Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Zaterdag de 4Gb versie gekocht. Meteen maar even updates gedownload en geinstalleerd.
Wel lastig dat er in ZenCast video-links staan, die alsnog geconverteerd moeten worden, en de Zencaster doet daar laaaaaaaaaang over. Gelukkig doet Super het beter, al crasht die nogal regelmatig.
Zal wel een oplossing voor komen.

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee, en zal snel een leren hoesje bijbestellen.
(maar ja, zat dan nog met een NAPA 128Mb USB-MP3-spelertje te klooien.
Best wel lastig met podcasts van meer dan een half uur.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:20
Is de SD ondersteuning inmiddels beter? Wordt een SD kaart nog steeds als een geheel apart stukje geheugen gezien door de speler? Ook zou ik graag willen weten of deze speler drag&drop ondersteunt. Kan ik dus gewoon muziek e.d. erop zetten zonder software op de PC te installeren?

Ik kan maar niet beslissen tussen de Ipod Nano en de Zen. Wees maar niet bang, ik vraag niet welke ik moet hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het SD-gedeelte is nog steeds niet gefixed. Verder is het apparaat een MTP-device. Of dat afdoende is moet je zelf maar bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik krijg niet echt een duidelijk antwoord met Google als ik zoek op "MTP-device", maar als ik het goed begrijp moet ik drivers installeren op een PC omdat Windows het niet zelf doet. Heb ik het goed begrepen? Dan moeten de drivers maar op een USB-stick als ik op vakantie e.d. ga.
Jammer dat de SD nog steeds niet werkt als het zou moeten. Een paar pagina's terug gaf iemand een tip, video's op de SD en muziek gewoon op de speler, ik zal dat maar doen tot Creative met een mogelijke oplossing komt.
Nog een laatste vraag, welke casing zou ik het beste kunnen nemen? Er zijn er die: leather case, silicone skin en clear case. Ik heb nog nooit een case gekocht voor een MP3speler, dus ik weet niet waar ik op moet letten. Het gaat me om bescherming en gebruiksgemak, hoe het eruitziet is onbelangrijk.

Ik denk dus dat het deze wordt, de FM tuner en bestandsondersteuning zijn toch twee grote voordelen t.o.v. de Ipod Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04
Het gaat er dus om dat je om een MTP device te laten werken je een pc nodig hebt met XP waar WMP 10/11 op geïnstalleerd staat of een pc met Vista. Drivers hoef je niet mee te nemen dus.

Het SD-probleem is nog niet gefixed, maar ze gaan al wel in de goede richting. Je kunt al bestanden vanaf de SD-kaart naar de ZEN kopiëren en andersom. Echter kun je alleen de foto's die je naar de ZEN kopiëert ook daadwerkelijk bekijken. Muziek en andere zaken moet je eerst via de Pc benaderen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ter aanvulling: Als je eenmaal een pc met WMP10/11 hebt dan hoef je verder niks te doen. Dan wordt de speler automatisch herkent en werkt het verder ongeveer gelijk aan UMS (=drag and drop)

Wat betreft die SD-kaart.. persoonlijk zit ik niet te wachten op het heen en weer kopieëren van en naar de SD-kaart. Ik zie liever dat het SD-geheugen + interne geheugen gewoon als geheel gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik moet zeggen dat ik de silicone skin met wire manegment heb gekocht, alleen heb ik dat wiremanagement gedeelte erafgehaald waardoor ik nu alleen een silicone skin heb. Ook nattuurlijk een screenprotector.

Na volgens zo'n 2 maanden nog steeds geen enkel krasje

mocht je foto's willen moet je dat maar even zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Fotos hoeven niet hoor, ik geloof je wel. Is het een beetje handig als het erop zit? Zit het de knoppen niet in de weg?

[ Voor 64% gewijzigd door mister_S op 07-01-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

De Silicone skin? Die zit nattuurlijk over de knoppen, maar op de silicone skin heb je zeg maar icoontjes zitten die ook op de toetstenzitten.
Het enigste waar je niet bij kan met je silicone skin om is de reset knop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Die SD-ingang is wel handig voor foto's als je een camera hebt met een redelijk klein scherm, en toch je foto's wil bekijken. Verder heb je nu SD-import, maar die heeft alleen als mogelijkheid om ALLES te importeren. Het was handiger geweest als je dat per file zou kunnen doen.
Ook geeft hij bijvoorbeeld bij MP3's geen icons/hoesjes weer, terwijl hij dat wel op de speler zelf doet.
Het zou beter zijn als ze de SD zouden gaan zien als volledig verlengstuk van het geheugen.
Maar er wordt druk gesleuteld aan de firmware, dus wie weet.

Ik heb al een paar keer mogen spelen met ipod van verschillende modellen, maar in vergelijking is dit apparaatje een stuk beter. Jammer dat het niet naadloos met iTunes aansluit, maar dat is ongetwijfeld te danken aan de gesloten structuur van apple, en niet van Creative. Zencast komt aardig in de buurt, en werkt voor mij zelfs handiger, daar je gewoon je eigen RSS-feeds kunt importeren.

Als ik overigens met Super een filmpje omzet dat widescreen is, dan wordt het altijd omgezet naar 4:3, zelfs als ik 16:9 aangeef als formaat. Niet alleen op de Zen, maar ook gewoon op de PC, dus dat zit in het filmpje. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja, kies bij super ook niet voor de resolutie 320*240 maar voor 320*180 ofzo, de 16:9 variant. Dat werkte bij mij.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
lasharor schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:35:
De Silicone skin? Die zit nattuurlijk over de knoppen, maar op de silicone skin heb je zeg maar icoontjes zitten die ook op de toetstenzitten.
Het enigste waar je niet bij kan met je silicone skin om is de reset knop :D
Is dat ding een beetje goed bestand tegen krassen? Het is namelijk de goedkoopste van de drie. Bestand tegen valpartijen e.d. zal het wel niet zijn, maar zo'n apparaatje laat ik natuurlijk niet zo snel vallen. Het gaat in de jaszak, met de eventuele sleutelbos in een vergeetachtige bui.

Maakt het trouwens uit welke SDHC kaart ik erbij neem? Kan ik gewoon voor de goedkoopste gaan? Is deze bijvoorbeeld goed genoeg of kan ik beter een tientje meer betalen voor deze?

[ Voor 20% gewijzigd door mister_S op 08-01-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ja hoor, ik heb nog geen enkele kras, de speler zit meestal met me sleutelbos in me broekzak :D

Ik heb er een 2gig kingston kaartje van 15 euro inzitten, werkt perfect (tijdens het afspelen van films wel eens een stottering maar dat gaat gelijk weer weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
Heb de 8GB versie van iemand over gekocht deze zag t apparaatje niet meer zitten. En ondanks dat die 2e hands is overgekocht een prima in staat verkerend ding, 1 keer uit de doos geweest. (Bespaard me weer geld he).

Ben blij dat het sleur en pleur mechanisme nog steeds word gehanteerd, dat werkt wel lekker makkelijk enzo. Over het algemeen genomen is die in gebruik ook zeer makkelijk alleen mis ik bij de filmpjes dat je ze weer op 00:00 kan zetten (dat van vooraf aan kan kijken zeg maar).

Voor de rest is de shortcut button ook heel handig, alleen zou ik graag willen zien dat die voor meer te gebruiken kon worden. Ik gebruik hem nu voor de Volume en dat is ook prima.
Kreeg er trouwens nog 2 screen protectors bijgeleverd en er zat er nog een op dus ik was zowiezo blij. Alleen vind het jammer dat je cable skin manager ding niet kan bestellen zonder VISA of MASTERCARD. Anders had ik die meteen erbij gekocht. Ach ik wacht nog wel een tijdje en dan zullen die dingen ook wel hier te koop zijn.

Oh ja nog een klein dingetje verwachten eigenlijk ook wel dat die organiser die er bij zit ook gewoon op het apparaatje te veranderen was ala Outlook zeg maar. Dat je gewoon een task op het apparaatje intikt. Want bij FM Presets enzo een naam geven gaat wel makkelijk dus waarom daarbij niet.

Maar voor de rest een super: MP3, DivX, AVI, WMV, AC3, JPEG, BMP, FM spelertje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan bestel je hem niet bij Creative maar gewoon bij een winkel.

Ik moet mijn op 16 oktober bestelde Leather Case ook maar eens ophalen bij Azerty of order laten veranderen in opsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:10
Mijn aan/uit knop valt er voortdurend uit, daarom vorige week een e-mail naar de klantenservice gestuurd voor RMA maar nog geen antwoord. Gisteren nog maar een mail gestuurd. Wel vreemd, normaal krijg je toch meteen een ontvangstbevestiging.
Iemand ervaring met de service van Creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit topic is niet bedoeld voor dergelijke ervaringen en garantieperikelen. Dit topic gaat puur over de speler zelf, zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
Willybubba schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:28:
Ja, kies bij super ook niet voor de resolutie 320*240 maar voor 320*180 ofzo, de 16:9 variant. Dat werkte bij mij.
Ga ik proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik probeer Album Art toe te voegen aan albums maar de Zen wil deze niet pakken. Ik heb een album van Michael Bublé met daarin de al verwerkte art, dit laat de Zen ook netjes zien. Maar als ik het extracteer (ik krijg een 128x128 pixel plaatje) en dit weer toevoeg aan een ander album van Bublé laat de Zen dit niet zien tijdens het afspelen. Ik gebruik hiervoor Tag&Rename. Moet ik een ander programma gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
mister_S schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:22:
Ik probeer Album Art toe te voegen aan albums maar de Zen wil deze niet pakken. Ik heb een album van Michael Bublé met daarin de al verwerkte art, dit laat de Zen ook netjes zien. Maar als ik het extracteer (ik krijg een 128x128 pixel plaatje) en dit weer toevoeg aan een ander album van Bublé laat de Zen dit niet zien tijdens het afspelen. Ik gebruik hiervoor Tag&Rename. Moet ik een ander programma gebruiken?
Ik gebruik TagScanner en dat werkt perfect.
Laatst nog heel men collectie met dit programma aangepast en alles staat nu strak georganiseerd op de speler met album art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Dat heeft gewerkt, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

@MIster_S, Let ook op met wat je het op je speler zet, als je het sleept via explorer wil het meestal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

Heb zojuist uitzendinggemist bestanden leesbaar gekregen op mn Zen.

Hoe dat te doen?

1. Installeer de extensie "Downloadhelper" voor Firefox
2. Installeer "Flashget"
3. Rechtermuisknop klikken bij een uitzendinggemist pagina. Ga met rechtermuisknop naar downloadhelper en download daarmee het bestand bb.XXXXXX.asf
4. Sleep dit bestand vanaf je downloadlocatie in Notepad
5. In de 'broncode' van het gedownloade bestand zie je een link die er als volgt uitziet: mms://cachemedia.omroep.n...xx/xxxxxxx/bb.xxxxxxx.asf
6. Kopieeer deze link in flashget en download het bestand met flashget
7. Verander de extensie van het met flashget gedownloade bestand van .ASF in .WMV (noodzakelijk, anders leest ie 'm niet.)
8. Nu kun je het bestand in je Zen laden!!!! Succes!!

Overigens kun je ook de extensie 'mediaplayer connectivity' downloaden. Vervolgens bij de instellingen van deze extensie alle I, C, F en A opties uitschakelen. Bij Windows Media vul je "C:\Program Files\FlashGet\flashget.exe" in.
Als je dan bij een uitzendinggemist pagina (in een nieuw tabblad, niet in een popup) klikt op Extra>MediaPlayerConnectivity>Nu op ingebouwde media controleren. Dan leest hij automatisch dit bovengenoemde bb.XXXXX.asf bestand uit. Als je dan wederom naar Extra>MediaPlayerConnectivity>Open .....XXX...ASF gaat, dan opent hij de link automatisch in Flashget.

[ Voor 33% gewijzigd door RealBase op 13-01-2008 13:32 ]

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
  • Laatst online: 08-07 13:07
Iemand al het voor elkaar gekregen om de Zen software op Windows Xp x64 te draaien ?? :(
nergens kan ik er iets op vinden (afgezien van verkenner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch ook nog een vraag om het volume harder te krijgen. Niet vanwege doofheid of verkeerde dopjes, maar om een andere reden:

Zen is van m'n zwager, heeft een speciale kabel (die een CD-wisselaar simuleert) achterin zijn autoradio zitten die eindigt in een cinch en daarmee de Zen in gaat ter vervanging van de oordopjes. Heb ik ook, werkt met mijn Clix2 super. Alleen bij hem komt het volume (met zowel de Zen als de autoradio op maximaal) niet hoger dan een nivo waarbij je elkaar heel, heel makkelijk kan verstaan.

Meest recente Amerikaanse firmware geïnstalleerd (1.20.02), maar de "e" achter de versienummering blijft en de Zen speelt geen klap harder. Is er iemand bekend met een methode om die "cap" eraf te halen? Heb vooralsnog alleen de methode van de Vision: M gevonden, en aangezien dat een HDD speler is werkt dat waarschijnlijk anders (firmware vernieuwen in ieder geval wel).

Iemand tips? De gekste ideëen zijn welkom... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zou natuurlijk de MP3-collectie door MP3Gain kunnen jagen en dan het volume van de files zelf kunnen opvoeren tot net onder het clipping punt. (MP3Gain geeft dat aan.) Met bestanden die van moderne CD's afkomen kun je wel tot 95-96 dB gaan. (MP3Gains standaard is 89 dB, dus 95 dB is al 4x zo hard. Het geluidsvolume verdubbelt per 3 dB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wanneer weet je dat je een goeie speler hebt gelanceerd? Als de Chinese PMD-makers je speler kopiëren! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/newmanzen2.jpg
Newman's Brainstorming Session
Lead engineer: What should the interface look like on our A6 model?
Engineer 2: How about the iPhone?
Lead engineer: Nah! we've already put that on 18 of our players, I want to try something new.
Engineer 3: Zune 80?
Engineer 2: What? The one with the humongous font? Yeah, no thanks.
Engineer 4: Hey guys, we haven't exploited Creative's players yet, how about the ZEN interface?
Engineer 2: I like it! But won't we get in trouble for this?
Lead Engineer: We're in China silly!
Engineer 2: Oh Right. HAHAHAHA

We zullen er hoogstwaarschijnlijk niks van zien in NL, maar ik vond het wel grappig. Ergens ook wel begrijpelijk dat dit gebeurd. Creative heeft een boel gesleuteld aan de interface sinds ze de ZVM gelanceerd hebben, en de interface van de Zen is toch best netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:33:
Ik heb toch ook nog een vraag om het volume harder te krijgen. Niet vanwege doofheid of verkeerde dopjes, maar om een andere reden:

Zen is van m'n zwager, heeft een speciale kabel (die een CD-wisselaar simuleert) achterin zijn autoradio zitten die eindigt in een cinch en daarmee de Zen in gaat ter vervanging van de oordopjes. Heb ik ook, werkt met mijn Clix2 super. Alleen bij hem komt het volume (met zowel de Zen als de autoradio op maximaal) niet hoger dan een nivo waarbij je elkaar heel, heel makkelijk kan verstaan.

Meest recente Amerikaanse firmware geïnstalleerd (1.20.02), maar de "e" achter de versienummering blijft en de Zen speelt geen klap harder. Is er iemand bekend met een methode om die "cap" eraf te halen? Heb vooralsnog alleen de methode van de Vision: M gevonden, en aangezien dat een HDD speler is werkt dat waarschijnlijk anders (firmware vernieuwen in ieder geval wel).

Iemand tips? De gekste ideëen zijn welkom... :/
Probeer eens in recovery mode te gaan (playknop ingedrukt houden bij inschakelen, bij Creative-logo loslaten), dan 'reload firmware' te selecteren, en dan de amerikaanse versie te installeren. Waarschijnlijk werkt het zo wel.

@RoD: Het grappige is dat deze Zen ripoff volgens velen precies de speler is die Creative zelf had moeten lanceren, en ik geef ze wel gelijk. 4.3" scherm, 16.7 miljoen kleuren, tv-out en een capaciteit van 40-160gb, precies wat de Zen-community wil zien. HIj ziet er ook niet verkeerd uit imo :9

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah. Ik vind die Creative er beter uit zien.

-echte knopjes
-scherm is zo te zien helderder
-mooiere vorm
-4:3 vind ik zelf fijner :)
-gewoon rechthoekig, dus makkelijk te mounten / holsteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
En het is nogal makkelijk om een product er beter uit te laten zien, je kijkt naar een mooie speler, kijkt dan wat veel mensen er anders aan willen hebben en je maakt dat, kind kan de was doen.
En de rip-off heeft een harde schijf wat imho een stuk minder is dan flash. De kwaliteit is waarschijlijk ook niet al te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Woembah schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:50:
@RoD: Het grappige is dat deze Zen ripoff volgens velen precies de speler is die Creative zelf had moeten lanceren, en ik geef ze wel gelijk. 4.3" scherm, 16.7 miljoen kleuren, tv-out en een capaciteit van 40-160gb, precies wat de Zen-community wil zien. HIj ziet er ook niet verkeerd uit imo :9
Chinese kloons zijn dan ook niet per definitie slecht qua features. Meestal is het de kwaliteit van het geheel wat om te huilen is.
Echter, het punt is dat meestal Apple degene is die gekopieërd wordt. Nu dus Creative. Opzich dus een compliment voor Creative (al is het natuurlijk een smakeloze rip-off van dit bedrijf).

Met deze Zen kun je trouwens al een hoop GB's halen. Neem een 32GB speler en doe er een 16GB kaartje bij. In de toekomst kun je er zelfs een totaal van 64GB uithalen. De flash-markt ontwikkeld zich bijzonder snel, dus ik heb het idee dat Creative met deze Zen (en toekomstige versies hiervan) verder wil en hdd laat voor wat het is. Opzich geen gek idee. De Zen is best populair en het grootste gedeelte van de markt valt ook in het segment van de Zen.
Dit is natuurlijk jammer voor een hoop mensen die graag een speler ziet met hdd en een hoop GB's, maar qua strategie denk ik dat Creative het goed doet met deze Zen.
master007 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:09:
En het is nogal makkelijk om een product er beter uit te laten zien, je kijkt naar een mooie speler, kijkt dan wat veel mensen er anders aan willen hebben en je maakt dat, kind kan de was doen.
En de rip-off heeft een harde schijf wat imho een stuk minder is dan flash. De kwaliteit is waarschijlijk ook niet al te goed.
Ik verwacht hier dan ook helemaal niks van. Echter, het punt is dus, zoals ik hierboven beschreef, het feit dát er een kloon gepresenteerd wordt. Het geeft enigszins aan dat Creative op de goede weg zit. En terecht, want ze hebben een prima interface neer weten te zetten, verpakt in een alsmaar populair wordend concept, namelijk de "hybrid".

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 13-01-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Ben benieuwd wanneer ze deze Zen met speaker gaan uitbrengen. Liet net toen op visite was bij men moeder de zen stone en zen stone plus zien(de stone plus heb ik net kado gedaan aan men vriendin) en zag tot mijn grote verbazing dat deze hedendaags met speaker geleverd worden.
Vraag me af hoe dit geluid klinkt..en of de zen hier ook ooit mee komt(niet dat ik zal overstappen van mijn huidige zen 8gb)

Ps. Weet wel hoe mijn dagen in de tram er gaan uit zien met de jeugd van tegenwoordig. Nog meer herrie. Niet alleen uit de telefoon meer maar tegenwoordig ook uit de mp3 speler:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Weten jullie zeker dat het een kopie is die ook echt gaat uitkomen? Die ripoff kan ik met Photoshop binnen 10 minuten "fabriceren" als ik een goed plaatje van een ZEN heb.
quote: RoD
Het geeft enigszins aan dat Creative op de goede weg zit.
Mijn (ondertussen 2de) ZEN wil nog regelmatig hangen bij het verwijderen/vervangen van muziek, zowel met WinAmp als met MediaPlayer 11. Het SD-slot is ook kreupel. (Nou ja; dat van Cowon is beter, maar nog steeds niet goed genoeg, IMHO.) Als Creative het kan fixen met firmware dat de speler niet hangt, dan ben ik allang blij. Mochten ze het SD-slot zo wijzigen dat muziek wordt opgenomen in de ID3-browser, dan word ik nog iets blijer. Als het zo gemaakt kan worden (maar dat denk ik niet) dat een ZEN 4GB + 8GB SD-kaart zich presenteert als een 12GB ZEN, dan ben ik helemaal blij.
quote: Vassie18
Ps. Weet wel hoe mijn dagen in de tram er gaan uit zien met de jeugd van tegenwoordig. Nog meer herrie. Niet alleen uit de telefoon meer maar tegenwoordig ook uit de mp3 speler :(
Een speaker in een MP3-speler/PMD is gewoon achterlijk. Het is een PERSONAL Media Device. Dat betekent dus ook dat het geluid dat eruit komt PERSONAL dient te zijn, en dat ik jouw muziek niet hoef te horen. (Daarom denk ik dus nog steeds na over een set echt goed isolerende oordopjes... maar de prijs staat me niet zo heel erg aan eigenlijk.)

[ Voor 90% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Probeer eens in recovery mode te gaan (playknop ingedrukt houden bij inschakelen, bij Creative-logo loslaten), dan 'reload firmware' te selecteren, en dan de amerikaanse versie te installeren. Waarschijnlijk werkt het zo wel.
Heeft inderdaad gewerkt, "e" is nu verdwenen en het apparaatje speelt kneiterhard. Met het volume van de Zen op maximum hoeft het volume van de autoradio niet meer veranderd te worden als er geschakeld wordt tussen radio of CD en de speler. Goed dus, kwaliteit ook trouwens.

Thanks a lot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Katsunami schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:55:
Een speaker in een MP3-speler/PMD is gewoon achterlijk. Het is een PERSONAL Media Device. Dat betekent dus ook dat het geluid dat eruit komt PERSONAL dient te zijn, en dat ik jouw muziek niet hoef te horen. (Daarom denk ik dus nog steeds na over een set echt goed isolerende oordopjes... maar de prijs staat me niet zo heel erg aan eigenlijk.)
Die bezit ik sinds kort wel de Shure Se210 en wat een rust geeft dat zeg in de tram _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:15:
[...]

Heeft inderdaad gewerkt, "e" is nu verdwenen en het apparaatje speelt kneiterhard. Met het volume van de Zen op maximum hoeft het volume van de autoradio niet meer veranderd te worden als er geschakeld wordt tussen radio of CD en de speler. Goed dus, kwaliteit ook trouwens.

Thanks a lot! _/-\o_
Behoud je alle interface talen als je de US firmware erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
lasharor schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:07:
Ik moet zeggen dat ik de silicone skin met wire manegment heb gekocht, alleen heb ik dat wiremanagement gedeelte erafgehaald waardoor ik nu alleen een silicone skin heb. Ook nattuurlijk een screenprotector.
Mag ik je vragen hoe je dat wire management deel eraf hebt gehaald? Ik heb ook de speler, screenprotector en silicon skin vandaag binnen gekregen en ik vind die extra laag met onnodig dikke zooi eromheen niet echt praktisch. Ik heb er alleen weinig zin in om die skin op de eerste dag meteen al aan baklappen te scheuren, dus is er een praktische manier om dat te doen?

Tot nu toe ben ik overgens uitermate tevreden met het ding. Wat een enorm verschil of je en vijf jaar oude Muvo V200 hebt met 1 GB en een gebarsten display, of dit geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Die rooie plastic ding achter zit gewoon vast met een kliksysteem aan de binnenste rooie plastic ding, gewoon eraf klikken. Je behoudt wel twee kleine gaatjes achterin, maar dat stoort niet.

Ik kan trouwens niet door de speler browsen op mijn PC als ik de Creative Explorer niet erop heb staan. De speler wordt herkend, maar als ik op verkennen druk gebeurt er niets. De speler staat ook niet in verkener als ik die open, toen de Creative Explorer geinstalleerd was stond het er wel bij. WMP herkent het trouwens wel gewoon, maar dan kun je weer niet browsen alsof je door een USB stick bladert. Doe ik iets fout of moet die Zen Explorer echt op de PC staan?

[ Voor 55% gewijzigd door mister_S op 18-01-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Het zou moeten werken als je Windows media player er op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je hebt minstens MediaPlayer 10 nodig, of Service Pack 2 voor XP, omdat je dan het MTP-protocol hebt geïnstalleerd dat door de ZEN wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealBase schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:00:
Heb zojuist uitzendinggemist bestanden leesbaar gekregen op mn Zen.

Hoe dat te doen?

1. Installeer de extensie "Downloadhelper" voor Firefox
2. Installeer "Flashget"
3. Rechtermuisknop klikken bij een uitzendinggemist pagina. Ga met rechtermuisknop naar downloadhelper en download daarmee het bestand bb.XXXXXX.asf
4. Sleep dit bestand vanaf je downloadlocatie in Notepad
5. In de 'broncode' van het gedownloade bestand zie je een link die er als volgt uitziet: mms://cachemedia.omroep.n...xx/xxxxxxx/bb.xxxxxxx.asf
6. Kopieeer deze link in flashget en download het bestand met flashget
7. Verander de extensie van het met flashget gedownloade bestand van .ASF in .WMV (noodzakelijk, anders leest ie 'm niet.)
8. Nu kun je het bestand in je Zen laden!!!! Succes!!

Overigens kun je ook de extensie 'mediaplayer connectivity' downloaden. Vervolgens bij de instellingen van deze extensie alle I, C, F en A opties uitschakelen. Bij Windows Media vul je "C:\Program Files\FlashGet\flashget.exe" in.
Als je dan bij een uitzendinggemist pagina (in een nieuw tabblad, niet in een popup) klikt op Extra>MediaPlayerConnectivity>Nu op ingebouwde media controleren. Dan leest hij automatisch dit bovengenoemde bb.XXXXX.asf bestand uit. Als je dan wederom naar Extra>MediaPlayerConnectivity>Open .....XXX...ASF gaat, dan opent hij de link automatisch in Flashget.
Supertip! dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
123 laat maar

[ Voor 90% gewijzigd door andyy op 18-01-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

@andyy jij zit in het verkeerde topic, dit is voor de nieuwe Creative zen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
oh oke, sorry, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Misschien interessant voor andere mensen, dixons heeft een leuke aanbieding momenteel, namelijk dat je een willekeurig oud muziekplayertje (walkman of zo) kan inleveren voor extra korting als je een mp3 speler koopt. Helaas blijkt uit de voorwaarden dat die korting in de vorm komt van een tegoedbon, maar goed, als je bv voor 170 de 8GB zen koopt dan kun je er gratis een EP630 setje bij krijgen of zo (waar ik zelf hard over denk) :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de goedkopere MP3 spelers kun je ook niet zo'n hoge inruilkorting halen, alleen bij de hele dure..

Gisteren eindelijk mijn Creative Zen Leather Case binnen gekregen.

Prachtig ding, maar wel teleurstellend:

Sluit niet heel stevig, vanwege twee te zwakke magneetslotjes, ik had liever gezien dat die iets sterker waren.

De riemclip is van het type met drukknoop, en ook nog eens veel te klein om om mijn 37 mm brede broekriem te passen. Nu zou ik hem dus verticaal moeten hangen aan zo'n lusje, wat absoluut niet fijn zit of fietst.

En nee, hij gaat niet in een broekzak, voor twee redenen: a)die zitten al vol en b)Dan heb ik zo'n idee dat m'n Zen geen lang leven tegemoet kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:26:
Bij de goedkopere MP3 spelers kun je ook niet zo'n hoge inruilkorting halen, alleen bij de hele dure..

Gisteren eindelijk mijn Creative Zen Leather Case binnen gekregen.

Prachtig ding, maar wel teleurstellend:

Sluit niet heel stevig, vanwege twee te zwakke magneetslotjes, ik had liever gezien dat die iets sterker waren.

De riemclip is van het type met drukknoop, en ook nog eens veel te klein om om mijn 37 mm brede broekriem te passen. Nu zou ik hem dus verticaal moeten hangen aan zo'n lusje, wat absoluut niet fijn zit of fietst.

En nee, hij gaat niet in een broekzak, voor twee redenen: a)die zitten al vol en b)Dan heb ik zo'n idee dat m'n Zen geen lang leven tegemoet kan kijken.
Je kan ook iemand zoeken die een beetje overweg kan met een naaimachine en die dan een zakje laten maken ;) veel goedkoper en dan ben je zeker dat het goed dichtkan :) heb er eentje vanbuiten jeans en vanbinnen zo van die superzachte babyfleece toestand. Na twee maanden nog precies als nieuw allemaal.

Feel the fear and do it anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Na een weekeinde rondkarren met dit ding moet ik zeggen dat ik er enorm tevreden over ben. Zonder die extra flap (bedankt Mister_S!) is hij gelijk een stuk kleiner en het lukt me steeds beter om hem blind te bedienen (al fietsend, als dat ding in mijn jaszak zit).

Enige nadelen die ik tot nu toe heb gevonden zijn dat ik de kleur van de letters in het menu niet kan veranderen en het dus niet echt mogelijk is een witte wallpaper te gebruiken en dat hij ruzie zoekt met Directory Opus (Windows Explorer vervanging). Althans, Zen Media Explorer doet dat. Toen ik dat installeerde kwam er een 'system folder' van Zen Media Explorer bij 'My Computer' en sindsdien duurt Directory Opus er iedere keer een seconde of vijftien over als ik naar 'My Computer' of het bureaublad browse. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik gok dat het ligt aan Directory Opus, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat eraf te gooien. Ben er na al die jaren stevig aan gewend geraakt. Hoeveel functionaliteit mis ik als ik Zen Media Explorer eraf kiep?

Edit: laat maar, ik had de preferences van DOpus gewoon vergriept. :)

[ Voor 3% gewijzigd door LUH-3417 op 20-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij hangt de ZEN en moet hij gereset worden als je in Winamp rechtsklikt op het apparaat en dan kiest voor "Eject device". Als je hem gewoon lostrekt, gaat hij zijn database opnieuw opbouwen en lijkt het wel goed te werken. Toen ik MediaMonkey heb gebruikt om te testen, las ik daarin ook in de help: "MTP-devices do not have a disconnect option: you can just unplug them." Nou, dan gaan we dat eens proberen; het zou een van de grootste ergernissen van mijn ZEN wegnemen en de fout bij Winamp leggen, aangezien Winamp WEL een (onnodige) ejectoptie aanbiedt.

Trouwens, hoewel MediaMonkey wel ratings kan synchroniseren met de ZEN als je AutoSync gebruikt (niet als je "Send to Creative ZEN (synchronize) gebruikt), lijkt er geen enkele mediaspeler te zijn die de "Last Played" eigenschap van een muziekstuk kan uitlezen. Slaat de ZEN dat niet op? Dat zou een beetje vervelend zijn; eigenlijk wil ik muziekstukken op de ZEN zetten die ik een bepaalde tijd niet meer heb gehoord, maar dan moet deze eigenschap wel worden gesynchroniseerd. Als de ZEN dat niet opslaat, dan houdt het in elk geval op en hoef ik niet verder te zoeken. Ik blijf dan gewoon bij Winamp, wat ik tenslotte al sinds de vroege 2.x versies gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
is er al eens een versie van de zen software die ook op windows xp x64 werkt?
*erger, erger*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik ben van plan om een zen aan te schaffen. Deze wil ik mede gebruiken om op de autoradio aan te sluiten via audio in. Wanneer ik de speler dan oplaad via de usb, kan ik deze dan wel gewoon gebruiken? Blijft de schermverliching aan wanneer hij aan de oplader zit of gaat deze na verloop van tijd uit? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Het is me niet gelukt zonder de Creative Explorer door de speler te browsen, ik heb toch dat ding maar geinstalleerd. De speler wordt wel herkent, ik kan syncen met WMP, maar ik kan niet gewoon door de speler bladeren met windows verkenner. Ik zet de software toch maar op een USB-stick als ik op vakantie ga.
Ook voelt de leather case wel erg 'cheap' aan voor een product van 15 euro, ik denk niet dat het langer zal meegaan dan een paar maanden. De silicone skin ziet er toch vele malen beter uit, al is de bescherming natuurlijk minder. Jammer dat de Zen i.c.m. de silicone skin niet in de leather case past, dat zou pas ideaal zijn.

Even snel een korte 'review':
+ prachtige beeldscherm, video's bekijken gaat een stuk makkelijker vergeleken met mijn oude IFP-395 :P
+ menu is erg intuitief, ik had er geen problemen mee
+ Xvid ondersteuning
+ FM-radio met prima ontvangst
+ SD-kaart (gelijk 4GB gekocht voor 18 euri)
+ prima design

- geen customizeable menu (ik zou een paar dingen eruit willen hebben)
- SD-kaart dat als een extern geheugen wordt gezien (bekend probleem natuurlijk)
- geen backlight voor de knoppen (wist ik al vóór aankoop)

Al met al een erg goede speler, het kan briljant worden als de SD gleuf wordt gezien als een extensie van de interne geheugen. Ik heb nog geen resets, vastlopers, flikkerende beeld e.d. gekregen, maar ik moet zeggen dat ik zelden problemen ondervind met technologie terwijl mensen op fora klagen over foutjes en bugs.

Kan ik trouwens liedjes een rating geven op de speler zelf? Ik kon daar geen mogelijk voor vinden in de menu. Of moet het echt via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
mister_S schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:38:
[...] Jammer dat de Zen i.c.m. de silicone skin niet in de leather case past, dat zou pas ideaal zijn.
[...]
Lijkt me nogal onlochisch, dan zou je 2 bescherm dingen over elkaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
master007 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:36:
[...]

Lijkt me nogal onlochisch, dan zou je 2 bescherm dingen over elkaar doen.
De silicone skin is handig bij normaal gebruik, maar het biedt niet echt bescherming voor het beeldscherm. De leather case daarentegen biedt prima bescherming, maar is weer niet zo handig tijdens normaal gebruik. Het zou leuk zijn geweest als de Zen met silicone skin de leather case inkon als ik bijvoorbeeld op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Dan koop je Een silicone skin + screen beschermer, tot nu toe nog geen enkele kras met die combinatie (speler in de zelfde zak als me sleutels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
retanik schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:13:
is er al eens een versie van de zen software die ook op windows xp x64 werkt?
*erger, erger*
Op http://www.creative.com/ kun je programma's voor Windows Vista x64 downloaden voor de ZEN. Ik heb zelf Creative Explorer getest, maar ik zie er geen voordeel van, dus ik heb hem weer verwijderd. (En hij crashgevoelig bovendien, iig op x64.)
geen customizeable menu (ik zou een paar dingen eruit willen hebben)
Via de "Options" knop rechtsboven kun je wel het hoofdmenu en de daaronder liggende submenu's aanpassen. Daarvoor heb je de optie "Configure Menu".

[Ratings kun je instellen door op de centerknop te drukken als een muziekstuk speelt, maar er is behalve WMP geen software die de rating kan synchroniseren met de muziekstukken op de PC. Daartoe dien je de muziekstukken vanaf de speler in WMP's synclijst te slepen.

[ Voor 35% gewijzigd door Katsunami op 23-01-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik heb vandaag een Zen V Video 4GB gekocht. Software geinstalleerd, Zen verbonden met USB toen ze het vroegen en geherstart. De software is perfect geinstalleerd maar mijn Zen wordt niet herkent.

Hij moet blijkbaar nog de MTP driver installeren. Als hij hem eindelijk vind ( of ik kies hem handmatig uit het lijstje ), en hij wil installeren geeft hij de error "The required section was not found in the INF".

Wat moet ik doen, ik wil heel graag mijn zen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het eerste wat je moet doen is een nieuw topic openen, zie de topicwaarschuwing ;) Geef dan wel even specifiek aan wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
Katsunami schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Op http://www.creative.com/ kun je programma's voor Windows Vista x64 downloaden voor de ZEN. Ik heb zelf Creative Explorer getest, maar ik zie er geen voordeel van, dus ik heb hem weer verwijderd. (En hij crashgevoelig bovendien, iig op x64.)
ik ga ze proberen maar ik heb windows XP x64 he... (daar zijn geen explorer spullen voor)
edit:
voorspelbaar werkt niet :P

en sinds de nieuwe firmware update kan ik mn muziek bestanden niet voor fast forwarden .... meerdere mensen hier last van gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door retanik op 24-01-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMG888
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 07:52
Weet iemand of de Creative wired remote werkt met de Creative ZEN?
Ik wil de 16gb aanschaffen, maar alleen als de remote erop werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Even één notitie voor mensen die hem willen kopen, bij Dynabyte is de 4GB Zen V Video ( een gewone Zen V maar hij kan wel Video afspelen, het is geen Plus, want deze heeft geen radio ), voor maar 80 euro. Hij is afgeprijst van 129,99 naar 79,99 zowel in de winkel als op internet ( Dynabyte.nl ).

Ze probeerden me wel een verzekering voor 10 euro aan te smeren, en het bullshitpraatje dat er een HDD inzat ipv flash..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Zen V (Plus) is een heel andere speler. Hier gaat het over de Zen, zonder achtervoegsels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

RMG888 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:47:
Voor zover ik weet is er geen remote voor de Zen... dus 't lijkt me niet

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
RMG888 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:47:
Op de site:
Deze bedrade afstandsbediening biedt eigenaars van de ZEN Vision:M, ZEN Vision, ZEN V Plus, ZEN V, ZEN MicroPhoto, ZEN Micro en de Zen Neeon optimaal bedieningsgemak. Het apparaatje is beschikbaar in een witte of een zwarte uitvoering en wordt tussen de hoofdtelefoon en de speler geplaatst. Naast een play/pauze-knop en een volumeregelaar is er ook ondersteuning voor nummerselectie (previous/next). De afstandsbediening kan gemakkelijk aan een hemd of riem worden bevestigd dankzij de ingebouwde clip.

Ik zie de ZEN (zonder achtervoegsel) daar niet tussen staan.
Neem dus maar aan van niet, en anders een mailtje naar hun helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
In elk geval, Winamp 5.5x laat de ZEN regelmatig crashen. Tevens crasht het programma op Vista x64 ook erg vaak. Syncen/updaten van de ZEN met MediaPlayer 11 en MediaMonkey 3.x gaat hier goed. (Alleen, MediaMonkey lijkt niet alle albumart over te zetten. Dat moet ik nog even bekijken dus. WMP11 werkt echter uitmuntend samen met de ZEN.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMG888
  • Laatst online: 12-09 07:52
Wired remote werkt. In ieder geval met de ZEN 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:30
Mijn zusje gaat een Creative Zen kopen. Ik vraag me dus af of welke USB wall chargers geschikt zijn voor de Creative Zen. Bij sommige MP3 spelers schijnt het namelijk nodig te zijn dat de data lijnen of iets dergelijks open moeten zijn.

Iemand een tip? Want elke keer laden via de pc lijkt me ook weer niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er schijnen voor de Zen heel veel verschillende laders te werken. Waar je op moet letten is dat de lader USB host emuleert. Hoe je dat van buiten kunt zien.. geen idee. Staat overigens ook het een en ander in Creative Zen doet niets meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
Dat is dus niet waar.

Ik had voor de vakantie snel een lader nodig, en een oude usb host connector, 7805 en een trafo'tje werken perfect. Dit is dus een usb connector met alleen de +5 en de gnd aangesloten.

M'n Zen laad hiermee perfect op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Interessant :) In dat geval kun je dus gewoon even naar de Mediamarkt of iets dergelijks lopen en een willekeurige universele USB naar netroom-adapter halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Waar blijven eigenlijk de updates voor de firmware, het is de laatste tijd erg stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Uitgebreide review door Pocketables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
ik zit er aan te denken om een Zen 16gb te kopen, het enige wat mij tegenhoudt is dat hij alleen op kan laden via de usb. wie heeft dat bedacht? op reis ben ik blij als ik een stopcontact heb, laat staan een computer :/. moet ik per se zo'n speciale lader kopen (á 15 euro ofzo) of kan ik bv ook de lader van mn oude Zen Touch gebruiken?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RoD schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:31:
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Interessant :) In dat geval kun je dus gewoon even naar de Mediamarkt of iets dergelijks lopen en een willekeurige universele USB naar netroom-adapter halen.
Het 'probleem' schijnt in de Zen V te zitten. Die is heel kieskeurig. De zen 4/8/16/32 eten alles

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zijn behoorlijk veel mogelijkheden. Alternatieve laders werken vaak, maar je kunt ook een USB naar netstroom-adapter kopen. Zoek het topic eens door :)
Ortep schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:41:
[...]

Het 'probleem' schijnt in de Zen V te zitten. Die is heel kieskeurig. De zen 4/8/16/32 eten alles
De Zen V is niet de enige. Afaik is de Zen een van de weinigen die niet zo moeilijk doet. Opvallend, aangezien je zou verwachten dat Creative je nog steeds hun overpriced lader wil doen laten kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 06-02-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
RoD schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:31:
Voor een tientje haal je een set met daarin een stekker voor netstroom en één voor de auto. Thuis werkt het in ieder geval perfect, ik moet nog kijken of het ook in de auto werkt. Ik vind het in ieder geval veel voordeliger dan de 30 euro kostende Creative adapter en je kunt ook in de auto opladen. Alleen de geleverde stroom lijkt te varieren, 500mA bij de 'neppe' en 2.4A bij die van Creative. Het opladen gaat nog steeds snel, dus ik zou de merkloze set aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Weet iemand of het mogelijk is om een afspeellijst te maken op je memorycard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat is, voor zover ik weet, niet mogelijk omdat de muziek op de SD-kaart niet in de bibliotheek wordt geïntegreerd en de afspeellijsten alleen in combinatie met de bibliotheek werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:15
Weet iemand hoe je afbeeldingen aan een album kunt koppelen, want bij sommige albums werkt het wel en bij andere niet. Ik zou het graag opzoeken in de handleiding, maar die ben ik kwijt. En die wordt dan ook weer niet digitaal aangeboden via de site :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Met MP3Tag kun je afbeeldingen in een album zetten. Met Windows MediaPlayer wordt alles goed overgedragen. De ZEN heeft ongeveer 5 MB vrije ruimte nodig; indien dat niet beschikbaar is, werkt de album art niet altijd goed. MediaPlayer lijkt hier rekening mee te houden, MediaMonkey niet. Winamp houdt er ook rekening mee, maar die is erg crashgevoelig op Vista (iig op x64) en hij laat de ZEN regelmatig hangen. MediaPlayer is zover ik kan zien de beste optie om de ZEN te beheren, ook al gebruik je voor normaal afspelen bijvoorbeeld Foobar of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
PathFindeR_NL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:30:
Weet iemand hoe je afbeeldingen aan een album kunt koppelen, want bij sommige albums werkt het wel en bij andere niet. Ik zou het graag opzoeken in de handleiding, maar die ben ik kwijt. En die wordt dan ook weer niet digitaal aangeboden via de site :(
ik gebruik zowel MediaMonkey als TagScanner en vind de laatste het beste werken.
Met deze software kan je dus de ID tag aanpassen die de Zen uitleest. Hierin kan je ook album art toevoegen
MediaMonkey gebruik ik alleen als er helemaal niks van klopt en ik mijn bestandsnaam zelf ook wil aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Pathfinder, je dient die albums niet via de explorer te kopieren, dan werkt de album art idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Raar eigenlijk; de album art zit toch in de tag, en wordt dan ook meegekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Ik heb laatste al men id tag's netjes aangepast op artiest,ablum,genre,jaar en tevens heeft elke cd netjes een album cover in de tag zitten en staat dus verder ook geen albumart onder pictures op de speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
lasharor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:55:
Pathfinder, je dient die albums niet via de explorer te kopieren, dan werkt de album art idd niet.
Als je met een programma (Tag&Rename, Tagscanner etc.) de art aan de tag toevoegt zit het plaatje in de mp3 zelf. Dus hoe je het daarna overzet maakt geen verschil. Wel moet je eerst het liedje zonder album art verwijderen van de Zen, daarna pas de bewerkte mp3 erop zetten. Met overschrijven lukte het maar niet, hij wilde de art niet laden.

[ Voor 18% gewijzigd door mister_S op 07-02-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De ZEN update zijn database niet als hij een muziekstuk tegenkomt dat er al in staat; waarschijnlijk gaat hij eenvoudigweg uit van de bestandsnaam. Als het na formatteren / verwijderen van het muziekstuk nog steeds niet werkt na het uploaden van het nieuwe muziekstuk, dan moet de speler worden opgeruimd. Recovery Mode (Play indrukken, aanzetten) -> Cleanup. Je moet daarna wel je speler herconfigureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om tijdens het luisteren naar muziek, gewoon een nummer of van een playlist, tussendoor te scrollen in de muziekfolders en nummers (als volgend nummer) in de playlist te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
ok, heb hem net besteld (16gb). maar gelijk een screenprotector en een hoesje erbij. usb ladertje. alles bij elkaar incl verzendkosten zo'n 210 euro.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Even iets verrassends:

Ik ben steeds tevredener over de Zen, kijk bijna elke dag een aflevering Heroes of dexter of wat ik ook heb erop :)

MAARRRR

Als ik mijn videofiles converteer met het bijgeleverde creative media converter, gebruikt mijn processor slechts 60% van zijn capaciteit voor het converteren (E2160@3ghz overigens), ik weet niet waarom dit is, maar doet de creative software dat of is dat een hardwarematig probleem? Op zich is het wel relaxed dat ik tijdens het converteren nog van alles kan doen met de overige cpu cycles, maar ik zou graag de keuze hebben om em op full power door te laten blazen...

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Heb je een dualcore? In dat geval wordt maar één core gebruikt om de film om te zetten. Dan kan de processor dus nooit 100% bereiken omdat het conversieprogramma maar één thread genereert. Je kunt lekker andere dingen doen met de tweede core. Indien mogelijk, kun je het programma 2x starten en 2 filmpjes tegelijk converteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Ah dat zal het zijn dan. Ik dacht dat hij de 2e core wel in combi kon gebruiken op zo'n moment, omdat video conversie altijd een van de onderdelen van processor reviews zijn, en juist op dit punt de dual cores en quad cores beter leken te scoren dan de ouderwetse single cores...

maar nu ik in speedfan kijk is het idd zo dat 1 core het rustig heeft en de andere zich uit de naad werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat komt omdat het programma singlethreaded is. Start het eens 2x. Dat is een ideale "multithreaded truuk" :P

Ik doe dat altijd met MP3Gain. Die is ook singlethreaded, maar ik start het 2x en gooi een deel van de MP3's in de ene, en een deel in het andere venster. Of, ik werk gewoon met mijn computer tijdens de conversie. Met een singlecore had dat nooit gekund.

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 08-02-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
prijsverlaging voor de 32gb zen. In de Vs. Nu maar hopen dat die prijs over waait want 300 euro voor een 32gb speler lijkt me helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iafilius
  • Laatst online: 29-12-2023
Accuduur vs koptelefoon impedantie

Hoi, heeft er al eens iemand naar gekeken wat de invloed van de koptelefoon impedantie op de accuuduur heeft?
Dit omdat ik de geadverteerde 25 accuduur uur toch wel aan de leugenachtige kant aan vind zitten.

aangezien:
P=UxI, en I=U/R (U=IxR) is dus P=U^2/R of P=IxR^2

P=opgenomen vermogen koptelefoon (Watt)
U=spanning in Volt
I= stroom in Ampere

Als R (koptelefoonimpedantie) 2x zo groot wordt, bij gelijkblijvend vermogen

P=C=I1xR^2=I2x (R*2)^2=I2x 4*R^2 (I1 bij waarde R, en I2 bij waarde Rx2)
I1=I2x4

Dus, bij gelijke efficientie van de koptelefoons met de verschillende impedantie neemt de opgenomen stroom (door de koptelefoon) een factor 4 af! dus als daar al het vermogen in zou gaan zitten zou dat betekenen een batterij levensduur ver-4-voudiging...
Echter geen idee welke relatie het koptelefoon vermogen heeft tot het totale vermogen.

eenzelfde verhaal kun je ophangen als je een koptelefoon met een hogere efficientie hebt ...

uiteraard zal het theoretisch maximale vermogen (gelimiteerd door accuspanning) met een factor dalen, maar of daar iemand tegenaan loopt?

Ideen? resultaten van experimenten?

*knip* Communicatie doen we via het forum

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 09-02-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben vorige week mijn Cowon D2 kwijtgeraakt *snik* en nu wil ik misschien deze kopen (de 16GB versie) maar kan iemand vertellen hoe de ondersteuning voor AAC podcasts is? Ik luister altijd Dance Department van 538 en ik vraag me af of de hoofdstukken en albumart zoals dat in iTunes werkt ook op deze speler werken. Dit vond ik bij de D2 een groot gemis, aangezien je de podcasts dan eerst naar mp3 moest converteren en dan alle hoofdstukinformatie verloren ging. Het is in ieder geval een lastige keuze, weer een D2 of een Zen. D2 heeft hardwarematig zo zijn voordelen, vooral touchscreen en batterijduur. De Zen vind ik er mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Klopt wel hoor, maar wel op de lockstand, dus zonder display. Makkelijker is om het gewoon te testen en dan blijkt in de praktijk dat met display aan hij ongeveer 15 uur meegaat, maar zonder display wel degelijk richting de 25 uur gaat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik heb hem besteld :*) :*) :*) Kan niet wachten tot ik hem heb

Weinig nuttige info, ik weet het, maar ik kon het niet laten :9

Edit; Wat raden jullie aan als hoesje om de Zen heen? Of valt de beschadiging wel mee.

[ Voor 25% gewijzigd door basdv op 11-02-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
basdv schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:07:
Ik heb hem besteld :*) :*) :*) Kan niet wachten tot ik hem heb

Weinig nuttige info, ik weet het, maar ik kon het niet laten :9

Edit; Wat raden jullie aan als hoesje om de Zen heen? Of valt de beschadiging wel mee.
beschadigingen vallen erg mee, gebruik hem zonder hoesje dagelijks. en nog maar een paar krasjes op het scherm (van een keer laten vallen) het kabeltje van de oordopjes is wel erg breek gevoelig bij gebruik in broekzak enzo. zit nu al een groeiende scheur in bij mij.
maar goede aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook ernstig te overwegen deze speler aan te schaffen, nu de harde schijf van mijn zen sleek na bijna 1.5 jaar kuren begint te vertonen. Sowieso liep deze al bijna altijd vast bij het overzetten van muziek, nu laadt de batterij ook nog maar voor de helft op.
Het flashgeheugen van deze speler spreekt me erg aan, een harde schijf is toch kwetsbaar.
Zit nu eigenlijk alleen te wachten tot de 32 gb versie hier op de markt komt, heb nu een 20 gb en dan is 16 toch een achteruitgang (al is het dan ook wel weer zo dat ik sommige albums amper luister). Ik keek net op mp3shop, en daar zag ik dat de 16 gb daar nooit meer leverbaar is. Hopelijk is dat een voorteken. Zou ook mooi zijn als die prijsverlaging in de US naar 299 dollar hier 299 euro wordt.Dan heb je echt een wereldspeler voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien het Creative zelf is die de prijzen verlaagd zou dit ook door moeten werken bij de shops in Nederland. Het zal dan wel iets van 299 euro worden, inderdaad. Maargoed, laat het ding eerst maar eens uitgebracht worden in Nederland :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast