Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vassie18 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:17:
[...]

en de update bestaat uit? beetje loze opmerking misschien even erbij zetten wat die precies inhoudt!
Ik geef het alleen maar door,. Het staat beschreven op de site van creative. Je kan het zelf ook even lezen. Anderen hebben dat al gedaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32
Vassie18 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:17:
[...]

en de update bestaat uit? beetje loze opmerking misschien even erbij zetten wat die precies inhoudt!
Nee, wat jij zegt is een zinvolle opmerking 8)7 . MIsschien kan jij het er dan even bijzetten.
(jah, ik weet het, dit is een redelijk zinloze opmerking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
kijk niet iedereen kan overal kijken wat er op elke willekeurige website staat op elk moment.
Als je dan een opmerking plaatst, plaats er dan ook info bij wat voor de mensen nut heeft...

een firmware update zonder boeiende update kan je laten gaan

maar hierbij mijn nuttige bijdrage:
Creative ZEN Firmware 1.13.01e

Added Features or Enhancements:

Improves your player's playback time for AAC (.m4a) and WMA (.wma) files.
Improves player stability for continuous playback over a long period of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Zou er een kans zijn dat er een firmware-update komt die ondersteuning voor OGG toevoegt? Dat is eigenlijk het enige dat ik echt zou missen aan dit ding. Het formaat is royalty-vrij en het is toch weer een verkoop-argument.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Creative heeft dat nog nooit gedaan dus ik zie het ze nu ook niet doen.. Niets wat daar eventueel op zou kunnen wijzen, heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 00:57
Cyphax schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:55:
Zou er een kans zijn dat er een firmware-update komt die ondersteuning voor OGG toevoegt? Dat is eigenlijk het enige dat ik echt zou missen aan dit ding. Het formaat is royalty-vrij en het is toch weer een verkoop-argument.
De processor zou het wel aankunnen maar met ogg vorbis zou de batterij veel te snel leeg zijn. Dus ik zou er maar niet te hard op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Veel te snel? Zo'n groot verschil zal dat toch wel niet maken? En al scheelt het wel, ik zou er graag voor kunnen kiezen, maar men laat me de keuze niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Ik zit sinds kort ook te kijken naar een media speler, zodat ik mijn series kan kijken in de trein naar school/werk.

Ik zie het en der verschijnen dat windows media player vereist isom bestanden op je speler te zetten? Klopt dit of kun je ook gewoon sleur&pleur'en? Ik snap best dat sommige files geconverteerd zullen moeten worden(vooral video&afbeeldingen) door WMP, maar mp3 zou ik 't liefst gewoon zo erop donderen....kan dit? (ie. inpluggen en in verkenner aan de gang? )

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt het ding gedeeltelijk als UMS-device gebruiken, je kunt daarvoor een bepaald gedeelte instellen. Echter, als je op die manier afspeelbare media er op wilt zetten gaat je dat niet lukken. Wil je een "echt" UMS device, kijk dan eens naar de concurrent van Cowon of Meizu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:40:
Ik zit sinds kort ook te kijken naar een media speler, zodat ik mijn series kan kijken in de trein naar school/werk.

Ik zie het en der verschijnen dat windows media player vereist isom bestanden op je speler te zetten? Klopt dit of kun je ook gewoon sleur&pleur'en? Ik snap best dat sommige files geconverteerd zullen moeten worden(vooral video&afbeeldingen) door WMP, maar mp3 zou ik 't liefst gewoon zo erop donderen....kan dit? (ie. inpluggen en in verkenner aan de gang? )
Ik ben ook in het bezit van een Zen. Voor het erop zetten van Zen kún je WMP gebruiken, maar is zeker niet verplicht. Ik heb zelf eerst in WMP gezorgd dat alle ID3-tags en albumhoezen zijn toegevoegd. Vervolgens heb ik met de 'Media toevoegen' functie in de ZEN Media Explorer de albums op de speler gezet. Ik vond dit zelf makkelijker, omdat de hoezen etc. er dan gewoon goed opkomen. Slepen en neerpleuren werkt ook gewoon, zowel binnen de ZEN Media Explorer als binnen Windows standaard. Verschijnt dan niet als externe device, maar als MTP-device.
Dit alles is onder Windows XP SP2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zie het en der verschijnen dat windows media player vereist isom bestanden op je speler te zetten? Klopt dit of kun je ook gewoon sleur&pleur'en?
Creative heeft zelf software, maar ook Media Monkey kan het prima en voor zover ik weet Winamp en anderen ook. Waar het om gaat is dat je WMP op je pc moet hebben om de juiste drivers te hebben.

Bovendien loop je tegen een probleem aan al je sleur en pleur gaat doen. Je raakt het overzicht volkomen kwijt. Dingen als Media Monkey zorgen er met hun library functie voor dat je alle dingen als tags op orde kan houden en daarmee goed kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou niet weten waarom je het overzicht kwijt zou raken als je zelf de indeling van je bestanden bepaald. Ik doe het zelf ook en het bevalt me beter dan een programma die het voor mij regelt. Als je zelf een goede indeling verzint dan hoeft dat helemaal niet onhandig te zijn imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Vraagje

Kan je niet gewoon een film kijken, terwijl hij aan de usb hangt aan het opladen ?
OF moet ik daarvoor zon stekker oplader kope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Review
Dit vind ik wel slecht:
The battery life on the Zen lasts for around 16 hours for audio playback and around 4 hours for video playback.
11 uur minder dan ze opgegeven hebben is behoorlijk slecht, maar in andere reviews lees ik hier niets over, zouden ze bij tom de enige zijn die de batterij duur test of heben ze een slecht exemplaar?
The Cons
* The position of the power button
Dit is imho beetje loze con.

[ Voor 10% gewijzigd door Vihaio op 07-12-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Die 25 uur kan gebaseerd zijn op "met scherm weergave uit" spelen, een beetje onzinig imho. Maar dan haalt hij het wel of creative's marketing afdeling liegt dat het gedrukt staat.
Nieuwere frimware zou wel wat beter moeten zijn maar heb eerlijk gezegd geen duurtest gedaan. Maar gevoelsmatig ben ik idd bang gezien wat ik tot nu toe heb meegemaakt dat hij geen 25 uur haalt 15 lijkt me idd waarschijnlijker.

Wat wel grappig is dat hij besluit met nadelen: positie van uitknop , wtf ???
Maar vervolgens niets over 60% van de opgegeven speelduur neerzetten....

[ Voor 41% gewijzigd door ErikRo op 07-12-2007 20:31 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Cyphax schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:39:
Veel te snel? Zo'n groot verschil zal dat toch wel niet maken? En al scheelt het wel, ik zou er graag voor kunnen kiezen, maar men laat me de keuze niet :)
En dan geeft men de keus gaan vervolgens klanten klagen dat het zo'n k*t speler is die veel te snel leeg is. ogg is leuk zou het ook wel willen maar het is een stroomvreter door z'n ingewikkelde decodeer routines.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo

ik sleur en pleur altijd end at gaat feilloos mits je aan de juiste formaten voldoet natuurlijk.

Sorry ik had alles geqoute waar ik op wilde reageren, maar nu staan er dus wel 3 berichten ipv 1 shame on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
hallo

is het waar dat de batterijduur gehalveerd wordt wanneer je een SD-kaart gebruikt? Mensen met andere spelers beweren dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Je bent de eerste die ik hierover hoor, maar heb geen sd kaart, dus kan verhaal niet checken.
Een sd kaart verliest geen data als er geen stroom op staat dus het verhaal lijkt me onzin.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
ErikRo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:44:
Je bent de eerste die ik hierover hoor, maar heb geen sd kaart, dus kan verhaal niet checken.
Een sd kaart verliest geen data als er geen stroom op staat dus het verhaal lijkt me onzin.....
Het heeft niks met data te maken maar met de batterijduur van de ZEN. Het zou misschien kunnen dat de speler meer stroom nodig heeft als hij moet lezen vanaf een SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
humolezer schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:49:
[...]

Het heeft niks met data te maken maar met de batterijduur van de ZEN. Het zou misschien kunnen dat de speler meer stroom nodig heeft als hij moet lezen vanaf een SD-kaart.
Alles is mogelijk natuurlijk, alleen had ik dan verwachyt er al eerder geruchten van te hebben gehoord. Maar jij bent echt de eerste die ik erover hoor in 1.5 maand vertoeven op div Zen fora. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wellicht dat Creative het zo opgelost heeft dat de SD-kaart weinig stroom trekt. Want bij sommige andere spelers is het volgens mij wél zo dat de SD-kaart meer stroom trekt. Wie zal het zeggen... een benchmarkje denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
zijn er trouwens games voor de zen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
6pack15 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:58:
zijn er trouwens games voor de zen ?
Ja Zen werpen :) moet ik de spelregels nog uitleggen :+

Er zijn dus geen zen games ;)
Zou ook lastig spelen zijn met zo weinig knoppen en de levensduur ervan niet ten goede komen

[ Voor 24% gewijzigd door ErikRo op 08-12-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
het schijnt dat een nintendo ds lite lader wel eens geschikt zou kunnen zijn om je Zen te op te laden, iemand met een zen en een dslite die het even kan proberen?

Hij geeft 450ma en 5.2volt weet echter niet wat een zen nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:31:
(...)

Een USB host functie, helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:33:
[...]

Een USB host functie, helaas ;)
??? wat houdt dat in?

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 09-12-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb hier een Zen en een Zen V

De Zen kan ik met ongeveer iedere USB voeding laden die ik heb. De Zen V krijg ik alleen aan het laden met een werkende USB op een computer. Heel lastig op vakantie

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 09-12-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

messchien handig om te weten, maar alle Motorola laders (die met mini usb) werken, ook werken de meeste laders voor pda's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat USB-host geëmuleerd moet worden voordat er opgeladen wordt, maar:
Ortep schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:01:
Ik heb hier een Zen en een Zen V

De Zen kan ik met ongeveer iedere USB voeding laden die ik heb. De Zen V krijg ik alleen aan het laden met een werkende USB op een computer. Heel lastig op vakantie
Dat zou betekenen dat het op de Zen niet nodig is om een lader te hebben die USB-host moet emuleren, wat een grote(re) verscheidenheid aan mogelijk werkende opladers zou moeten geven :)

Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Mijn Zen is gisteravond ook binnengekomen en ik vind het echt een prachtig apparaat. Véél beter dan mijn vorige, een Samsung. Toen ik de speler aansloot op de computer kreeg ik keurig een bericht over een firmwareupdate maar mijn speler liep daar helemaal op vast. Toen ik de speler resette kwam ik keurig in het Recovery Console terecht en kon ik mijn speler alsnog updaten. _/-\o_

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Vassie18
De oplader van mijn Qtek 9100 werkt ook perfect als oplader.
Tevens heb ik nog zo'n usb lader bij mijn gps muis gekregen en daar kan je hem ook makkelijk meeopladen...

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zit te denken om m'n Vision: M te verkopen en deze Zen aan te schaffen.

Vraagjes:

- Wat heeft deze nieuwe speler niet wat de Vision: M wel heeft (behalve een harde schijf en grotere capaciteit)

- Wat zijn de grootste nadelen van deze nieuwe speler?

- Wat is voordelig tov de Vision: M

- Is hij voor het gevoel echt heel compact en klein? (Vision: M is echt een bakbeest)

Eigenlijk vraag ik mij gewoon af of de overstap maken de moeite waard is.

Voor mij zou de compactheid de grootste factor zijn om over te stappen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hij is qua formaat als het goed is ongeveer net zo groot als een creditcard (vast dikker, maargoed). Da's erg compact vind ik. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jpboere schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:46:
Ik zit te denken om m'n Vision: M te verkopen en deze Zen aan te schaffen.

Vraagjes:

- Wat heeft deze nieuwe speler niet wat de Vision: M wel heeft (behalve een harde schijf en grotere capaciteit)
Specs staan in de TS. Die van de ZVM staan in een ander topic. Kun je gemakkelijk even zelf vergelijken.
- Wat zijn de grootste nadelen van deze nieuwe speler?
Nadelen zijn persoonlijk. Hier is dus geen eenduidig antwoord op te geven. Krasgevoeligheid wellicht? Sommige mensen maakt dat echter weinig uit. Oftewel: Reviews lezen :)
- Wat is voordelig tov de Vision: M
Zie hierboven.
- Is hij voor het gevoel echt heel compact en klein? (Vision: M is echt een bakbeest)
Ook persoonlijk natuurlijk. Al is het wel heel duidelijk dat hij veel compacter is dan de ZVM. Het beste kun je eens naar de Mediamarkt gaan en kijken of ie daar ligt. Of je pakt daar een Cowon iAudio D2, aangezien deze van vergelijkbaar formaat is.
Eigenlijk vraag ik mij gewoon af of de overstap maken de moeite waard is.
Eveneens persoonlijk. Als je nog tevreden bent met je ZVM (wat nog steeds een vrij goede speler is) waarom zou je dan overstappen?
Voor mij zou de compactheid de grootste factor zijn om over te stappen.
In dat geval zou een overstap gerechtvaardigd zijn. Compactheid is wel het grootste voordeel ten opzichte van de ZVM (naar mijn mening dan).

• mrfunk
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden!

Ik snap wel wat nadelen persoonlijk zijn en ik heb de specs natuurlijk wel vergeleken, maar vaak kan een gebruiker zelf vertellen wat 'm nou erg tegenvalt.

In reviews lees ik dat er veel problemen zijn met de sd-slot. De geheugenkaartjes werken niet zo goed samen met he interne geheugen ofzo.

Dat is bijvoorbeeld iets wat ik moeilijk bij de MM kan zien.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat klopt. Het MM punt sloeg ook alleen op het bekijken van de compactheid :) Negatieve punten kun je bij uitstek vinden in reviews. Het SD-slot is inderdaad niet echt ideaal. Het SD-slot wordt als apart geheugen gezien en hierbij heb je minder mogelijkheden bij het afspelen ten opzichte van het interne geheugen.
Er gaan wel geruchten dat Creative dit in de firmware aan gaat passen. Imo moeten ze ook wel. De Cowon iAudio D2 bewijst dat het kan. Verder heeft Creative al eens een firmware update doorgevoerd wat er voor zorgt dat het SD-slot minder stroom slurpt.

Mogelijke oplossing als je met SD-kaartjes wilt werken is om al je muziek op het vaste geheugen te zetten (als dat kan) en de SD-kaart voor video's te gebruiken die je af en toe eens wilt bekijken en/of data.

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04
jpboere schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:46:
Tv-out en videoresolutiesupport boven de 320x240 zijn de grootste dingen die de ZEN tegenover de ZVM moet missen. Het is uiteraard aan jou om te bepalen of dit voor jou een serieus nadeel is.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
Volgens mij is de mijne stuk :( Enige wat hij nog doet is een egaal wit beeld geven. De intensiteit veranderd wel, an hij wil ook wel weer uit, maar ik zie niets meer, hij reageert niet op de knopjes voorop, op de reset-knop drukken haalt niet uit en via USB wordt hij ook niet gezien.

Iemand een idee hoe je hem hard-reset? Of kan ik beter gewoon meteen terug naar de winkel?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:13:
Volgens mij is de mijne stuk :( Enige wat hij nog doet is een egaal wit beeld geven. De intensiteit veranderd wel, an hij wil ook wel weer uit, maar ik zie niets meer, hij reageert niet op de knopjes voorop, op de reset-knop drukken haalt niet uit en via USB wordt hij ook niet gezien.

Iemand een idee hoe je hem hard-reset? Of kan ik beter gewoon meteen terug naar de winkel?
1: Detach your player from the PC if it is connected, and turn off the player.

If the player stops responding, you can reset the player. To reset the player, gently insert a thin object into the Reset hole located below the power switch.

2: Press and hold the Play/Pause button while powering on your player.

3: When the player displays the Creative logo, release the Play button.
It will display the following options:

Clean Up: Scans the player and removes invalid links from its music library.

Does not affect music files themselves.

Format (All): Caution! Erases all content!

Save a copy of your player's content before formatting.

Reload OS/ Firmware: Caution! Erases your player's firmware.

DO NOT select the Reload Firmware option unless you have access to a PC and you have downloaded the necessary firmware to install.

Reboot: Reboots the device.

Komt van de site van creative, kan je eens proberen :)

Feel the fear and do it anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Daarvoor moet dus al het woord Creative in beeld komen, en ik heb alleen maar egaal wit.

Hmm, hij hing nog (met dat idioot korte USB-kabeltje dat je er bij krijgt) in de zijkant van mijn monitor toen deze weer uit standby kwam, en nu heb ik ineens weer beeld 8)7

Eens zien hoe lang het nu weer duurt, want hij heeft vaker dat hij alleen egaal wit laat zien. Een paar keer aan/uit, resetknopje proberen, USB erin en eruit heeft de vorige keren steeds geholpen, maar nu leek dat niets meer uit te halen.
Sowieso lijkt het me niet normaal dat hij dat doet, dus ik denk dat ik er sowieso mee terug ga...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Misschien helpt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dan maar downgraden inderdaad. Sneller opstarten heb ik nog nooit gemerkt (ws omdat ik de speler een tijdje gebruik, hem uitzet en pas 8 uur later ofzo weer aanzet) dus dan zijn er geen grote nadelen aan.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
ErikRo schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:31:
het schijnt dat een nintendo ds lite lader wel eens geschikt zou kunnen zijn om je Zen te op te laden, iemand met een zen en een dslite die het even kan proberen?

een DS heeft een ander soort stekkertje dus dat gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty 5nake
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-04 18:10
weet iemand of er noch een amerikaanse firmware komt waarmee de zen luider gaat ??

ik heb namelijk momenteel de laatste amerikaanse firmware staan maar die gaat naar mijn vidnen noch steeds te stil,ik had namelijk voor mijn niewe ZEN 8 gig een ZEN Micro Photo ... ,ik had die ook geupdate en had namelijk zo'n luide audio dat ik die niet meer op 25 kon laaten spelen,en had dus ook duure bijpassende oortjes gekocht van Senheizer,waneer ik die nieuwe oortjes van Senheizer wilde gebruiken op mijn nieuwe zen (aangezien mijn vorige lichtje uit ging ...) dan kreeg ik echt amper geluid te horen ,zelfs de origineelen gaan nu een heel stuk luider .. .

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en terug Heardamage kan hebben ? :p

thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als het je niet hard genoeg gaat met de Amerikaanse firmware dan lijkt me óf dat je bijzonder doof bent, óf dat er iets mis is met je apparaat/oordoppen. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat een goed werkende Zen met Amerikaanse firmware te zacht is.
Zoals je het nu beschrijft denk ik dat het gewoon aan de oordoppen van Sennheiser ligt. Test de oordoppen eens op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
Mijn speler gaf ook af en toe het witte scherm. Na het downgraden van de firmware naar 1.03.04 doet de speler nu geloof ik weer normaal. Beetje jammer (zie de link een paar berichten boven deze, de downloadlink betreft de 'e' versie, bij mij althans).
Het downgraden heeft toch niet geholpen, de speler geeft weer hetzelfde probleem. Na een aantal resets doorvoeren en dan via het Recovery Menu rebooten (onderste optie, op gevoel, want het scherm sloeg niet goed aan) en het werkte weer. Niet fijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Jorik90 op 18-12-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty 5nake
RoD schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:37:
Als het je niet hard genoeg gaat met de Amerikaanse firmware dan lijkt me óf dat je bijzonder doof bent, óf dat er iets mis is met je apparaat/oordoppen. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat een goed werkende Zen met Amerikaanse firmware te zacht is.
Zoals je het nu beschrijft denk ik dat het gewoon aan de oordoppen van Sennheiser ligt. Test de oordoppen eens op de pc.
hehe , als het hier over de ZEN Micro photo zou gaan dan zou ik u reply ondersteunen ;) ,maar bij mijn nieuwe ZEN is het verschil echt enorm , nu gebruik ik momenteel de standaard oordopjes en die doen het "goed" , maar het kan naar mijn denken noch steeds wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Uhuh...op 25 te zacht? Jezus denk dat een gehoor apparaat je beter afdoet.
Mijne staat standaard op 8 ofzo en soms gaat die richting 15 maar echt niet harder(gebruik dan wel in-ear dopjes > shure se210).
Laat je je dopjes soms naast je oor hangen inplaats van in je oor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 23:02
Ofwel is er iets mis met de speler,ofwel met je oren. 25 is echt loeihard, laat staan met US firmware.
Misschien eens horen bij creative of zo'n probleem kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als de standaardoordopjes het goed doen, zou ik toch eerder de Sennheiser-oordoppen verdenken. Echter, als deze het wel goed doen op de ZMP dan wordt het een stukje ingewikkelder. Ik zou de Zen eens proberen te testen met andere oordoppen dan de standaarddopjes/Sennheiser-doppen, en de Sennheiser-doppen eens op andere geluidsdragers of eventueel de pc proberen. Het moet wel dat één van de twee brak is, want dat het geluid je niet hard genoeg kan, mét US-firmware, kan ik mij niet voorstellen.

Als je er niet uit komt kun je er het best even een topic over openen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty 5nake
RoD schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:23:
Als de standaardoordopjes het goed doen, zou ik toch eerder de Sennheiser-oordoppen verdenken. Echter, als deze het wel goed doen op de ZMP dan wordt het een stukje ingewikkelder. Ik zou de Zen eens proberen te testen met andere oordoppen dan de standaarddopjes/Sennheiser-doppen, en de Sennheiser-doppen eens op andere geluidsdragers of eventueel de pc proberen. Het moet wel dat één van de twee brak is, want dat het geluid je niet hard genoeg kan, mét US-firmware, kan ik mij niet voorstellen.

Als je er niet uit komt kun je er het best even een topic over openen denk ik :)
ik heb de senheizer dopjes getest op mijn computer en kreegn het was terug zachtjes ,maar wanneer ik de dopjes van creative instopte kreeg ik echt wel gehoorschade :p , dus met andere woorden zijn die dopjes van zenheizer niets waard,jammer ,vind 40 € v oor dopjes namelijk veel geld,aangezien veel mensen hier er anders zullen over denken ;) ,ik gebruik mijn zen eigenlijk enkel maar om op het werk te luistere dusja,daarmee wil ik niet te duur gaan aangezien ik in vuile polyester werk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het hoeft niet duur om goed te zijn. Lees Wat zijn goede oordopjes? Deel 8 maar eens door :) En dan met name Outlandos in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty 5nake
bedankt ,dit was een hulp ,ik neem aan dat ik de senheizers eens zal uitproberen :) laat ons enkel hoopen dat hiermee het probleem opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Iemand die ook last heeft van Knipperent beeld? Gewoon als je iets afspeeld en de speler dan met rust laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty 5nake
lasharor schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:39:
Iemand die ook last heeft van Knipperent beeld? Gewoon als je iets afspeeld en de speler dan met rust laat?
geen ervaring mee ,heb namelijk wel de laatste firmware op de zen staan,al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ik heb ook last van dat knipperende beeld, juist sinds ik de laatste firmware erop heb gezet. Heel storend vind ik het niet. Veel storender vind ik het feit dat mijn speler sinds de laatste firmware-upgrade de tijd niet onthoudt na een cold reboot (dus niet vanaf standby mode). Datum onthoudt hij wel. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien de laatste firmware voor whitescreens kan zorgen (zie master007 in "[Flash] Het Creative Zen topic" ) zou het best kunnen dat deze firmware ook voor knipperend beeld zorgt. Het proberen van de vorige versie kan dus geen kwaad denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
Had zonet weer problemen met de whitescreens op mijn ZEN. Las van de week ergens dat het kon helpen om de speler even in de hold te zetten, wachten totdat het scherm uit is (zwart) en dan weer uit de hold te halen. Ik heb het net geprobeerd (speler bootte weer met wit scherm, vermoed dat het een combi is van de hold stand en oordoppen erin geplugd), en bij mij werkte het. Misschien werkt het bij anderen ook?

Overigens zie ik net dat er ook een nieuwe firmware versie is uitgekomen. De volgende wijzigingen zijn er volgens Creative:
Filename: ZEN_PCFW_L22_1_20_02e.exe

This download contains an improved version of the firmware found on your Creative ZEN™ player. It enables you to transfer and view photos from your memory card. For more details, read the rest of this web release note.

Added Features or Enhancements:

Enables you to transfer and view photos from your memory card.
To transfer files, select Memory Card --> Import All.
To view transferred photos (.jpg), select Photos --> Imported Files --> [memory card name] --> [folder name].
To open or view other transferred files, use your computer. Connect your player to your computer and click your player's icon in My Computer. Click Storage Media --> Imported Files --> [memory card name] --> [folder name]
For more information on this new feature, download the updated User's Guide (Product Documentation) at www.creative.com/support.

Improves your player's playback time for AAC (.m4a) and WMA (.wma) files.
Improves player stability for continuous playback over a long period of time.
Dus het is nu ook mogelijk om naar/van de SD-kaart te kopieeëren, als ik het goed begrijp. Ik ga de firmware nu installeren.

Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd (door in het recovery menu eerst de oude te verwijderen, voor de zekerheid). Tot nu toe (5 min) nog geen problemen gehad, hoop dat de witte schermen nu ook over zijn. Wel nog steeds af en toe een wit scherm, op te lossen met wat ik hierboven al heb gezegd (even op hold zetten als ie aanstaat).

[ Voor 71% gewijzigd door Jorik90 op 19-12-2007 12:11 . Reden: toevoeging (firmwareupdate) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty 5nake
thanx om te zeggen,heb hem juist ook geupdate ,het zou handig zijn moesten ze iets doen aan het hele convert zooi,en .srt filles ondersteunen zou ook handig zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Converteren moet je bij de meeste spelers. Zeker bij kleine hybrids zoals de Zen, die geen geweldig sterke processor in huis hebben. Ook .srt's worden niet of nauwelijks ondersteund door de meeste fabrikanten.
Ik zie het in de toekomst het liefst ook anders, maar ik verwacht niet dat Creative hier iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Die klok, kan je die ook instellen op 24-uurs notatie inplaats van pm/am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
Snaketrooper schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:39:
thanx om te zeggen,heb hem juist ook geupdate ,het zou handig zijn moesten ze iets doen aan het hele convert zooi,en .srt filles ondersteunen zou ook handig zijn !!
Om ondertitels bij de video te zetten heb je het programma directvobsub nodig. (download hier ) Het programma detecteerd automatisch het ondertitelbestand. En tijdens het converteren van de video treed het in werking in het systeemvak. Dit is een heel handig programma, wat ik altijd gebruik bij het converteren van mijn video's.

[ Voor 7% gewijzigd door humolezer op 19-12-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, helaas gaat dat niet op bij AVI's waar de ondertitels er hard inzitten ipv los er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:15:
Ja, helaas gaat dat niet op bij AVI's waar de ondertitels er hard inzitten ipv los er overheen.
Als de ondertitels er al ingebakken zitten wat is dan het probleem nog? Bij het converteren blijven de ondertitels toch aan video vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
lasharor schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:46:
Die klok, kan je die ook instellen op 24-uurs notatie inplaats van pm/am
Dat kan. Via Systeem > Klokinstellingen > Klok tonen > instellingen knopje (rechtsboven) > Tijdnotatie > 24 uren.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorik90 op 19-12-2007 22:10 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humolezer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:15:
[...]

Als de ondertitels er al ingebakken zitten wat is dan het probleem nog? Bij het converteren blijven de ondertitels toch aan video vast zitten.
Dat ik ze er misschien af wil hebben omdat het lelijk is en ik ze vaak toch niet lees?

• Paul
Er _af_ zal niet gaan, lelijk of niet... Welke informatie wilde je er achter stoppen? Je kunt de pixels van de ondertitels (als je ze in je software gevonden krijgt) allemaal wit maken, maar dan heb je nog steeds ondertiteling 8)7

De informatie is er gewoon niet, dus je kunt het originele stukje video er niet voor in de plaats zetten.

Ik zou zeggen, download een rip zonder ondertiteling...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Weet ik. Dat is ook geen probleem met een usenet abbo'tje (hele 1080P films binnenslepen, 16 uur downloaden, 2 uur kijken :+ ). Ik meld het alleen maar even.

• humolezer
Hallo

Heb mn ZEN net een paar dagen en had al een invisble shield besteld, maar nog zijn er mij juist een paar dikke krassen op gekomen :'( Ik heb al vanalles geprobeerd; tandpasta smeren, bananen smeren, Brasso smeren([url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1040268/0"]link[/url]) Maar niets blijkt te helpen |:( Hebben jullie misschien nog een idee wat kan helpen???
Ik heb ook de apple sauce gevonden(link) misschien die ook maar eens proberen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Negeren en er mee leren leven ;)

• Woembah
Je kunt misshien van dat displex gebruiken? Wordt gebruikt voor mobiele telefoons en schijnt aardig te werken. Maar als je echt diepe krassen hebt moet je er niet teveel van verwachten.

• humolezer
Ik denk dat ik er gewoon mee zal moeten leren leven :S
Want die Brasso hielp niet. En die andere middeltjes zullen wel ongeveer van hetzelfde gemaakt zijn dus gaat dat hetzelfde effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Fijn spelertje al deed hij net wel even moeilijk toen ik em eruithaalde omdat hij beweerde nog data te transferren terwijl hij geen opdrachten kreeg... mja na 10 minuten wachten is ook mijn geduld op hoor :(

Wat ik me nog afvroeg:
1: waarom faalt die video converter in meer dan 50% van de gevallen? Ik dacht video te kunnen kijken waaronder divx en xvid, maar die pakt ie allemaal niet...
2: welke setting moet ik hebben om het zo kort mogelijk te laten duren? Want het duurde wel errug lang...
3: komt het ooit voor dat je niet hoeft te converteren? zou wel eens prettig zijn voor de verandering.

Goed tot dusver alleen wat klachten over de video... Spelertje zelf is chill en het scherm errug mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
1. Dat is moeilijk te zeggen als je niet de specs van de videobestanden geeft die je probeert af te spelen.
2. Hangt van je pc en settings af. Zwaardere files (bitrate, resolutie) kosten meer kracht.
3. Ja, als je files hebt die voldoen aan wat de Zen slikt, dat lijkt me logisch :) Doordat de Zen slechts een relatief lage resolutie slikt zul je in de meerderheid van de gevallen moeten converteren.

Dit is overigens allemaal niet Zen-specifiek. De concurrentie heeft dezelfde mankementen. Wat betreft video is het allemaal nog niet zo vanzelfsprekend op de gemiddelde PMD, of je moet al bij de "echte" videospelers zijn.

Om wat meer kennis van het converteerproces op te doen en eventuele problemen te tackelen zou ik even in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Woops ik heb nu door wat daar mis was. Ik had geen codecs op mijn pc geinstalleerd omdat ik altijd VLC gebruikte :D

De andere vragen staan nog steeds though :D

Edit: dat begrijp ik met die conversie, maar er zou er een toch "low compression" moeten zijn oid, zoals bij winrar :D Die zou dan technisch gezien het kortste duren.. toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Xtinction op 21-12-2007 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Begin meer en meer van het spelertje te houden, en ook de software ben ik erg over te spreken, stukken prettiger dan Itunes voor mij.

Een dingetje nog, ik vind het errug jammer dat je videofiles niet kan converteren als je spelertje niet in je pc zit. Omdat het zo lang duurt is dat juist iets dat je je pc laat doen als jij ff gaat winkelen of zo, maar dat wil je wel je muziek bij je hebben natuurlijk. Nou moet je weer een extern prog gebruiken voor het rippen van die video files, een beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is vaak zo dat de bijgeleverde software vrij gelimiteerd is of niet helemaal lekker werkt. Maar wat is er mis met een extern programma? Zie het topic wat ik eerder aanhaalde en een link in de TS voor videocodeerinstellingen mbv SUPER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Xtinction schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:41:
Een dingetje nog, ik vind het errug jammer dat je videofiles niet kan converteren als je spelertje niet in je pc zit.
Al eens gekeken naar Start --> Programma's --> Creative --> Creative Videoconversie? Programma werkt gewoon ook al is de speler niet aangesloten.

Ik vraag me trouwens af of SUPER de bestanden wel goed omzet. Zodra ik een omgezet bestand met VLC afspeel dan zegt VLC dat de index mist van het filmpje en dat hierdoor het spoelen trager gaat. Het zal me niks verbazen als de speler hierdoor problemen krijgt met de synchronisatie. Ik heb één keer een probleem gehad met de synchronisatie maar toen ik kort terugspoelde toen was het probleem weg. Het bestand was overigens omgezet met de meegeleverde software.

Ik vind de bijgeleverde software echt goed. Nederlands, erg duidelijk en de videoconversie ondersteunt dual-cores. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 21-12-2007 14:36 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Oh da's mooi, ik had alleen gezien dat ik hem vanuit de zen explorer niet meer kon bereiken, via start wel, da's prachtig. SUPER werkt ook voor mij though, lekker star trek nerden op mijn mp4 spelertje :D

Het volgende waar ik even mee zit: Nadat mijn spelertje klaar is met een dir muziek afspelen stopt ie ermee. Hij gaat dus niet automatisch door naar de volgende, of een random directory/album. Weet iemand hoe je dat aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Begin me toch een beetje te ergeren aan het aantal fouten in dit apparaat. Nu heb ik er weer last van dat als ik mijn koptelefoon uitplug en inplug als ie uitstaat, dat ik daarna op reset moet drukken omdat hij anders gewoon niet meer aangaat... en wat nou als ik eens geen paperclip of speld bij me heb? zit ik een dag zonder muziek....

Verder heb ik ook problemen met videobestanden. Als ik ze van het begin afspeel loopt alles synchrrom, maar als ik even muziek aanzet om later terug te keren naar mijn star trek, dan loopt het geluid 5 seconden voor op het beeld of zo, kan dus nooit even pauze nemen, moet em in 1 keer kijken...

Het is dat het scherm zo verdomd geil is, anders had ik em teruggebracht...

[ Voor 20% gewijzigd door Xtinction op 22-12-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Mijn Zen geeft geen problemen met het in- of uitpluggen van de oortjes als het uitstaat.

Met welke software heb je de videobestanden geconverteerd? Probeer het eens met andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Na Paul Nieuwkamp in "[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic" heb ik nu dus weer iedere keer een wit scherm. Ik ga er mee terug naar de winkel, mogen ze hem repareren/omruilen/terugnemen.

Ik ben iig erg slecht te spreken over het apparaat momenteel...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
Dat vind ik toch echt wel vreemd want ik heb nog nooit een WSOD gehad en gebruik de laatste nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat er een bug in de firmware zit wil niet persé zeggen dat iedereen er last van krijgt :) Ik hoop wel dat Creative dit probleem binnenkort fixed. Het bestaat al een tijdje en Creative kan het natuurlijk niet maken om dit probleem niet aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de 4 GB versie gekocht en hij bevalt me erg goed! Super mooi apparaatje, makkelijk te bedienen en super mooi schermpje!
Nu heb ik alleen één maar... Ik heb er een clear case bij gekocht omdat ik hoorde dat de speler niet zo kras-bestendig was, maar als ik deze clear case echt op de juiste manier wil sluiten, drukt deze op twee plekjes als 't ware tegen het scherm aan waardoor je van die 'regenboog'-plekjes krijgt... Als hij aanstaat is dit niet te zien, dus is het niet erg storend, maar ik vroeg me af of het kwaad kan? Hebben anderen hier ook last van? Gaat het scherm hierdoor maybe minder lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik heb net de 8 gieg versie besteld... Ben erg benieuwd :D

Goeie ervaringen met Creative, ik ben al een jaar of 3 een trotse bezitter van een Zen Touch die dus helaas vorige week overleden is (Hard Disk Error).

Mooie reden voor een nieuwe dus ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

@Chantie, ik heb ook zo'n regenboog effect met de screenprotector. Waarschijnlijk komt het dus van het matriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Even een vraagje, ik lees in dit topic dat ik de ZEN alleen kan chargen met USB of met een Creative lader. Wil dat zeggen dat ik de lader van mijn ouwe 20Gb Zen Touch kan gebruiken?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ik geloof dat de lader van de Zen Touch een andere aansluiting heeft dan de laders van de nieuwere spelers. In dat geval gaat het dus niet werken. Als de lader van de Touch een mini-usb stekkertje heeft werkt het waarschijnlijk wel. Als het niet werkt kan je bij de lokale telefoonboer een Motorola lader op de kop tikken (eentje met mini-usb), die zijn stukken goedkoper dan de Creative laders en ze werken prima (bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:14:
@Chantie, ik heb ook zo'n regenboog effect met de screenprotector. Waarschijnlijk komt het dus van het matriaal.
Ik vroeg gister een vriend van mij op raad, die zij dat het met vet op de case te maken had en na flink poetsen was 't weg! Dus maybe werkt dat bij jou ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:52:
Ik heb er een clear case bij gekocht omdat ik hoorde dat de speler niet zo kras-bestendig was, maar als ik deze clear case echt op de juiste manier wil sluiten, drukt deze op twee plekjes als 't ware tegen het scherm aan waardoor je van die 'regenboog'-plekjes krijgt... Als hij aanstaat is dit niet te zien, dus is het niet erg storend, maar ik vroeg me af of het kwaad kan? Hebben anderen hier ook last van? Gaat het scherm hierdoor maybe minder lang mee?
Ik gebruik hem ook,soms drukt die wel op het scherm soms niet. en soms op de ene plek soms op de andere.
Momenteel heb ik geen vlek maar haal je hem bijv los en bevestig je hem weer kan het best voorkomen dat die weer terug is.. Beetje vreemd dus
Willybubba schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:04:
Even een vraagje, ik lees in dit topic dat ik de ZEN alleen kan chargen met USB of met een Creative lader. Wil dat zeggen dat ik de lader van mijn ouwe 20Gb Zen Touch kan gebruiken?
Mijn telefoon oplader(HTC TytnII) werkt perfect op men Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, hij is binnen :D

Tot nog toe bevalt 'ie best, maarja, dat zegt niet zoveel na slechts een paar uur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Ik lees trouwens in een user review hierzo (onderin) dat de batterij duur van de 16gig versie slechts 13 uur is? Klopt dit? Of is dit een gecombineerde tijd van video+audio? (ik weet dat +/-5 uur video te verw88 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Is natuurlijk lastig te zeggen als diegene niet vermeldt wat hij er nou precies mee gedaan heeft. In de review van Cnet (zie TS) wordt de opgegeven batterijduur nagenoeg wel gehaald, en dat vind ik toch iets meer zeggen dan een dergelijke kreet bij zo'n review. Verder verscheen zijn review vóór er een firmware uitkwam die ervoor zorgde dat de batterijmeter nauwkeuriger was. Daar kan ook nog het eea aan "verloren" zijn gegaan.

Overigens zijn batterijtests altijd welkom en erg interessant voor de topicstart :)

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 03-01-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Rey Nemaattori schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:35:
Ik lees trouwens in een user review hierzo (onderin) dat de batterij duur van de 16gig versie slechts 13 uur is? Klopt dit? Of is dit een gecombineerde tijd van video+audio? (ik weet dat +/-5 uur video te verw88 is)
Hij heeft gewoon de hold-schuifknop nog niet ontdekt ;)

Het was eigenlijk beter geweest als Creative had vermeld dat de 25 uur batterijduur alleen geldt als de speler op 'hold' staat, dus met het scherm uit. Nu wordt de autonomie van deze spelers door verschillende grote reviewsites als slecht afgeschilderd omdat ze niet lang genoeg naar de speler hebben gekeken om de hold-functie te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Volgens Tom's Hardware gaat ie ook maar 4 cq. 16 uur mee?

Battery life is best een issue..ik word nl. knettergek van mijn Creative Muvo² die er na +/-8 tot 10 uur mee ophoudt -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Sinds de nieuwe firmware upgrade gaat de mijne wel weer wat langer mee als de voorgaande updates. Ik ben alleen nog steeds van mening dat de standaard firmware nog steeds de langste speelduur heeft omdat hij toen niet in standby blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Laatst online: 01-07 10:24
=Hier is de 32GB versie van de zen te koop. Voor 399 incl verzenden. Prijs is nog aardig aan de hoge kant maar dat was de 30GB zen vision M ook bij zijn introductie. Ben benieuwd hoe deze eerste flash speler die met hdd spelers kan concureren zal verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Vandaag de 4Gb versie kado gegeven aan mijn vriendin. Ze had nog een discman uit 1994 ofzo (wel knap dat die het nog deed).

Ik had hem alvast opgeladen vantevoren en wat albums, filmpjes en foto's opgezet. Ze was echt extreem blij! O+

Ik vind het ook een erg mooi apparaatje, maar met mijn telefoon kan ik vrijwel hetzelfde. De uitbreiding via SD is echt ideaal. Ik had nog een 512mb kaartje liggen en die er maar meteen ingedaan. Binnenkort gaat er nog 4Gb bij, dan koop ik voor mijn cam een 8Gb SDHC. Weer een reden om up te graden. :)

Ik weet niet welke firmware erop staat, maar voorlopig doe ik er niks mee, want ik dacht toch te lezen dat de meesten tevreden zijn over de oude firmwares.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast