Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

humolezer schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:24:
Ik heb juist hetzelfde gehad met mn zen v plus 8GB. Nadat ik hem had uitegezet ging ie nooit meer aan alleen knipperde de lichtjes nog als ik hem aansloot op de pc. Je kan eens proberen om hem de ganse nacht aan de USB-hub te laten hangen. Dit werkte bij mij de eerste keer maar de tweede keer bleef ie dood. Ik heb 'em toen maar binnengebracht en nu krijg ik een ZEN.
Heb gisteren een emailtje gestuurd naar Azerty, wellicht hebben die de oplossing.

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Gisteren m'n zen binnen gekregen, moet zeggen dat ze daar bij creative wel snel zijn met nieuwe firmwares :D

Ik heb met super, een video geconverteerd al de instellingen die in de ts staan heb ik nattuurlijk over genomen.
Nou werkt een video wel (The bourne ultimatum) en de andere niet (saving private ryan). Hij zegt namelijk dat hij de bit snelheid niet aankan terwijl hij toch echt dat ding heeft afgespeeld (10 seconden ik wou namelijk testen of hij het deed), Iemand die weet wat het kan zijn?

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
lasharor schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:30:
Gisteren m'n zen binnen gekregen, moet zeggen dat ze daar bij creative wel snel zijn met nieuwe firmwares :D

Ik heb met super, een video geconverteerd al de instellingen die in de ts staan heb ik nattuurlijk over genomen.
Nou werkt een video wel (The bourne ultimatum) en de andere niet (saving private ryan). Hij zegt namelijk dat hij de bit snelheid niet aankan terwijl hij toch echt dat ding heeft afgespeeld (10 seconden ik wou namelijk testen of hij het deed), Iemand die weet wat het kan zijn?
Heb het ook gehad, wel met een ander programma dan Super. Gewoon nog een keer gedaan en de uiteindelijke bitrate een beetje verlaagd, probleem was opgelost :) Kan je eventueel ook eens proberen?

Feel the fear and do it anyway...

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Het vreemde is dat ik nadat ik de firmware heb geupdate ik de film wel kan afspelen, ga ik zoeken (vooruitspoelen) dan geeft hij weer de zelfde foutmelding

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Er is vandaag trouwens een nieuwe firmware uitgekomen, geen schokkende wijzigingen sneller aanspreken van SD kaart en de batterij meter zou nu een betere waarde aangeven na laden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• lasharor

lasharor

7 december 2004

De vraag is dan waar de andere firmware versie's zijn? ik upgrade nu opeens van 10_nogwat E naar 11_nogwat, ik heb die tig firmwares die daar tussen zitten niet gezien -_-'

• ErikRo
Oh ik heb ze allemaal gezien en geinstalleerd hoor, keek je wel goed?

grapje, dat zijn interne nummers voor het bedrijf, pas als een build goed uitgetest is, wordt hij uitgebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 15-11-2007 19:43 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• lasharor

lasharor

7 december 2004

hmm, net effe een video vanaf geheugenkaart bekeken, moet zeggen dat hij nu juist meer stotterd...

Terwijl het met de vorige keer messchien 1x per half uur gebeurde heb ik nu al 3x in 20 minuten gestotter gezien :P

• ErikRo
lasharor schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:48:
hmm, net effe een video vanaf geheugenkaart bekeken, moet zeggen dat hij nu juist meer stotterd...

Terwijl het met de vorige keer messchien 1x per half uur gebeurde heb ik nu al 3x in 20 minuten gestotter gezien :P
Niet lullig bedoeld, maar kan het niet zijn dat je gewoon een te langzame SD kaart hebt. Ik weet dat je snelle modellen hebt en goedkope die dan vaak erg traag zijn. Als de kaart niet sneller aanlevert kan de zen ook niet sneller spelen.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Nee, Ten eerste vind ik het dan vreemd dat hij het eerst wel gewoon deed, en als ik het met een ander kaartje probeer krijg ik het zelfde effect.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Is het misschien een langzame kaart in combinatie met files die een hoge bitrate bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Weet iemand of dit apparaatje door het SD-slot ook kan dienen als zogenaamde 'imagetank' voor het overzetten van foto's vanáf het SD-kaartje naar het geheugen van de speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
Cyclonist schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:36:
Weet iemand of dit apparaatje door het SD-slot ook kan dienen als zogenaamde 'imagetank' voor het overzetten van foto's vanáf het SD-kaartje naar het geheugen van de speler?
Volgens mij kan je niet kopieren van de kaart, mss dat het mettertijd door een andere firmware wel zal kunnen maar nu niet denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
je hoeft niet denken het is gewoon niet mogelijk momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik ben aan het twijfelen tussen twee spelers, deze creative zen (4gb) of een zen v van 4gb. Nu zie ik dat ze allebei op de site van gnomad staan en ze staan er allebei als werkend. Heeft er iemand ervaring met een van deze twee spelers onder linux (met gnomad ofzo) ?

Ik durf de speler niet te kopen zolang ik niet 100% zeker ben dat hij volledig onder linux gaat werken, ik heb helaas gewoon géén beschikking over windows, dus mijn grootste eis voor een mp3 speler is dat hij werkt onder linux.

Moesten ze beiden werken, welke zouden jullie dan aanraden ? Het prijsverschil tussen deze zen en de oudere zen v is maar zo'n 10€ in de lokale winkel. De oudere spreekt me meer aan op zich omdat hij me bestendiger lijkt tegen geweld/schokken/een val. Deze nieuwe ziet er wel erg kwetsbaar uit. Niet dat ik van plan ben hem ruw te gebruiken, maar ik zou er mee gaan hardlopen, dus hij moet wel een beetje kunnen verdragen. Ze zijn allebei flash, dus dat zou geen probleem mogen zijn :).

De nieuwere is wel qua features en scherm een pak beter, moeilijk :P .

[ Voor 3% gewijzigd door DeadLock op 21-11-2007 11:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17
Iemand op Epizenter heeft ontdekt dat Creative op de Singaporeze site een 32GB versie van de ZEN heeft gelekt:
http://sg.creative.com/pr...ategory=214&product=16999

Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_files/public/1195670677_296_FT0_clipboard13.jpg

Erg interessant, maar zal de prijs niet een beetje te hoog worden? :>

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk. Laatst was er ook al zoiets bij Sandisk gelekt. Ziet er dus wel naar uit dat ze eraan zitten te komen. De prijzen op die site zullen trouwens wel de adviesprijzen zijn.

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 00:57
Ze hebben het ondertusen al verwijderd. Dus het kan evengoed gaan om een vergissing...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
humolezer schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:34:
Ze hebben het ondertusen al verwijderd. Dus het kan evengoed gaan om een vergissing...
Bij Sandisk hebben ze het ook verwijderd. Iets te toevallig imo. Bovendien is het natuurlijk logisch dat er 32GB spelers gaan komen, de vraag is alleen wanneer.

• Woembah
RoD schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:43:
De prijzen op die site zullen trouwens wel de adviesprijzen zijn.
Die prijzen zijn in Singapore Dollar, en 1 SG$ is ongeveer €0,50. De prijzen zijn dus lang niet slecht :)

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Ben volgende week jarig, en na beetje kijken naar de nieuwe apple ipod nano v3 en de creative zen word het dan toch de zen, door sd slot etc, uiterlijk.
Ik moet nog wel wat beschermends erbij hebben. Ik heb de clear case gezien, maar dat vind ik maar lomp, zoals al eerder gezegd: waarom iets beschermen tegen een val met harde kunstof behuizing ?
Ik zat te kijken naar de 3 silicone pack, Maar zijn deze kwalitatief goed ? En de leather case, maakt dit de speler veel groter? Past hij dan nog steeds mooi in je zak ?

Alvast bedankt

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Nou, vandaag dus me Silicone skin met cable managment, en screen protector binnen gekregen.

Aanbrengen van de screenprotector gaat makkelijk en snel (maar door lomp gedrag van me zelf heb ik een hoekje beschadigd waardoor dat dus niet goed afsluit), in een verpakking zitten 3 screenprotectoren. Een aanrader dus.

Nou die silicone skin is aardig, speler gaat er gemakkelijk in en blijft er ook goed inzitten, maar het "cable Managment" vind ik een beetje vreemd uitgewerkt. Er zit namelijk een plastic schijf op de achterkant van de siliconeskin, en eentje op een extra stuk van dat silicone wat de hele achterzijde van je speler bedekt, die moet je vasklikken aan elkaar en daaromheen moet je de kabel van je oordopjes rollen. Niet echt handig dus.
Verder word je speler er wel dikker op, maar niet echt zoveel dat je er last van zou kunnen hebben, als je imo een dunne speler wilt hebben kun je beter voor de ipod nano/Meizu m6 sl

Dit grapje heeft me btw 20 euro bij informatique gekost.

Ik ben ook enorm te spreken over de speler, filmpjes zien er goed uit, muziek speelt goed af (Creative Ep 630), alleen is het jammer dat je Itunes Vodcasts moet conventeren voordat je ze op je speler kan afspelen.

Verwijderd

Woembah schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:22:
[...]

Die prijzen zijn in Singapore Dollar, en 1 SG$ is ongeveer €0,50. De prijzen zijn dus lang niet slecht :)
Tussenhandel, tussenhandel en BTW doen een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb de pics in de TS even aangepast. Waren nogal wat linkjes dood. Wat me daarbij opviel is dat de screenprotector voor de Zen verdwenen is.. op alle site.. lijkt het wel. Heb em er dus ook maar uit de accessoireslijst gehaald.
Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

ik heb vorige week nog een pakje besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Vreemd, ik heb zelf zo'n setje protectors en ze doen het prima. Misschien wllen ze de instructies wat duidelijker maken voordat ze die weer te koop doen, het heeft bij mij namelijk een hele tijd geduurd voordat ik 'm er fatsoenlijk opkreeg, omdat alle instructies op een labeltje aan het protectortje zelf zijn geplakt zeg maar. De screen protector voor de Zen Vision: M staat er nog wel op, en die is in principe het zelfde (scherm van de zen en de ZVM zijn even groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Nog een vraagje, Goedkoopste adresje voor 4gb sdhc kaartje ? , goedkoopste wat ik nu ong heb gezien is rond de 35 euro incl verz kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
6pack15 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:31:
Nog een vraagje, Goedkoopste adresje voor 4gb sdhc kaartje ? , goedkoopste wat ik nu ong heb gezien is rond de 35 euro incl verz kosten
Voor dat soort dingen hebben we Pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
RoD schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:41:
[...]

Voor dat soort dingen hebben we Pricewatch :)
jup, waar de mooie aanbiedingen niet altijd tussen staan. Voor mij microsd 2gb kaartje was ik op een site die er niet tusse stond nog wel wat euros goedkoper uit. Daarom vroeg ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Iemand die mij kan helpen met de album art? Ik heb ze gewoon in de Id3 tags gezet, maar mijn zen herkent ze niet, terwijl ik andere albums wel gewoon kan voorzien van art (op de zelfde manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een weekje ook een creative zen en hij bevalt prima op een klein dingetje na:

Als ik een filmpje ga kijken en ik spoel hem door.. of zet hem op pauze en ga bijv. even muziel luisteren loopt het geluid daarna niet meer synchroom met de film. filmpje werkt op de computer wel gewoon goed. De nieuwste firmwire heb ik ook al geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing??

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:14:
Ik heb sinds een weekje ook een creative zen en hij bevalt prima op een klein dingetje na:

Als ik een filmpje ga kijken en ik spoel hem door.. of zet hem op pauze en ga bijv. even muziel luisteren loopt het geluid daarna niet meer synchroom met de film. filmpje werkt op de computer wel gewoon goed. De nieuwste firmwire heb ik ook al geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing??

alvast bedankt..
Heb het ook al paar keer gehad, bij mij helpt het om dan gewoon een paar seconden terug te spoelen :P dan loopt alles terug netjes samen. Je kan dit mss ook eens uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Mooi apparaat maar de mijne is na nog geen maand al kapot gegaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En wat draagt die opmerking bij? Wat wil je daarmee zeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mangofruit schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:39:
Mooi apparaat maar de mijne is na nog geen maand al kapot gegaan }:O
Kapot, waardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
Wist ik het maar! Maar in de review van Tweakers was dat ding ook al kapot bij aanlevering. Bij was ie van het ene moment op het andere (2uur niet gebruikt) dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Hi

ik ben zelf ook op zoek naar een MP3 speler met groot geheugen (8GB, bij voorkeur uit te breiden) en een goede accuduur. Halen jullie de 25 uur van de Zen?

Ik twijfel tussen de Zen, de sansa View, de sony a818 en de Samsung YP-T10JC (8 GB).

Aangezien ik redelijk bleu ben met mp3 spelers aan jullie de vraag welke ik zou moeten nemen (en waarom natuurlijk!)

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mangofruit schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:22:
Wist ik het maar! Maar in de review van Tweakers was dat ding ook al kapot bij aanlevering. Bij was ie van het ene moment op het andere (2uur niet gebruikt) dood.
Gewoon garantie, no problem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Batsu schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:41:
Hi

ik ben zelf ook op zoek naar een MP3 speler met groot geheugen (8GB, bij voorkeur uit te breiden) en een goede accuduur. Halen jullie de 25 uur van de Zen?

Ik twijfel tussen de Zen, de sansa View, de sony a818 en de Samsung YP-T10JC (8 GB).

Aangezien ik redelijk bleu ben met mp3 spelers aan jullie de vraag welke ik zou moeten nemen (en waarom natuurlijk!)

alvast bedankt!!
Moet je zelf weten en al helemaal geen topic voor kapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
master007 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:53:
[...]

Moet je zelf weten en al helemaal geen topic voor kapen.
hartstikke bedankt...NOT!
zeg dan niets, ik stel normale vragen in een FORUM!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:23:
[...]

Gewoon garantie, no problem toch?
Daar heb je gelijk in. Kost me in ieder geval toch al €6.20 aan verzendkosten, maar imo zou er bijna niets kapot moeten kunnen bij de Zen. Alles electronica en flashgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Batsu schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:15:
[...]

hartstikke bedankt...NOT!
zeg dan niets, ik stel normale vragen in een FORUM!!
Hij heeft wel gelijk: niemand kan voor jou bepalen welke jij het liefst zou hebben. Beide spelers zullen hun eigen voor- en nadelen hebben en welke dat zijn kan je achterhalen door een review te lezen van beide spelers. Dan kan je zelf afwegen en de keuze maken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Cyphax schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:41:
[...]

Hij heeft wel gelijk: niemand kan voor jou bepalen welke jij het liefst zou hebben. Beide spelers zullen hun eigen voor- en nadelen hebben en welke dat zijn kan je achterhalen door een review te lezen van beide spelers. Dan kan je zelf afwegen en de keuze maken. :)
prima, ik had gehoopt dat iemand voor dezelfde keuze had getsaan.

dan mijn vragen over de zen:
Halen jullie de 25 uur van de Zen, is het menu logisch en heeft het aanspreken van een SDkaart een nadeleige invloed op de batterijtijd?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
het menu kan je naar eigen wens indelen en is erg overichtelijk. De 25 uur haal je makkelijk als je hem standaard uit de verpakking haalt. na de fimrware update maakt niet uit welke gebruikt die slaapstaand en gaat die niet echt uit. ik haal nu de 25uur niet meer.

Verder een goede speler

[ Voor 5% gewijzigd door Vassie18 op 27-11-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Vassie18 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:49:
het menu kan je naar eigen wens indelen en is erg overichtelijk. De 25 uur haal je makkelijk als je hem standaard uit de verpakking haalt. na de fimrware update maakt niet uit welke gebruikt die slaapstaand en gaat die niet echt uit. ik haal nu de 25uur niet meer.

Verder een goede speler
Hoe lang speelt ie dan af?20/ 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Batsu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:07:
[...]

Hoe lang speelt ie dan af?20/ 15?
Het lijkt me niet erg relevant wat één iemand haalt qua afspeeltijd. Het is normaal dat er variatie in zit, ook doordat iedereen weer de speler anders gebruikt wat invloed heeft op de batterijtijd.
Begin je eerst eens in te lezen over de speler (reviews).

Het is verder logisch dat je niet de opgegeven tijdsduur haalt. DIe is zoals gewoonlijk alleen te halen onder ideale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Als je de speler aanzet kan je de 25uur wel halen maar zoals ik hem gebruik niet. ik ga s'ochtends naar men werk en dan speelt die ong. 30 a 45min en daarna s'avonds weer naar huis. maar in de tussen tijd blijft wel 5 standby staan zowel s'ochtends als s'avonds.

Dit vind ik nog steeds volkomen onzin want mij maakt het niet uit dat die er 15sec over doet om op te starten.

Zou liefste ook een optie in het menu kunnen terug vinden om deze optie in/uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
Vassie18 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:13:
Als je de speler aanzet kan je de 25uur wel halen maar zoals ik hem gebruik niet. ik ga s'ochtends naar men werk en dan speelt die ong. 30 a 45min en daarna s'avonds weer naar huis. maar in de tussen tijd blijft wel 5 standby staan zowel s'ochtends als s'avonds.

Dit vind ik nog steeds volkomen onzin want mij maakt het niet uit dat die er 15sec over doet om op te starten.

Zou liefste ook een optie in het menu kunnen terug vinden om deze optie in/uit te schakelen.
Vind het ook wel niet echt een voordeel van de nieuwere firmwares :? Zoals je zegt zou een optie om er al dan niet voor te kiezen wel handig zijn. Want 10 a 15 seconden is nog altijd niet heel lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aan de andere kant... Je kunt heel gemakkelijk de speler even elke dag aan de lader gooien, lijkt mij. Dus zo'n probleem hoeft het imo niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 00:57
Vandaag weer nieuwe firmware uitgekomen. versie 1.12.01
Niet erg veel speciaals bijgekomen.

Added Features or Enhancements:

* Improves your player's playback time for AAC (.m4a) and WMA (.wma) files.
* Improves player stability for continuous playback over a long period of time.

http://be-nl.europe.creat...&OS=10&select=0&x=14&y=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Geen verbeteringen voor de SD kaart. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Piedojng schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:19:
[...]

Vind het ook wel niet echt een voordeel van de nieuwere firmwares :? Zoals je zegt zou een optie om er al dan niet voor te kiezen wel handig zijn. Want 10 a 15 seconden is nog altijd niet heel lang :)
in die tijd doe ik mijn oordopjes in dus ja geef mij maar langere levensduur
RoD schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:06:
Aan de andere kant... Je kunt heel gemakkelijk de speler even elke dag aan de lader gooien, lijkt mij. Dus zo'n probleem hoeft het imo niet te zijn.
Dat vind ik dus wel een probleem. Mijn speler hiervoor een Samsung T8 kon makkelijk een maand mee en dan bedoel ik min. 5x per week 1 1/2 uur spelen.

geef maar een optie in het menu en dan mag jij deze functie aanzetten en zet ik hem lekker uit. Dan is iedereen blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Dus jullie raden mij aan om als ik mijn ZEN heb de firmware niet te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Voorlopig heb ik nog geen voordelen ontdekt.
Ik zal vanmiddag in ieder geval de nieuwste erop zetten omdat die toch niet slechter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Volgens mij gaat met de nieuwe firmware het weer goed met de stroom, die van mij ging ook snller leeg leek het wel en na de upgrade niet meer.

alleen heb je nog wel die standby stand die stroom verbruikt aar ik ben tevreden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
ja maar voor dat die snel leeg liep was er 1 1/2 week geleden alweer een update. Dus dat was al voor groot gedeelte verholpen. Dit is inmiddels als goed is de 3de of 4de update alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Batsu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:31:
Dus jullie raden mij aan om als ik mijn ZEN heb de firmware niet te upgraden?
Ach, het kan waarschijnlijk geen kwaad, ik zie dus geen reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
master007 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:22:
[...]

Ach, het kan waarschijnlijk geen kwaad, ik zie dus geen reden om het niet te doen.
oke, dank!!

• Batsu
Ben benieuwd of mijn ZEN in mijn brievenbus ligt...of dat ie is afgegeven bij de buren!

• Batsu
hij is er!
chillllllll
na de software geinstalleerd te hebben (traaag)
update doen en firmware updaten!

ben benieuwd!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk, maar post liever als je een (mini-)reviewtje hebt oid, dan hebben wij er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Aahhhh, khad de zen besteld +screen protector+silicon 3pack.
Eerst was de silicon pack niet op voorraad, dus kreeg ik alleen de zen en screenprotector.
Dus ik het pakje openmaken, jeuj, screenprotector. Jeuj, ....samsung camera :/ .
Dus maar weer retour gezonden :( . Volgende dag krijg ik me silicon pack binnen.
Dus nu heb ik alless. behalve me zen zelf ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cnet Confirms 2GB and 32GB ZEN Models Coming

Cnet has just confirmed that a 32GB, as well as a 2GB model will be officially released by Creative. We'll have to wait a little while for them though. According to Cnet, it won't arrive until after the first quarter of 2008.
Nou, nu geloof ik het wel :) Hopelijk volgt de concurrentie. Ik zit echt te wachten op 32GB spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
En dit vond ik nog in de newspost op Dapreview:
What makes this even sweeter is that SDHC slot. Right now, files on the SD card don't integrate into your main library, but I hear Creative is working on a firmware upgrade to solve this.
Zou mooi zijn. Straks kun je dus een speler met 64GB flashgeheugen krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
ErikRo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:09:
Ik zou nog even mijn instellingen posten die ik heb gebruikt om altijd werkende video bestanden te krijgen op mijn Zen.

Ik ga uit van muziek videos met goed geluid, die wil ik zo mooi mogelijk hebben qua beeld en geluid vandaar mijn hogere bitrate voor audio (192kps) en 44.000khz.

Als je tv series als video gebruikt kun je inderdaad naar 22.000khz en 128kps of lager gaan.

Daarna kun je de video's gewoon met verkenner naar je Zen slepen.

Iedereen die ik de clips heb laten zien op de Zen is verbaasd over de goede kwaliteit.

Ik deed video 50 clips in pak em beet 1.5 uur op een P4 - 3ghz.

Klik op de foto voor een scherpe full screen

[afbeelding]
Vraagje, Waar download jij muziekclips ? Ik wil namelijk ook wat leuke clips erop zetten. Films duurt me veels te lang om steeds weer te doen

Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door 6pack15 op 01-12-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk op het internet.

Verder lijkt het me niet dat de modjes hier blij mee zullen zijn als je zulke vragen stelt, dus laten we het maar bij de speler zelf houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
ohke, snap het :P. Is volgens mij niet illegaal, mja, khou me mond :X ;)
Nog wel een vraagje. Als ik er een film opzet (na converteren met de instellingen van super die hier ergens staan) Is het dan normaal dat het beeld word uitgerekt ? Ik wil eigenlijk gewoon met balkjes boven en onder, zodat het breedbeeld is zeg maar. Kan dat?

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja dat kan. De aspect ratio van het scherm moet overeenkomen met de aspect ratio van de video. Het scherm is 320x240 pixels, dus als je een video naar die resolutie omzet zou je geen balken meer moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Iemand al gemerkt dat de speler vreemd begint te flikkeren nadat die 2 uur ofzo heeft uitgestaan? dit duurt maar 1 a 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
RoD schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:37:
Ja dat kan. De aspect ratio van het scherm moet overeenkomen met de aspect ratio van de video. Het scherm is 320x240 pixels, dus als je een video naar die resolutie omzet zou je geen balken meer moeten krijgen.
jah, dat zeg ik net :P. Ik wil juist WEL van die balken. zodat de film in een normale verhouding word afgespeeld. Nu word het hele scherm benut (ook mooi) alleen is het dan een beetje uitgerekt verticaal. (langwerpige gezichten etc).

En nog een vraagje (ja, ik heb em net een paar uur :P )
Als ik wil vooruitspoelen, doet hij doet. Als ik dan het knopje loslaat voor vooruitspoelen, schiet meteen door naar het einde van de film. Daar gaat hij met wat gekraak enzo door. Ik kan met geen mogelijkheid tot ergens midden in de film vooruitspoelen
Iemand?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ah, ik moet dus beter lezen. Maargoed, dat is ook mogelijk, dan moet je simpelweg de aspect ratio behouden. Heb je een 16:9 film, converteer dan naar een 16:9 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
32gb Zen gaat 400 euro kosten
Misschien is het handig om een paar maanden te wachten met kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Naja, ik zal even vertellen wat ik heb

ik heb een film met de volgende dingen als ik bij eigenschappen kijk

breedte: 664 pixels , hoogte: 268 pixels
Audio : 112 kbps Mpeg layer 3
Video : 23 frames/sec 107 kbps

Als ik dit converteer met de genoemde super-instellingen op dit forum, vult hij het hele beeldscherm, waardoor hij een beetje uitrekt. In die instellingen staat dan ook 4:3
Als ik die verander naar 16:9, dan kan ik em niet afspelen op de zen ?

Hoe krijg ik nou dan die breedbeeldbalkjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien is het handig om die discussie voort te zetten in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs :)
master007 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:24:
32gb Zen gaat 400 euro kosten
Misschien is het handig om een paar maanden te wachten met kopen..
Tsja, zit er natuurlijk wel in dat de eerste 32GB speler aardig wat gaat kosten. Gaat zeker wel dalen de komende tijd, aangezien er waarschijnlijk qua concurrentie ook wel wat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Heeft iemand het wel eens gehad, dat de speler vastliep met een film afspelen. Dit gebeurde er bij mij:
-Beeld was zwart( maar wel aan, gaf licht)
-niks werkte
-bleef zo tot de batterij op was.
Ik heb de reset ingedrukt, maar toen was hij al op :S, maar ik was op school, kon zo snel geen pinnetje vinde.

Iemand hier ook last van ? gebeurt dit vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Alle spelers crashen wel een keer. Als dit structureel is, is er wat anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
RoD schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:26:
Alle spelers crashen wel een keer. Als dit structureel is, is er wat anders aan de hand.
Ohke, ik dacht al |:(
Klein reviewtje dan maar

Ik heb de speler nu 3 dagen in mijn bezit.

Ik moet zeggen dat de bijgeleverde software fijn werkt ( eerste keer duurt wel lang, met firmware updaten etc). Maar de videoconversie is niet slecht te noemen naar mijn mening.

Over de speler zelf.
Eruggg mooi dingetje. klein, compact. Mooie krasvrije achterkant. Ik zou een zonnebril opzetten als je naar het scherm kijkt, zo fel en kleurrijk. Ik heb er nu al 1 film helemaal op gekeken, en ik moet zeggen : Als je eenmaal bezig bent, is het net alsof je de film op een tv kijkt( Je engels moet natuurlijk wel beetje ontwikkeld zijn). Muziekkwaliteit is top !, maar ik heb dan ook een sennheiser mx-400 eraan hangen.

Ik zou persoonlijk een screenprotector en en een silicone pack erbij nemen. Werkt allemaal erg fijn en is toch wel aardig dat je je speler gewoon in je zak kan stoppen.

Over de besturing wil ik zeggen dat je even moet wennen aan de creative 'controls' als je daar niet aan gewend bent, maar na een dag ofzo ken je het wel.
Batterijduur is ook super, je hebt hem toch wel een keer aan je pc hangen binne 3 dagen ofzo, dus dan is ie weer opgeladen.

Het enniiigste wat ik mis, is een soort knop, die de speler naar het volgende nummer laat gaan, terwijl de toetsenlock erop zit. (nokia headsets hebben dit, vond ik altijd heel erg fijn)

Ik zou deze speler zeker boven een apple ipod nano v3 verkiezen aangezien er ook nog een sd slot inzit. Het scherm is groter. En de prijs is natuurlijk gelijk

Oordeel cijfer 8,5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Leuke review, ik deel jouw mening over deze speler volledig. Misschien iets voor in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je bedoelt de Productsurvey. hier kun je er eentje schrijven. Wordt wel gewaardeerd enzo :)
Dat is trouwens de 8GB versie. Als je de 4GB versie hebt moet je hier klikken en voor de 16GB versie hier

Ik zal je mini-review even aan de TS toevoegen. Als er trouwens nog meer vrijwilligers zijn, laat het dan maar weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Is het de bedoeling dat we de speler weer terug flashen ofzo? Ik zie de nieuwte firmware namelijk niet meer op de creative sit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:49:
Je bedoelt de Productsurvey. hier kun je er eentje schrijven. Wordt wel gewaardeerd enzo :)
Dat is trouwens de 8GB versie. Als je de 4GB versie hebt moet je hier klikken en voor de 16GB versie hier

Ik zal je mini-review even aan de TS toevoegen. Als er trouwens nog meer vrijwilligers zijn, laat het dan maar weten :P
Ja hoor, maar ik denk dat wat ik er mee doe niet echt te vergelijken is met wat de gemiddelde GoT gebruiker ermee doet. Ik luister er af en toe een geripte CD op en that's it. :)

In die twee maanden (~) dat ik hem heb, nog geeneens 1 acculading leeg gekregen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Het is niet echt een verrassing maar de 32gb is oficieel
Ook leuk: 32gb versie heeft langere batterij duur: 30 uur audio en 5 uur video.

edit: In de US kost de speler 329 dollar als die hier als startpijs 329 euro gaat worden valt dat nog best mee, eerder werd er over gesproken dat 'ie 400 euro zou gaan kosten.

[ Voor 30% gewijzigd door Vihaio op 04-12-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:56:
[...]

Ja hoor, maar ik denk dat wat ik er mee doe niet echt te vergelijken is met wat de gemiddelde GoT gebruiker ermee doet. Ik luister er af en toe een geripte CD op en that's it. :)

In die twee maanden (~) dat ik hem heb, nog geeneens 1 acculading leeg gekregen :+
Dat kun je in je review zetten, dan kan de lezer daar rekening mee houden. Het delen van je ervaring wordt in ieder geval op prijs gesteld :)
master007 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:37:
Het is niet echt een verrassing maar de 32gb is oficieel
Ook leuk: 32gb versie heeft langere batterij duur: 30 uur audio en 5 uur video.

edit: In de US kost de speler 329 dollar als die hier als startpijs 329 euro gaat worden valt dat nog best mee, eerder werd er over gesproken dat 'ie 400 euro zou gaan kosten.
Leuk van die batterijduur, niet verkeerd. Prijs valt me ook erg mee. Vooral als je bedenkt dat het de eerste 32GB speler is. Dat zet wel meteen de boel op scherp voor de concurrentie. Interessante optie wordt dit voor de mensen die veel muziek/video/foto's met zich meeslepen en tot voor kort veroordeeld waren tot een hdd-speler. Zeker in combinatie met het SDHC-slot is dit een serieuze concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt dit ook wel de Creative Zen "Cobra" genoemd ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Woembah schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:12:
Leuke review, ik deel jouw mening over deze speler volledig. Misschien iets voor in de pricewatch?
Zoo, staat bij de productreview
Kon zo snel geen minpunte verzinne.

Jah, deze speler word ook wel de 'Cobra' genoemd

[ Voor 8% gewijzigd door 6pack15 op 04-12-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:33:
Wordt dit ook wel de Creative Zen "Cobra" genoemd ?
Voor zover ik weet alleen door Dixons, hoe ze aan die naam gekomen zijn is mij een raadsel, wellicht was het een working title binnen Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 09:17
heb de creative zen ook gekocht een week terug.

De speler bevalt goed. Alleen nu heb ik met behulp van SUPER een filmpje geconverteerd. Met de instellingen zoals in de TS. Het filmpje speelt wel af ziet er goed scherp uit, maar ga ik nu door spoelen of terug spoelen. Slaat de speler vast scherm zwart enige oplossing is dan reset.

Iemand hier ook last van? Of heeft iemand misschien een oplossing?
Ik heb de nieuwste firmware erop staan.

edit: oops niet alle posts in dit topic goed gelezen.
6pack15 schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:55:
Heeft iemand het wel eens gehad, dat de speler vastliep met een film afspelen. Dit gebeurde er bij mij:
-Beeld was zwart( maar wel aan, gaf licht)
-niks werkte
-bleef zo tot de batterij op was.
Ik heb de reset ingedrukt, maar toen was hij al op :S, maar ik was op school, kon zo snel geen pinnetje vinde.

Iemand hier ook last van ? gebeurt dit vaker?

[ Voor 37% gewijzigd door vuurvliegje op 04-12-2007 21:40 ]

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:53:
[...]

Dat kun je in je review zetten, dan kan de lezer daar rekening mee houden. Het delen van je ervaring wordt in ieder geval op prijs gesteld :)

[...]

Leuk van die batterijduur, niet verkeerd. Prijs valt me ook erg mee. Vooral als je bedenkt dat het de eerste 32GB speler is. Dat zet wel meteen de boel op scherp voor de concurrentie. Interessante optie wordt dit voor de mensen die veel muziek/video/foto's met zich meeslepen en tot voor kort veroordeeld waren tot een hdd-speler. Zeker in combinatie met het SDHC-slot is dit een serieuze concurrent.
Ik zal eens kijken of ik nog eens wat tijd heb :+

Wat betreft de concurrentie: als het je puur gaat om een MP3 speler is dit een fantastisch apparaat (en voor video trouwens ook wel), maar toch doen die gekke dingen 'met minder' functies, witte behuizing, een 'i' en een [fruit] erop het toch beter in de verkoop :X

Neem nu die iPod Touch, zit geen eens een radio in, kost je nog eens 50 euro als je die erbij wilt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
nieuws: Creative lanceert mediaspeler met 32GB flashgeheugen

Creative haalt weer eens het nieuws :) En terecht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met podcasts erop zetten, ik heb twee podcasts met de .m4a extensie. Als ik die erop wil zetten met behulp van de zencast organizer krijg ik een overdrachtsfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
32GB, nice! Ik had toch niet verwacht dat Creative nog zo bezig zou zijn met deze speler. Ook de firmware-updates bedoel ik dan. Nou nog de prijs wat omlaag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou zo lang is deze speler er nog niet, dus vreemd vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het feit dat ze uberhaupt na het verschijnen van dit machien op de markt nog updates maken voor de firmware zegt eigenlijk ook wel genoeg. Ze willen serieus scoren met het ding en ik zou 'm maar half zo interessant vinden als ze niet met updates zouden komen. Maar de support van Creative op het gebied van software heeft geen bijzonder goede reputatie, vandaar dat ik positief verrast ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Er zijn bijna geen A-merk spelers die geen firmware upgrade krijgen. en creative heeft van veel spelers een versie met meer geheugen uitgebracht
Zen MicroPhoto - 4Gb model
Zen Vision:M - 60GB model (plus the Slim model)
Zen V Plus - 8 and 16GB model
Zen Wav - 4GB
Edit: en de stone met 4 (en 8?)gb

[ Voor 4% gewijzigd door Vihaio op 05-12-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er is inmiddels alweer een firmware update. Versie 1.13

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:43:
Het feit dat ze uberhaupt na het verschijnen van dit machien op de markt nog updates maken voor de firmware zegt eigenlijk ook wel genoeg. Ze willen serieus scoren met het ding en ik zou 'm maar half zo interessant vinden als ze niet met updates zouden komen. Maar de support van Creative op het gebied van software heeft geen bijzonder goede reputatie, vandaar dat ik positief verrast ben. :)
Een beetje A-merk levert toch wel enige tijd (firmware-)support hoor. Ik schaar Creative daar ook onder, dus ik ben niet verbaast. Ze zijn het imo verplicht als ze een beetje mee willen doen.
Ortep schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:52:
Ligt het nou aan mij of heeft deze dezelfde veranderingen als de vorige versie? De changelog is identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar als je kijkt naar de geluidskaart drivers van ze, daar mankeerd ook nog wel eens het een en ander aan. Neem nu de koppigheid van ze om te vertikken er iets in te bouwen waarmee je microfoon/line-in 2 altijd op 'aan' kunt forceren.

Een X-Fi met een frontpanel heeft zeg maar twee microoningangen, maar je kunt er maar eentje tegelijk gebruiken. Programma's die gebruik maken van een microfoon, forceren altijd lijn-in/mic.in 1 aan, dat betekend dus dat microfooningang 2 (die aan de voorkant) uit gaat. Dus moet je telkens handmatig terugswitchen na het opstarten van het desbetreffende programma. Creative vertikt het gewoon om er wat aan te doen. Ondertussen zitten we allemaal met het .NET framework 2.0 progsel MUVixer, wat we dan iedere x seconden microfooningang 2 op 'aan' forceren. :( (En als je dus nog geen andere .NET framework progsels had draaien, kost je dat dus permanent 30 MB ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja leuk, maar hier gaat het over hun mp3spelers, en dan met name de Zen :P En daar zit het altijd toch wel goed mee. Ze moeten ook wel, als ze een beetje mee willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Ortep schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:52:
en de update bestaat uit? beetje loze opmerking misschien even erbij zetten wat die precies inhoudt!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast