Dan probeer je andere software? Er zijn zat mogelijkheden om goed geconverteerde bestanden te krijgen, onder andere door de tips in de link die ik je gaf te volgen.
Lees dat topic dan eens door...
edit:
Wat RoD zegt dus.
Wat RoD zegt dus.
[ Voor 35% gewijzigd door Vihaio op 21-10-2007 12:50 ]
Hallo Ik heb het topic helemaal gelezen. maar ik kan het toch niet meer gebruiken omdat mn zen v plus gestorven is. Maar ik zou gewoon willen weten van iemand die de zen heeft of hij al eens een ander programma heeft gebruikt heeft om video's te converten. en of dit werkte. Als ik dat weet ga ik 'em ook kopen
Verwijderd
Ja het is volgens mij mogeljik om amerikaans firmware erop te gooien (had dat ergens gelezen) Creative zelf is ook niet te vrijgevig als het gaat om het vrijgeven van de geluidsinfo (na een weekje nog steeds geen antwoord gehad
) Hopelijk zit het dan goed met het geproduceerde geluid. Mijn oude micro, die op sterven ligt, had gewoon eu firmware maar was voor normale mensen volgens mij een digitaal doofmakertje
Ik bedacht me dat ik wel eens een reset-knop heb zien zitten op het apparaat, en die bracht uitkomstPaul Nieuwkamp schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:19:
Mijn scherm is stuk of zo. Heb alleen nog maar wit beeld. Backlight doet het dus wel, maar heb geen beeld
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
De boven- en onderkant van het vierkantje zijn dedicated.F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:25:
Heb er even mee zitten spelen, wat een fijn apparaat! Toch wel een puntje van kritiek: er zijn geen dedicated volumeknopjes... De volumeregeling zit ergens in het menu.
Alleen als je in het Now Playing scherm bent. Anders niet, wat nogal eens lastig kan zijn. Gelukkig kan je de shortcut-knop toewijzen om het volumewijzigvenstertje waar dan ook te voorschijn te toveren.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:42:
[...]
De boven- en onderkant van het vierkantje zijn dedicated.
Check out my photography on Instagram
Niet
In de menu's zijn die om te scrollen. In de afspeelschermen echter zijn ze wel voor het volume
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hij is binnen de 8gb Zen.
Eerste indruk de software is zwaar ruk. Kan geen paden opgeven waar de tempc cq eind files moeten, dus die worden allemaal op mijn te kleine C schijf gedumpd.
Viodeconversie traagste die ik ooit heb gezien. 10 min voor 1 clip van 3 minuten op mijn P4/3ghz.
Ik had 70 files in de lijst gezet. Van de eerste 10 clips zijn er al 8 geweigerd omdat hij er niks mee kan.
Dat viel dus even zwaar tegen
Maar op zoek naar alternatieven.
De updates dloaden op mijn 20 mb lijn kost 254 minuten voor 45mb.
Eerste indruk de software is zwaar ruk. Kan geen paden opgeven waar de tempc cq eind files moeten, dus die worden allemaal op mijn te kleine C schijf gedumpd.
Viodeconversie traagste die ik ooit heb gezien. 10 min voor 1 clip van 3 minuten op mijn P4/3ghz.
Ik had 70 files in de lijst gezet. Van de eerste 10 clips zijn er al 8 geweigerd omdat hij er niks mee kan.
Dat viel dus even zwaar tegen
Maar op zoek naar alternatieven.
[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 22-10-2007 20:27 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Daar heb je de nacht voorErikRo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:26:
HDD backuppen, discdefrag, virusscan, server vullen, downloaden, allemaal dingen voor 's nachts.
Hop, aan de laptop, gebruikt geen biet, is er wel wat af 's morgens.
Wat een ongelooflijke &*((^%$ zooi die videoclips.
Ik heb nu met super al 4 of 5 x die 7 clips geconverteerd. Elke keer met inlezen format wordt niet ondersteund niet ingelezen.
En de Zen ziet ook al geen verschil in verschillende mp3's die als eerste naam hetzelfde woord hebben gescheiden door een spatie + datum. ik heb nu 3 x dezelfde file volgens die zen. Ik begin er bijna aan te denken hem terug te brengen. Hij brengt geen joy maar marteling, niks kan hij zelf en niks snapt hij.
Hallo ik ben Zen en ik ben zo achterlijk als een varken
Zo dat moest er even uit.
Ik heb nu met super al 4 of 5 x die 7 clips geconverteerd. Elke keer met inlezen format wordt niet ondersteund niet ingelezen.
En de Zen ziet ook al geen verschil in verschillende mp3's die als eerste naam hetzelfde woord hebben gescheiden door een spatie + datum. ik heb nu 3 x dezelfde file volgens die zen. Ik begin er bijna aan te denken hem terug te brengen. Hij brengt geen joy maar marteling, niks kan hij zelf en niks snapt hij.
Hallo ik ben Zen en ik ben zo achterlijk als een varken
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Voor de medebezitters van een Zen: er is een nieuwe firmware uit. Details: zie site creative
Op de site van de Creative Singapore is de 16 Gig versie inmiddels verkrijgbaar. Dus het zal niet lang meer duren voordat die, eindelijk, leverbaar is. De andere twee vind ik echt veel te klein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb zonet de nieuwe firmware op de ZEN gezet. De verbetering in de bootsnelheid kan je idd een verbetering noemen, in 3 seconden staat ie in het menu!
Naast de bootsnelheid kan ik ook zeggen dat de videoplayback verbeterd is. Voor de firmware upgrade had ik een filmpje op de ZEN staan waarvan het geluid achterliep tov. het beeld. Na de upgrade loopt dit perfect synchroon dus dit is nu ook opgelost!
Naast de bootsnelheid kan ik ook zeggen dat de videoplayback verbeterd is. Voor de firmware upgrade had ik een filmpje op de ZEN staan waarvan het geluid achterliep tov. het beeld. Na de upgrade loopt dit perfect synchroon dus dit is nu ook opgelost!
[ Voor 45% gewijzigd door PcFer op 23-10-2007 16:46 ]
En werkt video's afspelen beter als je de nieuwe firmware derop hebt gezet?ErikRo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:09:
Wat een ongelooflijke &*((^%$ zooi die videoclips.
Hallo ik ben Zen en ik ben zo achterlijk als een varken![]()
Anders denk ik dat ik ook beter iets anders koop.
Klinkt zeer goed!PcFer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:40:
Ik heb zonet de nieuwe firmware op de ZEN gezet. De verbetering in de bootsnelheid kan je idd een verbetering noemen, in 3 seconden staat ie in het menu!
Netjes Creative, nu het SD-probleem nogAdded Features or Enhancements:
* Adds Thai language support
* Improves startup speed
Fixes:
* Improves video playback performance
* Improves the power adapter charging process
* Ensures the alarm is working even if your player is turned off
Waarom? Alleen omdat het hem niet lukt? Dat lijkt me niet echt een reden om de Zen niet te kopen. Ik acht de kans groter dat er bij hem iets fout gaat. Wat de Zen aan video ondersteund is vrij normaal dus er zouden eigenlijk geen problemen moeten zijn. Wat er bij ErikRo het probleem is weet ik niet.humolezer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:49:
[...]
En werkt video's afspelen beter als je de nieuwe firmware derop hebt gezet?
Edit: Las dit nog op Epizenter:
...video playback is altered in the following ways...
...1. it boots the video instantaneously...
...2.the screen no longer blacks out when fast forwading long periods...
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 23-10-2007 18:30 ]
Het staat zelfs in de opmerkingen bij Super dat het niet altijd werkthumolezer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:49:
[...]
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Let hier wel even op: |
Klein nadeel van dit programma bij Mpeg4 Divx of Xvid files is dat je niet alle instellingen die bij Mpeg4 files mogelijk zijn kunt instellen. Bijvoorbeeld "quarter pixel" , "B-frames" of "Global Motion Compensation (GMC)" kunnen niet aan of uit gezet worden. Standaard implementeert Super deze features in je videobestandje. Veel portable media players zullen moeite hebben met deze features en de video dus niet afspelen. Mocht je dus Divx en Xvid bestanden willen maken is dit geen goede oplossing. |
Goed lezen had veel van zijn problemen voorkomen
Ik denk het niet want het Zen overzet programma moppert al dat de bestandsindeling niet goed is. De Zen krijgt dus niet eens de kans om hem af te spelen, firmware of geen firmware. heb overigens de nieuwste updates in software gebruikt.humolezer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:49:
[...]
In het begin moest ik lachen om de ipod en itunes integratie/koppelverkoop. Maar achteraf gezien was het misschien helemaal geen gek idee.
Als het namelijk binnen itunes werkt, want na de import zorgt hij er wel voor dat het goed op je ipod komt. Geen gezeur met conversiefilters, geen tientallen pogingen, gewoon aansluiten en hij regelt de rest. klaar, eigenlijk zoals alles van Apple. Het enige wat je zal missen is radio geloof ik, voor de rest is de Nano zowat hetzelfde.
Maar goed misschien helpt meer experimenteren nog wat. Ik wilde gisteren perse video op zen krijgen en als dat niet lukt wordt je helemaal gek.
Ik heb alweer nieuwe ideeen, dus wie weet kom t het allemaal goed.
Probeer anders eens iriverter, dan kan het bijna niet misgaan.
Handige tip dan voor in de startpostOrtep schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:38:
[...]
Het staat zelfs in de opmerkingen bij Super dat het niet altijd werkt
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Let hier wel even op: Klein nadeel van dit programma bij Mpeg4 Divx of Xvid files is dat je niet alle instellingen die bij Mpeg4 files mogelijk zijn kunt instellen. Bijvoorbeeld "quarter pixel" , "B-frames" of "Global Motion Compensation (GMC)" kunnen niet aan of uit gezet worden. Standaard implementeert Super deze features in je videobestandje. Veel portable media players zullen moeite hebben met deze features en de video dus niet afspelen. Mocht je dus Divx en Xvid bestanden willen maken is dit geen goede oplossing.
Goed lezen had veel van zijn problemen voorkomen
Dat veel problemen hadden kunnen worden voorkomen, is idd zo. Bv als creative een goed conversie pakket had toegevoegdl
Ik heb net een nieuwe test gedaan met creative conversie , 2 video clips van elk 3 min. Na conversie (12 min) zegt die dat alles goed is gegaan. Echter de eerste klapt na selectie meteen uit op de Zen. Hij wordt dus niet afgespeeld ondanks dat alles goed was volgens de software. De 2e speelt gelukkig wel goed af. Dat vind ik jammer. Als ik een paar honderd clips overzet heb ik liever niet dat ik eerst moet gaan testen welke wel en niet werken. Ik geloof niet dat je bestanden direct kunt verwijderen op de Zen, dus dan moet ik het op even een blaadje schrijven en dan thuis verwijderen via de pc ??
Na ja wordt vervolgd zullen we maar zeggen
Post je videoconverteeravonturen anders even in dat topic, dan blijft het wat centraal
Maare, als ze het op je pc wel doen dan lijkt het me duidelijk dat het aan bovenstaand gequote verhaal ligt.
Sorry die 2 clips waar ik het net over had. Was juist met Creative conversie gedaan, heb ik er nu bijgezet. of het op de pc werkt weet ik niet. Effe checken, oh die ene is na conversie maar 68kbRoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:28:
Post je videoconverteeravonturen anders even in dat topic, dan blijft het wat centraalMaare, als ze het op je pc wel doen dan lijkt het me duidelijk dat het aan bovenstaand gequote verhaal ligt.
[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 23-10-2007 19:32 ]
Ah ok, ik dacht met SUPER. Ben het trouwens wel met je eens wat betreft het feit dat Creative wel wat betere software mee mag leveren.
Trouwens net even iriverter 0.16 gedload, zag er idd meer laaiende verhalen over. Helaas weigert de install routine te installeren. Hij komt tot 40%$ zegt dan iets van "connecting", met of zon Zen maakt niet uit. Waarschijnlijk merkt hij dan dat het geen iriver apparaat is en breekt dan de installatie af, helaas
offtopic:
Raar. Dat moet helemaal niet gebeuren. Je hebt niet persé een "ondersteunde" speler nodig. iriverter bevat een aantal profielen, maar als je die speler niet hebt zou het niks uit mogen maken.
Raar. Dat moet helemaal niet gebeuren. Je hebt niet persé een "ondersteunde" speler nodig. iriverter bevat een aantal profielen, maar als je die speler niet hebt zou het niks uit mogen maken.
Ik ontdek net trouwens toch een ikoontje op mijn buroblad ik ga even verder testen.RoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:48:
offtopic:
Ok we zijn weer een stap verder. Iriverter is bloedsnel en in 3 minuten had hij de 2 files geconverteerd. Zo kan het dus ook.
Op de pc deden ze het prima.
Maar ik kreeg ze weer niet op de Zen. Ik ontdekte wel ergens een detailknop en voila mislukt omdat de bitrate van video op een Zen niet hoger dan 1000bps mag zijn. Aangezien ik tot nu toe alles op de standaard 1500 heb staan, zou dit alle mislukkingen kunnen verklaren. Dit mag sowieso wel in de startpostgezet worden, altijd handig om te weten.
Btw de creative software komt zelf al met een waarschuwing dat er 2 nieuwe firmwares zijn, die "e" extensie is een extra voor europa only. Zie eerlijk gezegd geen verschil in specs.
Op de pc deden ze het prima.
Maar ik kreeg ze weer niet op de Zen. Ik ontdekte wel ergens een detailknop en voila mislukt omdat de bitrate van video op een Zen niet hoger dan 1000bps mag zijn. Aangezien ik tot nu toe alles op de standaard 1500 heb staan, zou dit alle mislukkingen kunnen verklaren. Dit mag sowieso wel in de startpostgezet worden, altijd handig om te weten.
Btw de creative software komt zelf al met een waarschuwing dat er 2 nieuwe firmwares zijn, die "e" extensie is een extra voor europa only. Zie eerlijk gezegd geen verschil in specs.
De e-versie is inderdaad Europees, en bevat een volumerestrictie. Voor de rest zijn ze identiek naar mijn weten.
Maar dat de Zen een max had van 1000kbps wist ik niet. Wel is het natuurlijk logisch dat deze bitrate niet erg hoog mag zijn. De processor van de Zen is niet bijzonder snel, getuige de verplichte transcoding.
Bedankt voor de tip in ieder geval, handig
Maar dat de Zen een max had van 1000kbps wist ik niet. Wel is het natuurlijk logisch dat deze bitrate niet erg hoog mag zijn. De processor van de Zen is niet bijzonder snel, getuige de verplichte transcoding.
Bedankt voor de tip in ieder geval, handig
Weer een kleine update. Ik heb de E versie er nu op staan. Ik stop bij volume 15, als ik hem nog harder zet komt er bloed uit mn oren. 
Aanzetten is nu realtime. Aan de nadere kant staat er nu amper wat op mijn zen dus geen goede test. Later misschien
Ik heb even 5 clips met super geconverteerd, div types met div codes alles onder de 1000kps, alles pakte en werkt nu op de Zen. Super is dus vanaf nu wel verklaard geschikt door "Erikro"
Als codec kiezen mpg4, divx, xvid was geen probleem, xvid lijkt trouwens 5 x zo traag te coderen als divx, maar niet zichtbaar beter, dus skip ik die voortaan.
Betreft AAC ipv MP3 kiezen als codec bij videoclips (de Zen kan officieel aac aan, maar blijkbaar alleen als muziek/geluid) was geen succes, die pakte hij niet. Grootte bestanden is bijna aan de bestanden van iriverter.
Beeld was in alle gevallen goed en het geluid ook, maar de bron was dan ook erg goed.
Overigens heb ik niet gevonden hoe je van clip naar clip kan springen, je komt steeds bovenin in het video hoofdmenu en moet de volgende video selecteren na eerst scrollen. Met mp3's is het gewoon links en rechts. Sterker nog ik kom niet uit een video zonder te snelspoelen of via terug naar video menu, soort escape toets. Als iemand wel weet hoe wel, ik houd me aanbevolen.
itunes nog even gedaan, maar videos speelden zeer stotterig af. Heb al niet eens meer geprobeerd het naar de Zen te krijgen.
De volgende stap, zal zijn het uitzoeken van batchverwerking cq fire and forget achtige toestanden. Voor verwerken van kilo's videobestanden.
En stap 2, converteren van de moeilijkere cq meer uitzonderlijke filesl. Wordt hopelijk vervolgd.
Aanzetten is nu realtime. Aan de nadere kant staat er nu amper wat op mijn zen dus geen goede test. Later misschien
Ik heb even 5 clips met super geconverteerd, div types met div codes alles onder de 1000kps, alles pakte en werkt nu op de Zen. Super is dus vanaf nu wel verklaard geschikt door "Erikro"
Als codec kiezen mpg4, divx, xvid was geen probleem, xvid lijkt trouwens 5 x zo traag te coderen als divx, maar niet zichtbaar beter, dus skip ik die voortaan.
Betreft AAC ipv MP3 kiezen als codec bij videoclips (de Zen kan officieel aac aan, maar blijkbaar alleen als muziek/geluid) was geen succes, die pakte hij niet. Grootte bestanden is bijna aan de bestanden van iriverter.
Beeld was in alle gevallen goed en het geluid ook, maar de bron was dan ook erg goed.
Overigens heb ik niet gevonden hoe je van clip naar clip kan springen, je komt steeds bovenin in het video hoofdmenu en moet de volgende video selecteren na eerst scrollen. Met mp3's is het gewoon links en rechts. Sterker nog ik kom niet uit een video zonder te snelspoelen of via terug naar video menu, soort escape toets. Als iemand wel weet hoe wel, ik houd me aanbevolen.
itunes nog even gedaan, maar videos speelden zeer stotterig af. Heb al niet eens meer geprobeerd het naar de Zen te krijgen.
De volgende stap, zal zijn het uitzoeken van batchverwerking cq fire and forget achtige toestanden. Voor verwerken van kilo's videobestanden.
En stap 2, converteren van de moeilijkere cq meer uitzonderlijke filesl. Wordt hopelijk vervolgd.
Werkt het bij jou dan wel?RoD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:25:
[...]
Klinkt zeer goed!De changelog meldt dit trouwens ook:
[...]
Netjes Creative, nu het SD-probleem nog
[...]
Waarom? Alleen omdat het hem niet lukt? Dat lijkt me niet echt een reden om de Zen niet te kopen. Ik acht de kans groter dat er bij hem iets fout gaat. Wat de Zen aan video ondersteund is vrij normaal dus er zouden eigenlijk geen problemen moeten zijn. Wat er bij ErikRo het probleem is weet ik niet.
Edit: Las dit nog op Epizenter:
[...]
@ErikRo
Hoe heb je nu video's op je zen gekregen met de laatste updates? of deed je het met een ander programma?
Ik mis mijn oude Zen V Plus.
Iemand mijn Zen 4GB overkopen? kan hem niet retourneren omdat de verzegeling verbroken is. Is helemaal in orde, alleen een haarfijn optisch krasje die niet fysiek aanwezig is.
Iemand mijn Zen 4GB overkopen? kan hem niet retourneren omdat de verzegeling verbroken is. Is helemaal in orde, alleen een haarfijn optisch krasje die niet fysiek aanwezig is.
humolezer: ik gebruik geen overzet tools meer. kopieer ze nu gewoon na conversie met verkenner van de pc naar de zen in goede mappen en gebruik bij video bps van 1000 of lager, dat laatste deed de truuk.. Die tools geven altijd de verkeerde paden mee. Heb ik ineens een sub dir "4. Moet nog gebrand worden" van mijn pc in de videomap
[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 23-10-2007 22:32 ]
Ik heb em niet
Gefeliciteerd, met je gehoor is dus niks misErikRo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:31:
Weer een kleine update. Ik heb de E versie er nu op staan. Ik stop bij volume 15, als ik hem nog harder zet komt er bloed uit mn oren.
Kijk aan, mooi dat het luktIk heb even 5 clips met super geconverteerd, div types met div codes alles onder de 1000kps, alles pakte en werkt nu op de Zen. Super is dus vanaf nu wel verklaard geschikt door "Erikro"
Betreft AAC ipv MP3 kiezen (de Zen kan officieel aac aan, maar blijkbaar alleen als muziek/geluid) was geen succes, die pakte hij niet. Grootte bestanden is bijna aan de bestanden van iriverter.
SUPER kan ook batches verwerken.De volgende stap, zal zijn het uitzoeken van batchverwerking cq fire and forget achtige toestanden. Voor verwerken van kilo's videobestanden.
OK
erg bedankt
kga 'em volgende week dan hale
erg bedankt
kga 'em volgende week dan hale
Nog even wat andere pakketten bekeken (oa auto gardian knot) en naar meer opties gezocht, waaronder compressie met mp4 die iedereen zo aanhangt. Ik heb 50 div muziekclips met SUPER en instelling divx of mp4 gedaan, ik zie het verschil niet. Ik merk idd dat de Zen moeite heeft met 1 fragment (wordt blokkering) maar de pc heeft het niet dus het ligt aan de max van de Zen.
Grootte was 1.47 gb tegen 1.46 dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Ik heb gezocht naar vbr opties voor mp3 maar die biedt niemand en eigenlijk maakt het niet veel uit op de 30mb per clip, dan wordt het 29mb, dat is de winst niet.
Van alle pakketten is mijn favoriet toch SUPER geworden. Je kon er het meeste instellen en kiezen zonder te verdwalen in opties die je toch niets zeggen.
Je kan in één keer het save pad voor alle geconverteeerde files instellen, veel wilden het namelijk per file hebben. Ook zit alles er standaard bij en ingebakken als je hem dload en installeert, ook een behoorlijk groot voordeel inho.
Geen uitval tijdens/naconversie en het resultaat werd door ZEN geaccepteerd.
Ik zal eens een keer mijn instellingen opschrijven voor super, zie hier geen mogelijkheid om screenshot te uploaden. Anders had ik het wel gedaan.
Moraal van het verhaal luister nooit naar anderen als die zeggen dat iets niet kan. Want dan hadden we allemaal een juweeltje als SUPER links laten liggen "omdat het toch niet zou werken"
Ok ik moet er nog wel aan toevoegen dat virtualdub niet is getest omdat hij steeds wat mistte, eerst xvid en later in lame. Qua opties instellingen zou hij in theorie misschien net een tikkeltje beter kunnen zijn omdat je waarschijnlijk daar wel vbr zou kunnen kiezen. En scherpere videobeeld opties, multipass enzo (als de zen het al pakt)
Maar al met al denk ik dat SUPER, net even het beste van beide werelden heeft. makkelijk genoeg voor beginners en krachtig genoeg voor gevorderden
Grootte was 1.47 gb tegen 1.46 dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Ik heb gezocht naar vbr opties voor mp3 maar die biedt niemand en eigenlijk maakt het niet veel uit op de 30mb per clip, dan wordt het 29mb, dat is de winst niet.
Van alle pakketten is mijn favoriet toch SUPER geworden. Je kon er het meeste instellen en kiezen zonder te verdwalen in opties die je toch niets zeggen.
Je kan in één keer het save pad voor alle geconverteeerde files instellen, veel wilden het namelijk per file hebben. Ook zit alles er standaard bij en ingebakken als je hem dload en installeert, ook een behoorlijk groot voordeel inho.
Geen uitval tijdens/naconversie en het resultaat werd door ZEN geaccepteerd.
Ik zal eens een keer mijn instellingen opschrijven voor super, zie hier geen mogelijkheid om screenshot te uploaden. Anders had ik het wel gedaan.
Moraal van het verhaal luister nooit naar anderen als die zeggen dat iets niet kan. Want dan hadden we allemaal een juweeltje als SUPER links laten liggen "omdat het toch niet zou werken"
Ok ik moet er nog wel aan toevoegen dat virtualdub niet is getest omdat hij steeds wat mistte, eerst xvid en later in lame. Qua opties instellingen zou hij in theorie misschien net een tikkeltje beter kunnen zijn omdat je waarschijnlijk daar wel vbr zou kunnen kiezen. En scherpere videobeeld opties, multipass enzo (als de zen het al pakt)
Maar al met al denk ik dat SUPER, net even het beste van beide werelden heeft. makkelijk genoeg voor beginners en krachtig genoeg voor gevorderden
[ Voor 29% gewijzigd door ErikRo op 24-10-2007 13:12 ]
Even iets anders over de nieuwe firmware (denk ik)
De zen staat ondertussen halfvol, opstarttijd is nog steeds SUPER
snel.
Sluit hem af halverwege een p3 en hij gaat daar verder. Bij video weer niet, echter hij onthoudt wel waar je gebleven bent, dus enter en hij gaat verder waar hij was. Ook als je daarna mp3 of radio gaat luisteren, en je gaat terug naar video naar die clip dan gaat hij verder op de plek waar je in die video zat
Dat was vroeger volgens de reacties op een ander forum niet zo. In ieder geval zeer slim en handig
Waar ik nu meer een probleem mee heb zijn de mp3's.
Ik heb 1 map met 600 mp3's op de zen gedumpt. Maar hij ziet het anders, als ik het nummer heb moet ik eerst door nog 2 onbestaande submappen (artiest, genre) bladeren en zie ik pas mijn nummer.
Dat heeft iets met mp3 tagging te maken die hij gebruikt ipv bestandsnamen. dat is leuk als je veel geripte cd's hebt, maar niet als ik veel lossse mp3's waar bijna niets van of verkeerd is gevuld op TAG gebied.
Dat zal niet meevallen om hier een soepel en intiutief gebeuren van de maken. ik sta open voor tips.
De zen staat ondertussen halfvol, opstarttijd is nog steeds SUPER
Sluit hem af halverwege een p3 en hij gaat daar verder. Bij video weer niet, echter hij onthoudt wel waar je gebleven bent, dus enter en hij gaat verder waar hij was. Ook als je daarna mp3 of radio gaat luisteren, en je gaat terug naar video naar die clip dan gaat hij verder op de plek waar je in die video zat
Dat was vroeger volgens de reacties op een ander forum niet zo. In ieder geval zeer slim en handig
Waar ik nu meer een probleem mee heb zijn de mp3's.
Ik heb 1 map met 600 mp3's op de zen gedumpt. Maar hij ziet het anders, als ik het nummer heb moet ik eerst door nog 2 onbestaande submappen (artiest, genre) bladeren en zie ik pas mijn nummer.
Dat heeft iets met mp3 tagging te maken die hij gebruikt ipv bestandsnamen. dat is leuk als je veel geripte cd's hebt, maar niet als ik veel lossse mp3's waar bijna niets van of verkeerd is gevuld op TAG gebied.
Dat zal niet meevallen om hier een soepel en intiutief gebeuren van de maken. ik sta open voor tips.
[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 24-10-2007 13:32 ]
off-topic: Als je een foto op het forum wilt zetten moet je eerst die foto online zetten bij een foto-site zoals: http://imageshack.us/ en http://photobucket.com/ErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:05:
...
...
Het enige wat je daar aan kunt doen is je files goed taggen. Dat kan met verscheidene tag-programma's waarover al veel is besproken hier in PMD.
Tja...tagging moet je bijhouden. Anders is het hetzelfde als je belastingpapieren opslaan onder de P van papier of onder de A van A4. Mediamonkey is daar prima voor geschikt. Die neemt ook het synchroniseren voor zijn rekening. Het voordeel is dan ook dat de filenamen min of meer willekeurig kunnen zijn. De info staat immers in de MP3. En die verander je niet zomaar. Je kan een willekeurige MP3 natuurlijk gewoon Andre Hazes noemen terwijl het eigenlijk Pavarotti isErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:30:
Nee, tagging is een (in mijn ogen) nodeloze extra stapOrtep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:25:
Tja...tagging moet je bijhouden. Anders is het hetzelfde als je belastingpapieren opslaan onder de P van papier of onder de A van A4.
Gelukkig zijn er tooltjes genoeg die de tag kunnen vullen adhv de bestandsnaam zodat al die kreupele meuk alsnog met mijn perfect genoemde bestandjes overweg kan
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ok dan ligt me daar nog een leuke taak te wachten ;D
Ik zal me dan nu eens gaan verdiepen in het verschijnsel TAG porgramma's
Sinds de laatste drie dagen veel codes, Zen software en coversie software geinstalleerd en gemerkt dat mijn computer enorm instabiel is geworden, verkenner klapte er om de haverklap uit of bevroor, voorheen nooit last en ik installeer best behoorlijk veel. Herstarten hielp niets, dus heb een rollback gedaan naar afgelopen donderdag. Alleen Super erop gezet en de nieuwste Creative opgehaald en geinstalleerd. Alles "lijkt" nu weer stabiel, dat zal zich deze dagen moeten bewijzen. Houdt hier rekening mee als jullie ook willen experimenteren met div codes en progs.
Ik zal me dan nu eens gaan verdiepen in het verschijnsel TAG porgramma's
Sinds de laatste drie dagen veel codes, Zen software en coversie software geinstalleerd en gemerkt dat mijn computer enorm instabiel is geworden, verkenner klapte er om de haverklap uit of bevroor, voorheen nooit last en ik installeer best behoorlijk veel. Herstarten hielp niets, dus heb een rollback gedaan naar afgelopen donderdag. Alleen Super erop gezet en de nieuwste Creative opgehaald en geinstalleerd. Alles "lijkt" nu weer stabiel, dat zal zich deze dagen moeten bewijzen. Houdt hier rekening mee als jullie ook willen experimenteren met div codes en progs.
[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 24-10-2007 16:06 ]
Wat mp3 betreft ik heb nu al 3 "goed" aanbevolen TAG programma's geinstalleerd en geprobeerd. ID3-TagiT lijkt de beste, het meeste heb zo kunnen oplossen, maar ik mis eigenlijk ook hier 1 functie.
Wie kan mij vertellen welk programma zeker de filenaam in veld "titel" kan plaatsen?
Wie kan mij vertellen welk programma zeker de filenaam in veld "titel" kan plaatsen?
Media MonkeyErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:49:
Om te taggen kun je ook de nieuwste winamp gebruiken, deze heeft een automatische tag functie (werkt behoorlijk goed )
Euhhh....jij leeft blijkbaar in een andere 'wereld' dan ik.Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:48:
[...]
Nee, tagging is een (in mijn ogen) nodeloze extra stapTe meer daar de bestandsnaam eerder bestond dan de tag, er _veel_ meer programma's zijn die op bestandsnaam-basis werken (EAC/Lame, [ok, die kunnen ook tags invullen], p2p, Explorer, etc etc) en je dan dus geen extra meuk nodig hebt om te kijken wat je gaat horen als je dubbelklikt op "Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3"
Wat je ook niet kan is alle Rock vinden die je hebt. Want veel artiesten mengen verschillende stijlen op een CD. Dus 'Rock' kan van 20 artiesten zijn en op 30 CD's staan, waar dan ook nog Ballads en R&B tussendoor staat. Daar kom je met filenamen nooit uit.
Natuurlijk bestaan er al heel lang filenamen. Net als dat er papier was voordat de Nederlandse belasting dienst er was. Maar het is toch handig om je papieren zo op te bergen dat ze handig zijn terug te vinden. En niet op de bergjes A4 A5 en A6 liggen. Maar Uitgaven voor het huis apart van Uitgaven voor de auto.
Tags zitten de laatste 10 jaar ongeveer overal in. In audio files, video files, foto's en allerlei documenten. Veel van de desktop search engines maken er ook gebruik van
Als je natuurlijk echt terug wilt naar de basis kan je ook Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3 niet gebruiken. Botweg omdat er OSen zijn waarin je dit soort namen niet kan invoeren. In Dos zat je bv vast aan 8.3. Maar het is natuurlijk absoluut niet verboden om je filenamen zo te kiezen dat je ze kan lezen. Media Monkey kan dat volledig automatisch vanuit de tags, of juist de andere kant op. Maar bij het zoeken helpt het je nauwelijks.
Filenamen zijn net als lijstje aangemaakt in Notepad. Tags zijn meer voor een echte database waarin je kan zoeken/combineren op eigenschappen
Goede tip, het werkt, dank je, scheelt weer vele uren zoeken
btw misschien een idee om dit ook in de TS te zetten, dat scheelt beginners weer een hoop werk. MM kan echt bijna alles en daarna verzenden naar de Zen is geen enkel probleem.
Edit : een volgend probleem waar ik even tegenaan loopt. Ik heb ook nog een honderden losse mp3's. Ik heb de titel nu afgeleid van de bestandsnaam.
Nu is dat bijna altijd "Artiest - Naam Nummer", wat ik eigenlijk nog mis en dan heb ik volgens mij alle mp3's getagged. Is een manier om te zeggen, pak de titel of bestandsnaam en plak alles voor het streepje in titel en alles na het streepje in titel.
Kan dat misschien ook met Media Monkey of een ander pakket?
Ortep : ik ben het met je eens, nu ik ondertussen wat meer weet van tags, dat het heel handig is. Misschien zelfs beter dan bestandsnamen. Maar ik heb ook een nadeel ontdekt wat je in het bestandsnamen tijdperk niet had.
Mappen, nu werkt alles met albums, genre's artiesten etc. Ik heb nu bv de beste nummers van Underworld bij elkaar gezet in 1 map en juist getagged. Dat zijn 3 albums met elk 2 nummers. Nu moet ik dus eerst 2 tracks van album 1 afspelen, dan begint hij overnieuw en moet ik stoppen en via het menu naar album 2 voor de volgende 2 nummers, zelfde voor album 3.
Nu heb ik nog een map met 500 div nummers van verschillende artiesten. Ik durf er niet aan te denken hoe dat straks uitpakt. Vroeger gooide ik gewoon alles in een mapje en zei, speel alles in deze map maar af.
[ Voor 113% gewijzigd door ErikRo op 25-10-2007 00:04 ]
Verwijderd
Wat ik zo stom vind is dat je op je Zen niet op componist kunt zoeken. Bij klassieke muziek is de artiest bijna altijd anders dan de componist. Want mensen als Beethoven, Mozart etc. waren allang overleden voor er enige vorm van audio recording was.
Ik heb dus met mijn geripte muziek netjes de artiest EN de componist ingevoerd, waarbij me de artiest eigenlijk niks kan schelen. Het gaat mij om de componist. No-go in de Zen?
Ik heb dus met mijn geripte muziek netjes de artiest EN de componist ingevoerd, waarbij me de artiest eigenlijk niks kan schelen. Het gaat mij om de componist. No-go in de Zen?
De meeste mensen hebben geen behoefte aan een componist-tag, dus vandaar dat Creative (en zo'n beetje alle andere PMD-fabrikante) deze er niet bijgedaan heeft denk ik.
Ctrl-F - Queen. Maar dan krijg je inderdaad wel dingen als Queens of the Stoneage (wie dat dan ook mogen zijnOrtep schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:22:
Je kan geen dingen doen als: Laat me alle muziek van Queen zien.
Ctrl-F Summertime?van wie heb ik allemaal het nummer 'Summertime'
Dat doe ik toch nooitWat je ook niet kan is alle Rock vinden die je hebt.
Jij vult in ieder tag-veld natuurlijk braaf "mp3", "ogg" of "wma" in? Niet? Waarom zet je dan wel een stroman op met je A4/A5/A6-vergelijking met papier?En niet op de bergjes A4 A5 en A6 liggen. Maar Uitgaven voor het huis apart van Uitgaven voor de auto.
Daarom gebruik ik dan ook een OS dat het wel aan kanAls je natuurlijk echt terug wilt naar de basis kan je ook Queen - Innuendo - 03 - Headlong.mp3 niet gebruiken. Botweg omdat er OSen zijn waarin je dit soort namen niet kan invoeren.

Daarnaast zeg ik nergens dat ik terug wil naar een of andere basis, ik zeg alleen maar dat ik het niet echt nuttige dingen vindt voor mezelf. Al prop je de volle 4KB (of hoeveel ruimte is er voor zo'n tag gereserveerd?) vol met allerlei dingen waardoor jij het makkelijker vind werken; ga je gang. Sommige programma's dwingen me echter die nutteloze redundant "copy/paste uit de filename"-velden te gaan gebruiken
Ik gebruik bestandsnamen omdat ik zo in 1 oogopslag in vrijwel ieder programma dat ik gebruik kan zien waar het over gaat. In de tags staat zo af en toe de grootst mogelijke rotzooi, en ze zijn niet te bekijken met DC++, een FTP-client en andere downloadprogramma's. Ik heb dan een stuk of 90 van mijn eigen CD's al omgezet naar MP3, maar pas sinds ik de Zen heb wordt ik gedwongen wat aan die bende (al waren het maar de tiepfouten / alternatieve spellingen / extra meuk waar mensen/groepen zich mee identificeren) in de tags te doen, en zorg ik dat EAC/Lame wat nuttige dingen in de juiste velden propt.
Het is natuurlijk absoluut niet verboden om juiste info in tags te zetten, maar Explorer + Winamp doen hun werk en doen het goed. Ik heb het nooit _echt_ geprobeerd (ook de behoefte niet toe gevoeld of nodig gehad), maar dat wat wel geprobeerd had was altijd zo brak als wat (liep vast, vond maar de helft, een random nog beroerder dan die van Winamp, crashte, etc), wat gecombineerd met een heleboel MP3s die wel een fatsoenlijke filename hadden maar zeer inconsistent gevuld waren met tags gaf me niet echt veel zin er mee door te gaan.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik denk dat je het grote voordeel van Tags nog mist. Ctrl-F werkt wel op filenamen. Maar wel uitsluitend in de directory waarin je zit 'omlaag'. En je kan niet zoeken op 'eigenschappen' Dus zoeken op Audioboek, Jazz, Blues, R&B, Hip Hop, Tempo Lager dan 140 bpm. Nog nooit beluisterd, meer dan 10 keer beluisterd, alle muziek uit 2003. En natuurlijk alle combinaties er van. Dan moet je filenamen gaan maken die er zo uitzien:Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:55:
[...]
Ctrl-F - Queen. Maar dan krijg je inderdaad wel dingen als Queens of the Stoneage (wie dat dan ook mogen zijn) en zo.
<artiest> <album> <titel> <tracknummer> <soort> <tempo> <jaartal> <componist> .MP3 En voor je het weet zit je over de maximale lengte heen. Bovendien zoekt het niet echt makkelijk. Iedere normale player kent tags en kan daar op zoeken sorteren en vaak ook combineren. En het zal me verder een zorg zijn waar het op mijn systeem staat. Op het moment dat ik iets wil weten laat hij het me onmiddelijk zien.
Het invullen van Tags is doodsimpel. Daar gebruik je Tag&Rename voor of Media Monkey, met die laatste speel ik ook af. Die herkennen de CD's vaak zelf al en halen de info van Amazon op. Je kan er honderden in een half uurtje doen. Ik heb meer dan 80 gig aan geluidsbestanden, en die zijn allemaal op de juiste manier getagd. Totaal over de 20-duizend files. Dat was weinig moeite om te doen. Gewoon gelijk goed doen zodra je ze maakt of krijgt.
En vergeet niet Tags zijn niet alleen voor MP3. Je kan ook pictures taggen en video's ook en ook Doc files kennen het. Nogmaals, je komt een heel eind met filenames maar het blijft een 'plat' systeem. Het is geen database maar een lijstje
De explorer van Windows kent ze trouwens ook. Heb je ooit wel eens bij een mp3 file met rechter muisknop, properties en dan Summary geklikt? Dan zie je een hele lijst met tags staan. En als je in een directory met MP3's staat moet je voor de grap eens met je rechtermuisknop boven op de kolommen klikken. Dan kan je zien welke kolomen je kan laten zien of weghalen. En raad eens...alle Tags staan er tussen
Ik denk dat jij niet doorhebt dat ik dat helemaal niet misOrtep schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:53:
Ik denk dat je het grote voordeel van Tags nog mist.
Dingen als genre zijn zo onbetrouwbaar als de pest trouwens. Stop een redelijk bekende cd in je drive en vraag aan een online CD database welke CD hij denkt dat het is. Krijg je 30 antwoorden, die alle dertig de goede artiest en titel noemen, en minstens 10 verschillende genres.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Wat moet je ervoor hebben?F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:51:
Ik mis mijn oude Zen V Plus.![]()
En dan kan je helemaal zelf een keer klikken en het staat precies zoals jij denkt dat het moet zijn. En BINGO weer 20 nummers van goede tags voorzienPaul Nieuwkamp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:13:
[...]
Krijg je 30 antwoorden, die alle dertig de goede artiest en titel noemen, en minstens 10 verschillende genres.
Maar inmiddels zijn we wel heel erg off topic bezig
Ik zou nog even mijn instellingen posten die ik heb gebruikt om altijd werkende video bestanden te krijgen op mijn Zen.
Ik ga uit van muziek videos met goed geluid, die wil ik zo mooi mogelijk hebben qua beeld en geluid vandaar mijn hogere bitrate voor audio (192kps) en 44.000khz.
Als je tv series als video gebruikt kun je inderdaad naar 22.000khz en 128kps of lager gaan.
Daarna kun je de video's gewoon met verkenner naar je Zen slepen.
Iedereen die ik de clips heb laten zien op de Zen is verbaasd over de goede kwaliteit.
Ik deed video 50 clips in pak em beet 1.5 uur op een P4 - 3ghz.
Klik op de foto voor een scherpe full screen
Ik ga uit van muziek videos met goed geluid, die wil ik zo mooi mogelijk hebben qua beeld en geluid vandaar mijn hogere bitrate voor audio (192kps) en 44.000khz.
Als je tv series als video gebruikt kun je inderdaad naar 22.000khz en 128kps of lager gaan.
Daarna kun je de video's gewoon met verkenner naar je Zen slepen.
Iedereen die ik de clips heb laten zien op de Zen is verbaasd over de goede kwaliteit.
Ik deed video 50 clips in pak em beet 1.5 uur op een P4 - 3ghz.
Klik op de foto voor een scherpe full screen

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 25-10-2007 23:10 ]
Ik wist dat de chip van de Zen in staat is ogg en h264 baseline af te spelen. Alleen zeggen de Creative specs daar niets over, dus nieuwsgierig en hoopvol geworden. Toch even 2 bestanden gecreëerd. Helaas, hij geeft een foutmelding met inlezen, dat dat formaat niet wordt ondersteund. Misschien kan de Zen ze wel afspelen als je ze maar op de Zen weet te krijgen. Maar voor alsnog houdt de overzet software het nog tegen, ook via kopieren via verkenner, want dan kom je nog langs die creative software.
Maar wie weet, met wat geluk voegen ze dat in de toekomst alsnog toe. H264 zou geen kwaad kunnen. Echter ik zou er niet teveel op hopen
Ik heb trouwens net gelezen dat h264 behoorlijk wat cpu en memory vraagt, dus misschien is dat de reden voor het weglaten, anders raakt je accu te snel leeg en krijg je boze klanten.
Verdere ervaringen, ik heb gemerkt dat heel veel best wel handig in elkaar zit, helaas ook een nadeel gevonden. Ik wissel nog al eens tussen mp3, radio en video afspelen.
Als ik een bookmark aanmaak voor mn mp3 (sommige zijn namelijk vrij lang) en later weer verder ga, speelt hij verder niets in die map meer af, hij stopt na die ene mp3. Dat is wel jammer.
Alsof ik steeds per mp3 moet afspelen.
Maar wie weet, met wat geluk voegen ze dat in de toekomst alsnog toe. H264 zou geen kwaad kunnen. Echter ik zou er niet teveel op hopen
Ik heb trouwens net gelezen dat h264 behoorlijk wat cpu en memory vraagt, dus misschien is dat de reden voor het weglaten, anders raakt je accu te snel leeg en krijg je boze klanten.
Verdere ervaringen, ik heb gemerkt dat heel veel best wel handig in elkaar zit, helaas ook een nadeel gevonden. Ik wissel nog al eens tussen mp3, radio en video afspelen.
Als ik een bookmark aanmaak voor mn mp3 (sommige zijn namelijk vrij lang) en later weer verder ga, speelt hij verder niets in die map meer af, hij stopt na die ene mp3. Dat is wel jammer.
Alsof ik steeds per mp3 moet afspelen.
[ Voor 50% gewijzigd door ErikRo op 26-10-2007 21:17 ]
Dat klinkt als een bugje. Misschien eens mailen naar Creative?
Das mooi
Mijn volgende project wordt het uitzoeken van de gunstigst mogelijk codec en settings om een zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen tegen een zo gunstig mogelijk bestandsgrootte incl laag stroomverbruik. En de voortekenen zijn gunstig
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 27-10-2007 01:18 ]
Sowieso zijn batterijtestjes wel leuk ErikRo, ben benieuwd naar je ervaringen
Trouwens even iets anders om rekening mee te houden, afspelen van content stopt zodra je hem in de usb poort plugt bv om hem op te laden.
Je kan dus niet en opladen en tegelijk afspelen, een beetje dom als je het mij vraagt. Kan me voorstellen dat iemand hem mee naar zijn werk neemt om muziek te luisteren en tegelijk bij te tanken. De knoppen reageren gewoon niet meer, hopelijk verandert dat in de toekomst.
Je kan dus niet en opladen en tegelijk afspelen, een beetje dom als je het mij vraagt. Kan me voorstellen dat iemand hem mee naar zijn werk neemt om muziek te luisteren en tegelijk bij te tanken. De knoppen reageren gewoon niet meer, hopelijk verandert dat in de toekomst.
Het lijkt er trouwens op (als ik het ikoontje goed interpreteer) dat hij wel oplaad en afspeelt, mits je pc uit of op stand by staatVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 04:10:
Klopt. Erger ik me ook al aan.
Bij de zen V plus was dit ook. Maar wanneer je hem oplaade met de lader van creative kon je wel tegelijkertijd luisteren. Misschien is dat ook zo bij de ZEN?ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:45:
Trouwens even iets anders om rekening mee te houden, afspelen van content stopt zodra je hem in de usb poort plugt bv om hem op te laden.
Dat zou heel goed kunnen, anders koopt natuurljk niemand een lader van 32 euro 
Aan de andere kant als ik m'n hand op een usb lader van 6 euro zou kunnen leggen kunnen we kijken of het daarmee ook gaat (laden en luisteren).
Aan de andere kant als ik m'n hand op een usb lader van 6 euro zou kunnen leggen kunnen we kijken of het daarmee ook gaat (laden en luisteren).
Je zou met media monkey het genre kunnen misbruiken, ipv klassiek noem je zeVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:03:
Wat ik zo stom vind is dat je op je Zen niet op componist kunt zoeken. Bij klassieke muziek is de artiest bijna altijd anders dan de componist. Want mensen als Beethoven, Mozart etc. waren allang overleden voor er enige vorm van audio recording was.
componist-bach
componist-mozart
Op die manier kun je ze toch als groep benaderen cq afluisteren.
Ik heb dat nu zelf gedaan met div disco classics.
Je kan het eens proberen, maar de zen's hebben allemaal een soort beveiliging dat je ze enkel kan opladen met de creative lader. Je kan dan ook een USB-hub met externe voeding kopen daar kan je zo ook mee laden.ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:41:
Dat zou heel goed kunnen, anders koopt natuurljk niemand een lader van 32 euro
Een gewone stroomnetadapter is natuurlijk wat anders dan een connectie met de pc tot stand brengen (en tegelijkertijd opladen). Ik kan me voorstellen dat je dan met de stroomadapter wel tegelijk af kan spelen en terwijl ie aan de pc hangt niet. Daar heb je ook niet persé de Creative lader voor nodig maar simpelweg een werkende lader. Nu is het inderdaad zo dat er een beveiliging opzit, maar sommige laders zouden het nog wel moeten doen. Kwestie van uitproberen. Vooral laders waarop je de polariteit kunt instellen geef ik wel een kans.
Verwijderd
Bingo!ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:44:
[...]
Je zou met media monkey het genre kunnen misbruiken, ipv klassiek noem je ze
componist-bach
componist-mozart
Op die manier kun je ze toch als groep benaderen cq afluisteren.
Ik heb dat nu zelf gedaan met div disco classics.
Goeie tip. Ik ga morgen eens flink aan het CDs rippen
Tijdens wat surfen op forums ben ik iets interresants tegen gekomen: een programma waarmee je in de firmware van de zen kan bekijken. http://rapidshare.com/files/65157636/zen.rar <----hier kan je het programmatje + de firmware downloaden. In de firmware is al iets gevonden van X-fi. Dus dit kan ook nog iets worden.
Yup, met mijn Motorola lader kan ik inderdaad ook fijn opladen en afspelen tegelijk. Heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd, alleen zit het mini-usb stekkertje tijdens het opladen een beetje in de weg voor de bediening.RoD schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:35:
Een gewone stroomnetadapter is natuurlijk wat anders dan een connectie met de pc tot stand brengen (en tegelijkertijd opladen). Ik kan me voorstellen dat je dan met de stroomadapter wel tegelijk af kan spelen en terwijl ie aan de pc hangt niet. Daar heb je ook niet persé de Creative lader voor nodig maar simpelweg een werkende lader. Nu is het inderdaad zo dat er een beveiliging opzit, maar sommige laders zouden het nog wel moeten doen. Kwestie van uitproberen. Vooral laders waarop je de polariteit kunt instellen geef ik wel een kans.
Heb sinds gister de nieuwe firmware update op mijn speler gezet en sindsdien doet die vreemd. Als de speler uit staat en ik mijn koptelefoon erin en uit haal gaat scherm even aan en het blauwe power lampje en daarna weer uit
Hebben andere mensen dit ook?
Volgens de update info moet het opstarten ook sneller gaan maar ik merk geen verschil.
EDIT: Zit er nu mee te spelen en mijn speler staat binnen 1 sec aan.
Haal speler uit de hold functie direct naar aan en je ziet Zen verschijnen en 'ploep' daarna heb ik direct mijn muziek
Hiervoor zag je eerst Creative verschijnen en dan Zen. Dat deed die ook tot vanochtend vroeg en nu krijg ik alleen nog maar Zen te zien en daarn staat die aan
EDIT2:
Nu aantal uur verder en heb even pauze op men werk en verbaas me nog steeds over de opstart tijd. Lijkt wel als of die de speler niet afsluit zo snel start die op.
Dit is niet geval: blauwe lampje en scherm zijn volledig uit en Zen komt telkens in beeld. Geweldig deze opstart tijd en dat terwijl de speler bijna vol staat.
Volgens de update info moet het opstarten ook sneller gaan maar ik merk geen verschil.
EDIT: Zit er nu mee te spelen en mijn speler staat binnen 1 sec aan.
Haal speler uit de hold functie direct naar aan en je ziet Zen verschijnen en 'ploep' daarna heb ik direct mijn muziek
Hiervoor zag je eerst Creative verschijnen en dan Zen. Dat deed die ook tot vanochtend vroeg en nu krijg ik alleen nog maar Zen te zien en daarn staat die aan
EDIT2:
Nu aantal uur verder en heb even pauze op men werk en verbaas me nog steeds over de opstart tijd. Lijkt wel als of die de speler niet afsluit zo snel start die op.
Dit is niet geval: blauwe lampje en scherm zijn volledig uit en Zen komt telkens in beeld. Geweldig deze opstart tijd en dat terwijl de speler bijna vol staat.
[ Voor 56% gewijzigd door Vassie18 op 01-11-2007 14:07 ]
Zijn de flash problemen intussen ook opgelost? Dat is nog een van de redenen waarom ik twijfel.
Ik heb nog geen geheugen kaartje geprobeerd.
Na uitgebreid testen ben ik wel aantal punten opgestuit sinds de software update:
Opstarten:: Mega snel,tijdens het zen logo begint de muziek al te spelen. Heb alleen idee dat die nu niet goed afsluit. Batterij was gister opgeladen en is nu al stukje leeg heb dus idee dat die hem leeg trekt.
Koptelefoon: als speler uit staat en je de koptelefoon erin doet licht het scherm op en gaat daarna het blauw speel lampje branden.
meerdere mensen die deze ervaring hebben?
Na uitgebreid testen ben ik wel aantal punten opgestuit sinds de software update:
Opstarten:: Mega snel,tijdens het zen logo begint de muziek al te spelen. Heb alleen idee dat die nu niet goed afsluit. Batterij was gister opgeladen en is nu al stukje leeg heb dus idee dat die hem leeg trekt.
Koptelefoon: als speler uit staat en je de koptelefoon erin doet licht het scherm op en gaat daarna het blauw speel lampje branden.
meerdere mensen die deze ervaring hebben?
Met de firmware update gaat de zen in stand-by in plaats van volledig uit als je 'm uitzet, net als met de Zen Vision: M. Als hij een aantal uren niet aan is geweest schakelt hij zich vanzelf volledig uit. De volgende keer dat je 'm dan opstart duurt het bijna net zo lang als hiervoor. Ik vind die stand-by modus een goede toevoeging, en wil daar best een beetje batterijleven voor opgeven.
Sinds de firmware update gaat bij mij ook het scherm eventjes aan en uit zodra ik de koptelefoon eruit haal. Ik vind dit echter niet zo'n probleem, maar het kan verklaard worden door het feit dat de speler niet helemaal uit is.
Sinds de firmware update gaat bij mij ook het scherm eventjes aan en uit zodra ik de koptelefoon eruit haal. Ik vind dit echter niet zo'n probleem, maar het kan verklaard worden door het feit dat de speler niet helemaal uit is.
Ja vind alleen vreemd dat je nergens deze optie kan selecteren in een menu.
Ene kant vind ik het een goede toevoeging maar andere kant maakt mij ook weinig uit die opstarttijd. Batterijduur vind ik belangrijker.
Tevens even de integratie van extra sd geheugen getest voor de mensen hier.
De bestanden worden nog niet toegevoegd aan de overige bestanden, je moet dus echt de sd kaart selecteren
Ene kant vind ik het een goede toevoeging maar andere kant maakt mij ook weinig uit die opstarttijd. Batterijduur vind ik belangrijker.
Tevens even de integratie van extra sd geheugen getest voor de mensen hier.
De bestanden worden nog niet toegevoegd aan de overige bestanden, je moet dus echt de sd kaart selecteren
Zet hem vanochend aan en batterij is nog maar op 3/4. Hiervoor kon ik hem makkelijk een week a 1 1/2 week gebruiken ben bang dat ik dat nu niet meer ga redden.
Hoop dat hier toch een fix voor komt dat je deze optie kan selecteren in het menu
Hoop dat hier toch een fix voor komt dat je deze optie kan selecteren in het menu
Viel me ook al op dat de stroom zo snel gaat dat ik me serieus afvraag of ik wel 20 uur audio en 4 uur video haal. Ik ga altijd uit van 80% omdat je altijd wel een beetje door menu's scrollt enzo. Maar zelfs die 80% lijkt me al kanp als ik zie hoe snel de batterijmeter kleiner wordt of de meter moet stuk zijn.
Met die oude firmware haalde ik zelfs meer als 4uur video kijken. Alleen met deze gaat dat niet meer lukken, hoogstens als ik direct na opladen hem aanzet
Hoe goed zijn de standaard dopjes eigenlijk van de Zen. Ben geen audiofiel, verre van dat. Maar zijn ze OK, of is het aan te raden meteen te upgraden naar een 30 euro model.
Ik zou altijd upgraden. Je hoort altijd goed het verschil tussen de standaarddopjes en degelijke doppen van zo'n 30 euro.
Ik heb zelf de creative in ears en het verschil is echt overduidelijk met de standaard doppen. Zelfs voor een niet audiofiel is dit aan te raden. Zoveel meer plezier van de songs als ze er degelijk doorkomen.
Hebben jullie last van kleine krasjes op de knoppen? Het is bij mij namelijk zo dat op de knoppen meer (kleine) krasjes zijn dan de rest van het scherm.
ID4.1M Honey Yellow
Heb dit ook, als'k de koptelefoon eruit haal (eender welke die hier ligt rond te slingeren) even aan en uit, de backlight en het blauwe lampje opzij.Vassie18 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:26:
Heb sinds gister de nieuwe firmware update op mijn speler gezet en sindsdien doet die vreemd. Als de speler uit staat en ik mijn koptelefoon erin en uit haal gaat scherm even aan en het blauwe power lampje en daarna weer uit
Opstarten gaat bij mij merkelijk sneller, nog paar seconden duurt dit nu.
Feel the fear and do it anyway...
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren ook een Zen (wat een prachtding!), maar ik zit met één vraag: het scherm wordt alleen maar zwart als ik de speler op 'hold' zet. Kan dit ook anders? Ik gebruik de hold functie namelijk nooit, omdat het in mijn jaszak vrijwel onmogelijk is dat er knoppen ingedrukt worden. Maar dit betekent dus wel dat de batterij veel sneller leeg gaat. Kijk ik bij de opties ergens overheen, of zal ik toch met hold moeten leren leven?
Het scherm gaat idd alleen maar uit als hij op hold staat. Je zult ermee moeten leren leven.
Toen ik de speler voor het eerst uit de verzegeld verpakking haalde, zaten de knoppen al vol met kleine krasjes.ReseT schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:42:
Hebben jullie last van kleine krasjes op de knoppen? Het is bij mij namelijk zo dat op de knoppen meer (kleine) krasjes zijn dan de rest van het scherm.
Daarbij had ik snel een kras te pakken op het schermpje, wat voor mij de reden was deze speler meteen weer te verkopen.
Ik haal binnen nu en 5 dagen weer een Zen V, waar ik absoluut geen krasjes op kreeg.
Heb een vraag die mss heel erg simpel kan beantwoord worden maar mss ook niet. Ik heb al op google gezocht, hier gezocht maar geen oplossing gevonden...
Hoe kan ik album-art WEG krijgen van mijn muziek(speler). Er zijn er veel die zeggen met een id3-tagger de cover verwijderen. Heb er al paar geprobeerd maar lukt dus niet bepaald.
Kan dus iemand mij vertellen hoe ik die dingen verwijder?
Hoe kan ik album-art WEG krijgen van mijn muziek(speler). Er zijn er veel die zeggen met een id3-tagger de cover verwijderen. Heb er al paar geprobeerd maar lukt dus niet bepaald.
Staat de album art toevallig als verborgen bestand in de map met mp3's die de album art hebben?
Huh, kan hij wel album-art aan?
Mij vraag is dan eerder hoe krijg je het erop 
@ hieronder: Welke plaatjes?
$foldernaam.jpg of album.jpg iig niet

@ hieronder: Welke plaatjes?
$foldernaam.jpg of album.jpg iig niet
[ Voor 31% gewijzigd door Paul op 09-11-2007 09:37 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je plaatjes worden aautmatisch bij het uploaden in je foto map geplaatst.
Ik heb ze daar verwijderd en gewoon bijd e muziek los geplaatst via windows.
Maar bij beide opties pakt die gewoon de album art. Vreemde alleen is de ene pakt die wel en de andere niet.
Waar dit precies in ziet weet niet. Heb al geprobeerd om titels zelfde te maken als de map en als het album maar hier pakt die hem niet op.
Soms geeft het plaatje ook niet weer en even later wel. Als of die hem moet zoeken.
Ik vind het verder niet echt een interessante functie dus ben niet verder gegaan als dit
Ik heb ze daar verwijderd en gewoon bijd e muziek los geplaatst via windows.
Maar bij beide opties pakt die gewoon de album art. Vreemde alleen is de ene pakt die wel en de andere niet.
Waar dit precies in ziet weet niet. Heb al geprobeerd om titels zelfde te maken als de map en als het album maar hier pakt die hem niet op.
Soms geeft het plaatje ook niet weer en even later wel. Als of die hem moet zoeken.
Ik vind het verder niet echt een interessante functie dus ben niet verder gegaan als dit
Nee, staat er niet in als verborgen bestand. Niet op de speler en ook niet in de map op mijn harde schijf.RoD schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:26:
Staat de album art toevallig als verborgen bestand in de map met mp3's die de album art hebben?
Komt omdat de album art aan het liedje vastzit met de ID3-tag denk ik, heb al programma's gevonden om dat toe te voegen maar niet om te verwijderen. Die functie interesseert blijkbaar niemand die zo'n programma maakt/gebruikt.Vassie18 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:54:
Je plaatjes worden autmatisch bij het uploaden in je foto map geplaatst.
Ik heb ze daar verwijderd en gewoon bij de muziek los geplaatst via windows.
De functie zelf vind'k ook niet interessant, daarom juist dat ik die album-art kwijt wil.
Probeer het programma eens van de onderstaande link. Op de pagina staat bij de lijst dat het gaat dus... maar eens proberen.Piedojng schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:18:
Heb een vraag die mss heel erg simpel kan beantwoord worden maar mss ook niet. Ik heb al op google gezocht, hier gezocht maar geen oplossing gevonden...
http://www.majorgeeks.com/Zortam_Mp3_Media_Studio_d5268.html
Dit lukte dus ook niethumolezer schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:45:
[...]
Probeer het programma eens van de onderstaande link. Op de pagina staat bij de lijst dat het gaat dus... maar eens proberen.
http://www.majorgeeks.com/Zortam_Mp3_Media_Studio_d5268.html
Heb het ondertussen opgelost...
http://windowshelp.micros...b139-e2f38a1d7dcc&m=1&p=1
Op die manier heb ik het kunnen wegkrijgen van de liedjes. Maar de afbeelding op de map was dan nog altijd niet weg... nieuwe map maken alles knippen en plakken en weg album-art
Ik heb een probleem met mijn 2 weken oude Zen 4GB 
hij wilt helemaal niet meer opstarten, reset werkt niet, en ook niet als ik via de "boot-play" combinatie de boel wil formateren.
enige dat die nu nog doet is knipperen als ik em op de USB poort van me computer aansluit.
heeft iemand hier ervaring mee?
hij wilt helemaal niet meer opstarten, reset werkt niet, en ook niet als ik via de "boot-play" combinatie de boel wil formateren.
enige dat die nu nog doet is knipperen als ik em op de USB poort van me computer aansluit.
heeft iemand hier ervaring mee?
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }
Ik heb juist hetzelfde gehad met mn zen v plus 8GB. Nadat ik hem had uitegezet ging ie nooit meer aan alleen knipperde de lichtjes nog als ik hem aansloot op de pc. Je kan eens proberen om hem de ganse nacht aan de USB-hub te laten hangen. Dit werkte bij mij de eerste keer maar de tweede keer bleef ie dood. Ik heb 'em toen maar binnengebracht en nu krijg ik een ZEN.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast