Hopelijk kan ik morgen al wat nuttige ervaringen posten!
Voor 170 bij azerty.nl ;)

EDIT: heeft er iemand een betere foto van die leather case? Zit daar nou een riemclip op, of niet? Zo nee, wat steekt er dan uit op deze foto:

http://tweakers.net/ext/i/1191910731.jpg

Maar als het gaat om gewoon een dichte holster, met bescherming voor het display, voor aan je broekriem lijkt het een no-go bij Creative? Shame.. :/ , m'n broekzakken zitten toch echt wel vol na 10 sleutels, fietscomputer, 2 zakdoeken, Corsair Flash Survivor, MiniMaglite, zakmes, portemonnee en pen. Dat is ook de reden dat ik m'n GSM in een holster aan m'n riem heb hangen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
GrooV schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:57:
[...]

Laat dat of beter maar weg, want hij werkt niet standaard onder Vista Ultimate hier |:(
Met Vista Premium werkt het perfect alleen vind de software van creative ook niet echt vervelend(in ieder geval momenteel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:29:
[...]

Voor 170 bij azerty.nl ;)

EDIT: heeft er iemand een betere foto van die leather case? Zit daar nou een riemclip op, of niet? Zo nee, wat steekt er dan uit op deze foto:

http://tweakers.net/ext/i/1191910731.jpg

Maar als het gaat om gewoon een dichte holster, met bescherming voor het display, voor aan je broekriem lijkt het een no-go bij Creative? Shame.. :/ , m'n broekzakken zitten toch echt wel vol na 10 sleutels, fietscomputer, 2 zakdoeken, Corsair Flash Survivor, MiniMaglite, zakmes, portemonnee en pen. Dat is ook de reden dat ik m'n GSM in een holster aan m'n riem heb hangen.
De clear case heeft een mooie clip er aan zitten dat je hem aan je riemlus kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Noreve zal ook ongetwijfeld binnen afzienbare tijd met een hoesje komen die een clip heeft. Helaas zijn deze vaak bijzonder duur (maar wel van goede kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bevestiging van Yoeri gehad dat op het leren hoesje een riemclip zit!
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Yoeri Lauwers [mailto:*]
Verzonden: donderdag 11 oktober 2007 12:11
Aan: xxxx
Onderwerp: Re: Review Creative Zen

Hoi,

Ik heb er helaas geen foto van, maar het gaat inderdaad om een riemclip zoals je die ook achterop de oude Nokia 3310-riemtasjes vond.

mvg
Yoeri Lauwers
Eindredacteur Tweakers.net

Citeren xxx <*>:

> Goeiemorgen!
>
>
>
> Heb je toevallig ook detailfoto's van de hoesjes? Vooral van die
> leather case, daar is op internet na 2 uur lang zoeken gewoon geen een
> afbeelding van te vinden waarop de achterkant goed zichtbaar is. Want
> wat zit daar achterop? Een riemclip o.i.d.?
>
>
>
> Dank je!
>
> xxx
>
>
Is dat niet mooi :) ?

En ja, dat doorzichtige ding heeft ook een ring en die siliconengevallen hebben ook een riemclip, maar het gaat mij niet om de show-off waar het Creative om gaat bij die Clearcase. Ik zie niet in waarom je iets tegen vallen zou beschermen met hard kunstof... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:41:
Ik zie niet in waarom je iets tegen vallen zou beschermen met hard kunstof... :?
Heb je wel eens een motorhelm van dichtbij bekeken? Die is ook keihard, ook de binnenkant trouwens, op het stoflaagje na dat er opzit omdat het prettiger aanvoeld. Maar hij beschermt je hoofd toch omdat de kracht over je hele hoofd wordt verdeeld. En niet uitsluitend inwerkt op de ene puntje waarmee je de stoeprand raakt

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 12-10-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, en weet je wat er tussen zit? Juist, schuim om de remafstand te vergroten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:22:
Haha, en weet je wat er tussen zit? Juist, schuim om de remafstand te vergroten. ;)
Klopt...en weet je hoe hard dat schuim is? Sla er maar eens met je vuist op. De pleisters liggen in de kast. Het enige wat dat schuim doet is (ongeveer) de vorm van je hoofd aannemen zodat de kracht verdeeld wordt.
Er zitten alleen een paar zacht schuim stukken in omdat je anders je hoofd er niet in krijgt. Zou je ze er uit laten dan maakt hij te veel herrie en zit hij niet lekker

Maar on topic: Dat hard plastic schaaltje om een MP3 speler vangt dus ook de klap op en verdeelt die. Iets vervormen doe dat harde plastic immers ook. Bovendien komen eventuele krassen op de schaal en die kan je eenvoudig vervangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ortep op 12-10-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens een forumtopic op EpiZenter blijkt de Zen gapless te zijn

Zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:44:
[...]

Klopt...en weet je hoe hard dat schuim is? Sla er maar eens met je vuist op. De pleisters liggen in de kast. Het enige wat dat schuim doet is (ongeveer) de vorm van je hoofd aannemen zodat de kracht verdeeld wordt.
Er zitten alleen een paar zacht schuim stukken in omdat je anders je hoofd er niet in krijgt. Zou je ze er uit laten dan maakt hij te veel herrie en zit hij niet lekker

Maar on topic: Dat hard plastic schaaltje om een MP3 speler vangt dus ook de klap op en verdeelt die. Iets vervormen doe dat harde plastic immers ook. Bovendien komen eventuele krassen op de schaal en die kan je eenvoudig vervangen.
Het gaat niet alleen om de kracht verdelen, het gaat ook om het vergroten van de remweg, want dan is de vertraging een stuk kleiner.

Dat is ook het principe van de autogordel: het vergroten van de remweg, zodat de vertraging een stuk kleiner is. (Zonder autogordel ga je bij een botsing gewoon naar voren en kom je tot stilstand in 1 klap tegen het stuur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:42:
[...]
Dat is ook het principe van de autogordel: het vergroten van de remweg, zodat de vertraging een stuk kleiner is. (Zonder autogordel ga je bij een botsing gewoon naar voren en kom je tot stilstand in 1 klap tegen het stuur.)
Je geeft het zelf al aan...Je klapt met het meest kwetsbare deel van je lichaam (Je hoofd, je buik) met een rotklap tegen je stuur of je ruit aan als je geen gordel draagt. Bovendien voorkomt hij dat je uit de auto wordt geslingert en door de naast je rijdende vrachtwagen wordt overreden.

De gordel vangt je ook in één klap op en verdeeld die exact dezelfde kracht over je hele bovenlichaam, ribben en je bekken. Die gordel is niet van elastiek hoor. Die is rekt nauwelijks mee. Er zit wel een soort breekstuk in, dat kan helpen, maar het is niet zijn hoofddoel. Wat hij dus wel doet is de kracht verdelen over die delen van je lichaam die er het beste tegen kunnen. En ja, die delen van je lichaam zullen vervormen. Bv je ribben doen dat. Dat helpt bij het vertragen. Vertragen is natuurlijk wel gunstig, en alle beetjes helpen

En dat is dus precies wat die clear case ook doet. De eerste klap komt op de buitenkant van dat ding. Hij vervormt een heel klein beetje en zorgt dat niet alle kracht precies op de hoekpunt van je player komt maar over de hele zijkant wordt verdeeld. En mocht hij barsten dan vervang je de case en niet de speler.

Een vrouw van 60 kg op naaldhakken maakt putten in je keiharde laminaat. Zelfs al zitten er rubber dopjes op. Maar een kerel met een bierbuik die 150 kg weegt doet dat niet, ook al loopt hij op houten klompen. Zijn gewicht is hoger maar de druk is lager

Wat wel netjes je remweg veel groter maakt is een airbag. Maar we zijn inmiddels behoorlijk off topic bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vassie18 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:34:
Heb vandaag naast de zen stone plus in roze(voor men vriendin) de nieuwe Creative Zen 8gb gekocht.
Ik had wat opstart problemen, hij wilde niet in het menu komen na de firmware update(zelfde versie) werkte die weer.
mooi dingetje op zich, maar na een paar keer opstarten gaf hij ineens een foutmelding in de firmware...

maar het lukt me niet de firmware ergens anders vandaan te halen, om deze opnieuw te installeren...

(de creative site is niet erg hulpvaardig...)

anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-09 09:43

Proto

¬.¬

check hier eens: klikkos

staat de firmware te download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:55:
[...]

Je geeft het zelf al aan...Je klapt met het meest kwetsbare deel van je lichaam (Je hoofd, je buik) met een rotklap tegen je stuur of je ruit aan als je geen gordel draagt. Bovendien voorkomt hij dat je uit de auto wordt geslingert en door de naast je rijdende vrachtwagen wordt overreden.

De gordel vangt je ook in één klap op en verdeeld die exact dezelfde kracht over je hele bovenlichaam, ribben en je bekken. Die gordel is niet van elastiek hoor. Die is rekt nauwelijks mee. Er zit wel een soort breekstuk in, dat kan helpen, maar het is niet zijn hoofddoel. Wat hij dus wel doet is de kracht verdelen over die delen van je lichaam die er het beste tegen kunnen. En ja, die delen van je lichaam zullen vervormen. Bv je ribben doen dat. Dat helpt bij het vertragen. Vertragen is natuurlijk wel gunstig, en alle beetjes helpen

En dat is dus precies wat die clear case ook doet. De eerste klap komt op de buitenkant van dat ding. Hij vervormt een heel klein beetje en zorgt dat niet alle kracht precies op de hoekpunt van je player komt maar over de hele zijkant wordt verdeeld. En mocht hij barsten dan vervang je de case en niet de speler.

Een vrouw van 60 kg op naaldhakken maakt putten in je keiharde laminaat. Zelfs al zitten er rubber dopjes op. Maar een kerel met een bierbuik die 150 kg weegt doet dat niet, ook al loopt hij op houten klompen. Zijn gewicht is hoger maar de druk is lager

Wat wel netjes je remweg veel groter maakt is een airbag. Maar we zijn inmiddels behoorlijk off topic bezig
Jawel, want het ineenkreukelen van je kreukelzone aan de voorkant van je auto kost tijd, dus is remweg. Zonder gordel remt je auto wel af, maar vlieg je zelf rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proto schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:12:
check hier eens: klikkos

staat de firmware te download
perfect...thanx...vreemd dat ik het eerder niet kon downloaden daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik heb de 8gb versie gekocht. Helaas geen kopieer functie. Het wordt meer gezien als een extra sd card-reader voor de pc :(

Verder is de speler wel goed. De geluid is erg goed te noemen ( ik kom van een iriver h10 6gb af en heb sony mdr-ex71 ) in vergelijking met de h10. Heeft geen X-Fi functie.

Wat ik wel leuk vind is dat je veel dingen kunt customizen. Maar als ik even snel tijdens het afspelen mijn equalizer wil veranderen, moet ik weer tig knopjes indrukken voordat ik daar ben. Maar achteraf denk ik dan, dit is nieuwigheid, als ik de goede setting vind dan zit ik niet meer aan mijn equilizer. Ik heb em trouwens gekocht voor 170euro.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

Jawel, want het ineenkreukelen van je kreukelzone aan de voorkant van je auto kost tijd, dus is remweg. Zonder gordel remt je auto wel af, maar vlieg je zelf rechtdoor.
Dacht je dat die kreukelzone niet kreukelde als je geen gordel droeg? Maar daar gaat het niet om. Je vliegt gewoon rechtdoor totdat je of de gordel of het stuur raakt. Het gaat er om dat de kracht op een andere plaats van je lichaam wordt uitgeoefend.

Je hebt zelfs speciale gordelspanners die de gordel aanspannen bij een ongeluk. Soms gebruiken ze daar zelfs een kleine springlading voor. In de praktijk betekent dat dat de gordel naar achteren gaat tov de auto. In de parktijk vlieg je dus met een (iets)hogere snelheid in die gordel dan dat je de voorruit zou hebben geraakt. Maar dat is niet erg. Je bekken kan nu eenmaal beter tegen een harde klap dan je schedel.

Maar goed, dat is meer voor een autorubriek.

Weet iemand wanneer de 16G versie komt. Want die wil ik dus hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 14-10-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:49
Erg leuk apparaatje, alleen zijn er toch wel wat minpuntjes vind ik.
Dat je de organizer via de software moet editten bijv -_- en dat het geen UMS is vind ik ook een belemmering, ook is het jammer dat ie geen .vob kent maar goed dat hebben de meesten niet.
Maar toch ben ik op zoek naar iets wat veel van deze Zen weg heeft.
2.5" screen vind ik fijn, slot voor memorykaartje, radio.
Ben druk bezig te zoeken naar een combinatie van de Zen, maar dan UMS :P
Goed topic dit trouwens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Blueflame_Core schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:19:
Erg leuk apparaatje, alleen zijn er toch wel wat minpuntjes vind ik.
Dat je de organizer via de software moet editten bijv -_- en dat het geen UMS is vind ik ook een belemmering, ook is het jammer dat ie geen .vob kent maar goed dat hebben de meesten niet.
Volgens mij is er geen enkele speler die .vob ondersteund.
Maar toch ben ik op zoek naar iets wat veel van deze Zen weg heeft.
2.5" screen vind ik fijn, slot voor memorykaartje, radio.
Ben druk bezig te zoeken naar een combinatie van de Zen, maar dan UMS :P
Goed topic dit trouwens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
hmz nee haast geen 1 inderdaad maar toch ben ik 1 tegengekomen ergens.. alleen weet niet meer waar en welke het was :D

o ja thx btw voor je offtopic links :P
kzal ze eens bekijken..
Volgens jou zijn dit dus de apparaatjes die aan mijn eisen voldoen heh :P?

[ Voor 37% gewijzigd door Blueflame_Core op 14-10-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Blueflame_Core schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:19:

Dat je de organizer via de software moet editten bijv
kun je niet on the fly op het apparaat editen waarna hij het synced met de software? Zou dit nml echt groot minpuntje vinden.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Zeker een leuk ding die Zen, wat me opvalt is dat de 4mb versie hier 150 euro kost en de 8gb = 190/200 euro.
Is amerika kosten ze $129 en $199 en $249 (16gb).

Kan dat nou niet goedkoper? De dollar is nog maar 70% van de euro en dan kost hij ook al $20 minder. Dan zou je hier 90 euro verwachten voor de 4gb versie.

btw kan ik gewooon vob files op de Zen dumpen?

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 14-10-2007 21:40 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:51
Spijtig genoeg doen ze net zoals alle electronica toestellen. Gewoon het teken vervangen en hup we hebben onze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Jormungandr schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:12:
Spijtig genoeg doen ze net zoals alle electronica toestellen. Gewoon het teken vervangen en hup we hebben onze prijs.
Nou ja dan kom ik nog op 130 euro klinkt alweer iest beter :)

Ik kom net een review tegen en van één ding schrok ik, als dat klopt zou de Zen voor mij echt een showstopper zijn. Kan iemand met een Zen hier eens op letten en hier het resultaat mededelen.

Pros:

* Its overall quality
* Ergonomics and usability
* Finishing and manufacturing quality
* One of the first 16GB Flash players
* Price

Cons:

* Usefulness of SD slot?!
* Small hiss at low volumes
* Videos must be encoded
* Hold Switch hidden by a headphone jack (again no clue)
* Battery life shorter than advertised

Nu had ik hem naast mp3 afspelen ook voor radio ontvangst uitgezocht.
kom ik dit in een review tegen :
The FM radio is of poor quality. En tout cas, la réception avec des EM3-Pro n'est pas des meilleures. In any case, with EM3-Pro reception is not the best. L'organiseur devrait rester inutile. The organizer should remain useless.

Hoe vinden jullie de radio ontvangst van de Zen?

[ Voor 18% gewijzigd door ErikRo op 14-10-2007 22:38 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nee als je naar filmpjes van de zen kijkt dan komen ze op een gegeven moment bij de organizer, dan doen ze tasks bijv en dan staat er iets.. weet niet precies meer wat :P maar iig dat er geen toegang is en dat het moet met de software die is bijgeleverd.
Four schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

kun je niet on the fly op het apparaat editen waarna hij het synced met de software? Zou dit nml echt groot minpuntje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
ErikRo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:40:
Zeker een leuk ding die Zen, wat me opvalt is dat de 4mb versie hier 150 euro kost en de 8gb = 190/200 euro.

Kan dat nou niet goedkoper? De dollar is nog maar 70% van de euro en dan kost hij ook al $20 minder. Dan zou je hier 90 euro verwachten voor de 4gb versie.

Nee dit kan dus niet, en als je ff boven kijkt dan had ik dat al aangestipt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt de files er wel opzetten, echter ze worden niet afgespeeld. Mocht je de files gewoon willen vervoeren dan kan dat dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik heb hem gevonden voor je !!! ff offtopic maar het moet ff ;)
het gaat om de PHILIPS SA6145/02 GoGear 4 GB MP3-speler (bij dixons te koop btw)
speelt .vob af :D

ja idd je hebt gelijk, beetje voor het loodje houden dus, jammer maar helaas we zoeken weer ff verder :P, ik denk dat ik maar ff op zoek ga naar een site die de release dates van de nieuwste mp3spelers laat zien die in de toekomst verschijnen, waar?.. geen idee

[ Voor 18% gewijzigd door Blueflame_Core op 14-10-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Blueflame_Core schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:56:
[...]

Ik heb hem gevonden voor je !!! ff offtopic maar het moet ff ;)
het gaat om de PHILIPS SA6145/02 GoGear 4 GB MP3-speler (bij dixons te koop btw)
speelt .vob af :D
offtopic:
Nee, dat klopt niet. .vob is slechts een formaat dat door de bijgeleverde software ondersteund wordt. Zie ook de Productpage.

Maargoed niet echt belangrijk, zeker niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:40:

Omrekenen met BTW erbij he ;)

Dus:
$ 129*1.19/1.41=€ 108,90 4 GB
$ 199*1.19/1.41=€ 167,95 8 GB
$ 249*1.19/1.41=€ 210,15 16 GB

Dan vind ik de prijzen hier van 170 euro voor de 8 GB toch niet echt slecht.

Je haalt er de verzendkosten vanuit de USA in ieder geval niet uit als je hem legaal wilt invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
In HongKong zijn de prijzen standaard ongeveer 50euro goedkoper dan hier. http://hk.store.creative.com/
ErikRo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

Nou ja dan kom ik nog op 130 euro klinkt alweer iest beter :)

Ik kom net een review tegen en van één ding schrok ik, als dat klopt zou de Zen voor mij echt een showstopper zijn. Kan iemand met een Zen hier eens op letten en hier het resultaat mededelen.

Pros:

* Its overall quality
* Ergonomics and usability
* Finishing and manufacturing quality
* One of the first 16GB Flash players
* Price

Cons:

* Usefulness of SD slot?!
* Small hiss at low volumes
* Videos must be encoded
* Hold Switch hidden by a headphone jack (again no clue)
* Battery life shorter than advertised

Nu had ik hem naast mp3 afspelen ook voor radio ontvangst uitgezocht.
kom ik dit in een review tegen :
The FM radio is of poor quality. En tout cas, la réception avec des EM3-Pro n'est pas des meilleures. In any case, with EM3-Pro reception is not the best. L'organiseur devrait rester inutile. The organizer should remain useless.

Hoe vinden jullie de radio ontvangst van de Zen?
Er is een signaal sterke indicator, zoals op een mobiel. Als die volle sterke geeft dan geeft het gewoon prima geluid. Pas bij sterkte 1 (van de 3) ruist het wel, maar dan heb je gewoon een slechte ontvangst.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Maar nu ga je uit van radio. Ik ga ervan uit dat hij ruis bedoeld als je mp3 afspeelt op lage volumes.

btw volgens pricewatch staat de 8mb versie nu op +/- 160 euro, er is dus al blijkbaar een prijsverlaging ingevoerd.

Nu ga ik een hele domme vraag stellen, dus niet al te hard lachen aub.
Maar waar laat je dat ding, vroeger kreeg je een hoesje bij je speler die je aan je riem kon vast maken. Of er zat een clipje aan die je aan je shirt vastklemde. Maar als ik de Zen reclame bekijk dan kan ik hem volgens mij alleen in mn broekzak kwijt. Ik weiger toch echt om nog eens 25 euro voor een beschermingshoesje met clip uit te geven, die 150 euro hakt er al flink genoeg in.

[ Voor 93% gewijzigd door ErikRo op 15-10-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vraag eens aan je vrouw/vriendin/moeder of die een hoesje willen naaien voor je. Dat kost ongeveer 1 euro. En je kan de kleur en stof zelf kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou 'm in m'n jaszak bewaren, daar laat ik m'n huidige MP3speler ook in zitten, gaat prima. Anders heb je nog die beschermhoes die erbij zit die aan je riem kan. Of, wat ik ook wel vet vind: http://www.mp3shop.nl/pro...creative-zen-armband.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet elke speler heeft een hoesje nodig. Ik denk dat de speler prima in de broekzak kan zonder beschadigd te worden. Laat echter niet andere voorwerpen in dezelfde broekzak slingeren. Voor algemeen vervoer is het wel handig om een hoesje te hebben, maar dat kan ook iets goedkoops als een standaardhoesje voor fotocamera's oid. Kosten zo'n 5 euro bij de Mediamarkt.

Ook een mogelijkheid is screenprotectors. Je kunt ze goedkoop krijgen en op maat knippen. Beschermt in ieder geval het belangrijkste, je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:27:
Niet elke speler heeft een hoesje nodig. Ik denk dat de speler prima in de broekzak kan zonder beschadigd te worden. Laat echter niet andere voorwerpen in dezelfde broekzak slingeren. Voor algemeen vervoer is het wel handig om een hoesje te hebben, maar dat kan ook iets goedkoops als een standaardhoesje voor fotocamera's oid. Kosten zo'n 5 euro bij de Mediamarkt.
Ik heb m'n huidige MP3-speler en m'n fietscomputertje in m'n jaszak, maar ook zonder andere dingen in diezelfde jaszak krijg je lelijke beschadigingen. :)
Ik zou zeker altijd een hoesje eromheen doen. Wordt over het algemeen niet mooier, maar hij blijft wel onbeschadigd. Nou is dat met m'n MuVo geen echte ramp (jammer is het wel, maar die speler is niet gemaakt om mooi te zijn wmb) maar dat zou ik wel vinden met een speler als de Zen, al helemaal op het scherm.
Ook een mogelijkheid is screenprotectors. Je kunt ze goedkoop krijgen en op maat knippen. Beschermt in ieder geval het belangrijkste, je scherm.
Volgens de review van Yoeri zitten er 3 hoesjes en een screenprotector bij. Dat leek mij op de retailverpakking eigenlijk aan de foto's te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
idd Cyphax ik had die verschillende soorten beschermhoesjes ook gezien.
Maar volgens mij zitten ze er niet bij, tenminste zoiets had ik gelezen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Dit is een review verpakking, die hoesjes dien je los aan te schaffen in de winkel. Advies prijs rond de 15,- euro. Als je internet afzoekt kom je het leren hoesje,kleuren skins en clear case hoesje tegen voor 10,-. Je hebt er ook nog 1 waar je je koptelefoon in kan opbergen en die is 6,- op internet(informatique).

Ik heb zelf de clear case gekocht en is best handig helaas word die wel een stuk dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grap is dat de leather case overal uitverkocht is en slecht leverbaar lijkt het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja maar dan is het toch beetje bedrog voor het oog heh :p
de mensen die dat plaatje zien denken dat het er bij zit, maar dan moet je het weer los erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, maar al in een van de eerste comments merkt iemand op dat dat niet gewone verpakking is.

Inderdaad wel flauw ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Ik heb hier eens naar wezen kijken in de Mediamarkt en wat zag het er goed uit zeg. Ik was op zoek naar een Ipod Classic en ik vond de Zen er toch heel wat beter uitzien. De HDD versies vond ik een beetje log en niet zo mooi. Nu nog even wachten tot de prijs van de 16GB versie wat daalt, 8GB is toch wat te weinig.
Ik weet niet of dit te weten is, maar denken jullie dat ze wat kunnen veranderen aan de SD slot met een firmware? Ik vond het toch wat irritant werken, het geeft je niet de illusie dat het één apparaat is met een SD kaart erin. De SD kaart is gewoon een extra kaartje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Off-topic: alle flashplayers lijken nu tot 16GB op te lopen. Waarom is dat? Ik neem aan dat 16GB flash nu momenteel de maximaal betaalbare oplossing is, maar valt de komst van een 32GB misschien te anticiperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja, dat kunnen ze zeker wel. De vraag is of ze dat gaan doen.

16GB is trouwens een beetje de max wat betreft flash chips. Wellicht dat ze er wel groter zijn (32GB) maar dat is dan niet echt zinvol om dat in mp3spelers in te gaan bouwen, gezien de ongetwijfeld torenhoge prijs. 32GB verwacht ik echter voorlopig niet. 16GB is er net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik denk dat ik ook wel voor de 8gb versie ga, eigenlijk meer dan genoeg voor mp3 en video clips. Enige waar je tegenaan kan lopen is dat de 16gb versie ineens zakt in prijs als de 16gb versie echt uitkomt.

En de vraag is of er echt wel firmware updates gaan uitkomen die bugs oplossen en/of functionaliteiten toevoegen. Bv H264 support en andere audio / video formaten. Je kan wel hopen maar voor het zelfde geld komt er niets uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Codecs toevoegen met firmware upgrades is iets wat niet erg vaak voorkomt. Wellicht dat het gebeurd maar ik zou er niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
De media support vindt ik behoorlijk goed, al is meer beter natuurlijk. We moeten niet te gretig worden :+

Ik dacht trouwens dat de 16GB al op de markt was, maar is dat niet zo?

[ Voor 25% gewijzigd door mister_S op 17-10-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Zou kunnen, maar ik zag overal "1 nov leverbaar", niet op voorraad" etc.
Maar misschien is hij er al ondertussen.

Codecs zijn misschien net echt nodig, maar wel altijd leuk om jezllef een excuus te geven :)
Het zou leuk zijn als als bv ook OGG, en FLAC?APE (losless) zou ondersteunen. Of mpg4 /h264 video, al heb ik er nu niks van. Vobs kan ook geen kwaad.
Wat wel handig zou zijn als hij alles pakt zonder conversie, dus bv een te grote resolutie vob, mpg of avi files en dat hij het zelf even omlaag schaalt. Scheelt mij weer alles dubbel opslaan en extra converteer tijd. Tenminste ik begreep dat je zelf nog wel aan de gang moest. Kijk zelf heb niet zoveel audio en vido nodig. Kan er altijd wat afhalen en 8gb heb je zeker genoeg, met 4 gb eigenlijk al.

Ik heb liever het gemak dat ik die files gewoon op de Zen dump. Ruimteverlies neem ik wel voor lief.

Net even zellf alvast even het software pakket van Creative gedownload, om eens te spelen met conversie. Was benieuwd hoeveel kwaliteit overblijft in audio/video en hoeveel tijd het kost. helaas wil hij niet installeren omdat hij niets van creative op mijn pc ziet :(

Hoe is jullie ervaring hiermee.
A) Is het een snel en makkelijk pakket?
B ) Werkt hij ook met batch mode dwz 40 in format, grootte verschillende clips dumpen en hij doet de rest.
C) Kun je verschillende kwaliteit standen opgeven.
D) Geen sync of andere problemen na conversie.
E) Gebruiken jullie nog andere conversie pakketten ernaast en waarom.
F) Hoeveel gaat er gemiddeld af na conversie?

Oh man ik moet me beheersen niet naar de winkel te hollen en één te kopen. Ik ben zo enthousiast over de Zen. Maar gezond verstand zegt nog even te wachten tot de 16gb ruimschoots verkrijgbaar is. Wellicht zakt dan de officiele prijs nog 20 euro van de 4gb en 8gb. En misschien iets minder kinderziekte, maar het wachten is slopend :) Het geld brand in m'n broekzak

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 17-10-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Kinderziektes kunnen opgelost worden met nieuwe firmware versie, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen. Iemand enig idee wat het uitgangsvermogen is? Ik heb nu een zen micro, en wil graag minimaal hetzelfde vermogen hebben .. ;)
ps. Ik weet dat de amerikaanse firmware ook een decibel boost geeft, maar is dit dan ook te vergelijken met mijn huidge micro..?

Thanks in advance! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mister_S schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:01:
Ik dacht trouwens dat de 16GB al op de markt was, maar is dat niet zo?
Als jij weet waar ga ik hem gelijk halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ErikRo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:41:
Net even zellf alvast even het software pakket van Creative gedownload, om eens te spelen met conversie. Was benieuwd hoeveel kwaliteit overblijft in audio/video en hoeveel tijd het kost. helaas wil hij niet installeren omdat hij niets van creative op mijn pc ziet :(
Dat is een kenmerk van die software. Ik heb een Zen sleek die zou er mee moeten werken. Maar hij blijft volhouden dat ik geen Zen aan mijn PC heb hangen. Maar Media Monkey en WMP11 zien hem wel. Als je op de site van Creative gaat kijk zie je dat er meer over klagen. Het antwoord van Creative is min of meer: Wat zeur je, het kan toch ook met WMP11, waarom zouden we onze software aanpassen

Maar dat zijn we wel gewend van Creative. Die zijn berucht om hun 'ondersteuning' Ik heb er door de jaren heen niets als ellende mee gehad. Maar de hardware is verder wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook geen software van Creative installeren die niet strikt noodzakelijk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Lader Zen
De Zen -prima dingetje met fijn geluid, vooral als je ook nog wat in een goede koptelefoon investeert, kun je alleen opladen via de usb van je pc (en dat kabeltje zit in de doos) of via de Creative lader (en die moet je los bijkopen). Andere laders werken niet, Creative heeft een of ander kunstje uitgehaald. Dus ja, lader is heel erg nuttig.

------------------------------------------
Dit verhaal kwam ik tegen op een forum. Als dit verhaal hierboven waar is, dan lijkt het me nuttige aanvulling voor de startpost. Ik zou anders ook een goedkope lader hebben gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 17-10-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op basis van een of andere post op een forum? Ik zou graag bewijs willen zien. Het is ongetwijfeld zo - net als met vele andere spelers - dat veel universele laders niet werken. Maar dat *alle* universele laders niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
RoD schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:46:
Op basis van een of andere post op een forum? Ik zou graag bewijs willen zien. Het is ongetwijfeld zo - net als met vele andere spelers - dat veel universele laders niet werken. Maar dat *alle* universele laders niet werken?
Ok maar misschien kun je wel neerzetten dat er kans is dat niet alle universele laders werken en dat je beter even kunt testen voor aanschaf. Misschien zijn er al ZeN bezitters die kunnen melden welke kloon wel dan wel niet werkt, zodat we straks een lijstje hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat soort dingen gelden in het algemeen, niet alleen voor de Zen. Je moet bij elke speler beseffen dat je universele lader het mogelijk niet doet.
Lijstje wil ik best maken, als er genoeg input komt. Ervaring met andere topics leert dat het niet zo storm loopt met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey people,

buiten de vraag over het uitgangsvermogen ook de vraag of er een max framerate is. Ik twijfel namelijk tussen de meizu en deze Zen. Die meizu heeft een max van 18 fps (uit mijn hoofd).

Thanks for any answer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Zen zal wel zoiets als 25 of 30 fps hebben. Niet iets waar je je druk om hoeft te maken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, Heb net eindelijk antwoord gehad via creative. De max zit op 25 fps.. Heb nog niets over het uitgangs vermogen kunnen vinden Heeft er iemand toevallig ervaring met deze speler in vergelijking met een zen micro of een Iriver IFP 795? Dat zou namelijk nog beter zijn dan wat mw waardes..

Thanks!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat maakt jou het uitgangsvermogen uit? Het zal sowieso genoeg zijn om je gehoorschade op te leveren. Of wil je misschien de Zen op je speakers aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben redelijk doof. Vandaar dat een hoog uitgangsvermogen belangrijk is,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
RoD schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:46:
Mijn Motorola L6 lader werkt perfect met mijn ZEN 8GB :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:11:
Ik ben redelijk doof. Vandaar dat een hoog uitgangsvermogen belangrijk is,,
Ah, vandaar. In ieder geval, sowieso zit je hier in de EU met een volumebeperking. Dus je zou eens moeten kijken of het mogelijk is om de Amerikaanse firmware erop te zetten.
Woembah schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Mijn Motorola L6 lader werkt perfect met mijn ZEN 8GB :*)
In dat geval zal het wel wat meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb zojuist een 4GB uitvoering besteld bij bol.com. Lekker goedkoop 134,95 en maar 1,95 verzendkosten. Daar bovenop ook nog 5 euro korting met een couponcode die ik heb opgesnord mbv. Google. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n ZEN (8GB, azerty.nl 170 euro) nu sinds donderdag binnen en heb nu eindelijk tijd om er wat te doen.

Ikke dus fijn een geript CD'tje erop ploffen. Gewoontegetrouw heb ik al m'n CD's in lossless WMA geript. Blijkt dat dat kloteding gewoonweg geen ~500 kbps WMA afspeeld, nou, fijn dan :X

Enne, dat volume. Is dat echt alleen maar 1 tm 25?

Bij 1 staat hij al te hard zat imo. (EP 630 dopjes erbij)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:33:
Heb m'n ZEN (8GB, azerty.nl 170 euro) nu sinds donderdag binnen en heb nu eindelijk tijd om er wat te doen.

Ikke dus fijn een geript CD'tje erop ploffen. Gewoontegetrouw heb ik al m'n CD's in lossless WMA geript. Blijkt dat dat kloteding gewoonweg geen ~500 kbps WMA afspeeld, nou, fijn dan :X
Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat een speler lossless wma afspeeld? Het apparaat een kloteding noemen omdat het geen feature heeft die door de meeste speler niet ondersteund wordt vind ik een beetje vreemd. Bovendien had je je dan beter in moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:04:
Heb zojuist een 4GB uitvoering besteld bij bol.com. Lekker goedkoop 134,95 en maar 1,95 verzendkosten. Daar bovenop ook nog 5 euro korting met een couponcode die ik heb opgesnord mbv. Google. :)
couponcode, vertel kun je die meerdere keren gebruiken?

jvcjvcjvcjvc: zercom was zelfs een tientje goedkoper en net zo goed.

Trouwens wel grappig, kocht vandaga een psp gewoon voor gamen. Helemaal niet aan gedacht dat ik daar ook mp3 en video op kon spelen. Nog even een halve dag gedacht om deze voor mp3 te gebruiken. Maar bij nader inzien lijkt een kleine broekzakspeler toch handiger :)

[ Voor 32% gewijzigd door ErikRo op 20-10-2007 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Geen idee of die couponcode meerdere malen bruikbaar is. Maar je kan altijd een nieuw account aanmaken voor een (niet bestaande) huisgenoot...

Ik heb de Zen zojuist ontvangen, lekker snel dus. Gisteren om 20:45 besteld, vandaag om 13:00 in huis.

Wat zit er een verschrikkelijk korte USB kabel bij, van nog geen 5 centimeter. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i24.tinypic.com/2m4c5xh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Dat usb kabeltje is inderdaad een beetje onbeleefd van Creative, maar de gemiddelde computergebruiker heeft meestal al veel te veel van deze kabels in huis dus het is niet echt een probleem imo. Zo'n kort kabeltje is in bepaalde gevallen eigenlijk wel praktisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01
He allemaal, ik volg dit topic nu al een tijdje, en zit nog eigenlijk maar met 2 vragen voordat ik overga tot aanschaf.

Ik heb nog nooit een dergelijk apparaat in bezit gehad, en ik weet niet zo goed hoe dat transcoden werkt.
Kan dit met freeware?
Zit er software bijgeleverd?
Stel ik wil een compleet seizoen scrubs omzetten, hoe lang duurt zoiets?
Stel ik heb een DVD, en wil deze omzetten, kan dat direct? en zo ja, hoe lang duurt het?

Wat zijn nu precies de problemen met de SD kaart?
Als stel ik heb een 4gb kaartje, kan ik daar gewoon mijn series/films vanaf spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door TafkaP op 20-10-2007 14:51 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TafkaP schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:49:
He allemaal, ik volg dit topic nu al een tijdje, en zit nog eigenlijk maar met 2 vragen voordat ik overga tot aanschaf.

Ik heb nog nooit een dergelijk apparaat in bezit gehad, en ik weet niet zo goed hoe dat transcoden werkt.
Kan dit met freeware?
Zit er software bijgeleverd?
Stel ik wil een compleet seizoen scrubs omzetten, hoe lang duurt zoiets?
Stel ik heb een DVD, en wil deze omzetten, kan dat direct? en zo ja, hoe lang duurt het?
Hoe lang het duurt hangt er vanaf hoe je codeert en hoe snel je pc is. Hier een beetje offtopic trouwens. Voor wat algemene informatie zou je eens Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kunnen doorlezen.
Wat zijn nu precies de problemen met de SD kaart?
Problemen? Die zijn er niet. Er zijn wel wat ongemakkelijkheden, zoals je kunt lezen in dit topic.
Als stel ik heb een 4gb kaartje, kan ik daar gewoon mijn series/films vanaf spelen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb er even mee zitten spelen, wat een fijn apparaat! Toch wel een puntje van kritiek: er zijn geen dedicated volumeknopjes... De volumeregeling zit ergens in het menu.

Heeft iemand enig idee of ik de remote van mijn vorige speler, de Zen V (Plus) kan gebruiken op deze Zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou zeggen, probeer het uit. Je bent immers een Tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:57
Hallo, weet er iemand of er bij de zen screen-protectors zitte in doos? Of moet je deze nog apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
DIe moet je los kopen.

In het doosje zit de speler zelf, boekjes en zut, kabeltje en oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Screenprotector is aan te raden voor gebruik, ik heb de eerste kras al te pakken. (door het schermpje op te poetsen met een zijden brillenpoetsdoenkje en perongeluk met de nagel zachjtjes over het schermpje te gaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Mijn scherm is stuk of zo. Heb alleen nog maar wit beeld. Backlight doet het dus wel, maar heb geen beeld :'(

Daar ga ik maandagdinsdag (winkel dicht) mee naar de leverancier. Meteen kijken of, als ze ruilen, ik met bijbetaling naar de 8gb kan :P

[ Voor 40% gewijzigd door Paul op 20-10-2007 22:20 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:21
ErikRo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 03:10:
[...]

couponcode, vertel kun je die meerdere keren gebruiken?
Ik denk 't wel. Kijk hier: http://www.retailmenot.com/view/bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:59:
[...]

Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat een speler lossless wma afspeeld? Het apparaat een kloteding noemen omdat het geen feature heeft die door de meeste speler niet ondersteund wordt vind ik een beetje vreemd. Bovendien had je je dan beter in moeten lezen.
Gaat erom dat ik nu veel opnieuw moet rippen of transcoden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
Hallo
kan er mij iemand zeggen hoe de ondersteunig van videos is? Want ik had eerst een zen v plus en als ik daar een video convertte dan werd het bestand wel 3keer zo groot. en ook bij heel veel formaten gaf hij problemen, dat die niet konden omgezet. Dus heeft hier al iemand ervaring met videos om te zetten voor de zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat er ondersteund wordt qua videoformaten kun je in de TS zien, of op de specspagina van Creative. En als je videobestanden 3x zo groot worden doe je toch echt iets fout. Voor tips kun je Video coderen voor je PMD: Tips en trucs doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
RoD schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:09:
Wat er ondersteund wordt qua videoformaten kun je in de TS zien, of op de specspagina van Creative. En als je videobestanden 3x zo groot worden doe je toch echt iets fout. Voor tips kun je Video coderen voor je PMD: Tips en trucs doorlezen.
Ik weet wel wat de ondersteunde videoformaten zijn enz. maar ik zou graag van iemand willen horen die de speler heeft hoe het in de praktijk zit. of er mssn al iemand problemen met het omzetten gehad heeft. en of je mssn ook met andere programma's kan omzetten.
En ik deed echt niks fout bij het omzetten van de video's. Het probleem lag bij de software van creative. En meer mensen hadden daar problemen mee.<---dat was bij de creative zen V plus. Ik wil dus voorkomen dat dit ook bij de creative zen is.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast